Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.448 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinbog
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 14:22
kw_nl schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:45:
Weet iemand of je HOD (hands off detectie) via een ODBEleven kan uitschakelen? Is echt een irritatie punt, schijnbaar hou ik het stuur niet vast zoals Skoda dat wil...
Ik zit met hetzelfde probleem! (voorlopig nog met de Skoda Octavia helaas, maar het systeem is grotendeels hetzelfde lijkt me...) Ook rijd ik vaak niet genoeg in het midden van de rijstrook volgens m'n auto, mn wanneer ik achter een busje zit en toch nog IETS wil zien:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Martinez- schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:39:
Op de afgelopen pagina's zie ik niet zo snel antwoorden op mijn vraag, dus ik stel 'm toch even:

Hoe gaat het met de range van de IV60-bezitters hier? Met het huidige weer zou dat toch al snel meer richting de 390 moeten gaan, naar mijn idee. Klopt die aanname of zien jullie het toch nog (ver?) achterblijven qua range?
Je weet dat 390km een WLTP range is welke nou niet bepaald geheel realistisch is?
Die 390 kan je halen, met nog iets hogere temperaturen EN een hele langzame rechtervoet. Als je constant 80 rijdt ga je het wel halen.

Zelf reken ik in de zomer met max 300 en winter 230. Maar dan rijd ik voornamelijk snelweg en m'n rechtervoet kan soms wat zwaarder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Hier ook, zo’n 300km aan te besteden kilometers. Met een 100% lading, staat ie op 317km to go. Effectief rij ik dat nooit want vaak ben ik al eerder op m’n bestemming.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Jasperzzz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:20:
[...]

Je weet dat 390km een WLTP range is welke nou niet bepaald geheel realistisch is?
Die 390 kan je halen, met nog iets hogere temperaturen EN een hele langzame rechtervoet. Als je constant 80 rijdt ga je het wel halen.

Zelf reken ik in de zomer met max 300 en winter 230. Maar dan rijd ik voornamelijk snelweg en m'n rechtervoet kan soms wat zwaarder zijn.
Vandaar richting de 390, niet of die behaald wordt :*) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
Martinez- schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:47:
[...]

Vandaar richting de 390, niet of die behaald wordt :*) .
Aha, richting de 390. Maar dat is het altijd als de lijn stijgend is :).
Ik zit momenteel op 260 met 100% accu. Dus wel weer richting de 390, maar heb niet de illusie dat ik ooit in de buurt kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11
Hebben mensen hier ervaring met het achteraf in (laten) bouwen van heads up display? Nog beter, is het te activeren middels die dongle?

Het is voor mij echt een fun2have, dus wil er niet echt veel geld aan uitgeven, maar wel leuk om te hebben denk ik…

Sportline 80 heeft dat niet standaard he? Hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:24
crimby schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:00:
Hebben mensen hier ervaring met het achteraf in (laten) bouwen van heads up display? Nog beter, is het te activeren middels die dongle?

Het is voor mij echt een fun2have, dus wil er niet echt veel geld aan uitgeven, maar wel leuk om te hebben denk ik…

Geen ervaring mee, maar je mist sowieso hardware hiervoor, dus ff activeren met een dongle is sowieso uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Op de afgelopen pagina's zie ik niet zo snel antwoorden op mijn vraag, dus ik stel 'm toch even:

Hoe gaat het met de range van de IV60-bezitters hier? Met het huidige weer zou dat toch al snel meer richting de 390 moeten gaan, naar mijn idee. Klopt die aanname of zien jullie het toch nog (ver?) achterblijven qua range?
Ik zit nu op 338 bij 100%. Nog nooit nodig gehad overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Martinique schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:10:
[...]

Geen ervaring mee, maar je mist sowieso hardware hiervoor, dus ff activeren met een dongle is sowieso uitgesloten.
Dacht misschien hetzelfde als het nutteloze travel assist knopje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Martinique schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:18:
[...]

Aanname van mijn kant, maar volgens mij zijn het vooral de auto's die 'in het begin' zijn gebouwd die mogelijk niet werkende knopjes hebben? Ik heb bijv nergens niet-werkende-knoppen. Zie hier mijn bijdrage van een tijdje terug incl fotos.

Wel heb ik 1 nutteloze knop, START ENGINE STOP staat er op, echt nog nooit gebruikt... _O-
Die knop gebruikte ik laatst wel, toen ik parkeerde maar nog niet wilde uitstappen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 10:28
Wootism schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Doet hij automatisch, maar het is niet subtiel remmen, het is noodstop waar je net geen whiplash aan overhoudt.
Soms best irritant bij lang gras of klimop die de sensoren iets teveel kietelen.
Inderdaad, de eerste keer dat het bij mij gebeurde dacht ik echt dat ik iets geraakt had, zo hard remde de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
crimby schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:00:

Zoals iemand hierboven al vertelde heb je hardware nodig. Iets zal moeten gaan projecteren, zit niet standaard in de auto.
Mijn gevoel zegt dat het heel duur is om dat achteraf te laten inbouwen, als het al mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 17:41
Wootism schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Ik heb hem zelf ‘gedipt’ met producten van spraydip.nl. Is nagenoeg hetzelfde als Plastidip volgens mij.
Zit er nu bijna 5 maanden op, wasstraat bestendig en zelf te verwijderen. Ik was met 1 busje klaar = €9,- Uiteindelijk iets van 7 dunne laagjes opgezet met tussenpozen van 10-15 min.
Logo ook meteen meegespoten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw, dit ga ik ook doen. heel erg gaaf! Dank voor het delen. 8)

Toen ik net om 18 uur weg reed van het werk had ik 394. De range blijft oplopen bij mij met dit mooie weer. Ik rij standaard bijna alles op cruise control en alleen maar 50-80 richting het werk. Vandaar dat het natuurlijk zo goed op loopt, maar ben benieuwd waar het stopt! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Vanitas1996 op 24-03-2022 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:45
Boefmans schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:25:
[...]

Die knop gebruikte ik laatst wel, toen ik parkeerde maar nog niet wilde uitstappen.
Ik gebruik de start/stop knop eigenlijk altijd bij het parkeren, vooral 's avonds vind ik het prettig als de interieur verlichting dan aanspringt voordat ik uitstap, ook op de achterbank zodat er geen sport/gym/schooltassen, drinkbekers, speelgoed, knutsels en weet-ik-veel wat achter blijft in de wagen. Eventueel ingedutte passagiers op de achterbank worden ook vriendelijk doch dringend gewekt. En ik weet 100% zeker dat de parkeerrem erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 12:21
P_de_B schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Nee, je stopt en stapt uit. Verder niks (als auto hold aan staat).
_/-\o_
Die kende ik nog niet, vandaag direct paar keer uitgeprobeerd. Dat P knopje vond ik toch al een beetje een lullig knopje.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Heel veel keus op de ODBeleven site.

Krijg binnenkort de enyaq sportline, met assistentie pakket. Dus wil ook wel proberen of TA aan te zetten is. (En vast nog wel meer leuks 🤗)

Wat voor versie heb ik nodig van ODBeleven? Pro pack, Ultimate pack, of alleen het apparaatje.

Als ik het goed lees een Pro pack (sfd unlocked, long coding)?

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Night89 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 01:04:

klopt

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
Night89 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 01:04:
Heel veel keus op de ODBeleven site.

Krijg binnenkort de enyaq sportline, met assistentie pakket. Dus wil ook wel proberen of TA aan te zetten is. (En vast nog wel meer leuks 🤗)

Wat voor versie heb ik nodig van ODBeleven? Pro pack, Ultimate pack, of alleen het apparaatje.

TA is alleen maar aan te zetten als je het bekende knopje op het stuur hebt, die dus in eerste instantie niets doet. Zonder dat knopje kan je TA niet aanzetten.
Je hebt inderdaad een Pro-pack nodig voor Long Coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockiejj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-09-2022
Ik merk dat ik toch het assistentie pakket mis (geen ACC, geen blinde-hoek notificatie). Weten jullie of deze achteraf nog in te bouwen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:14

rammes

koekebakker 1e klas

Rockiejj schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:35:
Ik merk dat ik toch het assistentie pakket mis (geen ACC, geen blinde-hoek notificatie). Weten jullie of deze achteraf nog in te bouwen is?
Ik zou die vraag bij (verschillende) dealers neerleggen,

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11-09 23:09
rammes schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Ik zou die vraag bij (verschillende) dealers neerleggen,
Heel benieuwd naar de mogelijkheden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:05
Afgelopen week de start-stop knop gebruikt om na het parkeren stroom te houden op het stopcontact en usb-punten. Met het airco-tje aan op een parkeerterrein, MacBook in het stopcontact (van de Enyaq) en een uur lang deelgenomen aan een teams vergadering.

Volgens het display was het totale stroomverbruik 0,7 kWh, de accu van de MacBook liep vlot vol, zat prima en de airco hield de temperatuur prima. Oké achter een bureau is beter, maar dit was de enige oplossing die paste in de agenda en viel niks tegen.

Even iets anders, ik zie al de eerste slijtage plekken ontstaan in de vloermat. Aan de bestuurderszijde, precies waar mijn hak altijd staat. Vind ik erg snel na 11k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:15
Rockiejj schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:35:
Je zou https://www.cartronic.nl/ kunnen vragen, maar reken maar dat het niet goedkoop gaat zijn...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 10:47
Jasperzzz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Zoals iemand hierboven al vertelde heb je hardware nodig. Iets zal moeten gaan projecteren, zit niet standaard in de auto.
Mijn gevoel zegt dat het heel duur is om dat achteraf te laten inbouwen, als het al mogelijk is.
En ik dacht ooit eens begrepen te hebben dat je een specifieke voorruit moet hebben als je er iets op projecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 14:57
Arosa schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:47:

Even iets anders, ik zie al de eerste slijtage plekken ontstaan in de vloermat. Aan de bestuurderszijde, precies waar mijn hak altijd staat. Vind ik erg snel na 11k.
Ja heb ik ook al na 4k last van. Dacht dat het aan mijn schoenen of manier van zitten lag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Ik ben een lease EnyaQ aan het samenstellen en kan nergens vinden wat de optie Funtioneel > Drive van 350 euro inhoudt.
Googlen op EnyaQ en Drive geeft me enkel de generieke "drive een Enyak" antwoorden.
Weet iemand wat de Drive optie van 350 euro doet?

[ Voor 0% gewijzigd door Cozm0 op 25-03-2022 13:53 . Reden: Is wel zo netjes als ik EnyaQ goed spel :D ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Drive:

PFA - Verwarmbaar stuurwiel incl. peddels voor recuperatie & HOD
- Drive mode select

Standaard in de 80, optie op de 60.
Staat gewoon in de prijslijst.

[ Voor 83% gewijzigd door Pizzaman op 25-03-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockiejj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-09-2022
kw_nl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Je zou https://www.cartronic.nl/ kunnen vragen, maar reken maar dat het niet goedkoop gaat zijn...
Ga ik eens doen, dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adraienyaq
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-01-2023
Cozm0 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:22:
Ik ben een lease Enyak aan het samenstellen en kan nergens vinden wat de optie Funtioneel > Drive van 350 euro inhoudt.
Googlen op Enyak en Drive geeft me enkel de generieke "drive een Enyak" antwoorden.
- Verwarmbaar stuurwiel incl. peddels voor recuperatie & HOD

- Drive mode select

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:29
Cozm0 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:22:
Ik ben een lease Enyak aan het samenstellen en kan nergens vinden wat de optie Funtioneel > Drive van 350 euro inhoudt.
Googlen op Enyak en Drive geeft me enkel de generieke "drive een Enyak" antwoorden.
Dit is het Enyaq forum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:21
Stekker.app schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Thanks! Super tof dat je Stekker gebruikt.

En leuk dat je die vraag stelt. Om automatisch slim laden voor elkaar te krijgen, hebben we een signaal nodig wanneer het laden begint. Bij Skoda kunnen we helaas de auto niet te vaak benaderen, dan gaat de 12V batterij van de auto leeg.

Omdat wij zien dat automatisch slim laden heel veel impact heeft op de hoeveelheid slim geladen kilometers zijn we op zoek naar andere manieren om dit voor elkaar te krijgen.

We denken er bijvoorbeeld aan om een P1 poort dongle te maken die je in je meterkast kan installeren. Ook zou een IoT button of NFC tag mogelijk zijn waardoor je je sessie makkelijker slim maakt. Mochten jullie nog suggesties hebben, horen we het natuurlijk graag.
In dit filmpje werkt het precies zo als de vraag van deze gebruiker is: een pop-up bij inpluggen. Is dat soms een testfeature, want in de praktijk werkt het zo (nog?) niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
this schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:00:
[...]

En ik dacht ooit eens begrepen te hebben dat je een specifieke voorruit moet hebben als je er iets op projecteert.
Kan me inderdaad nog iets herinneren van een gebruiker die een scheve HUD-projectie had waarna de garage zijn vooruit heeft vervangen :D
Mooi verhaal was dat, loste uiteraard het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Laatst online: 21:25
Ja dat was bij mijn Enyaq. Het is niet scheef, maar een product eigenschap aldus de dealer na diverse pogingen om te herstellen.

Ruit wat er nu in zit reflecteert wel meer dan de vorige waardoor het overdag scherper oogt.

[ Voor 27% gewijzigd door funkylicious op 26-03-2022 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

royverdegem schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:08:
[...]

TA is alleen maar aan te zetten als je het bekende knopje op het stuur hebt, die dus in eerste instantie niets doet. Zonder dat knopje kan je TA niet aanzetten.
Je hebt inderdaad een Pro-pack nodig voor Long Coding
Ja dat moet ik even controleren idd. Krijg wel het gewone assistentie pakket en een HOD stuur, dus heb maar gewoon goede hoop 😅 welk knopje moet dat precies zijn is daar toevallig een foto van?

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39
funkylicious schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:52:
Ja dat was bij mijn Enyaq. Het is niet scheef, maar een product eigenschap aldus de dealer na diverse pogingen om te herstellen.

Ruit wat er nu in zit reflecteert wel meer dan de vorige waardoor het overdag scherper oogt.
Dat is standaard wat dealers zeggen als ze het niet weten, net als dat de lijnen van de achteruitrijcamera niet helemaal lekker uitgelijnd zijn en de auto vaker scheef dan recht staat als je op de groene lijnen let.

Al moet ik zeggen dat inparkeren op de oranje lijnen wel beter gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
funkylicious schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:52:

‘Producteigenschap’
Ander woord voor een fabrieksfout :p

Mijn HUD mist links onderin namelijk ook een gedeelte waardoor het icoontje van ACC maar half zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
Wootism schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:30:
[...]

‘Producteigenschap’

Mijn HUD mist links onderin namelijk ook een gedeelte waardoor het icoontje van ACC maar half zichtbaar is.
Laat jullie in godsnaam niet afschepen.
HUD moet gewoon werken, niets meer niets minder.
Zonde als deze mooie feature niet naar behoren zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:04
Arosa schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:47:Even iets anders, ik zie al de eerste slijtage plekken ontstaan in de vloermat. Aan de bestuurderszijde, precies waar mijn hak altijd staat. Vind ik erg snel na 11k.
Ik heb er gelijk maatwerk rubberen matten in gelegd. Makkelijker schoon te houden (even afspoelen in de wasstraat) en geen slijtage. Nadeel is wel dat ze er een vanille geur aan hebben toegevoegd (beter dan rubber lucht, maar toch zeer aanwezige geur, duurt even voordat de lucht eruit is). Ze hebben ook matten voor de kofferbak.

https://www.justcarpets.nl/automatten/Skoda/enyaq/rubber/

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
Wootism schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:30:
[...]

‘Producteigenschap’

Zijn bij jou ook de augmented reality projecties scheef? De lijnen onder voorliggers worden soms bovenop de auto geprojecteerd ipv net onder de auto. Lijnen aan de zijkant om markeringen aan te geven kloppen ook niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funkylicious
goetfoud schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Ik kom er met mijn dealer niet uit en via Skoda zelf ook niet. Heb diverse klachten ingediend en besproken. Ze kunnen het niet oplossen tenzij er vanuit Skoda een oplossing komt. Ik heb er wel eens aan gedacht om de koop te ontbinden vanwege diverse mankementen, maar dat is ook niet wat ik wil.

In ieder geval koop ik nooit meer een auto bij PON. Echt een beroerde service en intern maken ze fout op fout.

[ Voor 12% gewijzigd door funkylicious op 26-03-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Isheara schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Ik heb er gelijk maatwerk rubberen matten in gelegd. Makkelijker schoon te houden (even afspoelen in de wasstraat) en geen slijtage. Nadeel is wel dat ze er een vanille geur aan hebben toegevoegd (beter dan rubber lucht, maar toch zeer aanwezige geur, duurt even voordat de lucht eruit is). Ze hebben ook matten voor de kofferbak.

Slijtplekken na amper een jaar gebruik is natuurlijk ronduit slecht, dat mag gewoon niet. Zou ook gewoon een nieuwe set matten vragen. Heb zelf de all weather matten uit de Škoda webshop. Ben er erg tevreden over, geen geur. En de originele matten bewaar ik nog maar even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
goetfoud schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Hij werkt ook goed, alleen valt er links onder een stukje van het ACC icoontje af.
Als ik lees hoe een dealer hier mee om gaat en zelfs voorRUITEN gaat vervangen is het zonde van de tijd om dit te escaleren.
Vind het ook niet storend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 06:29
Wootism schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:48:
[...]
EN zelfs voorhuiden gaat vervangen is het zonde van de tijd om dit te escaleren.
Aparte dealer heb jij :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
funkylicious schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Zijn bij jou ook de augmented reality projecties scheef? De lijnen onder voorliggers worden soms bovenop de auto geprojecteerd ipv net onder de auto. Lijnen aan de zijkant om markeringen aan te geven kloppen ook niet
Nee, die zijn bij mij wel recht. Groene of rode lijntje staat altijd netjes onder de voorligger.
Ik heb enkel het ‘probleem’ dat er linksonder een hoekje afvalt. Als ik HUD scheef instel is hij wel volledig zichtbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Potverdorie, da’s wel een beroerde typo inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico1984
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-03-2024
De regulus velgen die af fabriek op mijn Enyaq zitten wil ik vervangen door een maatje groter. Dus bij deze te koop:

4x velg + band Regulus 19 inch
Ca 3700 km gereden.
Schadevrij!

Bij interesse stuur even een pb!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJ9XkPFpTzLDQmYP8CaEqOjz76M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWfaxScpSmjR8vvSSuz0TOIk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Laatst online: 02-08 22:47
Nico1984 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:36:
De regulus velgen die af fabriek op mijn Enyaq zitten wil ik vervangen door een maatje groter. Dus bij deze te koop:

4x velg + band Regulus 19 inch
Ca 3700 km gereden.
Schadevrij!

Bij interesse stuur even een pb!

[Afbeelding]
Waar ga je ze mee vervangen?
(Overigens geen interesse in deze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
Night89 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 01:07:
[...]

Ja dat moet ik even controleren idd. Krijg wel het gewone assistentie pakket en een HOD stuur, dus heb maar gewoon goede hoop 😅 welk knopje moet dat precies zijn is daar toevallig een foto van?
Deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUagIJaH4N4MBy8pH_imLPbc9ys=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2CxnTRSmKQ8WGmCfYHKrggu3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Hier ook slijtageplekken op de mat. Ik heb de auto in lease eens kijken of ik via dealer/LM wat mee kan anders koop ik zelf wel een keer zo'n rubberen mattenset

[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 27-03-2022 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 06:29
FJP84 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:37:
Hier ook slijtageplekken op de mat. Ik heb de auto in lease eens kijken of ik via dealer/LM wat mee kan anders koop ik zelf wel een keer zo'n rubberen mattenset
Had ik bij mijn Octavia uit 2012 & 2017 ook. Een slijtplek waar mijn hak rust van het gaspedaal. Nu mooi de rubberen matten erin en nergens last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arosa
Isheara schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Over het algemeen wordt de auto niet heel vies van binnen. En om nu zelf matten te kopen omdat Skoda slechte kwaliteit levert, dat vind ik wat ver ga. Bovendien is het een auto van de baas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmr
Arosa schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:18:
[...]

Over het algemeen wordt de auto niet heel vies van binnen.
Ik heb nog maar eens gekeken, en wat denk je, je hebt gelijk! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vraagje: ik ben een milieusticker voor Frankrijk aan het aanvragen. Wat is de Euronorm van de Enyaq. Ik heb.nu gekozen voor 'Geen Euronorm' want ik kan deze niet vinden en ik verwacht dat een EV geen Euronorm heeft. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 08:02
FJP84 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:16:
Vraagje: ik ben een milieusticker voor Frankrijk aan het aanvragen. Wat is de Euronorm van de Enyaq. Ik heb.nu gekozen voor 'Geen Euronorm' want ik kan deze niet vinden en ik verwacht dat een EV geen Euronorm heeft. Klopt dit?
staat dat niet onder het kopje milieu als je het kenteken opzoekt op rdw.nl?

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
0, groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Je hebt ook Nederlandse sites die op basis van je kenteken al meteen de juiste sticker kunnen verkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Die stickers zijn toch absoluut geen rocket sciense :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mh2Rh4s9qPX-8oVecVmyJZxCkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wO1Ru3HD7zyaSPFsz29VZkmE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:21
Wootism schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:19:
[...]

[Afbeelding]
Precies, staat toch overal ZEER duidelijk 8)7

Dit is de officiële Franse website waar je ze kunt bestellen, veel goedkoper dan veel wederverkopers aanbieden: https://certificat-air.gouv.fr/

Wel bedankt voor de tip overigens @FJP84 , ik wist niet eens dat dit bestond in FR _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door RandomNick op 28-03-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekker.app
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-12-2023
RaymondD schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:59:
[...]

Is dit bij alle MEB voertuigen? Of alleen de Enyaq? Ik poll al heel lang met home assistant de VW we connect id API maar heb nog nooit een probleem met de 12v accu gemerkt.
MEB lijkt één platform, maar elk merk gaat anders om met API calls omdat er weer andere infrastructuur voor gebruikt wordt. VW schermt na een tijd API calls af. Bij VW is het ons ook nog nooit overkomen, maar wel bij Hyundai en één keer bij Skoda.

Beyond smart charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStone91
  • Laatst online: 21-12-2022
De vering van mijn Enyaq maakt een ‘pffff’ geluid als ik rustig over een drempel tijd. Ik hoor het alleen met de ramen open dus het is niet heel erg maar is een dergelijk geluid normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Wootism schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:19:
[...]

[Afbeelding]
Haha goeie: 7(8)7 gevalletje nogal dom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 14:26
Heeft iemand ervaring met het bestellen van een extra laadkabel? Ik heb er 1 extra nodig van 10 meter lengte. Zijn er zaken waar ik op moet letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Maat28 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:59:
Heeft iemand ervaring met het bestellen van een extra laadkabel? Ik heb er 1 extra nodig van 10 meter lengte. Zijn er zaken waar ik op moet letten?
Even deel 1 gebruiken en dan zoekterm laadkabel, zijn diverse links gepost waar te bestellen, maar ook met welke onderdelen zelf te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door knirrebir op 29-03-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

BeaM-R

Powerrrrr

Het viel me vandaag op dat er twee functies in mijn menu staan die ik (naar mijn weten) nooit eerder heb gezien. Het betreft "uitwijkassistent" en "remfunctie voor afslaan". Is dit met een update toegevoegd of heb ik dat altijd over het hoofd gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7sKdXN8QFIl0mY36IHwCwBN25Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y6bx2zVN4pikjWVGhhyzqK01.jpg?f=user_large

Ik kan beide niet inschakelen, want dan krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Du_AwpZIznTeO1hi1tioE1Qv_fA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X4EdIERFhywUkDSgtBhWpb2o.jpg?f=user_large

Ook in het grafische menu staat een symbool:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffQYzFdA1a-S_tjHTGkHUgrt-f4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/si8u4huqs8ezoAlv1NMxZmnh.jpg?f=user_large

Het lijkt me te maken te hebben met adaptieve cruisecontrol ofzo?

Mijn uitvoering:
iV60 Sportline (afgeleverd dec 2021) met enkel als opties klimaatpakket en comfort plus pakket.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
BeaM-R schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:11:
Het viel me vandaag op dat er twee functies in mijn menu staan die ik (naar mijn weten) nooit eerder heb gezien. Het betreft "uitwijkassistent" en "remfunctie voor afslaan". Is dit met een update toegevoegd of heb ik dat altijd over het hoofd gezien?

[Afbeelding]

Ik kan beide niet inschakelen, want dan krijg ik de volgende melding:

[Afbeelding]

Ook in het grafische menu staat een symbool:

[Afbeelding]

Het lijkt me te maken te hebben met adaptieve cruisecontrol ofzo?

Mijn uitvoering:
iV60 Sportline (afgeleverd dec 2021) met enkel als opties klimaatpakket en comfort plus pakket.
Bij mij staat alles aan zoals in het plaatje te zien is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRGT0BcgpwK7cuBVJu_MhC4SS6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZykBvJW4dIhsUXMiEfR8mpi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dan wel de optie Assistentie Plus welke ik vermoed dat het mee temaken heeft en misschien dat die ook in Assistentie zit.

EDIT: Sowieso heeft de remfunctie temaken met predictive cruise control denk ik en die zit enkel in Assistentie Plus.

[ Voor 3% gewijzigd door SSJVegito op 29-03-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogba
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 08:06
Vraag aan de mensen die achteraf een vaste of een afneembare trekhaak hebben laten monteren buiten de Skoda dealer om.

Vandaag gesproken met de dealer en hij vertelde mij dat er veel problemen zijn met trekhaken die achteraf gemonteerd zijn. Bij een software update schijnt het systeem in storingsmodus te komen en dat is heel moeilijk of niet te verhelpen.

Zijn er mensen die deze ervaring delen of die mij kunnen bevestigen dat dit puur een "verkoop praatje" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouhaha
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 04-10-2022
drogba schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:23:
Vraag aan de mensen die achteraf een vaste of een afneembare trekhaak hebben laten monteren buiten de Skoda dealer om.

Vandaag gesproken met de dealer en hij vertelde mij dat er veel problemen zijn met trekhaken die achteraf gemonteerd zijn. Bij een software update schijnt het systeem in storingsmodus te komen en dat is heel moeilijk of niet te verhelpen.

Zijn er mensen die deze ervaring delen of die mij kunnen bevestigen dat dit puur een "verkoop praatje" is.
standard verhaaltje van officiele verkopers? doe het niet anders dan onze trekhaak te kopen.

Nu ergens hebben ze wel een punt: de maker kent de auto het beste, en kan dus wss het beste de compatibiliteit garanderen. Op mijn auto (Superb iV) werd de trekhaak in de garage gezet, zelf was die van fabriek af met trekhaak besteld. En is de garage ook naar de keuring gegaan hiervoor. Lijkt iets met legaal te maken, dat ze het in de fabriek zelf niet monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
SSJVegito schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:49:
[...]

Bij mij staat alles aan zoals in het plaatje te zien is:

[Afbeelding]

Ik heb dan wel de optie Assistentie Plus welke ik vermoed dat het mee temaken heeft en misschien dat die ook in Assistentie zit.

EDIT: Sowieso heeft de remfunctie temaken met predictive cruise control denk ik en die zit enkel in Assistentie Plus.
Predictive cruise control zit toch ook in assistentie basis? Ik heb het althans, maar geen TA.
Als ik de ACC aan het staan remt remt hij automatisch af voor rotondes en bochten. Of doet PCC wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Laatst online: 02-08 22:47
Even een vraag een de private lease rijders die leasen via PON.
Hoe is jullie auto verzekerd? Als ik de formulieren zo na lees lijkt dat een WA verzekering te zijn. Is er iemand die daar meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adraienyaq
  • Laatst online: 10-01-2023
Mastehose schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:00:
Even een vraag een de private lease rijders die leasen via PON.
Hoe is jullie auto verzekerd? Als ik de formulieren zo na lees lijkt dat een WA verzekering te zijn. Is er iemand die daar meer over weet?
Heb ik nagevraagd voordat ik de mijne bestelde. Is all risk verzekerd met standaard inzittendenverzekering.
Staat ook in je contract.
WA: Geen eigen risico
WA casco: eigen risico, max 500 euro. Dat is maar net wat je hebt afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:11
drogba schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:23:

Software-updates weet ik niet. Maar kan mij herinneren dat er wel iets over garantie staat bij gebruik van Trekhaak door derden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Wootism schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:53:
[...]

Predictive cruise control zit toch ook in assistentie basis? Ik heb het althans, maar geen TA.
Als ik de ACC aan het staan remt remt hij automatisch af voor rotondes en bochten. Of doet PCC wat anders?
Als ik de configurator mag geloven is dit pas vanaf Assistentie Plus. Daar baseer ik het nu op. Ik weet het anders ook niet. Hoe dan ook zal je Assistentie of Assistentie Plus nodig hebben welke niet aanwezig was als ik het goed gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
Bij de “standaard” Assisentie zit ook predictive cruise control.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srkoster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 20:10
Star65 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:07:
Bij de “standaard” Assisentie zit ook predictive cruise control.
Adaptieve cruise control zit bij assistentie, predictive bij assistentie plus. Zie de prijslijsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Star65
Oke, maar waarom remt die van mij dan af bij rotondes, bochten etc etc? (ik heb geen Assistentie Plus)

Of met andere woorden, wat doet die predictive dan meer bij het Plus pakket?

[ Voor 28% gewijzigd door Star65 op 30-03-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-09 11:32
SSJVegito schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:55:
[...]

Als ik de configurator mag geloven is dit pas vanaf Assistentie Plus. Daar baseer ik het nu op. Ik weet het anders ook niet. Hoe dan ook zal je Assistentie of Assistentie Plus nodig hebben welke niet aanwezig was als ik het goed gelezen heb.
Volgens mij doet ook de Eco Assist functie nog iets met het aanpassen van de snelheid bij kruisingen, bochten en rotondes. Je ziet in de display dan een symbooltje dat aangeeft dat je de stroompedaal moet loslaten. De wagen past vervolgens de snelheid en recuperatie aan.

Dat werkt gewoon bij Assistentie (zonder Plus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
srkoster schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:46:
[...]

Adaptieve cruise control zit bij assistentie, predictive bij assistentie plus. Zie de prijslijsten.
Travel assist zat vorig jaar ook gewoon bij Assistentie Basis, dus zo heilig zijn die optielijsten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srkoster
Star65 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:33:
Oke, maar waarom remt die van mij dan af bij rotondes, bochten etc etc? (ik heb geen Assistentie Plus)

Of met andere woorden, wat doet die predictive dan meer bij het Plus pakket?
Past hij ook de snelheid aan nalv de maximale snelheid? Bijv wanneer je op een N-weg eerst 60 mag en later 80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
srkoster schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Past hij ook de snelheid aan nalv de maximale snelheid? Bijv wanneer je op een N-weg eerst 60 mag en later 80?
Dat doet assistentie basis ook

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srkoster
P_de_B schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:38:
[...]

Dat doet assistentie basis ook
Als dat zo is, en hij remt ook automatisch voor bochten / rotondes met assistentie basis dan is dat idd gewoon predictive cruise control.

Mogen ze de prijslijst ook weleens updaten :)

[ Voor 7% gewijzigd door srkoster op 30-03-2022 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drogba
Tukker87 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:50:
[...]

Software-updates weet ik niet. Maar kan mij herinneren dat er wel iets over garantie staat bij gebruik van Trekhaak door derden in de handleiding.
In de handleiding staat niet specifiek iets over een trekhaak van derden, het onderstaande staat er wel.
Dit zou je kunnen interpreteren als het niet afgeven van garantie?!

@Trackerfire de link naar de manuals etc. in de openingspost werken niet meer.

WAARSCHUWING
Een ondeskundig ingebouwde of ongeschikte trekhaak kan bij een ongeluk de hoogvoltcomponenten van de wagen beschadigen en daardoor de vervolgschade verhogen of dodelijke verwondingen veroorzaken.

Vanwege de specifieke opbouw van wagens met een hoogvoltaccu raden wij aan uitsluitend een ŠKODA originele trekhaak te gebruiken. Voor deze staat ŠKODA garant voor de betrouwbaarheid, de veiligheid en de geschiktheid voor dit model.

Wij adviseren alle hiermee verband houdende werkzaamheden door een ŠKODA Servicepartner te laten uitvoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door drogba op 31-03-2022 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:34
drogba schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:55:
[...]

In de handleiding staat niet specifiek iets over een trekhaak van derden, het onderstaande staat er wel.
Dit zou je kunnen interpreteren als het niet afgeven van garantie?!

@Trackerfire de link naar de manuals etc. in de openingspost werken niet meer.

WAARSCHUWING
Een ondeskundig ingebouwde of ongeschikte trekhaak kan bij een ongeluk de hoogvoltcomponenten van de wagen beschadigen en daardoor de vervolgschade verhogen of dodelijke verwondingen veroorzaken.

Vanwege de specifieke opbouw van wagens met een hoogvoltaccu raden wij aan uitsluitend een ŠKODA originele trekhaak te gebruiken. Voor deze staat ŠKODA garant voor de betrouwbaarheid, de veiligheid en de geschiktheid voor dit model.

Wij adviseren alle hiermee verband houdende werkzaamheden door een ŠKODA Servicepartner te laten uitvoeren.
Ja dit zal elke fabrikant op deze manier formuleren. Als je een stapje terug neemt dan staat er niks qua vervallen van garantie.

Ik heb zelf bij een Brink partner een afneembare trekhaak laten monteren, inclusief kabelboom, en dat werkt prima. Geen storingen of verandering van werking/rijgedrag opgemerkt.
Hiervoor was ik overigens slechts €771 kwijt, voor mij een totale afgewogen nobrainer over een totale leaseperiode van 4,5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Spoiler alert: 135kW wordt niet gehaald. :+

[ Voor 24% gewijzigd door rammes op 31-03-2022 11:19 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogba
internetinfo schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:12:
[...]

Ja dit zal elke fabrikant op deze manier formuleren. Als je een stapje terug neemt dan staat er niks qua vervallen van garantie.

Ik heb zelf bij een Brink partner een afneembare trekhaak laten monteren, inclusief kabelboom, en dat werkt prima. Geen storingen of verandering van werking/rijgedrag opgemerkt.
Hiervoor was ik overigens slechts €771 kwijt, voor mij een totale afgewogen nobrainer over een totale leaseperiode van 4,5 jaar.
En je hebt ook al een software update gehad O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 11-09 22:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1o__1RnoKP6zhcAU7GO-hjnXvGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dB2r7BKedDKXXvzNfM8QUkVg.jpg?f=fotoalbum_large

Radio favorieten krijg ik niet op rij eronder. Dat + teken doet niets. Handleiding kan ik hierover niets vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Genestealer schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:57:
[Afbeelding]

Radio favorieten krijg ik niet op rij eronder. Dat + teken doet niets. Handleiding kan ik hierover niets vinden.
Ja dat heb ik ook, heb het opgegeven.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
Genestealer schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:57:
[Afbeelding]

Vanaf morgen is het mogelijk om daar Netflix, Viaplay etc aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Martinique schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:04:
[...]

Interessant, heb je een bron?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• karlkani1985
  • Laatst online: 28-08 08:46
Martinez- schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:13:
[...]

Interessant, heb je een bron?
Funny dat het dan op 1 april is he ;) >:) >:) >:) Denk ook dat we vanaf morgen ook 800 KM kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
karlkani1985 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:37:
[...]

Funny dat het dan op 1 april is he ;) >:) >:) >:) Denk ook dat we vanaf morgen ook 800 KM kunnen halen
Ah, maar natuurlijk. My bad :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Martinique schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:04:
[...]

Ik had gewoon even een momentje van blijdschap.... geen grappen dit 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2udOr-QBsxXfulaoTOMX2lEM6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3BzED6v9Yd4GeuKLS8hJqDG.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag toch nog wat winters weer gepakt met de Enyaq (eerste dag op zomerbandjes.....). Zijn er meer hier met allerlei storingen? ACC en lane assist niet beschikbaar door "geen sensoroverzicht". Dan dus ook geen klassieke cruise control. Vervolgens vastlopers van systeem, van volume knop, rode melding van remassistent steeds... vanaf Lelystad tot en met DiepFriesland een hoop piepjes en weinig hulp... met als sluitstuk: onder de 20km/uur steeds melding van parkeersensoren en dat manouvreerhulp niet beschikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stekker.app
  • Laatst online: 06-12-2023
RandomNick schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:09:
[...]

In dit filmpje werkt het precies zo als de vraag van deze gebruiker is: een pop-up bij inpluggen. Is dat soms een testfeature, want in de praktijk werkt het zo (nog?) niet...
Een pop-up bij het inpluggen krijg je alleen wanneer we een connectie met de paal hebben die je gebruikt en bij Tesla's, omdat we daar de locatiegegevens van krijgen. We werken aan andere automerken en mogelijkheden om laadsessies te detecteren.

We vinden dit heel erg belangrijk, want we zien dat automatisch slim laden (dus zonder extra handeling) heel veel CO₂ besparing geeft. Dit omdat je dan niet meer zelf eraan hoeft te denken om de laadsessie slim in te stellen, maar het vanzelf gaat.

Beyond smart charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:09
Trebor78 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:10:
[Afbeelding]

Vandaag toch nog wat winters weer gepakt met de Enyaq (eerste dag op zomerbandjes.....). Zijn er meer hier met allerlei storingen? ACC en lane assist niet beschikbaar door "geen sensoroverzicht". Dan dus ook geen klassieke cruise control. Vervolgens vastlopers van systeem, van volume knop, rode melding van remassistent steeds... vanaf Lelystad tot en met DiepFriesland een hoop piepjes en weinig hulp... met als sluitstuk: onder de 20km/uur steeds melding van parkeersensoren en dat manouvreerhulp niet beschikbaar is.
Geen travelassist en acc had ik helaas ook. Vrij beroerd, want dit komt doordat er sneeuw op de sensor blijft zitten. Als je stopt en de sneeuw in het midden van de zwarte grill schoonmaakt is het opgelost, tot er weer een laag sneeuw op zit.

Andere systemen bleven het wel doen. De parkeersensoren waren wel wat fanatieker door de aangekoekte sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
rammes schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:14:
[Twitter]

Spoiler alert: 135kW wordt niet gehaald. :+
Wellicht nét te koud. Ik zit er dicht tegen aan met 11° en ouwe software.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7mANuLfmjJma8VBjhds-bFQkf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XU55shHEKCcvOUWcaMn0BNjm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Wootism schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:35:
[...]

[Afbeelding]
dat is niet wat ik bedoel, check de video O-)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Trebor78 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:10:
[Afbeelding]

Ik had maar 2 dingen die continue gebeurde eigenlijk en dat was zonder ACC/TA aan dat die zat te zeiken dat ik meer naar het midden moest en vervolgens kortstonding op de rem ging staan waarna die vervolgens weer gewoon verder reed. Heel apart en irritant. Voor de rest werkte wel alles gewoon.

Sowieso vind ik dat in het midden rijden maar een irritante melding en lijkt het meer op zoveel mogelijk rechts van de baan rijden voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Ik had vanavond met inpluggen deze melding, nog niet eerder gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yU2Xi9Ljc3XjidJQCULY0CRFUc0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0jLbbyxAoWMLXAQC83Uglvvt.jpg?f=user_large

Vervolgens kon ik rechts op het scherm voor meer informatie kiezen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhidQ_UGsVq6IwjGu-H1KXIu65o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/40E5B2MvDnfYycit3jV6oB25.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZoMIm8CwgK1cmfCQPUuJ6unI14=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FkiH3y4RZd43A5Pq1aK9UmR3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Arosa schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:38:
Ik had vanavond met inpluggen deze melding, nog niet eerder gezien:
[Afbeelding]

Vervolgens kon ik rechts op het scherm voor meer informatie kiezen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is echt een gevalletje TL;DR, dat moet Skoda echt anders doen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Wootism schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:35:
[...]

[Afbeelding]
Die 11km/min, is dat WLTP of een waarde die gebaseerd is op jouw rijstijl?
Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.