Check. Heb ik al ingevuld. Nu nog op bestellen klikken.Bixby schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:16:
[...]
Je hebt wel je VIN nodig voor je gratis eerste jaar
Dit is alleen geen Sportline maar een Founders Edition. Kun je zien o.a. aan de brons kleurige wielen en spiegel kappen. Bij deze versie zat de verlichte grill er standaard bij.crimby schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:37:
[...]
Kan je die gril ook achteraf nog fixen bij een lease? Sportline met light grill is wel vet!
Ja zag ik! Maar heb zelf een sportline besteld :-)lampshade schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:05:
[...]
Dit is alleen geen Sportline maar een Founders Edition. Kun je zien o.a. aan de brons kleurige wielen en spiegel kappen. Bij deze versie zat de verlichte grill er standaard bij.
Sprak net een dealer over het plaatsen van een trekhaak. Nu gaf hij aan dat dit geen enkel probleem is, maar dat als je een elektrische achterklep met sensor hebt, dat je de sensor waarschijnlijk niet meer kan gebruiken.
Toch gek dat dit niet verteld wordt als je beide opties aanschaft.
Mensen hier ervaring mee?
Er verscheen een update op de site over de situatie in Oekraïne: https://www.skoda-storybo...eases/faq-russia-ukraine/
Stukje over Enyaq:

Ik heb er een in bestelling staan en mijn dealer zegt dat de al in productie genomen Enyaqs geen problemen zullen ondervinden, maar deze tekst lijkt anders te zeggen. Wie heeft hier nog meer contact over gehad?
Stukje over Enyaq:

Ik heb er een in bestelling staan en mijn dealer zegt dat de al in productie genomen Enyaqs geen problemen zullen ondervinden, maar deze tekst lijkt anders te zeggen. Wie heeft hier nog meer contact over gehad?
[ Voor 33% gewijzigd door Glast op 22-03-2022 09:07 ]
Het heeft helaas geen zin om hier met iemand contact over te hebben.Glast schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:06:
Er verscheen een update op de site over de situatie in Oekraïne: https://www.skoda-storybo...eases/faq-russia-ukraine/
Stukje over Enyaq:
[Afbeelding]
Tijdens de bestelling van mijn Enyaq begin vorige jaar was er ook geen lijn te trekken op de leveringsinformatie vanuit Skoda, dealer en PON.
Met de huidige oorlog zal dat er niet beter op geworden zijn. Het beste kan je gewoon afwachten, versnellen of zekerheid krijgen is vrijwel onmogelijk.
Wellicht dat iemand hier meer over weet in dit topic:
Het grote Enyaq levertijden topic
[ Voor 10% gewijzigd door Wootism op 22-03-2022 10:06 ]
Lijnen zijn oranje bij de Enyaq met ACC aan dus alles lijkt normaal te werken. Bij de ID.3 zijn ze groen met ACC aan.P_de_B schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:33:
[...]
Heb net 20 km gereden en hij stuurt nu echt heel anders mee met de bochten. Voor mijn gevoel lijkt het nu wel te werken. Ik krijg ook netjes te zien dat TA is geactiveerd. Maar de lijnen zouden dus groen moeten zijn?
Heb hier ook om gevraagd en mijn dealer zei dat het alleen om nieuwe bestellingen ging en niet om reeds bestelde voertuigen. Lijkt me sterk, mja daar moest ik het mee doen.Glast schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:06:
Stukje over Enyaq:
[Afbeelding]
Bij Audi zijn alle planningen geschrapt (volgens mijn dealer) en worden alle auto's pas opnieuw ingedeeld zodra er meer bekend is over de onderdelen.crimby schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:12:
[...]
Heb hier ook om gevraagd en mijn dealer zei dat het alleen om nieuwe bestellingen ging en niet om reeds bestelde voertuigen. Lijkt me sterk, mja daar moest ik het mee doen.
Zelfde fabriek.
The best is yet to come
Weet iemand hoe je makkelijk (en ook goed) zelf de neus kan "ontchromen"? Wil hem graag zwart hebben, maar vind het nogal veel geld voor alleen de Chrome rand.
Ik heb al een aantal opties:
Ik heb al een aantal opties:
- Wrappen €115,-
- Ontchromen €135,-
Schrappen van de productie zou mooi vervelend zijn (alles is relatief natuurlijk) - stond eigenlijk op het punt om deze week de Enyaq te bestellen... Toch maar eens kijken of we nog andere opties hebben.
per aspera ad astra
Je kunt hem ook kopen en zelf monteren. Voordeel is dat je altijd nog kunt wisselen. 🙂Vanitas1996 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:40:
Weet iemand hoe je makkelijk (en ook goed) zelf de neus kan "ontchromen"? Wil hem graag zwart hebben, maar vind het nogal veel geld voor alleen de Chrome rand.
Ik heb al een aantal opties:Ik hoor mensen ook over plastidip, is dat een beetje prima te doen of is dat kwalitatief niet zo mooi?
- Wrappen €115,-
- Ontchromen €135,-
http://www.kopacek.com/Sk...e-RS-SPORTLINE-edition-V1
plasti dippen?Vanitas1996 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:40:
Ik heb al een aantal opties:Ik hoor mensen ook over plastidip, is dat een beetje prima te doen of is dat kwalitatief niet zo mooi?
- Wrappen €115,-
- Ontchromen €135,-
Ik heb hem zelf ‘gedipt’ met producten van spraydip.nl. Is nagenoeg hetzelfde als Plastidip volgens mij.Vanitas1996 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:40:
- Wrappen €115,-
- Ontchromen €135,-
Zit er nu bijna 5 maanden op, wasstraat bestendig en zelf te verwijderen. Ik was met 1 busje klaar = €9,- Uiteindelijk iets van 7 dunne laagjes opgezet met tussenpozen van 10-15 min.
Logo ook meteen meegespoten.
:strip_exif()/f/image/eze8FFW0AeLh6mnru1acy9zZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IX7VxeGXHrylLSzpF4d8pOdW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DSmpKEAEHPP4QacBnAHhssai.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Wootism op 22-03-2022 13:18 ]
Werkt perfect bij mij met trekhaakcrimby schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:39:
Sprak net een dealer over het plaatsen van een trekhaak. Nu gaf hij aan dat dit geen enkel probleem is, maar dat als je een elektrische achterklep met sensor hebt, dat je de sensor waarschijnlijk niet meer kan gebruiken.
Potverdorie dat ziet er sexy uit, ik durf dat echter niet zelf aan met een leaseauto.Wootism schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:02:
[...]
Ik heb hem zelf ‘gedipt’ met producten van spraydip.nl. Is nagenoeg hetzelfde als Plastidip volgens mij.
Zit er nu bijna 5 maanden op, wasstraat bestendig en zelf te verwijderen. Ik was met 1 busje klaar = €9,- Uiteindelijk iets van 7 dunne laagjes opgezet met tussenpozen van 10-15 min.
Logo ook meteen meegespoten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij is het voordeel van plastidip dat het er relatief makkelijk weer af kan. Is denk ik op YT wel wat over te vindenCrashKonijn schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:09:
[...]
Potverdorie dat ziet er sexy uit, ik durf dat echter niet zelf aan met een leaseauto.
Dit is júist interessant voor een leaseauto.CrashKonijn schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:09:
[...]
Potverdorie dat ziet er sexy uit, ik durf dat echter niet zelf aan met een leaseauto.
Je kan het er op elk moment aftrekken als een soort van rubberen coating.
Check onderstaande video vanaf 04:50
Voor mensen die zich afvragen of ze de nieuwste software wel hebben, mijn auto is net terug van de dealer (stuur verwisseld vanwege foutmeldingen) en ik had gevraagd om een update (0792 -> 0795, ABT 106 -> 109, navi 21.9 -> 21.11/22.1) maar het bleek allemaal nog ongewijzigd. Het bericht was "kaartupdate wordt vanzelf aangeboden" dus dat gaat OTA en waarschijnlijk op basis van VIN nummer (?) en dan nu maar hopen dat niet alleen de navigatie wordt geupdate....

Euh nee. het gaat over TA en als deze actief is zijn de lijnen groen.28twinplug schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:10:
[...]
Lijnen zijn oranje bij de Enyaq met ACC aan dus alles lijkt normaal te werken. Bij de ID.3 zijn ze groen met ACC aan.
Bij mijn TA zijn de lijnen oranje en niet groen
Als TA geactiveerd is, en tussen de lijnen blijft? Dan zijn de lijnen groen. Dit antwoord doet me vermoeden dat je geen TA hebt, maar de gewone ACC met lane keep assist.funkylicious schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:54:
Bij mijn TA zijn de lijnen oranje en niet groen
Betekent groen niet gewoon dat de auto goed weet waar de wegmarkeringen ligt en bij oranje dat er geen wegmarkeringen gevonden zijn?Cloclo100 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:41:
[...]
Euh nee. het gaat over TA en als deze actief is zijn de lijnen groen.
Ik zie toch overal op de Youtube filmpjes met actieve TA oranje lijnen.
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
Star65 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:39:
/f/image/Q4JtxLedMgLfhIFdZfRk6zHF.png?f=fotoalbum_large)
Inderdaad
Nope. Groene lijstjes bij TA op de ID (zie antwoord onderstaand).
YouTube: Difference between Lane Assist and Travel Assist | VW ID.4 1st Max
[ Voor 3% gewijzigd door Tukker87 op 22-03-2022 16:31 ]
Bij de Enyaq zijn ze oranje, bij de ID3/4 zijn ze inderdaad groen. Lekker logisch ookStar65 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:39:
Dat is ook mijn ervaring, ik heb de dealer sinds aflevering niet meer gezien maar in tussentijd zijn de versienummers die je noemt bij mij vanzelf opgehoogd zonder dat ik daar iets voor heb moeten doen of er een melding van heb gekregen. Teruglezend was dat best een lange zin…bram2700 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:22:
Voor mensen die zich afvragen of ze de nieuwste software wel hebben, mijn auto is net terug van de dealer (stuur verwisseld vanwege foutmeldingen) en ik had gevraagd om een update (0792 -> 0795, ABT 106 -> 109, navi 21.9 -> 21.11/22.1) maar het bleek allemaal nog ongewijzigd. Het bericht was "kaartupdate wordt vanzelf aangeboden" dus dat gaat OTA en waarschijnlijk op basis van VIN nummer (?) en dan nu maar hopen dat niet alleen de navigatie wordt geupdate....
Ik denk dat ik weet waar de verwarring zit. In de HUD gaan ze van oranje naar groen als de lijnen gedetecteerd zijn.. In dat kleine display niet.Wootism schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:31:
[...]
Bij de Enyaq zijn ze oranje, bij de ID3/4 zijn ze inderdaad groen. Lekker logisch ook
Bedoel je Tronity? Hoe zij dat doen is van buitenaf niet te zien, maar we zullen het ze eens vragen, dank voor de tip!Mpaj schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 07:54:
[...]
Hoe doet Trinity app dat? Die geeft me namelijk wel een melding als ik de auto aan de lader leg. Succes!
Beyond smart charging
Inderdaad zou een 12V accu enkel een GSM langere tijd in de lucht kunnen houden. We denken dat de boordcomputer in zijn geheel aan blijft, misschien zelfs inclusief andere elektrische onderdelen van de auto. Uit onze tests blijkt dat de accu leeg kan lopen als je de auto blijft vragen naar het batterijniveau, wat voor erg onprettige verrassingen kan zorgen wanneer je naar je werk moet 's ochtendsthis schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:59:
[...]
Verbruikt dat zo veel energie? Terwijl een GSM met miniscule batterijen zo'n communicatie dagenlang kunnen volhouden?
Of zie ik het te simpel?
Beyond smart charging
Hmmm, dus 21.9 is nog steeds de laatste navi database? Vreemd dat hier geen updates meer van zijn sinds september. Bovendien, had ik niet hier in dit topic gezien dat meerderen wel een nieuwer versienummer hadden?bram2700 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:22:
[edit, ja dus!]
Dan zijn diverse mensen hier in het forum al diverse rondes overgeslagenTrackerfire schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:18:
Hier de auto gisteren bij de garage geweest voor kapotte SOS module. Doorgemeten, software geupdatet, meldingen gewist. Conclusie. Module moet vervangen worden, maar staat in backorder. Kan paar weken duren. Navigatie meteen geüpdatet naar versie 22.1. Software was nog geen update voor dus blijft op 0795. ABT op 109.
[ Voor 33% gewijzigd door Armada op 22-03-2022 21:17 ]
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Armada schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:06:
[...]
Hmmm, dus 21.9 is nog steeds de laatste navi database? Vreemd dat hier geen updates meer van zijn sinds september. Bovendien, had ik niet hier in dit topic gezien dat meerderen wel een nieuwer versienummer hadden?
[edit, ja dus!]
[...]
[...]
[...]
Dan zijn diverse mensen hier in het forum al diverse rondes overgeslagen![]()
![]()
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/stBEK8QdvcZBOs1uXEiQ5oEQ.jpg?f=user_large)
Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn auto ergens in november oid gebouwd is. Maar versies zijn sinds aflevering wel vanzelf opgehoogd…
Tja... mijn vermoeden is dat het in principe vernieuwd wordt OTA, maar dat sommige dealers 'klantvriendelijker' zijn dan anderen en de versies kunnen vernieuwen op aanvraag; mijn dealer kan/wil dit kennelijk niet.... OTA is mogelijk afhankelijk van het VIN nummer, maar hoe het echt zit blijft voor mij een 'black box'Martinique schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:38:
[...]
[Afbeelding]
Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn auto ergens in november oid gebouwd is. Maar versies zijn sinds aflevering wel vanzelf opgehoogd…

Hoe komt men in dit scherm? Via het ingedrukt houden van de Home knop krijg ik dit iig niet tevoorschijn.Martinique schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:38:
[...]
[Afbeelding]
Heeft iemand een oplossing om een laptop (65w) op te laden via de usb-c poort?
Rechtstreeks zegt hij we te laden maar is waarschijnlijk het wattage te laag?
Rechtstreeks zegt hij we te laden maar is waarschijnlijk het wattage te laag?
Op homescherm swipe naar links, dan komt instellingen (radertjes) te voorschijn; als je daarop drukt geheel naar beneden scrollen en systeeminstellingen kiezeninternetinfo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 04:32:
[...]
Hoe komt men in dit scherm? Via het ingedrukt houden van de Home knop krijg ik dit iig niet tevoorschijn.
Mijn Enyaq heeft wel dezelfde navigatiedatabase als hierboven (22.1), maar software 0792 en abt software 108.
Check, bedankt! Heb dezelfde waarden, afgeleverd dec '21.bram2700 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:53:
[...]
Op homescherm swipe naar links, dan komt instellingen (radertjes) te voorschijn; als je daarop drukt geheel naar beneden scrollen en systeeminstellingen kiezen
Na jouw uitleg (waarvoor dank) ook maar een poging gewaagd. Ook bij mij hetzelfde, de aanpassing van de 3 parameters in module A5 lukte prima, die van 13 gaven ook een foutmelding bij opslaan.P_de_B schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:24:
Ik heb mijn ODBEleven dongle binnen en geprobeerd travel assist aan te zetten. Volgens de instructies van het document moeten de volgende instellingen gedaan worden:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Frontsensoren voor best.assistentiesystemen (A5): HC_point_of_intervention: early_setting_over_menu Emergency_assist_variante: Ea_variante_2 HC_variante: Hc_variante_2 Afstandsregeling (13) Capacitive_Steering_wheel: ingebouwd Travel Assist: geactiveerd
Die eerste van module A5 lukt via de app, de wijzigingen worden goed opgeslagen. De aanpassingen van module 13 lukken echter niet. Ik blijf een foutmelding krijgen bij het opslaan van 1 of beide aanpassingen. Ik heb wel een capacitief stuur en het knopje op het stuur voor travel assist.
Als ik echter nu kijk lijkt het wel (deels?) te werken. Als ik op het Travel Assist knopje druk (die deed eerst niets) verschijnt de melding Travel Assist geactiveerd en de lijnen van de zijkanten van de weg worden oranje. Ik merk duidelijk dat de Lane Assist beter werkt, hij houdt hem nu veel strakker tussen de lijnen. Om eerlijk te zijn begrijp ik nog onvoldoende wat Travel Assist nog extra zou zijn. Is dit het nu? Mis ik - vanwege de foumelding - nog functies?
Herkent iemand de foutmelding bij het aanpassen van module 13?
Bij mij verscheen daarna (al na opslaan van A5) een oranje uitroepteken naast het oranje TA icoontje in het display achter het stuur. En als ik op het TA knopje druk *ping* "travel assist niet beschikbaar".
Kan ik daaruit concluderen dat ik geen capacitief stuurwiel heb? Heb wel het loze knopje namelijk.
Geloof ergens gelezen te hebben dat je op zijn minst ook een assistentie pakket moet hebben om dit te activeren, dat zou het dan bevestigen, want die heb ik niet.
Je moet voor module 13 eerst naar beveiliging en dan inloggen met inlog 20103. Toen kreeg ik de foutmelding niet meer, en bij mij werkt het nu.Pimmr schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:38:
[...]
Na jouw uitleg (waarvoor dank) ook maar een poging gewaagd. Ook bij mij hetzelfde, de aanpassing van de 3 parameters in module A5 lukte prima, die van 13 gaven ook een foutmelding bij opslaan.
Bij mij verscheen daarna (al na opslaan van A5) een oranje uitroepteken naast het oranje TA icoontje in het display achter het stuur. En als ik op het TA knopje druk *ping* "travel assist niet beschikbaar".
Kan ik daaruit concluderen dat ik geen capacitief stuurwiel heb? Heb wel het loze knopje namelijk.
Geloof ergens gelezen te hebben dat je op zijn minst ook een assistentie pakket moet hebben om dit te activeren, dat zou het dan bevestigen, want die heb ik niet.
Je moet volgens mij wel assistentie basis hebben, dus ik ben bang dat het alsnog niet werkt.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Dacht al dat je dat bedoelde, maar dat zijn de lijnen van de virtual reality in het HUD, die geven alleen aan wat de radar detecteert.Cloclo100 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:22:
[...]
Ik denk dat ik weet waar de verwarring zit. In de HUD gaan ze van oranje naar groen als de lijnen gedetecteerd zijn.. In dat kleine display niet.
Op het plaatje in de onderste balk van het HUD met het Enyaq'je zijn de lijntjes ook oranje
Ik had hetzelfde. Dus helaas niet mogelijk volgens mij...
Pimmr schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:38:
[...]
Na jouw uitleg (waarvoor dank) ook maar een poging gewaagd. Ook bij mij hetzelfde, de aanpassing van de 3 parameters in module A5 lukte prima, die van 13 gaven ook een foutmelding bij opslaan.
Is dit bij alle MEB voertuigen? Of alleen de Enyaq? Ik poll al heel lang met home assistant de VW we connect id API maar heb nog nooit een probleem met de 12v accu gemerkt.Stekker.app schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:07:
[...]
Inderdaad zou een 12V accu enkel een GSM langere tijd in de lucht kunnen houden. We denken dat de boordcomputer in zijn geheel aan blijft, misschien zelfs inclusief andere elektrische onderdelen van de auto. Uit onze tests blijkt dat de accu leeg kan lopen als je de auto blijft vragen naar het batterijniveau, wat voor erg onprettige verrassingen kan zorgen wanneer je naar je werk moet 's ochtends
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Dat is toch niet dé coupe kleur? Of wel? Dacht dat ie feller was.Team KG schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het wachten is gestart 😬
Klopt maar in het echt is de kleur iets feller.
Vorige week vrijdag mijn Volkswagen id 4 frist Max (12 maanden) ingeruild op de Enyaq coupe RS in deze kleur. Inclusief alle pakketten en extra’s met uitzondering van het muziek pakket . Levering verwacht in mei - juni 🤣🤣🤣 welk jaar is niet gezegd.
Even een foto van de inruiler
Vorige week vrijdag mijn Volkswagen id 4 frist Max (12 maanden) ingeruild op de Enyaq coupe RS in deze kleur. Inclusief alle pakketten en extra’s met uitzondering van het muziek pakket . Levering verwacht in mei - juni 🤣🤣🤣 welk jaar is niet gezegd.
:strip_exif()/f/image/65YeV59cXrbPx64F7d8wEz38.jpg?f=fotoalbum_large)
Blijf de ID4 ook mooi vinden, maar van binnen zo simpel/goedkoop ofzo… snap je keuze ;-)Team KG schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:11:
Klopt maar in het echt is de kleur iets feller.
[Afbeelding]
Is de coupe van binnen eigenlijk hetzelfde als de reguliere enyaq?
Ohja vet! Andere stiksels maar de stoelen lijken wel op de sportline stoelen.Team KG schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:23:
Interieur is inderdaad bij de coupe RS vergelijkbaar met de gewone enyaq . Echter wel met sportstoelen en aangepaste bekleding en stiksels [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt lijken op de sportline stoelen echter zijn de zijwangen hoger .
Volgens mij is dit bij vrijwel alle auto's, misschien m.u.v. Tesla. Vrijwel alle fabrikanten gebruiken het stokoude CAN bus, wat zich kenmerkt door gebrek aan beveiliging, relatief lage snelheid en vrij hoog stroomverbruik. Maar de componenten zijn spotgoedkoop, en de autoindustrie is een dubbeltjes business (of gedraagt zich in ieder geval zo).RaymondD schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:59:
[...]Is dit bij alle MEB voertuigen? Of alleen de Enyaq? Ik poll al heel lang met home assistant de VW we connect id API maar heb nog nooit een probleem met de 12v accu gemerkt.
Die connect API geeft je waarschijnlijk de laatste status van je Enyaq zoals die bekend is bij de servers van VAG, maar de kans dat dit echt realtime is lijkt me klein...
Je kunt dit uittesten door iets in je Enyaq te veranderen dat in de app zichtbaar moet zijn en te kijken na hoeveel polls het in Homeassistant zichtbaar wordt...
Nee hoor, dit is echt niet juist. Het ging over TA en niet over lane keep assist. TA is een combinatie van een aantal systemen en wordt bij activatie weergegeven door een volledig groen icoontje met groene lijnen,hetzelfde icoontje als rechts op het stuur. Als 1 van die voorwaarden niet vervuld zijn, blijft dat icoontje (deels) wit. Die oranje lijnen hebben enkel met lane keep assist te maken. Die groene lijnen in de augmented reality van de HUD hebben dus met de kleurstelling van dat icoontje te maken.28twinplug schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:00:
[...]
Dacht al dat je dat bedoelde, maar dat zijn de lijnen van de virtual reality in het HUD, die geven alleen aan wat de radar detecteert.
Op het plaatje in de onderste balk van het HUD met het Enyaq'je zijn de lijntjes ook oranje
:strip_exif()/f/image/lT5GeGa6Je1BlPYxZWEcJLug.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oaaTHhtpBRJTsCLxWQSb9qgh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vupV7sfRadQKHE21gp33OEkx.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo het het er bij mij nu in ieder geval ook uit. Icoontje is groen, maar de lijnen naast de weg in het dasbhoard zijn oranje bij ingeschakelde TA en herkende wegbelijning.
Zonder TA was dit wit, en werd een van de lijnen oranje als je er te dicht op zat.
Hoi,P_de_B schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:24:
Ik heb mijn ODBEleven dongle binnen en geprobeerd travel assist aan te zetten. Volgens de instructies van het document moeten de volgende instellingen gedaan worden:
Ik zelf heb een Enyaq besteld (en moet nog even wachten tot levering
Als optie heb ik gekozen voor "Assistentie", dus zonder TA.
Begrijp ik goed dat je met deze ODBEleven dongle de TA kunt inschakelen?
(dus eigenlijk zelf upgrade naar "Assistentie Plus")
ALS je assistentie basis hebt en een capacitief stuur met het TA knopje erop.Devilmen schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:36:
[...]
Hoi,
Ik zelf heb een Enyaq besteld (en moet nog even wachten tot levering) via Private Lease.
Als optie heb ik gekozen voor "Assistentie", dus zonder TA.
Begrijp ik goed dat je met deze ODBEleven dongle de TA kunt inschakelen?
(dus eigenlijk zelf upgrade naar "Assistentie Plus")
Ik weet niet of momenteel de Enyaq zonder Assistentie Plus nog met het knopje op het stuur worden uitgeleverd. Bij mij wel, maar daar deed het knopje niets. Dat is nu ingeschakeld via ODBEleven en dan heb je dus Assistentie Plus.
Bedankt voor de reply.P_de_B schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:38:
[...]
ALS je assistentie basis hebt en een capacitief stuur met het TA knopje erop.
Ik weet niet of momenteel de Enyaq zonder Assistentie Plus nog met het knopje op het stuur worden uitgeleverd. Bij mij wel, maar daar deed het knopje niets. Dat is nu ingeschakeld via ODBEleven en dan heb je dus Assistentie Plus.
Zal moeten afwachten tot de auto geleverd wordt zodat ik kan zien of de knop d'r wel of niet op zit.
Dat is ook wel erg triest he. Auto van 40-65k met een stuur met niet werkende knopjes. Maargoed, wel weer te makkelijk aan te zetten dan. Bewust of niet over nagedacht?P_de_B schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:38:
[...]
ALS je assistentie basis hebt en een capacitief stuur met het TA knopje erop.
Zou dat te maken hebben met de shop? Of zit die er op de enyaq (nog) niet in? Ik zag in mijn huur seat leon een shop in het infotainment…
Ik heb ook 1 niet-werkend knopje waarvan de dealer zei "Oh ja, die doet niets.." alsof het de normaalste zaak van de wereld was.crimby schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Dat is ook wel erg triest he. Auto van 40-65k met een stuur met niet werkende knopjes. Maargoed, wel weer te makkelijk aan te zetten dan. Bewust of niet over nagedacht?
Zou dat te maken hebben met de shop? Of zit die er op de enyaq (nog) niet in? Ik zag in mijn huur seat leon een shop in het infotainment…
Op zich wel, maar bij mij doet 'ie het nu wel en ik ben er nu wel blij meecrimby schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Dat is ook wel erg triest he. Auto van 40-65k met een stuur met niet werkende knopjes. Maargoed, wel weer te makkelijk aan te zetten dan. Bewust of niet over nagedacht?
Zal wel met logistiek te maken hebben, hoe eenvoudiger en homogener de onderdelen des te makkelijker is het hele productieproces.
Ja snap ik!P_de_B schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:56:
[...]
Op zich wel, maar bij mij doet 'ie het nu wel en ik ben er nu wel blij mee
Zal wel met logistiek te maken hebben, hoe eenvoudiger en homogener de onderdelen des te makkelijker is het hele productieproces.
Aan de andere kant verwacht ik bij een prul ding van de action al dat als er een knopje op zit dat ie het ook doet…
Aanname van mijn kant, maar volgens mij zijn het vooral de auto's die 'in het begin' zijn gebouwd die mogelijk niet werkende knopjes hebben? Ik heb bijv nergens niet-werkende-knoppen. Zie hier mijn bijdrage van een tijdje terug incl fotos.Rockiejj schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:54:
[...]
Ik heb ook 1 niet-werkend knopje waarvan de dealer zei "Oh ja, die doet niets.." alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Wel heb ik 1 nutteloze knop, START ENGINE STOP staat er op, echt nog nooit gebruikt...

Hoe start je de auto dan? Of is je auto al sinds levering defect?Martinique schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:18:
[...]
Aanname van mijn kant, maar volgens mij zijn het vooral de auto's die 'in het begin' zijn gebouwd die mogelijk niet werkende knopjes hebben? Ik heb bijv nergens niet-werkende-knoppen. Zie hier mijn bijdrage van een tijdje terug incl fotos.
Wel heb ik 1 nutteloze knop, START ENGINE STOP staat er op, echt nog nooit gebruikt...
Jij hebt duidelijk je Enyaq nog nietcrimby schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:19:
[...]
Hoe start je de auto dan? Of is je auto al sinds levering defect?
(Je start m door op de stoel te gaan zitten en de rem in te trappen. Ook het stoppen is een kwestie van uitstappen.)
Kan je gewoon uitstappen? Ik altijd maar moeilijk aan die ‘P’ trekken.Martinique schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:22:
[...]
Jij hebt duidelijk je Enyaq nog niet![]()
(Je start m door op de stoel te gaan zitten en de rem in te trappen. Ook het stoppen is een kwestie van uitstappen.)
Nee hoor, hier mijn Enyaq sinds 2 weken in bezit, wel het knopje op het stuur maar geen TA. Werd ook alleen geleverd met de "basis" Assistentie.Martinique schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:18:
[...]
Aanname van mijn kant, maar volgens mij zijn het vooral de auto's die 'in het begin' zijn gebouwd die mogelijk niet werkende knopjes hebben? Ik heb bijv nergens niet-werkende-knoppen. Zie hier mijn bijdrage van een tijdje terug incl fotos.
Navraag bij de dealer leverde op dat TA momenteel niet mogelijk is om achteraf te activeren.

Dus binnenkort maar aan de slag met de OBDEleven.
Zijn er eigenlijk Enyaq's geleverd met wel het knopje op het stuur, maar geen capacitief stuur? Maw, hoe kom ik erachter of ik een capacitief stuur heb?
[ Voor 8% gewijzigd door Star65 op 24-03-2022 10:38 ]
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
Ah ja.Wootism schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:32:
[...]
Kan je gewoon uitstappen? Ik altijd maar moeilijk aan die ‘P’ trekken.
Nog een knop die ik nog nooit heb gebruikt, tezamen met de "start stop".
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Als je een tijdje het stuur loslaat (met standaard lane assist) zou volgens mij de melding stuur vasthouden moeten verschijnen?Star65 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:33:
[...]
Zijn er eigenlijk Enyaq's geleverd met wel het knopje op het stuur, maar geen capacitief stuur? Maw, hoe kom ik erachter of ik een capacitief stuur heb?
In je bestelling zou ook ergens stuur met HOD (hands off detectie) moeten staan?
Weet iemand of je HOD (hands off detectie) via een ODBEleven kan uitschakelen? Is echt een irritatie punt, schijnbaar hou ik het stuur niet vast zoals Skoda dat wil...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Correct!! Nog 2,5 week minus 1 dag plus nog eventuele vertraging wachten!Martinique schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:22:
[...]
Jij hebt duidelijk je Enyaq nog niet![]()
Hoe cool is dat! Echt een gadget zo
Dus je zet hem enkel in ‘N’ en stapt uit?JanHenk schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:40:
[...]
Ah ja.
Nog een knop die ik nog nooit heb gebruikt, tezamen met de "start stop".
Nee, het was zoals ik al zei; de ID3/4 laat groene lijnen zien in de HUD en dashboard display. De Enyaq enkel oranje lijnen. (zie de afbeeldingen die je zelf al plaatste)Cloclo100 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:22:
[...]
Ik denk dat ik weet waar de verwarring zit. In de HUD gaan ze van oranje naar groen als de lijnen gedetecteerd zijn.. In dat kleine display niet.
Vreemde keuze overigens aangezien groen veel logischer is.
:strip_exif()/f/image/POuW99t84S4W0Q6vRTlHMALs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Wootism op 24-03-2022 10:54 ]
Haha zo herkenbaar, ik blijf ook maar aan die "mini-handrem" trekken, gewoon omdat dat een automatisme is wat nog stamt uit de tijd van de mechanische handrem: Uitstappen dus de handrem erop... Maar in theorie dus niet nodig. Zodra je in de auto hold staat, je billen van de stoel haalt en de deur opent zou hij al niet meer weg kunnen rollen, je hoeft hem niet eens in N te zetten.Wootism schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:32:
[...]
Kan je gewoon uitstappen? Ik altijd maar moeilijk aan die ‘P’ trekken.
[ Voor 15% gewijzigd door Martinique op 24-03-2022 10:56 ]
Hebben jullie ook het probleem dat de achterklep niet "goed" sluit en je hem na het dichtdoen altijd nog even een zetje moet geven? Ik heb al een flink aantal keer gehad dat ik de klep sluit, ga zitten en vervolgens een rode achterklep in m'n dashboard zie..
True, wet der gewoonteMartinique schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Haha zo herkenbaar, ik blijf ook maar aan die "mini-handrem" trekken, gewoon omdat dat een automatisme is wat nog stamt uit de tijd van de mechanische handrem: Uitstappen dus de handrem erop... Maar in theorie dus niet nodig.
Aan de andere kant maakt het qua handeling niet uit volgens mij.
Óf je trekt aan je ‘P’ waarna de auto hem ook automatisch op ‘N’ zet.
Óf je zet hem op ‘N’ waarna de auto hem na het uitstappen automatisch op ‘P’ zet.
- Ah ik zie nu je ‘edit’:
Ik heb die Autohold uitstaan namelijk. Daar zit natuurlijk het voornaamste verschil in!
Als ik mijn rem loslaat gaat hij meteen rijden, dus vandaar dat mijn uitstapmethode anders is.
[ Voor 15% gewijzigd door Wootism op 24-03-2022 11:00 ]
De stelpootjes al geprobeerd? Zitten link en recht, kan je aan draaien. Dat hielp bij mij.Rockiejj schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:55:
Hebben jullie ook het probleem dat de achterklep niet "goed" sluit en je hem na het dichtdoen altijd nog even een zetje moet geven? Ik heb al een flink aantal keer gehad dat ik de klep sluit, ga zitten en vervolgens een rode achterklep in m'n dashboard zie..
Ik zit even op de skoda website te kijken, maar ik mis nu ineens het Comfort Stoel pakket. Deze heb ik wel in mijn bestelling staan, maar zie ik dus niet meer terug. Enig idee waarom? Ik kan nu ook nergens meer vinden wat daar ook alweer precies in zat....
https://www.skoda.nl/modellen/enyaq/optiepakketten
https://www.skoda.nl/modellen/enyaq/optiepakketten
Nee, je stopt en stapt uit. Verder niks (als auto hold aan staat).
Bij mij staat hij soms aan, soms uit, hij staat in de 3 favorieten bij mij. Met fileparkeren in een klein vak vindt ik het echt ruk dat je hem elke keer door die auto-hold heen moet duwen. (Nu heb ik geen sensoren voor en geen camera achter.)P_de_B schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:24:
[...]
Ik heb dit al eens eerder aan iemand gevraagd, maar waarom zou je dit uit zetten? Zal vast een reden zijn, maar ik snap hem niet.
(En ja, ik weet dat je ook stil kunt komen staan zonder dat ie op auto hold springt door de rem niet te diep in te trappen.)
Maar verder ben ik inderdaad heel blij met de auto-hold en zou hem niet standaard uit willen hebben, maar dat blijft persoonlijk natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Martinique op 24-03-2022 11:33 ]
Goede tip, ik gooi hem na meldingen gehad te hebben gewoon harder dicht😂kw_nl schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:59:
[...]
De stelpootjes al geprobeerd? Zitten link en recht, kan je aan draaien. Dat hielp bij mij.
Ik heb hem nog aanstaan, maar ik twijfel nog om hem uit te zetten. Als ik van mijn oprit wegrij, rij ik eerst een klein stukje (halve meter), om langs de heg te kijken of er iets aankomt, dan rij ik pas weg. De autohold functie zit me daar altijd in de weg. Bij het stoplicht is het ideaal.P_de_B schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:24:
[...]
Ik heb dit al eens eerder aan iemand gevraagd, maar waarom zou je dit uit zetten? Zal vast een reden zijn, maar ik snap hem niet.
Sinds mijn stuur vervangen is kan ik hem ook onder vasthouden, eerst moest het heel specifiek op 10 voor 2.kw_nl schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:45:
Weet iemand of je HOD (hands off detectie) via een ODBEleven kan uitschakelen? Is echt een irritatie punt, schijnbaar hou ik het stuur niet vast zoals Skoda dat wil...
Dat het verdienmodel naar licenties gaat is een ontwikkeling die je meer ziet in andere markten ook, maar als je het dan via ODB low level aan kan zetten zou wel heel droevig zijn 😂, en goedkoop voor de klant👍crimby schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Mijn laatste twee auto’s waren automaat, dus voelt vertrouwd. Meer zit er voor mij niet achter.P_de_B schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:24:
[...]
Wow, dit ga ik zometeen proberen!kw_nl schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:59:
[...]
De stelpootjes al geprobeerd? Zitten link en recht, kan je aan draaien. Dat hielp bij mij.
Ik heb autohold uitstaan, met fileparkeren in kleine plekjes vond ik het heel irritant dat ik de hele tijd voet van rem naar stroom moest verplaatsen en dan ‘schokte’ de auto zo naar voren. Direct uitgezet, nooit meer aan, ook redelijk overbodig in automaat wmb.P_de_B schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:24:
[...]
Ik weet dat er een mogelijkheid is om rem half in te drukken en dat AH dan niet activeert, maar dat vond ik niet relaxt werken.
Ik snap niet waarom ze de “automaat” functie gemaakt hebben in plaats van single pedal driving. Waarom wil je dat de auto automatisch gaat rollen? Ik heb liever controle over de auto, dus pas rollen als je het stroompedaal zachtjes intrapt. Vandaar auto hold bij mij aan, en het “schokken” maar voor lief nemen. Zo het ik ook die functie dat hij zelf remt als je bijna ergens tegenaanbotst bij inparkeren aan staan, heeft me in het begin al een keer gered😂.Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:02:
[...]
Ik heb autohold uitstaan, met fileparkeren in kleine plekjes vond ik het heel irritant dat ik de hele tijd voet van rem naar stroom moest verplaatsen en dan ‘schokte’ de auto zo naar voren. Direct uitgezet, nooit meer aan, ook redelijk overbodig in automaat wmb.
Ik weet dat er een mogelijkheid is om rem half in te drukken en dat AH dan niet activeert, maar dat vond ik niet relaxt werken.
Ik heb het idee dat ze mbt software nog teveel de aanpak kiezen als evolutie van een brandstof auto, terwijl je nu juist de kans hebt om in een keer grote stappen vooruit te zetten.
Maar misschien zijn ze bang om dan conservatieve klanten te verliezen?
Goed om te weten, kijken of ik de dealer kan verleiden tot een nieuw stuur. Had pas ook dat de melding ACC en Travel Assist niet beschikbaar, maar dan om de 20 seconden. Was gelukkig een korte rit, maar gekmakend. Was de dag erna wel weg.Daan_P schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:36:
[...]
Sinds mijn stuur vervangen is kan ik hem ook onder vasthouden, eerst moest het heel specifiek op 10 voor 2.
Bij de VW zijn ook de kleuren van het stroomverbruik en bijladen andersom. Als je "gas geeft" wordt het balkje blauw en als je remt en hij regenereerd wordt hij groen.
Och ja, logica?
Och ja, logica?
Wootism schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Nee, het was zoals ik al zei; de ID3/4 laat groene lijnen zien in de HUD en dashboard display. De Enyaq enkel oranje lijnen. (zie de afbeeldingen die je zelf al plaatste)
Vreemde keuze overigens aangezien groen veel logischer is.
[Afbeelding]
Hoe zet je die functie aan dat hij zelf remt bij inparkeren als je bijna ergens tegenaanbotst? Heb je een bepaalde optie nodig om deze functie te kunnen gebruiken? Ik heb sensoren voor en achter en zie op het scherm en hoor *piep* als er zo'n situatie is, maar zelf remmen....Daan_P schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:08:
[...]
Ik snap niet waarom ze de “automaat” functie gemaakt hebben in plaats van single pedal driving. Waarom wil je dat de auto automatisch gaat rollen? Ik heb liever controle over de auto, dus pas rollen als je het stroompedaal zachtjes intrapt. Vandaar auto hold bij mij aan, en het “schokken” maar voor lief nemen. Zo het ik ook die functie dat hij zelf remt als je bijna ergens tegenaanbotst bij inparkeren aan staan, heeft me in het begin al een keer gered😂.
Ik heb het idee dat ze mbt software nog teveel de aanpak kiezen als evolutie van een brandstof auto, terwijl je nu juist de kans hebt om in een keer grote stappen vooruit te zetten.
Misschien moet je dit dan nog in de instellingen aanvinken. De enige voorwaarde is dat auto-hold actief is. Ik vindt het eerlijk gezegd een vervelende feature, het is niet even subtiel remmen maar echt een noodstop… Daarom gaat bij mij auto-hold vaak uit tijdens het fileparkeren.bram2700 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:24:
[...]
Hoe zet je die functie aan dat hij zelf remt bij inparkeren als je bijna ergens tegenaanbotst? Heb je een bepaalde optie nodig om deze functie te kunnen gebruiken? Ik heb sensoren voor en achter en zie op het scherm en hoor *piep* als er zo'n situatie is, maar zelf remmen....
Ik had ook graag de mogelijkheid gehad om dat creepen uit te zetten.Daan_P schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:08:
[...]
Ik snap niet waarom ze de “automaat” functie gemaakt hebben in plaats van single pedal driving. Waarom wil je dat de auto automatisch gaat rollen? Ik heb liever controle over de auto, dus pas rollen als je het stroompedaal zachtjes intrapt. Vandaar auto hold bij mij aan, en het “schokken” maar voor lief nemen. Zo het ik ook die functie dat hij zelf remt als je bijna ergens tegenaanbotst bij inparkeren aan staan, heeft me in het begin al een keer gered😂.
Maar ik snap wel dat het handig kan zijn bij parkeren. Bij parkeren kan je dan ook 'single pedal driving' doen met de rem, je hoeft niet gas te geven en je voet te verzetten naar de rem.
.
[ Voor 99% gewijzigd door this op 24-03-2022 14:23 ]
Volgensmij zit die rem functie ergens bij de instellingen van de rijhulp systemen dacht ik.
Single pedal met de rem kan ook ja, alleen wat ouderwets
Zou nog handiger zijn als je zowel vooruit als achteruit kan met één pedaal zonder de automaat handmatig te bedienen, kan alleen geen logische bediening verzinnen zonder dat je zon “click” moet hebben als bij een wielrenfiets 😂
Of gewoon een joystick ipv stuur en pedalen
werkt in een helicopter ook prima.
Single pedal met de rem kan ook ja, alleen wat ouderwets
Zou nog handiger zijn als je zowel vooruit als achteruit kan met één pedaal zonder de automaat handmatig te bedienen, kan alleen geen logische bediening verzinnen zonder dat je zon “click” moet hebben als bij een wielrenfiets 😂
Of gewoon een joystick ipv stuur en pedalen
[ Voor 9% gewijzigd door Daan_P op 24-03-2022 14:40 ]
Doet hij automatisch, maar het is niet subtiel remmen, het is noodstop waar je net geen whiplash aan overhoudt.bram2700 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:24:
[...]
Hoe zet je die functie aan dat hij zelf remt bij inparkeren als je bijna ergens tegenaanbotst? Heb je een bepaalde optie nodig om deze functie te kunnen gebruiken? Ik heb sensoren voor en achter en zie op het scherm en hoor *piep* als er zo'n situatie is, maar zelf remmen....
Soms best irritant bij lang gras of klimop die de sensoren iets teveel kietelen.
Ik heb Auto-hold altijd uit staan en hij maakt gewoon netjes noodstops. Heeft volgens mij niks met elkaar te maken.Martinique schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:02:
[...]
Misschien moet je dit dan nog in de instellingen aanvinken. De enige voorwaarde is dat auto-hold actief is. Ik vindt het eerlijk gezegd een vervelende feature, het is niet even subtiel remmen maar echt een noodstop… Daarom gaat bij mij auto-hold vaak uit tijdens het fileparkeren.
Mijn eerste ervaring met snelladen;
Auto uit de garage gehaald waar de temperatuur 15 graden is, vervolgens 50km gereden.
SOC 9%
Buitentemp 20 graden
De auto aangesloten aan een orange snellader en de chargemeter laat al binnen 1 minuut 115 kw zien.
Goede cijfers ben er zeer tevreden over.
Auto uit de garage gehaald waar de temperatuur 15 graden is, vervolgens 50km gereden.
SOC 9%
Buitentemp 20 graden
De auto aangesloten aan een orange snellader en de chargemeter laat al binnen 1 minuut 115 kw zien.
Goede cijfers ben er zeer tevreden over.
Op de afgelopen pagina's zie ik niet zo snel antwoorden op mijn vraag, dus ik stel 'm toch even:
Hoe gaat het met de range van de IV60-bezitters hier? Met het huidige weer zou dat toch al snel meer richting de 390 moeten gaan, naar mijn idee. Klopt die aanname of zien jullie het toch nog (ver?) achterblijven qua range?
Hoe gaat het met de range van de IV60-bezitters hier? Met het huidige weer zou dat toch al snel meer richting de 390 moeten gaan, naar mijn idee. Klopt die aanname of zien jullie het toch nog (ver?) achterblijven qua range?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.