[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.038 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Is/was het niet zo met Perez dat de auto een dergelijke richting is ontwikkeld waar hij zich minder prettig bij voelt en daardoor relatief langzamer is geworden? Perez lijkt zich gewoon, net als een Ricciardo bijvoorbeeld, zeer slecht aan de auto te kunnen aanpassen

Het is omdat Ferrari en veel fouten maakt en Sainz er niet echt bijzit, anders was het wk voor constructeurs een iets spannender verhaal.

Want Perez blijft nu nog een jaar of bij Red Bull, maar als volgend seizoen een Ferrari én er Mercedes dichterbij zouden zitten, dan heb je zelfs met Max op 1 en Perez gemiddeld als 'laatste' op P6 natuurlijk wel een shit constructeurs-probleem.

Perez heeft natuurlijk zeer veel credits voor Abu Dahbi vorig jaar, en terecht, maar op de lange termijn is dit niveau in relatie tot Max niet houdbaar. Rijst de vraag, en dit weet Red Bull zelf wel, is Max zo uitzonderlijk goed of welke (beschikbare) coureur zou iets dichter bij Max kunnen zitten? Het is jammer dat Ricciardo niet doorging en dat gevoel heb ik bij Albon ook. Soit, Albon had niet de ervaring om te doen wat Perez deed vorig jaar, maar qua racen voelde Albon niet zo 'stijfjes' aan als Perez. Perez is heel snel in een race gesettled lijkt het vaak. Pas als ie echt heel veel snelheid heeft komt ie wel voorbij, maar het lijkt gewoon alsof ie nooit pushed.

In ander nieuws, De Vries heeft de interesse van Alpine weten te trekken volgens The Race.... zou het dan toch. De Vries in F1 volgend jaar?

Iemand nog gehoord of Albon onder het mes is gegaan? Ik had begrepen dat het een blinde darm ontsteking was, maar wordt ie dan niet standaard weggehaald?

[ Voor 10% gewijzigd door siggy op 12-09-2022 13:07 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
RobertMe schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:47:
[...]

Citeer Horner dan wel even volledig. Want hij geeft ook aan dat die andere vloer minder dan 0,1s langzamer is dan die van Verstappen. En de verschillen tussen Perez en Verstappen zijn toch vele malen groter. Dat Perez langzaamer is ligt dus niet aan de vloer.
Ongeacht wat Horner denkt dat het verschil is t.o.v. de andere spec vloer (wat is de invloed op bandenslijtage? gedrag van de auto etc.), het punt is dat teams door de budgetcap niet meer onbeperkt middelen tegen een probleem aan kunnen gooien en ook niet de luxe hebben om het beide coureurs compleet naar hun zin te maken. In voorgaande jaren was dit voor teams met geld geen probleem geweest. Dat was overigens geen garantie dat beide rijders het maximale uit een auto wisten te halen. Kleine onderlinge verschillen blijf je toch wel houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:59
siggy schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:03:
Iemand nog gehoord of Albon onder het mes is gegaan? Ik had begrepen dat het een blinde darm ontsteking was, maar wordt ie dan niet standaard weggehaald?

Surgery dus…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
siggy schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:03:
Is/was het niet zo met Perez dat de auto een dergelijke richting is ontwikkeld waar hij zich minder prettig bij voelt en daardoor relatief langzamer is geworden? Perez lijkt zich gewoon, net als een Ricciardo bijvoorbeeld, zeer slecht aan de auto te kunnen aanpassen

Het is jammer dat Ricciardo niet doorging en dat gevoel heb ik bij Albon ook.
Het is nog maar de vraag of Ricciardo ook goed met de RB18 overweg zou kunnen, aangezien het compleet andere auto's zijn dit seizoen. Want zoals je zelf al zegt, Ricciardo staat idd niet echt bekend om zijn aanpassingsvermogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:25

flessuh

Set sail for fail!

Kan best nog zijn dat hij in Singapore nog niet klaar is om te racen als hij inderdaad geopereerd is.
Natuurlijk zijn F1 coureurs heel fit en herstellen ze snel, maar alles zal wel tiptop in orde moeten zijn wil je weer pieken van 3-4G aan kunnen in een privé sauna op wielen..

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:05

Wom

Is dat niet een beetje armoede? Of willen ze ervaren kracht om auto te kunnen ontwikkelen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:45
flessuh schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:16:
[...]

Kan best nog zijn dat hij in Singapore nog niet klaar is om te racen als hij inderdaad geopereerd is.
Natuurlijk zijn F1 coureurs heel fit en herstellen ze snel, maar alles zal wel tiptop in orde moeten zijn wil je weer pieken van 3-4G aan kunnen in een privé sauna op wielen..
Er wordt aangeraden om 4-6 weken niet heftig te sporten. Dat an sich is al krap om 3 weken later in een f1-auto te zitten, laat staan dat Albon na een operatie ook weer op kracht zal moeten door flink te moeten trainen. En vooral dat laatste is de eerste paar weken niet echt mogelijk.

Ik denk zelf dat Nyck nog 2 races gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:17

Stoney3K

Flatsehats!

Blik1984 schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:22:
[...]

Er wordt aangeraden om 4-6 weken niet heftig te sporten. Dat an sich is al krap om 3 weken later in een f1-auto te zitten, laat staan dat Albon na een operatie ook weer op kracht zal moeten door flink te moeten trainen. En vooral dat laatste is de eerste paar weken niet echt mogelijk.

Ik denk zelf dat Nyck nog 2 races gaat rijden.
En met nog... 4? 5? races te gaan heb je dan zelfs nog kans dat ie het seizoen af gaat maken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:45
Stoney3K schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:37:
[...]

En met nog... 4? 5? races te gaan heb je dan zelfs nog kans dat ie het seizoen af gaat maken.
Nog 6 races, verwacht dat die er in Austin wel weer zal staan, dat is over 6 weken. Dan mist die verder alleen Singapore en Japan, wat als Aziaat overigens wel een dingetje is natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:56

DataGhost

iPL dev

Stoney3K schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:37:
[...]

Nul kans op tenzij ze een contract openbreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcdP7XIWAAAiUCP?format=jpg&name=small

Is geen stoeltje, maar wel iets!

[ Voor 10% gewijzigd door basvn op 12-09-2022 15:07 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
Wom schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:17:
[Twitter]

Is dat niet een beetje armoede? Of willen ze ervaren kracht om auto te kunnen ontwikkelen?
Naast Kevin, suck my balls, Magnussen? Dat wordt gezellig.

En v.w.b. Hulkenberg. Uhm, not quite sure? Zowel niet waarom Haas hem terug zou brengen in de sport na 3 jaar afwezigheid (en 5 invalbeurten). Maar waarom zou hijzelf ook terug komen? Na zo lang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Ah. Piastri 2.0? Nadat er eerst geen plek was voor Piastri bij Alpine, want Alonso. Gaat nu de nieuwe F2 kampioen naar Aston Martin, waar die niet kan rijden, want Alonso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Operatie van Albon ging niet zonder slag of stoot. Heeft nog een tijd op de IC gelegen.
https://www.williamsf1.co...2/an-update-on-alex-albon

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 18:13
Extigo schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:31:
Operatie van Albon ging zonder slag of stoot. Heeft nog een tijd op de IC gelegen.
Ging niet zonder slag of stoot, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Poltergeist schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:34:
[...]

Ging niet zonder slag of stoot, denk ik?
Jep, foutje 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:12

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcdMhQtXkAcMSGF?format=jpg&name=small

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Extigo schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:31:
Operatie van Albon ging niet zonder slag of stoot. Heeft nog een tijd op de IC gelegen.
Dat is een complicatie die kan optreden bij een narcose middel waar in zeldzame gevallen een patiënt anders op reageert.
Dat wil zeggen dit zijn meestal operaties met een korte narcose en dan kom je snel bij maar in dit geval duurt het juist een paar uur langer en moet je langer aan de beademing en dus naar IC.

Ik weet dit omdat mijn vriendin dit vorig jaar heeft ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Zal hij zo lang willen wachten tot dat Alonso met pensioen gaat? Lijkt mij sterk dat er op korte termijn iets gaat veranderen in dat team, zal dus wel bij 2 VT1 blijven de komende 2 jaar (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

BBTM schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:31:
[...]

Zal hij zo lang willen wachten tot dat Alonso met pensioen gaat? Lijkt mij sterk dat er op korte termijn iets gaat veranderen in dat team, zal dus wel bij 2 VT1 blijven de komende 2 jaar (?)
Als je ziet dat de AM's deze quali een lagere topsnelheid hadden dan een F2-auto (!) in de sprintrace, denk ik niet dat Alonso er om zit te springen lang bij AM te blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
DataGhost schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:33:
[...]

Als je ziet dat de AM's deze quali een lagere topsnelheid hadden dan een F2-auto (!) in de sprintrace, denk ik niet dat Alonso er om zit te springen lang bij AM te blijven rijden.
Geld doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:47
[...]

Dat contract van Alonso was toch voor meerdere jaren?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

AtlAntA schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:35:
[...]

Dat contract van Alonso was toch voor meerdere jaren?
Ik hoop dat hij er voor zijn eigen mentale gezondheid het een en ander in heeft laten zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:57
[...]

Ik hoor de "GP2 engine" commentaren bij Aston Martin al komen. Hoewel dit weekend zat Alonso er ook dicht tegenaan bij Alpine maar bleef het bij WOW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

BBTM schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:31:
[...]

Drugovich, heb altijd twijfels bij F2 kampioenen die in hun 3e jaar (zoals de Vries) kampioen worden. Ja, kampioen=kampioen en het is een prestatie, maar hij is geen super talent ofzo. Kampioen in het eerste jaar is super, in het tweede jaar nog net te doen en in het derde jaar.... tsja, dan kun je het veld verslaan op basis van ervaring. Plus, In 26 races slechts 5x gewonnen en slechts 1 enkel dominant weekend. Het veld dit jaar in de F2 bulkt ook niet echt van de mega-interessante rijders eerlijk gezegd.

De laagste geclassificeerde rijder met een winst is Verschoor op P13. En de laagst geclassificeerde rijder met een podium in P19. Geeft wel een kleine indruk hoe ongeconcentreerd de resultaten (en talenten) zijn.

Ik heb geen idee wat AM met hem wilt, beetje goedkope backup voor Alonso wellicht, maar mocht over 2 jaar Alonso definitief stoppen dan zijn er vast veel meer interessantere opties.

[ Voor 13% gewijzigd door siggy op 12-09-2022 18:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Schijnt dat Williams voor de Vries graag voor 2023 wil tekenen maar er is ook interesse vanuit Alpine. Wel gaat Alpine een keuze maken op basis van een rijderstest. De test zal met de 2021 wagen op de Hungaroring plaatsvinden tussen nu en voor de race in Singapore.

Bij Alpine gaat het om de Vries, Doohan of Hülkenberg mocht het plan mislukken om Gasly binnen te halen. Bij Williams staan eigelijk alleen de Vries en Logan Sargeant op het lijstje. Eventueel zou Doohan bij Williams neergezet kunnen worden wat het plan eerder was met Piastri.

Mocht het beiden niks worden dan heeft de Vries nog de keus om bij het Maseratie Formule E team of het Toyota WEC team aan de slag te gaan.

https://the-race.com/form...ice-as-alpine-plans-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:10:
Schijnt dat Williams voor de Vries graag voor 2023 wil tekenen maar er is ook interesse vanuit Alpine. Wel gaat Alpine een keuze maken op basis van een rijderstest. De test zal met de 2021 wagen op de Hungaroring plaatsvinden tussen nu en voor de race in Singapore.
Rijderstest in de 2021 auto? Dan had Buxton toch gelijk, dan wordt het Villeneuve!

spoiler:
Maar die zou deze week op Monza rijden.
Chocoball schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:42:
[...]

Ik hoor de "GP2 engine" commentaren bij Aston Martin al komen. Hoewel dit weekend zat Alonso er ook dicht tegenaan bij Alpine maar bleef het bij WOW.
De Mercedes motor is toch niet zo slecht? Of in ieder geval wel betrouwbaar.

Edit:
Overigens zal Alonso ook wel een van de weinige rijders zijn die met alle motor fabrikanten heeft gereden? Honda, Mercedes (in McLaren-Mercedes tijd oftewel 2007, en volgend jaar dan ook de hybride, alhoewel in 2014 McLaren ook met Mercedes reed? En Alonso toen waarschijnlijk ook daar?), Renault dan in zijn WDC jaren bv en nu bij Alpine de hybride. En Ferrari heeft die dan ook voor gereden, maar niet de hybride.

Vettel mist dan nog Honda op zijn lijstje. Verstappen heeft IIRC in 2015 of 2016 bij Toro Rosso met Ferrari gereden? Dus die mist dan alleen Mercedes.

Edit2: daartegenover staat dan weer dat een Hamilton letterlijk alleen met Mercedes motoren gereden heeft. Eerst McLaren-Mercedes, toen McLaren met Mercedes motoren, en toen Mercedes.

[ Voor 30% gewijzigd door RobertMe op 12-09-2022 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:10:

Bij Alpine gaat het om de Vries, Doohan of Hülkenberg mocht het plan mislukken om Gasly binnen te halen. Bij Williams staan eigelijk alleen de Vries en Logan Sargeant op het lijstje. Eventueel zou Doohan bij Williams neergezet kunnen worden wat het plan eerder was met Piastri.

Mocht het beiden niks worden dan heeft de Vries nog de keus om bij het Maseratie Formule E team of het Toyota WEC team aan de slag te gaan.

https://the-race.com/form...ice-as-alpine-plans-test/
Alpine lijkt me een non-keuze. Die willen toch geen rookie in de auto en liever Williams stallen. Kan hij net zo goed direct bij Williams aan de slag. Zeker met alle uitspraken en gedoe bij Alpine lijkt het me ook voor de Vries geen goede zaak daar te zijn. Hij schijnt een goede relatie te hebben met Capito, dus als ie daar voor 2 jaar kan tekenen zou ik het zo doen als ik hem was. Williams kan zich alleen maar verbeteren, lijkt me een ideale plaats voor iemand als de Vries. Bij Alpine kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen.

Dat Alpine eerst maar eens een knoop doorhakt. Het is een beter zitje dan Williams, maar wat een fluitketels blijven het. Een van de meest veelbelovende talenten sinds Max Verstappen niet laten racen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:17:
[...]

Rijderstest in de 2021 auto? Dan had Buxton toch gelijk, dan wordt het Villeneuve!

spoiler:
Maar die zou deze week op Monza rijden.

[...]

Het is nu dus "GP2 car" ipv engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:52

De motor werkt niet lekker met de huidige brandstof. Het mist teveel vermogen en blijkbaar kon mercedes daar weinig meer aan doen en gokte zij dat het blok evengoed de snelste was op de grid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

[knip]
Kweetnie... :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPjpk2sadmA-TCBf0W5qp3mkyAA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OxwSW3rikc31KS1jE4JNBEXb.png?f=user_large

(zal beslist niet allemaal krachtbron gerelateerd zijn)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45
Albon heeft complicaties gekregen na zijn operatie. Ligt aan de beademing.

https://damrea.com/f1-dri...ry-failure-after-surgery/
https://www.bild.de/sport...tation-81303580.bild.html

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17
Was maar kortstondig, morgen mag hij alweer naar huis is de verwachting.

https://www.ad.nl/formule...ampaign=socialsharing_web

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 19:40
Dat laatste klopt niet. Hij heeft op de IC aan de beademing gelegen, maar is daar sinds gisterenochtend weer van af. Hij ligt nu op de gewone ziekenzaal en mag naar verwachting morgen weer naar huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Fucking blinde darm...zo zie je maar, elke operatie brengt risico's met zich mee.

Bij mij is dat ding er ook uit (gelukkig), maar de operatie was om ca. 15u klaar en ik liep zelf het ziekenhuis uit om 19u. Kwam een beetje wit bij de auto aan, maar de volgende ochtend om 8u stond ik fris en fruitig naast het bedje. Ik had drie weken daarna best in een race auto kunnen stappen :+

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost217
  • Laatst online: 03:35
siggy schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:00:
[...]

Drugovich, heb altijd twijfels bij F2 kampioenen die in hun 3e jaar (zoals de Vries) kampioen worden. Ja, kampioen=kampioen en het is een prestatie, maar hij is geen super talent ofzo. Kampioen in het eerste jaar is super, in het tweede jaar nog net te doen en in het derde jaar.... tsja, dan kun je het veld verslaan op basis van ervaring. Plus, In 26 races slechts 5x gewonnen en slechts 1 enkel dominant weekend. Het veld dit jaar in de F2 bulkt ook niet echt van de mega-interessante rijders eerlijk gezegd.

De laagste geclassificeerde rijder met een winst is Verschoor op P13. En de laagst geclassificeerde rijder met een podium in P19. Geeft wel een kleine indruk hoe ongeconcentreerd de resultaten (en talenten) zijn.

Ik heb geen idee wat AM met hem wilt, beetje goedkope backup voor Alonso wellicht, maar mocht over 2 jaar Alonso definitief stoppen dan zijn er vast veel meer interessantere opties.
Talent is overrated.

Er zijn in de topsport genoeg gevallen bekend van sporters die er langer dan anderen over doen om de top te bereiken maar waarvan de piek hoger ligt dan de piek van hun leeftijdsgenoten die sneller aan de top kwamen. Maar ook van jonge talenten die in de jeugd categorieën overal bovenuit staken maar nooit de top hebben gehaald.

Daarnaast kan het feit of je wel of niet kampioen wordt in de autosport ook te maken hebben met externe factoren. Zoals bijvoorbeeld een team dat de boel verprutst of net iets te vaak door een incapabele tegenstander van de baan geramd worden.

Interessant leesvoer: https://topsportbrein.nl/...sport-de-gevaren-en-tips/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
albino71 schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:50:
Fucking blinde darm...zo zie je maar, elke operatie brengt risico's met zich mee.
Het probleem zat dus niet in de blinde darm (operatie) maar in het narcose middel. Waarbij het bekend is dat het soms deze "bijwerking" heeft en de patient langer / te lang onder narcose blijft als ik het goed heb gelezen waardoor deze ook na de operatie nog langere tijd aan de beademing moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Overrated zou ik niet zeggen, want als je talent hebt maakt het alles wel een stuk makkelijker.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De ineenstorting van iemands droom in beeld gebracht. -O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWgWF47M3HRzU08O_VvPnEiyGZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wdMZLWngEfgXe8tG8SfBVjyx.jpg?f=fotoalbum_large

Want wat heeft Ferrari hem ontiegelijk hard in de steek gelaten zeg...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:38:
[Afbeelding]

En wat heeft Leclerc Ferrari in de steek gelaten ;) Zoals Frankrijk. Het was echt niet alleen maar Ferrari. Maar wel veel Ferrari, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

SirLct schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:06:
Wat grappig is tijdens aantal van de inteviews is toen iemand zei "he just got here and he scored points on his debut. can you imagine what he could do if he knows what that one button on the steering wheel does!"
Is natuurlijk wel overgetrokken, maar hoe dan ook chapeau!

Ik ben te lui om uit te zoeken maar hoe de f*** heeft ie zo'n accent? En niet een mega zware dutch accent :D
Fries wordt net als het Engels voor in de mond gesproken. Nyck is een ontwikkelde jongen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

pro_6or schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:53:
[...]

Fries wordt net als het Engels voor in de mond gesproken. Nyck is een ontwikkelde jongen.
Moet ik eens een video van Beitske Visser opzoeken, die heeft ook Friese roots.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DaniëlWW2 schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:38:
[Afbeelding]

Want hij heeft ook totaal zelf geen enkele fout gemaakt. :F Charles is actief deelnemer aan het gepruts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

joost217 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:02:
[...]

Talent is overrated.

Er zijn in de topsport genoeg gevallen bekend van sporters die er langer dan anderen over doen om de top te bereiken maar waarvan de piek hoger ligt dan de piek van hun leeftijdsgenoten die sneller aan de top kwamen. Maar ook van jonge talenten die in de jeugd categorieën overal bovenuit staken maar nooit de top hebben gehaald.

Daarnaast kan het feit of je wel of niet kampioen wordt in de autosport ook te maken hebben met externe factoren. Zoals bijvoorbeeld een team dat de boel verprutst of net iets te vaak door een incapabele tegenstander van de baan geramd worden.

Interessant leesvoer: https://topsportbrein.nl/...sport-de-gevaren-en-tips/
Naja, bijv. atltiek is behoorlijk anders dan autosport. In atletiek heb je bijzonder weinig geld nodig om ver te komen. In autosport heb je gewoon geld nodig om uberhaupt te beginnen. Daardoor heb je in atletiek veel meer mogelijkheden om je te ontwikkelen dan in de autosport, of elke sport die kapitaal nodig heeft. En zeker in de autosport is jezelf ontwikkelingen duur, want elke meter die je rijdt kost letterlijk geld. In de atletiek, afgezien van slijtage van schoenen bijv., is het benodigde geld miniscuul invergelijking. Kijk naar Latifi, geld zat, en hij kan sturen, maar er zit nul komma nul ontwikkeling in. Ik kan me eerlijk gezegd in de autosport niet iemand voor de geest halen die jaren zichzelf mag 'ontwikkelen'. Hoe duurder de sport, hoe duurder het falen/ontwikkelen is/wordt. Ain't nobody got time for that.

Maar in een sport waar geld niet zo zwaar weegt, dan kan ik best begrijpen dat iemand met de motivatie niet per se op zijn 5e hoeft te beginnen. Maar in de autosport laat beginnen zul je niet veel 'verder' komen dan endurance racen. Niet dat daar iets mis mee is, maar het is niet echt de absolute top.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Leuk plaatje voor de meme, maar als je zou willen kun je ook een collage maken van boos naar vrolijk van Bahrein tot nu, het is maar net welke screencap je pakt. Question.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Slavy schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:59:
[...]

Moet ik eens een video van Beitske Visser opzoeken, die heeft ook Friese roots.
Beitske doet commentaar voor de BBC, dan zal ze ook wel fatsoenlijk engels spreken.
In Zandvoort werd ze nog door Brundle Kravitz aangesproken "Visser, that means fish doesn't it?"

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:46
Maasluip schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:14:
[...]

Beitske doet commentaar voor de BBC, dan zal ze ook wel fatsoenlijk engels spreken.
In Zandvoort werd ze nog door Brundle aangesproken "Visser, that means fish doesn't it?"
Was door Ted niet Brundle, in zijn notebook aflevering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:16

JB

Cédric roelt!

roda_djavulen schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:16:
[...]

Was door Ted niet Brundle, in zijn notebook aflevering
Uiteraard door Ted. Misselijke vent :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Marshal Flags Explained | F1TV Tech Talk | Crypto.com

Voor als je wilt weten wat alle vlaggen en lampjes doen. En ja FOM :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:53
Mwah, Monaco hoeft van mij echt niet te blijven. Heb liever Spa er langer op dan dat Monaco blijft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik vind het jammer. Monaco mag er van mij wel af, tenzij ze meer inhaalmogelijkheden creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Monaco is de status race, natuurlijk blijft die. Veelal de meest saaiste race, maar 1 race per jaar 'voor de show', dat moet dan maar.

Snap best dat de afweging show/publiek/racen is, maar waarom dan een Spa mogelijk weghalen, terwijl je zulke treintjes-rijden-banen laat zitten?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:44
Illegal_Alien schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:55:

Marshal Flags Explained | F1TV Tech Talk | Crypto.com

[YouTube: Marshal Flags Explained | F1TV Tech Talk | Crypto.com]

Voor als je wilt weten wat alle vlaggen en lampjes doen. En ja FOM :)
Ik had hem van de week al gezien op F1TV, ik stond er nog van te kijken hoe groot die vlaggen eigenlijk nog zijn. Vraag me ook af hoe zwaar ze eigenlijk zijn om mee te zwaaien, de marshalls laten het altijd zo soepel lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Transportman schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:09:
[...]

Ik had hem van de week al gezien op F1TV, ik stond er nog van te kijken hoe groot die vlaggen eigenlijk nog zijn. Vraag me ook af hoe zwaar ze eigenlijk zijn om mee te zwaaien, de marshalls laten het altijd zo soepel lijken.
Ik vond ze juist erg licht over komen. Ik denk dat ze eigenlijk "niks" wegen. Stof lijkt ook heel dun (kijkt er zo doorheen). En die stokken lijken ook niks te wegen. Ik denk dus niet dat ze een kilo wegen, en waarschijnlijk ook wel ver daar onder zitten. En in een sport waar elke gram telt kunnen ze toch ook wel lichtgewicht vlaggen maken :p

Grote heb ik nooit zo bij nagedacht. Maar ook niet zo gek dat ze toch redelijk groot zijn. Vaak genoeg dat een marshall enkele meters van het asfalt verwijderd is (bv nog achter een grindbak staat) en ook dan moeten ze zichtbaar zijn.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Deze blijven gewoon leuk. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

AvK

Ready Set Go

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +93 Henk 'm!

• Chocoball
Toen het 2022 seizoen begon had de RB18 last van zwaar overgewicht maar ondanks dat lijkt de RB18 het op elke circuit goed te doen en rijgt Verstappen de zeges aan elkaar. Waarom is een wagen met overgewicht toch in staat om te winnen in de vertaling en samenvatting.
  • Aan het begin van seizoen leek het op een tweestrijd tussen Ferrari en Red Bull te worden maar sinds de grand prix van Frankrijk won Verstappen 5 races op rij, ongeacht of hij van plek 14, 10 of 7 startte..Van de laatste 13 races won hij er 10 en van alle 16 races won hij er 11. In Singapore kan hij zijn 2e wereldtitel al binnenhalen.
  • In Monza werd de RB18 met meer downforce afgesteld, was daardoor wel langzamer in de kwalificatie maar sneller in de race en kon het de banden langer goed houden. Het verlies aan topsnelheid op de rechte stukken bleef binnen de grenzen. (Perez had een flat spot op zijn medium banden bij het begin van de race opgelopen en moest vanwege vibraties van banden wisselen).
  • Daarmee is de RB18 de meest efficiënte wagen in het veld, met een goede topsnelheid en de elektrische aandrijving van Honda kan het langste door van allemaal. Ook lijkt de RB18 als enige in het veld immuun te zijn tegen bouncing.
  • In plaats van steeds meer downforce te zoeken hebben de Red Bull ingenieurs de laatste maanden doelgericht gewerkt aan een vergroten van het werkvenster van de RB18. Er is veel gesleuteld aan de schotten die aan de voorkant van de ondervloer zitten. Daardoor is de downforce in de bochten constanter geworden. Dat helpt niet alleen de coureurs maar zorgt er ook voor dat de banden minder glijden en over de afstand gezien ook minder slijten.
  • Red Bull gaat nu bij elke race zorgvuldig met de banden om. Bij Ferrari gaat de laatste weken juist de andere kant op (de verdenking is een upgrade sinds Paul Ricard). In Monza werd Ferrari bijna gedwongen tot een 2 stop strategie voor Leclerc vanwege de hogere bandenslijtage.
  • Een probleem waar de RB18 nog wel last van heeft is overgewicht maar ook dit probleem lijkt zo goed als opgelost te zijn. Sinds het begin van het seizoen is de RB18 bijna 20 kilogram lichter geworden. In de paddock wordt gefluisterd dat de RB18 nog 2 tot 5 kilogram boven het miniumgewicht van 798 kilogram zit. Overigens hangt het verschil in gewicht van de configuratie af. Een grote achtervleugel en meer koeling zoals in Budapest of Zandvoort laat het gewicht stijgen. Red Bull zou qua gewicht Ferrari genaderd zijn, hoewel de F1-75 ook niet helemaal op het miniumgewicht zit.
  • Verstappen bevestigde in Monza dat de gewichtsafname een beslissende factor is. Het probleem was niet zozeer het gewicht zelf maar het zat op de verkeerde plekken waardoor de wagen eerder last had van onderstuur. Verstappen heeft net als Ferrari graag een directe vooras en licht overstuur.
  • Zoals eerder gemeld zou de RB18 juist lichter worden door de introductie van een nieuwe monocoque. Die gaat er dit seizoen niet meer komen en schuift door naar 2023. Waarschijnlijk kiest Red Bull hiervoor omdat de concurrentie schrok van de geruchten en Ferrari zich uitliet zo'n kostbare investering niet kon permitteren met het huidige budgetplafond.
  • In Singapore komt er wel een nieuwe upgrade voor de RB18, maar die valt volgens de ingenieurs kleiner uit dan dat ze eerder dachten. De RB18 is momenteel op elk circuit snel en in staat om te winnen, een grotere stap vooruit is eigenlijk niet nodig.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Max-Verstappen-Red-Bull-GP-Italien-2022-Monza-169FullWidth-9d84e2d8-1934402.jpg

https://www.auto-motor-un...ht-kein-leichtbauchassis/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Met andere woorden, het seizoen 2022 is praktisch uitgespeeld door Red Bull en de blik kan op de fabriek al voorzichtig richting 2023.

Dat zullen ze zelf natuurlijk niet zo hard zeggen, maar dat is wel wat ik hier tussen de regels lees.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:52
Chocoball schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:19:
Toen het 2022 seizoen begon had de RB18 last van zwaar overgewicht maar ondanks dat lijkt de RB18 het op elke circuit goed te doen en rijgt Verstappen de zeges aan elkaar. Waarom is een wagen met overgewicht toch in staat om te winnen in de vertaling en samenvatting.
  • Aan het begin van seizoen leek het op een tweestrijd tussen Ferrari en Red Bull te worden maar sinds de grand prix van Frankrijk won Verstappen 5 races op rij, ongeacht of hij van plek 14, 10 of 7 start..Van de laatste 13 races won hij er 10 en van alle 16 races won hij er 11. In Singapore kan hij zijn 2e wereldtitel al binnenhalen.
  • In Monza werd de RB18 met meer downforce afgesteld, was daardoor wel langzamer in de kwalificatie maar sneller in de race en kon het de banden langer goed houden. Het verlies aan topsnelheid op de rechte stukken bleef binnen de grenzen. (Perez had een flat spot op zijn medium banden bij het begin van de race opgelopen en moest vanwege vibraties van banden wisselen).
  • De RB18 is de meest efficiënte wagen in het veld, met een goede topsnelheid en de elektrische aandrijving van Honda kan het langste door van allemaal. Ook lijkt de RB18 als enige in het veld immuun te zijn tegen bouncing.
  • In plaats van steeds meer downforce te zoeken hebben de Red Bull ingenieurs de laatste maanden doelgericht gewerkt aan een vergroten van het werkvenster van de RB18. Er is veel gesleuteld aan de schotten die aan de voorkant van de ondervloer zitten. Daardoor is de downforce in de bochten constanter geworden. Dat helpt niet alleen de coureurs maar zorgt er ook voor dat de banden minder glijden en over de afstand gezien ook minder slijten.
  • Red Bull gaat nu bij elke race zorgvuldig om met de banden om. Bij Ferrari gaat de laatste weken juist de andere kant op (de verdenking is een upgrade sinds Paul Ricard). In Monza werd Ferrari bijna gedwongen tot een 2 stop strategie voor Leclerc vanwege de hogere bandenslijtage.
  • Een probleem waar de RB18 nog wel last van heeft is overgewicht maar ook dit probleem lijkt zo goed als opgelost te zijn. Sinds het begin van het seizoen is de RB18 bijna 20 kilogram lichter geworden. In de paddock wordt gefluisterd dat de RB18 nog 2 tot 5 kilogram boven het miniumgewicht van 798 kilogram zit. Overigens hangt het verschil in gewicht van de configuratie af. Een grote achtervleugel en meer koeling zoals in Budapest of Zandvoort laat het gewicht stijgen. Red Bull zou qua gewicht Ferrari genaderd zijn, hoewel de F1-75 ook niet helemaal op het miniumgewicht zit.
  • Verstappen bevestigde in Monza dat de gewichtsafname een beslissende factor is. Het probleem was niet zozeer het gewicht zelf maar het zat op de verkeerde plekken waardoor de wagen eerder last had van onderstuur. Verstappen heeft net als Ferrari graag een directe vooras en licht overstuur.
  • Zoals eerder gemeld zou de RB18 juist lichter worden door de introductie van een nieuwe monocoque. Die gaat er dit seizoen niet meer komen en schuift door naar 2023. Waarschijnlijk kiest Red Bull hiervoor omdat de concurrentie schrok van de geruchten en Ferrari zich uitliet zo'n kostbare investering niet kon permitteren met het huidige budgetplafond.
  • In Singapore komt er wel een nieuwe upgrade voor de RB18, maar die valt volgens de ingenieurs kleiner uit dan dat ze eerder dachten. De RB18 is momenteel op elk circuit snel en in staat om te winnen, een grotere stap vooruit is eigenlijk niet nodig.
[Afbeelding]

https://www.auto-motor-un...ht-kein-leichtbauchassis/
Allereerst: het kan niet vaak genoeg gezegd worden, maar bedankt voor deze samenvattingen _/-\o_

Ik blijf me verbazen over de details in de F1. Dat zelfs een paar kilo op de "verkeerde" plek in de wagen al tot uiting komt tijdens het rijden. En dat de plek op de auto waar downforce gegenereerd wordt een dusdanig effect heeft op (uiteindelijk) de slijtage van de banden.

Uiteraard allemaal logisch als je er over nadenkt, maar het is niet waar je het eerste aan denkt als je ze rondjes ziet knorren. En hoewel ik al een jaar of 15 kijk, verbaas ik me nog wekelijks door dit soort details :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Muse schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:24:
Met andere woorden, het seizoen 2022 is praktisch uitgespeeld door Red Bull en de blik kan op de fabriek al voorzichtig richting 2023.

Dat zullen ze zelf natuurlijk niet zo hard zeggen, maar dat is wel wat ik hier tussen de regels lees.
Nja, de 2023 auto is natuurlijk wel een doorontwikkeling. Het werk dat ze in de RB18 steken is niet weggegooid en kan min of meer een-op-een overgenomen worden. Tenzij ze natuurlijk een aantal dingen radicaal anders willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 07:51
Misschien nog een toevoeging aan de samenvatting: RB begrijpen ze de wagen erg goed, wat niet zegt dat ze geen fouten maken in de setup (zie Oostenrijk bijv.) maar vervolgens wel de race het recht kunnen trekken. Sterker nog, in de sprintrace wisten ze al dat ze in de setup voor de race de verkeerde kant op waren gegaan. Met de issues van LEC in de slotfase werd ook die fout bijna verzilverd met winst.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:29:
[...]

Nja, de 2023 auto is natuurlijk wel een doorontwikkeling. Het werk dat ze in de RB18 steken is niet weggegooid en kan min of meer een-op-een overgenomen worden. Tenzij ze natuurlijk een aantal dingen radicaal anders willen doen.
Door de voorgestelde vloerwijzigingen zijn teams niet blij omdat ze hun aero concept niet geheel 1 op 1 kunnen meenemen naar volgend jaar. 1 aero concept zoals bij de vorige generatie wagens is er nog niet. Teams zullen meer op zoek gaan naar de voordelen van downwash en in-wash te combineren.

Wijzigingen (hoewel niet allemaal radicaal) voor 2023 die bij mij bekend zijn:
  • Aanpassingen aan de vloer, vloerranden en richting de diffusor.
  • Aanpassing van de roll hoop, moet versteviger worden en zal iets van vorm wijzigen (meer rond).
  • De positie van de rembehuizing wordt iets gewijzigd zodat remstof niet over de coureur of naar achteren wordt geblazen.
  • Pirelli: andere voorbanden om onderstuur te verminderen. De afstand tussen C1 en C2 band verkleinen, de C1 is te hard. C4 en C5 band minder hard laten slijten. Extreme bandenspanning verminderen.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:29:
[...]

Precies, en het is toch een voordeel als je al eerder aandacht naar die grotere wijzigingen kunt verleggen. Ferrari is nog vol in gevecht met Mercedes voor de 2e plek, dus die hebben die luxe nog niet zo.

Acties:
  • +55 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/306011467_6091772484185225_5771429176926087406_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=UjFg9vWZdcIAX-21OP_&tn=VFc2L9sRQSOqrCVs&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT8zw_2E9LLp6blD9c2DRSm9ffwbjbqj4gJPTaWI6v8MYg&oe=63275EB1

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• joost217
  • Laatst online: 03:35
Mede n.a.v. het wel of niet verkrijgen van een superlicentie door Herta, maar ook bij zoektochten in het verleden heb ik nooit iets goeds kunnen vinden.
Weet iemand een overzicht met welke coureurs hoeveel punten hebben voor de superlicentie? Het zou helemaal mooi zijn als er ook bij staat wanneer en in welke klasse ze die hebben verdiend.

Of zou zoiets niet bestaan?

• warp
  • Niet online
joost217 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:30:
Mede n.a.v. het wel of niet verkrijgen van een superlicentie door Herta, maar ook bij zoektochten in het verleden heb ik nooit iets goeds kunnen vinden.
Weet iemand een overzicht met welke coureurs hoeveel punten hebben voor de superlicentie? Het zou helemaal mooi zijn als er ook bij staat wanneer en in welke klasse ze die hebben verdiend.

Of zou zoiets niet bestaan?
Hier staat een lijstje (maar is al wel verouderd):
https://www.driverdb.com/fia-super-licence-eligibility/

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En als je goud ben in deze lijst: https://www.fia.com/fia-driver-categorisation dan krijg je de volle punten.

Je kan je hier inschrijven voor F1 2023 o.i.d: :+ https://www.fia.com/sites..._-_iss_4_-_2022-02-18.pdf

[ Voor 42% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-09-2022 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 10:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De ontwikkelingen omtrent het witwasonderzoek waar Frits van Eerd bij betrokken is mag verder in Jumbo-topman Van Eerd vast als verdachte in witwaszaak

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
Bekijk de race nog wel eens terug vanuit de cockpitview van Latifi. Vooral ter vermaak :).

Maar naast dat die kerel echt simpelweg kwaliteit te kort komt voor de F1 is het ook nog eens een enorme e*kel. Hij loopt constant af te geven op alles en iedereen. Ondertussen wordt hij links en rechts ingehaald en bakt er werkelijk helemaal niks van.

Die kerel heeft een plaat van een meter dik voor z'n kop.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
Voor de nostalgisten onder ons: RTL Formule 1 herinneringen

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

alexbl69 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:42:
Bekijk de race nog wel eens terug vanuit de cockpitview van Latifi. Vooral ter vermaak :).

Maar naast dat die kerel echt simpelweg kwaliteit te kort komt voor de F1 is het ook nog eens een enorme e*kel. Hij loopt constant af te geven op alles en iedereen. Ondertussen wordt hij links en rechts ingehaald en bakt er werkelijk helemaal niks van.

Die kerel heeft een plaat van een meter dik voor z'n kop.
Dat zal best, maar wat was ik blij dat hij mee deed in Abu Dhabi vorig jaar!

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Heerlijk dit. Ik stop gelijk mijn Jeroen van Inkel's Formule 1 Box in mijn CD-speler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGt6PPl8cnOGe-xSyrnogOB3Dcw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FFcZm6NA28nb6bf8QpUi2pVp.jpg?f=user_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• alexbl69
Luckeh schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:58:
[...]

Dat zal best, maar wat was ik blij dat hij mee deed in Abu Dhabi vorig jaar!
Ook dat ja.

En dat was leuk voor Verstappen, maar bedenk dat Latifi omdat hij niet fatsoenlijk een bocht kan nemen een heel kampioenschap beïnvloed heeft. Zou voor de FIA toch ook reden moeten zijn om nog eens kritisch naar dit soort deelnemers te kijken?

Hoe heeft hij trouwens voldoende punten kunnen krijgen voor een superlicentie? Als ik z'n wiki pagina bekijk heeft hij in alle klassen waarin hij gereden heeft in het middenveld tot achterhoede gereden. Z'n enige wapenfeit is een P2 in het eindklassement van de Formule 2 in 2019. Krijg je daarvoor al voldoende punten voor een superlicentie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Formule 2 is voldoende punten als je top 3 eindigt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:44
alexbl69 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:08:
[...]

Ook dat ja.

En dat was leuk voor Verstappen, maar bedenk dat Latifi omdat hij niet fatsoenlijk een bocht kan nemen een heel kampioenschap beïnvloed heeft. Zou voor de FIA toch ook reden moeten zijn om nog eens kritisch naar dit soort deelnemers te kijken?

Hoe heeft hij trouwens voldoende punten kunnen krijgen voor een superlicentie? Als ik z'n wiki pagina bekijk heeft hij in alle klassen waarin hij gereden heeft in het middenveld tot achterhoede gereden. Z'n enige wapenfeit is een P2 in het eindklassement van de Formule 2 in 2019. Krijg je daarvoor al voldoende punten voor een superlicentie?
P2 in F2 is genoeg, Wikipedia heeft een overzicht van hoeveel punten er per kampioenschap beschikbaar zijn: Wikipedia: FIA Super Licence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Of iemand nu veel of weinig potten breekt in de autosport, diegene heeft voldaan aan de voorwaarden voor een superlicentie.
In het dagelijkse leven zie je ook genoeg voorbeelden hoe in godesnaam iemand zijn rijbewijs heeft gehaald. Diegene heeft op het moment van examen, voldaan aan de geldende voorwaarden van dat moment. ;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 19:30
Olav heb ik al eens horen uitspreken dat het F2 seizoen waarin Mick gewonnen heeft rigged was. If so, zal goatifi z'n p2 ongetwijfeld ook gekocht hebben.

Misschien doet z'n vader het wel zonder zijn medeweten? 🫣

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
De woorden van Olav Mol: "Look again at that Formula 2 season of his. That was nothing at all. Then there were stories that he could go to Haas. All of a sudden he had a rocket start at Monza from P7 and drove fastest race laps. I know the world of Formula 2 a little bit: people are just screwing around. There is help," Mol explains.

link

Het zou kunnen dat hij hier en daar wat geholpen is. Een Schumacher in de F1 is ook weer geweldige promotie voor de sport.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• mavamal
"Hulp" is anders dan "Rigged", natuurlijk. Vind dat er wel meer moet komen dan alleen wat verdachtmakingen. Wat Ticktum (F3) en Mol (F2) ook beweren, het kan prima dat het kwartje ineens valt.

Hm, even de resultaten van 2020 erbij gepakt. Dubbel podium Hongarije, sprintrace Silverstone, sprintrace Catalunya, dubbel podium Spa, overwinning feature race Monza en Sotsji met in beide gevallen een podium in de sprintrace. Je zou zelfs kunnen zeggen dat hij minder werd naar het eind van dat seizoen toe.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Lynx schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:51:
Olav heb ik al eens horen uitspreken dat het F2 seizoen waarin Mick gewonnen heeft rigged was. If so, zal goatifi z'n p2 ongetwijfeld ook gekocht hebben.

schartzman vond ik altijd veel sterker dan mick, maar 'ineens' was dat niet meer. Vond het vreemd, maar verder niets achter gezocht. Schwartzman komt er wel, en denk dat een blijvertje is. Mick [...] nu ook niet echt WK materiaal

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 21:24
Sepp14 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:38:
Of iemand nu veel of weinig potten breekt in de autosport, diegene heeft voldaan aan de voorwaarden voor een superlicentie.
Die voorwaarden bestaan nog niet heel lang. Zijn gekomen toen (omdat) Max de F1 in kwam.
Lynx schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:51:

Sowieso was het altijd een kwestie dat je in de F2 en F3 bij Prema moest zitten en dan kwam het wel goed.

Latifi heeft overigens ook 5 jaar F2 gedaan en is tijdens het kwalitatief slecht bezette jaar, waarin De Vries kampioen is geworden, 2e geworden.
2016 heb je echt helemaal niks meer aan :+

[ Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 15-09-2022 15:45 ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Filmpje voor de strategisten die het nodig hebben:

Sainz's P18 To P4 | Workday Strategy Session | 2022 Italian Grand Prix

En ja FOM :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Giovanazzi. Leuk in de juniorklasse, maar 3 jaar geprits krijgt ie nog een kans:
https://www.autosport.com...est-in-budapest/10369482/

Best bijzonder hoeveel kansen dit soort coureurs krijgen. Heeft in 3 jaar tijd niks laten zien net als Latifi....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 06:59
alexbl69 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:08:
[...] maar bedenk dat Latifi omdat hij niet fatsoenlijk een bocht kan nemen een heel kampioenschap beïnvloed heeft.
Ach ja, ik wil de discussie niet weer oprakelen, maar er zijn meer coureurs geweest die veel invloed op het kampioenschap hebben gehad door het verkeerd nemen van een bocht. :X Laten we de FIA daar maar niet mee belasten, dan wordt het helemaal een ondoorgrondelijke puinhoop.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 21:24
Hoe moeilijk kan het zijn om een coureur te kiezen :+
Als ik Alpine was zou ik denk Nyck een jaar in die auto zetten en daarna kijken of Doohan ver genoeg is. En zorgen dat ze nu wel een sluitend contract hebben.

Nyck zie ik een beetje als Hulkenberg. Hij is niet uitmuntend goed, maar zal doen wat hij moet doen. Ook denk ik dat Nyck het wel zal accepteren als ze een jaarcontract geven en daarbij zeggen dat Doohan in die auto komt als hij een goed F2 jaar heeft.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
TheBrut3 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:01:
Hoe moeilijk kan het zijn om een coureur te kiezen :+
Als ik Alpine was zou ik denk Nyck een jaar in die auto zetten en daarna kijken of Doohan ver genoeg is. En zorgen dat ze nu wel een sluitend contract hebben.

Nyck zie ik een beetje als Hulkenberg. Hij is niet uitmuntend goed, maar zal doen wat hij moet doen. Ook denk ik dat Nyck het wel zal accepteren als ze een jaarcontract geven en daarbij zeggen dat Doohan in die auto komt als hij een goed F2 jaar heeft.
Alpine heeft de keuze tussen een ervaren couereur of een rookie. Er zou een plan liggen dat Alpine Doohan graag in F1 wil brengen maar niet bij het moederteam. Alleen het heeft ook geen klantenteams waar ze hem kunnen stallen. Mocht Nyck naar Alpine gaan dan zou Doohan eventueel de plek bij Williams kunnen invullen wat oorspronkelijk de bedoeling was met Piastri. Alpine zal zeer waarschijnlijk een jaar voor een ervaren coureur gaan die punten haalt en goede terugkoppeling aan het team kan geven omdat er twijfels zijn of Ocon dat allemaal alleen kan.

Aangezien het bijna uitgesloten is dat de FIA Herta dispensatie zal verlenen gaat de geruchtenmolen ook daar weer verder. Herta zou nu gezegd hebben niet tegen elke prijs in de Formule 1 te willen en wil er nog eens goed over nadenken. Verder zou Andretti gezegd hebben Herta niet te willen verliezen maar volgens Marko heeft Herta gewoon een betere aanbieding gekregen waardoor die voorlopig aan de andere kant van de oceaan blijft rijden. Dus Gasly zal zeer zeker in 2023 bij Alpha Tauri blijven.

Dan de laatste Porsche verhalen nog. Na het afketsen van de deal met Red Bull is men in gesprek gegaan met McLaren en daar kregen ze hetzelfde antwoord als Audi eerder, nee. Aston Martin gaat ook niet lukken. Stroll Sr. wil vasthouden aan het merk Aston Martin en Porsche Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team bekt ook niet erg lekker. Waarschijnlijk had Audi hetzelfde probleem omdat de gesprekken als complex werden omschreven. Er zou een team zijn wat bereid is te verkopen en nee niet WIlliams (hoewel daar ook interesse zou zijn) maar Haas. Alleen koopt Haas nu voor 70% in bij Ferrari en Porsche is juist op zoek naar een gespreid bedje dus een team met motor, testfaciliteiten, etc. omdat ze zelf niks hebben. Schijnbaar kan Porsche niet leunen op de motorontwikkeling bij Audii en is de kans dat Porsche pas in 2027 gaat instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 07:51
Chocoball schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:14:
[...]

Dan de laatste Porsche verhalen nog. Na het afketsen van de deal met Red Bull is men in gesprek gegaan met McLaren en daar kregen ze hetzelfde antwoord als Audi eerder, nee. Aston Martin gaat ook niet lukken. Stroll Sr. wil vasthouden aan het merk Aston Martin en Porsche Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team bekt ook niet erg lekker. Waarschijnlijk had Audi hetzelfde probleem omdat de gesprekken als complex werden omschreven. Er zou een team zijn wat bereid is te verkopen en nee niet WIlliams (hoewel daar ook interesse zou zijn) maar Haas. Alleen koopt Haas nu voor 70% in bij Ferrari en Porsche is juist op zoek naar een gespreid bedje dus een team met motor, testfaciliteiten, etc. omdat ze zelf niks hebben. Schijnbaar kan Porsche niet leunen op de motorontwikkeling bij Audii en is de kans dat Porsche pas in 2027 gaat instappen.
Je zou toch denken dat Porsche redelijk wat capaciteit heeft na hun LMP1 avontuur, maar dat is mogelijk niet afdoende om een F1 team te runnen. Chassis en carbonfiber delen komen bij Dallara vandaan, dus zo verbonden aan Ferrari zijn ze ook weer niet. Motor en bak is een ander probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Als je bovenstaande dan zo lees lijkt het mij een idee om het (weer) makkelijker te maken om nieuw in te stappen. De 10 teams zijn nu wel een soort van "inteelt" clubje, die niemand extra toelaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ik snap niet wat Porsche denkt te kunnen bereiken in de F1, Audi trouwens ook. Dat 'sustainable fuels' verhaal is net zo goed meer marketing dan wat anders, voor de tech hoeven ze het niet te doen. Ze hebben de Porsche Supercup al in het voorprogramma van de F1 en Porsche staat nogal synoniem met sportscars. Audi nog iets meer toerenwagens dan sportscars, laat staan F1. En die paar jaar dat F1 nog relevant kan zijn worden snel minder. Ze hebben zeker geld te veel en ze moeten iets?

Alpine moet gewoon de gok nemen met Doohan of niet zeuren als ze straks weer een talent kwijtraken. Elk ander team heeft alleen maar zin voor de rij-ervaring, want op motorgebied zijn het sowieso andere motoren. En een jaar aan de zijkant lijkt me onzinnig voor Doohan. Ze leren niet van hun fouten, maar willen wel dat de rookies ervaring ergens anders opdoen. Hopelijk ontgaat niemand de ironie in dit gedoe.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de FIA vooral zichzelf probeerd de beschermen in het hele Herta verhaal. Als ze namelijk toestemming geven, dan zullen meer mensen gaan zeuren. Ofwel, ze slaan een flater als ze Herta toestemmen. Lijkt me de enige reden dat ze Herta geen licentie geven, want het is geen Latifi of een Nissany die ze willen inzetten. Ofwel het hele puntensysteem heeft goed gefaald en dat willen ze nu met hand en tand verdedigen. Ook hier, net als bij Alpine (en Ferrari), weigeren ze fouten toe te geven en het te repareren. Krampachtig vasthouden om gezichtsverlies te voorkomen. Hoe sneu.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

@siggy En die super licentie is er alleen omdat er een of andere jong gastje de F1 in kwam en ondertussen meer regels heeft laten maken dan de rest. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Thinlanet schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:05:
[...]

Je zou toch denken dat Porsche redelijk wat capaciteit heeft na hun LMP1 avontuur, maar dat is mogelijk niet afdoende om een F1 team te runnen. Chassis en carbonfiber delen komen bij Dallara vandaan, dus zo verbonden aan Ferrari zijn ze ook weer niet. Motor en bak is een ander probleem.
Porsche heeft op dit moment geen motor en geen team. Audi gaat de komende jaren een motor bouwen maar heeft officieel nog geen team (een deal met Sauber is nog niet officieel).

Je zou zeggen dat het motorprobleem makkelijk op te lossen is door de Audi motor van een Porsche logo te voorzien. Er schijnt binnen de VW een groep een hevige concurrentiestrijd tussen merken te zijn zoals Porsche en Audi. Audi staat daarom niet te trappelen om zijn motoren te delen met zustermerk Porsche. Mogelijk dat de Raad van Bestuur van VW tussen beiden moet komen en het Audi programma alleen zal financiëren als Audi technologie deelt met Porsche.

Ook is er speculatie over een 11e F1 team waarbij Porsche met Andretti hun krachten bundelen omdat ze ook al een Formule E partnerschap hebben. Dus voor Porshe zijn er nog mogelijkheden maar dan moeten ze zich nu inschrijven voor 2026 als ze dit jaar ook nog naar de beurs willen. Anders wordt het pas in 2027 instappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
De manier waarop de VW groep is georganiseerd helpt daarin ook niet helemaal mee. Porsche is behalve onderdeel van ook deels eigenaar van de VW groep en heeft meer dan 50% van het stemrecht, maar kan ondanks dat niets zeggen over Audi.
Audi is ook zelfstandig de eigenaar van Lamborghini en Ducati.

Boardroom politics hebben daar eerder roet in het eten gegooid, voor de F1 waren ze ook als 2 autonome entiteiten voorzien waarbij ze elkaar vooral niet mochten beïnvloeden.

Uiteindelijk zoekt Porsche een team waarbij ze op het motorenprogramma kunnen meeliften. Ze hebben hun eigen F1 V6 concept aan Audi verkocht om door te ontwikkelen en zijn verder gegaan met uitsluitend de elektrische componenten. Nu Red Bull Powertrains geen optie meer is, moeten ze ineens met een geheel nieuw idee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:34
Illegal_Alien schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:39:
@siggy En die super licentie is er alleen omdat er een of andere jong gastje de F1 in kwam en ondertussen meer regels heeft laten maken dan de rest. :p
Weet je het zeker? Volgens https://f1.fandom.com/wiki/FIA_Super_Licence was de super license er al in de jaren 90. Wellicht zijn de vereisten wat aangepast maar het is niet ingevoerd vanwege Verstappen. De leeftijd voor F1 is toen wel aangepast in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
Shinji schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:32:
[...]

Weet je het zeker? Volgens https://f1.fandom.com/wiki/FIA_Super_Licence was de super license er al in de jaren 90. Wellicht zijn de vereisten wat aangepast maar het is niet ingevoerd vanwege Verstappen. De leeftijd voor F1 is toen wel aangepast in ieder geval.
Het klopt dat de superlicentie al langer bestaat, maar voorheen waren de regels meer richtlijnen. De enige harde voorwaarde was volgens mij dat er 300 kilometer op race-pace gereden moest zijn, maar dat hoefde niet eens per se een F1 auto te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:09
mavamal schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:34:
[...]

Het klopt dat de superlicentie al langer bestaat, maar voorheen waren de regels meer richtlijnen. De enige harde voorwaarde was volgens mij dat er 300 kilometer op race-pace gereden moest zijn, maar dat hoefde niet eens per se een F1 auto te zijn.
Ik dacht dat dat wel in een F1 auto moest zijn, de 300km eis was omdat dat ook (ongeveer) een race-afstand is.

Daarbij moest volgens mij ook aangetoond worden dat dat op redelijke snelheid was, er zijn destijds volgens mij op die basis ook een aantal racelicenties geweigerd aan coureurs. Dat hoefde dan niet eens aan de coureur te liggen, maar kon ook komen door de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Shinji schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:32:
[...]

Zover ik weet was het vroeger ook verplicht om een autorijbewijs te hebben, waardoor je effectief pas vanaf 18 jaar de F1 in kon. Daarnaast was dit ook een stok achter de deur voor de coureurs, omdat een ingetrokken rijbewijs betekende dat je super-license niet meer geldig was en je niet meer mocht rijden. Dit is een aantal coureurs overkomen, nadat ze door hard rijden buiten de baan tijdelijk hun rijbewijs kwijt waren. Ergens is die eis verdwenen, waardoor het voor Max mogelijk was om met 17 jaar in de F1 te debuteren. Daarna zijn de regels inderdaad aangepast, omdat een groot deel van het paddock vond dat dit te jong was. De geschiedenis heeft bewezen dat dit niet persé waar is. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
thunder8 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:45:
[...]

Zover ik weet was het vroeger ook verplicht om een autorijbewijs te hebben, waardoor je effectief pas vanaf 18 jaar de F1 in kon. Daarnaast was dit ook een stok achter de deur voor de coureurs, omdat een ingetrokken rijbewijs betekende dat je super-license niet meer geldig was en je niet meer mocht rijden. Dit is een aantal coureurs overkomen, nadat ze door hard rijden buiten de baan tijdelijk hun rijbewijs kwijt waren. Ergens is die eis verdwenen, waardoor het voor Max mogelijk was om met 17 jaar in de F1 te debuteren. Daarna zijn de regels inderdaad aangepast, omdat een groot deel van het paddock vond dat dit te jong was. De geschiedenis heeft bewezen dat dit niet persé waar is. ;)
Heb je voorbeelden van coureurs die hun super licentie (tijdelijk) verloren door het verliezen van hun rijbewijs? Ik dacht eigenlijk dat je, bij de aanvraag voor een super licentie, een geldig rijbewijs moest hebben. Als je je super licentie had, dan had je die en stond die los van je gewoon rijbewijs.

Je eerste zin klopt niet helemaal. De verplichting een autorijbewijs te hebben betekent niet automatisch dat je 18 moet zijn. Er zijn landen waar je voor je 18 al je rijbewijs kunt halen en dan kan het nog van staat tot staat verschillen binnen een land.
mavamal schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:57:
De manier waarop de VW groep is georganiseerd helpt daarin ook niet helemaal mee. Porsche is behalve onderdeel van ook deels eigenaar van de VW groep en heeft meer dan 50% van het stemrecht, maar kan ondanks dat niets zeggen over Audi.
Audi is ook zelfstandig de eigenaar van Lamborghini en Ducati.

Boardroom politics hebben daar eerder roet in het eten gegooid, voor de F1 waren ze ook als 2 autonome entiteiten voorzien waarbij ze elkaar vooral niet mochten beïnvloeden.

Uiteindelijk zoekt Porsche een team waarbij ze op het motorenprogramma kunnen meeliften. Ze hebben hun eigen F1 V6 concept aan Audi verkocht om door te ontwikkelen en zijn verder gegaan met uitsluitend de elektrische componenten. Nu Red Bull Powertrains geen optie meer is, moeten ze ineens met een geheel nieuw idee komen.
Je moet wel in het achterhoofd dat Porsche niet hetzelfde is als Porsche ;) Er is Porsche AG en Porsche SE. Porsche AG (als dat nog zo noemt), valt onder Volkswagen AG, wat gecontroleerd wordt door Porsche SE.
En ik dacht dat Audi niet meer zelfstandig eigenaar is. Jaar of drie (denk ik) geleden is Audi weer opgeslokt in Volkswagen AG.
Aangezien Audi dus onder Volkswagen AG valt, heeft Porsche SE dus wel degelijk iets in de pap te brokken bij Audi.
Om het helemaal ingewikkeld te maken, dacht ik dat er plannen waren dat Porsche SE een groot deel van de aandelen, die Volkswagen AG heeft in Porsche AG, over te kopen.
Maar dit is eigenlijk allemaal zwaar off topic. Het zijn dingetjes die ik gelezen heb en waarvan ik hoop dat ik ze correct onthouden heb ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Kenhas schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:44:
[...]

Heb je voorbeelden van coureurs die hun super licentie (tijdelijk) verloren door het verliezen van hun rijbewijs? Ik dacht eigenlijk dat je, bij de aanvraag voor een super licentie, een geldig rijbewijs moest hebben. Als je je super licentie had, dan had je die en stond die los van je gewoon rijbewijs.

Je eerste zin klopt niet helemaal. De verplichting een autorijbewijs te hebben betekent niet automatisch dat je 18 moet zijn. Er zijn landen waar je voor je 18 al je rijbewijs kunt halen en dan kan het nog van staat tot staat verschillen binnen een land.

[...]
Ik kan niet alles terugvinden, maar ik meen mij te herinneren dat rond de tijd van Schumacher er rijders waren die net op tijd hun rijbewijs terug hadden voor het begin van het seizoen, anders zouden ze niet mogen starten in de F1, omdat de FIA wilde dat coureurs zich zouden gedragen op de openbare weg en daarnaast de sport niet in diskrediet zouden brengen. Het meest recente dat ik hierover kan vinden is een statement van de FIA uit 2010. (bron: Motor1 ) Maar mij staat bij dat lang hiervoor ook een dergelijke regel er in de F1 bestond, hoewel dat nauwelijks terug te vinden is op het internet helaas. Kijk al sinds midden jaren 80 F1, dus wanneer het precies was, kan ik je helaas niet zeggen, net als welke coureurs het betrof.

Het scheelt dat je naast je rijbewijs ook minimaal 18 moet zijn bij de start van het F1 seizoen, om in aanmerking te komen voor een Super licentie. Dat je je rijbewijs in sommige landen eerder kan halen, is daarmee getackeld. 2 losse regels, die elkaar aanvullen. Verder is de super license 12 maanden geldig en moet elk jaar dus opnieuw aangevraagd worden. Hier zou je uit kunnen concluderen dat je elk jaar bij aanvraag dus ook moet beschikken over een geldig rijbewijs. Of dit zo streng wordt gehandhaafd is de vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door thunder8 op 16-09-2022 11:21 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Pagina: 1 ... 95 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics