Hoe bedoel je?
Iemand hierboven gaf aan dat vanaf M22 die sensoren erbij zitten. Maar ik, en meerdere hebben ze niet.
Geen idee waarom niet of vanaf wanneer wel.
Water-Escape
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hoe bedoel je?
Water-Escape
Hoe weet je of je die sensoren wel of niet hebt bedoel ik? Die van mij is van oktober 2021, maar eigenlijk geen idee welk MY en of ik dan die sensoren heb. Ik heb wel side assist, maar ik denk geen extra sensoren?water_escape schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:16:
[...]
Hoe bedoel je?
Iemand hierboven gaf aan dat vanaf M22 die sensoren erbij zitten. Maar ik, en meerdere hebben ze niet.
Geen idee waarom niet of vanaf wanneer wel.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
RTFM. Stuur- en stoelverwarming kunnen inderdaad automatisch inschakelen bij lage buitentemperaturen.PGro3772 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:19:
Ik heb sinds vorige week mijn Enyaq ontvangen en geniet er iedere dag van. Nu is mij sinds gisteren iets op gevallen wat nog niet voorgekomen was.
Sinds gisterochtend gaat mijn stuurverwarming aan (stand 1) als ik de auto opstart. Ik heb in dit forum al op stuurverwarming gezocht en kwam verhalen met als oplossing het vervangen van het stuur tegen.
Maar schakelt de stuurverwarming misschien automatisch in als de buitentemperatuur beneden een grens komt?
Naast de vier parkeersensoren voor en de vier parkeersensoren achter heb je er nog twee extra aan iedere zijkant. Je auto is dan ook instaat om zelf in te parkeren.P_de_B schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:19:
[...]
Hoe weet je of je die sensoren wel of niet hebt bedoel ik? Die van mij is van oktober 2021, maar eigenlijk geen idee welk MY en of ik dan die sensoren heb. Ik heb wel side assist, maar ik denk geen extra sensoren?
Mijn Enyaq is geleverd in juli van dit jaar en heeft aan de zijkanten in zowel de voor- en achterbumper extra (parkeer)sensoren. De Enyaq van een collega, een jaar ouder, heeft die niet.P_de_B schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:19:
[...]
Hoe weet je of je die sensoren wel of niet hebt bedoel ik? Die van mij is van oktober 2021, maar eigenlijk geen idee welk MY en of ik dan die sensoren heb. Ik heb wel side assist, maar ik denk geen extra sensoren?
dan heb jij dus gelukNizzomoi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:23:
[...]
Mijn Enyaq is geleverd in juli van dit jaar en heeft aan de zijkanten in zowel de voor- en achterbumper extra (parkeer)sensoren. De Enyaq van een collega, een jaar ouder, heeft die niet.
Water-Escape
Hier vanuit Volkswagen een uitleg over welke technische systemen gecombineerd worden om de autonome rijstrookwisseling mogelijk te maken. In de Enyaq zijn de lijnen in je dashboard overigens oranje i.p.v. groen in dit volkswagen-voorbeeld.Nizzomoi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:50:
[...]
Mits je auto de extra sensoren in de zijkanten van de voor- en achterbumper heeft (side assist, modeljaar 2022) dan gaat ie van rijstrook wisselen als je je richtingaanwijzer gebruikt en één van de pijltjes aangeeft dat het kan.
Dat geeft nog steeds geen antwoord opde vraag van @P_de_B : hoe weet je dat? Kun je de extra sensoren zien zitten, zie je de bedrading, zie je ergens een menu optie of een vermelding of een OBDeleven code?Nizzomoi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:23:
[...]
Mijn Enyaq is geleverd in juli van dit jaar en heeft aan de zijkanten in zowel de voor- en achterbumper extra (parkeer)sensoren. De Enyaq van een collega, een jaar ouder, heeft die niet.
Het zijn gewoon ultrasone sensoren, hetzelfde als de parkeersensoren voor en achter. Met een rondje om de auto zie je geen 8 maar 12 ultrasone sensoren.dingo35 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:25:
[...]
Dat geeft nog steeds geen antwoord opde vraag van @P_de_B : hoe weet je dat? Kun je de extra sensoren zien zitten, zie je de bedrading, zie je ergens een menu optie of een vermelding of een OBDeleven code?
[ Voor 38% gewijzigd door Digimusic op 20-10-2022 22:46 . Reden: OBDEleven toegevoegd met wat quotes voor leesbaarheid + plaatje + typo ]
Ik heb de "ondersteunde rijstrookwissel" af-fabriek op m'n Enyaq zitten. Het is leuk en naar mijn bescheiden mening totaal nutteloos..Digimusic schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:54:
Het was gisteren vrij druk op de snelweg, dus heb de functie nog niet echt goed kunnen testen. Maar ik dacht, ik deel het alvast![]()
Dit zijn de items die ik heb aangepast.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
[ Voor 0% gewijzigd door Lampiz op 20-10-2022 15:00 . Reden: typo ]
Ah dus ik mis niks nu ik die sensoren niet hebWilde schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:54:
[...]
Ik heb de "ondersteunde rijstrookwissel" af-fabriek op m'n Enyaq zitten. Het is leuk en naar mijn bescheiden mening totaal nutteloos..
Zodra het pijltje volledig wit wordt (en er dus geen auto naast je zit) kan je je richtingaanwijzer aanzetten. De auto wisselt dan zelf van rijstrook. Je moet de handen tijdens de actie goed aan het stuur houden, want hij breekt direct af als je ook maar iets loslaat.
Veel handiger en sneller om zelf even te sturen..
Water-Escape
Yep, ook gisteren.Krishh schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:44:
Sinds gisteren last, dat mijn Skoda niet meer kan verbinden waardoor de app niet werkt en als de auto aan gaat aangeeft dat er geen verbinding mogelijk is. Privé modus werkt ook niet.
Iemand dit eerder meegemaakt?
Helaas zeer regelmatig (minstens 1,5 week per maand) en je zult dit ook her en der terugvinden in dit topic. Het niet kunnen verbinden heb ik me inmiddels bij neergelegd. Hierdoor gestopt met het gebruik van de stekker.app helaas. Enkel wanneer ik aan het snelladen ben vind ik het nog echt vervelend want je hebt geen idee wanneer je weer richting auto moet lopen.Krishh schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:44:
Sinds gisteren last, dat mijn Skoda niet meer kan verbinden waardoor de app niet werkt en als de auto aan gaat aangeeft dat er geen verbinding mogelijk is. Privé modus werkt ook niet.
Festina lente
Ja. Afgelopen anderhalf jaar regelmatig met mijn Octavia. Maar nu ook weer met de Enyaq. Ik zie ook in andere landen problemen (Finland, Kroatië, Denemarken, Frankrijk, Bulgarije, Engeland… etc etc). Dus is een serieuze outage.Krishh schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:44:
Dat kun je ergens instellenPGro3772 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:19:
Ik heb sinds vorige week mijn Enyaq ontvangen en geniet er iedere dag van. Nu is mij sinds gisteren iets op gevallen wat nog niet voorgekomen was.
Sinds gisterochtend gaat mijn stuurverwarming aan (stand 1) als ik de auto opstart. Ik heb in dit forum al op stuurverwarming gezocht en kwam verhalen met als oplossing het vervangen van het stuur tegen.
Maar schakelt de stuurverwarming misschien automatisch in als de buitentemperatuur beneden een grens komt?
#Karma 🙈Daan_P schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:55:
[...]
Jawel dat vind ik wel storend👍 Maar kom ik maar zelden tegen en hou het stuur iets steviger vast in zo’n situatie als je harder rijd dan 55/60.
Vandaar dat het voor mij niet zo zwaar weegt. Heb je dit elke dag is het een ander verhaal. Dan is uitzetten via odb een goeie optie
Idem. Ik denk dat je ook het meer geavanceerde parkeerpakket moet hebben en niet alleen side assist en achteruitrijcamera. Als dat niet zo is dan hebben ze mij bij m'n pietjewater_escape schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:36:
[...]
Pas later in model 2022 dan. Want ik heb side assist en model 22, maar geen extra sensoren aan de zijkant....
Sinds gisterenmiddag hetzelfde probleem. Zal wel iets met de server zijn. Is ook niet de eerste keer.Arosa schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:57:
Ik heb geen foutmeldingen met betrekking tot verbinding van de auto of app, alleen de status in de app loopt minstens een dag achter. Als ik nu in de app kijk staat de Enyaq nog op mijn werk, maar zowel ik en de auto zijn thuis. Ook het accupercentage in de app is niet actueel.
Same here! Accupercentage in de app klopt niet en de auto maakt kleine week geen verbinding meer.Ronem schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:39:
[...]
Sinds gisterenmiddag hetzelfde probleem. Zal wel iets met de server zijn. Is ook niet de eerste keer.
Hopelijk lossen ze het snel op.
Water-Escape
Bij mij nu ook al 2 dagen een freeze in alle getallen. zowel niet in de officiële android app als in homeassistant. Dus je hebt geluk lijkt het.water_escape schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:55:
Toch bijzonder dat ik in het HomeAssistant wel blijf zien en kan besturen. Ik gebruik de skoda app dus nooit eigenlijk. En heb dit nog nooit gemerkt.
1) Heb je dit na een volledige reboot van je iPhone ook nog? Zelf had ik ook wat rare issues na iOS 16 maar allemaal opgelost na een reboot dus. Als je een printscreen maakt van je iPhone terwijl je met CarPlay bent verbonden dan maakt hij daar ook een printscreen van, zie je het op die afbeelding ook verkeerd?redzone schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:58:
Sinds begin deze week ben ik de gelukkige ‘bestuurder’ (leasewagen) van een nieuwe Enyaq 80. Ik heb een stockwagen gekozen dus de levertermijn was slechts 2 weken.
Mijn Enyaq is geproduceerd midden augustus, heeft software 3.1 af fabriek en ook de zijsensoren zoals hierboven ter sprake kwam. Heel blij mee (al heb ik toegevingen moeten doen op het vlak van opties; de levertermijn maakt dat goed).
Ik volg dit topic al lang maar op deze twee vragen vond ik nog geen antwoord:
1) Als ik CarPlay gebruik met mijn iPhone is de weergave op het scherm niet helemaal ‘zuiver’ m.a.w. ik zie pixels bij ronde lijnen. Zoals vroeger toen Apple nog geen retina-schermen gebruikte. Nochtans is de resolutie van het Enyaq-scherm wel hoog genoeg denk ik. Iemand anders dit al opgemerkt?
2) Ik lees online over 12 maanden gratis PowerPass-abonnement. Bestaat deze actie nog? Nadat ik mijn VIN invoer in de app, krijg ik alleen goedkopere tarieven te zien maar niets is gratis (tarieven: 2,99 i.p,v, 5,99 voor Simply Charge en 9,99 i.p.v. 12,99 voor Charge Faster). Ik ben een Belg.
Ik irriteer mij hier mateloos aan, hoe kan je zo iets kleins nou opeens aanpassen in een nieuwere software update? Een widget zorgt hier in ieder geval niet voor, maar ik hoop dat ze dit weer aanpassen bij een nieuwe update..iRbn schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:24:
Sinds gisteren ook de ME3 update. Vandaag viel me op dat het CarPlay scherm kleiner lijkt te zijn, er is namelijk een rand tussen de bovenbalk (waar het uur etc staat) en de bovenkant van het CarPlay scherm. Moeilijk uit te leggen, maar misschien beeld ik het me in, of was deze rand er ook pre-ME3? :-) In elk geval geen ramp.
[Afbeelding]
Dat is ook mijn advies aan alle Enyaq-rijders: vergeet die app, dat ding levert alleen maar ergernis. In de anderhalf jaar dat ik de Enyaq heb, heeft die app alleen maar klachten opgeleverd.water_escape schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:55:
Toch bijzonder dat ik in het HomeAssistant wel blijf zien en kan besturen. Ik gebruik de skoda app dus nooit eigenlijk. En heb dit nog nooit gemerkt.
De mijne ook, maar helaas geen zijsensoren.Mijn Enyaq is geproduceerd midden augustus, heeft software 3.1 af fabriek en ook de zijsensoren zoals hierboven ter sprake kwam. Heel blij mee (al heb ik toegevingen moeten doen op het vlak van opties; de levertermijn maakt dat goed).
[ Voor 8% gewijzigd door Limbids op 21-10-2022 20:48 ]
Limbids
Wat is dan het alternatief? Ik wil wel weten wat de status van de accu is tijdens het opladen.jdbiggelaa schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:19:
[...]
Dat is ook mijn advies aan alle Enyaq-rijders: vergeet die app, dat ding levert alleen maar ergernis. In de anderhalf jaar dat ik de Enyaq heb, heeft die app alleen maar klachten opgeleverd.
Ik gebruik Tronity (vooral voor de koppeling aan ABRP).Ronem schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:54:
[...]
Wat is dan het alternatief? Ik wil wel weten wat de status van de accu is tijdens het opladen.
en toen had ik het gejinxt .... de mrs is nu weg met de Enyaq, maar ik krijg geen updates meer in HA.sunib schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:21:
[...]
Bij mij nu ook al 2 dagen een freeze in alle getallen. zowel niet in de officiële android app als in homeassistant. Dus je hebt geluk lijkt het.
Water-Escape
De app update niet als de auto in beweging is, kan dat het niet zijn?water_escape schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:14:
[...]
en toen had ik het gejinxt .... de mrs is nu weg met de Enyaq, maar ik krijg geen updates meer in HA.
nee ik krijg niks meer door van Skoda.Nizzomoi schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:39:
[...]
De app update niet als de auto in beweging is, kan dat het niet zijn?
Water-Escape
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Ik laad bijna alleen thuis en alleen op vakantie aan een snellader.Ronem schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:54:
[...]
Wat is dan het alternatief? Ik wil wel weten wat de status van de accu is tijdens het opladen.
Dan heb je vrijwel zeker 3.1. In die versie is de versiestring weggehaald uit dat informatieschermpje en verhuist.. vraag me niet waaromLimbids schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:05:
[...]
De mijne ook, maar helaas geen zijsensoren.
Hoe kun je zien welke software erop zit want ik twijfel heel erg of ik de laatste update heb.
Mijn scherm geeft het volgende weer, maar komt niet overeen met wat ik in videos heb gezien van na een ME3 update (waar dan netjes bij stond versie 3.0 of 3,1 ergens bovenaan)
Hardware H20
Software 0561
Edit, heb het gevonden:
ME2.6 = software code 0795
ME3.0 = software code 0333
ME3.1 = software code 0561
https://twitter.com/stepanrehak/status/1583549258393079809Over the last few days some of the ENYAQ iV models were not able to connect to MySKODA app. The problem is now solved and all affected cars should be online until Saturday morning. We are sorry for the inconvenience.
"Until", dus van korte duur
De Stekker app! Werkt bij mij heel goed voor het uitgestelde laden!imathijs schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:25:
Ok gelukkig ben dus niet de enige met het verbindings probleem. Ben wel vandaag even naar Hoogeboom geweest om te vragen of er iets mis was. Ze hebben echt geen idee, tis zo nieuw krijg je te horen.
Anyway update naar de nieuwe firmware maar laten plannen. Duur van de update 2 dagen!!!
Skoda kennende zou het zo maar ‘volgende week zaterdagochtend’ kunnen worden!internetinfo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 06:16:
[...]
"Until", dus van korte duurWerkt hier overigens nog niet.
Ik heb gister mijn Enyaq weer opgehaald nadat deze drie weken bij de dealer heeft gestaan voor de ME 3.0 update. Keurig het overgrote deel buiten onder een boom gestaan en met vogelpoep weer meegegeven. Een snel wasprogramma kon er niet vanaf, ja bij Pouw Deventer moet je zijn
Toch vergeet je dat met wegrijden snel, het rijdt meteen weer prima!
Helaas nog geen 3.1.
Een paar dingen vallen op:
* Geluid van knipperlicht is inderdaad aangepast, maar is nu wel weer érg zacht. Maak dat gewoon configureerbaar...
* Extra icoontje en weergave bij achteruitrijcamera voor aanhanger. Wel gek dat ie ook beschikbaar is zonder dat er iets is aangekoppeld, maar soit.
* Travel Assist is niet meer in te schakelen vanaf het stuur maar je moet nu het pookje gebruiken. Waarschijnlijk logisch en werkte het voorheen niet by design, maar het was wel makkelijk.
* Een extra instelmogelijkheid bij het Persoonlijk rijprofiel: "Rijdynamiek" met de keuzes Normaal en Sport. Geen idee wat het doet of is.
En het staat mij bij dat je in de App de tegels kon verplaatsen, maar die functie lijkt te zijn verdwenen? Ik hecht weinig waarde aan "Deuren en Verlichting" en wil juist de accu en airco bovenaan hebben staan, maar krijg het niet voor elkaar.
Auto geeft inderdaad weer de juiste laadstatus en bereik aan in de app
Via een tap and hold op een tegel zou je in de editmodus moeten komen, althans hier welinternetinfo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 06:16:
[...]
En het staat mij bij dat je in de App de tegels kon verplaatsen, maar die functie lijkt te zijn verdwenen? Ik hecht weinig waarde aan "Deuren en Verlichting" en wil juist de accu en airco bovenaan hebben staan, maar krijg het niet voor elkaar.
Snelste manier om te zien of je ME3 hebt is kijken in het bestuurdersdisplay. Daar moet een percentage naast de batterij staan bij ME3Limbids schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:05:
[...]
De mijne ook, maar helaas geen zijsensoren.
Hoe kun je zien welke software erop zit want ik twijfel heel erg of ik de laatste update heb.
Mijn scherm geeft het volgende weer, maar komt niet overeen met wat ik in videos heb gezien van na een ME3 update (waar dan netjes bij stond versie 3.0 of 3,1 ergens bovenaan)
Hardware H20
Software 0561
Edit, heb het gevonden:
ME2.6 = software code 0795
ME3.0 = software code 0333
ME3.1 = software code 0561
[ Voor 3% gewijzigd door sunib op 22-10-2022 13:54 ]
Ik had het al geupdate in mijn post, software 0561 die ik heb is ME3.1. Gebrek aan extra Google werk voordat ik de vraag steldeDivino83 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:46:
[...]
Snelste manier om te zien of je ME3 hebt is kijken in het bestuurdersdisplay. Daar moet een percentage naast de batterij staan bij ME3
Wat betreft de zijsensoren. Hiervoor moet je 'intelligent park assist' hebben. Deze is ook nodig om de zelfstandige rijstrookwisseling te doen. Staat ook in het boekje
Limbids
Correctie: Afhankelijk van wat beschikbaar was. In de brochure heeft tijd bij een aantal functies gestaan "Beschikbaar op een later moment".Limbids schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:02:
[...]
Dacht dat die zijsensoren gewoon standaard waren voor elke Enyaq die 2e helft 2022 geproduceerd wordt. Afhankelijk van de meer opties dus
Ik was hier wel huiverig voor maar achteraf ben je het na 1 ritje alweer vergeten…Vanitas1996 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:49:
[...]
Ik irriteer mij hier mateloos aan, hoe kan je zo iets kleins nou opeens aanpassen in een nieuwere software update? Een widget zorgt hier in ieder geval niet voor, maar ik hoop dat ze dit weer aanpassen bij een nieuwe update..
Heb uit irritatie de achtergronden op zwart gezet, zodat het allemaal wat minder opvalt.
(Ik weet het, Carplay werkt nog steeds en wellicht stel ik mij aan, maar irriteer mij er toch aan)
2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels
Uitgesteld opladen vanuit de wagen heeft hier met me3 altijd gewerkt.Slachtafval123 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:11:
Net zoals bij iedereen ook de app niet werkend maar wat nog wél werkt is het uitgesteld opladen.
Vanmiddag om vijf uur de kabel aangesloten en hij begint te laden op mijn ingestelde tijd. Voorheen leek dit ook afhankelijk van de app servers te zijn maar ik ben verrast dat het laden toch goed gaat nu.
Naast verbeterd zicht in de achteruit rij camera tot dusver de meest nuttige veranderingen van ME3 voor mij. Echter nog niet helemaal overtuigd dat het laden goed zal blijven gaan.
Ik dacht dat ik gelezen had dat het wel zou lukken, maar hier worden dezelfde problemen besproken: https://forum.obdeleven.c...ng-obd11-new-enyaq-update terwijl in deze thread: https://forum.obdeleven.com/thread/14483/travel-assist het iemand wel lijkt gelukt na ME3sdh1981 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:01:
Iemand al evaring met het inschakelen van TA op een MY2023 Enyaq met ME3 software?
Als ik via obdeleven module A5 beveiligde toegang de bekende code 20103 invoer krijg ik te zien dat de functie niet aanwezig is. Ook worden de aanpassingen van de long coding niet geaccepteerd.
[ Voor 8% gewijzigd door P_de_B op 23-10-2022 09:15 ]
Ik las het ook. Maar ik zie veel melding op dit moment dat mensen een error terug krijgen. SFD lock zit niet op deze componenten. Wel moest ik deze gebruiken toen ik de low battery warning aan wilde zetten voor de remote. Op module 13 werkt de beveiligde toegangs code ook niet. Ik zal eens een full backup maken en deze melden bij support zodat ze kunnen kijken wat Skoda veranderd heeft.P_de_B schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:11:
[...]
Ik dacht dat ik gelezen had dat het wel zou lukken, maar hier worden dezelfde problemen besproken: https://forum.obdeleven.c...ng-obd11-new-enyaq-update terwijl in deze thread: https://forum.obdeleven.com/thread/14483/travel-assist het iemand wel lijkt gelukt na ME3
Ik zit zelf nog te wachten op de ME3 update, dus nog geen ervaring.
Edit: maar je hoeft voor A5 toch helemaal geen beveiligde toegang te doen? Alleen module 13? Heb je wel SFD unlock aan staan?
2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels
Bij mij sinds deze ochtend, nadat auto (reeds op ME3) een update heeft gedaan waarbij bij in de lijst 'betere stabiliteit Skoda Connect' stond. Ik zit nu op deze versie.sunib schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:53:
Bij werkt alles ineens weer sinds vanmorgen. Zowel de app als homeassistant (heeft er wel 3 dagen uitgelegen). Ik heb nog geen update gehad naar ME3.
[ Voor 3% gewijzigd door SoulShot op 23-10-2022 09:48 ]
Voorspelling trajectverloop?Bixby schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:22:
Ik heb sinds een paar weken ME3. Blij met sommige verbeteringen, maar minder blij met de pACC.
Op basis van de snelheid die het systeem ziet/verwacht past tie de door mij ingestelde snelheid aan. Ik heb de f#$king manual er op nageslagen en ook de verkeersbordherkenning uitgezet, maar die snelheidsingrepen in de ACC blijft doorgaan.
In de pre-ME3 settings had ik die permanent uitgezet, maar ik kom er niet achter of dit in ME3 ook kan, of kan dat alleen met een OBDongle?
Iemand een suggestie?
Ik begrijp niet dat je navigatiesoftware meer dan een jaar achter loopt....SoulShot schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:47:
[...]
Bij mij sinds deze ochtend, nadat auto (reeds op ME3) een update heeft gedaan waarbij bij in de lijst 'betere stabiliteit Skoda Connect' stond. Ik zit nu op deze versie.
Update was te merken via een melding bovenaan de infotainment.
[Afbeelding]
1) Ook na een reboot (incl. hard reset) blijven de lijnen op het display onzuiver. Dat is ook zichtbaar op de print screen uit CarPlay, al is het daarop meer subtiel. Ik vermoed dus maar dat de native resolutie van het Enyaq-screen niet volledig 'retina' is, om met Apple-termen te spreken.Martinique schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:24:
[...]
1) Heb je dit na een volledige reboot van je iPhone ook nog? Zelf had ik ook wat rare issues na iOS 16 maar allemaal opgelost na een reboot dus. Als je een printscreen maakt van je iPhone terwijl je met CarPlay bent verbonden dan maakt hij daar ook een printscreen van, zie je het op die afbeelding ook verkeerd?
2) Mogelijk is die actie inmiddels verlopen. Er is wel een truc met als land Duitsland kiezen. Misschien dat die nog werkt. Zoek maar eens in dit topic naar Powerpass en Duitsland.
Hehe, zelf gebruik ik altijd Waze via AA. Geen idee waarom die niet automatisch geüpdatet is met de ME3 die ik onlangs kreeg, of via OTA.goetfoud schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:54:
[...]
Ik begrijp niet dat je navigatiesoftware meer dan een jaar achter loopt....
Klopt, het heeft te maken met de opties.internetinfo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:26:
[...]
Correctie: Afhankelijk van wat beschikbaar was. In de brochure heeft tijd bij een aantal functies gestaan "Beschikbaar op een later moment".
Er was toen veel verwarring of dat een software- of hardwarematige lading had, dat is nu dus wel (pijnlijk) duidelijk geworden.
Ookal had je voor "de oude modellen" letterlijk alle opties aangevinkt: die sensoren aan de zijkant worden pas op de huidige (ik meen post Q2 2022) modellen geleverd.
Klopt, mijn ervaring is identiek. Maar ik heb geen idee of dat met instelling te wijzigen is...markweb4871 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:28:
Ik heb de Canton speakers maar vind het geluid vlak/schel en mis een diep volle sound. Als ik met de equalizer instellingen van Canton speel merk ik weinig verschil. Ik merk ook een verschil in kwaliteit tussen DAB+ en bijvoorbeeld Android Audio/Carplay met Spotify. De DAB+ klinkt voller.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen of tips hoe ik de kwaliteit verbeter?
Het eerste bericht van iemand die ik lees met Canton! Destijds heb ik zelf de optie moeten laten vallen, omdat het niet leverbaar was. Maar je bent niet tevreden? Heb je een extra center speaker? Wat valt er in te stellen? Voor de Enyaq had ik een Octavia met Canton en juist ingesteld klonk het heel goed! Je kon bijvoorbeeld de luisterpositie instellen: bestuurder, voorin of alle vier de plekken. En ingesteld op bestuurder klonk voor mij het beste. Dan nog je EQ wat finetunen voor de schelheid en dergelijke.markweb4871 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:28:
Ik heb de Canton speakers maar vind het geluid vlak/schel en mis een diep volle sound. Als ik met de equalizer instellingen van Canton speel merk ik weinig verschil. Ik merk ook een verschil in kwaliteit tussen DAB+ en bijvoorbeeld Android Audio/Carplay met Spotify. De DAB+ klinkt voller.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen of tips hoe ik de kwaliteit verbeter?
Ik gebruikte ook altijd waze, Google of Sygic.SoulShot schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:08:
[...]
Hehe, zelf gebruik ik altijd Waze via AA. Geen idee waarom die niet automatisch geüpdatet is met de ME3 die ik onlangs kreeg, of via OTA.
Ik heb het gevonden en aangepast. Hopelijk is het permanent en hoef ik niet elke keer het uit te schakelen.
Dat is permanent hoor.Bixby schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:58:
[...]
Ik heb het gevonden en aangepast. Hopelijk is het permanent en hoef ik niet elke keer het uit te schakelen.
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Yep, die heb ik ook.jaapbrandhof schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 22:30:
Vanavond maar eens zekering nummer 19 uit de wagen getrokken en even gewacht. Weer teruggeplaatst om er achter te komen dat de wagen weer online is. Top!! Kan de app dus weer gebruiken.
Helaas wel sinds die tijd een melding dat de airbag in storing is.
Wagen meermaals op slot en weer getest, maar het blijft.
Zekering 2 voor de zekerheid ook eens er uitgehaald en weer geplaatst, maar dat helpt niet. Anderen dit ook al eens gezien toevallig?
Hier ook al eens gehad i.c.m. zekering 19,jaapbrandhof schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 22:30:
Vanavond maar eens zekering nummer 19 uit de wagen getrokken en even gewacht. Weer teruggeplaatst om er achter te komen dat de wagen weer online is. Top!! Kan de app dus weer gebruiken.
Zekering 2 voor de zekerheid ook eens er uitgehaald en weer geplaatst, maar dat helpt niet. Anderen dit ook al eens gezien toevallig?
Dat gaat idd vrij hard. Je kan hem zelf ook eenvoudig vervangen. Tenminste, wel bij mijn huidige sleutel (VW).laforte schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:46:
Van het weekend stond ik voor de auto tevergeefs op de knoppen te drukkenWaarschijnlijk batterij leeg van de sleutel?
De reserve sleutel werkte wel goed, de dealer heeft gelijk van beide sleutels de batterij vervangen, het verbaast mij wel dat deze nu al leeg kunnen zijn. Ik heb de auto pas sinds juni dit jaar
Ik heb hetzelfde probleem sinds afgelopen donderdag. Geen connectie als hoofdgebruiker met de auto, heb toen de hoofdgebruiker verwijderd uit de auto, om deze weer toe te voegen, maar kan nu niet meer toevoegen. Ook andere gebruikers toelaten is niet mogelijk, steeds weer dezelfde medeling Äanmelding geannuleerd" Skoda hulplijn is de Skoda help-your-self" lijn. En bij de garage vinden ze alles maar vreemd wat er gebeurt. Terug naar fabriekinstelling werkt ook niet. IK heb de ME3 sw, sinds vorige week.dvx76 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:24:
Na het vervangen van een component van het infotainment systeem stond mijn navigatie database terug vast op 21.7. Fabrieksinstellingen terug gezet met als gevolg: nog steeds op 21.7 maar nu onmogelijk een hoofdgebruiker te activeren
Er staan geen updates klaar, er is een internet verbinding en in de app heb ik de wagen verwijdert. Ik kom niet eens tot het scannen van de QR code. Eerst "Wordt geladen" en dan krijg ik direct de gebruikelijke melding "Aanmelding geannuleerd. Sorry, er is helaas iets misgegaan...."
Iemand dat al voorgehad?
Ik heb vanmiddag getest met flac audio bestanden en dat klinkt een stuk beter en voller. Ik kan het niet hard maken maar heb de indruk dat audio via Carplay/Android auto de DSP van Canton negeert of bypassed.vinom schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:01:
[...]
Het eerste bericht van iemand die ik lees met Canton! Destijds heb ik zelf de optie moeten laten vallen, omdat het niet leverbaar was. Maar je bent niet tevreden? Heb je een extra center speaker? Wat valt er in te stellen? Voor de Enyaq had ik een Octavia met Canton en juist ingesteld klonk het heel goed! Je kon bijvoorbeeld de luisterpositie instellen: bestuurder, voorin of alle vier de plekken. En ingesteld op bestuurder klonk voor mij het beste. Dan nog je EQ wat finetunen voor de schelheid en dergelijke.
Festina lente
Nee, niet direct, flac is lossless natuurlijk. Zit er wel een sub in eigenlijk?markweb4871 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:00:
[...]
Ik heb vanmiddag getest met flac audio bestanden en dat klinkt een stuk beter en voller. Ik kan het niet hard maken maar heb de indruk dat audio via Carplay/Android auto de DSP van Canton negeert of bypassed.
Iemand nog tips?
Dat lossless gaat het verschil niet in zitten. @markweb4871 Het bypassen van de eq kan een goede kanshebber zijn. Dat kan je makkelijk testen door de eq heel extreem te zetten en te kijken je verschil merkt met carplay / Android auto.mr_jows schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:23:
[...]
Nee, niet direct, flac is lossless natuurlijk. Zit er wel een sub in eigenlijk?
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Klopt inderdaad. Dank nogmaals voor de tip. Ik wist nu waarnaar ik moest zoeken
Hoe heb je die eruit getrokken? Met een tangetje of met die tool die onder de motorkap verstopt zit?jaapbrandhof schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 22:30:
Het is mij alleen met een punttang gelukt, met die tool onder de motorkap heb ik een half uur lopen klooien zonder succes. Een punttang pakt ze direct.FJP84 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:05:
[...]
Hoe heb je die eruit getrokken? Met een tangetje of met die tool die onder de motorkap verstopt zit?
Dank voor de info. Ik ben nog in dubio. 1 nov de me3 update. Ga denk ik vragen of de dealer het direct kan fixen. Als ik nog afgebeld zou worden (fingers crossed dat dit niet gebeurt) ga ik het zelf proberen met zekering 19 en een krombektang.P_de_B schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:07:
[...]
Het is mij alleen met een punttang gelukt, met die tool onder de motorkap heb ik een half uur lopen klooien zonder succes. Een punttang pakt ze direct.
Ik heb het tangetje gebruikt van onder de motorkap. Had hem er zo mee uit eerlijk gezegd.FJP84 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:10:
[...]
Dank voor de info. Ik ben nog in dubio. 1 nov de me3 update. Ga denk ik vragen of de dealer het direct kan fixen. Als ik nog afgebeld zou worden (fingers crossed dat dit niet gebeurt) ga ik het zelf proberen met zekering 19 en een krombektang.
Ik heb een simpel pincetje gebruikt van de vrouw die ze gebruikt voor epilerenFJP84 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:05:
[...]
Hoe heb je die eruit getrokken? Met een tangetje of met die tool die onder de motorkap verstopt zit?
Ik heb Kessy uitgezet. Vond het sowieso niet zo handig omdat in huis de sleutels blijkbaar binnen bereik blijven. Dan zie je s’nachts schijnbaar random ineens je autolichten aan en weer uitgaan.. Hopelijk gaan de sleutels nu ook wat langer meelaforte schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:46:
Van het weekend stond ik voor de auto tevergeefs op de knoppen te drukkenWaarschijnlijk batterij leeg van de sleutel?
De reserve sleutel werkte wel goed, de dealer heeft gelijk van beide sleutels de batterij vervangen, het verbaast mij wel dat deze nu al leeg kunnen zijn. Ik heb de auto pas sinds juni dit jaar
Geen idee, vandaag de update gehad, 08:00 brengen 16:00 ophalen. Daarna kleine 20km gereden. HUD is iets drukker geworden met wel duidelijker en een verbetering/toevoeging. Nu fijn ook continue een % te zien, maar wat doe je ermee? Je schat afstand in km's niet percentage.. Toch, nice to have.FJP84 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:19:
Ik las in de FB groep dat sommige Enyaqs na de update naar ME3.0 aanzienlijk minder range hebben, niet te verklaren door weersomstandigheden of rechter voet. Er zou daarvoor een terugroepactie zijn (iets met vervangen van onderdelen van de accu). Wat zijn hier de ervaringen qua range met ME3.0?
[ Voor 7% gewijzigd door Oggy op 24-10-2022 22:53 ]
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Nee, welkom in 2022Pluimpje9 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:27:
Wellicht een aparte vraag maar:
- ik ga onderhandelen over nieuwe Enyaq. Enkel valt er uberhaupt tegenwoordig iets te handelen bij autos en specifiek skoda? Wat is jullie ervaringen?
Vind het apart om een auto te kopen maar geen korting te krijgen.
Ik zou het doen!
Misschien op een heel oud voorraad model die ze echt kwijt willen. Maar momenteel is het voor jou 10 anderen helaas.Pluimpje9 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:27:
- ik ga onderhandelen over nieuwe Enyaq. Enkel valt er uberhaupt tegenwoordig iets te handelen bij autos en specifiek skoda? Wat is jullie ervaringen?
Alleen als je ook nog iets in te ruilen hebt, misschien.Pluimpje9 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:27:
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq