Toon posts:

Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:

• st3rn
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-03 10:26
EricNL schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:00:
[...]

Klinkt heel hoopgevend :(. "Some shifts will be canceled."

Dus kans is aanwezig dat mijn auto helemaal niet meer gemaakt gaat worden of hoe moet ik dit lezen?
Volgens mij slaat dit op operationele shifts (werk shifts). Geen annulering van bestellingen uiteraard.
Er worden minder shifts ingepland, en productie dus afgebouwd wordt, en dus opnieuw vertragingen.

• Straalman100
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-03 22:14
Pizzaman schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:01:
[...]

Haha het lijkt erop dat we toch op dezelfde trein hebben gezeten. Gisteren gehoord dat de auto in Nederland is, 15 februari ophalen. Ben inmiddels wel zo dat ik pas op 15 feb echt blij kan worden als ik daadwerkelijk de sleutels heb.

Aanvullende vraag; is er ergens zichtbaar (na levering) of alle opties aanwezig zijn? Ik heb bijvoorbeeld een specifiek onderstel besteld.
Ik denk dat die van mij geen geldig kaartje had voor de trein van jou en @matthijscamp, want hij is nog steeds onderweg.
Gisteren is wel mijn leverweek verschoven van week 8 naar 9. In de afgelopen 31 dagen is mijn leverweek al 4x gewijzigd, zowel naar voren als naar achteren.

Ik neem nog een kopje kalmerende thee :)

• Viewlite
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:33
Straalman100 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:20:
[...]

Ik neem nog een kopje kalmerende thee :)
Haha, daar ben ik ook enorm aan toe! Plannen blijft lastig voor Skoda zo blijkt, maar bruikbare info communiceren is haast nog moeilijker...

• SjakieDeBoer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:53
Nou, sinds maandag ben ik ook berijder van een Enyaq (60) en wel deze;

• BE_MR
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-03 08:55
Vervelend nieuws, volkswagen gaat blijkbaar de leveringen van halfgeleiders naar skoda verminderen.

https://www.tijd.be/onder...-chiptekort/10443796.html

• kiekkiek
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 17:27
Vandaag bericht gehad; levering weer uitgesteld. Eerder van week 52 naar week 8 en nu week 22. Dan maar een voorraad auto. Besteld april 2022.

[Voor 7% gewijzigd door kiekkiek op 02-02-2023 20:44]

• Viewlite
aritmeester schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:42:
[...]

Dat zou je met je VIN kunnen bekijken via https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showHome.do
Je kunt op die site een toegangspas (voor een aantal uren) aanschaffen.
Leuk om te zien, eindelijk VIN nummer bekend, dus gelijk even in Erwin gekeken. Je ziet dan ook meteen de productiedatum van de auto en je kan checken of er nog afwijkingen in de bestelde opties zitten. Zo lijken bij mij de 20" Vega velgen te ontbreken :? en moet ik wellicht genoegen nemen met 2-zone climate control i.p.v. 3-zone. We gaan het zien bij aflevering... Kan natuurlijk ook een 'foutje' zijn. Daarentegen wel intelligent / trained parking aanwezig volgens Erwin :) .

• StretchNL
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-03 20:00
Afgelopen vrijdag gebeld door de dealer, ik mag hem op 15 februari ophalen.
Besteld op 27 mei 2022. Geplande leverdatum rond 28 april 2023.

Maar is dus nu flink naar voren gehaald. Dealer vertelde mij ook dat ze nu veel auto's die voor die periode gepland stonden al binnen krijgen. Lijkt er op of ze opeens hard inlopen.

• jeronantropis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:12
Viewlite schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:46:
[...]

Leuk om te zien, eindelijk VIN nummer bekend, dus gelijk even in Erwin gekeken. Je ziet dan ook meteen de productiedatum van de auto en je kan checken of er nog afwijkingen in de bestelde opties zitten. Zo lijken bij mij de 20" Vega velgen te ontbreken :? en moet ik wellicht genoegen nemen met 2-zone climate control i.p.v. 3-zone. We gaan het zien bij aflevering... Kan natuurlijk ook een 'foutje' zijn. Daarentegen wel intelligent / trained parking aanwezig volgens Erwin :) .
Kan je zien welke velgen je in de plaats hebt gekregen? Ik vrees dat ik in dezelfde situatie zal zitten ... Dit is vermoedelijk gelinkt aan het feit dat die Vega velgen al een tijdje niet meer in de configurator zichtbaar zijn ...

• Viewlite
jeronantropis schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:03:
[...]

Kan je zien welke velgen je in de plaats hebt
Gewoon standaard Proteus. Maar zou heel goed kunnen dat dat anders geregeld is of anders is besteld door dealer. Zoals ik al zei, we gaan ‘t zien bij aflevering.
Inmiddels is Vega weer beschikbaar in de configurator volgens mij.

• StretchNL
jeronantropis schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:03:
[...]

Kan je zien welke velgen je in de plaats hebt gekregen? Ik vrees dat ik in dezelfde situatie zal zitten ... Dit is vermoedelijk gelinkt aan het feit dat die Vega velgen al een tijdje niet meer in de configurator zichtbaar zijn ...
Ik had mijn auto ook besteld met de Vega velgen. Ik heb in december een mailtje gekregen via mijn lease maatschappij dat ivm 'productie continuiteit' de Vega veranderd werden in de 20" Neptunes.

Ondertussen zijn de Vega velgen weer zichtbaar in de configurator, er stond een tijd een fout plaatje bij aldus POM.

Ik ben benieuwd of ik volgende week woensdag nog verassingen ga krijgen verder bij het ophalen.

• JaNNeS
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 12:41
StretchNL schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:33:
Ik ben benieuwd of ik volgende week woensdag nog verassingen ga krijgen verder bij het ophalen.
Ligt eraan, is er een crematorium in de buurt van je dealer?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Viewlite schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:46:
[...]

