Toon posts:

Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1
Acties:

• Arosa
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:33
Om het andere topic niet verder te vervuilen met mijn soap.

Op 9 oktober 2020 de volgende auto besteld (bij de afdeling autobeheer):
Een Enyaq 60 in Arctic Silver en als opties:
- comfort pakket
- family pakket
- infotainment pakket
- infotainment online 3 jaar
- achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór
- 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
- warmtepomp

Vervolgens een week of twee later bericht dat de auto via Athlon komt en A-Point de leverende dealer is.
En als verwachte leverweek toentertijd week 23 - 2021. Dit is vervolgens week 24 geworden, nog even week 21 geweest, daarna weer week 28 en vervolgens week 32.

Die laatste vond ik wel spannend, ik had in januari een vakantie geboekt en daarbij rekening gehouden met een elektrische Enyaq. Dakdragers geregeld voor de Enyaq en laadpaal bij het huisje! Maar in week 29 kreeg ik opnieuw te horen dat het weer later werd. Nee week 36 moest de auto echt in Nederland zijn en week 39 zou de aflevering worden. De auto was immers in week 24 al geproduceerd, maar miste nog iets.

Vervolgens krijg je dit bericht in week 36:

Gelukkig onderweg, levering zal niet lang meer duren.
Dat had je gedacht, een paar dagen later bericht van Athlon, levering medio week 45. :? Een paar belletjes met A-Point verder en ik snap het nog niet. 'Ja, uw auto is geproduceerd, gelukkig maar want Skoda kan momenteel geen auto's bouwen, vanwege problemen met leveringen van onderdelen' en 'Uw auto is onderweg naar Nederland en bevindt zich nu tussen fabriek en Pon en wordt in week 42/43 bij Pon verwacht.'
Ik heb eerder al het bouwproces van mijn Enyaq vergeleken met een Rolls-Royce, aangezien deze reeds in week 24 al geproduceerd is en nu pas klaar is (weet niet of ik dat moet geloven). Maar als mijn auto nu de fabriek definitief heeft verlaten, dan wordt deze naar Nederland gebracht met een stoomtrein.

Ik heb mij van het weekend nog kwaad gemaakt richting A-point en autobeheer, maar het haalt niets uit, hun kunnen er ook niets aan doen. Ik laat het maar los en hoor het wel een keer wanneer de Enyaq er eindelijk is. Dat hele Honeymoonnet was leuk, toen ik nog dacht dat het geloofwaardig was.

Tot zover mijn soap. Zet mij maar voor week 45 op de lijst.

• jeroen94704
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-01 13:34
Maat28 schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:31:
[...]

Een dealer heeft daar totaal geen zicht en invloed op. ‘Dat het goed komt’ is echt een zoethoudertje helaas.
Jij zegt het. Levering van mijn enyaq staat al tijden gepland voor week 46 (bij de dealer). Afgelopen week nog de dealer aan de telefoon gehad die aangaf dat dit jaar echt wel zou lukken. 2 dagen later:

• Gupper
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:50
PFFF lekker weer.

Is je auto eindelijk in Nederland en staat hij voor donderdag op de planning om hem uit te leveren ligt Skoda verzekeringen weer dwars.

Het kenteken is al geruime tijd bekend bij alle andere verzekeraars en het RDW. Echter bij Skoda verzekeringen blijkt hij maar niet in het systeem te komen. Doordat ik toch graag de verzekering wil ben ik maar is gaan bellen. Volgens de medewerker moet de auto eerst de "Datum eerste toelating" Kortom op naamgezet zijn. Bij naavraag bij de dealer schijnt dit niet mogelijk te zijn aangezien hij pas op naam gezet kan worden als de auto verzekerd is. ... Lang leven het KIP en EI verhaal.

Kortom als je plannen hebt om je auto te verzekeren bij Skoda houd hier dan rekening mee.

Via Independer is de verzekering ook aan te schaffen bij Skoda echter is hij daar 11% duurder.

• P_de_B
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ben benieuwd. Vanaf bestelling heeft de datum steeds op leverweek 43 gestaan, dat lijkt een paar weken uit te lopen maar nog steeds in 2021...

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• AlexZuH
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:46
Na een week stilte, en 4 dagen vanuit leasemaatschappij, zelf maar even om 1645 de dealer Almere gebeld vandaag.

nieuwe verkoper, vorige 2 zijn exit sinds vorige week. geen overdracht. Lang verhaal kort, de auto die ik zelf afgelopen zaterdag in de box / garage zag staan bij A-Point, is dus de door mij bestelde auto. "ik weet eigenlijk ook niet waarom deze auto nog niet ingepland staat, excuses, dank voor het belletje en we gaan het meteen regelen." Donderdag a.s. om 13:00. Das lekker doorpakken!

En gisteren op mazzel even langsgereden. Lo and Behold...

Superdikke UP GTI natuurlijk, maar daar gaat het even niet om.

Ik zie (nu op de foto pas overigens) dat het de Sportline velgen lijken (zwart ipv antraciet). Iemand anders die dat kan bevestigen?

[Voor 53% gewijzigd door AlexZuH op 26-09-2021 12:34]

• AlexZuH
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:46
Gisteren zo blij als een kind

En ondanks alles, tóch de HUD geleverd gekregen. Geen gratis TA meer, maar soit.

• Wicked-Game
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10:18
Afgelopen dinsdag de mijne kunnen ophalen bij Wittebrug.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• mimalizo
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 20-11-2021
Ik moet toch wel een beetje lachen. Mensen die hopen dat hun auto dit jaar nog komt terwijl ze m amper twee maanden geleden hebben besteld. Er zijn hier mensen die hun auto in oktober besteld hebben. 2020 welteverstaan!! En hun auto nog steeds niet hebben.

Ik ben er ook zo eentje. Eind oktober besteld. Een witte 80 met alle rotzooi erop en eraan. Behalve een warmtepomp. Nutteloos ding voor €1.500. En geen trekhaak. Want dan denkt mijn vrouw dat er een caravan moet komen…
Toen het kon. Meteen omgezet naar een sportline.

Maar moraal van het verhaal. Aankomende vrijdag mag ik m dan eindelijk ophalen! Gisteren al even stiekem mogen gluren. Wat een apparaat!!

• WhyTea
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 00:26
Nickvg1993 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:07:
[...]

Die van mij staat op vermoedelijke leverdatum 04/11 op myskoda.be

Hoe kun jij dit allemaal zien?
Geleerd van @Beckero om in Edge Chromium of Google Chrome via de developer tools de json response uit te lezen.

Druk op F12, selecteer bovenaan Network en zorg je dat FETCH/XHR aanstaat.
Als je dan je pagina refresht zal je links een lijst zien te voorschijn komen. Wellicht is het de eerste apexremote die tevoorschijn komt (je hebt die nodig met action COMP_CONTR_VehicleSelector)

Als je daar alles open klikt ga je alle details krijgen. Datums zijn in Unix formaat maar je kan die via epochconverter.com makkelijk omzetten.

P.S. Na "Importer Transport" volgen nog "Importer Arrival", en dan "Dealer Arrival".

[Voor 21% gewijzigd door WhyTea op 21-10-2021 14:29. Reden: extra info]

• monster1805
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:18
ElonDusk schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:17:
Weet iemand bij hoeveel dagen (nog xx dagen) in Honeymoon je ongeveer naar stap 2 gaat?
Mijne staat nu op nog 44 dagen en nog steeds stap 1.
:X
Daar is geen touw aan vast te knopen. Er kunnen zo nog maar een x aantal dagen bijkomen in stap 1 (ik ging van 31 naar 90). Of bij elk van de volgende stappen. Zekerheid heb ja pas vanaf stap 4 (op transport) of 5 (bij PDI)

• Nickvg1993
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 22-01 11:18

Dit passeerde op het Enyaq forum hier op Tweakers voor degene die daar niet in volgen.
Vanaf week 44 zou de enyaq terug in productie gaan tov de eerdere veronderstelling dat de fabrieken tot eind dit jaar dicht zouden zijn.

• BigGreen
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 15:41
Net gebeld door de dealer en auto staat op de trein!
Kon nog niet zeggen wanneer die aankomt in Nederland (dat gaat zo met treinen)
Dan nog wachten op transport van Pon naar Dealer

Heel blij dat de auto onderweg is

• P_de_B
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Robbie8454 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:14:
[...]

En vrijdag van week 47. Nog steeds niks bekend. Ook geen status verandering. Ben het nu wel aardig zat
Maar wat zegt de dealer dan? Die heeft gewoon iets als:

en dat is bij mij nauwkeurig gebleken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• BigGreen
  • Laatst online: 15:41
Afgelopen vrijdag mijn Enyaq opgehaald en inmiddels wat kilometers mee gemaakt.
Heel tevreden tot nu maar nog wel even wennen met de bediening van de vele mogelijkheden.

• jeroenribbink
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22-01 21:56
PJdeS schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:21:
Beste mensen, wat is jullie verwachting als je Productie wk 50 te horen krijgt vanuit Dealer Broekhuis Harderwijk. Zou de wagen nog dit jaar geleverd kunnen worden? Besteld juni 2021.

iv 80
Graphite grey (was Quartz)
Loft
Family
Assistentie
Klimaat
Comfort Plus
Sport Plus
Electrische trekhaak
Panoramadak
125kW laden
20" velgen
Onze auto is ook (begin) juni 2021 besteld bij Pouw Harderwijk. Kreeg ik twee weken terug (week 47) een bericht dat hij in week 46 ingepland was voor productie. Kreeg ik vandaag een bericht dat hij in productie is gegaan.

Als ik onderhuids bij honeymoonnet kijk stond er sinds het begin est_production_week: 49 (deze week)

Afleverweek staat nog op week 50, maar dat kunnen ze op deze manier never nooit halen.

• Nickvg1993
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 22-01 11:18

Ik mag deze badboy donderdag gaan ophalen. Kan niet wachten.
Besteld in week 30 (betreft wagen van een slot van week 14) in productie gegaan op 5 november.

• iketot
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-01 15:44
Vandaag na 6 lange weken wachten (moment dat de auto in Nederland was gekomen tot vandaag - Auto was in juni besteld) was het dan eindelijk zo ver en mocht ik me Enyaq IV80 Sportline ophalen!

Wat een dikke bak, echt een genot om in te rijden! Uiteraard wat plaatjes O+
Succes nog aan de rest die moeten wachten!

• Pdro
  • Laatst online: 14:16

😭

• Pimmr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:26
Dealer gisteren: "Morgen krijgen we als het goed is de lijst met auto's die dit jaar niet meer komen."

Zojuist vanmorgen Honeymoon update:

Zou dus op transport moeten zijn met bekend chassisnummer... hoop dat ik toch bij de lucky few mag horen.

• Robbie8454
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 22-01 15:23
Bijna van mij😅😅

• p.d.s.mane
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 07:39

Ik krijg sinds 23 dec 2021 alleen deze bij honeymoonnet.nl (dan wel a-point.honeymoonnet.nl) te zijn,

Hadden/hebben anderen soortgelijke problemen met honeymoonnet.nl ?

• Pimmr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:26
De registraties lopen weer wat op de laatste dagen.. Ondanks belofte dat de registratie van mijn Enyaq ging lukken toch maar even het werkelijke kenteken opgevraagd, zodat ik het zelf kon zien. En ja hoor, 2021 registratie is een feit, 27 december. Bizar dat een paar dagen verschil je al gauw 4000 euro scheelt....

• Robbie8454
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 22-01 15:23
Daar is ie dan eindelijk!!
Wat een bak zeg!

Naast mijzelf lijkt ie echt heel groot… of ik heel klein🤣

[Voor 34% gewijzigd door Robbie8454 op 14-01-2022 20:41]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee