[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.039 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:46:
Alvast wat Zandvoort nieuws.

Aangezien Nederlanders een feestje kunnen bouwen (Horner: "like being in a nightclub for three days") komen deze week delegaties of medewerkers van andere organisatoren naar Zandvoort. Degelaties uit Miami en Las Vegas en medeewerkers van de organisaties uit Spa, Barcelona en Bahrein zijn te verwachten.
“Gentlemen, meet.. Snollebollekes’ :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:17:
[...]

Denk dat ze de besluitvorming van de race stewards hebben afgekeken :)

On topic mogelijk gaat de behandeling net als in een rechtzaak, stukken zijn ingediend en moeten gelezen worden, partijen zijn gehoord en neemt de uitspraak tijd in beslag.
Naar verluidt wordt de uitslag/uitspraak rond woensdag-donderdag verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

On topic mogelijk gaat de behandeling net als in een rechtzaak, stukken zijn ingediend en moeten gelezen worden, partijen zijn gehoord en neemt de uitspraak tijd in beslag.
Naja, ik dacht juist dat de CRB opgezet was om juist lange rechtzaken in de 'echte' rechtszaal te voorkomen :+ Ik zal wel te simpel denken, maar dit gaat puur over timing, kan het ene bewezen worden of niet? Daarom, als de CRB nou ten alle tijden voor de communicatie over opties en contracten zorgt, was dit niet eens een issue.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

jah en nee; zoals ik het begrepen heb viel het 'opstappen van alonso' op hetzelfde 'sluit moment' waarop alpine aan Piastri zou moeten laten weten of hij een zitje kreeg. (de 31ste van de maand?)

Dat heeft alpine niet gedaan, dus Piastri zet zijn zinnen op mclaren (logische). wat 'het struikelblok' nu is, is de tijdzone. Ene kant van wereld en andere zit tijdsverschil in, nu is de vraag over welke zone dit contract nu valt; en of alpine dan wel/niet tijdig Piastri ingelicht heeft. Is dat werkelijk een (halve)dag te laat, dan heeft Alpine weinig banden om op te staan :+

dus opzich is het een 'simpele' kwestie, maar met een zuur randje. Wat ik er zo over gelezen/gehoord heb, is dat Alpine gewoon te laat is geweest (....fransen he). En verwacht daarom ook dat Piastri in gelijk gestelt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 30-08-2022 08:35 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

himlims_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:34:
[...]

jah en nee; zoals ik het begrepen heb viel het 'opstappen van alonso' op hetzelfde 'sluit moment' waarop alpine aan Piastri zou moeten laten weten of hij een zitje kreeg. (de 31ste van de maand?)

Dat heeft alpine niet gedaan, dus Piastri zet zijn zinnen op mclaren (logische). wat 'het struikelblok' nu is, is de tijdzone. Ene kant van wereld en andere zit tijdsverschil in, nu is de vraag over welke zone dit contract nu valt; en of alpine dan wel/niet tijdig Piastri ingelicht heeft. Is dat werkelijk een (halve)dag te laat, dan heeft Alpine weinig banden om op te staan :+

dus opzich is het een 'simpele' kwestie, maar met een zuur randje. Wat ik er zo over gelezen/gehoord heb, is dat Alpine gewoon te laat is geweest (....fransen he). En verwacht daarom ook dat Piastri in gelijk gestelt wordt.
Lijkt me dat de UK tijdzone, of waar de CRB gevestigd is, wel leidend is. Als dat niet gedefinieerd is..... boh komt weer erg amateuristisch over voor een miljardensport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
siggy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:37:
[...]

Lijkt me dat de UK tijdzone, of waar de CRB gevestigd is, wel leidend is. Als dat niet gedefinieerd is..... boh komt weer erg amateuristisch over voor een miljardensport.
Het komt op mij over als vrij normaal gedoe met contracten. Dat is buiten de F1 echt niet heel anders. Alleen dat ze het buiten de rechtszaal oplossen, en daardoor gaat het juist een heel stuk sneller.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

Nee. Niet na Bahrein en na Australië al helemaal niet. Om de strijd in Jeddah er nog buiten te laten. Het gaat natuurlijk niet alleen om hard rijden in een snelle (/de snelste?) auto, maar het is ook een mentaal spel. En ik denk dat menig coureur er mentaal toch anders voor had gestaan na 2 DNFs in de 3 openingsraces. En menig coureur had ook niet die slimme/sluwe strijd met Leclerc in Jeddah gewonnen. En dan had het seizoen er heel anders uit gezien. En wellicht dat je dan alleen al naar Leclerc hoeft te kijken hoe het dan was gelopen. Die bv in Imola een foutje maakt onder de druk om Perez in te halen, die in Frankrijk wederom een onnodige fout maakt, etc.
Ik denk dat Verstappen er zelfs heel anders voor had gestaan als dit 2 of 3 jaar terug was geweest en niet Leclerc maar een Hamilton of Alonso op die positie had gezeten. Wat ik van het weekend overduidelijk vond worden in de eerste ronde is dat Verstappen gewoon de risico's vermijd in de eerste paar ronden. Geen gekke dingen, ok je zit er naast maar dat lijkt dit jaar niet meer te betekenen dat hij de auto dan ook meteen laat staan en die gewonnen plek vervolgens ook met hand en tand verdedigd moet worden.

Natuurlijk is dat allemaal veel makkelijker wanneer je weet dat je ze een ronde later toch wel gaat pakken omdat je de snellere auto hebt maar er waren ook genoeg momenten in die eerste ronde waar hij er bewust voor lijkt te kiezen uit de melee te blijven.

Wat betreft Leclerc, die maakt in zijn vierde seizoen bij Ferrari simpelweg teveel onnodige fouten terwijl hij samen met Verstappen de snelste van het veld is in mijn ogen en lijkt toch ook echt tekort te komen als het gaat om race gogme, ik vind persoonlijk dat Sainz daarin echt het betere van de 2 is bij Ferrari.

Wat dat betreft kon het slopende seizoen van vorig jaar nog wel eens de allerbeste leerschool voor Verstappen zijn geweest na zijn dagen met Jos.
Tomcatter_31 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:16:
Op Schumacher valt ook vanalles af te dingen. Te veel controverses (oa de Benetton in 1994), te veel partijen die puur voor Ferrari werkten (Bridgestone etc.), niet houden aan de gentlemans agreement voor testen etc.

En zo kan je voor elke coureur wel zaken vinden die goed of minder goed waren...

Ik blijf erbij dat het niet te doen is om een GOAT aan te wijzen.

Als je dan toch een GOAT aan wilt wijzen in F1, zou ik geneigd zijn om Adrian Newey aan te wijzen. :+
Maar toch blijft Schumacher wel de man die als coureur een hoop naar zijn hand gezet kreeg, natuurlijk wel ook dankzij een Byrne, Todt, Brawn e.d. maar dan nog, die man was gewoon een genadeloze killer als het nodig was, berekenend wanneer het moest en "bescheiden" wanneer hij het kon. Ik blijf dat hele clubje invloedrijke mensen uit die periode toch wel een "mijlpaal" in de F1 historie vinden met een Schumacher op de hoogste trede... maar inderdaad, een echte GOAT aanwijzen is heel lastig want vergelijken is niet te doen en het blijft ook een persoonlijk iets.

En Newey, tuurlijk is de man een genie (ik zou willen dat ik half zo slim was :+ ) maar hij heeft er toch ook vaak genoeg naast gezeten. Daarnaast is het ook een man die veel meer in beeld is dan een Rory Byrne, Aldo Costa om maar een voorbeeld te noemen en dan vergeten we ook de namen als een Patrick Head uit het verleden of een James Key (waarvan ik nog steeds van mening ben dat RBR de grootste fout ooit heeft gemaakt om die man te laten vertrekken). Misschien dat het daar nog wel lastiger is om de "beste engineer" ooit aan te wijzen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
dr.lowtune schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:59:
[...]
Met als subtiel verschil dat Verstappen vorig jaar in de onderliggende auto WDC is geworden, duidelijk op team-effort en racecraft dus. Echter maakt 1 zwaluw nog geen zomer en stel ik voor om over een paar seizoenen nog eens te kijken.

Stel dat Verstappen de komende jaren ook WDC wordt in een absoluut dominerende auto, dan denk ik dat het lastig voelt om ‘m GOAT te noemen (hoewel hij dat misschien wel is), want dan hebben we weer x saaie seizoenen….
Ik betwijfel ernstig of de RB van vorig jaar onderliggend was aan de MB...
Tuurlijk, voor het verhaal is het alleen maar mooier (want heroïscher), maar ik ben van mening dat de RB en MB van vorig jaar nagenoeg gelijk waren aan performance, waar het per circuit verschilde welke de echte betere was.

Neem dan 2 coureurs die het uiterste uit dergelijk auto's kunnen persen, en je hebt een mooi seizoen :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 08:32
R2D2 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:03:
[...]

...het verleden of een James Key (waarvan ik nog steeds van mening ben dat RBR de grootste fout ooit heeft gemaakt om die man te laten vertrekken). Misschien dat het daar nog wel lastiger is om de "beste engineer" ooit aan te wijzen.
Waarom? Die auto van Key is zo bijzonder niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:08:
[...]

Tuurlijk, voor het verhaal is het alleen maar mooier (want heroïscher), maar ik ben van mening dat de RB en MB van vorig jaar nagenoeg gelijk waren aan performance, waar het per circuit verschilde welke de echte betere was.

Neem dan 2 coureurs die het uiterste uit dergelijk auto's kunnen persen, en je hebt een mooi seizoen :)
Hamilton stak twee motoren meer dacht ik in 2021 (in Brazilië zat hij al z'n vijfde en Max aan z'n derde). Na veelvuldig 'testen' van Bottas van de motoren (die zat toen al voorbij de vijf motoren dacht ik).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:01
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:08:
[...]

Mercedes had met de W11 een dominante wagen in het 2020 seizoen. Ondanks de vloerwijzigingen door de FIA dacht Mercedes deze dominantie in 2021 te kunnen behouden. Tijdens de testdagen kwam Red Bull erachter dat ze een competitieve wagen hadden en Mercedes keek naar een instabiele wagen die ook nog eens een seconde langzamer was dan Red Bull. Pas bij de upgrade in Silverstone werd de W12 beter en begreep Mercedes hun wagen ook beter. Terwijl Red Bull elke race met iets nieuws kwam maar hun wagen steeds minder leken te begrijpen. Later kreeg Mercedes met motorproblemen te maken. Door het steeds wisselen van motoren (Bottas) kwam men erachter dat een bepaald onderdeel een slechte serie kende. Aan het het einde van het seizoen leek de W12 net boven de RB16B te staan (los van alle flexibele vleugels, afzinkbare achterzijde, etc.)

Genoeg over het vorige seizoen, we zijn hier met het 2022 seizoen bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DRS in de 'kombaan' voor de F1. Zal denk ik geen enkel risico zijn. Als ze maar ballen genoeg hebben om het te laten als er een Latifi door zou spinnen ofzo. Maar ik verwacht dat er zoveel grip is van het ground effect en banden dat het weinig zal boeien. Grotere kans voor Red Bull om flink wat goed te maken. Dus als Max bij de Ferrari's kan blijven, als die al vooraan staan, dan wordt dat met drs appeltje eitje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nog meer vrachtwaggels: (En nee niet mijn kanaal)

Bij gebrek aan racetopic. :P

[ Voor 42% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-08-2022 11:11 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
meenkdrie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:09:
[...]

Waarom? Die auto van Key is zo bijzonder niet..
Dit jaar misschien niet maar Key heeft bij de kleinere teams en bijbehorende budgetten toch best hele fatsoenlijke auto's af weten te leveren die naar behoren presteerden.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:37

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Zandvoort ligt in België? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
siggy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:59:
DRS in de 'kombaan' voor de F1. Zal denk ik geen enkel risico zijn. Als ze maar ballen genoeg hebben om het te laten als er een Latifi door zou spinnen ofzo. Maar ik verwacht dat er zoveel grip is van het ground effect en banden dat het weinig zal boeien. Grotere kans voor Red Bull om flink wat goed te maken. Dus als Max bij de Ferrari's kan blijven, als die al vooraan staan, dan wordt dat met drs appeltje eitje.
DRS begint vlak voor de Arie Luyendijk kombocht. Zoals gezegd het is getest in de simulator, het gaat getest worden in de eerste vrije training en de FIA zal de teams wederom om feedback vragen. Als er een zorg is dan zal de FIA maatregelen nemen of DRS aanpassen. Pirelli kan ook nog niet zeggen wat de banden zullen doen. Bij DRS open gaat de belasting veelal naar de voorbanden, die kunnen aan de opppervlakte gaan oververhitten. Aangezien de C1 band nauwelijk gript kent is de verwachting van Isola dat de teams met name op medium en soft zullen rijden wat mogelijk ook meer pit stops in de race zal geven.

https://www.motorsport.co...ng-dutch-gp-fp1/10360292/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:25:
[...]

DRS begint vlak voor de Arie Luyendijk kombocht. Zoals gezegd het is getest in de simulator, het gaat getest worden in de eerste vrije training en de FIA zal de teams wederom om feedback vragen. Als er een zorg is dan zal de FIA maatregelen nemen of DRS aanpassen. Pirelli kan ook nog niet zeggen wat de banden zullen doen. Bij DRS open gaat de belasting veelal naar de voorbanden, die kunnen aan de opppervlakte gaan oververhitten. Aangezien de C1 band nauwelijk gript kent is de verwachting van Isola dat de teams met name op medium en soft zullen rijden wat mogelijk ook meer pit stops in de race zal geven.

https://www.motorsport.co...ng-dutch-gp-fp1/10360292/
Waarom nog testen? Het is toch aan de coureur om te bepalen of en wanneer de DRS opengaat? Dus als de Red Bull het wel zou kunnen en de rest niet, dan verschuift men weer de DRS-zone? Het is wel weer betuttelend. Als iemand niet met 250km/h door een bocht kan en de anderen wel wordt de bocht toch niet aangepast. Wat willen ze nou met deat drs, er zit al geen enkele racekunsten meer op het inhalen en dan komen ze met een minieme toevoeging in moeilijkheidsgraad en dan durven ze het nog niet aan.

Geef mij maar gewoon maximaal 20x DRS activatie, vrij te gebruiken op het hele circuit. Klaar. Komt er tenminste nog iets van strategie bijkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 12:58
stekkiekiller schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:27:
[...]

Naar verluidt wordt de uitslag/uitspraak rond woensdag-donderdag verwacht
De CRB heeft 3 werkdagen om tot zijn besluit te komen. Hier staat de procedure uitgelegd:
https://www.speedcafe.com...-to-hear-piastri-dispute/
If a conflicting contract is lodged with the CRB, all parties are advised and can request a hearing.

There is a seven (working) day period in which those objections can be raised.

If a dispute is raised during that window, a meeting in Geneva must be convened within three days.

Following the conclusion of that meeting, the CRB must deliver its decision within three working days.

Making up the CRB is a panel of legal figures disassociated with motorsport in an effort to ensure their independence.

After hearing from the relevant parties, they will pass down their judgement upon which, in the eyes of Formula 1 and the FIA, the matter is resolved.

The CRB is understood to have scheduled a meeting on Monday to discuss the dispute surrounding Piastri’s contract.

A determination could therefore be forthcoming as soon as Tuesday, though towards the end of the week is more realistic.
De verwachting is dus inderdaad op zijn laatst donderdag.

[ Voor 51% gewijzigd door R.E. op 30-08-2022 11:35 ]

Vette shit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
siggy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:30:
[...]

Waarom nog testen? Het is toch aan de coureur om te bepalen of en wanneer de DRS opengaat? Dus als de Red Bull het wel zou kunnen en de rest niet, dan verschuift men weer de DRS-zone? Het is wel weer betuttelend. Als iemand niet met 250km/h door een bocht kan en de anderen wel wordt de bocht toch niet aangepast. Wat willen ze nou met deat drs, er zit al geen enkele racekunsten meer op het inhalen en dan komen ze met een minieme toevoeging in moeilijkheidsgraad en dan durven ze het nog niet aan.
Zullen we anders gewoon even het weekend afwachten i.p.v. al beginnen te klagen nog voordat het wordt toegepast?

En nadat ze het op Silverstone in Abby (T1) weer hebben weggehaald na ik meen een crash van Ericson heb ik volgens mij niet zo'n klaagzang gelezen. En nu is het alweer niet goed nog voordat het gebruikt is.
En DRS moet gewoon veilig zijn, voor iedereen, niet alleen maar voor een aantal coureurs. En wat er gebeurt als de veiligheid aan coureurs wordt over gelaten hoeven we bv maar voor naar Japan 2014 te kijken (te hard rijden onder dubbel geel omdat er geen reden is om echt langzaam te rijden). Of coureurs die de halo maar onzin vinden. Had die de vrijheid gegeven om zelf te kiezen om met of zonder halo te rijden en intussen waren er een aantal coureurs minder geweest (sowieso Grosjean, Zhou waarschijnlijk, Hamilton die in Monza ondanks halo een tik op helm kreeg, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Om te zien of Latifi niet bij Slotemakers eindigt.

Simulaties vertellen natuurlijk niet het hele verhaal en zoals je kunt lezen weet men nog niet want de banden gaan doen en/of de weersomstandigheden (regen) van invloed kunnen zijn. Ik verwacht eigenlijk geen problemen maar misschien denkt de FIA nog steeds aan spoken van vroeger (Indianapolis, 2005) maar veiligheid moet voorop staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 30-08-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Dat lukt hem zonder DRS ook nog wel :+
Simulaties vertellen natuurlijk niet het hele verhaal en zoals je kunt lezen weet men nog niet want de banden gaan doen en/of de weersomstandigheden (regen) van invloed kunnen zijn. Ik verwacht eigenlijk geen problemen maar misschien denkt de FIA nog steeds aan spoken van vroeger (Indianapolis, 2005).
Het is niet alsof coureurs verplicht worden om drs te gebruiken? Mijn punt is meer dat er gewoon nul moeilijkheidsgraad meer is. En ik dacht dat ze, met het toestaan van drs in de kombocht, de coureurs wat meer verantwoordelijkheid en moeilijkheidsgraag zouden geven. Maar niet dus. Ik vind het een gemiste kans. Ik kan niet wachten totdat drs wordt afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
siggy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:44:
[...]

Dat lukt hemt zonder DRS ook nog wel :+

[...]

Het is niet alsof coureurs verplicht worden om drs te gebruiken? Mijn punt is meer dat er gewoon nul moeilijkheidsgraad meer is. En ik dacht dat ze, met het toestaan van drs in de kombocht, de coureurs wat meer verantwoordelijkheid en moeilijkheidsgraag zouden geven. Maar niet dus. Ik vind het een gemiste kans. Ik kan niet wachten totdat drs wordt afgeschaft.
De hoop van de FIA was dat deze nieuwe aero regels het inhalen zouden verbeteren en mogelijk zelfs zonder DRS, o.a. Ross Brawn (FOM) wil dolgraag van DRS af. Dat DRS dit seizoen nog steeds nodig is blijkt wel maar het DRS treintjes achter Albon in Spa, is leuk voor Williams maar verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie911
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:30
Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Simulaties vertellen natuurlijk niet het hele verhaal en zoals je kunt lezen weet men nog niet want de banden gaan doen en/of de weersomstandigheden (regen) van invloed kunnen zijn. Ik verwacht eigenlijk geen problemen maar misschien denkt de FIA nog steeds aan spoken van vroeger (Indianapolis, 2005) maar veiligheid moet voorop staan.
Bij regen staat DRS toch sowieso niet geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

De hoop van de FIA was dat deze nieuwe aero regels het inhalen zouden verbeteren en mogelijk zelfs zonder DRS, o.a. Ross Brawn (FOM) wil dolgraag van DRS af. Dat DRS dit seizoen nog steeds nodig is blijkt wel maar het DRS treintjes achter Albon in Spa, is leuk voor Williams maar verder ook niet.
Juist niet. Drs trein had je ook zonder drs.bgratis inhalen mag zsm weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Qua inhalen werken de nieuwe regels wmb redelijk. Jij had in de zomer dat artikel gedeeld dat dit ook laat zien. Je merkt ook, bijvoorbeeld de eerste 2 ronden van Spa, dat er close battling mogelijk is. Op een gegeven moment ontstaat er bij Spa zoveel ruimte, vanwege de lengte van het circuit, dat het alsnog lastig wordt. Vooral met een drs-trein.

Wat wel tegenvalt met de nieuwe regels, de competitie tussen de fabrikanten. Er zijn er nog steeds 2 dominant, dan een hele tijd niks, eentje, weer niks, middenveld.

Het middenveld is vrij compact en kan wisselen afhankelijk van circuit. Maar de top is verder weg en dat is jammer. Qua podiums, laat staan overwinningen, is het allemaal vrij uniform.

Nu had de FIA gezegd dat ze in zouden grijpen in dit soort gevallen en dat zie ik nog niet. Of verwachten ze dat dit volgend jaar beter wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:33
BlauweFles schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:43:
[...]

Wat wel tegenvalt met de nieuwe regels, de competitie tussen de fabrikanten. Er zijn er nog steeds 2 dominant, dan een hele tijd niks, eentje, weer niks, middenveld.

Het middenveld is vrij compact en kan wisselen afhankelijk van circuit. Maar de top is verder weg en dat is jammer. Qua podiums, laat staan overwinningen, is het allemaal vrij uniform.

Nu had de FIA gezegd dat ze in zouden grijpen in dit soort gevallen en dat zie ik nog niet. Of verwachten ze dat dit volgend jaar beter wordt?
Tja, ligt het aan de regels dat twee fabrikanten hun huiswerk beter hebben gemaakt? Je kunt veel in regels gieten maar dat andere teams beter hun best moeten doen, is niet mogelijk.

Auto's kunnen in ieder geval al veel dichter volgen en dat gedurende langere tijd. Het wordt nog niet altijd gevolgd door een inhaalactie maar het is al iets veelbelovender. De grote test van de regels zal volgend jaar zijn. Nu is het letterlijk een leerjaar

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:46:
Alvast wat Zandvoort nieuws. De FIA laat DRS activatie al voor bocht 14 (Arie Luyendijkboch) toe waarmee de DRS zone zo'n 300 meter langer wordt en van 500 meter naar zo'n 800 meter gaat. Het is in de simulator getest en coureurs ondervonden geen problemen. Mocht het vrijdag alsnog problemen geven dan zal de FIA het weer aanpassen naar zoals het vorig jaar was maar dat lijkt onwaarschijnlijk.

[knip]
Zijn er al team reacties naar buiten gekomen dat deze beslissing vooral een "bepaald" team ten goede zal komen en men bedenkingen heeft bij deze beslissing? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 11:44

basvn

Breezand - NHN

geruchtenmolen gaat weer even draaien

stoeltjes bij Ferrari zitten ook nog wel even (goed) gevuld. wellicht kan hij via een andere kant wat hogerop komen (Merc?)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

basvn schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:58:

[Twitter]

stoeltjes bij Ferrari zitten ook nog wel even (goed) gevuld. wellicht kan hij via een andere kant wat hogerop komen (Merc?)
overrated :X schwartzman heeft zeker eerste helft van seizoen mike alle hoeken van het veld laten zien. schwartzman is test/junior rijder bij ferrari (net als mike) maar duidelijk getalenteerder, ik verwacht dan ook dat hij in toekomst stoeltje bij de rode jongens gaat krijgen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 23:29
[...]

Qua inhalen werken de nieuwe regels wmb redelijk. Jij had in de zomer dat artikel gedeeld dat dit ook laat zien. Je merkt ook, bijvoorbeeld de eerste 2 ronden van Spa, dat er close battling mogelijk is. Op een gegeven moment ontstaat er bij Spa zoveel ruimte, vanwege de lengte van het circuit, dat het alsnog lastig wordt. Vooral met een drs-trein.

Mwa, is dat zo? Volgens mij was het vorig jaar (en de jaren er voor meen ik ook wel) vrij standaard dat de kop van het veld (2 of 3 teams, afhankelijk van of we het over een jaar hebben waarin Ferrari vooraan mee deed) de rest van het veld al vrij snel op een ronde zette. Dat zie ik dit jaar veel minder meen ik.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:33
himlims_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

overrated :X schwartzman heeft zeker eerste helft van seizoen mike alle hoeken van het veld laten zien. schwartzman is test/junior rijder bij ferrari (net als mike) maar duidelijk getalenteerder, ik verwacht dan ook dat hij in toekomst stoeltje bij de rode jongens gaat krijgen
Bij de rode jongens of één van de zusterteams? Leclercl en Sainz zijn nog niet direct op pensioengerechtigde leeftijd.
Heeft blijkbaar een groot deel van het ontwikkelingswerk gedaan, wat wel knap is voor zo'n jonge piloot. Dus misschien dat Ferrari dat niet kwijt wil

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

[Twitter]

En volgens deze: https://wtf1.com/post/oco...-seat-amid-gasly-rumours/ zal Mick bij Ocon / Alpine eventueel kunnen komen.
However, Ocon said on Saturday that he had asked the team for Mick Schumacher – a driver also exploring his options for 2023 – to race alongside him next year at Alpine.

“I said to the bosses that my preference would be Mick Schumacher. Because if he doesn’t find a solution, I’m very happy to team up with him. He’s a good friend of mine.
“I have no idea about the situation,” Ocon added, “but since there is no contract being signed anywhere, I would say if we try and get Mick, that would be nice.”
Silly season is silly :D.

[ Voor 35% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-08-2022 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:28

[Twitter]

Ik begreep dat er geruchten zijn dat Alpine ook geïnteresseerd zou zijn in Mick, voornamelijk omdat hij zo'n beetje de enige F1 coureur is die vrinedschappelijk met Ocon omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:44:
[...]

Het is niet alsof coureurs verplicht worden om drs te gebruiken?
Wat denk je dat er gebeurt als iedereen, op een na, DRS gebruikt? Het is technisch gezien niet verplicht. Maar als je een slechte race neer zet door DRS niet (daar) te gebruiken dan denk ik wel dat je een niet zo vriendelijk gesprek met de teambaas kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
stefanass schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:20:
[...]

Ik begreep dat er geruchten zijn dat Alpine ook geïnteresseerd zou zijn in Mick, voornamelijk omdat hij zo'n beetje de enige F1 coureur is die vrinedschappelijk met Ocon omgaat.
Achteraf gezien was dat meerjarig contract van Ocon niet zo handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:33
Illegal_Alien schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:19:
[...]

En volgens deze: https://wtf1.com/post/oco...-seat-amid-gasly-rumours/ zal Mick bij Ocon / Alpine eventueel kunnen komen.

[...]

[...]

Silly season is silly :D.
Ocon wil koste wat het kost niet zijn gezworen vijand Gasly als teammaat hebben volgend seizoen :').

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49

Killjoy

Klingon lawn products

siggy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:36:
[...]

Juist niet. Drs trein had je ook zonder drs.bgratis inhalen mag zsm weg.
Klopt. Dat heette toen Trulli trein.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 12:48
juki out mick in ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

Lasmibalsingh schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:54:
[...]

Ocon wil koste wat het kost niet zijn gezworen vijand Gasly als teammaat hebben volgend seizoen :').
En volledig Frans team met 2 jonge coureurs, what could possibly go wrong :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mick naar Alpine zou ik best een leuke stap vinden. Hoewel Alpine het dit jaar aardig doet, zie ik ze niet binnen 5 jaar meedoen om de overwinningen. Dan heb je aan Ocon en Schumacher genoeg.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:49
Ik wist niet dat Ocon en Gasly als water en vuur zijn. Beide snelle maar markante knapen met allebei wel een kronkel(tje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

-tom-562 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Heb dan nog meer vertrouwen in de gekke Fransen. (Als je dit kan verzinnen: Wikipedia: Aérotrain)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Aerotrain.jpg

Dan kan je niet verliezen van de Italianen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
-tom-562 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Is 26 nog jong voor een coureur/topsporter?

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:59
MrOleo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:34:
[...]

Echt jong misschien niet, maar met 11 van de 20 coureurs die 26 of ouder zijn (6 ervan zijn 30+), zit je als 26-jarige toch nog aan de jongere kant van de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MrOleo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:34:
[...]

Ik bedoel meer, iemand Alonso (of desnoods Hamilton) is een ouwe bok met een gigantische ervaring. Lijkt mij dat je daar als als middenmotor meer aan hebt (alle middenmotors hebben een coureur >30 jaaar met veel ervaring in hun team)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Thinlanet schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:23:
Ik wist niet dat Ocon en Gasly als water en vuur zijn. Beide snelle maar markante knapen met allebei wel een kronkel(tje).
De moeizame relatie gaat helemaal terug toen ze nog tegen elkaar karten. Je zag het ook op Paul Ricard, Het was allemaal vrij afstandelijk bij de drivers parade, aparte interviews bij verschillende tribunes.

Ocon zegt overigens met geen enkele rijder moeite te zullen hebben in het team, ook niet met Gasly (hoeveel races zou dat goed gaan?).

Overigens zou ik niet heel warm worden bij de gedachte dat Antonio Giovinazzi mogelijk het stoeltje van Schumachter gaat overnemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Chocoball op 30-08-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 20:32
-tom-562 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Ik bedoel meer, iemand Alonso (of desnoods Hamilton) is een ouwe bok met een gigantische ervaring. Lijkt mij dat je daar als als middenmotor meer aan hebt (alle middenmotors hebben een coureur >30 jaaar met veel ervaring in hun team)
Begrijp ik, maar bij jong denk ik zelf aan dat je 2 gasten van bijv. 20 en 22 in het team hebt. :)
Tja als je een ex-wereldkampioen ofzo kan krijgen dan zou dat ook mijn voorkeur hebben, dan kan de een leren van de ander (al heb ik het idee dat dat met Ocon en Alonso niet helemaal zo werkt. :X )
Maar wereldkampioenen zijn beperkt (dankzij de dominantie van Vettel en Hamilton) en dan heb ik toch liever 2x een Gasly met wellicht nog wat potentie dan bijv. een Magnussen/Grosjean/Bottas + een jonge rijder.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 11:23

Bloodclot

Jawier!

MrOleo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:27:
[...]

Begrijp ik, maar bij jong denk ik zelf aan dat je 2 gasten van bijv. 20 en 22 in het team hebt. :)
Tja als je een ex-wereldkampioen ofzo kan krijgen dan zou dat ook mijn voorkeur hebben, dan kan de een leren van de ander (al heb ik het idee dat dat met Ocon en Alonso niet helemaal zo werkt. :X )
Maar wereldkampioenen zijn beperkt (dankzij de dominantie van Vettel en Hamilton) en dan heb ik toch liever 2x een Gasly met wellicht nog wat potentie dan bijv. een Magnussen/Grosjean/Bottas + een jonge rijder.
Ik had graag nog een jaartje Seb/Mick gezien bij bijvoorbeeld Haas. Weet zeker dat Seb zijn hele ego aan de kant zou zetten om Mick te helpen met betere prestaties.

Alonso bijvoorbeeld heeft zelf nog te veel lust om te winnen en te presteren, wat natuurlijk ook mooi is om te zien, maar misschien niet erg handig als Mentor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
[...]

De FIA zou alleen ingrijpen in de geest van het regelement. Bijvoorbeeld als het achtervolgen of inhalen verslechterd of dat er een wedloop ontstaat en de ontwikkelkosten de pan uit rijzen.

De grote teams hebben nu nog meer lucht maar het kan nog zeker 2-3 jaar duren voordat de teams dichter bij elkaar komen zo wordt gezegd. Ik vraag het mij af of dat echt gaat gebeuren omdat de grote teams invloed kunnen uitoefenen op het budgetplafond van klantenteams door een korting te bedingen als ze onderdelen van de grote 3 kopen. Haas heeft daardoor 110 miljoen budget i.p.v 140 miljoen Dollar. Dat soort regels moeten dan ook aangepast worden moet het speelveld gelijkmatiger worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 21:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzP1gbmJOotwV-Aoy6K0a__bYmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1cWNV6QhIRII2xZakYsTelb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZH9l6PGdLFYRUyQt570LZ_LPKG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZjJs8DBmCk755SeY5zmFom7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tESYPgMkzmq4Ff02S8W1DJR_Gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hT6v9fgBdTe3n1MeH6hI7bEL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONX0diADflgKoAoX2xk6QtlJjZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZCrBWxfMILOxiwpZ1VrpdBb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Wat blijven het, net als de auto’s, toch ontzettend lelijke dingen met al die sponsors erop. Ik zou graag eens een race zien met alleen livery van het team en het nummer van de rijder, maar dat zal nooit gebeuren helaas.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:56
Ff ziften: Het is toch nauwelijks nog te zien dat het een speciale helm is als dat ding is volgeplakt onder al die sponsoren? Kijk eens naar het verschil tussen de helm van Jos en die van Max. Ik zie dat de helm van Max is door de specifieke sponsoren (RB, Jumbo, CarNext), niet aan het design. Jammer hoor.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Music to my ears:

https://www.motorsport.co...change-for-2023/10360410/

De TD heeft hun niet geholpen dichter te komen en nu zijn ze helemaal het noorden kwijt. En ze kunnen er nu niet even wat geld tegen aansmijten. Tijd om te tonen dat ze een goede core engineering team hebben om het aan te pakken.

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 30-08-2022 18:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Qoine schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

Wat blijven het, net als de auto’s, toch ontzettend lelijke dingen met al die sponsors erop. Ik zou graag eens een race zien met alleen livery van het team en het nummer van de rijder, maar dat zal nooit gebeuren helaas.
De livery van het team is natuurlijk ook nogal zwaar gestuurd door de sponsor. "Ferrari = rood" dus is die auto rood. Red Bull doet altijd alles met blauw geel, en de rode stier. En mag die stier dan wel of niet blijven staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:53

Mr Pingu

Professioneel Prutser

stekkiekiller schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Achteraf gezien was dat meerjarig contract van Ocon niet zo handig....
Waarom niet?

Ik snap het negatieve rondom Ocon niet echt. Hij rijdt niet de sterren van de hemel maar doet het mij inziens best aardig. Hij staat zelfs boven alonso qua punten. En is min inziens beter dan Stroll…

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chevy454 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:57:
Music to my ears:

De TD heeft hun niet geholpen dichter te komen en nu zijn ze helemaal het noorden kwijt.
Ik vind het zorgwekkender dat ze wéér zoveel politieke 'macht' hebben om zoiets erdoor te krijgen. Regels waren hoe lang al duidelijk? Zodra het hen niet zint zetten ze druk. Waar waren de vernieuwde regels vanaf 2014 om die absurde dominantie te stoppen, wat in de historie van de F1 altijd gebeurde? Die kwam pas in 2020 meen ik? En in 2021 werden weer zaken aangepast in het voordeel van Merc. De F1 is gewoon beter af zonder Mercedes/Wolff.

Las alweer de zoveelste geil-artikel over de cleanste rijder ooit, Hamilton, van Martin Brundle. Moest zonodig zijn zegje doen over de uitspraken van Alonso. Blijkbaar is iemand van de baan drukken prima toelatbaar als je Brits bent, elke andere nationaliteit en je hebt een probleem. Het is en blijft tenenkrommend dat er nul komma nul zelfkritiek is van de Britten over Britten. Het was een rookie fout, iemand die Hamilton nooit mag maken gezien zijn ervaring en goddelijk talent. Het was ook niet bepaald 'in het gedrang' van een eerste bocht ofzo, dus ik vond het een enorm slap excuus van 'ach het is rondje 1 dus dan mag je domme dingen doen'. Voelt weer aan om elke excuus te vinden om Hamilton/Merc niet te straffen.

/r

Zo, benieuwd in hoeverre Ferrari er in Zandvoort weer bijzit. Gezien de bandjes zal de strategie weer belangrijk zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mr Pingu schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:16:
[...]

Waarom niet?

Ik snap het negatieve rondom Ocon niet echt. Hij rijdt niet de sterren van de hemel maar doet het mij inziens best aardig. Hij staat zelfs boven alonso qua punten. En is min inziens beter dan Stroll…
Ocon is een prima coureur, goede mimddenmotor, maar zijn houding en hoe hij racet tov teamgenoten is het bijzonder dat ie nog een zitje heeeft. Hoe vaak was ie gecrasht met Perez?

[ Voor 3% gewijzigd door siggy op 30-08-2022 18:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49

Killjoy

Klingon lawn products

Illegal_Alien schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:27:
[...]

Heb dan nog meer vertrouwen in de gekke Fransen. (Als je dit kan verzinnen: Wikipedia: Aérotrain)

[Afbeelding]

Dan kan je niet verliezen van de Italianen. :+
Hier de inschrijving van het Haas team :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTtkshtqIWbWn_Ygl9TyD_vtw3U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QIq7KvFtqv6jGxeoQaJEBZWX.jpg?f=user_large
Wikipedia: M-497 Black Beetle

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:17:
Die kwam pas in 2020 meen ik? En in 2021 werden weer zaken aangepast in het voordeel van Merc.
2017 => nieuwe grotere autos. Verwachting vooraf was dat Red Bull met Newey het voor elkaar zou hebben. Dat was de RB13, unlucky for some
2019 => geen complexe frontwing endplates meer. In het voordeel van? Geen idee
2021 => stuk uit de vloer. Dit zou zwaar nadelig zijn voor de high rake autos en dus een groot nadeel voor Red Bull. Uiteindelijk werd Mercedes hier het hardst door getroffen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Music to my ears:

De TD heeft hun niet geholpen dichter te komen en nu zijn ze helemaal het noorden kwijt. En ze kunnen er nu even wat geld tegen aansmijten. Tijd om te tonen dat ze een goede core engineering team hebben om het aan te pakken.
In aanvulling hierop. De W13 gaat geen mooi plekje in het Silberpfeil museum krijgen maar een plek in de kelder als het aan Toto Wolff ligt. De wagen heeft teveel zwakke plekken, zodra de Mercedes ingenieurs denken een stap te maken komen ze weer een andere zwakke plek tegen.

Het concept van de W13 werktt alleen als de wagen heel laag bij de grond staat en is alleen een concurrent om de winst op circuits die veel downforce vragen, zo straks als een biljartlaen zijn en hoge temperaturen. Omgekeerd doen ze niet mee om het podium bij weinig downforce, lage temperaturen en circuits met veel hobbels en kerbstones waardoor de rijhoogte omhoog moet (al dan niet geholpen door de TD).

Zandvoort en Singapore hebben genoeg hobbels zodat de W13 hoger afgesteld moet worden en misschien wel nog hoger als de technical directive 039 om de hoek komt kijken. In Monza zien ze wel weer kansen. Sidepods erop zetten of een ander concept (in-wash of downwash) kiezen gaat ze nu ook niet helpen dus Mercedes wil eerst kijken of ze het bedieningsvenster van de W13 kunnen vergroten.

https://www.auto-motor-un...mik-reifen-bodenfreiheit/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:52:
[...]

In aanvulling hierop. De W13 gaat geen mooi plekje in het Silberpfeil museum krijgen maar een plek in de kelder als het aan Toto Wolff ligt. De wagen heeft teveel zwakke plekken, zodra de Mercedes ingenieurs denken een stap te maken komen ze weer een andere zwakke plek tegen.

Het concept van de W13 werktt alleen als de wagen heel laag bij de grond staat en is alleen een concurrent om de winst op circuits die veel downforce vragen, zo straks als een biljartlaen zijn en hoge temperaturen. Omgekeerd doen ze niet mee om het podium bij weinig downforce, lage temperaturen en circuits met veel hobbels en kerbstones waardoor de rijhoogte omhoog moet (al dan niet geholpen door de TD).

Zandvoort en Singapore hebben genoeg hobbels zodat de W13 hoger afgesteld moet worden en misschien wel nog hoger als de technical directive 039 om de hoek komt kijken. In Monza zien ze wel weer kansen. Sidepods erop zetten of een ander concept (in-wash of downwash) kiezen gaat ze nu ook niet helpen dus Mercedes wil eerst kijken of ze het bedieningsvenster van de W13 kunnen vergroten.

Stiekem zou het wel super grappig zijn als komend seizoen een ander team ook met een "zero-pods" auto komt die dan wel werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 01:00
[...]

Als ze overstappen naar een ander concept dan gaat 2023 ook geen gemakkelijk jaar worden vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:01:
[...]

Stiekem zou het wel super grappig zijn als komend seizoen een ander team ook met een "zero-pods" auto komt die dan wel werkt :+
Dat zou een stunt zijn ja :)

De RB18 schijnt de meest efficiënte wagen in het veld zijn waarbij de vloer de meeste downforce van allemaal genereert. Mercedes wil nog niet aan de Red Bull kloon omdat de teams die zijn overgestapt naar downwash zoals Aston Martin en Williams er niet veel mee zijn opgeschoten. Ik weet alleen niet of Aston Martin (geen wagen voor kwalificatie) en Williams (te weinig downforce) de beste voorbeelden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
NotSoSteady schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:05:
[...]

Als ze overstappen naar een ander concept dan gaat 2023 ook geen gemakkelijk jaar worden vermoed ik.
En dat is hun dilemma. Eigenlijk willen ze er afscheid van nemen maar met een ander concept ben je minstens een seizoen onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 01:00
Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:15:
[...]

En dat is hun dilemma. Eigenlijk willen ze er afscheid van nemen maar met een ander concept ben je minstens een seizoen onderweg.
Ja, zal daar weleens gezelliger zijn geweest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:12:
[...]

De livery van het team is natuurlijk ook nogal zwaar gestuurd door de sponsor. "Ferrari = rood" dus is die auto rood. Red Bull doet altijd alles met blauw geel, en de rode stier. En mag die stier dan wel of niet blijven staan?
Die aanduidingen lijken me logisch inderdaad. Zou tof zijn om gewoon een rode Ferrari te zien, een blauw-gele Red Bull met stier en Mercedes met hun sterretjes patroon, maar dus zonder alle andere frutsels. Ik vind het er altijd nogal goedkoop uitzien en doet voor mij af aan het imago wat ze zo graag neer willen zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

En mag ik dan de inschrijving van Aston Martin voorstellen:

Afbeeldingslocatie: https://mapio.net/images-p/120368224.jpg

De Bennie railplane

[ Voor 9% gewijzigd door Marc H op 30-08-2022 19:27 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Nou, hopelijk komen ze allemaal tot die conclusie dan gaan Lewis en Toto eerder met pensioen. Ben benieuwd of Mercedes Benz het gaat uithouden tot na ingang van het volgende motorenregelement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
siggy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:44:
Nou, hopelijk komen ze allemaal tot die conclusie dan gaan Lewis en Toto eerder met pensioen. Ben benieuwd of Mercedes Benz het gaat uithouden tot na ingang van het volgende motorenregelement.
Mercedes wou toch alles verkopen aan Toto en Ineos? Goed voor de marktwaarde zal die W13 niet zijn.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:37
[...]

Hmm, volgens mij heb ik dit een paar maanden geleden ook gehoord/gelezen. 🤔
Persoonlijk zou ik de rest van dit seizoen gebruiken om te experimenteren wat voor 2023 the way forward moet zijn.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chevy454 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:59:
[...]

Mercedes wou toch alles verkopen aan Toto en Ineos? Goed voor de marktwaarde zal die W13 niet zijn.
Ja, is wel weer een tijdje terug dat ik daar wat over hoorde. Ik denk dat Toto nu ook geen bok meer heeft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
alesandro_46 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:03:
[...]

Hmm, volgens mij heb ik dit een paar maanden geleden ook gehoord/gelezen. 🤔
Persoonlijk zou ik de rest van dit seizoen gebruiken om te experimenteren wat voor 2023 the way forward moet zijn.
Voor de zomerstop was het niet anders, de beslissing zou in Hongarije vallen totdat ze daar pole position pakten en het idee hadden terug te zijn maar in Spa waren ze weer terug bij af. Ze maken progressie maar vinden net zo makkelijk weer een andere zwakke plek. De W13 is geen allrounder dit seizoen en werkt alleen op mooie strakke circuits het liefst met mooi warm weer. Experimenteren en budgetplafond gaan ook niet samen anders had er al lang een downwash concept gestaan om te testen. De herfst komt er al aan dus ze moeten binnenkort de problemen opgelost hebben of een keus gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Iets met "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald" is Mercedes dus niet bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeest
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 09:05
Nog even over dat ‘any/all cars may overtake’; dat klinkt vrijblijvend.

Stel dat je tijdens een safteycar situatie een ronde achter ligt, maar voor een directe tegenstander van je ergens vooraan rijdende teamgenoot.

Dan zou je kunnen besluiten, mwah ik rijd wel lekker hier, ik hoef die overtake niet. Dan mag alles achter jou niet inhalen want safetycar.

Ok, ik ga buiten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:56
Over "Ferrari snapt niet waar RB budget vandaan haalt om een lichter chassis te ontwikkelen"

Zitten kosten van crashes/reparaties in een los potje? Want als je daar naar kijkt kan ik mij voorstellen dat tov Ferrari RB wel wat over heeft... :X

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
Mr Pingu schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:16:
[...]

Waarom niet?

Alonso heeft natuurlijk ook niet alle geluk mee gehad. Zodra alles heel blijft heeft Alonso toch net iets meer.

Maar Alpine had zonder contractverlenging van Ocon volgend jaar waarschijnlijk het duo Alonso-Piastry gehad. Nu zit je met Ocon als eerste rijder die lang niet met iedereen goed op kan schieten. En Ocon is geen slechte coureur, maar eerste man vind ik persoonlijk net iets te hoog voor hem.
Chevy454 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:59:
[...]

Meesterzet van Toto om het goedkoop in handen te krijgen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Maarten_E schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:05:
Over "Ferrari snapt niet waar RB budget vandaan haalt om een lichter chassis te ontwikkelen"

Zitten kosten van crashes/reparaties in een los potje? Want als je daar naar kijkt kan ik mij voorstellen dat tov Ferrari RB wel wat over heeft... :X
Nope, zit allemaal in een potje. Daarom dat er afgelopen jaar ook nogal wat consternatie was over wat Mercedes aan het budget van Red Bull had gekost, met 1x total loss in Silverstone en 2x flinke schade in het daarop volgende weekend in Hongarije.

Nu de Red Bulls geen schade rijden lees je daar hier op GoT natuurlijk niks meer over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
En rap een beetje :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Maarten_E schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:05:

Nee. Dat zit in het budget van 150 miljoen wat ze met 3,5 miljoen hadden verhoogd. En daarom dat Toto best wel over de zeik was dat ze in Oostenrijk een dag na de verhoging reeds 1,1 miljoen aan schade hadden verdampt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het concept van de W13.

Sidepods erop zetten of een ander concept (in-wash of downwash) kiezen gaat ze nu ook niet helpen dus Mercedes wil eerst kijken of ze het bedieningsvenster van de W13 kunnen vergroten.

Ze hinken op twee benen en zoals altijd: Het niet nemen van een beslissing is erger dan het nemen van een verkeerde beslissing. Nu proberen ze hun revolutionair ontwerp van de W13 als een dood paard tot leven te wekken terwijl de tijd door tikt richting 2023. Nu hebben ze al 2022 verloren maar ook 2023 (voortzetting van de W13, waarbij de simulator en realiteit elkaar niet lusten) en 2024 (een kopie van een werkend concept) als ze radicaal anders moeten doen.

Het is hoe dan ook popcorntijd.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Weet je wat Mercedes de das om heeft gedaan? Maar 1 weekje nemen om het te testen aan het begin van het seizoen. Die grote verhulling heeft ze eigenlijk de das om gedaan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 09:24
Chevy454 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Ze hinken op twee benen en zoals altijd: Het niet nemen van een beslissing is erger dan het nemen van een verkeerde beslissing. Nu proberen ze hun revolutionair ontwerp van de W13 als een dood paard tot leven te wekken terwijl de tijd door tikt richting 2023. Nu hebben ze al 2022 verloren maar ook 2023 (voortzetting van de W13) en 2024 (een kopie van een werkend concept) als ze radicaal anders moeten doen.

Het is hoe dan ook popcorntijd.
Het erge is dat de grove lijnen voor de ontwikkeling van de nieuwe wagen nu eigenlijk al beslist moeten zijn.
Dat bepaald oa de ontwikkeling van het komende chassis voor komend jaar.

Alleen als je nu al geen goede correlatie hebt met de huidige wagen hoe wil je dan een nieuwe voor komend jaar ontwikkelen? Enige optie is dan proberen te begrijpen wat de concurrentie heeft gemaakt. Red Bull en Ferrari. Kan je die correlatie wel leggen dan kan je in ieder geval een kloon maken.

Maar wat ze eigenlijk willen is een versie 2 van hun ontwerp maken welke wel werkt en overeenkomt op de baan wat de windtunnel vertelt. Een kloon betekend sowieso achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Martinspire schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:27:
Weet je wat Mercedes de das om heeft gedaan? Maar 1 weekje nemen om het te testen aan het begin van het seizoen. Die grote verhulling heeft ze eigenlijk de das om gedaan.
DAS is alweer 2 jaar geleden :+

Maar al hadden ze het 2 weken getest. Ook dan waren ze er niet achter gekomen / hadden ze geen fix gehad. In die 2 weken hadden ze misschien wel gemerkt dat het niet lekker werkte, maar ook dan hadden ze niet gefixt wat ze nu al 5 maanden niet gefixt krijgen. En de zero-pods zijn dus ogenschijnlijk maar een deel van het probleem. Want dat ze alleen snel zijn bij warm weer heeft waarschijnlijk meer te maken met de banden op temperatuur krijgen en houden dan met het aero concept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:50
Music to my ears:

De TD heeft hun niet geholpen dichter te komen en nu zijn ze helemaal het noorden kwijt. En ze kunnen er nu niet even wat geld tegen aansmijten. Tijd om te tonen dat ze een goede core engineering team hebben om het aan te pakken.
Is toch mooi :) Hemel en aarde bewogen om de regels aan te laten passen en ze zijn er alleen op achteruit gegaan (op basis van de laatste race). Ik vind dat gedoe buiten de baan ook heerlijk >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
D-dark schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:29:
Maar wat ze eigenlijk willen is een versie 2 van hun ontwerp maken welke wel werkt en overeenkomt op de baan wat de windtunnel vertelt. Een kloon betekend sowieso achterstand.
Ze proberen die W13 dus te matchen aan hun simulator resultaten. Maar lukt niet met de beperkte middelen. De windtunnel kan misschien perfect matchen met de simulator met flowvis. Maar de windtunnel is ook statisch in dat opzicht.

Mogelijk dat versie 2 betere correlatie kan gaan geven. Maar dan moet je de wagen nog verbeteren. En met 8 races te gaan en zonder die TD039 zijn ze het noorden helemaal kwijt om op het punt van die correcte correlatie te komen om aan die versie 2 te komen.

Een platform van 0 beginnen te ontwikkelen is moeilijk, een tijdsdruk en gelimiteerd budget maakt het alleen nog uitdagender. Ik zou vooral kijken naar het personeelbestand na 2023. Dat spreekt boekdelen als een project enorm veeleisend was geweest. (Leegloop van personeel doordat ze opgebrand zijn).

Het zou eigenlijk knap zijn als: Max asap kampioen wordt en RB de Honda motor terug schroeft. Dan komen Mercedes en Ferrari dichter bij op papier...

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 30-08-2022 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Of, Max wordt asap kampioen en ze schroeven de motor gewoon #YOLO op. Buugen of basten :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jeest schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:41:
Nog even over dat ‘any/all cars may overtake’; dat klinkt vrijblijvend.

Stel dat je tijdens een safteycar situatie een ronde achter ligt, maar voor een directe tegenstander van je ergens vooraan rijdende teamgenoot.

Dan zou je kunnen besluiten, mwah ik rijd wel lekker hier, ik hoef die overtake niet. Dan mag alles achter jou niet inhalen want safetycar.

Ok, ik ga buiten spelen.
De race director (masi) mocht beslissen welke auto’s wel/niet moesten inhalen. De teams mochten het dus niet zelf beslissen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 09:24
Chevy454 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:54:
[...]

Ze proberen die W13 dus te matchen aan hun simulator resultaten. Maar lukt niet met de beperkte middelen. De windtunnel kan misschien perfect matchen met de simulator met flowvis. Maar de windtunnel is ook statisch in dat opzicht.

Mogelijk dat versie 2 betere correlatie kan gaan geven. Maar dan moet je de wagen nog verbeteren. En met 8 races te gaan en zonder die TD039 zijn ze het noorden helemaal kwijt om op het punt van die correcte correlatie te komen om aan die versie 2 te komen.

Een platform van 0 beginnen te ontwikkelen is moeilijk, een tijdsdruk en gelimiteerd budget maakt het alleen nog uitdagender. Ik zou vooral kijken naar het personeelbestand na 2023. Dat spreekt boekdelen als een project enorm veeleisend was geweest. (Leegloop van personeel doordat ze opgebrand zijn).

Het zou eigenlijk knap zijn als: Max asap kampioen wordt en RB de Honda motor terug schroeft. Dan komen Mercedes en Ferrari dichter bij op papier...
Dat is het probleem.
Hun wagen werkt alleen goed op een ultra gladde baan en dicht bij de grond wat leid tot porpoising.
Door het TD moet iedereen de hoogte aanpassen van de auto. Als je niet kan winnen dan iedereen naar beneden halen.

Wat overblijft is dan het huidige idee herontwikkelen met een hogere rijhoogte in gedachten.
Aangezien je toch bezig bent pas je meteen de vering aan zodat die een groter bereik heeft.
Je houd vertrouwen in je concept of niet. Werkt het volgend jaar alsnog niet dan niet doorontwikkelen en alles op een concept wissel zetten waarvan je de meest belangrijke onderdelen mee kan nemen naar het jaar daarop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Mercedes heeft gewoon gegokt en dik verloren. Ze hebben een concept ontwikkeld dat gewoon niet werkt met het ground effect. En wat Newey gedaan heeft is ook maar de vraag want nog geen ander team heeft het geheim ontdekt. Red Bull lijkt het enige team te zijn dat de wagen zo af kan stellen en geen last van porpoising te hebben zonder veel snelheid te verliezen. Aston Martin heeft een poging gedaan door de side pods te kopiëren maar daar zit het dus niet alleen in. Het moet bij Red Bull dus vooral van de vloer komen maar daar zijn nog steeds geen heel erg duidelijke foto's van.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000

pro_6or

amateur_60r

Kenhas schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:25:
[...]

Hij had, tegenover zijn teamgenoot, wel het voordeel van bijna compleet nieuwe aandrijving.

Het blijft een straffe prestatie maar je kunt er een paar voetnoten bij plaatsen.

Begin van seizoen was de auto beetje meer Perez-geschikt maar dat is overgeheld richting Verstappen door de evolutie van de wagen. Denk dat ze nu op een bijna perfecte Verstappen-auto zitten waar Perez moet proberen zijn plan mee te trekken
Begin van het seizoen was de Ferrari sneller, nu niet meer. Bedoel je met bijna perfecte Verstappen wagen een snellere wagen? Maar alleen Verstappen die dat er ook daadwerkelijk uit kan halen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000

pro_6or

amateur_60r

Zand in de machine.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pro_6or schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 00:57:
[...]

Begin van het seizoen was de Ferrari sneller, nu niet meer. Bedoel je met bijna perfecte Verstappen wagen een snellere wagen? Maar alleen Verstappen die dat er ook daadwerkelijk uit kan halen.
Omdat de Belg dit weekend beelden had, kon ik weer eens goed kijken. (ja, ik moet eigenlijk F1tv) Wat me opviel was dat de RB (bijna) niet stuiterde en de rest wel. Dus, hun concept is niet alleen sneller, maar heeft hier ook geen last van. De onboards van Ferrari zijn niet om aan te zien en horen, die gasten lijken wel zo'n hondje wat je een tijdje op de hoedenplank zag staan bij Henk en Annie in hun Opel Astra. Verschrikkelijk.

Geen stuiteren betekend volgens mij geen snelheidsverlies en dus harder rijden. De andere teams hebben hun huiswerk gewoon niet goed genoeg gedaan. Want het is dus oplosbaar.

Ga ik me nu melden in het waar te kijken topic...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjaool schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 00:52:
[...]

Mercedes heeft gewoon gegokt en dik verloren. Ze hebben een concept ontwikkeld dat gewoon niet werkt met het ground effect. En wat Newey gedaan heeft is ook maar de vraag want nog geen ander team heeft het geheim ontdekt. Red Bull lijkt het enige team te zijn dat de wagen zo af kan stellen en geen last van porpoising te hebben zonder veel snelheid te verliezen. Aston Martin heeft een poging gedaan door de side pods te kopiëren maar daar zit het dus niet alleen in. Het moet bij Red Bull dus vooral van de vloer komen maar daar zijn nog steeds geen heel erg duidelijke foto's van.
Het is nog erger, de foto’s van de RB vloer zijn er wel, maar ze weten niet of en wat ze moeten kopiëren.

De ‘skates’ zijn inmiddels al overal opgedoken bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 31-08-2022 08:14 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Music to my ears:

Waar ik het grootste probleem mee heb (ik vind het zelfs pervers) is hoe Mercedes (en deels Ferrari) na een half seizoen al beginnen te roepen over aanpassingen omdat Red Bull zo dominant is. Van Mercedes vind ik het echt pervers. Ze zijn 7 jaar lang zo verschikkelijk dominant geweest dat zelfs met de aanpassing van de motorstanden niemand er echt aan kon komen. Er was een exceptioneel goede coureur voor nodig om Mercedes en Hamilton te matchen.
Ze hadden hun huiswerk gedaan en waren dominant. Ja, saai, maar het gaat er toch om wie het beste is?

Waar zijn alle stemmen die roepen dat we de regels moeten aanpassen om McLaren of Williams (die toch ook heel veel kampioenschappen gewonnen hebben) weer op nummer 1 te krijgen? Vooral Williams, de afgelopen jaren was het meer van "och arme, die Williams, eerst waren ze zo goed en nu rijden ze geen deuk in een pakje boter". Maar niemand die zei "laten we de regels aanpassen zodat Williams kan winnen".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
sjaool schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 00:52:
[...]

Van de vloer van Mercedes zijn er bijna geen foto's zul je bedoelen :) Van Red Bull (Monaco) en Ferrari (Monaco en Le Castellet) zijn er duidelijke foto's te krijgen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:59
Red Bull heeft er een nieuwe Nederlandse coureur bij. Wel voor test en sim werkzaamheden.
https://racingnews365.nl/...se-coureur-rudy-van-buren

https://nl.motorsport.com...ll-jongensdroom/10358304/

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/6n9graXY/s1200/rudy-van-buren-red-bull-f1-sim-1.webp

[ Voor 38% gewijzigd door Extigo op 31-08-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 11:44

basvn

Breezand - NHN

Wilde er net wat over typen :)

Hij was ooit snelste sim racer, en heeft 2? jaar bij Mclaren het een en ander gedaan.
Doet ook porsche supercup

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Pagina: 1 ... 89 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics