PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Lijkt mij prima om nog even enigszins de rem erop te houden bij het versoepelen eerlijk gezegd. Al was het maar om de effecten enigszins te kunnen bestuderen.
Ik vind dit toch wel een flinke stap. Van geen horeca, naar horeca tot 20:00 (of misschien zelfs 22:00) uur.... Evenementen weer tot een maximaal aantal personen. Dit gaat een flinke stap voorbij de avondlockdown worden van november...MikeyMan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:57:
Schitterend weer. Hoop geschreeuw dat er versoepeld moet worden. Maar alles minder dan 'helemaal los' krijgt weer de nodige kritiek te verduren.
Lijkt mij prima om nog even enigszins de rem erop te houden bij het versoepelen eerlijk gezegd. Al was het maar om de effecten enigszins te kunnen bestuderen.
Ja ik ook. Had eerlijk gezegd verwacht dat er nog een avondsluiting zou volgen voor een week of twee. Maargoed, niet iedereen is het ermee eens zo te zienstylezzz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:58:
[...]
Ik vind dit toch wel een flinke stap. Van geen horeca, naar horeca tot 20:00 (of misschien zelfs 22:00) uur.... Evenementen weer tot een maximaal aantal personen. Dit gaat een flinke stap voorbij de avondlockdown worden van november...
Valt toch wel mee?MikeyMan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:57:
Schitterend weer. Hoop geschreeuw dat er versoepeld moet worden. Maar alles minder dan 'helemaal los' krijgt weer de nodige kritiek te verduren.
Dit is in lijn met wat verwacht kon worden en op details (evenementen) zelfs wat verder.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Mijn gevoel had inderdaad ook zoiets in gedachten, maar blijkbaar zijn de juiste cijfers nu bij de heren boven gekomen. Ik denk dat het grootste 'boe-geroep' nu weer uit het anti-coronapas kamp gaat komen...MikeyMan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:59:
[...]
Ja ik ook. Had eerlijk gezegd verwacht dat er nog een avondsluiting zou volgen voor een week of twee. Maargoed, niet iedereen is het ermee eens zo te zien
Nu alleen nog KHN die boos is, de rechtszaak van ID&T en dan hebben we alles weer langs zien komen.MikeyMan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:57:
And to think they once said that computers would take away jobs.
Avondopening van de horeca tot 22 uur had ik ook nog niet verwacht eigenlijk.MikeyMan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:57:
Laten we hopen dat het geen dansen met jansen wordt dit keer
Owner of DBIT Consultancy
Als alles meezit nog maar een paar weken, tel je zegeningen...DennusB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:11:
Leuk dat versoepelen, maar wel met heeeeel veel maatregelen volgens mij. Geplaceerd, QR Code, sluitingstijd... zucht
Hie is het weer niet zo schitterendMikeyMan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:57:
geen terrasjes weer
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
wat dat betreft kan de regering het ook nooit goed doen. Het ene deel van de bevolking wil geen ristricties, het andere deel heeft het zweet tot aan de bilnaad zitten van alle covid patienten. Een compromis met wat maatregelen lijkt mij best schappelijk.DennusB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:11:
Leuk dat versoepelen, maar wel met heeeeel veel maatregelen volgens mij. Geplaceerd, QR Code, sluitingstijd... zucht
Maargoed, als iedereen het kleine beetje vrijheid met 4 handen aanpakt om er een bevrijdingsfeest van te maken, zitten we over 2 weken weer dicht. Die les hebben we vorige zomer wel gezien.
We hebben nog nooit zo veel besmettingen tijdens de pandemie gezien hier in Nederland. Ziekenhuisopnames doen amper wat. IC loopt langzaam leeg.M2M schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:19:
[...]
wat dat betreft kan de regering het ook nooit goed doen. Het ene deel van de bevolking wil geen ristricties, het andere deel heeft het zweet tot aan de bilnaad zitten van alle covid patienten. Een compromis met wat maatregelen lijkt mij best schappelijk.
Maargoed, als iedereen het kleine beetje vrijheid met 4 handen aanpakt om er een bevrijdingsfeest van te maken, zitten we over 2 weken weer dicht. Die les hebben we vorige zomer wel gezien.
Mooi dat er inderdaad wat kan en hoop dat ze het snel gaan versoepelen en niet weer zo kansloos lang wachten. Daarnaast hopelijk ook snel nog meer versoepelingen komende weken waarbij heel NL weer verder open gaat. De signalen uit UK waarbij ze nagenoeg alles laten vallen zijn hoopvol.
Al is het maar om te voorkomen dat je in het ergste geval nog weer een stap terug moeten zetten, want dan is natuurlijk helemaal het hek van de dam.MikeyMan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:57:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In Nederland wellicht. Vraag me wel af hoe landen als Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk e.d. dat gaan doen. Die zitten er veel dieper in v.w.b. 2G of zelfs vaccinatieplicht. Wanneer houdt het daar op? Ik zou het oprecht niet weten.hoevenpe schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:15:
[...]
Als alles meezit nog maar een paar weken, tel je zegeningen...
Gelukkig komt men binnenkort ook met een lange termijn plan. Bij elke vlaag tegenwind de boel weer op slot mikken gaat hem echt niet meer worden in de toekomst.... Ik ben benieuwdGonadan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:23:
[...]
Al is het maar om te voorkomen dat je in het ergste geval nog weer een stap terug moeten zetten, want dan is natuurlijk helemaal het hek van de dam.
Mag hopen wat dat wij niet achter die wacko landen aan gaan. Kan je beter Engels / Schots / Spaans beleid hebben. Omikron is een game changer en we zijn ingehaald door de realiteit.harmrh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:24:
[...]
In Nederland wellicht. Vraag me wel af hoe landen als Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk e.d. dat gaan doen. Die zitten er veel dieper in v.w.b. 2G of zelfs vaccinatieplicht. Wanneer houdt het daar op? Ik zou het oprecht niet weten.
Langetermijn plan met CTB / 2G erin zeker, terug naar de tekentafel jongensstylezzz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:25:
[...]
Gelukkig komt men binnenkort ook met een lange termijn plan. Bij elke vlaag tegenwind de boel weer op slot mikken gaat hem echt niet meer worden in de toekomst.... Ik ben benieuwd
[ Voor 26% gewijzigd door Vlassie1980 op 24-01-2022 16:27 ]
Dat dus. Daarbij, hoop geschreeuw hou je altijd. Ze kunnen het in feite nooit goed doen want zelfs als ze alles los zouden laten zijn er waarschijnlijk groepen die weer bang zijn (al dan niet terecht) dat het te vroeg is..Gonadan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:23:
[...]
Al is het maar om te voorkomen dat je in het ergste geval nog weer een stap terug moeten zetten, want dan is natuurlijk helemaal het hek van de dam.
Ik hoop oprecht dat de instroom op de klinieken mee zal gaan vallen, en dat het niet ten koste zal gaan van de planbare zorg.
Volledig met je eens, maar toch vraag ik me wel eens af waarom ze in deze fase van de pandemie nog zulke zwaarwegende besluiten nemen die nog tot ver in de toekomst zullen doorwerken..Vlassie1980 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:26:
[...]
Mag hopen wat dat wij niet achter die wacko landen aan gaan. Kan je beter Engels / Schots / Spaans beleid hebben. Omikron is een game changer en we zijn ingehaald door de realiteit.
Anyway, ik dwaal zelf offtopic, waarvoor excuses..

Fijn, de versoepelingen..
Misschien zijn er wel zwaarwegende besluiten omdat er ook een groep mensen is, die minder vocaal is, die zich onveilig voelt in de publieke omgeving, bij deze ziekte. Ook deze mensen zouden graag vrijheid willen om iets anders te doen dan thuis zitten. Een setje maatregelen bij deze versoepelingen geeft deze groep bewegings-vrijheid zonder al te veel in te perken op de vrijheid van mensen die vrijheid enkel zien als het in absolute vorm aanwezig is.harmrh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:28:
[...]
Volledig met je eens, maar toch vraag ik me wel eens af waarom ze in deze fase van de pandemie nog zulke zwaarwegende besluiten nemen die nog tot ver in de toekomst zullen doorwerken..
Anyway, ik dwaal zelf offtopic, waarvoor excuses..![]()
Fijn, de versoepelingen..
De overheid zou toch ook een rol hebben om Nederland een prettig land te laten zijn voor alle inwoners, en niet enkel degene die hard schreeuwen op een random plein in Den haag. Bescherming van zwakkeren in de samenleving is toch een taak van de overheid toch?
Welke vervolgens niet gehandhaafd worden: behalve als een restaurant de media opzoekt, dat ze geen QR-Codes gaan scannen. Als er in Nederland actief gehandhaafd zou worden, dan hoefde het land ook niet in lockdown.DennusB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:11:
Ik kwam terug van twee weken vakantie en de scholen zijn schijnbaar weer begonnen, dus de helft van die scholieren weer zonder mondkapje overal naar binnen. Net ook bij de bibliotheek een paar van die kwajongens...
Besmettingen zijn nooit volledig te voorkomen: maar zolang ik in de praktijk zie, dat scholieren gewoon zonder mondkapje de supermarkt inkomen. En wanneer ik de handhaving bel of politie, dat dan gezegd wordt. Ja dat is een taak van de gemeente....
Versoepelingen prima... maar ga dan ook handhaven: nu heeft de politie en handhaving geen greintje gezag meer. Vandaar dat ik persconferenties niet meer kijk: het is allemaal voor de bühne en uiteindelijk veranderd er helemaal niets
Wacht, je belt serieus de politie als je wat pubers zonder mondkapje de supermarkt of bibliotheek in ziet lopen? Sorry, maar dan vind ik het niet raar dat je zo afgewimpeld wordt.Weissbier schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:51:
[...]
Welke vervolgens niet gehandhaafd worden: behalve als een restaurant de media opzoekt, dat ze geen QR-Codes gaan scannen. Als er in Nederland actief gehandhaafd zou worden, dan hoefde het land ook niet in lockdown.
Ik kwam terug van twee weken vakantie en de scholen zijn schijnbaar weer begonnen, dus de helft van die scholieren weer zonder mondkapje overal naar binnen. Net ook bij de bibliotheek een paar van die kwajongens...
Besmettingen zijn nooit volledig te voorkomen: maar zolang ik in de praktijk zie, dat scholieren gewoon zonder mondkapje de supermarkt inkomen. En wanneer ik de handhaving bel of politie, dat dan gezegd wordt. Ja dat is een taak van de gemeente....
Versoepelingen prima... maar ga dan ook handhaven: nu heeft de politie en handhaving geen greintje gezag meer. Vandaar dat ik persconferenties niet meer kijk: het is allemaal voor de bühne en uiteindelijk veranderd er helemaal niets
Een paar? Het zijn hele hordes scholieren dagelijks, die de coronamaatregelen aan hun laars lappen. Niet alleen dat: ook heel veel wappies, die zonder mondkapje komen winkelen.Soccer98 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:02:
[...]
Wacht, je belt serieus de politie als je wat pubers zonder mondkapje de supermarkt of bibliotheek in ziet lopen? Sorry, maar dan vind ik het niet raar dat je zo afgewimpeld wordt.
Dus ja al een paar keer de klokken geluid, maar het heeft geen enkele zin: de handhaving komt dan wellicht eens kijken, maar ze komen niet actief handhaven. Van de bibliotheek was slechts een voorbeeld, omdat ik daar toevallig met mijn dochter geweest was voor nieuwe boeken.
Ik voel mij al een tijdje niet veilig meer op mijn werkplek, omdat er gewoon niets gedaan wordt aan het feit dat een groot deel van de klanten geen mondkapje draagt. Natuurlijk bel ik dan handhaving en politie, wanneer ik de handhaving niet te pakken krijg.
Als ik er zelf wat van zeg, dan krijg ik een grote mond terug. Vandaag heb ik al zo'n puber aangesproken: hij zou niet in de schappen klimmen, maar mij gewoon vragen als hij ergens niet aan kwam. Toen kreeg ik direct een grote mond terug, terwijl het goed bedoeld was.
[ Voor 11% gewijzigd door Weissbier op 24-01-2022 17:09 ]
Ben ik de enige die daar nog niets over heeft gehoord?
Heb je oprecht handhaving en de politie gebeld voor pubers zonder kapje?Weissbier schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:51:
[...]
Welke vervolgens niet gehandhaafd worden: behalve als een restaurant de media opzoekt, dat ze geen QR-Codes gaan scannen. Als er in Nederland actief gehandhaafd zou worden, dan hoefde het land ook niet in lockdown.
https://nos.nl/artikel/24...ur-open-sport-met-publiekll roel j schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:10:
Wat ik nog niet uit het geruchtencircuit heb gehoord is iets over de quarantaine. Eerder is aangegeven dat dit misschien aangepast zou gaan worden om toch niet hele klassen naar huis te hoeven sturen.
Ben ik de enige die daar nog niets over heeft gehoord?
Het gaat veranderen. Maar wat moet nog bekend worden.
Ik heb geen idee wat je bedoelt met schappen en erbij kunnen, maar handhaving bellen voor kapjeslozen... Wow... Als ik al wat zou doen, zou ik eerst eens langs de manager ofzo lopen...Weissbier schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:07:
[...]
Een paar? Het zijn hele hordes scholieren dagelijks, die de coronamaatregelen aan hun laars lappen. Niet alleen dat: ook heel veel wappies, die zonder mondkapje komen winkelen.
Dus ja al een paar keer de klokken geluid, maar het heeft geen enkele zin: de handhaving komt dan wellicht eens kijken, maar ze komen niet actief handhaven. Van de bibliotheek was slechts een voorbeeld, omdat ik daar toevallig met mijn dochter geweest was voor nieuwe boeken.
Ik voel mij al een tijdje niet veilig meer op mijn werkplek, omdat er gewoon niets gedaan wordt aan het feit dat een groot deel van de klanten geen mondkapje draagt. Natuurlijk bel ik dan handhaving en politie, wanneer ik de handhaving niet te pakken krijg.
Als ik er zelf wat van zeg, dan krijg ik een grote mond terug. Vandaag heb ik al zo'n puber aangesproken: hij zou niet in de schappen klimmen, maar mij gewoon vragen als hij ergens niet aan kwam. Toen kreeg ik direct een grote mond terug, terwijl het goed bedoeld was.
Je kan net zo ziek worden van een besmetting door een puber of volwassene. Zeker als je er werkt en dus niet simpelweg ergens anders heen kan gaan is het begrijpelijk dat je wil dat er wordt gehandhaafd. En is het pech dat je in Nederland bent waar er altijd een andere instantie verantwoordelijk is.42erik schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:12:
[...]
Heb je oprecht handhaving en de politie gebeld voor pubers zonder kapje?
Ja, zo zijn pubers. Die zijn wat dwars, maar om daar nou handhaving of de politie voor te bellen? Ik vind dat overdreven man. Ik zou dan eerder je werkgever aankijken, want die is als eerste verantwoordelijk voor handhaving lijkt me.Weissbier schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:07:
[...]
Een paar? Het zijn hele hordes scholieren dagelijks, die de coronamaatregelen aan hun laars lappen. Niet alleen dat: ook heel veel wappies, die zonder mondkapje komen winkelen.
Grote bek is uiteraard niet goed natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Soccer98 op 24-01-2022 17:18 ]
Dan zit je ook weer met regelgeving. Handhaving mag juridisch niet zomaar een restaurant in lopen en iedereen een boeten geven voor Het niet hebben van een geldige QR code bv.Weissbier schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:51:
[...]
https://www.khn.nl/veelge...en%20op%20een%20QR%2Dcode.
Dus ja dan wordt handhaven wel erg lastig.
Pubers verspreiden zeker geen COVID-19? Regels zijn er om nageleefd te worden, niet om aan je laars te lappen. Als dat in het verkeer gebeurde zou het een grote chaos worden.42erik schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:12:
[...]
Heb je oprecht handhaving en de politie gebeld voor pubers zonder kapje?
Als ik bel, dan bel ik in zijn algemeenheid en niet vanwege een specifieke doelgroep. Maar het is wel overduidelijk, dat de scholieren het meest in overtreding zijn. Wanneer ik vroeger als puber zonder licht deed fietsen, kreeg ik ook gewoon een boete. Tegenwoordig krijg je dan een schouderklopje, omdat de politie geen tijd heeft voor een bon uit te schrijven....
Daar was ik laatst nog getuige van, bij overtreding door zo'n bezorger die zijn telefoon in de hand hield. Wij automobilisten kunnen dan een boete van € 250 krijgen, maar de bezorger kreeg enkel een waarschuwing vanuit de politie auto en werd geeneens staande gehouden.
Uiteraard ook op het werk aangekaart: maar men spreekt geen klanten meer aan, op het niet dragen van een mondkapje. De supermarkt branche geeft enkel iets omzet. Hoofdzaak zoveel mogelijk frikadellen broodjes en energiedrankjes verkopen, dat personeel bij de bosjes uitvalt in quarantaine moet staat men niet bij stil.
Mijn werkgever heeft ook letterlijk gezegd dat het een taak van de handhaving is, zelf doen ze wijzen op mondkapjes plicht. Ook de beveiliging niet....
[ Voor 41% gewijzigd door Weissbier op 24-01-2022 17:26 ]
Bijzonder treurig om te bellen naar de politie omdat iemand geen mondkapje draagt. Dat vind ik overigens net zo goed als iemand op z'n fiets zonder licht zou rijden.Weissbier schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:16:
[...]
Pubers verspreiden zeker geen COVID-19? Regels zijn er om nageleefd te worden, niet om aan je laars te lappen. Als dat in het verkeer gebeurde zou het een grote chaos worden.
Als ik bel, dan ben ik in zijn algemeenheid en niet vanwege een specifieke doelgroep. Maar het is wel overduidelijk, dat de scholieren het meest in overtreding zijn. Wanneer ik vroeger als puber zonder licht deed fietsen, kreeg ik ook gewoon een boete.
Als het je werkplek is, is het anders ja (is dat zo? Ik lees dat er niet zo in eigenlijk).IJzerlijm schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:15:
[...]
Je kan net zo ziek worden van een besmetting door een puber of volwassene. Zeker als je er werkt en dus niet simpelweg ergens anders heen kan gaan is het begrijpelijk dat je wil dat er wordt gehandhaafd. En is het pech dat je in Nederland bent waar er altijd een andere instantie verantwoordelijk is.
Maar dan moet je nog steeds bij je manager zijn, dat die iemand bij de voordeur neerzet ofzo (wat ik op zich best een goed idee zou vinden)
Je kan je hardop af gaan vragen waarom Omikron nog op de A-lijst staat. Eigenlijk enkel nog om de coronafamilieband, maar niet zozeer om het virus zelf.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik vind het angst narratief echt volledig misplaatst. Voor genoeg mensen is het nog steeds best een risico. Makkelijk lullen als je niemand om je heen hebt die risicooopt en je genoeg interesseert en daarnaast zelf denkt geen risico te lopen, maar ik vind dit wel heel erg makkelijk.Señor Sjon schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:27:
Het is wel duidelijk wat twee jaar lang dag-in-dag-uit angstTV doet met mensen. Er komt ook een dag(?) dat alle maatregelen eraf gaan. Ook dan zal er nog restCovid zijn, maar niet van dien aard dat het de maatschappij nog kan ontwrichten. Daar zal je dan ook je leven op in moeten richten.
Je kan je hardop af gaan vragen waarom Omikron nog op de A-lijst staat. Eigenlijk enkel nog om de coronafamilieband, maar niet zozeer om het virus zelf.
Om voor mezelf te spreken; mij interesseert het niet, maar met een kleintje die te vroeg geboren is en een schoonmoeder die terminaal is, kan ik minder risico nemen. Daarnaast gun ik de zorgmedewerkers een normalere baan. Dat heeft helemaal niks met angst te maken.
Waarom zo neerbuigend? Ik kan hetzelfde commentaar leveren over de "maar het is maar een griepje" crowd die z'n info ook van diezelfde TV haalt. En dan hebben we iedereen wel weer afgeserveerd en hoeven we nergens meer over te discussieren want elke mening hebben ze immers ergens vandaan gehaald.Señor Sjon schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:27:
Het is wel duidelijk wat twee jaar lang dag-in-dag-uit angstTV doet met mensen.
Van wie? Hier of in de media/buitenwereld? Sommige dingen zijn wat arbitrair, bijvoorbeeld waarom geen laatste inlooptijd in de horeca om 22.00 en dan wellicht sluiten om 00.00 maar voor de rest vind ik het een prima eerste stap terug naar het oude normaal.MikeyMan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:57:
[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 24-01-2022 18:03 ]
Influenza is ook nog steeds een groot risico. Toch wordt er verwacht als ik weer beter ben direct kom werken(en zelfs het liefst nog even probeer). En anders mag je gewoon naar buiten om boodschappen te doen. Dit mag zelfs van de arbo. Zonder mondkapje en wel. En ook daar kunnen mensen met een terminale schoonmoeder komen.MikeyMan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:31:
[...]
Ik vind het angst narratief echt volledig misplaatst. Voor genoeg mensen is het nog steeds best een risico. Makkelijk lullen als je niemand om je heen hebt die risicooopt en je genoeg interesseert en daarnaast zelf denkt geen risico te lopen, maar ik vind dit wel heel erg makkelijk.
Om voor mezelf te spreken; mij interesseert het niet, maar met een kleintje die te vroeg geboren is en een schoonmoeder die terminaal is, kan ik minder risico nemen. Daarnaast gun ik de zorgmedewerkers een normalere baan. Dat heeft helemaal niks met angst te maken.
De hysterie die nog rond corona hangt(Omnicron) is totaal overtrokken.
https://www.telegraaf.nl/...dan-bij-stevige-griepgolf
Moeten we er nog rekening mee houden? Ja vast en zeker. Moeten we nu als debielen politie/handhaving bellen omdat er mensen zijn zonder mondkapjes? Nee en als je er echt zoveel problemen mee hebt en stoer genoeg bent om politie te bellen dan kan je zelf ook op hun afstappen en het gesprek aan gaan. Als je dat op een rustige manier doet kom je 9/10 keer een heel eind.
Ze zouden wel kunnen handhaven bij de eigenaar van het restaurant, want die is verplicht om de codes te controleren en kan een boete krijgen als ie dat niet doet.loki504 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:16:
[...]
Dan zit je ook weer met regelgeving. Handhaving mag juridisch niet zomaar een restaurant in lopen en iedereen een boeten geven voor Het niet hebben van een geldige QR code bv.
Also also also...loki504 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:02:
Moeten we er nog rekening mee houden? Ja vast en zeker. Moeten we nu als debielen politie/handhaving bellen omdat er mensen zijn zonder mondkapjes? Nee en als je er echt zoveel problemen mee hebt en stoer genoeg bent om politie te bellen dan kan je zelf ook op hun afstappen en het gesprek aan gaan. Als je dat op een rustige manier doet kom je 9/10 keer een heel eind.
Kom jij dan maar bij de deur van een supermarkt staan, welke niet in rijke buurt ligt: maar in een achterbuurt, eens kijken of je dan nog steeds van mening bent dat je klanten wel eventjes kunt vertellen dat ze een mondkapje moeten dragen.loki504 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:02:
[...]
Als je dat op een rustige manier doet kom je 9/10 keer een heel eind.
Zo werkte het in begin van de COVID-19 crisis nog: maar de maatschappij is verhard, mensen hebben allemaal korte lontjes en gunnen je het licht in de ogen niet. Bij wijze van spreken.
Denk je supermarkten hebben het niet geprobeerd klanten aan te spreken? Wat moeten ze dan doen? Ze zijn niet bevoegd tot daadwerkelijk handhaven, ze mogen er alleen op wijzen. Als een klant dan weigert? Winkelverbod? Dan heb je na de COVID-19 crisis geen klanten meer over, want het worden er met de dag meer die besluiten zich niet meer aan de maatregelen te houden.
Nu heeft de Nederlandse regering dit op zichzelf afgeroepen, door in de zomer de mondkapjes plicht eerst af te schaffen om hem een paar weken later weer in te voeren. Hetzelfde met de anderhalve meter... gelukkig hebben wij nu Voldemort als minister van Volksgezondheid, dus wellicht komt het nog goed.
Dat kan en dat doen ook regelmatig. Al heb ik nog niet gehoord dat het bij winkels ook is gebeurd.migchiell schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:16:
[...]
Ze zouden wel kunnen handhaven bij de eigenaar van het restaurant, want die is verplicht om de codes te controleren en kan een boete krijgen als ie dat niet doet.
@Weissbier in Almere toch regelmatig gedaan. En tot nu toe gaat het best aardig en leef nog😆. Tot de zomer van vorig jaar gedaan. Maar na vaccine zag ik er geen noodzaak meer voor. En daar woont genoeg tuig.
[ Voor 21% gewijzigd door loki504 op 24-01-2022 18:29 ]
Dat is hetzelfde als wanneer er binnen wordt gerookt of als er minderjarigen aan de drank zitten.loki504 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:16:
[...]
Dan zit je ook weer met regelgeving. Handhaving mag juridisch niet zomaar een restaurant in lopen en iedereen een boeten geven voor Het niet hebben van een geldige QR code bv.
Boetes kunnen hoog genoeg oplopen dat de ondernemer failliet gaat. En om dat te versnellen kan de burgemeester de zaak ook (tijdelijk) sluiten.
Hier is bijvoorbeeld een café 6 maanden gesloten geweest omdat een klant werd betrapt op het verkopen van harddrugs.
Of waarom er nog een themaforum is voor deze nu niet meer relevante ziekte.Señor Sjon schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:27:
Winkels hebben ook geen QR code?loki504 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:21:
[...]
Dat kan en dat doen ook regelmatig. Al heb ik nog niet gehoord dat het bij winkels ook is gebeurd.
De arbeidsinspectie kan bedrijven sluiten als ze zich niet aan de corona maatregelen houden. Maar dat is niet de taak van BOA's. Vroegah kreeg je zo'n controle als er op het werk mensen besmet waren geraakt. En ik weet meerdere bedrijven die een week op slot moesten.
Klopt. Met winkels bedoel ik de controle op mondkapjes.RocketKoen schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:26:
[...]
Winkels hebben ook geen QR code?
De arbeidsinspectie kan bedrijven sluiten als ze zich niet aan de corona maatregelen houden. Maar dat is niet de taak van BOA's. Vroegah kreeg je zo'n controle als er op het werk mensen besmet waren geraakt. En ik weet meerdere bedrijven die een week op slot moesten.
Winkelverbod....? Ja, waarom niet. Dat wordt ook gedaan als iemand binnenloopt te roken, ook iets wat niet mag. En een paar klanten zullen weggaan, en velen zullen hem al mokkend opzetten.Weissbier schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:20:
[...]
Kom jij dan maar bij de deur van een supermarkt staan, welke niet in rijke buurt ligt: maar in een achterbuurt, eens kijken of je dan nog steeds van mening bent dat je klanten wel eventjes kunt vertellen dat ze een mondkapje moeten dragen.
Zo werkte het in begin van de COVID-19 crisis nog: maar de maatschappij is verhard, mensen hebben allemaal korte lontjes en gunnen je het licht in de ogen niet. Bij wijze van spreken.
Denk je supermarkten hebben het niet geprobeerd klanten aan te spreken? Wat moeten ze dan doen? Ze zijn niet bevoegd tot daadwerkelijk handhaven, ze mogen er alleen op wijzen. Als een klant dan weigert? Winkelverbod? Dan heb je na de COVID-19 crisis geen klanten meer over, want het worden er met de dag meer die besluiten zich niet meer aan de maatregelen te houden.
Nu heeft de Nederlandse regering dit op zichzelf afgeroepen, door in de zomer de mondkapjes plicht eerst af te schaffen om hem een paar weken later weer in te voeren. Hetzelfde met de anderhalve meter... gelukkig hebben wij nu Voldemort als minister van Volksgezondheid, dus wellicht komt het nog goed.
OK, als Vokdemort nodig is, kan ik je helaas niet meer serieus nemen. Waarom moet dat nou weer
Wat ook niet helpt is dat vakkenvullers dat mondkapje regelmatig onder de neus of soms op de kin dragen. De supermarkten geven niet altijd het goede voorbeeld, laat staan dat iemand de klanten erop aanspreekt.Weissbier schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:20:
[...]
Ik verbaas mij echt zo, over hoe bang sommige mensen nog zijn voor Corona.Señor Sjon schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:27:
Het is wel duidelijk wat twee jaar lang dag-in-dag-uit angstTV doet met mensen. Er komt ook een dag(?) dat alle maatregelen eraf gaan. Ook dan zal er nog restCovid zijn, maar niet van dien aard dat het de maatschappij nog kan ontwrichten. Daar zal je dan ook je leven op in moeten richten.
Als je jezelf hebt laten vaccineren is het toch gewoon prima, met Omicron erbij (milder) al helemaal.
Afgelopen week allemaal in het gezin Corona doorstaan. Nou wat ons betreft gaan alle maatregelen er per direct af.
*knip* dit is niet de plek om op te scheppen over regels die je niet volgt.
[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2022 08:17 ]
Maar heb je daar echt moeite mee dan?XWB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:36:
[...]
Wat ook niet helpt is dat vakkenvullers dat mondkapje regelmatig onder de neus of soms op de kin dragen. De supermarkten geven niet altijd het goede voorbeeld, laat staan dat iemand de klanten erop aanspreekt.
Ik draag zelf mijn mondkapje nog wel, maar het zal mij werkelijk aan mijn reet roesten of een ander dit wel of niet wil.
Als je het voor jezelf zo spannend vind koop je toch een FFP2 mondmasker?
Maar inderdaad, hoe denk je ooit zonder maatregelen verder te gaan leven?
Ook jammer is het dat iets wat nog verre van normaal is, nu als een soort herwonnen vrijheid wordt gevierd. Een tripje naar de horeca gaat straks gepaard met een toets of je wel voldoet aan een vrijwillige vaccinatie, een wat religieus ritueel met lapje-op-lapje-af en het geloof dat met zijn allemaal zitten iets verandert aan de verspreiding van een zeer besmettelijk virus. Allemaal opgedrongen door een overheid die hiervoor eigenlijk geen goede gronden heeft. Hopen dat de onhoudbaarheid snel blijkt en we binnen een paar weken alle maatregelen kunnen afschaffen.
En daarvan hoop ik nou net dat mensen van Corona geleerd hebben en juist thuisblijven als ze snotterenTweak_ers schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:45:
[...]. Het voelt ergens oprecht fout, vooral richting werk. Met ieder ander virus was ik gewoon gaan werken.
Ik spreek sommige collega's daar regelmatig op aan, maar wat ik de laatste tijd ook mee maak: leidinggevende, die niet voldoende afstand houden of een nieuwe teamleider die haar mondkapje niet goed draagt...XWB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:36:
[...]
Wat ook niet helpt is dat vakkenvullers dat mondkapje regelmatig onder de neus of soms op de kin dragen. De supermarkten geven niet altijd het goede voorbeeld, laat staan dat iemand de klanten erop aanspreekt.
Dus je hebt zeker gelijk, dat supermarkten niet altijd het goede voorbeeld geven. Soms spreek ik mijn meerdere er ook op aan. De laatste merk ik echter dat het geen zin meer heeft: wat mij dan doet besluiten om toch de klokken te luiden.
Nu is het probleem dat supermarkten te weinig personeel hebben, aangezien de helft in quarantaine zit of besmet is met COVID-19. Hoe zou dat nou kunnen? Ik ben bang dat als het zo doorgaat, supermarkten gedwongen de deuren moeten sluiten omdat ze de vakken niet meer gevuld krijgen.
Vlak voor mijn vakantie heb ik nog geweigerd om een bepaald gangpad, direct bij de kassa's te vullen. Telkens liepen klanten zonder mondkapjes langs en er kon niet voldoende afstand gehouden worden. Mede dankzij de nieuwe zelfscan kassa's, waar klanten niet op zaten te wachten.
[ Voor 11% gewijzigd door Weissbier op 24-01-2022 18:57 ]
Tevergeefs, nu zitten er al weer mensen op kantoor die roepen "tis maar een verkoudheidje, heb een zelftest gedaan!"Leipo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:53:
[...]
En daarvan hoop ik nou net dat mensen van Corona geleerd hebben en juist thuisblijven als ze snotteren
*knip* zie hierbovenLeipo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:53:
[...]
En daarvan hoop ik nou net dat mensen van Corona geleerd hebben en juist thuisblijven als ze snotteren
Let’s get it over with! 👊
[ Voor 47% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2022 08:18 ]
Daarnaast heb ik de komende 2 maanden een “free pass”.Rmg schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:55:
[...]
Tevergeefs, nu zitten er al weer mensen op kantoor die roepen "tis maar een verkoudheidje, heb een zelftest gedaan!"
Testen kunnen nog positief uitslaan en hebben dus geen zin!
Dus ik ben ook weer naar werk, kinderen weer naar school, zonder testen! Heerlijk!
Ik dwaalde off-topic omdat ik het betrok op de maatregelen in andere landen (oa de vaccinatieplicht in Oostenrijk). Daar doelde ik op, vandaar ook mijn excuses over het off-topic gaan..M2M schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Misschien zijn er wel zwaarwegende besluiten omdat er ook een groep mensen is, die minder vocaal is, die zich onveilig voelt in de publieke omgeving, bij deze ziekte. Ook deze mensen zouden graag vrijheid willen om iets anders te doen dan thuis zitten. Een setje maatregelen bij deze versoepelingen geeft deze groep bewegings-vrijheid zonder al te veel in te perken op de vrijheid van mensen die vrijheid enkel zien als het in absolute vorm aanwezig is.
De overheid zou toch ook een rol hebben om Nederland een prettig land te laten zijn voor alle inwoners, en niet enkel degene die hard schreeuwen op een random plein in Den haag. Bescherming van zwakkeren in de samenleving is toch een taak van de overheid toch?
Wel verwarrend in mijn "brief" stond minimaal 7 en maximaal 14 dagen. Ook al ben je na 14 nog zo beroert als een hond mag je nog naar buiten volgens die brief.Tweak_ers schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:57:
[...]
Hahaha, no way! Ik heb iedere winter wel 2 maanden een kriebel met slijm in mijn keel.
Ga toch niet 2 maanden per winter “ziek” thuiszitten.
Ik heb nu ook maar niet de ggd gebeld, want ik weet zeker dat die zouden zeggen “je bent nog niet 100% klachtenvrij, dus verleng maar naar 14 dagen”.
Na een dagje ziek, ben ik wel echt klaar met dit panische gedoe. En waarom? WHO geeft al aan dat 60% van de Europa inwoners tot maart besmet gaan worden met Omicron.
Let’s get it over with! 👊
En tussen de 7 en 14 dagen drukte en zwakkere vermeiden.
*knip* niet op de manWeissbier schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:54:
[...]
Ik spreek sommige collega's daar regelmatig op aan, maar wat ik de laatste tijd ook mee maak: leidinggevende, die niet voldoende afstand houden of een nieuwe teamleider die haar mondkapje niet goed draagt...
Dus je hebt zeker gelijk, dat supermarkten niet altijd het goede voorbeeld geven. Soms spreek ik mijn meerdere er ook op aan. De laatste merk ik echter dat het geen zin meer heeft: wat mij dan doet besluiten om toch de klokken te luiden.
Nu is het probleem dat supermarkten te weinig personeel hebben, aangezien de helft in quarantaine zit of besmet is met COVID-19. Hoe zou dat nou kunnen? Ik ben bang dat als het zo doorgaat, supermarkten gedwongen de deuren moeten sluiten omdat ze de vakken niet meer gevuld krijgen.
Vlak voor mijn vakantie heb ik nog geweigerd om een bepaald gangpad, direct bij de kassa's te vullen. Telkens liepen klanten zonder mondkapjes langs en er kon niet voldoende afstand gehouden worden. Mede dankzij de nieuwe zelfscan kassa's, waar klanten niet op zaten te wachten.
Oprechte vraag: hoe ga je straks om met het feit dat mondkapjes geen verplichting meer zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2022 08:18 ]
The best is yet to come
[ Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2022 08:19 ]
The best is yet to come
Geloof het of niet, maar daar zou ik dus geen probleem mee hebben. Mij gaat het erom dat regels er zijn om nageleefd te worden: ze zijn er voor een reden.Dean Martin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:45:
[...]
Oprechte vraag: hoe ga je straks om met het feit dat mondkapjes geen verplichting meer zijn?
Bijvoorbeeld appen achter het stuur.... dat mag niet omdat het onveilige verkeerssituaties kan veroorzaken. Als de nieuwe minister van verkeer dan besluit, dat het toch mag wanneer je een zelfrijdende auto hebt. Dan zou ik daar niet perse een probleem mee hebben, mits veilig.
Zelfde met mondkapjes: er is een reden dat wij ze moeten dragen. Voor onze veiligheid, zodat de gezondsheidszorg niet overbelast wordt en niet half Nederland besmet raakt. Het dragen van mondkapjes werkt echter alleen als iedereen het doet, op het moment dat de helft het niet doet. Dan is het dus niet meer zo effectief om de verspreiding tegen te gaan.
Als de minister van Volksgezondheid, Ernst Kuipers heet die? Ik ben niet zo goed in namen, dus geef ministers of staatssecretarissen soms namen uit Harry Potter. Zo doet staatssecretaris van Huffelen mij denken aan Dolores Jane Umbridge, ook vanwege de toeslagenaffaire....
Dus als men oordeelt dat COVID-19 op zijn retour is en de pandemie bijna ten einde is en de mondkapjes plicht weer afgeschaft kan worden, dan heb ik daar geen probleem mee. Wel als het weer wanbeleid is en een maand later, op een persconferentie gezegd wordt dat ze weer verplicht zijn.
Dat laatste is het grootste probleem: eerst vertel je burgers dat alle coronamaatregelen komen te vervallen, terwijl ze dat in Duitsland geen een keer gedaan hebben. En een paar weken later worden de maatregelen dan weer opnieuw ingevoerd
Naja ik stem over een jaar wel vooral niet op de regeringspartijen: deze regering valt toch binnen no time, aangezien het met veel geruzie over en weer tot stand gekomen is. Maar ik zal altijd afstand van mensen blijven houden, aangezien ik sindsdien minder vaak ziek ben

[ Voor 82% gewijzigd door Zeehond op 26-01-2022 21:21 ]
hoi
Persoonlijk handhaaf ik die mondkapjesplicht totaal niet (onderwijs), wil absoluut geen BOA gaan spelen maar het helpt dat ik ook niets zie in die (schijn)maatregel (mijn mening, want nergens worden ze goed gedragen, laat staan regelmatig vervangen) en er dus niet achter sta. Mijn relatie met studenten is geweldig en dat wil ik zo houden. Waarmee ik niet zeg dat regels handhaven de relatie per definitie verstoort maar dit is een vrijwel niet te handhaven regel en past niet bij mij, ik kan me er niet in vinden. Ik zou door de mand vallen.
Overigens zelf nog nooit besmet geweest en dat terwijl ik dus rondloop in het onderwijs en mij al 1001 keer is verteld dat ik het hoe dan ook ging krijgen (“binnen nu en een paar maanden”, o.a. door Hugo
Grote kans dat je het gewoon asymptomatisch hebt gehad.remzor schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:15:
Overigens zelf nog nooit besmet geweest en dat terwijl ik dus rondloop in het onderwijs en mij al 1001 keer is verteld dat ik het hoe dan ook ging krijgen (“binnen nu en een paar maanden”, o.a. door Hugo).
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Anoniem: 27535
Dat met Omikron een andere fase ingaat die om ander beleid vraagt is duidelijk- gelukkig maar. Hoewel een extra permanent aanwezige ziektebron niet ideaal is, is het risico ervan minder.
Maar blijkbaar zijn de basislessen van de Spaanse griep 100 jaar geleden en zelfs de pest in de middeleeuwen ook geen lessen die nu wel geleerd gaan worden. Ik vind dat toch triest eigenlijk.
Het grote probleem is niet deze nieuwe fase. Het is hoe we bij deze fase gekomen zijn en de pijnlijke onderstreping door mensen ook hier van het menselijk gedrag wat daaraan ten grondslag ligt. Het is een bevestiging dat de mens niet in staat is te leren beter met bedreigingen om te gaan omdat de eigen korte termijnbelangen consistent boven algemeen belang gezet worden. Een volgende keer hebben we wellicht minder geluk.
Ik kan me dan wel voorstellen dat mensen het vertrouwen verliezen in hun medemens en bestuur. Zelf heb ik al wel langer het idee dat je het best niet meer rekent op de medemens, dus ik zorg voor controle over mijn eigen exposure aan anderen, maar de afgelopen 2 jaar als geheel zijn wel weer een goede reminder geweest.
Gaan we door naar de eveneens beschamende manier waarop voortgang op klimaat gemaakt wordt. Zelfde grondslag.
Ik denk het virus net niet ernstig genoeg was. Het probleem met covid, ook met Wuhan had 95% van de besmette personen geen ernstige klachten. Voor veel mensen was het een ver van mijn bed show. Als het de oorspronkelijke SARS zou zijn, of MERS, dan zouden mensen een stuk banger zijn geweest en werden maatregelen grootschaliger nageleefd.Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 01:18:
Jeetje, wat een echokamer hier. Ik kom toevallig voor het eerst hier binnenrollen, maar verbazend... Mensen met ziekteverschijnselen (welke dan ook) gaan naar het werk, testen wordt bewust vermeden want zonder uitslag is het geweten schoon. Drogredenderingen over belasting van zorg en mondkapjes en iemand met een andere zienswijze wordt weggezet als troll. Pijnlijk.
Dat met Omikron een andere fase ingaat die om ander beleid vraagt is duidelijk- gelukkig maar. Hoewel een extra permanent aanwezige ziektebron niet ideaal is, is het risico ervan minder.
Maar blijkbaar zijn de basislessen van de Spaanse griep 100 jaar geleden en zelfs de pest in de middeleeuwen ook geen lessen die nu wel geleerd gaan worden. Ik vind dat toch triest eigenlijk.
Het grote probleem is niet deze nieuwe fase. Het is hoe we bij deze fase gekomen zijn en de pijnlijke onderstreping door mensen ook hier van het menselijk gedrag wat daaraan ten grondslag ligt. Het is een bevestiging dat de mens niet in staat is te leren beter met bedreigingen om te gaan omdat de eigen korte termijnbelangen consistent boven algemeen belang gezet worden. Een volgende keer hebben we wellicht minder geluk.
Ik kan me dan wel voorstellen dat mensen het vertrouwen verliezen in hun medemens en bestuur. Zelf heb ik al wel langer het idee dat je het best niet meer rekent op de medemens, dus ik zorg voor controle over mijn eigen exposure aan anderen, maar de afgelopen 2 jaar als geheel zijn wel weer een goede reminder geweest.
Gaan we door naar de eveneens beschamende manier waarop voortgang op klimaat gemaakt wordt. Zelfde grondslag.
Desondanks zal je altijd mafketels houden die net doen of er niks aan de hand is, in dat geval doet natuurlijke selectie alleen zijn ding.
Het gaat er nog niet eens om of het wel of geen corona is. In deze tijd wil je elkaar ook geen verkoudheid aandoen als je rekening houdt met alle ongemakken die het nog eens extra oplevert.Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 01:18:
Jeetje, wat een echokamer hier. Ik kom toevallig voor het eerst hier binnenrollen, maar verbazend... Mensen met ziekteverschijnselen (welke dan ook) gaan naar het werk, testen wordt bewust vermeden want zonder uitslag is het geweten schoon.
Al is het alleen maar omdat het in mijn optiek erg moeilijk gaat worden om weer een stapje terug te moeten doen als dat nodig blijkt te zijn. Ze maken nu al een inschatting dat mogelijk in feb/maart er toch iets teveel besmettingen gaan komen, nou, dan een stap terug doen gaat echt verkeerd vallen.
In Spanje hebben ze een 4 stappenplan zodat je weet waar je aan toe bent. Zit je nu in code oranje en gaat het misschien naar rood? Dan weet je al welke maatregelen er dan uitgevoerd worden bij code rood (bv minder mensen bij een restaurant, hotel, zwembad, stranden). Maar ook de andere kant op weet je wat er gaat komen.
Nu moet je als restaurant houder bang zijn als je teveel inkoopt, want morgen kan spontaan alles dicht gaan.
Ik hoop ontzettend ook dat de lange termijn effecten beperkt blijven.
Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module
Er wordt al 2 jaar gezegd dat er een stappenplan moet komen. Perspectief. Weten waar we aan toe zijn.mouse86 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:45:
Ik hoopte dat ze gefaseerd de boel zouden open zetten.
Al is het alleen maar omdat het in mijn optiek erg moeilijk gaat worden om weer een stapje terug te moeten doen als dat nodig blijkt te zijn. Ze maken nu al een inschatting dat mogelijk in feb/maart er toch iets teveel besmettingen gaan komen, nou, dan een stap terug doen gaat echt verkeerd vallen.
In Spanje hebben ze een 4 stappenplan zodat je weet waar je aan toe bent. Zit je nu in code oranje en gaat het misschien naar rood? Dan weet je al welke maatregelen er dan uitgevoerd worden bij code rood (bv minder mensen bij een restaurant, hotel, zwembad, stranden). Maar ook de andere kant op weet je wat er gaat komen.
Nu moet je als restaurant houder bang zijn als je teveel inkoopt, want morgen kan spontaan alles dicht gaan.
Ik hoop ontzettend ook dat de lange termijn effecten beperkt blijven.
En toen was er eens een openingsplan, ik geloof dat ze hier na de eerste stap al vanaf geweken zijn.
Blijkbaar is het allemaal heel lastig. Zal wel te maken hebben met de polder compromissen bij elke beslissing die genomen moet worden hier.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Tsjah, er is vaak genoeg onderzoek over en weer gestuurd over die on-dingen, waarom ze wel of niet zouden werken.Kr44nVogel schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:40:
[...]
Noem mij 1 land met mondkapjesplicht waar de gezondheidszorg niet was overbelast.
Ik blijf erbij, laat de keus aan de persoon, mensen die ze geweldig vinden werken zullen ze blijven dragen, mensen die ze waardeloos vinden zullen dankbaar zijn dat ze die dingen niet meer hoeven te dragen.
[ Voor 193% gewijzigd door FabianGTI op 25-01-2022 08:45 ]
Sinds wanneer ben je dit soort zaken verplicht te doen? In dit topic wordt het nu weggezet als regel maar dat lijkt mij onjuist?Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 01:18:
Jeetje, wat een echokamer hier. Ik kom toevallig voor het eerst hier binnenrollen, maar verbazend... Mensen met ziekteverschijnselen (welke dan ook) gaan naar het werk, testen wordt bewust vermeden want zonder uitslag is het geweten schoon. Drogredenderingen over belasting van zorg en mondkapjes en iemand met een andere zienswijze wordt weggezet als troll. Pijnlijk.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Prachtige illustratie van het punt dat Floppus maakt.xzaz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:52:
[...]
Sinds wanneer ben je dit soort zaken verplicht te doen? In dit topic wordt het nu weggezet als regel maar dat lijkt mij onjuist?
Als het geen regel is (maar slechts een streng advies, en iedereen ook begrijpt dat het zeer verstandig is) dan doen we het niet. En als het wel een regel is maar we vinden de regel stom dan doen we het trouwens ook niet. En als we het wel doen dan doen we het half.
De gemiddelde Tweaker met een vast contract en een baan in de IT/techniek, waar het geld toch wel binnen komt, kan idd makkelijk thuis blijven (werken). Maar een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking kan dat niet. Die hebben vaak een werkgever die liever wel heeft dat je komt werken...migchiell schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:57:
[...]
Prachtige illustratie van het punt dat Floppus maakt.
Als het geen regel is (maar slechts een streng advies, en iedereen ook begrijpt dat het zeer verstandig is) dan doen we het niet. En als het wel een regel is maar we vinden de regel stom dan doen we het trouwens ook niet. En als we het wel doen dan doen we het half.
Vaak bu'j te bang!
Dat is best lastig met volledig vastgelopen GGD-testen: na één positieve thuistest zijn alle kinderen hier in quarantaine maar een afspraak maken is compleet onmogelijk. De verbinding wordt keer op keer verbroken, niet vreemd dat mensen op een gegeven moment denken 'laat maar'...migchiell schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:57:
Iedere werkgever heeft de voorkeur dat je komt werken, het lastige is dat sommige werknemers fysiek naar een locatie moeten komen om te kunnen werken. Je bedoelt wellicht wat anders dan je opschrijft.-tom-562 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:07:
[...]
Die hebben vaak een werkgever die liever wel heeft dat je komt werken...
waar vallen dierentuinen trouwens onder? gaan die ook open?
Over een maand gaan wij een midweekje center parcs... ik hoop zo dat alles dat nog steeds open is. (zwembaden enz).
Niet dat de zwembaden enz weer dicht zijn ...
[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 25-01-2022 09:32 ]
Hij zegt toch "komt werken", je herhaalt het nota bene zelf: https://www.vandale.nl/gr...ederlands/betekenis/komenNapo schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:25:
[...]
Iedere werkgever heeft de voorkeur dat je komt werken, het lastige is dat sommige werknemers fysiek naar een locatie moeten komen om te kunnen werken. Je bedoelt wellicht wat anders dan je opschrijft.
Kan dit topic na de "het is allemaal onzin" weer gaan over de aankomende persconferentie en de nieuwe maatregelen?
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 25-01-2022 09:33 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Doorstroomlocaties, open met aanvullende maatregelen.Aggressor schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:31:
Ik ben benieuwd vanavond...
waar vallen dierentuinen trouwens onder? gaan die ook open?
De vraag is hier dan welk belang zwaarwegender geacht moet worden: dat van de werkgever die liever ziet dat jij komt werken, of het dringende advies om bij klachten niet te gaan werken. Persoonlijk zou ik hier meer bescherming van de werknemer willen zien, en dus niet een advies maar een verbod. Dan blijf je natuurlijk zitten met handhaving, maar mocht het tot een conflict tussen werknemer en werkgever komen staat de werknemer sterker.-tom-562 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:07:
[...]
De gemiddelde Tweaker met een vast contract en een baan in de IT/techniek, waar het geld toch wel binnen komt, kan idd makkelijk thuis blijven (werken). Maar een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking kan dat niet. Die hebben vaak een werkgever die liever wel heeft dat je komt werken...
Klopt.autje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:40:
[...]
De vraag is hier dan welk belang zwaarwegender geacht moet worden: dat van de werkgever die liever ziet dat jij komt werken, of het dringende advies om bij klachten niet te gaan werken. Persoonlijk zou ik hier meer bescherming van de werknemer zien, en dus niet een advies maar een verbod. Dan blijf je natuurlijk zitten met handhaving, maar mocht het tot een conflict tussen werknemer en werkgever komen staat de werknemer sterker.
Maar zou jij het als werknemer zo ver laten komen? De hypotheek/huur moet immers gewoon betaald worden
Vaak bu'j te bang!
Dat hangt van de situatie af, maar ikzelf zou dit zonder meer doen. Ik meld me gewoon ziek, en op dat moment mag de werkgever niet eens vragen wat ik heb. Maar anderen staan niet zo sterk in hun schoenen, en in hun rechtspositie (hoewel ze dit wel zouden kunnen doen).-tom-562 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:47:
[...]
Klopt.
Maar zou jij het als werknemer zo ver laten komen? De hypotheek/huur moet immers gewoon betaald worden
Als er echter vanuit de overheid een boete wordt opgelegd aan werkgevers die zieke werknemers dwingen te komen, dan krabben die werkgevers ook nog wel twee keer achter hun oren.
Getest met klachten
Bent u getest met klachten dan duurt de isolatie maximaal 14 dagen, geteld vanaf de datum dat u klachten kreeg. U mag eerder uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij corona én het minimaal 7 dagen geleden is dat u klachten kreeg.
Heeft u een verminderde afweer door ziekte of medicijnen, dan blijft u altijd 14 dagen in isolatie. U telt deze 14 dagen vanaf het begin van uw klachten.
Getest zonder klachten
Het kan zijn dat u géén klachten had toen u getest werd en ook geen klachten heeft gekregen. Dan duurt de isolatie 7 dagen, geteld vanaf de datum dat u werd getest.
Krijgt u tijdens de isolatie toch klachten die horen bij corona, dan gelden de regels zoals die staan bij getest met klachten. U gaat dan een nieuwe isolatieperiode in en telt het aantal dagen vanaf de datum dat u klachten kreeg.
Is uw situatie anders of heeft u vragen over uw isolatie of gezondheid, bel dan met de GGD voor meer informatie.
Is dat ook bij een positieve zelftest of alleen na een PCR bij de GGD?
En anders houden ze de stadions dicht zekermartwoutnl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:18:
Betaald voetbal wil alleen 1/3e als ze vanaf 4-2 naar 2/3e mogen gaan. Zie hun statement via https://eredivisie.nl/nie...ezetting-van-de-stadions/
Tekenend; geen woord over zorg, virus, besmettingen en zo voorts.martwoutnl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:18:
Betaald voetbal wil alleen 1/3e als ze vanaf 4-2 naar 2/3e mogen gaan. Zie hun statement via https://eredivisie.nl/nie...ezetting-van-de-stadions/
Mooi dat ze niet neer pennen wat ze doen als het kabinet gewoon doorzet.martwoutnl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:18:
Neem aan als ik dit zo lees dat ze dan gewoon dicht blijven.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Mooi! Scheelt weer een hoop onnodig politie inzet en gesloop, wat kennelijk de laatste keer dat alles open mocht heel normaal leek te worden.
Horeca nog een uurtje langer open?Dennis1812 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:34:
Mooi dat ze niet neer pennen wat ze doen als het kabinet gewoon doorzet.
Neem aan als ik dit zo lees dat ze dan gewoon dicht blijven.
Opgestaan, plaats vergaan...
hoevenpe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:42:
[...]
Horeca nog een uurtje langer open?

Waarom is dat tekenend? Ze komen voor hun belangen op en dat is logisch. Moeten ze dan maar weer verplicht verlies nemen?MikeyMan schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:28:
[...]
Tekenend; geen woord over zorg, virus, besmettingen en zo voorts.
Of dat empatisch is is een ander verhaal.
[ Voor 14% gewijzigd door RodeStabilo op 25-01-2022 10:51 ]
Ja precies.hoevenpe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:42:
[...]
Horeca nog een uurtje langer open?
Stations dicht en omdat we daar flinke samenscholing voorkomen mag iedereen in de horeca die om 22.00 binnen is gewoon binnen blijven tot zeg ~00.00.
Dan kan t personeel nog enigzins op tijd naar bed
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Vooral het laatste.RodeStabilo schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:49:
[...]
Waarom is dat tekenend? Ze komen voor hun belangen op en dat is logisch. Moeten ze dan maar weer verplicht verlies nemen?
Of dat empatisch is is een ander verhaal.
'we snappen dat de druk in de zorg onverminderd hoog blijft, maar willen zelf ook wat meer ruimte en gaan ons best doen om het in goede banen te leiden'
of iets van die strekking was een heel ander verhaal geweest. Dit is meer een gevalletje bord voor de kop van een dreinende peuter zo. Neem aan dat daar wel iemand te vinden is met een PR of marketing opleiding?
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 25-01-2022 10:54 ]
Ik werd met hoofdpijn en loopneus wakker, zelftest gedaan (negatief) maar gewoon thuis aan het werk gegaan op de kantoordag. Wil inderdaad geen mensen verkouden maken en daardoor een 'kettingreactie' daarop.Yucon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:26:
[...]
Het gaat er nog niet eens om of het wel of geen corona is. In deze tijd wil je elkaar ook geen verkoudheid aandoen als je rekening houdt met alle ongemakken die het nog eens extra oplevert.
Ik zou het OMT advies maar even doorbladeren, OMT zet vol in op FFP2 maskers overal en nergens, binnen en buiten. In dit tempo gaan ze pas weg als het OMT ooit(?) ontbonden wordt. Voor die tijd heeft het gros van de bevolking ze echter al aan de wilgen gehangen.BeyondThunder schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:56:
Het enige wat mij boeit is dat de mondkapjes weg kunnen, waardeloos. En ja, dat de kids naar school kunnen. Voor de rest is in mijn persoonlijke situatie een semi-lockdown geen enkel issue.
[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 25-01-2022 11:11 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Waar lees jij FFP2-maskers? Dat zijn heel andere dingen dan Type II.Señor Sjon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:11:
[...]
Ik zou het OMT advies maar even doorbladeren, OMT zet vol in op FFP2 maskers overal en nergens, binnen en buiten. In dit tempo gaan ze pas weg als het OMT ooit(?) ontbonden wordt. Voor die tijd heeft het gros van de bevolking ze echter al aan de wilgen gehangen.