Ferrari heeft de ontwikkelingen minder kunnen volgen. Red Bull staat al verder in de ontwikkeling van de wagen sedert het begin van het seizoen.
Met "bijna perfecte Verstappen wagen" bedoel ik dat Verstappen in het begin van het seizoen moeite had met de wagen. Door de ontwikkelingen gedurende het seizoen is die meer en meer afgestemd op het rijgedrag van Verstappen. En nu zitten ze bijna (want perfectie bestaat nooit) op de perfecte piloot/wagen combo, net zoals Hamilton/Mercedes jaren de bijna perfecte combo was.
De reden, volgens mij, dat Perez in een Red Bull zit, is niet zozeer vanwege het pure talent of zo maar dat hij met een auto, die niet ideaal is voor hem, toch min of meer redelijke resultaten neerzet. Dat is, volgens mij, ook de reden dat iemand als Gasly nooit kon slagen bij Red Bull. Hij heeft misschien wel het talent om bij een topteam te rijden maar miste de ervaring om zijn rijstijl aan te passen aan de wagen.
disclaimer: bemerkt de veel voorkomende woorden "volgens mij"

Het is maar een mening
Maasluip schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:14:
[...]
Waar ik het grootste probleem mee heb (ik vind het zelfs pervers) is hoe Mercedes (en deels Ferrari) na een half seizoen al beginnen te roepen over aanpassingen omdat Red Bull zo dominant is. Van Mercedes vind ik het echt pervers. Ze zijn 7 jaar lang zo verschikkelijk dominant geweest dat zelfs met de aanpassing van de motorstanden niemand er echt aan kom komen. Er was een exceptioneel goede coureur voor nodig om Mercedes en Hamilton te matchen.
Ze hadden hun huiswerk gedaan en waren dominant. Ja, saai, maar het gaat er toch om wie het beste is?
Waar zijn alle stemmen die roepen dat we de regels moeten aanpassen om McLaren of Williams (die toch ook heel veel kampioenschappen gewonnen hebben) weer op nummer 1 te krijgen? Vooral Williams, de afgelopen jaren was het meer van "och arme, die Williams, eerst waren ze zo goed en nu rijden ze geen deuk in een pakje boter". Maar niemand die zei "laten we de regels aanpassen zodat Williams kan winnen".
Dus uit dat artikel haal jij dat Mercedes klaagt? Het artikel is niets anders dan toegeven dat ze de bal volledig hebben mis geslagen hebben
En ieder team dat er net niet aan geraakt, klaagt. Denk je nu echt dat Red Bull de voorbije jaren niet geklaagd heeft om regels aan te passen?
En de regels aanpassen om Williams weer aan de top te brengen? Wat denk je dat ze nu gedaan hebben met de cost cap? In dat gelinkte artikel staat letterlijk dat Mercedes er niet zomaar geld tegenaan kan gooien. Iets waar Williams al jaren ervaring mee heeft. Die hebben al jaren ervaring in het werken met een strak budget terwijl een team als Ferrari een (bij manier van spreken) onbeperkt budget had.
De cost cap heeft ervoor gezorgd dat de teams met min of meer gelijke budgetten moeten werken (hoewel Williams en consoorten waarschijnlijk nog niet aan de cost cap komt). Maar Williams lijkt niet te beschikken over die top ingenieurs die opeens iets geniaals uit hun hoed kunnen toveren.
Dit jaar is nog een letterlijk leerjaar. Het is wel duidelijk dat Mercedes bijna het ganse concept overboord zou moeten gooien en vanaf nul herbeginnen, wat financieel niet kan.