Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 41 Laatste
Acties:
  • 158.676 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
ericplan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Hoe kom je erbij dat die ouderen meer risico lopen? Die ouderen zijn vrijwel allemaal 2x gevaccineerd en geboosterd. Of bedoel je die groep ongevaccineerden, die na eigen onderzoek toch maar geen prikje wil?
Je zou toch verwachten dat dat er na de eerdere golven niet meer zoveel zijn. Herinner me nog de uitspraak van Spahn. 3G heißt dieses Jahr entweder Genesen, Geïmpft oder Gestorben....

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Hoe kom je erbij dat die ouderen meer risico lopen? Die ouderen zijn vrijwel allemaal 2x gevaccineerd en geboosterd. Of bedoel je die groep ongevaccineerden, die na eigen onderzoek toch maar geen prikje wil?
Misschien nemen die geen prik uit solidariteit met de kleinkinderen :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
beuker19 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:09:
Ik volg dit topic al een tijdje en lees hier heel vaak dat ongevaccineerden voor alle ellende in de zorg zorgen maar zijn daar cijfers van en zo ja word er dan ook nog verschil gemaakt tussen mensen die niet kunnen(om wat voor reden dan ook) of om die niet willen.

Want ik dacht dat er zo’n 600.000 mensen zijn die niet gevaccineerd kunnen worden maar er vanuit gaan dat deze ook zwakker zijn en daardoor waarschijnlijk ook vaker in het ziekenhuis komen ben ik wel benieuwd of we dat ook in de cijfers kunnen zien.

Ik zelf heb besloten solidair met mijn kinderen te zijn en mij niet te laten vaccineren(37 jaar) en zo lang men maar blijft drammen om gezonde kinderen en tieners te prikken ben ik dat ook niet van plan.
Hieronder zie je de verhouding tussen gevaccineerd en ongevaccineerd in Singapore t/m 15 dec.
Dan krijg je in ieder geval een grof beeld van hoeveel vaccinatie scheelt. (je wilde recente cijfers, vandaar SG als voorbeeld ;))

En ja, op jouw leeftijd zijn de aantallen klein, maar dan alsnog is de kans op een vervelend effect van het vaccin kleiner dan die op een vervelende "bijwerking" van corona.
(Buiten dat het helpt om eventuele verspreiding te voorkomen etc.)

Overigens wordt er in mijn ogen echt niet veel druk gezet op "kinderen (18-)" om zich te laten prikken.
Volgens mij wordt er bijvoorbeeld geen actief campagne gevoerd op die leeftijdsgroep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnjff_a_qzylRNvx0S4fnKeArvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6rBuhvUKaEjWYPGPb2H9hGgl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:25
[...]

Vaccins en booster maken, helaas, niet onkwetsbaar...
De kans is klein dat je ziek wordt, maar een kleine kans x miljoenen mensen kan alsnog een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
xzaz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:07:
[...]
We hebben nu juist toch leerkrachtuitval OMDAT we in quarantaine moeten na besmetting? Als je ziek ben, ben je ziek maar dat is niet anders dan voor Corona?
Als er meer dan 3 kinderen positief test dan gaat de klas naar huis, als de leerkracht positief test moet die ook naar huis. Als de leerkracht echt ziek is valt die helemaal uit, anders gaat het over naar thuisonderwijs.

Maar je hebt gewoon allerlei problemen momenteel. Inderdaad ook de quarantaine, maar dat is niet de enige reden van uitval. Er zijn er ook gewoon veel echt ziek en bovenal lopen de klassen en leraren uit sync met positief testen en weer beter zijn. Houd het er maar op dat er de komende tijd heel veel klassen thuis zitten en ze zeker niet allemaal thuisles zullen krijgen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
SkiFan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:32:
Geeft gelijk de domheid aan van die reactie van 'solidariteit'. Stel dat m'n kinderen mij besmetten en ik leg het loodje, kan ik niet voor m'n kinderen zorgen. Idem als ik goed ziek wordt.
Nou, dan kun je ook wel gelijk stoppen met autorijden, op wintersport gaan, te veel alcohol drinken. En ik snap dat dat niet vergelijkbaar is met "eventjes een prikje halen".

Er overlijden dagelijks ongeveer 400 mensen. De afgelopen dagen schommelt het aantal coronadoden een beetje, maar het ligt op een fractie van 400. Op en rond de 20 zou ik zeggen. En het is dalende. Voor een goede conclusie zou je trouwens nog naar leeftijd moeten differentiëren, maar je kunt wel stellen dat de kans veel groter is aan iets anders dood te gaan dan aan Corona. Zelfs in 2020, ons corona-recordjaar, was corona doodsoorzaak nummer 1, maar stierven alleen al aan dementie+longkanker samen meer mensen. En dan zijn er nog 67 andere doodsoorzaken. Minder dan 1 op de 8 sterfgevallen was aan corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:08

beuker19

Killerbeuker is so OP

SkiFan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:01:
[...]

De kans is inderdaad klein, maar dat wil niet zeggen dat ie er niet is. Juist voor je kinderen zou je je verantwoordelijkheid moeten nemen en de kans dat jij lang en gezond leeft moeten maximaliseren. *knip*
*knip* graag constructief reageren of rapporteren. Niet op doorgaan

[ Voor 48% gewijzigd door ZieMaar! op 17-01-2022 15:50 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkiFan
Dennis schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Nou, dan kun je ook wel gelijk stoppen met autorijden, op wintersport gaan, te veel alcohol drinken. En ik snap dat dat niet vergelijkbaar is met "eventjes een prikje halen".

Er overlijden dagelijks ongeveer 400 mensen. De afgelopen dagen schommelt het aantal coronadoden een beetje, maar het ligt op een fractie van 400. Op en rond de 20 zou ik zeggen. En het is dalende. Voor een goede conclusie zou je trouwens nog naar leeftijd moeten differentiëren, maar je kunt wel stellen dat de kans veel groter is aan iets anders dood te gaan dan aan Corona. Zelfs in 2020, ons corona-recordjaar, was corona doodsoorzaak nummer 1, maar stierven alleen al aan dementie+longkanker samen meer mensen. En dan zijn er nog 67 andere doodsoorzaken. Minder dan 1 op de 8 sterfgevallen was aan corona.
Inderdaad, ik zuip en rook ook niet. Wintersport overigens wel. Bijna alle corona-doden zijn simpel te voorkomen. Wintersport levert levensvreugde op. Het hebben van Corona geloof ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Was dit bedoeld als persoonlijke vraag aan mij waarom ik me niet laat vaccineren? Ik zal er niet-wetenschappelijk op antwoorden. Allereerst. Ik geloof dat Corona bestaat. Ik geloof ook dat de vaccins werken. Ik geloof wel dat de werking van vaccins (in zijn algemeenheid) beter wordt voorgesteld dan hoe ik denk dat hij is. Dat kan ik niet hard maken of onderbouwen maar is een gevoel.
En hoe zit het dan met alle onderzoeken die aangeven dat ze zo goed werken? Of zijn die allemaal nep? Of hoe zie je dat dan?
Dat gevoel wordt bij mij aangewakkerd door de enorme drang. Immers, mijn basishouding is dat als iets heel goed werkt je het niet zou moeten hoeven dwingen omdat mensen dan zélf wel de voordelen ervan inzien. Maar nogmaals, dit is gevoel.
Dus iets werkt goed, een klein stel mensen twijfelt en daarom ga jij ook twijfelen...?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SkiFan
beuker19 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Wat een onzin zeg pfff net of het vaccin gelijk staat aan een gezond leven en ook vaccineren niet zonder risico is.

Nee je kinderen laten vaccineren omdat ze anders niet naar de Mac mogen is nog wel het beste voorbeeld want dat hoor ik namelijk vooral om mij heen.

En de heftigheid van jou reactie bewijst maar weer dat je al niet gevaccineerde altijd geframed blijft worden.
Nee, je maakt nu een valse vergelijking. Niet vaccineren is onnodig risico lopen. Vaccineren is het minimaliseren van dat risico ten koste van een heel veel kleiner risico bij vaccinatie. Je hebt prioriteiten gewoon verkeerd.

Mijn reacties zijn niet eens heftig. *knip* niet op de man

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 17-01-2022 15:53 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dennis
SkiFan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:01:
De kans is inderdaad klein, maar dat wil niet zeggen dat ie er niet is. Juist voor je kinderen zou je je verantwoordelijkheid moeten nemen en de kans dat jij lang en gezond leeft moeten maximaliseren. Nu je dat niet doet, ben je gewoon een slechte ouder en streef je alleen je dwaze, niet wetenschappelijk te verantwoorden denkbeelden na. Egoïsme pur sang. Dat je dan je kinderen als argument erbij haalt... Je zou je diep diep diep diep moeten schamen.
Zou je niet eens wat genuanceerder kunnen zijn? Iemand die omdat hij zich niet laat vaccineren meteen wegzetten als een slechte ouder die zich diep (4x) moet schamen? Ik hoop dat hetgeen je een goede of slechte ouder maakt wel iets meer is dan alleen het nemen van een spuitje. Ongelooflijk zeg, wat is het debat gepolariseerd!

Los van wat we ervan vinden, moet je kijken wat een heksenjacht op @beuker19 de laatste pagina in dit topic, alleen omdat hij een keuze maakt die hij gewoon als persoon mag maken.

En de solidariteit. Zijn kinderen hebben blijkbaar besloten om hun moverende redenen zich niet te laten vaccineren en hij doet dat daarom uit solidariteit ook niet, omdat hij niet wil dat hun kinderen ergens niet naartoe mogen en hij wel. Mag hij dat gewoon lekker zelf bepalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Ik stond er ook een hele tijd zo in, maar je kunt het gewoon beter laten gaan. Het is allemaal niet zo zwart/wit, en je krijgt toch niet iedereen aan het verstand zich te laten vaccineren. Dus laat het lekker zitten, scheelt écht een hoop stress en negatieve gedachtes.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:45

Dennis1812

Amateur prutser

Moet de hele discussie over de persoonlijke afwegingen niet gewoon naar de covid kroeg?
Scheelt een hoop gewauwel van 2 groepen die niet bij elkaar gaan komen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MarcoC schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:43:
[...]

In hoeverre hebben we hier te maken met een tijdelijk boostereffect, vraag ik me af. In geen enkel land liggen de besmettingen en ziekenhuisopnames zover uit elkaar als in Nederland (stijgende besmettingen, dalende ziekenhuisopnames). Ik kan dat bijna niet loszien van de enorme sprint die gemaakt is qua boosterprikken in de afgelopen 4 weken (wat in andere landen veel meer is uitgesmeerd). Daardoor ben ik bang dat dit positieve nieuws een sterk tijdelijk karakter heeft.
Gezien de berichten over afnemende werking van de booster over tijd, is dat een terechte vraag. Die afname van de effectiviteit zit echter vooral in besmet raken, en minder op ziekenhuisopnames. We zullen de afnemende effecten van de booster dus eerst gaan zien in een toename in het aantal besmettingen, en niet zozeer in het ziekenhuis.

We weten echter ook dat omicron relatief snel piekt en dan weer afneemt, dus wellicht wordt dit helemaal geen probleem. Maargoed, we gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, inmiddels zijn de ziekenhuis- en de IC-bezetting flink lager dan ze vorig jaar gedurende het grootste deel van de herfst, de hele winter en het grootste deel van het voorjaar waren.

Even aankijken wat de scholenversoepeling heeft gedaan en het eerste stukje van de winkelversoepeling heeft gedaan, en dan volgende week weer een flinke stap zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:08
Dennis schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Zou je niet eens wat genuanceerder kunnen zijn? Iemand die omdat hij zich niet laat vaccineren meteen wegzetten als een slechte ouder die zich diep (4x) moet schamen? Ik hoop dat hetgeen je een goede of slechte ouder maakt wel iets meer is dan alleen het nemen van een spuitje. Ongelooflijk zeg, wat is het debat gepolariseerd!

Los van wat we ervan vinden, moet je kijken wat een heksenjacht op @beuker19 de laatste pagina in dit topic, alleen omdat hij een keuze maakt die hij gewoon als persoon mag maken.

En de solidariteit. Zijn kinderen hebben blijkbaar besloten om hun moverende redenen zich niet te laten vaccineren en hij doet dat daarom uit solidariteit ook niet, omdat hij niet wil dat hun kinderen ergens niet naartoe mogen en hij wel. Mag hij dat gewoon lekker zelf bepalen?
Hier ben ik het op zich wel mee eens. Daar mag dan wel bij aangetekend worden dat de daarbij horende ongemakken (dus testen voor toegang, danwel 2G) ook geaccepteerd dienen te worden, los van of je het daarmee eens bent of niet.

Wat betreft het risico van vaccineren, het is al 100000x uitgelegd dat het risico daarvan verwaarloosbaar is t.o.v. het risico van covid voor alle leeftijdsgroepen boven de 12. En die laatste risico's worden door vaccinatie enorm verkleind.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
beuker19 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Wat een onzin zeg pfff net of het vaccin gelijk staat aan een gezond leven en ook vaccineren niet zonder risico is.

Nee je kinderen laten vaccineren omdat ze anders niet naar de Mac mogen is nog wel het beste voorbeeld want dat hoor ik namelijk vooral om mij heen.

En de heftigheid van jou reactie bewijst maar weer dat je al niet gevaccineerde altijd geframed blijft worden.
Uit interesse: heb je je kinderen ook niet laten vaccineren tegen Difterie, Kinkhoest, Tetanus, Polio, Bof, Mazelen, Rodehond etc?

Dat zijn allemaal standaard vaccinaties in het rijksvaccinatieprogramma.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
beuker19 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Wat een onzin want vaccinatie of niet de kans dat je in het ziekehuis terecht zou komen is sowiso al heel erg klein en om te overlijden al helemaal.

En dat je zelf aanhaald dat je kind is besmet ondanks vaccinatie is voor mij al een hele goede reden waarom ik nog steeds achter de keuze van mij en mijn kinderen sta.
De vraag die je jezelf moet stellen is: zijn de risico's van niet vaccineren groter dan wel vaccineren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:25

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Ben het niet vaak met je eens ;) maar op dit vlak zeker wel.
Ik denk dat daarom ook de persoonlijke afwegingen beter in de kroeg thuis horen i.p.v. hier in dit topic. Uiteindelijk moet iedereen zijn eigen keuzes maken voor zichzelf en evt. kroost waar die persoon verantwoordelijk is, iedereen doet dat vanuit zijn/haar eigen situatie met altijd de beste intenties in gedachten.
Uiteraard zijn er ook gevolgen, maar één van die gevolgen zou niet moeten zijn dat je dan opeens door een random stranger op het internet tot "slechte ouder" gedegradeerd wordt.

Edit: We raken nog wel eens te fel in onze discussie drang en drang te overtuigen en te informeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Dazzler2120 op 17-01-2022 14:49 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 22:37
[...]

Goed verwoord wat mij betreft, zonde om zo hard tegen elkaar te zijn. Stel nu even dat de kinderen van Beuker19 iets hebben waardoor ze niet kunnen vaccineren (te groot risico voor ze), dan is het juist heel solidair dat hij zich ook niet laat vaccineren.
Deze polarisatie is niet goed en gaat in mijn optiek ook veel te ver, je kan mensen prima in hun waarde laten.*knip* dit is niet het topic voor persoonlijke ervaringen en andere n=1 verhalen

[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 17-01-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Requiem19 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Uit interesse: heb je je kinderen ook niet laten vaccineren tegen Difterie, Kinkhoest, Tetanus, Polio, Bof, Mazelen, Rodehond etc?

Dat zijn allemaal standaard vaccinaties in het rijksvaccinatieprogramma.
*knip* graag TS doorlezen

[ Voor 48% gewijzigd door ZieMaar! op 17-01-2022 15:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dat is wel jammer ja. Aan de andere kant kan het ook wel wat genuanceerd worden; er zijn al decennia campagnes tegen roken, drinken, overgewicht ezovoorts. Het is de vraag in hoeverre het effect zou hebben om die campagnes te intensiveren of op andere manieren dat voor elkaar proberen te krijgen.

De realiteit is wel dat een vaccinatie ongelooflijk eenvoudig is en ongelooflijk snel en ongelooflijk goed werkt voor COVID specifiek, terwijl afvallen ongelooflijk moeilijk is voor de meeste mensen met overgewicht, het typisch lang duurt en het typisch ook niet lukt.

[ Voor 83% gewijzigd door ZieMaar! op 17-01-2022 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
Dit is vrij simpel, dit zijn lange-termijnoplossingen, terwijl we nu een korte-termijnoplossing nodig hebben. En daar zijn vaccinaties heel effectief in, zeker i.c.m. boosters (die helaas nodig blijken omdat de effectiviteit achteruit gaat).

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 17-01-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

*knip* graag beter de topicstart doorlezen en niet de bewijslast omdraaien. Dit is niet de plek voor 'ik stel gewoon maar wat vragen'

[ Voor 86% gewijzigd door ZieMaar! op 17-01-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
redwing schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:26:
Als er meer dan 3 kinderen positief test dan gaat de klas naar huis, als de leerkracht positief test moet die ook naar huis. Als de leerkracht echt ziek is valt die helemaal uit, anders gaat het over naar thuisonderwijs.

Maar je hebt gewoon allerlei problemen momenteel. Inderdaad ook de quarantaine, maar dat is niet de enige reden van uitval. Er zijn er ook gewoon veel echt ziek en bovenal lopen de klassen en leraren uit sync met positief testen en weer beter zijn. Houd het er maar op dat er de komende tijd heel veel klassen thuis zitten en ze zeker niet allemaal thuisles zullen krijgen.
Dat is allemaal waar, maar feit is wel dat de meeste docenten die thuis zitten dit vanwege de regels doen en niet omdat ze te ziek zijn om te werken. Het is mogelijk nog wat vooruit lopen op de zaken maar als omikron daadwerkelijk niet heel veel meer doet dan wat snotteren voor de meesten dan moet je toch echt gaan overwegen om een besmette docent voor de klas toe te staan als hij/zij fit genoeg is om te werken. In de zorg wordt dat al overwogen, ik zie dat langzaam verschuiven naar andere cruciale beroepen en de rest van de maatschappij.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
beuker19 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Nou kom maar op dan met je voorbeeld wat het vaccin ons tot nu toe heeft gebracht behalve mensen voor +-6 maand tegen ziekenhuis opname beschermen?
Dit onderzoekt het RIVM doorlopend. Laatste rapportage vind je hier: https://www.rivm.nl/sites...2028%20dec%202021_def.pdf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02

codex

Geen OpenAI agent :)

*knip* dit is niet het topic voor persoonlijke ervaringen en andere n=1 verhalen

[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 17-01-2022 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

beuker19 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Nou kom maar op dan met je voorbeeld wat het vaccin ons tot nu toe heeft gebracht behalve mensen voor +-6 maand tegen ziekenhuis opname beschermen?
Mag deze discussie in Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins ?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Dat we met een veel besmettelijkere variant (veel meer besmettingen) een lagere ziekenhuisbezetting hadden, waardoor we uiteindelijk minder maatregelen nodig hadden. Goed, daar kwam dan eind vorig jaar omicron bovenop, maar inmiddels is er alweer wat open en wordt er gesproken over nog meer openen, terwijl we vorig jaar met een minder gevaarlijke variant een avondklok kregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02

codex

Geen OpenAI agent :)

ParaDroid2 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:57:
Dat we met een veel besmettelijkere variant (veel meer besmettingen) een lagere ziekenhuisbezetting hadden, waardoor we uiteindelijk minder maatregelen nodig hadden. Goed, daar kwam dan eind vorig jaar omicron bovenop, maar inmiddels is er alweer wat open en wordt er gesproken over nog meer openen, terwijl we vorig jaar met een minder gevaarlijke variant een avondklok kregen.
Huh? Delta was een stuk gevaarlijker hoor(voor zover bekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
codex schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Dat was alfa. Delta kwam pas in de zomer rond de "discopiek".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Begin vorig jaar hadden we Delta nog niet. Maar ik kijk nu even ook naar de besmettingen.
In zekere zin heb je hopelijk wel gelijk hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

codex schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Misschien doelt hij op besmettelijkheid.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 02:45

Dennis1812

Amateur prutser

Alsjeblieft niet.
Doe maar in de kroeg.

Ben al 30 TRs verder denk ik. Dit is niet het topic hiervoor.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 22:37
beuker19 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:51:
[...]

Natuurlijk wel want die zijn ten eerste ook voor de doelgroep en tevens zijn veel van die ziektes itt. Covid wel echt gevaarlijk voor de kinderen zelf.
En zoals we week op week leren weten we van de huide vaccinaties eigenlijk helemaal niks bahalve dat het nog niks heeft waargemaakt behalve het aantal ziekenhuis opnames bij kwetsbaren voor een hele korte periode te verminderen.

En ja ik blijf het raar vinden dat nu het vaccin gepromoot word maar een gezonde en betere leefstijl niet.
Nu lijkt het wel als we zeggen tegen de kinderen drink, rook en zuip er maar op los want het vaccin red je wel maar dat kan ook niet de bedoeling zijn.
Als je bedoeld te zeggen dat de vaccinatie ook niet de heilige graal is hierin, mee eens (je bewoordingen zijn misschien niet heel handig gekozen).
Immers 1 van de dingen die lichamelijk gezond is (positief effect gemiddeld genomen rondom corona) is als men gezond/ fit is. Maar 1 van de zaken die altijd als eerste aan de beurt is om te sluiten is toch elke keer de sport (waarbij buiten net zo snel als binnen sporten wordt gesloten).
Vorig jaar hebben we nog wel een tijd lang op 1,5 meter kunnen sporten (voetbal, maar dan oefeningen passen/ lopen, dus steeds achter je eigen bal aan lopen, is prima te doen op 1,5 meter van een ander) of losse oefeningen met zijn 4-en tegelijk, de hele tijd in hetzelfde 4tal. Ook prima te doen op zichzelf, geen wedstrijden, maar we zijn wel (fysiek) lekker bezig en ook psychisch heeft dat een positief effect.

In die zin begrijp ik je opmerking 'gezonde/ betere leefstijl wordt niet gepromoot' wel volledig. Veel mensen hebben behoefte aan een teamsport (alleen sporten motiveert niet genoeg voor deze groep), of en 'afspraak' in een sportschool om te sporten.
Hardlopen vinden velen (mijzelf incluis) echt een verschrikking, dus gaan mensen dan maar niet sporten.

Ik had het in die zin beter begrepen wanneer de keuze was geweest: Binnensporten even niet doen (lastig met ventilatie enzo vaak, maar buiten wel gewoon toestaan. Sta toe dat mensen buiten socialiseren (op afstand) en sporten (ben je vaak zo kort 'even bij elkaar' dat het risico daarbij erg klein is), omdat dit gezond is voor lichaam en geest. En spoor daarnaast dan aan zoveel mogelijk te vaccineren.
Maak het een combinatie van zaken, maar focus (inderdaad) niet alleen op het vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:26
Komende woensdag gaan de musea (als sportclub) en veel theaters (als kapsalon) open. Zie voor het laatste hun website: https://kapsalontheater.nl/ Optreden terwijl er geknipt wordt. Wel origineel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:38
SkiFan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Nee, je maakt nu een valse vergelijking. Niet vaccineren is onnodig risico lopen. Vaccineren is het minimaliseren van dat risico ten koste van een heel veel kleiner risico bij vaccinatie. Je hebt prioriteiten gewoon verkeerd.

Mijn reacties zijn niet eens heftig. Maar ik ben wel klaar met al het domme volk wat ook wat intelligents meent te moeten zeggen. Als je nu nog niet snapt dat je gewoon dom bezig bent, kun je beter in een hoekje gaan zitten dan dat je hier je domheid tentoon spreidt.
*knip* dit is niet het topic voor persoonlijke ervaringen en andere n=1 verhalen

[ Voor 37% gewijzigd door ZieMaar! op 17-01-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

martwoutnl schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:03:
Komende woensdag gaan de musea (als sportclub) en veel theaters (als kapsalon) open. Zie voor het laatste hun website: https://kapsalontheater.nl/ Optreden terwijl er geknipt wordt. Wel origineel.
Waar halen ze al die extra kappers vandaan? Mijn kapper draait volle dagen met volle bezetting momenteel, ik denk overal wel.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[ Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 17-01-2022 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BeQuietAndDrive schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:06:
[...]

Waar halen ze al die extra kappers vandaan? Mijn kapper draait volle dagen met volle bezetting momenteel, ik denk overal wel.
'kapper' ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Erm, dat staat daar niet in? Er komt eens in de zoveel weken onregelmatig een nieuwsbericht uit hierover. Per 1 februari is overigens iedereen die voor 1 mei 2021 was gevaccineerd en geen booster heeft gehaald 'ongevaccineerd' voor de statistiek. Dan is de 9 maanden geldigheid voor het coronabewijs voorbij.
Mei 2021
Tot en met zondag 2 mei zijn in Nederland naar schatting ruim 5,6 miljoen vaccinaties toegediend. Daarvan zijn er ruim 4,4 miljoen eerste vaccinaties en ruim 1,2 miljoen tweede vaccinaties
Bron

Is al bevestigd dat mensen bij wie de QR verloopt voortaan ook als ongevaccineerd in de statistiek worden opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:26
BeQuietAndDrive schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:06:
[...]

Bij 1 theater stond dat de kapster vol zit en je in de wachtruimte kan wachten terwijl je kijkt naar optredens. En een ander staan er wel bedrijven genoemd waar je nog kan reserveren. Misschien verschuiven de volle kappers die worden gevraagd wel naar het theater. Zal dus wel mix worden van echt daar kunnen knippen en lukt niet maar je kan dan zittend optredens kijken gedurende de tijd dat je er mag zijn.

Edit: Ik zie net een bericht van het lokale theater langskomen. Die gaat ook meedoen:
Op woensdag 19 januari zetten ook wij de deuren wagenwijd open voor onze geweldige artiesten - wat hebben we ze alweer gemist! Met de ludieke actie Kapsalon Theater vragen ze door het hele land aandacht voor onze sector, een heerlijk initiatief van Diederik Ebbinge en Sanne Wallis de Vries.

En het plan is als volgt: Welkom in Theater Kapsalon. Wachtend op een knipbeurt in onze wachtruimte kun je genieten van een optreden. Zo krijg je een knipbeurt én is er voor artiesten weer een mogelijkheid om op te treden. Je kunt reserveren voor een plaats in onze kapsalon, de reserveringskosten zijn inclusief een kopje koffie. Jouw ‘wachttijd’ bij de kapper duurt één uur. Houd er rekening mee dat de kapper eventueel te druk is en dat je niet geknipt kunt worden.

We houden ons aan de regels die ook voor kapsalons gelden: op vertoon van QR-code, op anderhalve meter en met mondkapjes wanneer je 'on the move' bent. Vandaag zijn we nog bezig met de praktische invulling van onze Theater Kapsalon. Zodra het mogelijk is om te reserveren (lees: uiterlijk morgen), wordt dat op onze site bekend gemaakt.

[ Voor 47% gewijzigd door martwoutnl op 17-01-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Is al bevestigd dat mensen bij wie de QR verloopt voortaan ook als ongevaccineerd in de statistiek worden opgenomen?
Ik zie geen enkele reden waarom dat zo zou worden?
(het slaat ook nergens op om dat te doen volgens mij, aangezien een vaccinatie ook nog na 1 jaar+ bescherming geeft tegen zkh opname, ookal is het dan (iets) minder dan de originele 97%)

in de statistieken staat het dan gewoon onder de 'gevaccineerd 30 weken+':
YakuzA in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12"

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 17-01-2022 15:19 ]

PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 16-09 18:49

Ik gok dat een deel van deze cijfers een inhaalactie is, deze tweet is van vanochtend:

Zal hij vast straks vermelden. Volgens hem voor de cijfers van vandaag ongeveer 13.000 besmettingen die al wel door GGD zijn gemeld maar niet door RIVM.

[ Voor 46% gewijzigd door Plenkske op 17-01-2022 15:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:57

The Legend

*Plop*

Ik denk dat hier een hoop nameldingen inzitten @t_captain

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Echte aantal lijkt ongeveer gelijk aan gisteren, deze cijfers lijken dus ruim 6000 na meldingen te bevatten.

Bron: Volgens mij gebruikt @TijnBroekman op Twitter de cijfers zoals die ook in de grafiek "Aantal afgenomen en aantal positieve coronatests" op https://coronateller.info/ staan. Als je dat volgt dan zouden er dus vandaag ruim 6000 na meldingen bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 15:21
The Legend schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:19:

[Embed]
nu 2 uur wachttijd bij de grootste XL testlocatie bij schiphol. Morgen de 50k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
jurjen_g schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Ze weten dat ze traag zijn, ze gaan nog een week het oude adviseren gaf deze helpdesk medewerker aan... Overigens ook op de RIVM website is het nog tegenstrijdig op bepaalde plekken. Je zou verwachten dat ze de informatie stroom in 1 knop kunnen bijwerken met een nieuwe, maar het lijkt wel of het op alle plekken handmatig moet worden bijgewerkt. Zelfs de digitale informatie die je krijgt na de positieve test zegt eerst in 3 bullets dat je wel in quarantaine moet, en verder naar onder ineens een blok n.a.v. 14 januari dat het niet hoeft, lijkt zo ff erin gekwakt in plaats van herschreven.
Nou, ze hebben in elk geval dit laatste nu verbeterd, bovenaan kun je klikken om onderaan terecht te komen. Alleen jammer dat de NOS dat dan weer niet snapt (die trappen in hetzelfde als ik gisteren)...

https://nos.nl/artikel/24...-nieuwe-quarantaineregels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J608U871ntKKfiZluA32rLss3d0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ts9FtBsbE7DIhBA2hFKkBeON.png?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 11:52
Johan Bogle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:23:
[...]
nu 2 uur wachttijd bij de grootste XL testlocatie bij schiphol. Morgen de 50k?
Als je nog niet besmet was, ben je dat nu wel in de wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 16:02
AFCAjax schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:24:
[...]

Als je nog niet besmet was, ben je dat nu wel in de wachtrij.
Ja, 36% positief :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:56:
[...]

Dat is allemaal waar, maar feit is wel dat de meeste docenten die thuis zitten dit vanwege de regels doen en niet omdat ze te ziek zijn om te werken.
Hier niet (20% van de leerlingen ziek, 40% van de klassen thuis en te weinig leraren omdat er 3 ziek zijn), maar dat is een n=1. Daarnaast is dit natuurlijk eenmalig, terwijl het goed kan dat eenzelfde klas meerdere keren naar huis moet. Ik wil alleen wel aangeven dat ook zieke leraren dus al een aardig probleem zijn.
Het is mogelijk nog wat vooruit lopen op de zaken maar als omikron daadwerkelijk niet heel veel meer doet dan wat snotteren voor de meesten dan moet je toch echt gaan overwegen om een besmette docent voor de klas toe te staan als hij/zij fit genoeg is om te werken. In de zorg wordt dat al overwogen, ik zie dat langzaam verschuiven naar andere cruciale beroepen en de rest van de maatschappij.
Ga er maar van uit dat dit is wat ze de 21e gaan veranderen. Ik verwacht dat het zowel voor de zorg als het onderwijs gaat gelden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 11:14
Is nog geen 86% zoals in New Jersey laatst :+

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:17:
[...]

Ik zie geen enkele reden waarom dat zo zou worden?
(het slaat ook nergens op om dat te doen volgens mij, aangezien een vaccinatie ook nog na 1 jaar+ bescherming geeft tegen zkh opname, ookal is het dan (iets) minder dan de originele 97%)

in de statistieken staat het dan gewoon onder de 'gevaccineerd 30 weken+':
YakuzA in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12"
Het zou kunnen omdat je anders de besmetting cijfers wel heel erg scheef trekt, waardoor het zal lijken dat gevaccineerden elkaar veel besmetten terwijl in werkelijkheid bij een deel de bescherming tegen besmetten/besmetting allang verdwenen is?

Ik hoop in ieder geval dat ze er wel transparant mee omgaan en niet iets vergeten te vermelden in een voetnoot oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

[Embed]
Stel dat de helft van de mensen met klachten zich laat testen, dan pak je nu ruim 2 miljoen besmettingen per maand. Dat is geen aantal dat het virus heel lang vol gaat houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:26:
Hier niet (20% van de leerlingen ziek, 40% van de klassen thuis en te weinig leraren omdat er 3 ziek zijn), maar dat is een n=1. Daarnaast is dit natuurlijk eenmalig, terwijl het goed kan dat eenzelfde klas meerdere keren naar huis moet. Ik wil alleen wel aangeven dat ook zieke leraren dus al een aardig probleem zijn.
Gaat niet echt lekker daar dan (geen idee waar daar is). Maar wat ik zeg, ziek is in die zin nogal relatief. Strikt genomen zouden alle leraren zichzelf moeten testen en bij de minste klachten of besmetting thuis blijven. Logica van de koude grond kan je dan al vertellen dat het nóg een heel stuk harder gaat de uitval dan wanneer men alleen thuis blijft wanneer ziekte het werken hindert.
Ga er maar van uit dat dit is wat ze de 21e gaan veranderen. Ik verwacht dat het zowel voor de zorg als het onderwijs gaat gelden.
Daar hoop ik ook op, al zit ik er ook wel weer een beetje dubbel in. Gezien de situatie vind ik dat we niet de luxe hebben om erg voorzichtig te gaan lopen doen, dus moeten die regels flink versoepeld worden.
Maar op de lange termijn hoop ik juist dat het meer geaccepteerd wordt dat je gewoon thuis blijft wanneer je loopt te rochelen. Die mensen die gewoon naar kantoor gaan want het is maar een verkoudheidje en dan de hele vloer besmetten kan ik missen als kiespijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:33

s3n

jurjen_g schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:24:
Nou, ze hebben in elk geval dit laatste nu verbeterd, bovenaan kun je klikken om onderaan terecht te komen. Alleen jammer dat de NOS dat dan weer niet snapt (die trappen in hetzelfde als ik gisteren)...

Thnx, helder artikel. Wel leuk dat je als ouder minimaal 12d thuis komt te zitten als 1 van je kinderen corona krijgt. En met de huidige aantallen, ook op onze school, kan dat nooit lang duren voor we prijs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Stel dat de helft van de mensen met klachten zich laat testen, dan pak je nu ruim 2 miljoen besmettingen per maand. Dat is geen aantal dat het virus heel lang vol gaat houden.
Jep. Dat was in augustus 2021 al, ik denk dat het aantal mensen wat zich laat testen alleen maar kleiner wordt?
Bijvoorbeeld, in Duitsland wordt
op grond van soortgelijk onderzoek geschat dat slechts een op elke vier tot vijf
personen die een SARS-CoV-2-infectie doormaken, getest wordt en positief
bevonden. Ook de bevindingen van het gedragsonderzoek suggereren dat het
aantal personen dat zich laat testen bij klachten, lager ligt dan 50%.
https://www.rijksoverheid...-en-124e-omt-covid-19.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurjen_g
s3n schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Thnx, helder artikel. Wel leuk dat je als ouder minimaal 12d thuis komt te zitten als 1 van je kinderen corona krijgt. En met de huidige aantallen, ook op onze school, kan dat nooit lang duren voor we prijs hebben.
Je begrijpt mijn screenshot niet goed, de NOS zegt het namelijk verkeerd. Die tekst waarnaar zij linken is de tekst die je krijgt als je de "niet-uitzonderingen" volgt. De regel is sinds vrijdag heel helder (*), zodra je WEL minimaal een week geboosterd bent, hoef je helemaal niet in quarantaine (je valt dan buiten de "beslisboom").

(*) Ik laat mij er niet over uit of de regel "goed" of "verstandig" of "nou ja het maakt toch niet meer uit" is, maar hij is in elk geval duidelijk. Geboosterd is niet thuisblijven (ik blijf zelf wel thuis).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:33

s3n

jurjen_g schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Je begrijpt mijn screenshot niet goed, de NOS zegt het namelijk verkeerd. Die tekst waarnaar zij linken is de tekst die je krijgt als je de "niet-uitzonderingen" volgt. De regel is sinds vrijdag heel helder (*), zodra je WEL minimaal een week geboosterd bent, hoef je helemaal niet in quarantaine (je valt dan buiten de "beslisboom").

(*) Ik laat mij er niet over uit of de regel "goed" of "verstandig" of "nou ja het maakt toch niet meer uit" is, maar hij is in elk geval duidelijk. Geboosterd is niet thuisblijven (ik blijf zelf wel thuis).
Nee, dan begreep ik je idd verkeerd, excuses.
Laten we het er op houden dat het artikel wel een juiste titel heeft "GGD: veel verwarring over nieuwe quarantaineregels".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

jurjen_g schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:24:
[...]

[Afbeelding]
Haha die regels, welke bureauambtenaar heeft dit bedacht :')
Ouders met jonge kinderen
Maar bijvoorbeeld voor ouders met jonge kinderen zal de versoepeling in de praktijk vaak onhaalbaar zijn. Als een kind positief is getest, moet hij of zij in een aparte kamer in isolatie en anderhalve meter afstand houden van huisgenoten. Als niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, moet het hele gezin toch in quarantaine.
8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:33:
[...]
Gaat niet echt lekker daar dan (geen idee waar daar is).
Eindhoven en omstreken. Van de middelbare school van mijn kids krijg ik net ook bericht dat ze een week afstandsonderwijs krijgen omdat er al teveel klassen naar huis zijn.
Maar wat ik zeg, ziek is in die zin nogal relatief. Strikt genomen zouden alle leraren zichzelf moeten testen en bij de minste klachten of besmetting thuis blijven. Logica van de koude grond kan je dan al vertellen dat het nóg een heel stuk harder gaat de uitval dan wanneer men alleen thuis blijft wanneer ziekte het werken hindert.
Dat is wat er nu in de praktijk al gebeurt. Bij positief testen zit de leraar thuis, bij vervanging krijgt de klas gewone les, aangezien vervanging gewoon onmogelijkis wordt dat vaak afstandsonderwijs. In de praktijk wordt het dus meestal het laatste, tenzij de leraar te ziek is.
[...]
Daar hoop ik ook op, al zit ik er ook wel weer een beetje dubbel in. Gezien de situatie vind ik dat we niet de luxe hebben om erg voorzichtig te gaan lopen doen, dus moeten die regels flink versoepeld worden.
Maar op de lange termijn hoop ik juist dat het meer geaccepteerd wordt dat je gewoon thuis blijft wanneer je loopt te rochelen. Die mensen die gewoon naar kantoor gaan want het is maar een verkoudheidje en dan de hele vloer besmetten kan ik missen als kiespijn. ;)
Klopt, ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken. De andere kant is wel dat er ook veel mensen zoals ik zijn, die de hele winter snotteren. Daarbij kan ik alsnog precies aangeven wanneer het anders dan normaal is, maar leg ze dat op het werk maar eens uit :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
beuker19 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:51:
[...]
behalve het aantal ziekenhuis opnames bij kwetsbaren voor een hele korte periode te verminderen.
Ehm, nee. Tegen ziekenhuis opnames zijn ook na lange tijd nog steeds heel erg beschermd. En dat geldt niet alleen voor kwetsbaren, maar voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 22:05
Bovenop de quarantaineregels voor de kinderen staat op de website van Rijksoverheid het volgende.

Als ouders/verzorgers blijft u thuis in quarantaine vanaf het moment dat het kind positief getest is. Laat u zelf zo snel mogelijk testen of doe een zelftest. Als het kind niet meer besmettelijk is, blijft u vervolgens 10 dagen (bovenop de 7 voorgaande dagen waarin uw kind besmettelijk was) thuis in quarantaine. U kunt uw 10 dagen quarantaine verkorten door u op dag 5 (nogmaals) te laten testen bij de GGD. Is uw testuitslag negatief? Dan kunt u weer naar buiten.

Dus na 7 dagen van het kind, moet de ouder(s) ten minste nog 5 dagen in quarantaine. Hetgeen betekend dus ten minste 12 dagen in quarantaine met het gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:46:
Klopt, ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken. De andere kant is wel dat er ook veel mensen zoals ik zijn, die de hele winter snotteren. Daarbij kan ik alsnog precies aangeven wanneer het anders dan normaal is, maar leg ze dat op het werk maar eens uit :+
Misschien dat het mensen gaat motiveren om gewoon netjes de neus te snuiten en het wat fatsoenlijker te houden, maar dat is een andere discussie en wellicht wat off-topic. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

headhunter1985 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:46:
Bovenop de quarantaineregels voor de kinderen staat op de website van Rijksoverheid het volgende.

Als ouders/verzorgers blijft u thuis in quarantaine vanaf het moment dat het kind positief getest is. Laat u zelf zo snel mogelijk testen of doe een zelftest. Als het kind niet meer besmettelijk is, blijft u vervolgens 10 dagen (bovenop de 7 voorgaande dagen waarin uw kind besmettelijk was) thuis in quarantaine. U kunt uw 10 dagen quarantaine verkorten door u op dag 5 (nogmaals) te laten testen bij de GGD. Is uw testuitslag negatief? Dan kunt u weer naar buiten.

Dus na 7 dagen van het kind, moet de ouder(s) ten minste nog 5 dagen in quarantaine. Hetgeen betekend dus ten minste 12 dagen in quarantaine met het gezin.
Tenzij:
Uitzonderingen
Het is niet nodig om je meteen te laten testen of in quarantaine te gaan als je:

-in de afgelopen weken 8 weken corona hebt gehad en nu geen klachten hebt of
-langer dan 1 week geleden een boostervaccinatie hebt gehad

Oftewel booster gehad en nu geen klachten? Dan geen quarantaine. Zo lees ik het.

RIVM.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
-tom-562 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Haha die regels, welke bureauambtenaar heeft dit bedacht :')

[...]

8)7
Als een kind positief is getest, moet hij of zij in een aparte kamer in isolatie en anderhalve meter afstand houden van huisgenoten. Als niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, moet het hele gezin toch in quarantaine.
Ik begrijp ook niet waarom dit zo opgesteld wordt.
Puur virologisch, gekeken naar besmettingsrisico, klopt de regel. Maar je zult maar ouders hebben die niet verder nadenken dan de regel en het letterlijk uit gaan voeren, en hun 7-jarige kind twee weken in een kamertje opsluiten en de pizza onder de deur door schuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Plenkske schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:19:
[Twitter]

Ik gok dat een deel van deze cijfers een inhaalactie is, deze tweet is van vanochtend:
Overleden: 3. Dat is een tijd geleden dat we zo laag zijn geweest?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ondertussen in België, voorspelling versus realiteit:

Dan toch geen ‘omikron-tsunami’: sombere voorspellingen van Overlegcomité komen niet uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOBgvGX3wgGN1w7TnDbNk1WJA5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xkk5cIGTDZgA1QKi5tIwRDtU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsSnVbx8x1UBH_ZSPoE5TZxTfmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kv00nxcrqqDyu5xQhfeh9lh1.png?f=fotoalbum_large

Laat wel duidelijk zijn dat de huidige cijfers nog altijd hoog zijn, maar van die voorspelde 125.000 besmettingen per dag is dus zeker geen sprake.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Misschien dat het mensen gaat motiveren om gewoon netjes de neus te snuiten en het wat fatsoenlijker te houden, maar dat is een andere discussie en wellicht wat off-topic. ;)
Normaal krijg ik ook geen commentaar (redelijk netjes opgevoed ;) ), maar de laatste tijd word ik toch wel snel aangekeken als ik naar het kantoor ga :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 22:05
BeQuietAndDrive schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Tenzij:
Uitzonderingen
Het is niet nodig om je meteen te laten testen of in quarantaine te gaan als je:

Oftewel booster gehad en nu geen klachten? Dan geen quarantaine. Zo lees ik het.

RIVM.nl
Om het nog gekker te maken.

Op onderstaande website staan de uitzondering bij Booster.

https://quarantainecheck....w-situatie#uitzonderingen

Wanneer je jouw boostervaccin hebt
Je hoeft niet te testen en niet in quarantaine te gaan als je jouw booster prik langer dan een week geleden hebt gehad.

De kop van de alinea heeft de zelfde opmaak als de andere koppen van Alinea's. En is een uitzondering op de bovenstaande quarantaine regels.

Je zou het zo kunnen lezen dat je bij corona, niet in quarantaine hoeft indien je booster hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
BeQuietAndDrive schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Tenzij:
Uitzonderingen

RIVM.nl
Klopt, met booster gaat het puur om klachten en maakt het nauwe contact dat je hebt gehad niet uit. Zonder booster moet je wel in quarantaine.

[removed]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52

[Embed]
Eerst het goede nieuws: de ziekenhuizen.

Week 3 gaat buitengewoon goed.

Datum | IC opnames | opnames verpleegafdeling | opnames verpleegafdeling weekdag gecorrigeerd
2022-01-15 11 127 120
2022-01-16 15 90 113
2022-01-17 11 82 108

Week 1 zaten de opnames op 125 gemiddeld, voor week 2 dacht ik dat de stijging zou inzetten maar werd 117 gemiddeld. Toen verwachtte ik dat de stijging van opnames in week 3 zou beginnnen, maar het is nog vlak t.o.v. week 2. Elke dag dat de golf late begint is winst :)

Dan het slechte nieuws: de nieuwe besmettingen. Heropening van onderwijs komt nu goed en wel de cijfers in, en het heeft de R-waarde van ongeveer 1.0 naar 1.11 omhoog gedrukt. Dus flinke impact. Dat gaat even nogdig hebben om eraf te slijten middels verzadiging en dan komen de effecten van de volgende versoepelingen (afgelopen weekend) eroverheen. We zijn dus door de heropening een nieuwe groeifase van de infectiegolf ingegaan, waar we eigenlijk net op de piek zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
boxlessness schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:52:
Ik begrijp ook niet waarom dit zo opgesteld wordt.
Puur virologisch, gekeken naar besmettingsrisico, klopt de regel. Maar je zult maar ouders hebben die niet verder nadenken dan de regel en het letterlijk uit gaan voeren, en hun 7-jarige kind twee weken in een kamertje opsluiten en de pizza onder de deur door schuiven...
Ik moet het even opzoeken, maar die ouders zijn er dus echt! Is wel eens voorbijgekomen ergens maar al wel een flinke tijd geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
*knip*geen persoonlijke anekdotes

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 17-01-2022 16:25 ]

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:32
[...]
Gaat niet echt lekker daar dan (geen idee waar daar is). Maar wat ik zeg, ziek is in die zin nogal relatief. Strikt genomen zouden alle leraren zichzelf moeten testen en bij de minste klachten of besmetting thuis blijven. Logica van de koude grond kan je dan al vertellen dat het nóg een heel stuk harder gaat de uitval dan wanneer men alleen thuis blijft wanneer ziekte het werken hindert.

[...]

Nou daar heb je gelijk in collega niet gevaccineerd zaterdag positief vandaag net 3 andere collega's zelf test gedaan wij alle 3 zijn positief dus TD mist 3 man op de werkvloer. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 22:34
ik222 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Er zijn ook weinig landen die zo’n hoge Delta golf vlak voor deze Omiron golf gehad hebben i.c.m. sowieso al relatief heel veel besmettingen het afgelopen jaar.

