Enahs schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:46:
[..]
Het valt op dat hoe breder de rijbaan, hoe minder de problemen voorkomen. Problemen doen zich vaker voor bij baanwissel of verkeerspleinen met veel lijnen, en minder op lange 'rechte' stukken zoals snelwegen.
[..]
Bij mij is het 100% zeker het stuur. Ik kan het gewoon triggeren door op de onderkant van het stuur te duwen of er op te tikken. Wat me ook opvalt is dat het veel vaker vanzelf voorkomt als ik met mijn linkerhand het stuur vast heb en met mijn elleboog op het randje onderaan het linker raam van de deur lig.
Dat doet mij vermoeden dat het probleem in de handendetectie van het stuur zit.
Voor dat issue overigens een afspraak gemaakt inclusief de update naar ME3, maar die werden beiden afgezegd. Het TA-issue omdat er eerst een update gedaan moet worden, als dat niet werkt dan volgt een nieuw stuur. Eerder wilde de importeur niet meewerken.
Maar de update gaat nu ook niet door vanwege de accu leveringsproblemen.
Ondertussen rij ik met een auto waarbij ieder liedje een kerstnummer wordt met al dat gebong. Soms 10-20 keer per minuut. Dealer snapte mijn frustratie verder ook wel, maar kon er verder ook niet zoveel aan doen. Ik sta nu wel bovenaan de lijst om de update uit te laten voeren.
Als de update niet helpt en de TA-melding is er nog steeds, dan geef ik ze een maand om het op te lossen, anders ga ik vragen of de leasemaatschappij wil meewerken om de koop te ontbinden.
Heb er trouwens recentelijk nog een melding bijgekregen, er is een auto mijn achterkant ingereden en daar is de kabelboom naar de trekhaak afgesneden. Als ik de auto openmaak klinkt er een hele felle en lange piep dat de trekhaak vergrendeling moet worden gecontroleerd. En de schade herstel is zo mogelijk nog trager dan de Skoda update service
[
Voor 45% gewijzigd door
sopsop op 17-10-2022 14:10
]