Bij mij werkt het beste om in ECO+ te laden, het schakelen tussen 1 of 3 fase op Automatisch te zetten (kan ook via de app zag ik onlangs) en dan het percentage groen laden op 50 of 75 % zetten. Afhankelijk van de hoeveelheid Wp op je dak EN het verbruik van andere afnemers in huis, wordt de EV continue opgeladen.DonJuape schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:00:
[...]
Het helpt om op 1 fase in ECO+ te laden i.p.v. op 3 fasen vanwege het minimum van 1,4kW overschot per fase. Maar wellicht doe je dat al (of staat de Zappi op automatisch schakelen tussen 1 en 3 fasen dat kan ook). Als je het schakelen wilt voorkomen kun je de ECO mode gebruiken dan wordt er altijd met minimaal 1,4kW geladen.
Zelf laad ik meestal 's nachts of in het weekend op FAST. Wel van plan de ECO+ mode dit seizoen te gaan gebruiken maar niet op auto fase schakelen om de relais in de Zappi te beschermen.
De opmerking om niet op automatisch fase schakelen dat het relais zou beschadigen acht ik niet van toepassing. MyEnergi heeft dit zo gemaakt, dus moet het relais hier tegen kunnen. Ik ga wel nakijken of er een tijd in te geven is tussen omschakelen 1 naar 3 fase (of andersom).
[ Voor 8% gewijzigd door MajaMestreech op 11-04-2024 22:30 ]
:strip_exif()/f/image/vNn99BV5kved02vltqApeBh7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JsqXVcoES1BYZkrM1TdMcDen.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ztMZ3s8SGNPMiZ5JfMja4pQD.jpg?f=fotoalbum_large)