Hi, ik heb inderdaad hetzelfde;

Airconditioning automatisch, 2-zone (Climatronic). Terwijl ik ook 3-zone verwacht. Bij mij staan de velgen overigens wel goed vermeld (21 inch). Ik kan dan weer nergens mijn Dynamic Chassis Control en Travel Assist terugvinden...

Wanneer wordt die van jou geleverd?

• Viewlite
@Pizzaman
Tsja als ik wist wanneer 'ie geleverd gaat worden dan gaat de vlag uit! Maar wat ik wel weet is dat de auto is geproduceerd en met een beetje mazzel reeds onderweg is. Echter (nog) geen officiële meldingen daarvan (geen honeymoonnet link). Ik hoop begin maart levering, of eerder.

Volgende week kan jij kijken hoe dat nou zit met die 2-zone climate control, ik ben wel benieuwd, wil je een update geven na de aflevering?
Als ik in plaats van de Vega velgen de Neptune velgen zou krijgen ben ik niet eens ongelukkig geloof ik.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ik zal zeker een update geven! Heb jij wel travel assist besteld? Zo ja, met welke code staat hij bij jou op de lijst?

Deze opties kan ik relateren aan assistentie;

Nummer Type Familie Omschrijving
18 1N7 LEN Progressieve stuurbekrachtiging
55 4G3 AAA With emergency steering support with turn assist
73 6I1 SRH Lane Assist, actieve rijbaanassistent
89 7W2 ESI Crew Protect Assist
91 7Y0 SPU Without lane change assist
97 8J3 AWV Front assist met voetgangersbescherming
102 8T8 GRA Predictive cruise control met speed limiter
132 EM1 MKE Driver assist (vermoeidheidsherkenning)
166 NZ2 RUF E-Call-systeem
171 PS1 Assistentie

[Voor 68% gewijzigd door Pizzaman op 08-02-2023 11:38]

• Viewlite
Pizzaman schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:01:
Ik zal zeker een update geven! Heb jij wel travel assist besteld?
Thanks!
Ik heb geen travel assist besteld, die zit bij assistentie plus toch? Ik heb de 'gewone' assistance (basic). Wel heb ik op alle punten exact dezelfde codes als jij, het enige dat ik niet heb is de progressive stuurbekrachtiging, maar die zit volgens mij bij een ander pakket.
Het lijkt erop dat jij ook geen side assist krijgt (net als ik). Zal wel aan het chiptekort liggen.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Viewlite schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:34:
[...]

Thanks!
Ik heb geen travel assist besteld, die zit bij assistentie plus toch? Ik heb de 'gewone' assistance (basic). Wel heb ik op alle punten exact dezelfde codes als jij, het enige dat ik niet heb is de progressive stuurbekrachtiging, maar die zit volgens mij bij een ander pakket.
Het lijkt erop dat jij ook geen side assist krijgt (net als ik). Zal wel aan het chiptekort liggen.
Klopt ik heb assistentie plus besteld. Van de dealer helemaal niks gehoord over zaken die niet meegeleverd gaan worden...

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Whoop whoop, het lijkt goed te komen. Inmiddels een kenteken bekend.

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
en ik ben er klaar mee.
Een iV 80X besteld via Leaseplan in april, levertijd 3 x verschoven, prijsverhogingen gehad, en nu weer leverdatum onbekend. De prijsverlaging onlangs van de Model Y was de druppel. De Enyaq order geannuleerd en door leaseplan laten omzetten naar een Tesla Model Y Long Range.
Deze kunnen wel snel leveren en geen gedonder met software updates, laadnetwerk, navigatie. De missende parkeersensoren neem ik dan wel op de koop toe. Oja, nu een top van 217 in plaats van 160 km/u.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

edelf schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:41:
en ik ben er klaar mee.
Een iV 80X besteld via Leaseplan in april, levertijd 3 x verschoven, prijsverhogingen gehad, en nu weer leverdatum onbekend. De prijsverlaging onlangs van de Model Y was de druppel. De Enyaq order geannuleerd en door leaseplan laten omzetten naar een Tesla Model Y Long Range.
Deze kunnen wel snel leveren en geen gedonder met software updates, laadnetwerk, navigatie. De missende parkeersensoren neem ik dan wel op de koop toe. Oja, nu een top van 217 in plaats van 160 km/u.
Heh balen man, kan mij voorstellen dat je er een keer klaar mee bent. Veel plezier met je Tesla!

• st3rn
edelf schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:41:
en ik ben er klaar mee.
Rekent leaseplan extra kosten aan voor een annulering? Ik overweeg ook mijn enyaq bestelling (september 2022) te annuleren om dezelfde reden.
BE of NL?

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Dit geval ging over de Nederlandse Leaseplan tak. Ik heb via mijn werkgever de order kosteloos kunnen annuleren, het zal wel schelen dat er nog geen productiedatum bekend was.

• DUCMANs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-03 12:01
st3rn schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:49:
[...]...Ik overweeg ook mijn enyaq bestelling (september 2022) te annuleren om dezelfde reden.
Heb die van mij einde augustus '22 besteld en sinds paar dagen wel een geplande productie datum:

Dat kan en zal ongetwijfeld nog wijzigen meer er zit schot in 🔫
Misschien toch nog maar niet annuleren ?

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:09
DUCMANs schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:30:
[...]

Heb die van mij einde augustus '22 besteld en sinds paar dagen wel een geplande productie datum:

[Afbeelding]

Waar kan je die informatie vandaan halen? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de status van mijn bestelling (heb pas net besteld).

• DUCMANs
Na bestelling vraag je aan je dealer de betreffende 'honeymoonnet.nl'-bestellink .
Daarin zie je dan een nette pagina met maar heel weinig detail info:

Die pagina maakt gebruik van een JSON-file die je middels de Developer console van je (FireFox F12) browser kunt achter halen. Als je je URL van die JSON file gevonden hebt kun je die ook weer openen in Firefox en krijg meer en vooral leesbare info.

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-03 17:55
Hoe zit het met de bestellingen in Belgie? Mijne is besteld 31 jan 2023 dus ik verwacht deze begin volgend jaar.

