Die Travel Assist werkt echt heel fijn, die houd de auto netjes binnen de lijntjes zonder te pingpongen. Ook bochten lukt meestal wel. Als je het knopje op het stuur hebt, is het met OBDEleven een koud kunstje dit te activeren.Star65 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:05:
De eerste 1000km zitten erop met de Enyaq. Het voelt allemaal heel vertrouwd en intuïtief aan. Vandaag vanuit Hoogeveen de snelweg opgedraaid, cruise control aangezet en pas bij afslag Weert ervanaf met uitzondering van een korte stop en een idioot die in wilde voegen waar het niet kon en ik de rem erbij moest nemen. Wel mis ik nog de optie Travel Assist waar hij ook zelf stuurt (met de handjes op het stuur), daar moet ik maar eens achteraan. Knopje is wel aanwezig op het stuur.
Enige vreemde was dat toen ik hem vanmorgen van de paal afkoppelde bij het hotel alle ramen een paar centimeter open stonden, maar meen daar hier al iets van gelezen te hebben.
Aangezien het mijn 1e EV is wordt laadplanning de grootste uitdaging om dat een beetje goed voor elkaar te hebben, niet teveel erin pompen bij snelladers etc als het niet nodig is, de auto niet de hele nacht aan de lader laten hangen bij hotel want uurkosten worden doorberekend ook als hij niet laad etc.
Ook wel als je nog nooit 'long coding' hebt gedaan? Ik hik er een beetje tegenaan merk ik. Ik wil best zo'n dongle kopen, maar heb geen zin om de boel om zeep te helpen.royverdegem schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:09:
[...]
Als je het knopje op het stuur hebt, is het met OBDEleven een koud kunstje dit te activeren.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ik wacht even de reactie van de dealer af op mijn vraag en anders wordt het een OBDEleven. Iemand enig idee of deze OBDEleven ook compatibel is met ABRP of kan ik daar beter een andere dongel voor kopen?royverdegem schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:09:
[...]
Die Travel Assist werkt echt heel fijn, die houd de auto netjes binnen de lijntjes zonder te pingpongen. Ook bochten lukt meestal wel. Als je het knopje op het stuur hebt, is het met OBDEleven een koud kunstje dit te activeren.
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
OBDEleven werkt echt enkel met de OBDEleven-app, niet met ABRPStar65 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:16:
[...]
Ik wacht even de reactie van de dealer af op mijn vraag en anders wordt het een OBDEleven. Iemand enig idee of deze OBDEleven ook compatibel is met ABRP of kan ik daar beter een andere dongel voor kopen?
Was voor mij ook de eerste keer, als je het document volgt wel behoorlijk dummy-proof.P_de_B schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:52:
[...]
Ook wel als je nog nooit 'long coding' hebt gedaan? Ik hik er een beetje tegenaan merk ik. Ik wil best zo'n dongle kopen, maar heb geen zin om de boel om zeep te helpen.
Ik ben wel begonnen met een kleine aanpassing: Easy Entry, DRL, Comfort-knipperlicht van 3 naar 4. Toen had ik er wel vertrouwen in :-)
Ondertussen ook de piep van het openen van de achterklep uitgezet
Maar dat is toch gewoon een toevoeging? Daarvoor ga je toch geen apart systeem bouwen?Tukker87 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:57:
[...]
Denk alleen al aan range en laadstops. Die krijg je niet in je Octavia.
Ohhh ik zit met een luxe probleempje :-)
Ik heb een Zwarte Skoda Enyac iv80 Sportline met een prijs van 58.000 besteld. Deze heeft de volgende opties:
- Bekleding: Sportline
- Panorama dak
- Lichtmetalen velgen Antraciet Betria zwart 21" 235/45/R21 voor, 255/40/R21 achter
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
- Alarm met SAFE functie
- Zwenkbare trekhaak
- Assistentie
- Comfort Plus
- Klimaat
De skoda zou 9 maart geleverd worden en dit is nu midden mei geworden. Gezien alle berichtgevingen, blijft dat natuurlijk spannend.
Nu gaat er een collega weg en kan ik misschien mijn bestelling annuleren en die van hem overnemen.
Het gaat hierbij om een Artic Silver Skoda Enyaq iv80 met een prijs van 51.000 met de volgende opties:
- Bekleding: Loft
- Panorama dak
- Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19 inch
- Assistentie
- Comfort
- Klimaat
Het grootste voordeel van de onderste auto, is dat ie uit 2021 komt en daarmee 12% bijtelling heeft ipv 16%.
Wat zouden jullie doen? Volgens mij is het vooral de kleur, velgen en Comfort plus t.o.v. Comfort.
Dat zou dus betekenen dat ik het volgende ga missen:
- Virtual pedal incl elektrische achterklep
- Luxe led achter met dynamische knipperverlichting
- Achteruitrij camera --> zit er wel op
- Parkeersensoren voor --> zit er wel op
- Travel assist
Trekhaak kan ik er achteraf nog wel op laten zetten neem ik aan. Kan dat als de auto geen trekhaakvoorbereiding heeft?
Mis ik nog iets qua functies? Hoe zit het met 2021 vs 2022 model?
En wat zouden jullie doen?
Ik heb een Zwarte Skoda Enyac iv80 Sportline met een prijs van 58.000 besteld. Deze heeft de volgende opties:
- Panorama dak
- Lichtmetalen velgen Antraciet Betria zwart 21" 235/45/R21 voor, 255/40/R21 achter
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
- Alarm met SAFE functie
- Zwenkbare trekhaak
- Assistentie
- Comfort Plus
- Klimaat
De skoda zou 9 maart geleverd worden en dit is nu midden mei geworden. Gezien alle berichtgevingen, blijft dat natuurlijk spannend.
Nu gaat er een collega weg en kan ik misschien mijn bestelling annuleren en die van hem overnemen.
Het gaat hierbij om een Artic Silver Skoda Enyaq iv80 met een prijs van 51.000 met de volgende opties:
- Panorama dak
- Assistentie
- Comfort
- Klimaat
Het grootste voordeel van de onderste auto, is dat ie uit 2021 komt en daarmee 12% bijtelling heeft ipv 16%.
Wat zouden jullie doen? Volgens mij is het vooral de kleur, velgen en Comfort plus t.o.v. Comfort.
- Travel assist
Trekhaak kan ik er achteraf nog wel op laten zetten neem ik aan. Kan dat als de auto geen trekhaakvoorbereiding heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door crimby op 17-03-2022 12:11 ]
Ja dat is mooi spul, iets minder mooi voor de portemonnee;)
nou ik wist het wel ik zou die auto overnemen.crimby schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:34:
- Panorama dak
- Alarm met SAFE functie
- Zwenkbare trekhaak
- Assistentie
- Comfort Plus
- Klimaat
- Panorama dak
- Assistentie
- Comfort
- Klimaat
- Virtual pedal incl electrische achterklep
- Achteruitrij camera
- Parkeersensoren voor
Trekhaak kan ik er achteraf nog wel op laten zetten neem ik aan.
die camera en parkeersensoren tja leuk voor je vriendin
enige is de lampen. maar je moet je afvragen of de bijtelling het dat waard maakt.
Ik zou het doen!
Elektrisch verstelbare stoelen mis je toch ook?crimby schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:34:
Het is persoonlijk, maar ik zou het bij de al bestelde houden. Zijn behoorlijk wat opties die je mist.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Ja elektrische stoelen en trekhaak mis ik. Verder lijkt het mee te vallen toch?kw_nl schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:10:
[...]
Elektrisch verstelbare stoelen mis je toch ook?
Het is persoonlijk, maar ik zou het bij de al bestelde houden. Zijn behoorlijk wat opties die je mist.
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik had oorspronkelijk zelf niet de sportline uitgezocht. Ik heb hem nu wel en ben erg erg blij mee Toch nog wat extra verschillen om de keuze moeilijker te makencrimby schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:34:
+ bekleding wat mij betreft mooier dan loft
+ sportstoelen
+ externe uitstraling (smaak natuurlijk, maar zwarte accenten vind ik mooier dan chrome)
+ ledverlichting
+ mooiere velgen (al heb ik zelf 20")
+ lichtpakket. Wat mij betreft iets wat je niet zou uitzoeken, maar nu wel erg mooi is
+ achteruitrijcamera. Ik zou er niet zonder willen, natuurlijk kan ik achteruit inparkeren zonder, maar het is echt wel fijn
+ instelbare led accenten binnen (ook echt niet noodzakelijk, wel mooi 's avonds) (weet ik niet zeker trouwens)
[ Voor 6% gewijzigd door P_de_B op 17-03-2022 12:17 ]
Ik meld me ook even in het topic hier - na een lange tijd mag ik eindelijk weer eens een nieuwe leaseauto bestellen en de Enyaq staat toch wel bovenaan het lijstje qua ruimte en looks. Aankomende zaterdag een proefrit gepland staan, zijn er nog specifieke dingen waar ik op kan / moet letten?
per aspera ad astra
Tja, het is vooral een financieel plaatje natuurlijk.crimby schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:34:
- Panorama dak
- Alarm met SAFE functie
- Zwenkbare trekhaak
- Assistentie
- Comfort Plus
- Klimaat
- Panorama dak
- Assistentie
- Comfort
- Klimaat
- Travel assist
12% over de eerste €40.000 of 16% over de eerste €35.000 kan je netto €140,-/maand schelen. Toch weer een kleine €7k op je looptijd.
Desondanks is de Sportline wel een stuk bruter qua uitstraling en aankleding. Lastige keuze wel.
Precies dat inderdaad. De levertijd speelt ook mee. Die van mijn collega zou sowieso eind april naar mij kunnen en de nieuw bestelde is maar de vraag of ie niet weer uitgesteld wordt.Wootism schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:24:
[...]
Tja, het is vooral een financieel plaatje natuurlijk.
12% over de eerste €40.000 of 16% over de eerste €35.000 kan je netto €140,-/maand schelen. Toch weer een kleine €7k op je looptijd.
Desondanks is de Sportline wel een stuk bruter qua uitstraling en aankleding. Lastige keuze wel.
Eind augustus komt ons kindje, dus dan zou ik toch wel heel graag de Enyaq willen rijden.
Denk dat de grootste overweging toch de levertijd is eind april t.o.v misschien wellicht eventueel midden mei. Als het nou 100% zeker mei, juni of juli zou zijn dan zou ik inderdaad sowieso bij mijn eigen bestelling blijven.P_de_B schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:16:
[...]
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik had oorspronkelijk zelf niet de sportline uitgezocht. Ik heb hem nu wel en ben erg erg blij mee Toch nog wat extra verschillen om de keuze moeilijker te maken![]()
+ bekleding wat mij betreft mooier dan loft
+ sportstoelen
+ externe uitstraling (smaak natuurlijk, maar zwarte accenten vind ik mooier dan chrome)
+ ledverlichting
+ mooiere velgen (al heb ik zelf 20")
+ lichtpakket. Wat mij betreft iets wat je niet zou uitzoeken, maar nu wel erg mooi is
+ achteruitrijcamera. Ik zou er niet zonder willen, natuurlijk kan ik achteruit inparkeren zonder, maar het is echt wel fijn
+ instelbare led accenten binnen (ook echt niet noodzakelijk, wel mooi 's avonds) (weet ik niet zeker trouwens)
Welkom :-)LAD93 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:21:
Ik meld me ook even in het topic hier - na een lange tijd mag ik eindelijk weer eens een nieuwe leaseauto bestellen en de Enyaq staat toch wel bovenaan het lijstje qua ruimte en looks. Aankomende zaterdag een proefrit gepland staan, zijn er nog specifieke dingen waar ik op kan / moet letten?
Ik zou afgaan wat je zelf belangrijk vind in een auto en daarop letten (qua opties, modellen, pakketten, kleuren etc). Lease autos zijn nu 16% tot 35.000 en volgend jaar wordt dat 16% tot 30.000. Toch weer een verschilletje. Daarom kan het, mits toegestaan, interessant zijn om een voorraad model te kiezen. Mijn tip om teleurstelling te voorkomen; kies dan wel een die écht op voorraad is en niet besteld is voor de voorraad.
Ik heb inderdaad nog ergens de hoop dat ik voor een voorraadmodel kan kiezen - alleen geen idee hoe ik dat koppel aan een bestelling via Leaseplan. Eerst maar eens het model zelf bekijken zaterdagcrimby schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:58:
[...]
Welkom :-)
Ik zou afgaan wat je zelf belangrijk vind in een auto en daarop letten (qua opties, modellen, pakketten, kleuren etc). Lease autos zijn nu 16% tot 35.000 en volgend jaar wordt dat 16% tot 30.000. Toch weer een verschilletje. Daarom kan het, mits toegestaan, interessant zijn om een voorraad model te kiezen. Mijn tip om teleurstelling te voorkomen; kies dan wel een die écht op voorraad is en niet besteld is voor de voorraad.
per aspera ad astra
Ik heb hetzelfde gedaan met Athlon. Heb de offerte bij de dealer zelf opgevraagd en deze doorgestuurd naar Athlon. Als ik nu inlog op mijn account in Athlon, dan zie mijn bestelling niet. Die is dan niet "gekoppeld". De bestelling is wel officieel gedaan, contract getekent etc.LAD93 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:43:
[...]
Ik heb inderdaad nog ergens de hoop dat ik voor een voorraadmodel kan kiezen - alleen geen idee hoe ik dat koppel aan een bestelling via Leaseplan. Eerst maar eens het model zelf bekijken zaterdag
Amai voor 140 euro netto per maand zou ik nog geen seconde moeten twijfelen eigenlijk.Wootism schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:24:
[...]
Tja, het is vooral een financieel plaatje natuurlijk.
Dit is toch veel meer waard dan al die opties?
Klopt, zeer gewild op marktplaats !Daan_P schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:57:
[...]
Ja dat is mooi spul, iets minder mooi voor de portemonnee;)
Precies! Wellicht moet je collega nog een boete betalen bij vervroegd inleveren?this schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:07:
[...]
Amai voor 140 euro netto per maand zou ik nog geen seconde moeten twijfelen eigenlijk.
Dit is toch veel meer waard dan al die opties?
Nee dat niet, dan neemt ie of de auto over of komt ie bij ons op het wagenpark stil te staan voor een nieuwe collega :-)newtastyland schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:56:
[...]
Precies! Wellicht moet je collega nog een boete betalen bij vervroegd inleveren?
Heb inmiddels de prijslijst gevonden van 2020, dan kan ik zien wat er allemaal standaard op zit en wat de inhoud van de pakketen is.
Qua kosten zal het verschil nog iets meer zijn. Deze skoda is namelijk een categorie lager dan ik zelf recht op heb, dus krijg ik nog een vergoeding :-)
Kan alleen nog nergens vinden of ik er nog een trekhaak op kan laten monteren wanneer er geen trekhaakvoorbereiding in zit.. iemand enig idee?
Ja hoor, dat kan. Bij mijn Enyaq ook gedaan die ik uit de voorraad heb gehaald. Zit alleen een prijsverschil (uiteraard) tussen montage met of zonder voorbereiding.crimby schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:25:
[...]
Nee dat niet, dan neemt ie of de auto over of komt ie bij ons op het wagenpark stil te staan voor een nieuwe collega :-)
Heb inmiddels de prijslijst gevonden van 2020, dan kan ik zien wat er allemaal standaard op zit en wat de inhoud van de pakketen is.
Qua kosten zal het verschil nog iets meer zijn. Deze skoda is namelijk een categorie lager dan ik zelf recht op heb, dus krijg ik nog een vergoeding :-)
Kan alleen nog nergens vinden of ik er nog een trekhaak op kan laten monteren wanneer er geen trekhaakvoorbereiding in zit.. iemand enig idee?
De levertijdLAD93 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:21:
Yes dat kan!crimby schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:25:
[...]
https://shop.skoda.nl/aut...odelgroup=enyaq-iv&cid=41
Om een goede vergelijking te maken, heb ik even de opties naast elkaar gezet en gekeken wat ik mis.
Rood --> niet aanwezig
Oranje --> niet bekend
Blauw --> afwijkend
Kan iemand mij helpen met de oranje punten? Het gaat om een iv80 besteld in 2020 en geleverd in 2021.
/f/image/vaRNacQMDjBoI1rljqqYTouA.png?f=fotoalbum_large)
Edit, als ik alles goed heb berekend scheelt het me netto 220 euro in de maand
Rood --> niet aanwezig
Oranje --> niet bekend
Blauw --> afwijkend
Kan iemand mij helpen met de oranje punten? Het gaat om een iv80 besteld in 2020 en geleverd in 2021.
/f/image/vaRNacQMDjBoI1rljqqYTouA.png?f=fotoalbum_large)

[ Voor 6% gewijzigd door crimby op 17-03-2022 16:45 ]
Als het zo simpel was dan zouden partijen zoals Volvo en Renault niet voor Google kiezen. 🙂this schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:15:
[...]
Maar dat is toch gewoon een toevoeging? Daarvoor ga je toch geen apart systeem bouwen?
Daar zou ik geen seconde over twijfelen. De 2021 auto pakken en lekker een extra vakantie plannen van het jaarlijkse voordeel dat je hier op gaat pakken. Maar ok, ik geef dan ook weinig om extra pretpakketten of sport line edities. Met de pakketten die je op die 2021 auto hebt zitten is prima. Vooral het comfort pakket met donkere achterramen….heldere ramen rondom moet je van houden zeg maar….succes!crimby schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:34:
- Panorama dak
- Alarm met SAFE functie
- Zwenkbare trekhaak
- Assistentie
- Comfort Plus
- Klimaat
- Panorama dak
- Assistentie
- Comfort
- Klimaat
- Travel assist
Voor de ‘voorraad’ auto gaan natuurlijk. Oranje is allemaal inbegrepen, behalve koplamp reiniging, dat is onderdeel van het matrix lichtpakket. Je moet nog maar zien wanneer die andere auto geleverd gaat worden gezien de huidige situatie.crimby schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:11:
Om een goede vergelijking te maken, heb ik even de opties naast elkaar gezet en gekeken wat ik mis.
Rood --> niet aanwezig
Oranje --> niet bekend
Blauw --> afwijkend
[Afbeelding]
Ik zou op het verkeer letten, overstekende kinderen enz.LAD93 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:21:
Aangezien hij geen trekhaakvoorbereiding heeft moeten ze heel die kabelboom nog trekken. Dus zal wel iets duurder worden dan die €890,-
Daarbij willen leasebedrijven graag dat je originele producten installeert.
Bij brink vermelden ze dat de kabel incl is, zit ongeveer op zelfde prijs. Brink lijkt me toch een origineel product? Lijkt me sterk dat Skoda zelf trekhaken maakt?Wootism schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:44:
[...]
Aangezien hij geen trekhaakvoorbereiding heeft moeten ze heel die kabelboom nog trekken. Dus zal wel iets duurder worden dan die €890,-
Daarbij willen leasebedrijven graag dat je originele producten installeert.
Opzich maakt het qua kosten voor de trekhaak niet zo heel veel uit of nja er zijn grenzen…. De auto lijkt nu 220 euro goedkoper (daar heb ik al 1700 voor een trekhaak in meeberekend) te zijn per maand dus heb wat marge…
Ja inderdaad, nu bestellen is levering in 2023 (en bijtelling 2023 dus…). Ik kan de mijne eindelijk ophalen volgende week. Levertijd van 10 maanden uiteindelijk.
Heb je eigenlijk een bron voor je bewering? Mij (met software architect achtergrond) lijkt het echt té extreem dat ze een volledig nieuw systeem gaan bouwen terwijl ze al een kant en klaar systeem staan hebben van hun andere wagens. En de toevoegingen die er zijn, lijken mij echt de moeite niet waard om van 0 te beginnen.Tukker87 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:36:
[...]
Als het zo simpel was dan zouden partijen zoals Volvo en Renault niet voor Google kiezen. 🙂
En als je bewering dan toch klopt, dan zou ik ook verwachten dat alle bugs van het systeem dat ze reeds hebben er uit zouden zijn. Want je kan namelijk van een clean slate beginnen.
Maar zoals ik hoor, komen dezelfde bugs wel terug.
[ Voor 17% gewijzigd door this op 18-03-2022 07:10 ]
Ik zou zeggen meld je even. Ze zoeken nog mensen. Iedereen hier zit te wachten op de software update, zou fijn zijn als het begin april af is. 😉this schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:07:
[...]
Heb je eigenlijk een bron voor je bewering? Mij (met software architect achtergrond) lijkt het echt té extreem dat ze een volledig nieuw systeem gaan bouwen terwijl ze al een kant en klaar systeem staan hebben van hun andere wagens. En de toevoegingen die er zijn, lijken mij echt de moeite niet waard om van 0 te beginnen.
En als je bewering dan toch klopt, dan zou ik ook verwachten dat alle bugs van het systeem dat ze reeds hebben er uit zouden zijn. Want je kan namelijk van een clean slate beginnen.
Maar zoals ik hoor, komen dezelfde bugs wel terug.
https://twitter.com/cariad_tech?s=21
Ik wil best de discussie aangaan (is dit niet het topic voor), maar ik zou aanraden zelf even te gaan zoeken. Ik heb er alvast eentje bij gepakt.
https://intellias.com/software-essential-electric-cars/
Ik stond ook ooit rechtsbuiten. Dat maakt wat Messi doet nog niet simpel. Dat lijkt dan alleen zo.
[ Voor 14% gewijzigd door Tukker87 op 18-03-2022 13:45 ]
Hmm ik begreep van LeasePlan dat de levertijd ongeveer 32 weken zou zijn - van de week maar even informeren.Maat28 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:29:
[...]
Ja inderdaad, nu bestellen is levering in 2023 (en bijtelling 2023 dus…). Ik kan de mijne eindelijk ophalen volgende week. Levertijd van 10 maanden uiteindelijk.
per aspera ad astra
Ja zou nu ook best van toepassing kunnen zijn. Nu is er een andere situatie dan toen ik in mei 2021 bestelde.LAD93 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:13:
[...]
Hmm ik begreep van LeasePlan dat de levertijd ongeveer 32 weken zou zijn - van de week maar even informeren.
Mijn enyaq stond vanochtend aardig te roken, handig en fijn dat voorverwarmen via de app.
[ Voor 35% gewijzigd door OmniRocket op 18-03-2022 08:14 ]
Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar stel de vraag hier toch even: Ik heb vaker de hond mee op de achterbank (op zo'n hondenkleed) maar hoor regelmatig ping ping ping dat er iemand gedetecteerd is op de achterbank zonder gordel. Is er een manier om dit softwarematig uit te schakelen of toch zaak van alle gordels achterin gewoon inklikken?
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
dit werkt ook goed ;-)Star65 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:41:
Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar stel de vraag hier toch even: Ik heb vaker de hond mee op de achterbank (op zo'n hondenkleed) maar hoor regelmatig ping ping ping dat er iemand gedetecteerd is op de achterbank zonder gordel. Is er een manier om dit softwarematig uit te schakelen of toch zaak van alle gordels achterin gewoon inklikken?
https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch
Waar heb jij het laten doen?Artskeohnaj schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:28:
Ja hoor, dat kan. Bij mijn Enyaq ook gedaan die ik uit de voorraad heb gehaald. Zit alleen een prijsverschil (uiteraard) tussen montage met of zonder voorbereiding.
Heb jij vaste of afneembare of zwenkbare laten monteren?
Pro tip voor wanneer iemand een scheet laat in je auto:
Zeg: “Ok Laura, it stinks in here”
Vervolgens reageert ze netjes: “Improving the air quality” en krijg je een frisse bries in je auto.
Dat werkt dan wel weer leuk.
Zeg: “Ok Laura, it stinks in here”
Vervolgens reageert ze netjes: “Improving the air quality” en krijg je een frisse bries in je auto.
Dat werkt dan wel weer leuk.
Bij de dealer in Hengelo een zwenkbare trekhaak laten monteren.knirrebir schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:09:
[...]
Waar heb jij het laten doen?
Heb jij vaste of afneembare of zwenkbare laten monteren?
https://www.facebook.com/501936518/videos/357632069589785/
Video van de update...
Video van de update...
[ Voor 18% gewijzigd door svenblom op 18-03-2022 19:58 ]
Waarom zo moeilijk doen? Spreek gewoon af met je collega de auto een keer een dag te lenen of te ruilen. Kun je de auto ervaren en goed bekijken. Dan zie en mer je ook wat je mist en wat je er minder aan vind. Dan hoef je je alleen nog af te vragen of je die 220,- per maand er voor over hebt.crimby schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:11:
Rood --> niet aanwezig
Oranje --> niet bekend
Blauw --> afwijkend
[Afbeelding]
Elke optie is fantastisch de eerste dag, week en maand. Dat zou nooit werken voor mij…mestief schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:50:
[...]
Waarom zo moeilijk doen? Spreek gewoon af met je collega de auto een keer een dag te lenen of te ruilen. Kun je de auto ervaren en goed bekijken. Dan zie en mer je ook wat je mist en wat je er minder aan vind. Dan hoef je je alleen nog af te vragen of je die 220,- per maand er voor over hebt.
Waarom de levertijden kunnen oplopen:
Artikel in nrc: ‘Kabelcrisis’ in Lviv legt autoproductie EU stil
Artikel in nrc: ‘Kabelcrisis’ in Lviv legt autoproductie EU stil
[ Voor 9% gewijzigd door sparks op 19-03-2022 09:29 ]
Dit is al even zo toch…?sparks schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:26:
Waarom de levertijden kunnen oplopen: ‘Kabelcrisis’ in Lviv legt autoproductie EU stil
Voor wie de nieuwe functies in het infotainment wil zien (video)
https://twitter.com/stepa.../1505117673696509952?s=21
Als dit alles is wat ze na een jaar hebben ontwikkeldTukker87 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:13:
Voor wie de nieuwe functies in het infotainment wil zien (video)

Wat had je graag nog meer gezien? 😊Thiazzz schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:48:
[...]
Als dit alles is wat ze na een jaar hebben ontwikkeld
Kun je de Enyaq verlaten en aan laten staan in de N stand. Net even een plaatselijke wasstraat gebeld waar ik nu ben. Normaal moet je de auto in zijn vrij aan laten staan en verlaten en de auto gaat dan door de wasstraat heen. Dat gaat bij de Enyaq niet lukken toch. Ik mocht als het nodig was blijven zitten in ieder geval.
Vwb UI / OTA software updates / nieuwe features mag t dev team van VAG stage gaan lopen bij Tesla. Dát hebben ze gewoon echt veel beter voor elkaar in USA.
Qua auto bouw, rij comfort, bouwkwaliteit, dat is nu met de Enyaq beter voor elkaar. ( alhoewel ik de trommelremmen weer totaal niet begrijp…)
(Ps: ik rij nu een week met de Enyaq)
[ Voor 4% gewijzigd door mistercage op 19-03-2022 16:58 ]
Dat kan niet standaard.FJP84 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:26:
Kun je de Enyaq verlaten en aan laten staan in de N stand. Net even een plaatselijke wasstraat gebeld waar ik nu ben. Normaal moet je de auto in zijn vrij aan laten staan en verlaten en de auto gaat dan door de wasstraat heen. Dat gaat bij de Enyaq niet lukken toch. Ik mocht als het nodig was blijven zitten in ieder geval.
Tenzij je deze optie via de ODB2 poort aanzet waarbij het contact aan blijft als de bestuurder de stoel verlaat.
Zou dit zelf overigens niet doen, vind het geen prettig idee om de auto aan de wasstraat mee te geven

Edit: hier zat ik fout
[ Voor 7% gewijzigd door Pimmr op 20-03-2022 06:45 ]
Staat ergens in de handleiding.FJP84 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:26:
Ik hoop nogsteeds op een selector op het infotainment om wasstraat modus aan te zetten ipv meerdere handelingen.
Auto hold in pull down menu, meer is niet nodig toch?Daan_P schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:20:
[...]
Staat ergens in de handleiding.
Ik hoop nogsteeds op een selector op het infotainment om wasstraat modus aan te zetten ipv meerdere handelingen.
Uiteindelijk was me de rij te lang. Morgen weer thuis en dan ga ik bij de vaste wasstraat eens kijken hoe het er voor staat
Yes dat kan. Anders zou de Enyaq ook niet afgesleept kunnen worden.FJP84 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:26:
Eigenlijk dezelfde stappen als hieronder.
:strip_exif()/f/image/codyob5P1zsDvReMGydTzIBm.jpg?f=fotoalbum_large)
Een tijdje geleden kwamen er al wat foto's langs van de nieuwe kleur grafiet grijs. Maar vandaag vond ik een fatsoenlijk filmpje van een Nederlandse dealer op YT
De lijnen komen er echt heel mooi in uit. Ben blij deze kleur genomen te hebben!
https://youtu.be/MP6YZ1SZ8CM
De lijnen komen er echt heel mooi in uit. Ben blij deze kleur genomen te hebben!
https://youtu.be/MP6YZ1SZ8CM
Voor zover ik weet, gaat deze beschrijving ervan uit dat je nog steeds op de bestuurdersstoel zit.Wootism schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:13:
[...]
Yes dat kan. Anders zou de Enyaq ook niet afgesleept kunnen worden.
Eigenlijk dezelfde stappen als hieronder.
[Afbeelding]
En inderdaad, je kan een EV ook niet zomaar afslepen.
Edit: hier zat ik fout
[ Voor 7% gewijzigd door Pimmr op 20-03-2022 06:44 ]
Nee hoor, je kan je auto gewoon met de startknop op contact zetten en vervolgens in N zonder dat je op je stoel zit. Dat is ook de methode voor wegslepen overigens. (Zie manual)Pimmr schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:01:
[...]
Voor zover ik weet, gaat deze beschrijving ervan uit dat je nog steeds op de bestuurdersstoel zit.
En inderdaad, je kan een EV ook niet zomaar afslepen.
[ Voor 3% gewijzigd door Wootism op 20-03-2022 04:30 ]
Je hebt inderdaad gelijk! Weer wat geleerd. Ik had dat echt niet gedacht.. Pagina 169 in de manual.Wootism schreef op zondag 20 maart 2022 @ 04:29:
[...]
Nee hoor, je kan je auto gewoon met de startknop op contact zetten en vervolgens in N zonder dat je op je stoel zit. Dat is ook de methode voor wegslepen overigens. (Zie manual)
:strip_exif()/f/image/r2msogKvHnWVy06wjkZpJWvW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb nu wel nog nooit een wasstraat gezien waarbij je zelf niet in de auto aanwezig moet zijn.
Komt dat vaak voor in NL?
Best vaak volgens mij! Althans die ken ik van vroeger, dan mocht ik er wel in en mn pap stond dan buiten. Zelf nooit in geweest, alleen de grotere van de ANAC.this schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:05:
Ik heb nu wel nog nooit een wasstraat gezien waarbij je zelf niet in de auto aanwezig moet zijn.
Thanks, gevalletje RTFM voor mij dit keer :-)Pimmr schreef op zondag 20 maart 2022 @ 06:41:
[...]
Je hebt inderdaad gelijk! Weer wat geleerd. Ik had dat echt niet gedacht.. Pagina 169 in de manual.[Afbeelding]
Na lang wikken en wegen toch gekozen voor een Skoda Enyaq 80, sportline. Deze heb ik met de volgende opties besteld:
Black magic
Lichtmetalen velgen Betria Zwart 21 inch voor 235/45/R21 achter 255/40/R21
Family
Panoramadak
Klimaat
Comfort Plus
Comfort Stoel
Sport Plus
Zijairbags achter
Assistentie Plus
Opvallend wellicht;
- geen warmtepomp. Dealer had het over een extra range van 30 tot 40 km. Op internet lees ik ook weinig enthousiaste verhalen.
- Sport plus met adaptief onderstel. Als ik het goed begrepen heb vervalt daarmee het sportonderstel. Dealer wist het niet zeker...
Levering wordt ‘als je een positieve instelling hebt’ aldus de dealer ergens half oktober.
Black magic
Lichtmetalen velgen Betria Zwart 21 inch voor 235/45/R21 achter 255/40/R21
Family
Panoramadak
Klimaat
Comfort Plus
Comfort Stoel
Sport Plus
Zijairbags achter
Assistentie Plus
Opvallend wellicht;
- geen warmtepomp. Dealer had het over een extra range van 30 tot 40 km. Op internet lees ik ook weinig enthousiaste verhalen.
- Sport plus met adaptief onderstel. Als ik het goed begrepen heb vervalt daarmee het sportonderstel. Dealer wist het niet zeker...
Levering wordt ‘als je een positieve instelling hebt’ aldus de dealer ergens half oktober.
Het is inderdaad of adaptief of verlaagd ; en adaptief en verlaagd gaat niet; ook dealer/verkoopadviseurs lezen/begrijpen hun eigen brochures/prijslijsten/configurators/documentatie niet ...Pizzaman schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:02:
...
Succes!Levering wordt ‘als je een positieve instelling hebt’ aldus de dealer ergens half oktober.
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Haha klopt, ik heb het de dealer uitgelegd en verteld dat ik het zo had begrepen en gelezen (o.a dankzij jouw opmerking in deel 1 van dit topic een hele tijd terug)p.d.s.mane schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:27:
[...]
Het is inderdaad of adaptief of verlaagd ; en adaptief en verlaagd gaat niet; ook dealer/verkoopadviseurs lezen/begrijpen hun eigen brochures/prijslijsten/configurators/documentatie niet ...("experts "? "deskundigen "??)
[...]
Succes!
Adaptief met 21 inch leek mij wel fijn. Ben benieuwd
Enyaq telefoonhouder
Persoonlijk ben ik niet onder de indruk van Android Auto (AA) en gebruik het dus niet.
Daardoor wel behoefte aan een goede telefoon houder.
Ik heb een Samsung S20 FE met Qi draadloos opladen en dat wil ik wel benutten.
Ook wil ik zo makkelijk mogelijk de telefoon in de houder plaatsen.
Ik denk dat ik er aardig in ben geslaagd.
:strip_exif()/f/image/1uotcBlnJSRFkL8qJJxyhyPc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een Brodit proclip dashmount (art.nr 85579) en een Baseus Magnatic Magsafe draadloze houder+oplader aangeschaft.
De brodit omdat het altijd past, zonder het dashboard te beschadigen. (Mijn Enyaq is een leasebak).
Deze Baseus houder omdat ie draadloos oplaadt en ik hem zo (hoog) kan positioneren op de brodit, die ie goed geplaatst zit.
Dwz hij komt iets naar voren, bereikbaar met de elleboog nog op de armsteun, draaibaar (tilt-swivel) zonder dat kabel mee beweegt en knoppen+scherm erachter nog goed bereikbaar. Alarmknop en centrale vergrendeling knoppen vallen er wat achter, maar zijn blind te drukken.
Hoewel ik mij kan voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat ie toch enigzins in de weg zit, vind ik het persoonlijk dat ie prima zit. Zelfs de ventilatie erachter is nog goed te bedienen.
De Baseus is een Magsafe houder, die eigenlijk meer geschikt is voor iPhones met Magsafe.
Mijn Samsung heb ik in een stevige, niet al te dunne Spigen-case. Mijn samsung heeft wel Qi laden, maar heeft geen Magsafe. Maw geen magnetische ring in de telefoon zelf. Ik heb een magnetische ring erbij gekocht. Die heb ik achterop de telefooncase geplakt. Binnenin de case was het magneet net niet sterk genoeg en zou de telefoon er af kunnen vallen. De ring is van zwart metaal (wordt door slijtage niet blank) en is zeer dun (0,4mm). Als de telefoon op tafel ligt, merk je niet dat de ring er achterop zit. Telefoon zit zo stevig op de houder.
De Baseus heb ik met een goede dubbelzijdige 3M plakker op de Brodit geplakt. En ook een schroefje door de Brodit heen in de Baseus gedraaid. (Ik heb de dashmount gedeelte van Baseus eraf gehaald en er bleek een schroefdraad in te zitten.) Dat zit zeer goed vast. Verder 2 USB-C kabels van 50cm waarvan 1 in de Baseus. 50cm is eigenlijk 10cm te lang en heb ik 2 rubberen kabelclips geplakt zodat kabels niet in de weg zitten met andere spulletjes. zie foto's hieronder.
Als ik in de auto stap, "plak" ik hem in 1 beweging op de houder. En begint direct op te laden. Eraf halen gaat ook makkelijk, al merk je dat ie stevig vast zit.
Ook andere telefoons met een magnetische achterkant kun je erop "plakken" en met de 2e kabel laden als ze geen Qi draadloos laden hebben. Je kunt ook een andere houder (met een vlakke achterkant) op de brodit plaatsen.
Tot slot enkele foto's...
:strip_exif()/f/image/iad5TVFmcIOjq2AGJbkdQecM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RxJoJdu5wDWqWxX25k9AnwIN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J8nCSTeoiQPUlFHh5YzYWWoU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sVWVYGgjUfgMdSRMftlEpYqd.jpg?f=fotoalbum_large)
Persoonlijk ben ik niet onder de indruk van Android Auto (AA) en gebruik het dus niet.
:strip_exif()/f/image/1uotcBlnJSRFkL8qJJxyhyPc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een Brodit proclip dashmount (art.nr 85579) en een Baseus Magnatic Magsafe draadloze houder+oplader aangeschaft.
De brodit omdat het altijd past, zonder het dashboard te beschadigen. (Mijn Enyaq is een leasebak).
Deze Baseus houder omdat ie draadloos oplaadt en ik hem zo (hoog) kan positioneren op de brodit, die ie goed geplaatst zit.
Dwz hij komt iets naar voren, bereikbaar met de elleboog nog op de armsteun, draaibaar (tilt-swivel) zonder dat kabel mee beweegt en knoppen+scherm erachter nog goed bereikbaar. Alarmknop en centrale vergrendeling knoppen vallen er wat achter, maar zijn blind te drukken.
Hoewel ik mij kan voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat ie toch enigzins in de weg zit, vind ik het persoonlijk dat ie prima zit. Zelfs de ventilatie erachter is nog goed te bedienen.
De Baseus is een Magsafe houder, die eigenlijk meer geschikt is voor iPhones met Magsafe.
Mijn Samsung heb ik in een stevige, niet al te dunne Spigen-case. Mijn samsung heeft wel Qi laden, maar heeft geen Magsafe. Maw geen magnetische ring in de telefoon zelf. Ik heb een magnetische ring erbij gekocht. Die heb ik achterop de telefooncase geplakt. Binnenin de case was het magneet net niet sterk genoeg en zou de telefoon er af kunnen vallen. De ring is van zwart metaal (wordt door slijtage niet blank) en is zeer dun (0,4mm). Als de telefoon op tafel ligt, merk je niet dat de ring er achterop zit. Telefoon zit zo stevig op de houder.
De Baseus heb ik met een goede dubbelzijdige 3M plakker op de Brodit geplakt. En ook een schroefje door de Brodit heen in de Baseus gedraaid. (Ik heb de dashmount gedeelte van Baseus eraf gehaald en er bleek een schroefdraad in te zitten.) Dat zit zeer goed vast. Verder 2 USB-C kabels van 50cm waarvan 1 in de Baseus. 50cm is eigenlijk 10cm te lang en heb ik 2 rubberen kabelclips geplakt zodat kabels niet in de weg zitten met andere spulletjes. zie foto's hieronder.
Als ik in de auto stap, "plak" ik hem in 1 beweging op de houder. En begint direct op te laden. Eraf halen gaat ook makkelijk, al merk je dat ie stevig vast zit.
Ook andere telefoons met een magnetische achterkant kun je erop "plakken" en met de 2e kabel laden als ze geen Qi draadloos laden hebben. Je kunt ook een andere houder (met een vlakke achterkant) op de brodit plaatsen.
:strip_exif()/f/image/iad5TVFmcIOjq2AGJbkdQecM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RxJoJdu5wDWqWxX25k9AnwIN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J8nCSTeoiQPUlFHh5YzYWWoU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sVWVYGgjUfgMdSRMftlEpYqd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZxVQkafkQGn34D1E3FssNzEo.jpg?f=fotoalbum_large)
2 vragen, misschien snap ik het niet hoor..hahu45 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:51:
Enyaq telefoonhouder
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar 1 waarom is dit beter dan Android auto? Ik gebruik zelf Apple CarPlay en dat werkt heerlijk… en 2 waarom 2 kabels? 1 gaat in de houder, maar de 2e?
Ik vind AA gewoon niet fijn werken. oa het voorlezen van berichten en evt spraak response hierop is het niet voor mij. Kan geen route in googlemaps ingeven, niet alle apps in AA.crimby schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:18:
[...]
Maar 1 waarom is dit beter dan Android auto?… en waarom 2 kabels? 1 gaat in de houder, maar de 2e?
2 kabels .... omdat het kan
Persoonlijk vind ik telefoonhouders en kabels echt heel erg gedateerd en afbreuk doen aan het interieur. Ik neem daarom de ongemakken van spraakbediening van bepaalde acties in CarPlay maar voor lief. Maar nu ben ik dus Apple gebruiker, misschien is AA beroerder, dat ken ik niet. Sinds CarPlay draadloos is komt mijn telefoon nog maar zelden uit mijn broekzak, meestal om op te laden…hahu45 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:51:
Enyaq telefoonhouder
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vraagje: hoe snel kan ik de powerpass van Skoda verwachten als ik deze aanvraag. Ik kan nog het 1 gratis abonnement aanvragen een week daar het liefst zo lang mogelijk mee eten voordat ik medio juli richting Frankrijk ga
Ging prima door de wasstraat. In N zetten, geeft een melding op het scherm met iets van wegrolbeveiliging. Die druk je op OK. En hij is weer zwart....Pimmr schreef op zondag 20 maart 2022 @ 06:41:
[...]
Je hebt inderdaad gelijk! Weer wat geleerd. Ik had dat echt niet gedacht.. Pagina 169 in de manual.[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/OzjGjQldNfbK0W6Xf7u6wsRX.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan heb je een groot scherm maar daar maak je dan geen gebruik van..hahu45 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:51:
Enyaq telefoonhouder
Kan mij niet bedenken waarom ik dat zou doen maar misschien zo’n groot verschil tussen Android en Apple daarin?
Ik heb deze een dikke week geleden aangevraagd maar is nog niet binnen.FJP84 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 00:00:
Vraagje: hoe snel kan ik de powerpass van Skoda verwachten als ik deze aanvraag. Ik kan nog het 1 gratis abonnement aanvragen een week daar het liefst zo lang mogelijk mee eten voordat ik medio juli richting Frankrijk ga
Hier na twee weken binnen gekregenFJP84 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 00:00:
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Dan bestel ik hem begin mei alvast. Kan het maar binnen hebben voor dit seizoen. Scheelt toch flink bij Ionity. En kunnen we er volgend jaar in de meivakantie eventueel nog gebruik van maken
Direct na de aanvraag kreeg ik deze tekst in de mail: "... Het duurt doorgaans vijf tot zeven werkdagen totdat de laadkaart bij u aankomt...." Als ik het me goed herinner was de pas inderdaad op werkdag 6 of 7 binnen.FJP84 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Dan bestel ik hem begin mei alvast. Kan het maar binnen hebben voor dit seizoen. Scheelt toch flink bij Ionity. En kunnen we er volgend jaar in de meivakantie eventueel nog gebruik van maken
Wat is het voordeel van Powerpass bij Ionity? Sorry heb het gemist misschien….ik ga naar zuid Frankrijk deze zomer en volgens mij dekt E-Flux dat niet allemaal…!?FJP84 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Kan je die gril ook achteraf nog fixen bij een lease? Sportline met light grill is wel vet!lampshade schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:39:
[...]
Ging prima door de wasstraat. In N zetten, geeft een melding op het scherm met iets van wegrolbeveiliging. Die druk je op OK. En hij is weer zwart....
[Afbeelding]
Maat28 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:35:
[...]
Wat is het voordeel van Powerpass bij Ionity? Sorry heb het gemist misschien….ik ga naar zuid Frankrijk deze zomer en volgens mij dekt E-Flux dat niet allemaal…!?
Herstel; E flux dekt wel Ionity;
https://www.e-flux.io/en/...h-ionity-fast-chargers-2/
Hij is in ieder geval los te bestellen, zie link in de openingspost. https://shop.ahw-shop.de/...uchtet-5la941107a?c=10367crimby schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:37:
[...]
Kan je die gril ook achteraf nog fixen bij een lease? Sportline met light grill is wel vet!
Of het mag is 2.
Je kan voor een jaar een gratis (normaal €22,69/mnd) abonnement afsluiten waarmee je bij Ionity 30ct/kWh betaalt ipv 79ct voor snelladen. Er is dan voor daarna ook nog een abonnement voor €17,69 p/m waarmee je bij Ionity 50ct/kWh betaaltMaat28 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:35:
[...]
Wat is het voordeel van Powerpass bij Ionity? Sorry heb het gemist misschien….ik ga naar zuid Frankrijk deze zomer en volgens mij dekt E-Flux dat niet allemaal…!?
en dan nog de kabelboom erbij en dan nog laten inbouwen en programmeren... ben benieuwd naar iemand die het al gedaan heeft en de ervaringen wil delenMartinique schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:08:
[...]
Hij is in ieder geval los te bestellen, zie link in de openingspost. https://shop.ahw-shop.de/...uchtet-5la941107a?c=10367
Of het mag is 2.
Water-Escape
k electronic heeft een kompleet setcrimby schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:37:
[...]
Kan je die gril ook achteraf nog fixen bij een lease? Sportline met light grill is wel vet!
kost 1690 euro
Je hebt wel je VIN nodig voor je gratis eerste jaarFJP84 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Ik heb mijn ODBEleven dongle binnen en geprobeerd travel assist aan te zetten. Volgens de instructies van het document moeten de volgende instellingen gedaan worden:
Die eerste van module A5 lukt via de app, de wijzigingen worden goed opgeslagen. De aanpassingen van module 13 lukken echter niet. Ik blijf een foutmelding krijgen bij het opslaan van 1 of beide aanpassingen. Ik heb wel een capacitief stuur en het knopje op het stuur voor travel assist.
Als ik echter nu kijk lijkt het wel (deels?) te werken. Als ik op het Travel Assist knopje druk (die deed eerst niets) verschijnt de melding Travel Assist geactiveerd en de lijnen van de zijkanten van de weg worden oranje. Ik merk duidelijk dat de Lane Assist beter werkt, hij houdt hem nu veel strakker tussen de lijnen. Om eerlijk te zijn begrijp ik nog onvoldoende wat Travel Assist nog extra zou zijn. Is dit het nu? Mis ik - vanwege de foumelding - nog functies?
Herkent iemand de foutmelding bij het aanpassen van module 13?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Frontsensoren voor best.assistentiesystemen (A5): HC_point_of_intervention: early_setting_over_menu Emergency_assist_variante: Ea_variante_2 HC_variante: Hc_variante_2 Afstandsregeling (13) Capacitive_Steering_wheel: ingebouwd Travel Assist: geactiveerd |
Die eerste van module A5 lukt via de app, de wijzigingen worden goed opgeslagen. De aanpassingen van module 13 lukken echter niet. Ik blijf een foutmelding krijgen bij het opslaan van 1 of beide aanpassingen. Ik heb wel een capacitief stuur en het knopje op het stuur voor travel assist.
Als ik echter nu kijk lijkt het wel (deels?) te werken. Als ik op het Travel Assist knopje druk (die deed eerst niets) verschijnt de melding Travel Assist geactiveerd en de lijnen van de zijkanten van de weg worden oranje. Ik merk duidelijk dat de Lane Assist beter werkt, hij houdt hem nu veel strakker tussen de lijnen. Om eerlijk te zijn begrijp ik nog onvoldoende wat Travel Assist nog extra zou zijn. Is dit het nu? Mis ik - vanwege de foumelding - nog functies?
kort antwoord, dat is het.P_de_B schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:24:
Ik heb mijn ODBEleven dongle binnen en geprobeerd travel assist aan te zetten. Volgens de instructies van het document moeten de volgende instellingen gedaan worden:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Frontsensoren voor best.assistentiesystemen (A5): HC_point_of_intervention: early_setting_over_menu Emergency_assist_variante: Ea_variante_2 HC_variante: Hc_variante_2 Afstandsregeling (13) Capacitive_Steering_wheel: ingebouwd Travel Assist: geactiveerd
Ik zou het doen!
Hmm, ok. Blijft vaag die TA beschrijving dan. Het is dus een betere lane assist. Klopt het trouwens dat ik het niet met het knopje uit kan zetten? Als ik de ACC deactiveer worden de lijntjes weer wit. Als ik de ACC weer activeer kan ik ook met het knopje TA weer inschakelen. Dat is zoals het bedoeld is?
Bij herkenning lijnen zouden ze groen moeten worden ipv oranje..P_de_B schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:36:
[...]
Hmm, ok. Blijft vaag die TA beschrijving dan. Het is dus een betere lane assist. Klopt het trouwens dat ik het niet met het knopje uit kan zetten? Als ik de ACC deactiveer worden de lijntjes weer wit. Als ik de ACC weer activeer kan ik ook met het knopje TA weer inschakelen. Dat is zoals het bedoeld is?
Uitzetten gaat inderdaad niet, dat doe je door op de ACC pook cancel te doen of de rem in te trappen. TA kun je altijd weer activeren door het knopje in te drukken. ACC inschakelen is niet hetzelfde als TA overigens. Bij TA hoef je in principe ook niet meer zelf te remmen voor autos die voor je zitten bij een stoplicht (hij stopt niet voor rood licht). Ik dacht dat ACC dat ook niet had, maar kan het mis hebben.P_de_B schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:36:
[...]
Heb net 20 km gereden en hij stuurt nu echt heel anders mee met de bochten. Voor mijn gevoel lijkt het nu wel te werken. Ik krijg ook netjes te zien dat TA is geactiveerd. Maar de lijnen zouden dus groen moeten zijn?Cloclo100 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:51:
[...]
Bij herkenning lijnen zouden ze groen moeten worden ipv oranje..
Dat gebeurt met ACC ook. Als een auto voor me remde met ACC remt de auto mee, tot aan stilstand aan toe.SSJVegito schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:55:
[...]
Uitzetten gaat inderdaad niet, dat doe je door op de ACC pook cancel te doen of de rem in te trappen. TA kun je altijd weer activeren door het knopje in te drukken. ACC inschakelen is niet hetzelfde als TA overigens. Bij TA hoef je in principe ook niet meer zelf te remmen voor autos die voor je zitten bij een stoplicht (hij stopt niet voor rood licht). Ik dacht dat ACC dat ook niet had, maar kan het mis hebben.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.