Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.330 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 12:56
Bij het starten van de auto (zowel bij voorgeprogrammeerd klimatiseren als zonder voorprogrammering) gaat bij mij standaard de stoelverwarming aan op stand 2 (ook de bijrijder indien daar iemand gaat zitten) en de stuurwielverwarming, echter dit is niet gewenst. Ik heb in de handleiding al gekeken maar kan hier over deze specifieke instelling niets vinden. Is dit altijd zo of weet iemand waar ik dit kan beïnvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 14:26
mikeyzut schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:15:
Bij het starten van de auto (zowel bij voorgeprogrammeerd klimatiseren als zonder voorprogrammering) gaat bij mij standaard de stoelverwarming aan op stand 2 (ook de bijrijder indien daar iemand gaat zitten) en de stuurwielverwarming, echter dit is niet gewenst. Ik heb in de handleiding al gekeken maar kan hier over deze specifieke instelling niets vinden. Is dit altijd zo of weet iemand waar ik dit kan beïnvloeden?
Lijkt mij vrij logisch dat dit niet klopt. Contact opnemen met dealer👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 21:40
Maat28 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Lijkt mij vrij logisch dat dit niet klopt. Contact opnemen met dealer👍
Ik heb geen stoelverwarming, maar voor stuurverwarming weet ik zeker dat je dat in het menu kan instellen. Ik zal het straks even opzoeken. Niks mis met de auto hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:00
Volgens mij kun je dat via de Clima knop en dan het tandwieltje rechtsbovenin aanpassen. Als het niet lukt, kijk ik het even na voor je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 21:40
basmq schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Volgens mij kun je dat via de Clima knop en dan het tandwieltje rechtsbovenin aanpassen. Als het niet lukt, kijk ik het even na voor je!
Correct. Als je stoelverwarming hebt zal dat er ook bij staan, en hier dus ook uit te zetten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWaD0FRJl1uEfH1q2D7qLOBeKvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdKqKJ9o100WwdUe7Hk0llT7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Ligt eraan wat je bedoeld met niet gewenst denk ik in dit geval. Als je wilt dat die uberhaupt niet de stoel verwarmd moet je denk ik in het menu bij voorklimatisering kijken en de stoelen uitzetten. Anders kun je inderdaad via het AC menu de stand op laag zetten of hoog. Zoals in de posts hierboven ook al is laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machine2Machine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06-2023
crimby schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:55:
[...]

Ik las net ergens dat het met Mirrorlink kan, maar zodra je gaat rijden gaat dat uit (logisch ook). Ik heb zelf nog geen skoda dus kan het niet testen, maar wellicht zou dat iets kunnen zijn?
Ja ik ken deze oplossing, echter werkt het gewoon niet heel fijn. Heb via 'AAAD' app + 'fermata auto'. Mijn tablet werkt beter en heeft een betere kijkhoek ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
Gisteren in de storm veelal verbruik van 40kw per 100 bij 100 in het uur of vaak zelfs nog hoger. Nu net opgeladen tot 90% en kom ik op 240km bij een iv80 haha. Elektrisch en storm is een slechte combi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Truman schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:07:
Gisteren in de storm veelal verbruik van 40kw per 100 bij 100 in het uur of vaak zelfs nog hoger. Nu net opgeladen tot 90% en kom ik op 240km bij een iv80 haha. Elektrisch en storm is een slechte combi.
Behalve bij wind mee

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
this schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:33:
[...]

Jij hoeft het gezeur dan ook niet te snappen als dat jouw ding niet is.
Ik heb bijvoorbeeld veel liever dat ik de auto kan openen/sluiten/starten met mijn mobieltje dan dat ik een keyless sleutel zou hebben.

En waarom er Alzheimer bij halen? Waarom moet je nu mensen met een andere mening dan jou gaan beledigen?
Ik heb andere voorkeuren dan jij en ik erger mij wel degelijk aan glitches en connectieverliezen als dat gaat over iets waarvan men mag verwachten dat het werkt.

En hoe weet jij dat de connectie problemen puur aan overbelasting van de servers ligt en niet aan iets anders? Werk je bij Skoda?
Indien ja, kan je ons wat meer inzicht geven over de software problemen? Want we zouden daar heel graag eens een technische uitleg rond krijgen. Het zou ons zeker wat meer perspectief geven dan al dat gespeculeer.
Dit is dan ook mijn mening, ik dacht dat ik die gewoon mocht hebben maar excuses als ik jou daar mee op de teentjes trap.
Die keyless key heb ik toch altijd bij mij dus daar zie ik geen probleem in en veiligheid is geen issue bij de Enyaq.
Het zou wel heel erg toevallig zijn als de storing in de app auto-afhankelijk zou zijn als bijna iedereen op hetzelfde moment er last van heeft, niet alleen in NL maar bijv ook in GB, maar dat is ook mijn mening.
Dat we hier politiek-correct gaan lopen klagen over iemand die het woord Alzheimer in de mond durft te nemen vind ik aanstelleritus maar ook dat is mijn mening, mijn excuses als ik ook hier iemand mee op de tenen heb getrapt.
Fijne dag verder, ik ga weer verder met mijn leven.

[ Voor 3% gewijzigd door D.deJong op 21-02-2022 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 12:56
Pimmr schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:42:
[...]

Correct. Als je stoelverwarming hebt zal dat er ook bij staan, en hier dus ook uit te zetten. [Afbeelding]
Dat was inderdaad de oplossing, zowel voor de stoelverwarming als de stuurverwarming! Bedankt heren! :)
Ik zit altijd zo gefocust op dat infotainment vanuit gaande dat daar de oplossing ligt dat ik er helemaal aan voorbij was gegaan dat er ook nog eigen instellingen achter die fysieke knoppen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:47
D.deJong schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:19:
[...]

Dit is dan ook mijn mening, ik dacht dat ik die gewoon mocht hebben maar excuses als ik jou daar mee op de teentjes trap.
Die keyless key heb ik toch altijd bij mij dus daar zie ik geen probleem in en veiligheid is geen issue bij de Enyaq.
Het zou wel heel erg toevallig zijn als de storing in de app auto-afhankelijk zou zijn als bijna iedereen op hetzelfde moment er last van heeft, niet alleen in NL maar bijv ook in GB, maar dat is ook mijn mening.
Dat we hier politiek-correct gaan lopen klagen over iemand die het woord Alzheimer in de mond durft te nemen vind ik aanstelleritus maar ook dat is mijn mening, mijn excuses als ik ook hier iemand mee op de tenen heb getrapt.
Fijne dag verder, ik ga weer verder met mijn leven.
Amai, het was niet mijn bedoeling om jou aan te vallen hoor :).
Ik wou gewoon maar even aankaarten dat je gerust een mening mag hebben, maar daarvoor niet met beledigingen hoeft te gooien naar mensen met een andere mening.

En je zegt dat de server overbelasting jouw mening is? Als je met degelijke argumentatie komt, kan dit gerust als een feit gezien worden.
Het lijkt mij gewoon vreemd dat server overbelasting zo'n probleem zou zijn in deze tijd van cloud systemen.
Ik gok dat het eerder bugs zijn en programmeer issues.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThomasVanThillo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-09 16:07
Het is bijna (eindelijk) zo ver. _/-\o_ _/-\o_

Bericht gekregen over de status van mijn toekomstige wagen.
Vorige week geproduceerd nu op het eerstvolgende transport naar brussel.
Eens daar aangekomen nog eens een week om van brussel naar antwerpen te gaan.

Levering medio/eind maart normaliter.
Besteld begin juni 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJdeS
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-09-2022
iRbn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:13:
Mijn sleutel lijkt ergens klem gezeten te hebben, en het mechanisme waarmee de "fysieke sleutel" in de fob schuift is vervormd.

Iemand al een nieuwe sleutel moeten kopen en me kan vertellen hoeveel me dit gaat kosten? 8)7
Van een Superb was het € 259,- als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:40
ThomasVanThillo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:18:

Besteld begin juni 2021.
Nice! Heb je lang op moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08:07
Nog niet. Wat mij wel laatst opviel is dat de sleutel best wel makkelijk los kan komen van elkaar waardoor de afstandbediening los komt van mijn sleutelbos. Hoop 'm niet een keer op die manier te verliezen. Of doe ik iets verkeerds?
PJdeS schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:22:
[...]

Van een Superb was het € 259,- als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

ThomasVanThillo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:18:

Besteld begin juni 2021.
Inderdaad goed nieuws!
Natuurlijk voor jouw, maar ook voor iedereen die nog steeds wacht: er worden blijkbaar nog (of weer?) Enyaq's geproduceerd, dus er is blijkbaar geen gebrek (meer?) aan onderdelen die elke Enyaq nodig heeft.

De mijne was een maand geleden bijna klaar, maar dan bleek eea onderdeel te ontbreken, waardoor hij eerst uit de productie werd gehaald, en na 3 weken naar de "banking" verplaatst, waar hij nu al een week staat --- zo ver ik via mijn dealer begrijp.

Welke versie/specs/opties heb jij wel (of niet) besteld? Dan zou ik kunnen "gokken" waarop de mijne (80 Sportline Arctic Zilver met alles behalve Crystal Face, warmtepomp, elektr. bestuurdersstoel, 21" Betria velgen) moet wachten.

Dank!

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
svenblom schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:23:
Nog niet. Wat mij wel laatst opviel is dat de sleutel best wel makkelijk los kan komen van elkaar waardoor de afstandbediening los komt van mijn sleutelbos. Hoop 'm niet een keer op die manier te verliezen. Of doe ik iets verkeerds?

[...]
Bij mij zit dat ding goed vast, ik zou hem eens los maken en dan erin drukken tot die klik zegt. Dan zou die vrij goed vast moeten zitten. Als je hem los haalt van helemaal erin merk ik dat die gewoon los zit en je hem wel even terug moet klikken om vast te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
this schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Amai, het was niet mijn bedoeling om jou aan te vallen hoor :).
Ik wou gewoon maar even aankaarten dat je gerust een mening mag hebben, maar daarvoor niet met beledigingen hoeft te gooien naar mensen met een andere mening.

En je zegt dat de server overbelasting jouw mening is? Als je met degelijke argumentatie komt, kan dit gerust als een feit gezien worden.
Het lijkt mij gewoon vreemd dat server overbelasting zo'n probleem zou zijn in deze tijd van cloud systemen.
Ik gok dat het eerder bugs zijn en programmeer issues.
Een bug die bij heel veel mensen in binnen en buitenland precies tegelijk optreed kan niet zo maar een bug zijn maar kan niet anders zijn dan een probleem in het netwerk.
Je beledigd voelen omdat ik iemand die vergeetachtig is te benoemen als iemand met Alzheimer vind ik wel heel erg overgevoelig maar dat zal aan mijn Rotterdamse mentaliteit liggen, daar worden wel ergere dingen gezegd met een glimlach zonder dat iemand daar geïrriteerd van op kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:50

rammes

koekebakker 1e klas

D.deJong schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:42:
[...]

..heel erg overgevoelig maar dat zal aan mijn Rotterdamse mentaliteit liggen...
Ahaa ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 21:43
D.deJong schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:42:
[...]

Een bug die bij heel veel mensen in binnen en buitenland precies tegelijk optreed kan niet zo maar een bug zijn maar kan niet anders zijn dan een probleem in het netwerk.
Eerder is op dit forum al aangehaald dat de App zeer veel API calls doet naar verschillende servers, soms zelfs meerdere naar dezelfde. Dat duidt op een complexe informatiestroom, waarbij een ogenschijnlijk simpele handeling veel acties achter de schermen genereert, met dus ook veel kans op problemen.

Dat strookt met eerdere ervaringen die ik met VAG software heb: dat is veelal (naar mijn mening veelal onnodig) zeer grote, zware, complexe software.
Zo moest ik eens een CDtje installeren waarop de service manual van een Skoda stond. Ik moest eerst een (garage)bedrijf aanmaken, daarna de vestigingen van dat bedrijf, dat ging maar door met voor mij irrelevante configuratie-instellingen. Zeker een halve dag mee geworsteld...

En die "over-engineering" lijkt nog steeds een probleem te zijn. Let wel, ik heb het alleen over de ICT component, over de mechanische/elektrische engineering durf ik niets te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 21:10
dingo35 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:10:
[...]

Eerder is op dit forum al aangehaald dat de App zeer veel API calls doet naar verschillende servers, soms zelfs meerdere naar dezelfde. Dat duidt op een complexe informatiestroom, waarbij een ogenschijnlijk simpele handeling veel acties achter de schermen genereert, met dus ook veel kans op problemen.

Dat strookt met eerdere ervaringen die ik met VAG software heb: dat is veelal (naar mijn mening veelal onnodig) zeer grote, zware, complexe software.
Zo moest ik eens een CDtje installeren waarop de service manual van een Skoda stond. Ik moest eerst een (garage)bedrijf aanmaken, daarna de vestigingen van dat bedrijf, dat ging maar door met voor mij irrelevante configuratie-instellingen. Zeker een halve dag mee geworsteld...

En die "over-engineering" lijkt nog steeds een probleem te zijn. Let wel, ik heb het alleen over de ICT component, over de mechanische/elektrische engineering durf ik niets te zeggen...
Ik zou de software tak eens gaan volgen. Die maken echt wel mooie dingen. Ze zijn er nog niet, maar de visie is er echt wel. Kwestie van tijd, auto’s maken kunnen ze al. Nu de software nog op niveau krijgen.

In 1 van de 100 VW Id buzz reviews die online kwam werd het nut van die swarm data duidelijk. Als je een smalle weg hebt, dan zou lane-assist je nu naar het midden van de weg drukken. Maar als blijkt dat veel VW-groep rijders rechts blijven rijden, dan past de assistentie zich hierop aan.

Klinkt mooi. Praktijk moet uitwijzen of het zo werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Tukker87 op 22-02-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:54
this schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:25:
[...]
Zonder me te mengen in de inhoudelijke discussie vind ik dit wel een mooie zin. 😉
‘Cloud’ is een populair woord voor servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dingo35
Martinique schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Zonder me te mengen in de inhoudelijke discussie vind ik dit wel een mooie zin. 😉
‘Cloud’ is een populair woord voor servers.
"There is no such thing as the cloud. There is only your computer and other people's computers..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09 22:49
Pff, begint weer een hoog 'gaap' gehalte te krijgen.
...enyaq forum....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dingo35
goetfoud schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:23:
...enyaq forum....
Tsja je zit wel op een tweakers-forum, en dat is nu eenmaal geen AutoWeek....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maat28
goetfoud schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:23:
...enyaq forum....
Ja het is niet altijd even to the point😛 in dat kader….ik vraag mij af of Skoda ook psychologische hulpverlening aanbied? Iedere keer die teleurstelling verwerken dat een lever datum niet gehaald wordt gaat mij niet in de koude kleren zitten….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:05
We hebben een camping gekozen voor midden Frankrijk begin juli. Aankomst van zondag - zondag en buiten de verwachte zwarte zaterdagen. We gaan wel in 2x rijden met een overnachting iets voor Parijs verwacht ik.

Ondanks de royale achterbak kiezen we mogelijk toch voor een dakkoffer of trekhaakkoffer. Wat zijn de realistische verbruikscijfers voor ABRP 23kWh/100km?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• svenblom
Info mbt de update naar ME3. Dit schijnt er in ieder geval in te zitten:

During September 2021 Fredrik Larsson linked to a web page where people could add/vote for problems/features.
I have now some answers on those.
I will only write those that will be added in ME 3.0.

• Battery percentage Display both range and battery % in cluster @Bo Eriksson

• Expected battery range / percentage on navigation target Once the navigation is set to go to a destination, it would make a lot of sense to see the expected remaining battery range / percentage reaching the destination.@Splisado

• Where is my car / Find my car so I can find it on the gps on my phone. @Fredrik Larsson

• Preheating battery before a trip Add the ability to heat the battery when connected to a charger from the app before a trip @Victor Brolin

• Adjustable volume for turn indicators. Sometimes feel a little too loud. @Victor Brolin -New sound in ME 3.0

• display current kW/100km or miles/kW instead of charging port side on the main screen Really, we charge our car sometimes twice a day. we know where the port is. But I want to know how efficient my car is without sacrificing my nav or radio screen @Michal Kane Klucz

• Plan a trip in app an send to car Daniel Nilsson

• fix onboard navigation to search by business names not only addresses the skoda nav in the UK is useless unless you know the exact address/postcode. Shops, surgeries that exist for a decade are unsearchable. @Michal Kane Klucz

• Improve the satnav Improve the satnav especially chargers locations and ability to search for chargers by speed, provider and if working or possibly pull data from apps like zap map @Chris Ingram?

• A real park assist Park assist as in other skoda cars since god knows when.@Peter Mlacic Macina

• Display charging current option Show charging rate as well as mph etc @Andy Bell?

• Correct the built in GPS speedlimits for Swedish roads. Current the speed limits are often wrong so he car either breaks or accelerates for no reason where it shouldn't. E.g. traveling on E20 in central Gothenburg the GPS says 110 while the correct speed limit is 70. That is not good Import the latest data from NVDB please @Christer Blixt

• Make it possible to disable ESP Useful for winter driving @Victor Brolin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
svenblom schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:05:
Info mbt de update naar ME3. Dit schijnt er in ieder geval in te zitten:

During September 2021 Fredrik Larsson linked to a web page where people could add/vote for problems/features.
I have now some answers on those.
I will only write those that will be added in ME 3.0.

• Battery percentage Display both range and battery % in cluster @Bo Eriksson

• Expected battery range / percentage on navigation target Once the navigation is set to go to a destination, it would make a lot of sense to see the expected remaining battery range / percentage reaching the destination.@Splisado

• Where is my car / Find my car so I can find it on the gps on my phone. @Fredrik Larsson

• Preheating battery before a trip Add the ability to heat the battery when connected to a charger from the app before a trip @Victor Brolin

• Adjustable volume for turn indicators. Sometimes feel a little too loud. @Victor Brolin -New sound in ME 3.0

• display current kW/100km or miles/kW instead of charging port side on the main screen Really, we charge our car sometimes twice a day. we know where the port is. But I want to know how efficient my car is without sacrificing my nav or radio screen @Michal Kane Klucz

• Plan a trip in app an send to car Daniel Nilsson

• fix onboard navigation to search by business names not only addresses the skoda nav in the UK is useless unless you know the exact address/postcode. Shops, surgeries that exist for a decade are unsearchable. @Michal Kane Klucz

• Improve the satnav Improve the satnav especially chargers locations and ability to search for chargers by speed, provider and if working or possibly pull data from apps like zap map @Chris Ingram?

• A real park assist Park assist as in other skoda cars since god knows when.@Peter Mlacic Macina

• Display charging current option Show charging rate as well as mph etc @Andy Bell?

• Correct the built in GPS speedlimits for Swedish roads. Current the speed limits are often wrong so he car either breaks or accelerates for no reason where it shouldn't. E.g. traveling on E20 in central Gothenburg the GPS says 110 while the correct speed limit is 70. That is not good Import the latest data from NVDB please @Christer Blixt

• Make it possible to disable ESP Useful for winter driving @Victor Brolin
Daar zitten wel een aantal fijne updates bij. Meeste dingen die genoemd worden was me zelf ook al eens opgevallen, behalve alles omtrent de NAV van die gebruik ik nooit :) . Maar misschien dat het na de update het overwegen waard is.

Wat is je bron voor deze info? Oftewel; hoe betrouwbaar is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
Dag allen, heeft een van jullie DE tip om de elektrische achterklep succesvol te openen met je voet? Het lukt bij mij meestal niet (meer miss dan hit), maar wellicht veeg ik verkeerd.

Ik meen dat dit al eerder is langsgekomen hier, maar ik kon met zoeken in Deel 1 en Deel 2 het niet vinden.

Alvast dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 10:16
dzjam schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:39:
Dag allen, heeft een van jullie DE tip om de elektrische achterklep succesvol te openen met je voet? Het lukt bij mij meestal niet (meer miss dan hit), maar wellicht veeg ik verkeerd.

Ik meen dat dit al eerder is langsgekomen hier, maar ik kon met zoeken in Deel 1 en Deel 2 het niet vinden.

Alvast dank!
het vegen of schoppen is niet zo heel belangrijk, wel dat je daarna een stap achteruit zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
dzjam schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:39:

Alvast dank!
Wat ik altijd doe is gewoon een schop midden onder de auto en inderdaad een stap achteruit of al wat meer afstand houden in het begin. Je moet hem vrij hoog doen heb ik gemerkt of, in andere woorden, dicht bij de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
Dank, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
Stond op FB met een verwijzing naar iemand van Skoda. Dus geen garantie...
Jasperzzz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:15:
[...]

Daar zitten wel een aantal fijne updates bij. Meeste dingen die genoemd worden was me zelf ook al eens opgevallen, behalve alles omtrent de NAV van die gebruik ik nooit :) . Maar misschien dat het na de update het overwegen waard is.

Wat is je bron voor deze info? Oftewel; hoe betrouwbaar is dit?

Stond op FB met een verwijzing naar iemand van Skoda. Dus geen garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door svenblom op 23-02-2022 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Laat ik het nog iets anders verwoorden, ik tik vaak met mijn schenen iets de bumper aan zodat ik zeker weet dat die open gaat en dit lukt eigenlijk altijd. En dicht idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
SSJVegito schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:43:
[...]

Laat ik het nog iets anders verwoorden, ik tik vaak met mijn schenen iets de bumper aan zodat ik zeker weet dat die open gaat en dit lukt eigenlijk altijd. En dicht idem.
Wordt je broek dan niet vuil?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

this schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Jazeker, daarom kreeg Ik bij de aflevering van mijn auto een speciale broek die ik kan aantrekken wanneer ik mijn achterklep open maak. Heb je die niet gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
SSJVegito schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Wat ik altijd doe is gewoon een schop midden onder de auto en inderdaad een stap achteruit of al wat meer afstand houden in het begin. Je moet hem vrij hoog doen heb ik gemerkt of, in andere woorden, dicht bij de sensor.
Mijn vrouw trapte bij de proefrit keihard tegen de bumper. Dat werkte niet…
Die auto bleek die functie niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Sinds een weekje plan ik het uitgesteld laden (ivm daluren) via de Stekker app. Dat leek stukken beter te gaan vergeleken met de laadinstellingen op de auto.
Maar helaas.. Afgelopen nacht is dit voor de eerste keer mislukt: het laden is niet gestart.
Hebben andere gebruikers dit ook al ervaren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Felt
  • Laatst online: 20-04-2023
Zojuist gehoord dat mijn voorraad-Enyaq toch ineens al eind deze week thuis wordt afgeleverd! *O*

Ik heb heel dit topic deel 2 de afgelopen tijd doorgelezen, maar het staat me zo niet meer bij:
Waar moet ik (met name) qua software op letten bij aflevering, dus welke versie hoort er op te zitten?
Iets met 0792, ABT 106 en navigatie 22.9?!

Specs Enyaq:
80 Sportline
Comfort plus
Klimaat plus
Verhoogde laadcapaciteit
Panoramadak
Trekhaakvoorbereiding

oOo

Alvast bedankt!

Aanpassing 20:08
Inmiddels nog even gezocht, ik denk dat het dit moet zijn:
Navigatiedatabase 22.9
ABT software 109
ABT hardware H7
Software 0795

[ Voor 17% gewijzigd door Felt op 23-02-2022 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Felt schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:31:
Zojuist gehoord dat mijn voorraad-Enyaq toch ineens al eind deze week thuis wordt afgeleverd! *O*

Ik heb heel dit topic deel 2 de afgelopen tijd doorgelezen, maar het staat me zo niet meer bij:
Waar moet ik (met name) qua software op letten bij aflevering, dus welke versie hoort er op te zitten?
Iets met 0792, ABT 106 en navigatie 22.9?!

Specs Enyaq:
80 Sportline
Comfort plus
Klimaat plus
Verhoogde laadcapaciteit
Panoramadak
Trekhaakvoorbereiding

oOo

Alvast bedankt!
Hoezo zou een voorraad auto ook niet op korte termijn afgeleverd kunnen worden dan? Hij staat toch immers in de voorraad…..maarja have fun ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:18:
[...]

Hoezo zou een voorraad auto ook niet op korte termijn afgeleverd kunnen worden dan? Hij staat toch immers in de voorraad…..maarja have fun ermee.
Omdat een voorraad auto waarschijnlijk niet altijd echt voorraad is. Mijn bestelde voorraad auto zou 9 maart geleverd worden en nu wordt het mei… het is een auto welke door de dealer reeds besteld is maar nog niet verkocht. Dit schept een verwachting, voor mij dan ook een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:40
Mavom schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:14:
Sinds een weekje plan ik het uitgesteld laden (ivm daluren) via de Stekker app. Dat leek stukken beter te gaan vergeleken met de laadinstellingen op de auto.
Maar helaas.. Afgelopen nacht is dit voor de eerste keer mislukt: het laden is niet gestart.
Hier een keer geprobeerd vorige week en dat ging perfect.
Toevallig gisteren weer geprobeerd en inderdaad mislukt.
Maar weer terug naar de meest betrouwbare methode: voor het naar bed gaan inpluggen en laden starten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:26:
[...]

Omdat een voorraad auto waarschijnlijk niet altijd echt voorraad is. Mijn bestelde voorraad auto zou 9 maart geleverd worden en nu wordt het mei… het is een auto welke door de dealer reeds besteld is maar nog niet verkocht. Dit schept een verwachting, voor mij dan ook een teleurstelling.
Allright. Misleiding ten top. Eigenlijk ben ik alweer helemaal klaar met dat levertijden gezeur….als ik dit Skoda geneuzel vooraf geweten had was ik er nooit aan begonnen. Andere merken doen dit over het algemeen wat beter in deze chip issue tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
Maat28 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:02:
[...]

Allright. Misleiding ten top. Eigenlijk ben ik alweer helemaal klaar met dat levertijden gezeur….als ik dit Skoda geneuzel vooraf geweten had was ik er nooit aan begonnen. Andere merken doen dit over het algemeen wat beter in deze chip issue tijden.
Euhm. Nee hoor. Maar succes met uitzoeken. Zijn er een paar die overblijven.
YouTube: Electric cars 2022 – the cars you can buy RIGHT NOW without waiting ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
this schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Daar hebben we een wasmachine voor. Ik raak hem net wel net niet aan zeg maar dus soms net wel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stekker.app
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-12-2023
Hi Mavom, wij lezen even mee. Super vervelend dat het uitgesteld laden is mislukt, dat willen we graag oplossen! Zoals je misschien weet, zijn we druk bezig om steeds meer auto's toe te voegen aan Stekker.app, dus dit soort feedback helpt ons om eventuele hick-ups glad te strijken.

Als je wil, kun je ons een mailtje sturen via support@stekker.app, dan gaan we naar jouw specifieke situatie kijken. Je hoeft ons alleen het emailadres waarmee je in de app inlogt door te geven.

PS Super tof dat je Stekker.app gebruikt!

Beyond smart charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Maat28 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:02:
[...]

Voor mij was het de reden om voor een voorraadmodel te kiezen. Mei is nog prima acceptabel natuurlijk, maar bij Skoda zijn ze vooral niet duidelijk.

Maargoed of anderen echt beter zijn…. Ik snap gewoon niet, hoe duurder de producten, hoe minder transparantie, eerlijkheid en service je kan verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijscamp
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-09 16:12
Ben nog vrij nieuw hier op dit Forum, heb mijn Enyaq in Januari besteld...
Lees veel mee om alvast gevoel te krijgen bij de wagen, kan niet wachten! Maar over dat wachten lees ik toch best veel. Wat zijn precies de issues? Dealer geeft nu aan dat mijn auto Augustus of September geleverd gaat worden, duurt lang maar hopelijk wordt dit niet veel later. Wat zijn de ervaringen hier, wordt de eerste inschatting veel later en hoe kun je dit volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
matthijscamp schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:54:
Ben nog vrij nieuw hier op dit Forum, heb mijn Enyaq in Januari besteld...
Lees veel mee om alvast gevoel te krijgen bij de wagen, kan niet wachten! Maar over dat wachten lees ik toch best veel. Wat zijn precies de issues?
Met name mentale klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
crimby schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Voor mij was het de reden om voor een voorraadmodel te kiezen. Mei is nog prima acceptabel natuurlijk, maar bij Skoda zijn ze vooral niet duidelijk.

Maargoed of anderen echt beter zijn…. Ik snap gewoon niet, hoe duurder de producten, hoe minder transparantie, eerlijkheid en service je kan verwachten..
Ja ik ben er helemaal klaar mee. De dealer wilde mij destijds niets eens een voorraad auto leveren (lease) omdat dit niet meetelde voor zijn bonus. Wat een flop is dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Maat28 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:37:
[...]

Ja ik ben er helemaal klaar mee. De dealer wilde mij destijds niets eens een voorraad auto leveren (lease) omdat dit niet meetelde voor zijn bonus. Wat een flop is dat
Haha sorry wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:46
Maat28 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:37:
[...]

Laatst ook even bij de dealer geweest en interesse getoond voor de Enyaq. Je krijgt inderdaad voorrang als je het zelf koopt, of leased / financiert via Pon Financial Services. Die voorraad Enyaq 60s zijn momenteel zelfs grotendeels voor de eigen private lease bestemd. De grote leasemaatschappijen worden op de laatste plek gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Haha ja dat dus….het is een raar (auto)wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
BaseLine schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:06:
[...]

Laatst ook even bij de dealer geweest en interesse getoond voor de Enyaq. Je krijgt inderdaad voorrang als je het zelf koopt, of leased / financiert via Pon Financial Services. Die voorraad Enyaq 60s zijn momenteel zelfs grotendeels voor de eigen private lease bestemd. De grote leasemaatschappijen worden op de laatste plek gezet.
Klopt! Ik lease via Athlon en moest stad en land afzoeken naar een dealer die wel een voorraad model wilde leveren aan Athlon. Ze mogen maar een bepaalde % leveren hieraan. Grotere dealers hebben dus wat meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:19
Maat28 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:18:
[...]

Ik heb begin januari dit jaar een contract voor lease getekend van een Enyaq die deze maand is gemaakt. De auto staat inmiddels bij de dealer en blijft daar nog ruim twee maanden staan. Waarom? De leasemij van huidige auto (zelfde als van de Enyaq) wil het huidige contract niet kosteloos voortijdig beëdigingen.

Mijn voorstel om huidige contract eerder te laten eindigen en het nieuwe langer te laten doorlopen, zodat totale lease periode 8 jaar is, werd ook afgewezen. Bedrag waar het om gaat is €380….
Prima dealer, die stelde voor om het bedrag te delen. Helaas, principe kwestie aan mijn kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
  • Laatst online: 30-08-2024
En anders gewoon een “tweakers” skoda dealer oprichten ;) heb je het zelf in de hand.

Zou we gek zijn een dealer met diepgaande technische kennis van zijn eigen product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
newtastyland schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:32:
[...]

Ik heb begin januari dit jaar een contract voor lease getekend van een Enyaq die deze maand is gemaakt. De auto staat inmiddels bij de dealer en blijft daar nog ruim twee maanden staan. Waarom? De leasemij van huidige auto (zelfde als van de Enyaq) wil het huidige contract niet kosteloos voortijdig beëdigingen.

Mijn voorstel om huidige contract eerder te laten eindigen en het nieuwe langer te laten doorlopen, zodat totale lease periode 8 jaar is, werd ook afgewezen. Bedrag waar het om gaat is €380….
Prima dealer, die stelde voor om het bedrag te delen. Helaas, principe kwestie aan mijn kant.
Er zal inderdaad vast nog wel ergens iets echt aanwezig in voorraad staan maar dat is niet passend voor mij. Het zijn vaak te aangeklede modellen die de leaseprijs en bijtelling onnodig hoger maken. Ik geef totaal niets om allerlei assistentie systemen of een sport line editie. Prio 1 is een zo groot mogelijke range (de 80 dus). Zeker met die schamele range van de 60 in de winter is de 80 een must. Ik blijf daarom maar kalm wachten op mijn bestelde auto en tuf nog wel even door in mijn huidige diesel lease auto. Dat overigens wel weer top was om binnen 11 uur naar de franse Alpen te rijden voor wintersport vorige maand. Dat ga ik straks wel missen!

[ Voor 4% gewijzigd door Maat28 op 23-02-2022 23:55 ]

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:50
Daan_P schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:34:
En anders gewoon een “tweakers” skoda dealer oprichten ;) heb je het zelf in de hand.

Zou we gek zijn een dealer met diepgaande technische kennis van zijn eigen product.
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Ik had op basis van de reacties op dit forum wat vragen aan de dealer gesteld voorafgaand aan de bestelling, waarbij hij aangaf het ook niet te weten. Hhhhmmmm.....

Maar dat ik het wel met de "product genuis" in de showroom mocht komen proberen om een goede keuze te maken in de opties. Dus toen hebben we de geheugenfunctie van elektrische stoelen aan de sleutels gekoppeld (wat wel werkt), en gekeken of we dit ook met kessy aan de praat kregen (wat niet werkt). En nog wat zaken.

Dat ze het niet weten is jammer, maar als ze het dan wel willen uitzoeken zodat ze wel het antwoord (voor ook de volgende klant) hebben is de juiste mentaliteit....

• Adnil21
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik krijg bij het toevoegen van de auto in de My Skoda app nog steeds de melding dat deze niet beschikbaar is. Tikje onhandig met de vakantie en nodige laadstops voor de deur. Meer mensen die daar last van hebben?

Ik probeer m toe te voegen door VIN te scannen. Geen andere mogelijkheden toch?

• this
Adnil21 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:58:
Ik krijg bij het toevoegen van de auto in de My Skoda app nog steeds de melding dat deze niet beschikbaar is. Tikje onhandig met de vakantie en nodige laadstops voor de deur. Meer mensen die daar last van hebben?

Gebruik je een account met hetzelfde email adres als je dealer gebruikt heeft om te linken aan je account?

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Adnil21 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:58:

Hij is inderdaad weer down.
Maar waarvoor heb je die app überhaupt nodig tijdens vakanties?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roaldnefs
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-03-2023
De hondenkennel in de kofferbak is inmiddels geüpgraded voor een WT-Metall aanhanger. Het 'extra' verbruik viel me eigenlijk nog best wel mee. In de eerste 300km met de aanhanger zaten we op een gemiddeld verbruik van 25KWh/100km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8os56vfJ_2DhjQG5-2Wzu0O8B4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMhFfaSLI6GIqCJ8fRzB8BEg.jpg?f=fotoalbum_large

• Adnil21
Wootism schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:40:
[...]

Hij is inderdaad weer down.
Maar waarvoor heb je die app überhaupt nodig tijdens vakanties?
Om de voortgang van laden te checken tijdens het eten / thee drinken in de laadpauzes! :)

• Adnil21
this schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:15:
[...]

Gebruik je een account met hetzelfde email adres als je dealer gebruikt heeft om te linken aan je account?
Ik gebruik mijn oude account van de VW golf (was volgens dealer in orde en heeft ook gewerkt). De dealer heeft de auto niet gekoppeld voor zover ik weet.

• folx01
  • Laatst online: 24-12-2024
Dinsdag is mijn laadpaal aan huis geïnstalleerd en dacht via de stekker app ook een goede oplossing te hebben gevonden om enkel te laden in Dal uren. Volgende ochtend de vertrektijd 6:00u ingesteld maar helaas is de laadsessie niet gestart. Dacht dat ik iets fout deed maar als ik zou jou bericht en een andere reactie hier lees zal het wel aan de app liggen / hebben gelegen.

• RandomNick
folx01 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:32:
[...]

Dinsdag is mijn laadpaal aan huis geïnstalleerd en dacht via de stekker app ook een goede oplossing te hebben gevonden om enkel te laden in Dal uren. Volgende ochtend de vertrektijd 6:00u ingesteld maar helaas is de laadsessie niet gestart. Dacht dat ik iets fout deed maar als ik zou jou bericht en een andere reactie hier lees zal het wel aan de app liggen / hebben gelegen.
De werking van de Stekker App berust helaas ook voor een deel op de beschikbaarheid van de Skoda (of VAG) servers. Daar zitten de laatste dagen volgens mij weer wat issues (op basis van eigen ervaring en wat ik hier ook teruglees).
Dan heeft de Stekker App dus ook niet zoveel zin, het instellen gaat prima, maar de uitvoering faalt helaas. Voor mij voegt dit dan ook niet zoveel toe, iets moet 100% betrouwbaar werken, en anders plug ik wel gewoon handmatig 's avond laat in om te laden met het daltarief. Het principe van Stekker is prima, maar helaas gooit de brakke server side bij Skoda roet in het eten.
Wat je nog kan doen is Stekker even contacteren. Bij sommige laadpalen kunnen ze ook de paal aansturen, i.p.v. het voertuig, maar in mijn geval is er dan net weer geen koppeling met de software die de paal heeft.
Rustig wachten totdat Skoda dit zelf met een software update fixed en die voertuig laadplanning gewoon gaat functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Vwb die stekker app, ik heb dezelfde functionaliteit in Homeassistant / NodeRed gebouwd. Met als toevoeging de logica dat hij na het starten van het laden checkt of er geladen wordt, zo niet (of geen verbinding) dan 5 minuten wacht en het opnieuw probeert. Heeft tot nog toe altijd gewerkt.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• RandomNick
Solomon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:32:
Vwb die stekker app, ik heb dezelfde functionaliteit in Homeassistant / NodeRed gebouwd. Met als toevoeging de logica dat hij na het starten van het laden checkt of er geladen wordt, zo niet (of geen verbinding) dan 5 minuten wacht en het opnieuw probeert. Heeft tot nog toe altijd gewerkt.
Volgens de ontwikkelaars van de App doet Stekker ook iets dergelijks, maar blijkbaar niet lang genoeg om uiteindelijk effectief te zijn (of wellicht is dan auto dan alweer in 'deep sleep').

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Solomon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:32:
Doe ik ook, met een loop van 3 uur waarbij retry interval 15 min is. Maar helaas al 2x gehad dat lafen niet gestart is.
Lijkt erop dat de skoda server regelmatig meerdere uren storing heeft

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-07 21:36
folx01 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:32:
[...]

Ik had het die nacht ook met stekker app. Stond ie s morgens op 6%🙈

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:56
Tweede helft van 2022 komt de ME3 software naar bestaande Enyaq’s.

https://www.skoda-storybo...d-thanks-to-new-software/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ub9K9e-N3JBWWYSKvpPZ1eR0gg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8egs6iGRBe7bfQF6a24ExyW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUi30pYRFqvnfOcocXCPxLCsCY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXDWM9q1IoUWder0sxxLsikC.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgOf3PhIQLOkUKOGjfar5cybGec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8MRpuUsGMTjRdTuF3eMhfKc.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHVyDVzZUUefu_xySgyVR3CsJvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2o9LqY9f30fLpKIJdymHXRC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door Scorpio_King op 25-02-2022 09:20 . Reden: Aangevuld met screenshots uit press release ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
Precies de aankondiging pas. Mogen denk ik blij zijn als het in 2023 daadwerkelijk verschijnt al update. Ben je 2 jaar verder voor een software update. Autofabrikanten moeten echt investeren in IT ipv blijven prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:52
Dit zou toch maart 2022 zijn voor al bestaande Enyaqs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Weten we eigenlijk al welke invloed dat het batterij management heeft op het bereik? Zou er al iemand een test gedaan hebben met een Enyaq met de oude software en eentje met de nieuwe software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
Staat in het artikel. Iv80 met me3 naar 544.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

BigGreen schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:04:
[...]

Dit zou toch maart 2022 zijn voor al bestaande Enyaqs?
Softwareupdates en strak plannen gaat niet samen. Fingers crossed voor maart 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

ŠKODA has been installing the new ME3 software version in the ENYAQ COUPÉ iV since production was launched in February 2022, and it is also being installed in all new ŠKODA ENYAQ iVs.
Ben benieuwd wat precies dat voor mijn (toekomstige) Enyaq iV80 zou betekenen: productie was op 26/01/2022 begonnen (dus voor februari 2022), maar hij is nog niet af (en zeker nog niet uitgeleverd) en staat sinds 15/02/2022 op "banking" --- ik neem aan dat als de software al voor / bij het begin van de productie op de hardware zit, dat moet ik op de update bij de dealer wachten; als ze de software pas opzetten/updaten vlak voordat de auto de fabriek verlaat maak ik kans zo meteen ME3 te krijgen ---- ik zal het vast pas zien als ik de auto "ooit" in ontvangst mag nemen ...

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Truman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:11:
Staat in het artikel. Iv80 met me3 naar 544.
Maar dat zijn WLTP waarden. En de IV 80 coupé was al in de markt gebracht met die WLTP waarden, het verschil voor de gewone IV80 staat er niet bij (of lees ik er over?).

En ik zie trouwens liever een conclusie van iemand zoals Bjorn Nyland die tenminste echte testen doet en geen WLTP test, want daar is niemand iets mee.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
17 bier is in elk geval geen probleem :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-FOGMKzL4_0p7QTgxvIgp--QoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTzmlsahwfHKicSOMQprxi9e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Laatst online: 15-03 17:04
Dacht altijd dat Q2 2022 betekende 2e kwartaal, maar begrijp nu dat het 2e haljaar betekent... |:( Nog maar weer een tijdje geduld hebben dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Kunnen er nog wel 9 bovenop. :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:50

rammes

koekebakker 1e klas

Bixby schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:56:
[...]

Kunnen er nog wel 9 bovenop. :9B
bovenop ligt altijd de sterke drank :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane

p.d.s.mane

MeMyself&I

Prost :9B --- oh, al op, zie ik --- natuurlijk: "Don't drink & drive" O-)

Maar belangrijker: werd deze laadkabeltas met je Enyaq geleverd?
Ik heb mijn nog niet, maar meen me te herinneren dat hier in deel 1 vragen/discussies over waren dat deze niet als accessoire te bestellen is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:42
Afgelopen tijd ben ik meer gaan kijken naar de verbruik- en rijbereikcijfers die worden weergegeven op de schermen in de auto. Ik heb een iV60.

Netto capaciteit: 58 kwh
vertrokken met 100% batterij en voorverwarmd.
Gereden: 247 km
Verbruik sinds opladen: 20,3 kwh/100km
Rest capaciteit: 6%

Omgerekend heb ik dus 2,47*20,3 = 50,14 kwh verbruikt.
Ik zou dan verwachten dat ik nog 1-(50,15/58) = 14% over heb.
Is mijn batterij nu al na 5 maanden en 10k km gedegradeerd tot netto 53,3 kwh?
Of klopt het systeem niet? Of heb je nog 14-6=8% reserve batterij over als de auto zegt 0%?

Volgens mijn NM laadpaal is er 56,8kwh ingegaan om hem weer tot 100% op te laden. Ik las op internet dat een laadverlies van +/- 10% realistisch is om AC om te zetten naar DC en de accu te laden. Dan zou er maar 51k wh netto geladen zijn, wat redelijk goed aansluit bij de 50,14kwh die ik verbruikt heb.

Zijn er rijders die dit ook al eens bekeken hebben? Is er een manier om de degradatie van de accu in te zien/te meten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
p.d.s.mane schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:06:
[...]

Prost :9B --- oh, al op, zie ik --- natuurlijk: "Don't drink & drive" O-)

Maar belangrijker: werd deze laadkabeltas met je Enyaq geleverd?
Ik heb mijn nog niet, maar meen me te herinneren dat hier in deel 1 vragen/discussies over waren dat deze niet als accessoire te bestellen is ...
Haha ja ben meteen maar nieuwe halen, alaaf! :9B

Die kabeltas heb ik er inderdaad bij gekregen, weet even niet meer of je die nou (gratis) aan moest vinken of niet. Volgens mij kreeg je die omdat ik geen dubbele bodem heb (en ben er extra blij mee wat in dat gat onder de vloer zit een subwoofer :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
bram2700 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Dacht altijd dat Q2 2022 betekende 2e kwartaal, maar begrijp nu dat het 2e haljaar betekent... |:( Nog maar weer een tijdje geduld hebben dus...
Je aanname klopte gewoon. Het is dus Q3 of Q4 geworden.

Balen, maar laten we eerst kijken wanneer de eerste auto’s geleverd worden met de nieuwe software. Pas dan weet je of dit realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX
  • Laatst online: 10-09 08:42
Opperhoof schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:15:
Afgelopen tijd ben ik meer gaan kijken naar de verbruik- en rijbereikcijfers die worden weergegeven op de schermen in de auto. Ik heb een iV60.

Netto capaciteit: 58 kwh
vertrokken met 100% batterij en voorverwarmd.
Gereden: 247 km
Verbruik sinds opladen: 20,3 kwh/100km
Rest capaciteit: 6%

Omgerekend heb ik dus 2,47*20,3 = 50,14 kwh verbruikt.
Ik zou dan verwachten dat ik nog 1-(50,15/58) = 14% over heb.
Is mijn batterij nu al na 5 maanden en 10k km gedegradeerd tot netto 53,3 kwh?
Of klopt het systeem niet? Of heb je nog 14-6=8% reserve batterij over als de auto zegt 0%?

Volgens mijn NM laadpaal is er 56,8kwh ingegaan om hem weer tot 100% op te laden. Ik las op internet dat een laadverlies van +/- 10% realistisch is om AC om te zetten naar DC en de accu te laden. Dan zou er maar 51k wh netto geladen zijn, wat redelijk goed aansluit bij de 50,14kwh die ik verbruikt heb.

Zijn er rijders die dit ook al eens bekeken hebben? Is er een manier om de degradatie van de accu in te zien/te meten?
Je kan normaal gesproken je State of Health uitlezen via OBD. Met een dongle of apparaat. Moet je wel los bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
bram2700 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Nee hoor. In de zakenwereld zijn er 4 Q's. Ze hebben Q2 niet gehaald dus verschuiven ze en om zeker te zijn hebben ze er maar "tweede jaarhelft van gemaakt" 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Cloclo100 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:13:
[...]

Nee hoor. In de zakenwereld zijn er 4 Q's. Ze hebben Q2 niet gehaald dus verschuiven ze en om zeker te zijn hebben ze er maar "tweede jaarhelft van gemaakt" 🤣
Niet alleen de zakenwereld hoor, in alle werelden staat Q voor kwartaal.
Skoda had er misschien beter S2 van gemaakt, gaf ze wat meer marge, want dan heb je 6 maand marge ipv 3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:45
this schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:37:
[...]

Niet alleen de zakenwereld hoor, in alle werelden staat Q voor kwartaal.
Skoda had er misschien beter S2 van gemaakt, gaf ze wat meer marge, want dan heb je 6 maand marge ipv 3.
Bij Skoda staat het voor wartaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
royverdegem schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:48:
[...]

Bij Skoda staat het voor wartaal :)
Het gaat vooral om het beginpunt van productie Enyaq Coupé. Die is pas twee weken geleden gestart. Daar zullen ze mee gaan testen en fine-tunen met de eerste gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Tukker87 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Het gaat vooral om het beginpunt van productie Enyaq Coupé. Die is pas twee weken geleden gestart. Daar zullen ze mee gaan testen en fine-tunen met de eerste gebruikers.
De gewone Enyaq's die nu geproduceerd worden krijgen die software nog niet? Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
this schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:13:
[...]

De gewone Enyaq's die nu geproduceerd worden krijgen die software nog niet? Of begrijp ik het verkeerd?
Excuses, ja ook. Maar ze hebben gewacht op de coupe voordat ze ME3 gingen installeren.

Het is ook gewoon een verkoop argument. Nieuw eerst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:22
Ach, ik moet nog 4,5 jaar met de auto. En hij doet het nu ook prima. Als die na de zomer komt, is het ook best. Het is nu eenmaal geen Tesla…

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stekker.app
We zijn bij Stekker.app ook van plan de "retry" logica zo te maken dat Skoda echt 100% de verbinding kwijt moet zijn wil het niet lukken om op de EV op tijd op te laden.

De Skoda integratie is onze meest recent gebouwde integratie. Daarom is dit ook nog de minst stabiele. Uiteraard zijn we afhankelijk van Skoda, maar we denken nog niet alles gedaan te hebben wat wij kunnen doen. Er wordt dus volop aan de communicatie met Skoda gewerkt. We waarderen we het super als jullie het gebruiken (op niet kritische momenten) zodat we dit uiteindelijk heel stabiel kunnen krijgen.

Overigens kan Stekker.app ook het laadproces aansturen via een slimme laadpaal. De laadpaal moet dan wel naar een partij verbinden waar Stekker.app verbinding mee heeft. Op dit moment zijn de partners Coolblue, Alva, Maxem Energy en zijn we in gesprek met e-Flux en nog enkele partijen die we nog niet kunnen noemen.

Daarnaast willen we graag benadrukken dat iedereen die tegen issues aanloopt ons een mailtje kan sturen op support@stekker.app, dan helpen we je graag verder waar mogelijk!

Beyond smart charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dierer
  • Laatst online: 14-10-2022
Iemand een idee of dat er voor de Skoda Enyaq onderdelen komen uit Oekraïne? Las gisteren dat VW 2 fabrieken moesten sluiten omdat deze geen onderdelen kregen vanuit Oekraïne.
Ben trouwens nieuw op dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Dierer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 08:20:
Iemand een idee of dat er voor de Skoda Enyaq onderdelen komen uit Oekraïne? Las gisteren dat VW 2 fabrieken moesten sluiten omdat deze geen onderdelen kregen vanuit Oekraïne.
Ben trouwens nieuw op dit forum
Ik denk niet dat iemand hier specifiek weet waar de grondstoffen of halffabrikaten vandaan komen.
Het kan vertraging opleveren en zal de prijs omhoog gooien.

Maar dat zijn (imo) kleine zorgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekker.app
Stekker.app schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:50:
We zijn bij Stekker.app ook van plan de "retry" logica zo te maken dat Skoda echt 100% de verbinding kwijt moet zijn wil het niet lukken om op de EV op tijd op te laden.

De Skoda integratie is onze meest recent gebouwde integratie. Daarom is dit ook nog de minst stabiele. Uiteraard zijn we afhankelijk van Skoda, maar we denken nog niet alles gedaan te hebben wat wij kunnen doen. Er wordt dus volop aan de communicatie met Skoda gewerkt. We waarderen we het super als jullie het gebruiken (op niet kritische momenten) zodat we dit uiteindelijk heel stabiel kunnen krijgen.

Overigens kan Stekker.app ook het laadproces aansturen via een slimme laadpaal. De laadpaal moet dan wel naar een partij verbinden waar Stekker.app verbinding mee heeft. Op dit moment zijn de partners Coolblue, Alva, Maxem Energy en zijn we in gesprek met e-Flux en nog enkele partijen die we nog niet kunnen noemen.

Daarnaast willen we graag benadrukken dat iedereen die tegen issues aanloopt ons een mailtje kan sturen op support@stekker.app, dan helpen we je graag verder waar mogelijk!
Goed nieuws! Gisteren hebben we een probleem met de koppeling met Skoda opgelost. Dit issue speelde vanaf dinsdag en was de reden dat o.a. @Mavom problemen had met het uitgesteld laden. Als het goed is, is dat nu dus verholpen!

Super bedankt allemaal dat jullie Stekker gebruiken en ons helpen om de kinken uit de kabel te halen door feedback te geven.

We hopen dat jullie ons blijven helpen met testen, en als iemand nog problemen ervaart horen we het heel graag (via onze inbox of via support@stekker.app).

Beyond smart charging

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.