Tabellen zijn gebaseerd op html. Dit staat in de FAQ, ik wil daar iets begrijpbaarders van maken, maar dan moet ik het eerst zelf begrijpen:
. Ik kan wel logisch nadenken en knutselen en snap hoe ik een simpele tabel maak:
Zo krijg ik dus deze tabel:
[/q]
Kan iemand mij in begrijpelijk nederlands helpen met uitleggen hoe cellen naar eigen smaak breder maak, zodat de hele 1e kolom bijvoorbeeld 50px breed is en de 2e 300? hoe en wat je met kleuren kan? Ik zie mensen soms de meest fantastische tabellen maken, ik vermoed dat dat mensen zijn die html kunnen. Zou iemand dat hier kunnen uitleggen? Dan kan ik het in de FAQ zetten. Want dat alighn enzo wat dat allemaal doet, heb ik geen flauw idee van.
Da's heel mooi, maar ik snap er nog steeds erg weinig van[table bordercolor=#aa00bb width=260 height=40 border=1 cellpadding=2 bordercolor=#f4g5cc] [tr] [td align=right valign=bottom bgcolor=#b6b7b8 colspan=2 rowspan=1] cel 1 [/td] [/tr] [/table] Maak tables. Voor elke rij een [tr], en elke cel een [td].
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [table] [tr] [td] 1 [/td] [td] 2 [/td] [/tr] [tr] [td] 3 [/td] [td] 4 [/td] [/tr] [/table] |
Zo krijg ik dus deze tabel:
1 | 2 |
3 | 4 |
[/q]
Kan iemand mij in begrijpelijk nederlands helpen met uitleggen hoe cellen naar eigen smaak breder maak, zodat de hele 1e kolom bijvoorbeeld 50px breed is en de 2e 300? hoe en wat je met kleuren kan? Ik zie mensen soms de meest fantastische tabellen maken, ik vermoed dat dat mensen zijn die html kunnen. Zou iemand dat hier kunnen uitleggen? Dan kan ik het in de FAQ zetten. Want dat alighn enzo wat dat allemaal doet, heb ik geen flauw idee van.
[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 23-08-2003 19:22 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp