Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.454 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 20:22
Vraagje; heeft temperatuur veel invloed op het laden? Sta nu bij een fast charger van Shell vlakbij Apeldoorn op de A50, 160kW lader en ben de enige. Was al een half uur op de snelweg aan het rijden en leeggereden tot 8% ongeveer. Laadsnelheid komt niet boven de 65kW, voelt een beetje alsof er meer in had gezeten...

Maar het is natuurlijk 1 graden buiten, dus dat zou een aardig effect kunnen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door ervh op 26-02-2022 22:00 ]

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:42
ervh schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:00:
Vraagje; heeft temperatuur veel invloed op het laden? Sta nu bij een fast charger van Shell vlakbij Apeldoorn op de A50, 160kW lader en ben de enige. Was al een half uur op de snelweg aan het rijden en leeggereden tot 8% ongeveer. Laadsnelheid komt niet boven de 65kW, voelt een beetje alsof er meer in had gezeten...

Maar het is natuurlijk 1 graden buiten, dus dat zou een aardig effect kunnen hebben.
https://www.google.com/se...lient=mobile-gws-wiz-serp

** De vraagsteller toont weinig eigen inzet, maar simpelweg met enkel een link redirecten naar een zoekmachine is ook niet wenselijk. Maar afijn, het antwoord staat er wel ;) **

[ Voor 180% gewijzigd door Taro op 27-02-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:38
Ik blijf het lastig vinden om blij te zijn met de auto. Auto heeft langer bij de dealer gestaan dan alle voorgaande autos die ik heb gehad. Al zoveel problemen gehad waarvan enkele niet oplosbaar zoals een scheve HUD en onnauwkeurige AR projectie. Van complete vervanging van de besturingsunit als het raam. Inmiddels wacht ik ook al weken op een nieuw stuur vanwege de TA melding, erg vervelend! Nu heb ik een lekkage in de auto waarvan ik de oorzaak nog niet gevonden heb. Hemelbekleding en rugleuning waren droog, evenals alles rondom het raam. Het vocht lijkt vanaf de kofferbak naar binnen te zijn getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wqv2NTghO90PpyJ9hqTRSwwjFmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIIsni5Bo3KIlohrJ5GfV9TU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door funkylicious op 27-02-2022 06:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@ervh Ja, dat heeft invloed, maar dat vermoeden had je zo te zien zelf ook al. Een lage temperatuur van een accu heeft invloed op de laadcurve, range en prestaties.

Verschillende EV's verwarmen daarom de accu's ook voor als bekend is dat een (snel)lader als navigatiedoel is ingesteld.

Door middel van de zoekfunctie kan je dergelijke antwoorden overigens een volgende keer gemakkelijk terugvinden, we verwachten hier wel dat je meer eigen inzet toont.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mestief
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 23:06
funkylicious schreef op zondag 27 februari 2022 @ 06:56:
Ik blijf het lastig vinden om blij te zijn met de auto. Auto heeft langer bij de dealer gestaan dan alle voorgaande autos die ik heb gehad. Al zoveel problemen gehad waarvan enkele niet oplosbaar zoals een scheve HUD en onnauwkeurige AR projectie. Van complete vervanging van de besturingsunit als het raam. Inmiddels wacht ik ook al weken op een nieuw stuur vanwege de TA melding, erg vervelend! Nu heb ik een lekkage in de auto waarvan ik de oorzaak nog niet gevonden heb. Hemelbekleding en rugleuning waren droog, evenals alles rondom het raam. Het vocht lijkt vanaf de kofferbak naar binnen te zijn getrokken.

[Afbeelding]
Met zulke problemen kan ik goed begrijpen dat de lol er snel af is.
Hoop dat het snel en correct opgelost wordt.
Weet niet of je zakelijk of prive rijdt.Maar indien zakelijk mss met de leasemaatschappij in gesprek, dat je geen vertrouwen meer hebt in deze auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 22:50
ervh schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:00:

Sorry maar dit is toch echt 1 van de meest besproken onderwerpen binnen Deel 1 EN Deel 2 van dit forum. Dit zegt me dat je niet echt de zoek functie binnen het forum hebt gevonden. Het antwoord is JA en temperatuur is na limitaties van de hardware (max laadvermogen auto en lader) DE beperkende factor. Paar dagen geleden heeft er op dit forum nog een mooie link gestaan waarin je precies kunt zien. Wat de optimale temperatuur van de batterijen is. Ik nodig je uit deze link te vinden d.m.v. de zoekfunctie op dit platform

"Am Schnell-Lader im Winter mit dem Skoda ENYAQ maximale Ladeleistung? - So klappt es garantiert"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:20

[Afbeelding]
Mooi balen ja.
Het lijkt op een probleem van de eerste BMW 1-serie die ik had. Daar bleek uiteindelijk dat de chassiskokers van het achterframe vol met water liepen en dat zagen mensen dan vaak terug doordat de onderzitting van de achterbank nat werd. Het water liep er in via de achterbumper, en dit gebeurde vaak als men ooit een paaltje of iets dergelijks had geraakt bij het achteruit rijden waardoor het bumperpaneel licht ontzet raakte.
Aan de onderkant van de auto zaten gaten in de chassiskokers waar rubberen dopjes op zitten. Als je die er uittrok dan liep er zo een straal water uit:(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvefferen
BAJ82 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:45:
[...]

Mooi balen ja.
Het lijkt op een probleem van de eerste BMW 1-serie die ik had. Daar bleek uiteindelijk dat de chassiskokers van het achterframe vol met water liepen en dat zagen mensen dan vaak terug doordat de onderzitting van de achterbank nat werd. Het water liep er in via de achterbumper, en dit gebeurde vaak als men ooit een paaltje of iets dergelijks had geraakt bij het achteruit rijden waardoor het bumperpaneel licht ontzet raakte.
Aan de onderkant van de auto zaten gaten in de chassiskokers waar rubberen dopjes op zitten. Als je die er uittrok dan liep er zo een straal water uit:(.
Hier ook zelfde verschijnsel gehad met een VW Polo uit 2004, om gek van te worden. Soort gelijk probleem zoals hier boven beschreven wordt. @funkylicious Succes er mee, hopelijk vinden ze snel de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:11
Opperhoof schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:15:
Afgelopen tijd ben ik meer gaan kijken naar de verbruik- en rijbereikcijfers die worden weergegeven op de schermen in de auto. Ik heb een iV60.

Netto capaciteit: 58 kwh
vertrokken met 100% batterij en voorverwarmd.
Gereden: 247 km
Verbruik sinds opladen: 20,3 kwh/100km
Rest capaciteit: 6%

Omgerekend heb ik dus 2,47*20,3 = 50,14 kwh verbruikt.
Ik zou dan verwachten dat ik nog 1-(50,15/58) = 14% over heb.
Is mijn batterij nu al na 5 maanden en 10k km gedegradeerd tot netto 53,3 kwh?
Of klopt het systeem niet? Of heb je nog 14-6=8% reserve batterij over als de auto zegt 0%?

Volgens mijn NM laadpaal is er 56,8kwh ingegaan om hem weer tot 100% op te laden. Ik las op internet dat een laadverlies van +/- 10% realistisch is om AC om te zetten naar DC en de accu te laden. Dan zou er maar 51k wh netto geladen zijn, wat redelijk goed aansluit bij de 50,14kwh die ik verbruikt heb.

Zijn er rijders die dit ook al eens bekeken hebben? Is er een manier om de degradatie van de accu in te zien/te meten?
Trap je goed door of is 20kW per 100km heel gemiddeld in stad en snelweg? Want dat is best teleurstellend tov een iv80 van een maat van mij. Die claimt dat hij ongeveer 18 op 100 rijdt nu (stad en snelweg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 22:35
kx22 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:13:
[...]

Trap je goed door of is 20kW per 100km heel gemiddeld in stad en snelweg? Want dat is best teleurstellend tov een iv80 van een maat van mij. Die claimt dat hij ongeveer 18 op 100 rijdt nu (stad en snelweg).
Dit is heel moeilijk te vergelijken omdat er te veel variabelen zijn. Met mijn iv80 kom ik tijdens de vorstperiode rond de 25/26 per 100km uit. Nu de temperatuur iets oploopt komt mijn gemiddelde rond de 20 uit. Maar afgelopen vrijdag richting een vakantiepark had ik duidelijk wind tegen en zat ik ook op 25.5 per 100km bij een gemiddelde snelheid van 110.

Ook best beschamend om te zien dat de grote vakantieparken vele honderden huisjes hebben en totaal 4 oplaadpalen. #manmanman. Vanaf vrijdagmiddag paar keer wezen kijken of er al plek was, maar telkens staan er andere full EV's te laden. Geen laadpaalklevers, maar enthousiaste ev rijders. Vanmorgen bij de receptie maar eens gevraagd hoe ik dan thuis moest komen. Met pijn en moeite mocht ik de auto het park oprijden en dan maar bij het huisje laden via de granny lader. Gelukkig heb ik altijd een 30 meter verlengkabel in de auto liggen. Die mij afgelopen jaren met diverse EV's al vele keren gered heeft in Frankrijk op de camping of Oostenrijk tijdens het F1 weekend.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
mestief schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Met zulke problemen kan ik goed begrijpen dat de lol er snel af is.
Hoop dat het snel en correct opgelost wordt.
Weet niet of je zakelijk of prive rijdt.Maar indien zakelijk mss met de leasemaatschappij in gesprek, dat je geen vertrouwen meer hebt in deze auto.
Dat hoop ik ook. Weinig vertrouwen in de dealer aangezien ik bij elk probleem tekens maanden geduld moest hebben voor een afspraak. Bij deze melding zou de werkplek dezelfde dag nog bellen, maar dat hebben ze ook niet gedaan. Ik heb de auto zakelijk gekocht bij PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
BAJ82 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:45:
[...]

Mooi balen ja.
Thx! Ik vond het al zo vreemd dat ik in de kofferbak geen nattigheid kon vinden. Wellicht komt het door een strip die ze op de achterbumper hebben aangebracht waardoor het water tussen de klep en strip moeilijker wegloopt. Hoe dan ook, de dealer mag het uitzoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door funkylicious op 27-02-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Misschien dat ik er overheen gelezen heb maar is het sowieso aan te raden om het stuurwiel te laten vervangen of zou het met de volgende update ook opgelost moeten zijn als je continue de TA meldingen krijgt i.c.m. stuurwielverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:11
SSJVegito schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:59:
Misschien dat ik er overheen gelezen heb maar is het sowieso aan te raden om het stuurwiel te laten vervangen of zou het met de volgende update ook opgelost moeten zijn als je continue de TA meldingen krijgt i.c.m. stuurwielverwarming.
Het gaat om een aansturingsmodule, als het software was geweest dan was dit updaten denk ik de kortste klap (en veel voordeliger) geweest in de werkplaats. Aangezien ze het hele stuur vervangen zou ik toch een afspraak inplannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:06

[Afbeelding]
Ontzettend vervelend inderdaad. Maar zou het niet kunnen zijn dat er iets van bovenaf gelekt heeft? Flesje oid? Als het water van onder zou komen zou toch eerst heel het kussen volgezogen moeten zijn eer dat je iets aan de bovenkant ziet? Is de kofferbak ook nat? Als het uit de kofferbak komt zou je daar toch ook vocht moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Tukker87 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:13:
[...]

Het gaat om een aansturingsmodule, als het software was geweest dan was dit updaten denk ik de kortste klap (en veel voordeliger) geweest in de werkplaats. Aangezien ze het hele stuur vervangen zou ik toch een afspraak inplannen.
Inderdaad laten vervangen, je krijgt er waarschijnlijk wel soms een zelfde soort melding voor terug wanneer je stuurverwarming na en wat langere tijd uit zet. Maar dat is dan op te lossen door de verwarming bijv op stand 1 weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBR1984
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-07 20:30
Hi, zijn er meer mensen die problemen hebben met afspelen van (DAB) radio en Spotify?

Meestal staat ie bij mij op 538, dat speelt ie dan gewoon af.
Gisteren wilde ik hem op een andere zender zetten, dan komt er 0 geluid (bij geen enkele zender).

Als ik Android Auto gebruik en daar Spotify wil afspelen hoor ik ook niks (alleen als ik de Android Auto koppeling uitzet, dan weer wel - maarja, dan heb ik weer geen navigatie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
DBR1984 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:39:
Hi, zijn er meer mensen die problemen hebben met afspelen van (DAB) radio en Spotify?

Meestal staat ie bij mij op 538, dat speelt ie dan gewoon af.
Gisteren wilde ik hem op een andere zender zetten, dan komt er 0 geluid (bij geen enkele zender).

Als ik Android Auto gebruik en daar Spotify wil afspelen hoor ik ook niks (alleen als ik de Android Auto koppeling uitzet, dan weer wel - maarja, dan heb ik weer geen navigatie)...
ik wissel veel tussen spotify en radio. Dat gaat meestal goed. Heel af en toe heb ik zelfde probleem als jij: dat ik geen geluid krijg en de volumeknop niet reageert.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:21
Nu we het toch even over media playback hebben, ik liep tegen het volgende aan en vroeg me af of ik iets over het hoofd zie. Als ik iets van audio afspeel op mijn Android telefoon via bluetooth, dus niet via een AA maar gewoon een mp3 met de muziek speler app van de telefoon of ik speel een Youtube video af, dan hoor ik de audio wel maar er verschijnt nergens een playback scherm of info waar je ziet wat er afgespeeld wordt en waar je wat playback controls hebt zoals play/pauze etc.
In mijn vorige auto hoefde ik maar op media te drukken en zag gewoon een scherm met playback info. Ik heb toch redelijk wat bekeken maar kan het echt nergens vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Pimmr schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:29:
Nu we het toch even over media playback hebben, ik liep tegen het volgende aan en vroeg me af of ik iets over het hoofd zie. Als ik iets van audio afspeel op mijn Android telefoon via bluetooth, dus niet via een AA maar gewoon een mp3 met de muziek speler app van de telefoon of ik speel een Youtube video af, dan hoor ik de audio wel maar er verschijnt nergens een playback scherm of info waar je ziet wat er afgespeeld wordt en waar je wat playback controls hebt zoals play/pauze etc.
In mijn vorige auto hoefde ik maar op media te drukken en zag gewoon een scherm met playback info. Ik heb toch redelijk wat bekeken maar kan het echt nergens vinden. Iemand een idee?
Dit is bij de Enyaq ook zo. Bij media en als de source dan op je telefoon staat dan moet je daarmee je telefoon kunnen bedienen. Je kan in media de handle die rechts in beeld staat naar links swipen dan moet je de controls krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Ik zag in het menu dat mijn eerste servicebeurt over 444 dagen is..
Moet hij niet eerder een keer nagekeken worden 8)7, heb er al 25k opzitten en als ik pas over anderhalf jaar een keer hoef langs te komen lijkt mij dat toch wel lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
SSJVegito schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Dit is bij de Enyaq ook zo. Bij media en als de source dan op je telefoon staat dan moet je daarmee je telefoon kunnen bedienen. Je kan in media de handle die rechts in beeld staat naar links swipen dan moet je de controls krijgen.
OK bedankt. Je moet het dus wel kunnen opvragen, dat ga ik nog even bekijken.
Het is als ik het begrijp dus niet zo dat deze automatisch verschijnt alszijnde "actieve playback", zodra je naar het media menu gaat, dat was ik wel gewend. Maar misschien komt het wel omdat ik tegelijktijdig ook AA actief heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
Thiazzz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:52:
Ik zag in het menu dat mijn eerste servicebeurt over 444 dagen is..
Moet hij niet eerder een keer nagekeken worden 8)7, heb er al 25k opzitten en als ik pas over anderhalf jaar een keer hoef langs te komen lijkt mij dat toch wel lang?
Dat is juist het mooie van elektrisch rijden.
Minder service beurten.
Heb er zelf 38k op staan. Nog geen melding gehad voor beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasVanThillo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-09 16:07
crimby schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:42:
[...]

Nice! Heb je lang op moeten wachten.
eens hij geleverd zal zijn een kleine 10 maanden jammer genoeg toch nog.
Al bij al kan ik hier over zagen maar mijn vorige bedrijfswagen skoda superb was 12 maanden wachten (2 jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasVanThillo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-09 16:07
p.d.s.mane schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Inderdaad goed nieuws!
Natuurlijk voor jouw, maar ook voor iedereen die nog steeds wacht: er worden blijkbaar nog (of weer?) Enyaq's geproduceerd, dus er is blijkbaar geen gebrek (meer?) aan onderdelen die elke Enyaq nodig heeft.

De mijne was een maand geleden bijna klaar, maar dan bleek eea onderdeel te ontbreken, waardoor hij eerst uit de productie werd gehaald, en na 3 weken naar de "banking" verplaatst, waar hij nu al een week staat --- zo ver ik via mijn dealer begrijp.

Welke versie/specs/opties heb jij wel (of niet) besteld? Dan zou ik kunnen "gokken" waarop de mijne (80 Sportline Arctic Zilver met alles behalve Crystal Face, warmtepomp, elektr. bestuurdersstoel, 21" Betria velgen) moet wachten.

Dank!
Ik heb alles erop zitten IV80 buiten warmtepomp, pano dak en heads up display wegens de gemelde productieissues toendertijd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artskeohnaj
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-03 07:36
lvefferen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:43:
[...]

Sorry maar dit is toch echt 1 van de meest besproken onderwerpen binnen Deel 1 EN Deel 2 van dit forum. Dit zegt me dat je niet echt de zoek functie binnen het forum hebt gevonden. Het antwoord is JA en temperatuur is na limitaties van de hardware (max laadvermogen auto en lader) DE beperkende factor. Paar dagen geleden heeft er op dit forum nog een mooie link gestaan waarin je precies kunt zien. Wat de optimale temperatuur van de batterijen is. Ik nodig je uit deze link te vinden d.m.v. de zoekfunctie op dit platform

"Am Schnell-Lader im Winter mit dem Skoda ENYAQ maximale Ladeleistung? - So klappt es garantiert"
Als aanvulling hierop: afgelopen week op wintersport geweest naar Italië met m’n IV80. Elke keer 15 min voor het laden de Drive in “B” gezet. Werkt perfect en leverde tussen de 10 en 70% altijd 120/125KW laden op en soms zelfs 129KW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
Artskeohnaj schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:01:
[...]

Als aanvulling hierop: afgelopen week op wintersport geweest naar Italië met m’n IV80. Elke keer 15 min voor het laden de Drive in “B” gezet. Werkt perfect en leverde tussen de 10 en 70% altijd 120/125KW laden op en soms zelfs 129KW.
Mag ik vragen welke sneeuwkettingen je hebt voor de IV80? Ik heb 255/50 R19 winterbanden achter en moeite om geschikte sneeuwkettingen te vinden met schakels die niet dikker zijn dan 9mm zoals wordt voorgeschreven door Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 10:28
BAJ82 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:07:
[...]

Mag ik vragen welke sneeuwkettingen je hebt voor de IV80? Ik heb 255/50 R19 winterbanden achter en moeite om geschikte sneeuwkettingen te vinden met schakels die niet dikker zijn dan 9mm zoals wordt voorgeschreven door Skoda.
Op de site van Skoda kan je deze "scoren": https://shop.skoda.nl/aut...oup=enyaq-iv&page=7&cid=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
SSJVegito schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Ok. Handle naar links swipen, die had ik dus even gemist |:(
Jammer dat dit niet automatisch gebeurt als je iets afspeelt.

Maar ik ben er ook achter dat deze combinatie samen met AA draadloos verbonden niet helemaal lekker werkt en dat brengt me weer bij het volgende, wat ik ook al eerder had gevraagd. Weet iemand hoe je AA werkend krijgt dmv USB kabel in plaats van Bluetooth?
AA draadloos is merkbaar langzamer dan dmv kabel. Bij vertrekken in de auto duurt het zeker een minuut voordat AA gestart is. Met kabel is dat een paar seconden. Irritant als je met maps wilt navigeren en iets wilt instellen, moet je dus wachten. Verder is het laden van playlists in Spotify nogal traag.
In AA settings kan ik wel "Draadloze Android Auto" uitzetten, maar dan wordt de auto helemaal niet herkend bij aansluiten van de kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artskeohnaj
  • Laatst online: 17-03 07:36
BAJ82 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:07:
[...]

Ik heb loopvlak kettingen gehuurd bij een Landrover/Jaguar dealer. Heb de 255/45 R20 Vega velgen, daar heeft Skoda geen kettingen voor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Is de projectie van het Skoda logo op de grond vanuit de spiegels veranderd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1vg30TYg1eQBXUU4yHdz69FYPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XionTiRKnb1hB3mxofTwY8Cz.jpg?f=fotoalbum_large

Dit ziet er bij mij aan beide zijden hetzelfde uit.
Ik kan me heugen dat dit eerder anders was.

Ik kan geen schade of iets dergelijks constateren bij de lens, zowel visueel als op tast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
ManiacScum schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:25:

[Afbeelding]

Ik kan geen schade of iets dergelijks constateren bij de lens, zowel visueel als op tast.
Is hierboven ook al eens voorbij gekomen. Er zit waarschijnlijk vuil in het lensje. Heb er elders meer foto’s van voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Voor degene die nog wachten op de levering, fingers crossed!

https://www.autoweek.nl/a...iv-terug-wegens-oekraine/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud

[Afbeelding]

Nog maar eens goed kijken, als het goed is niet hetzelfde aab beide kanten.
Heb het probleem ook zoals vele anderen. Sommigen hebben zelfs een wit vlak, dus niets meer te lezen.
Ik heb melding bij dealer gedaan. Nog niets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 10:47
goetfoud schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Heb het probleem ook zoals vele anderen. Sommigen hebben zelfs een wit vlak, dus niets meer te lezen.
Valt dat er eigenlijk uit te halen? Dat je enkel nog wit licht ziet en geen logo meer?
Want ik vind dat er best kitscherig uitzien, totaal niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
this schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Valt dat er eigenlijk uit te halen? Dat je enkel nog wit licht ziet en geen logo meer?
Want ik vind dat er best kitscherig uitzien, totaal niet mijn ding.
Weet ik niet. Zou ik ook fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Stekker.app schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:55:
[...]

Goed nieuws! Gisteren hebben we een probleem met de koppeling met Skoda opgelost. Dit issue speelde vanaf dinsdag en was de reden dat o.a. @Mavom problemen had met het uitgesteld laden. Als het goed is, is dat nu dus verholpen!

Super bedankt allemaal dat jullie Stekker gebruiken en ons helpen om de kinken uit de kabel te halen door feedback te geven.

We hopen dat jullie ons blijven helpen met testen, en als iemand nog problemen ervaart horen we het heel graag (via onze inbox of via support@stekker.app).
Ik ben bang dat het (wellicht dankzij de brakke servers van VAG) toch niet gaat werken. Afgelopen twee dagen (nachten eigenlijk) weer een poging gedaan. Ene nacht 10% bijgeladen, en 24 foutmeldingen van de Skoda app dat er geen verbinding mogelijk is.
Vanmorgen 0% bijgeladen en eveneens 24 meldingen van de Skoda app dat er geen verbinding mogelijk is.
Het ligt vast bij Skoda, en er zijn zo te zien heel veel pogingen gedaan als het niet lukt, echter als het resultaat steeds is dat er niet geladen wordt is er voor mij eigenlijk geen reden om de Stekker app te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acWQDAzSKSDl1PEm_UjjZJdjYsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xvq4bfTGkoruxGvUlnimZeWO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door RandomNick op 02-03-2022 06:23 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58

[Afbeelding]

Dit is de carnaval confetti stand *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
  • Laatst online: 12-11-2024
28twinplug schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Zeker niet, heb het een paar weken geleden ook gemeld. het is ook een beetje gek dat er verschillende temperatuur lucht uit de roosters komt. Lijkt net of ze in het midden de buisjes verkeerd om aangesloten hebben....
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69987276
Mbt de koude lucht uit de middelste ventilatie in de midsenconsole. Gisteren hebben ze bij mij op verzoek van skoda het temperatuurs verschil gemeten. Echter pas na het opnieuw instellen van de basis instellingen. Nu kwamen ze terug met de melden dat er 2 graden verschil tussen zat. Die 2 graden verschil kan me gestolen worden hij blaast nu ineens verwarmde lucht mijn kant op
?!? Wat mij betreft gemaakt na 4 afspraken. Basisinstellingen waren al een keer eerder terug gezet kachelhuis stelkleppen zijn vervangen en nu werkt alles ineens weer. Passagierskant krijgt bij eco weinig tot geen blower bestuurderskant wordt voorzien van warme lucht. Hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 10:47
JayEm schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:12:
[...]

Mbt de koude lucht uit de middelste ventilatie in de midsenconsole. Gisteren hebben ze bij mij op verzoek van skoda het temperatuurs verschil gemeten. Echter pas na het opnieuw instellen van de basis instellingen. Nu kwamen ze terug met de melden dat er 2 graden verschil tussen zat. Die 2 graden verschil kan me gestolen worden hij blaast nu ineens verwarmde lucht mijn kant op
?!? Wat mij betreft gemaakt na 4 afspraken. Basisinstellingen waren al een keer eerder terug gezet kachelhuis stelkleppen zijn vervangen en nu werkt alles ineens weer. Passagierskant krijgt bij eco weinig tot geen blower bestuurderskant wordt voorzien van warme lucht. Hopelijk blijft het zo.
Is 2 graden verschil niet relatief veel? Zeker als je het tegelijk hebt, kan ik me inbeelden dat je dan de minst warme van de 2 als koud gaat aanvoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayEm
  • Laatst online: 12-11-2024
this schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:30:
[...]

Is 2 graden verschil niet relatief veel? Zeker als je het tegelijk hebt, kan ik me inbeelden dat je dan de minst warme van de 2 als koud gaat aanvoelen.
Ik kan de kachel iets hoger instellen op automatische modus blaast hij toch geen lucht naar de passagier. Voorheen was het echt onverwarmde koude lucht welke als een soort waterval over je arm en been storte. Zelfs lauw is al beter ;) maar ik voel echt warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Dit was inhoudelijk al grotendeels bekend en besproken; maar hierbij alsnog een artikeltje over de ME3 software

https://www.autoweek.nl/a...are-update-naar-enyaq-iv/

[ Voor 7% gewijzigd door Wootism op 02-03-2022 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Gisteren een rit van 950km naar Frankrijk gemaakt. Ging zoals verwacht weer prima en de auto rijd heerlijk.

Alleen helaas direct bij vertrek de melding "travelassist niet beschikbaar". Toen dacht ik; balen, maar dat lost zich meestal vanzelf weer op na de auto even uit zetten.
Helaas... 950km gereden zonder ACC en TA.
Dat is nog niet het ergste; iedere minuut gaf die een melding met bijbehorende piep. Soms 2 minuten niet en dan weer 5x achter elkaar.
Rete irritant als je dat 12 uur achter elkaar hebt...

Gelukkig nu na een nachtje staan is de melding weg.
Lijkt erop dat ik ook een nieuw stuur moet hebben.
Bijzonder is; auto is al 9 maanden in gebruik en staat al 28000 km op zonder ooit deze melding te hebben gehad.

Ik meende trouwens dat iedereen die dit probleem had het alleen had icm stuurverwarming aan?
Ik merkte geen verschil met stuurverwarming aan of uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Jasperzzz op 02-03-2022 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
Jasperzzz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:06:
Gisteren een rit van 950km naar Frankrijk gemaakt. Ging zoals verwacht weer prima en de auto rijd heerlijk.

Alleen helaas direct bij vertrek de melding "travelassist niet beschikbaar". Toen dacht ik; balen, maar dat lost zich meestal vanzelf weer op na de auto even uit zetten.
Dat is nog niet het ergste; iedere minuut gaf die een melding met bijbehorende piep. Soms 2 minuten niet en dan weer 5x achter elkaar.

Bijzonder is; auto is al 9 maanden in gebruik en staat al 28000 km op zonder ooit deze melding te hebben gehad.

Ik meende trouwens dat iedereen die dit probleem had het alleen had icm stuurverwarming aan?
Ook ik had gisteren deze melding, ik moet je zeggen dat ik het na 5KM al helemaal beu was. Ook bij mij vanochtend de melding weer weg. Waarschijnlijk een storing in de frontradar of sensoren. Ik had stuurverwarming niet aan staan dus ik denk niet dat het vanuit het stuur komt (bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik heb hetzelfde probleem nou ook een paar keer gehad. Onlangs kwam ik er achter dat het wegging toen ik op de stuurverwarming knop drukte. Nog niet vaker kunnen testen!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
lvefferen schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:54:
[...]

Ook ik had gisteren deze melding, ik moet je zeggen dat ik het na 5KM al helemaal beu was. Ook bij mij vanochtend de melding weer weg. Waarschijnlijk een storing in de frontradar of sensoren. Ik had stuurverwarming niet aan staan dus ik denk niet dat het vanuit het stuur komt (bij mij).
Gelukkig gaat het menselijk brein op een gegeven moment dingen vanzelf filteren. Althans, daar lijkt het op :)
Maar neemt niet weg dat het klote is.

Bijzondere is dat de front assist wel gewoon werkte want hij remde wel af als je dicht op andere auto's kwam. Line assist werkte ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
Solomon schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:02:
Ik heb hetzelfde probleem nou ook een paar keer gehad. Onlangs kwam ik er achter dat het wegging toen ik op de stuurverwarming knop drukte. Nog niet vaker kunnen testen!
Helaas maakte dat niets uit bij mij. Van alles geprobeerd in die 12 uur maar niks werkte helaas.
Waarschijnlijk had het wel gewerkt als ik de auto 10 min uit en op slot had gezet. Dat wel geprobeerd, maar dan tijdens laden. Dan gaat de auto niet echt uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Solomon schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:02:
Bij mij werkt dit meestal ook maar soms moet de auto echt even uit en weer aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
SSJVegito schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:49:
[...]

Bij mij werkt dit meestal ook maar soms moet de auto echt even uit en weer aan.
Volgensmij zijn het twee verschillende problemen:

1- gerelateerd aan stuurverwarming (vaak met origineel stuur, minder vaak met nieuw stuur en andersom getriggerd)
— dit geeft dan de melding bovenin het kleine schermpje
2- gerelateerd aan?? (Meestal op te lossen door auto uit en aan te zetten)
— dit geeft ook twee storings icoontjes onderin het kleine schermpje + storingsmelding in infotainment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39

Welke navigatie heb je verbruikt en hoe heb je je voorbereid qua route? ABRP gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Ergens las ik in een Twitter comment dat “oude” productie Enyaqs nieuwe hardware zouden moeten krijgen voor ME3 en dat het door tekorten (chips) uitgesteld is naar Q2.

Lijkt mij sterk, maar wie weet.

Er is inmiddels een intern bericht te vinden met een datum van de update (25 juni). Nu hopelijk snel in het NLs

https://twitter.com/softw.../1496755930972708867?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

rammes

koekebakker 1e klas

vriest het een keer, kan ik de auto niet voorverwarmen #kupapp. Fijne dag allemaal :>

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
rammes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:02:
vriest het een keer, kan ik de auto niet voorverwarmen #kupapp. Fijne dag allemaal :>
Ik heb ondertussen wel geleerd om de avond van tevoren het weerbericht te checken en de departure-planner in te stellen.
Moet er niet aan denken om m’n ruiten ‘s ochtends te moeten krabben omdat de app weer eens niet werkt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
FJP84 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:33:
[...]

Welke navigatie heb je verbruikt en hoe heb je je voorbereid qua route? ABRP gevolgd?
Genavigeerd met ABRP i.c.m. GoogleMaps.
Van te voren wel even kort gekeken naar de route maar niet heel uitbreid. Zag dat Ionity z'n stations mooi verdeeld had hier. Uiteindelijk volledig op Ionity laadpalen hierheen kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick

Ooit één keer gehad, maanden terug, en had niets met stuurverwarming te maken.
Om het uit te krijgen heb je echt wel even een uurtje of meer nodig dat de auto stilstaat. Helaas had jij dat niet. Kan me voorstellen dat je gek wordt van aldoor dat gepiep over zo'n afstand 8)7

Zit me trouwens nu te bedenken of het zou helpen om de zekering van deze sensoren even los te halen als dit zou optreden. Uiteindelijk wil je even een soort 'reboot' van deze sensor forceren.

[ Voor 7% gewijzigd door RandomNick op 03-03-2022 09:25 . Reden: Nog wat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 12:56
Stekker.app schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:50:
We zijn bij Stekker.app ook van plan de "retry" logica zo te maken dat Skoda echt 100% de verbinding kwijt moet zijn wil het niet lukken om op de EV op tijd op te laden.

De Skoda integratie is onze meest recent gebouwde integratie. Daarom is dit ook nog de minst stabiele. Uiteraard zijn we afhankelijk van Skoda, maar we denken nog niet alles gedaan te hebben wat wij kunnen doen. Er wordt dus volop aan de communicatie met Skoda gewerkt. We waarderen we het super als jullie het gebruiken (op niet kritische momenten) zodat we dit uiteindelijk heel stabiel kunnen krijgen.

Overigens kan Stekker.app ook het laadproces aansturen via een slimme laadpaal. De laadpaal moet dan wel naar een partij verbinden waar Stekker.app verbinding mee heeft. Op dit moment zijn de partners Coolblue, Alva, Maxem Energy en zijn we in gesprek met e-Flux en nog enkele partijen die we nog niet kunnen noemen.

Daarnaast willen we graag benadrukken dat iedereen die tegen issues aanloopt ons een mailtje kan sturen op support@stekker.app, dan helpen we je graag verder waar mogelijk!
Ik heb thuis (en straks op het werk) ook een laadpaal (Alfen Eve) met E-flux backoffice, graag hoor ik het van jullie wanneer het mogelijk is het laadproces via de laadpaal aan te sturen. Begrijp ik het goed dat de communicatie dan niet meer via Skoda verloopt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rockiejj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-09-2022
Hey allemaal,

Super fijn om te zien dat er een Skoda ENYAQ forum is! Ik heb zelf nu een aantal weken een ENYAQ en ben compleet verliefd. Gisteren voor het eerst heen en weer naar Antwerpen gereden om te testen hoe veel kilometer ik nou daadwerkelijk haal, aangezien we dit voorjaar naar Italie gaan met de ENYAQ. Was niet ontevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
goetfoud schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Dat zou kunnen, op het oog zag het er hetzelfde uit.
Ik ga hiervoor niet separaat naar de dealer. De Enyaq is inmiddels niets meer dan een vervoermiddel geworden.

Als ik de winterwielen weer moet wissen voor de zomerset, zal ik ik het melden.
Thiazzz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Dit is de carnaval confetti stand *O*
Dus wederom een feature die ongewenst is ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ManiacScum op 03-03-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Hoi allemaal, Ik heb in December de Enyaq besteld ook maar ik was eens benieuwd of er al mensen zijn die de sportline rijden in Graphite Grey Je ziet wel links en rechts wat foto's op het internet maar interessant genoeg behoorlijk kleurverschil :) dus ik ben eens benieuwd of er iemand een foto wilt delen hier. (ik ben niet door de 1000 pagina's van deel 1 gelopen he-he)

Benieuwd!

Ps. huidige levering staat voor Augustus gepland... heel nieuwsgierig hoe dat gaat lopen allemaal

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enahs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 13:02
Ter voorbereiding van een vakantie in Italië ben ik op zoek naar een 'nood'-lader, om zowel op de camping, als ook onderweg (hotel) te kunnen laden.

Ik twijfel nog steeds over een 'normale' granny charger met enkel 230V aansluiting, of een iets veelzijdigere die bijv. ook geschikt is voor krachtstroom. Hierbij kan ik alleen niet helemaal duidelijk vinden wat nou de 'meest voorkomende aansluiting' is voor krachtstroom en of ik er wijs aan doe om enkel een 16A CEE-rood stekker te nemen, of óók voor een 32A CEE-rood stekker.
De auto zelf haalt geen voordeel uit 32 over 16A, maar het zou mij enkel gaan om wat de meest voorkomende aansluiting is.

Het zou dan gaan om bijv. deze: https://evme.nl/products/mobiel-laadstation-11kw met optioneel een 32A stekker op de extra adapter met open einde.

Daarnaast koop ik voor aansluiting op camping ook nog een Schuko naar 16A CEE-blauw adapter.

Ik merk dat ik door de grote hoeveelheid keuzemogelijkheden in laders eigenlijk niet meer zie wat 'nodig' is om aan te schaffen, en wat 'extra, maar niet nodig' is.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:28
mdoe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:34:
ik was eens benieuwd of er al mensen zijn die de sportline rijden in Graphite Grey Je ziet wel links en rechts wat foto's op het internet maar interessant genoeg behoorlijk kleurverschil :)

Benieuwd!
Op een foto komt het nooit goed over. De kleur was op de kodiaq al langer beschikbaar, misschien dat een dealer in de buurt die wel heeft staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Mirx_NL op 03-03-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
RandomNick schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:20:
[...]

Ooit één keer gehad, maanden terug, en had niets met stuurverwarming te maken.
Om het uit te krijgen heb je echt wel even een uurtje of meer nodig dat de auto stilstaat. Helaas had jij dat niet. Kan me voorstellen dat je gek wordt van aldoor dat gepiep over zo'n afstand 8)7

Zit me trouwens nu te bedenken of het zou helpen om de zekering van deze sensoren even los te halen als dit zou optreden. Uiteindelijk wil je even een soort 'reboot' van deze sensor forceren.
Waarschijnlijk geeft het stuur een foutief signaal / seintje over het canbus netwerk van de auto wat de software oppakt / interpreteert als een niet werkend front assist systeem. Hoogst waarschijnlijk is er op dat moment helemaal niets mis met de hardware zelf. Volgens mij is het zelfs zo dat als ik de ACC aan heb staan en ik de melding krijg hij het gewoon blijft doen maar dat weet ik niet zeker. Aanzetten als je de melding hebt lukt niet...

Dit is overigens alleen gebaseerd op mijn eigen boerenverstand. Wellicht dat kenners dit volledig onderuit halen 8) . Heb met mijn nieuwe stuur de melding inmiddels ook weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBR1984
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-07 20:30
Enahs schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:45:
Ter voorbereiding van een vakantie in Italië ben ik op zoek naar een 'nood'-lader, om zowel op de camping, als ook onderweg (hotel) te kunnen laden.

Ik twijfel nog steeds over een 'normale' granny charger met enkel 230V aansluiting, of een iets veelzijdigere die bijv. ook geschikt is voor krachtstroom. Hierbij kan ik alleen niet helemaal duidelijk vinden wat nou de 'meest voorkomende aansluiting' is voor krachtstroom en of ik er wijs aan doe om enkel een 16A CEE-rood stekker te nemen, of óók voor een 32A CEE-rood stekker.
De auto zelf haalt geen voordeel uit 32 over 16A, maar het zou mij enkel gaan om wat de meest voorkomende aansluiting is.

Het zou dan gaan om bijv. deze: https://evme.nl/products/mobiel-laadstation-11kw met optioneel een 32A stekker op de extra adapter met open einde.

Daarnaast koop ik voor aansluiting op camping ook nog een Schuko naar 16A CEE-blauw adapter.

Ik merk dat ik door de grote hoeveelheid keuzemogelijkheden in laders eigenlijk niet meer zie wat 'nodig' is om aan te schaffen, en wat 'extra, maar niet nodig' is.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik heb een soortgelijke als deze via mijn werk geregeld.
https://evplug.eu/collect...1-en-3-fase-tot-max-16-kw

Dan heb je 1 kabel, die je kan aanpassen naar welke aansluiting je wilt.
Wel wat prijzig om privé te kopen, maar dan ben je wel in 1x klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePig
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 16:15
mdoe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:34:
Hoi allemaal, Ik heb in December de Enyaq besteld ook maar ik was eens benieuwd of er al mensen zijn die de sportline rijden in Graphite Grey Je ziet wel links en rechts wat foto's op het internet maar interessant genoeg behoorlijk kleurverschil :) dus ik ben eens benieuwd of er iemand een foto wilt delen hier. (ik ben niet door de 1000 pagina's van deel 1 gelopen he-he)

Benieuwd!

Ps. huidige levering staat voor Augustus gepland... heel nieuwsgierig hoe dat gaat lopen allemaal
December 2021 besteld en de verwachtte levertijd is augustus 2022? Lijkt me heel erg snel. Anderen moeten 1+ jaar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-05-2023
Deze week enyaq rs besteld , verwachtte levertijd eind mei begin juni
Krijgen die voorrang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 07-09 14:26
mambo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:33:
Krijgen die voorrang?
Dat lijkt mij sterk dat die dan geleverd zou worden. Er wordt geen voorrang gegeven. De mijne (geen RS) is in juni 2021 besteld en net is de leverdatum weer met een maand verschoven naar april 2022. Met de huidige markt kun je rekening houden met circa een jaar levertijd. Ook al zegt de dealer anders….geloof mij die weet echt van toeten of blazen als het om levertijden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo
De dealer had pon gebeld ,over de speaker hoorde ik pon dit bevestigen
Als die het liegt doe ik het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
Krijgen die voorrang?
Dan zou hij wel al in bestelling staan een poosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo
TOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo
Toevallig met mijn opties lijkt me sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:21
De levertijden zullen nu wel op gaan lopen. Er schijnen ook onderdelen uit Oekraïne vandaan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo
Dit vraag had ik ook gesteld maar in de fabriek in tsjechie is dit NOG niet het geval volgens hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
Daan_P schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 23:46:
[...]

Volgensmij zijn het twee verschillende problemen:

1- gerelateerd aan stuurverwarming (vaak met origineel stuur, minder vaak met nieuw stuur en andersom getriggerd)
— dit geeft dan de melding bovenin het kleine schermpje
2- gerelateerd aan?? (Meestal op te lossen door auto uit en aan te zetten)
— dit geeft ook twee storings icoontjes onderin het kleine schermpje + storingsmelding in infotainment
Ik was afgelopen week bij de dealer in verband met de regelmatige Travelassist storingsmelding. Soms komt de melding tijdens een rit helemaal niet, maar op andere momenten komt de melding elke paar minuten tijdens een rit. De melding is onafhankelijk van of de stuurverwarming aan staat of niet. Bij binnenkomst gaf de dealer aan dat waarschijnlijk het stuur vervangen moest worden, echter na het uitlezen van de auto bleek dat de foutcodes niet hoorden bij het probleem met de sensor in het stuur. Over een paar weken een vervolgafspraak om verder te zoeken.
Iemand hier ervaring met de Travelassist storingsmelding waarvan het stuur niet de oorzaak bleek te zijn? Zo ja, is er een andere oorzaak gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:23
Krijgen die voorrang?
Ik hoop het van harte voor je! Maar zoiets werd mij ook gezegd, levering maart. Is nu mei.
Mensen hier horen 2021 en wordt het misschien 2022+…

Die mensen zeggen maar wat om weer een auto te verkopen heb ik het idee…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 19:50

Captor

Serenity now, insanity later !

Mirx_NL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:42:
[...]

Op een foto komt het nooit goed over. De kleur was op de kodiaq al langer beschikbaar, misschien dat een dealer in de buurt die wel heeft staan.
Klopt, zie hier wat foto's van graphite grey binnen en buiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLXRAMix0Ed5HPAuuDpWaL72-P0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2QSn1ZeF3Y16gg7HFLzeA0D.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKuB4Vl0ErNU7vF_qqb6tO6RURM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoECQRcCv7CXP5cBinvowuPN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyJ7JUNXGutwh-unEOhZVjG9drU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4FhInvByWZ3K29m8r3n8RE3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeCQwZfOhq4zoBN13LiRD5VBjnc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoTGbqGxg2VgJrdyDgq6X4B6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xxNdE12eK-UotQmetik777Ebx8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPJl1aMa0GHDcaxXwG9pvvuF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcibUKmBWDvcVeiEwvcvKEm8usA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNNj9HsFMtRpcLdI7eGyAzIb.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

rammes

koekebakker 1e klas

is dat zo dat de druppels dan de juiste kant op druppen? of heb jij je camera altijd ondersteboven vast :D

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captor

Captor

haha, ja snap er ook niets van, krijg ze er niet goed op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:23
D.deJong schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:13:
De levertijden zullen nu wel op gaan lopen. Er schijnen ook onderdelen uit Oekraïne vandaan te komen.
Was hierboven al ergens gepost toch, dat de productie flink teruggebracht werd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
mambo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:19:
Dit vraag had ik ook gesteld maar in de fabriek in tsjechie is dit NOG niet het geval volgens hem
Bij de ID4 wel las ik, ik verwacht niet zo heel erg veel verschil tussen die 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
Niet om bijdehand te doen maar er is speciaal voor hen die nog wachten een apart levertijden topic in het leven geroepen: https://gathering.tweaker...ist_messages/2089086/last
Dan kan dit topic inhoudelijk over de Enyaq gaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
Krijgen die voorrang?
Hoorde juist dat in juni de RS wordt geleverd voor in de showrooms. Bestellingen volgen dan later. Zijn zelfde onderdelen als de andere Enyaq modellen en komen van dezelfde fabriek dus hebben dezelfde problemen. Zou toch raar zijn als de RS bestellingen wel snel worden geleverd.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• goetfoud
Martinique schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:48:
Niet om bijdehand te doen maar er is speciaal voor hen die nog wachten een apart levertijden topic in het leven geroepen: https://gathering.tweaker...ist_messages/2089086/last
Dan kan dit topic inhoudelijk over de Enyaq gaan…
Nu nog apart topic over rijbereik en accu en dan zijn we er....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo
Op vrijdag 18 maart is de exclusieve preview van de enyaq coupe rs in de showroom in tilburg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
goetfoud schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:07:
[...]

Nu nog apart topic over rijbereik en accu en dan zijn we er....
Laadsnelheid is ook wel iets voor een aparte topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rco82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02-2024
Is de auto buiten en binnen dezelfde auto? Want de foto’s van de auto buiten lijken erg op de Quartz Grey uitvoering ipv Graphite Grey. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
D.deJong schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:09:
[...]

Laadsnelheid is ook wel iets voor een aparte topic.
Inderdaad, die was ik nog vergeten. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:28
rco82 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 00:12:
[...]

Is de auto buiten en binnen dezelfde auto? Want de foto’s van de auto buiten lijken erg op de Quartz Grey uitvoering ipv Graphite Grey. :?
Kleur van het licht, hoeveel licht, dauw op de auto buiten, allemaal factoren die de beeldverwerking beïnvloeden waardoor een kleur er zomaar heel anders uit kan zien. Hier 2 foto's van dezelfde auto nog geen 10 seconden achter genomen. Zou je dezelfde vraag bij kunnen stellen. Telefoons maken leuke plaatjes, maar natuurgetrouw is het voor geen meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJmmkrBjLVuAy33rKqf2M2MOedM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9dljEh4f5vPEoYHixjk4wtQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyGVEZqrurHr10Yr39bQtQP51Us=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUgUfBrsPxO0VQWfDdBI5ntA.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
efbeel schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Hoorde juist dat in juni de RS wordt geleverd voor in de showrooms. Bestellingen volgen dan later. Zijn zelfde onderdelen als de andere Enyaq modellen en komen van dezelfde fabriek dus hebben dezelfde problemen. Zou toch raar zijn als de RS bestellingen wel snel worden geleverd.
Het gebeurd bij zowat alle merken dat de wagens waar de meeste marge opzit (en/of elektrisch is) wat voorrang krijgen op de productie.
Als er 1 scherm of set sportstoelen zijn is het in mijn ogen logisch dat je die in een RS steekt en uitlevert en veel meer omzet en wss een stuk meer winst pakt dan op een iV60... Het zijn voor autofabrikanten ook harde tijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captor

Captor

Yep is dezelfde. Behalve de sportline uitvoering. Daar is maar 1 foto binnen van.

[ Voor 15% gewijzigd door Captor op 04-03-2022 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Thanks Captor! zeker gewaardeerd _/-\o_ . Inderdaad groot verschil al met binnen en buiten!
Denk dat dat wel goedkomt zo met het sportline pakket er op. grijs met zwart :)

Nu alleen nog "even" wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door mdoe op 04-03-2022 08:25 ]

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 11:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkbZH6m2Bumotc-D_sSpQdIOwaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7VbOEVQky8C2teA2jX1Txl8.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen naar de dealer geweest om een sterretje te laten verhelpen in mijn voorruit maar kreeg hem zo weer terug en heb het idee dat ie nu meer zichtbaar is dan daarvoor.
Ging er eigenlijk vanuit dat ze dit opvullen en dat er daarna niets meer van te zien zou zijn.
Moet ik nu toch terug of is dit echt alles wat ze er aan kunnen doen?

P.s. de foto is van na de reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
BigGreen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:30:
[Afbeelding]

Vanmorgen naar de dealer geweest om een sterretje te laten verhelpen in mijn voorruit maar kreeg hem zo weer terug en heb het idee dat ie nu meer zichtbaar is dan daarvoor.
Ging er eigenlijk vanuit dat ze dit opvullen en dat er daarna niets meer van te zien zou zijn.

Is de dealer een Bruna? Want het lijkt wel of ze het met Typex hebben proberen weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
mambo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:19:
Zegt de dealer zeker. 🤣 productie heeft al stil gelegen check Twitter account van Skoda maar.

Never trust the Dealer.

[ Voor 10% gewijzigd door Tukker87 op 04-03-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
[Afbeelding]

Er van uitgaande dat het een normale foto is en niet iets via een microscoop zou ik dit zeker niet accepteren als reparatie... dat lijkt toch nergens op en vermoed dat dit sterretje alsnog een scheur kan worden.
In het verleden regelmatig sterretjes laten repareren en daar zag je meestal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
[Afbeelding]

Klinkt misschien een beetje flauw, maar dit is toch letterlijk de vraag die je aan je dealer moet stellen?
Geen idee hoe de ster was vóór de reparatie, maar dit ziet er inderdaad niet netjes uit.

Ben zelf al 4x bij Carglass geweest voor een reparatie, en daar vullen ze het op met een transparante epoxy waardoor de ster nagenoeg verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
Wootism schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:14:
[...]

Klinkt misschien een beetje flauw, maar dit is toch letterlijk de vraag die je aan je dealer moet stellen?
Geen idee hoe de ster was vóór de reparatie, maar dit ziet er inderdaad niet netjes uit.

Ben zelf al 4x bij Carglass geweest voor een reparatie, en daar vullen ze het op met een transparante epoxy waardoor de ster nagenoeg verdwijnt.
Ik heb deze vraag ook mijn de dealer gesteld en ze zeiden dat dit is wat ze konden doen! |:(

Voel me nu toch een beetje weggestuurd met slecht werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
BigGreen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:34:
[...]

Ik heb deze vraag ook mijn de dealer gesteld en ze zeiden dat dit is wat ze konden doen! |:(

Zou toch s langs de Carglass gaan voor een second opinion

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 10:28
BigGreen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:34:
[...]

Ik mag hopen dat je er niet voor betaald hebt. Maar inderdaad, even naar CarGlass of een van die andere glas-bedrijven, die zijn daarin gespecialiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
royverdegem schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:36:
[...]

Ik mag hopen dat je er niet voor betaald hebt. Maar inderdaad, even naar CarGlass of een van die andere glas-bedrijven, die zijn daarin gespecialiseerd.
tja ging eigenlijk hiervoor naar de dealer omdat ik in het verleden niet al te beste ervaring met Carglass had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
** Knip, dat is uiteraard niet de bedoeling. **

[ Voor 142% gewijzigd door Taro op 04-03-2022 23:36 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.