Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.445 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:46
mr_jows schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:53:
[...]

Mij is verteld dat je dan moet verzwaren. Niet echt rendabel.
Of je moet de nodige zonnepanelen hebben. Maar goed, met een Enyaq kun je niks met 22kW op AC.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:24
In dit filmpje het bewijs dat tenminste één coupé al wel gebouwd is.
https://www.skoda.nl/nieu...a-enyaq-iv-coupe-gebouwd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Mastehose schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:50:
[...]

Ik zat te denken aan een Wallbox Pulsar. Wat ik lees goede functionaliteiten met de app en een vaste kabel aan de box zelf (voor mij een pre).

Ik vraag me alleen af of ik een 22kw box op 3x25a kan aansluiten of dat je dan moet verzwaren. Want dat laatste is met vastrecht écht niet rendabel.
22kW is leuk voor je volgende elektrische auto maar niet voor je Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

[...]

Ik zat te denken aan een Wallbox Pulsar. Wat ik lees goede functionaliteiten met de app en een vaste kabel aan de box zelf (voor mij een pre).

Ik vraag me alleen af of ik een 22kw box op 3x25a kan aansluiten of dat je dan moet verzwaren. Want dat laatste is met vastrecht écht niet rendabel.
Een enyaq doet toch maar 11kw thuis laden, dus meer is sowieso niet nodig.

Een Zappi v2 zit ik nu over te lezen, kan ook alles. Ook met je zonnepanelen afstemmen enzo.

Nu nog een betrouwbare partij vinden die de handel netjes kan monteren 😅

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
Martinique schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:01:
In dit filmpje het bewijs dat tenminste één coupé al wel gebouwd is.
https://www.skoda.nl/nieu...a-enyaq-iv-coupe-gebouwd/
Dat is op zich mooi.
Maar de Enyaq productie werd in november 2020 gestart.....1e leveringen in april 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
Night89 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 01:41:
[...]

Een Zappi v2 zit ik nu over te lezen, kan ook alles. Ook met je zonnepanelen afstemmen enzo.

Ik kwam via mijn dealer bij wir-duurzaam terecht. Bellen je ook even op om alles door te spreken. Zelf ga ik wsch voor de Easee home. Daar hoor ik goede verhalen over.

Die F1rst Cube is ook wel interessant, alleen is die een stuk duurder en het feit dat je de advanced moet nemen voor load balancing staat me tegen. Ik heb een Warmtepomp en die vreet s nachts energie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Demiesehv schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:43:
[...]

Ukraine heeft totaal geen invloed op skoda enyaq
Vandaag bij de dealer mijn enyaq rs besteld full opties op het projectie schermpje van de snelheid naar die was niet leverbaar.
Auto staat gepland 2e week mei.
Heel simpel de enyaq rs moet de weg op, voor reclame dus word er voor gezorgd dat die zsm geleverd gaat worden.
En de dealer zei er staan er zelfs als zo goed qls klaar.
Ik weet niet wat je bron is, maar Skoda heeft letterlijk aangegeven dat ze de productie van de Enyaq terugschroeven door Oekraïne wegens toeleveringsproblemen.

Dat het allemaal niet ‘heel simpel’ is blijkt wel uit het eerste deel van dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 14:26
Wootism schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:17:
[...]

Ik weet niet wat je bron is, maar Skoda heeft letterlijk aangegeven dat ze de productie van de Enyaq terugschroeven door Oekraïne wegens toeleveringsproblemen.

Dat het allemaal niet ‘heel simpel’ is blijkt wel uit het eerste deel van dit topic.
Deze link is al een keer eerder gedeeld. Skoda zelf zegt dat het stil ligt…..wat een dealer zegt zou ik niet zo op vertrouwen….

https://www.skoda-storybo...or=gathering.tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Maat28 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Deze link is al een keer eerder gedeeld. Skoda zelf zegt dat het stil ligt…..wat een dealer zegt zou ik niet zo op vertrouwen….

https://www.skoda-storybo...or=gathering.tweakers.net
En de coupé leveringen gaan ook echt niet voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 14:26
goetfoud schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Nee idd. Er worden ook verschillende modellen op dezelfde productielijn geassembleerd volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11
Wootism schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:17:
[...]

Het bericht lijkt op meerdere manieren te interpreteren te zijn. In het officiele statement staat namelijk dat het hier gaat om de Russische markt. Echter, de Q&A lijkt er weer op te wijzen dat het om alle auto's gaat.

Daarnaast is het niet gek om te denken dat alle verkoop en export in en naar Rusland stopgezet wordt, dat de Westerse markt dus versnelt aan de beurt komt. Ze willen toch verkopen en leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

crimby schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Het bericht lijkt op meerdere manieren te interpreteren te zijn. In het officiele statement staat namelijk dat het hier gaat om de Russische markt. Echter, de Q&A lijkt er weer op te wijzen dat het om alle auto's gaat.

Daarnaast is het niet gek om te denken dat alle verkoop en export in en naar Rusland stopgezet wordt, dat de Westerse markt dus versnelt aan de beurt komt. Ze willen toch verkopen en leveren.
Zie ook p.d.s.mane in "Het grote Enyaq levertijden topic" ...

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11
Zie ook de comments op jouw bericht ;-) er is dus de nodige verwarring (tenzij jij de CEO van Skoda bent uiteraard).
Anyway goede inderdaad, we hebben een Enyac levertijden topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
goetfoud schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Dat dus juist wel de auto moet reclame rijden.
Kijk maar naar het verschil in levertijd oude modellen superb enz en denieuwe modellen.
Ukraine heeft nu veel invloef op vw, skoda nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Ik heb iets vreemds dat de auto soms doodleuk na het uitstappen en afsluiten besluit om de klimaatbeheersing aan te zetten en dus nog even lekker een half uur aan stroom opmaakt. Hoe kan ik dit uitzetten? Heeft het iets met “ activeer bij ontgrendeling” te maken icm korte ritten? Ik zou dit wel echt oerdom vinden…

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:14

rammes

koekebakker 1e klas

Spam schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:37:
Ik heb iets vreemds dat de auto soms doodleuk na het uitstappen en afsluiten besluit om de klimaatbeheersing aan te zetten en dus nog even lekker een half uur aan stroom opmaakt. Hoe kan ik dit uitzetten? Heeft het iets met “ activeer bij ontgrendeling” te maken icm korte ritten? Ik zou dit wel echt oerdom vinden…
dat had ik ook en heb dus activeer bij ontgrendeling uit gezet.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
[...]

Dat kan prima, ik heb ook een 22kW Wallbox Pulsar Plus versie i.c.m. 3 x 25A. Ik heb voor de 22kW versie gekozen omdat die maar 10 Euro duurder was ten opzichte van de 11kW versie. Het laden gaat prima op 11kW, 16A en de 3 fasen.

[ Voor 9% gewijzigd door A3-D op 10-03-2022 16:33 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Demiesehv schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:25:
[...]

Kijk maar naar het verschil in levertijd oude modellen superb enz en denieuwe modellen.
Ach we gaan het zien.
Skoda geeft zelf aan dat ze onderdelen uit West-Oekraïne missen en daarom de productie terugschroeven van de Enyaq.
Laten we hopen dat je desondanks snel kan ‘reclame rijden’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-08 22:47
A3-D schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Dat kan prima, ik heb ook een 22kW Wallbox Pulsar Plus versie i.c.m. 3 x 25A. Ik heb voor de 22kW versie gekozen omdat die maar 10 Euro duurder was ten opzichte van de 11kW versie. Het laden gaat prima op 11kW, 16A en de 3 fasen.
Hoe gaat dat installatietechnisch in zijn werk dan? Past de box zich zelf aan aan de auto?

En heb jij er dynamic load balancing tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32
Mastehose schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:45:
[...]

Hoe gaat dat installatietechnisch in zijn werk dan? Past de box zich zelf aan aan de auto?

In de Pulsar Plus zit een 'selectieknop' voor de max A.
Daarnaast zal zoals eerder verbeeld de Enyaq geen 22 gaan 'vragen' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
Mastehose schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:45:
[...]

Klopt ik heb ook de Powerboost (load balancing) in de meterkast hangen. Die zorgt netjes voor de verdeling van de fasen als er tegelijk veel apparaten stroom verbruiken in huis. In combinatie met onze zonnepanelen doet alles het zoals het hoort en wat ik er van verwacht.

Kijk ook eens naar DIT topic

[ Voor 8% gewijzigd door A3-D op 10-03-2022 17:56 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Laatst online: 11-09 23:09
Night89 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 01:41:
[...]

Zeer tevreden over de Zappi, zeker icm de zonnepanelen en de zon de afgelopen dagen. Ook laden via schema in de nacht enzo gaat helemaal prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen maar @Taro misschien is het een mooi moment om de topicwarning van deel 1 weer in het leven te roepen…

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Martinique Done :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Demiesehv schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:25:
[...]

Ik hoop het voor je en dan gaan we je coupe dus in mei wel zien. Nog 2 maandjes wachten dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:05
Vond ik wel leuk om te delen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHh-Dg2Ap3oPysIWqe74U-sGf8E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cPD0f4kR165ap6mcCFtkIiyS.jpg?f=user_large
Vanaf begin oktober tot heden. Ongeveer 2000 km per maand met volgens mij een vrij netjes gemiddelde. Het zijn immers de koudere maanden en de Enyaq rijdt op winterbanden. En meestal rij ik redelijk door.

[ Voor 3% gewijzigd door Arosa op 10-03-2022 21:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stekker.app
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-12-2023
Mpaj schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:38:
@Stekker.app , jullie zijn lekker bezig! Goed om te zien dat jullie hier ook actief zijn! Nu een paar succesvolle (en 1 minder succesvolle) slimme laadacties gehad.
Wel jammer dat ik bij elke keer dat ik mijn auto thuis aan sluit, de laadsessie opnieuw slim moet maken. Is er een optie dat -wanneer ik de auto aansluit op mijn laadpaal thuis- ik een pop-up of notificatie krijg met de keuze om of direct, of uitgesteld te laden?
Thanks! Super tof dat je Stekker gebruikt.

En leuk dat je die vraag stelt. Om automatisch slim laden voor elkaar te krijgen, hebben we een signaal nodig wanneer het laden begint. Bij Skoda kunnen we helaas de auto niet te vaak benaderen, dan gaat de 12V batterij van de auto leeg.

Omdat wij zien dat automatisch slim laden heel veel impact heeft op de hoeveelheid slim geladen kilometers zijn we op zoek naar andere manieren om dit voor elkaar te krijgen.

We denken er bijvoorbeeld aan om een P1 poort dongle te maken die je in je meterkast kan installeren. Ook zou een IoT button of NFC tag mogelijk zijn waardoor je je sessie makkelijker slim maakt. Mochten jullie nog suggesties hebben, horen we het natuurlijk graag.

Beyond smart charging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:15
Heenweg 4 graden verbruik van 22 kWh/100km. Terugweg 17 graden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnX8EVOCXQ-Om4OHId0H9aQCzyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPLT4pgmB12bFsdH3FgfIjLB.jpg?f=fotoalbum_large

Laat de zomer maar komen.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Felt schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:07:
[...]

Als ik het goed heb, kan hij momenteel voorzien zijn van de volgende software:
Navigatiedatabase 22.9
U komt uit de toekomst? :)

Nee, de meeste hebben het nog op 21.9 staan, maar 21.11 of 22.1 zou nu al beschikbaar moeten zijn.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-07 09:45
Stekker.app schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Omdat wij zien dat automatisch slim laden heel veel impact heeft op de hoeveelheid slim geladen kilometers zijn we op zoek naar andere manieren om dit voor elkaar te krijgen.

We denken er bijvoorbeeld aan om een P1 poort dongle te maken die je in je meterkast kan installeren. Ook zou een IoT button of NFC tag mogelijk zijn waardoor je je sessie makkelijker slim maakt. Mochten jullie nog suggesties hebben, horen we het natuurlijk graag.
Hoe doet Trinity app dat? Die geeft me namelijk wel een melding als ik de auto aan de lader leg. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 10:47
Stekker.app schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:34:
[...]En leuk dat je die vraag stelt. Om automatisch slim laden voor elkaar te krijgen, hebben we een signaal nodig wanneer het laden begint. Bij Skoda kunnen we helaas de auto niet te vaak benaderen, dan gaat de 12V batterij van de auto leeg.
Verbruikt dat zo veel energie? Terwijl een GSM met miniscule batterijen zo'n communicatie dagenlang kunnen volhouden?
Of zie ik het te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39
Lekker dan, paar dagen geleden update geïnstalleerd van mijn Samsung A32 'verbeterde stabiliteit en nu connect Android Auto niet meer op enkel kabel. Draadloos werkt wel, maar dat is niet stabiel. Iemand tips, naast het kopen van een nieuwe telefoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
FJP84 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:21:
Lekker dan, paar dagen geleden update geïnstalleerd van mijn Samsung A32 'verbeterde stabiliteit en nu connect Android Auto niet meer op enkel kabel. Draadloos werkt wel, maar dat is niet stabiel. Iemand tips, naast het kopen van een nieuwe telefoon :)
zelfde probleem op een Samsung S10 sinds kort. Bekabeld krijg ik niet meer aan de praat. Alleen draadloos. Gelukkig wel stabiel, ik vindt alleen de opstarttijd dan wat lang. En batterij loopt leeg als een malle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 22:33
Naar Zwitserland op en neer gereden. Inzichten:
  • €60 stroom per enkele rit.
  • 's Nachts rijden is fijn qua files. (Bijna) niet hoeven wachten bij laadpalen.
  • Sommige laadpalen in de powerpass app bestaan niet in het echt.
  • De ingebouwde navigatie zit er soms 100m naast met de locatie van een laadpaal.
  • ABRP maakt routes die 10u duren, ingebouwde nav zat aan 12u.
  • Contactloos opladen van je telefoon is niet echt betrouwbaar. Stopt soms. En dan is je telefoon leeg.
  • ABRP geeft slecht aanwijzingen via Android Car. Google maps en waze zijn veel duidelijker over hoe je moet voorsorteren.
  • Steeds 130 gereden en een paar minuutjes langer geladen om dat te compenseren. Beviel me prima.
  • Volgende keer ga ik routes plannen langs alle laadpalen. 1 Netwerk prioriteren kost toch veel tijd en levert veel meer stress. Die paar euro stroom die het meer kost heb ik er dan voor over.
  • Ik had een ODB2 dongel, die redelijk werkte met ABRP. Maar soms om onduidelijke redenen ook niet. Let op: in ABRP moet je verbinden met iOS versie van de bluetooth van de dongle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
antonvh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:57:
  • Steeds 130 gereden en een paar minuutjes langer geladen om dat te compenseren. Beviel me prima.
Kost het eigenlijk veel om 130 te rijden? Want uiteindelijk laad je ook wel langer daardoor en is de tijdwinst vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:21
Jasperzzz schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:10:
[...]

zelfde probleem op een Samsung S10 sinds kort. Bekabeld krijg ik niet meer aan de praat. Alleen draadloos. Gelukkig wel stabiel, ik vindt alleen de opstarttijd dan wat lang. En batterij loopt leeg als een malle.
Hier probleemloos met een S10, wel heel soms dat AA niet wil opstarten in de auto, even opnieuw aan/af koppelen doet de truc. Let wel: ik heb in AA de draadloze optie uitgezet, dus bekabeld is de enige keuze voor de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Jasperzzz schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Ik heb net mijn telefoon gereboot en nu werkt het weer gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Andere Enyaq rijders ook zoveel last van porpoising?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:48
goetfoud schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:49:
Andere Enyaq rijders ook zoveel kast van porpoising?
Van me wat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• antonvh
this schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:10:
[...]

Kost het eigenlijk veel om 130 te rijden? Want uiteindelijk laad je ook wel langer daardoor en is de tijdwinst vrij klein.
Het kost alleen meer tijd als je een EXTRA stop nodig hebt. ABRP rekent routes uit die je batterij tussen de 80% en 10% houden. In dat gebied kan je het snelste laden. Op sommige etapes zit je dan dus tussen de 65% en de 20%. Dan laad je een paar minuten verder door of rijd je hem een paar procent verder leeg. Die tijd maak je makkelijk goed met 130 rijden.
Typische etappe:
220km @ 110km/u = 2u, verbruik: 48,4 kwh
220km @ 130km/u = 1u42 min, verbruik: 53,9kwh
verschil is 5,5kwh. Bij laden aan 120KW heb je dat er in 3 min in.
Netto tijdwinst: 15 min. En 130 rijden is gewoon toffer. Omdat het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 10:28
Dan rijd je gewoon te hard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:45
RandomNick schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Hier probleemloos met een S10, wel heel soms dat AA niet wil opstarten in de auto, even opnieuw aan/af koppelen doet de truc. Let wel: ik heb in AA de draadloze optie uitgezet, dus bekabeld is de enige keuze voor de telefoon.
Hmm goed te zien dat ik dus niet de enige ben met dit probleem, ik heb hier al eerder een paar keer naar gevraagd en gerommeld met verbinden, settings etc.
Maar mijn S10 plus lijkt het toch echt te vertikken om nog via de kabel te verbinden.
Inderdaad met de AA draadloze optie uit, krijg ik met hangen en wurgen (meerdere malen AA opnieuw geinstalleerd, app data wissen, BT verbinding met infotainnent wissen etc) de telefoon met kabel gekoppeld en werkt het direct sneller. Maar bij een volgende keer verbinden werkt het meestal al niet meer.

Hebben jullie dus zowel AA met kabel verbonden (en echt werkzaam via de kabel, dus met AA draadloze optie uit) , en tegelijkertijd een BT verbinding met infotainment voor oproepen?
kan je eens een foto posten hoe dat eruit ziet in infotainment telefoon overzicht?

Ik heb met ODBeleven deze instelling wel gevonden en op USB only gezet, maar kreeg echt geen verbinding. Infotainment ziet de telefoon gewoon niet bij aankoppelen via kabel. Ik kan wel weer een andere kabel proberen maar dat zou dan de 2e zijn die het laat afweten.. maar nu ik dit schrijf besef ik dat dat ook altijd nog een mogelijkheid is :X
In ieder geval goed te lezen dat anderen het wel voor elkaar hebben om AA te verbinden met draadloze optie uit in settings, dat bevestigd dat het dus wel moet kunnen op deze manier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hIF5Lp-Cm2wXkpZSRecBhK5_xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/deh41ztOJrnYyIhJN2dLOdFl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0-czQ_ZYTvQ7LX-JE6vsVZHHYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yyz4OBlNsCGY1iDGAeNvJmnl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
antonvh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Het kost alleen meer tijd als je een EXTRA stop nodig hebt. ABRP rekent routes uit die je batterij tussen de 80% en 10% houden. In dat gebied kan je het snelste laden. Op sommige etapes zit je dan dus tussen de 65% en de 20%. Dan laad je een paar minuten verder door of rijd je hem een paar procent verder leeg. Die tijd maak je makkelijk goed met 130 rijden.
Typische etappe:
Ik bedoelde eigenlijk de kost in euros. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Pimmr schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:40:
[...]

Hmm goed te zien dat ik dus niet de enige ben met dit probleem, ik heb hier al eerder een paar keer naar gevraagd en gerommeld met verbinden, settings etc.
Maar mijn S10 plus lijkt het toch echt te vertikken om nog via de kabel te verbinden.
Inderdaad met de AA draadloze optie uit, krijg ik met hangen en wurgen (meerdere malen AA opnieuw geinstalleerd, app data wissen, BT verbinding met infotainnent wissen etc) de telefoon met kabel gekoppeld en werkt het direct sneller. Maar bij een volgende keer verbinden werkt het meestal al niet meer.

Hebben jullie dus zowel AA met kabel verbonden (en echt werkzaam via de kabel, dus met AA draadloze optie uit) , en tegelijkertijd een BT verbinding met infotainment voor oproepen?
kan je eens een foto posten hoe dat eruit ziet in infotainment telefoon overzicht?

Ik heb met ODBeleven deze instelling wel gevonden en op USB only gezet, maar kreeg echt geen verbinding. Infotainment ziet de telefoon gewoon niet bij aankoppelen via kabel. Ik kan wel weer een andere kabel proberen maar dat zou dan de 2e zijn die het laat afweten.. maar nu ik dit schrijf besef ik dat dat ook altijd nog een mogelijkheid is :X
In ieder geval goed te lezen dat anderen het wel voor elkaar hebben om AA te verbinden met draadloze optie uit in settings, dat bevestigd dat het dus wel moet kunnen op deze manier.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij was de eerste (nieuwe) kabel ook snel kapot, was een chinees amazon kabeltje. De tweede (ook chinees via amazon) houdt het al een paar maanden uit. Misschien toch eens een andere proberen. De telefoon verbindt wel gewoon via BT met het entertainmentsysteem.
Dus: altijd via BT met de Enyaq. En daarnaast dus, indien ingeplugd, bekabeld met AA.
Wil best een foto maken, maar weet zo even niet welk scherm, en wat je dan wil zien!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
RandomNick schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:46:
[...]

Bij mij was de eerste (nieuwe) kabel ook snel kapot, was een chinees amazon kabeltje. De tweede (ook chinees via amazon) houdt het al een paar maanden uit. Misschien toch eens een andere proberen. De telefoon verbindt wel gewoon via BT met het entertainmentsysteem.
Dus: altijd via BT met de Enyaq. En daarnaast dus, indien ingeplugd, bekabeld met AA.
Wil best een foto maken, maar weet zo even niet welk scherm, en wat je dan wil zien!?
Ik heb een ander kabeltje gepakt, nieuw en goeie kwaliteit, geen verschil.
Ik bedoel dit scherm. Toevallig toen ik nu de auto instapte om de foto te maken, en ik sloot de telefoon met de kabel aan (AA draadloos setting uitgeschakeld), zie je onderin dat de telefoon via kabel wordt herkend. BT verbinding reeds gemaakt, dit zijn dus dezelfde telefoons. Maar zoals je ziet dus een foutmelding als ik AA probeer te gebruiken.
Laat hij bij jou ook 2 vermeldingen zien in deze apparatenlijst?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KgZQRGKDHDXqcYC3hk8N16rjhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjNTW3e1R8ipUOiv3ipFK3pu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFX6CWT3LUKewiYDvM8WY6r0aV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1obxAh5nYMb5Rbao6BCv76ug.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SM2MdY8w6Chw8Fa1T-2Ir-D2x8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9RgPeQBZHEpu29kwOcplRG6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:42
  • 's Nachts rijden is fijn qua files. (Bijna) niet hoeven wachten bij laadpalen.
  • De ingebouwde navigatie zit er soms 100m naast met de locatie van een laadpaal.
  • Contactloos opladen van je telefoon is niet echt betrouwbaar. Stopt soms. En dan is je telefoon leeg.
  • ABRP geeft slecht aanwijzingen via Android Car. Google maps en waze zijn veel duidelijker over hoe je moet voorsorteren.
  • Volgende keer ga ik routes plannen langs alle laadpalen. 1 Netwerk prioriteren kost toch veel tijd en levert veel meer stress. Die paar euro stroom die het meer kost heb ik er dan voor over.
  • Ik had een ODB2 dongel, die redelijk werkte met ABRP. Maar soms om onduidelijke redenen ook niet. Let op: in ABRP moet je verbinden met iOS versie van de bluetooth van de dongle...
Ik had met een rit naar Oostenrijk ook dat de ingebouwde navigatie een langzamere route gaf dan ABRP. Leek te komen doordat ABRP optimaliseert op tijdsduur van de route en de ingebouwde navigatie probeert het met zo weinig mogelijk laadstops te doen. Zelf
niet geprobeerd, maar misschien helpt het om de maximale soc van de accu op 70% te zetten. Dan rekent de navigatie misschien daar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:42
antonvh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Typische etappe:
Als je 130km per uur rijdt ligt je verbruik 20% hoger dan bij 110km per uur. Verbruik je dus bijna 50kWh voor 220km met 110km per uur dan verbruik je voor diezelfde rit met 130km per uur bijna 60kWh. Hoeveel laadtijd die extra 10kWh kost hangt af van bij welke soc van de accu je laadt. Uiteindelijk zal het qua tijd weinig uitmaken denk ik, je bent wel een paar euro meer kwijt. Maar leuker is het wel inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
Alleen mét DRS. (2021 model)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
Pimmr schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:25:
[...]

Ik heb een ander kabeltje gepakt, nieuw en goeie kwaliteit, geen verschil.
Ik bedoel dit scherm. Toevallig toen ik nu de auto instapte om de foto te maken, en ik sloot de telefoon met de kabel aan (AA draadloos setting uitgeschakeld), zie je onderin dat de telefoon via kabel wordt herkend. BT verbinding reeds gemaakt, dit zijn dus dezelfde telefoons. Maar zoals je ziet dus een foutmelding als ik AA probeer te gebruiken.
Laat hij bij jou ook 2 vermeldingen zien in deze apparatenlijst?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bent hier niet via BT verbonden, anders zou je in de balk bovenaan wel wat telefooninfo zien zoals batterijstatus en dekking.

Zo ziet het er bij mij uit:

Overzichtfoto verbindingen, S10 verbonden via BT (te zien bovenin de balk) en AA (zie icoon onderin)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGzb5VKxVZ9lIaLaQO1PHbNAYWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfYSrnzSkZjHQvJnKhT3K5ia.jpg?f=fotoalbum_large

Detailfoto verbinding: even gearceerd welke icoontjes groen zijn, dat viel op de foto een beetje weg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGfkp57tnpNSKdS92FX83yFuaCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5XoMIrMIS2L3dfcSUWxHRzd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Enyaq schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:59:
[...]

Je bent hier niet via BT verbonden, anders zou je in de balk bovenaan wel wat telefooninfo zien zoals batterijstatus en dekking.
Daar heb je gelijk in nu ik het zie, ik heb waarschijnlijk te snel de foto genomen.
Enyaq in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2":
Zo ziet het er bij mij uit:

Overzichtfoto verbindingen, S10 verbonden via BT (te zien bovenin de balk) en AA (zie icoon onderin)
[Afbeelding]

Detailfoto verbinding: even gearceerd welke icoontjes groen zijn, dat viel op de foto een beetje weg.
[Afbeelding]
Ok duidelijk, 1 vermelding dus. En dat is dan terwijl je in de AA settings op je telefoon draadloze verbinding hebt uitgeschakeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Pimmr schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Daar heb je gelijk in nu ik het zie, ik heb waarschijnlijk te snel de foto genomen.

[...]

Ok duidelijk, 1 vermelding dus. En dat is dan terwijl je in de AA settings op je telefoon draadloze verbinding hebt uitgeschakeld?
Ja, precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
Hebben jullie ook soms dat de volumeregeling vast blijft zitten? Hij staat dan op 10-15% procent, maar ik krijg de radio niet luider. Noch met het wieltje op het stuurwiel, noch met de slider onder het display. Het lijkt vooral voor te komen icm Android Car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmr
antonvh schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:07:
Hebben jullie ook soms dat de volumeregeling vast blijft zitten? Hij staat dan op 10-15% procent, maar ik krijg de radio niet luider. Noch met het wieltje op het stuurwiel, noch met de slider onder het display. Het lijkt vooral voor te komen icm Android Car.
Yep, bekend probleem. Aan het icoon linksboven wat verschijnt als je aan het wieltje draait zie je ook dat je dan het volume aanpast van de gesproken instructie van navigatie of Android Auto. Tot nu toe heb ik hem daar uit gekregen door een keer op het stuurknopje van de spraak bediening te drukken, en dan wegdrukken. Daarna kan je weer het volume van media/radio aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Pimmr schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:10:
[...]

Yep, bekend probleem. Aan het icoon linksboven wat verschijnt als je aan het wieltje draait zie je ook dat je dan het volume aanpast van de gesproken instructie van navigatie of Android Auto. Tot nu toe heb ik hem daar uit gekregen door een keer op het stuurknopje van de spraak bediening te drukken, en dan wegdrukken. Daarna kan je weer het volume van media/radio aanpassen.
Android auto valt mij erg tegen, zoals wel meer app/ software in de enyaq.
Eigenlijk is alleen Spotify leuk. Ik vind het mega irritant dat ik in de auto niet meer op mijn telefoon naar google maps kan, dan zegt ie dat hij actief is in android auto. Bluetooth kan ik dan ook niet uitzetten.

Standaard navigatie is ruk, het opzoeken van adressen is erg traag (alsof hij het altijd online opvraagt). Ik wil gewoon eerst stad, dan straat (optioneel) kunnen intikken.
Over de POI's in de navigatie hebben we het ook vaak genoeg gehad. Voorkeuren werken hier niet.

Gelukkig rijdt de auto lekker 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Kaaschef schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:50:
[...]

Eigenlijk is alleen Spotify leuk. Ik vind het mega irritant dat ik in de auto niet meer op mijn telefoon naar google maps kan, dan zegt ie dat hij actief is in android auto. Bluetooth kan ik dan ook niet uitzetten.

Standaard navigatie is ruk, het opzoeken van adressen is erg traag (alsof hij het altijd online opvraagt). Ik wil gewoon eerst stad, dan straat (optioneel) kunnen intikken.
Over de POI's in de navigatie hebben we het ook vaak genoeg gehad. Voorkeuren werken hier niet.

Je kan de navigatie ook via land, stad, straat instellen. Rechtsboven zit een icoontje van een soort ansicht/adreskaart, dat moet je op drukken.

Al had ik laatst dat ik alleen NL als land kon selecteren maar dat later kon ik wel andere landen kiezen. Zelf heb ik ook via OdB11 de juiste configuratie laten zetten iv80 met 125kW/DC ipv iV50 met 50kW/DC.

Kijken of me dat gaat helpen richting Frankrijk dit jaar (op donkerrode zaterdag :? )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
[...]

Vind vooral dat het navigatiesysteem optisch er niet uit ziet. Lijkt wel alsof een kleuter het getekend heeft. Erg lage resolutie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:11
Je ziet in de review van de Coupe VRS dat het infotainment en navigatie systeem veel soepeler te bedienen is.

YouTube: new Skoda Enyaq Coupé vRS REVIEW sporty and beautiful EV but still p...

[ Voor 4% gewijzigd door Tukker87 op 13-03-2022 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Zijn er hier meer mensen die tijdens het sturen ook wat geluidjes horen? En dan met name als je wat scherper stuurt? Hij maakt bij mij zo'n piepend geluid. Ik geloof dat ik maar eens naar de dealer moet gaan met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:21

t3q

Say yes to teq

Exact dit had ik ook afgelopen week, van lader gewisseld en ik haalde 100+ ipv 60kW.

Hopelijk veranderd dit met de aankomende update

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
[...]

Je kan redelijk goed praten met google maps, niet nodig om je telefoon aan te raken.
ABRP en Waze staan wel toe dat je app gebruikt tijdens android car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
FJP84 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:30:
[...]

Je kan de navigatie ook via land, stad, straat instellen. Rechtsboven zit een icoontje van een soort ansicht/adreskaart, dat moet je op drukken.

Al had ik laatst dat ik alleen NL als land kon selecteren maar dat later kon ik wel andere landen kiezen. Zelf heb ik ook via OdB11 de juiste configuratie laten zetten iv80 met 125kW/DC ipv iV50 met 50kW/DC.

Kijken of me dat gaat helpen richting Frankrijk dit jaar (op donkerrode zaterdag :? )
Is er ook een uitleg hoe en waar je die voorkeur (125kw) kunt veranderen met OBD11?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pimmr
MasterNuttie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Is er ook een uitleg hoe en waar je die voorkeur (125kw) kunt veranderen met OBD11?
Die vind je onder:
Applicationserver 3 system 1 infotainment (8125)
Adaptation:

Battery_type_selection
DC_charging_power

Stond bij mij beide verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVPeil4yOSL-DsE0LQHJHHJ0mBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJaK2W7vDMJeVlP8NPdzgVdY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQvDM-qKhFA812v7s8rUmieRZ-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0nDv2IHBoExul0IbONuo3M0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockiejj
  • Laatst online: 27-09-2022
Mag ik vragen welke laadpas(sen) je hebt? Ik ga volgende maand naar Italië, heb een Athlon laadpas maar ik heb niet het idee dat ik die overal kan gebruiken, dus heb voor de zekerheid ook de Chargemap pass aangeschaft, maar ik weet niet of dat voldoende is..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tukker87
Een update over de update (ME3). Het zal een dag duren om deze te installeren bij het servicepunt.

Het is alleen software (geen hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Pimmr schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:29:
[...]

Die vind je onder:
Applicationserver 3 system 1 infotainment (8125)
Adaptation:

Battery_type_selection
DC_charging_power

Stond bij mij beide verkeerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top, duik straks gelijk de auto in.
Ik heb de regel gevonden maar moet wel verbinding hebben zie ik net, bedankt _/-\o_

Edit:
Staat inderdaad verkeerd....
Maar helaas geen pro gebruiker, ik zal daar dus eerst achteraan moeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9kGn9uudPHY4X7G2csaprO5GX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcRJadnfgOq8r8WuukYtvJwK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door MasterNuttie op 15-03-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Tukker87 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:04:
Een update over de update (ME3). Het zal een dag duren om deze te installeren bij het servicepunt.

Het is alleen software (geen hardware).
Toch mooi dat electronica niets mag kosten in een auto 😂🙈 wat een droevige tijdsduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:15
Daan_P schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:25:
[...]

Toch mooi dat electronica niets mag kosten in een auto 😂🙈 wat een droevige tijdsduur.
Waarom denk je dat? Ik vermoed dat een groot gedeelte van het budget voor ontwikkeling naar software is gegaan…

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 22:50
[...]

Autobouwers zijn nu eenmaal nog geen tech bedrijven (zoals Tesla) maar tech bedrijven ook geen autobouwers. Ik denk echt wel dat VAG een software divisie heeft met ambitie. Als het betekend dat je binnen een uur weer met geupdatet auto buiten staat vindt ik het nog wel netjes (backup/installatie/verificatie). Als de daadwerkelijk software update zelf een uur nodig heeft dan lijkt me dat nogal lang. ach eerst maar zien dat we hem vanaf volgende maand (Q2) kunnen krijgen :-)

Ik weet nu al dat mijn dealer (Breda) daar niet happig op is. om hem uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:38

MLLL

Palm Treo 650

kw_nl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:51:
[...]

Waarom denk je dat? Ik vermoed dat een groot gedeelte van het budget voor ontwikkeling naar software is gegaan…
Als ik dit topic zo lees vraag ik mij af waaraan dat budget is op gegaan, zo vlekkeloos en uitgebreid is de software niet volgens mij _/-\o_

Wat bijzonder is , want VW stopt volgens mij genoeg centjes in R&D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:57
lvefferen schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:47:
[...]

Autobouwers zijn nu eenmaal nog geen tech bedrijven (zoals Tesla) maar tech bedrijven ook geen autobouwers. Ik denk echt wel dat VAG een software divisie heeft met ambitie. Als het betekend dat je binnen een uur weer met geupdatet auto buiten staat vindt ik het nog wel netjes (backup/installatie/verificatie). Als de daadwerkelijk software update zelf een uur nodig heeft dan lijkt me dat nogal lang. ach eerst maar zien dat we hem vanaf volgende maand (Q2) kunnen krijgen :-)

Ik weet nu al dat mijn dealer (Breda) daar niet happig op is. om hem uit te voeren.
Laatste wat ik gelezen heb is tweede helft van dit jaar. Is de uitrol van ME3.0 vervroegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:41
Ik heb op mijn Skoda Enyaq geen adaptive cruise control. Ik weet toevallig dat je daarmee volgens mij per 10kmh omhoog of omlaag kan opschakelen.

Kan ik met de normale cruise control (die ik dus alleen heb) ook opschakelen met grotere hoeveelheden? Ik vind het tijdens het rijden lekker om met de hand op te schakelen van bijv 50 naar 80. Nu moet ik alleen 30 keer drukken om van 50 naar 80 te komen op de hendel. Zou al fijn zijn als dit al per 2kmh per keer kan.

Iemand ideeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:30
Bij mijn Mondeo werkt het het handigst om gewoon gas bij te geven en set te drukken. Werkt het bij de Enyaq ook niet zo?

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Vanitas1996 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:59:
Ik heb op mijn Skoda Enyaq geen adaptive cruise control. Ik weet toevallig dat je daarmee volgens mij per 10kmh omhoog of omlaag kan opschakelen.

Kan ik met de normale cruise control (die ik dus alleen heb) ook opschakelen met grotere hoeveelheden? Ik vind het tijdens het rijden lekker om met de hand op te schakelen van bijv 50 naar 80. Nu moet ik alleen 30 keer drukken om van 50 naar 80 te komen op de hendel. Zou al fijn zijn als dit al per 2kmh per keer kan.

Iemand ideeen?
gok: toets(en) ingedrukt houden => +/- 10km/h ?

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker87
Scorpio_King schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Laatste wat ik gelezen heb is tweede helft van dit jaar. Is de uitrol van ME3.0 vervroegd?
Vanaf 25 juni worden de uitnodigingen verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
[...]

Als het betekend dat je binnen een uur weer met geupdatet auto buiten staat vindt ik het nog wel netjes (backup/installatie/verificatie). Als de daadwerkelijk software update zelf een uur nodig heeft dan lijkt me dat nogal lang. ach eerst maar zien dat we hem vanaf volgende maand (Q2) kunnen krijgen :-)

Je staat niet binnen een uur buiten. (Dat schreef ik al.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYY0gTNZNQXCMbdpumv2q8DdYuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfnHs48vFnrhVIeatRNkzyCP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:41
p.d.s.mane schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:37:
[...]

gok: toets(en) ingedrukt houden => +/- 10km/h ?
Nee, dan loopt de teller van de cruise control langzaam op. Lijkt erop dat ik gewoon handmatig moet gassen tot 80kmh en daarna op set moet drukken. Was benieuwd of er toevallig een optie voor was om het anders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
  • Laatst online: 05-07 09:45
Vanitas1996 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:36:
[...]

Lijkt erop dat ik gewoon handmatig moet gassen tot 80kmh en daarna op set moet drukken.
Gassen?! Ga eens gauw je mond spoelen met zeep!

Nee maar een paar tikjes omhoog rijdt toch een stuk ontspannender? Het accelereert net zo hard als wanneer je gelijk 1 tikje naar 80 zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mestief
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:06
Vanitas1996 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:36:
[...]

Nee, dan loopt de teller van de cruise control langzaam op. Lijkt erop dat ik gewoon handmatig moet gassen tot 80kmh en daarna op set moet drukken. Was benieuwd of er toevallig een optie voor was om het anders te doen.
Hendel omhoog is bij acc +10km/uur en omlaag -10km/uur.
Dacht dat dit bij normaal cc ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
kw_nl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:51:
[...]

Omdat dit algemeen bekend is. Dit zir je bijv ook terug in de opstarttijd van het infotainment systeem. Met de juiste hardware kan dit binnen 5 seconden echter duurt het ergens tussen 30sec/1min? Gelimiteerd door de processor waarschijnlijk.
Een andere bottleneck is vaak de trage CAN bus en steeds groter wordende firmware van componenten die via bijv CAN bus geprogrammeerd moeten worden.
Kans is groot dat dit voor veel onderdelen nog steeds een 250kbps verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
[...]

Ik ben benieuwd, heb je al vaker vragen gesteld mbt updates? Of ervaring met andere autos?
Zit zelf ook in Breda ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Vanitas1996 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:59:

Iemand ideeen?
Heb je voor de normale cc ook een pookje linksonder achter het stuur? Zo ja, dan zal dat toch ook met omhoog bewegen +10 km omhoog gaan?
Het adaptieve van de acc wordt toch met name door de camera bepaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Bixby op 16-03-2022 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
mestief schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:51:
[...]

Hendel omhoog is bij acc +10km/uur en omlaag -10km/uur.
Dacht dat dit bij normaal cc ook zo was.
Kan dat ook minder? Per 10 is toch wel vrij extreem.
Ik ga heel vaak met een paar km omhoog of om laag om mij aan te passen aan het verkeer rond mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
this schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Ik ga heel vaak met een paar km omhoog of om laag om mij aan te passen aan het verkeer rond mij.
Je hebt 2 keuzes, of per 10 of per 1.
Lijkt me dat dat voldoende is toch? Als je je wilt aanpassen aan het verkeer doe je per 1. Wil je snel versnellen vanwege wijziging in snelheidslimiet dan doe je het per 10.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

this schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Heben jullie allemaal geen handleiding bij jullie Enyaq's gekregen? Daar staat het allemaal duidelijk in. Pagina rond de 170/180/190 of zo. Ik heb mijn Enyaq nog niet maar heb wel al de handleiding als pdf die hier (dan wel in deel een) al meer dan eenmaal gedeeld was. Even zoekfunctie gebruiken en dan de fijne handleiding lezen/raadplegen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Jasperzzz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:09:
[...]

Je hebt 2 keuzes, of per 10 of per 1.
Lijkt me dat dat voldoende is toch? Als je je wilt aanpassen aan het verkeer doe je per 1. Wil je snel versnellen vanwege wijziging in snelheidslimiet dan doe je het per 10.
Als per 1 ook kan is dat ideaal voor mij. Ik heb het tijdens de testrit niet getest, aangezien die wagen ACC had en ik alleen maar CC besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
Daan_P schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:58:
[...]

Ik ben benieuwd, heb je al vaker vragen gesteld mbt updates? Of ervaring met andere autos?
Zit zelf ook in Breda ;)
Regelmatig met VAG auto's om Infotainment Firmware updates gevraagd, Niemand die zijn handen eraan wil branden. Waarschijnlijk slechte ervaringen? want als je het Infotainment systeem bricked zal je een nieuwe moeten leveren en voor die kosten wil men denk ik niet opdraaien of in ieder geval her risico niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
lvefferen schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:17:
[...]

Regelmatig met VAG auto's om Infotainment Firmware updates gevraagd, Niemand die zijn handen eraan wil branden. Waarschijnlijk slechte ervaringen? want als je het Infotainment systeem bricked zal je een nieuwe moeten leveren en voor die kosten wil men denk ik niet opdraaien of in ieder geval her risico niet lopen.
Dit infotainment systeem is toch door een compleet nieuwe afdeling/firma gemaakt? Cariad heet het geloof ik. Die maken volgens mij alleen de software voor het MEB platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
Tukker87 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:38:
[...]

Dit infotainment systeem is toch door een compleet nieuwe afdeling/firma gemaakt? Cariad heet het geloof ik. Die maken volgens mij alleen de software voor het MEB platform?
Ja, in dit geval gaat het mij om de terughoudendheid van de Dealer als het gaat om het updaten van software. Waarschijnlijk door de beperkte technische (software gebied) kennis en niet het risico willen lopen op claims. Ik ben benieuwd hoe "enthousiast" ze nu zijn met een compleet platform update. Overigens ga ik er vanuit dat de dealer geen financieel risico loopt mocht een update mis gaan (buiten eigen fouten om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Tukker87 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:38:
[...]

Is dit infotainment systeem dan zo anders als van de andere Skoda's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15
Iemand enig idee of je de maximum snelheid nog omhoog krijgt (middels software o.i.d.) naar de 180 net zoals bij RS? Of is dat een gelopen race in de zin van dat het niet kan? Het is nooit nodig maar het afbouwen van vermogen richting de 160 is gewoonweg irritant soms.

[ Voor 28% gewijzigd door Trackerfire op 16-03-2022 13:42 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 18:40

laforte

Helemaal de weg kwijt!

[...]

Porsche Taycan is ook een dag weg voor een update dus is helemaal niet vreemd in auto wereld. Kan het sneller? Vast wel als een monteur er continu bij blijft staan. Maar dan wordt de update wel heel duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
lvefferen schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:09:
[...]

Ja, in dit geval gaat het mij om de terughoudendheid van de Dealer als het gaat om het updaten van software. Waarschijnlijk door de beperkte technische (software gebied) kennis en niet het risico willen lopen op claims. Ik ben benieuwd hoe "enthousiast" ze nu zijn met een compleet platform update. Overigens ga ik er vanuit dat de dealer geen financieel risico loopt mocht een update mis gaan (buiten eigen fouten om)
Eens. Als ze een update moeten doen dan pakken ze eerst de moersleutels er bij.

Het is op basis van VIN nummers dat je een oproep krijgt. Ze moeten alle bestaande auto’s langs, dus waarschijnlijk hebben ze na 3x de fouten er wel uit.
Na deze update gaan updates OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
this schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Is dit infotainment systeem dan zo anders als van de andere Skoda's?
Denk alleen al aan range en laadstops. Die krijg je niet in je Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 12:21
De eerste 1000km zitten erop met de Enyaq. Het voelt allemaal heel vertrouwd en intuïtief aan. Vandaag vanuit Hoogeveen de snelweg opgedraaid, cruise control aangezet en pas bij afslag Weert ervanaf met uitzondering van een korte stop en een idioot die in wilde voegen waar het niet kon en ik de rem erbij moest nemen. Wel mis ik nog de optie Travel Assist waar hij ook zelf stuurt (met de handjes op het stuur), daar moet ik maar eens achteraan. Knopje is wel aanwezig op het stuur.

Enige vreemde was dat toen ik hem vanmorgen van de paal afkoppelde bij het hotel alle ramen een paar centimeter open stonden, maar meen daar hier al iets van gelezen te hebben.
Aangezien het mijn 1e EV is wordt laadplanning de grootste uitdaging om dat een beetje goed voor elkaar te hebben, niet teveel erin pompen bij snelladers etc als het niet nodig is, de auto niet de hele nacht aan de lader laten hangen bij hotel want uurkosten worden doorberekend ook als hij niet laad etc.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:58
mr_jows schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:00:
Allen, ik heb vandaag de RS gezien in Alkmaar en inmiddels een offerte gehad.

Ik ben van plan om twee opties te schrappen:

Travelpack:
Bagagenetten, opbergboxen e.d. En vanuit de kofferbak omklappen van de achterbank.

Sport Plus:
Afaptief onderstel

Verder heb ik alles op trekhaakvoorbereiding en een trekhaak na aangevinkt. Dus ook zij airbags achter (ik heb drie jonge kinderen).

Zijn er mensen die ervaring hebben met het Sport Plus pakket. Is dat adaptieve onderstel echt de moeite waard? Ik heb het tot dusver nooit in mijn auto’s gehad.

Zijn er mensen die zweren bij het travelpack? Zelf leek het me vrij nutteloos, omdat je de stoelen via de achterzijde kon omklappen. Je moet alleen even omlopen. Die opbergboxen zijn van de een soort piepschuim.

Hoor graag. Vond de coupé erg geslaagd. Ik mag hem van vrouwlief alleen niet in het mamba groen bestellen. Doe hem waarschijnlijk wit i.v.m. De zwarte accenten.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even inschatten dat minimaal 2 van jouw kinderen nog in een stoeltje/op een zitverhoger zitten? Past dat een beetje schappelijk, drie naast elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Stalensnuitje schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:01:
[...]

Even inschatten dat minimaal 2 van jouw kinderen nog in een stoeltje/op een zitverhoger zitten? Past dat een beetje schappelijk, drie naast elkaar?
Nee past niet. Bij ons zit de oudste om die reden zonder stoeltje in het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
Martinique schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Nee past niet. Bij ons zit de oudste om die reden zonder stoeltje in het midden.
Hier gelukkig de oudste groot genoeg ondertussen. Denk dat in deze prijsklasse alleen citroën goed plaats bied aan drie stoeltjes en misschien peugeot. Maarja gelukkig kon ik kiezen voor de enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Hier is de eerst buitenlandse vakantie gepland maar de Dordogne. Met de Enayq uiteraard. Om de grootste drukte richting Frankrijk op zaterdag half juli iets te vermijden van van vrijdag - zondag naar een camping nabij Parijs en zondag richting eind bestemming. Terugreis moeten we nog plannen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen (of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mestief
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:06
this schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:58:
[...]

Als per 1 ook kan is dat ideaal voor mij. Ik heb het tijdens de testrit niet getest, aangezien die wagen ACC had en ik alleen maar CC besteld heb.
Ja dat kan.
Zelfde hendel 1x naar voren (naar je toe trekken) is + 1km/uur
1x op het knopje drukken (aan het eind van de hendel) is - 1km/uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 13:01
Daan_P schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:17:
[...]

Hier gelukkig de oudste groot genoeg ondertussen. Denk dat in deze prijsklasse alleen citroën goed plaats bied aan drie stoeltjes en misschien peugeot. Maarja gelukkig kon ik kiezen voor de enyaq.
4 stoeltjes op een rij kan ook nog… 😄
Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.