Nee als ze zelf een positieve test heeft natuurlijk niet.
Het lijkt me heel simpel: ben je positief getest, dan blijf je thuis en testen je huisgenoten zich. Als die ook positief getest zijn, blijven ze ook thuis. Na een positieve test ook testen bij de GGD, en als daar ook postief uit volgt (wat wel te verwachten is), dan de quarantaineregels verder volgen. Bij positieve test van een huisgenoot mag je wel naar buiten/school als je zelf geen klachten hebt èn een negatieve (snel)test.
Wat mij in deze hele pandemie al stoort, is hoe men volop afgeeft op het kabinet en de beperkingen, maar zelf niet de verantwoording wil nemen om zich aan een paar simpele regels te houden. Vandaag is het ook weer herhaald:
als men zich aan deze regels houdt, is het risico aanvaardbaar. Als dit niet zo is, dan moeten over een paar weken de teugels weer worden aangetrokken (vrij geformuleerde quote van Rutte).
Gezien het sentiment dat ik om me heen zie, ook hier in dit topic, reageert minimaal de helft van de Nederlanders alsof alles weer mag, en gaan de besmettingen, en daaropvolgend ziekenhuis- en IC-opnamen over twee weken weer door het dak.
Wat mij betreft heeft dit jojo-beleid dus niet echt te maken met een kabinet die niet weet wat ze wil, maar met een bevolking die gewoon schijt heeft aan alles, en niet-handhaafbare regels (want niet wettelijk vastgelegd en moeilijk te controleren) naast zich neer legt "omdat het toch maar suggesties zijn".
Echt ongelofelijk.
[
Voor 14% gewijzigd door
gwystyl op 25-01-2022 20:42
]