Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.447 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
** Knip. **

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 22:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 11:21

zumba

De eAmbu is onderweg!

** Knip. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 22:35 ]

zumba

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:11
D.deJong schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:23:
[...]

…tijdens het gesprek waarbij de dame vertelde dat kleiner dan een 1 euro munt gerepareerd dient te worden was het sterretje gedurende dit gesprek al van boven tot onder ingescheurd.
Een sterretje dat ingescheurd is.

Ik zit op het verkeerde forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:36
** Onnodige reactie. **

[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
** Knip. **

[ Voor 110% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:38

MLLL

Palm Treo 650

** Knip. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

** Knip. **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
** Knip, onnodige reactie en op de man gespeeld. **

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

** Knip. **

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
** Knip, onnodige reactie en op de man gespeeld. **

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

** Knip **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
** Knip. **

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
** Knip. **

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 22:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:En weer terug naar de inhoud met wat meer respect voor elkaar a.u.b.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Wat een cliffhangers @Taro, nu vraag ik mij af wat er in die clusterspam stond haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnil21
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03-2024
OmniRocket schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:13:
Ik kwam er zojuist achter dat als de bediening van je panoramadak niet werkt, je een lampje die er naast zit moet aan en uitzetten. Daarna werkt de bediening weer.
Ik heb regelmatig issues met de bediening van het dak. Kwam net in de laadfile aan andere enyaq rijder tegen die dit ook heeft. Thanks voor de tip, maar ga toch even terug naar de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
Allen, ik heb vandaag de RS gezien in Alkmaar en inmiddels een offerte gehad.

Ik ben van plan om twee opties te schrappen:

Travelpack:
Bagagenetten, opbergboxen e.d. En vanuit de kofferbak omklappen van de achterbank.

Sport Plus:
Afaptief onderstel

Verder heb ik alles op trekhaakvoorbereiding en een trekhaak na aangevinkt. Dus ook zij airbags achter (ik heb drie jonge kinderen).

Zijn er mensen die ervaring hebben met het Sport Plus pakket. Is dat adaptieve onderstel echt de moeite waard? Ik heb het tot dusver nooit in mijn auto’s gehad.

Zijn er mensen die zweren bij het travelpack? Zelf leek het me vrij nutteloos, omdat je de stoelen via de achterzijde kon omklappen. Je moet alleen even omlopen. Die opbergboxen zijn van de een soort piepschuim.

Hoor graag. Vond de coupé erg geslaagd. Ik mag hem van vrouwlief alleen niet in het mamba groen bestellen. Doe hem waarschijnlijk wit i.v.m. De zwarte accenten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IR3-mH1JmD_LACGzSA_WAN7XWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COWWCNvcy2rU1I3xOgy2Esup.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eK5RWzsHd3fzDFL4BIe48Q2KS8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdbQRg7li33nYbvgF1OgnOVR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCKx2ufPyqKFdemjZ3uQhdSYKU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNEssHUbG9CmZDSU4gFRPrcG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door mr_jows op 05-03-2022 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mambo
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-05-2023
opties schrappen , hoe dan?

kunt alleen maar opties toevoegen toch?

ik heb niet geluisterd naar de vrouw en voor mambo green gekozen ;)

travelpack is fijn omdat je een vlakken laadvloer krijgt

[ Voor 51% gewijzigd door mambo op 06-03-2022 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
mambo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:45:
opties schrappen , hoe dan?

kunt alleen maar opties toevoegen toch?

ik heb niet geluisterd naar de vrouw en voor mambo green gekozen ;)

travelpack is fijn omdat je een vlakken laadvloer krijgt
Haha, tja ik had alles aangevinkt. Dus dan wordt het schrappen ;)

Vlakke laadvloer is idd wel fijn. Misschien dat ik die optie er nog aan toevoeg. Iemand ervaring met Sport Plus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
mr_jows schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:00:

Travelpack:
Bagagenetten, opbergboxen e.d. En vanuit de kofferbak omklappen van de achterbank.

Sport Plus:
Afaptief onderstel

Verder heb ik alles op trekhaakvoorbereiding en een trekhaak na aangevinkt. Dus ook zij airbags achter (ik heb drie jonge kinderen).

Zijn er mensen die ervaring hebben met het Sport Plus pakket. Is dat adaptieve onderstel echt de moeite waard? Ik heb het tot dusver nooit in mijn auto’s gehad.

Zijn er mensen die zweren bij het travelpack? Zelf leek het me vrij nutteloos, omdat je de stoelen via de achterzijde kon omklappen. Je moet alleen even omlopen. Die opbergboxen zijn van de een soort piepschuim.

Hoor graag. Vond de coupé erg geslaagd. Ik mag hem van vrouwlief alleen niet in het mamba groen bestellen. Doe hem waarschijnlijk wit i.v.m. De zwarte accenten.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Knullig dat achterverlichting bij de demo al niet werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo
goetfoud schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:43:
[...]

scherp oog , was me niet opgevallen maar inderdaad knullig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_jows
goetfoud schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:43:
[...]

Deed het wel hoor… ik heb live photo aanstaan. Puur optisch vanwege de verversing denk ik. Ik heb er een schermprintje van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzrJdNUpctNyEjQBCQZLbJ7Mhn8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KioBdFmKQkZU1yz35LtHbhHb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
mr_jows schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:05:
[...]

Deed het wel hoor… ik heb live photo aanstaan. Puur optisch vanwege de verversing denk ik. Ik heb er een schermprintje van gemaakt.

[Afbeelding]
Of gevalletje hij deed het wel en plots niet meer.
Maar goed, het is maar een demo zullen we maar zeggen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Trackerfire schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:18:
Navigatie meteen geüpdatet naar versie 22.1.
Donderdag maar weer eens naar de dealer gebeld (Wittebrug). Ik werd teruggebeld met de melding dat de navigatie zou updaten tijdens het gebruiken (vooral rond de gebieden waar ik reeed) ipv in één klap. Nu vond ik dat een vreemd verhaal, omdat mijn navigatie ook gewoon van 21.5 naar 7 naar 9 ging en daarna pas ophield met updaten. Wel is mijn algehele infotainment naar 109 ge-update tijdens een bezoek aan de dealer eind vorig jaar. Zij bleven erbij dat het zo werkte, en dat ze ook konden zien dat de auto verder volledig online is, haalt gewoon actuele file-informatie op etc. Dus ben ik de autonavigatie maar wat meer gaan gebruiken. Wellicht is het toch updaten tijdens gebruik… Het valt me ook op dat de navigatie regelmatig nog donkere vlekken dichtbij heeft, ik zie daar wel straten, maar het is donkerder qua kleur en er loopt een witte rand langs dat gebied. Ik weet dat de navigatie normaal laat zien tot waar je range is met licht en donkere stukken op de kaart, maar dit is bijvoorbeeld aan de linker zijde van een N-weg bij een vrijwel volle accu, dus makkelijk nog binnen de range te halen. Even later zie ik dat stuk ineens licht worden. Is dat dan een teken dat de navigatie een fout met de range maakte en de fout later ziet, of is dat een teken dat hij nieuwe mapinfo aan het downloaden is?

Dit soort dingen kan je nergens goed nalezen en aan de Skoda helplijn heb je echt helemaal niets: bent u al bij de dealer geweest?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Armada schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:02:
[...]

Donderdag maar weer eens naar de dealer gebeld (Wittebrug). Ik werd teruggebeld met de melding dat de navigatie zou updaten tijdens het gebruiken (vooral rond de gebieden waar ik reeed) ipv in één klap. Nu vond ik dat een vreemd verhaal, omdat mijn navigatie ook gewoon van 21.5 naar 7 naar 9 ging en daarna pas ophield met updaten. Wel is mijn algehele infotainment naar 109 ge-update tijdens een bezoek aan de dealer eind vorig jaar. Zij bleven erbij dat het zo werkte, en dat ze ook konden zien dat de auto verder volledig online is, haalt gewoon actuele file-informatie op etc. Dus ben ik de autonavigatie maar wat meer gaan gebruiken. Wellicht is het toch updaten tijdens gebruik… Het valt me ook op dat de navigatie regelmatig nog donkere vlekken dichtbij heeft, ik zie daar wel straten, maar het is donkerder qua kleur en er loopt een witte rand langs dat gebied. Ik weet dat de navigatie normaal laat zien tot waar je range is met licht en donkere stukken op de kaart, maar dit is bijvoorbeeld aan de linker zijde van een N-weg bij een vrijwel volle accu, dus makkelijk nog binnen de range te halen. Even later zie ik dat stuk ineens licht worden. Is dat dan een teken dat de navigatie een fout met de range maakte en de fout later ziet, of is dat een teken dat hij nieuwe mapinfo aan het downloaden is?

Dit soort dingen kan je nergens goed nalezen en aan de Skoda helplijn heb je echt helemaal niets: bent u al bij de dealer geweest?
Je bedoelde dit? Ik had dit ook begin februari toen ik in den helder reed. Mijn accu was voor 80% vol. Geen idee wat die witte lijn betekende maar irritant was het wel. Hierna niet meer gezien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odqszGobMQZJX0bPSJMoaOZ0b4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xy36dygGrEPn2AjWZ6sqrd8C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
JayEm schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:12:
[...]

Mbt de koude lucht uit de middelste ventilatie in de midsenconsole. Gisteren hebben ze bij mij op verzoek van skoda het temperatuurs verschil gemeten. Echter pas na het opnieuw instellen van de basis instellingen. Nu kwamen ze terug met de melden dat er 2 graden verschil tussen zat. Die 2 graden verschil kan me gestolen worden hij blaast nu ineens verwarmde lucht mijn kant op
?!? Wat mij betreft gemaakt na 4 afspraken. Basisinstellingen waren al een keer eerder terug gezet kachelhuis stelkleppen zijn vervangen en nu werkt alles ineens weer. Passagierskant krijgt bij eco weinig tot geen blower bestuurderskant wordt voorzien van warme lucht. Hopelijk blijft het zo.
Valt me nu ook op , met dit koude weer , dat er koude lucht uit de (middelste roosters komt , ook al staat hij op 22 graden. Bij Standje handen warmen krijg ik wel warme lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Armada schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:02:
[...]

Heb je dit ook als je in de navigatie de optie van het rijbereij aangeven uitzet? Ik zag bij mij dat hij het ook aangeeft bij bv natuurgebieden waar geen wegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 12:21
Aanstaande vrijdag mag ik ook mijn Enyaq iV80 Sportsline in Arctic Grey ophalen. Het is een voorraad auto want om tot voorjaar 2023 te wachten met een geheel naar wens geconfigureerde werd me te gek. Enige wat deze auto niet heeft en wat ik wel op mijn wensenlijstje had staan is de automatische achterklep. Dit wordt mijn eerste EV, kom nu van een 5.7 V8 Hemi af >:) dus de hele materie is nog vrij nieuw voor mij. Laadpaal aan huis gaat nog wel een maandje duren, maar ik kan hem op mijn bedrijf overdag wel laden met de mobiele lader op 11 KW.
De vraag waar ik mee zit en wat me ook niet helemaal duidelijk wordt heeft te maken met de Powerpass app. Is dat een kwestie van vrijdag na afhalen auto activeren VIN nummer auto invoeren en dan onderweg tanken, euuhhh laden? Of gaan hier ook weer een aantal dagen overheen voordat het allemaal actief is? Ik zie dat ik ook een Powerpas kan aanvragen maar dat heeft waarschijnlijk alleen zin als ik alle gegevens van de auto heb en die ingevoerd heb in de app?
Of is het verstandig om nu een andere laadpas op voorhand aan te vragen zodat ik volgende week als ik onderweg ben naar klanten in ieder geval kan laden? Wat zijn jullie ervaringen of wat is de beste to-do route hierin?

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:34
Star65 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:53:
Aanstaande vrijdag mag ik ook mijn Enyaq iV80 Sportsline in Arctic Grey ophalen. Het is een voorraad auto want om tot voorjaar 2023 te wachten met een geheel naar wens geconfigureerde werd me te gek. Enige wat deze auto niet heeft en wat ik wel op mijn wensenlijstje had staan is de automatische achterklep. Dit wordt mijn eerste EV, kom nu van een 5.7 V8 Hemi af >:) dus de hele materie is nog vrij nieuw voor mij. Laadpaal aan huis gaat nog wel een maandje duren, maar ik kan hem op mijn bedrijf overdag wel laden met de mobiele lader op 11 KW.
De vraag waar ik mee zit en wat me ook niet helemaal duidelijk wordt heeft te maken met de Powerpass app. Is dat een kwestie van vrijdag na afhalen auto activeren VIN nummer auto invoeren en dan onderweg tanken, euuhhh laden? Of gaan hier ook weer een aantal dagen overheen voordat het allemaal actief is? Ik zie dat ik ook een Powerpas kan aanvragen maar dat heeft waarschijnlijk alleen zin als ik alle gegevens van de auto heb en die ingevoerd heb in de app?
Of is het verstandig om nu een andere laadpas op voorhand aan te vragen zodat ik volgende week als ik onderweg ben naar klanten in ieder geval kan laden? Wat zijn jullie ervaringen of wat is de beste to-do route hierin?
Ik had destijds direct een shell pas geregeld. Kon namelijk eerste 2 weken nog niet thuis laden. Uit ervaring vond ik de Shell druppel erg handig. Naast Shell laders kan ik die ook gewoon gebruiken voor andere laders. Powerpass maar zelden gebruikt. Nu laad ik eigenlijk alleen maar nog thuis met de komst van thuis lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Star65 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:53:
Wat betreft de Powerpass, moet je idd de VIN van de auto invoeren en je gegevens en keuze voor het juiste tarief en dan wordt de pas opgestuurd. Je kunt ‘m pas gebruiken als die geactiveerd is.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

burlapp schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:05:
[...]

Je bedoelde dit? Ik had dit ook begin februari toen ik in den helder reed. Mijn accu was voor 80% vol. Geen idee wat die witte lijn betekende maar irritant was het wel. Hierna niet meer gezien

[Afbeelding]
Ja, precies. Ik heb dit vooral richting de kust.
Kaaschef schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:15:
[...]

Heb je dit ook als je in de navigatie de optie van het rijbereij aangeven uitzet? Ik zag bij mij dat hij het ook aangeeft bij bv natuurgebieden waar geen wegen zijn.
Die zal ik volgende keer eens uitzetten (om dat effect uit te sluiten), maar ik weet zeker dat het hier niet mee te maken heeft, omdat het ook gebieden betreft waar wel straatjes in afgebeeld worden, het wordt alleen donkerder afgebeeld en buiten de felle witte lijn (zoals Burlapp ook laat zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15
mr_jows schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:00:

Travelpack:

Sport Plus:
Afaptief onderstel

Hoor graag. Vond de coupé erg geslaagd. Ik mag hem van vrouwlief alleen niet in het mamba groen bestellen. Doe hem waarschijnlijk wit i.v.m. De zwarte accenten.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sport Plus pakket kan ik je zeker aanraden. Absoluut doen als je voor de 21 inch velgen gaat. Het verschil tussen Sport/Normaal/Comfort is dag en nacht. Ik zou niet zonder willen, in Sport kun je er heerlijk mee smijten terwijl ik in de normale/comfort stand het gevoel heb dat hij teveel "zwenkt". Comfort is heerlijk op langere ritten. Werkelijk alles wordt weggeveerd. Zet hem daarna op Sport vanuit de stand comfort en je hobbelt lekker over weg >:) :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:06
Het lijkt erop dat Skoda de productie van de enyaq helemaal heeft stil gelegd vanwege de oorlog in Oekraine

Is it true that you had to stop production of the ENYAQ iV?
Yes. Due to the current situation in Ukraine, ŠKODA AUTO is facing critical supply shortages of parts from several local suppliers that has effect on some of our models. This is the reason why we had to stop production of the ENYAQ iV from this Thursday (3.3.2022) on. To resolve this situation, our experts work hard finding available alternatives to help prevent adverse production impacts.

https://www.skoda-storybo...67-4d13-89bf-d401e6d3350f

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Trackerfire schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:48:
[...]

Sport Plus pakket kan ik je zeker aanraden. Absoluut doen als je voor de 21 inch velgen gaat. Het verschil tussen Sport/Normaal/Comfort is dag en nacht. Ik zou niet zonder willen, in Sport kun je er heerlijk mee smijten terwijl ik in de normale/comfort stand het gevoel heb dat hij teveel "zwenkt". Comfort is heerlijk op langere ritten. Werkelijk alles wordt weggeveerd. Zet hem daarna op Sport vanuit de stand comfort en je hobbelt lekker over weg >:) :)
Hier ben ik het mee eens; ik heb ook 21" en Sport Plus. Het verschil tussen de standen is een stuk groter dan ik vooraf had verwacht. Maar het is inherent aan het type dempers.

Op de snelweg mooi in de comfort-stand. Korte ritjes zet ik hem best vaak in de Sport-stand.

Een heel sportieve auto wordt het nooit, daarvoor is ie ook te zwaar (en de motor te zwak). Maar het karakter veranderd toch wel behoorlijk.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
JanHenk schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Hier ben ik het mee eens; ik heb ook 21" en Sport Plus. Het verschil tussen de standen is een stuk groter dan ik vooraf had verwacht. Maar het is inherent aan het type dempers.

Op de snelweg mooi in de comfort-stand. Korte ritjes zet ik hem best vaak in de Sport-stand.

Een heel sportieve auto wordt het nooit, daarvoor is ie ook te zwaar (en de motor te zwak). Maar het karakter veranderd toch wel behoorlijk.
Dank, lijkt me wel de moeite waard dan. Mijn dealer houdt overigens nog steeds vast aan 2e helft mei voor de RS.

Morgen ga ik het rond maken. Nu nog een laadpaal regelen. Ik hoor goede verhalen over de Easee Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Weet iemand de levertijden voor de enyaq coupe.
Wil hem omswitchen met mn bestelde tarraco die uitgesteld is tot half 2023.

En met wat vlottere rijstijl hoeveel km baal je dan gemiddeld.
En hoe lang duurt snel laden onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:14

rammes

koekebakker 1e klas

Demiesehv schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:21:

gezien de ellende op dit moment verwacht ik niet dat het bij Skoda sneller gaat.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo

de rs volgens de dealer eind mei begin juni

de anders coupe s kun je bestellen in juli .maar nog geen levertijden bekend

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:45

Snel laden onderweg is helaas nog niet mogelijk, langs de snelweg als je stil staat kan het wel. De laadtijd is altijd precies hetzelfde, ik geloof dat hij wel ergens is vermeld in het topic. Misschien even de zoekfunctie gebruiken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
JanHenk schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Eens met de eerder genoemde voordelen en:
Ik gebruik de sport stand met name bij harde wind, dan is het schommelen/wiebelen een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
mambo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:38:
[...]

de rs volgens de dealer eind mei begin juni

de anders coupe s kun je bestellen in juli .maar nog geen levertijden bekend
Top ga ik morgen bellen ja het gaat om de rs.
Altijd beter als q2 2023 voor de tarraco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Armada schreef op zondag 6 maart 2022 @ 23:03:
[...]

Ja, precies. Ik heb dit vooral richting de kust.
Volgens mij geeft die witte lijn het maximale bereik aan, en aangezien je niet verder dan de kust kunt rijden is de witte lijn daar gelegd. Zoom maar eens uit, dan zie je verder ook die witte lijn lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T67KMkeoRhFvuTWIc4fvorMxH28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhEIHHNIMeBlYO3taacNMuGD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LU7c5Zy5AsOxnRa0f1fDkx1C0jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rueJFGXfSPPYBUCZZ7xv6qDJ.jpg?f=fotoalbum_large

Gebroederlijk naast elkaar stroom slurpen 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:14

rammes

koekebakker 1e klas

goetfoud schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:58:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gebroederlijk naast elkaar stroom slurpen 😜
ook fijn dat de laadkabel zo lekker lang is

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:05
Bixby schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 00:03:
[...]

Volgens mij geeft die witte lijn het maximale bereik aan, en aangezien je niet verder dan de kust kunt rijden is de witte lijn daar gelegd. Zoom maar eens uit, dan zie je verder ook die witte lijn lopen.
Ik weet niet of bovenstaande klopt, dacht het zelf eerst ook. Maar afgelopen vrijdag met een volle accu dwars door de witte lijn gereden en lekker op een donker deel van de landkaart gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 13:01
Zaterdag even bij de dealer naar onze Enyaq wezen kijken, deze wordt over twee maanden gelevered.

Wat me opviel is dat er Hankook banden onder zitten, is dat een gebruikelijk merk of worden er ook andere merken onder gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Laatst online: 14-08 20:15
Na ruim 2 jaar een Tesla M3 te hebben gereden , nu bij de nieuwe werkgever een nieuwe leaseauto besteld, een zwarte Enyaq iv80.
Een voorraadauto dat wel, aangezien ik niet het geduld heb om zo lang te moeten wachten op een eigen config car.En wat ik zo lees op t forum bevestigd dat alleen maar mijn keuze. Ik verwacht einde deze week, danwel volgende week de sleutels in ontvangst te mogen nemen.

Ik ben erg benieuwd hoe t verschil zal zijn met mijn eerdere EV ervaring. Qua ruimt en kwaliteit van het interieur ga ik er sowieso dik op vooruit. Wat dat betreft was de M3 een kwalitatief echter mindere auto, zeker voor de prijs.
En aangezien we nu ook kunnen laden bij de Superchargers van Tesla is dat dan weer een welkome toevoeging (en voor mij een geleidelijke ontwenning :) )

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:21
rammes schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:23:
[...]

ook fijn dat de laadkabel zo lekker lang is
Ik rol hem meestal deels op en hang hem dan over de 'tankklep'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
mistercage schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:15:
Na ruim 2 jaar een Tesla M3 te hebben gereden , nu bij de nieuwe werkgever een nieuwe leaseauto besteld, een zwarte Enyaq iv80.
Een voorraadauto dat wel, aangezien ik niet het geduld heb om zo lang te moeten wachten op een eigen config car.En wat ik zo lees op t forum bevestigd dat alleen maar mijn keuze. Ik verwacht einde deze week, danwel volgende week de sleutels in ontvangst te mogen nemen.

Ik ben erg benieuwd hoe t verschil zal zijn met mijn eerdere EV ervaring. Qua ruimt en kwaliteit van het interieur ga ik er sowieso dik op vooruit. Wat dat betreft was de M3 een kwalitatief echter mindere auto, zeker voor de prijs.
En aangezien we nu ook kunnen laden bij de Superchargers van Tesla is dat dan weer een welkome toevoeging (en voor mij een geleidelijke ontwenning :) )
En qua software, app, onderweg laden geïntegreerd in het auto ecosysteem ongeveer 3 stappen achteruit :-)
Maar toch... veel plezier! Benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Vandaag afspraak met dealer gemaakt om ruitenwissers te vervangen (gewoon slijtage) maar ook DRL aan te zetten. Al 2x voor bij dealer geweest maar beide keren bleek dat ze het niet gedaan hadden.
Verder word ook naar welkomstverlichting gekeken, nu mozaïek bij mij 😂
Zijn er al andere Enyaq rijders waarbij dit probleem is opgelost en zo ja, hoe?
Reparatie of vernieuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 10:28
goetfoud schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:26:
Vandaag afspraak met dealer gemaakt om ruitenwissers te vervangen (gewoon slijtage) maar ook DRL aan te zetten. Al 2x voor bij dealer geweest maar beide keren bleek dat ze het niet gedaan hadden.
Verder word ook naar welkomstverlichting gekeken, nu mozaïek bij mij 😂
Zijn er al andere Enyaq rijders waarbij dit probleem is opgelost en zo ja, hoe?
Reparatie of vernieuwen?
Begrijp ik het goed dat je twee keer naar (dezelfde) dealer bent geweest voor ruitenwissers en DRL en dat ze het twee keer NIET hebben gedaan? Ik neem toch aan dat je nu naar een andere dealer gaat. Dit is bizar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michelpas
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-12-2022
newtastyland schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:01:
Zaterdag even bij de dealer naar onze Enyaq wezen kijken, deze wordt over twee maanden gelevered.

Wat me opviel is dat er Hankook banden onder zitten, is dat een gebruikelijk merk of worden er ook andere merken onder gemonteerd?
Gewoon Bridgestones eronder vanuit de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
royverdegem schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:54:
[...]

Begrijp ik het goed dat je twee keer naar (dezelfde) dealer bent geweest voor ruitenwissers en DRL en dat ze het twee keer NIET hebben gedaan? Ik neem toch aan dat je nu naar een andere dealer gaat. Dit is bizar
2x voor DRL en inderdaad niet gedaan. Ruitenwissers is nu regulier dus gaan ze meteen nog een keer DRL werkend proberen te krijgen en naar welkomstverlichting kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Laatst online: 14-08 20:15
RandomNick schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:58:
[...]

En qua software, app, onderweg laden geïntegreerd in het auto ecosysteem ongeveer 3 stappen achteruit :-)
Maar toch... veel plezier! Benieuwd naar je ervaringen.
Ach ja, weet je..stiekem deed de Tesla app t ook niet altijd.
En de Tesla superchargepunten ken ik nu ondertussen wel uit mijn hoofd, (haha) dus dat is dan in mijn optiek redelijk gelijk getrokken toch ?
Qua software ervaring in de auto, dat ben ik zeker wel met je eens, dat is gewoon top bij Tesla. Maar uiteindelijk gaat t om t rijcomfort en ik ga er zondermeer van uit dat dit beter is geregeld dan bij de M3, wat eigelijk een best bonkerige en lawaaierige (wind en rolgeluid) auto was, vooral voor de medepassagiers..

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-07 09:45
Wie kent deze storing of heeft een oplossing? Nu al bijna 3 weken heb ik geen connectie meer met Tronity...

Het begint met dat ik m'n gegevens opnieuw moet invoeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Oa8cNtEcnmFF0dWzL4Fsbc6fuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QB7JRMba42z0hrkhZfiwAYvs.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik hier m'n MySkoda inloggegevens invoer krijg ik de vraag van Google of ik deze wil updaten. Gek genoeg ziet Google 'Europe' als gebruikersnaam. Maar inloggen doet ie wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dhfsm3RyuMQMu1r-ysOS8p7rSgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hk35m067ihpFwkXH90yd8HFi.jpg?f=fotoalbum_large

Even accepteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqi82jabwv7PKXDoUFnZB4-I-cA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcHXcTO2ppxplq6fdOuMdBkv.jpg?f=fotoalbum_large

Maar hierna kom ik eigenlijk in het hoofdscherm met de eerste foutmelding. :?

Ik snap het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Laatst online: 12-09 12:46
Mpaj schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:30:
Wie kent deze storing of heeft een oplossing? Nu al bijna 3 weken heb ik geen connectie meer met Tronity...

Het begint met dat ik m'n gegevens opnieuw moet invoeren.

[Afbeelding]

Als ik hier m'n MySkoda inloggegevens invoer krijg ik de vraag van Google of ik deze wil updaten. Gek genoeg ziet Google 'Europe' als gebruikersnaam. Maar inloggen doet ie wel.

[Afbeelding]

Even accepteren.

[Afbeelding]

Maar hierna kom ik eigenlijk in het hoofdscherm met de eerste foutmelding. :?

Ik snap het niet..
Ik heb hetzelfde probleem, maar helaas nog geen oplossing gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door iRbn op 08-03-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Bixby schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 00:03:
[...]

Klopt, dat leg ik ook uit dat het dat zou moeten doen. Maar zelfs als de accu vol is, dan zie ik aan de andere kant van de N-weg een hele wijk buiten de witte lijnen liggen, die ik zeker kan bereiken. En nee, niet alleen maar met stukken zee, dat zou ik namelijk wel begrijpen.
Arosa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:57:
[...]

Maar afgelopen vrijdag met een volle accu dwars door de witte lijn gereden en lekker op een donker deel van de landkaart gereden.
Bij mij wordt dat stuk dan wel alsnog licht…

[ Voor 19% gewijzigd door Armada op 08-03-2022 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
newtastyland schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:01:

Ik heb ook de Hankook's, en veel meer Enyaqs trouwens. Komt goed uit de testen meen ik me te herinneren. Heb er destijds wel even (kort) onderzoek naar gedaan. De Hankook onder de Enyaq is ongeveer beste wat ze hebben, geoptimaliseerd voor SUV en EV en worden ook onder Audi, BMW en andere zogenaamde 'premiums' gelegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
iRbn schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:39:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, maar helaas nog geen oplossing gevonden.
Ik heb dit ook een paar keer gehad, treedt vrijwel altijd op als de servers van Skoda niet (meer) reageren. Dan pauzeert Tronity de verbinding. Dit is opnieuw aan te zetten door naar de webversie van Tronity te gaan, auto details opzoeken en dan 'resume' aan te klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpSbDgorbmoJ--hSeduf9hh_4vY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eavOQvyL4Os76myQaA4PKteL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekker.app
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-12-2023
RandomNick schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 06:21:
[...]

Ik ben bang dat het (wellicht dankzij de brakke servers van VAG) toch niet gaat werken. Afgelopen twee dagen (nachten eigenlijk) weer een poging gedaan. Ene nacht 10% bijgeladen, en 24 foutmeldingen van de Skoda app dat er geen verbinding mogelijk is.
Vanmorgen 0% bijgeladen en eveneens 24 meldingen van de Skoda app dat er geen verbinding mogelijk is.
Het ligt vast bij Skoda, en er zijn zo te zien heel veel pogingen gedaan als het niet lukt, echter als het resultaat steeds is dat er niet geladen wordt is er voor mij eigenlijk geen reden om de Stekker app te gebruiken.

[Afbeelding]
Vervelend dat het niet goed gaat. Hierbij een toelichting en een eventuele alternatieve oplossing:

Toelichting
Om laadsessies te sturen zijn twee dingen nodig. Allereerst informatie over hoe vol de batterij is, wat laadpalen in de praktijk helaas (nog) niet via de kabel aan de auto’s kunnen vragen. Daarvoor is de API-verbinding met een auto nodig. Handmatig instellen kan ook, maar in de praktijk werkt dat niet prettig. Het tweede is de sturing van de laadsessie zelf. Dit werkt het meest betrouwbaar via de laadpaal, maar daarvoor zijn afspraken nodig tussen de CPO (bijv. E-Flux) en de smart charging provider (bijv. Stekker). Bij gebrek daaraan kunnen een aantal automerken dit ook via de API. Helaas gaat dat mis wanneer de verbinding van de auto hapert, of wanneer de boordcomputer wordt uitgeschakeld.

Alternatieve oplossing
Als je weet dat je auto hier wel eens last van heeft, kun je de laadsessie zo inplannen dat er meer aan het begin wordt geladen, waardoor je zeker weet dat je je bestemming haalt, en de rest overlaten aan de CO₂ besparende planning. Het blijft erg vervelend wanneer dit gebeurt. We hopen dat iedereen in de keten werkt aan het verbeteren van de software, zodat dit steeds minder vaak voorkomt.

Wij blijven in ieder geval hard werken om ervoor te zorgen dat slim laden steeds slimmer wordt. Met jullie hulp en feedback gaat dat zeker lukken. Je kunt eventueel ook nog een mailtje sturen naar support@stekker.app, dan kunnen we specifiek met jouw situatie meekijken en je adviseren.

Beyond smart charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekker.app
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-12-2023
mikeyzut schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Ik heb thuis (en straks op het werk) ook een laadpaal (Alfen Eve) met E-flux backoffice, graag hoor ik het van jullie wanneer het mogelijk is het laadproces via de laadpaal aan te sturen. Begrijp ik het goed dat de communicatie dan niet meer via Skoda verloopt?
Dankjewel voor je vraag! Zou je in een mailtje naar support@stekker.app een korte omschrijving van je huidige situatie (welk model Skoda, wat voor laadpaal en het back-end, liefst ook wat voor energie contract) willen sturen? Dan sturen we je een bericht als we de koppeling klaar hebben.

Wat betreft je tweede vraag: Als we de laadpaal aansturen loopt de communicatie inderdaad niet alleen maar via Skoda, maar om af en toe aan het voertuig te kunnen vragen hoe vol de batterij is (zodat we weten hoe vol de auto is), hebben we Skoda toch ook nog nodig.

Beyond smart charging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Laatst online: 12-09 12:46
J.Kossen schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:52:
[...]

Ik heb dit ook een paar keer gehad, treedt vrijwel altijd op als de servers van Skoda niet (meer) reageren. Dan pauzeert Tronity de verbinding. Dit is opnieuw aan te zetten door naar de webversie van Tronity te gaan, auto details opzoeken en dan 'resume' aan te klikken.

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mpaj
J.Kossen schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:52:
[...]

... Dit is opnieuw aan te zetten door naar de webversie van Tronity te gaan, auto details opzoeken en dan 'resume' aan te klikken.

[Afbeelding]
Dit lijkt bij mij ook de oplossing te zijn geweest! Dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mpaj
@Stekker.app , jullie zijn lekker bezig! Goed om te zien dat jullie hier ook actief zijn! Nu een paar succesvolle (en 1 minder succesvolle) slimme laadacties gehad.
Wel jammer dat ik bij elke keer dat ik mijn auto thuis aan sluit, de laadsessie opnieuw slim moet maken. Is er een optie dat -wanneer ik de auto aansluit op mijn laadpaal thuis- ik een pop-up of notificatie krijg met de keuze om of direct, of uitgesteld te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
mr_jows schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:36:
[...]

Dank, lijkt me wel de moeite waard dan. Mijn dealer houdt overigens nog steeds vast aan 2e helft mei voor de RS.

Morgen ga ik het rond maken. Nu nog een laadpaal regelen. Ik hoor goede verhalen over de Easee Home.
Vandaag besteld. Was de eerste in Alkmaar, dat is dan wel weer leuk. Alle opties op de transport/bagage en trekhaakmeuk na. Levering eind mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 07-09 14:26
mr_jows schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:44:
[...]

Vandaag besteld. Was de eerste in Alkmaar, dat is dan wel weer leuk. Alle opties op de transport/bagage en trekhaakmeuk na. Levering eind mei.
Vandaag besteld en levering eind mei!? Hoe dan? De ‘normale’ Enyaq heeft minimaal 6 maanden levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPkes
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-07 21:34
Toen ik laatst (2maanden geleden) hoorde was het 14 maanden wachttijd voor levering (Kontich/België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
JPkes schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:05:
Toen ik laatst (2maanden geleden) hoorde was het 14 maanden wachttijd voor levering (Kontich/België)
Ik denk ook dat de 6 maanden totaal niet realistisch is, het was al lastig en nu met het gezeik in Oekraine kan het wel eens nog lastiger worden zoals het nieuws ook aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGro3772
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 08:33
Maat28 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:51:
[...]

Vandaag besteld en levering eind mei!? Hoe dan? De ‘normale’ Enyaq heeft minimaal 6 maanden levertijd.
Ja, dat is de marketing van de automerken. Als er een nieuw model geïntroduceerd wordt zullen deze eerste batch van bestellingen voorrang krijgen, want ze moeten natuurlijk op de wegen te zien zijn. Een auto alleen in een folder of site verkoopt niet.
Dus voor alle wachtenden op 'standaard' Enyaq; het zal wel nog langer duren. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
mr_jows schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:44:
[...]

Ook in die mooie kleur😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
PGro3772 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Ja, dat is de marketing van de automerken. Als er een nieuw model geïntroduceerd wordt zullen deze eerste batch van bestellingen voorrang krijgen, want ze moeten natuurlijk op de wegen te zien zijn. Een auto alleen in een folder of site verkoopt niet.
Dus voor alle wachtenden op 'standaard' Enyaq; het zal wel nog langer duren. :'(
Zeer slechte marketing dan om je klanten die reeds besteld hebben hierdoor langer te laten wachten. Klinkt overigens meer als een gladde verkooppraat van een dealer dan dat het ook daadwerkelijk zo gaat gebeuren. Ben benieuwd of je in mei de auto ook daadwerkelijk al krijgt! Ik zou de mijne 5 maanden geleden ook gaan ontvangen volgens de dealer…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 10:47
Maat28 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Zeer slechte marketing dan om je klanten die reeds besteld hebben hierdoor langer te laten wachten. Klinkt overigens meer als een gladde verkooppraat van een dealer dan dat het ook daadwerkelijk zo gaat gebeuren. Ben benieuwd of je in mei de auto ook daadwerkelijk al krijgt! Ik zou de mijne 5 maanden geleden ook gaan ontvangen volgens de dealer…..
Het lijkt me nochtans niet onlogisch dat ze voor een nieuw model al heel lang productieslots vrijgehouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
this schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:23:
[...]

Het lijkt me nochtans niet onlogisch dat ze voor een nieuw model al heel lang productieslots vrijgehouden hebben.
Tja die productieslots….ook die zou er zijn voor mijn ‘normale’ Enyaq eind vorig jaar. Naar mijn mening komt dit nieuwe coupe gedrocht gewoon veel te vroeg (sorry, smaken verschillen I know). Zorg dat je je zaakjes op orde hebt en ga dan verder uitbouwen. Bovendien loopt de ‘normale’ Enyaq als een tierelier, een coupé versie had rustig nog een jaartje kunnen wachten. Maar zoals aangegeven…..ben benieuwd of dit model idd in mei al geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Laatst online: 02-08 22:47
Hallo allemaal,

Nog net op valreep van de actie een Enyaq 60 uit voorraad kunnen private leasen. Nu maar hopen dat hij voor oktober geleverd is ivm subsidie.

Omdat het een voorraad auto is heb ik helaas geen opties kunnen kiezen en wordt de auto geleverd met de standaard 19’’ velg.
Nu zag ik op de Skoda webshop een 20’’ Asterion velg staan.
Heeft iemand deze onder zijn Enyaq liggen? Ik ben namelijk benieuwd hoe dit er in het echt uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoLinn
  • Laatst online: 07-07-2022
Als je een kleine 2 weken kan wachten dan heb ik je voorbeeld. Graphite grey met zwart/zilver asterion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
Binnenkort ga ik naar de dealer om volgens afspraak mijn stuur te laten vervangen i.v.m. de foutmeldingen wanneer de stuurverwarming is geactiveerd. Ik wilde tegelijk gebruik maken van de gelegenheid om de software te laten updaten; dit is wat ik nu heb en waarvan ik vermoed dat het niet geheel up-to-date is:
software 0792
ABT 106
navi 21.9

Als ik mij niet vergis heb ik een keer een afbeelding zien langs komen met hogere versienummers, maar dat kan ik niet terugvinden. Klopt het dat er inmiddels nieuwere versies zijn?

Ik ga ook nogmaals proberen de 'Scandinavian DRL' te laten activeren; de vorige keer dat ik bij de dealer was hebben ze dat niet gedaan, maar ik las dat er meer mensen zijn die dat is overkomen. Dus het verzoek gaat gewoon in de herhaling... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastehose
RoLinn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:02:
Als je een kleine 2 weken kan wachten dan heb ik je voorbeeld. Graphite grey met zwart/zilver asterion.
Ik ben erg benieuwd. De dealer kon mij er geen voorbeelden van geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:11
Mastehose schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:27:
Hallo allemaal,

Nog net op valreep van de actie een Enyaq 60 uit voorraad kunnen private leasen. Nu maar hopen dat hij voor oktober geleverd is ivm subsidie.

Omdat het een voorraad auto is heb ik helaas geen opties kunnen kiezen en wordt de auto geleverd met de standaard 19’’ velg.
Nu zag ik op de Skoda webshop een 20’’ Asterion velg staan.
Heeft iemand deze onder zijn Enyaq liggen? Ik ben namelijk benieuwd hoe dit er in het echt uitziet.
Huh? Waarom wachten tot oktober als het voorraad is? Of is de auto al besteld en noemen ze het daarom voorraad?

Ik hoop dat de subsidie voor nieuwe auto’s er nog is, maar prognoses zijn volgens mij augustus? De huidige brandstof prijzen zullen dat mijn inziens alleen maar versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11
Tukker87 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:45:
[...]

Of is de auto al besteld en noemen ze het daarom voorraad?
Dit inderdaad.... Auto dealers snappen niet echt wat het woord "Voorraad" betekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
Tukker87 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:45:
[...]

Huh? Waarom wachten tot oktober als het voorraad is? Of is de auto al besteld en noemen ze het daarom voorraad?

Ik hoop dat de subsidie voor nieuwe auto’s er nog is, maar prognoses zijn volgens mij augustus? De huidige brandstof prijzen zullen dat mijn inziens alleen maar versnellen.
Ze noemen het voorraad, als in; dat ze het als hun eigen voorraad besteld hebben. Deze auto’s staan dan al in bestelling en op de rol om geproduceerd te worden. Scheelt (hopelijk) in de levertijd.

Wat betreft de subsidie. Deze is al wel aan te vragen / te reserveren. Maar schijnbaar vindt er in oktober een prijswijziging plaats waardoor deze auto’s boven de 45k uitkomen en dus niet meer onder de subsidieregeling vallen.

Mij is verteld dat de laatste verwachting eind juli/begin augustus is. Maar gezien de ontwikkelingen in de wereld kan dat nog wel eens verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Hoi!

Ik sta op het punt een Enyaq 80 Sportline aan te schaffen. Reeds besteld model, dat is nog enigzins te doen met levertijd.

Nu zit niet alles er op wat ik zou willen ( mist family pakket, Sport plus pakket, en comfort stoel)

Zou zoiets nog later te monteren/activeren zijn? Snap dat bijvoorbeeld de stoelen echt een flinke investering vergt aangezien je dan de hele stoel vervangen moet. Maar misschien het family pakket wat makkelijker te doen.
Heeft iemand daar een idee van?

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Night89 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:43:
Hoi!

Ik sta op het punt een Enyaq 80 Sportline aan te schaffen. Reeds besteld model, dat is nog enigzins te doen met levertijd.

Nu zit niet alles er op wat ik zou willen ( mist family pakket, Sport plus pakket, en comfort stoel)

Zou zoiets nog later te monteren/activeren zijn? Snap dat bijvoorbeeld de stoelen echt een flinke investering vergt aangezien je dan de hele stoel vervangen moet. Maar misschien het family pakket wat makkelijker te doen.
Heeft iemand daar een idee van?
Stoelen: geen idee
Family pakket: lijkt me lastig en duur. USB in middenconsole achter zal wel te doen zijn, maar best prijzig denk ik, aansturing kinderslot nog complexer. Voor de zonne rollo's zal je wellicht andere binnendelen voor de deure moeten hebben. Misschien via demontagebedrijven verkrijgbaar.
Als met al geen quick and easy ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLinn
  • Laatst online: 07-07-2022
Bij een nieuw bestelde enyaq, wordt daar ook een granny lader bij geleverd? Of moet je die apart kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
RoLinn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:05:
Bij een nieuw bestelde enyaq, wordt daar ook een granny lader bij geleverd? Of moet je die apart kopen.
Moet je apart kopen. Of in de onderhandeling meenemen….ik heb het wel erbij kunnen regelen als ‘compensatie’ van de verlate levering (inclusief dakdragers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_jows
Pdro schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Ook in die mooie kleur😍
Je bedoelt wit? Ik heb geen mamba green gedaan. Mijn vrouw wilde dat niet en ik denk dat hij uiteindelijk iets te aanwezig is. Het blijft een Skoda he, geen Lamborghini ;) Het is een gezinsauto.

Ik wilde niet te donker, omdat dan de zwarte accenten en het dak er niet uitspringen. Vandaar dus wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
....

[ Voor 98% gewijzigd door Demiesehv op 17-03-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Demiesehv schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:43:
[...]

Ukraine heeft totaal geen invloed op skoda enyaq
Vandaag bij de dealer mijn enyaq rs besteld full opties op het projectie schermpje van de snelheid naar die was niet leverbaar.
Auto staat gepland 2e week mei.
Heel simpel de enyaq rs moet de weg op, voor reclame dus word er voor gezorgd dat die zsm geleverd gaat worden.
En de dealer zei er staan er zelfs als zo goed qls klaar.
Vreemd? Die infotainment plus was voor mij gewoon te bestellen….?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
mr_jows schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:45:
[...]

Vreemd? Die infotainment plus was voor mij gewoon te bestellen….?
Is al een jaar niet leverbaar, word gewoon niet geleverd.
Dealer zei ook je kan hem bestellen maar word toch niet geplaatst.
Dus om vertraging of gedoe te voorkomen maar er af gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Demiesehv schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:49:
[...]

Is al een jaar niet leverbaar, word gewoon niet geleverd.
Dealer zei ook je kan hem bestellen maar word toch niet geplaatst.
Dus om vertraging of gedoe te voorkomen maar er af gelaten.
Is bij mij niets over gezegd. Die demo had t ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
mr_jows schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:56:
[...]

Is bij mij niets over gezegd. Die demo had t ook gewoon.
Tuurlijk zit het op de demo, die staat full.
Maar je ziet het vanzelf in mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Demiesehv schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:43:
[...]

Ukraine heeft totaal geen invloed op skoda enyaq
Vandaag bij de dealer mijn enyaq rs besteld full opties op het projectie schermpje van de snelheid naar die was niet leverbaar.
Auto staat gepland 2e week mei.
Heel simpel de enyaq rs moet de weg op, voor reclame dus word er voor gezorgd dat die zsm geleverd gaat worden.
En de dealer zei er staan er zelfs als zo goed qls klaar.
Heel simpel dit heel simpel dat.....
Ik hoop voor je dat je in mei kunt gaan rijden maar ik denk dat ze je een dikke worst voorhouden en dat ze je goedgelovigheid maar al te fijn vinden. Demo, niet rijdbaar, is tot eind maart bij verschillende dealers....
Kan me niet voorstellen dat in mei al geleverd gaat worden.
Bij Enyaq SUV ging het precies hetzelfde. Zou in januari 2021 geleverd gaan worden....werd echter 21 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felt
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-04-2023
bram2700 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:02:
Binnenkort ga ik naar de dealer om volgens afspraak mijn stuur te laten vervangen i.v.m. de foutmeldingen wanneer de stuurverwarming is geactiveerd. Ik wilde tegelijk gebruik maken van de gelegenheid om de software te laten updaten; dit is wat ik nu heb en waarvan ik vermoed dat het niet geheel up-to-date is:
software 0792
ABT 106
navi 21.9

Als ik mij niet vergis heb ik een keer een afbeelding zien langs komen met hogere versienummers, maar dat kan ik niet terugvinden. Klopt het dat er inmiddels nieuwere versies zijn?

Ik ga ook nogmaals proberen de 'Scandinavian DRL' te laten activeren; de vorige keer dat ik bij de dealer was hebben ze dat niet gedaan, maar ik las dat er meer mensen zijn die dat is overkomen. Dus het verzoek gaat gewoon in de herhaling... :)
Als ik het goed heb, kan hij momenteel voorzien zijn van de volgende software:
Navigatiedatabase 22.9
ABT software 109
Software 0795

De Scandinavian DRL probeerde ik middels de OBDeleven (als leek zijnde overigens) maar dat is nog niet gelukt, hij geeft aan dat die functie niet ondersteund wordt (ik heb de matrixlampen). Mogelijk is je dealer net zo leek als ik op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Demiesehv schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Tuurlijk zit het op de demo, die staat full.
Maar je ziet het vanzelf in mei.
Als ze m leveren zonder HUD accepteer ik m niet. Simpel. Niet mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
mr_jows schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:13:
[...]

Als ze m leveren zonder HUD accepteer ik m niet. Simpel. Niet mijn probleem.
Lees de kleine lettertjes maar in je contract het is wel jou probleem, worden genoeg autos nu afgeleverd waar opties op ontbreken.
Maar denk je dat hun het boeid dat jij hem dan niet accepteerd staan 100 wachtende achter je die hem direct nemen op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

RandomNick schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Stoelen: geen idee
Family pakket: lijkt me lastig en duur. USB in middenconsole achter zal wel te doen zijn, maar best prijzig denk ik, aansturing kinderslot nog complexer. Voor de zonne rollo's zal je wellicht andere binnendelen voor de deure moeten hebben. Misschien via demontagebedrijven verkrijgbaar.
Als met al geen quick and easy ben ik bang.
Bedankt voor je antwoord!
Was er al een beetje bang voor 😁 niet het einde van de wereld, maargoed.

Hebben jullie per ongeluk ook nog ideeën over een goede laadpaal voor thuis? Zo veel verschillende merken..
Heb reeds 3x25a in de meterkast.
En zou leuk zijn als het goed samen kan werken met Home Assistant.

Vanmiddag is mij een f1rst Cube aangeraden, is dat wat? Klinkt prima volgens de site maar dat zegt natuurlijk niet alles 😅

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Demiesehv schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:24:
[...]

Lees de kleine lettertjes maar in je contract het is wel jou probleem, worden genoeg autos nu afgeleverd waar opties op ontbreken.
Maar denk je dat hun het boeid dat jij hem dan niet accepteerd staan 100 wachtende achter je die hem direct nemen op dat moment.
Zien we dan wel weer. Het is mij iig niet medegedeeld. Dan moet er wat aan de prijs gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
mr_jows schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:36:
[...]

Zien we dan wel weer. Het is mij iig niet medegedeeld. Dan moet er wat aan de prijs gebeuren.
Eerst niet accepteren en nu weer iets met de prijs.
Iets met een blad en een boom 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Demiesehv schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:37:
[...]

Eerst niet accepteren en nu weer iets met de prijs.
Iets met een blad en een boom 😂😂😂
Nou, zolang mij niets wordt verteld en hij zo geleverd wordt, accepteer ik m niet. Dan wacht ik wel. Bellen ze van te voren, dan kan ik daar zelf een keuze over maken. Dat is het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
Night89 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:29:
[...]

Bedankt voor je antwoord!
Was er al een beetje bang voor 😁 niet het einde van de wereld, maargoed.

Hebben jullie per ongeluk ook nog ideeën over een goede laadpaal voor thuis? Zo veel verschillende merken..
Heb reeds 3x25a in de meterkast.
En zou leuk zijn als het goed samen kan werken met Home Assistant.

Vanmiddag is mij een f1rst Cube aangeraden, is dat wat? Klinkt prima volgens de site maar dat zegt natuurlijk niet alles 😅
Ik zat te denken aan een Wallbox Pulsar. Wat ik lees goede functionaliteiten met de app en een vaste kabel aan de box zelf (voor mij een pre).

Ik vraag me alleen af of ik een 22kw box op 3x25a kan aansluiten of dat je dan moet verzwaren. Want dat laatste is met vastrecht écht niet rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
Mastehose schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:50:
[...]

Ik zat te denken aan een Wallbox Pulsar. Wat ik lees goede functionaliteiten met de app en een vaste kabel aan de box zelf (voor mij een pre).

Ik vraag me alleen af of ik een 22kw box op 3x25a kan aansluiten of dat je dan moet verzwaren. Want dat laatste is met vastrecht écht niet rendabel.
Mij is verteld dat je dan moet verzwaren. Niet echt rendabel.
Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.