Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.752 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:31

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Wisten jullie dit wel? :+ Zo kan ik ook YouTube content maken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

wat een slechte video. hier een verlichte gril .. en nog een keer.. en nog een keer.. en ...

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02
Volgens mij is er geen apart topic voor deze apps en vele van jullie hier gebruiken ABRP heb ik het idee, dus dan maar hier een een paar vraagjes;

Ik heb wat ingesteld over start soc 100% en dat de stops minimaal 4 laadpalen moeten hebben. Dat lijkt de app al niet op te slaan?

Verder maak ik een route naar Bremen en dan heeft ie 1 stop nodig, maar klik ik op de stop zegt de app niets over de laadpalen (hoeveel, snelheid etc)… doe ik iets fout?

En hoe exporteer je dit naar Google Maps?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dx_fg30zRunzcxvXBZzP4S6MQrY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LuN0A6mogZQ5N5h53sOZc8ma.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:37
FJP84 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:53:
[...]

Ja lag netjes in de achterbak
Dat is dan netjes van de dealer, zit er standaard niet bij. Ik heb het overigens ook gewoon erbij geluld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Mirx_NL schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:31:
[...]

Dat is dan netjes van de dealer, zit er standaard niet bij. Ik heb het overigens ook gewoon erbij geluld.
Hmm heb wel een extra paraplu gekregen, maar niet eentje die in de deur geschoven kan worden…
Nja de dealer zou vandaag nog even bellen of alles gelukt was en of ik tevreden was na 2 dagen gebruik. Zal het eens vragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:24
Boeie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:58:
[...]

Thanks, heb ik ook al gevonden (klassealarm). Echter staat daarbij dat er voor een scm certificaat wel een extra ab nodig is. Waarschijnlijk verzeker ik hem eerst zonder, en ga dan uitzoeken of de pinout van de bcm goed is.
Ik heb er een SCM certificaat bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

BAJ82 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:23:
[...]

beetje offtopic maar zijn er eigenlijk cijfers van EV's die gestolen zijn? is niet echt iets wat op de boot naar Africa gaat toch?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
rammes schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:29:
[...]

beetje offtopic maar zijn er eigenlijk cijfers van EV's die gestolen zijn? is niet echt iets wat op de boot naar Africa gaat toch?
Misschien icm een aggregaat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om op afstand (met de sleutel) de elektrische achterklep te openen en te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:07
crimby schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:07:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om op afstand (met de sleutel) de elektrische achterklep te openen en te sluiten?
Ja, geen probleem zolang afstand maar niet te groot is, ca 2-3m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 22:33
Boeie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:50:
[...]

Carlectra zit mij wat ver weg ;-) (ik woon in de randstad),
Je hebt een waanzinnig lekkere auto. Zo'n ritje is geen straf. Ik woon ook in de randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
  • Laatst online: 25-08 22:33
Welke app is dat?
crimby schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:48:
Vanochtend meteen even aan de slag gegaan met het koppelen van de Skoda Connect aan Home Assistant. Nu nog lekker basic, maar uiteindelijk wordt ook de laadpaal gekoppeld en kan alles gaan samenwerken met mijn zonnepanelen :-D
[Afbeelding]

Ik ga nu werken aan notificaties die ik dan ook meteen krijg. Ook nog even op zoek of ik storingen met de connectiviteit kan controleren en melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

crimby schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:36:
[...]

Misschien icm een aggregaat? 8)7
Aggregaat? --- zonnepanelen! :Y

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19
BAJ82 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:23:
[...]

Oke dat is goed om te weten!
rammes schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:29:
[...]

Nee, maar wel veel voor onderdelen. Alle onderdelen binnen de VAG groep zijn uitwisselbaar.
antonvh schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:40:
[...]

Je hebt een waanzinnig lekkere auto. Zo'n ritje is geen straf. Ik woon ook in de randstad.
Daar heb je gelijk in, ik ga ze ook eens aanschrijven ("ik kreeg jullie naam door via @antonvh :+ ")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:58
crimby schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:47:
Mensen hier met een Enyaq met trekhaak; hebben jullie een wit kentekenplaat erbij gekregen? Ik niet namelijk…
Via dealer achteraf gemonteerd incl witte kentekenplaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:26
Weet iemand of er een HEPA filter in de Enyaq aanwezig is? Zoiets zou namelijk redelijk wat pollen kunnen buitenhouden, maar nog niet zo veel auto's hebben dit al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:28
this schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:19:
Weet iemand of er een HEPA filter in de Enyaq aanwezig is? Zoiets zou namelijk redelijk wat pollen kunnen buitenhouden, maar nog niet zo veel auto's hebben dit al.
Wordt niet gesproken over HEPA filter, maar de Enyaq heeft wel een 'speciale' filter(stand).

https://www.skoda.nl/nieu...skoda-met-air-care-helpt/

[ Voor 11% gewijzigd door Genestealer op 09-04-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:56
Mensen hier met een Enyaq met trekhaak; hebben jullie een wit kentekenplaat erbij gekregen? Ik niet namelijk…
Bij mij waren ze die ook vergeten, gebeld en netjes nageleverd. Evenals de dakdragers die ze per abuis hadden achtergelaten bij de dealer (mijn auto werd thuis geleverd). Ook die is nagestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
Mirx_NL schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:31:
[...]

Heb het nochtans bij al mijn auto's met trekhaak automatisch erbij gekregen, lijkt me echt standaard als je een trekhaak besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
goetfoud schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:16:
[...]

Ja, geen probleem zolang afstand maar niet te groot is, ca 2-3m
1 Eerst de autodeur met de sleutel ontgrendelen en dan de achterklepknop op de sleutel paar tellen ingedrukt houden

of

2 Achterklepknop 1x indrukken, en dan een tweede keer, maar dan iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Genestealer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:27:
[...]

Wordt niet gesproken over HEPA filter, maar de Enyaq heeft wel een 'speciale' filter(stand).

https://www.skoda.nl/nieu...skoda-met-air-care-helpt/
Dat zal die HEPA filter zijn. Heeft de Enyaq dit standaard? Ik kan me niet herinneren dat het een optie was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:58
RandomNick schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:38:
[...]

Ik heb ook de Hankook's, en veel meer Enyaqs trouwens. Komt goed uit de testen meen ik me te herinneren. Heb er destijds wel even (kort) onderzoek naar gedaan. De Hankook onder de Enyaq is ongeveer beste wat ze hebben, geoptimaliseerd voor SUV en EV en worden ook onder Audi, BMW en andere zogenaamde 'premiums' gelegd.
Klopt helemaal, zie deze test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Adnil21 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:23:
Heeft iemand hier tips bij welke dealer in de randstad ik scandinavian DRL aan kan laten zetten? Auto vandaag weer gehaald bij Maas Autogroep (er zijn nog wat afleveringsissues), maar die hebben de spullen niet om het te doen. Dit heeft te maken met de testapparatuur die verbonden is met de fabriek en het feit dat in NL het niet verplicht is om de achterlichten mee te laten branden.

Ik ben zelf niet zo handig, dus zit niet zo te wachten op experimenteren met een OBDeleven. Als dat inmiddels wel werkt om met iphone scandinavian DRL aan te zetten.
Wat voor afleveringsissues heb je? Mijnes wordt over 2 weken afgeleverd bij Maas in Gouda. toch wel benieuws waar ik op kan letten.

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
royverdegem schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:28:
[...]

1 Eerst de autodeur met de sleutel ontgrendelen en dan de achterklepknop op de sleutel paar tellen ingedrukt houden

of

2 Achterklepknop 1x indrukken, en dan een tweede keer, maar dan iets langer.
Morgen nog eens proberen dan, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
...

[ Voor 97% gewijzigd door SSJVegito op 10-04-2022 06:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
crimby schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:07:
Je moet gewoon dichtbij genoeg staan, dan is het enkel de klep openen knop indrukken en ingedrukt houden tot die open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
Jammer dat er geen allseason banden zijn voor 21”. Ben benieuwd waar mn RS straks mee geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
Adnil21 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:23:
Heeft iemand hier tips bij welke dealer in de randstad ik scandinavian DRL aan kan laten zetten? Auto vandaag weer gehaald bij Maas Autogroep (er zijn nog wat afleveringsissues), maar die hebben de spullen niet om het te doen. Dit heeft te maken met de testapparatuur die verbonden is met de fabriek en het feit dat in NL het niet verplicht is om de achterlichten mee te laten branden.

Ik ben zelf niet zo handig, dus zit niet zo te wachten op experimenteren met een OBDeleven. Als dat inmiddels wel werkt om met iphone scandinavian DRL aan te zetten.
Bij Maas Gouda kunnen ze het wel, al hadden ze het 'vergeten' toen ik er de eerste keer naar vroeg, maar de 2e keer is het wel gefixed... Neem aan dat andere dealers van de Maas Autogroep het ook kunnen doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:30
crimby schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:41:
Volgens mij is er geen apart topic voor deze apps en vele van jullie hier gebruiken ABRP heb ik het idee, dus dan maar hier een een paar vraagjes;

Ik heb wat ingesteld over start soc 100% en dat de stops minimaal 4 laadpalen moeten hebben. Dat lijkt de app al niet op te slaan?

Verder maak ik een route naar Bremen en dan heeft ie 1 stop nodig, maar klik ik op de stop zegt de app niets over de laadpalen (hoeveel, snelheid etc)… doe ik iets fout?

En hoe exporteer je dit naar Google Maps?

[Afbeelding]
De genoemde issues ervaar ik in de Android app niet, en tevens kan je vanuit daar heel gemakkelijk delen naar Google Maps. Aan de afbeeldingen te zien zit je op een Iphone, en ik weet niet of de functionaliteit anders is. Heb je de web versie al geprobeerd? Je kan dan opslaan en wellicht op de telefoonapp weer oproepen.
Ik weet niet waarvandaan je vertrekt, maar ik ben van de week langs Bremen gereden, en heb daar (bij Stuhr) pas voor de eerste keer geladen met nog 70 km aan range. (met 100% SoC vertrokken uit Flevoland). Wat ik me herinner zijn er rondom Bremen best veel snelladers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjEzvwbRFhTdrh9Jy9Zg8s4JNT8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I9sO6lv51gr6CSpmrHlZgQTC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_jows
Mooi in t wit hoor 👍

[Witte Enyaq Coupé RS]

[ Voor 115% gewijzigd door mr_jows op 10-04-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:51

elmoxx

xx xx xx

Vandaag hielden we een korte tussenstop bij een bos in Belgie, om daarna naar huis te navigeren. Het navigatiesysteem van den Enyaq instellen op thuisadres en gaan - zoals we vaker doen - maar vandaag gaf dat een flinke hoop problemen;

Nadat we de navigatie gestart hadden liep vervolgens binnen een paar minuten het complete grote scherm vast. Het begint met spontaan de melding: 'Navigatie starten' en daarna gaat het complete scherm op zwart. Uiteindelijk het systeem opnieuw opgestart gekregen en dan de navigatie weer kunnen hervatten. Na enkele minuten begon het gedonder dan vervolgens weer opnieuw helaas.

Gekoppeld aan iphone: zelfde probleem, gekoppeld aan Android, zelfde probleem; telkens opnieuw vastlopen, zwart beeld en na zo'n 5 minuten weer helemaal opgestart om opnieuw vast te lopen. Bloedirritant.

Verder rommelen bracht ons tot de ontdekking dat het systeem prima werkt, zolang we niet daadwerkelijk een navigatie starten. Rijden met de kaart gaat goed, maar na het starten van een route naar een specifiek eindpunt is het binnen een paar seconden tot minuten weer een vastloper.

Natuurlijk is er een goed werkbare oplossing: Navigeren via Apple Carplay/Android auto maar de in de auto ingebouwde navigatie kan toch niet ineens zorgen dat het complete (infotainment)systeem vastloopt?

Iemand anders dit ook al eens gehad en hier mogelijk een oplossing voor gevonden? Hoor het graag!

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

elmoxx schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:02:
Vandaag hielden we een korte tussenstop bij een bos in Belgie, om daarna naar huis te navigeren. Het navigatiesysteem van den Enyaq instellen op thuisadres en gaan - zoals we vaker doen - maar vandaag gaf dat een flinke hoop problemen;

Nadat we de navigatie gestart hadden liep vervolgens binnen een paar minuten het complete grote scherm vast. Het begint met spontaan de melding: 'Navigatie starten' en daarna gaat het complete scherm op zwart. Uiteindelijk het systeem opnieuw opgestart gekregen en dan de navigatie weer kunnen hervatten. Na enkele minuten begon het gedonder dan vervolgens weer opnieuw helaas.

Gekoppeld aan iphone: zelfde probleem, gekoppeld aan Android, zelfde probleem; telkens opnieuw vastlopen, zwart beeld en na zo'n 5 minuten weer helemaal opgestart om opnieuw vast te lopen. Bloedirritant.

Verder rommelen bracht ons tot de ontdekking dat het systeem prima werkt, zolang we niet daadwerkelijk een navigatie starten. Rijden met de kaart gaat goed, maar na het starten van een route naar een specifiek eindpunt is het binnen een paar seconden tot minuten weer een vastloper.

Natuurlijk is er een goed werkbare oplossing: Navigeren via Apple Carplay/Android auto maar de in de auto ingebouwde navigatie kan toch niet ineens zorgen dat het complete (infotainment)systeem vastloopt?

Iemand anders dit ook al eens gehad en hier mogelijk een oplossing voor gevonden? Hoor het graag!
ik heb precies hetzelfde gehad, overigens ook met een route door Belgie. Misschien het uitzoeken waard of dat juist met de kaart van Belgie gebeurt

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
elmoxx schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:02:

Begin dit jaar dezelfde problemen gehad. Gemeld bij de dealer, onderzocht en terugkoppeling gevraagd van de fabriek. Uiteindelijk iets meer als 2 weken gewacht waarna het volledige infotainment scherm/systeem vervangen is. Vervangen duurde iets meer dan 1.5 uur, dus maar blijven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

J.Kossen schreef op maandag 11 april 2022 @ 07:45:
[...]

Begin dit jaar dezelfde problemen gehad. Gemeld bij de dealer, onderzocht en terugkoppeling gevraagd van de fabriek. Uiteindelijk iets meer als 2 weken gewacht waarna het volledige infotainment scherm/systeem vervangen is. Vervangen duurde iets meer dan 1.5 uur, dus maar blijven wachten.
Kon je het reproduceren?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx

elmoxx

xx xx xx

rammes schreef op maandag 11 april 2022 @ 04:40:
[...]

ik heb precies hetzelfde gehad, overigens ook met een route door Belgie. Misschien het uitzoeken waard of dat juist met de kaart van Belgie gebeurt
Niet alleen Belgie helaas. Ook toen we al weer in NL waren en onderweg gegeten/geladen hadden, deed hij dit.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
rammes schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:39:
[...]

Kon je het reproduceren?
Nee, dat niet. Maar op basis van mijn feedback zijn er herstellende acties genomen. Sinds het nieuwe scherm geen enkele keer meer uitval gehad. Daarnaast 'daag' ik het systeem uit door voor elke rit (hoe kort ook, of hoe bekend de route ook is) de interne navigatie te gebruiken, en geen issues meer tot nu toe. En met de ME3 update voor de deur (wanneer dat ook moge zijn) verwacht ik het systeem echt ten volle te kunnen gebruiken (m.n. laadsessies voor lange ritten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:47
crimby schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:12:
[...]

Ik kan zo niet zoveel vinden over een instelling dat ik alleen >50kW laders krijg bij navigeren.

Dit is de software die ik heb..
[Afbeelding]
Ik heb hem vrijdag opgehaald bij de dealer, heb precies dezelfde nummers als jij en expliciet gevraagd om de meest recente update...

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adraienyaq
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-01-2023
Bob-B190 schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:14:
[...]

Ik heb hem vrijdag opgehaald bij de dealer, heb precies dezelfde nummers als jij en expliciet gevraagd om de meest recente update...
Dan heb je de auto toch redelijk snel geleverd gekregen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
goetfoud schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet.
Ik ga wekelijks door wasstraat in 2 delen. Automatische ruitenwisser uitzetten moet sowieso bij elke auto. Geen Enyaq issue. Hulpsystemen geven geluidssignalen en meldingen. Heel normaal maar geen probleem.
Autohold gaat niet aan in N.
Ik wil van de week ook even langs. Dit lijkt niks anders dan een normale auto?
Dus in N zetten, ruitenwissers uit en dat was het toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

crimby schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:46:
[...]

Yup, in de manual staat het ook beschreven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCumG_kvPmuJCC-8mqMNGBb0jFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/codyob5P1zsDvReMGydTzIBm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Wootism schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:53:
[...]

Yup, in de manual staat het ook beschreven.
[Afbeelding]
Thanks! Goeie ook, want ik heb een elektronisch bedienbare achterklep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:39
Wij zijn prive ook aan het kijken om een Skoda ENYAQ iv60 prive te kopen. Afgelopen zaterdag bij de Skoda dealer geweest. Die vertelde me dat de Skoda ENYAQ in oktober 2022 € 2100,- duurder gaat worden met een levering in januari 2023.

Alleen als ik hem nu zou bestellen zou ik die € 2100 er ook al bij moeten betalen. Dit vond ik toch erg vreemd aangezien het een verhoging is per oktober 2022 en ik hem nu bestel. Daarmee word het ook onmogelijk om een simpele enjaq te kopen onder de € 45.000 en om in aanmerking te komen voor de subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx

elmoxx

xx xx xx

Klopt @Senaxx Wij hadden dit probleem ook. Uiteindelijk gekozen voor een model dat al 'onderweg was' en dat aan het merendeel van onze eisen voldeed. Voordeel was veel snellere levering en lagere prijs, nadeel was echter dat we niet konden kiezen qua opties. Misschien is dat bij jullie ook een optie? (Zelf zagen wij dat bv de PONdealer wel veel auto's onderweg had, terwijl kleine lokale dealer dat helemaal niet had. Het is wat dat betreft dus raadzaam om naar een grote dealer-organisatie te gaan)

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Senaxx schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:01:
Wij zijn prive ook aan het kijken om een Skoda ENYAQ iv60 prive te kopen. Afgelopen zaterdag bij de Skoda dealer geweest. Die vertelde me dat de Skoda ENYAQ in oktober 2022 € 2100,- duurder gaat worden met een levering in januari 2023.

Alleen als ik hem nu zou bestellen zou ik die € 2100 er ook al bij moeten betalen. Dit vond ik toch erg vreemd aangezien het een verhoging is per oktober 2022 en ik hem nu bestel. Daarmee word het ook onmogelijk om een simpele enjaq te kopen onder de € 45.000 en om in aanmerking te komen voor de subsidie.
Kan het niet zijn dat je de dealer verkeerd begrepen hebt?
In Nederland is het zo dat de datum van inschrijving telt om de prijs te bepalen voor de subsidie, niet de datum van bestelbon.
En aangezien de auto pas in januari zou geleverd worden, moet je al die 2100 euro er bij rekenen.
Niet dat je die 2100 euro extra zal moeten betalen voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby

Waarom probeer je niet te zoeken naar een voorraad model? Dan ben je er zeker van dat ie er op tijd is en dat ie onder een bepaalde waarde zit. Deze bijvoorbeeld: https://www.wealer.nl/sko...3-350-subsidie-29667436#/

Heb zelf mijn auto opgehaald bij Wealer (zakelijke lease). Moest hiervoor een uur heen en uur terug, maar werd erg goed en fijn geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
elmoxx schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:11:
Klopt @Senaxx Wij hadden dit probleem ook. Uiteindelijk gekozen voor een model dat al 'onderweg was' en dat aan het merendeel van onze eisen voldeed. Voordeel was veel snellere levering en lagere prijs, nadeel was echter dat we niet konden kiezen qua opties. Misschien is dat bij jullie ook een optie? (Zelf zagen wij dat bv de PONdealer wel veel auto's onderweg had, terwijl kleine lokale dealer dat helemaal niet had. Het is wat dat betreft dus raadzaam om naar een grote dealer-organisatie te gaan)
Wij waren afgelopen weekend bij Van den Brug. Dit is een Volkswagen, Skoda, Seat en Audi dealer in het noorden. Ze hadden op het terrein een stuk of 35 Enjaq's op voorraad allemaal rond de 62k.

Maar ik vond de verkoper niet echt behulpzaam. Zijn eerste vraag was, of het zakelijk lease was, waarvan ik aangaf dat het een prive aankoop was, en hij ging daarna over naar private-lease. Waarop ik aangaf dat het ook niet om private-lease ging maar echt een aankoop. En kreeg daarna het gevoel dat hij een stuk minder enthousiast was.

Verder dan achter de computer kruipen van "dit hebben wij staan" en "als je nieuw besteld ben je 2100 extra kwijt en pas levering in januari 2023" kwam hij niet.

Ik zal dus toch in iets breder moeten gaan kijken, zeker omdat we graag een model wil in Artic Silver Metal willen. Hiermee beperken we de keuze wel wat. Maar als je bijna een halve ton in euro's uitgeeft zou ik toch graag willen rijden in een auto in de juiste kleur ;)
crimby schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:30:
[...]
Waarom probeer je niet te zoeken naar een voorraad model? Dan ben je er zeker van dat ie er op tijd is en dat ie onder een bepaalde waarde zit. Deze bijvoorbeeld: https://www.wealer.nl/sko...3-350-subsidie-29667436#/

Heb zelf mijn auto opgehaald bij Wealer (zakelijke lease). Moest hiervoor een uur heen en uur terug, maar werd erg goed en fijn geholpen.
Ja dit gaan wij waarschijnlijk ook doen. Ik zag er al wel 1 staan die wel redelijk aan onze wensen voldeed. Hier kan ik dan nog de trekhaak als optie laten monteren, en eventueel later nog Betria velgen.
https://www.pouw.nl/skoda...camera-klimaat-30320007#/

[ Voor 20% gewijzigd door Senaxx op 11-04-2022 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Senaxx schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:32:
[...]

Wij waren afgelopen weekend bij Van den Brug. Dit is een Volkswagen, Skoda, Seat en Audi dealer in het noorden. Ze hadden op het terrein een stuk of 35 Enjaq's op voorraad allemaal rond de 62k.

Maar ik vond de verkoper niet echt behulpzaam. Zijn eerste vraag was, of het zakelijk lease was, waarvan ik aangaf dat het een prive aankoop was, en hij ging daarna over naar private-lease. Waarop ik aangaf dat het ook niet om private-lease ging maar echt een aankoop. En kreeg daarna het gevoel dat hij een stuk minder enthousiast was.

Verder dan achter de computer kruipen van "dit hebben wij staan" en "als je nieuw besteld ben je 2100 extra kwijt en pas levering in januari 2023" kwam hij niet.

Ik zal dus toch in iets breder moeten gaan kijken, zeker omdat we graag een model wil in Artic Silver Metal willen. Hiermee beperken we de keuze wel wat. Maar als je bijna een halve ton in euro's uitgeeft zou ik toch graag willen rijden in een auto in de juiste kleur ;)

[...]

Ja dit gaan wij waarschijnlijk ook doen. Ik zag er al wel 1 staan die wel redelijk aan onze wensen voldeed. Hier kan ik dan nog de trekhaak als optie laten monteren, en eventueel later nog Betria velgen.
https://www.pouw.nl/skoda...camera-klimaat-30320007#/
Skoda heeft zelf ook een Skoda Stock locator. Je zou daar ook nog kunnen kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:47
adraienyaq schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:08:
[...]

Dan heb je de auto toch redelijk snel geleverd gekregen of niet?
Ja, gebeld: “duurt lang heb je wat staan” en toen was er net iemand die de financiering toch niet rond had en was het “ik heb een blauwe kan je over twee weken mee rijden”. Dus met het continue schuivende schema dacht ik “hebben is hebben”.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Laatst online: 02-08 22:47
this schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:27:
[...]

Kan het niet zijn dat je de dealer verkeerd begrepen hebt?
In Nederland is het zo dat de datum van inschrijving telt om de prijs te bepalen voor de subsidie, niet de datum van bestelbon.
En aangezien de auto pas in januari zou geleverd worden, moet je al die 2100 euro er bij rekenen.
Niet dat je die 2100 euro extra zal moeten betalen voor de auto.
Schijnbaar is het zo dat de subsidie bepaald wordt over de cataloguswaarde. De cataloguswaarde wordt pas bepaald als de auto op kenteken komt.
Het kan dus maar zo zijn dat als je een voorraad auto hebt besteld en je deze op 30 september geleverd krijgt je recht hebt op de subsidie. Maar is deze 2 dagen vertraagt dan ben je het bokje.

Vandaar dat op dit moment samenstellen en bestellen voor de subsidieregeling onmogelijk is. De levertijd daarvoor is op dit moment te lang waardoor je auto zonder uitrusting al te duur is voor de subsidieregeling.

Wellicht dat er her en der nog voorraad auto's te vinden zijn die een beetje aan je smaak voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
crimby schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:46:
[...]

En automatische achterklep uitzetten mocht je dit hebben.
Overigens heb ik dit ook. 2x vergeten uit te zetten.
Is nog goed gegaan.😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Mij was verteld dat er (als ik me nu niet vergis) elk kwartaal 1000 bij komt.. dus als hij volgend jaar geleverd wordt je er 4000 bij moet tellen..

Zit ook niet meer in die subsidie regeling. Vind ik erg jammer maar hij is ook wel krap gesteld met 45.000. basis auto zit daar al bijna aan, en dan hebben we het nog niet eens over de 80 serie

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
goetfoud schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:18:
[...]

Is nog goed gegaan.😉
Ik denk dat het zelden voorkomt dat de koffer opengaat daardoor.
Zeker omdat het meestal de rollen zijn die er tegen kunnen zitten en die duwen op dat moment ook tegen de koffer, waardoor de elektrische koffer niet zal openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
this schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:59:
[...]

Zeker omdat het meestal de rollen zijn die er tegen kunnen zitten en die duwen op dat moment ook tegen de koffer, waardoor de elektrische koffer niet zal openen.
Maar 1 keer is al erg genoeg, moet er niet aan denken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

Skoda (of ten minste de Skoda dealers of de importeur PON?) lijken een soort "prijsindexatie" te handhaven om (mogelijk) aankomende prijsverhogingen al vooraf af te dekken.
Toen ik in aug 2021 bestelde (ook privékoop) was de basis prijs voor de iV80 Sportline en in de prijslijst (van 1 juli 2021) en de online configurator EUR 51.355,- maar in de offerte en de orderbevestiging staat EUR 52.055,- (dus EUR 700,- meer); daar boven op kwam nog een post "VPI - Verwachte prijsindexatie" van niet minder dan EUR 499,99. Op mijn vraag, waar deze int totaal extra EUR 1,200,- vandaan kwamen kreeg is van de verkoopadviseur het volgende antwoord:
Het klopt inderdaad dat de online configurator 700+499 euro lager is. Dit komt omdat de configurator uitgaat dat de auto die u graag zou willen ook bestaat als voorraad auto en die zijn 700 euro goedkoper. Plus een te bestellen auto 2022 is 499 euro goedkoper dan een te bestellen auto die voor 2021 geleverd zou worden, dus zodoende te twee prijsverhogingen.
Nou, als ik het nu terug lees, is dat complete onzin, maar toen heb ik het gewoon geslikt (had haast om voor mijn vakantie te bestellen en subsidie was toch geen optie ...).
Enige "troost": nu is da basis prijs nog eens EUR 1.170,- duurder (wel dan met 135 kW laden als standaard; was bij mij nog EUR 550,- optie) en enkele opties zijn niet eens beschikbaar (360 graad area view, side assist, elektronisch kinderslot) ...

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enahs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:00
Zat er bij mij niet bij. Uiteindelijk maar zelf aangeschaft.

Er zat wel een paraplu, ruitenkrabber, 2x gemonteerde lifehammer en bagagefixeersysteem in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
goetfoud schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:18:
[...]

Is nog goed gegaan.😉
Klopt het dat je dan gewoon de centrale vergrendeling moet gebruiken onder je touchscreen (1 van die knoppen)? Er is niet nog een verborgen optie die uitgezet moet worden he?
In de handleiding staat ook nog dat de auto hold / auto brake optie uit moet staan. Is dit niet bij N stand altijd zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Enahs schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:31:
[...]

Zat er bij mij niet bij. Uiteindelijk maar zelf aangeschaft.

Er zat wel een paraplu, ruitenkrabber, 2x gemonteerde lifehammer en bagagefixeersysteem in de auto.
Same! Net besteld inderdaad. Had nog even contact gehad met dealer en die gaf ook aan dat deze er niet bij zat en dat dat klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
crimby schreef op zondag 10 april 2022 @ 00:00:
[...]

Morgen nog eens proberen dan, thanks!
Ik heb het "voet-swipen" opgegeven, openen ging nog wel (7 van de 10 keer bij eerste poging), maar sluiten is me nog nooit gelukt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
Night89 schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:25:
[...]

Mij was verteld dat er (als ik me nu niet vergis) elk kwartaal 1000 bij komt.. dus als hij volgend jaar geleverd wordt je er 4000 bij moet tellen..
Dat is alleen goed nieuws voor de afschrijving van de Enyaqs van huidige eigenaren LOL. Die worden meer waard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Laatst online: 23-08 23:51
Dat is even balen. Sta je tot oktober te wachten op je auto. Raak je ondertussen nog even je subsidie kwijt. Had je net zo goed een beter uitgeruste enyaq kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
royverdegem schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:44:
[...]

Ik heb het "voet-swipen" opgegeven, openen ging nog wel (7 van de 10 keer bij eerste poging), maar sluiten is me nog nooit gelukt :-(
Hier gaat het swipen voor openen fantastisch! echt beter dan verwacht. Sluiten doe ik sowieso gewoon met die knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

royverdegem schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:53:
[...]

Dat is alleen goed nieuws voor de afschrijving van de Enyaqs van huidige eigenaren LOL. Die worden meer waard :-)
Sowieso, als je nu kijkt wat je 2ehands kopen kan (bijvoorbeeld 7500km, 2021 iv80, geen sportline)
die staat gewoon 4000 duurder geadverteerd dan mijn nieuwe iv80 sportline , met vergelijkbare opties verder.. 8)7
allemaal om de levertijd, nou als dat het probleem hier ook was geweest had ik nog een halfjaartje rondgereden met mn oude auto..

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Laatst online: 15-09 15:25
crimby schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:31:
[...]

Klopt het dat je dan gewoon de centrale vergrendeling moet gebruiken onder je touchscreen (1 van die knoppen)? Er is niet nog een verborgen optie die uitgezet moet worden he?
In de handleiding staat ook nog dat de auto hold / auto brake optie uit moet staan. Is dit niet bij N stand altijd zo?
Nee dat zit in het settingsmenu, onder easy open (settings auto, swipe naar rechts).
Als je met auto hold functie aan, de auto in N zet, dan vraagt ie of je de wegrolbeveiliging wilt deactiveren, hierop moet je ja tikken. Let wel, dit kan alleen als je STIL staat met voet op de rem en N inschakelt. Dus als je net de band oprolt, pak even 20-30cm extra mee, want als je al wordt meegenomen door de band van de wasstraat, dan krijg je em niet uit, en heb je geen vrienden gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
AlexZuH schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:12:
[...]

Nee dat zit in het settingsmenu, onder easy open (settings auto, swipe naar rechts).
Als je met auto hold functie aan, de auto in N zet, dan vraagt ie of je de wegrolbeveiliging wilt deactiveren, hierop moet je ja tikken. Let wel, dit kan alleen als je STIL staat met voet op de rem en N inschakelt. Dus als je net de band oprolt, pak even 20-30cm extra mee, want als je al wordt meegenomen door de band van de wasstraat, dan krijg je em niet uit, en heb je geen vrienden gemaakt :D
dit vraagt om problemen 8)7 denk dat ik vanaf nu maar gewoon de auto met de hogedrukspuit schoonmaak hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Bixby schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:19:
[...]

Vandaag wel de eerste uitval van de auto gehad. Verlies van de power om te rijden op de linkerbaan op de snelweg. Gelukkig veilig naar de vluchtstrook kunnen uitrollen. Na 10-15 minuten op aanwijzing van een vriendelijke man van Rijkswaterstaat weer opgestart en veilig van de snelweg af en even later via de leasemaatschappij en Skoda pechhulp voor de zekerheid naar een Skoda dealer gestuurd.
Eigenlijk de eerste echt slechte ervaring met de auto, maar je verwacht zoiets niet na circa 8000 km.

UPDATE: Ik moest 'm bij de dealer laten staan en met een benzine leenauto verder :-(
Vandaag mijn auto weer terug. Gelukkig alleen een (door PON geadviseerde) software update nodig en geen hardware issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
crimby schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:06:
[...]

dit vraagt om problemen 8)7 denk dat ik vanaf nu maar gewoon de auto met de hogedrukspuit schoonmaak hahaha
Sowieso een beter idee als je voor lakbehoud wilt gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
crimby schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:06:
[...]

Als je bijvoorbeeld een karcher hebt even een goede foam lans bestellen. Eerst je auto met hogedruk schoonspuiten en daarna met een goede biologisch afbreekbare foam een keer bedekken. Schoonspuiten en daarna nog een keer bedekken met foam en dan met de hand wassen. Schoonspuiten en afnemen met een microvezel handdoek. Is even wat werk maar is die wel mooi schoon, zonder dat de de lak beschadigd

[ Voor 6% gewijzigd door Senaxx op 11-04-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
je vergeet het kleien, polijsten, feeden, glazen, waxen en al die andere dingen die het leuk maken ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
AlexZuH schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:08:
je vergeet het kleien, polijsten, feeden, glazen, waxen en al die andere dingen die het leuk maken ;P
Ik wil de stap van de wasstraat naar handmatig wassen niet meteen te groot maken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
@AlexZuH @Senaxx ik heb een lease auto. Wasstraat wordt vergoed, mijn weekend uren niet 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexZuH
crimby schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:11:
@AlexZuH @Senaxx ik heb een lease auto. Wasstraat wordt vergoed, mijn weekend uren niet 8)7
Ik rijdt al 12 jaar lease, maakt dat wat uit dan? Ik behandel m'n wagen alsof ik en zelf afgetikt heb... Ben er ook trots op dat ik het mag rijden vanuit m'n werkgever...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
AlexZuH schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:13:
[...]

Ik rijdt al 12 jaar lease, maakt dat wat uit dan? Ik behandel m'n wagen alsof ik en zelf afgetikt heb... Ben er ook trots op dat ik het mag rijden vanuit m'n werkgever...
Dat wel, maar ga dat dus niet allemaal zelf doen. Als ik een Karger ofzo had, had ik dat nog wel willen doen.. maar niet "kleien, polijsten, feeden, glazen, waxen en al die andere dingen die het leuk maken"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

this schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:59:
[...]

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:30
Ik snap al die drukte niet zo. Het is niet spannend hoor. Auto hold uitzetten (dat is een knop die je in de favorieten onderin kunt zetten), de band op rollen, in N zetten en je bent er. Al zeker 10x op deze manier gedaan.
Het wegrijden is spannender als je iemand heel dicht achter je heb zitten, je moet namelijk heel even de rem aantikken voordat je hem weer in D kunt zetten 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
RandomNick schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:31:
Ik snap al die drukte niet zo. Het is niet spannend hoor. Auto hold uitzetten (dat is een knop die je in de favorieten onderin kunt zetten), de band op rollen, in N zetten en je bent er. Al zeker 10x op deze manier gedaan.
Het wegrijden is spannender als je iemand heel dicht achter je heb zitten, je moet namelijk heel even de rem aantikken voordat je hem weer in D kunt zetten 😊
Goeie om die in de favo te zetten, wilde ik toevallig net opzoeken of dat kon…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
crimby schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:33:
[...]

Goeie om die in de favo te zetten, wilde ik toevallig net opzoeken of dat kon…
Ik heb Autohold shortcut bovenin staan in het menu dat je naar beneden kan sliden. Dichtbij genoeg maar net iets minder prominent dan in de favorieten onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
FJP84 schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:56:
[...]

Ik heb Autohold shortcut bovenin staan in het menu dat je naar beneden kan sliden. Dichtbij genoeg maar net iets minder prominent dan in de favorieten onderaan
Huh say what? Naar beneden sliden? Dat kende in nog niet..

Edit: ff gekeken, nice! Meteen de auto hold erin gezet. Kan je die dan vanuit de D alvast uitzetten voor je de wasstraat in gaat?

[ Voor 16% gewijzigd door crimby op 11-04-2022 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:31
Autohold uitzetten is niet nodig. Als je de auto in N zet werkt autohold toch niet.

Ruitenwissers uit en in N, en dan de wasstraat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Scorpio_King schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:46:
Autohold uitzetten is niet nodig. Als je de auto in N zet werkt autohold toch niet.

Ruitenwissers uit en in N, en dan de wasstraat in.
Kan dat dit verschil (in perceptie) komen door deze optie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnITaBrfzCYyvuKxwjxBbIjhK_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUkJ4HTio0M1lVwa5PuqXbB3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio_King
crimby schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:00:
[...]

Kan dat dit verschil (in perceptie) komen door deze optie?
[Afbeelding]
Volgens de uitleg van Skoda is deze wegrolbeveliging voor als de auto op een helling staat. Bij een wasstraat maakt dit dus niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29

Boedha

Niks

De Coupe iV RS is besteld in Racing Blue. Nu is het wachten tot ergens eind juli.

Zijn er nog goede adviezen betreffende een laadpaal etc. Elektrische rijden is helemaal nieuw voor me.
Ik heb een eigen oprit en 3 fase aansluiting.

Ik ga zelf een stroomkabel trekken van 4mm2 naar de garage, maar ik lees hierover dat dit beter 6 mm2 kan zijn. De afstand is ongeveer 10 meter. Lijkt mij dat over 4mm2 voldoende is om 11kw te doen. Ook voor meerdere uren achter elkaar. trek gelijk 2 utp kabels mee, 1 voor mogelijke data en 1 voor de loadbalancing.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Scorpio_King schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:04:
[...]

Volgens de uitleg van Skoda is deze wegrolbeveliging voor als de auto op een helling staat. Bij een wasstraat maakt dit dus niets uit.
Maar in de handleiding staat ook expliciet gemeld dat de auto in N stand moet staan en auto hold uitgezet moet worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B65Z-fwhaAz9fki3-hQKXlAYKzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y9R7ku2GGwYOzL2GgxdRpbNv.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door crimby op 11-04-2022 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio_King
crimby schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:17:
[...]

Maar in de handleiding staat ook expliciet gemeld dat de auto in N stand moet staan en auto hold uitgezet moet worden.
[Afbeelding]
Ik ga twee tot drie keer per week door de wasstraat. Aan het zette ik Autohold ook uit tot iemand hier een bericht plaatste dat uitzetten niet nodig was. Sindsdien nooit een probleem gehad met alleen in N door de wasstraat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Scorpio_King schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:27:
[...]

Ik ga twee tot drie keer per week door de wasstraat. Aan het zette ik Autohold ook uit tot iemand hier een bericht plaatste dat uitzetten niet nodig was. Sindsdien nooit een probleem gehad met alleen in N door de wasstraat.
Hmmm vreemd dat het dan in de handleiding staat.. ben ook benieuwd wat jij met die auto doet dat ie 3 keer per week door de wasstraat moet :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Boedha schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:14:
De Coupe iV RS is besteld in Racing Blue. Nu is het wachten tot ergens eind juli.

Zijn er nog goede adviezen betreffende een laadpaal etc. Elektrische rijden is helemaal nieuw voor me.

Ik ga zelf een stroomkabel trekken van 4mm2 naar de garage, maar ik lees hierover dat dit beter 6 mm2 kan zijn. De afstand is ongeveer 10 meter. Lijkt mij dat over 4mm2 voldoende is om 11kw te doen. Ook voor meerdere uren achter elkaar. trek gelijk 2 utp kabels mee, 1 voor mogelijke data en 1 voor de loadbalancing.
Wellicht dan interessant om onderstaand topic eens te checken. Heb ik zelf een bak aan info uitgehaald (y)

Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Scorpio_King schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:27:
[...]

Dat zal ik inderdaad zijn geweest.😉 inderdaad gewoon in N en dan schakelt auto hold gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Boedha schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:14:

Tof! Ik krijg de mijne eind april geleverd. Ben zelf voor een Easee Home gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
goetfoud schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:53:
[...]

Dat zal ik inderdaad zijn geweest.😉 inderdaad gewoon in N en dan schakelt auto hold gewoon uit.
Ookal klinkt het relatief makkelijk, een specifiek knopje op infotainment voor wasstraat zou nog makkelijker zijn ;)

Nou merk ik dat ik te lang niet in een wasstraat geweest ben, want zolang je er in blijft zitten is het niet zo spannend denk ik, en als je er uit moet en op parkeerrem ook niet, maar juist de variant dat hij op N moet en jezelf er uit, of bestaat dit niet?
Eerst maar eens opzoeken hoe de wasstraten in de buurt werken😂

Of nog beter, de mogelijkheid om zef knoppen te programmeren zodat je meerdere functies aan een knop kan koppelen. Maar dit is denk ik teveel gevraagd aangezien de vertrektijd scheduler al zo beperkt is😂

[ Voor 23% gewijzigd door Daan_P op 12-04-2022 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Wasstraat overleefd hoor! Had alles gedaan, behalve de ruitenwissers. Die waren ook nog op tijd dankzij de medewerker van Anac. Dit is een 2 fase wasstraat dus heb meteen 2 keer mogen oefenen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan

Vandaag nog contact gehad met de dealer waar ik de Enyaq (Pouw) besteld hebt. De levering staat gepland voor oktober. Maar die zegt dat de fabrikant heeft beloofd dat de batch waar mijn geleverde Skoda
in zit onder die 45000 blijft zodat ik recht blijf houden op de subsidie.
Maar de enige optie die er op zit is het klimaatpakket en de antraciet 19 inch regulus velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Was hier al eerder gemeld, maar zojuist deze mail ontvangen. Het lijkt me niet echt zinnig, maar mensen hier ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKPOpuHeqTS1JccY-nyXT6zJH7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCX61cfCkAHc1CXjP9cA3tYz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

crimby schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:32:
Was hier al eerder gemeld, maar zojuist deze mail ontvangen. Het lijkt me niet echt zinnig, maar mensen hier ervaring mee?
[Afbeelding]
Kan me herinneren dat in deel 1 van dit topic wat mensen waren die hun ervaringen hebben gedeeld. Volgens mij wel positief ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnil21
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03-2024
bram2700 schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:20:
[...]

Bij Maas Gouda kunnen ze het wel, al hadden ze het 'vergeten' toen ik er de eerste keer naar vroeg, maar de 2e keer is het wel gefixed... Neem aan dat andere dealers van de Maas Autogroep het ook kunnen doen dan :)
Thanks! Dan rijd ik daar wel even een keer langs. Is toch op de woon werk route. Je zou zeggen van wel he... Maar ik begreep dat het bij de Audi (is dat Gouda) wel kan omdat die nog wat extra apparatuur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
KevinNolan schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:05:
[...]

Vandaag nog contact gehad met de dealer waar ik de Enyaq (Pouw) besteld hebt. De levering staat gepland voor oktober. Maar die zegt dat de fabrikant heeft beloofd dat de batch waar mijn geleverde Skoda
Maar de enige optie die er op zit is het klimaatpakket en de antraciet 19 inch regulus velgen.
Ik zou dat toch maar heel erg zwart op wit krijgen. Als het dadelijk toch niet zo is dan weet niemand er nog iets vanaf natuurlijk.

Helemaal als jouw batch vertraagd is. En RVO kijkt naar cataloguswaarde van het moment van op kenteken zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
KevinNolan schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:05:
[...]

Dan mag je wel oppassen dat die pot niet leeg is. Volgensmij kan je de subsidie pas aanvragen op het moment dat de auto op kenteken op je naam staat.
nieuws: Nederlandse subsidiepot voor nieuwe EV's in 2022 is voor 80 procent leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastehose
  • Laatst online: 02-08 22:47
Senaxx schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:49:
[...]

Dan mag je wel oppassen dat die pot niet leeg is. Volgensmij kan je de subsidie pas aanvragen op het moment dat de auto op kenteken op je naam staat.
nieuws: Nederlandse subsidiepot voor nieuwe EV's in 2022 is voor 80 procent leeg
Je kunt je subsidie alvast 'reserveren' door de aanvraag alvast in te dienen. Uiteindelijk moet je dan volgens mij je kenteken etc doorgeven en wordt de subsidie definitief.
Zo heb ik het in elk geval gedaan.
Vanaf 3 januari 2022 9:00 uur kunt u deze subsidie aanvragen. De subsidie in 2022 is alleen beschikbaar als de koop- of leaseovereenkomst van de elektrische personenauto is afgesloten op of na 1 januari 2022. Ook mag de elektrische personenauto niet eerder dan 1 januari 2022 op uw naam staan. Tip: de auto hoeft nog niet geleverd te zijn of op uw naam geregistreerd te staan om een subsidieaanvraag in te dienen.
Aldus de site van de RVO

Edit: Ik hoor nu in mn hoofd overal toetsenborden rammelen om zo snel mogelijk in te dienen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mastehose op 12-04-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
De subsidie heb ik al aangevraagd. Gelijk na tekenen contract. En heb een bevestiging gekregen
Dus deel al mee met de pot. Alleen de toetsing is inderdaad bij op naam zetten.
Maar heb in ieder geval in de mail dat de waarde onder de €45000 blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
KevinNolan schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:21:
De subsidie heb ik al aangevraagd. Gelijk na tekenen contract. En heb een bevestiging gekregen
Dus deel al mee met de pot. Alleen de toetsing is inderdaad bij op naam zetten.
Maar heb in ieder geval in de mail dat de waarde onder de €45000 blijft.
Hmm aankomende zaterdag dan ook maar eens met Pouw gaan babbelen. Bij "van den brug" waren ze naar mijn idee niet heel erg behulpzaam zoals ik een post hierboven beschreef.
Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.