Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.757 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02
My bad! Van levertijden topic, naar skoda topic naar laadpassen topic :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 12:21
Ik zit nu al een tijd uit te vogelen wat nu het verschil/overeenkomst is met de Adaptive Cruise Control en Automatische Afstandsregeling (knopje op het stuur). Ik heb de Navigatie (niet Plus).
Als ik de Adaptive Cruise aanzet is toch ook vanzelf de afstandsregeling actief? En wat als ik de afstandsregeling aanzet zonder cruise control? Gaat hij dan remmen als ik te dicht op een andere auto zit bij ingedrukt stroompedaal? Daar merk ik in ieder geval niks van.
Ik kom er niet wijs uit. Iemand die dit kan ophelderen?

Edit: Oh ja, bij de dealer hoef ik dit niet te vragen, die heb ik zelfs uit moeten leggen dat je de temperatuurinstelling kunt "swipen"

[ Voor 11% gewijzigd door Star65 op 05-04-2022 20:49 ]

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
De afstandsregeling is volgens mij alleen de afstand die de auto tot een andere auto houdt bij gebruik van de adaptieve cc. Bij gebruik van het pedaal negeert hij deze aftandsinstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srkoster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 22:28
Star65 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:48:
Ik zit nu al een tijd uit te vogelen wat nu het verschil/overeenkomst is met de Adaptive Cruise Control en Automatische Afstandsregeling (knopje op het stuur). Ik heb de Navigatie (niet Plus).
Als ik de Adaptive Cruise aanzet is toch ook vanzelf de afstandsregeling actief? En wat als ik de afstandsregeling aanzet zonder cruise control? Gaat hij dan remmen als ik te dicht op een andere auto zit bij ingedrukt stroompedaal? Daar merk ik in ieder geval niks van.
Ik kom er niet wijs uit. Iemand die dit kan ophelderen?

Edit: Oh ja, bij de dealer hoef ik dit niet te vragen, die heb ik zelfs uit moeten leggen dat je de temperatuurinstelling kunt "swipen"
Welk knopje op het stuur doel je op voor de afstandsregeling?

Aan de rechterkant heb je linksboven switchen tussen de snelheidsbegrenzer en ACC (het aanzetten van 1 vd 2 zelf gaat met de hendel links), rechtsboven zit het aanzetten van travel assist.

[ Voor 10% gewijzigd door srkoster op 05-04-2022 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
srkoster schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:43:
[...]

Aan de rechterkant heb je linksboven switchen tussen de snelheidsbegrenzer en ACC (het aanzetten van 1 vd 2 zelf gaat met de hendel links), rechtsboven zit het aanzetten van travel assist.
De afstandsregeling zit niet op het stuur zelf maar is een soort flipper bovenop de pook voor de cruise control regeling(links onder/achter het stuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
vinom schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:26:
Met enige spoed en ongepland vanwege familie omstandigheden naar Frankrijk. Lange leve de Tesla laders die opengesteld zijn, werken en in grote aantallen beschikbaar zijn! Zo ga je toch wat geruster weg.
[Afbeelding]
Welke is dit? Van de zomer zal ik er mogelijk ook een paar gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door FJP84 op 05-04-2022 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
FJP84 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:56:
[...]

Welke is dit? Van de zomer zal ik er mogelijk ook een paar gebruiken.
Valenciennes volgens mij.

Laadsnelheid valt me wel wat tegen trouwens.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:20
JanHenk schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:30:
[...]

Valenciennes volgens mij.

Laadsnelheid valt me wel wat tegen trouwens.
Klopt inderdaad. Het volgende Tesla station Velizy kwam ik aan met 13% SoC en toen lekker 125kW geknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 12:21
srkoster schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:43:
[...]

Aha, dat maakt alles duidelijk. Dat knopje linksboven is alleen om te switchen en niet om ACC aan te zetten? Wel apart trouwens, knopje indrukken en dan met het rechterscroll wiel switchen tussen ACC en Limit

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srkoster
  • Laatst online: 16-09 22:28
Star65 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 00:08:
[...]

Aha, dat maakt alles duidelijk. Dat knopje linksboven is alleen om te switchen en niet om ACC aan te zetten? Wel apart trouwens, knopje indrukken en dan met het rechterscroll wiel switchen tussen ACC en Limit
Inderdaad, is alleen om te switchen. Had er liever iets zinvollers gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:57
Ik zit nog even door de opties te kijken en zit een beetje met het volgende:
We hebben testgereden in een sportline versie dus met sport onderstel en sportstuur. Nu vraag ik me af hoe erg het verschil is met en zonder het sport onderstel, ik neem aan dat zonder het comfort alleen maar meer wordt? En het sport stuur is verwarrend, de verkoper gaf aan dat zonder het sport stuur je geen flippers hebt en geen stuurverwarming, maar in de catalogus staat dat het gewone stuur dat ook heeft.
Ook geeft de sportstuur optie de "progressieve stuurbekrachtiging" en ik weet dus niet hoe de stuurbekrachtiging normaal is bij lage snelheden (belangrijk voor mijn vrouw met parkeren, niet dat ze niet goed kan rijden, integendeel, maar soepel draaien met inparkeren is wel een pre bij grote auto's vindt ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
-TheNose- schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:21:
Ik zit nog even door de opties te kijken en zit een beetje met het volgende:
We hebben testgereden in een sportline versie dus met sport onderstel en sportstuur. Nu vraag ik me af hoe erg het verschil is met en zonder het sport onderstel, ik neem aan dat zonder het comfort alleen maar meer wordt? En het sport stuur is verwarrend, de verkoper gaf aan dat zonder het sport stuur je geen flippers hebt en geen stuurverwarming, maar in de catalogus staat dat het gewone stuur dat ook heeft.
Ook geeft de sportstuur optie de "progressieve stuurbekrachtiging" en ik weet dus niet hoe de stuurbekrachtiging normaal is bij lage snelheden (belangrijk voor mijn vrouw met parkeren, niet dat ze niet goed kan rijden, integendeel, maar soepel draaien met inparkeren is wel een pre bij grote auto's vindt ze).
Ik heb alleen in een normale iv60 gereden en sportline iv80 besteld :-) normale was heerlijk rijden!
Wat je zegt over het sportstuur klopt niet volgens mij. Ik heb de sportline met stuurwielverwarming (althans, dat is mij verteld. Sterker nog, het staat op de website als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yJIIzAfrsuEMdRhjGZKL5ft5Go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pBOe3QZ5JCrThU8FKDhP4x2O.png?f=fotoalbum_large

Sommige dealers moeten echt eens een product cursus gaan volgen |:(

Edit: en ik een cursus lezen.... maargoed hieronder de standaard optie op de iv80 (niet sportline)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_juscx0xMdYydKtKsStTTZLnQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8UiIgaxJbf3t9IvdHDg5rANk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door crimby op 06-04-2022 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:37
-TheNose- schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:21:
En het sport stuur is verwarrend, de verkoper gaf aan dat zonder het sport stuur je geen flippers hebt en geen stuurverwarming, maar in de catalogus staat dat het gewone stuur dat ook heeft.
Op de iv80 wel, maar als ik het me goed herinner op de iv60 standaard niet en is het een optie. Dus dat zal wel weer voor verwarring bij de dealer zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Dank beiden, hij gaf idd al aan dat er zo belachelijk veel opties zijn dat hij ook niet alles uit het hoofd weet. Het gaat om de iv80 idd aangezien in de range nodig heb.

Blijft alleen de stuurbekrachtiging over, of dat veel verschil is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:37
-TheNose- schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:35:
Dank beiden, hij gaf idd al aan dat er zo belachelijk veel opties zijn dat hij ook niet alles uit het hoofd weet. Het gaat om de iv80 idd aangezien in de range nodig heb.

Als je in het topic zoekt staat er ergens een skoda filmpje waarin het uitgelegd wordt. Voor mij persoonlijk had het te weinig toegevoegde waarde.

De vorm van het stuur is wel anders, los van het aantal spaken en afwerking is het normale stuur aan de onderkant niet afgevlakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

Er is trouwens een prijslijst waar in staat welke opties bij welke versie wel of niet beschikbaar of standaard zijn:
https://www.skoda.nl/brochure-prijslijst/enyaq-iv

[ Voor 4% gewijzigd door p.d.s.mane op 06-04-2022 07:46 ]

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

NB vervalt bij de Sportline het sportonderstel als er de dynamic chassis control (sport plus pakket) op zit / bij komt.

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:33

Ik rij de IV80 (geen sport line en geen sportstuur). De auto stuurt super licht….had van mij misschien juist nog wel wat meer ‘response’ mogen geven. Je vrouw hoeft zich geen zorgen te maken over te zwaar sturen. Ik heb de 20inch Vega velgen eronder. Sport line is wat mij betreft een overbodig iets. Veel opsmuk zonder dat de auto er beter van gaat rijden. Zelfs lager op de weg en stugger afgesteld standaard (wat je natuurlijk wel kunt wijzigen naar voorkeur)..wat mij betreft juist minpunt. Alleen de bumpers in kleur is dan wel weer grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Maat28 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:17:
[...]

Ik rij de IV80 (geen sport line en geen sportstuur). De auto stuurt super licht….had van mij misschien juist nog wel wat meer ‘response’ mogen geven. Je vrouw hoeft zich geen zorgen te maken over te zwaar sturen. Ik heb de 20inch Vega velgen eronder. Sport line is wat mij betreft een overbodig iets. Veel opsmuk zonder dat de auto er beter van gaat rijden. Zelfs lager op de weg en stugger afgesteld standaard (wat je natuurlijk wel kunt wijzigen naar voorkeur)..wat mij betreft juist minpunt. Alleen de bumpers in kleur is dan wel weer grappig.
Goed om te horen! Ik ga idd ook voor de 20inch vega velgen. Je hebt dus wel de HOD, stuurverwarming en de flippers om het terugwinremmen (wat is daar de goede term voor) op het standaard stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:45

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

-TheNose- schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:23:
[...]

Goed om te horen! Ik ga idd ook voor de 20inch vega velgen. Je hebt dus wel de HOD, stuurverwarming en de flippers om het terugwinremmen (wat is daar de goede term voor) op het standaard stuur?
Die recuperatie flippers zitten inderdaad op het IV80 stuur. Gebruik ik persoonlijk regelmatig

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:26

Die verkoper heeft dan heel veel geluk dat hij/zij niet bij BMW, Mercedes of Audi werkt. Daar heb je nog veel meer opties.

Ik lease normaal altijd 1 van die 3 merken en ben nu uitzonderlijk eens naar Skoda gestapt en ik vond het een verademing om een pak minder keuze te hebben. Dat maakt het wat makkelijker om een auto binnen budget te configureren :P
Niet dat er weinig opties zijn, er is nog steeds genoeg keuze op de Enyaq.

Maar overal heb je verkopers die amper iets weten van het product dat ze verkopen.
Soms denk ik dat ik beter verkoper zou worden, ik zou tenminste alles van binnen en van buiten willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
windfreak schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:25:
[...]

Die recuperatie flippers zitten inderdaad op het IV80 stuur. Gebruik ik persoonlijk regelmatig
Ja dit vond ik tijdens de testrit al erg fijn, tevens de reden om voor dat sportstuur te gaan op dat moment, maar dat blijkt dus totaal niet nodig! Fijn!

Als ik binnen een paar weken bestel is de auto er als het goed is al eind augustus btw, not bad. Ze hebben blijkbaar al zo'n 140 Enyaqs eerder besteld die ze wat opties betreft nog kunnen aanpassen tot eind mei of zo, zodat ze niet pas eind november komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
-TheNose- schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:23:
[...]

Flippers en stuurverwarming is standaard op IV80 idd. HOD bedoel je HUD denk ik? Heads Up Display….die heb ik niet (onzinnige optie wat mij betreft).

Flippers is erg fijn….in de standen van recuperatie in te stellen. Standje 1 is voor mij favoriet…dat lijkt ook het meest op het vertrouwd e ‘afremmen op de motor’ dat ik in de petrol car gewend was. Standje 2 en 3 wordt het afremmen irritant veel vind ik. Standje B (maximale recuperatie) gebruik ik dan ook nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:49:
[...]

Flippers en stuurverwarming is standaard op IV80 idd. HOD bedoel je HUD denk ik? Heads Up Display….die heb ik niet (onzinnige optie wat mij betreft).

Flippers is erg fijn….in de standen van recuperatie in te stellen. Standje 1 is voor mij favoriet…dat lijkt ook het meest op het vertrouwd e ‘afremmen op de motor’ dat ik in de petrol car gewend was. Standje 2 en 3 wordt het afremmen irritant veel vind ik. Standje B (maximale recuperatie) gebruik ik dan ook nooit.
HOD is Hands Off Detection, dat zit er ook standaard op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

crimby schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:51:
[...]

Uit de actuele prijslijst:
Verwarmbaar stuurwiel incl. peddels voor recuperatie & HOD -●●●
Dit zit dus standaard op iV80, iV60 Sportline, iV80 Sportline, maar niet op de iV60.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:00
jeroenribbink schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:15:
[...]

Ik heb vandaag een mail naar Elli gedaan, de service organisatie achter de PowerPass. ze wilde mijn VIN hebben om een controle te doen. hopelijk komt er iets zinnigs uit. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb reactie gehad van Elli. Er zijn nieuwe tarieven vanaf 1 april, maar die gelden dus voor iedereen blijkbaar.
Je hebt dan een gereduceerd tarief beschikbaar. Ik vind dat onacceptabel en heb naar het 00800 nummer gebeld en kreeg een Nederlands sprekende man aan de lijn.
Hij was het mij eens dat auto geleverd vóór 1 april de DC Booster optie nog zouden moeten kunnen activeren. Hij zei dat hij het ging regelen, maar ik betwijfel dat een beetje. Hij gaf aan dat hij over een paar dagen mogelijk pas antwoord zou hebben.

Ze hebben mijn VIN en misschien hebben ze de mogelijkheid om het per auto te configureren.
Advies voor anderen was, leg contact met Elli. Bij voorkeur natuurlijk via e-mail ivm vastlegging. Nabellen kan erg helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
jeroenribbink schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:58:
[...]

Ik heb reactie gehad van Elli. Er zijn nieuwe tarieven vanaf 1 april, maar die gelden dus voor iedereen blijkbaar.
Je hebt dan een gereduceerd tarief beschikbaar. Ik vind dat onacceptabel en heb naar het 00800 nummer gebeld en kreeg een Nederlands sprekende man aan de lijn.
Hij was het mij eens dat auto geleverd vóór 1 april de DC Booster optie nog zouden moeten kunnen activeren. Hij zei dat hij het ging regelen, maar ik betwijfel dat een beetje. Hij gaf aan dat hij over een paar dagen mogelijk pas antwoord zou hebben.

Ze hebben mijn VIN en misschien hebben ze de mogelijkheid om het per auto te configureren.
Advies voor anderen was, leg contact met Elli. Bij voorkeur natuurlijk via e-mail ivm vastlegging. Nabellen kan erg helpen.
Zie je dat gereduceerde tarief pas na VIN registratie? Want vond de tarieven die ik zag niet echt gereduceerd helaas. Mijn auto en VIN heb ik vanaf morgen, dan kan ik dat in ieder geval checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenribbink
crimby schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:59:
[...]

Zie je dat gereduceerde tarief pas na VIN registratie? Want vond de tarieven die ik zag niet echt gereduceerd helaas. Mijn auto en VIN heb ik vanaf morgen, dan kan ik dat in ieder geval checken.
zie je inderdaad pas na invoer/registratie van je VIN. je krijgt dan 1 of 2 opties meer in het lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:51:
[...]

Ahhh ok! Haha ja dat zit ook op het standaard stuur dat ik heb. Had overigens niet gehoeven maar ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
jeroenribbink schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:00:
[...]

zie je inderdaad pas na invoer/registratie van je VIN. je krijgt dan 1 of 2 opties meer in het lijstje.
Nou bij mij ook niet, na invoeren van VIN zijn de abonnementen nog steeds 2,99 of 9,99. Heb zelfs even een creditcard toevoegd maar het tarief blijft staan. Heb ook maar even een mailtje gestuurd naar Elli.

*edit, nevermind ik had over "gereduceerd" gelezen. Maar ik ben op zoek naar de 12 maanden voor 0,00 actie.

[ Voor 11% gewijzigd door Pimmr op 06-04-2022 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:30
Dat abo voor 9,99 kan nog steeds best interessant zijn als je meer dan 1x per jaar naar het buitenland gaat.

Van de week een kort zakelijk tripje Denemarken gedaan, en op 1200 km heb ik al ~200 kWh in Duitsland en Denemarken geladen. Zeker als je hoofdzakelijk bij Ionity kan laden dan is het omslagpunt rond de 250 kWh, anders iets hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCO2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-09 18:05
Pimmr schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:38:
[...]

Maar ik ben op zoek naar de 12 maanden voor 0,00 actie.
Deze dus. Niet om flauw te doen, maar wellicht kun je dat aan ze laten zien en uitleggen dat het tot voor kort nog beschikbaar was…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIhj8Xc_MT8M5zrgnI10zVxkI-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8ImurZlHxN38WEnZEuq4y5V.jpg?f=fotoalbum_large

Let op: deze aanbieding was onderdeel van de 100 kW snellaad upgrade optie die ik in 2020 al had besteld en in mei 2021 met de auto geleverd heb gekregen.

Wellicht is hij niet beschikbaar voor modellen die de 100 of 125/135 kW snellaad mogelijkheid standaard hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door NoCO2 op 06-04-2022 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij de oplevering van de Enyaq? Of is het gewoon instappen en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
NoCO2 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:33:
[...]

Deze dus. Niet om flauw te doen, maar wellicht kun je dat aan ze laten zien en uitleggen dat het tot voor kort nog beschikbaar was…

[Afbeelding]

Let op: deze aanbieding was onderdeel van de 100 kW snellaad upgrade optie die ik in 2020 al had besteld en in mei 2021 met de auto geleverd heb gekregen.

Wellicht is hij niet beschikbaar voor modellen die de 100 of 125/135 kW snellaad mogelijkheid standaard hebben?
Ik heb juni 2021 besteld en dec 2021 geleverd gekregen en Elli heeft in februari bevestigd dat je DC booster tot 1 jaar na ontvangst kan activeren en 1 jaar gratis kan gebruiken voor de gereduceerde tarieven.

Per 1 april is de DC Booster komen te vervallen. Ik wacht het antwoord van Elli af. Hopelijk kunnen ze aan de achterkant weer wat activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hahu45
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 15:21
crimby schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:18:
[...]

Had al iets gevonden inderdaad, thanks! Even kijken of ik dat voorverwarmen aankrijg op basis van de wekker die gaat (bepalend voor thuiswerken vs kantoor)
Ik heb zelfs een 2 knoppen in HA gemaakt die de 2e vertrektimer insteld over 30 resp. 60min.
Dan kunnen mijn ega/kids via HA ook de vertrekplanner instellen. Die hebben niet de Skoda app op hun telefoon.

Had je deze gevonden? Het grote Škoda ENYAQ iV Home Assistant integratie topic

Ik heb ook mijn Easee Home Wallbox in HA geintegreerd. Er zijn meer wallboxen waar in HA een integratie voor bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24

Ik heb een iV60 Sportline. Ik merk tov de proefritten die ik in gewone versies gemaakt heb geen verschil in de stuurbekrachtiging.

Wel een voor mij groot verschil is de sportstoel. Omdat ik erg lang ben, zoek ik altijd een stoel die mijn bovenbenen goed ondersteunen. Dat is bij de Sportline stoelen beter dan bij de gewone versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Bixby schreef op donderdag 7 april 2022 @ 06:58:
[...]

Ik heb een iV60 Sportline. Ik merk tov de proefritten die ik in gewone versies gemaakt heb geen verschil in de stuurbekrachtiging.

Wel een voor mij groot verschil is de sportstoel. Omdat ik erg lang ben, zoek ik altijd een stoel die mijn bovenbenen goed ondersteunen. Dat is bij de Sportline stoelen beter dan bij de gewone versie.
Thx. Ik vond de randen van de sportstoelen zelf erg hard. Ik ben ook niet klein maar juist daarom drukte aan de linker kant die rand erg in mijn bovenbeen wat erg onprettig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
hahu45 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:58:
[...]

Ik heb zelfs een 2 knoppen in HA gemaakt die de 2e vertrektimer insteld over 30 resp. 60min.
Dan kunnen mijn ega/kids via HA ook de vertrekplanner instellen. Die hebben niet de Skoda app op hun telefoon.

Had je deze gevonden? Het grote Škoda ENYAQ iV Home Assistant integratie topic

Ik heb ook mijn Easee Home Wallbox in HA geintegreerd. Er zijn meer wallboxen waar in HA een integratie voor bestaat.
Thanks! Ik ga vanavond of morgen aan de slag er mee. Eerst vanmiddag de auto ophalen :-)
De Easee wallbox wordt 19 april geïnstalleerd dus die ga ik ook koppelen. Ik kom vast nog wel bij je op de lijn hiervoor :-))

Trouwens, kan de app op meerdere telefoons gekoppeld worden? Dus voor zowel mij als voor mijn vrouw.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 15:28
Vandaag had mijn brein dit opeens voor elkaar. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l17I_XiOCmUb3OwDDMdz9jvlD8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aka2j3nfrLHSxA6bE7r9rtCo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
SoulShot schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:17:

[Afbeelding]
Alsof het ervoor gemaakt is! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
Iemand die weet welke achterruitwisser erop kan?

Ik vond online al deze voorruitwisser, maar voor de achterruit wordt er niets aangeboden. Ik zou vermoeden er eentje van Bosch wel past, maar dat de database gewoon niet gelinkt is aan Enyaq?

Voorruit: Bosch Ruitenwisserbladenset A863S
https://www.winparts.be/r...denset-a863s/p361868.html

Deze wordt soms samen verkocht met de achterruitwisser A282H, maar het is onduidelijk of deze compatibel is met Enyaq.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maat28

[Afbeelding]
Clever…..maar I s de kabel niet wat zwaar om dat te doen? Als het scharnier van het klepje verbuigt is het wel echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
NoCO2 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:33:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb nog wel de gratis DC booster, maar de beschikbare IONITY laadpunten zijn maar zeer beperkt. Ik gebruik nu de (gratis) kennismaking met Bonnet, waarmee je bij Fastned en Allego kan laden. Bevalt tot nu toe goed.

Vandaag wel de eerste uitval van de auto gehad. Verlies van de power om te rijden op de linkerbaan op de snelweg. Gelukkig veilig naar de vluchtstrook kunnen uitrollen. Na 10-15 minuten op aanwijzing van een vriendelijke man van Rijkswaterstaat weer opgestart en veilig van de snelweg af en even later via de leasemaatschappij en Skoda pechhulp voor de zekerheid naar een Skoda dealer gestuurd.
Eigenlijk de eerste echt slechte ervaring met de auto, maar je verwacht zoiets niet na circa 8000 km.

UPDATE: Ik moest 'm bij de dealer laten staan en met een benzine leenauto verder :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Bixby op 07-04-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
Maat28 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:23:
[...]

Clever…..maar I s de kabel niet wat zwaar om dat te doen? Als het scharnier van het klepje verbuigt is het wel echt irritant.
Scharnier van klep lijkt mij redelijk robuust, en kabel is niet zo zwaar mede omdat connectoren ingeplugt zijn en dat gewicht dus al vervalt. Ik zou zeggen dat het op lange termijn geen probleem zou moeten geven, maar ieder zijn keuze natuurlijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
Ik heb ook al eens naar korte (< 1 meter of zo) type 2 kabels gezocht, maar dat is precies niet te vinden. Dat zou ook verhelpen dat je vaak een hele kabel op de grond hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jw80
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-02 01:42
Ik zie dat iedereen met een Enyaq een gratis rijtraining krijgt. Voor de liefhebbers:

https://www.skoda.nl/nieu...e-koper-van-een-enyaq-iv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Jw80 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:19:
Ik zie dat iedereen met een Enyaq een gratis rijtraining krijgt. Voor de liefhebbers:

https://www.skoda.nl/nieu...e-koper-van-een-enyaq-iv/
Ben benieuwd.. ooit hebben ze mij verteld dat het levermoment van de enyaq bijna 90 minuten zou duren. Maanden vraag ik mij af waarom, maar misschien dat ik deze meteen krijg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

[Afbeelding]
Ik zou wel even in de gaten houden of dit geen extra warmteontwikkeling gaat genereren. In principe rol je een kabel helemaal af, zeker bij 11kW ;).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:07
Na 10.000km zeer enthousiast over de wagen, met een klein irritatiepuntje: Als ik met de 'set' knop de cruise control aanzet op bijv. 50km/u (ik rijd dan ook al 50), dan trekt de wagen vaak nog even hard op naar 55/56, om vervolgens weer terug naar de 50 te gaan.. Dit gebeurt vaak als ik van een 80-weg de bebouwde kom in rijd. Ik laat de wagen dus van 80 (cruise) uitrollen tot de gewenste snelheid en zet 'm dan vast op bijv. 50 dus..
Herkenbaar? Geen clou waarom ie dit zou doen.

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
FunkyBro schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:06:
Na 10.000km zeer enthousiast over de wagen, met een klein irritatiepuntje: Als ik met de 'set' knop de cruise control aanzet op bijv. 50km/u (ik rijd dan ook al 50), dan trekt de wagen vaak nog even hard op naar 55/56, om vervolgens weer terug naar de 50 te gaan.. Dit gebeurt vaak als ik van een 80-weg de bebouwde kom in rijd. Ik laat de wagen dus van 80 (cruise) uitrollen tot de gewenste snelheid en zet 'm dan vast op bijv. 50 dus..
Bij mijn Mercedes probeert de CC wat in te schatten welke snelheid je wilt.
Rij je consistent 50, dan gaat de CC op 50 staan. Ben je hard aan het optrekken en zet je opeens de CC aan, dan gaat de auto de huidige snelheid nemen + een aantal km om je niet te abrupt te laten stoppen met versnellen als je het gaspedaal loslaat. Bv je gaat van 0 zo snel mogelijk naar 50 en op exact 50km/u zet je de CC aan, dan gaat de auto de CC op 55km/u zetten ofzo.
Bij het vertragen gebeurt (als ik het me goed herinner) net het omgekeerde en gaat ie net wat lager gaan zetten.

Misschien dat de Skoda dit ook probeert, maar daar een beetje in faalt, waardoor je zo'n situaties als de jouwe krijgt?

Ik ben geen fan van dat systeem, maar ik snap wel de gedachte er achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
SoulShot schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:49:
[...]

Scharnier van klep lijkt mij redelijk robuust, en kabel is niet zo zwaar mede omdat connectoren ingeplugt zijn en dat gewicht dus al vervalt. Ik zou zeggen dat het op lange termijn geen probleem zou moeten geven, maar ieder zijn keuze natuurlijk :) .
Yes ieder zijn ding uiteraard. Ik begin er niet aan. Iets teveel kids om het huis lopen die zo’n mooie lus aantrekkelijk zullen vinden om
aan te gaan hangen🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
Rene schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:32:
[...]

Ik zou wel even in de gaten houden of dit geen extra warmteontwikkeling gaat genereren. In principe rol je een kabel helemaal af, zeker bij 11kW ;).
Ik snap je punt. Als hij op de grond ligt is hij wel meer "ontrold", maar ligt de kabel meestal vanzelf ook nog wel deels op elkaar in een lus bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen1988!
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-04-2024
crimby schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:28:
[...]

Ben benieuwd.. ooit hebben ze mij verteld dat het levermoment van de enyaq bijna 90 minuten zou duren. Maanden vraag ik mij af waarom, maar misschien dat ik deze meteen krijg?
Vandaag halen toch?! Dan kan je ons er alles over vertellen straks haha! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenribbink
jeroenribbink schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:58:
[...]

vandaag reactie gehad van Elli.
Ik heb de volgende instructie gekregen:
Wij hebben inmiddels terugkoppeling gekregen van de technische afdeling.

Zij geven aan dat het DC Booster tarief sinds 1 april jl. helaas niet meer wordt aangeboden. Echter heeft u verkeerde informatie gekregen vanuit onze afdeling, waarvoor onze excuses.

Om deze reden heeft de technische afdeling ons laten weten dat er een manier is om u alsnog het DC Booster tarief aan te bieden. Dat zal op een andere manier gaan als gewend.

De verantwoordelijke afdeling kan het Charge Faster tarief voor u omzetten naar het DC Booster tarief. Hiervoor zult u eerst het Charge Faster tarief moeten selecteren voordat wij het voor u kunnen omzetten. Laat ons binnen 14 dagen weten dat u het Charge Faster tarief heeft geactiveerd. De verantwoordelijke afdeling zal de case dan overnemen.
Ze kunnen dus niet de optie per auto aanzetten voor in de app, maar wel een gekozen tarief omzetten naar de DC Booster. ik ga het proberen. eerst een creditcard fixen, want anders kom je er alsnog niet doorheen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

FunkyBro schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:06:
Niet herkenbaar bij mijn Enyaq. Vastzetten op 50 is ook daadwerkelijk 50.
Heb wel het anticiperen op verkeersborden uitgezet aangezien dat in de praktijk levensgevaarlijk bleek. Wellicht dat dat er bij jou ook mee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:08
jeroenribbink schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:42:
[...]

vandaag reactie gehad van Elli.
Ik heb de volgende instructie gekregen:

[...]

Ze kunnen dus niet de optie per auto aanzetten voor in de app, maar wel een gekozen tarief omzetten naar de DC Booster. ik ga het proberen. eerst een creditcard fixen, want anders kom je er alsnog niet doorheen 8)7
En ik krijg, ook vandaag, deze reactie, net als jij die eerst kreeg mogelijk… 7(8)7
Beste (…),

Hartelijk dank voor het contact opnemen met uw Elli support team.

Wij begrijpen uit uw schrijven dat u het Powerpass 'Charge Faster' abonnement zou kunnen activeren voor een maandelijks tarief van 0,00 euro.

Helaas is deze actie inmiddels verlopen sinds 1 april 2022, de huidige kosten voor het 'Charge Faster' bedragen inderdaad 9,99 euro per maand.

Indien u gebruik wenst te maken van het 'Charge Faster' tarief, raden wij u aan om dit tarief te activeren voor 9,99 euro per maand.

Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat natuurlijk graag.

Vanuit het Elli support team wensen wij u nog een fijne dag.

Met vriendelijke groet,
Uw Elli support team

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• crimby
Auto opgehaald, wat een prachtding zeg!! Rijd echt fantastisch!
Bij thuiskomst, merk ik dat de sleutels een rood knipperend lampje hebben, enig idee waarom? Dit is als ie op slot gaat….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bI3vhgF14NrBAqF8A5iUCqcEgys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJTO8jPtmOpTlXc898O2INGr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
jeroen1988! schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:18:
[...]

Vandaag halen toch?! Dan kan je ons er alles over vertellen straks haha! :P
Viel tegen! Was niks spectaculairs aan, maar de man vertelde de belangrijkste dingen en heb een kop koffie gehad dus prima… wilde toch snel die auto gaan uit testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
crimby schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:43:
Bij thuiskomst, merk ik dat de sleutels een rood knipperend lampje hebben, enig idee waarom? Dit is als ie op slot gaat….

[Afbeelding]
Netjes man! Zijn die velgen standaard zo zwart? Of heb je ze nog extra laten spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
crimby schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:43:

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Volgens mij is dat knipperen ivm Kessy / coming of leaving functie. In het donker springt je verlichting bijvoorbeeld bij benaderen aan. (En unlocked hij zelfs maar dat heb ik direct uit gezet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
mr_jows schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:15:
[...]

Netjes man! Zijn die velgen standaard zo zwart? Of heb je ze nog extra laten spuiten?
Dat zijn de 21 inch betria velgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Martinique schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:24:
[...]

Gefeliciteerd! Volgens mij is dat knipperen ivm Kessy / coming of leaving functie. In het donker springt je verlichting bijvoorbeeld bij benaderen aan. (En unlocked hij zelfs maar dat heb ik direct uit gezet.)
Maar dit is op de sleutel zelf he, dat ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
crimby schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:27:
[...]

Ja klopt, maar je sleutel detecteert dan de auto in de buurt. Loop maar eens met je sleutel in de hand weg van je auto, zie je vanzelf dat het stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Reactie van Elli over DC Booster:

Thank you for contacting Elli support.

Regarding your request, we would like to inform you that since 1.4.22 the tariff selection has changed. Charge Faster DC Booster is no longer offered.
DC Booster was introduced in April 2021 and was offered for a year for early adopters. DC BOOSTER is no longer offered but you can still choose one of the 3 tariffs.

For customer's who want to have the DC Booster because of the cheap charging prices we recommend Simply Charge (5,99€, will amortizes after 37 AC kWH/month or 19 DC kWh/month) or Charge Faster (12,99€, will amortizes after 20 IONITY kWH/month). These tariffs have a basic fee but anyone can order them and the prices are still cheap.

For someone who don't want to charge as much can use the free tariff.

Best regards
Your Elli Service Team

---
Spijtig ook voor de early adopters die de Enyaq nog moeten krijgen vanwege vertraging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Martinique schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:50:
[...]

Ja klopt, maar je sleutel detecteert dan de auto in de buurt. Loop maar eens met je sleutel in de hand weg van je auto, zie je vanzelf dat het stopt.
Morgen eens testen! Thanks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Bedankt @jeroenribbink , @Martinique en @FJP84 voor de inlichtingen inzake de Powerpass.

Ik heb m’n conclusie getrokken, voordeel voor mij persoonlijk is dermate gering, dat ik er geen halszaak van ga maken. Met andere woorden, ze zoeken het maar uit met dat ding… :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCO2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-09 18:05
FJP84 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:27:
Reactie van Elli over DC Booster:

Thank you for contacting Elli support.

Regarding your request, we would like to inform you that since 1.4.22 the tariff selection has changed. Charge Faster DC Booster is no longer offered.
DC Booster was introduced in April 2021 and was offered for a year for early adopters. DC BOOSTER is no longer offered but you can still choose one of the 3 tariffs.

For customer's who want to have the DC Booster because of the cheap charging prices we recommend Simply Charge (5,99€, will amortizes after 37 AC kWH/month or 19 DC kWh/month) or Charge Faster (12,99€, will amortizes after 20 IONITY kWH/month). These tariffs have a basic fee but anyone can order them and the prices are still cheap.

For someone who don't want to charge as much can use the free tariff.

Best regards
Your Elli Service Team

---
Spijtig ook voor de early adopters die de Enyaq nog moeten krijgen vanwege vertraging
De crux is dat één jaar gratis Ionity abonnement in de Skoda brochure was inbegrepen in de snellaad optie (100-130 kW).

Dat bleek vervolgens overal in Europa beschikbaar te zijn middels de PowerPass, behalve in Nederland. Dealers claimden nergens van te weten, maar het was overduidelijk dat de Nederlandse importeur Pon dit niet beschikbaar stelde om de eigen Shuttel oplossing niet in de weg te zitten.

Na veel gezeur en dreigen met claims richting Skoda en Pon, door onder andere deelnemers aan dit forum, is men alsnog door de bocht gegaan en is het een aantal maanden later alsnog ook in Nederland beschikbaar gemaakt. Ik heb mijn auto in April 2021 geleverd gekregen en heb het gratis DC Booster abonnement in Maart 2022 nog kunnen aktiveren.

Dat het DC Booster pakket sinds 1 april 2022 is gewijzigd en nu anders heet is niet zo relevant. Aan iedereen die volgens de, bij aankoop van de Enyaq geldende, brochure een gratis jaarabonnement is beloofd als onderdeel van de snellaad optie, kunnen ze toch bijvoorbeeld het Charge Faster abonnement een jaar tegen €0.- aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 11:28
mr_jows schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:15:
[...]

Je hebt 2 kleuren Betria velgen, een wat meer grijs en de sport versies krijgen een zwarte model. Zijn ook los te koop, zie webshop Skoda alleen erg prijzig.

[ Voor 8% gewijzigd door Genestealer op 08-04-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
Genestealer schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:16:
[...]

Je hebt 2 kleuren Betria velgen, een wat meer grijs en de sport versies krijgen een zwarte model. Zijn ook los te koop, zie webshop Skoda alleen erg prijzig.
Ah vandaar. Wist ik niet. Vind t jammer dat de RS velgen 21” niet wat zwarter zijn….

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crimby
Vanochtend meteen even aan de slag gegaan met het koppelen van de Skoda Connect aan Home Assistant. Nu nog lekker basic, maar uiteindelijk wordt ook de laadpaal gekoppeld en kan alles gaan samenwerken met mijn zonnepanelen :-D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHBMdF_LM0sJnHcaAfJqzuWXt8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BSaaQpZW6HiREE0N9XlRNFPU.png?f=fotoalbum_large

Ik ga nu werken aan notificaties die ik dan ook meteen krijg. Ook nog even op zoek of ik storingen met de connectiviteit kan controleren en melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19
antonvh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:21:
Hier is eentje voor de FAQ: Een klasse 3 alarm! (@OmniRocket )

Veel verzekeraars vinden een klasse 3 alarm nodig. Bij mijn verzekering scheelde het een hoop geld. Zoveel geld dat ik de investering in een klasse 3 alarm er in 2 jaar uit had.

Het is onduidelijk of de Alarm optie uit de catalogus genoeg is voor verzekeraars. De dealer kon mij niet vertellen of je daar een klasse 3 certificaat bij krijgt. Ik heb die dus niet genomen.

Achteraf heb ik veel offertes gevraagd en systemen vergeleken. Cobra, Defa, Ghost en Gemini. Uiteindelijk ben ik ingegaan op een offerte van Carlectra. Zij hadden een OEM Skoda systeem aangeboden met klasse 3 certificaat, bijgeprogrammeerd in de originele sleutel. Dus geen extra kastje! Kost wel dubbel zo veel als de optie uit de catalogus.
Mijzelf ook even melden in dit topic. Er is hier ook een Enyaq onderweg (wordt volgende week afgeleverd, voorraadmodel). Nu had ik niet de optie om te kiezen voor een alarm anders had ik het zeker gedaan.

Carlectra zit mij wat ver weg ;-) (ik woon in de randstad), maar zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met het achteraf laten inbouwen van een OEM alarm? Ben zelf nog in contact met een partij in Rijswijk maar zij geven aan dat ze eerst moeten weten of de computer in de auto geschikt is voor een OEM alarm.

Het is mij er vooral om te doen dat ik géén extra afstandbediening krijg voor het alarm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:13
crimby schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:48:
Vanochtend meteen even aan de slag gegaan met het koppelen van de Skoda Connect aan Home Assistant. Nu nog lekker basic, maar uiteindelijk wordt ook de laadpaal gekoppeld en kan alles gaan samenwerken met mijn zonnepanelen :-D
[Afbeelding]

Ik ga nu werken aan notificaties die ik dan ook meteen krijg. Ook nog even op zoek of ik storingen met de connectiviteit kan controleren en melden.
Zou je de autoomations / notifications / yaml willen delen als alles lukt? Ik krijg hem woensdag :). De Zappi zit al in HA hier.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
water_escape schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:51:
[...]

Zou je de autoomations / notifications / yaml willen delen als alles lukt? Ik krijg hem woensdag :). De Zappi zit al in HA hier.
Zeker! Voor nu is het super simpel, zal je wel even een prive bericht sturen met de huidige cards... maargoed moet dus nog even aan de slag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Zijn er hier al mensen met recent geleverde ENYAQ's waar vanaf fabriek al de ME3 software versie op zit?
Zo ja, weten jullie wanneer jullie ENYAQ gebouwd is?
Dan wel anders om: Zijn er mensen met heel recent (zeg, na 1 Feb 2022) gebouwde ENYAQ's waar ME3 nog niet op zit?
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:07
Wootism schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:46:
[...]

Niet herkenbaar bij mijn Enyaq. Vastzetten op 50 is ook daadwerkelijk 50.
Heb wel het anticiperen op verkeersborden uitgezet aangezien dat in de praktijk levensgevaarlijk bleek. Wellicht dat dat er bij jou ook mee te maken heeft.
Geen van de hulpsystemen staan aan, dat geeft te vaak gevaarlijke situaties inderdaad.
Maar vreemd dan, zal de dealer eens vragen

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
p.d.s.mane schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:23:
Zijn er hier al mensen met recent geleverde ENYAQ's waar vanaf fabriek al de ME3 software versie op zit?
Dan wel anders om: Zijn er mensen met heel recent (zeg, na 1 Feb 2022) gebouwde ENYAQ's waar ME3 nog niet op zit?
Dank!
Hoe kan ik dat checken? Dan check ik vanmiddag even :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

crimby schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:39:
[...]

Hoe kan ik dat checken? Dan check ik vanmiddag even :-)
hm, goede vraag --- ik heb mijn ENYAQ nog niet en weet ok niet welke versienummers in het infotainment systeem wel of niet ME3 betekenen ...

Misschien even checken welke van deze updates (HW & SW) er wel of niet al op zitten:
kw_nl in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Robbie8454 in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
https://twitter.com/StepanRehak/status/1471406869541445634
https://twitter.com/StepanRehak/status/1505117673696509952
https://twitter.com/StepanRehak/status/1505119758135578627
b.v., vind/suggereerd de navigatie laders met >50 kW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinbog
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 14:22
Heeft iemand een idee dat V2G / V2X ondertussen geïmplementeerd is op het MEB platform?
Ik las vorig jaar dat elke geproduceerde wagen in 2022 hierover zou beschikken, maar nadien niets meer van vernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
kevinbog schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:58:
Heeft iemand een idee dat V2G / V2X ondertussen geïmplementeerd is op het MEB platform?
Ik las vorig jaar dat elke geproduceerde wagen in 2022 hierover zou beschikken, maar nadien niets meer van vernomen...
Van wat ik me herinner zou dit pas voor nieuwe modellen gaan. Dus als er een nieuw model in 2022 zou uitkomen, gaat die V2x (V2G en V2H zijn niet hetzelfde, ik weet niet meer over welke het ging) in dat model aanwezig zijn. Maar van bestaande modellen werd er niet gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
p.d.s.mane schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:48:
[...]

hm, goede vraag --- ik heb mijn ENYAQ nog niet en weet ok niet welke versienummers in het infotainment systeem wel of niet ME3 betekenen ...

Misschien even checken welke van deze updates (HW & SW) er wel of niet al op zitten:
kw_nl in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Robbie8454 in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
https://twitter.com/StepanRehak/status/1471406869541445634
https://twitter.com/StepanRehak/status/1505117673696509952
https://twitter.com/StepanRehak/status/1505119758135578627
b.v., vind/suggereerd de navigatie laders met >50 kW?
Ik kan zo niet zoveel vinden over een instelling dat ik alleen >50kW laders krijg bij navigeren.

Dit is de software die ik heb..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZcKGexJ_5FoPC6fQ0OQ0J1iOHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TG5tuhkk7wcWRAYtD0R5Kqka.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hank Nordic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 18:55
Ik krijg nu helemaal geen snelladers te zien in de Navigatie. Tot nu toe zie ik alleen 11 of 22kW staan. Is daar ook een setting voor? Kon het zo niet vinden.

- Good evening, I'm Leonard Nimoy. The following tale of alien encounters is true. And by true I mean false. It's all lies. But they're entertaining lies, so in the end, isn't that the truth? The answer is "no."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLinn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-07-2022
Dank!
Hoe kan je bekijken of er me3 op zit? Dit is een foto die ik van mijn dealer kreeg vandaag. Auto wordt nu klaar gemaakt en voorzien van laatste software. Auto zal rond begin feb 22 gemaakt zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkD5qNLNSE9zOgVXQx0Fg2aqTXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzYTHSB7baDv64x0HIYu9tSe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door RoLinn op 08-04-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:58
RoLinn schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:30:
[...]

Hoe kan je bekijken of er me3 op zit? Dit is een foto die ik van mijn dealer kreeg vandaag. Auto wordt nu klaar gemaakt en voorzien van laatste software. Auto zal rond begin feb 22 gemaakt zijn. [Afbeelding]
Mijne is ook gemaakt in februari, 22 maart geleverd.
Ik heb H8, 109 en 22.1 (vanochtend gecheckt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Dank!
Stepan Rehak (ENYAQ iV & ENYAQ COUPÉ iV E-mobility ŠKODA AUTO Spokesperson) zegt:
Its production time. All produced after week 10/2022 is with new software ME3. There are some cars which were build before but some parts were missing. These cars are with ME2.
(https://twitter.com/PrDrSnMd1/status/1512432112271568906):

... jammer, de productie van mijn ENYAQ was al in week 04/2022 begonnen ... dus ik moet ook tot na de zomer op een update/upgrade wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
p.d.s.mane schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:11:
[...]

Stepan Rehak (ENYAQ iV & ENYAQ COUPÉ iV E-mobility ŠKODA AUTO Spokesperson) zegt:

[...]

(https://twitter.com/PrDrSnMd1/status/1512432112271568906):

... jammer, de productie van mijn ENYAQ was al in week 04/2022 begonnen ... dus ik moet ook tot na de zomer op een update/upgrade wachten ...
Hoe kan ik hier achter komen? Mijn auto zou nooit op banking hebben gestaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-09 12:25
crimby schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:52:
[...]

Zeker! Voor nu is het super simpel, zal je wel even een prive bericht sturen met de huidige cards... maargoed moet dus nog even aan de slag :-)
@crimby Ik zag je scherm van HA, wil je mij ook de cards toe sturen? Kan ik het vergelijken met de mijne, werkt nog niet helemaal namelijk. Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnil21
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03-2024
Heeft iemand hier tips bij welke dealer in de randstad ik scandinavian DRL aan kan laten zetten? Auto vandaag weer gehaald bij Maas Autogroep (er zijn nog wat afleveringsissues), maar die hebben de spullen niet om het te doen. Dit heeft te maken met de testapparatuur die verbonden is met de fabriek en het feit dat in NL het niet verplicht is om de achterlichten mee te laten branden.

Ik ben zelf niet zo handig, dus zit niet zo te wachten op experimenteren met een OBDeleven. Als dat inmiddels wel werkt om met iphone scandinavian DRL aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
johnvanderster schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:15:
[...]

@crimby Ik zag je scherm van HA, wil je mij ook de cards toe sturen? Kan ik het vergelijken met de mijne, werkt nog niet helemaal namelijk. Dank alvast!
On it’s way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:59
Boeie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:50:
[...]

Mijzelf ook even melden in dit topic. Er is hier ook een Enyaq onderweg (wordt volgende week afgeleverd, voorraadmodel). Nu had ik niet de optie om te kiezen voor een alarm anders had ik het zeker gedaan.

Carlectra zit mij wat ver weg ;-) (ik woon in de randstad), maar zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met het achteraf laten inbouwen van een OEM alarm? Ben zelf nog in contact met een partij in Rijswijk maar zij geven aan dat ze eerst moeten weten of de computer in de auto geschikt is voor een OEM alarm.

Het is mij er vooral om te doen dat ik géén extra afstandbediening krijg voor het alarm.
Ik heb het OEM alarm laten inbouwen door Fleetaccess. Werkt hetzelfde als affabriek, dus geen extra afstandbediening en de keuzeoptie verscheen vanzelf in het menu. Zij zeiden ook dat andere aftermarket alarmsystemen niet kunnen worden ingebouwd op het MEB platform. Kosten: 1000e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakmeel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 10:47
Hoi, Ik sluit me aan bij de Enyaq Elite.... ;-)

Vandaag hoogstpersoonlijk de showroom uitgereden, na 9 maanden wachten:
- Enyaq iV Sportline 80
- Race Blue Metallic
- Alcantara Zwart
- Infotainment Plus
- Klimaat Plus
- Panoramadak
- Comfort Plus
- Assistentie

Ik voel me als een kind zo blij!

Ik wil alleen nog een dashcam (zelf) inbouwen, ook al vond de dealer dat niet zo'n goed idee en verzocht hij mij dat toch vooral door een prof te laten doen. Is dat echt zo tricky? Heeft iemand daar al wat ervaring mee?

More Power Igor! More Power!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Gefeliciteerd! Foto’s! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
crimby schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:27:
[...]

Als je binnen bereik bent van de auto en je kessy hebt dan knippert dat lampje, doet die dat niet dan wordt het tijd om de batterijen te vervangen of omdat je bijvoorbeeld heel dicht bij de auto moet staan voor die dat gaat doen. Handige indicatie. Als de auto doorheeft dat je dichterbij komt kan die als je dat ingesteld hebt de lampen inderdaad aan doen etc. zoals iemand ook al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:52
bakmeel schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:31:

- Enyaq iV Sportline 80
- Race Blue Metallic
- Alcantara Zwart
- Infotainment Plus
- Klimaat Plus
- Panoramadak
- Comfort Plus
- Assistentie

Ik wil alleen nog een dashcam (zelf) inbouwen, ook al vond de dealer dat niet zo'n goed idee en verzocht hij mij dat toch vooral door een prof te laten doen. Is dat echt zo tricky? Heeft iemand daar al wat ervaring mee?
Gefeliciteerd! Je kunt wat video’s vinden van de ID3. Vooral met airbags opletten dat je die niet blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
bakmeel schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:31:

- Enyaq iV Sportline 80
- Race Blue Metallic
- Alcantara Zwart
- Infotainment Plus
- Klimaat Plus
- Panoramadak
- Comfort Plus
- Assistentie

Welkom! Lijkt op de mijne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2e96oUfAlN1cjpzo485k03kbt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGvOdeqS7YRn6E16IPmjkMCR.jpg?f=fotoalbum_large

De leengranny plus 10mtr verlengkabel maar even getest. Prima fallback voor op de camping in Frankrijk medio/eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Mensen hier met een Enyaq met trekhaak; hebben jullie een wit kentekenplaat erbij gekregen? Ik niet namelijk…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
crimby schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:47:
Mensen hier met een Enyaq met trekhaak; hebben jullie een wit kentekenplaat erbij gekregen? Ik niet namelijk…
Ja lag netjes in de achterbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 12:19
BAJ82 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:43:
[...]

Ik heb het OEM alarm laten inbouwen door Fleetaccess. Werkt hetzelfde als affabriek, dus geen extra afstandbediening en de keuzeoptie verscheen vanzelf in het menu. Zij zeiden ook dat andere aftermarket alarmsystemen niet kunnen worden ingebouwd op het MEB platform. Kosten: 1000e
Thanks, heb ik ook al gevonden (klassealarm). Echter staat daarbij dat er voor een scm certificaat wel een extra ab nodig is. Waarschijnlijk verzeker ik hem eerst zonder, en ga dan uitzoeken of de pinout van de bcm goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
FJP84 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:53:
[...]

Ja lag netjes in de achterbak
Morgen maar eens bellen dan!
Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.