Ik heb een uitdaging waar ik niet helemaal uit kom of misschien niet goed begrijp. Ben begonnen met OBDeleven en in eerste instantie Lane Assist zo ingesteld dat hij de laatste setting onthoudt, dat werkt goed.
Vervolgens ben ik begonnen met met de "upgrade" via Long Coding van Assistentie naar Assistentie Plus. Ik heb het knopje op het stuur. Volgens de pdf die ik in dit topic eens heb gedownload zou de hex setting bij assistentie basis als volgt moeten zijn: 02 08 30 2E 1F 91 10 E4 16 24 20 ........
Bij mijn Enyaq stond er: 02 08 30 2E 1F 11 10 E4 16 24 20 ........
Heb daarna de codering aangepast naar 02 08 30 2E 1F 11 00 F8 16 24 20... wat zou moeten werken voor Assistentie Plus.
Als ik nu ga rijden doet het knopje op het stuur niks, Assistentie Plus werkt wel, maar alleen als ik via het touch screen Lane Assist in- of uitschakel.
Iemand enig idee waarom er bij mij 11 zou staan ipv 91 in de standaard codering, of beter gezegd iemand enig idee van de betekenis van deze? Kan er nergens iets over vinden.
En als ik het goed begrepen heb zou toch het knop op het stuur Plus moeten in- uitschakelen?
Voor het moment ben ik weer terug gegaan naar de standaard codering zoals hij was.
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),