Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.009.920 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:52
Zojuist gebeld door de uitvoerende dealer dat de update morgen niet door kan gaan. Niet vanwege de accu (want die is gereserveerd voor mijn wagen) maar vanwege een coronageval bij net die persoon die als enige de update kan uitvoeren 8)7. Ik ben nu een maand later aan de beurt. Misschien dat de man met de witte baard en mijter de update gaat uitvoeren voordat hij 's avonds het dak op gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:51
laforte schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:40:
[...]

Nee ik bedoel dat Skoda niets doet met een kWh of procenten. De auto kijkt naar een maximale en minimale voltage. 0% op je dashboard zal dan ook nooit echt 0% van je accu zijn en 100% niet echt 100%.

Met die gegeven zal je van 0 naar 100% ook nooit precies 77kwh laden.

Dat gezegd hebbende denk ik dat je met een obd stekker nooit 100% accurate(woordgrap) getallen krijgt. Wat meet deze obd reader precies? Bij welke temperaturen test je? Met hoeveel vermogen heb je de accu leeg getrokken? Etc etc zoveel factoren dat je eigen obd test eigenlijk meer een indicatie is dan een daadwerkelijke accu degradatie.
Het klopt inderdaad dat de SOC/capaciteit van de accu geen direct gemeten waarde is. Er zit geen vlotter in de accu zoals bij een benzinetank;).

De SOC wordt berekend aan de hand van de gemeten accuspanning, maar ook wordt gemeten hoeveel stroom er in en uit de accu stroomt. Ook de gemeten temperatuur van de accu speelt nog een rol. Gezamelijk zorgen deze voor een redelijk goede berekening van de SOC en de resterende capaciteit van de accu. In ieder geval goed genoeg om auto's onderling te vergelijken of om het verloop in de gaten te houden naarmate je auto ouder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06 19:44
internetinfo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:26:
[...]

Correctie: Afhankelijk van wat beschikbaar was. In de brochure heeft tijd bij een aantal functies gestaan "Beschikbaar op een later moment".

Er was toen veel verwarring of dat een software- of hardwarematige lading had, dat is nu dus wel (pijnlijk) duidelijk geworden.

Ookal had je voor "de oude modellen" letterlijk alle opties aangevinkt: die sensoren aan de zijkant worden pas op de huidige (ik meen post Q2 2022) modellen geleverd.
Zoals gezegd is mijn Enyaq begin september geleverd en - volgens mij - in augustus geproduceerd, dus post Q2. Zonder sensoren aan de zijkant. Andere Enyaq uit dezelfde productie-tijd dan weer wel MET.
Ergens dus een afhankelijkheid, willekeur of onderdelen voorradig zijn of bij een meeroptie.
Niet dat ik het mis, maar wel "raar".

Limbids

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06 19:44
bram2700 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:01:
Het is uiteindelijk gelukt om mijzelf als hoofdgebruiker aan te melden. Maar nu krijg ik een scherm in de auto dat vraagt om een S-PIN.... En bij het registreren heb ik niets gezien daarover. Dealer heeft ook niets gezegd na de update dat dit zou gaan komen, dus... :? :?

Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen? Ik las wel dat enkele mede-Tweakers hier ook problemen mee hadden, maar niet wat de oplossing is. _/-\o_
Ik kreeg deze melding ook. Willekeurig nummer ingevoerd en zat in het systeem.
Daarna "inloggen met S-PIN" uitgeschakeld:)

Limbids

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2024

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

crimby schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:25:
Ik ga woensdag naar Berlijn met de Enyaq iv80. Hiervoor overweeg ik PUMP te gebruiken of ABRP. Eventueel met een abbo. De laatste keer dat ik checkte was PUMP wel de favoriet toch? Deze heeft geloof ik ook ondersteuning voor Carplay toch?

Wat is de meerwaarde volgens jullie voor een PRO versie?
Ik gebruik de ABRP app al ruim een jaar en ben er tevreden over. De navigatie kan wat beter, maar ik hem hem gekoppeld aan Tronity en daardoor ziet hij wel de daadwerkelijke SoC (elke x minuten een update)
Daardoor past hij de route wel aan wanneer je een doel niet lijkt te halen of juist wat efficienter kan rijden door langer door te rijden. Alhoewel hij dat laatste wat mij betreft wel wat meer mag doen.
Wanneer je om een of andere reden zelf kiest voor een andere lader is dat lastig voorelkaar te krijgen wanneer de route eenmaal gepland is. Maar, deze planner geeft mij wel heel veel vertrouwen in een goede route bij lange vakantieritten (Noorwegen, Kroatie, Frankrijk etc geweest)

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 14:44
Wootism schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:37:
[...]

Ik had iets van 7 lagen erop gezet en dat ging prima voor 30k kilometers. Totdat ik hem door een iets te enthousiaste wasstraat trok :p
Daardoor begon het op sommige plekke los te laten.
Zal wellicht ook met steenslag te maken hebben aangezien de logo’s op voor- en achterkant nog onbeschadigd zijn.

Heb het toen bijgewerkt en er uiteindelijk een paar lagen top-coat overheen gezet ter extra bescherming. Ik heb geen idee of het iets uitmaakt, maar dat gaan we meemaken tijdens de volgende 30k kilometers.

https://www.spraydip.nl/nl/1k-acrylic-topcoat-mat-satin.html
Ah nice, bedankt voor de verheldering! Hoe lang heb je gewacht met het aanbrengen van de matte topcoat? Ik zie 12-24 uur staan dat je moet wachten tot de full dip is uitgehard, maar heb geen zin om de volgende dag de auto weer af te plakken (dat is denk ik wel nodig ga ik vanuit)... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:15
EddyHuisman schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:38:
Als ik in de Skoda app m'n parkeerlocatie wil bekijken dan krijg ik de melding dat m'n Enya aan het rijden is. Terwijl deze voor de deur staat. Inmiddels ben ik er achter dat dat komt omdat de app de locatie van mijn telefoon ziet als de locatie van de auto. Als ik in de trein zit reist mijn Enya dan ook vrolijk mee.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Telefoon gewoon aldoor in de auto laten liggen, dan klopt het weer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Vanitas1996 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:39:
[...]

Ah nice, bedankt voor de verheldering! Hoe lang heb je gewacht met het aanbrengen van de matte topcoat? Ik zie 12-24 uur staan dat je moet wachten tot de full dip is uitgehard, maar heb geen zin om de volgende dag de auto weer af te plakken (dat is denk ik wel nodig ga ik vanuit)... :+
Ja die tijd moet je wel echt wachten, ik was zelf ook te ongeduldig en heb het toen volledig verprutst. :p
Die topcoat heeft overigens weinig met het dipping principe te maken, het is volgens mij gewoon een lak laag die niet rubberachtig is.
Dus sowieso niet op je lak spuiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dvx76
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-08-2024
Voor de geïnteresseerden: traject Oost-Vlaanderen - Ardennen met fietsendrager, volle koffer en 4 man in de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-oYwx07qLzUsZQPxmvGtXreVps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/csi4tXeFW3Mstw9WkebHbChk.jpg?f=fotoalbum_large

Voornamelijk snelweg (CC op 123km/h). Temperatuur op 21C, AC uit. Rijmodus normaal. 19" winterbanden.

Heen: 15-21C, redelijk wat vertraging rond Brussel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVGVWwlE7tysAhqpkvQ-riebXtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozcoMBrVCYrla0i7dEnDDGIc.jpg?f=fotoalbum_large

Terug: vlot kunnen rijden met tussenstond +- 10km van de snelweg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4oqVhR_0ZckMGq1YbzsnEs3uCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJjqRosZJmfInZMd27HKBpGf.jpg?f=fotoalbum_large

Niet ontevreden mee. Valt wel op dat de HUD het overgewicht achter niet compenseert: aanduiding van de voorligger bij TA stond steeds een stuk hoger dan normaal (zeker als die voorligger een eind verder was).

Ter plaatse ook eens snelladen getest bij Ionity 25%->70%:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HD-TH2FTSTJmtc2ev4R9Ye5Z8ow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jy8g2amcofaLzKuYNXlYdIq2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:24
Hmmm kunnen onderhand wel een apart topic openen, maar ook hier registratie issues na de ME3 update.

*Edit: na een aantal keer de auto te hebben verlaten en het opnieuw geprobeerd is het gelukt. Maar dat dit proces nogal omslachtig gaat, is een feit.

[ Voor 80% gewijzigd door Pimmr op 02-11-2022 21:40 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-06 22:25
Ik was een van de gelukkigen die op de 1e dag van afleveringen op 21 april 2021 de Enyaq in ontvangst mocht nemen. Na meer dan 1,5 jaar ga ik echter weer afscheid van de auto nemen i.v.m. aanvaarding ander werk.
Ik kan zeggen dat ik met volle teugen genoten heb van de Enyaq. Ook nu ga ik weer electrisch rijden maar het zal geen Enyaq meer worden omdat keuze op een andere EV gevallen is met hetzelfde uitgangspunt, value for money.
Middels deze weg wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar bijdrages op dit forum. Vaak veel aan gehad.
Jullie nog vele fijne en veilige Enyaq kilometers gewenst. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Enyaq 80 na 4 dagen weer opgehaald na de ME3 update. In tegenstelling tot de verhalen hier was het registreren van de auto na de update heel soepeltjes. Ook het opnieuw toevoegen van de pakketten vanuit de shop ging prima (Geen enkele uitleg vanuit Auto Hoogenboom gehad overigens...) en de software voelt stabieler aan. Ook is er minder ruzie tussen Android Auto en Carplay als mijn vriendin en ik allebei in de auto zitten. Het wisselen tussen de telefoons lijkt ook sneller te gebeuren.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hier is vorige week maandag ME3 update op mijn Enyaq van juni '21 gedaan. Duurde meerdere dagen voordat de app weer gekoppeld kon worden en ook daarna wat moeite moeten doen om instellingen opgeslagen te krijgen. Maar sinds vorige week donderdag werkte alles naar tevredenheid, vooral de verbetering in de beeldkwaliteit van de camera was indrukwekkend.

Nu is deze dinsdag het rechtervoorportier bij een schadehersteller vervangen vanwege een schade. Hier is iets nog niet helemaal goed gegaan want de sfeerverlichting in dat portier werkt niet. Maar nog veel vervelender: sinds dat moment regent het TA-errors, vraag me af of er nu ook iets misgaat met signalen van de dode-hoeksensor in de spiegel misschien of dat dit toevallig is. TA werkt nu aan het begin van de rit helemaal niet, valt vaak uit als ik of iemand voor mij van rijstrook wissel en soms zonder dat ik zie waarom. De ene keer werkt het meteen weer, andere keer pas na 5-10min weer.

Voorheen had de TA alleen wel eens problemen met de stuurverwarming, maar zo rijd het niet prettig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-11-2023
goetfoud schreef op donderdag 3 november 2022 @ 06:01:
Ik was een van de gelukkigen die op de 1e dag van afleveringen op 21 april 2021 de Enyaq in ontvangst mocht nemen. Na meer dan 1,5 jaar ga ik echter weer afscheid van de auto nemen i.v.m. aanvaarding ander werk.
Ik kan zeggen dat ik met volle teugen genoten heb van de Enyaq. Ook nu ga ik weer electrisch rijden maar het zal geen Enyaq meer worden omdat keuze op een andere EV gevallen is met hetzelfde uitgangspunt, value for money.
Middels deze weg wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar bijdrages op dit forum. Vaak veel aan gehad.
Jullie nog vele fijne en veilige Enyaq kilometers gewenst. 👍
Succes, ben wel benieuwd waar de keuze op is gevallen, als je dat wilt delen. En hoe deze bevalt na een aantal maanden in vergelijk met de Enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayhaes
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-11-2022
Bij de ME3 update vorige week maar direct de Bridgestone winterbanden laten leggen, het valt me, net als vorig jaar, op dat deze ervoor zorgen dat de auto een stuk comfortabeler over drempels en slechte wegen gaat dan met de Hankook zomerbanden. Beide zijn 19”, dat is het verschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
royverdegem schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:06:
[...]

Succes, ben wel benieuwd waar de keuze op is gevallen, als je dat wilt delen. En hoe deze bevalt na een aantal maanden in vergelijk met de Enyaq
Zal ik doen. Ik twijfel gezien het feit dat werkgever auto zelf koopt. Of nieuwe Ariya met bijtelling 2022 of een EV uit 2021, bijvoorbeeld XC40 met bijtelling 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat is het nut eigenlijk om de auto met wifi te verbinden? Is dat noodzakelijk om updates te downloaden naast de bestaande 4G verbinding of wordt het ergens anders voor gebruikt?

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-06 18:14
Wilde schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:57:
Wat is het nut eigenlijk om de auto met wifi te verbinden? Is dat noodzakelijk om updates te downloaden naast de bestaande 4G verbinding of wordt het ergens anders voor gebruikt?
Het enige nut dat ik kon vinden is het gebruik van webradio, maar dat heeft dan ook alleen maar nut als je op je oprit blijft staan (of een gsm pakket aanschaft maar ook dat heeft relatief weinig nut; kun je beter in een data abo voor je mobiel stoppen IMHO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
goetfoud schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:12:
[...]

Zal ik doen. Ik twijfel gezien het feit dat werkgever auto zelf koopt. Of nieuwe Ariya met bijtelling 2022 of een EV uit 2021, bijvoorbeeld XC40 met bijtelling 2021.
Ariya ben ik wel benieuwd naar, die was er begin dit jaar nog niet. De XC40, prima auto, maar veel minder ruim dan de Enyaq, plus basis is een ICE.

Zou ik niet snel voor kiezen, maar ik lease ook niet, dus ik heb geen last van bijtelling.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_jows op 04-11-2022 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvx76
Vandaag beetje vreemde ervaring i.v.m. verbruik tijdens heen-en-weer rit voor familiebezoek...

~140km, 95% snelweg. Precies zelfde weg heen en terug. Relatief zelfde omstandigheden. Iets kouder op de terugweg.
  • Heen: 138km, 102km/h, 22,5kWh/100km => 31kWh verbruikt. SoC 100%=>59% = 41%. Kom ik op ~75,7kWh totale theoretische capaciteit. Lijkt redelijk.
  • Terug: 139km, 103km/h, 22.1kWh/100km => 30,7kWh verbruikt. SoC 59%=>13% = 46% (!). Kom ik op ~66,7kWh totale theoretische capaciteit.
Mij nu een raadsel hoe ik tijdens die terugrit 5% extra SoC heb gebruikt. Lijkt wel of sommige zaken niet in het aangegeven kWh/100km verbruik zijn opgenomen. Maar dan nog.

Iemand gelijkaardige ervaringen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
dvx76 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:32:

Tegenwind en lagere temperatuur zou wellicht kunnen?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvx76
P_de_B schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:43:
[...]

Tegenwind en lagere temperatuur zou wellicht kunnen?
Maar dan zou het aangegeven verbruik toch ook hoger moeten zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BAJ82
dvx76 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:32:
Vandaag beetje vreemde ervaring i.v.m. verbruik tijdens heen-en-weer rit voor familiebezoek...

~140km, 95% snelweg. Precies zelfde weg heen en terug. Relatief zelfde omstandigheden. Iets kouder op de terugweg.
  • Heen: 138km, 102km/h, 22,5kWh/100km => 31kWh verbruikt. SoC 100%=>59% = 41%. Kom ik op ~75,7kWh totale theoretische capaciteit. Lijkt redelijk.
  • Terug: 139km, 103km/h, 22.1kWh/100km => 30,7kWh verbruikt. SoC 59%=>13% = 46% (!). Kom ik op ~66,7kWh totale theoretische capaciteit.
Mij nu een raadsel hoe ik tijdens die terugrit 5% extra SoC heb gebruikt. Lijkt wel of sommige zaken niet in het aangegeven kWh/100km verbruik zijn opgenomen. Maar dan nog.

Bij een gelijk verbruik gemeten in kWh daalt de SOC tussen 15-60% ongeveer 10% sneller dan wanneer de SOC tussen de 60-100% ligt.
Beetje technisch verhaal, maar het heeft met dit plaatje te maken: https://www.google.nl/sea...2.75#imgrc=9jf4axfb0QfJgM

De SOC is geen percentage van hoeveel kWh er nog in de accu zit, maar een percentage van hoeveel Ah (Ampere-uur) er nog in zit. Er geldt: kWh = Ah*V, waarin V de spanning is die de accu geeft. Deze spanning zakt naarmate de SOC van de accu daalt (zie link). De spanning tussen 15-60% SOC is ongeveer 10% lager dan tussen 60-100%. Vandaar dat er bij een gelijk verbruik in kWh er 10% meer Ah uit de accu geleverd wordt onder de 60% SOC. En dus daalt de SOC 10% sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvx76
BAJ82 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:30:
[...]

Bij een gelijk verbruik gemeten in kWh daalt de SOC tussen 15-60% ongeveer 10% sneller dan wanneer de SOC tussen de 60-100% ligt.
Beetje technisch verhaal, maar het heeft met dit plaatje te maken: https://www.google.nl/sea...2.75#imgrc=9jf4axfb0QfJgM

De SOC is geen percentage van hoeveel kWh er nog in de accu zit, maar een percentage van hoeveel Ah (Ampere-uur) er nog in zit. Er geldt: kWh = Ah*V, waarin V de spanning is die de accu geeft. Deze spanning zakt naarmate de SOC van de accu daalt (zie link). De spanning tussen 15-60% SOC is ongeveer 10% lager dan tussen 60-100%. Vandaar dat er bij een gelijk verbruik in kWh er 10% meer Ah uit de accu geleverd wordt onder de 60% SOC. En dus daalt de SOC 10% sneller.
Super interessant. Bedankt voor de link en uitleg!

Ik moet nog wat verder lezen maar ik begrijp niet helemaal waarom dit niet door de software gecompenseerd kan worden zodat de aangegeven SoC in functie van de beschikbare (geschatte) kWh is. Want ik kan mij inbeelden dat dit voor veel mensen erg misleidend zal zijn.

Uit het volledig artikel (https://www.researchgate....iew_and_Future_Challenges) begrijp ik dat er verschillende manieren bestaan om de SoC te schatten en dat het dus vooral daar van afhangt. Hoe weten we welke manier gebruikt wordt door het BMS in de Enyaq (en waarschijnlijk alle wagen op het MIB platform)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bignose1
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-12-2023
dvx76 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:21:
Voor de geïnteresseerden: traject Oost-Vlaanderen - Ardennen met fietsendrager, volle koffer en 4 man in de auto.

[Afbeelding]

Voornamelijk snelweg (CC op 123km/h). Temperatuur op 21C, AC uit. Rijmodus normaal. 19" winterbanden.

Heen: 15-21C, redelijk wat vertraging rond Brussel.

[Afbeelding]

Terug: vlot kunnen rijden met tussenstond +- 10km van de snelweg:

[Afbeelding]

Niet ontevreden mee. Valt wel op dat de HUD het overgewicht achter niet compenseert: aanduiding van de voorligger bij TA stond steeds een stuk hoger dan normaal (zeker als die voorligger een eind verder was).

Ter plaatse ook eens snelladen getest bij Ionity 25%->70%:

[Afbeelding]
Hoi, vraagje doet jouw TA het met het fietsenrek? Bij mij geeft de auto TA niet beschikbaar aan zodra ik de stekker van de drager koppel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvx76
Bignose1 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:30:
[...]

Hoi, vraagje doet jouw TA het met het fietsenrek? Bij mij geeft de auto TA niet beschikbaar aan zodra ik de stekker van de drager koppel?
Ja, volgens mij wel. Ik was eigenlijk verbaasd want op mijn vorige wagen met gelijkaardige functie (Mercedes GLC) was dat niet het geval. Assistentie bij rijstrook veranderen werkte wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divino83
  • Laatst online: 17-05-2024
Na 2 maanden met onze Enyaq 60, het eerste grote probleem. 'Elektrosysteem storing', de wagen lijkt nog altijd prima te rijden en laadt ook nog op. Wat ons wel opvalt is dat de AC niet meer verwarmt. Er komt alleen nog maar ijskoude lucht uit de ventilatie monden. Zo erg dat we in de wagen wolkjes lucht blazen. Ook niet fijn voor onze kinderen. Zitten nu met een deken in de wagen. Als we pech hebben met de temperatuur buiten, krijg ik ook de voorruit niet ontwasemt. Garage kan er pas in december naar kijken. Schandalig en dat voor een wagen in garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bignose1
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-12-2023
dvx76 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:03:
[...]

Ja, volgens mij wel. Ik was eigenlijk verbaasd want op mijn vorige wagen met gelijkaardige functie (Mercedes GLC) was dat niet het geval. Assistentie bij rijstrook veranderen werkte wel niet.
Bedankt voor je reactie. Heb je de wegklap trekhaak van skoda zelf. Veeemd dat TA het bij mij dan niet doet. Zal het eens navragen bij de dealer. Fijne avond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-06 09:27

p.d.s.mane

MeMyself&I

Vanmiddag in Amsterdamse Bos --- de mijne stond er eerst --- en verderop stond er nog een Sportline in Arctic Silver ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcv79uxoHpI1LaJ57nsvFGXkg_8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4EABgoVzgtCrGMQN5dbObnX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STaHPx0OuIqH3uj9rnDz2ZfRwTA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SsQ5ovARcSnDzkASLGUCRgRm.jpg?f=fotoalbum_tile

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Divino83 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:06:
Na 2 maanden met onze Enyaq 60, het eerste grote probleem. 'Elektrosysteem storing', de wagen lijkt nog altijd prima te rijden en laadt ook nog op. Wat ons wel opvalt is dat de AC niet meer verwarmt. Er komt alleen nog maar ijskoude lucht uit de ventilatie monden. Zo erg dat we in de wagen wolkjes lucht blazen. Ook niet fijn voor onze kinderen. Zitten nu met een deken in de wagen. Als we pech hebben met de temperatuur buiten, krijg ik ook de voorruit niet ontwasemt. Garage kan er pas in december naar kijken. Schandalig en dat voor een wagen in garantie.
In een landje wat maar drie uur rijden groot is, is vast wel een betere dealer te vinden?

Naar mijn ervaring werkt stemmen met de voeten beter dan klagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Ouch. Balen. Eigen schuld/domheid. :( |:( :'(

Heeft hier toevallig iemand een idee of en hoe, dan wel door wie (in/om Amsterdam) zo iets "makkelijk" en "betaalbaar" te herstellen is?

Dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lTkR8dNJymQZ6xVgTH3xEw4DXo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoeYqXo9Cj4YUBxZf2FktBw8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oqk07l2bdV4nGaAaj-b3vq5ryho=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zO5OSW7uZBNeakZnHoFbExl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmVSp9GP3xtRRc1yuvei61ZCagY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wh3tLuxUBIQWIIh7ck9atBGM.jpg?f=fotoalbum_tile

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvx76
Bignose1 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:36:
[...]

Bedankt voor je reactie. Heb je de wegklap trekhaak van skoda zelf. Veeemd dat TA het bij mij dan niet doet. Zal het eens navragen bij de dealer. Fijne avond
Yep. Origineel wegklapbaar, vanaf de fabriek gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortimerke
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb de originele inklapbare, maar bij mij geeft de auto ook "TA niet beschikbaar" aan, zodra ik de stekker van de drager koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
dvx76 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:51:
[...]

Super interessant. Bedankt voor de link en uitleg!

Ik moet nog wat verder lezen maar ik begrijp niet helemaal waarom dit niet door de software gecompenseerd kan worden zodat de aangegeven SoC in functie van de beschikbare (geschatte) kWh is. Want ik kan mij inbeelden dat dit voor veel mensen erg misleidend zal zijn.

Uit het volledig artikel (https://www.researchgate....iew_and_Future_Challenges) begrijp ik dat er verschillende manieren bestaan om de SoC te schatten en dat het dus vooral daar van afhangt. Hoe weten we welke manier gebruikt wordt door het BMS in de Enyaq (en waarschijnlijk alle wagen op het MIB platform)?
Eens dat er softwarematig gecompenseerd zou kunnen worden zodat de SOC het percentage kWh aangeeft en niet het percentage Ah. Maar jouw waarneming (en die heb ik ook) lijkt te suggereren dat MEB/Enyaq het op basis van Ah doet. Als je het zeker wilt weten zul je iemand uit het BMS ontwikkelingsteam van VAG moeten zien te vinden ben ik bang;).

Wat betreft de capaciteitsbereking die je doet: Als de SOC op je display met 1% daalt dan is het echte SOC percentage van de accu met maar 0.9% gedaald. Er zit een omrekeningsfactor tussen wat wij op display te zien krijgen en wat het BMS van de accu geeft als 'echte' SOC. Bij 0% SOC op het display geeft de BMS nog 6% SOC, bij 100% op het display geeft het BMS 96% SOC. Er is dus 10% marge waardoor 0-100% op het display in werkelijkheid maar 90% van de accu capaciteit (in Ah) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-06 10:02
Iemand ondertussen al iets gevonden voor de 21inch velgen icm sneeuwkettingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Thiazzz schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:08:
Iemand ondertussen al iets gevonden voor de 21inch velgen icm sneeuwkettingen?
Een heel snelle Google search levert b.v. zo iets
https://www.dakdragerexpe.../sneeuwkettingen-21-inch/

edit:
of iets ruimer:
https://www.google.com/search?q=sneeuwkettingen+255+40+r21

[ Voor 11% gewijzigd door p.d.s.mane op 06-11-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyHuisman
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-03-2023
RandomNick schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:50:
[...]

Telefoon gewoon aldoor in de auto laten liggen, dan klopt het weer d:)b
Hahaha tnx! Maar iemand ook nog een echt idee wat het kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 11:38
EddyHuisman schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:16:
[...]

Hahaha tnx! Maar iemand ook nog een echt idee wat het kan zijn?
volgens mij eerder iets gelezen over een setting aanpassen van de locatie bepaling in de app. Die gebruikt nu dus de telefoon en dat wil je niet.

Water-Escape

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdYzVwiOOStAEm8fmUdPUsrnZQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5X6b9MuNmj7EMAJAa2eKNVpY.jpg?f=fotoalbum_large

Winterwielen eronder
(ja ik weet het het is nog warm maar eerdaags naar Duitsland en vindt het ook wel veilig)

Van 20 > 19 inch iets minder stug dan de 20 inch
Gekozen voor andere velgen want de Skoda velgen waren me echt iets te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-06 12:57
Heel mooi! Waar heb je ze vandaan en wat kosten ze als ik vragen mag? Ik moet ook nog winterwielen regelen. Heb je ook een breedset achter of heb je die niet nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:29
sunib schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:39:
Heel mooi! Waar heb je ze vandaan en wat kosten ze als ik vragen mag? Ik moet ook nog winterwielen regelen. Heb je ook een breedset achter of heb je die niet nodig?
Ik heb ze bij Givawheels vandaan

Het zijn MAK Speciale
deze hebben de zelfde naafdiameter en ET waarde's dus zonder spacers ertussen.

Kosten kun je uitrekenen via site icm met banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Helaas is er nog geen opties voor 235/45 R21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefield
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
Hallo,

Ik rij sinds januari in een mooie Enyaq Iv80 Founders Edition.
Gelijk na de aflevering heb ik een audio systeem in laten bouwen met een Gladen versterker, speakers en subwoofer. Heel blij mee tot de dealer onlangs de nieuwe software heeft geïnstalleerd. Sindsdien geven de parkeersensoren geen geluid meer en de uitparkeer assistentie werkt ook niet meer. Geluid van de richtingaanwijzers en de audio, dat uit dezelfde unit komt, doen het nog wel. De dealer heeft alles geprobeerd en geeft na contact met PON aan dat het aan het audiosysteem ligt en dat ze er niets meer aan doen tot alles weer origineel is. Ik heb enkele berichten gezien op dit forum van Enyaq’s met achteraf audio, zijn er meer die dit probleem hebben?

Groeten Sietse

[ Voor 1% gewijzigd door Snakefield op 07-11-2022 23:57 . Reden: Typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Thiazzz schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:36:
[...]

Helaas is er nog geen opties voor 235/45 R21
https://www.sneeuwkettingen4u.nl/bandenmaten/235-45-21/ (?) (text op website niet goed gelezen; sorry!)

iV60?
of 80x (en sneeuwkettingen (ook?) op de voorwielen?)
;-)

[ Voor 7% gewijzigd door p.d.s.mane op 07-11-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
p.d.s.mane schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:51:
[...]

https://www.sneeuwkettingen4u.nl/bandenmaten/235-45-21/ (?) (text op website niet goed gelezen; sorry!)

iV60?
of 80x (en sneeuwkettingen (ook?) op de voorwielen?)
;-)
Iv60, helaas vorige jaar ook niks kunnen vinden heb de hoop dat ze dit jaar wellicht iets kunnen aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapperdeflap
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-06 08:17
Wellicht dat de vraag al eens gesteld is, kon helaas zo snel niet iets vinden.

Sinds september in het bezit van een Skoda Enyaq iV 60, zakelijke lease (model 2022).
Heerlijke auto om in te rijden.

Daar mijn aanvraag voor een publieke laadpaal nog loopt, sinds januari dit jaar, ben ik gewezen op snel laden langs de snelweg.
Vanwege de af te leggen afstand is het niet wenselijk om tot 80% te laden, dus laad ik tot 100%.

Wel geteld van alle (snel) laad beurten, heb slechts één keer de 110 kW mogen aantikken. Dit was ook de eerste keer dat ik de auto geladen heb. Veelbelovend dus.

Echter, sinds de laatste laad beurten, kom ik niet hoger als 48 kW waar Fastned zelfs aangeeft dat het dan wel een 150 kW en 300 kW laadstation betreft. Ongeacht of de accu nu 35% / 50% vol aangeeft.

Dit betekent dat ik gewoon een uur langs de snelwegen aan het duimen draaien ben.

Wordt dit herkent door één van de Skoda Enyaq rijders en is dit "normaal" gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:18
Sapperdeflap schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:01:
Wellicht dat de vraag al eens gesteld is, kon helaas zo snel niet iets vinden.

Sinds september in het bezit van een Skoda Enyaq iV 60, zakelijke lease (model 2022).
Heerlijke auto om in te rijden.

Daar mijn aanvraag voor een publieke laadpaal nog loopt, sinds januari dit jaar, ben ik gewezen op snel laden langs de snelweg.
Vanwege de af te leggen afstand is het niet wenselijk om tot 80% te laden, dus laad ik tot 100%.

Wel geteld van alle (snel) laad beurten, heb slechts één keer de 110 kW mogen aantikken. Dit was ook de eerste keer dat ik de auto geladen heb. Veelbelovend dus.

Echter, sinds de laatste laad beurten, kom ik niet hoger als 48 kW waar Fastned zelfs aangeeft dat het dan wel een 150 kW en 300 kW laadstation betreft. Ongeacht of de accu nu 35% / 50% vol aangeeft.

Dit betekent dat ik gewoon een uur langs de snelwegen aan het duimen draaien ben.

Wordt dit herkent door één van de Skoda Enyaq rijders en is dit "normaal" gedrag?
35% als startpercentage lijkt mij nog veel te veel om te snelladen. Je wil bij voorkeur onder de 20% zitten, met een opgewarmde accu :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapperdeflap
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-06 08:17
iRbn schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:06:
[...]

35% als startpercentage lijkt mij nog veel te veel om te snelladen. Je wil bij voorkeur onder de 20% zitten, met een opgewarmde accu :-).
Ik verwacht dat na 1,5 uur rijden de accu toch wel opgewarmd is. Ik heb het in ieder geval niet koud kwa binnen temperatuur.

Daarbij is de auto ook voorzien van een warmte pomp.

Overigens, zelfs bij nog maar een accu met 12% resterend capaciteit, is het gedrag hetzelfde bij een snel laad station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:14
Sapperdeflap schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:33:
[...]
Ik verwacht dat na 1,5 uur rijden de accu toch wel opgewarmd is. I
Het is niet omdat je lang aan het rijden bent, dat je batterij per se warm heeft.
Door de frisse lucht, wordt die zeer makkelijk gekoeld, zeker bij stabiel rijgedrag.

Wat je kan doen voor het laden, is "jo-jo" rijden, maw: fel optrekken en in B-modus terug recupereren. Dan zal de batterij warmen krijgen, maar uiteraard niet comfortabel en op snelwegen lastig te bekomen zonder storend rijgedrag tov anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 10:33
Zijn hier al Enyaq rijders die ook gebruik maken van de slim laden optie via Tibber en wat zijn je ervaringen?

Ik stap zelf per 22 november over op deze "day-ahead" energieleverancier en de koppeling zou ervoor moeten zorgen dat de Enyaq automatisch gaat laden op de goedkoopste momenten van de dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TvqB1avY87LQZZJA0PctiMYgak=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rS135Wxrz9Zz8pN42WqkvflT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXcjpcScCFzCcWchLV7byY0ES3U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KO6cNUFvE2rI2p3FiiCUkWFt.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 55% gewijzigd door A3-D op 08-11-2022 13:41 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:55
[...]

Ik verwacht dat na 1,5 uur rijden de accu toch wel opgewarmd is. Ik heb het in ieder geval niet koud kwa binnen temperatuur.

Overigens, zelfs bij nog maar een accu met 12% resterend capaciteit, is het gedrag hetzelfde bij een snel laad station.
Ik had wel verwacht dat je zou moeten kunnen snelladen. Zeker met de de september 2022 van de Enyaq.
Als je eens in de Skoda app kijkt, en dan onder More -> Vehicle Details staat daar wel dat je 100kW charging power en 132 kW max performance hebt ?

In het verleden kon je alleen met een upgrade tot 100kW laden, en als je die (software) upgrade niet had maar tot 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
[...]

Ik heb ook een iV60, 2021 model met de snellaadoptie. Snelladen doe ik niet veel, maar als ik het doe is de accu altijd nog slechts 10-15%. Snelladen gaat dan eigenlijk altijd met waardes boven 120kW, met als uitschieter enkele malen 138kW.
Dus als je bij 12% slechts 40-50kW haalt, zou ik zeker eens naar de dealer bezoeken. En verder, nooit gaan snelladen als je nog boven 20% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:56
[...]

Stel je de snellader ook in de navi in als bestemming? Dan gaat het bms zijn werk doen.
In combinatie met een lage SoC, zou je zeker in het begin makkelijk 130 kw moeten kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moorboss
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-04-2023
Vandaag weer geen communicatie tussen de auto en de Skoda servers. Ben ik de enige? Of zijn er meer die geen update hebben van hun wagenstatus in de Skoda app?

De oige keer werkte een actie "terug naar fabrieksinstellingen" maar daar heb ik niet veel zin in, om alles weer opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:41

rammes

koekebakker 1e klas

moorboss schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:10:
Vandaag weer geen communicatie tussen de auto en de Skoda servers. Ben ik de enige? Of zijn er meer die geen update hebben van hun wagenstatus in de Skoda app?

De oige keer werkte een actie "terug naar fabrieksinstellingen" maar daar heb ik niet veel zin in, om alles weer opnieuw in te stellen.
ben nu 3x met vakantie geweest en dat ik dacht, ha lekker de auto even voorverwarmen als ik terugkom, elke keer als ik de auto wil voorverwarmen (nadat hij meer dan 10dagen op schiphol langparkeren heeft gestaan werkt het niet. Alsof de auto dan in "diepe slaap" staat en ik daarom geen verbinding kan krijgen. Maar of dat werkelijk zo is? heb nog de oude software geen me3

[ Voor 10% gewijzigd door rammes op 08-11-2022 14:13 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Bixby schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:52:
[...]

Stel je de snellader ook in de navi in als bestemming? Dan gaat het bms zijn werk doen.
In combinatie met een lage SoC, zou je zeker in het begin makkelijk 130 kw moeten kunnen halen
Is het ooit bevestigd dat het zo werkt met de navigatie en voorverwarmen van de accu? Ik lees er vanalles over maar kan nergens officiële info vinden daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
[...]

De warmtepomp heeft weinig te maken met het al dan niet verwarmen van de batterij. Vreemd, bij 12% SoC zou ik idd verwachten dat je hogere laadsnelheden haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:14
iRbn schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:15:
[...]

Is het ooit bevestigd dat het zo werkt met de navigatie en voorverwarmen van de accu? Ik lees er vanalles over maar kan nergens officiële info vinden daarover.
Nee, niet in 3.0 actief als ik "Speicher electrified" hoor op youtube.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
royverdegem schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:51:
[...]
En verder, nooit gaan snelladen als je nog boven 20% zit.
Waarom niet? Ik fastcharge regelmatig vanaf 40-50% naar 80 en dat gaat met uitzondering van de laatste 10% altijd wel boven de 80kW. Niks mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 18:26
Snakefield schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:53:
Hallo,

Gelijk na de aflevering heb ik een audio systeem in laten bouwen met een Gladen versterker, speakers en subwoofer. Heel blij mee tot de dealer onlangs de nieuwe software heeft geïnstalleerd. Sindsdien geven de parkeersensoren geen geluid meer en de uitparkeer assistentie werkt ook niet meer. Geluid van de richtingaanwijzers en de audio, dat uit dezelfde unit komt, doen het nog wel. De dealer heeft alles geprobeerd en geeft na contact met PON aan dat het aan het audiosysteem ligt en dat ze er niets meer aan doen tot alles weer origineel is. Ik heb enkele berichten gezien op dit forum van Enyaq’s met achteraf audio, zijn er meer die dit probleem hebben?

Groeten Sietse
Ik rijd een Iv 80 met Match versterker en sub achteraf, geen problemen met 3.0 bij mij.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
Wilde schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:17:
[...]

Waarom niet? Ik fastcharge regelmatig vanaf 40-50% naar 80 en dat gaat met uitzondering van de laatste 10% altijd wel boven de 80kW. Niks mis mee toch?
Is niks mis mee, tijdens lange ritten vind ik het alleen zonde van de tijd. Tenzij je het natuurlijk combineert met een doel-pauze :-)
Het ging mij natuurlijk om de TS, die de laadsnelheid te traag vond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30
Erg interessant!: Op de Facebook Enyaq NL pagina een post van Willem waar in het menu te zien is dat je bidirectioneel zou kunnen laden!

Wel beperkt tot 10.000kW / 4000 uur.

https://www.facebook.com/.../videos/1538083176658846/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yuPov8EqeuJG2nzUIYNviZ3SRg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/lURyZDnLAusALXqcAd6NCQEj.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccVGtd2WTcTxvBGhB_HvwtC0Q3A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/2YtkaNVFvvGULYqM43os8SnZ.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 11:38
Maar nu nog weten welke palen dit ondersteunen. En heb je dan een woning accu nodig of kan het huis direct verbruiken?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
water_escape schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:13:
Maar nu nog weten welke palen dit ondersteunen.
Ze zijn nog zeer dun gezaaid; ik vond er maar één die hier in NL toegepast kan worden, prijzig grapje: https://www.venematech.shop/v2g-dc-laadsysteem-10kw.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• windfreak

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

A3-D schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:52:
Zijn hier al Enyaq rijders die ook gebruik maken van de slim laden optie via Tibber en wat zijn je ervaringen?

Ik stap zelf per 22 november over op deze "day-ahead" energieleverancier en de koppeling zou ervoor moeten zorgen dat de Enyaq automatisch gaat laden op de goedkoopste momenten van de dag.

[Afbeelding][Afbeelding]
Niet via Tibber, maar ik zag dat de Zappi tegenwoordig ook flexibele tarieven ondersteund. Ik heb dat even getest en dat werkt prachtig. Hij laad nu bij wanneer de prijs < 8 cent per kWh is. Zappi zoekt dan zelf op wat de tarieven zijn voor de komende 24 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John3Sen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-12-2023
BigGreen schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:33:
[Afbeelding]

Winterwielen eronder
(ja ik weet het het is nog warm maar eerdaags naar Duitsland en vindt het ook wel veilig)

Van 20 > 19 inch iets minder stug dan de 20 inch
Gekozen voor andere velgen want de Skoda velgen waren me echt iets te duur
Heb dezelfde onder dezelfde auto zitten. Ziet er ook bij jouw zeer strak uit. :)

• et2006
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
windfreak schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:01:
[...]

Niet via Tibber, maar ik zag dat de Zappi tegenwoordig ook flexibele tarieven ondersteund. Ik heb dat even getest en dat werkt prachtig. Hij laad nu bij wanneer de prijs < 8 cent per kWh is. Zappi zoekt dan zelf op wat de tarieven zijn voor de komende 24 uur
Kun je mogelijk wat meer vertellen hoe je dat hebt gedaan? Dank!

• Senaxx
A3-D schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:52:

[Afbeelding][Afbeelding]
Het concept klinkt wel heel interessant, maar bij een maandbedrag berekening zie ik al een bedrag van (gemiddeld?) 0,45 staan. Dit is voor mij hoger dan de huidige energieprijs (variabel) lijkt het. Maar in de reviews zie ik een gemiddeld bedrag die veel lager vaak uitkomt. En lees dat er niet gesaldeerd word voor zonnepanelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• van Inkel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-05-2024
Dag mede Enyaq rijders.

Ik ben sinds vorige week eigenaar van een Enyaq Sprortline IV80
Ik heb alleen een vraag over de gebruikersprofielen
Bij instappen auto krijg ik elke keer de melding dat er nieuwe gegevens gevonden zijn op gebruikersprofiel
en zet dan de interieur verlichting op standaard Skoda of iets anders en stelt de temperatuur anders in.

Ben ik de enige en zijn hier oplossingen voor ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 10:33
Senaxx schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:46:
[...]

Het concept klinkt wel heel interessant, maar bij een maandbedrag berekening zie ik al een bedrag van (gemiddeld?) 0,45 staan. Dit is voor mij hoger dan de huidige energieprijs (variabel) lijkt het. Maar in de reviews zie ik een gemiddeld bedrag die veel lager vaak uitkomt. En lees dat er niet gesaldeerd word voor zonnepanelen?
Er wordt uiteraard wel gesaldeerd en ook op jaarbasis zoals het hoort.

Inmiddels heb ik ook ervaring met de app in combinatie met de Enyaq, en dat werkt perfect! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6VCRafczthVo-seOR6PkveLcuE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WHXokj33MsWMB0xmfZJeTzFo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwKHHW-BhVnZpIjvvntiyT5osNc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MN79tINx03ZydaTCs0cvJyOU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9DUYuIFU2iNRkxzaePfAVISf6Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uqZh2Id8kWRTZ0XXTEqje2KM.png?f=fotoalbum_tile

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• windfreak

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

et2006 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:34:
[...]

Kun je mogelijk wat meer vertellen hoe je dat hebt gedaan? Dank!
De functionaliteit zit helaas redelijk verstopt Om het voorelkaar te krijgen moet je naar de web interface gaan van MyEnergy.
Daar kun je onder Location instellen wat je energieaanbieder is. Een van de opties is 'flexible tariff'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hs67sdx3vrPN4wX4i_AzHT2byrQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zGNxovbxcIXnWgU8sGLlF3BS.png?f=user_large
Wanneer je die in beide boxjes invult krijg je vervolgens onder 'my tariff' de flexibele tarieven van vandaag en eventueel morgen te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHKzg_xT-nFk_S4FrKbHQEVi4gM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qm2JkWLpzgcIZM7yK493BQBP.png?f=fotoalbum_large

Vervolgens kun je bij my schedules bijvoorbeeld budget charge instellen. Ik heb daar ingesteld dat ik voor < 8 cent wil laden (als test)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pf7YHocQ9kIfFDubmLjUsGHiqqg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1q5jgutUqUQc5OhrMyPnslWJ.png?f=user_large
Nu wordt deze informatie (o.a. in de app) beschikbaar en gebruikt voor het instellen van gepland laden. Als de auto gekoppeld is aan de lader zal hij nu laden wanneer het tarief voldoet aan je instellingen. Werkt goed hier.

Werkt goed. Er is bij de schedules dus ook een optie om het beste tarief uit te laten kiezen binnen een bepaalde periode. Ik heb die optie nog niet getest.

• Senaxx
A3-D schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:34:
[...]

Er wordt uiteraard wel gesaldeerd en ook op jaarbasis zoals het hoort.

Inmiddels heb ik ook ervaring met de app in combinatie met de Enyaq, en dat werkt perfect! _/-\o_

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik ga mij er even in verdiepen, maar tot op heden werkt de app niet mee. Als ik mijn Solaredge of Enyaq wil toevoegen komt die met een error terug "Sorry er is onverwachts iets misgegaan bij het verbinden van je "

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 14:36
Snakefield schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:53:
Hallo,

Groeten Sietse
Ik heb ook een aftermarket systeem achterin liggen, geen enkel probleem gehad met 3.0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarkBlokpoel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:51
Omdat er toch weinig te vinden is over EV (zuinige) velgen, bij deze een paar plaatjes van onze iV60 zilver met 19" AluTech Solar Black velgen en Continental WinterContact TS 870P banden. Ik moet nog even wennen, maar vind het wel wat hebben. Plus het scheelde een aardige slok op de borrel tov originele velgen. De 870P rijden wel lekker, benieuwd hoe het verbruik gaat zijn, maar je voet blijft daar toch het meeste invloed op hebben. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_2cRI2s9lUhWEKl0borD1z3ViY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItUAcC9gcJSc6B9jaNgrRBCm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiwKI2Kr0-nbOWxcsiWccaNVNT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEJt7LmMbxP40dt7y1a83N1O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgwZZmwD1y-hT6RY3HbjMdKUjOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oirUAQJXaQYDH5A2yek8kXFk.jpg?f=fotoalbum_large

• EddyHuisman
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-03-2023
water_escape schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:45:
[...]

volgens mij eerder iets gelezen over een setting aanpassen van de locatie bepaling in de app. Die gebruikt nu dus de telefoon en dat wil je niet.
Dank voor je antwoord. Heb ik in ieder geval een richting om in te gaan zoeken

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 06:53
Gisteren de Enyaq naar de dealer gebracht voor de ME3 update. Maar de update blijft vast lopen schijnt. Morgen dag drie dat ze het gaan proberen. Meer mensen hier last van gehad?

The JavaScript GoT Tracker

• rft80
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:14
Ook een positief geluid over ME3.0 - Broekhuis Haarlem heeft mijn auto gisteren van de update voorzien. App ging vanzelf mee, niets aan hoeven doen, alleen de nieuwe Skoda connect service "gekocht" (1 jaar gratis, vrij karig). Stoelinstellingen helaas niet onthouden maar verder geen problemen.

Ik zie wel veel reconnects in home assistant sinds de update, anderen een vergelijkbare ervaring? - hopelijk put dit de 12v accu niet te veel uit.

Voor mensen met een dynamisch contract - ik begrijp van het jedlix team dat (automatisch) dynamisch laden binnenkort ook voor de Enyaq beschikbaar komt mits locatie delen aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEEY-yUsaAfdBmuHF7Ls3vfKSzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOmUlTe9U7HPQIqlWM2mWj6M.jpg?f=fotoalbum_largeDe PL maatschappij vroeg omgerekend bijna 2,5k voor winterbanden. Voor fractie van het bedrag een set Audi Q5 velgen, met naafdoppen van Skoda erbij en met nieuwe winterbanden op de kop getikt. Staat prima 👌🏽

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 18-06 09:51
MarkBlokpoel schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:08:
Omdat er toch weinig te vinden is over EV (zuinige) velgen, bij deze een paar plaatjes van onze iV60 zilver met 19" AluTech Solar Black velgen en Continental WinterContact TS 870P banden. Ik moet nog even wennen, maar vind het wel wat hebben. Plus het scheelde een aardige slok op de borrel tov originele velgen. De 870P rijden wel lekker, benieuwd hoe het verbruik gaat zijn, maar je voet blijft daar toch het meeste invloed op hebben. :p

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een set gekocht bij aanschaf van de auto (GMP Matisse antraciet breedset 20") welke ik deze maand laat monteren. Alleen vond ik het design op zichzelf niet erg mooi van deze wielen, ben meer een OEM man. Omdat er begin dit jaar weinig duidelijkheid was over voorraden en beschikbaarheid, toch maar genomen.

Maar nu zag ik een nieuwe velg, de Borbet AE, en die spreekt mij zeer aan. Ook ontwikkeld voor EV, dus wellicht ga ik mijn wielen nog wisselen voor deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.hoogendoornvelgen.nl/backend/hoogendoorn-bestanden/borbet-ae-black-polished-1627648398.jpg

Eerst maar eens de GMP monteren, en dan bekijken wat ik ermee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:40
Is met de 3.0 update de achteruitrij camera in het donker beter geworden? Ik had altijd zo'n 3d print kapje wat perfect werkte, maar die is in de wasstraat een keer verloren gegaan. Ik krijg binnenkort de update en twijfel om nu een nieuw kapje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBlokpoel
Bob-B190 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:21:
[Afbeelding]De PL maatschappij vroeg omgerekend bijna 2,5k voor winterbanden. Voor fractie van het bedrag een set Audi Q5 velgen, met naafdoppen van Skoda erbij en met nieuwe winterbanden op de kop getikt. Staat prima 👌🏽
Nice. Dat is denk ik een breedset? Op de iV 60 past / mag eigenlijk geen breedset, dus ik kon 2e hands weinig vinden want volgens mij hebben alle eTrons en ID4s altijd een breedset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkBlokpoel
Boeie schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:43:
[...]

Ik heb een set gekocht bij aanschaf van de auto (GMP Matisse antraciet breedset 20") welke ik deze maand laat monteren. Alleen vond ik het design op zichzelf niet erg mooi van deze wielen, ben meer een OEM man. Omdat er begin dit jaar weinig duidelijkheid was over voorraden en beschikbaarheid, toch maar genomen.

Maar nu zag ik een nieuwe velg, de Borbet AE, en die spreekt mij zeer aan. Ook ontwikkeld voor EV, dus wellicht ga ik mijn wielen nog wisselen voor deze:
[Afbeelding]

Eerst maar eens de GMP monteren, en dan bekijken wat ik ermee ga doen.
De OEM zijn inderdaad wel erg mooi, netjes afgestemd op het design van de auto. Wel goed dat de aftermarket voor zuinige EV velgen op gang komt. Begin dit jaar nog weinig te vinden, en nu steeds meer. Als je voor de Borbets gaat zie ik graag een foto, benieuwd hoe ze er op de Enyaq uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:37
MarkBlokpoel schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:51:
[...]

Nice. Dat is denk ik een breedset? Op de iV 60 past / mag eigenlijk geen breedset, dus ik kon 2e hands weinig vinden want volgens mij hebben alle eTrons en ID4s altijd een breedset.
Nee, exact zelfde maat als de Enyaq IV60 regulus die er mee geleverd werden standaard

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Opperhoof schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:03:
Is met de 3.0 update de achteruitrij camera in het donker beter geworden? Ik had altijd zo'n 3d print kapje wat perfect werkte, maar die is in de wasstraat een keer verloren gegaan. Ik krijg binnenkort de update en twijfel om nu een nieuw kapje te kopen.
Camera is zowel bij licht als donker een stuk beter geworden met ME3 bij mij.

En alle Travel Assist problemen die ik had na het plaatsen van een nieuwe deur zijn ook verdwenen. Alsof het systeem een paar honderd km moest kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Bob-B190 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:21:
[Afbeelding]De PL maatschappij vroeg omgerekend bijna 2,5k voor winterbanden. Voor fractie van het bedrag een set Audi Q5 velgen, met naafdoppen van Skoda erbij en met nieuwe winterbanden op de kop getikt. Staat prima 👌🏽
Staat inderdaad prima.

Ben wel benieuwd naar het verschil in verbruik. Dit soort open wielen zie je niet voor niets eigenlijk nooit op EV's...

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20
JanHenk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:22:
[...]

Staat inderdaad prima.

Ben wel benieuwd naar het verschil in verbruik. Dit soort open wielen zie je niet voor niets eigenlijk nooit op EV's...
Ik mag begin januari mijn Enyaq coupe ophalen en heb hierover vragen gesteld aan de dealer. De dichte delen op de velgen zijn bij de Enyaq kunststof delen die je eraf kan klikken, dan hou je dus een open velg over. Volgens de dealer scheelt het enkele kilometers op een volle accu. Als iemand hier iets concreets over kan zeggen zou dat heel interessant zijn!

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 10:29
dingo35 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:41:
[...]

Ze zijn nog zeer dun gezaaid; ik vond er maar één die hier in NL toegepast kan worden, prijzig grapje: https://www.venematech.shop/v2g-dc-laadsysteem-10kw.html
relatief prijzig nog, maar niet onmogelijk:

https://laaddirect.nl/product/wallbox-quasar/

EDIT NVM, alleen Chademo....

[ Voor 3% gewijzigd door AlexZuH op 11-11-2022 15:38 . Reden: booo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
MerijnB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:50:
[...]

Ik mag begin januari mijn Enyaq coupe ophalen en heb hierover vragen gesteld aan de dealer. De dichte delen op de velgen zijn bij de Enyaq kunststof delen die je eraf kan klikken, dan hou je dus een open velg over. Volgens de dealer scheelt het enkele kilometers op een volle accu. Als iemand hier iets concreets over kan zeggen zou dat heel interessant zijn!
Op sommige wielen is het inderdaad kunststof. Op de Betria 21" in ieder geval niet.

Ik zie het bij Model 3's ook regelmatig, dat berijders de doppen eraf halen. Als ik eerlijk ben, vind ik het geen porem. Doe mij maar de doppen...

Tijdritfietsen (wielrennen) doen ze meestal ook met dichte achterwielen. Dit schijnt zomaar een paar minuten te kunnen schelen op een rit van een kilometer of 40.

Open wielen heeft best wel wat impact op de Cw-waarde van de auto. Wielen hebben zo'n 25% impact op de totale Cw-waarde. Ik schat het meerverbruik op ~5%. "Enkele kilometers op een volle accu" lijkt me een onderschatting.

Maar ik heb zo even geen echte data ter ondersteuning. Maar eens wat meer onderzoek naar doen, of zoals hierboven praktijkervaringen opvragen... ;)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

MerijnB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:50:
[...]

Bij de Aero-wielen van de Tesla model 3 is dit al eens uitgezocht. Mét de kunststof delen erop geklikt zou het een efficiëntie opleveren van tussen de 3,5 en 4,5 % wat zich vertaalt naar 15km meer range.

Geen idee welke Enyaq velg een dergelijk klik-systeem heeft. Maar het geeft wel het mogelijke verschil aan tussen een open en dicht velgdesign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 18-06 09:51
Ik reed hiervoor een model 3 met die velgen, en heb het verbruik in de gaten gehouden. In de zomer geen verschil. In de winter iets meer bereik, maar het was echt verwaarloosbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
royverdegem schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:06:
[...]

Aangezien mijn nieuwe werkgever zelf de auto koopt en geen merkenbeleid heeft had ik een breed pakket aan mogelijkheden zowel nieuw als tweedehands.
Uiteindelijk gekozen voor tweedehands uit 2021. Bijtelling scheelt enorm tov 2023 met een nieuwe.
Het is een XC40 P8 geworden. Enerzijds omdat alles erop en eraan zit zoals ik nu met mijn Enyaq ook heb.
Anderzijds.....408PK. 4 wiel aangedreven. Dan komt de kleine jongen weer in je naar boven😉
Nadelen, achterin wat minder instapruimte, zitruimte wel goed in orde (beenruimte) en een stuk kleinere kofferbak. Ik vind Enyaq mooier.
Voordelen, betere stoelen, harman kardon audio en 0-100 in 4.9s. Maar dat laatste is alleen in het begin leuk🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20
Wootism schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 06:40:
[...]
Geen idee welke Enyaq velg een dergelijk klik-systeem heeft. Maar het geeft wel het mogelijke verschil aan tussen een open en dicht velgdesign.
Iig wel beide velgen voor de coupé rs.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
De eerste nachtvorst is een feit en de Skoda servers hebben alweer problemen. Helaas na een jaar nog steeds geen oplossing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fqwsBRWwqta3lr1UwVgNxkNeaE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ee26S2UF0hC9ybMuM2Ll92zq.png?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Hoe moet ik die onderste 3.2kWh/h nou lezen? Is het huidige verbruik dan 3200W?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HMWCh__e3yRQ6gVnnd1M_rtE0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ahqYMy2TY2U3GCj1IE91xFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
MarkBlokpoel schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:51:
[...]

Heb op mijn 60 een breedset (dus voor de 80) voor winterbanden. Door de Skoda dealer er zelf opgezet, omdat de 60 winterbanden niet leverbaar waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:52
Wilde schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:40:
Hoe moet ik die onderste 3.2kWh/h nou lezen? Is het huidige verbruik dan 3200W?

[Afbeelding]
Klopt inderdaad. Interieurverwarming, accu die op temperatuur wordt gemaakt, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Vanmorgen trouwens weer een nutteloze ingreep bij het achteruit uitparkeren. Autohold staat al uit en was het dus niet. Ik vermoed dat de sensoren schaduwen zien ofzo, geen idee maar het is wel gruwelijk irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:41

rammes

koekebakker 1e klas

Wilde schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:22:
Vanmorgen trouwens weer een nutteloze ingreep bij het achteruit uitparkeren. Autohold staat al uit en was het dus niet. Ik vermoed dat de sensoren schaduwen zien ofzo, geen idee maar het is wel gruwelijk irritant
heb ik ook gehad, je schrikt je de tering. Maandag krijg hij de 3.0 update. ben benieuwd hoe dat gaat, heb al bewust op een maandag de afspraak gemaakt mocht het niet direct lukken.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
rammes schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:42:
[...]

heb ik ook gehad, je schrikt je de tering. Maandag krijg hij de 3.0 update. ben benieuwd hoe dat gaat, heb al bewust op een maandag de afspraak gemaakt mocht het niet direct lukken.
Vrees dat ik je moet teleurstellen, ik heb dit met 3.0… net als de frontassist die er elke koude/frisse morgen even uitligt..

Op het moment ook met geen mogelijkheid de app te openen en ook in pump/tronity de accustatus niet te zien. Toch wel schrikbarend hoor hoe dit allemaal werkt, ondanks dat de auto zelf heerlijk rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Wilde schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:02:
[...]

Vrees dat ik je moet teleurstellen, ik heb dit met 3.0… net als de frontassist die er elke koude/frisse morgen even uitligt..

Op het moment ook met geen mogelijkheid de app te openen en ook in pump/tronity de accustatus niet te zien. Toch wel schrikbarend hoor hoe dit allemaal werkt, ondanks dat de auto zelf heerlijk rijd.
Dan lijkt het eerder wagen specifiek dan software specifiek, ik herken dit met ME3.0 namelijk helemaal niet.
Terwijl dit voor de update met regelmaat gebeurde, koud weer of warm weer.
Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.