Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.008.727 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
crimby schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:37:
[...]

Maar in het display staat hetzelfde icoontje groen geactiveerd. Is dat niet hetzelfde dan?
Nee, volgens mij zit er zelfs een subtiel verschil in de iccontjes. Maar met TA geactiveerd zijn de lijnen naast de weg in het linker gedeelte van het scherm oranje ipv wit zoals op jouw afbeelding. Bij LaneAssist wordt één kant oranje als LA ingrijpt. Bij TA zijn beide lijnen oranje als TA actief is.

Als je TA hebt en je drukt ook op het knopje verschijnt de melding Travel Assist is geactiveerd.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:43
P_de_B schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:57:
[...]

Nee, volgens mij zit er zelfs een subtiel verschil in de iccontjes. Maar met TA geactiveerd zijn de lijnen naast de weg in het linker gedeelte van het scherm oranje ipv wit zoals op jouw afbeelding. Bij LaneAssist wordt één kant oranje als LA ingrijpt. Bij TA zijn beide lijnen oranje als TA actief is.

Als je TA hebt en je drukt ook op het knopje verschijnt de melding Travel Assist is geactiveerd.
Oke top! Had niet verwacht dat mijn auto van april 2022 nog dat loze knopje zou hebben. Misschien maar even (laten) activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:50
Net toch wel een vreemde ontdekking. Na de wasstraat loop ik (automatisme geworden na schadegeval paar jaar geleden) een rondje om de auto. Valt me op dat er een tiental doppen van de wielbouten missen, maar erger nog, een bout uit een voorwiel is geheel verdwenen! Maandje geleden de bandenwissel gehad. Pieker me suf over hoe dit nu kan. Heeft garage half werk geleverd, of heeft iemand geprobeerd de velgen te jatten? Wel toevallig dat op meerdere wielen de kapjes verdwenen zijn, en die krijg je er echt niet zomaar af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 12:43
RandomNick schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:58:
Net toch wel een vreemde ontdekking. Na de wasstraat loop ik (automatisme geworden na schadegeval paar jaar geleden) een rondje om de auto. Valt me op dat er een tiental doppen van de wielbouten missen, maar erger nog, een bout uit een voorwiel is geheel verdwenen! Maandje geleden de bandenwissel gehad. Pieker me suf over hoe dit nu kan. Heeft garage half werk geleverd, of heeft iemand geprobeerd de velgen te jatten? Wel toevallig dat op meerdere wielen de kapjes verdwenen zijn, en die krijg je er echt niet zomaar af.
Toch hebben zich hier al meerdere mensen gemeld waarbij sommige doppen weg waren. Maar een bout is wel echt zorgelijk! Volgens mij moeten ze officieel na een wissel nog wel nagetrokken worden na x KM maar lang niet iedereen doet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Vraagje, ik heb bij mijn auto laten programmeren door de dealer dat DRL altijd aan staat achter. Dit heeft volgens mij goed gewerkt. Nu viel het me laatst op toen vrouwlief wegreed dat de verlichting achter toch uit was. Als het zonnig is en voor brand alleen de ledstrip dan moet hij achter toch ook gewoon branden, standje AUTO? Ik heb laatst wel de trekhaak erbij gekregen mogelijk dat daardoor eea gereset is?? Toen waren er wel meer dingen gereset namelijk….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:51
Bij mij ook enige dopjes verdwenen. Zag het bij autowassen.
Dealer heeft nieuwe set opgestuurd, die zitten een stuk strakker.
Bout er uit: niet voldoende vastgezet of nagetrokken, apart issue lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:49
Martinique schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:16:
Vraagje, ik heb bij mijn auto laten programmeren door de dealer dat DRL altijd aan staat achter. Dit heeft volgens mij goed gewerkt. Nu viel het me laatst op toen vrouwlief wegreed dat de verlichting achter toch uit was. Als het zonnig is en voor brand alleen de ledstrip dan moet hij achter toch ook gewoon branden, standje AUTO? Ik heb laatst wel de trekhaak erbij gekregen mogelijk dat daardoor eea gereset is?? Toen waren er wel meer dingen gereset namelijk….
Trekhaak montage wordt inderdaad software update/reset uitgevoerd en verlies je deze instellingen. Zelfde gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Ik trek de bouten, na banden wissel en 50 á 100 km, altijd even na. Sommige banden boeren melden dit ook als advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 11:10
RoLinn schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:20:
Even een vraagje voor de kenners/tweakers.

Kan ik de auto zo instellen dat bij ontgrendelen en vergrendeling de dagrijlichten aangaan bij de functie coming/leaving home? En dan gaat het over de ochtend middag. In de avond gaat de led verlichting aan wanneer de auto registreerd dat het donker is. Nu doet de auto alleen knipperen met de oranje lampjes overdag. Ik heb geen matrix licht pakket.

Vraag 2

Zie foto. Is dit de meest recente software?
En ME3, welke codering heeft dit. Of heb ik dit toevallig al. Auto is van Maart 2022.

Alvast dank

[Afbeelding]
Nu is de vraag...wat werkt er beter / anders met ME3 bij jou? Al ken jij de oudere software niet denk ik?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-06 17:55

Armada

-Wat wil je weten?-

internetinfo schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 23:11:
[...]

En @GAEvakYD , hebben jullie toevallig via de navigatie je huis als laadpunt ingesteld?
Zo ja: dan overrulen die instellingen (elk gedefinieerd laadpunt heeft eigen settings) de app én het algemene laadlimiet... En de standaard is dus 100%
Heel erg bedankt, dit blijkt dus de gouden tip te zijn!

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLinn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-07-2022
water_escape schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:08:
[...]

Nu is de vraag...wat werkt er beter / anders met ME3 bij jou? Al ken jij de oudere software niet denk ik?
Klopt, ik heb nooit gewerkt met de" oude" software.
Wel een paar x storing gehad dat het entertainment opnieuw opgestart moest worden. Verder loopt alles soepel.

En de spraakassistent doet niet altijd mee. Maar ik moet nog even terug voor controle bij de dealer. Nog geen tijd gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door RoLinn op 18-04-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
RoLinn schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:43:
[...]

Wel een paar x storing gehad dat het entertainment opnieuw opgestart moest worden. Verder loopt alles soepel.

En de spraakassistent doet niet altijd mee. Maar ik moet nog even terug voor controle bij de dealer. Nog geen tijd gehad.
Is dit in jouw versie (ME3) werkend? Zie mijn vraag uit maart hieronder:
Genestealer schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:57:
[Afbeelding]

Radio favorieten krijg ik niet op rij eronder. Dat + teken doet niets. Handleiding kan ik hierover niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
RoLinn schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:43:
[...]

lekker random dus nog steeds :). wat die problemen heb ik nog niet gehad. Sterker nog, nog geen de eerste week :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLinn
Genestealer schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:19:
[...]

Is dit in jouw versie (ME3) werkend? Zie mijn vraag uit maart hieronder:

[...]
Op de plus drukken krijg ik ook nog niets gevuld. Wellicht later met een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 14:56
Afgelopen vrijdag bij de Pouw dealer wezen kijken bij een *voorraadmodel Enyaq gekeken en deze vervolgens gereserveerd onder voorbehoud van financiering. (wij hebben overwaarde van ons huis opgenomen voor vergroening van onze woning, en een apart leningdeel in de hypotheek voor een electrische auto).

De aanvraag was al goedgekeurd maar zit nog "in de molen". Als het papierwerk allemaal rond is zou ik dan ook onze Enyaq kunnen ophalen :9

Enyaq artic silver metallic
  • 19" regulus antraciet
  • Achteruitkijkcamera en sensoren
  • Klimaatpakket
  • Lichtpakket
  • Trekhaakvoorbereiding
Als hij eenmaal op de oprit staat wil ik toch gaan kijken of ik ergens een set 21" Betria's kan vinden. Ik vind die wielen zo mooi staan onder de Enyaq

[ Voor 32% gewijzigd door Senaxx op 19-04-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Senaxx schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:44:
Afgelopen vrijdag bij de Pouw dealer wezen kijken bij een Enyaq gekeken en deze vervolgens gereserveerd onder voorbehoud van financiering. (wij hebben overwaarde van ons huis opgenomen voor vergroening van onze woning, en een apart leningdeel in de hypotheek voor een electrische auto).

De aanvraag was al goedgekeurd maar zit nog "in de molen". Als het papierwerk allemaal rond is zou ik dan ook onze Enyaq kunnen ophalen :9

• 19" regulus antraciet
  • Klimaatpakket
  • Lichtpakket
  • Trekhaakvoorbereiding
Als hij eenmaal op de oprit staat wil ik toch gaan kijken of ik ergens een set 21" Betria's kan vinden. Ik vind die wielen zo mooi staan onder de Enyaq
Voorraad model? of bedoelde je met ophalen in 2023? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
crimby schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:51:
[...]

Voorraad model? of bedoelde je met ophalen in 2023? 8)7
Nee een voorraad model die daar stond. 1 KM op de teller. Ophalen in 2023 was me iets te ver weg en toch ook te duur. En met bestellen kwam er nu al 2600 euro bij op de "vanaf" prijs. Per 1 oktober 2100 euro en auto's die na 1 januari geleverd worden nog eens 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Senaxx schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:55:
[...]

Nee een voorraad model die daar stond. 1 KM op de teller. Ophalen in 2023 was me iets te ver weg en toch ook te duur. En met bestellen kwam er nu al 2600 euro bij op de "vanaf" prijs. Per 1 oktober 2100 euro en auto's die na 1 januari geleverd worden nog eens 500 euro.
In dat geval, heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Colin McRoyski schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 22:59:
Het spiegel projectie logo op de grond probleem.

Heeft iemand hier al uitsluitsel over en kan je dit zelf oplossen of word het een dealer bezoek?
Bij mij grote witte vlakken ipv een Skoda Logo.

Auto is nu 4mnd oud.
Ik zag gisteren dat de projectie van het logo aan mijn bestuurderskant ook niet goed is. Benieuwd of hier meer over bekend is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Na een eerste defect eind vorig jaar, waarbij een accu-cel is vervangen, heb ik zojuist opnieuw een defect gehad waarbij nu een stroomverdeler is vervangen. In 8 maanden tijd heb ik nu 2 keer stil gestaan met de Enyaq. Met allerlei electronische storingsmeldingen was de auto niet meer van de plek te krijgen. Ik vind het toch vreemd dat ik met een gloednieuwe auto (de eerste in mijn leven) nu al meer defecten heb gehad dan al die 2de handse auto's in de 25 jaar daarvoor (Toyota's en Lexus). Als het nu op korte termijn weer gebeurt hebben we toch een probleem denk ik. Ik vraag me af hoe de Skoda dealer en / of Pon en/of Skoda hier mee om zullen gaan (ik kan het beetje raden natuurlijk). Maar laat ik daar maar niet op vooruit lopen en vertrouwen houden op wat ik van een gloednieuwe auto zou mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:12
Fairplay92 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:14:
[...]

Ik zag gisteren dat de projectie van het logo aan mijn bestuurderskant ook niet goed is. Benieuwd of hier meer over bekend is. :/
Is heel veel over geschreven. Projector kapot. Heb ik ook gehad en dealer heeft netjes 2 nieuwe geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:12
Fairplay92 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:21:
Na een eerste defect eind vorig jaar, waarbij een accu-cel is vervangen, heb ik zojuist opnieuw een defect gehad waarbij nu een stroomverdeler is vervangen. In 8 maanden tijd heb ik nu 2 keer stil gestaan met de Enyaq. Met allerlei electronische storingsmeldingen was de auto niet meer van de plek te krijgen. Ik vind het toch vreemd dat ik met een gloednieuwe auto (de eerste in mijn leven) nu al meer defecten heb gehad dan al die 2de handse auto's in de 25 jaar daarvoor (Toyota's en Lexus). Als het nu op korte termijn weer gebeurt hebben we toch een probleem denk ik. Ik vraag me af hoe de Skoda dealer en / of Pon en/of Skoda hier mee om zullen gaan (ik kan het beetje raden natuurlijk). Maar laat ik daar maar niet op vooruit lopen en vertrouwen houden op wat ik van een gloednieuwe auto zou mogen verwachten.
Dat is echt balen zeg. Lijkt wel een maandagochtend model.
Hoor mbt jou klachten weinig. Hopelijk is het bij jou nu ook opgelost!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-06 08:50
Hier krijgt mijn Enyaq volgende week een nieuwe voorruit. Steenslag....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-65BSsc-fAp_l5sAKunsv8ykn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfoM0cSlRLPMI7U7G63hljJb.jpg?f=fotoalbum_large

Verder mis ik 8 afdek doppen van de bouten in de Regulus velg. Ik kan bij het Volkswagen magazijn nieuwe bestellen a 2,50EUR/Stuk. Beetje beperkte service vind ik zelf, maar goed ik kijk wel of ik het kan declareren bij LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
Afgelopen vrijdag bij de Pouw dealer wezen kijken bij een *voorraadmodel Enyaq gekeken en deze vervolgens gereserveerd onder voorbehoud van financiering. (wij hebben overwaarde van ons huis opgenomen voor vergroening van onze woning, en een apart leningdeel in de hypotheek voor een electrische auto).

• 19" regulus antraciet
  • Klimaatpakket
  • Lichtpakket
  • Trekhaakvoorbereiding
Kan dat tegenwoordig? Overwaarde om te verduurzamen snap ik, maar daar ook auto mee kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

mr_jows schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:14:
[...]

Kan dat tegenwoordig? Overwaarde om te verduurzamen snap ik, maar daar ook auto mee kopen?
Kan al langer, maar gezien de snelle ontwaarding van een nieuwe auto wordt het echter niet vaak gedaan en vaker geïnvesteerd in verduurzaming of nieuw vastgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Jawel hoor. Auto's, campers, caravans. Is aan de orde van de dag. Je moet voldoende inkomen hebben en voldoende overwaarde, dan wil de bank je prima het geld verstrekken.

De rente is fiscaal niet aftrekbaar, maar dat staat er los van.

Overigens is het ook een goedkopere lening dan financial lease. Alleen de transactiekosten zijn hoger (advies- en bemiddeling, taxatie, notariskosten, voor zover dat al dan niet nodig is). Kan een prima optie zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door JanHenk op 20-04-2022 10:27 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
Genestealer schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:57:
[Afbeelding]

Radio favorieten krijg ik niet op rij eronder. Dat + teken doet niets. Handleiding kan ik hierover niets vinden.
Die tweede rij is om zaken die op externe mediadragers staan vast te pinnen.

Sluit een USB stick of harde schijf aan. Ga naar Media, selecteer een video, en ga dan terug naar de tweede rij en druk op de +.

Et voila:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xf6RWAMgDS572I9ju-Jpp9u_c8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6in7mIW7yeyawDLfjOrQ69yd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
@WhyTea Harde schrijf? Is daar meer info over? Wat voor bestanden? Video etc?

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 11:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZ2yLe1HdYn7CUah_QFMbSJA8WQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/On7qXqan2nGx5K4biN3fVnQA.jpg?f=fotoalbum_large

Hier inmiddels ook ontvangst genomen van de auto (80 Sportline). Erg blij mee tot nu toe, rijervaring is goed na 2,5 jaar Tesla (Model 3). Er zijn wel wat dingetjes anders:
- 1 pedal drive, heel anders dan bij een Model 3 ( in de B stand), hier moet ik nog aan wennen, net zoals het doorrollen in de D.
- Auto hold werkt alleen als je stevig het rempedaal intrapt
- Infotainment is af en toe wat traag en rommelig, teveel opties op meerdere plekken

Ik rij zonder veel problemen nu 14,9kWh/100km (zonder op te letten), en dat vind ik zeker voor zo'n grote auto zeer goed.

Wel wil ik nog even aan de slag met VCDS, ik hoor veel mensen praten over OBDeleven, maar VAG coding is VAG coding, dus dit zou toch ook via andere tools zoals Ross-tech of VCDS moeten kunnen? Of is het verstandiger om een OBDeleven setup aan te schaffen (dedicated dongle + de app/software). Want het moeten betalen voor credits om coding aan te passen vind ik een beetje raar.

Tevens wil ik de sportline logo's van de zijkant halen, dit zijn volgens mij gewoon stickers, heeft iemand dit al gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:50
FJP84 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:19:

Verder mis ik 8 afdek doppen van de bouten in de Regulus velg. Ik kan bij het Volkswagen magazijn nieuwe bestellen a 2,50EUR/Stuk. Beetje beperkte service vind ik zelf, maar goed ik kijk wel of ik het kan declareren bij LM
Even kijken welke je hebt (staat wellicht een onderdeelnummer aan de binnenkant?) en dan hier bestellen, origineel en veel goedkoper.
http://www.kopacek.com/Skoda/Wheels/Wheels-accessories/

Bij mij waren er 13 weg, en deze zijn allemaal gratis vervangen, mogelijk voelde de dealer zich niet helemaal lekker omdat er ook een wielbout weg was :-)

Overigens heb ik alles na de controle + vervanging kapjes nagelopen en kon ik een tiental dopjes alsnog ca. 5 mm aandrukken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
[...]

Yep.. zoals @JanHenk aangeeft moet je wel genoeg overwaarde en inkomen hebben om het te dekken. Wij hadden het geluk dat onze woning 50% meer waard is geworden op basis van huidige taxatie. Misschien is het iets te diep om er in dit topic op in te gaan. Maar we krijgen voor de vergroening een bouwdepot en energiedepot en een los leningdeel. Dat losse leningsdeel leen je tegen het hypotheekbedrag. In princiepe ben je vrij om te doen met dat leningsdeel wat je wilt, al ga je een half jaar op vakantie.

Bij private lease hebben we ook naar gekeken maar daar betaal je gewoon 4,99% rente op een model met maximaal 10.000KM per jaar. En na 4 jaar mag je hem inleveren en ben je de auto kwijt en het geld. In deze constructie betaal je ongeveer iets minder dan de helft aan rente en is hij ook echt van jou.

[ Voor 5% gewijzigd door Senaxx op 20-04-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Senaxx Financieel een prima besluit. Een goedkopere lening dan financial lease. En als je toch al je hypotheek wilde oversluiten, zijn de aanvullende kosten precies 0.

Gefeliciteerd met de aankoop van je Enyaq!

(En jammer dat je niet dezelfde ervaring hebt bij Van den Brug als ik. Mijn vader heeft er meerdere auto's gekocht en nu ik ook. Altijd goed geholpen, fijne aflevering en prima aftersales. Ervaringen kunnen duidelijk verschillen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Senaxx schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:05:
[...]

Yep.. zoals @JanHenk aangeeft moet je wel genoeg overwaarde en inkomen hebben om het te dekken. Wij hadden het geluk dat onze woning 50% meer waard is geworden op basis van huidige taxatie. Misschien is het iets te diep om er in dit topic op in te gaan. Maar we krijgen voor de vergroening een bouwdepot en energiedepot en een los leningdeel. Dat losse leningsdeel leen je tegen het hypotheekbedrag. In princiepe ben je vrij om te doen met dat leningsdeel wat je wilt, al ga je een half jaar op vakantie.

Bij private lease hebben we ook naar gekeken maar daar betaal je gewoon 4,99% rente op een model met maximaal 10.000KM per jaar. En na 4 jaar mag je hem inleveren en ben je de auto kwijt en het geld. In deze constructie betaal je ongeveer iets minder dan de helft aan rente en is hij ook echt van jou.
Ik heb inmiddels 100% overwaarde, maar in principe bestaat dat geld natuurlijk niet. Ik betaal mijn RS cash, dus wellicht had dit een optie kunnen zijn om mijn spaargeld minder te hoeven aanspreken. Nou ja, mn hypotheek zo houden is ook wel fijn.

Misschien nog maar eens kijken of ik er eenvoudig weg extra panelen voor op mn dak kan krijgen. Kost ook al snel 6k voor 10 panelen. Toch al bijna 1/10e RS 🙈

Alles kost veel tegenwoordig. De panelen zelf kosten 180 per stuk, het voelt als afgezet worden.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_jows op 20-04-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Boeie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:35:
[Afbeelding]

Hier inmiddels ook ontvangst genomen van de auto (80 Sportline). Erg blij mee tot nu toe, rijervaring is goed na 2,5 jaar Tesla (Model 3). Er zijn wel wat dingetjes anders:
- 1 pedal drive, heel anders dan bij een Model 3 ( in de B stand), hier moet ik nog aan wennen, net zoals het doorrollen in de D.
- Infotainment is af en toe wat traag en rommelig, teveel opties op meerdere plekken

Ik rij zonder veel problemen nu 14,9kWh/100km (zonder op te letten), en dat vind ik zeker voor zo'n grote auto zeer goed.

Wel wil ik nog even aan de slag met VCDS, ik hoor veel mensen praten over OBDeleven, maar VAG coding is VAG coding, dus dit zou toch ook via andere tools zoals Ross-tech of VCDS moeten kunnen? Of is het verstandiger om een OBDeleven setup aan te schaffen (dedicated dongle + de app/software). Want het moeten betalen voor credits om coding aan te passen vind ik een beetje raar.

Tevens wil ik de sportline logo's van de zijkant halen, dit zijn volgens mij gewoon stickers, heeft iemand dit al gedaan?
Auto-hold werkt alleen als je stevig de rem intrapt? Bij mij als ik tot stilstand kom en ik hou maar iets de rem in gaat die al op auto-hold. Mooi die verschillen per auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:34

rammes

koekebakker 1e klas

SSJVegito schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:52:
[...]

Auto-hold werkt alleen als je stevig de rem intrapt? Bij mij als ik tot stilstand kom en ik hou maar iets de rem in gaat die al op auto-hold. Mooi die verschillen per auto.
ja nu je het zegt, dat had ik in het begin ook. even aantikken en hold. nu moet ik heb flink intrappen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
water_escape schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:21:
@WhyTea Harde schrijf? Is daar meer info over? Wat voor bestanden? Video etc?
Een USB stick met mp4 of avi bestanden bvb in de USB-C poort. Maar een kleine SSD HD werkt bvb ook. Wanneer je stilstaat kan je de video bekijken maar tijdens het rijden kan je ook gewoon luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-06 15:22
rammes schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:05:
[...]

ja nu je het zegt, dat had ik in het begin ook. even aantikken en hold. nu moet ik heb flink intrappen.
Misschien zit er ook een leerprocess achter? Beetje zoals het gaspedaal bij veel auto's, die zich ook wat aanpast naar het gedrag van de chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 11:20
SSJVegito schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:52:
[...]

Klopt. Als ik het vergelijk met onze vorige auto, werkt dit echt op een hele andere manier (en dat is vooral in een file wennen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-11-2023
Wootism schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:23:
[...]

Kan al langer, maar gezien de snelle ontwaarding van een nieuwe auto wordt het echter niet vaak gedaan en vaker geïnvesteerd in verduurzaming of nieuw vastgoed.
Voor degenen die de Enyaq al hebben, ze worden elke 3 maanden 1000 euro duurder in aanschaf. Ontwaarding gaat dan niet zo snel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ik heb ooit een OBDEleven lijstje gekopieerd van hier of van een Facebook groep met wat er allemaal mogelijk zou moeten zijn.

Het een en ander is gelukt, maar sommige dingen ook niet. Iemand met meer ervaring / tips en waar te vinden?

Gelukt:
  • Achterlicht scandinavische DRLs
  • Travel assist activeren
  • Geen welkom scherm en/of exit scherm meer
  • OTA aanzetten (geen idee of het echt iets doet)
  • Lane assist opslaan met laatste setting (memory)
  • Laadsnelheid veranderen in navigatie
  • High beam memory
Niet gelukt:
  • Travel assist werkt, maar hoort er niet nog een icoontje in het menu te komen? Welke is dat?
  • Auto alarm zonder ingebouwd alarm, wel geactiveerd, maar ik merk niks?
  • In Afstandsregeling(13) , kan ik niks opslaan, krijg ik een error. Zou graag Extra CC optie toevoegen, Recht inhalen blokkeren uit zetten en Travel Assist is hier uitgeschakeld, wat betekend deze hier?
  • ACC per km omhoog en omlaag met de + en 1 knop
  • advanced lane departure warning (ALDW)[\li]

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jappa26
  • Laatst online: 19-06-2022
Boeie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:35:
[Afbeelding]

Kan er af idd. Bij mij ook gedaan voor de aflevering, evenals de type aanduiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:52
Hebben meer mensen last dat met dit "warmere" weer na een paar minuten het complete scherm is vastgelopen? Alles blijft gewoon werken qua geluid en bewegende beeld in de zin van Apple Carplay navigatie, maar bedienen kun je niks meer. Enige wat het (tijdelijk) verhelpt is de aan/uit knop een seconde of 10/15 ingedrukt houden waardoor de boel reset. Echter, daarna flikte ie het geintje nog een aantal keer vandaag. Scherm voelt ook warm, maar niet in de volle zon ofzo...

[ Voor 15% gewijzigd door Trackerfire op 20-04-2022 21:14 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:34

rammes

koekebakker 1e klas

Trackerfire schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:13:
Hebben meer mensen last dat met dit "warmere" weer na een paar minuten het complete scherm is vastgelopen? Alles blijft gewoon werken qua geluid en bewegende beeld in de zin van Apple Carplay navigatie, maar bedienen kun je niks meer. Enige wat het (tijdelijk) verhelpt is de aan/uit knop een seconde of 10/15 ingedrukt houden waardoor de boel reset. Echter, daarna flikte ie het geintje nog een aantal keer vandaag. Scherm voelt ook warm, maar niet in de volle zon ofzo...
daar is een update voor, was vorige zomer ook toen de eerste auto's werden uitgeleverd en toen was het nog veel warmer.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Toevallig vandaag achter gekomen dat de middelste gordel achterin vast lijkt te zitten. Die lijkt op slot te zitten, maar even “terugrollen” kan niet omdat het zo strak zit. Meer mensen dit? Of zit er een soort ander slot op wat ik niet ken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 10:43
water_escape schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:42:
Ik heb ooit een OBDEleven lijstje gekopieerd van hier of van een Facebook groep met wat er allemaal mogelijk zou moeten zijn.

Niet gelukt:
  • Travel assist werkt, maar hoort er niet nog een icoontje in het menu te komen? Welke is dat?
  • In Afstandsregeling(13) , kan ik niks opslaan, krijg ik een error. Zou graag Extra CC optie toevoegen, Recht inhalen blokkeren uit zetten en Travel Assist is hier uitgeschakeld, wat betekend deze hier?
  • advanced lane departure warning (ALDW)
- Niet zover ik weet voor Travel Assist, alleen 2 oranje lijntjes in het kleine display als hij de rijstroken heeft herkend
- ACC per km omhoog zetten kan volgend mij al standaard, als je ACC aan hebt kun je op het set knopje drukken en gaat per km omlaag, handel naar je toe halen is per km omhoog. (naar boven en onder is stappen van 10 km/h)
-Auto alarm zou ik ook wel willen weten, maar kan best zijn dat je daar nog extra hardware voor nodig hebt.
Wat zou ALDW meer moeten dan als Lane Warning?

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Boeie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:36:
[...]

Klopt. Als ik het vergelijk met onze vorige auto, werkt dit echt op een hele andere manier (en dat is vooral in een file wennen).
Ja klopt ja, bij de vorige ging het wat beter vond ik. Deze ramt soms voor mijn gevoel zelf vol op de rem als ik bijna stilsta maar heel iets de rem in trap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-06 12:40

• 19" regulus antraciet
  • Klimaatpakket
  • Lichtpakket
  • Trekhaakvoorbereiding
OMG, hebben we niets geleerd van de vorige crisis lijkt wel. Niet persoonlijk natuurlijk maar geld lenen voor een auto komt sowieso niet in mij op. Ook mijn overwaarde is inmiddels ruim 4 ton maar dat is een momentopname….en dan een groot stuk blik kopen van 50k plus die over 4 jaar nog niet de helft meer waard is. Wat een waste van je overwaarde…..niets te maken met dit topic maar ok….ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 08:28

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Potverdorie, wij vandaag vol goede moed onze Enyaq ophalen bij de dealer, prachtig apparaat 😃

Gaat het fout met op naam zetten bij de RDW ofzo, waardoor het kenteken op naam zetten 24 uur geblokkeerd werd...😭 Dat was dus weer in de oude auto naar huis.
Nu gaan we het Vrijdag opnieuw proberen..

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
Star65 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:53:
[...]

- Niet zover ik weet voor Travel Assist, alleen 2 oranje lijntjes in het kleine display als hij de rijstroken heeft herkend
- ACC per km omhoog zetten kan volgend mij al standaard, als je ACC aan hebt kun je op het set knopje drukken en gaat per km omlaag, handel naar je toe halen is per km omhoog. (naar boven en onder is stappen van 10 km/h)
-Auto alarm zou ik ook wel willen weten, maar kan best zijn dat je daar nog extra hardware voor nodig hebt.
Wat zou ALDW meer moeten dan als Lane Warning?
Goed om te weten. dank je. ALDW geen idee verder, maar stond in het lijstje dus wilde ik wel proberen.
TA krijg ik nu idd 2 oranje lijnen en werkt perfect.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 22:22

Het een en ander is gelukt, maar sommige dingen ook niet. Iemand met meer ervaring / tips en waar te vinden?

Gelukt:
  • High beam memory
Niet gelukt:
Geactiveerde Travel Assist, heeft de button op je stuurwiel (als je die wel had, maar zonder functie) dan nu wel een werkend resultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
AlexZuH schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:40:
[...]

Geactiveerde Travel Assist, heeft de button op je stuurwiel (als je die wel had, maar zonder functie) dan nu wel een werkend resultaat?
Ja, als je idd die niet werkende knop, stuur met HOD en assistentie basis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Dan toch maar eens kijken naar de OBDEleven in mn directe omgeving ;) pogingkje waard, al is het maar om die lane departure te upgraden, dat gepingel ben ik na 15K km wel zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
AlexZuH schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:52:
Dan toch maar eens kijken naar de OBDEleven in mn directe omgeving ;) pogingkje waard, al is het maar om die lane departure te upgraden, dat gepingel ben ik na 15K km wel zat.
Dat is écht een verbetering hoor, veel fijner. Op de faceboek groep is iemand die een lijstje bijhoudt met wie waar in Nederland dit kan doen. Ergens in Groningen zou ik het kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
P_de_B schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:53:
[...]

Dat is écht een verbetering hoor, veel fijner. Op de faceboek groep is iemand die een lijstje bijhoudt met wie waar in Nederland dit kan doen. Ergens in Groningen zou ik het kunnen doen.
Heb je een linkje? Want kon dat lijstje niet vinden…
En men hier ervaring met dergelijke aanpassingen icm een lease auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Dit is de lijst, maar hij is niet heel erg gevuld (meer)

https://docs.google.com/s...GKdNUNWFK1RKbRF7TPyMXB59A

Er is ook een ODBEleven topic hier met een lijstje volgens mij

Ik heb het bij mijn lease-auto gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
AlexZuH schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:40:
[...]

yup. heerlijk mee gereden vanmorgen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
P_de_B schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:10:
Dit is de lijst, maar hij is niet heel erg gevuld (meer)

https://docs.google.com/s...GKdNUNWFK1RKbRF7TPyMXB59A

Er is ook een ODBEleven topic hier met een lijstje volgens mij

Ik heb het bij mijn lease-auto gedaan
ik ook bij de lease. niks mis mee hoor deze standaard aanpassingen.
Regio Roermond (limburg)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-11-2023

Gelukt:
  • High beam memory
Niet gelukt:
'Easy Entry" vind ik ook een fijne. Je moet dan wel de auto ontgrendelen met de knop op de sleutel (werkt niet met kessy), maar dan gaat de elektrische stoel een stukje naar achter. Als je bent ingestapt en je drukt de rem in, gaat de stoel vanzelf naar de stand die bij die sleutel hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Enige risico wat je loopt (neem ik aan) is dat je wijzigingen verloren zijn gegaan als de grote boze 3.0 update bij de dealers wordt uitgevoerd, en je dan opnieuw wat credits ertegenaan moet mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Maat28 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 00:00:
[...]

OMG, hebben we niets geleerd van de vorige crisis lijkt wel. Niet persoonlijk natuurlijk maar geld lenen voor een auto komt sowieso niet in mij op. Ook mijn overwaarde is inmiddels ruim 4 ton maar dat is een momentopname….en dan een groot stuk blik kopen van 50k plus die over 4 jaar nog niet de helft meer waard is. Wat een waste van je overwaarde…..niets te maken met dit topic maar ok….ieder zijn ding.
Overwaarde is 1 ding he.. je moet ook wel het inkomen er voor hebben om het te kunnen dekken. ;) Ookal komt de crisis of weet ik wat en daalt de overwaarde van onze woning. Zolang je hypotheek kan blijven betalen is er niets aan de hand. Je huis staat alleen "onder water" op het moment van verkopen of als je een aanpassing wilt doen aan je hypotheek.

Iemand die hem koopt met zijn spaargeld en over 4 jaar verkoopt is ook de helft van zijn spaargeld kwijt. Enige verschil is dat ik er 2.2% rente over betaal. Dat is een betere deal dan private lease.

Ontopic... zodra wij onze enyaq heb opgehaald zal ik ook eens gaan spelen. Ik heb zelf een VCDS installatie + kabel. En ik zal eens zien of ik daarmee ook een aantal settings aan kan zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 21-04-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
AlexZuH schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:54:
Enige risico wat je loopt (neem ik aan) is dat je wijzigingen verloren zijn gegaan als de grote boze 3.0 update bij de dealers wordt uitgevoerd, en je dan opnieuw wat credits ertegenaan moet mikken?
die credits zijn alleen voor de apps, long coding niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Autorijden kost geld.

Fun fact: het maakt weinig uit hoe je dat bekostigd (de creditzijde van een balans), de afschrijving heb je sowieso. Die moet je kunnen dragen, immers heb je anders na de economische levensduur geen geld meer voor vervanging. Als je dus een Enyaq koopt, moet je maandelijks bijvoorbeeld 500 euro opzij zetten voor vervanging over 5 jaar.

Door een hypothecaire lening te gebruiken heb je lagere rentekosten dan met een financial lease. En als je het met spaargeld hebt bekostigd, moet je ook het alternatief (rente of dividend) afwegen en meenemen als 'opportunity costs'.

Lenen is altijd een risico, maar je moet het wel in perspectief zien.

Ik denk dat een heel groot deel van de Enyaq's hier geleased is. Dat is allemaal geleend geld. En daar is op zichzelf niets mis mee.

(PS: Ik heb m'n Enyaq gekocht en gepind.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Night89 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 00:36:
Potverdorie, wij vandaag vol goede moed onze Enyaq ophalen bij de dealer, prachtig apparaat 😃

Gaat het fout met op naam zetten bij de RDW ofzo, waardoor het kenteken op naam zetten 24 uur geblokkeerd werd...😭 Dat was dus weer in de oude auto naar huis.
Nu gaan we het Vrijdag opnieuw proberen..
Nou ik ben zojuist gebeld dat de RS niet eind mei, maar in september komt. 😤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
mr_jows schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:49:
[...]

Pff dat is wel een eindje weg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
mr_jows schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:49:
[...]

Ai dat is wel jammer. Zou dit enkel voor de RS'en zijn of ook nog andere modellen/motorisaties?
Stevige verschuiving. Zeker nu dat eind mei amper over een maand is.
[...]

Inderdaad beetje offtopic, maar met de lage rentes zou ik het nooit in mijn hoofd halen om cash neer te leggen voor een auto die meer dan 5000-10000 euro kost.
Ik kan dat geld véél beter besteden in die 4j dat ik de lening afbetaal.
Wel er van uitgaande dat ik het geld liggen heb, ik zou ook geen auto kopen als ik het geld niet liggen heb.
Anders kan je beter leasen, dan hoef je niets te lenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
royverdegem schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:49:
[...]

'Easy Entry" vind ik ook een fijne. Je moet dan wel de auto ontgrendelen met de knop op de sleutel (werkt niet met kessy), maar dan gaat de elektrische stoel een stukje naar achter. Als je bent ingestapt en je drukt de rem in, gaat de stoel vanzelf naar de stand die bij die sleutel hoort
stond al aan bij mij :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-06 12:40
Senaxx schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:58:
[...]

Overwaarde is 1 ding he.. je moet ook wel het inkomen er voor hebben om het te kunnen dekken. ;) Ookal komt de crisis of weet ik wat en daalt de overwaarde van onze woning. Zolang je hypotheek kan blijven betalen is er niets aan de hand. Je huis staat alleen "onder water" op het moment van verkopen of als je een aanpassing wilt doen aan je hypotheek.

Iemand die hem koopt met zijn spaargeld en over 4 jaar verkoopt is ook de helft van zijn spaargeld kwijt. Enige verschil is dat ik er 2.2% rente over betaal. Dat is een betere deal dan private lease.

Ontopic... zodra wij onze enyaq heb opgehaald zal ik ook eens gaan spelen. Ik heb zelf een VCDS installatie + kabel. En ik zal eens zien of ik daarmee ook een aantal settings aan kan zetten.
En ook het inkomen is een momentopname. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Veel plezier met je geleende Enyaq straks👍 En private lease is natuurlijk precies hetzelfde alleen dan heb je de auto nog niet eens in eigendom aan het einde🙃

[ Voor 5% gewijzigd door Maat28 op 21-04-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
this schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:30:
[...]

Anders kan je beter leasen, dan hoef je niets te lenen.
Wat is leasen dan? Ik leen de auto ook nu voor een contractueel vastgelegd bedrag per maand. Voordeel van lenen vs leasen is dat je aan het einde van de rit de auto in eigendom hebt. Voordeel van leasen is dat je ontzorgd wordt.

Voor de BKR maakt lenen en private lease ook vrij weinig verschil, beide worden als lening geregistreerd en hebben oa invloed op de max hoogte van je hypotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
crimby schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:45:
[...]

Wat is leasen dan? Ik leen de auto ook nu voor een contractueel vastgelegd bedrag per maand. Voordeel van lenen vs leasen is dat je aan het einde van de rit de auto in eigendom hebt. Voordeel van leasen is dat je ontzorgd wordt.

Voor de BKR maakt lenen en private lease ook vrij weinig verschil, beide worden als lening geregistreerd en hebben oa invloed op de max hoogte van je hypotheek.
Is een huis huren dan ook lenen volgens jou?
Lenen en leasen zijn nu toch eens 2 totaal verschillende zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Laatst online: 22-01 14:40
Maat28 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:41:
[...]

En ook het inkomen is een momentopname. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Veel plezier met je geleende Enyaq straks👍 En private lease is natuurlijk precies hetzelfde alleen dan heb je de auto nog niet eens in eigendom aan het einde🙃
Wel eens uitgerekend wat afschrijving, verzekering, wegenbelasting (vanaf 2024) en onderhoud kosten?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• AlexZuH
Welkom bij het tweakers.net financieel advies uurtje. Ik denk dat iedereen hier wel de voordelen, nadelen, risico's en andersoortige zaken heeft afgewogen. zoniet, dan boeit het nog niet, aangezien dit niet echt de plek is daarvoor me dunkt...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-06 21:59
Een update over de update.
Er komt binnenkort nieuws wanneer we heen mogen. Dat was de bedoeling dat ze al gestart waren, maar er zat nog een bug in. Waarschijnlijk gaat het vanaf eind juni ingepland worden.
Dan kun je een update krijgen naar 2.4 en ga je in 2 stappen (OTA die een nacht duren) naar 3.0.
Bron:dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:49

MLLL

Palm Treo 650

goetfoud schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:23:
[...]

Dat is echt balen zeg. Lijkt wel een maandagochtend model.
Hoor mbt jou klachten weinig. Hopelijk is het bij jou nu ook opgelost!!
Let's face it, tegen een Lexus of Toyota kan niets op. Kwaliteit wint de strijd.

Volgend jaar komt het ev-offensief van Toyota en reken er maar op dat die auto's wél af zijn, dat zijn ze aan hun stand verplicht.

VW is goed bezig, dat terzijde dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Tukker87 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:45:
Er komt binnenkort nieuws wanneer we heen mogen. Dat was de bedoeling dat ze al gestart waren, maar er zat nog een bug in. Waarschijnlijk gaat het vanaf eind juni ingepland worden.
Dan kun je een update krijgen naar 2.4 en ga je in 2 stappen (OTA die een nacht duren) naar 3.0.
Ben benieuwd of de OTA ook gaat werken wanneer die is geactiveerd via ODBEleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 12:40
Tukker87 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:45:
Had juist vernomen dat deze update niet OTA komt maar je er voor langs de dealer moet.
Hij zou veel te groot zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
d.j.hissink schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:25:
[...]

Had juist vernomen dat deze update niet OTA komt maar je er voor langs de dealer moet.
Zegt ie ook toch? Eerst naar 2.4 updaten en daarna pas OTA. Maar kan net zo goed in z’n geheel dan even naar 3.0 lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
d.j.hissink schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:25:
[...]

Wat jij hebt vernomen klopt ook volgens mij, de eerste update is nog bij de dealer, dat bedoelt @Tukker87 ook volgens mij met ‘ingepland worden’ de rest kan dan in de toekomst OTA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
crimby schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:17:
[...]

Ben benieuwd of de OTA ook gaat werken wanneer die is geactiveerd via ODBEleven
Bij Skoda hebben ze werkelijk geen idee wat er met OBDeleven kan. Dus als ze het overschrijven is dat per ongeluk.

De volgende updates (na 2.4) zouden 6 tot 8 uur per stuk gaan duren. Dan moet de auto stilstaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoLinn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYBgoJUD5l-0a76PZtHIUBDpT0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpWKzwW1SuhMZo77ou14S6Bw.jpg?f=fotoalbum_large

Gister mn gril omlijsting binnen gekregen. Voor degene die de Chrome willen vervangen voor de zwarte.... deze bestelcode is de juiste.

5LA853761AF9R

https://shop.ahw-shop.de/...cle/11970/sCategory/10367

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Laatst online: 22-01 14:40
RoLinn schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:14:
[Afbeelding]

Gister mn gril omlijsting binnen gekregen. Voor degene die de Chrome willen vervangen voor de zwarte.... deze bestelcode is de juiste.

5LA853761AF9R

https://shop.ahw-shop.de/...cle/11970/sCategory/10367
In mijn ogen staat die zwarte gril veel strakker en sportiever. Heb je deze zelf gemonteerd? En zo ja, is dat een beetje te doen voor iemand met twee linker handen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLinn
Mastehose schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:19:
[...]

In mijn ogen staat die zwarte gril veel strakker en sportiever. Heb je deze zelf gemonteerd? En zo ja, is dat een beetje te doen voor iemand met twee linker handen?
Als je niet bang aangelegd bent. Je moet wat slopen. Alle clipjes waarmee de Chrome vast zit even doorknippen en 8 schroeven eruit draaien.

Als je de nieuwe binnen hebt zie je snel genoeg wat je moet knippen. Alle clips met oogjes. Want je krijgt het nooit los met duwen. Kostte me een klein uurtje allin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
RoLinn schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:46:
[...]

Als je niet bang aangelegd bent. Je moet wat slopen. Alle clipjes waarmee de Chrome vast zit even doorknippen en 8 schroeven eruit draaien.

Als je de nieuwe binnen hebt zie je snel genoeg wat je moet knippen. Alle clips met oogjes. Want je krijgt het nooit los met duwen. Kostte me een klein uurtje allin
Toevallig was ik ook al aan het googlen geslagen om te bekijken hoe moeilijk de installatie was, maar helaas kon ik niets vinden. Nu ik jouw reactie lees, laat ik die grill maar voor wat het is - weet niet of de leasemaatschappij het leuk gaat vinden wanneer ik die van chrome sloop :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Kleine vraag.. is het mogelijk om altijd het accu % in het dashboard te zien? NU laat hij het alleen zien vanaf 10% en lager.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
water_escape schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:33:
Kleine vraag.. is het mogelijk om altijd het accu % in het dashboard te zien? NU laat hij het alleen zien vanaf 10% en lager.
Op dit moment niet. Dit komt met de volgende update.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoLinn
vinom schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:35:
[...]

Op dit moment niet. Dit komt met de volgende update. @water_escape
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHiYBYdEivLB1gJVbgjHY4zzAqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVx4JGHrCt9ElGkYmcsfhY8W.jpg?f=fotoalbum_large

Dit bedoel je? Komt met ME3.
Martinez- schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:11:
[...]

Toevallig was ik ook al aan het googlen geslagen om te bekijken hoe moeilijk de installatie was, maar helaas kon ik niets vinden. Nu ik jouw reactie lees, laat ik die grill maar voor wat het is - weet niet of de leasemaatschappij het leuk gaat vinden wanneer ik die van chrome sloop :+ .
Haha, ik heb het gokje genomen. Over 5 jaar zie ik w wat ze zeggen. Is gewoon OEM skoda wat erop zit en sporen van vernieling is niet te zien. Ik heb ook een lease.

[ Voor 34% gewijzigd door RoLinn op 22-04-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
RoLinn schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:56:
[...]

[Afbeelding]

Dit bedoel je? Komt met ME3.

[...]

Haha, ik heb het gokje genomen. Over 5 jaar zie ik w wat ze zeggen. Is gewoon OEM skoda wat erop zit en sporen van vernieling is niet te zien. Ik heb ook een lease.
Die ja, de meesten mogen nog even wachten op de update maar jij hebt hem gelukkig al :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:33
Update die er wel al is via OTA, versie 22.3 van de navigatiedatabase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-05 13:36
Vandaag een airbag storing laten oplossen en meteen gevraagd of de dealer de Scandinavian DRL aan kon zetten, dit is gelukt d:)b .
Ik zie dat nu het stadslicht icoontje brand in auto-modus, weet nog niet of het automatisch schakelen nu ook goed gaat maar dat merk ik vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-06 17:55

Armada

-Wat wil je weten?-

Scorpio_King schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:15:
Update die er wel al is via OTA, versie 22.3 van de navigatiedatabase.
Jij wel, ik denk dat gewoon een deel van de Enyaq-rijders structureel overgeslagen wordt.
* Armada staart naar 21.9 versie van zijn Enyaq… :'(

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Ondanks dat ik een "reservering" heb op een artic silver metalic Enyaq (non sportline) ben ik vandaag toch weer eens bij Skoda dealers rond wezen kijken. En bij de Skoda dealer kwam ik een zilveren sportline versie tegen met 21" betria velgen. :9~ Maar die was helaas al verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ojrj-0K3PrcwRnGJ98qx0Gqfm38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7a5YWo6fxqjNqjNQ5DGaaNf7.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ben toch nog weer eens aan het rondzoeken geweest en heb toch bij een skoda dealer nog een een andere zilveren sportline Enyaq gevonden. Het idee was om morgen heen te gaan om hem te gaan bekijken en eventueel te kopen, maar hij was helaas nog niet binnen bij de dealer.

Voor aankomende maandag maar een afspraak gemaakt en voor nu gereserveerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Senaxx op 22-04-2022 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jappa26
  • Laatst online: 19-06-2022
Is er iemand die weet of het volume van de knipperlichten zachter kan? Helemaal uit zou nog beter zijn maar begreep dat dat niet ging lukken.

Het geluid is nu zo hard dat t zelfs boven mijn muziek uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Jappa26 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:34:
Is er iemand die weet of het volume van de knipperlichten zachter kan? Helemaal uit zou nog beter zijn maar begreep dat dat niet ging lukken.

Dit is in deel 1 ook aan de orde geweest maar dat kan helaas niet. Je moet het met het huidige volume doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
SSJVegito schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:41:
[...]

Dit is in deel 1 ook aan de orde geweest maar dat kan helaas niet. Je moet het met het huidige volume doen.
Er is wel eens een lijstje gedeeld met toekomstige aanpassingen of suggesties voor development en daar stond dit op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistercage
  • Laatst online: 23-05 17:08
SSJVegito schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:41:
[...]

Bij mij is al een keer de software dusdanig van slag geweest dat t volume vd knipperlichten ineens echt extreem hard was, dat bijna de speakers eruit klapten…! Ik schrok mij echt een hoedje. Alleen een harde reset van de software verhielp t probleem. Uitstappen, uitschakelen en weer instappen en inschakelen hielp niet.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:35
Vandaag een dikke anti climax beleefd met de PowerPass en Elli. Eerder nog de belofte op de mail gekregen om een jaar lang gratis het DC Booster tarief te krijgen op de Enyaq. Vandaag definitief te horen gekregen dat ze de DC Booster niet meer activeren omdat het per 1 april vervallen is. |:( Ze hebben aangegeven dat ik zelf met Skoda contact moet opnemen om daar mijn beklag te doen.

Ik baal echt want ik dacht voor de vakantie goedkoper te kunnen laden zonder abonnement.
Net van de week de pas binnen gekregen.

Voor iedereen die het nog wil proberen, ik zou me niet meer richten op Elli, maar op Skoda Nederland.

Leuk details is dat DC Booster in Duitsland nog wel beschikbaar is :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
jeroenribbink schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:03:
Vandaag een dikke anti climax beleefd met de PowerPass en Elli. Eerder nog de belofte op de mail gekregen om een jaar lang gratis het DC Booster tarief te krijgen op de Enyaq. Vandaag definitief te horen gekregen dat ze de DC Booster niet meer activeren omdat het per 1 april vervallen is. |:( Ze hebben aangegeven dat ik zelf met Skoda contact moet opnemen om daar mijn beklag te doen.

Ik baal echt want ik dacht voor de vakantie goedkoper te kunnen laden zonder abonnement.
Net van de week de pas binnen gekregen.

Voor iedereen die het nog wil proberen, ik zou me niet meer richten op Elli, maar op Skoda Nederland.

Leuk details is dat DC Booster in Duitsland nog wel beschikbaar is :(
Activeren onder Duits Skoda account? Zolang je VIN niet gekoppeld is, is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84

Ben er aan zo aan gewend nu dat ik het in andere auto's helemaal niet meer hoor _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
vinom schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:40:
[...]

Activeren onder Duits Skoda account? Zolang je VIN niet gekoppeld is, is het proberen waard.
Ja ik heb het ook opgegeven. Stond op punt van bestellen eind maart een ik dacht dat doe ik na de meivakantie wel, dan heb ik heb er volgend jaar ook misschien nog wat aan.... Helaas pindakaas.

Was dit jaar leuk geweest echter volgend jaar al niet meer dus dat overleef ik wel, maar het was een netjes geweest van Elli / Skoda om dit duidelijk te communiceren. Ik ga nog wel de pas met gratis abonnement aanvragen als fallback voor trip naar Frankrijk. Dan heb ik genoeg pasjes en tags in mijn bezit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer

Misschien kan @RoLinn dit al wel met zijn 3.0 versie? Keer voorbij zien komen namelijk dat dit in de toekomst instelbaar wordt.Ik meen bij versie 3.0.

In de tussentijd, muziek maar wat harder zetten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Genestealer op 23-04-2022 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Genestealer schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 01:00:
[...]

Misschien kan @RoLinn dit al wel met zijn 3.0 versie? Keer voorbij zien komen namelijk dat dit in de toekomst instelbaar wordt.Ik meen bij versie 3.0.

In de tussentijd, muziek maar wat harder zetten ;)
Ik ben meer benieuwd naar de nieuwe functionaliteit van de app.

Maar ook hoe OTA gaat lopen in de praktijk aangezien het mobiele signaal bijna altijd lager is dan dat van mijn telefoon. Rij je midden in open gebied en heeft de auto 1 of twee streepjes en telefoon 4. Erg bezuinigd op de antenne?
Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.