Ik geloof dus steeds meer dat een (recente) Delta besmetting nog steeds wel enige immuniteit geeft tegen Omicron, in elk geval als in dat het de kans op een ernstig verloopt verkleint. En daarnaast heeft die Delta golf hoe hard het ook klinkt ook al flink het aantal kwetsbare mensen uitgedund.
je kunt niet twee keer doodgaan nee.
Daarom wordt het interessant te zien wat er in de endemische fase gebeurt. Het zal niet zo zijn dat we de nieuwe seizoens Corona-golf van winter 22/23 hoeven te superponeren op wat we vroeger aan doden zagen vanuit de griep. Dezelfde mensen zijn het meest kwetsbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door maxtrash op 17-01-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Eerst het goede nieuws: de ziekenhuizen.

Week 3 gaat buitengewoon goed.

Datum | IC opnames | opnames verpleegafdeling | opnames verpleegafdeling weekdag gecorrigeerd
2022-01-15 11 127 120
2022-01-16 15 90 113
2022-01-17 11 82 108

Week 1 zaten de opnames op 125 gemiddeld, voor week 2 dacht ik dat de stijging zou inzetten maar werd 117 gemiddeld. Toen verwachtte ik dat de stijging van opnames in week 3 zou beginnnen, maar het is nog vlak t.o.v. week 2. Elke dag dat de golf late begint is winst :)

Dan het slechte nieuws: de nieuwe besmettingen. Heropening van onderwijs komt nu goed en wel de cijfers in, en het heeft de R-waarde van ongeveer 1.0 naar 1.11 omhoog gedrukt. Dus flinke impact. Dat gaat even nogdig hebben om eraf te slijten middels verzadiging en dan komen de effecten van de volgende versoepelingen (afgelopen weekend) eroverheen. We zijn dus door de heropening een nieuwe groeifase van de infectiegolf ingegaan, waar we eigenlijk net op de piek zaten.
@t_captain Heb je er dan rekening mee gehouden dat de besmettingscijfers van vandaag hoogstwaarschijnlijk ongeveer 6000 nameldingen bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
*knip* geen persoonlijke anekdotes

[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 17-01-2022 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
geenstijl schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Overigens wordt er in mijn ogen echt niet veel druk gezet op "kinderen (18-)" om zich te laten prikken.
Volgens mij wordt er bijvoorbeeld geen actief campagne gevoerd op die leeftijdsgroep.
Coronapas gemist? Iemand van 12-17 springt niet zomaar in de auto voor een test. En nee, ze wonen lang niet allemaal naast een teststraat. Op Spike e.d. zijn er reclames gericht op jongeren en op YT komt ook een hoop langs. Aangezien pubers nogal gevoelig zijn voor groepsdruk kan je rustig van sterke dwang/drang spreken. Dat weten de beleidsmakers prima.
redwing schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:26:
[...]

[...]

Ziek of positief getest? De meesten zijn er zo weer bovenop, als ze al wat merken.
[...]

[...]

Heeft ook meer te maken met de tijd van isolatie/quarantaine die je normaal gesproken niet hebt en nu aardig vervelend begint te worden. Want het gros zit kerngezond te wachten tot ze weer de samenleving in mogen. Met 35-45k per dag heb je het over bijna een kwart miljoen mensen per week. Daar gaan werkprocessen overal last van hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CRpt3r55 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Een vriendje van mijn zoon, heeft dus echt 10 dagen in zijn kamer gezeten. daar werd zijn eten voor de deur gezet en aangeklopt. Te bizar voor woorden.
Er zullen ook mensen zijn die het verantwoord vinden omdat de ouders wellicht ook de zorg hebben over bijvoorbeeld andere kinderen of waarbij huisgenoten een kwaal hebben waarbij besmetting een gevaar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Señor Sjon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:19:
Heeft ook meer te maken met de tijd van isolatie/quarantaine die je normaal gesproken niet hebt en nu aardig vervelend begint te worden. Want het gros zit kerngezond te wachten tot ze weer de samenleving in mogen. Met 35-45k per dag heb je het over bijna een kwart miljoen mensen per week. Daar gaan werkprocessen overal last van hebben.
Dat is dus ook waar dhr. Kuipers aan refereerde. Ondanks dat lang niet iedereen die besmet raakt zo ziek wordt dat ie opgenomen moet worden kunnen die mensen het virus wel weer doorgeven aan anderen die daarna misschien wel opgenomen moeten worden. Het blijft dus belangrijk om de afstands- en andere regels na te leven anders is er een risico dat de maatschappij vastloopt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

CRpt3r55 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Een vriendje van mijn zoon, heeft dus echt 10 dagen in zijn kamer gezeten. daar werd zijn eten voor de deur gezet en aangeklopt. Te bizar voor woorden.
Zielig voor zo'n knul. Ik ken iemand die bij de besmetting van z'n 10-jarige zoon begonnen was met zo'n aanpak, maar al supersnel zich afvroeg waar die in vredesnaam mee bezig was en daarna weer gewoon met z'n allen samen is gaan leven.

Hier is onze jongste dochter (5 jaar) donderdag ziek geworden. We hebben onderling vrij snel besloten dat we niet moeilijk gingen doe met afzonderen. Alleen eenvoudige dingen zoals een paar restjes eten van haar bord opeten maar even niet doen, maar wel gewoon knuffelen en troosten. Gevolg is dat mijn oudste dochter (9) en vrouw ook ziek zijn geworden (mijn vrouw een paar dagen na haar booster). Ik heb mijn booster een weekje eerder gehad, en voorlopig ontspring ik de dans (geen klachten, negatieve PCR eergisteren).

Da's niet fijn, maar nog altijd beter dan je dagenlang zoveel mogelijk afzonderen van een kind dat haast geen idee heeft wat er precies aan de hand is. En zelfs als we dat hadden gedaan, was het geen garantie geweest dat er verder niemand besmet was geraakt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Voor de volledigheid: allerlei ervaringen over vaccins, ziek zijn of hoe je er zelf mee omgaat, of je buurman zijn mondkapje wel of niet opdoet, al dit soort anekdotes mogen eventueel in de kroeg, maar niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Señor Sjon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Daar had Kuipers de laatste persconferentie gelukkig ook oog voor, ik vond het wel goed om dat geluid eens te horen uit de mond van een minister van volksgezondheid, eigenlijk.

Nu de quarantaineregels iets versoepeld zijn (in elk geval voor de geboosterden), denk ik dat het een voorzichtige stap is naar steeds meer quarantaineregelversoepelingen, stapsgewijs. Tot het virus min of meer endemisch (zo heet dat toch?) rondgaat in de samenleving. Prima dat ze daarheen willen, ook prima dat ze dat niet in 1x doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Yaksa schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Dat is dus ook waar dhr. Kuipers aan refereerde. Ondanks dat lang niet iedereen die besmet raakt zo ziek wordt dat ie opgenomen moet worden kunnen die mensen het virus wel weer doorgeven aan anderen die daarna misschien wel opgenomen moeten worden. Het blijft dus belangrijk om de afstands- en andere regels na te leven anders is er een risico dat de maatschappij vastloopt.
Hoever moeten we hierin gaan? Want dit hebben we elk jaar met infectieziekten. 10 dagen geleden hadden we ook al 30-35k besmettingen, toch heeft het geen noemenswaardig effect op de instroom, die nog steeds daalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Rannasha schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:26:
[...]Zielig voor zo'n knul. Ik ken iemand die bij de besmetting van z'n 10-jarige zoon begonnen was met zo'n aanpak, maar al supersnel zich afvroeg waar die in vredesnaam mee bezig was en daarna weer gewoon met z'n allen samen is gaan leven.
Tja, zo zielig is dat nou ook weer niet.
Misschien dat de huidige samenleving er gewoon weer aan moet wennen dat bij een pandemie een aantal zaken even opzij geschoven moeten worden om de samenleving door te kunnen laten draaien. In de tijd dat de Spaanse Griep hier heerste (vorige eeuw) was het doodnormaal dat gezinnen die een ziek familielid hadden thuis 'opgesloten' werden en dat de buurt de boodschappen bij het hek neer zette om besmetting te voorkomen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Yaksa schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:31:
[...]

Tja, zo zielig is dat nou ook weer niet.
Misschien dat de huidige samenleving er gewoon weer aan moet wennen dat bij een pandemie een aantal zaken even opzij geschoven moeten worden om de samenleving door te kunnen laten draaien. In de tijd dat de Spaanse Griep hier heerste (vorige eeuw) was het doodnormaal dat gezinnen die een ziek familielid hadden thuis 'opgesloten' werden en dat de buurt de boodschappen bij het hek neer zette om besmetting te voorkomen.
Sorry hoor, 3 jaar geleden zou je de kinderbescherming bellen als er een kind 10 dagen in zijn kamer werd opgesloten.
Als je zoiets als ouder doet ben je echt wel harteloos

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hier ga je je kind niet voor opsluiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zda9VfYOo-NKqbCQ_rc2wr_xpKA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zqWXuvU7oE7FAo0M3ONB8tSU.png?f=user_large

Hebben wij overigens ook niet gedaan (asymptomatisch, niet verder verspreid).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Yaksa schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:31:
[...]
....even opzij geschoven moeten worden....
Even? Mijn zoon van 4 jaar zit letterlijk zijn halve leven op dit moment met maatregelen opgescheept. Mijn dochter van 1 al heel haar leven.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

-tom-562 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Sorry hoor, 3 jaar geleden zou je de kinderbescherming bellen als er een kind 10 dagen in zijn kamer werd opgesloten.
Als je zoiets als ouder doet ben je echt wel harteloos
Als ik een 11-jarige een harde ruk aan de arm geef dan heb ik zijn vader op mijn dak, doe ik het om hem voor een vrachtwagen vandaan te trekken dan red ik zijn leven. Dat is natuurlijk van een andere orde, maar er is een wezenlijk verschil tussen een kind hebben dat in quarantaine zit en je kind zomaar 10 dagen opsluiten op zijn kamer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Patriot schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Als ik een 11-jarige een harde ruk aan de arm geef dan heb ik zijn vader op mijn dak, doe ik het om hem voor een vrachtwagen vandaan te trekken dan red ik zijn leven. Dat is natuurlijk van een andere orde, maar er is een wezenlijk verschil tussen een kind hebben dat in quarantaine zit en je kind zomaar 10 dagen opsluiten op zijn kamer.
Vind je? Ik vind het stuitend dat er dus blijkbaar ouders zijn die het "belang van de maatschappij" boven het belang van hun kind zetten en hem/haar 10 dagen opsluiten in zijn/haar kamer. Alleen omdat papa en mama een irrationele angst hebben

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 17-01-2022 16:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yaksa
Señor Sjon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:28:
[...]Want dit hebben we elk jaar met infectieziekten.
Ik kan me geen jaar herinneren waarin we meer dan 200.000 operaties in moesten halen vanwege welke infectieziekte dan ook.
Daar kunnen we alleen aan beginnen wanneer er genoeg personeel in de ziekenhuizen is. Wanneer de helft thuis zit vanwege besmetting dan heb je gewoon een probleem. Ook wanneer je geen klachten hebt (en eerder uit quarantaine gaat) kun je het virus nog aan anderen doorgeven die misschien niet zo 'sterk' zijn als jij en dan alsnog opgenomen moeten worden.
Het lijkt me verstandig om even aan te kijken wat de versoepelingen gaan doen met de cijfers, misschien valt het mee en kunnen we daarna weer een stap doen richting 'normaal'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:36:
Vind je? Ik vind het stuitend dat er dus blijkbaar ouders zijn die het "belang van de maatschappij" boven het belang van hun kind zetten en hem/haar 10 dagen opsluiten in zijn/haar kamer. Alleen omdat papa en mama een irrationele angst hebben
Als dit mij zou gebeuren en m'n dochter test positief dan accepteer ik gewoon dat ik ook besmet raak ja. Met 2 prikken (booster paar dagen, die is nog niet actief) is t risico zo minimaal dat je het er gewoon mee doet. Bovendien, de kans dat je voor t opsluiten in de kamer al besmet bent is ook nog eens behoorlijk groot dus je doet t waarschijnlijk ook voor niks.

Dochter ( 8 ) zit vandaag weer thuis; in een klas van 23 zijn er 9 positief getest over t weekend heen. Haar zelftesten zijn negatief, woensdag weer naar de GGD...

[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 17-01-2022 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Tweak_ers schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:19:
[mbr]*knip* geen persoonlijke anekdotes[/]
Echt, als je de strekking van het verhaal niet wil lezen, het ging om de dagen!!!

Ga ik het algemener brengen:

De huidige quarantaine regels komen er voor kinderen op neer dat je zo 3 weken thuis in quarantaine zit als je gaat proberen te isoleren.

Want:
De 10 dagen van je kind gaan pas in op het moment dat je als ouder 24 uur klachtenvrij bent. Met een minimum van 7 dagen en een maximum van 14 dagen.

Wat valt er onder klachten?
Helemaal klachtenvrij zal vaker langer duren dan korter. Geen enkel kuchje meer, geen snotneus, niet meer moe, geen keelpijn.

Je weet dus nooit van te voren of dit 7 of 14 dagen gaat duren.

Na die tijd gaan de 10 dagen voor het kind in. Die je kunt verkorten door op dag 5 te testen. Dag 5 testen is dag 6 of 7 uitslag.

Al met al zit je kind dus minimaal 2 weken en maximaal 3 weken thuis.

Echter met meer huisgenoten schuift dit met iedere besmetting opnieuw op, want als een nieuwe besmetting optreedt binnen het huishouden, gaan die 7 dagen minimaal opnieuw in.

Op die manier kan het bij isolatie een erg langdradig verhaal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik kan me nog de tijd van de wachtlijsten herinneren waarin we altijd wat, 100k? operaties achterliepen? ;)

De 'versoepelingen' zullen niet zoveel doen aangezien besmettingen sowieso al nauwelijks in de gesloten settings plaatsvonden van winkels en sportvelden. Vandaar dat we ook gewoon de besmettingscijfers van andere landen volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

-tom-562 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:36:
[...]

Prima, dat mag je stuitend vinden, maar voer de discussie gewoon zuiver. Nu probeer je er van alles van te maken wat het niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Señor Sjon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:34:
Hier ga je je kind niet voor opsluiten:

[Afbeelding]

Hebben wij overigens ook niet gedaan (asymptomatisch, niet verder verspreid).
Helemaal mee eens!
Ik zou je persoonlijke afweging even weghalen, bij mij werd hij weggemodereerd 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:46:
De 'versoepelingen' zullen niet zoveel doen aangezien besmettingen sowieso al nauwelijks in de gesloten settings plaatsvonden van winkels en sportvelden. Vandaar dat we ook gewoon de besmettingscijfers van andere landen volgen.
Heb je daar ook een bron voor? Volgens @t_captain en anderen is het effect van de scholen goed zichtbaar in de R waarde, en daar komt nu dus ook het hoger onderwijs, contactberoepen etc bij. Dat dit allemaal nauwelijks effect heeft lijkt me erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
user109731 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Heb je daar ook een bron voor? Volgens @t_captain en anderen is het effect van de scholen goed zichtbaar in de R waarde, en daar komt nu dus ook het hoger onderwijs, contactberoepen etc bij. Dat dit allemaal nauwelijks effect heeft lijkt me erg sterk.
Scholen/contactberoepen was ik vergeten, die hebben wel invloed.

Maar winkels? Die hebben nog nooit wat betekent. Sport beoefenen? Kan me dat ook niet voor de geest halen die terug te herkennen in de BCO cijfers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
Señor Sjon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:58:
[...]
Maar winkels? Die hebben nog nooit wat betekent. Sport beoefenen? Kan me dat ook niet voor de geest halen die terug te herkennen in de BCO cijfers.
Dat meer dan de helft van de besmettingen niet via BCO achterhaald konden worden zegt volgens mij genoeg. Die moeten toch ook ergens vandaan zijn gekomen?

Pagina: 1 ... 6 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De Persconferentie van 25 januari

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in of andere persoonlijke anekdotes De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.