This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Je kan het de meeste niet kwalijk nemen.kunnen schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:14:
[...]
Waar lees jij FFP2-maskers? Dat zijn heel andere dingen dan Type II.
Type I, II and IIR, waarbij OMT inzet op IIR.
In de stad merk je het ook, mensen die type IIR als FFP2 bestempelen
:fill(white):strip_exif()/f/image/vJ4bXT38F3idIavvL6UXMZaV.png?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Vorkie op 25-01-2022 11:22 ]
als ze verlies lijden legt de belastingbetaler wel geld bij zoals altijdRodeStabilo schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:49:
[...]
Waarom is dat tekenend? Ze komen voor hun belangen op en dat is logisch. Moeten ze dan maar weer verplicht verlies nemen?

1/3e van de capaciteit betekent qua staf niet 1/3e bezetting. Dat is dus uiteindelijk verlieslatend.bie100 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:26:
[...]
als ze verlies lijden legt de belastingbetaler wel geld bij zoals altijd
Ben er ook zo bang voor.Señor Sjon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:11:
[...]
Ik zou het OMT advies maar even doorbladeren, OMT zet vol in op FFP2 maskers overal en nergens, binnen en buiten. In dit tempo gaan ze pas weg als het OMT ooit(?) ontbonden wordt. Voor die tijd heeft het gros van de bevolking ze echter al aan de wilgen gehangen.
Als ik op de markt loop doe ik er een op om rekening te houden met alle andere mensen die er lopen.
Maar daardoor zie ik meteen niks meer omdat mijn bril helemaal dicht slaat.
Idem als je de supermarkt/winkel in loopt.
Ik ben ze dus liever kwijt dan rijk.
Maar ben er bang voor dat ze steeds vaker op moeten.
(Hoop toch wel dat het lopen op straat/stoep en bos word uitgesloten)
Afgelopen week in het vliegtuig gezeten en met overstap en van tevoren aanwezig zijn bijna 10 uur een type-IIR masker op gehad. Welke we beiden 2x verschoond hebben. Mijn vrouw heeft er helemaal uitslag van op haar gezicht. Ik heb het ect te doen met mensen die voor hun werk de hele dag week in week uit zo'n ding op moeten. Dan begrijp ik echt dat je hem af doet.
Zelf ben ik wel van het gatenkaas principe, meerdere lagen van maatregelen die niet waterdicht zijn hebben uiteindelijk toch nut.
/f/image/TkDhzL3VO7ka4lQLPT7jadcL.png?f=fotoalbum_large)
Nu met omicron lijkt de noodzaak tot maatregelen minder, dat hoor je ook overal om je heen.
Mensen zeggen dan dat het maar een verkoudheid is, en dat alles gewoon open moet.
Wat alleen nog een risico is, is wanneer er weer een ernstigere variant komt.
Als je dan alles open hebt met het idee "het is maar een verkoudheid" dan heb je die pas door als er letterlijk mensen omvallen.
Dus waar doe je als overheid goed aan?
Zelf heb ik nu 2 kinderen thuis zitten in quarantaine, de oudste is positief.
Bij haar op de basisschool waren vorige week maandag in no-time 8 van de 11 klassen gesloten.
Later die week testte de oudste positief, maar ze heeft werkelijk nergens last van.
Ik merk helemaal niks aan haar, en ze snapt ook niet dat ze ziek is zonder zich ziek te voelen.
Maar het doet haar wel wat, want ze komt wel een paar keer per dag zielig melden dat ze zich niet zo lekker voelt. Maar uiteindelijk na doorvragen is er niks aan de hand en ze meet 36,5 graden. Ze wil graag naar school en naar haar vriendinnetje, maar dat mag niet, en er is voor haar geen duidelijke reden.
Dus ik hoop dat zoals voorspeld word dat kinderen die negatief zijn zonder klachten gewoon naar school mogen. En dat klassen niet meer dicht gaan.
En ik hoop dat het verrekte snotneuzenbeleid afgeschaft word.
Dat kost me echt veel teveel vrije dagen, doe dan verplicht testen bij een snotneus.
Doet het OMT dat? Heb zo snel geen website van het OMT gevonden... daarnaast denk ik dat wij eenvoudige burgers niets te maken hebben met een regeringsadviserende instantie als het OMT, maar de richtlijnen van de overheid moeten aanhouden: Welke mondkapjes mag ik gebruiken?Vorkie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:22:
[...]
Je kan het de meeste niet kwalijk nemen.
Type I, II and IIR, waarbij OMT inzet op IIR.
Minimaal type "II" heeft de voorkeur, tenzij je een zwakke gezondheid hebt - dan type "IIR".
* vanaalten raakte licht in paniek - net vorige week ~150 stuks type "II" gekocht en dan lees ik hier dat ik "IIR" moet hebben...
We kunnen ook niet stemmen op het OMT, toch hebben ze een dikke vinger in de pap.vanaalten schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:02:
[...]
Doet het OMT dat? Heb zo snel geen website van het OMT gevonden... daarnaast denk ik dat wij eenvoudige burgers niets te maken hebben met een regeringsadviserende instantie als het OMT, maar de richtlijnen van de overheid moeten aanhouden: Welke mondkapjes mag ik gebruiken?
Minimaal type "II" heeft de voorkeur, tenzij je een zwakke gezondheid hebt - dan type "IIR".
* vanaalten raakte licht in paniek - net vorige week ~150 stuks type "II" gekocht en dan lees ik hier dat ik "IIR" moet hebben...
Maak je niet druk. Vanuit het OMT komen adviezen. Je kan elk mondkapje gebruiken die je wil. Er staat geen straf op het dragen van een 'verkeerd' mondkapje.vanaalten schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:02:
[...]
Doet het OMT dat? Heb zo snel geen website van het OMT gevonden... daarnaast denk ik dat wij eenvoudige burgers niets te maken hebben met een regeringsadviserende instantie als het OMT, maar de richtlijnen van de overheid moeten aanhouden: Welke mondkapjes mag ik gebruiken?
Je kunt er gewoon twee over elkaar heen dragen, daarmee is het risico ook een stuk minder.vanaalten schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:02:
[...]
Hopelijk ben je daarmee een beetje gerustgesteld.
Type II Is niets mis mee hoor, advies is type II vanuit de overheid zoals je zelf ziet, maar advies aan de overheid van het OMT is wat hoger.vanaalten schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:02:
[...]
Type II en IIR wordt beide in de zorg gebruikt.
Nee die zijn niet hetzelfdeSeñor Sjon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:19:
Ik dacht die hetzelfde zijn? Ik moet bekennen, ik draag die dingen <2x/jaar, dus heb geen idee van alle merken en types.
/f/image/rgIJVim9tODSVgp6yUTgXC3u.png?f=fotoalbum_large)
FFP2 zijn die met het ventiel, heel makkelijk te herkennen.
[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 25-01-2022 12:25 ]
Sommige landen vervangen hun OMT regelmatig om tunnelvisie te voorkomen, zou Nederland eigenlijk ook moeten doenSeñor Sjon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:03:
[...]
We kunnen ook niet stemmen op het OMT, toch hebben ze een dikke vinger in de pap.
Ik heb een aantal FFP2 maskers zonder ventiel. Die had ik al, vanwege het feit dat die in Duitsland al wat langer als minimum werden geëist.
Volgens dat plaatje zou FFP2 ook beter zijn dan de chirurgische maskers. In de praktijk kon dat zelfs wel eens kloppen. Doordat dat FFP2 masker al voor een groot deel is voorgevormd, is het ook makkelijker voor veel mensen om die op de juiste manier te gebruiken. Je hoeft er minder zelf bij na te denken om dat ding op de juiste manier over mond en neus te plaatsen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
OMT is onderdeel van het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omtvanaalten schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:02:
Heb voor de wintersport een paar FFP2 maskers besteld, die zitten inderdaad veel prettiger dan die 'standaard' wegwerpdingen. Ze zakken niet af en het ademt ook makkelijker.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:32:
Volgens dat plaatje zou FFP2 ook beter zijn dan de chirurgische maskers. In de praktijk kon dat zelfs wel eens kloppen. Doordat dat FFP2 masker al voor een groot deel is voorgevormd, is het ook makkelijker voor veel mensen om die op de juiste manier te gebruiken. Je hoeft er minder zelf bij na te denken om dat ding op de juiste manier over mond en neus te plaatsen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ah, leuk, alle OMT adviezen zijn daar gewoon terug te vinden.CH4OS schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:41:
[...]
OMT is onderdeel van het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
Uit het #138e advies:
"Het OMT adviseert om in de publieke binnen- en buitenruimtes gebruik te maken van chirurgische mondneusmaskers, waarbij de basisbescherming wordt gegeven door een type II-mondneusmasker; desgewenst kan gebruik gemaakt worden van type IIR. Er is geen bezwaar als iemand een FFP2-masker wil gebruiken, maar daar zijn wel nadelen aan verbonden wat betreft draagcomfort. Met name bij langdurig gebruik (meer dan enkele uren) kunnen klachten optreden zoals hoofdpijn, vermoeidheid, en soms benauwdheid en kortademigheid. Gebruik van een FFP2-masker wordt afgeraden bij personen met een longaandoening en zwangeren omdat het kan leiden tot benauwdheid."
Ofwel, OMT advies is type "II", niet type "IIR" - die laatste is optioneel. Wat door de overheid dus vertaald is als "gebruik type II, tenzij kwetsbare gezondheid, dan type IIR". Mooi, duidelijk.
En nee, ik lig niet wakker van het juiste type wel of niet hebben, maar zou er wel een klein beetje van balen als ik net 150 type II gekocht had en het eigenlijk IIR had moeten zijn.
Anyway, dit is eigenlijk wel off-topic hier. Vanavond met popcorn voor de buis, kijken wat er uiteindelijk besloten gaat worden. School-regels vind ik het meest interessant. Hier heeft de directrice al laten weten dat ze nog niets weten en, wanneer ze het wel weten, ze het laten weten. Vertaald: "val mij niet lastig, er zijn nog geen officiele nieuwe regels!".
Ik hoop dat we deze mindset ook na corona kunnen aanhouden. Misschien is verkoudheid een extreem voorbeeld, maar áls je thuis kan werken en je bent niet fit....jbdeiman schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:55:
[...]
Ik werd met hoofdpijn en loopneus wakker, zelftest gedaan (negatief) maar gewoon thuis aan het werk gegaan op de kantoordag. Wil inderdaad geen mensen verkouden maken en daardoor een 'kettingreactie' daarop.
Minder ziekteverzuim is altijd fijn.

*knip* niet op de manWeissbier schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:16:
[...]
Pubers verspreiden zeker geen COVID-19? Regels zijn er om nageleefd te worden, niet om aan je laars te lappen. Als dat in het verkeer gebeurde zou het een grote chaos worden.
Als ik bel, dan bel ik in zijn algemeenheid en niet vanwege een specifieke doelgroep. Maar het is wel overduidelijk, dat de scholieren het meest in overtreding zijn. Wanneer ik vroeger als puber zonder licht deed fietsen, kreeg ik ook gewoon een boete. Tegenwoordig krijg je dan een schouderklopje, omdat de politie geen tijd heeft voor een bon uit te schrijven....
Daar was ik laatst nog getuige van, bij overtreding door zo'n bezorger die zijn telefoon in de hand hield. Wij automobilisten kunnen dan een boete van € 250 krijgen, maar de bezorger kreeg enkel een waarschuwing vanuit de politie auto en werd geeneens staande gehouden.
Uiteraard ook op het werk aangekaart: maar men spreekt geen klanten meer aan, op het niet dragen van een mondkapje. De supermarkt branche geeft enkel iets omzet. Hoofdzaak zoveel mogelijk frikadellen broodjes en energiedrankjes verkopen, dat personeel bij de bosjes uitvalt in quarantaine moet staat men niet bij stil.
Mijn werkgever heeft ook letterlijk gezegd dat het een taak van de handhaving is, zelf doen ze wijzen op mondkapjes plicht. Ook de beveiliging niet....
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2022 20:00 ]
Helemaal correct, ik had het adviesdocument van het werk van mijn vrouw gelezen, maar er staat inderdaad Type II, maar haar werk geeft type IIR mee als "desgewenst".vanaalten schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Ah, leuk, alle OMT adviezen zijn daar gewoon terug te vinden.
Uit het #138e advies:
"Het OMT adviseert om in de publieke binnen- en buitenruimtes gebruik te maken van chirurgische mondneusmaskers, waarbij de basisbescherming wordt gegeven door een type II-mondneusmasker; desgewenst kan gebruik gemaakt worden van type IIR. Er is geen bezwaar als iemand een FFP2-masker wil gebruiken, maar daar zijn wel nadelen aan verbonden wat betreft draagcomfort. Met name bij langdurig gebruik (meer dan enkele uren) kunnen klachten optreden zoals hoofdpijn, vermoeidheid, en soms benauwdheid en kortademigheid. Gebruik van een FFP2-masker wordt afgeraden bij personen met een longaandoening en zwangeren omdat het kan leiden tot benauwdheid."
Ofwel, OMT advies is type "II", niet type "IIR" - die laatste is optioneel. Wat door de overheid dus vertaald is als "gebruik type II, tenzij kwetsbare gezondheid, dan type IIR". Mooi, duidelijk.
En nee, ik lig niet wakker van het juiste type wel of niet hebben, maar zou er wel een klein beetje van balen als ik net 150 type II gekocht had en het eigenlijk IIR had moeten zijn.
Anyway, dit is eigenlijk wel off-topic hier. Vanavond met popcorn voor de buis, kijken wat er uiteindelijk besloten gaat worden. School-regels vind ik het meest interessant. Hier heeft de directrice al laten weten dat ze nog niets weten en, wanneer ze het wel weten, ze het laten weten. Vertaald: "val mij niet lastig, er zijn nog geen officiele nieuwe regels!".
Dit is toch kort door de bocht? Waarom is dat triest?mugenmarco schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:31:
[...]
Wat vreselijk triest dat je de handhaving/politie gaat bellen vanwege mensen zonder mondkapje, echt triest dit.
Mondkapjes zijn er voor om anderen te beschermen en mensen die zich niet aan de afspraken houden mogen er op aangesproken worden.
Iedereen is vrij om handhaving te bellen en die besluiten dan wel of er actie ondernomen moet worden.
Ik zou ze er niet om bellen, maar laten we wel zorgen dat we de verantwoordelijkheid bij de juiste groep leggen: de mensen die zich niet aan de regels houden.
Wil je je niet aan de regels houden? Blijf je lekker thuis.
Het grootste deel van de info is al wel gelekt, maar ben wel benieuwd hoe dat gaat met de maskers. Als iedereen andere maskers moet gaan kopen zullen die ook snel op zijn tijdelijk.
Verwacht je echt dat daar massaal gehoor aan gegeven gaat worden?Hann1BaL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:41:
Het grootste deel van de info is al wel gelekt, maar ben wel benieuwd hoe dat gaat met de maskers. Als iedereen andere maskers moet gaan kopen zullen die ook snel op zijn tijdelijk.
Mondkapjes zijn tegen Omikron net zo effectief als 2G/3G en anderhalve meter afstand, lijkt erop dat je sowieso besmet raakt...
Afhankelijk van de de persconferentie geloof ik dat wel. Als het bericht gaat zijn dat een zelfgemaakt masker niet meer mag/geldig is. Maar als de boodschap is: "bij voorkeur een masker van type X.." dan zal er weinig gehoor aan worden gegeven inderdaad.hoevenpe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:51:
[...]
Verwacht je echt dat daar massaal gehoor aan gegeven gaat worden?
Mondkapjes zijn tegen Omikron net zo effectief als 2G/3G en anderhalve meter afstand, lijkt erop dat je sowieso besmet raakt...
Zoals alle maatregelen, hebben ze wel een remmend effect. Geen enkele maatregel is absoluut.
Het verlaagt de kans dat een besmet iemand het overdraagt op iemand anders.
Als dat betekent dat een besmet persoon in een supermarkt niet 6, maar 3 mensen infecteert, dan is dat winst.
Het mondkapjes advies "type II" is niet van het laatste, maar voorlaatste OMT advies (datum 13 januari), dus dat was nog van de vorige persconferentie. In het nieuwe advies heb ik er - snel doorheen gekeken - niets over gezien.Hann1BaL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:41:
Ik gok dat er een hoop adviezen door het OMT gegeven worden en de belangrijkste in de persconferentie genoemd worden, maar dat minder interessante dingen - zoals welk type masker wel/niet - niet in de persconferentie genoemd worden, maar enkel op de rijksoverheid-website terecht komen.
Draai het anders eens om, waarom moet een hele grote groep van die mondmaskers op om een kennelijk kleine groep te beschermen?Hann1BaL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:41:
[...]
Dit is toch kort door de bocht? Waarom is dat triest?
Mondkapjes zijn er voor om anderen te beschermen en mensen die zich niet aan de afspraken houden mogen er op aangesproken worden.
Als die kleine groep zo vreselijk bang is, moeten ze zelf maar thuis blijven.
Dat lijkt me weinig relevant en ook nog eens onjuist. Het is om de grote groep te beschermen.FabianGTI schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:35:
[...]
Draai het anders eens om, waarom moet een hele grote groep van die mondmaskers op om een kennelijk kleine groep te beschermen?
Als die kleine groep zo vreselijk bang is, moeten ze zelf maar thuis blijven.
Als het wel juist zo zijn: Dat is een argument om te zeggen dat de maskers niet nodig zijn en/of vrijwillig zijn.
Die discussie moet je dus voeren bij de overheid.
Nu ligt die afspraak er en dien je je daar aan te houden. Simpel. Ik vind ze ook vervelend en heb altijd mijn twijfels gehad over de meerwaarde van de maskers.
Neemt niet weg dat je regels gewoon dient te respecteren.
160 rijden op de snelweg omdat het meestal wel goed gaat is ook geen geaccepteerd gedrag. Mocht je vinden dat de maximumsnelheid verhoogd moet worden, dan moet je die discussie voeren.
[ Voor 16% gewijzigd door Hann1BaL op 25-01-2022 14:39 ]
Staat telkens bij de voorgestelde versoepelingen.op pagina 9.vanaalten schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:08:
[...]
Het mondkapjes advies "type II" is niet van het laatste, maar voorlaatste OMT advies (datum 13 januari), dus dat was nog van de vorige persconferentie. In het nieuwe advies heb ik er - snel doorheen gekeken - niets over gezien.
Ik gok dat er een hoop adviezen door het OMT gegeven worden en de belangrijkste in de persconferentie genoemd worden, maar dat minder interessante dingen - zoals welk type masker wel/niet - niet in de persconferentie genoemd worden, maar enkel op de rijksoverheid-website terecht komen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/9DF4VqHmvIior9qLPpA2Tlz4.png?f=user_large)
Ook nog CTB
Dat vooralsnog zal wel niet slaan op afschaffing ervan, maar om 2G er nog door te rommelen. Wil of kan je niet aan de QR-samenleving deelnemen, dan is er dus eigenlijk nauwelijks sprake van versoepeling.coronatoegangsbewijs (vooralsnog 3G)
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 25-01-2022 14:47 ]
Zijn er nog mensen die zich daaraan houden dan.Sovieto schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:50:
Is er al wat duidelijk over hoeveel bezoek je mag ontvangen? Nu staat dat op 4 personen maar vraag me af of dat ook mee gaat groeien
Ik vraag mij af wie dat advies nog ter harte neemt.Sovieto schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:50:
Is er al wat duidelijk over hoeveel bezoek je mag ontvangen? Nu staat dat op 4 personen maar vraag me af of dat ook mee gaat groeien
Maar ik heb er niets over gelezen dat daar iets over gelekt is.
oooh... daarom sta ik altijd voor een dichte kroeg!Señor Sjon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:53:
[...]
Zijn er nog mensen die zich daaraan houden dan.Ik heb het idee dat de versoepelingen een paar weken achter de maatschappij aanhobbelen.
Hou me er ook niet echt aan. Maar heb het nu toevallig nodig ivm omboeking vakantie door positieve testSeñor Sjon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:53:
[...]
Zijn er nog mensen die zich daaraan houden dan.Ik heb het idee dat de versoepelingen een paar weken achter de maatschappij aanhobbelen.
Uh ja? Ik ben er één van. Wanneer hier 2 vrienden op bezoek komen, doen we alle 4 eerst ook een zelftest. Niet iedereen wordt "ongehoorzaam"Señor Sjon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:53:
[...]
Zijn er nog mensen die zich daaraan houden dan.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

't is een ideale excuusreden om bepaalde verjaardagen etc. over te slaan/ te beperken in aantal genodigdenSeñor Sjon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:53:
[...]
Dat is bijzonder. Ik was hier net in de supermarkt, op 1 persoon na heb ik niemand gezien zonder mondmasker. Bizarre verschillen zeg.Frieda schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:25:
Ik hou me ook aan alle adviezen. Ik was zo ongeveer de enige in de supermarkt vandaag met mondmasker, echt bizar. Maar goed, blijkbaar trekt de ekoplaza een bepaald publiek ofzo. En dan komt er ook nog eentje aan me vragen waarom ik een masker draag omdat dat niet hoeft in de winkel
Echt hoor, ik was ook stomverbaasd. Ik bestel wel weer online!Koehandelaar schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:25:
[...]
Dat is bijzonder. Ik was hier net in de supermarkt, op 1 persoon na heb ik niemand gezien zonder mondmasker. Bizarre verschillen zeg.
Het is hier supermarkt afhankelijk. Bij de Jumbo loopt het personeel met mondkapjes op de kin en dan volgen de bezoekers blijkbaar hetzelfde gedrag.Koehandelaar schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:25:
[...]
Dat is bijzonder. Ik was hier net in de supermarkt, op 1 persoon na heb ik niemand gezien zonder mondmasker. Bizarre verschillen zeg.
Bij AH heb ik dan weer dezelfde ervaring als jij beschrijft.
Voorbeeld doet volgen: de meeste mensen doen het niet uit overtuiging maar om sociale druk. Als een aanzienlijk deel geen kapje draagt en daarmee wegkomt zullen veel anderen volgen.Koehandelaar schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:40:
Maar vind het bijzonder dat er zulke grote verschillen zijn.
Dat hebben ze al 2 jaar niet? Jammer inderdaadhoevenpe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:01:
Rutte en Kuipers hebben geen correct mondkapje?
Opmerkelijk: Kuipers begint...
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
[ Voor 82% gewijzigd door ZieMaar! op 25-01-2022 19:57 ]
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Hij is geloofwaardiger dan lachende Mark, plaatje was ook stuk beter dan vorige keer.mystic schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:04:
Hebben we nou echt in plaats van clowntje cluster fuck, Lurch in de plaats gekregen?
Z'n manier van praten is inderdaad een stuk prettigerdglavimans schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:05:
Vindt deze man eigenlijk wel een verademing tegenover Hugo
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
[ Voor 7% gewijzigd door Mfpower op 25-01-2022 19:06 ]
Over die man heb ik ook een mening, al een jaar of 12hoevenpe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:05:
[...]
Hij is geloofwaardiger dan lachende Mark, plaatje was ook stuk beter dan vorige keer.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
“Dat ons dan weer jojo-beleid” verweten wordt
Ja Mark, het is wat, mensen verwijten jouw huidige en voorgaande kabinetten nog veel meer
En wat wil je daarmee zeggen dan?Mfpower schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:06:
Ik kan het gewoon niet meer serieus nemen. Leefregels. Prima aan gehouden hier, maar ja de kinderen gaan naar school hè. En daar mag alles.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ja en? Hij hoeft de gevolgen toch nooit te dragen of te nemen. Hij lacht harder als jij.Deruxian schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:08:
Ja Mark, het is wat, mensen verwijten jouw huidige en voorgaande kabinetten nog veel meer
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Waarom schiet het antwoord niet op? Het antwoord klopt toch?rik86 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:12:
Nou ja, de eerste vraag waarom niet alles vind ik geen heel slechte vraag. Antwoord schiet niet zo op, maar ja
Kuipers tot nu toe stuk beter dan vorige keer.
Het is altijd 't OMT dit, 't OMT dat. Of "we wijken iets af, dus nemen een enorm risico".Dennis1812 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:12:
[...]
Waarom schiet het antwoord niet op? Het antwoord klopt toch?
Waarom geen vervolgvraag waarom de modellen zo gevolgd worden terwijl die continue te pessimistisch lijken te zijn?
De helft was niet gevaccineerd, en de helft had een volledige vaccinatie gehad (zonder booster), en een half poppetje was groen gekleurd die ook een booster had gehad. (Het was dus niet afgezet t.o. het aantal gevaccineerden.)
Ik hoor de mensen al zeggen dat vaccineren niet heeft geholpen omdat de helft van de mensen in het ziekenhuis gevaccineerd zijn. Die mensen zie ik naast de basisvaccinatie helemaal geen boosterprik meer halen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Het antwoord op de vraag waar jij naar refereert kwam t het woord OMT niet eens in voor.rik86 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:14:
[...]
Het is altijd 't OMT dit, 't OMT dat. Of "we wijken iets af, dus nemen een enorm risico".
Waarom geen vervolgvraag waarom de modellen zo gevolgd worden terwijl die continue te pessimistisch lijken te zijn?
Hij gaf simpelweg aan als je opnames 5x lager zijn maat besmettingen 10x hoger je nog altijd een probleem hebt.
Dat vragen van een belabberde kwaliteit zijn klopt. En dat is al 2 jaar zo. Journalisten zijn helaas niet zo snugger.
Iets anders, ondertussen ligt de site van Vue bioscoop eruit en kom ik bij Pathé kom in een wachtrij van een half uur
Ja maar mensen die statistiek niet willen snappen leggen het altijd uit zoals zij willen.Onbekend schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:14:
Ik vond het plaatje van hoeveel mensen in het ziekenhuis komen een groot gemiste kans.
De helft was niet gevaccineerd, en de helft had een volledige vaccinatie gehad (zonder booster), en een half poppetje was groen gekleurd die ook een booster had gehad. (Het was dus niet afgezet t.o. het aantal gevaccineerden.)
Ik hoor de mensen al zeggen dat vaccineren niet heeft geholpen omdat de helft van de mensen in het ziekenhuis gevaccineerd zijn. Die mensen zie ik naast de basisvaccinatie helemaal geen boosterprik meer halen.
En dus in hun voordeel. Plaatje was kraak helder. Booster is de minste kans om in het ziekenhuis te komen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Lijkt de GGD wel...Sjurm schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:16:
Iets anders, ondertussen ligt de site van Vue bioscoop eruit en kom ik bij Pathé kom in een wachtrij van een half uur
Beiden worden vanaf morgen gebruikt als test-lokatie voor de GGDSjurm schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:16:
Ze hadden beter ook het plaatje met de IC erbij kunnen laten zien.
Nee, we hebben geen onafhankelijke journalistiek hier. Iedereen jogt rustig mee achter de kar van Rutte, omdat ze weten dat dit soort gedrag riant beloont wordt achteraf.Dennis1812 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:15:
[...]
Dat vragen van een belabberde kwaliteit zijn klopt. En dat is al 2 jaar zo. Journalisten zijn helaas niet zo snugger.
Salaris krijgen ze wel overgemaakt hoor. Of ze nu slimme of domme vragen stellen.Ashilh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:18:
[...]
Nee, we hebben geen onafhankelijke journalistiek hier. Iedereen jogt rustig mee achter de kar van Rutte, omdat ze weten dat dit soort gedrag riant beloont wordt achteraf.
En uiteraard wil achterlijke theater en bioscoop weer tot 23u... Als dat was ingevoerd dan wilden ze waarschijnlijk 00:00u...
[ Voor 57% gewijzigd door President op 25-01-2022 19:20 ]
Helaas ontbrak die hele informatie. Er is helemaal niet gezegd dat die ongevaccineerde helft maar 15% had moeten zijn.Cyberpope schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:16:
[...]
Ja maar mensen die statistiek niet willen snappen leggen het altijd uit zoals zij willen.
En dus in hun voordeel. Plaatje was kraak helder. Booster is de minste kans om in het ziekenhuis te komen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Vergeleken met 10 dagen geleden is Kuipers echt gegroeid.President schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:19:
Zo dat van corona toegangsbewijs mooi uitgeluld
Ik ga ook journalist worden.
Ongelofelijk ja... Ik ga er maar vanuit dat ze de vragen stellen omdat hun minder slimme lezers zich dan gehoord voelen ofzo.dglavimans schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:11:
Och komen de ‘journalisten’ weer met hun goeie doordachte vragen
dglavimans schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:20:
Bwhahaha wat als ik om 8 uur in de bios zit en de film duurt 2 en half uur
:fill(white):strip_exif()/f/image/7An0YbsQ7UOj1XGyWwkgDQyl.png?f=user_large)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Lord of the Rings Special Extended Edition trilogy.dglavimans schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:20:
Dan kom je uit de bios wanneer je ook weer naar binnen mag!
"So the three films total 11:23:59, which is indeed 11.4 hours to within a second."
[ Voor 12% gewijzigd door Ryur op 25-01-2022 19:23 ]
Ik had begrepen dat theater een zeer lange opstart tijd had dus nu 3 a 6 weken om op te starten.President schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:19:
En uiteraard wil achterlijke theater en bioscoop weer tot 23u... Als dat was ingevoerd dan wilden ze waarschijnlijk 00:00u...
*Zucht* Het is allemaal niet zo moeilijk, het antwoord is toch heel simpel?dglavimans schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:20:
Om 21.55 uur stopt de film, kun je op tijd vertrekken, en kun je de dag erna om 05.00 de laatste 35 minuten van de film af kijken natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 25-01-2022 19:24 ]
Nee, laatste 30 min gewoon streamen op je telefoonTIGER1125 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:23:
[...]
*Zucht* Het is allemaal niet zo moeilijk, het antwoord is toch heel simpel?
Om 21.55 uur stopt de film, kan je de dag erna om 05.00 de laatste 35 minuten can de film af kijken natuurlijk.
Thuis blijven en een cursus "begrijpend rekenen" volgen ?dglavimans schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:20:
(kennelijk geen onderdeel van journalistiek)
Anoniem: 1641394
[ Voor 78% gewijzigd door Zeehond op 26-01-2022 21:15 ]
Of moeten ze dan nog steeds in quarantaine?
Dan behaal je wel snel immuniteit, binnen de ongevaccineerde groep
Add me op Stadia: Gloogle
Vind zo langzamerhand dwang richting vaccinatie/booster echt wel aanvaardbaar.Deezers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:25:
Oftewel heel 2022 nog met een CBT. Kuijpers is er fervent voorstander van..
Als je die grafieken ziet kun je de conclusie trekken dat als 'iedereen' gevaccineerd en geboosterd zou zijn we deze ellende al lang achter ons hadden gelaten.
Op dit moment heeft de 'vrije keuze' van de één enorme gevolgen voor de ander (overlijdens door afschalen reguliere zorg). Deze 'vrije keuze' mag toch wel enige consequentie hebben voor de persoon in kwestie?
Echt, en dan ook nog komen met een niet-kloppende stelling van 15% demping. Het is 5% in perfecte omstandigheden. Maar zelfs met die astronomische getallen van nu met een R ver boven 1 is 5% een druppel op de gloeiende plaat. Als demping belangrijk is dan moet je niet zoveel opengooien... (waar ik ook geen voorstander van ben, gooi gewoon alles open, ook zonder ctb). Onderhand begin ik de complotters te geloven... er moet wel een ander doel achter zitten /sDeezers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:25:
Oftewel heel 2022 nog met een CBT. Kuijpers is er fervent voorstander van..
[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 25-01-2022 19:31 ]
Het gaat er meer om dat het tijdelijk was en je straks nog een festivalzomer krijgt, daarna weer herfst/winter dus vandaar nog lang in 2022. En dan nog maar de vraag welke eisen er bij komen. Ik heb zelf alleen Janssen maar zelfs met booster kom ik in Duitsland al niet meer de horeca binnen. Dus dan zou ik 2x prikken moeten of altijd testen.alexbl69 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:29:
[...]
Vind zo langzamerhand dwang richting vaccinatie/booster echt wel aanvaardbaar.
Als je die grafieken ziet kun je de conclusie trekken dat als 'iedereen' gevaccineerd en geboosterd zou zijn we deze ellende al lang achter ons hadden gelaten.
Op dit moment heeft de 'vrije keuze' van de één enorme gevolgen voor de ander (overlijdens door afschalen reguliere zorg). Deze 'vrije keuze' mag toch wel enige consequentie hebben voor de persoon in kwestie?
Dat is een mooie bijvangst inderdaad. Dan gaan we mooi door de voorraad ongevaccineerden heen en zou de druk op de zorg alleen om die reden flink minder moeten worden.Pukson schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:26:
Groepsimmumiteit, daar is die weer. Wel terechte vraag opzich. Ja 65k besmettingen maar dat zijn geteste. Was het niet zo dat het aantal x3-4 ging. Dus dat er zo'n 200k besmetten mensen zijn.
Dan behaal je wel snel immuniteit, binnen de ongevaccineerde groep
---------------------
Ik heb de persconferentie niet gezien. Is er geen journalist die vragen heeft gesteld over het opheffen van 3G over 6 weken? Dat zou mijn eerste vraag zijn
Als ik dat zo lees dan gaat het om contact zijn geweest? Dus als pappa positief is kan het kind gewoon naar school?Coronabesmetting in de klas
Kinderen tot 18 jaar die in contact zijn geweest met iemand die corona heeft, hoeven niet in quarantaine. Zij kunnen naar school. Ouders letten extra goed op de gezondheid van hun kinderen. Kinderen blijven wel thuis bij klachten. En zij doen dan een zelftest of laten zich testen door de GGD.
Bij rutte is dat veel meer subtiel.
De druk op de zorg is volledig afhankelijk van de snelheid waarmee we door de voorraad ongevaccineerden heen gaan.Indoubt schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:31:
[...]
Dan gaan we mooi door de voorraad ongevaccineerden heen en zou de druk op de zorg alleen om die reden flink minder moeten worden.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Hoe het gebeurt maakt me niet veel uit, maar de enige manier om op korte tot middellange termijn hier uit te komen is een zo hoog mogelijke vaccinatie/booster graad.Deezers schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:31:
[...]
Het gaat er meer om dat het tijdelijk was en je straks nog een festivalzomer krijgt, daarna weer herfst/winter dus vandaar nog lang in 2022. En dan nog maar de vraag welke eisen er bij komen. Ik heb zelf alleen Janssen maar zelfs met booster kom ik in Duitsland al niet meer de horeca binnen. Dus dan zou ik 2x prikken moeten of altijd testen.
En nogmaals; momenteel worden alle consequenties van die 'vrije keuze' door anderen gedragen. Dat kan ik niet rechtvaardig noemen.
Nou, als je dit niet snapt, ga je het met 2 uur college nog niet snappen. De kleurtjes waren kraakhelder.Onbekend schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:20:
[...]
Helaas ontbrak die hele informatie. Er is helemaal niet gezegd dat die ongevaccineerde helft maar 15% had moeten zijn.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1hZBxWRHijqVYSVypVmqASGf.jpg?f=user_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Cyberpope op 25-01-2022 19:42 ]
30 minuten reclames aan het begin skippen.Adlermann schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:23:
Nee, laatste 30 min gewoon streamen op je telefoon
Win, win...
[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 25-01-2022 19:50 ]
Dan betaal ik met plezier een tientje extra in de bios hoor.hoevenpe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:42:
[...]
30 minuten reclames aan het begin skippen.
Win, win...
Nope, niet zo direct. Er is wel gevraagd hoe lang het nodig is maar daar willen ze uiteraard geen antwoord op geven..Indoubt schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:31:
[...]
Ik heb de persconferentie niet gezien. Is er geen journalist die vragen heeft gesteld over het opheffen van 3G over 6 weken? Dat zou mijn eerste vraag zijn
Ja, dat is volgens mij het idee.President schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:32:
https://www.rijksoverheid...ijs-en-speciaal-onderwijs
[...]
Als ik dat zo lees dan gaat het om contact zijn geweest? Dus als pappa positief is kan het kind gewoon naar school?
Heel simpel dus: kinderen onder de 18 alleen in quarantaine and ze zelf klachten hebben of positief getest zijn.