• JazzMatazz
DUCMANs schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:43:
Na bestelling vraag je aan je dealer de betreffende 'honeymoonnet.nl'-bestellink .
Heb een link aangevraagd bij de dealer (Hoogenboom in Rotterdam) maar die zeggen niet mee te doen aan Honeymoonnet. ☹️

• BE_MR
Dennis__ schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:52:
Hoe zit het met de bestellingen in Belgie? Mijne is besteld 31 jan 2023 dus ik verwacht deze begin volgend jaar.
Dat lijkt me zeer optimistisch. Ik heb een Enyaq sportline 80 besteld in november 2021. Volgens leasing verwacht in maart, maar op myskoda.be nog steeds geen productieslot.

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-03 16:40
Dennis__ schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:52:
Brand al maar een kaarsje dat hem op tijd komt.
En hebt engelen geduld.
Mijn Enyaq is besteld op 6/01/22 .
Beloofd maart bij bestelling, leasing al mail gestuurd dat het mei zal worden, maar vroeger kan.

Was dolgelukkig toen ik op myskoda zag dat hij scheduld stond op week 6 2023.
Maar dan kwam het nieuws dat VW hun halfgeleiders gaat verminderen naar skoda, waardoor productie daalt.
Juist in die week...

En tot op heden staat hij nog altijd scheduled & geen volgende status.
Zo vervelend en traag. :(

En dan lees je hier van de noorderburen die hun enyaqs veel sneller komen.
Denk dat het in BE zeer triestig is.

• Blaizer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:39
Ik heb ook in België een bestelling lopen, in september 2021 geplaatst.
Vorige week maandag heb ik van de dealer bericht gekregen dat de Belgische importeur de wagen ontvangen heeft.

Ik verwacht dus elk moment een bericht van mijn werkgever dat ik mijn huidige wagen mag gaan inwisselen voor de nieuwe.

• Viewlite
Ik vier vandaag een feestje oOo , vandaag is mijn bestelling officieel 1 jaar oud! Jippie! 16 februari 2022 bestelbevestiging van de dealer ontvangen, hoewel al op 26 januari 2022 bij de leasemaatschappij besteld.

Het positieve is natuurlijk dat de auto inmiddels onderweg is naar NL, maar nog geen zicht op een definitieve leverdatum. @Straalman100: heb jij nu al een leverdatum?

@Pizzaman en @StretchNL: goede aflevering gehad zonder verrassingen? Heel veel plezier met jullie auto's!

@matthijscamp: veel plezier vandaag met ophalen!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:14
Dat honeymoonnet geeft soms/altijd raadselachtige situaties.

Mijn geplande leverweek schoot halverwege januari van week 12 naar week 38 (eind september). Nu verscheen er deze week in honeymoon JSON een 'definitieve' productieweek 12 (eind maart). De leverweek is op week 38 blijven staan. 🤔

• Cupstuntid
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:39
aritmeester schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:04:
Dat honeymoonnet geeft soms/altijd raadselachtige situaties.

Mijn geplande leverweek schoot halverwege januari van week 12 naar week 38 (eind september). Nu verscheen er deze week in honeymoon JSON een 'definitieve' productieweek 12 (eind maart). De leverweek is op week 38 blijven staan. 🤔
Hier ook, sinds vorig jaar Feb auto in bestelling. Nog steeds bij Stap 1. Maandag ging de leverweek van Week 10 naar Week 33 ;w ... Nog geen extra informatie in de JSON maar hoop toch snel op wat meer informatie. Ook vanuit de dealer weinig andere informatie behalve "De indicaties die je in de systemen krijgt zijn helaas niet zo nauwkeurig omdat auto's continue naar voren en naar achteren worden geschoven in productie ."

• RJJvW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:43
Ik werd paar weken geleden gebeld door dealer Wealer uit Venray, met mededeling dat levertijd was opgeschoven van week 10 naar 19. Vond ik erg netjes dat ze mij daarvoor opbelden. Diezelfde dag was het ook in Honeymoonnet aangepast.

• Dennis__
Waar kan ik mijn levertijd zien?
Is besteld 31 jan 2023, tegen dat ik de mijne heb is er al een nieuw model uit :)

MySkoda zegt dat er geen bestellingen zijn op mijn naam.

[Voor 48% gewijzigd door Dennis__ op 16-02-2023 18:44]

• StretchNL
Viewlite schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:03:

@Pizzaman en @StretchNL: goede aflevering gehad zonder verrassingen? Heel veel plezier met jullie auto's!
Aflevering gisteren is helemaal goed gegaan. Geen verrassingen. Alle pakketten er op. Assistentie plus. Drive, comfort, klimaat, camera’s en sensoren.

Ik zag ook dat de uiteindelijke bestelling er op 12 juni 2022 is uit gegaan. Dus 8 maand en 3 dagen. Maar was een week eerder op kenteken gezet.

Zelf snappen ze er ook niks van heb ik de indruk. De man die hem afleverde zei ook dat ie nog orders had staan die eerder besteld zijn maar nog geen idee van is wanneer die binnen komen.

• Straalman100
Ik vier vandaag een feestje oOo , vandaag is mijn bestelling officieel 1 jaar oud! Jippie! 16 februari 2022 bestelbevestiging van de dealer ontvangen, hoewel al op 26 januari 2022 bij de leasemaatschappij besteld.

Het positieve is natuurlijk dat de auto inmiddels onderweg is naar NL, maar nog geen zicht op een definitieve leverdatum. @Straalman100: heb jij nu al een leverdatum?
Je houdt het goed bij :)
Leverdatum is 2 maart, de auto was al begin februari bij de dealer, maar die heeft helaas dus 4 weken doorlooptijd voor uitlevering.
Als ik hem dan ophaal, heeft het op een weekje na, 15 maanden geduurd :(

• Viewlite
StretchNL schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:49:
[...]

Aflevering gisteren is helemaal goed gegaan. Geen verrassingen. Alle pakketten er op. Assistentie plus. Drive, comfort, klimaat, camera’s en sensoren.
Dat is heel fijn en leuk! Jij hebt dus die Neptune velgen erop gekregen? Tevreden?
Nogmaals veel plezier ermee en fijne kilometers gewenst!

• matthijscamp
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:41

Het positieve is natuurlijk dat de auto inmiddels onderweg is naar NL, maar nog geen zicht op een definitieve leverdatum.

Bedankt! Eerste dag erop zitten en wat een heerlijke auto!

Ook goed om te horen dat die van jou onderweg is, dan zal het niet lang meer duren.

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:16
Vreemd dat de levertijden zo erg lang zijn voor sommigen, ik heb juist een Enyaq besteld omdat die korte levertijden had.

Ik heb mijn Enyaq 60 in op 1 november 2022 bij Leaseplan besteld.
De auto heeft een productiedatum van 16 januari 2023 en is aan mij geleverd op 13 februari 2023.

Betreft een gewone Enyaq iV 60 Graphite Grey met als opties een Warmtepomp, Trekhaak, Klimaat, Comfort, Assistentie en Drive pakketten.

[Voor 8% gewijzigd door Wimbo op 17-02-2023 12:03]

• Straalman100
@Wimbo: supersnel zeg!

Er is geen peil te trekken op enige volgordeljikheid qua productie. Ik snap dat soms een onderdeel er niet is en dat een bepaalde configuratie langer duurt, maar het lijkt af en toe toch echt alsof ze een blind weer een order uit de grote berg orders trekken.

En neem onze Belgische vrienden, zo te horen moet men daar nog veel langer wachten dan in NL..

• Dennis__
Ik kreeg net een mail van de dealer. (besteld 31 jan 2023)

Goedemorgen Dennis,

Normaal zou je een update moeten krijgen op het platform.

Ik kan je bij deze wel vertellen dat de wagen gepland staat om op 08/09/2023 aan te komen in België.

• StretchNL
Viewlite schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 07:50:
[...]

Dat is heel fijn en leuk! Jij hebt dus die Neptune velgen erop gekregen? Tevreden?
Nogmaals veel plezier ermee en fijne kilometers gewenst!
Ja, ik vind ze zelf beter staan nu ik wat meer naar kijk. Eventueel konden de zwarte kappen er nog uit, maar vind het wel juist wel tof in mijn zwarte uitvoering.

Wrappen van de grill staat ondertussen al op de planning.

Een collega van mijn zijn 60 staat nog in bestelling. Die heeft 2 maand later dan mij besteld dus als ik een leverdatum heb zal ik die weer posten

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Auto is de 15e zonder problemen afgeleverd. Enige probleem is dat ik zelf ook de 15e ziek ben geworden en dus nog nauwelijks in de auto heb kunnen rijden. :/

Opvallend; de 21 inch velgen zijn nauwelijks beschermd door het rubber van de band. Dat wordt oppassen met inparkeren. Had ik helemaal niet gezien bij het bestellen. :')

• Jpgaby
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-03 17:32
Waar staat beschreven hoe ik de status van mijn bestelling kan zien? Ik heb in BE een skoda Enyaq 80 sportline besteld in okt 2022. De garage wist me toen te vertellen dat levering voorzien is voor januari 2024.

• Viewlite
StretchNL schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:39:
[...]

Ja, ik vind ze zelf beter staan nu ik wat meer naar kijk. Eventueel konden de zwarte kappen er nog uit, maar vind het wel juist wel tof in mijn zwarte uitvoering.
Mooie auto, zijn inderdaad zeer nette velgen! Gelijk even wat kilometers gemaakt, aan de snellader te zien?! :)

[Voor 9% gewijzigd door Viewlite op 17-02-2023 20:44]

• Viewlite
Pizzaman schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:05:
[...]

Auto is de 15e zonder problemen afgeleverd. Enige probleem is dat ik zelf ook de 15e ziek ben geworden en dus nog nauwelijks in de auto heb kunnen rijden. :/
Mooi zo! En beterschap dan! Waar ik nog wel even nieuwsgierig naar ben: hoe zit dat nu met die 2-zone climate control? Of is dat toch stiekem gewoon 3-zone?

Veel plezier ermee!

• st3rn
DUCMANs schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:30:
[...]

[Afbeelding]

Welke versie heb je besteld? Zit er een warmtepomp bij?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Viewlite schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:45:
[...]

Mooi zo! En beterschap dan! Waar ik nog wel even nieuwsgierig naar ben: hoe zit dat nu met die 2-zone climate control? Of is dat toch stiekem gewoon 3-zone?

Veel plezier ermee!
3-zone, als in achterin ook temperatuur in te stellen, was uiteindelijk wel aanwezig (onderdeel van Family-pakket en daardoor niet apart vermeld).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 4% gewijzigd door Pizzaman op 19-02-2023 11:44]

• Henkie89
  • Laatst online: 25-03 15:23
Ik heb mijn Skoda Enyaq 80IV (zwart, assistentie en family pakket) besteld in april 2022.

Eerste lever optie stond op week 6-2023 en werd in oktober naar 9-2023 verschoven. Door de berichten hier op het forum heb ik de dealer gebeld afgelopen week. Deze gaf aan dat de auto nog niet in productie genomen is door restricties.

Helaas dus nog voor onbepaalde tijd wachten op mijn enyaq…

• Viewlite
Pizzaman schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:44:
[...]

3-zone, als in achterin ook temperatuur in te stellen, was uiteindelijk wel aanwezig (onderdeel van Family-pakket en daardoor niet apart vermeld).
Dat is goed nieuws! Bedankt voor de terugkoppeling.

• DUCMANs
st3rn schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:09:
[...] Welke versie heb je besteld? Zit er een warmtepomp bij?
De Coupe RS versie zonder warmte pomp, was me geen €1000,- extra waard.:
Race Blue Metallic, Infotainment Plus, Comfort Chair Plus, Assistence Plus, Electric Towbar und Alarm met SAFE wegens achterruit wisser.

• Viewlite
Zo nu voor mij eindelijk ook een leverdatum gepland. Auto staat nu bij Pon, over 3,5 week (!!!) wordt ie afgeleverd! :) Helaas niet eerder tijd bij de dealer...

Levering heeft dan precies 13 maanden, ofwel 393 dagen geduurd.

[Voor 17% gewijzigd door Viewlite op 20-02-2023 10:27]

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-03 11:09
Wimbo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:57:
Vreemd dat de levertijden zo erg lang zijn voor sommigen, ik heb juist een Enyaq besteld omdat die korte levertijden had.

Ik heb mijn Enyaq 60 in op 1 november 2022 bij Leaseplan besteld.
De auto heeft een productiedatum van 16 januari 2023 en is aan mij geleverd op 13 februari 2023.

Betreft een gewone Enyaq iV 60 Graphite Grey met als opties een Warmtepomp, Trekhaak, Klimaat, Comfort, Assistentie en Drive pakketten.
Apart. Ik had eind mei 2022 een 60 met enkele opties besteld via Leaseplan. Is half Juni gecancelled omdat bericht was dat deze versie niet meer geleverd werd. Uiteindelijk half Juli omgezet naar een 60 Business Edition met WP en trekhaak. Levertijd staat op dit moment op week 16 2023. Da's nogal een verschil.

• StretchNL
Dropje schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:50:
[...]

Apart. Ik had eind mei 2022 een 60 met enkele opties besteld via Leaseplan. Is half Juni gecancelled omdat bericht was dat deze versie niet meer geleverd werd. Uiteindelijk half Juli omgezet naar een 60 Business Edition met WP en trekhaak. Levertijd staat op dit moment op week 16 2023. Da's nogal een verschil.
Dat is wel raar. Ik had dus halverwege mei bij Arval een 60 besteld die dus halverwege juni echt is besteld (zie hierboven) en is gewoon door gegaan. Een collega heeft in juli dezelfde auto besteld en die is ook gewoon door gegaan.
Lijkt mij meer iets van Leaseplan zelf, het omschakelen naar de 'editions'.

• Spitt
  • Laatst online: 21-03 19:28
ik volg het hier al een tijdje maar had tot nu toe nog niets geschreven in verband met mijn verhaal...
Gaat om een BE bestelling via leaseplan.

Besteld 18/10/2021
Leveringsdatum: lente 2022, dan zomer 2022, dan herfst 2022, dan winter 2022. In december 2022 werd het januari 2023, in januari werd het april 2023. Dit was steeds de informatie verkregen door zelf aan de dealer te gaan vragen. Ondertussen een mail van leaseplan met hun "GOEDE NIEUWS" dat de levering vermoedelijk 10 mei 2023 zal zijn maar dat ze niet verantwoordelijk zijn voor eventuele wijzigingen.... ik kan er alleen nog maar mee lachen en ben heel blij dat men huidige wagen nog goed inorde is.

Gaat om een Enyaq 80 Sport met opties: 1LC 1M6 T706 T857 PB0 PDB PFC PHC PKP PSB PWB PX1
Raceblue
20" VEGA

Trekhaak
Pack comfort seat basic
Pack convenience plus
Pack drive sport plus
Warmtepomp
Pack transport
Pack assisted drive plus
Pack climate Plus
Pack family basic

Nieuwsgierig wanneer hij komt, en met welke uitrusting.

• Witte_G
  • Laatst online: 02-03 19:24
Ik ben ook jaloers op onze noorderburen.
Mijn bestelling in België via ALD lease is gebeurd op 29/01/2022 en tot nu toe nog geen info over exacte leverdatum. Garage beweert nog steeds niet te zien in het systeem.
het gaat om een IV80 Sportline met opties:

trekhaak
scheidingsnet
pack comfort seat plus
convenience pack plus pro alarm
Warmtepomp
Pack light & view plus
pack assisted drive plus
pack climate plus
pack family basic
pack infotainment plus

ik vrees dat de hoeveelheid opties (elektronica) hierin misschien een rol speelt, maar meer dan een jaar wachten op nieuws is toch wel zeer lang.
W.

• scifoflux
Witte_G schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:04:
Ik ben ook jaloers op onze noorderburen.
Mijn bestelling in België via ALD lease is gebeurd op 29/01/2022 en tot nu toe nog geen info over exacte leverdatum. Garage beweert nog steeds niet te zien in het systeem.
het gaat om een IV80 Sportline met opties:

trekhaak
scheidingsnet
pack comfort seat plus
convenience pack plus pro alarm
Warmtepomp
Pack light & view plus
pack assisted drive plus
pack climate plus
pack family basic
pack infotainment plus

ik vrees dat de hoeveelheid opties (elektronica) hierin misschien een rol speelt, maar meer dan een jaar wachten op nieuws is toch wel zeer lang.
W.
Dat geloof je toch zelf niet dat de garage niet kan weten?
Die kunnen u meedelen of hij een slot heeft gekregen of niet & vooruitzicht beetje.

Mijn enyaq had een slot in week 6 2023, maar door chipt tekorten is hij nog steeds niet in productie..
80
Warmtepomp
pack climate
pack family basic
trekhaak

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Pizzaman schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:05:
[...]

Opvallend; de 21 inch velgen zijn nauwelijks beschermd door het rubber van de band. Dat wordt oppassen met inparkeren. Had ik helemaal niet gezien bij het bestellen. :')
Eindelijk een rondje gereden en snel een fotootje gemaakt;

• jeronantropis
StretchNL schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:39:
[...]

[Afbeelding]
Zitten die "wieldoppen" standaard bij de Neptune velgen? Noch op de (Belgische) Skoda site, noch via Google vind ik er iets over terug. Enkel dus (grijze) gewone Neptune velgen zonder doppen (vind ik dus persoonlijk niet zo mooi; zilver of zwart, maar geen grijs, toch niet bij m'n zwarte wagen).

Ik vind de wieldoppen in elk geval heel geslaagd :9 ; als die covers er op zitten bij levering, zou ik het niet echt erg vinden om (grijze) Neptunes te krijgen ipv mijn bestelde Vega's 8) ...

Zouden die doppen kunnen worden bijbesteld; iemand toevallig een onderdeel nummer hiervan?

• StretchNL
jeronantropis schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:36:
[...]

Zitten die "wieldoppen" standaard bij de Neptune velgen? Noch op de (Belgische) Skoda site, noch via Google vind ik er iets over terug. Enkel dus (grijze) gewone Neptune velgen zonder doppen (vind ik dus persoonlijk niet zo mooi; zilver of zwart, maar geen grijs, toch niet bij m'n zwarte wagen).

Ik vind de wieldoppen in elk geval heel geslaagd :9 ; als die covers er op zitten bij levering, zou ik het niet echt erg vinden om (grijze) Neptunes te krijgen ipv mijn bestelde Vega's 8) ...

Zouden die doppen kunnen worden bijbesteld; iemand toevallig een onderdeel nummer hiervan?
Hoe bedoel je? Als ik in de NL configurator de velgen selecteer zie je de zwarte kappen er gewoon op zitten, die zijn dus te verwijderen. Zie op de afbeelding hier onder rechts:

• aritmeester
StretchNL schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Hoe bedoel je? Als ik in de NL configurator de velgen selecteer zie je de zwarte kappen er gewoon op zitten, die zijn dus te verwijderen. Zie op de afbeelding hier onder rechts:

[Afbeelding]
Hier haal je Proteus en Neptune velgen door elkaar!

Zie hieronder de Proteus velgen met en zonder Aero wieldop:

• aritmeester
jeronantropis schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:36:
[...]
Zitten die "wieldoppen" standaard bij de Neptune velgen?
Als je op de Enyaq kiest voor Neptune velgen worden de Aero wieldoppen standaard meegeleverd.

• scifoflux
scifoflux schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Dat geloof je toch zelf niet dat de garage niet kan weten?
Die kunnen u meedelen of hij een slot heeft gekregen of niet & vooruitzicht beetje.

Mijn enyaq had een slot in week 6 2023, maar door chipt tekorten is hij nog steeds niet in productie..
80
Warmtepomp
pack climate
pack family basic
trekhaak
Heb vandaag toch leuk nieuw gekregen via de apexremote van myskoda.
Sinds vandaag is de status van scheduled naar "In Production" gegaan.
Wel 3 weken later in productie dan er oorspronkelijk voorzien was, maar bon.
Dus ik denk dat ik eind maart rondrijd met de Enyaq.
:)B Belgische lease bestelling hier.

• jeronantropis
aritmeester schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:36:
[...]

Hier haal je Proteus en Neptune velgen door elkaar!

Zie hieronder de Proteus velgen met en zonder Aero wieldop:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top, bedankt! Hopelijk is het in BE ook zo, onze configurator is duidelijk net ietsje anders dan bij de noordeburen :) . Vind de doppen echt wel geslaagd - de madam heeft een andere mening natuurlijk :+ ...

Nu, tegen oktober 2023 (> 18mndn wachttijd!) is het misschien nog 5 keer veranderd :X

• Dennis__
Ik krijg altijd volgende error als ik de levertijd controleer.

• PMY
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-03 22:39
@Dennis__ Ik heb/had zelfde error. Via Skoda support een nieuwe account laten aanmaken op mijn werk adres, maar garage liet weten dat ze in hun systeem de bestelling niet kunnen koppelen aan een andere account...
Besteld via leasing (België) januari '22, levering zou origineel zijn tussen januari en april '23, maar garage liet ook al weten dat het hoogstwaarschijnlijk later zal zijn, er stond nog niets in hun systeem...

• scifoflux
Dennis__ schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:08:
Ik krijg altijd volgende error als ik de levertijd controleer.

[Afbeelding]
Hieronder uitleg wat je moet doen.
Voor je aanmeld F12 en onderstaande procedure volgen.
Dan aanmelden en dan kijken in de apexremote en je ziet alles.
WhyTea schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:37:
[...]

Geleerd van @Beckero om in Edge Chromium of Google Chrome via de developer tools de json response uit te lezen.

Druk op F12, selecteer bovenaan Network en zorg je dat FETCH/XHR aanstaat.
Als je dan je pagina refresht zal je links een lijst zien te voorschijn komen. Wellicht is het de eerste apexremote die tevoorschijn komt (je hebt die nodig met action COMP_CONTR_VehicleSelector)

Als je daar alles open klikt ga je alle details krijgen. Datums zijn in Unix formaat maar je kan die via epochconverter.com makkelijk omzetten.

[Afbeelding]

P.S. Na "Importer Transport" volgen nog "Importer Arrival", en dan "Dealer Arrival".

• Dennis__
scifoflux schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:06:
[...]

[...]
omg dat duurde wel een paar dagen tot dat ik door had dat je die kleine pijltjes moest open klikken :*)
Waarom repareren ze die website niet?

Customer_Allocation_Date__c: 1675382400000
Earliest_Delivery_Date__c: 1694995200000
Latest_Delivery_Date__c: 1702771200000

Is er een verschil tussen model 2023 en de eerste versies? {s: 8, v: {Model_Year_Text__c: "2023"

• scifoflux
Dennis__ schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:12:
[...]

omg dat duurde wel een paar dagen tot dat ik door had dat je die kleine pijltjes moest open klikken :*)
Waarom repareren ze die website niet?

Customer_Allocation_Date__c: 1675382400000
Earliest_Delivery_Date__c: 1694995200000
Latest_Delivery_Date__c: 1702771200000

Is er een verschil tussen model 2023 en de eerste versies? {s: 8, v: {Model_Year_Text__c: "2023"
Die latest delivery date etc... mag je met korreltje zout nemen.
Bij mij stond hier November op als latest delivery date.
En hij is pas geproduceerd deze week & nu transport.

Wat interessantste is de status.
Moment dat hij scheduled staat mag je hem binnen de 2 maand verwachten.
Beetje daarna krijg je productie week en gaat het vooruit.

• Dennis__
Status is ordered en earliest delivery date is 18 sept 2023.

Jij kan je VIN nummer al zien?
Dan kan je via https://www.skoda-connect.com/ je wagen al toevoegen :p

[Voor 27% gewijzigd door Dennis__ op 03-03-2023 09:36]

• scifoflux
Dennis__ schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:35:
Status is ordered en earliest delivery date is 18 sept 2023.

Jij kan je VIN nummer al zien?
Dan kan je via https://www.skoda-connect.com/ je wagen al toevoegen :p
VIN is encrypted denk ik. Dus je kunt er niet veel mee aanvangen.
Maar wil je geen valse hoop geven. Maar denk niet dat u wagen in september zal arriveren.

• Viewlite
Voor degenen die het interessant vinden. Mijn auto wordt bijna uitgeleverd. Ik heb nu de volgende prijsverhogingen in NL achterhaald sinds besteldatum in februari 2022:

- 1 april: € 1000,-
- 1 juli: € 635,-
- 1 oktober: € 2100,-
- 1 januari: € 1200,-

Dit zijn de verhogingen op de 'kale' autoprijs, incl. BTW. Daarnaast zijn er ook wisselingen geweest in de kosten rijklaar. Dat is tientjeswerk en heb ik niet helemaal bijgehouden.

• PMY
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-03 22:39
scifoflux schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:06:
[...]

Aha, nice thanks. Ik logde eerst in en opende dan pas F12, maar dan krijg je enkel de info van die foutmelding.
Mijn bestelling heeft status 'frozen period'. Tegenslag, dat is vermoedelijk door het gebrek aan chips?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• aritmeester
PMY schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:37:
[...]
Mijn bestelling heeft status 'frozen period'. Tegenslag, dat is vermoedelijk door het gebrek aan chips?
Volgens mij is de frozen period het tijdvak waarin de bestelling niet meer aangepast mag worden omdat hij de planingstrechter nadert. Ik denk dus niet dat het een tegenslag is.

• JazzMatazz
Als je je auto besteld hebt, hoe wordt dan je Connect account gekoppeld aan de bestelling? En geldt hetgeen hierboven wordt beschreven over de json code ook voor bestellingen in Nederland?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Vraagje aan de mensen die recent een Enyaq geleverd hebben gekregen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Stingray.nl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-03 17:16
Hallo allemaal,

Na een tijdje dit forum topic te hebben gevolgd omdat ik ook een Enyaq had besteld ga ik dit topic nu toch verlaten.
Mijn wagen zou eerst eind maart worden geleverd, waarna al snel de leverdatum naar eind mei ging. Nu kreeg ik het bericht dat de leverdatum naar eind oktober gegaan was zonder garanties.

Dit is voor mij te lang, ivm al aflopend leasecontract. Dus Leasecontract laten annuleren en voor een Tesla Model Y gegaan.

Geen V&A hier

[Voor 20% gewijzigd door Standeman op 06-03-2023 21:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 23:05

911GT2

en blazen maar!

Over een paar weken mag ik mijn Enyaq RS op gaan halen (hij staat al bij de dealer want hij was sneller geleverd dan verwacht).

30 september besteld en in theorie kon ik hem in de eerste week van februari rijden.

[Voor 48% gewijzigd door 911GT2 op 06-03-2023 11:55]

• Dennis__
scifoflux schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:02:
[...]

VIN is encrypted denk ik. Dus je kunt er niet veel mee aanvangen.
Maar wil je geen valse hoop geven. Maar denk niet dat u wagen in september zal arriveren.
Ik heb net gezien dat ik precies 2 orders op mijn login heb?
Of ben ik fout?
Hieronder een halve picture zodat ni iedereen de nummers ziet.

• scifoflux
Dennis__ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:34:
[...]

Of ben ik fout?

[Afbeelding]
Nog niet meegemaakt.
Maar lijkt wel zo.
Strange.

Ondertussen wacht ik nog op de trein die toekomt in Kortenberg. X-)

• DUCMANs
Dennis__ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:34:
[...]

Of ben ik fout?

[
Denk eerder dat je de 'tweede' stap' van het proces ziet en niet een tweede auto.
Staan er 2 verschillende 'Commission_Number_cc' waarden ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rdungen
  • Laatst online: 10-03 21:56
Op 25-02-2022 Mijn Enyaq 80 besteld. Verwachte afleverdatum 30-09-2022. Daarna doorgeschoven naar 17-10-2022. Dit werd 14-11-2022 om vervolgens door te schuiven naar 17-03-2023.

Vandaag met LM gebeld. Skoda lijkt alle planningen in te hebben getrokken op alle Enyaqs aldus LM en geen zicht op levering. Geen VIN nummer, geen chassisnummer, helemaal niks. Voor mij ook geen mogelijkheden voor Honeymoonnet helaas.

Het zal mij benieuwen wanneer hij voor de deur staat!

• Jan-Joker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:21
Best wel apart hoeveel verschil er zit in de levertijden. Hier eind augustus besteld en wordt nu begin april geleverd. Gaat dan om een IV60 Business Edition met WP en trekhaak

• BE_MR
Hier (eindelijk!) een update via myskoda.be.

Allocation (= order) date: Wednesday, November 17, 2021 12:00:00 AM
Earliest delivery: Monday, November 28, 2022 12:00:00 AM
Latest delivery: Sunday, January 15, 2023 12:00:00 AM
"Status__c": "Frozen Period" : Monday, March 13, 2023
"Status__c": "Scheduled" : Monday, March 20, 2023
"Production_Week_SEN__c": "2023 14", Monday, March 20, 2023

Dus de eerste update van Skoda na 481 dagen, of 1 jaar, 3 maand en 24 dagen.
Als ik kijk naar eerdere posts in dit topic zou er nu nog ongeveer 3 maand tussen zitten tussen Frozen Period en eigenlijke levering. Dus als alles goed gaat heb ik hem tegen eind juni.
IV 80 Sportline besteld via Arval leasing in België.

[Voor 9% gewijzigd door BE_MR op 20-03-2023 10:49]

• masticore87
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-03 19:50
Update: eindelijk een leverdatum voor mijn op 17 februari 2022 bestelde Enyaq, namelijk 12 mei bij de dealer, en n.a.w. 26 mei daadwerkelijke levering.

Uitvoering:
- Enyaq 80 Arctic Silver
- Assistentie
- Comfort
- Klimaat
- Vega 20" velgen
- Trekhaak

• JeeAre
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05:58
Sportline iV80 besteld via zakelijke lease op 1 aug 2022. Geplande levering bij bestelling week 19 2023. Vandaag te horen gekregen nog geen productie datum en levering minimaal vertraagd naar week 24 2023.

• Keirtje
  • Laatst online: 07:10
rdungen schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:56:
Op 25-02-2022 Mijn Enyaq 80 besteld. Verwachte afleverdatum 30-09-2022. Daarna doorgeschoven naar 17-10-2022. Dit werd 14-11-2022 om vervolgens door te schuiven naar 17-03-2023.

Vandaag met LM gebeld. Skoda lijkt alle planningen in te hebben getrokken op alle Enyaqs aldus LM en geen zicht op levering. Geen VIN nummer, geen chassisnummer, helemaal niks. Voor mij ook geen mogelijkheden voor Honeymoonnet helaas.

Het zal mij benieuwen wanneer hij voor de deur staat!
Bijna de zelfde situatie, ook de 80 besteld via LM, eind Feb 2022.
Eerste lever daturm was wk 40. Daarna doorgeschoven naar 48. Begin Dec, bevestigd dat het kenteken nog in 2022 zou worden afgegeven ,maar levering in wk 2-2023. Vervolgens werd dit losgelaten met levering in wk 8 en al snel wk 12. Daarna natuurlijk weer snel aangepast en wel naar wk 30.... 8)7
Toch maar eens gaan bellen met LM en daar doorverwezen naar de dealer. Wel goed geholpen door de dealer, was wel verrast. Heb nu ook toegang tot Honeymoonnet gekregen. Het bleek dat 2 systemen 2 verschillende data gaven en dus had iemand maar wk 30 gemeld.
Dus nu is de stand dat de auto in wk 13 zal worden geproduceerd. Verwachte overhandiging zal dan in Mei plaats moeten vinden, 5 a 6 weken na productie. :z
We zijn benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

• RJJvW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:43
Een update van mijn ervaring.
Besteld eind juli 2022 (Coupe RS, met nagenoeg alles d'r op en d'r aan).
Aanvankelijk levering week 10, van 2023 natuurlijk.
Kortgeleden bericht gehad dat het week 19 zou worden.
In honeymoonnet zie ik nu productie in de week van 20 maart en levering in week 17.

Ik lees dus behoorlijk grote verschillen in levertijden.

• Dropje
Jan-Joker schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:31:
Best wel apart hoeveel verschil er zit in de levertijden. Hier eind augustus besteld en wordt nu begin april geleverd. Gaat dan om een IV60 Business Edition met WP en trekhaak
Hier ook een vergelijkbare bestelling/uitvoering. Besteld Juli 2022 en de verwachtte levertijd staat al een hele poos op week 16 (2023).
Ben benieuwd.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 16:44
Ik weet dat het wat offtopic is, maar meer ontopic kon ik niet vinden. (en de dealer is niet perse heel snel met antwoorden).

Ik heb in juli vorig jaar een skoda fabia gekocht. Ik kreeg gisteren de melding dat deze in productie gaat. Maar ik heb geen idee wat ik moet verwachten of dat weken of maanden is.

Mogelijk heeft iemand hier info over hier.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Dropje
Dropje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:15:
[...]

Hier ook een vergelijkbare bestelling/uitvoering. Besteld Juli 2022 en de verwachtte levertijd staat al een hele poos op week 16 (2023).
Ben benieuwd.
Net bericht binnen. :| |:(
Verzet naar week 22

• DUCMANs
Vanwege de weinige meldingen hier dan maar en update van mij:
Volgens Honeymoon-net is men gisteren gestart met de bouw 😁

Het is zover: vandaag wordt in Mladá Boleslav gestart met de productie van uw nieuwe ŠKODA Enyaq coupé iv.

• aritmeester
@ducmans wat was voor jou de geplande productieweek?

Voor mij staat de productieweek op week 12. Van de dealer hoorde ik zelfs nog specifieker zo 26 maart. Ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

De geplande leverweek staat bij mij ook op week 19.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aritmeester
🍾 Vandaag wordt gestart met de bouw van uw ŠKODA!

• DUCMANs
aritmeester schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 23:57:
@ducmans wat was voor jou de geplande productieweek?

De geplande leverweek staat bij mij ook op week 19.
Was bij mij eerst week 11 maar na verlopen van die week aangepast naar week 12.
En ze zijn dinsdag, althans volgens melding in Honeymoon, gestart met de bouw.
Ik houd nu in de gaten of er een Chassis nummer verschijnt omdat die dan klaar zou moeten zijn.

Mijn leverweek staat in Honeymoon nog steeds op week 19 maar dealer gaf aan dat het ook wel iets eerder kon worden 😁. Fingers crossed...

• aritmeester
DUCMANs schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:11:
[...]
Mijn leverweek staat in Honeymoon nog steeds op week 19 maar dealer gaf aan dat het ook wel iets eerder kon worden 😁. Fingers crossed...
Zeker fingers crossed 🤞
Ik heb zelf nog stille hoop op levering eind april. Dan kan hij in de meivakantie gelijk mee op vakantie om hem eens lekker te gaan ervaren.

• JazzMatazz
Lekker dan, de dealer laat me net weten dat de Proteus velgen niet meer leverbaar zijn en verplicht vervangen gaan worden door de Regulus velgen. Betekent wel € 200 meer. Weliswaar wordt dat weer teruggeven d.m.v. een korting, maar het heeft wel gevolgen voor de bijtelling (die omhoog gaat).

• DUCMANs
Chassis nummer is er !
Werkt nog niet in de App maar wordt wel herkend bij de handleidingen.

• aritmeester
Bij mij helaas nog niet bekend. Hij steekt nog ergens op de band hoop ik dan maar 😬
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee