[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.041 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:01
Voor wie de kans heeft om het te lezen (want premium artikel). In de Telegraaf een alleraardigst interview met Rudy van Buren, Red Bull Racing Simulator Test and Development Driver.

https://www.telegraaf.nl/...uren-is-souffleur-van-max

Deze is dan weer wel leesbaar https://the-race.com/gami...jor-red-bull-f1-sim-role/

[ Voor 21% gewijzigd door Chocoball op 31-08-2022 10:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 16:33
pro_6or schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 00:57:
[...]

Begin van het seizoen was de Ferrari sneller, nu niet meer. Bedoel je met bijna perfecte Verstappen wagen een snellere wagen? Maar alleen Verstappen die dat er ook daadwerkelijk uit kan halen.
Ferrari heeft de ontwikkelingen minder kunnen volgen. Red Bull staat al verder in de ontwikkeling van de wagen sedert het begin van het seizoen.

Met "bijna perfecte Verstappen wagen" bedoel ik dat Verstappen in het begin van het seizoen moeite had met de wagen. Door de ontwikkelingen gedurende het seizoen is die meer en meer afgestemd op het rijgedrag van Verstappen. En nu zitten ze bijna (want perfectie bestaat nooit) op de perfecte piloot/wagen combo, net zoals Hamilton/Mercedes jaren de bijna perfecte combo was.
De reden, volgens mij, dat Perez in een Red Bull zit, is niet zozeer vanwege het pure talent of zo maar dat hij met een auto, die niet ideaal is voor hem, toch min of meer redelijke resultaten neerzet. Dat is, volgens mij, ook de reden dat iemand als Gasly nooit kon slagen bij Red Bull. Hij heeft misschien wel het talent om bij een topteam te rijden maar miste de ervaring om zijn rijstijl aan te passen aan de wagen.

disclaimer: bemerkt de veel voorkomende woorden "volgens mij" ;) Het is maar een mening
Maasluip schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:14:
[...]

Waar ik het grootste probleem mee heb (ik vind het zelfs pervers) is hoe Mercedes (en deels Ferrari) na een half seizoen al beginnen te roepen over aanpassingen omdat Red Bull zo dominant is. Van Mercedes vind ik het echt pervers. Ze zijn 7 jaar lang zo verschikkelijk dominant geweest dat zelfs met de aanpassing van de motorstanden niemand er echt aan kom komen. Er was een exceptioneel goede coureur voor nodig om Mercedes en Hamilton te matchen.
Ze hadden hun huiswerk gedaan en waren dominant. Ja, saai, maar het gaat er toch om wie het beste is?

Waar zijn alle stemmen die roepen dat we de regels moeten aanpassen om McLaren of Williams (die toch ook heel veel kampioenschappen gewonnen hebben) weer op nummer 1 te krijgen? Vooral Williams, de afgelopen jaren was het meer van "och arme, die Williams, eerst waren ze zo goed en nu rijden ze geen deuk in een pakje boter". Maar niemand die zei "laten we de regels aanpassen zodat Williams kan winnen".
Dus uit dat artikel haal jij dat Mercedes klaagt? Het artikel is niets anders dan toegeven dat ze de bal volledig hebben mis geslagen hebben :?
En ieder team dat er net niet aan geraakt, klaagt. Denk je nu echt dat Red Bull de voorbije jaren niet geklaagd heeft om regels aan te passen?

En de regels aanpassen om Williams weer aan de top te brengen? Wat denk je dat ze nu gedaan hebben met de cost cap? In dat gelinkte artikel staat letterlijk dat Mercedes er niet zomaar geld tegenaan kan gooien. Iets waar Williams al jaren ervaring mee heeft. Die hebben al jaren ervaring in het werken met een strak budget terwijl een team als Ferrari een (bij manier van spreken) onbeperkt budget had.
De cost cap heeft ervoor gezorgd dat de teams met min of meer gelijke budgetten moeten werken (hoewel Williams en consoorten waarschijnlijk nog niet aan de cost cap komt). Maar Williams lijkt niet te beschikken over die top ingenieurs die opeens iets geniaals uit hun hoed kunnen toveren.

Dit jaar is nog een letterlijk leerjaar. Het is wel duidelijk dat Mercedes bijna het ganse concept overboord zou moeten gooien en vanaf nul herbeginnen, wat financieel niet kan.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:34
Kenhas schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:34:
Dat is, volgens mij, ook de reden dat iemand als Gasly nooit kon slagen bij Red Bull. Hij heeft misschien wel het talent om bij een topteam te rijden maar miste de ervaring om zijn rijstijl aan te passen aan de wagen.
Ik meen dat Red Bull vorig jaar nog gezetd heeft dat Gasly wel even aan Newey ging vertellen hoe hij een auto moest bouwen. En dat zal vast ook hebben bijgedragen aan zijn vroegtijdige ontslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:19

flessuh

Set sail for fail!

siggy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:30:
[...]

Waarom nog testen? Het is toch aan de coureur om te bepalen of en wanneer de DRS opengaat? Dus als de Red Bull het wel zou kunnen en de rest niet, dan verschuift men weer de DRS-zone? Het is wel weer betuttelend. Als iemand niet met 250km/h door een bocht kan en de anderen wel wordt de bocht toch niet aangepast. Wat willen ze nou met deat drs, er zit al geen enkele racekunsten meer op het inhalen en dan komen ze met een minieme toevoeging in moeilijkheidsgraad en dan durven ze het nog niet aan.

Geef mij maar gewoon maximaal 20x DRS activatie, vrij te gebruiken op het hele circuit. Klaar. Komt er tenminste nog iets van strategie bijkijken.
Beetje "push to pass" zoals in Indycar. Ook al is het daar aantal seconden extra vermogen, met verschil dat dit ook verdedigend te gebruiken is.(of bedoel je dat met vrij te gebruiken?) Veel interessanter wat bij betreft.

DRS is mij veel té kunstmatig.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RobertMe schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

Ik meen dat Red Bull vorig jaar nog gezetd heeft dat Gasly wel even aan Newey ging vertellen hoe hij een auto moest bouwen. En dat zal vast ook hebben bijgedragen aan zijn vroegtijdige ontslag.
https://nl.motorsport.com...iek-adrian-newey/4484824/ :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Als Mercedes in 2023 van het No Sidepod concept afstapt, denk ik dat ze de achterstand niet opeens hebben ingehaald. Immers beginnen ze dan grotendeels opnieuw, en hebben ze een jaar achterstand qua ontwikkeling op de andere teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

flessuh schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Beetje "push to pass" zoals in Indycar. Ook al is het daar aantal seconden extra vermogen, met verschil dat dit ook verdedigend te gebruiken is.(of bedoel je dat met vrij te gebruiken?) Veel interessanter wat bij betreft.

DRS is mij veel té kunstmatig.
Vroeger hadden ze KERS deployment ook als een soort turbo die je per ronde in kon zetten. Dat werkte ook niet omdat iedereen hetzelfde heeft. Wat je als aanvaller gebruikt, gebruikt een verdediger net zo en zit je alsnog vast.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Het gaat om het begrijpen van het concept en hoe alles daarmee samen valt. Volgens mij hebben Alpine en Red Bull hun concept goed door, Ferrari grotendeels en zijn er een aantal teams met vraagtekens.

Kennis is ook niet lineair, waarbij ik denk dat Alpine een hoop mazzel heeft gehad en Red Bull profiteert van de gigantische kennisbank van Newey. Als Mercedes met een nieuw concept komt, verwacht ik dat ze daar ook heel snel goed mee overweg kunnen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Een Sky UK artikel waarin Verstappen volop credit krijgt.

What makes Max Verstappen so good?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElokfipfKqMdURkNlkomLHc9l-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v9NOep9T08ibf2x6NW88RBzr.png?f=user_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:37
Bedankt voor het delen. Straks eens lezen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hamilton And Alonso's Collision | Jolyon Palmer's F1 TV Analysis | 2022 Belgian Grand Prix

You know the drill :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
De FIA gaat bekijken of Colton Herta in aanmerking kan komen voor een superlicentie. Als dat lukt wordt de kans aannemelijker dat bij Alpha Tauri komt.

https://www.motorsport.co...nce-credentials/10360869/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Chocoball schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:35:
De FIA gaat bekijken of Colton Herta in aanmerking kan komen voor een superlicentie. Als dat lukt wordt de kans aannemelijker dat bij Alpha Tauri komt.

Ook al is het een beetje een bijzonder figuur, toch zie ik hem graag een keer een kans krijgen in de F1. Niet in het minst omdat ik benieuwd ben hoe hij het zal doen in de F1.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hier moest ik misschien iets te hard om lachen. :+ :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59

AvK

Ready Set Go

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 18:16
Dank voor de link. Al die filmpjes zijn redelijk droog en briljant :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 15:21
Ik vind deze altijd erg leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:35:

Ah grappig. Men denkt dat Gasly dan toch vertrekt vanwege de performance clausule? Tsunoda nu eruit bonjouren is ook een beetje vreemd. Zolang ze Herta ook 2 seizoenen geven. Het is en blijft een andere tak van sport, Indycar. Geen stuurbekrachtiging, andere remmen, etc etc. Ovals, non stop safety cars :+ En zeker gezien het gebrek aan testen zal het altijd lastig worden. Ik denk dat de switch van F3 naar F1 een stuk makkelijker zal zijn. Indycar --> F1 blijft een laterale switch.

Maar graag en hopelijk doet i het goed. Misschien dat er dan wat meer Amerikanen richting de F1 komen. Historisch gezien is het wel een vet risico.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:52:
[...]

Ah grappig. Men denkt dat Gasly dan toch vertrekt vanwege de performance clausule? Tsunoda nu eruit bonjouren is ook een beetje vreemd. Zolang ze Herta ook 2 seizoenen geven. Het is en blijft een andere tak van sport, Indycar. Geen stuurbekrachtiging, andere remmen, etc etc. Ovals, non stop safety cars :+ En zeker gezien het gebrek aan testen zal het altijd lastig worden. Ik denk dat de switch van F3 naar F1 een stuk makkelijker zal zijn. Indycar --> F1 blijft een laterale switch.

Maar graag en hopelijk doet i het goed. Misschien dat er dan wat meer Amerikanen richting de F1 komen. Historisch gezien is het wel een vet risico.
Ik ga er dan toch vanuit dat er een team is dat hem wilt hebben, en die ook al in de simulator als niet een oude auto heeft getest. Anders lijkt me niet dat je al bij de FIA aanklopt of die niet een superlicentie kan krijgen. Dus zonder te weten wat voor vlees je in de kuip hebt het wel, indirect, via de FIA in de media brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:16:
[...]

Ik ga er dan toch vanuit dat er een team is dat hem wilt hebben, en die ook al in de simulator als niet een oude auto heeft getest. Anders lijkt me niet dat je al bij de FIA aanklopt of die niet een superlicentie kan krijgen. Dus zonder te weten wat voor vlees je in de kuip hebt het wel, indirect, via de FIA in de media brengen.
Mclaren in ieder geval niet, die hebben al een heel leger aan coureurs onder contract. Hij rijdt voor Andretti, dus wellicht is dit een ingangetje/start voor Andretti om wat voeten aan de grond te krijgen.

Zandvoort test met 'nep-gravel': https://www.autosport.com...or-f1s-dutch-gp/10361014/

Geplakt grind in feite. Als dat kapot gaat, is er nog meer zooi. Beetje raar dat zelfs een beetje grind op de baan van mogelijke excursies nu ook al gezien wordt als een probleem. Het is al gigantisch 'clean', elk hobbeltje moet weggewerkt worden, elke scheet moet gecontroleerd worden. We kunnen net zo goed gaan simracen...

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 07:47
Als ik het goed begrepen heb krijgen we vandaag uitsluitsel over het gehele Piastri verhaal. Ben toch wel erg benieuwd wat er naar buiten gebracht wordt en of er ook meteen een verklaring/aankondiging van Mclaren komt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 16:42

DataGhost

iPL dev

siggy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:06:
[...]

Zandvoort test met 'nep-gravel': https://www.autosport.com...or-f1s-dutch-gp/10361014/

Geplakt grind in feite. Als dat kapot gaat, is er nog meer zooi. Beetje raar dat zelfs een beetje grind op de baan van mogelijke excursies nu ook al gezien wordt als een probleem. Het is al gigantisch 'clean', elk hobbeltje moet weggewerkt worden, elke scheet moet gecontroleerd worden. We kunnen net zo goed gaan simracen...
Het ziet eruit als in epoxy gegoten grind. Dat gaat echt niet zomaar kapot zonder dat er brokken asfalt meekomen. Maar "een beetje grind op de baan" wordt gezien als een probleem ja. Je hebt er namelijk geen enkele grip op dus het veroorzaakt gevaarlijke situaties, je rijdt met gemak alles erop kapot en bovendien wordt het door de wielen omhoog gegooid naar achteren. Het afgelopen jaar hebben we al meermaals kunnen horen dat sommige coureurs het tegen hun vingers kregen met een effectieve snelheid van overal tussen 200 en 400 km/u. Zo'n stuk grind tegen je helm/visor krijgen lijkt me ook niet heel fijn zegmaar. Dus die meuk moet gewoon zo min mogelijk op de baan liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Binotto is waarschijnlijk op zoek naar afleiding om het niet steeds over de Ferrari strategie te hebben.

In Spa begon Binotto of de FIA wel op goed op naleving van het budgetplafond controleert gezien de nieuwe monocoque van Red Bull en zou verrast zijn als deze dit seizoen nog op de baan komt. Zoals eerder gemeld moet de RB18 op dieet en zou Red Bull een lichtere monocoque hebben gebouwd. In Spa is de monocoque nog niet gebruik genomen en Horner geeft aan dat de nieuwe monocoque ergens in de komende races wordt ingezet omdat de FIA crashtest nog niet ingepland zou zijn.

Recentelijk hebben alle teams een inflatietoeslag gekregen van 4,3 miljoen Dollar boven op het budgetplafond (141,2 miljoen Dollar) wat ze al hadden. Ferari kan met het huidige budget geen nieuwe monocoque bouwen en begint daarom of er goed wordt gecontroleerd door de FIA. Voor een nieuw monocoque moeten er 3 stuks gebouwd worden (1 dus voor de crahtest) wat ongeveer 2 miljoen Dollar kost.

Als Red Bull over budget zou gaan maar onder de 5% blijft dan volgt de strafmaat via de stewards (klein vergrijp). Door de inflatiestoeslag is over budget gaan nog steeds mogelijk maar zal percentage lager uitvallen tot een paar procent. Alleen begrijp ik de ophef niet want Ferrari had al eerder aangegeven over budget te zullen gaan, net als Mercedes overigens. Dus het inderdaad te hopen dat de FIA goed controleert of ook Ferrari en Mercedes niet over budget gaan. Zullen we ons nu weer richten op de stradegy Mattia?

https://www.motorsport.co...tweight-chassis/10361085/
(het artikel is meer voor de clicks en bevat minder dan wat ik al verteld heb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
Ik vind die hele budget discussie lastig. Het verschilt toch enorm per team hoe efficient ze met hun budget omgaan? Als je 5 vleugels moet ontwikkelen voordat je het juiste model hebt gevonden kost dat meer dan dat je met de eerste meteen goedzit.

Ferrari claimt nu dat het onmogelijk is dat Red Bull nog geld over heeft, omdat Ferrari zelf alles al uitgegeven heeft...

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
RonaldMcDonald schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:12:
Ik vind die hele budget discussie lastig. Het verschilt toch enorm per team hoe efficient ze met hun budget omgaan? Als je 5 vleugels moet ontwikkelen voordat je het juiste model hebt gevonden kost dat meer dan dat je met de eerste meteen goedzit.

Ferrari claimt nu dat het onmogelijk is dat Red Bull nog geld over heeft, omdat Ferrari zelf alles al uitgegeven heeft...
Vermoed dat Ferrari meer rendement kan behalen door hun eigen processen (zowel productie als organisatorisch) eens goed tegen het licht te houden dan door enkel naar andere partijen te kijken om hun problemen op te lossen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:26
RonaldMcDonald schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:12:

Misschien moet Ferrari wat minder vaak crashen/motoren vervangen

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
Blik1984 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:20:
[...]

Misschien moet Ferrari wat minder vaak crashen/motoren vervangen
Ook dat ja :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ckuxjo3ex1l91.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=24ddc75efa4c61df13abb94e3d038a04c0d6e84f

_/-\o_ O+ norris

de troffee van spa vind ik tot nu toe de 'mooiste/beste'

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8W0AlPC.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door himlims_ op 01-09-2022 11:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Die SPA trophy is echt prachtig _/-\o_ <3 . Daar kan Zandvoort nog heel wat van leren zullen we maar zeggen. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 01-09-2022 11:41 ]

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48
Chocoball schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:31:
Binotto is waarschijnlijk op zoek naar afleiding om het niet steeds over de Ferrari strategie te hebben.

In Spa begon Binotto of de FIA wel op goed op naleving van het budgetplafond controleert gezien de nieuwe monocoque van Red Bull en zou verrast zijn als deze dit seizoen nog op de baan komt. Zoals eerder gemeld moet de RB18 op dieet en zou Red Bull een lichtere monocoque hebben gebouwd. In Spa is de monocoque nog niet gebruik genomen en Horner geeft aan dat de nieuwe monocoque ergens in de komende races wordt ingezet omdat de FIA crashtest nog niet ingepland zou zijn.

Recentelijk hebben alle teams een inflatietoeslag gekregen van 4,3 miljoen Dollar boven op het budgetplafond (141,2 miljoen Dollar) wat ze al hadden. Ferari kan met het huidige budget geen nieuwe monocoque bouwen en begint daarom of er goed wordt gecontroleerd door de FIA. Voor een nieuw monocoque moeten er 3 stuks gebouwd worden (1 dus voor de crahtest) wat ongeveer 2 miljoen Dollar kost.

Als Red Bull over budget zou gaan maar onder de 5% blijft dan volgt de strafmaat via de stewards (klein vergrijp). Door de inflatiestoeslag is over budget gaan nog steeds mogelijk maar zal percentage lager uitvallen tot een paar procent. Alleen begrijp ik de ophef niet want Ferrari had al eerder aangegeven over budget te zullen gaan, net als Mercedes overigens. Dus het inderdaad te hopen dat de FIA goed controleert of ook Ferrari en Mercedes niet over budget gaan. Zullen we ons nu weer richten op de stradegy Mattia?

https://www.motorsport.co...tweight-chassis/10361085/
(het artikel is meer voor de clicks en bevat minder dan wat ik al verteld heb)
mbt tot het budget ben ik wel benieuwd, want als je nu extreem veel investeerd in het begin van het seizoen, zoveel dat je dan dus inderdaad de laatste 4/5 races niet meer zou kunnen rijden ivm kosten en over de budgetcap heen gaan, normaal zou je dan zeggen: "ja dat is pech, maar dan rijd je maar niet meer"

Echter blijkt dan dat door die investeringen in het begin heb je zo'n grote marge (140 punten in drivers championship en 240 in de constructeurs kampioenschap punten) opgebouwd waardoor je de laatste 5 races al niet meer hoeft te rijden om kampioen te worden..

Dat lijkt mij ook niet echt de bedoeling, maar zou dat legaal zijn?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Puc van S. schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:45:
[...]

mbt tot het budget ben ik wel benieuwd, want als je nu extreem veel investeerd in het begin van het seizoen, zoveel dat je dan dus inderdaad de laatste 4/5 races niet meer zou kunnen rijden ivm kosten en over de budgetcap heen gaan, normaal zou je dan zeggen: "ja dat is pech, maar dan rijd je maar niet meer"

Echter blijkt dan dat door die investeringen in het begin heb je zo'n grote marge (140 punten in drivers championship en 240 in de constructeurs kampioenschap punten) opgebouwd waardoor je de laatste 5 races al niet meer hoeft te rijden om kampioen te worden..

interresant vraagstuk; een team krijgt een boete bij het niet komen opdagen; wordt die financiele budgetcap nog verder overschreden (of tellen boetes niet mee?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Met het budgetplafond en de gestegen kosten werd al eerder door 4 teams gedreigd dat ze niet mee konden meedoen bij de laatste wedstrijden. Of dat zonder gevolgen voor de teams blijft anders dan het mislopen van punten is niet duideljk.

Over budget gaan onder 5% wordt als klein vergrijp gezien en verloopt de straf via de stewards. Boven de 5% dan gaat naar een ander orgaan die de straf gaat bepalen. Wat voor straffen dat zijn is niet helemaal duidelijk zoals aftrek van punten, geld of budget boete, het opvolgende jaar verplicht binnen budget blijven, etc.

In ander nieuws. Er zouden bandentests komen in Suzuka en Austin. Daarvoor zal de 2e vrije training een half uur langer duren. Mocht er regen zijn dan vindt de bandentest plaats in Mexico.

https://www.motorsport.co...or-tyre-testing/10361216/

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

himlims_ schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:49:
[...]

interresant vraagstuk; een team krijgt een boete bij het niet komen opdagen; wordt die financiele budgetcap nog verder overschreden (of tellen boetes niet mee?)
Je kan er heen gaan, maar vervolgens de auto in de garage houden onder het mom van een "probleem" en dan gewoon een DNSje doen. :P

• RobertMe
Vroeger gingen teams toch ook mid-season failliet (Marussia als laatste, in 2014?), die kregen dan toch ook geen boete voor het niet komen opdagen? Lijkt mij dat ze de budget dan ook zo kunnen (/moeten) beoordelen. Als een ander team dat de budget cap niet haalt (Williams, Haas, ...) door het geld heen is en ze failliet gaan lijkt mij eenzelfde situatie als dat een (voorheen) vermogend team zegt "we zijn door het geld heen en 'failliet' voor dit seizoen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
siggy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:52:
[...]

Ik snap het niet echt. Ook in het artikel:
"It’s clearly in the interests of F1 and all teams to have an American on the grid next year – especially with Las Vegas joining Austin and Miami on the schedule – but the FIA will have to be careful not to set a precedent by bending its own rules in order to help Herta’s case.".

Er is een Amerikaan in F2, die zoals het er nu naar uit ziet, wel of dan echt NET niet aan de 40 Superlicentie punten kan komen: Logan Sargant. Als hij P5 houdt in F2, dan heeft hij de benodigde 40 punten.
En die heeft ook dan wel een stoeltje (de Williams, naast Albon).

Waar Herta nogal ver van de verplichte 40 Superlicentie punten zit.
Als je dan regels gaat veranderen, doe het dan voor diegene die er NET aanzit.

Note: ik ben misschien niet volledig objectief wat Herta betreft :) Niet mijn favoriete coureur.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 01-09-2022 12:31 ]

• Extigo
  • Laatst online: 20:59
Ryur schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:30:
[...]

"It’s clearly in the interests of F1 and all teams to have an American on the grid next year – especially with Las Vegas joining Austin and Miami on the schedule – but the FIA will have to be careful not to set a precedent by bending its own rules in order to help Herta’s case.".

Er is een Amerikaan in F2, die zoals het er nu naar uit ziet, wel of dan echt NET niet aan de 40 Superlicentie punten kan komen: Logan Sargant. Als hij P5 houdt in F2, dan heeft hij de benodigde 40 punten.

Note: ik ben misschien niet volledig objectief wat Herta betreft :) Niet mijn favoriete coureur.
De te geven punten in de Indycar moeten gewoon herzien worden. De nummer 4 van de Indycar ontvangt 10 punten, terwijl de nummer 4 van de Formule 3 er 15 ontvangt. En in mijn ogen is Indycar toch echt wel een stapje hoger dan de Formule 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Extigo schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:34:
[...]

De te geven punten in de Indycar moeten gewoon herzien worden. De nummer 4 van de Indycar ontvangt 10 punten, terwijl de nummer 4 van de Formule 3 er 15 ontvangt. En in mijn ogen is Indycar toch echt wel een stapje hoger dan de Formule 3.
In mijn ogen niet :)
F3 rij je al op de circuits waar F1 rijdt, je rijdt met de banden van F1.
Je hebt lokale yellows (waar Indycar ALTIJD een FCY eruit gooit).
De blauwe vlaggen (iets wat Indycar niet kent).

Indycar is een compleet andere tak van sport.
Wat je daar leert is rijden op compleet andere circuits dan in Europa.

(Note: ik ben een enorme Indycar fan, maar qua "opleiding" naar F1 vind ik F3 wel stukken beter dan Indycar).

[ Voor 16% gewijzigd door Ryur op 01-09-2022 12:39 ]

• siggy

siggy

Wait.... what?

DataGhost schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:27:
[...]

Het ziet eruit als in epoxy gegoten grind. Dat gaat echt niet zomaar kapot zonder dat er brokken asfalt meekomen. Maar "een beetje grind op de baan" wordt gezien als een probleem ja. Je hebt er namelijk geen enkele grip op dus het veroorzaakt gevaarlijke situaties, je rijdt met gemak alles erop kapot en bovendien wordt het door de wielen omhoog gegooid naar achteren. Het afgelopen jaar hebben we al meermaals kunnen horen dat sommige coureurs het tegen hun vingers kregen met een effectieve snelheid van overal tussen 200 en 400 km/u. Zo'n stuk grind tegen je helm/visor krijgen lijkt me ook niet heel fijn zegmaar. Dus die meuk moet gewoon zo min mogelijk op de baan liggen.
Waarom was het nog geen 20 jaar geleden heel anders? Was het toen gewoon onderdeel van de sport? Is men nu niet erg aan het overdrijven? Men zeurt toch ook niet dat er weinig tot geen grip naast de ideale lijn is met alle rubber afval. Het is gewoon onderdeel van de sport. 'Vroeger' moest je gewoon paar ronden je banden schoonrijden als je door het grind was gegaan. Nu moet alles perfect zijn voordat ze gaan regen. 5 regendruppels en men wilt al niet meer rijden. Het is te ver doorgeschoten naar mijn mening. Dat is wat ik wilde zeggen.

Maar die epoxy zal toch wel heel makkelijk kapotgereden worden. Tenzij dat een gigantische massa is van 1 meter diep.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ryur schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:30:
[...]

Sargant is Williams junior, dus tenzij ze eindelijk eens Latifi eruit durven te mieteren, dan is hij hopelijk eerste keus naast Albon. Maarja, Latifi is de GOAT dus dat gaat lastig worden.

Ik zeg dat dat superlicentie systeem meer onzin veroorzaakt dan wat anders. Het is echt te ver doorgeschoten. En het gepruts van Latifi is schijnbaar prima.

Er is te weinig verloop en nieuwkomers zitten vast in junior programma's zodat die zeer weinig keus hebben dan te wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 01-09-2022 12:56 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Puc van S. schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:45:
[...]

In de Concorde agreement zit ook een aanwezigheidsplicht verstopt dacht ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:27

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

siggy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:51:
[...]

Waarom was het nog geen 20 jaar geleden heel anders? Was het toen gewoon onderdeel van de sport? Is men nu niet erg aan het overdrijven?
Gelukkig leven we niet in het verleden. Moet je nog eens goed vergelijken wat er allemaal anders is ten opzichte van 20 jaar geleden en wat er aan rijdersveiligheid is gedaan. Grind was toen ook gewoon een issue, alleen waren er nog weinig/geen banen waar grind niet noodzakelijk was omdat de kreukelzones van de auto's en ook de vangrails nog lang niet zo goed waren als tegenwoordig. Ook toen was het vet kut om grind te hebben op banen waar met motoren gereden werd bijvoorbeeld. Dat zijn allemaal redenen waarom er bij redelijk wat circuits naar ander run-off materiaal is gekeken wat veiliger is voor andere klassen of soorten voertuigen.
Men zeurt toch ook niet dat er weinig tot geen grip naast de ideale lijn is met alle rubber afval. Het is gewoon onderdeel van de sport. 'Vroeger' moest je gewoon paar ronden je banden schoonrijden als je door het grind was gegaan.
Het gaat niet om je eigen banden, het gaat erom dat je grind mee de baan op neemt, eventueel in bochten waarbij de vangrail heel dichtbij is, waardoor anderen grip verliezen op de baan, op een manier waar je niet echt met skill doorheen kan sturen. Het ligt er namelijk gewoon, je kan er geen andere compound banden voor gebruiken, het verdwijnt niet door opdrogen en de manier waarop je grip verliest is heel onvoorspelbaar. En dus het ongewild lanceren ervan richting mede-coureurs, dat is gewoon een veiligheidsissue. Alternatief is dat er langzaam doorheen gereden wordt, beetje kak als de hele baan vol ligt met grind. Dus dan is het toch fijn dat je een strook hebt die je ongeveer even hard straft als echt grind, maar zonder de nadelen ervan voor andere rijders?
Nu moet alles perfect zijn voordat ze gaan regen. 5 regendruppels en men wilt al niet meer rijden. Het is te ver doorgeschoten naar mijn mening. Dat is wat ik wilde zeggen.
Als er iets te ver is doorgeschoten is het jouw manier van overdrijven.
Maar die epoxy zal toch wel heel makkelijk kapotgereden worden. Tenzij dat een gigantische massa is van 1 meter diep.
Baseer je dat ergens anders op dan je onderbuik? Zoek eens de sterkte van de verschillende materialen op. Epoxy is een veelvoud sterker dan asfalt. Sterker nog, het wordt soms door asfalt gemixt om het sterker te maken. Hoe dan ook zal het geen simpel laagje van een centimeter dikte zijn. Maar het is wel fijn dat jij van achter je computer op de foto al kan zien dat het helemaal misgaat dit weekend. Ik zou ze even opbellen als ik jou was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Dat is pas de 4e plek kan beter :+

[ Voor 14% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-09-2022 13:32 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Toch apart voor iemand die in België is geboren en nog nooit in Nederland heeft gewoond.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Mog schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:32:
[...]

Toch apart voor iemand die in België is geboren en nog nooit in Nederland heeft gewoond.
Hij is een Nederlander dus ja :+ Hadden de Belgen maar beter hun best moeten doen :+

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En het is nog "erger" is zelfs de laagste "Order" Claudio de Breij heeft een hogere onderscheiding. :+ (https://www.lintjes.nl/sp...-van-de-nederlandse-leeuw)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48
nevermind, andere orde :D

[ Voor 92% gewijzigd door Puc van S. op 01-09-2022 13:45 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:41
Illegal_Alien schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:40:
[...]

En het is nog "erger" is zelfs de laagste "Order" Claudio de Breij heeft een hogere onderscheiding. :+ (https://www.lintjes.nl/sp...-van-de-nederlandse-leeuw)
Offtopic:// Nouja, niet helemaal want de orde van de nederlandse leeuw is niet hetzelfde als de orde van oranje nassau.
Orde van de nederlandse leeuw heeft 3 rangen
RIdder grootkruis, commandeur, ridder

Orde van oranje nassau een stuk meer met:
ridder grootkruis, grootofficier, commandeur, officier, ridder, lid

Ontopic
Schade bij ferarri is wel een stuk hoger natuurlijk, alhoewel motoren wel uitgesloten zijn natuurlijk.

Vraag mij af hoe mercedes vaart nu richting de budgetcap

[ Voor 12% gewijzigd door mjjveldt op 01-09-2022 13:47 ]

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
mjjveldt schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:46:
Schade bij ferarri is wel een stuk hoger natuurlijk, alhoewel motoren wel uitgesloten zijn natuurlijk.
Sainz:
Crash in Australië meen ik?
Gecrasht in kwalificatie en aangereden in de race (maar geen echte crash) in Imola
Verbrande achterkant in Oostenrijk (motor valt dan wel buiten de budget cap, maar er moest wel iets meer vervangen worden).

Leclerc:
Crash in Frankrijk
2x uitvalbeurt motor met mogelijke nevenschade

Red Bull kan ik me even zo snel geen enkele schade meer voor de geest halen.

Mercedes sowieso een duur weekend in Oostenrijk met 2 crashes in de kwalificatie. En nu dan potentieel vanalles van Spa. Verder meen ik ook niks noemenswaardigs?

Edit:
Thanks @hardware-lover hieronder. Q crash van Sainz in Imola toegevoegd.

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 01-09-2022 15:54 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Help!!!! schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:40:
^
Die SPA trophy is echt prachtig _/-\o_ <3 . Daar kan Zandvoort nog heel wat van leren zullen we maar zeggen. :X
Ze hadden die groene onderkant vol moeten doen met zand. Hadden ze er ook nog iets mee kunnen doen, een 1, 2 en 3 in maken als een zandschilderij.

Afbeeldingslocatie: https://c.pxhere.com/photos/ac/ab/petra_jordan_holiday_travel_middle_east_sand_sand_painting_glass_bottle-1263226.jpg!s1

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Maasluip schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:49:
[...]

Ze hadden die groene onderkant vol moeten doen met zand. Hadden ze er ook nog iets mee kunnen doen, een 1, 2 en 3 in maken als een zandschilderij.

[Afbeelding]
Daarmee wordt zo'n trofee nog goedkoper dan die nu al uitziet.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:43:
[...]

Sainz:
Aangereden in Imola (maar geen echte crash, uitgevallen door vast staan in het grind)
Verbrande achterkant in Oostenrijk (motor valt dan wel buiten de budget cap, maar er moest wel iets meer vervangen worden).
[knip]
Sainz Imola eerder al;

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Het lijkt erop dat Alpine niet meer voor Piastri zal gaan en Red Bull een bedrag gaat betalen om Gasly uit zijn 2023 contract los te weken.

https://the-race.com/form...-of-red-bull-exit-agreed/

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:34:
Het lijkt erop dat Alpine niet meer voor Piastri zal gaan en Red Bull een bedrag gaat betalen om Gasly uit zijn 2023 contract los te weken.

Oh, dat gaat weer spetteren tussen Ocon en zijn teamgenoot dan. Zou hij zijn record van 3x in een race crashen met zijn teamgenoot weten te verbeteren ? :+

Nou, 'ze' hebben het voor elkaar. Een Frans team (in Engeland) met een Frans rijdersduo. Arme Cyril.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

En RIC dan naar Alpha Tauri? :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat Ricciardo eerder exit F1 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Vraag me af of een Marko RIC wel terug zou willen na die exit. Denk dat het helaas over is met de F1 carrière van The Honey Badger.

• siggy

siggy

Wait.... what?

dreester schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:58:
[...]

En RIC dan naar Alpha Tauri? :o
Nee, Alpine was nog de meest realistische keuze, maar wie gaat er nog een risico nemen met hem als ie 2 jaar bij Mclaren op 1 race na, niks kan laten zien? En dan zal ie een flinke salarisverlaging moeten accepteren. Het zou mij verrassen als ie volgend jaar bij een Haas op de grid staat. Dan is ie gewoon desperate.

• Chocoball
pjlgt schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:11:
Vraag me af of een Marko RIC wel terug zou willen na die exit. Denk dat het helaas over is met de F1 carrière van The Honey Badger.
Nee, Marko heeft eerder dit jaar aangegeven dat ze geen interesse hebben in een terugkeer van Vettel of Ricciardo. Volgens mij was Horner destijds ook wel klaar na de contractonderhandelingen met RIcciardo met de woorden "we wish him all the best in his future".

Nu de Porsche deal mogelijk wankelt lijkt de noodzaak voor een Duitse coureur (Schumacher) ook minder en waarschijnlijk voor Herta zullen gaan bij Alpha Tauri maar die moet dan nog eerst van zijn McLaren contract af en zijn dispensatie voor een superlicentie krijgen.

• warp
  • Niet online
Marko had onlangs al aangegeven dat Ricciardo niet meer bij Red Bull hoeft aan te kloppen.
Ricciardo en Red Bull
Volgens de adviseur van de Oostenrijkse renstal is het uitgesloten dat Ricciardo in 2023 terugkeert bij Red Bull. Sergio Perez staat namelijk onder contract tot en met 2024 en hoewel er bij AlphaTauri nog een plekje beschikbaar is (het contract van Yuki Tsunoda is nog niet verlengd), is de kans op een terugkeer van Ricciardo nihil.
Bron

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Vraag me af of een Marko RIC wel terug zou willen na die exit. Denk dat het helaas over is met de F1 carrière van The HMoney Badger.
Corrected it., :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:08
siggy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:18:
[...]

Nee, Alpine was nog de meest realistische keuze, maar wie gaat er nog een risico nemen met hem als ie 2 jaar bij Mclaren op 1 race na, niks kan laten zien? En dan zal ie een flinke salarisverlaging moeten accepteren. Het zou mij verrassen als ie volgend jaar bij een Haas op de grid staat. Dan is ie gewoon desperate.
Die ene race heeft hij dan wel gewonnen, maar ook alleen maar omdat er twee voor hem op elkaar knalden en Norris hem niet mocht aanvallen.
Eigenlijk is het alleen leuk voor de socials, maar op de baan laat hij het al jaren niet meer zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
siggy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:39:
[...]

Oh, dat gaat weer spetteren tussen Ocon en zijn teamgenoot dan. Zou hij zijn record van 3x in een race crashen met zijn teamgenoot weten te verbeteren ? :+

Nou, 'ze' hebben het voor elkaar. Een Frans team (in Engeland) met een Frans rijdersduo. Arme Cyril.
Of helemaal silly season gaan en GAS en RIC bij Alpine oOo en OCO :w

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:54

Dit verbaasd mij niets. Ik vond hem in het interview met Sky ook al behoorlijk vaag doen, en niet concreet ontkennen dat hij in gesprek is met Alpine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
dutchgio schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:11:
[...]

Die ene race heeft hij dan wel gewonnen, maar ook alleen maar omdat er twee voor hem op elkaar knalden en Norris hem niet mocht aanvallen.
Eigenlijk is het alleen leuk voor de socials, maar op de baan laat hij het al jaren niet meer zien.
Uhm, hebben wij dezelfde race gezien? Ricciardo startte op pole, Verstappen op P2, en Verstappen kwam er niet langs / kon niet aanvallen. En Hamilton reed achter Norris, met hetzelfde probleem. Als Verstappen en Hamilton niet waren gecrasht had Verstappen eigenlijk nog alleen kunnen winnen op strategie. Want op snelheid kwam hij er niet aan te pas. En wellicht op pitstops na heeft Ricciardo dan ook van start tot finish geleid.

• Chocoball
Nivado schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:28:
[...]

Dit verbaasd mij niets. Ik vond hem in het interview met Sky ook al behoorlijk vaag doen, en niet concreet ontkennen dat hij in gesprek is met Alpine.
In Spa vingen op de grid “final details of a contract” uit de mond van Gasly op. Gasly beweerde dat het ging over Russell en huwelijkscontracten. Zo kan je een contract met Alpine natuurlijk ook zien ;)

https://www.motorsport.co...id-alpine-links/10361420/

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:39
Omdat ik gasly goed had meen ik de rest ook te kunnen raden

Schumi naar Williams
Zhou lange deal bij AR vanwege Audi op China markt
50/50 ric/gio bij haas. Kosten doorslag, dus gio. Ric out.

AT Herta/ Tsunoda ... vrees dat ze geen keus hebben. Maar denk dat dit het zwakste team wordt sinds ...elk team met MAZ. Liefst zou ik zien dat AT een paar serieuze talenten wegplukt en kans geeft. Bouchaire en sargant ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Lynx op 01-09-2022 21:40 ]

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:46
RobertMe schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:28:
[...]

Uhm, hebben wij dezelfde race gezien? Ricciardo startte op pole, Verstappen op P2, en Verstappen kwam er niet langs / kon niet aanvallen. En Hamilton reed achter Norris, met hetzelfde probleem. Als Verstappen en Hamilton niet waren gecrasht had Verstappen eigenlijk nog alleen kunnen winnen op strategie. Want op snelheid kwam hij er niet aan te pas. En wellicht op pitstops na heeft Ricciardo dan ook van start tot finish geleid.
Verstappen startte op pole maar Ricciardo was beter weg.

Verder wel gelijk dat ze die McLaren niet in konden halen. Maar na die verneukte pitstops van zowel Hamilton als Verstappen hadden die geen kans meer gok ik, ook al parkeerden ze niet op elkaar.

• RobertMe
TinusXIII schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:47:
[...]

Verstappen startte op pole maar Ricciardo was beter weg.
Sprint toch? Volgens mij heeft Ricciardo de sprint toen gewonnen (en dus start op pole).

Edit:
Nope, Ricciardo idd gestart vanaf P2 en dan meteen naar P1.

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 01-09-2022 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
RobertMe schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:43:
[...]

Sainz:
Gecrasht in kwalificatie en aangereden in de race (maar geen echte crash) in Imola

Leclerc:
Crash in Frankrijk
2x uitvalbeurt motor met mogelijke nevenschade

Red Bull kan ik me even zo snel geen enkele schade meer voor de geest halen.

Mercedes sowieso een duur weekend in Oostenrijk met 2 crashes in de kwalificatie. En nu dan potentieel vanalles van Spa. Verder meen ik ook niks noemenswaardigs?

Edit:
Thanks @hardware-lover hieronder. Q crash van Sainz in Imola toegevoegd.
Sianz is ook in Miami gecrashed meen ik mij te herrineren.

https://www.formula1.com/....1732116679712784222.html

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

RIC is in zijn carrière de fase voorbij dat hij flink geld kan vragen. Hij moet blij zijn met elk stoeltje dat hij kan krijgen. Alleen de reputatie dat hij een auto niet kan ontwikkelen helpt niet erg mee.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

warp schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:09:
[...]

Ik denk dat Ricciardo eerder exit F1 is.
Er gaan al geruchten dat Ricciardo naar Mercedes gaat als vervanger van Nyck de Vries. Als reservecoureur dus.
Wat Nyck dan moet gaan doen? Of blijft die nog Formule E rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Maasluip schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:19:
[...]

Er gaan al geruchten dat Ricciardo naar Mercedes gaat als vervanger van Nyck de Vries. Als reservecoureur dus.
Als ie nog Formule E zou rijden, dan zal het bij een ander team zijn aangezien Mercedes stopt. Of het zou moeten zijn dat ik het nieuws gemist heb dat Mercedes toch verder gaat.

En Ricciardo als reserver coureur? In een interview dit weekend zei ie dat ie enkel in de Formule 1 blijft als hij een competitieve wagen (waarmee hij bijvoorbeeld Williams uitschakelde) kon krijgen. Dan zou reserve coureur toch wel serieus wat stappen achteruit zijn vergeleken met die uitspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 11:44

basvn

Breezand - NHN

Maasluip schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:19:
[...]

WEC

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kenhas schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:31:
[...]

En Ricciardo als reserver coureur? In een interview dit weekend zei ie dat ie enkel in de Formule 1 blijft als hij een competitieve wagen (waarmee hij bijvoorbeeld Williams uitschakelde) kon krijgen. Dan zou reserve coureur toch wel serieus wat stappen achteruit zijn vergeleken met die uitspraak
Ja. Hier wordt het genoemd "om zijn vertrouwen op te bouwen".
Hoeveel kilometers maak je als reservecoureur. Normaal 0. Ik bedoel, hoeveel hebben Stoffel en Nyck nu in de F1 wagen gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Het lijkt me echt far fetched. Dan ben je toch wanhopig om maar in de F1 te blijven :? De kans dat RIC ooit nog op consistente basis aansprekende prestaties in F1 gaat leveren lijkt me zowat nul.

Ga dan gewoon een andere leuke klasse rijden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 21:52
Maasluip schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:56:
[...]

Hoeveel kilometers maak je als reservecoureur. Normaal 0. Ik bedoel, hoeveel hebben Stoffel en Nyck nu in de F1 wagen gereden?
Nyck heeft gewoon 2 FP's achter z'n naam staan dit seizoen, dus die heeft best wat gereden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Als Hamilton na volgend jaar stopt, wie zou Mercedes dan in de auto kunnen zetten naast George om meteen te presteren? In ieder geval voor 1 of 2 jaar terwijl ze andere coureurs polsen. Op mijn lijstje stond eerst Gasly, maar Ricciardo zou eigenlijk ook ideaal zijn. Iemand met ervaring die bewezen heeft snel te zijn, ondanks het recente verleden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:32
mavamal schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:10:
Als Hamilton na volgend jaar stopt, wie zou Mercedes dan in de auto kunnen zetten naast George om meteen te presteren? In ieder geval voor 1 of 2 jaar terwijl ze andere coureurs polsen. Op mijn lijstje stond eerst Gasly, maar Ricciardo zou eigenlijk ook ideaal zijn. Iemand met ervaring die bewezen heeft snel te zijn, ondanks het recente verleden.
Alonso :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Naast dat hij zich slecht kan aanpassen heeft Ricciardo nog iets dat niet in zijn voordeel spreekt.
sjaool schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:47:
RIC is in zijn carrière de fase voorbij dat hij flink geld kan vragen. Hij moet blij zijn met elk stoeltje dat hij kan krijgen. Alleen de reputatie dat hij een auto niet kan ontwikkelen helpt niet erg mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
[...]

Zoals hierboven gezegd, lijkt dat me toch zeeeeer ver gezocht. Maar je weet natuurlijk nooit. Er zijn wel al gekkere dingen gebeurd in de F1.
mavamal schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:10:
Ik zou toch denken dat Mercedes dan eerder voor De Vries of Vandoorne zou kiezen. Ricciardo heeft vroeger bewezen dat ie snel is maar ja, dat kan je zeggen van Usain Bolt maar die zie ik toch ook geen wereldkampioen meer worden ;)
Je zou nog kunnen denken dat Ricciardo mee kan helpen met de ontwikkeling van de auto maar ik heb het gevoel dat hij misschien bij McLaren niet veel bijgedragen heeft aan de ontwikkeling. Maar kan daarin verkeerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Hoewel Steiner nog niks loslaat wordt er gezegd dat Haas een shortlist heeft met 3, mogelijk 4 kandidaten. Genoemd worden: Daniel Ricciardo, Nico Hulkenberg en Antonio Giovinazzi.

https://the-race.com/form...teresting-haas-shortlist/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 06:32
Ik zie dan liever de Hulk in die auto dan Ricciardo.

Anyway dat gasly misschien naar Alpine gaat snap ik ook nog wel. Hij zit echt vast bij AT en zo goed is die auto dit jaar ook weer niet.

Giovinazzi zie ik alleen gebeuren als/wanneer hij een bak met geld meeneemt. Kleurloze coureur imo

[ Voor 20% gewijzigd door De_Bastaard op 02-09-2022 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://nl.motorsport.com...trategische-beslissingen/

eh, als die strategische beslissingen echt bijzonder zijn, dan krijgen ze die echt wel. De reden waarom jij dat niet weet is omdat dat al zo enorm lang niet gebeurd is. :+

een 'normale' goede beslissing is niets meer dan gewoon het werk van de strategen.

[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-09-2022 09:52 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:38
Ik meende begrepen te hebben dat de CRB tot gisteren 17u had om met een uitspraak over het Piastri contracten conflict te komen. Tot nu toe heb ik echter nog nergens een uitspraak kunnen vinden. Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand is? Uitspraak achter gesloten deuren misschien? Aangezien dit de start is van een heel rijtje vallende domino stenen is de uitspraak nogal belangrijk.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:09:
Ik meende begrepen te hebben dat de CRB tot gisteren 17u had om met een uitspraak over het Piastri contracten conflict te komen. Tot nu toe heb ik echter nog nergens een uitspraak kunnen vinden. Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand is? Uitspraak achter gesloten deuren misschien? Aangezien dit de start is van een heel rijtje vallende domino stenen is de uitspraak nogal belangrijk.
McLaren zou vanmiddag een persconferentie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:09:

Jij kan het inderdaad nogal belangrijk vinden maar dat boeit zo'n CRB dus helemaal niks. Als er wat nieuws komt zal het van een van de teams zijn, op het moment dat zij dat nuttig vinden. Dat kan dus vanmiddag zijn van McLaren, of een ander moment. Je bent gewoon nieuwsgierig, dat mag, maar dat maakt het nog niet "belangrijk" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
DataGhost schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:55:
[...]

[Twitter]
Jij kan het inderdaad nogal belangrijk vinden maar dat boeit zo'n CRB dus helemaal niks. Als er wat nieuws komt zal het van een van de teams zijn, op het moment dat zij dat nuttig vinden. Dat kan dus vanmiddag zijn van McLaren, of een ander moment. Je bent gewoon nieuwsgierig, dat mag, maar dat maakt het nog niet "belangrijk" :+
Ik ben ook verrekte nieuwsgierig. Weten we of Piastri in Zandvoort is dit weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

AtlAntA schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:21:
[...]

Ik ben ook verrekte nieuwsgierig. Weten we of Piastri in Zandvoort is dit weekend?
Belangrijker: in welke pitbox!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:38
DataGhost schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:55:
[...]

[Twitter]
Iets minder passief agressief, graag. Ik heb niet gesuggereerd dat het belangrijk is, omdat ik nieuwsgierig ben. Het is belangrijk voor een behoorlijk rijtje coureurs, omdat hun toekomst hierdoor wordt beïnvloed.
En ja, ik ben inderdaad nieuwsgierig. ;)

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:51:
[...]

Iets minder passief agressief, graag. Ik heb niet gesuggereerd dat het belangrijk is, omdat ik nieuwsgierig ben. Het is belangrijk voor een behoorlijk rijtje coureurs, omdat hun toekomst hierdoor wordt beïnvloed.
Mja we hebben nog 6-7 maanden voordat het volgende seizoen begint he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 23-09 15:51
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:51:
[...]
Maar dit is toch juist het moment voor de teams om hun kaarten te spelen?
Dus er zijn nu (hopelijk >:) ) 2 teams met kennis over 1 van de transfers. Nu de rest van de stoelendans nog.

Een AT laat Gasly niet gaan, voordat ze een goede vervanger hebben.
En Piastri was niet zo happy om te rijden voor Alpine. Dus ongeacht wat er beslist is, zal er nog veel geregeld moeten worden.
De vraag is dan beter: welke teamleiders zijn bij elkaar op bezoek? ;)

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SPee schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:15:
[...]

Maar dit is toch juist het moment voor de teams om hun kaarten te spelen?
Dus er zijn nu (hopelijk >:) ) 2 teams met kennis over 1 van de transfers. Nu de rest van de stoelendans nog.

Een AT laat Gasly niet gaan, voordat ze een goede vervanger hebben.
En Piastri was niet zo happy om te rijden voor Alpine. Dus ongeacht wat er beslist is, zal er nog veel geregeld moeten worden.
De vraag is dan beter: welke teamleiders zijn bij elkaar op bezoek? ;)
Allard meldt net (in de uitzending van de F2 kwalificatie) dat Piastri naar McLaren gaat (of in ieder geval het contract geldig is bevonden)

[ Voor 3% gewijzigd door EagleTitan op 02-09-2022 15:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 11:44

basvn

Breezand - NHN

EagleTitan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:49:
[...]

Allard meldt net dat Piastri naar McLaren gaat (of in ieder geval het contract geldig is bevonden)

[ Voor 11% gewijzigd door basvn op 02-09-2022 15:50 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 16:43

Soggney

Zeekomkommer

in de F2 Q vernoemen ze dat Piastri naar McLaren gaat, en dat contract geldig is, en niet Alpine

[ Voor 3% gewijzigd door Soggney op 02-09-2022 15:51 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Inderdaad officieel, Piastri naar Mclaren. En wat een puinhoop van Alpine zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
EagleTitan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:49:
[...]

Allard meldt net dat Piastri naar McLaren gaat (of in ieder geval het contract geldig is bevonden)
Jep, dat wordt nu ook net benoemd tijdens de Q van de F2.

edit: guttegut haha de beste nieuwsbron blijft toch altijd dit topic. Helden jullie allemaal. oOo

[ Voor 15% gewijzigd door AtlAntA op 02-09-2022 15:52 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics