Och verdeurie, de video laadde niet en ging meteen uit van het negatieve.
Scuzy

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Och verdeurie, de video laadde niet en ging meteen uit van het negatieve.
Geen van beide, dat is de laadsnelheid maar dan uitgedrukt in afstand per minuut.this schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:53:
[...]
Die 11km/min, is dat WLTP of een waarde die gebaseerd is op jouw rijstijl?
[ Voor 13% gewijzigd door Wootism op 31-03-2022 21:58 ]
Dat weet ik, maar die laadsnelheid in afstand per minuut uitgedrukt, is dat volgens je realistisch bereik of volgens je WLTP bereik?Wootism schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:56:
[...]
Geen van beide, dat is de laadsnelheid maar dan uitgedrukt in afstand per minuut.
Anders zou het betekenen dat ik binnen 40 minuten een 100% geladen accu leegrij
Same here! Zou toch stuk fijner zijn om de radio ‘buttons’ onder elkaar te krijgen ipv een lange streng die je moet swipen…..iemand een oplossing?Genestealer schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:57:
[Afbeelding]
Radio favorieten krijg ik niet op rij eronder. Dat + teken doet niets. Handleiding kan ik hierover niets vinden.
WLTP aangezien de verhouding tussen de kW laadsnelheid en de km/min altijd hetzelfde is.this schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:56:
[...]
Dat weet ik, maar die laadsnelheid in afstand per minuut uitgedrukt, is dat volgens je realistisch bereik of volgens je WLTP bereik?
[ Voor 6% gewijzigd door Wootism op 01-04-2022 10:51 ]
Je ziet toch ook het laadvermogen? Er staat 131kW bij?Wootism schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:50:
[...]
WLTP aangezien de verhouding tussen de kW laadsnelheid en de km/min altijd hetzelfde is.
De km/min is overigens de enige laadsnelheid-referentie die je auto aangeeft, dus ben ergens wel blij dat deze niet fluctueert op basis van rijstijl of temperatuur.
Nu weet ik dat ik tussen de 9 en 11km/min een prima laadsnelheid heb.
Via de boordcomputer van je auto zie je enkel het accu-percentage, hoe lang het nog duurt tot vol en dus die km/min.this schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:59:
[...]
Je ziet toch ook het laadvermogen? Er staat 131kW bij?
Mij zou het net handig lijken dat de laadsnelheid per km/min gebaseerd zou zijn op de rijstijl van afgelopen kwartier bijvoorbeeld. Dan weet je meteen hoeveel minuten je nodig hebt om je bestemming te bereiken.
Tenzij je natuurlijk dat laatste kwartier in turtle modus hebt zitten rijden omdat de batterij net niet leeg is
EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O
Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik hoop dat wij als Enyaq owners toegang houden tot het Booster abonnement (EUR 10,- p/m). Anders val je terug naar de normale E22,69 per maand, en daarmee is de Powerpass niet meer aantrekkelijk.hitgew schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:07:
Heeft iemand het 'gratis' abonnement (voor kopers met snellaad pakket) van Skoda Power pass laadpas inmiddels verlengd?
Die van mij loopt op 15-5 af, maar kan nergens vinden hoeveel de Charge Faster abo gaat kosten straks en tegen welke laadtarieven voor AC en DC.
[ Voor 40% gewijzigd door RandomNick op 01-04-2022 17:17 . Reden: Post omgebouwd ]
Ik heb je en nieuwe auto maar laadsnelheid is dan ook niet in de auto te zien volgens mij.Wootism schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:15:
[...]
Via de boordcomputer van je auto zie je enkel het accu-percentage, hoe lang het nog duurt tot vol en dus die km/min.
De laadsnelheid in kW moet je checken via de app. Niet echt logisch, maar gaat volgens mij veranderen met die nieuwe update.
Goed punt betreft die realistische laadsnelheid in km’s. Één van de vele dingen die wel handig zouden zijn
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
Na invoeren van VIN is het charge fast abonnement naar 9,99 euro gegaan….gratis dus zeker niet helaas. Ik heb IV80 met snel laden optie.RandomNick schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:25:
Eerste jaar gratis is dacht ik alleen als je het optionele snellaadpakket hebt genomen. Na invoeren VIN moet je dan kunnen kiezen voor Charge Faster Booster met waarde 0,-. Kan ook zijn dat 'ie dat pas laat zien als je het abo geactiveerd hebt, maar dat weet ik niet zeker.
Ik zie op je screenshot dat je 5 mogelijkheden hebt. Staan er geen Booster abbo's bij? Diegene die je bij het snellaadpakket krijgt heet Charge Faster DC Booster. En ik meen me te herinneren dat ik op moment van aanklikken nog niet zeker was of er nu iets in rekening gebracht ging worden. Dus wellicht zie je het pas na het maken van je keuze.Maat28 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:24:
[...]
Na invoeren van VIN is het charge fast abonnement naar 9,99 euro gegaan….gratis dus zeker niet helaas. Ik heb IV80 met snel laden optie.
[Afbeelding]
Ik heb mijn suite interieur onlangs met Gyreon ultimate leather behandeld. Duidelijke instructie videos op hun site te vinden. Blij met het resultaat en maakt het leer goed schoon.BAJ82 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:19:
Weet iemand hoe je het beste het suite interieur kan onderhouden? Wat is goed spul om het leer mee in te smeren/af te doen?
Dan staat waarschijnlijk je verwarming (of een andere verbruiker) aan, terwijl je accu zijn laadlimiet al heeft bereikt.svenxyz schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:32:
[Afbeelding]
Deze is nieuw voor mij. Is dat vanwege de temperatuur?
Als je een vertrektijd instelt dan wordt de accu voor verwarmd, dat is het conserveren.svenxyz schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:32:
[Afbeelding]
Deze is nieuw voor mij. Is dat vanwege de temperatuur?
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Was je hier nog verder mee gekomen? Heb het zelfde. Na koppelen VIN wel korting maar nog geen jaar gratis oid.Maat28 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:24:
[...]
Na invoeren van VIN is het charge fast abonnement naar 9,99 euro gegaan….gratis dus zeker niet helaas. Ik heb IV80 met snel laden optie.
[Afbeelding]
Dit gebeurd ook als je de auto aan de lader hebt hangen en je de verwarming aan hebt staan. Volgens mij betekend het enkel dat die het niet van de accu doet maar van de laadpaal.kw_nl schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:03:
[...]
Als je een vertrektijd instelt dan wordt de accu voor verwarmd, dat is het conserveren.
Oh dat wist ik niet. Maar het conserveren betekend wel degelijk dat de accu op temperatuur wordt gebracht.SSJVegito schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:45:
[...]
Dit gebeurd ook als je de auto aan de lader hebt hangen en je de verwarming aan hebt staan. Volgens mij betekend het enkel dat die het niet van de accu doet maar van de laadpaal.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Ik heb de usb poorten na levering laten inbouwen voor de kids bij de dealer. Origineel onderdeel, konden ze zo overzetten. De rolgordijnen vond ik nutteloos met de zwarte ramen. Kosten voor usb overigens wel 275 ex.Night89 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:43:
Hoi!
Ik sta op het punt een Enyaq 80 Sportline aan te schaffen. Reeds besteld model, dat is nog enigzins te doen met levertijd.
Nu zit niet alles er op wat ik zou willen ( mist family pakket, Sport plus pakket, en comfort stoel)
Zou zoiets nog later te monteren/activeren zijn? Snap dat bijvoorbeeld de stoelen echt een flinke investering vergt aangezien je dan de hele stoel vervangen moet. Maar misschien het family pakket wat makkelijker te doen.
Heeft iemand daar een idee van?
Dat is goed om te lezen, mooie optie om dat grut op vakantieritten rustig te houdenJappa26 schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:07:
[...]
Ik heb de usb poorten na levering laten inbouwen voor de kids bij de dealer. Origineel onderdeel, konden ze zo overzetten. De rolgordijnen vond ik nutteloos met de zwarte ramen. Kosten voor usb overigens wel 275 ex.
Met Vriendelijke Groet,
Heb zelf een Zappi v2, incl bridge en Harvi( meet apparaatje) ben zeer tevreden. Degelijk en heel stabiel. Allerlei handige opties zowel fysiek op de lader als via de app.Night89 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 01:41:
[...]
Een enyaq doet toch maar 11kw thuis laden, dus meer is sowieso niet nodig.
Een Zappi v2 zit ik nu over te lezen, kan ook alles. Ook met je zonnepanelen afstemmen enzo.
Nu nog een betrouwbare partij vinden die de handel netjes kan monteren 😅
Mijne is donderdag van de trein gekomen. Gemiddeld 5 werkdagen. Levering 16 april, met name door achteraf inbouwen, andere velgen etc.Night89 schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:09:
[...]
Dat is goed om te lezen, mooie optie om dat grut op vakantieritten rustig te houden![]()
Auto stond afgelopen week op de trein, heeft iemand een idee hoelang zo iets dan nog duurt? konden ze me niet zo gauw vertellen
O dat valt mee! ben benieuwd wanneer ze gaan bellen !Jappa26 schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:11:
[...]
Mijne is donderdag van de trein gekomen. Gemiddeld 5 werkdagen. Levering 16 april, met name door achteraf inbouwen, andere velgen etc.
Bedankt, ben ondertussen voorzien van een installatie over 2 weken. in ieder geval fijn dat hij bevalt!Jappa26 schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:10:
[...]
Heb zelf een Zappi v2, incl bridge en Harvi( meet apparaatje) ben zeer tevreden. Degelijk en heel stabiel. Allerlei handige opties zowel fysiek op de lader als via de app.
Een betrouwbare partner voor het plaatsen en aanpassen van je meterkast in de regio midden Nederland ken ik, heb inmiddels al meerdere mensen aangeraden. Kan ook snel leveren. Stuur maar bericht als je interesse hebt.
Met Vriendelijke Groet,
Nu al op de trein? Dat is fijn... heb je niet heel lang hoeven wachten!Night89 schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:09:
[...]
Dat is goed om te lezen, mooie optie om dat grut op vakantieritten rustig te houden![]()
Auto stond afgelopen week op de trein, heeft iemand een idee hoelang zo iets dan nog duurt? konden ze me niet zo gauw vertellen
Née helaas niet verder mee gekomen. Ik zie alleen een lager maand tarief. Geen gratis abonnement. Heb al e-flux dus ga niet nog een betaald abonnement nemen. Gaat mij alleen om het laden tegen lager tarief bij Ionity voor de vakantie komende zomer.Martinique schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:12:
[...]
Was je hier nog verder mee gekomen? Heb het zelfde. Na koppelen VIN wel korting maar nog geen jaar gratis oid.
[ Voor 15% gewijzigd door FJP84 op 04-04-2022 09:03 ]
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Daar lijkt het op, wat nergens op slaat want ze kunnen op VIN-Nummer zien of er al gebruik is gemaakt van de aanbieding of niet.JanHenk schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:08:
Bijzonder. Ook in was aan het 'wachten' tot ik er gebruik van zou (kunnen) maken. Had ooit de optie wel (de app al geïnstalleerd etc.) maar is nu idd verdwenen.
Is deze actie recent verlopen?
De rekensom is vrij eenvoudig; de korting op Ionity is 46 cent per kWh. Het omslagpunt ligt dus bij 261 kWh per jaar..FJP84 schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:54:
Ik vraag me af of het wel rendabel is om dat jaarabonnement voor 10EUR/MND af te sluiten voor 2-4 laden bij Ionity.
Heb ik ook gedaan. Een beetje informatie over einddatum was wel handig geweest.Martinique schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:20:
Lekker dan, ook ik was aan het wachten tot de zomer zodat ik ‘m voor de vakantie evt kan gebruiken. Heb een zakelijke pas dus het is voor mij vooral als backup pas… Ik ga wel even Skoda / dealer contacten. Niet dat ik daar veel van verwacht maar toch…
Dank. De kans dat ik met wat meer % SoC bij de lader sta is groter. Maar Frankrijk rekent per minuut toch....of is dat met de powerpass echt per kWh?JanHenk schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:15:
[...]
De rekensom is vrij eenvoudig; de korting op Ionity is 46 cent per kWh. Het omslagpunt ligt dus bij 261 kWh per jaar..
Bij 4x laden (10-80% met een iV80), ga je dat niet redden. Bij 5x dan weer wel.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
rammes heeft die geplaatst in deel1FJP84 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:05:
Heeft iemand hier nog de screenshot van het DC booster Abonnement als keuzeoptie
Ik zie het nu ook. Mijn fout.Inspired schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:56:
Frankrijk is inderdaad per minuut. Dus dan zul je wellicht wat meer moeten laden wil het voordeliger zijn. Als het je echt maar om 1/2 maand gaat zijn er wel andere opties volgens mij.
Tesla Superchargers zijn sindskort ook beschikbaar voor niet-Tesla's voor laden in Nederland, Frankrijk en Noorwegen.FJP84 schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:21:
[...]
Heb ik ook gedaan. Een beetje informatie over einddatum was wel handig geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door mvandriel op 04-04-2022 10:16 ]
Thanks! Had ik gezien en deze staan op de routeplanningmvandriel schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:15:
[...]
Tesla Superchargers zijn sindskort ook beschikbaar voor niet-Tesla's voor laden in Nederland, Frankrijk en Noorwegen.
€12,99 per maand abo maandelijks aan/uit te zetten, €0,35 /kWh NL gemiddeld, €0,45 / kWh Frankrijk gemiddeld.
Je kan met de meeste kaarten gewoon op die Tesla Superchargers staan toch? Of heb je met die Powerpass daar ook korting op? Ik dacht alleen Ionity.mvandriel schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:15:
[...]
Tesla Superchargers zijn sindskort ook beschikbaar voor niet-Tesla's voor laden in Nederland, Frankrijk en Noorwegen.
€12,99 per maand abo maandelijks aan/uit te zetten, €0,35 /kWh NL gemiddeld, €0,45 / kWh Frankrijk gemiddeld.
Nee, dit staat er los van. Hier kun je alleen laden met de Tesla app, daar kun je kiezen voor "Uw niet-Tesla opladen". Het wijst verder redelijk voor zich, laadpaal nummer aanklikken in de app en starten met laden.mr_jows schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:06:
[...]
Je kan met de meeste kaarten gewoon op die Tesla Superchargers staan toch? Of heb je met die Powerpass daar ook korting op? Ik dacht alleen Ionity.
Thanks! Wist ik niet.mvandriel schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:11:
[...]
Nee, dit staat er los van. Hier kun je alleen laden met de Tesla app, daar kun je kiezen voor "Uw niet-Tesla opladen". Het wijst verder redelijk voor zich, laadpaal nummer aanklikken in de app en starten met laden.
Enige nadeel kan zijn dat de laadpoort net aan de "verkeerde" kant zit, waardoor je 2 plaatsen bezet houdt.
[ Voor 8% gewijzigd door mr_jows op 04-04-2022 11:35 ]
Nee gaat prima, al paar keer geladen bij Tesla.JanHenk schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:37:
Heb je bij de Tesla stalls geen problemen om de laadpoort te bereiken van (specifiek) de Enyaq?
(Even los van dat je wellicht voor Tesla's aan de 'verkeerde kant' staat te laden.)
Maat28 schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:42:
[...]
Née helaas niet verder mee gekomen. Ik zie alleen een lager maand tarief. Geen gratis abonnement. Heb al e-flux dus ga niet nog een betaald abonnement nemen. Gaat mij alleen om het laden tegen lager tarief bij Ionity voor de vakantie komende zomer.
FJP84 schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:54:
Lekker dan, hier is ook de optie voor gratis Boosterabonnement foetsie. Twee weken geleden had ik nog mijn vin nummer kunnen invoeren en was daar het gratis Boosterabonnement beschikbaar. Ik heb de auto nog geen jaar en wil deze zomer richting Frankrijk. Als ik dat geweten had, had ik twee weken geleden wel besteld.
Ik vraag me af of het wel rendabel is om dat jaarabonnement voor 10EUR/MND af te sluiten voor 2-4 laden bij Ionity.
Hier ook helaas geen optie meer tot gratis Boosterabonnement.JanHenk schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:08:
Bijzonder. Ook in was aan het 'wachten' tot ik er gebruik van zou (kunnen) maken. Had ooit de optie wel (de app al geïnstalleerd etc.) maar is nu idd verdwenen.
Ik heb vandaag een mail naar Elli gedaan, de service organisatie achter de PowerPass. ze wilde mijn VIN hebben om een controle te doen. hopelijk komt er iets zinnigs uit. Ik houd jullie op de hoogte.Enahs schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:56:
[...]
[...]
[...]
Hier ook helaas geen optie meer tot gratis Boosterabonnement.
Ik wilde deze activeren een aantal weekjes voor de vakantie, maar dat gaat zo te zien niet meer lukken.
Dank voor de info! Ik zal mijn dealer vragen om deze erbij te doen, mits die niet standaard bij mijn auto zitTukker87 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:20:
Het is al wel eens gevraagd, maar deze laadkabeltas is nu te koop in de Skoda shop.
https://shop.skoda.nl/aut...000087317BR-laadkabel-tas
[Afbeelding]
Zitten deze niet standaard erbij (alleen) als je geen variabele laadvloer (transport pakket) hebt?
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Aah. Ok, dat zou het kunnen zijn. Even testen hoe het gaat dan. Ik had er geen tas bij en op reis is het wel makkelijk als hij niet onder de klep zit.p.d.s.mane schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:27:
[...]
Zitten deze niet standaard erbij (alleen) als je geen variabele laadvloer (transport pakket) hebt?
Stond ook op mijn agenda vandaag.jeroenribbink schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:15:
[...]
Ik heb vandaag een mail naar Elli gedaan, de service organisatie achter de PowerPass. ze wilde mijn VIN hebben om een controle te doen. hopelijk komt er iets zinnigs uit. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb hem begin maart 2022 nog gratis kunnen aktiveren via de PowerPass app (abonnement loopt tot 7-3-2023). Ook ik heb gewacht omdat ik wegens de pandemie niet naar het buitenland ben geweest.JanHenk schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:08:
Ik had toen medio maart ook gewoon op de bestelknop moeten drukken.NoCO2 schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:07:
[...]
Ik heb hem begin maart 2022 nog gratis kunnen aktiveren via de PowerPass app (abonnement loopt tot 7-3-2023). Ook ik heb gewacht omdat ik wegens de pandemie niet naar het buitenland ben geweest.
De Enyaq iV 60 is geleverd in mei 2021 en heeft de 100 kW laadoptie.
[ Voor 13% gewijzigd door FJP84 op 04-04-2022 13:52 ]
Dealer hier (Zijm Arnhem) wist ook helemaal niets te vertellen over Powerpass.FJP84 schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:46:
[...]
Ik had toen medio maart ook gewoon op de bestelknop moeten drukken.![]()
Zojuist ook Elli.eco gemaild (voor de zekerheid Engelstalig) Ook contact met dealer gehad maar die weten echt helemaal nergens vanaf. Die houden stug vol dat dat abonnement niet voor NL is. Echt om te huilen de kennis daar.
Water-Escape
Ik denk dat alle dealers geen info over de Powerpass kregen vanwege het belang dat PON in die verschrikkelijke Shuttle card heeftMaat28 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:36:
[...]
Dealer hier (Zijm Arnhem) wist ook helemaal niets te vertellen over Powerpass.
Ja dat zou kunnen maar dan kun je je als verkoper er nog wel een beetje in verdiepen….Bixby schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:34:
[...]
Ik denk dat alle dealers geen info over de Powerpass kregen vanwege het belang dat PON in die verschrikkelijke Shuttle card heeft
Unieke code volgens mij ergens in de auto. Vaak kofferbak. Aan de hand daarvan is dat allemaal op te vragen. Zo kon de verzekeraar ooit eens moeilijk doen met de RNS510 radio die in mijn Golf GTI zat, maar er dus niet af fabriek in zat.water_escape schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:30:
Zojuist vernomen dat hij auto eindelijk op weg is naar Nederland.
Maar nu vraag ik mij af, hoe kan je controleren of alle opties die besteld waren er ook echt op zitten? Alle boekjes en configuratoren zijn inmiddels aangepast...
Order geplaatst 01-08-2021 IV80 Sportline Race Blue Metallic
- (LH3) 125km
- (PSA) Assistentiepakket
- (PDB) Comfort PLUS pakket
- (PB0) Electr. stoel met geheugen
- (RAB) Infotainment PLUS pakket
- (3FU) Panoramadak)
- Sportline opties? (matrix, ? )
Ik heb de brochure en prijslijst van juli 2021 nog, als je interesse hebt stuur maar een berichtjewater_escape schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:30:
Zojuist vernomen dat hij auto eindelijk op weg is naar Nederland.
Maar nu vraag ik mij af, hoe kan je controleren of alle opties die besteld waren er ook echt op zitten? Alle boekjes en configuratoren zijn inmiddels aangepast...
Order geplaatst 01-08-2021 IV80 Sportline Race Blue Metallic
- (LH3) 125km
- (PSA) Assistentiepakket
- (PDB) Comfort PLUS pakket
- (PB0) Electr. stoel met geheugen
- (RAB) Infotainment PLUS pakket
- (3FU) Panoramadak)
- Sportline opties? (matrix, ? )
Ik heb ook een Octavia gehad en nu een Enyaq. Bij beiden 0,0 problemen. Dus het is maar net aan wie je het vraagt denk ik. Je leest in dit topic inderdaad wel eens issues maar onderschat niet dat er ook een groot deel van de Enyaq rijders geen problemen heeft. Maar die melden het niet omdat er niets te melden is…-TheNose- schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:42:
Ben in de markt voor mijn eerste elektrische auto nu en overweeg oa de Enyaq. Op dit moment rijd ik ook Skoda (Octavia) en ben een beetje huiverig wat betreft de software bij dit merk. Ik heb bij u de Skoda meer dan bij andere merken vaak de raarste bugs gehad van een media scherm wat opeens uitgaat, cruise control die uitvalt, tijden en gps die opeens op hol slaan, volume regeling die op telefoon blijft hangen ipv na het bellen weer op de media te gaan, en meer.
In dit topic lees ik ook alweer best wat van deze fratsen, is dit bij de Enyaq dus ook een veel voorkomend probleem?
Bij Ford bijvoorbeeld had ik dit soort dingen nooit maar Ford heeft geen beste full electric auto’s (of te duur).
[ Voor 3% gewijzigd door Martinique op 05-04-2022 09:57 ]
Klimaatbeheersing is ook het enige wat ik in de app gebruik, dus als je uit bed stapt ff de kachel aanzetten zodat de ruiten schoon zijn op een koude ochtend. Of eventueel middels een 'plan' dus a.s. zaterdag 08:00u op 20 graden Celsius oid.crimby schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:15:
Ik kreeg net een bericht van de dealer met wat uitleg over de app en dat ik deze alvast kan installeren en kreeg ook filmpjes en linkjes met uitleg. Allemaal niet zo spannend, maar nu zag ik dat je vanuit de app wel de klimaarbeheersing kan regelen. Klopt dat? Werkt dit goed?
Dat zou voor mij echt de grootste reden zijn voor zo'n app (en het slimme laden, maar daar heb ik geen ervaring mee).
Je kunt de app al wel installeren en de auto toevoegen via de VIN, maar om echt gebruik er van te kunnen maken zul je de auto een koppelcode moeten laten genereren die je moet scannen.crimby schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:15:
Ik kreeg net een bericht van de dealer met wat uitleg over de app en dat ik deze alvast kan installeren en kreeg ook filmpjes en linkjes met uitleg. Allemaal niet zo spannend, maar nu zag ik dat je vanuit de app wel de klimaarbeheersing kan regelen. Klopt dat? Werkt dit goed?
Dat zou voor mij echt de grootste reden zijn voor zo'n app (en het slimme laden, maar daar heb ik geen ervaring mee).
Eens kijken ook of ik dit alles aan Home Assistant kan koppelen! Ik kijk er naar uit, want heb nu een app die niks doet behalve range en parkeren toont ongeveer.Martinique schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:21:
[...]
Klimaatbeheersing is ook het enige wat ik in de app gebruik, dus als je uit bed stapt ff de kachel aanzetten zodat de ruiten schoon zijn op een koude ochtend. Of eventueel middels een 'plan' dus a.s. zaterdag 08:00u op 20 graden Celsius oid.
Nadeel is dus dat bovenstaande soms niet werkt omdat er verbindingsproblemen zijn met de servers. Alhoewel het de laatste tijd redelijk goed gaat.
Daarnaast raadpleeg ik de app regelmatig om de accu / het laden te checken, hoe vol hij is. Heel veel meer functies heeft de app ook niet...
Home Assistant moet lukken! Ben er zelf nog niet aan begonnen maar is door anderen al wel met succes gedaan. Moet je even een zoekopdracht in dit en het vorige deel doen, misschien komt daar nog nuttige info uit!crimby schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:37:
[...]
Eens kijken ook of ik dit alles aan Home Assistant kan koppelen! Ik kijk er naar uit, want heb nu een app die niks doet behalve range en parkeren toont ongeveer.
Had al iets gevonden inderdaad, thanks! Even kijken of ik dat voorverwarmen aankrijg op basis van de wekker die gaat (bepalend voor thuiswerken vs kantoor)Martinique schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:05:
[...]
Home Assistant moet lukken! Ben er zelf nog niet aan begonnen maar is door anderen al wel met succes gedaan. Moet je even een zoekopdracht in dit en het vorige deel doen, misschien komt daar nog nuttige info uit!
Je bedoeld dat je niet volgende en vorige nummer kunt doen met de knoppen op het stuur? Bij mij werkt dat wel gewoon. Ik zou ook niet weten waarom dat niet werkt.Krishh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:37:
Ik heb nog ouderwets een usb stickie in de auto met wat leuke MP3'jes erop.
Echter kan ik niet met een van de knoppen van het stuur er doorheen bladeren,
Kan alleen op het scherm met mijn hand er doorheen, iemand enig idee?
En gewoon "snel"?vinom schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:26:
Met enige spoed en ongepland vanwege familie omstandigheden naar Frankrijk. Lange leve de Tesla laders die opengesteld zijn, werken en in grote aantallen beschikbaar zijn! Zo ga je toch wat geruster weg.
[Afbeelding]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Klopt, volgende en vorige werken gewoon alleen ik zie geen mogelijkheid om door mijn lijst heen te scrollen, weet ook niet of die er is?SSJVegito schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:00:
[...]
Je bedoeld dat je niet volgende en vorige nummer kunt doen met de knoppen op het stuur? Bij mij werkt dat wel gewoon. Ik zou ook niet weten waarom dat niet werkt.
De paal was 150kW, maar met 35% SoC en redelijk koude temperaturen kwam ie helaas niet boven de 67kW uit. Straks nog een poging bij Parijs!
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
creditcard applepayStar65 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:50:
En welke pas functioneert met die Tesla laders? E-flux, Powerpass?
Ik zou het doen!
Er is eerder in dit forum wat gepost over de opengestelde Tesla laders. Je moet de tesla app downloaden en dan niet-tesla laden kiezen. spreekt redelijk vanzelf.Star65 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:50:
En welke pas functioneert met die Tesla laders? E-flux, Powerpass?
Maar waarom?-TheNose- schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:29:
Net mijn testritten gemaakt in zowel de Ioniq 5 als de Enyaq! Vooraf dachten we heel sterk aan de Ioniq vanwege het uiterlijk, maar na de testritten is het wel heel duidelijk! Nog even naar het financiële plaatje kijken maar 90% zeker dat we een Enyaq gaan bestellen. 🥳
Ik zou het doen!
Draaicirkel van de Enyaq is veel kleiner wat hem veel beter handelbaar maakt met oa parkeren (was zeker voor mijn vrouw een grote plus) en de laadruimte in de Ioniq 5 is veel kleiner. De Enyaq voelt wat meer als een auto en de Ioniq is hem anders (ik zeg niet slechter), wel miste ik wat dingen in de middenconsole in de Ioniq.
[ Voor 5% gewijzigd door -TheNose- op 05-04-2022 17:05 ]
[ Voor 23% gewijzigd door crimby op 05-04-2022 17:54 ]
https://laadpastop10.nl/crimby schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:48:
Zojuist mijn laaddruppel van MoveMove ontvangen. Deze werkt op alle laadpalen in Nederland. Maar hoe moest je laden in het buitenland? Moet je dan altijd andere passen aanschaffen of kan dat ook met bv een creditcard?
Edit: ik ga eind mei naar Bremen voor een weekend. Ik moet dan dus wel kunnen laden :-)
Zou een ANWB laadpas uitkomst kunnen bieden?
Ik zou het doen!
Dan kom ik uit op Electromaps? Dit is dus gewoon de manier? De aanschaf kost overigens 20 euro en dan kan ik prepaid tanken. Ik wil geen abbo want zo vaak ben ik niet in het buitenland.
ik heb zelf de anwb,maingau en plugsurf aangeschaft.crimby schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:01:
[...]
Dan kom ik uit op Electromaps? Dit is dus gewoon de manier? De aanschaf kost overigens 20 euro en dan kan ik prepaid tanken. Ik wil geen abbo want zo vaak ben ik niet in het buitenland.
Ik lees ook over Powerpass. Deze heeft geen aanschafkosten of nauwelijks, maar een duurder tarief per kwh.
Ik zou het doen!
Yep. Plugsurf hier. Werkte tot nu toe erg goed in NL en DE. Handig overzicht van rekening en makkelijk druppeltje aan de sleutel.rammes schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:08:
[...]
ik heb zelf de anwb,maingau en plugsurf aangeschaft.
Lees wel dit over Plugsurf:Trebor78 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:32:
[...]
Yep. Plugsurf hier. Werkte tot nu toe erg goed in NL en DE. Handig overzicht van rekening en makkelijk druppeltje aan de sleutel.
Had ik ook. Heb de BMW i4, Kia EV6 en de Ioniq 5 gereden. Vond de BMW het beste rijden, maar die was te krap voor mijn gezin. De Ioniq 5 had wat quirks die ik vreselijk irritant vond. Bijvoorbeeld dr kletterende achtergordels op een klinkerweg.-TheNose- schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:29:
Net mijn testritten gemaakt in zowel de Ioniq 5 als de Enyaq! Vooraf dachten we heel sterk aan de Ioniq vanwege het uiterlijk, maar na de testritten is het wel heel duidelijk! Nog even naar het financiële plaatje kijken maar 90% zeker dat we een Enyaq gaan bestellen. 🥳
Thanks voor de tip! Als ik naast mijn E flux pas een Shell recharge pas aanvraag nog moet ik een eind komen in Frankrijk lijkt mij toch😊👍
Volgens mij is die mogelijkheid er niet. Dat zul je volgens mij met het display moeten doen.Krishh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:39:
[...]
Klopt, volgende en vorige werken gewoon alleen ik zie geen mogelijkheid om door mijn lijst heen te scrollen, weet ook niet of die er is?
Maat28 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:07:
[...]
Thanks voor de tip! Als ik naast mijn E flux pas een Shell recharge pas aanvraag nog moet ik een eind komen in Frankrijk lijkt mij toch😊👍…….en als kers op de taart de Tesla app voor de superschargers te kunnen gebruiken😃
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq