Dat gevoel heb ik dus ook na de update.FJP84 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:19:
Ik las in de FB groep dat sommige Enyaqs na de update naar ME3.0 aanzienlijk minder range hebben, niet te verklaren door weersomstandigheden of rechter voet. Er zou daarvoor een terugroepactie zijn (iets met vervangen van onderdelen van de accu). Wat zijn hier de ervaringen qua range met ME3.0?
Ik denk echt "pech" . al zijn dit kleine bugs die met ME3 wel opgelost zijn. Maar ook pre-ME3 heb ik geen issues gehad. Ja vorige week geen verbinding omdat de servers eruit lagen, tja...dat is IT..Facebook ligt er ook soms uit.elmoxx schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:20:
Hoewel de auto nog steeds heerlijk rijd blijf ik me werkelijk verbazen over deze auto. We hebben de auto sinds april (nu zo'n 18.000 km mee gereden) en o.a. de volgende zaken zijn reeds aan de hand (geweest):De lijst met positieve punten over deze auto is veel langer maar vind dit in principe niet kunnen voor een auto van ruim 60k. Hiervoor hadden wij nog geen ervaring met VAG-wagens maar al deze 'randzaken' bij elkaar valt het me vies tegen. Hebben wij pech en net een 'maandag-ochtend' model, heb ik te hoge verwachtingen of hebben jullie vergelijkbare issues?
- Constant niet werkende app (Zeker meerdere dagen per maand geen verbinding)
- Airbag storing na wasstraat (inmiddels al 2 keer gebeurd, dealer moet deze storing uitzetten, dat kun je kennelijk niet zelf)
- Projectie van 'Skoda' op de grond (uit de spiegels) geeft een compleet misvormd beeld (vind het de moeite niet waard om enkel hiervoor de dealer te bellen maar bij de ME3-update (als die ooit komt..) zal ik dit zeker even melden)
- Audio die een enkele keer heel erg iel klinkt (enkel wat middentonen van midden-voor maar alle andere speakers doen het niet -> opnieuw opstarten infotainment is de truc gelukkig
- Navigatie die al meerdere keren volledig vastgelopen is. (Beeld zwart, uiteindelijk opnieuw opstarten, navigatie opnieuw aan en dan begint de cyclus opnieuw.) Dealer is op de hoogte maar wilt/kan niets aangezien niet te reproduceren is
- In het achterlicht-huis dat in de klep zit, zitten muggen. (inmiddels heb ik 3 muggenlijkjes verzameld achter het glas) Dit lijkt me een knullige ontwerp-fout. Die beesten hadden hier met geen mogelijkheid moeten kunnen komen.
- Draadloze telefoon-oplader waar je werkelijk niets aan hebt..
- Vastgelopen 'climaatzone' voor achter die met geen mogelijkheid meer van 'off' te halen is. Dealer had ook geen idee. Uiteindelijk bij toeval ontdekt dat dat vaak te fixen is door de zones even te 'syncen'
- Airco die het gewoon niet doet en opnieuw gevuld/afgesloten moest worden. Hoe dan?, dit zijn dingen die bij een nieuwe auto gewoon horen te werken!
Water-Escape
Ik heb alleen een kleine onderhandeling gevoerd over de inruilprijs (ging over ± € 1.000 tussen zijn bod en wat ik in gedachten had). Daar zijn ze mij volledig tegemoet gekomen.Pluimpje9 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:27:
Wellicht een aparte vraag maar:
- ik ga onderhandelen over nieuwe Enyaq. Enkel valt er uberhaupt tegenwoordig iets te handelen bij autos en specifiek skoda? Wat is jullie ervaringen?
Vind het apart om een auto te kopen maar geen korting te krijgen.
Had ik niets in te ruilen gehad, dan kun je wellicht een hele kleine korting bedingen, maar dat is meer ter afronding
Ter aanvulling: het ging hier wel om een showroommodel. Op nieuwe bestellingen valt niets te onderhandelen. Je kan zelfs nog wel eens te horen krijgen dat de prijs niet vaststaat en nog wel eens omhoog kan gaan? (Ten minste, dat heb ik hier wel eens gelezen).
[ Voor 16% gewijzigd door JanHenk op 25-10-2022 08:51 ]
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Sinds de ME3 update die vorige week is uitgevoerd gaat het scherm van bijvoorbeeld de navigatie niet meer op "nachtmodus". Ook in AA of Carplay werkt dit niet.
Ik heb bij de instellingen gezocht, maar kan nergens een instelling vinden die hierop lijkt.
Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Ik heb bij de instellingen gezocht, maar kan nergens een instelling vinden die hierop lijkt.
Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Hooguit een granny lader, dakdragers en rubberen mat voor in de achterbak….dat heb ik bij de lease kunnen regelen iig…..vanwege het lange wachtenPluimpje9 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:27:
- ik ga onderhandelen over nieuwe Enyaq. Enkel valt er uberhaupt tegenwoordig iets te handelen bij autos en specifiek skoda? Wat is jullie ervaringen?
Zoek je deze instelling (onderdeel A)? Als je je navigatie-kaart open hebt staan kun je deze vinden onder de "drie-punten-knop"erdsjo schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:09:
Sinds de ME3 update die vorige week is uitgevoerd gaat het scherm van bijvoorbeeld de navigatie niet meer op "nachtmodus". Ook in AA of Carplay werkt dit niet.
Ik heb mij suf lopen zoeken, maar hoe verander ik het ingestelde werk of thuisadres in de Skoda navigatie?
Daar stond hij al op "auto". Ik heb hem even op Day gezet en daarna weer op auto. Ik zal vanavond eens kijken of het nu wel werkt.Digimusic schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:32:
[...]
Zoek je deze instelling (onderdeel A)? Als je je navigatie-kaart open hebt staan kun je deze vinden onder de "drie-punten-knop"
[Afbeelding]
Bedankt in ieder geval, want ik had de instelling hier nog niet gevonden.
Inmiddels na bijna een week de auto terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen. Door eerst het mediasysteem te (soft) resetten en toen fabriesinstellingen terug te zetten, kwam de auto meteen met de vraag om de hoofdgebruiker aan te melden. Eerder bleef de "harde" reset steeds hangen met de mededeling dat terug naar Factory standards niet kon. Of dit daadwerkelijk de oplossing is voor meer situaties waar de factory reset blijft hangen, weet ik niet. Maar ik ben voorlopig geholpen, zonder dat de auto weer een dag (of langer) bij de garage staat..moorboss schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:45:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem sinds afgelopen donderdag. Geen connectie als hoofdgebruiker met de auto, heb toen de hoofdgebruiker verwijderd uit de auto, om deze weer toe te voegen, maar kan nu niet meer toevoegen. Ook andere gebruikers toelaten is niet mogelijk, steeds weer dezelfde medeling Äanmelding geannuleerd" Skoda hulplijn is de Skoda help-your-self" lijn. En bij de garage vinden ze alles maar vreemd wat er gebeurt. Terug naar fabriekinstelling werkt ook niet. IK heb de ME3 sw, sinds vorige week.
Ik hoop dat er iemand anders is met verglijkbaar issue die een oplossing heeft gehad, of gevonden.
Vraagje nog hierover. Ik had mijn grill ook geplastidipt, maar uiteindelijk door schade van steenslag eraf gehaald. Hoe ervaar jij dit en heb jij ook al steenslag schade op je auto? Ik ga de grill weer opnieuw doen, maar dan een aantal lagen extra aanbrengen denk ik.Wootism schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:02:
[...]
Ik heb hem zelf ‘gedipt’ met producten van spraydip.nl. Is nagenoeg hetzelfde als Plastidip volgens mij.
Zit er nu bijna 5 maanden op, wasstraat bestendig en zelf te verwijderen. Ik was met 1 busje klaar = €9,- Uiteindelijk iets van 7 dunne laagjes opgezet met tussenpozen van 10-15 min.
Logo ook meteen meegespoten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wittebrug heeft bij mij de afspraak voor de update weer verzet. Vorige keer tekort aan onderdelen en nu zijn ze gestopt omdat er 'te veel problemen' zouden zijn na de update. Skoda zou er mee bezig zijn... Afspraak naar dec. Zucht.
GT: The Bozzz88
Interessant, die van mij staat momenteel bij Auto Hoogenboom voor de update. Hebben ze twee dagen voor uitgetrokken.Bozznl schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:04:
Wittebrug heeft bij mij de afspraak voor de update weer verzet. Vorige keer tekort aan onderdelen en nu zijn ze gestopt omdat er 'te veel problemen' zouden zijn na de update. Skoda zou er mee bezig zijn... Afspraak naar dec. Zucht.
/post
Ik had zelf eerst het embleem gedaan, bij wijze van proef. Slechts 6 lagen en die werd na een paar maanden al slecht. Vervolgens heb ik de grill en het embleem voorzien van 10 lagen, dat is een stuk beter. Voorzijde heeft immers ook meer te verduren dan de achterzijde, S K O D A achterop heb ik met 6 lagen gedaan en dat ziet er nog strak uit.Vanitas1996 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:50:
[...]
Vraagje nog hierover. Ik had mijn grill ook geplastidipt, maar uiteindelijk door schade van steenslag eraf gehaald. Hoe ervaar jij dit en heb jij ook al steenslag schade op je auto? Ik ga de grill weer opnieuw doen, maar dan een aantal lagen extra aanbrengen denk ik.
Nou, het loont om te shoppen bij meerdere dealers. Weet niet of je inruil hebt, zit flink verschil tussen.Pluimpje9 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:27:
Ik heb mn auto bij Broekhuis Skoda ingeruild. Eerst bij Broekhuis Audi geweest voor een Q4. Daarna naar Skoda. Kreeg ik 1500 minder terug voor mijn inruil, terwijl dat ook Broekhuis was. Bij de Q4 kreeg je een extra premie bovenop je inruil zeiden ze.
Heb toen gezegd voor hetzelfde bedrag, anders niet, toen gingen ze overstag. Maar echt extra korting kreeg ik niet.
Voor de liefhebbers:
ENYAQ RSiV
https://mobile.twitter.co...tatus/1584786965521526784
https://mobile.twitter.co...tatus/1584789151991623680
https://mobile.twitter.co...tatus/1584787842789560320
ENYAQ RSiV
https://mobile.twitter.co...tatus/1584786965521526784
https://mobile.twitter.co...tatus/1584789151991623680
https://mobile.twitter.co...tatus/1584787842789560320
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Ik heb 'm afgelopen maandag bij Hoogenboom gebracht en rond 18.15 uur vandaag weer op kunnen halen. Ik krijg echter ook met geen mogelijkheid mezelf als hoofdgebruiker geregistreerd.Sand0rf schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:53:
[...]
Interessant, die van mij staat momenteel bij Auto Hoogenboom voor de update. Hebben ze twee dagen voor uitgetrokken.
Probeer het morgen wel weer.
Overigens gaven ze bij Hoogenboom ook aan dat de dempers van de achterklep vervangen moesten worden.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Dat geneuzel met jezelf niet als hoofdgebruiker kunnen registreren heb ik ook gehad en was bij mij opgelost met een factory resetA3-D schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:25:
[...]
Ik heb 'm afgelopen maandag bij Hoogenboom gebracht en rond 18.15 uur vandaag weer op kunnen halen. Ik krijg echter ook met geen mogelijkheid mezelf als hoofdgebruiker geregistreerd.
Probeer het morgen wel weer.
Overigens gaven ze bij Hoogenboom ook aan dat de dempers van de achterklep vervangen moesten worden.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ik zit hier ook nog steeds op vast, just na een factory resetWilde schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:58:
[...]
Dat geneuzel met jezelf niet als hoofdgebruiker kunnen registreren heb ik ook gehad en was bij mij opgelost met een factory reset
Vandaag een aantal mails uitgewisseld met skoda support. Daaruit blijkt dat er een software versie is die je niet onder de gebruikelijke systeeminformatie ziet, maar wel via het scherm om een gebruiker toe te voegen... Daar moet je op een soort van paragraaf icon klikken. Kom je op "Juridische aspecten" en daar zie je rechts onder een "App-versie". Daar heb ik 0.2.412 en dat zou 0.2.700 moeten zijn.
Dat zou dan weer via een update aangeboden moeten worden. Maar die krijg ik dus niet.
Doet mij echter wel denken aan het scenario na ontvangst van de wagen (direct ME3). Toen ging het ook niet (kreeg ik volgens mij wel een QR code aangeboden, maar goed) maar kon ik wel een update installeren en daarna ging het wel.
Wordt vervolgd...
Het grappige is (nouja, grappig?) dat bij mij de internetverbinding ook weer tot leven kwam na de factory reset. Daarmee werkte de fileinfo weer, kreeg ik navupdates en een paar software updates. En dan zou dit probleem uiteindelijk opgelost moeten zijn.. Ik hoop voor je dat t werkt, suc6dvx76 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:24:
[...]
Ik zit hier ook nog steeds op vast, just na een factory reset![]()
Vandaag een aantal mails uitgewisseld met skoda support. Daaruit blijkt dat er een software versie is die je niet onder de gebruikelijke systeeminformatie ziet, maar wel via het scherm om een gebruiker toe te voegen... Daar moet je op een soort van paragraaf icon klikken. Kom je op "Juridische aspecten" en daar zie je rechts onder een "App-versie". Daar heb ik 0.2.412 en dat zou 0.2.700 moeten zijn.
Dat zou dan weer via een update aangeboden moeten worden. Maar die krijg ik dus niet.
Doet mij echter wel denken aan het scenario na ontvangst van de wagen (direct ME3). Toen ging het ook niet (kreeg ik volgens mij wel een QR code aangeboden, maar goed) maar kon ik wel een update installeren en daarna ging het wel.
Wordt vervolgd...
Bij mij 0.2.700 en ook dat biedt geen oplossing voor mij. Herstel naar de fabrieksinstellingen gaf ook niet het gewenste resultaat helaas. Na diverse pogingen heb ik het maar opgegeven. Misschien dat het helpt als ik mijn account volledig verwijder en een nieuwe aanmaak?dvx76 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:24:
[...]
Wordt vervolgd...
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Ik herken punt 1, 5, 7 en 8. Daarnaast werkt bedraad opladen ook niet goed bij mijn Samsung Galaxy S20+ (maar wel bij de S10 van mijn vrouw). En bedrade Android Auto werkt niet. En af en toe krijg je random meldingen van de app dat de airconditioning voltooid is. En het raam van de rechter voorportier gaat soms spontaan open als je de deur open doet. En bij mijn vrouw schreeuwt hij regelmatig dat ze haar handen aan het stuur moet houden, ook al doet ze dat. (Bij mij soms ook als de stuurverwarming aan staat.) De Travel assist is soms om onduidelijke redenen niet beschikbaar tot ik de auto uit en weer aan zet.elmoxx schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:20:
Hoewel de auto nog steeds heerlijk rijd blijf ik me werkelijk verbazen over deze auto. We hebben de auto sinds april (nu zo'n 18.000 km mee gereden) en o.a. de volgende zaken zijn reeds aan de hand (geweest):De lijst met positieve punten over deze auto is veel langer maar vind dit in principe niet kunnen voor een auto van ruim 60k. Hiervoor hadden wij nog geen ervaring met VAG-wagens maar al deze 'randzaken' bij elkaar valt het me vies tegen. Hebben wij pech en net een 'maandag-ochtend' model, heb ik te hoge verwachtingen of hebben jullie vergelijkbare issues?
- Constant niet werkende app (Zeker meerdere dagen per maand geen verbinding)
- Airbag storing na wasstraat (inmiddels al 2 keer gebeurd, dealer moet deze storing uitzetten, dat kun je kennelijk niet zelf)
- Projectie van 'Skoda' op de grond (uit de spiegels) geeft een compleet misvormd beeld (vind het de moeite niet waard om enkel hiervoor de dealer te bellen maar bij de ME3-update (als die ooit komt..) zal ik dit zeker even melden)
- Audio die een enkele keer heel erg iel klinkt (enkel wat middentonen van midden-voor maar alle andere speakers doen het niet -> opnieuw opstarten infotainment is de truc gelukkig
- Navigatie die al meerdere keren volledig vastgelopen is. (Beeld zwart, uiteindelijk opnieuw opstarten, navigatie opnieuw aan en dan begint de cyclus opnieuw.) Dealer is op de hoogte maar wilt/kan niets aangezien niet te reproduceren is
- In het achterlicht-huis dat in de klep zit, zitten muggen. (inmiddels heb ik 3 muggenlijkjes verzameld achter het glas) Dit lijkt me een knullige ontwerp-fout. Die beesten hadden hier met geen mogelijkheid moeten kunnen komen.
- Draadloze telefoon-oplader waar je werkelijk niets aan hebt..
- Vastgelopen 'climaatzone' voor achter die met geen mogelijkheid meer van 'off' te halen is. Dealer had ook geen idee. Uiteindelijk bij toeval ontdekt dat dat vaak te fixen is door de zones even te 'syncen'
- Airco die het gewoon niet doet en opnieuw gevuld/afgesloten moest worden. Hoe dan?, dit zijn dingen die bij een nieuwe auto gewoon horen te werken!
En toch vind ik het nog steeds een heerlijke auto. Maar de kinderziektes zijn inderdaad niet mis.
Gisteren ook de update gehad naar ME3 en tijdens de QR code scannen om de hoofdgebruiker te registeren komt hij weer terug naar de gast gebruiker.Wilde schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:58:
[...]
Dat geneuzel met jezelf niet als hoofdgebruiker kunnen registreren heb ik ook gehad en was bij mij opgelost met een factory reset
Zelfs de factory reset heeft bij mij niet geholpen
Pondealer heeft er al een call van gemaakt.
Zijn er ook mensen waarbij de ME3 update wél goed is gegaan
? Mijn update staat gepland voor 3 nov, maar zit erg te twijfelen hem te annuleren als ik dit zo lees...
Bij mijn weten hanteert Skoda in België oplopende kortingen in functie van de grootte van het wagenpark.Hakki schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:58:
Iemand die enige info wil delen over BE fleet kortingen op de enyaq?
Op de ICE Skoda modellen krijg ik momenteel een mooi kortingspercentage, op de Enyaq enkel de basis 1% (kleiner dan 25wagens) of 500€ excl. btw (hoogste van beide mag genomen worden).
Is wel een beetje triestig in vergelijking met andere wagens. Ik kan snappen dat het lager is op elektrische wagens, maar dit is wel heel laag..
Ik zie dat je in de band zit van minder dan 25 wagens? Dan hoeft het niet te verbazen dat je in de huidige context weinig korting krijgt.
Voor de allergrootste leasemaatschappijen moet 6-7% korting nog haalbaar zijn, dat is vermoedelijk wel het maximum.
Houd ook rekening met de restwaarde van de wagen. Als je werknemer bent is het soms voordeliger om te kiezen voor een 'premium'merk zoals Mercedes of BMW, hoe raar dat ook klinkt...
Mijn Enyaq kwam af fabriek met update 3.1 (productiedatum half augustus). Ik volg dit topic al lang maar heb nog geen problemen kunnen herkennen in mijn eigen wagen... hopelijk blijft het zo. Zoals met alles, moet je misschien gewoon wat geluk hebben?McPoowl schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:25:
Zijn er ook mensen waarbij de ME3 update wél goed is gegaan? Mijn update staat gepland voor 3 nov, maar zit erg te twijfelen hem te annuleren als ik dit zo lees...
Een enorme ergernis in 3.1 is de verplichte bevestiging van het gebruikersaccount.
"Welkom [naam]. Met "OK" bevestigt u dit gebruikersaccount. Uw privesfeerinstelling: onlinemodus (met positiegegevens)."
Die bevestiging moet je elke keer geven als je instapt. Stap ik uit om mijn garagepoort open te doen, kan ik pas terug vertrekken na bevestiging.
Dan bouwt Skoda een wagen waarbij je de startknop niet nodig hebt (net als Tesla, maar blijft behoorlijk uniek op de markt). Dan zorgen ze dat het gebruiksgemak verdwijnt omdat een af andere jurist er anders over denkt
Iemand al een manier gevonden om dit permanent weg te krijgen?
Ik heb geen problemen gehad met de update. Alles op rolletjes verlopen.McPoowl schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:25:
Zijn er ook mensen waarbij de ME3 update wél goed is gegaan? Mijn update staat gepland voor 3 nov, maar zit erg te twijfelen hem te annuleren als ik dit zo lees...
Alleen heb ik het gevoel (net als iemand anders op dit forum) dat de accu capaciteit er niet beter op is geworden.
Bij mij is alles op rolletjes gelopen. 8 uur ingeleverd, 16 uur weer opgehaald!McPoowl schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:25:
Ik merk niet dat de accu slechter wordt dan voor de update. Ik denk dat het gewoon met het weer te maken heeft (ik weet het eigenlijk wel zeker).
Hallo all,
Recent ook de Enyaq mogen afhalen. Ik volg het al een tijdje en was behoorlijk ongerust over de software.
Mogelijks lagen mijn verwachtingen daardoor lager en vind ik het allemaal wel meevallen.
Misschien moeten de ergernissen nog rijpen...
Ik ontdekte wel het volgende:
In de koffer onder de koffermat zitten precies 2 (links en rechts) sensoren. Eentje kwam naar buiten in het gat van de bekleding. De andere zie je duidelijk zitten door het gat.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IQf9BmB8GqhrMkUK2N1vVwCe.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8KBJPFtKvVJPkmjgETfOLA4W.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pn1nWmpBHmcRU0QmCo3GG9T3.jpg?f=user_large)
Heeft er iemand een idee wat deze doen (als het al sensoren zijn)? Horen die daar te zitten? Ze zien er behoorlijk fragiel uit en veelvuldig openen van dat vak zal volgens mij niet goed zijn?
Alvast bedankt!
Recent ook de Enyaq mogen afhalen. Ik volg het al een tijdje en was behoorlijk ongerust over de software.
Mogelijks lagen mijn verwachtingen daardoor lager en vind ik het allemaal wel meevallen.
Misschien moeten de ergernissen nog rijpen...
In de koffer onder de koffermat zitten precies 2 (links en rechts) sensoren. Eentje kwam naar buiten in het gat van de bekleding. De andere zie je duidelijk zitten door het gat.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IQf9BmB8GqhrMkUK2N1vVwCe.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8KBJPFtKvVJPkmjgETfOLA4W.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pn1nWmpBHmcRU0QmCo3GG9T3.jpg?f=user_large)
Heeft er iemand een idee wat deze doen (als het al sensoren zijn)? Horen die daar te zitten? Ze zien er behoorlijk fragiel uit en veelvuldig openen van dat vak zal volgens mij niet goed zijn?
Alvast bedankt!
Dat zijn vochtindicatoren die gebruikt worden om de waterdichtheid van de auto te testen in de fabriek. Blijkbaar zijn ze die bij heel veel Enyaqs vergeten verwijderen... Geen zorgen dus!d4damager schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:22:
Hallo all,
Misschien moeten de ergernissen nog rijpen...![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alvast bedankt!
hier ook, smorgens gebracht, einde dag ophalen.Vanitas1996 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:22:
[...]
Bij mij is alles op rolletjes gelopen. 8 uur ingeleverd, 16 uur weer opgehaald!
Ik merk niet dat de accu slechter wordt dan voor de update. Ik denk dat het gewoon met het weer te maken heeft (ik weet het eigenlijk wel zeker).
Toen hebben ze nog even Scandinavian Achterlichten terug aangezet voor mij en kon ik weg. Had voor de update geen issues en nu ook niet.
Ben wel benieuwd naar meer OBD11 aanpassingen, zoals bijvoorbeeld het "ok" scherm bij starten.
Water-Escape
Ik had zelfs even het gevoel dat het iets beter wasremc1979 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:15:
[...]
Ik heb geen problemen gehad met de update. Alles op rolletjes verlopen.
Alleen heb ik het gevoel (net als iemand anders op dit forum) dat de accu capaciteit er niet beter op is geworden.
Vanmorgen weer een poging gewaagd om mezelf als hoofdgebruiker aan te melden, maar wederom zonder succes.
Tot overmaat van ramp kreeg ik ook een storing voor de airbag en het rem manoeuvreer systeem. App op mijn iPhone verwijderd, Skoda ID volledig verwijderd, nieuw ID aangemaakt, reset naar fabrieksinstellingen, het mocht allemaal niet baten.
Zit nu weer bij Hoogenboom waar een monteur gaat kijken of hij niet een vinkje is vergeten aan te klikken. Mocht dat niet het geval zijn dan mag ik de Enyaq achterlaten….
Tot overmaat van ramp kreeg ik ook een storing voor de airbag en het rem manoeuvreer systeem. App op mijn iPhone verwijderd, Skoda ID volledig verwijderd, nieuw ID aangemaakt, reset naar fabrieksinstellingen, het mocht allemaal niet baten.
Zit nu weer bij Hoogenboom waar een monteur gaat kijken of hij niet een vinkje is vergeten aan te klikken. Mocht dat niet het geval zijn dan mag ik de Enyaq achterlaten….
Ik had na de update (maandag 24ste) dit eerst ook. Je moet eerst een update nog uitvoeren in de circel (1) bovenaan het scherm. Tot voltooiing, daarna auto uitschakelen 10 minuten. Opnieuw opstarten en daarna registreren als hoofdgebruiker. Dit werkte daarna bij mij.karlkani1985 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:16:
[...]
Gisteren ook de update gehad naar ME3 en tijdens de QR code scannen om de hoofdgebruiker te registeren komt hij weer terug naar de gast gebruiker.
Zelfs de factory reset heeft bij mij niet geholpen![]()
Pondealer heeft er al een call van gemaakt.![]()
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Thanks voor je reactie. Echter stond er geen update klaarOggy schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:03:
[...]
Ik had na de update (maandag 24ste) dit eerst ook. Je moet eerst een update nog uitvoeren in de circel (1) bovenaan het scherm. Tot voltooiing, daarna auto uitschakelen 10 minuten. Opnieuw opstarten en daarna registreren als hoofdgebruiker. Dit werkte daarna bij mij.
ik zal de auto straks nog even langer aanlaten om te kijken of hij dan komt.
Er staan geen updates meer te verwerken en de auto uitschakelen en 10 minuten wachten is helaas niet de oplossing voor mij.Oggy schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:03:
[...]
Ik had na de update (maandag 24ste) dit eerst ook. Je moet eerst een update nog uitvoeren in de circel (1) bovenaan het scherm. Tot voltooiing, daarna auto uitschakelen 10 minuten. Opnieuw opstarten en daarna registreren als hoofdgebruiker. Dit werkte daarna bij mij.
De dealer heeft zojuist alles nog eens nagelopen, de foutmeldingen inderdaad gezien voor wat betreft de storing airbag en rem manoeuvreer systeem. Na de harde reset waren die foutmeldingen weg, maar kan ik nog steeds niet als hoofdgebruiker aanmelden en is de app volledig nutteloos nu
Dealer heeft overigens ook nog mijn rijbewijs gekoppeld aan Skoda Connect. Ik kon me niet heugen dat dit eerder gedaan was, en dat was volgens de medewerker in kwestie misschien wel de oplossing. Omdat het niet direct lukte werd me geadviseerd om het over 24 uur weer te proberen.
De 2 sleutels in de auto heeft overigens ook niet geholpen.
![]() | ![]() |
[ Voor 9% gewijzigd door A3-D op 26-10-2022 14:18 ]
Even mijn ervaringen met de update delen.karlkani1985 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:16:
[...]
Gisteren ook de update gehad naar ME3 en tijdens de QR code scannen om de hoofdgebruiker te registeren komt hij weer terug naar de gast gebruiker.
Zelfs de factory reset heeft bij mij niet geholpen![]()
Pondealer heeft er al een call van gemaakt.![]()
Plus:
- de update zelf verliep voorspoedig in 1 dag, ze konden zelfs de daglichtverlichting weer aan zetten zoals ik vooraf verzocht had.
- als leenauto kreeg ik een Enyaq Sportline mee.
Negatief:
- het opnieuw aanmelden is een drama (nog steeds). Hoewel ik vooraf had aangegeven dat het plezierig zou zijn als de dealer meekeek (op basis van de eerdere meldingen hier), werd dit weggewuifd ("nee hoor, u kunt dit eenvoudig zelf doen en de monteurs zijn al naar huis trouwens"). Thuis ging het aanmelden goed totdat ik de QR-code gescand had, daarna steeds "Aanmelding geannuleerd". Na 5x proberen dacht ik, ik doe het morgen maar... Vandaag lukte het weer niet, dus de dealer gebeld. "Nee uw moet het proberen met beide sleutels in de auto"....
Kortom, de aanmelding is door een complex van factoren nog altijd een hobbel
- instellingen zijn gewijzigd met de update en de gebruiker moet het zelf maar uitzoeken. Ik heb nog niet alles kunnen uitproberen, maar de TA/ACC combi werkt niet meer (ze moeten nu afzonderlijk geactiveerd worden) en de ACC stelt zich automatisch in op de geldende maximumsnelheid (bij de dealer heb ik dat gelukkig kunnen laten uitzetten). Navigatie zou verbeterd moeten zijn als ik de berichten hier zo las, maar dat moet ik nog proberen. Ook de weergave van Carplay (kleiner beeld?) moet ik nog een keer testen.
Wordt vervolgd dus...
Wat betreft de actieradius: toen ik de wagen ophaalde hing er een Skoda tekst aan de spiegel die een "betere actieradius beloofde".... Belofte maakt schuld...
Laatste antwoord van Skoda:dvx76 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:24:
[...]
Wordt vervolgd...
Zucht.We received the answer of the technical department.
Based on their analysis, we recommend visiting an Authorized Service partner with the information below.
Service partner:
Perform a virtual replacement of the OCU unit and check the customer's complaint.
Echt geen zin in. Ben hem al eens een week kwijt geweest aan de dealer om een of ander infotainment component te vervangen (scherm bleef zwart).
Mijn gevoel zegt dat een virtual replacement of the OCU neer komt op het trekken van zekering 19. Misschien in het weekend eens proberen ...
Mijn god wat een bende clowns...bram2700 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:55:
[...]
"Nee uw moet het proberen met beide sleutels in de auto"....![]()
Ha, da's volgens mij precies wat ik nu ook heb en tevens de reden dat ik geen update (om naar "App-0.2.700" te gaan) binnenkrijg. Heb je enig idee wat ze gedaan hebben om heb "terug online" te krijgen?Daarna de monteur erbij geroepen, bleek dat auto aangaf dat er online verbinding was, maar in feite was de auto niet online
Niet helemaal, het activeren met beide sleutels komt ergens vandaan: YouTube: HOE UW SKODA CONNECT INSTALLEREN "MET SLEUTELS"
Mij heeft het in ieder geval niet geholpen
Mn 1e 10.000km zitten erop. Heb m net voor de zomer gekocht. Heerlijke wagen erg van genoten vooral!
Kwa problemen:
* 1x: Slechte uitlijning bij aflevering, echt ongelooflijk hoe hard ie naar rechts trok. Gelukkig heeft uitlijnen het opgelost.
* 1x: De airco achter ineens op 'off' (sync knopjes indrukken lost het op)
* 1x: Bij inschakelen stuurverwarming gedoe met de travel assist (ben benieuwd naar de winter).
* 10x+ Natuurlijk het gezeur met de app.
Ik geloof dat ik ik mn handjes mag knijpen als ik alle reacties hier zo zie. Ik heb bewust nog niet achter de ME3 aan gezeten (ook niks gehoord van de dealer trouwens). Hij doet het prima zo.
Kwa problemen:
* 1x: Slechte uitlijning bij aflevering, echt ongelooflijk hoe hard ie naar rechts trok. Gelukkig heeft uitlijnen het opgelost.
* 1x: De airco achter ineens op 'off' (sync knopjes indrukken lost het op)
* 1x: Bij inschakelen stuurverwarming gedoe met de travel assist (ben benieuwd naar de winter).
* 10x+ Natuurlijk het gezeur met de app.
Ik geloof dat ik ik mn handjes mag knijpen als ik alle reacties hier zo zie. Ik heb bewust nog niet achter de ME3 aan gezeten (ook niks gehoord van de dealer trouwens). Hij doet het prima zo.
Jazeker, wel even terug omdat ze de trekhaak waren vergeten te coderen met de nodige foutboodschappen tot gevolg. Tussentijds de app etc ingesteld, ging in 1x. Tot nu alleen paar keer de melding front assist etc niet beschikbaar (telkens bij hetzelfde punt met veel stoplichten en rijbanen toevallig (of niet)).McPoowl schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:25:
Mijn ervaring is dat ik niet persé mijn gebruikersaccount moet bevestigen om met de wagen te kunnen rijden. Ook bij parkeren blijven de sensoren en camera actief. Ik vind het echter wel vervelend om altijd op OK te drukken maar niet in die mate dat ik me er druk over maakredzone schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:58:
[...]
Een enorme ergernis in 3.1 is de verplichte bevestiging van het gebruikersaccount.
"Welkom [naam]. Met "OK" bevestigt u dit gebruikersaccount. Uw privesfeerinstelling: onlinemodus (met positiegegevens)."
Die bevestiging moet je elke keer geven als je instapt. Stap ik uit om mijn garagepoort open te doen, kan ik pas terug vertrekken na bevestiging.
Dan bouwt Skoda een wagen waarbij je de startknop niet nodig hebt (net als Tesla, maar blijft behoorlijk uniek op de markt). Dan zorgen ze dat het gebruiksgemak verdwijnt omdat een af andere jurist er anders over denkt.
Iemand al een manier gevonden om dit permanent weg te krijgen?
Ik denk er ook nog even over om bij een kwartaal te wachten als ik dit allemaal zo lees.McPoowl schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:25:
Mijn auto was trouwens gisteren als vanzelf weer online gekomen.
[ Voor 8% gewijzigd door FJP84 op 26-10-2022 22:35 ]
De wagen is online gebracht door de monteur in de werkplaats, ik ben er niet bij geweest maar ik heb sterk het vermoeden dat het gewoon via de computer is gedaandvx76 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:34:
[...]
Mijn god wat een bende clowns...
[...]
Ha, da's volgens mij precies wat ik nu ook heb en tevens de reden dat ik geen update (om naar "App-0.2.700" te gaan) binnenkrijg. Heb je enig idee wat ze gedaan hebben om heb "terug online" te krijgen?
Echt schandalig, de dealer doet de upgrade en weigert de tijd (kennisgebrek) te nemen om de auto weer goed aan te melden. Ik heb pas 2 ervaringen met mijn dealer (Wittebrug Zoetermeer), maar die zijn beiden positief. De upgrade werd goed uitgevoerd en het hele proces van opnieuw aanmelden heeft de dealer samen met mij in de auto uitgevoerd, aan de hand van een handleiding met stap-voor-stap uitleg, waarbij de dealer het voortouw nam!bram2700 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:55:
[...]
Even mijn ervaringen met de update delen.
Plus:
- de update zelf verliep voorspoedig in 1 dag, ze konden zelfs de daglichtverlichting weer aan zetten zoals ik vooraf verzocht had.
- als leenauto kreeg ik een Enyaq Sportline mee.
Negatief:
- het opnieuw aanmelden is een drama (nog steeds). Hoewel ik vooraf had aangegeven dat het plezierig zou zijn als de dealer meekeek (op basis van de eerdere meldingen hier), werd dit weggewuifd ("nee hoor, u kunt dit eenvoudig zelf doen en de monteurs zijn al naar huis trouwens"). Thuis ging het aanmelden goed totdat ik de QR-code gescand had, daarna steeds "Aanmelding geannuleerd". Na 5x proberen dacht ik, ik doe het morgen maar... Vandaag lukte het weer niet, dus de dealer gebeld. "Nee uw moet het proberen met beide sleutels in de auto"....![]()
Okay, geprobeerd maar weer hetzelfde resultaat. Dan maar naar de dealer. Met de servicemedewerker erbij geprobeerd, lukte hem ook niet. Daarna de monteur erbij geroepen, bleek dat auto aangaf dat er online verbinding was, maar in feite was de auto niet online (te controleren via de setup > juridische status). Gaat u even koffie drinken dan doen wij het voor u. Na een klein uur bleek het toch niet te lukken omdat de Skoda servers een storing gaven bij het controleren van de QR-code... "Morgen nog een keer proberen. Zonodig de wagen uit het Skoda account verwijderen en opnieuw beginnen".
Kortom, de aanmelding is door een complex van factoren nog altijd een hobbel![]()
- instellingen zijn gewijzigd met de update en de gebruiker moet het zelf maar uitzoeken. Ik heb nog niet alles kunnen uitproberen, maar de TA/ACC combi werkt niet meer (ze moeten nu afzonderlijk geactiveerd worden) en de ACC stelt zich automatisch in op de geldende maximumsnelheid (bij de dealer heb ik dat gelukkig kunnen laten uitzetten). Navigatie zou verbeterd moeten zijn als ik de berichten hier zo las, maar dat moet ik nog proberen. Ook de weergave van Carplay (kleiner beeld?) moet ik nog een keer testen.
Wordt vervolgd dus...
Wat betreft de actieradius: toen ik de wagen ophaalde hing er een Skoda tekst aan de spiegel die een "betere actieradius beloofde".... Belofte maakt schuld...we gaan het zien.....
Zojuist gebeld door de dealer, er waren wat accu's binnengekomen en de monteurs wilden wat zaterdagen overwerken om achterstanden in te halen. 19 november krijg ik mijn update + vervanging van de achterklep dempers.
Daarnaast gaf hij aan dat het TA-ping issue in sommige gevallen door de update wordt opgelost, indien de oorzaak mechanisch is, is het vervangen van het stuur slechts een tijdelijke oplossing. Het issue keert meestal na verloop van tijd terug. Skoda heeft aangegeven dat ze bezig zijn met een structurele oplossing en dat deze in de afrondende fase zit.
Ik heb aangegeven dat indien mijn ping niet verdwenen is na de update ze binnen een maand de definitieve oplossing moeten doen, anders zijn er drie opties:
* vervangende auto, totdat het issue is verholpen
* iedere keer nieuw stuur zodra het TA-issue weer optreedt
* ontbinding van de koop
Daarnaast gaf hij aan dat het TA-ping issue in sommige gevallen door de update wordt opgelost, indien de oorzaak mechanisch is, is het vervangen van het stuur slechts een tijdelijke oplossing. Het issue keert meestal na verloop van tijd terug. Skoda heeft aangegeven dat ze bezig zijn met een structurele oplossing en dat deze in de afrondende fase zit.
Ik heb aangegeven dat indien mijn ping niet verdwenen is na de update ze binnen een maand de definitieve oplossing moeten doen, anders zijn er drie opties:
* ontbinding van de koop
Ik weet niet hoe belangrijk je TA vindt, maar ik heb heel TA uitgezet via ODBeleven. De fout treedt niet meer op in ieder geval. Natuurlijk niet wat je wilt, maar het zou nog een overweging zijn voordat je andere, verdergaande acties overweegt.sopsop schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:00:
anders zijn er drie opties:
* ontbinding van de koop
Natuurlijk moet het goed werken, maar voor nu ben ik wel even blij met deze oplossing. Dan maar even geen TA.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Inzake TA; zijn er recente auto's die het probleem hebben, of zijn het alleen eerdere productieseries?
Mijn wagen is nog geproduceerd in 2020 en ik heb er dus nog wel last van. Mijn dealer wimpelt me af ("Skoda is gestopt met vervanging van sturen"). Het is soms ook moeilijk te reproduceren. Het lijkt verband te houden met de stuurwielverwarming. Maar, recent had ik weer de hele kermis terwijl het buiten 15 graden was en de stuur- en stoelverwarming niet eens aan stonden...
Mijn wagen is nog geproduceerd in 2020 en ik heb er dus nog wel last van. Mijn dealer wimpelt me af ("Skoda is gestopt met vervanging van sturen"). Het is soms ook moeilijk te reproduceren. Het lijkt verband te houden met de stuurwielverwarming. Maar, recent had ik weer de hele kermis terwijl het buiten 15 graden was en de stuur- en stoelverwarming niet eens aan stonden...
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
vanaf 25/10 probeer ik elke dag opnieuw de app te koppelen via de QR code
ik heb app versie 0.2.700
Acties gedaan:
- factory reset
- app verwijderd van telefoon
- Via email inloggen op de infotainmentsysteem
Pon dealer geef aan dat er meer autos zijn die hetzelfde probleem geven
Tijdens het scannen van de QR code springt de auto terug naar de gebruikers account en niet naar het account dat je wilt koppelen via de app.
Hopelijk komt er gauw een oplossing:(
Acties gedaan:
- factory reset
Tijdens het scannen van de QR code springt de auto terug naar de gebruikers account en niet naar het account dat je wilt koppelen via de app.
Same here, app is nu totaal nutteloos en krijg het ook met geen enkele mogelijkheid aan de praat.karlkani1985 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:58:
Acties gedaan:
- factory reset
Alles is al een keer geprobeerd en de dealer komt er ook niet uit. Geen idee waar het probleem precies zit, maar dit schiet echt niet op zo.
Ha, van de week nog bij de dealer gestaan met de Octavia (2021) met dit probleem en ben inderdaad ook afgewimpeld met er worden geen sturen meer vervangen (1x gebeurd).JanHenk schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:45:
Inzake TA; zijn er recente auto's die het probleem hebben, of zijn het alleen eerdere productieseries?
Krijg soms wel 30x de melding in een rit en geven aan dat ik moet wachten op een softwareupdate
Sinds ik weer stuurverwarming gebruik lijken inderdaad de meldingen weer te komen. Het ging van de zomer zo goed...
Doorgespeeld naar de leasemaatschappij, kijken of zij er wat druk op kunnen zetten.
4800Wp - 225° ZW - 12°
Stuur is hier vervangen en de TA-melding is zeker 6 maanden weggeweest. Nu ineens weer terug. Om gek van te worden. Ik kan mij helemaal vinden in de drie opties.sopsop schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:00:
* ontbinding van de koop
Ja bij mij na 5 uur was het al klaar.McPoowl schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:25:
Kreeg de melding automatisch in de app want had niks gewist op voor hand.
Ik ben ook benieuwd naar de definitieve oplossing. Ik heb nog geen me3 maar wel een nieuw stuur.funkylicious schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:15:
[...]
Stuur is hier vervangen en de TA-melding is zeker 6 maanden weggeweest. Nu ineens weer terug. Om gek van te worden. Ik kan mij helemaal vinden in de drie opties.
Aan de hand van een andere post eens aan het stuur getrokken/geduwd wat de ta melding kortdurend kan triggeren. Volgende keer als de melding steeds komt ga ik proberen of dit helpt.
Wat ook soms iets lijkt te doen is stuurverwarming op 3 zetten zodat het stuur volledig doorgewarmd is. Al kan ik dit niet hard maken.
Ik ga woensdag naar Berlijn met de Enyaq iv80. Hiervoor overweeg ik PUMP te gebruiken of ABRP. Eventueel met een abbo. De laatste keer dat ik checkte was PUMP wel de favoriet toch? Deze heeft geloof ik ook ondersteuning voor Carplay toch?
Wat is de meerwaarde volgens jullie voor een PRO versie?
ABRP rekent niet zomaar met je actuele SoC volgens mij? Was van de zomer wel positief verrast door PUMP. Werkt perfect met CarPlay. Zonder Pro heb je geen navigatie in de auto volgens mij. Ook je route voorkeuren zijn dan beperkt.crimby schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:25:
Ik ga woensdag naar Berlijn met de Enyaq iv80. Hiervoor overweeg ik PUMP te gebruiken of ABRP. Eventueel met een abbo. De laatste keer dat ik checkte was PUMP wel de favoriet toch? Deze heeft geloof ik ook ondersteuning voor Carplay toch?
Werkt die navigatie goed en bewerkt ie ook de route als blijkt dat je het geplande laadpunt niet gaat halen?Martinique schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:58:
[...]
ABRP rekent niet zomaar met je actuele SoC volgens mij? Was van de zomer wel positief verrast door PUMP. Werkt perfect met CarPlay. Zonder Pro heb je geen navigatie in de auto volgens mij. Ook je route voorkeuren zijn dan beperkt.
Navigatie werkte bij mij toen prima, als je twijfelt zou ik iets op de achtergrond / vrouwlief silently mee laten navigeren oid. Tip: in de AppStore zie je bij de omschrijving en versiegeschiedenis wat het o.a. allemaal kan. Het herberekenen heb ik niet meegemaakt omdat dat bij mij toen niet aan de orde was maar volgens mij zit dat er wel in. Sowieso zie je in CarPlay je verwachte SoC voor de eerstvolgende stop dus die kun je in de gaten blijven houden.crimby schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:01:
[...]
Werkt die navigatie goed en bewerkt ie ook de route als blijkt dat je het geplande laadpunt niet gaat halen?
Aahh ik zal het d’r vertellen! Maar ze mag alleen niet meeMartinique schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:14:
[...]
Navigatie werkte bij mij toen prima, als je twijfelt zou ik iets op de achtergrond / vrouwlief silently mee laten navigeren oid. Tip: in de AppStore zie je bij de omschrijving en versiegeschiedenis wat het o.a. allemaal kan. Het herberekenen heb ik niet meegemaakt omdat dat bij mij toen niet aan de orde was maar volgens mij zit dat er wel in. Sowieso zie je in CarPlay je verwachte SoC voor de eerstvolgende stop dus die kun je in de gaten blijven houden.
voor de mensen die nog een gebruikersaccount moeten koppelen in de auto
Het werkt vanmorgen en las gisteravond ook dat iemand het gelukt was.
Try it again
Try it again
Ik krijg on de dag TA meldingen en stuur is in januari ofzo vervangen, maar wat nog mooier is ik kan om de dag een paar minuten niet zien hoe hard ik rij. Bij de dealer hebben ze geen oplossing gewoon wachten op ME3 en ze hebben pas plek in december.funkylicious schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:15:
[...]
Stuur is hier vervangen en de TA-melding is zeker 6 maanden weggeweest. Nu ineens weer terug. Om gek van te worden. Ik kan mij helemaal vinden in de drie opties.
Deze melding heb ik sinds een paar dagen ook. Ik begrijp eigenlijk niet waarom deze meldingen zich ineens voordoen terwijl ik maanden nergens last van heb gehad.
Ik had afgelopen week een soort gelijk probleem. Bij mij bleef het scherm volledig op zwart en kon gewoon rijden. Na 30 seconden kwam het scherm weer terug. Dit is met de fabrieksaf ME3 softwareNLkaiser schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:51:
[...]
Ik krijg on de dag TA meldingen en stuur is in januari ofzo vervangen, maar wat nog mooier is ik kan om de dag een paar minuten niet zien hoe hard ik rij. Bij de dealer hebben ze geen oplossing gewoon wachten op ME3 en ze hebben pas plek in december.
[Afbeelding]
2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels
karlkani1985 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:16:
Try it again
Gelijk weer een poging gewaagd en het is gelukt!
![]() | ![]() |
[ Voor 109% gewijzigd door A3-D op 28-10-2022 08:48 ]
laat vooral weten of jouw dealer wel een oplossing heeft!funkylicious schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:08:
Deze melding heb ik sinds een paar dagen ook. Ik begrijp eigenlijk niet waarom deze meldingen zich ineens voordoen terwijl ik maanden nergens last van heb gehad.
Yep, gelukt nadat ik de app verwijderd had van mijn telefoon en opnieuw geinstalleerd. Vermoedelijk zat het probleem bij het backend in de servers. Zo zie je maar, het lijkt allemaal state-of-the-art maar de kwetsbaarheden zijn groot...karlkani1985 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:16:
Try it again
Na het aanmelden kwam er een automatisch gegenereerde mail van SkodaConnect dat de produkten (services op afstand, online infotainment) besteld waren en voor € 0,- beschikbaar waren. Maar toen ik op de website inlogde stonden ze ineens voor € 15,00
Even "probeer gratis" aanklikken en dan heb je een jaar lang deze dienst gratis.bram2700 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:39:
[...]
Yep, gelukt nadat ik de app verwijderd had van mijn telefoon en opnieuw geinstalleerd. Vermoedelijk zat het probleem bij het backend in de servers. Zo zie je maar, het lijkt allemaal state-of-the-art maar de kwetsbaarheden zijn groot...![]()
Na het aanmelden kwam er een automatisch gegenereerde mail van SkodaConnect dat de produkten (services op afstand, online infotainment) besteld waren en voor € 0,- beschikbaar waren. Maar toen ik op de website inlogde stonden ze ineens voor € 15,00Vereist nog even toelichting van de dealer
Als ik de snelheid niet kan aflezen mag de auto de weg niet op (niet apk waardig) zou er toch op staan dat ze gewoon maar plek maken. Iemand zo lang laten wachten met een defecte auto kan toch echt niet.NLkaiser schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:51:
[...]
Ik krijg on de dag TA meldingen en stuur is in januari ofzo vervangen, maar wat nog mooier is ik kan om de dag een paar minuten niet zien hoe hard ik rij. Bij de dealer hebben ze geen oplossing gewoon wachten op ME3 en ze hebben pas plek in december.
[Afbeelding]
Heb wel het idee dat dealers denken dat alles opgelost gaat worden met de ME3 update!
Ja het ding is dat telkens als ik bij de dealer sta hij die error niet toont en ik heb nog geen goed repo path. Maar mee eens dealers doen of me3 alles gaat fixenBigGreen schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:01:
[...]
Als ik de snelheid niet kan aflezen mag de auto de weg niet op (niet apk waardig) zou er toch op staan dat ze gewoon maar plek maken. Iemand zo lang laten wachten met een defecte auto kan toch echt niet.
Heb wel het idee dat dealers denken dat alles opgelost gaat worden met de ME3 update!
Af en toe kijk ik wel eens naar de 'Remaining capacity' van de accu via de obd dongle. Op dit moment staat deze bij mij op 72.5kWh. Origineel zou dit 77kWh geweest moeten zijn (iv80), dus een verlies van 6%. De auto heeft 24.500km gereden en is 16 maanden oud. Het lijkt me interessant om eens een overzicht te maken van meerdere auto's. Wie heeft er ook een obd2 dongle en wel zijn/haar 'Remaining capacity' hier delen inclusief kilometerstand en leeftijd van de auto?
Die 77 is theoretisch door Skoda aangegeven. Mogelijk is het maar 74kWh bijvoorbeeld dan klopt je berekening niet meerBAJ82 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:30:
Af en toe kijk ik wel eens naar de 'Remaining capacity' van de accu via de obd dongle. Op dit moment staat deze bij mij op 72.5kWh. Origineel zou dit 77kWh geweest moeten zijn (iv80), dus een verlies van 6%. De auto heeft 24.500km gereden en is 16 maanden oud. Het lijkt me interessant om eens een overzicht te maken van meerdere auto's. Wie heeft er ook een obd2 dongle en wel zijn/haar 'Remaining capacity' hier delen inclusief kilometerstand en leeftijd van de auto?
Hoe stel je de kleuren in van je iconen?water_escape schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:27:
Leuke extra opties inderdaad met ME3. Nu ook uit te lezen in HomeAssistant.
[Afbeelding]
Batterij groen = aan het laden
Batterij wit - niet laden
lampen rood = geen lampen parkeerlicht aan
stuur rood = niet aan het rijden, geel = auto is in beweging
slotje groen = auto op slot, rood = niet op slot
voorruit verwarming geel = aan, wit = uit
pre-heater / collen gee; = aan, wit = uit
en natuurlijk de kmstand live uitlezen.
Overige info is ook leuk, Maar op de mobiel met 1 afbeelding werken en dingen kunnen triggeren is het fijnste.
[Afbeelding]
Aha... Gevonden
code:
1
2
| style:
'--paper-item-icon-active-color': rgb(255,0,0) |
[ Voor 4% gewijzigd door srkoster op 28-10-2022 22:37 . Reden: Gevonden ]
Hier ook hoor. Op 13 oktober bij Wittebrug gebracht en keurig zelfde dag geupdate zonder enig probleem. Het enige probleem dat ik heb sinds anderhalve week is dat de auto niet meer goed bereikbaar is met de app. De auto zelf heeft prima contact voor fileinfo en zo…Vanitas1996 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:22:
[...]
Bij mij is alles op rolletjes gelopen. 8 uur ingeleverd, 16 uur weer opgehaald!
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Gisteren is de software update probleemloos uitgevoerd op mijn iV60. Alles had een factory reset gekregen, dus de auto moest opnieuw worden gekoppeld, maar ook dat ging zonder problemen. Moest wel nog wat software opnieuw bestellen in de online store, maar dat was tegen € 0.- tarief.
De koppeling met Home Assistant heb ik niet opnieuw hoeven in te stellen. Na het opnieuw koppelen van de auto aan mijn bestaande Skoda account ging alles gewoon weer verder in HA.
Verder heeft de dealer wel drie keer gevraagd of ik zeker wist dat er geen niet-originele trekhaak was gemonteerd. Ze hebben daar heel veel problemen mee tijdens de update, en hebben nu zo’n auto met niet-originele trekhaak binnen staan waarop de update vastliep en waar ze al een week mee bezig zijn met de fabriek, maar hem nog altijd niet aan de praat hebben…
De koppeling met Home Assistant heb ik niet opnieuw hoeven in te stellen. Na het opnieuw koppelen van de auto aan mijn bestaande Skoda account ging alles gewoon weer verder in HA.
Verder heeft de dealer wel drie keer gevraagd of ik zeker wist dat er geen niet-originele trekhaak was gemonteerd. Ze hebben daar heel veel problemen mee tijdens de update, en hebben nu zo’n auto met niet-originele trekhaak binnen staan waarop de update vastliep en waar ze al een week mee bezig zijn met de fabriek, maar hem nog altijd niet aan de praat hebben…
Werkelijk heeft deze auto 82kWh aan batterymodules erin zitten de 5kWh overcapaciteit wordt gebruikt om de slijtage van de cellen hier me op te vangen. Belangrijk is de SoH te achterhalen van de batterij. Onder de 80% is EOL van de pack 😃BAJ82 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:30:
2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels
Ik had iets van 7 lagen erop gezet en dat ging prima voor 30k kilometers. Totdat ik hem door een iets te enthousiaste wasstraat trokVanitas1996 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:50:
[...]
Vraagje nog hierover. Ik had mijn grill ook geplastidipt, maar uiteindelijk door schade van steenslag eraf gehaald. Hoe ervaar jij dit en heb jij ook al steenslag schade op je auto? Ik ga de grill weer opnieuw doen, maar dan een aantal lagen extra aanbrengen denk ik.
Daardoor begon het op sommige plekke los te laten.
Zal wellicht ook met steenslag te maken hebben aangezien de logo’s op voor- en achterkant nog onbeschadigd zijn.
Heb het toen bijgewerkt en er uiteindelijk een paar lagen top-coat overheen gezet ter extra bescherming. Ik heb geen idee of het iets uitmaakt, maar dat gaan we meemaken tijdens de volgende 30k kilometers.
https://www.spraydip.nl/nl/1k-acrylic-topcoat-mat-satin.html
Bedoel je dat bij een nieuwe Enyaq de remaining capacity al op 74kWh staat en niet op 77kWh?laforte schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:03:
[...]
Die 77 is theoretisch door Skoda aangegeven. Mogelijk is het maar 74kWh bijvoorbeeld dan klopt je berekening niet meer
Iemand hier met een (bijna) nieuwe Enyaq die dit kan bevestigen?
De SOC die we op het display te zien krijgen heeft zelfs een reserve capaciteit van 10% ten opzichte van de SOC die de accu zelf rapporteert (te zien via obd2).sdh1981 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:05:
[...]
Werkelijk heeft deze auto 82kWh aan batterymodules erin zitten de 5kWh overcapaciteit wordt gebruikt om de slijtage van de cellen hier me op te vangen. Belangrijk is de SoH te achterhalen van de batterij. Onder de 80% is EOL van de pack 😃
Ik probeer echter te achterhalen wat nu het verband is tussen de 82kWh, 77kWh, remaining capacity en reserve capacity getallen. Dit om de SOH weer beter te begrijpen. Maar daar heb ik wat meer informatie van andere auto's voor nodig:).
"Theoretisch" en "bijvoorbeeld" lijken me nogal een essentieel woorden in zijn reactie.BAJ82 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:02:
[...]
Bedoel je dat bij een nieuwe Enyaq de remaining capacity al op 74kWh staat en niet op 77kWh?
[ Voor 3% gewijzigd door ManiacScum op 29-10-2022 10:49 ]
Wil wel wat uitlezen voor je. Welke waarden (Via CAR Scanner?) wil je precies weten? En heb je dan niet ook bijv. km stand, leeftijd en aantal ladingen nodig om er iets over te kunnen zeggen?BAJ82 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:37:
[...]
De SOC die we op het display te zien krijgen heeft zelfs een reserve capaciteit van 10% ten opzichte van de SOC die de accu zelf rapporteert (te zien via obd2).
Ik probeer echter te achterhalen wat nu het verband is tussen de 82kWh, 77kWh, remaining capacity en reserve capacity getallen. Dit om de SOH weer beter te begrijpen. Maar daar heb ik wat meer informatie van andere auto's voor nodig:).
Thanks. In Car Scanner heet het 'Maximum energy content of the traction battery'. Daarnaast zijn kilometerstand en leeftijd voldoende.Matmar schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:03:
[...]
Wil wel wat uitlezen voor je. Welke waarden (Via CAR Scanner?) wil je precies weten? En heb je dan niet ook bijv. km stand, leeftijd en aantal ladingen nodig om er iets over te kunnen zeggen?
Het is uiteindelijk gelukt om mijzelf als hoofdgebruiker aan te melden. Maar nu krijg ik een scherm in de auto dat vraagt om een S-PIN.... En bij het registreren heb ik niets gezien daarover. Dealer heeft ook niets gezegd na de update dat dit zou gaan komen, dus...
Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen? Ik las wel dat enkele mede-Tweakers hier ook problemen mee hadden, maar niet wat de oplossing is.
Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen? Ik las wel dat enkele mede-Tweakers hier ook problemen mee hadden, maar niet wat de oplossing is.
Had ook een mail naar Skoda gestuurd. Vlotte reactie moet ik zeggen; hierbij de volledige instructies voor wie er ook mee te maken krijgt:bram2700 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:01:
Het is uiteindelijk gelukt om mijzelf als hoofdgebruiker aan te melden. Maar nu krijg ik een scherm in de auto dat vraagt om een S-PIN.... En bij het registreren heb ik niets gezien daarover. Dealer heeft ook niets gezegd na de update dat dit zou gaan komen, dus...![]()
![]()
De S-PIN (veiligheidspincode) wordt om veiligheidsredenen in specifieke gevallen (bijvoorbeeld voor de afstandsbediening van de "Afstandsbediende interieurverwarming") binnen de SKODA Connect services gebruikt voor tweevoudige authenticatie van de identiteit van de gebruiker. Je kunt in het gebruikersprofiel in de SKODA Connect Portal en in de MySKODA app een S-PIN aanmaken en wijzigen.
Indien je de S-PIN wil wijzigen of een reset wil uitvoeren, volg dan onderstaande stappen:
In de SKODA Connect Portal
Login in je account op skoda-connect.com.
Klik rechts boven op Gebruikersprofiel
Klik op Instellingen
Klik op Account beheren
Klik op S-PIN wijzigen
Voer een nieuwe S-PIN in en bevestig dit
Een veiligheidscode wordt naar je e-mailadres verstuurd
voer de veiligheidscode in
De S-PIN is gewijzigd
Hierna dien je de registratiecode die vermeld staat in te voeren in het infotainment systeem in je auto. Dit gaat via Menu, Instellingen, SKODA Connect, Registratie. Voer de verkregen code in en er volgt een melding dat de registratie gelukt is.
In de MySKODA app
Open de MySKODA app
Klik in de app op Settings
Klik daarna op Security
Hier kun je de S-PIN wijzigen of resetten
Je kunt hier ook aangeven of je Touch ID of Face ID wil instellen in plaats van de S-PIN
Je hebt nu succesvol de S-PIN gewijzigd.
Op YouTube staat een instructiefilmpje over het wijzigen van de S-PIN in de SKODA Connect Portal en in de MySKODA app. Deze kun je bekijken via het YouTube kanaal van SKODA Nederland.
Waarschijnlijk nieuwe werkgever, Enyaq dus weer inleveren na meer dan 1,5 jaar veel rijplezier.
En dan slaat twijfel toe, wederom een Enyaq of misschien wel de nieuwe Nissan Ariya.
Eerst maar eens een proefrit maken.
En dan slaat twijfel toe, wederom een Enyaq of misschien wel de nieuwe Nissan Ariya.
Eerst maar eens een proefrit maken.
Nee ik bedoel dat Skoda niets doet met een kWh of procenten. De auto kijkt naar een maximale en minimale voltage. 0% op je dashboard zal dan ook nooit echt 0% van je accu zijn en 100% niet echt 100%.BAJ82 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:02:
[...]
Bedoel je dat bij een nieuwe Enyaq de remaining capacity al op 74kWh staat en niet op 77kWh?
Met die gegeven zal je van 0 naar 100% ook nooit precies 77kwh laden.
Dat gezegd hebbende denk ik dat je met een obd stekker nooit 100% accurate(woordgrap) getallen krijgt. Wat meet deze obd reader precies? Bij welke temperaturen test je? Met hoeveel vermogen heb je de accu leeg getrokken? Etc etc zoveel factoren dat je eigen obd test eigenlijk meer een indicatie is dan een daadwerkelijke accu degradatie.
De eenheid Volt heeft als grootheid "spanning", niet voltage.laforte schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:40:
[...]
Nee ik bedoel dat Skoda niets doet met een kWh of procenten. De auto kijkt naar een maximale en minimale voltage.
Onzin. Met OBDeleven kun je het accu management systeem uitlezen. En dat systeem heeft wel wat meer parameters van alleen spanning.0% op je dashboard zal dan ook nooit echt 0% van je accu zijn en 100% niet echt 100%.
Met die gegeven zal je van 0 naar 100% ook nooit precies 77kwh laden.
Dat gezegd hebbende denk ik dat je met een obd stekker nooit 100% accurate(woordgrap) getallen krijgt. Wat meet deze obd reader precies? Bij welke temperaturen test je? Met hoeveel vermogen heb je de accu leeg getrokken? Etc etc zoveel factoren dat je eigen obd test eigenlijk meer een indicatie is dan een daadwerkelijke accu degradatie.
Okdingo35 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 01:44:
[...]
De eenheid Volt heeft als grootheid "spanning", niet voltage.
[...]
Onzin. Met OBDeleven kun je het accu management systeem uitlezen. En dat systeem heeft wel wat meer parameters van alleen spanning.
Niemand had het hier specifiek over OBD eleven maar ook met OBD eleven kan je het niet precies meten.
Als je denkt dat je dit wel kan dan moet je dat vooral doen. Ik wil nogmaals benadrukken dat dit geen nauwkeurige metingen zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door laforte op 30-10-2022 09:16 ]
Ik weet niet of er meer mensen TRONITY nog gebruiken. Maar dat werkt nu echt wel mooi!
Laadsessies en trips staan er nu in. Het werkt pas vanaf een paar dagen. Daarom maar 5 trips. Laden doet het al langer. Alleen die storing van de servers zorgt voor een gat.
Ik kwam gister uit Duitsland en dan zakt de range nog al. Voor het geval iemand vergelijkt. 🧐😏
Laadsessies en trips staan er nu in. Het werkt pas vanaf een paar dagen. Daarom maar 5 trips. Laden doet het al langer. Alleen die storing van de servers zorgt voor een gat.
Ik kwam gister uit Duitsland en dan zakt de range nog al. Voor het geval iemand vergelijkt. 🧐😏
[ Voor 19% gewijzigd door Tukker87 op 30-10-2022 09:23 ]
Bij mij werkt dat helaas nog niet. Wel Me3 en ook gemigreerd naar het nieuwe TRONITY platform. Maar de Trips blijven helaas leeg. De charging sessies komen wel netjes tevoorschijn, maar dat werkte voorheen ook al bij mij.Tukker87 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 09:21:
Ik weet niet of er meer mensen TRONITY nog gebruiken. Maar dat werkt nu echt wel mooi!
[Afbeelding]
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Denk het wel. Daar kun je kiezen om GPS locatie te delen.
@GAEvakYD , heb je het delen van je locatie wel aan staan?
Blijft haat/liefde met de Enyaq. Qua rijden en auto geweldig, maar o o die software.
Tot aan vorig weekend een week zonder connectie gezeten (de Enyaq dan :-)).
Sinds maandag, na een Zekering 19 reset wel weer verbinding, en nu dit weekend weer doorlopend een blazende auto op de oprit. Steeds weer aan het klimatiseren zonder opdracht. Handmatig de auto dus maar weer offline gezet. Vooral het feit dat je dit nergens op een goede manier kunt melden irriteert me mateloos.
Welk brak systeem stuurt toch random, of wellicht gericht, de instructies naar de auto om te gaan klimatiseren. Of is het zo brak dat mijn Enyaq de opdrachten van een derde krijgt, waar ze dan dus niet succesvol zijn.
Tot aan vorig weekend een week zonder connectie gezeten (de Enyaq dan :-)).
Sinds maandag, na een Zekering 19 reset wel weer verbinding, en nu dit weekend weer doorlopend een blazende auto op de oprit. Steeds weer aan het klimatiseren zonder opdracht. Handmatig de auto dus maar weer offline gezet. Vooral het feit dat je dit nergens op een goede manier kunt melden irriteert me mateloos.
Welk brak systeem stuurt toch random, of wellicht gericht, de instructies naar de auto om te gaan klimatiseren. Of is het zo brak dat mijn Enyaq de opdrachten van een derde krijgt, waar ze dan dus niet succesvol zijn.
Ja volgens mij wel, want ik kan via de Skoda API wel mijn long en lat uitlezen en tonen.Tukker87 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:41:
[...]
Denk het wel. Daar kun je kiezen om GPS locatie te delen.
@GAEvakYD , heb je het delen van je locatie wel aan staan?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Dinsdag gaat de mijne naar de dealer voor de update. Is het verwijderen van de Andeoid app van de telefoon voldoende of dien ik echt mijn account te verwijderen via Skofa Connect?
Afgelopen donderdag ook de ME3 update gekregen.
Laura moest wel even een nachtje blijven slapen maar volgende ochtend was ze klaar.
Ervaring zover:
- Wat is de software snel nu! Geen haperingen meer, heerlijk. Ik kom van een Enyaq uit 06/2021 dus waarschijnlijk met de oudste software.
- Koppelen met de app ging gelijk goed en heb nu ook de info over deuren en verlichting en wagen status. Moest hiervoor wel in de shop de remote en Pro active opties bestellen a €0.
- Wat is de navigatie anders en zo Groenig / Skoda?
Hij werkt wel vlotter lijkt het.
Al met al tevreden en wacht met spanning de eerste OTA update af 😁
Laura moest wel even een nachtje blijven slapen maar volgende ochtend was ze klaar.
Ervaring zover:
- Wat is de software snel nu! Geen haperingen meer, heerlijk. Ik kom van een Enyaq uit 06/2021 dus waarschijnlijk met de oudste software.
- Koppelen met de app ging gelijk goed en heb nu ook de info over deuren en verlichting en wagen status. Moest hiervoor wel in de shop de remote en Pro active opties bestellen a €0.
- Wat is de navigatie anders en zo Groenig / Skoda?
Hij werkt wel vlotter lijkt het.
Al met al tevreden en wacht met spanning de eerste OTA update af 😁
Life goes as it goes.
Als ik in de Skoda app m'n parkeerlocatie wil bekijken dan krijg ik de melding dat m'n Enya aan het rijden is. Terwijl deze voor de deur staat. Inmiddels ben ik er achter dat dat komt omdat de app de locatie van mijn telefoon ziet als de locatie van de auto. Als ik in de trein zit reist mijn Enya dan ook vrolijk mee.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Wel gek dat jij op 0.2.700 zit.. me3 toch?karlkani1985 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:58:
Acties gedaan:
- factory reset
Ik zit op 0.4.500.. Overigens kwam ik er vandaag toevallig achter dat er nog een plek is waar je iets specifieker het versienummer ziet (ipv enkel me3). Via het menu naar handleidingen, links ‘wagen’ kiezen, dan over het instructieboekje en vervolgens softwareinformatie. Hier geeft hij bij mij aan: 3.15.1.. was bij menig wellicht al bekend, maar bij mij niet..
[ Voor 3% gewijzigd door Wilde op 30-10-2022 22:01 ]
Ja ik gebruik het ook uit. Maar helaas kunnen de kilometers pas uitgelezen worden vanaf ME3. En die is helaas bij mij uitgesteld.Tukker87 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 09:21:
[Afbeelding]
Klopt me3 zit er inderdaad op.Wilde schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:00:
[...]
Wel gek dat jij op 0.2.700 zit.. me3 toch?
Ik zit op 0.4.500.. Overigens kwam ik er vandaag toevallig achter dat er nog een plek is waar je iets specifieker het versienummer ziet (ipv enkel me3). Via het menu naar handleidingen, links ‘wagen’ kiezen, dan over het instructieboekje en vervolgens softwareinformatie. Hier geeft hij bij mij aan: 3.15.1.. was bij menig wellicht al bekend, maar bij mij niet..
Als je de app verwijderd en de nieuwste versie installeert zou het voldoende moeten zijn. De dealer haalt tijdens de update al de wagen uit de Skoda Connect account, je moet hem na het ophalen zelf weer in het Connect account zetten (dat ging bij sommigen, waaronder ik, dus helaas moeizaam). Als je een behulpzame dealer hebt biedt die aan om dat proces samen met je doen (bij mij deden ze dat dus niet, waardoor ik de volgende dag - tevergeefs - weer terug moest en ik het pas 3 dagen later gefixt zelf gefixt heb).FJP84 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:22:
Dinsdag gaat de mijne naar de dealer voor de update. Is het verwijderen van de Andeoid app van de telefoon voldoende of dien ik echt mijn account te verwijderen via Skofa Connect?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/FN4oMidIO7N9yVjV1tOr8XOV.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/svtkGZjoUndEdGEewiExT9Nr.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hbmvcwkTm9APUEmW5OWw8iPu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FZcZSq1mHRnzRsaLMpdd7dd8.jpg?f=fotoalbum_tile)