Qua levertijden is het momenteel niet te volgen bij Skoda. Orders van oktober 2020 zijn nog niet uitgeleverd terwijl orders van 2021 wel al worden uitgeleverd. Veel heeft te maken met chip tekorten en materiaal tekort. In dit topic kun je je bestel datum en leverdatum doorgeven en alle wijzigingen die daarbij komen.
En toen de melding dat die week mogelijk ook niet gehaald kon worden i.v.m. issues rondom standard led verlichting. Hier akkoord op gegeven dat het Matrix mag worden als dit de levering kon versnellen.
Uiteindelijk met de dealer veel geschakeld, en kreeg de melding in week 32 dat de auto op banking terecht was gekomen in afwachting van onderdelen/chips o.i.d.
Afleverweek stond op dat moment op week 36.
De uiteindelijke afleverweek is nu verplaatst naar Week 38/39, auto is op transport. Dus het einde is in zicht.
En toen de melding dat die week mogelijk ook niet gehaald kon worden i.v.m. issues rondom standard led verlichting. Hier akkoord op gegeven dat het Matrix mag worden als dit de levering kon versnellen.
Uiteindelijk met de dealer veel geschakeld, en kreeg de melding in week 32 dat de auto op banking terecht was gekomen in afwachting van onderdelen/chips o.i.d.
Afleverweek stond op dat moment op week 36.
De uiteindelijke afleverweek is nu verplaatst naar Week 38/39, auto is op transport. Dus het einde is in zicht.
Besteld week 31 en oorspronkelijke leverweek 30/31 Of is dat nog 2020?
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Mini Cooper Clubman Chili * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
ENYAQ iV 60 met de volgende opties:
- Quartz Grey
- 19 inch Regulus velg (was standaard velg maar aangepast na geboden optie dealer vanwege tekorten)
- Licht pakket (was standaard licht maar aangepast na geboden optie dealer vanwege tekorten)
- 100kW oplaadmogelijkheid
- Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
ENYAQ IV60 Sportline in Quartz Grey
Met trekhaak en panorama dak.
Besteld: week 9.
Aangepast naar Sportline in week 24.
Eerste leverweek: 32.
Inmiddels staat de leverweek op 45.
Auto wordt aangeschaft door werkgever, dus geen leasemaatschappij maar ook niet privé 😉
Dealer: Tilburg-Bastiaanen in Breda.
Laatste status (eind augustus) is dat productie nog niet gepland staat.
Gisteren is mijn auto eindelijk bij de dealer aangekomen en vandaag ben ik meteen uitgenodigd om naar mijn auto te kijken. Helaas duurt het nog wel een 2,5 weken voordat hij gereed is voor uitlevering. Maar hij is in ieder geval in NL en al bij de dealer en
Gupper schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:11:
Gisteren is mijn auto eindelijk bij de dealer aangekomen en vandaag ben ik meteen uitgenodigd om naar mijn auto te kijken. Helaas duurt het nog wel een 2,5 weken voordat hij gereed is voor uitlevering. Maar hij is in ieder geval in NL en al bij de dealer en
Heb over die van mij nog niks gehoord. Hopelijk hoor ik snel dat die bij Wittebrug staat. Hij moet haast wel op dezelfde trein hebben gestaan als die van jouw.
Besteld week 8 dit jaar, uiterste levertijd weektijd week 45 maar dit wist ik al van sinds begin maart toen doe auto besteld werd. Tot op heden geen verder info
Het valt me op dat jullie in Nederland precies veel meer informatie loskrijgen via de dealer dan hier in België
Besteld op 23 maart 2021, week 12
Van den Udenhout via Alphabet
iV80
Race Blue
- Assistentie plus
- Comfort Plus
- 125 kW
- Warmtepomp
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Panoramadak
- Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor & 360 graden areaview
- Zijairbags achter
- Regulus 19"
- Klimaat Plus
- Skoda Sound system
- Family
- Infotainment Plus
- Sport
Eerder wel gemeld dat Sound System ging vervallen, maar moet nog even nagaan of die er wel of niet opzit.
Besteld week 12
Geleverd week 36 (vandaag)
Heb het idee dat ik een “gelukkige” combinatie van opties heb waardoor levertijd uiteindelijk is meegevallen en maar 4 weken later dan oorspronkelijk gepland (week 32).
[Voor 13% gewijzigd door dsangers op 10-09-2021 20:52]
- Assistentie plus
- Comfort Plus
- 125 kW
- Warmtepomp
- Panoramadak
- Zijairbags achter
- Regulus 19"
- Klimaat Plus
- Skoda Sound system
- Family
- Infotainment Plus
- Sport
Eerder wel gemeld dat Sound System ging vervallen, maar moet nog even nagaan of die er wel of niet opzit.
Besteld week 12
Heb het idee dat ik een “gelukkige” combinatie van opties heb waardoor levertijd uiteindelijk is meegevallen en maar 4 weken later dan oorspronkelijk gepland (week 32).
Euh ... hoe kom jij aan het skoda sound system? Was die toen nog te bestellen?
- Assistentie plus
- Comfort Plus
- 125 kW
- Warmtepomp
- Panoramadak
- Zijairbags achter
- Regulus 19"
- Klimaat Plus
- Skoda Sound system
- Family
- Infotainment Plus
- Sport
Besteld week 12
Die vervalt bij mijn weten sowieso. Ik heb die ook besteld, maar werd in maart gebeld dat die pas in 2022 weer leverbaar zou zijn.
Euh ... hoe kom jij aan het skoda sound system? Was die toen nog te bestellen?
Ben gebeld door de dealer destijds dat deze niet leverbaar was, maar fiscale waarde lijkt toch weer gelijk aan oorspronkelijke order, dus vandaar dat ik twijfel. Even zoeken in de auto of ik iets kan vinden, geen idee hoe dat systeem er uit ziet / te herkennen zou zijn. (Maar zal er ongetwijfeld niet op zitten).
Ben gebeld door de dealer destijds dat deze niet leverbaar was, maar fiscale waarde lijkt toch weer gelijk aan oorspronkelijke order, dus vandaar dat ik twijfel. Even zoeken in de auto of ik iets kan vinden, geen idee hoe dat systeem er uit ziet / te herkennen zou zijn. (Maar zal er ongetwijfeld niet op zitten).
Je zou 10 luidsprekers moeten hebben plus een subwoofer als je het Skoda Sound System hebt. Ik weet zelf ook niet hoe de audio upgrade klinkt dus ook daar kan ik nisk over zeggen.
Let daar even goed op. Ze hebben namelijk de basisprijs van de auto verhoogd. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan. Ik heb de auto in februari besteld en daar mijn handtekening ondergezet. In de kleine letters staat verder dat prijsverhogingen voor de dealer zijn.
Om het andere topic niet verder te vervuilen met mijn soap.
Op 9 oktober 2020 de volgende auto besteld (bij de afdeling autobeheer):
Een Enyaq 60 in Arctic Silver en als opties:
- comfort pakket
- family pakket
- infotainment pakket
- infotainment online 3 jaar
- achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór
- 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
- warmtepomp
Vervolgens een week of twee later bericht dat de auto via Athlon komt en A-Point de leverende dealer is.
En als verwachte leverweek toentertijd week 23 - 2021. Dit is vervolgens week 24 geworden, nog even week 21 geweest, daarna weer week 28 en vervolgens week 32.
Die laatste vond ik wel spannend, ik had in januari een vakantie geboekt en daarbij rekening gehouden met een elektrische Enyaq. Dakdragers geregeld voor de Enyaq en laadpaal bij het huisje! Maar in week 29 kreeg ik opnieuw te horen dat het weer later werd. Nee week 36 moest de auto echt in Nederland zijn en week 39 zou de aflevering worden. De auto was immers in week 24 al geproduceerd, maar miste nog iets.
Vervolgens krijg je dit bericht in week 36:
Gelukkig onderweg, levering zal niet lang meer duren.
Dat had je gedacht, een paar dagen later bericht van Athlon, levering medio week 45. Een paar belletjes met A-Point verder en ik snap het nog niet. 'Ja, uw auto is geproduceerd, gelukkig maar want Skoda kan momenteel geen auto's bouwen, vanwege problemen met leveringen van onderdelen' en 'Uw auto is onderweg naar Nederland en bevindt zich nu tussen fabriek en Pon en wordt in week 42/43 bij Pon verwacht.'
Ik heb eerder al het bouwproces van mijn Enyaq vergeleken met een Rolls-Royce, aangezien deze reeds in week 24 al geproduceerd is en nu pas klaar is (weet niet of ik dat moet geloven). Maar als mijn auto nu de fabriek definitief heeft verlaten, dan wordt deze naar Nederland gebracht met een stoomtrein.
Ik heb mij van het weekend nog kwaad gemaakt richting A-point en autobeheer, maar het haalt niets uit, hun kunnen er ook niets aan doen. Ik laat het maar los en hoor het wel een keer wanneer de Enyaq er eindelijk is. Dat hele Honeymoonnet was leuk, toen ik nog dacht dat het geloofwaardig was.
Tot zover mijn soap. Zet mij maar voor week 45 op de lijst.
IV 80 sportline black magic, klimaat, WP, assistentie, 125 kw opladen.
Ergens in april denk ik door de dealer besteld zonder dat er een klant was. In honeymoon staat ie nog op stap 1, week 43. De dealer gaf vorige week nog aan dat het goed zou komen. Ik twijfel daar steeds meer aan, maar we gaan het meemaken.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
IV 60 / Quartz grey / Regulus 19 inch / Assistentie / 100kw opladen / Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor / Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie / Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select
Eind maart besteld
1e verwachte leverdatum: Eind augustus
2e verwachte leverdatum: Week 36
Week 36 is het dus niet geworden, maar wel te horen gekregen dat de auto vorige week op transport was naar Leusden en daar dus nu moet staan iav de welbekende chips.
3e verwachte leverdatum: eind oktober
Afwachten dus.....
Auto is besteld bij Hoogenboom, heb een KOMM nummer gekregen maar die kan je zelf niet gebruiken om de bestelstatus te checken?
Heb over die van mij nog niks gehoord. Hopelijk hoor ik snel dat die bij Wittebrug staat. Hij moet haast wel op dezelfde trein hebben gestaan als die van jouw.
En het belletje van Wittebrug gehad. De auto gaat 28 september opgehaald worden. Eindelijk is die dan in NL bij de dealer.
Wel benieuwd of het de basis led verlichting is gebleven of toch matrix. Ik ga uit van het eerste aangezien ik nog geen enkele upgrade naar matrix heb gezien.
Besteldatum 02 Maart.
Verwachte leverdatum week 29, dat is nu naar week 39 opgeschoven. Vanochtend vroeg melding gekregen dat de auto van de trein af is (Auto is aangekomen in Nederland)
Config;
IV80 Race Blue
Suite zwart
Licht
Infotainment Plus
Family
Klimaat PLUS (Omgezet naar Plus, bij wegvallen van SSS)
Assistentie
Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21 inch
Warmtepomp
Sport
Comfort Plus
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Opbergzak voor laadkabel i.c.m. transportpakket
Panoramadak
Bijleveringen
Skoda Sound system (hahahah NOPE)
matten/lampenset/gevarendriehoek
LM: BrightLease
Dealer; A-Point Almere
[Voor 3% gewijzigd door AlexZuH op 15-09-2021 11:14]
Zeg kennen jullie de mop van die Enyaq die absoluut niet eerder dan week 42/43 in Nederland zou zijn.
Net als mijn bovenbuurman is deze vanmorgen van de trein gekomen, 8 oktober is de aflevering gepland. 364 dagen nadat ik mijn handtekening heb gezet onder de overeenkomst.
Net als mijn bovenbuurman is deze vanmorgen van de trein gekomen, 8 oktober is de aflevering gepland. 364 dagen nadat ik mijn handtekening heb gezet onder de overeenkomst.
Je hebt al wel een afleverafspraak? Ik nog niets gehoord.
Fijn dat het dan toch zover is... Er zijn er volgens mij niet veel die zo lang hebben moeten wachten...
Ik heb nog even contact gehad met de dealer. Mijn auto staat nog steeds op “ingepland”. Levering staat nog steeds op week 41. Benieuwd of ze dat gaat lukken. Kreeg als kers op de taart te horen dat ze daarna nog 3 weken nodig hebben om de auto rijklaar te maken. Geen idee wat ze in drie weken van plan zijn. We wachten maar weer af
Robbie8454 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:11:
Ik heb nog even contact gehad met de dealer. Mijn auto staat nog steeds op “ingepland”. Levering staat nog steeds op week 41. Benieuwd of ze dat gaat lukken. Kreeg als kers op de taart te horen dat ze daarna nog 3 weken nodig hebben om de auto rijklaar te maken. Geen idee wat ze in drie weken van plan zijn. We wachten maar weer af
Dus die van jouw is nog niet eens geproduceerd maar ze verwachten wel week 41 de auto te ontvangen? Bij mij was het 2 weken van te voren ook ineens dat die even 5 weken vertraging heeft.
3 weken nodig om de auto rijklaar te maken? Produceren ze hem in Nederland ofzo?
Dus die van jouw is nog niet eens geproduceerd maar ze verwachten wel week 41 de auto te ontvangen? Bij mij was het 2 weken van te voren ook ineens dat die even 5 weken vertraging heeft.
3 weken nodig om de auto rijklaar te maken? Produceren ze hem in Nederland ofzo?
Snap niet dat het zo lang moet duren. Tesla deed honderden auto’s of meer per dag. In dec 2019.
haha ja snap ik maar ik heb het over rijklaar maken shizzle dat dat 2 weken of soms 3 weken moet duren
Ah zo. Ja ik heb ook geen idee. Volgens mij kost t echt niet meer dan 2 dagen. Ze hoeven die van mij niet eens te poetsen of door de wasstraat te halen
Het kan nog. Maar als ik zie hoeveel auto’s er voor week 43 staan dan denk ik dat die van mij dan ook gewoon komt en niet in week 41
Besteld 20 juli (week 29) een IV 60 sportline Moon White
Dealer Rijnwoud Rotterdam via Athlon Carlease
Eerste leverdatum week 47. Geen verdere updates gehad dus hopelijk ook die week op te kunnen halen.
Robbie8454 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:11:
afladen, inplannen werkplaats, 200+ checks nalopen, afvinken, accesoires erin, softwareupdate, klaarzetten voor de poetser, daarna neerzetten en DAN nog het papierwerk.
afladen, inplannen werkplaats, 200+ checks nalopen, afvinken, accesoires erin, softwareupdate, klaarzetten voor de poetser, daarna neerzetten en DAN nog het papierwerk.
Ja daar zit wat in. Al hoeft ie niet langs de poetser. Wel langs de audiodealer. Maar misschien te simpel gedacht maar 200+ checks… is dat niet vooral computerwerk, naast de remmen, vloeistoffen en het checken van de transportblokken🤪
Ik heb weer een update gevraagd bij de dealer. Wordt nu week 46. Was 44.
Ik gaf aan dat wel dit jaar moest voor bijtelling.
Dat werd geen probleem, zei hij
TdJ75 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:02:
Ik heb weer een update gevraagd bij de dealer. Wordt nu week 46. Was 44.
Ik gaf aan dat wel dit jaar moest voor bijtelling.
Dat werd geen probleem, zei hij
Een dealer heeft daar totaal geen zicht en invloed op. ‘Dat het goed komt’ is echt een zoethoudertje helaas.
Een dealer heeft daar totaal geen zicht en invloed op. ‘Dat het goed komt’ is echt een zoethoudertje helaas.
Jij zegt het. Levering van mijn enyaq staat al tijden gepland voor week 46 (bij de dealer). Afgelopen week nog de dealer aan de telefoon gehad die aangaf dat dit jaar echt wel zou lukken. 2 dagen later:
Er zijn aardig wat mensen hier die na april hebben besteld. Ik hoop niet dat er nog meer mensen een melding gaan krijgen. Maar dit is wel heel zuur voor je zeg. Welke configuratie heb je als ik vragen mag?
Robbie8454 schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:08:
Er zijn aardig wat mensen hier die na april hebben besteld. Ik hoop niet dat er nog meer mensen een melding gaan krijgen. Maar dit is wel heel zuur voor je zeg. Welke configuratie heb je als ik vragen mag?
IV 80, Graphite Grey met als opties alleen de warmtepomp en snelladen.
Ik ga de dealer nog even benaderen om te vragen of er wellicht iets aan de opties te wijzigen is om de levertijd naar voren te halen. Zo heb ik bv laatst gehoord dat juist de standaard verlichting lastig te krijgen is. Dus wellicht helpt het als ik het LED matrix pakket kies. Daar wordt de auto wel EUR1400 duurder van, dus dan wordt het een rekensommetje wat meer gaat kosten: 4% extra bijtelling over 40000 of 22% over 1400 plus de hogere leaseprijs.
Het is ook wel echt een drama met de levertijden he. Ik heb hem begin mei besteld dus hoop niet dat ik ook bij dat lijstje terecht kom. Ik moet de dealer nu echt maar eens gaan bellen.
Standaard lichtpakket is inderdaad 1 van de vertragende opties, evenals standaard velgen en trekhaak. Echt enorm balen voor jou, leef met je mee. Maar ten tijde van mijn bestelling (juni) was duidelijk wat de vertragende opties waren en heb ik die bij het bestellen al bewust omgezet: sportline dus crystal light, 21" en trekhaak-voorbereiding ipv trekhaak.
markiep schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:53:
Standaard lichtpakket is inderdaad 1 van de vertragende opties, evenals standaard velgen en trekhaak. Echt enorm balen voor jou, leef met je mee. Maar ten tijde van mijn bestelling (juni) was duidelijk wat de vertragende opties waren en heb ik die bij het bestellen al bewust omgezet: sportline dus crystal light, 21" en trekhaak-voorbereiding ipv trekhaak.
Tsja, de auto is oorspronkelijk door iemand anders besteld, en mij werd verteld dat ik niks meer kon aanpassen. Afgelopen week bleek dat toch nog te kunnen en heb ik meteen de kleur aangepast (was energy blue uni). Dus als ik met wat opties aanpassen de auto alsnog door jaar geleverd kan krijgen doe ik het.
Dealer zei dat het week 47 ging worden (2 weken terug) terwijl dit week 45 zou zijn.
Ik heb pas sinds 2 weken toegang tot Honeymoon en daar staat nog steeds week 45.
Enyaq IV60 Black magic, besteld in week 44 (2020), verwachte levering week 42 (2021).
100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
Clever charging cable voor 230V aansluiting
Elektrisch inklapbare trekhaak
Family
Infotainment
Klimaat
Metallic lak
Warmtepomp
Net weer gebeld met de dealer: op het moment dat je een gesprek begint met: “hallo, met je favoriete stalker”, is dat toch raar 😅 productie van de auto staat nog steeds voor deze week gepland. Einde van de week bel ik even of hij een chassisnummer nummer heeft gekregen. Zal het dan toch….
Is je auto eindelijk in Nederland en staat hij voor donderdag op de planning om hem uit te leveren ligt Skoda verzekeringen weer dwars.
Het kenteken is al geruime tijd bekend bij alle andere verzekeraars en het RDW. Echter bij Skoda verzekeringen blijkt hij maar niet in het systeem te komen. Doordat ik toch graag de verzekering wil ben ik maar is gaan bellen. Volgens de medewerker moet de auto eerst de "Datum eerste toelating" Kortom op naamgezet zijn. Bij naavraag bij de dealer schijnt dit niet mogelijk te zijn aangezien hij pas op naam gezet kan worden als de auto verzekerd is. ... Lang leven het KIP en EI verhaal.
Kortom als je plannen hebt om je auto te verzekeren bij Skoda houd hier dan rekening mee.
Via Independer is de verzekering ook aan te schaffen bij Skoda echter is hij daar 11% duurder.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details