Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• erwinb100
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-01 15:06
Ik zwaai hier ook af en ga verder genieten.
Het is het wachten waard! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMSSFRpIQG_EY4nSDJNJuZJZnBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwxCR02MILWxuef6nvd6rHFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supernova_Black
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-04 11:50
erwinb100 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 00:35:
Ik zwaai hier ook af en ga verder genieten.
Het is het wachten waard! [Afbeelding]
Super zeg, ik zei nog dat ze waarschijnlijk op dezelfde trein zouden hebben gezeten. a.s. maandag kan wat mij betreft niet snel genoeg komen.. ik heb precies dezelfde sportline, alleen wel de witte variant..

Geniet er van..!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bartje1979
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-03 11:39
Mijn auto gisteren kunnen afhalen. Enyaq 85 corporate full option met 20 inch velgen neptune.
Veel geluk verder iedereen. Het is een fantastische wagen. Toch al die miserie van het wachten waard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FTe1OTBqS3LzDfmCVYygwCKguU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbEFsv4zyZdUXuFV1VOgGWlz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3tMWVHh-_dLQ67xEznmSbqFpDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVqkcsDOnxKpdlcLB8kqXkPx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Bartje1979 op 15-11-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim Haan
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik kan mijn Enyaq over 2 dagen eindelijk ophalen bij de dealer. Superleuk natuurlijk! :)
Wat mij wel nog opvalt is dat als ik op de link van mijn oorspronkelijke private lease contract klik die me terugbrengt naar de onfigurator het maandbedrag een stuk lager is dan dat het was in september.
Weet iemand of dat dat ook betekend dat mijn uiteindelijke leasebedrag lager gaat zijn?
Of blijft dat gelijk omdat ik toen akkoord ben gegaan met de offerte?
Ik heb ook ergens gelezen dat het bedrag indicatief was i.v.m. de kredietacceptatie.
Zou natuurlijk leuk zijn als het maandbedrag iets lager gaat zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-04 11:28
Pim Haan schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:05:
Ik kan mijn Enyaq over 2 dagen eindelijk ophalen bij de dealer. Superleuk natuurlijk! :)
Wat mij wel nog opvalt is dat als ik op de link van mijn oorspronkelijke private lease contract klik die me terugbrengt naar de onfigurator het maandbedrag een stuk lager is dan dat het was in september.
Weet iemand of dat dat ook betekend dat mijn uiteindelijke leasebedrag lager gaat zijn?
Of blijft dat gelijk omdat ik toen akkoord ben gegaan met de offerte?
Ik heb ook ergens gelezen dat het bedrag indicatief was i.v.m. de kredietacceptatie.
Zou natuurlijk leuk zijn als het maandbedrag iets lager gaat zijn..
Het bedrag zal niet lager zijn/worden. Het bedrag was indicatief omdat ze daarna wel een prijsverhoging kunnen doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim Haan
  • Laatst online: 23-11-2024
Boeshnl schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:11:
[...]

Het bedrag zal niet lager zijn/worden. Het bedrag was indicatief omdat ze daarna wel een prijsverhoging kunnen doorvoeren.
In mijn leasecontract staat wel nog de volgende zin op de laatste pagina: AIIe bedragen zijn in Euro's en inclusief BTW. Genoemde leasetarieven kunnen nog veranderen door wijzigingen in de consumentenprijs, motorrijtuigenbelasting, verzekeringspremie en rente.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Supernova_Black
Het lange wachten is eindelijk voorbij..!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYBiORAcIUJMkYdUE52S99vDSYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U69I0X8lZMP6AZN8LwfOGyD1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTXMDAB5b3zOrevE4v1fMXXFqKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMoTzIilotsK70jFhLG2h1XJ.jpg?f=fotoalbum_large

Voor alle anderen die nog wachten, veel succes en veilige kilometers toegewenst..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom074
  • Laatst online: 15-03 18:39
Tom074 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:51:
Veelal meegelezen, vandaar ook maar even mijn aanmelding.
Hoop dat ik met een bestelling nu achteraan alle gelezen ellende kom en dat ze zich inmiddels aan het schema kunnen houden.

Enyaq 85
Sportline
Graphite Grey
Elektrisch inklapbare Trekhaak
Panoramadak
Business Upgrade Max
21 inch Aquarius accessoirevelgen

Leasemaatschappij: Alphabet
Besteld bij dealer: Pouw Apeldoorn

1 oktober '24 contract aangeboden aan werkgever
14 oktober '24 contract getekend retour naar leasmaatschappij
15 oktober '24 auto besteld bij dealer + bevestiging van bestelling ontvangen
7 februari '25 afgegeven als voorlopige afleverdatum
Weet iemand eigenlijk wat de stappen zijn die bij deze nummers horen in de honeymoonlink?
Staat al even op 1..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VpPvNWYTFw0CpxSUW1aFBndT88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rrWeCov3o3hKJCsC4q2oduK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Dank voor de gezelligheid, ik ben een eindje rijden 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SugF5KfX40mEuk0xKXE1QhwgR4I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YWbSz5TGjLSF4RWO7hloioP7.jpg?f=user_large

Business edition, met trekhaak

[ Voor 6% gewijzigd door devino op 20-11-2024 20:13 ]

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeshnl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ej9jL08pDv4juuQJ3JtSWKj3OI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ogzUkX109ILzF1T7dCLD33oJ.jpg?f=user_large

Mijn rode Enyaq beviel zo goed dat ik er nog eentje heb besteld.

[ Voor 51% gewijzigd door Boeshnl op 20-11-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X79.Unexpected
  • Laatst online: 13-03 09:01
Hallo!

Even mijn bijdrage. Ik volg dit topic al een tijdje en wil even mijn ervaring delen.

Deze zomer een nieuwe bedrijfswagen mogen kiezen.
Na wat wikken en wegen voor de Skoda Enyaq 85 gekozen:
- Corporate uitvoering
- Black Magic
- Warmtepomp
- Transport Pack
- Neptune 20"

Officieel besteld op 8 augustus. De vermoedelijke 'eerlijke' leverdatum werd geschat op februari 2025.
Na het raadplegen van o.a. deze topic leek dit min of meer te kloppen. Dus, met veel geduld het wachten ingezet.

Tot vorige week het nieuws kwam dat de wagen was aangekomen bij de verdeler. Ik haal deze volgende week op!

Toch wel een vrij uitzonderlijk korte levertermijn. Ligt mogelijk aan de vrij 'gangbare' specs van de wagen?

Ik kijk er al naar uit 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• davege
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 07:54
Ik kan hier eindelijk ook mooi afsluiten - daarstraks de 85x L&K gaan afhalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdA_DZCGT9Z38Je3WpZChPpakHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfMNckMKfkRGvQEeWthzvqPK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom074
Tom074 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:50:
[...]

Weet iemand eigenlijk wat de stappen zijn die bij deze nummers horen in de honeymoonlink?
Staat al even op 1..[Afbeelding]
Antwoord op wat stap 2 is, ingepland..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2xAKLRAOHHJBAFaPG5YUo2xhKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIeL7sPGtMoyF9SyPTSYdlYf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ersch
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-03 12:54
Tom074 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:02:
[...]

Antwoord op wat stap 2 is, ingepland..
[Afbeelding]
Stap 3: Bouw wordt gestart en wat impressie video's
Stap 4: Uw Skoda is onderweg
Stap 5: Uw Skoda is bij ons binnen
Stap 6: Bevestiging afleverafspraak
Stap 7: Het kenteken is....
Stap 8: Nog geen idee
Stap 9: Nog geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X79.Unexpected
  • Laatst online: 13-03 09:01
X79.Unexpected schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:54:
Hallo!

Even mijn bijdrage. Ik volg dit topic al een tijdje en wil even mijn ervaring delen.

Deze zomer een nieuwe bedrijfswagen mogen kiezen.
Na wat wikken en wegen voor de Skoda Enyaq 85 gekozen:
- Corporate uitvoering
- Black Magic
- Warmtepomp
- Transport Pack
- Neptune 20"

Officieel besteld op 8 augustus. De vermoedelijke 'eerlijke' leverdatum werd geschat op februari 2025.
Na het raadplegen van o.a. deze topic leek dit min of meer te kloppen. Dus, met veel geduld het wachten ingezet.

Tot vorige week het nieuws kwam dat de wagen was aangekomen bij de verdeler. Ik haal deze volgende week op!

Toch wel een vrij uitzonderlijk korte levertermijn. Ligt mogelijk aan de vrij 'gangbare' specs van de wagen?

Ik kijk er al naar uit 8)
En dus effectief geleverd op 3 december.
Net iets minder dan 4 maand, een stuk minder dan eerst ingeschat.

Zo kan het dus ook!

Grtj

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ersch
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-03 12:54
Iedereen nog veel succes met wachten. Dit was mijn sinterklaaskado:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51DW0PAPO8rj1PNsfwFeG--A1do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hU1hIolHESr6wugKWFaRza72.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5atLP3Ks770s7rws5Adetqu0iYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxNDzMvEj7liF8a92dU1HgCC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddiewing
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-04 09:40
Nog een weekje wachten en dan kan ik mijn 85 Sportline op halen. De facelift zit helaas wel erg kort er op want die wordt 8 januari aangekondigd. Benieuwd wat er allemaal aangepast gaat worden, waarschijnlijk neus ala Elroq, maar benieuwd of er in het interieur nog grote veranderingen komen die je spijt doen hebben dat je de “oude” hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeshnl
Reddiewing schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:08:
Nog een weekje wachten en dan kan ik mijn 85 Sportline op halen. De facelift zit helaas wel erg kort er op want die wordt 8 januari aangekondigd. Benieuwd wat er allemaal aangepast gaat worden, waarschijnlijk neus ala Elroq, maar benieuwd of er in het interieur nog grote veranderingen komen die je spijt doen hebben dat je de “oude” hebt.
Ik hoop niet dat het nieuwe stuur krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 08:59
Reddiewing schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:08:
Volgende week heb ik ook mijn Enyaq (85 Corporate). Als je het interieur bekijkt van Elroq, vermoed ik weinig nieuwigheden. En ik vind persoonlijk de neus van de Elroq niet echt mooi :) Het is inderdaad wel jammer dat het zo kort is tussen oud en nieuw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 11:17
Ik heb een vermoeden dat het de facelift is die maakt dat alle orders nu snel(ler) door productie zijn geraakt. Dus dat is dan het voordeel tegenover het nadeel :)

Ik ben hier nog in spanning aan het wachten op info van de dealer. Auto stond maand geleden al op transport. Maar nog geen nieuws naar wanneer levering. Vermoed dat het niet meer voor dit jaar zal zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Adrianb op 11-12-2024 21:59 ]

• Adrianb
Ha, Ondertussen info gekregen van de dealer. Wagen staat bij hun, nu wachten ze op alles van de leasing. Zodra ik bericht krijg van leasing kan ik met dealer afspraak inplannen, en ondertussen maken ze de auto dan gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvank
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:32
Dag @Supernova_Black , zit er erg mooi uit de Enyaq!
Ben erg benieuwd hoe het rij gedrag is met de 21 inch velgen. Ik lees veel dat de Enyaq er strak afgeveerd is, en ben erg benieuwd naar uw ervarng met de 21inch?

Ben zelf aan het kijken naar een nieuwe lease auto
- Enyaq 85 Sportline
- Enyaq 85 coupe Sportline
- Kodiaq PHEV Sportline
Ik heb helaas nog geen test rit kunnen maken, hopelijk a.s. zaterdag, gezien de 85 nog zeer beperkt bij de dealer beschikbaar is als Demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
mvank schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:19:
Ben erg benieuwd hoe het rij gedrag is met de 21 inch velgen. Ik lees veel dat de Enyaq er strak afgeveerd is, en ben erg benieuwd naar uw ervarng met de 21inch?

- Enyaq 85 Sportline
- Kodiaq PHEV Sportline
Ik heb helaas nog geen test rit kunnen maken, hopelijk a.s. zaterdag, gezien de 85 nog zeer beperkt bij de dealer beschikbaar is als Demo.
Er zijn genoeg mensen hierzo die een sportline 85 hebben voor een proefrit 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvank
Ik las net op autoweek en vroom.be dat januari een nieuwe facelift getoont wordt van de enyaq. Denk dat ik maar de Autosalon van Brussel ga bezoeken.

"Skoda Enyaq facelift in première in Brussel
Wanneer we de vernieuwde Skoda Enyaq mogen verwachten? We vermoedden al dat het niet meer lang zou duren, aangezien het oude model al niet meer te bestellen is. En dat wordt bevestigd door Skoda, want op 8 januari beleven de vernieuwde Enyaq en Enyaq Coupé hun digitale wereldpremière… waarna ze ook fysiek te zien zullen zijn op het Autosalon van Brussel vanaf 10 januari! Daarmee heeft ons kleine Salon toch weer een première van formaat te pakken…"

[ Voor 51% gewijzigd door mvank op 17-12-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
mvank schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:44:
Ik las net op autoweek en vroom.be dat januari een nieuwe facelift getoont wordt van de enyaq. Denk dat ik maar de Autosalon van Brussel ga bezoeken.

"Skoda Enyaq facelift in première in Brussel
Wanneer we de vernieuwde Skoda Enyaq mogen verwachten? We vermoedden al dat het niet meer lang zou duren, aangezien het oude model al niet meer te bestellen is. En dat wordt bevestigd door Skoda, want op 8 januari beleven de vernieuwde Enyaq en Enyaq Coupé hun digitale wereldpremière… waarna ze ook fysiek te zien zullen zijn op het Autosalon van Brussel vanaf 10 januari! Daarmee heeft ons kleine Salon toch weer een première van formaat te pakken…"
Volgens mij zijn de technische wijzigingen al doorgevoerd in de 85 model van dit jaar. Het zal dus alleen een facelift zijn. Of die mooi is moeten we gaan ondervinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reddiewing
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-04 09:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpldHhh5xtWgPqi9_C7ROQy0zto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6OHKApMSru4pl2QlBlDevdC.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is er! Succes met wachten voor degene die nog geleverd moeten krijgen, of die de facelift versie gaan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvank
Ben er nog niet helemaal uit, morgen staat proefrit gepland met Enyaq 85 Sportline
Voor EV staat nu in mijn lijst:
- Enyaq 85 Sportline + Business upgrade, panorama dak, 21inch velgen
- BMW iX1 eDrive20 + M Sportpakket Pro, panorama dak, 20inch velgen
- Tesla Model Y Long Range AWD + 21inch

Is er iemand die ook deze auto's vergeleken heeft? en nog advies heeft?
Zaterdag 11-jan iig naar Autosalon van Brussel om de nieuwe Enyaq te aanschouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:05
mvank schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:39:
Ben er nog niet helemaal uit, morgen staat proefrit gepland met Enyaq 85 Sportline
Voor EV staat nu in mijn lijst:
- Enyaq 85 Sportline + Business upgrade, panorama dak, 21inch velgen
- BMW iX1 eDrive20 + M Sportpakket Pro, panorama dak, 20inch velgen
- Tesla Model Y Long Range AWD + 21inch

Is er iemand die ook deze auto's vergeleken heeft? en nog advies heeft?
Zaterdag 11-jan iig naar Autosalon van Brussel om de nieuwe Enyaq te aanschouwen.
Ik heb naar de enyaq en de ix1 gekeken. De Tesla viel voor mij af uit principe; geen cent naar die narcistische pannekoek met een kind met de naam als een kortingscode. Dat ik de Y ook nog eens lelijk vind, maakte het nog makkelijker.

Ik ben voor de enyaq coupe gegaan en niet voor de ix1 om een paar redenen. De bijtelling van de ix1 was meer, terwijl de auto kleiner is. Het is ook nog eens het kleinste ix model, waardoor het al snel oogt als een boodschappenauto. Iets wat natuurlijk totale onzin is; maar zo voelde het. Ik vond het interieur van de ix1 overigens wel wat mooier.

Uiteindelijk doen de ix1 en de enyaq volgens mij niet voor elkaar onder. Ik zou gewoon de keuze baseren op waar je het beste gevoel bij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supernova_Black
mvank schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:19:

- Enyaq 85 Sportline
- Kodiaq PHEV Sportline
Hoi, de auto rijdt heerlijk, ik rij erin alsof ik nooit een ander auto heb gehad. Zelfs nu na een volle maand is het elke keer weer een feestje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvank
Vandaag test rit gemaakt met iX1 en Enyaq 85 coupe. Helaas was het een Enyaq Coupe selection met 20inch, gezien mijn eigen keuze de Enyaq Sportline full option zou zijn. Paar punten dat ik opmerkte is dat de Enyaq stuk lager zit, meer richting de Octavia die ik voorheen altijd reed. vind de hogere zit van de Kodiaq wel iets fijner (is persoonlijk). Daarnaast uit auto hold wegrijden was niet altijd plezierig, soort tik in de rug waardoor je heel voorzichting met pedal moet omgaan (zal wel gewenning zijn). Op de snelweg vond ik de auto niet echt stil, tuurlijk rolgeluid is er altijd, maar naast het rolgeluid was er een ander geluid hoorbaar welke ik niet kon plaatsen.
Voor de rest een fijne, ruime auto. Dat panorama dak in de Coupe is wel helemaal geweldig. Helaas is er geen Akoestisch optie (meer demping) voor de Enyaq.

De iX1 was soepeler met accelereren vanuit auto hold, stoelen voorin zaten beter en stuur voelde beter aan (gereden model M Sportline Plus). Achterbank is wel erg aan de harde kant en drempels in comfort stand voelde ook wel hard aan. En de kofferbak ruimte is significant kleiner... dus weekend weg (4 personen en hond) is dus een dakkoffer nodig. zal niet tengoede komen van actieradius. Daarnaast vond ik de auto stuk stiller en was alleen het afrol geluid aanwezig en minder de wind zoals bij de Enyaq.

Proefrit in gepland voor vrijdag met een Tesla, tja je kan Elon Musk een raar persoon vinden, maar misschien moeten we soms deze mensen in de wereld hebben om vanuit een ander oogpunt iets niet te zetten. Het merk heeft jaren voor gelopen, zoals ik mag lezen, op andere ev auto's. Ik heb ook niets met die man, maar dan moet mij niet weerhouden om de Model Y te testen. We gaan het zien vrijdag.

Gezien de Kodiaq PHEV Sportline ook in de showroom stond, ook die maar gelijk aangevraagd voor proefrit vrijdag. Qua zit positie en ruimte mijn voorkeur, maar het PHEV rijden ben ik nog niet overtuigd van of dat was is, 120km electrisch en een kleinere 45liter tank. dan ben je aan het stekkeren en tanken... Ook hier maar de proefrit afwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
mvank schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:26:
Vandaag test rit gemaakt met iX1 en Enyaq 85 coupe. Helaas was het een Enyaq Coupe selection met 20inch, gezien mijn eigen keuze de Enyaq Sportline full option zou zijn. Paar punten dat ik opmerkte is dat de Enyaq stuk lager zit, meer richting de Octavia die ik voorheen altijd reed. vind de hogere zit van de Kodiaq wel iets fijner (is persoonlijk). Daarnaast uit auto hold wegrijden was niet altijd plezierig, soort tik in de rug waardoor je heel voorzichting met pedal moet omgaan (zal wel gewenning zijn). Op de snelweg vond ik de auto niet echt stil, tuurlijk rolgeluid is er altijd, maar naast het rolgeluid was er een ander geluid hoorbaar welke ik niet kon plaatsen.
Voor de rest een fijne, ruime auto. Dat panorama dak in de Coupe is wel helemaal geweldig. Helaas is er geen Akoestisch optie (meer demping) voor de Enyaq.

De iX1 was soepeler met accelereren vanuit auto hold, stoelen voorin zaten beter en stuur voelde beter aan (gereden model M Sportline Plus). Achterbank is wel erg aan de harde kant en drempels in comfort stand voelde ook wel hard aan. En de kofferbak ruimte is significant kleiner... dus weekend weg (4 personen en hond) is dus een dakkoffer nodig. zal niet tengoede komen van actieradius. Daarnaast vond ik de auto stuk stiller en was alleen het afrol geluid aanwezig en minder de wind zoals bij de Enyaq.

Proefrit in gepland voor vrijdag met een Tesla, tja je kan Elon Musk een raar persoon vinden, maar misschien moeten we soms deze mensen in de wereld hebben om vanuit een ander oogpunt iets niet te zetten. Het merk heeft jaren voor gelopen, zoals ik mag lezen, op andere ev auto's. Ik heb ook niets met die man, maar dan moet mij niet weerhouden om de Model Y te testen. We gaan het zien vrijdag.

Gezien de Kodiaq PHEV Sportline ook in de showroom stond, ook die maar gelijk aangevraagd voor proefrit vrijdag. Qua zit positie en ruimte mijn voorkeur, maar het PHEV rijden ben ik nog niet overtuigd van of dat was is, 120km electrisch en een kleinere 45liter tank. dan ben je aan het stekkeren en tanken... Ook hier maar de proefrit afwachten...
Mijn coupe vind ik eigenlijk wel stil. Vanaf de business zitten er overigens geluidsdempers voorruiten in, dus ik zou als ik jou was toch eens kijken of je nog een proefrit kunt maken in een business of sportline. Of hier een tweaker vinden in je buurt ;) Die tik in de rug herken ik wel, maar is inderdaad een kwestie van wennen aan het pedaal.

Klinkt verder alsof je duidelijk de voor en nadelen herkent. De ix1 is inderdaad echt wel een stukje kleiner dan de enyaq. Heel veel cm schelen ze niet in lengte, maar ik denk dat de ix1 wat meer neus heeft ofzo. De neus van de enyaq is betrekkelijk klein.

Tsja, Musk. Leuk dat hij EV op de kaart heeft gezet en wat hij doet met spaceX is ook allemaal prachtig, maar die kerel is gewoonweg een gevaar voor de wereld. Werkelijk op als fronten. Kijk nu naar zijn politieke macht, waarin hij aanstuurt op allerlei ingrepen en veranderingen die enkel hem persoonlijk dienen. En dat is met meer van die miljardairs het probleem, maar Musk is bilmaatjes met Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edga
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-05 20:52
Iemand die zicht heeft op eigen levertermijn, ik krijg van leasing en van garage tegengestelde berichten.
Garage = feb
Leasing = mei

Bestelling geplaatst midden november.
Enyaq - Coporate
Interieur suite
Pano open dak
Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrianb
Edga schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:21:
Iemand die zicht heeft op eigen levertermijn, ik krijg van leasing en van garage tegengestelde berichten.
Garage = feb
Leasing = mei

Enyaq - Coporate
Interieur suite
Pano open dak
Trekhaak
Dat is nog de pre-facelift dan?

Ik heb besteld medio september. De wagen stond 13 november op transport en begin december ergens bij de dealer. (Nog aan het wachten op inschrijving van lease-firma.)

Als jouw bestelling lijkt op de mijne (zonder afwachten van de lease-firma wegens nieuw jaar), dan zou ik rekenen op februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edga
Ja is nog net pre facelift, ja voordeel zal bij mij zijn dat lease firma niet zal afwachten met inschrijven naar het jaar daarop.
Bij jou dus na 2,5 maand bij dealer.
Indien ze op zelfde timing blijven lijkt het er ook op voor februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-03 07:37
Edga schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:21:
Garage = feb
Leasing = mei

Enyaq - Coporate
Interieur suite
Pano open dak
Trekhaak
Je leasing wil uiteraard zo dicht mogelijk bij de einddatum van je huidige contract uitleveren. Dat is niet noodzakelijk de datum van de fabrikant die zo snel mogelijk wil uitleveren (aan de leasing).

Andere mogelijkheid, je garage heeft een beter zicht op huidige levertijden en geeft je een inschatting daarop. De info van de leasing is misschien wat verouderd.

Ik heb twee weken geleden bericht gekregen dat de levering een maand naar voor geschoven is (eind janauri).
Bestelling van half augustus. Enyaq coupe 85 corporate met pack ultra.

[ Voor 4% gewijzigd door Fomix op 06-01-2025 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrianb
Verdomde leasemaatschappijen toch.

M'n wagen staat al van begin december bij de dealer te wachten op inschrijving door de leasemaatschappij, maar niks info van ALD. Heb hun midden december kunnen spreken en toen zeiden ze 'ja, we doen geen inschrijvingen meer, dat gaat januari zijn', Sindsdien geen antwoord op e-mail, en als je belt blijf je eeuwig in wacht staan.

Dus ik weet van niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evo14
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15:11
Ter info: facelift is besteld, levertijd tussen 18 maart en 18 mei. Ik ben verbaasd over de snelle levertijd. We'll see.

België, Antwerpen, Enyaq Corporate 85, olibo groen, loft interieur met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edga
Lol als ik dit lees, dan komt termijn die leasing mij opgeeft overeen met de facelift.

Zou de leasing dan toch achter de rug door de facelift uiteindelijk besteld hebben? (En dus niet de 85 uit 2024)

Oh zou ik toch echt in de laatste wagens 85 -2024 zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:00
Net met Van de Udenhout gebeld en zij geven nu ook levertijden van ongeveer 3 maanden af voor een nieuwe Enyaq. Ik ga dit topic komende maanden goed volgen omdat mijn huidige leasecontract eind november afloopt en ik ivm de gewijzigde bijtellingsregels per se dit jaar nog een nieuwe zou willen ontvangen. Benieuwd of die snelle levertijden gehaald worden en zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesali
  • Laatst online: 19-03 20:05
Enyaq Corporate 85 (suite & pack max) net voor de facelift op 20/11/2024 bestelt bij Van Mossel, Antwerpen, België. Levering gepland op 4 mei momenteel. Dus levertijd 5,5 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edga
@Vesali we hebben dus nagenoeg tegelijk besteld ook leasing of privé? Bij mij is het leaseplan update van leaseplan was gisteren 12 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesali
@Edga ook leaseplan. Ja, strange dat de huidige levertermijn die vermeld wordt voor de facelift modellen korter lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evo14
Ik heb een "kale" Corporate 85 besteld, misschien maken ze die "aan de lopende band" en zijn die productieslots al gealloceerd. Weet niet of ze zoals bij Porsche bijvoorbeeld volledig on demand / first in first out produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesali
Normaal werken ze altijd eerst de pré facelift modellen af en starten ze daarna pas met de facelift omwille van organisatorische redenen. De skoda fabriek in Mladá Boleslav past dit ook zo toe. De lange levering kan verschillende redenen hebben mss moet de leasemaatschappij de inschrijven wat spreiden, onvoldoende transport, toch nog issues met bepaalde componenten, etc hopelijk schuift de datum nog op naar voren maar ik heb daar eerder een negatieve ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edga
Garage meld mij vandaag: zal waarschijnlijk voor April zijn, heb toch een gevoel dat ze het zelf niet goed weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruine
  • Laatst online: 18-03 05:51
Auto besteld 03-10-2024
Bevestigd door dealer 31-10-2024

1e leverdatum 27-12-2024
1e keer uitgesteld naar 17-01-2025
2e keer uitgesteld naar 28-02-2025
3e keer uitgesteld naar 31-03-2025

Besteld Skoda Enyaq
85 Business Edition 5D 210kW 20” velgen black metallic.

Dus die levertijden is allemaal natte vinger werk.

Auto is besteld door Athlon, maar de dealer kan hem niet eens vinden…. Wat een bagger zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evo14
evo14 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:18:
Ter info: facelift is besteld, levertijd tussen 18 maart en 18 mei. Ik ben verbaasd over de snelle levertijd. We'll see.

België, Antwerpen, Enyaq Corporate 85, olibo groen, loft interieur met trekhaak.
Intussen nieuwe datum: 25 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesali
Vesali schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:44:
Enyaq Corporate 85 (suite & pack max) net voor de facelift op 20/11/2024 bestelt bij Van Mossel, Antwerpen, België. Levering gepland op 4 mei momenteel. Dus levertijd 5,5 maand.
Hier ook nieuwe levertermijn, 23 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:03
Bestelling deze week door Athlon geplaatst bij de dealer.
Deze laatste zegt eind juni, midden juli voor de levering.
Hopelijk gaat er net zoals bij de Elroq nog wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom074
Update, pre-facelift versie:

Hoop dat ik met een bestelling nu achteraan alle gelezen ellende kom en dat ze zich inmiddels aan het schema kunnen houden.

Enyaq 85
Sportline
Graphite Grey
Panoramadak
Business Upgrade Max

7 maart ‘25 als definitieve leverdatum
Dus totaal 20wkn/5mnd

• maikelvdGracht
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-05 23:03
Ook ik heb een Enyaq (facelift model besteld)

Enyaq iV
60 Selection
Steel Grey uni
Stof/Kunstleder Loft
Trekhaak (wegklapbaar)
Clever pakket
Transport pakket

Athlon leasemaatschappij
Besteld via Ames

27 januari bestelling geplaatst
18 februari besteld bij dealer
Verwachte afleverweek week 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruine
Vorige week dealer gebeld. Volgens hen staat de auto in productie. Productie duurt 2 dagen zeg maar….

Weet iemand hoe lang het duurt vanaf productie naar transport naar Nederland?

Volgens de dealer is wat hun kunnen zien niet zo actueel namelijk….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikelvdGracht
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-05 23:03
Bruine schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:46:
Vorige week dealer gebeld. Volgens hen staat de auto in productie. Productie duurt 2 dagen zeg maar….

Weet iemand hoe lang het duurt vanaf productie naar transport naar Nederland?

Volgens de dealer is wat hun kunnen zien niet zo actueel namelijk….
Dit zal vergelijkbaar zijn met de productie van de Elroq vermoed ik. Bij het Elroq forum houden ze een excellijst bij, deze staat in de eerste post op het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruine
Vandaag het verlossende woord: De auto is in Nederland en de afspraak staat voor 18 maart afleveren…..

Worden 2 lange weken… 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edga
Auto is intussen uit fabriek en op transport bevestigd. Maar wanneer oplevering nog geen idee. Transport kan zowel met vrachtwagen of per trein, en afhankelijk van methode kan het gemakkelijk 3 weken schelen.
Dan nog wachten op inschrijving door leasing. Is nog niet voor morgen, maar hup auto bestaat intussen al 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evo14
Productie van de facelift is gestart:

https://www.skoda-storybo...ew-enyaq-and-enyaq-coupe/

300 auto's van de "Enyaq family" zouden er per dag van de band rollen dus de eerste facelifts zullen binnenkort ook wel uitgeleverd worden.

[ Voor 29% gewijzigd door evo14 op 04-03-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Hier net een bestelling geplaatst:

Enyaq 60 Business Line
Olibo Green (kinderen zeggen Oliebollen groen, zijn ze dan nog te eten?)
Business Upgrade Advanced

Ik neem aan dat het de nieuwe facelift (63kwh?) wordt. Tenminste, daar hoop ik op. Ik vind de oude grill echt wel cool, maar geef mij maar de facelift. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom074
Tom074 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:39:
Update, pre-facelift versie:

Enyaq 85
Sportline
Graphite Grey
Panoramadak
Business Upgrade Max

7 maart ‘25 als definitieve leverdatum
Dus totaal 20wkn/5mnd
Hij is er! Vaarwel mede Tweakers..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KHT4vpI4IwO49G4ey5BHvhWpPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QM8wsIpdW66KZVh3U0v1bxK0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
-Splash- schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:22:
Hier net een bestelling geplaatst:

Enyaq 60 Business Line
Olibo Green (kinderen zeggen Oliebollen groen, zijn ze dan nog te eten?)
Business Upgrade Advanced

Ik neem aan dat het de nieuwe facelift (63kwh?) wordt. Tenminste, daar hoop ik op. Ik vind de oude grill echt wel cool, maar geef mij maar de facelift. :)
Zojuist een indicate van de levertijd gehad: 30-06-2025. Zou super zijn. :)

[ Voor 80% gewijzigd door -Splash- op 14-03-2025 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom_la
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11-05 13:32
Op 12 maart bestelling geplaatst:

Enyaq Business Edition 85
Graphite Grey
Business Advance pakket
Elektrische trekhaak

Verwachte leverdatum is 30-06-2025

Update 17 maart: Verwachte leverdatum is naar voren gehaald en staat nu op 20-06-2025.

[ Voor 54% gewijzigd door Thom_la op 17-03-2025 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrangerman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:33
Bestelling op 13 maart via leasing geplaatst (BE):
  • Enyaq Family
  • Black magic
  • Geen bijkomende opties/packs
Leverdatum: voorlopig 15/09 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
elrangerman schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:29:
Bestelling op 13 maart via leasing geplaatst (BE):
  • Enyaq Family
  • Black magic
  • Geen bijkomende opties/packs
Leverdatum: voorlopig 15/09 :|
Wat een verschil met de Nederlandse bestellingen..... 3 maanden verschil.
Althans ik hoop dat de mijne ook echt in Juni komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1976!
  • Laatst online: 10-05 11:18
Hierbij ook een bestelling van de nieuwe Enyaq en verwachte afleverdatum;

Enyaq 85 iV
Business edition
Olibo Green
Geen verdere opties

Besteld via lease maatschappij bij A point

Bevestiging bestelling dealer op 23 januari
Laatste afleverupdate week 17

Volgens Honeymoon deze week geproduceerd maar nog geen update gehad.
Aantal dagen is nog maar 27 dagen hopelijk blijft dit zo🤞

Ik ben benieuwd wanneer de eerste Enyaqs 2025 in Nederland te zien zijn 😃

Update 24 maart; auto wordt vandaag geproduceerd

[ Voor 5% gewijzigd door Erwin1976! op 24-03-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24
Hier in BE, leasing via KBC. Eerst in december besteld, maar was de pre-facelift, is gewijzigd geweest naar de facelift

is dan pas 24 januari goedgekeurd geweest, 27januari in bestelling. laatste leverdatum is 02/05

Enyaq 85 Corporate
Zwart
Trekhaak als enige optie.

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1976!
Erwin1976! schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:27:
Hierbij ook een bestelling van de nieuwe Enyaq en verwachte afleverdatum;

Enyaq 85 iV
Business edition
Olibo Green
Geen verdere opties

Besteld via lease maatschappij bij A point

Bevestiging bestelling dealer op 23 januari
Laatste afleverupdate week 17

Volgens Honeymoon deze week geproduceerd maar nog geen update gehad.
Aantal dagen is nog maar 27 dagen hopelijk blijft dit zo🤞

Ik ben benieuwd wanneer de eerste Enyaqs 2025 in Nederland te zien zijn 😃

Update 24 maart; auto wordt vandaag geproduceerd
Update 26 maart; de auto is onderweg naar Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evo14
Erwin1976! schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 20:35:
[...]

Nice! Dan zouden we zeer binnenkort de eerste in 't wild moeten beginnen tegen komen. In totaal dus toch een drietal weken vroeger dan verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin1976!
Erwin1976! schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 20:35:
[...]

Update 3 april
Afspraak voor afleveren 18 april 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evo14
Erwin1976! schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:35:
[...]
Update 3 april
Zeggen ze ook waarom zo "lang" nog? 2 weken om 'm klaar te maken na transport lijkt lang. De eerste demo die ik zag is ook 18 april, vraag me af of die datum iets betekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1976!
evo14 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:16:
[...]

Zeggen ze ook waarom zo "lang" nog? 2 weken om 'm klaar te maken na transport lijkt lang. De eerste demo die ik zag is ook 18 april, vraag me af of die datum iets betekent.
Hij is gearriveerd bij de importeur
Volgende week bij dealer
En een week om hem klaar te maken in de garage
Verder niet naar gevraagd waarom zo lang. Is wel precies op schema van honeymoonnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KweNi
Erwin1976! schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:35:
[...]

Update 3 april
Klinkt goed. Heb begin februari besteld en ik kreeg als eerste datum eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KweNi
Na contact; Levering blijft voorzien voor eind juni/begin juli. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinvdt
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:51
Hier eind januari een bestelling gedaan voor de Sportline in Steel Grey. Tijdlijn:
27-01 besteld
28-5 verwachte leverdatum
31-3 start productie
4-4 aankomst bij PON
11-4 verwachte aankomst bij dealer
24-4 verwachte lever datum..

Dealer gaf aan dat als auto bij PON aankomt hij binnen 5 werkdagen bij de dealer moet zijn, en dat de RDW ca 7 werkdagen nodig heeft voor registratie BPM en afgeven kenteken. Het kenteken wordt altijd pas door de dealer aangevraagd als de auto fysiek aanwezig is.

Alles bij elkaar toch ca 1maand eerder! Collega heeft in November Elrok besteld en deze 31-3 op mogen halen ook 1,5 maand eerder dan voorspeld! Dus tempo zit er goed in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evo14
Dealer update: auto is onderweg naar importeur in Brussel. Exacte dag onbekend (zal ergens in mei worden), maar is dus al geproduceerd.

Belgie, Enyaq Corporate 85 olibo met trekhaak. Bestelbevestiging 6 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edga
Pre facelift besteld mid november.
Zou bij dealer binnen zijn, wachten nog op documenten en leasing inschrijving. Inschatting garage aflevering eind april

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThaFlub
ThaFlub schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:54:
Hier in BE, leasing via KBC. Eerst in december besteld, maar was de pre-facelift, is gewijzigd geweest naar de facelift

is dan pas 24 januari goedgekeurd geweest, 27januari in bestelling. laatste leverdatum is 02/05

Enyaq 85 Corporate
Zwart
Trekhaak als enige optie.
update:
levering op 12-04. op de app van de leasing staat de nr-plaat er al en 'we contacteren je voor het ophalen'

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edga
Edga schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:17:
Pre facelift besteld mid november.
Zou bij dealer binnen zijn, wachten nog op documenten en leasing inschrijving. Inschatting garage aflevering eind april
Nummerplaten zijn er, trekhaak laten keuren en dan vrijdag 18 april ophalen. Wachten zit er zo goed als op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evo14
ThaFlub schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:18:
[...]

update:
levering op 12-04. op de app van de leasing staat de nr-plaat er al en 'we contacteren je voor het ophalen'
En hoe is 'm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KweNi
Update van leasemaatschappij dat oplevering op 24 april zou zijn.
Gek, vorige week vertelde de garage me dat productie nog steeds eind juni voorzien was ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaFlub
Pas vandaag rond 14h opgehaald, dus nog maar een korte rit gemaakt. maar op het eerste zicht bevalt het mij wel. :D hele verandering tov een hyundai kona met een 1liter ice motor...
wennen, dat de rempedaal vrij diep gaat tov een gewone ICE.

[ Voor 20% gewijzigd door ThaFlub op 15-04-2025 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:40
Maandag 14-04 is de auto eindelijk door Ayvens besteld bij van Mossel.
Voorlopige leverdatum staat op 18-07.

Facelift Skoda Enyaq 85 Sportline
Olibo Green
Business pakket Maxx
Panoramadak
20 inch velgen
Transportpakket
Winterpakket

Oftewel full option, alleen zonder trekhaak en warmtepomp.

Hopelijk is de levering wat vroeger en kan ik er mee op vakantie :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinvdt
Kevinvdt schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:58:
Hier eind januari een bestelling gedaan voor de Sportline in Steel Grey. Tijdlijn:
27-01 besteld
28-5 verwachte leverdatum
31-3 start productie
4-4 aankomst bij PON
11-4 verwachte aankomst bij dealer
24-4 verwachte lever datum..

Dealer gaf aan dat als auto bij PON aankomt hij binnen 5 werkdagen bij de dealer moet zijn, en dat de RDW ca 7 werkdagen nodig heeft voor registratie BPM en afgeven kenteken. Het kenteken wordt altijd pas door de dealer aangevraagd als de auto fysiek aanwezig is.

Alles bij elkaar toch ca 1maand eerder! Collega heeft in November Elrok besteld en deze 31-3 op mogen halen ook 1,5 maand eerder dan voorspeld! Dus tempo zit er goed in!
De auto is vandaag bij de dealer aangekomen en ik kan hem 29e ophalen! Nog 2 weken geduld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterChu
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:35
Enyac Corporate
met Max en Winter pakket
Warmte pomp
Olibo green en Cognac interieur
19 inch velgen

28-1 besteld
19-5 verwacht

[ Voor 12% gewijzigd door PeterChu op 17-04-2025 08:15 . Reden: miste nog wat ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1976!
Geduld wordt beloond, morgen de nieuwe gefacelifte Enyaq ophalen 🥳 🎉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeRrQACTSjDNrfoSzzV0ONsiQ7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AgvlG1yMAui9B6w8OpfKQdER.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Erwin1976! schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:11:
Geduld wordt beloond, morgen de nieuwe gefacelifte Enyaq ophalen 🥳 🎉

[Afbeelding]
En en en? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erwin1976!
Eerste indruk van de nieuwe Enyaq is top. Fijne auto ligt heerlijk op de weg. Verdere ervaring volgt. En wat is de nieuwe kleur mooi 🤩 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzO2g5sCUZe7Yl57dOgZWKcdvw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HUvtndoseTS2FRbq31JV8DJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1OCoPDftDNCmXPvvzvChjg_bkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soG6gAK9GgOSWSrPafwxECqm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterChu
Erwin1976! schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:17:
Eerste indruk van de nieuwe Enyaq is top. Fijne auto ligt heerlijk op de weg. Verdere ervaring volgt. En wat is de nieuwe kleur mooi 🤩 [Afbeelding]

[Afbeelding]
Inderdaad prachtige kleur. De two tone past er ook goed bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Erwin1976! schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:17:
Eerste indruk van de nieuwe Enyaq is top. Fijne auto ligt heerlijk op de weg. Verdere ervaring volgt. En wat is de nieuwe kleur mooi 🤩 [Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi! Ik heb exact dezelfde kleuren en velgen besteld. Leuk om hem wat meer live te zien, wel iets meer zilverkleuriger onder dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterChu
PeterChu schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:10:
Enyac Corporate
met Max en Winter pakket
Warmte pomp
Olibo green en Cognac interieur
19 inch velgen

28-1 besteld
19-5 verwacht
Vandaag bericht gekregen dat de auto is toegekomen bij de dealer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kevinvdt
Kevinvdt schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:20:
[...]

De auto is vandaag bij de dealer aangekomen en ik kan hem 29e ophalen! Nog 2 weken geduld 8)
Vandaag opgehaald, nu al blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVZ1c_AiZRIv9q9AY6SEr5bS3_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMdPqDmzfyuzTyYUJg60G1xz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Kevinvdt schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:43:
[...]

Vandaag opgehaald, nu al blij mee!

[Afbeelding]
Wat een beauty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
Net gezien dat mijn Enyaq is opgeschoven van week 27 2025 naar week 9 2026... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McNoob
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
rippiedoos schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:03:
Net gezien dat mijn Enyaq is opgeschoven van week 27 2025 naar week 9 2026... :'(
Zo dan… wanneer besteld en welke uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
Mijne zou ook die week opgeleverd worden. Begin mij zorgen te maken, maar gaat via de lm dus geen idee of daar wat veranderd wordt. Ik heb de standaard 60 business editie besteld. Wel zag ik op reddit dat voor sommige het uitgesteld lijkt te zijn vanwege de standaard velgen die niet leverbaar zijn (sommige hebben snel andere velgen gekozen en krijgen hem veel eerder geleverd), een ander zegt dat het een batterij levering issue is.

Spannend..... zou hem het liefste voor de zomervakantie hebben.

2026 is wel helemaal debiel, dan zit je ook tegen een bijtelling van 22% aan te kijken als hij voor de lease is.

[ Voor 10% gewijzigd door -Splash- op 12-05-2025 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McNoob
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Mijn oplevering staat voorlopig ook in die week, een 85BE met 19” Regulus. Ik kan me niet voorstellen dat die batterij een probleem wordt omdat deze recent ook in de Elroq 85 wordt verkocht. De 60 heeft wel een andere batterij dus daarom ben ik benieuwd welke @rippiedoos heeft besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
McNoob schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:53:
[...]

Zo dan… wanneer besteld en welke uitvoering?
In maart een 85BE besteld met wat opties, standaard velgen en standaard kleur. In mijn ogen niks speciaals.

Misschien dat de Sportline meer voorrang krijgt ivm hogere marges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:31
rippiedoos schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:12:
[...]

In maart een 85BE besteld met wat opties, standaard velgen en standaard kleur. In mijn ogen niks speciaals.

Misschien dat de Sportline meer voorrang krijgt ivm hogere marges?
Jeetje.. ik sta juist op het punt om een Enyaq 85 Selection te bestellen (lease via werkgever). Ook met een aantal extra opties (warmtepomp, clever pack, trekhaak en evt panoramisch dak), maar als de levering in 2026 plaats gaat vinden dan kan een streep hierdoor en kijk ik voor alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
-Splash- schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:09:
Mijne zou ook die week opgeleverd worden. Begin mij zorgen te maken, maar gaat via de lm dus geen idee of daar wat veranderd wordt. Ik heb de standaard 60 business editie besteld. Wel zag ik op reddit dat voor sommige het uitgesteld lijkt te zijn vanwege de standaard velgen die niet leverbaar zijn (sommige hebben snel andere velgen gekozen en krijgen hem veel eerder geleverd), een ander zegt dat het een batterij levering issue is.

Spannend..... zou hem het liefste voor de zomervakantie hebben.

2026 is wel helemaal debiel, dan zit je ook tegen een bijtelling van 22% aan te kijken als hij voor de lease is.
Over die bijtelling heb ik nog niet eens nagedacht, daar heb je wel een punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Nu online
rippiedoos schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:17:
[...]

Over die bijtelling heb ik nog niet eens nagedacht, daar heb je wel een punt...
Kan zo 50 euro per maand schelen. Toch wel zonde, zou dat aankaarten als het een lease auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
-Splash- schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:26:
[...]

Kan zo 50 euro per maand schelen. Toch wel zonde, zou dat aankaarten als het een lease auto is.
Eerst maar eens navragen waarom die zo ver is opgeschoven. Als het een kwestie van andere velgen is (ja, heb standaard besteld) is het misschien snel opgelost.
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste