[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.039 views

Onderwerpen

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:23

Bloodclot

Jawier!

Als het verschil zo blijft ~100 punten op nummer2, dan kan hij (max!) op COTA al kampioen worden?
Maar nog een paar van zulke races, dan is en met ~120-130 punten verschil, dan is hij op suzuka al kampioen? Suzuka zou mooi kampioensrace worden, leuk voor de japanners die twee jaar geen race hebben gehad, en er zit nog altijd een soort van Honda-blok in natuurlijk.

Owja, Race Week!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:39
Wat moet Honda van zichzelf balen ... helemaal als Suzuka al de titel race is 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:46

Amphiebietje

In de blubber

Lynx schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 07:58:
Wat moet Honda van zichzelf balen ... helemaal als Suzuka al de titel race is 😂
Kunnen ze geen livery maken met "This is not the Honda you're looking for"? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Na de race op Suzuka kampioen zijn lijkt nu wel een eitje. Zolang het gat ca even groot blijft. En gezien de reeks van Leclerc moet Leclerc en Ferrari wel ineens mega voor de dag komen wil daar verandering in komen. Het is en blijft gewoon elke race wat.

Ik ben gewoon sprakeloos hoe incompetent een team kan zijn. En dat met een grote mate van consistentie! Het is gewoon slapstick.

Doet me denken aan dit:
YouTube: EUROPE vs ITALY - Bruno Bozzetto (Official)

Zolang Ferrari niks verandert, zal er in de resultaten ook weinig veranderen. En Sainz gaat op deze manier gewoon voor Leclerc in het kampioenschap eindigen. En Perez op P2. En dát zegt heel veel hoe dramatisch Ferrari is.

[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 29-08-2022 08:16 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
Vergeet niet dat er nog een sprintrace tussenzit in Brazilië, daar zijn dus 34 punten te winnen/verliezen ipv 26

[ Voor 5% gewijzigd door Blik1984 op 29-08-2022 08:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04

JB

Cédric roelt!

siggy schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:16:

Zolang Ferrari niks verandert, zal er in de resultaten ook weinig veranderen. En Sainz gaat op deze manier gewoon voor Leclerc in het kampioenschap eindigen. En Perez op P2. En dát zegt heel veel hoe dramatisch Ferrari is.
En in het WCC zie ik ze ook niet zomaar 2e worden met MER achter hun...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

het leeft hier nog niet echt (gaat ook niemand heen die ik vaak spreek)
was vorig jaar wel heel anders!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Chocoball schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:55:
[...] Blijkbaar kijkt de Herr Dokter ook naar Colton Herta. Herta heeft alleen een McLaren contract en de pers heeft lucht gekregen dat zaterdag Marko en Zak Brown een gesprek hadden (kan over van alles zijn). Herta vrijgeven zou een mogelijkheid zijn om hem bij Alpha Tauri te plaatsen.

Zo genoeg Britse F1 roddelpers voor vandaag.
https://www.motorsport.co...alphatauri-role/10358907/
Alleen het grote probleem: Herta heeft niet genoeg Superlicentie punten, en kan hij ook niet meer aan komen dit seizoen :)
Zijn positie bij Indycar is te laag (en zijn achterstand te groot) om nog voldoende punten te winnen om voor een superlicentie te kunnen kwalificeren.

---
En als hij tot volgend jaar wacht, zit hij nog met een probleem dat zijn punten van 2 jaar geleden vervallen (wat uit mijn hoofd zelfs zijn hoogste Indycar positie was)

[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 29-08-2022 09:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
Blik1984 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:20:
Vergeet niet dat er nog een sprintrace tussenzit in Brazilië, daar zijn dus 34 punten te winnen/verliezen ipv 26
Wat nog steeds betekent dat Verstappen kampioen is als hij na Japan 113 punten voor staat. 4 races dan nog te gaan is 4*25=100 normale punten, + 4*1=4 punt voor de fastest lap, + 8 punten voor de sprintrace, zijn in totaal dus nog 112 punten te behalen na Japan. En als ik mij niet vergis staat hij nu 95 punten voor op Perez? En 98 op Leclerc? Dus daarvoor hoeft hij nog maar een voorsprong van 15 punten op te bouwen, en te behouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:58
basvn schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:03:
[Twitter]

het leeft hier nog niet echt (gaat ook niemand heen die ik vaak spreek)
was vorig jaar wel heel anders!
Toch is het gewoon uitverkocht. Denk dat je de verkeerde mensen spreekt.

Reed dit weekend door Zandvoort. En of het leeft!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ryur schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Alleen het grote probleem: Herta heeft niet genoeg Superlicentie punten, en kan hij ook niet meer aan komen dit seizoen :)
Zijn positie bij Indycar is te laag (en zijn achterstand te groot) om nog voldoende punten te winnen om voor een superlicentie te kunnen kwalificeren.

---
En als hij tot volgend jaar wacht, zit hij nog met een probleem dat zijn punten van 2 jaar geleden vervallen (wat uit mijn hoofd zelfs zijn hoogste Indycar positie was)
Voor Herta zal men bij FIA dispensatie voor een superlicentie aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
RobertMe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:05:
[...]

Wat nog steeds betekent dat Verstappen kampioen is als hij na Japan 113 punten voor staat. 4 races dan nog te gaan is 4*25=100 normale punten, + 4*1=4 punt voor de fastest lap, + 8 punten voor de sprintrace, zijn in totaal dus nog 112 punten te behalen na Japan. En als ik mij niet vergis staat hij nu 95 punten voor op Perez? En 98 op Leclerc? Dus daarvoor hoeft hij nog maar een voorsprong van 15 punten op te bouwen, en te behouden.
Klopt helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Chocoball schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:25:
[...]

Voor Herta zal men bij FIA dispensatie voor een superlicentie aanvragen.
Jep, en ik hoop persoonlijk dat hij het niet krijgt. Regels zijn regels :)
Anders moeten die regels ook niet bestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ryur schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Jep, en ik hoop persoonlijk dat hij het niet krijgt. Regels zijn regels :)
Anders moeten die regels ook niet bestaan!
Is het niet zo dat het in Amerika (/Amerikaanse klassen) veel moeilijker is om de superlicentie punten te verzamelen? Dan lijkt het mij in die zin dus meer een "fout" in de regels. Zeker als FOM zich ook meer Amerika wil richten. Dan is zo'n systeem niet echt handig. Want een Amerikaan wil misschien best F1 rijden, maar lijkt mij niet dat die daarvoor even meerdere jaren naar Europa komt om F3 => F2 te rijden alleen om aan zijn superlicentie te komen. Terwijl die dus in Amerika ook IndyCar en de opstapklaase daarvoor kan doen.

Edit:
Ik heb niks gezegd, zie de post van @Ryur direct hieronder :p

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 29-08-2022 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
RobertMe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:39:
[...]

Is het niet zo dat het in Amerika (/Amerikaanse klassen) veel moeilijker is om de superlicentie punten te verzamelen? Dan lijkt het mij in die zin dus meer een "fout" in de regels. Zeker als FOM zich ook meer Amerika wil richten. Dan is zo'n systeem niet echt handig. Want een Amerikaan wil misschien best F1 rijden, maar lijkt mij niet dat die daarvoor even meerdere jaren naar Europa komt om F3 => F2 te rijden alleen om aan zijn superlicentie te komen. Terwijl die dus in Amerika ook IndyCar en de opstapklaase daarvoor kan doen.
Indycar verdiend voldoende Superlicentie punten (iets minder dan F2, waar de Top 3 40 punten krijgt, maar 2 seizoenen in de Top 3 bij Indycar en je hebt ook een SL verdiend):
P1 verdiend 40 (even veel als F2)
P2 verdiend 30
P3 verdiend 20
P4 verdiend 10

In het geval van Herta rijdt hij dit jaar ver achteraan (P10 uit mijn hoofd gezegd).
Als hij zo'n "talent" was geweest, had hij wel verder naar voren gereden :)

(Ja ik vind Colton Herta, en zijn vader!, enorme arrogante personen. Heb ze helaas ook in het echt eens mogen ontmoeten, ze vinden zichzelf heel wat)

---
Op dit moment heeft Herta:
2020 P3 = 20 punten
2021 P5 = 8 punten
2022 P10 (voorlopig) = 1 punt
Oftewel hij heeft pas 29 punten.

Terwijl bijvoorbeeld Álex Palou al die 40 punten heeft, Josef Newgarden of Pato O'Ward of Scott Dixon.

[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 29-08-2022 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:13
Je zal een paar weken terug maar vakantie hebben geboekt zonder erbij na te denken en precies tijdens de race in de lucht hangen :') |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@siggy ik ben het met je eens dat er Ferrari dingen moeten veranderen, dan zullen ze na het seizoen ook wel gaan doen. Op het vlak van Race Engineer of bij Strategy.

Tegelijkertijd. Kijk ook even waar ze vandaan komen. De afgelopen jaren was het een middenveld team, vergelijkbaar met Alpine nu. Een keer een podium was het maximaal haalbare. En daarvoor wonnen ze wel races, maar op een illegale manier. Je moet terug naar de tijd met Vettel om structureel mee te doen om overwinningen.

Ze zijn het kortom niet meer gewend om te strijden om de winst, laat staan om een kampioenschap. Dat leren ze nu opeens heel erg snel, wat er wel en niet werkt. Het belangrijkste, een goede auto, is ze gelukt.

Vergeet ook niet dat alle teams die kampioen worden daar doorheen moeten. Schumacher werd pas in zijn vierde (?) jaar kampioen met Ferrari. Mercedes had de eerste jaren ook geen dominante auto (toen wederom Schumacher er was samen met Rosberg). RBR heeft de afgelopen jaren met Max ook geleerd hoe het moet, vooral in 2020 was Max erg sterk, maar had hij veel pech en Mercedes had een dominante auto. Dan worden de fouten/lessen die je als team doormaakt wat minder goed zichtbaar.

Het wordt dit jaar gewoon op een extreme manier benadrukt, Ferrari heeft opeens een dominante auto, maar geen dominant team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:40
La1974 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:25:
[...]

Toch is het gewoon uitverkocht. Denk dat je de verkeerde mensen spreekt.

Reed dit weekend door Zandvoort. En of het leeft!!
Toch heeft @basvn ook gewoon een punt dat er vorig jaar veel meer leefde, omdat er ook ve meer aandacht voor was. Logisch ook, want het was de eerste Nederlandse F1 race in jaren. Dat het nu uitverkocht is en vooral rondom Zandvoort echt leeft, sluit dat niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:52
BlauweFles schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:00:
@siggy ik ben het met je eens dat er Ferrari dingen moeten veranderen, dan zullen ze na het seizoen ook wel gaan doen. Op het vlak van Race Engineer of bij Strategy.

Tegelijkertijd. Kijk ook even waar ze vandaan komen. De afgelopen jaren was het een middenveld team, vergelijkbaar met Alpine nu. Een keer een podium was het maximaal haalbare. En daarvoor wonnen ze wel races, maar op een illegale manier. Je moet terug naar de tijd met Vettel om structureel mee te doen om overwinningen.

Ze zijn het kortom niet meer gewend om te strijden om de winst, laat staan om een kampioenschap. Dat leren ze nu opeens heel erg snel, wat er wel en niet werkt. Het belangrijkste, een goede auto, is ze gelukt.

Vergeet ook niet dat alle teams die kampioen worden daar doorheen moeten. Schumacher werd pas in zijn vierde (?) jaar kampioen met Ferrari. Mercedes had de eerste jaren ook geen dominante auto (toen wederom Schumacher er was samen met Rosberg). RBR heeft de afgelopen jaren met Max ook geleerd hoe het moet, vooral in 2020 was Max erg sterk, maar had hij veel pech en Mercedes had een dominante auto. Dan worden de fouten/lessen die je als team doormaakt wat minder goed zichtbaar.

Het wordt dit jaar gewoon op een extreme manier benadrukt, Ferrari heeft opeens een dominante auto, maar geen dominant team.
Er is nog een puntje:

De feedback van zowel Leclerc als Sainz zijn lang niet zo technisch van aard als dat wat "inspector" Seb inbracht, en daarvoor Schumacher.
De engineers moeten exact weten wat de coureurs ervaren in de auto om er zinnig mee aan het werk te kunnen.
Dit fenomeen kost tijd en zullen de engineers en coureurs alleen kunnen bereiken door samen te groeien.

Merc heeft blijkbaar goede simulatoren en de engineers begrijpen de data wat van de auto afkomt heel goed, zodat coureurs minimale inbreng hoeven te geven.

Over Verstappen hoeven wij het niet te hebben, die jongen is met een racestuur geboren en een handje vol reserveonderdelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

bazzemans schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:06:
[...]

Toch heeft @basvn ook gewoon een punt dat er vorig jaar veel meer leefde, omdat er ook ve meer aandacht voor was. Logisch ook, want het was de eerste Nederlandse F1 race in jaren. Dat het nu uitverkocht is en vooral rondom Zandvoort echt leeft, sluit dat niet uit.
En ziggo pakte toen groot uit met billboards e.d.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Weer een update van de tussenstand in het WDC en WCC:

Max vs Leclerc (omdat ik teamgenoten ook al vergelijk):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NajpPIt18q5SKT0hEvk3_Z2HyIo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cD121xZQRKBbSZnuzGzEJ0vE.jpg?f=user_large

Vergelijk tussen de teamgenoten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLbJXvvT2IlwmLjqaNT4KEn1D1w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R8BOa4xhjZAafnptHzNTrDzi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni70uYRboXzv9opDkNTyurEwu-I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/suOmnld1O01jMgWchEsBp0Bz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFhWp08h-w3eyGUiPn6pC1w14e0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kQY2srgET8Zk0diyHDBETm6S.jpg?f=user_large

De gehele top 6:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ce9YsHPwpU5iUshageBgnpvfSoI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R0kmJNyEPYoxqFT5f6CpUKWa.jpg?f=user_large

En natuurlijk de tussenstand in het WCC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxRsd90iYQllMtlQUjK76PbJFBs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SBJB61UFhzPRnx1CzvpRmuaM.jpg?f=user_large

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
ik ben het met je eens dat er Ferrari dingen moeten veranderen, dan zullen ze na het seizoen ook wel gaan doen. Op het vlak van Race Engineer of bij Strategy.
Binotto is het niet met je eens ;)

"Er is geen reden waarom we opnieuw over ons strategieproces moeten nadenken." heeft hij tegen de pers gezegd.

Er wordt achteraf altijd een analyse gedaan, maar volgens Binotto laat de buitenwacht het altijd erger lijken dan dat hijzelf vindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
Als Leclerc vanaf nu alles wint en alle snelste rondes rijdt (Ferrari's Masterplan, weten we nog? :+ ) en Verstappen telkens tweede wordt mag Verstappen daarnaast 1 race uitvallen, bij de sprintrace in Brazilië uitvallen én een keer vijfde worden.

Dan hebben ze een gelijk aantal punten (402) maar wordt Verstappen WDC omdat hij meer overwinningen heeft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Chocoball schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

"Er is geen reden waarom we opnieuw over ons strategieproces moeten nadenken." heeft hij tegen de pers gezegd.

Er wordt achteraf altijd een analyse gedaan, maar volgens Binotto laat de buitenwacht het altijd erger lijken dan dat hijzelf vindt.
Haha.

ik ben wel fan van de beste man. Hij is de beste daar sinds Domenicali. Hij doet het op een hele 'down to earth' manier en staat voor zijn mensen. Ik denk dat er genoeg processen intern aan verbetering onderhevig zijn, maar hij hangt de vuile was niet buiten.

Met de motor hebben ze het ook slim gedaan, eerst snel maken daarna betrouwbaar ivm de regels omtrent updates.

Hopelijk staan ze volgend jaar goed aan de start, want Mercedes heeft al toegegeven zich op de '23 auto te gaan richten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Dat speculeren over wanneer Verstappen WDC pakt, het boeit me niet zo. Lekker per race bekijken hoe hij het doet en genieten van het moment. Die prestatie van gisteren was echt fenomenaal, laten we vooral daar bij stilstaan en wat minder bij het 'nu wordt ie nog sneller kampioen'.

In die 30 jaar dat ik kijk heb ik op dit soort momenten gewacht. Zo'n race als gisteren, daar kon ik alleen maar van dromen als klein ventje. Ja, hij zal toch zeer waarschijnlijk kampioen worden, maar kijk eens hoe en geniet gewoon. Statistieken zijn voor later, het gaat om het nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
Bloodclot schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 07:56:
Als het verschil zo blijft ~100 punten op nummer2, dan kan hij (max!) op COTA al kampioen worden?
Maar nog een paar van zulke races, dan is en met ~120-130 punten verschil, dan is hij op suzuka al kampioen? Suzuka zou mooi kampioensrace worden, leuk voor de japanners die twee jaar geen race hebben gehad, en er zit nog altijd een soort van Honda-blok in natuurlijk.

Owja, Race Week!
Ik denk op Suzuka al, dat is theoretisch volgens mij ook de eerste mogelijkheid zijn bij 1-2 uitslagen voor VER/LEC. Wel leuk inderdaad voor Honda om dan dit jaar alsnog daar kampioen te worden. :)

@Gewoon_Jansen helemaal eens het was een geweldige race van VER, en dan moet je je voorstellen dat die extra motor eigenlijk helemaal nog niet nodig was, maar dit weekend gewoon goed uitkwam. Ben benieuwd of RBR dit de komende jaren vast kan houden, niet de dominantie zoals Mercedes, maar wel de snelheid en de betrouwbaarheid hebben om mee te blijven draaien in de top.

Leuk weetje in de wereld van speculatie is dat wanneer VER alle resterende races 2e wordt, geen punten scoort in de sprint en geen FL's rijdt hij al kampioen is. Eigenlijk heeft LEC het dus niet meer in eigen hand, en zijn is Ferrari afhankelijk van de resultaten van VER.

Als ik het goed heb berekend heeft hij nóg 19 punten (bovenop de huidige voorsprong) nodig om voldoende voorsprong te hebben op Suzuka, want dan heeft hij pas voldoende voorsprong op PER. :+

Dus VER moet zondag maar hopen op het verspillen van punten door PER én LEC _O-

[ Voor 25% gewijzigd door TIGER1125 op 29-08-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gewoon_Jansen schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:13:
Dat speculeren over wanneer Verstappen WDC pakt, het boeit me niet zo. Lekker per race bekijken hoe hij het doet en genieten van het moment. Die prestatie van gisteren was echt fenomenaal, laten we vooral daar bij stilstaan en wat minder bij het 'nu wordt ie nog sneller kampioen'.

In die 30 jaar dat ik kijk heb ik op dit soort momenten gewacht. Zo'n race als gisteren, daar kon ik alleen maar van dromen als klein ventje. Ja, hij zal toch zeer waarschijnlijk kampioen worden, maar kijk eens hoe en geniet gewoon. Statistieken zijn voor later, het gaat om het nu.
Ik ben voornamelijk benieuwd voor Monza.

Dit jaar hoeft Max daar eindelijk eens geen gridstraf te pakken, kan ie eindelijk eens op het podium staan.
(vziw heeft hij daar in F1 maar 1 sprint race 'podium' op zijn naam staan)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

True, maar de fouten die ze consequent blijven maken, zijn continu dezelfde. Dát is zo frappant. Lijkt wel alsof er ook een taalbarriere bij hun zit, maar ook dat gewoon dat ze niet kunnen leren. Ze zijn gwoon traag met beslissen en als er een beetje van stress of ongeplands gebeurd, zijn ze compleet het spoort bijster. Ik vraag me serieus af wat die afdeling strategie doet? Moet die wakker gebeld worden tijdens de race?

Niet om oude koeien uit de sloot te halen, maar Schumi had in 97, 98 en 99 kampioen kunnen worden als er slechts minimaal wat anders zou gelopen zijn. Maar dat is even dubbel kijken. Schumi & co bouwden dat hele team om van een wat 15-16 jaar middenveld auto naar een winnend kanon.

Illegale motor of niet, in 2018 deed Vettel nog leuk mee in het WK. Dat is 4 seizoenen geleden. Maar als live races gebruikt moeten worden om te leren, dan gaat de rest van dit seizoen net zo pijnlijk blijven als nu. Ze zullen toch vast een racesimulator hebben voor de strategie mensen. Gewoon hop, zet de randomizer maar aan en laat de strategen maar sneller leren denken. Het is toch bizar dat de commentatoren al vooraf aangeven dat Ferrari foute strategien hanteert. En beetje langdurige fan ziet dat ook aankomen. Het is gewoon 'mama mia' daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 11:21

StarWing

Huh ?!?

Ik vrees, tot zolang de sleutelposities bij Fer ingenomen worden door Italianen, het niets zal blijven.
Buiten de WDC van Raikkonen verneuken ze het toch meestal voor zichzelf.

Ze lijken er niet in te slagen om een degelijke basisstructuur op te zetten die week op week presteerd itt tot andere topteams.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Vandaag einde aan de Piastri-saga. Snap niet dat een CRB dat niet op voorhand controleert. Iemand enig idee hoe laat die 'hearing' is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
StarWing schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:09:
Buiten de WDC van Raikkonen verneuken ze het toch meestal voor zichzelf.
Maar dat Räikkönen WDC werd kwam dan ook weer niet door Ferrari. Dat kwam door McLaren.

Ik heb toevallig voor de lulz vorig weekend uiteindelijk de laatste 4 races van dat seizoen achterstevoren bekeken (dus Brazilië => China => Japan => België). En daar gaan toch ook wel wat dingen bij McLaren niet helemaal lekker, zoals Hamilton die even zijn auto in de grindbak zet in China bij het inrijden van de pits. Räikkönen staat voor de GP van China ruim 10 punten achter meen ik, maar begint in Brazilië met nog maar 7 punten achterstand en wordt uiteindelijk WDC met 1 punt verschil op Hamilton en Alonso die dus gelijk aantal punten hebben.

En tuurlijk, Ferrari vergooide het toen niet grandioos. Maar het was ook niet alsof ze super machtig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Ferrari was eind jaren 80, begin jaren 90 ook geen slecht team. In '88 wisten ze als enige team naast McLaren een race te winnen, in '90 was Prost de belangrijkste uitdager van Senna.
Toen Schumacher voor het eerst met Ferrari reed, gaf hij aan dat deze veel sneller voelde dan de Benetton waar hij wereldkampioen mee werd.

Ferrari is zelden niet vooraan te vinden in een race, en als ze een midfield team waren in die periode dan toch een team wat streed om podia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

Maar dat Räikkönen WDC werd kwam dan ook weer niet door Ferrari. Dat kwam door McLaren.

Ik heb toevallig voor de lulz vorig weekend uiteindelijk de laatste 4 races van dat seizoen achterstevoren bekeken (dus Brazilië => China => Japan => België). En daar gaan toch ook wel wat dingen bij McLaren niet helemaal lekker, zoals Hamilton die even zijn auto in de grindbak zet in China bij het inrijden van de pits. Räikkönen staat voor de GP van China ruim 10 punten achter meen ik, maar begint in Brazilië met nog maar 7 punten achterstand en wordt uiteindelijk WDC met 1 punt verschil op Hamilton en Alonso die dus gelijk aantal punten hebben.

En tuurlijk, Ferrari vergooide het toen niet grandioos. Maar het was ook niet alsof ze super machtig waren.
Ja, Mclaren maakt er een potje van, maar de FIA/stewards waren ook weer geweldig zoals op Hongarije. Mclaren durfde niet op 1 paard te wedden, Hamilton met dat onnodige foutje in China. Zowel Alonso als Hamilton had kampioen moeten worden. En Kimi ging er mee vandoor. Denk doordat Lewis zoveel support kreeg tov een 2-voudig wereldkampioen is ook beetje het einde van Mclaren geweest. 2008 was dan weer omgedraaid met het geluk aan de zijde van Hamilton zoals bijv. Massa's motorplof toen ie in Hongarije op de winst afreed.

Maarja, zo kun je elk jaar wel afgaan en kleine details eruit halen en je hebt 50 andere wereldkampioenen ;) Het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:18:
Vandaag einde aan de Piastri-saga. Snap niet dat een CRB dat niet op voorhand controleert. Iemand enig idee hoe laat die 'hearing' is?
CBR controleert alleen het contract op geldigheid? (/"wettigheid") Wat jij voor andere contracten hebt zal die worst wezen? En waarschijnlijk hoeft bv Alpine in dit geval ook niet aan te geven als ze geen gebruik maken van de optie. Dus hoe hadden zij moeten weten dat Alpine, na de einddatum, alsnog gebruik wou maken van de optie?

Alpine heeft het gewoon zelf verprutst. Voor 1 augustus moesten ze de optie activeren, dat hebben ze niet gedaan, klaar. En de CBR kon daar tot dan toe ook niet van weten, dat Alpine die optie wou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

mavamal schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:21:
Ferrari was eind jaren 80, begin jaren 90 ook geen slecht team. In '88 wisten ze als enige team naast McLaren een race te winnen, in '90 was Prost de belangrijkste uitdager van Senna.
Toen Schumacher voor het eerst met Ferrari reed, gaf hij aan dat deze veel sneller voelde dan de Benetton waar hij wereldkampioen mee werd.

Ferrari is zelden niet vooraan te vinden in een race, en als ze een midfield team waren in die periode dan toch een team wat streed om podia.
De 1995 Ferrari was ook rete-snel. Alleen een betrouwbaarheid van een pakje schimmelkaas. 1996 hadden ze de boot gemist met het ontwerp van die extra hoge zijkanten, waardoor dat jaar nagnoeg al weggegooid was. Overigens, al die jaren van voor 2010 was er nog spraken van regelmatig wat dnf's, die hyperbetrouwbaarheid kwam toen opzetten dat 1x dnf het hele jaar kon verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:24:
[...]

CBR controleert alleen het contract op geldigheid? (/"wettigheid") Wat jij voor andere contracten hebt zal die worst wezen? En waarschijnlijk hoeft bv Alpine in dit geval ook niet aan te geven als ze geen gebruik maken van de optie. Dus hoe hadden zij moeten weten dat Alpine, na de einddatum, alsnog gebruik wou maken van de optie?

Alpine heeft het gewoon zelf verprutst. Voor 1 augustus moesten ze de optie activeren, dat hebben ze niet gedaan, klaar. En de CBR kon daar tot dan toe ook niet van weten, dat Alpine die optie wou gebruiken.
Als die optie te laat is gelicht, hoeft dat niet bij het CRB aangegeven worden? Lijkt me nogal handig toch? Is gewoon een onnodig bizarre organisatie. Contract is leuk, maar met opties zou de CRB gewoon ingelicht moeten worden, dan was deze situatie er gewoonweg niet. Dit is gewoon een PR-disaster van proporties voor Renault/Alpine. En dan nog met modder gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:27:
[...]

Als die optie te laat is gelicht, hoeft dat niet bij het CRB aangegeven worden? Lijkt me nogal handig toch? Is gewoon een onnodig bizarre organisatie. Contract is leuk, maar met opties zou de CRB gewoon ingelicht moeten worden, dan was deze situatie er gewoonweg niet. Dit is gewoon een PR-disaster van proporties voor Renault/Alpine. En dan nog met modder gaan gooien.
Wel of geen PR disaster voor Alpine. Dat zijn ze toch zelf schuld. Ze hadden voor 1 augustus gebruik moeten maken van de optie. Dat hebben ze niet gedaan, en daarmee af. Dat Piastri blijkbaar al een contract van McLaren op de plank had liggen versneld het proces om wat sneller weg te lopen. Maar CRB zal hun werk gewoon gedaan hebben "dit contract is 'wettig'". Of hij vervolgens mogelijk een dubbel contract heeft is aan Piastri. En aangezien Alpine de optie niet gebruikt heeft het probleem van Alpine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33
RobertMe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:34:
[...]

Wel of geen PR disaster voor Alpine. Dat zijn ze toch zelf schuld. Ze hadden voor 1 augustus gebruik moeten maken van de optie. Dat hebben ze niet gedaan, en daarmee af. Dat Piastri blijkbaar al een contract van McLaren op de plank had liggen versneld het proces om wat sneller weg te lopen. Maar CRB zal hun werk gewoon gedaan hebben "dit contract is 'wettig'". Of hij vervolgens mogelijk een dubbel contract heeft is aan Piastri. En aangezien Alpine de optie niet gebruikt heeft het probleem van Alpine.
Dat Alpine zelf Piastri aankondigde zonder hem daar bij te betrekken zegt al genoeg over de hele situatie. Dat was een paniek reactie, ze zagen de eigen fout en probeerde te redden wat er te redden valt.

Wat er exact in alle contracten staat weten slechts 3 partijen, einde van de dag weten wij wie gelijk heeft. Maar iets zegt mij dat dit Alpine niet gaat zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Gewoon_Jansen schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:13:

[stook-modus]
Maar ik heb de afgelopen jaren begrepen dat als iemand (*kuch* HAM *kuch*) van P14 naar P1 rijdt, dat alleen maar met de auto te maken heeft en niet met de prestatie van de coureur... :+
[/stook-modus]

Maar zonder gekheid: het was een mooie inhaalrace van VER. Na de kwalificatie had ik het wel een beetje verwacht, gezien het snelheidsverschil, maar dat hij zo snel al vooraan zou rijden...

Blog

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Williams P1:

Paar vrachtwaggies die aankomen.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ben.Hahlen schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:57:
[...]
Maar zonder gekheid: het was een mooie inhaalrace van VER. Na de kwalificatie had ik het wel een beetje verwacht, gezien het snelheidsverschil, maar dat hij zo snel al vooraan zou rijden...
Voor een echt mooie race had dit geduurd tot 3 ronden voor het einde ofzo. Nu was de race na 18 ronden eigenlijk wel klaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
[...]

[stook-modus]
Maar ik heb de afgelopen jaren begrepen dat als iemand (*kuch* HAM *kuch*) van P14 naar P1 rijdt, dat alleen maar met de auto te maken heeft en niet met de prestatie van de coureur... :+
[/stook-modus]
Ik begreep van de media (uit een niet nader te noemen land), dat dit enkel en alleen te maken kan hebben met de suprematie van een coureur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:18
Luckeh schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:09:
[...]Nu was de race na 18 ronden eigenlijk wel klaar.
Dit inderdaad. En hoewel ik altijd wel moet lachen om dat geklooi van die Italianen hoop ik oprecht dat Ferrari z'n shit eindelijk eens onder controle krijgt en/of dat Mercedes een beetje aan kan haken.

Het is leuk dat het nu een Nederlander is, maar een nieuwe periode van jarenlange dominantie door 1 coureur gaat snel vervelen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Weet niet of dit pareltje al eens langs is gekomen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:42

DataGhost

iPL dev

[...]

[stook-modus]
[/stook-modus]

Het ligt zeker aan de auto, maar als je ondertussen je teamgenoot (in dezelfde auto en met 12 plekken voorsprong) op 18 seconden zoekrijdt zonder dat daar strategisch langzaam is gereden, dan kan je ook wel stellen dat de coureur ook invloed had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Tripl3 D schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:55:
Weer een update van de tussenstand in het WDC en WCC:

Max vs Leclerc (omdat ik teamgenoten ook al vergelijk):

[Afbeelding]

Vergelijk tussen de teamgenoten:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De gehele top 6:

[Afbeelding]

En natuurlijk de tussenstand in het WCC:

[Afbeelding]
Mogen we nu al concluderen dat Hamilton helemaal geen GOAT is, maar gewoon een dikke auto onder de kont had en Bottas gewoon niet zo'n top rijder was?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:28
Damian schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:27:
[...]

Mogen we nu al concluderen dat Hamilton helemaal geen GOAT is, maar gewoon een dikke auto onder de kont had en Bottas gewoon niet zo'n top rijder was?
Daarmee doe je hem wel iets te kort, zeker de jaren voor de Merc-dominantie. Maar hij lijkt wel over z'n top heen te zijn. GOAT blijft toch altijd een subjectief iets, omdat verschillende tijdperken met andere omstandigheden gewoon niet goed te vergelijken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

een GOAT (vind ik hem niet) is nogal wat, een term die te los gebruikt wordt.

feit is wel dat hij een potje kan sturen. maar tijden veranderen (zie ook vettel zijn 'drive' en 'vuur' van begin jaren is er niet meer). ik vind lewis redelijk overschat, en zeker nu er 'echt gewerkt' moet worden, mercedes duidelijk scheurtjes vertoond. hij lijkt in de verste verte niet meer op de 'jonge lewis'

senna wordt ook vaak als GOAT bestempeld, en ook daar heb ik een uitgesproken mening over; zijn verlies (hoe triest ook) heeft aan dit status bijgedragen. Realistisch gezien nam hij veel te vaak te veel risico, zaken afdwingen die eigenlijk niet konden, do-or-die :X acties als het even niet mee zat. Tuurlijk hij was geweldig in de regen, maar erg wisselend en niet super consistent. Dat laatste heb je nodig. En je bak ervoor gooien; of jij remt, of we gaan er beide vanaf ... is niet echt skills (zo kan ik ook karten 8)

voor mij is alonso een GOAT; zelden zo'n gedreven, gemotiveerd (:X discutabel) en solide driver gezien, erg consitent en dat is knap na zo veel jaar. helaas verkeerde keuzes met teams, anders was hij veel vaker kampioen geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 29-08-2022 13:37 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Mogen we nu al concluderen dat Verstappen helemaal geen GOAT is, maar gewoon een dikke auto onder de kont had en Perez gewoon niet zo'n top rijder was?

In hetzelfde rijtje met:

“Met deze Red Bull wordt zelfs Latifi WDC.”

“Verstappen is een goede coureur, maar het WK heeft geen glans met zo’n dominante auto.”

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Mog schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Mogen we nu al concluderen dat Verstappen helemaal geen GOAT is, maar gewoon een dikke auto onder de kont had en Perez gewoon niet zo'n top rijder was?

In hetzelfde rijtje met:

“Verstappen is een goede coureur, maar het WK heeft geen glans met zo’n dominante auto.”
Mogen we concluderen dat zowat elke F1 fan een grote zeikerd is en dat niks goed is? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:13
Illegal_Alien schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:42:
[...]

Mogen we concluderen dat zowat elke F1 fan een grote zeikerd is en dat niks goed is? :+
Die stelling is misschien wel veiligere conclusie dan al die posts over of coureur X of Y wel of geen GOAT is.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 11:40

Damian

Insane Obtrusion

[...]

In hetzelfde rijtje met:

Ik zeg ook niet dat Max een GOAT is toch :? Dat Max beter is dan Perez lijkt me wel vrij duidelijk... En ja MAx zit ook in een dikke auto op dit moment. Maar als Max de aankomende jaren zo machtig blijft is het ook een dominantie van RBR, en niet perse van Max. Neemt niet weg dat Max en Ham prima kunnen sturen.

moge duidelijk zijn dat ik absoluut geen fan ben van Max o.i.d. Ik zou ook eerder bijvoorbeeld Alonso als GOAT bestempelen....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 13:53
Reed Max nu afgelopen race met het nieuwe, lichtere, chassis? Of komt die later in het seizoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Laatst online: 04-12-2024
Siebeh schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:57:
Reed Max nu afgelopen race met het nieuwe, lichtere, chassis? Of komt die later in het seizoen?
FER claimt dat RB al met het nieuwe chassis reed. RB zegt van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Damian schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:54:
[...]

Ik zeg ook niet dat Max een GOAT is toch :? Dat Max beter is dan Perez lijkt me wel vrij duidelijk... En ja MAx zit ook in een dikke auto op dit moment. Maar als Max de aankomende jaren zo machtig blijft is het ook een dominantie van RBR, en niet perse van Max. Neemt niet weg dat Max en Ham prima kunnen sturen.

moge duidelijk zijn dat ik absoluut geen fan ben van Max o.i.d. Ik zou ook eerder bijvoorbeeld Alonso.
Het is sowieso niet te doen om een GOAT aan te wijzen. Het materiaal in F1 speelt daarvoor een veel te grote rol. Elke coureur rijdt in zijn eigen tijdperk en in zijn eigen auto. Het is niet te doen om te zeggen of Max in een Red Bull, Hamilton in een Mercedes, Schumacher in zijn Ferrari of Senna in zijn McLaren de beste coureur was. Het waren allemaal verschillende tijden en compleet verschillende auto's. Enige wat je kan concluderen is dat ze allemaal ontzettend goed waren/zijn en daardoor de nodige indrukwekkende prestaties bij elkaar gereden hebben. En allemaal hebben/hadden ze sterke en zwakke punten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

himlims_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:36:
[...]

een GOAT (vind ik hem niet) is nogal wat, een term die te los gebruikt wordt.

feit is wel dat hij een potje kan sturen. maar tijden veranderen (zie ook vettel zijn 'drive' en 'vuur' van begin jaren is er niet meer). ik vind lewis redelijk overschat, en zeker nu er 'echt gewerkt' moet worden, mercedes duidelijk scheurtjes vertoond. hij lijkt in de verste verte niet meer op de 'jonge lewis'

senna wordt ook vaak als GOAT bestempeld, en ook daar heb ik een uitgesproken mening over; zijn verlies (hoe triest ook) heeft aan dit status bijgedragen. Realistisch gezien nam hij veel te vaak te veel risico, zaken afdwingen die eigenlijk niet konden, do-or-die :X acties als het even niet mee zat. Tuurlijk hij was geweldig in de regen, maar erg wisselend en niet super consistent. Dat laatste heb je nodig. En je bak ervoor gooien; of jij remt, of we gaan er beide vanaf ... is niet echt skills (zo kan ik ook karten 8)

voor mij is alonso een GOAT; zelden zo'n gedreven, gemotiveerd (:X discutabel) en solide driver gezien, erg consitent en dat is knap na zo veel jaar. helaas verkeerde keuzes met teams, anders was hij veel vaker kampioen geworden.
Senna was te gefocussed op de beste zijn, gewoon winnen was niet genoeg. In 1988 met nog elf ronden te gaan leidde Senna in Monaco en de nummer 2 Prost had 55 seconden achterstand. Prost verbeterde daarna de snelste rondetijd, puur om Senna uit te dagen. In plaats van de race uit te rijden maakte Senna een fout in een poging om de snelste rondetijd terug te krijgen en was uit de race.
Senna was goed, maar maakte ook teveel fouten. Een van die fouten heeft zijn leven gekost.

Als ik een coureur zou moeten kiezen als GOAT, Michael Schumacher.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
[...]

Los van de discussie wie de echte GOAT is, wordt 1 ding nog duidelijker dan het is:

Alles is makkelijker met een goede auto, zeker als een van de wapens van je auto een hoge top snelheid is. Het zorgt er namelijk voor dat je veel veel minder risico moet nemen. Voorheen was het sterkste punt van de RB downforce / de remzone. Dat zorgde ervoor dat Verstappen vaak veel meer risico moest nemen bij inhaalacties / verdedigen. De kans is dan mathematisch groter dat er zo nu en dan wat gebeurt (en voor je het weet krijg je het stikkertje 'aggressieve coureur' opgeplakt).

In de huidige RB kan Verstappen z'n tijd nemen en z'n moment afwachten. Je kunt de race dan gewoon naar je toe laten komen en zodra je vooraan rijdt kun je gebruikmaken van je snelheid om op het gemakje een gat te slaan. Omdat je zoveel meer snelheid hebt kun je tegelijkertijd ook nog eens de banden sparen.

Het optelsommetje van bovenstaande is dat het heel makkelijk en afgewogen lijkt. Hamilton heeft nu het spiegelbeeld en moet af en toe wat meer risico nemen omdat de auto minder snel is en de topsnelheid van de Mercedes vrij laag is. Gevolg: meer ongelukken....

Hoe je 'overkomt' als coureur ligt voor een groot deel aan je auto...

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Audi heeft in Spa bekend gemaakt dat het in 2026 als motorleverancier in de Formule 1 stapt. De samenwerking tussen Red Bull en Porsche is nog niet bevestigd, maar waarom in de vertaling en samenvatting.
  • De thuisrace in Spielberg was het aangewezen moment om de samenwerking tussen Red Bull en Porsche te beklinken. Alleen was er nog geen motorregelement en Porsche wou zich niet committeren voordat het nieuwe regelement op papier stond.
  • Nu is het regelement er maar uit het commentaar van teambaas Christian Horner en sportdirecteur Helmut Marko valt op te maken dat de zaken complex zijn en zich niet eevnoudig laten oplossen. Horner spreekt over een complexe zaak en Marko zegt "Er zijn nog veel details die verduidelijking nodig hebben. Porsche is welkom maar het allemaal niet eenvoudig. Ik hoop dat de onderhandelingen tot een goed resultaat leiden."
  • Een paar maanden terug klonk het allemaal nog heel anders. Het zou een droomhuwelijk tussen 2 winnaars zijn maar wat is er gebeurd dat de gesprekken opeens vastgelopen lijken te zijn?
  • Porsche wil een aandeel van 50% in Red Bull Technologies en heeft daarbij de zegen van Red Bull eigenaar Dietrich Mateschitz. Ergens ook logisch met zo'n potente partner want dat geeft langdurige zekerheid. Maar 50% aandeel betekent ook 50% invloed. Met het imago van Porsche kan men er vanuit gaan dat ze deze invloed ook zullen gebruiken. Marko, Horner en Newey kent men juist als voorvechters van onafhankelijkheid. In 2019 was men in Milton Keynes en Salzburg dolblij dat het na 14 jaar klant eindelijk een fabrieksteam werd met Honda. Door de terugtrekking van Honda ontstond weer Red Bull Powertrains met inmiddels 300 medewerkers. Destijds was het alternatief anders teruggaan naar Ferrari of Renault volgens Horner.
  • Red Bull wil betere voorwaarden dan zich onder deze voorwaarden te laten kopen. Er zijn echter drukmiddellen in de onderhandelingen. De eerste is Honda, die wil in 2026 weer in de Formule 1 stappen en Red Bull zou de meest logische plek zijn (heeft ook een bod gedaan net als Porsche). De tweede is de eigen motorenfabriek. De eerste motor is al voor de zomerstop opgestart en alles loopt volgens plan.
  • Aan deze alternatieven kleven ook nadelen. Als Honda terugkomt, wordt Powertrains overbodig want Honda heeft bij de bouw van motoren geen hulp nodig. Overigens hebben de Japanners bij hun motoren nog nooit hun geheimen prijsgegeven. Porsche is echter aangewezen op de expertise van Red Bull voor delen van de aandrijving. Bij de geplade samenwerking ontwikkelt namelijk ieder zijn eigen deel waar men het beste in is.
  • Horner en Marko spelen niet alleen de Honda kaart maar ook dat ze hun eigen motoren kunnen bouwen, dan zou het net als Ferrari wagen en aandrijving onder 1 dak ontwikkelen. Ook hier speelt een nadeel of risico. Red Bull moet het straks opnemen tegen grote concerns zoals Mercedes, Ferrari, Renault en Audi. Wel helpt volgens Horner het budgetplafond voor motoren, wat een deel van de kracht bij de grote concerns weghaalt.
  • In deze touwtrekwedstrijd heeft Red Bull alle tijd, Porsche niet. Naast deze samenwerking wil Porsche dit jaar naar de beurs maar wanneer weet alleen Porsche zelf. Halverwege december wordr als uiterste termijn gezien. Bij elke beursgang geldt een 100 dagen termijn waarin het concern geen strategische beslissingen mag nemen of bekend maken. Daarmee heeft Porsche tot uiterlijk 10 september om uit de dekking te komen. Alternatief is dat Porsche tot na de beursgang wacht maar komen komen ze in conflict met de inschrijftermijn van de FIA. Elke motorfabrikant die in 2026 wil instappen moet zich uiterlijk 15 oktober hebben ingeschreven en inschrijfgeld betaald hebben. Dat kan ook zonder team maar blijkbaar is de joint venture met Red Bull erg belangrijk voor Porsche. Men wil zich niet op toezeggingen inlaten wat later als een kaartenhuis in elkaar stort. Wie deze FIA termijn mist moet weer tot de volgende termijn en kan pas in 2027 instappen.
  • Voor Audi geldt die situatie niet, deze heeft zich eerst als motorleverancier ingeschreven en zal de tweede stap zijn het bekend maken met welk partnerteam (Sauber) Audi in zee gaat. Porsche wil alleen met Red Bull in de Formule 1 stappen maar Red Bull speelt momenteel een pokerspel waarbij de inzet hoog is. Mocht de samenwerking niet doorgaan dan staat ook de komst van Porsche in de Formule 1 op het spel.
https://www.auto-motor-un...ull-will-unabhaengigkeit/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:32
Marc H schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:03:
[...]

Senna was goed, maar maakte ook teveel fouten. Een van die fouten heeft zijn leven gekost.
Discutabele uitspraak.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tomcatter_31
[...]
.... Een van die fouten heeft zijn leven gekost.
Erg discutabele uitspraak idd, denk dat je dit niet zo kan stellen.
Voor de rest wel eens dat Senna te veel fouten maakte.
Als ik een coureur zou moeten kiezen als GOAT, Michael Schumacher.
Op Schumacher valt ook vanalles af te dingen. Te veel controverses (oa de Benetton in 1994), te veel partijen die puur voor Ferrari werkten (Bridgestone etc.), niet houden aan de gentlemans agreement voor testen etc.

En zo kan je voor elke coureur wel zaken vinden die goed of minder goed waren...

Ik blijf erbij dat het niet te doen is om een GOAT aan te wijzen.

Als je dan toch een GOAT aan wilt wijzen in F1, zou ik geneigd zijn om Adrian Newey aan te wijzen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Tomcatter_31 op 29-08-2022 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Nee. Niet na Bahrein en na Australië al helemaal niet. Om de strijd in Jeddah er nog buiten te laten. Het gaat natuurlijk niet alleen om hard rijden in een snelle (/de snelste?) auto, maar het is ook een mentaal spel. En ik denk dat menig coureur er mentaal toch anders voor had gestaan na 2 DNFs in de 3 openingsraces. En menig coureur had ook niet die slimme/sluwe strijd met Leclerc in Jeddah gewonnen. En dan had het seizoen er heel anders uit gezien. En wellicht dat je dan alleen al naar Leclerc hoeft te kijken hoe het dan was gelopen. Die bv in Imola een foutje maakt onder de druk om Perez in te halen, die in Frankrijk wederom een onnodige fout maakt, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zahariac schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:58:
FER claimt dat RB al met het nieuwe chassis reed. RB zegt van niet.
Wanneer heeft FER die claim naar buiten gebracht, is dat nog ergens terug te lezen/zien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
hardware-lover schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

Wanneer heeft FER die claim naar buiten gebracht, is dat nog ergens terug te lezen/zien?
Die claim stond als nieuwskop.

Het bericht zelf ging er over dat Binotto twijfelt aan de FIA of het monitoren van de budgetgap wel goed gaat. Omdat FER niet meer genoeg budget over heeft om een nieuw chassis te ontwikkelen, en Red Bull dat wel zou kunenn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zahariac schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Het bericht zelf ging er over dat Binotto twijfelt aan de FIA of het monitoren van de budgetgap wel goed gaat. Omdat FER niet meer genoeg budget over heeft om een nieuw chassis te ontwikkelen, en Red Bull dat wel zou kunenn.
Zoiets als artikel?

- https://formula1news.co.u...urges-fia-to-take-action/
- https://www.givemesport.c...-bull-chassis-development

Kan echter niets vinden over het al in gebruik genomen lichtere chassis? Heb jij een link naar het juiste waarin dat staat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
hardware-lover schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

Zoiets als artikel?

- https://formula1news.co.u...urges-fia-to-take-action/
- https://www.givemesport.c...-bull-chassis-development

Kan echter niets vinden over het al in gebruik genomen lichtere chassis? Heb jij een link naar het juiste waarin dat staat?
https://racingnews365.nl/...esproken-red-bull-updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ah, die website komt niet voorbij in mijn F1 "news" websites, dat is een bewuste keuze ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
hardware-lover schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:49:
[...]

Ah, die website komt niet voorbij in mijn F1 "news" websites, dat is een bewuste keuze ;)
Ik doelde er ook niet op dat het een serieus artikel was hoor! Was met een knipoog bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
Zahariac schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Ik vraag het me af, lijkt me toch een gevalletje als het werkelijk zo is, ziet de FIA dat meteen...

Als de financiën daar in Italië net zo goed gaan als de calls op de pitmuur, dan snap ik wel dat zij geen geld meer over hebben. Ze hebben daar in de fabriek bij Ferrari natuurlijk ook development plan D "for Delta, let me know what you think" moet je 4x zoveel geld uitgeven als andere teams. :+

In het artikel staat naast het vermoeden van Ferrari, dat dat chassis pas in Singapore komen, stel je voor hoeveel sneller RBR dan zou zijn, als ze gisteren al zo'n overwicht hadden. _O-

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 29-08-2022 14:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zahariac
TIGER1125 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Ik vraag het me af, lijkt me toch een gevalletje als het werkelijk zo is, ziet de FIA dat meteen...

Als de financiën daar in Italië net zo goed gaan als de calls op de pitmuur, dan snap ik wel dat zij geen geld meer over hebben. Ze hebben daar in de fabriek bij Ferrari natuurlijk ook development plan D "for Delta, let me know what you think" moet je 4x zoveel geld uitgeven als andere teams. :+
Can we have more ravioli for lunch, question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
hardware-lover schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

Laatste alinea van dit artikel zegt Binotto iets over het chassis en budgetplafond bewaking.
https://www.auto-motor-un...-2022-erklaerung-analyse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Chocoball schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

Laten we dat anders stellen:
Dat is Binotto publiekelijk niet met je eens. Het zou toch wat zijn als voor de camera’s niet altijd de volledige waarheid zou worden gezegd he?

Intern zullen de gesprekken bij Ferrari echt wel anders gaan dan wij meekrijgen, want Ferrari begint wel het lachertje van het paddock te worden op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hann1BaL schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:13:
[...]

Laten we dat anders stellen:
Dat is Binotto publiekelijk niet met je eens. Het zou toch wat zijn als voor de camera’s niet altijd de volledige waarheid zou worden gezegd he?

Intern zullen de gesprekken bij Ferrari echt wel anders gaan dan wij meekrijgen, want Ferrari begint wel het lachertje van het paddock te worden op deze manier.
Binotto is een motor man, engineer van eerste uur.

we weten allemaal hoe het werkt in Maranello; functioneer je niet na wens, dan doei - schuif wel weer iemand anders door in de familie; precies zoals Binotto aan zijn huidige functie gekomen is. En zo gaat het al jaaaren. In mijn optiek ook de rede dat ferrari al jaaaren aan het 'prutsen' is.

ik zeg niet dat het -niet- kan, maar wel dat het lastig is; een technische man, nu een uitvoerende teamleider zijn/worden.

zo ben ik handig in ict/techniek, maar totaal ongeschikt als leidinggevende; kun mij wel zo'n functie geven - maar daar ben ik ongeschikt voor, heb andere kwaliteiten. Ik krijg vaak het idee dat bij ferrari maar weer iemand promotie maakt en op plek komt te zitten die hem/haar niet op het lijf geschreven is.

//edit;
wat ik me altijd afvraag bij dat budget plafond; hoe realistisch is dat te waarborgen?
bedoel er zijn veel slimme grijzewolle sokken figuren die helemaal 'into' cijfertjes / richtlijnen en afspraken zijn. dat zijn ook de bedrijfsadviseurs die zo'n 'double dutch'-btw systeem bedenken.

ik noem een gekke zijstraat; redbull will chassis lichter krijgen; die besteed de R&D uit aan bedrijf wat ... bootje maakt. Dat bootjes bedrijf gooit er 10 miljoen R&D tegenaan, factureerd redbull voor zo'n 'speciale coating' voor een fractie van de prijs (of de gewonen prijs) maar de werkelijke kosten zitten in ontwikkeling. hoe kan men zo iets nagaan/voorkomen = budget plafond?

[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 29-08-2022 15:42 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:03:
[...]
Laatste alinea van dit artikel zegt Binotto iets over het chassis en budgetplafond bewaking.
https://www.auto-motor-un...-2022-erklaerung-analyse/
Ik lees daar niets anders als wat ik elders ook al heb gelezen. Er staat niet dat Red Bull het chassis al in gebruik heeft genomen wat eerder werd verondersteld, enkel dat Ferrari niet begrijpt hoe ze de ontwikkeling daarvan kunnen bekostigen gezien de budget cap.

Één ding staat volgens mij wel al als een paal boven water, Red Bull heeft niet zoveel "schade" gemaakt dan Ferrari nu al overkomen is, dat zal ook de nodige centen schelen, in het voordeel van Red Bull?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 13:53
Siebeh schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:57:
Volgens motorsport.com dus niet.

Niet nieuw chassis, maar rijhoogte reden van dominantie Red Bull op Spa

Gevraagd naar de geruchten dat Red Bull op Spa met een lichtgewicht auto zou rijden, antwoordt Horner: “Nee, daar hebben we niet mee gereden. Dus dat was geen factor in onze performance.

Gevraagd of het lichtere chassis in de komende twee of drie races komt - waarbij Singapore genoemd wordt als mogelijke locatie voor de introductie - weegt Horner zijn woorden zorgvuldig: “Er is geen… Deze chassis’ komen ergens in de komende races.”

https://nl.motorsport.com...a-francorchamps/10360043/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
@hardware-lover helder, dacht dat het om de uitspraak van Binotto ging. De verwachting over de inzet van de nieuwe monocoque was Spa maar schijnbaar is deze daar niet ingezet. Ik heb nog geen informatie voorbij zien komen wanneer dat eventueel wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Requiem19 op 29-08-2022 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Siebeh schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:30:
[...]

Volgens motorsport.com dus niet.

Niet nieuw chassis, maar rijhoogte reden van dominantie Red Bull op Spa

Gevraagd naar de geruchten dat Red Bull op Spa met een lichtgewicht auto zou rijden, antwoordt Horner: “Nee, daar hebben we niet mee gereden. Dus dat was geen factor in onze performance.

Gevraagd of het lichtere chassis in de komende twee of drie races komt - waarbij Singapore genoemd wordt als mogelijke locatie voor de introductie - weegt Horner zijn woorden zorgvuldig: “Er is geen… Deze chassis’ komen ergens in de komende races.”

https://nl.motorsport.com...a-francorchamps/10360043/
Max bevestigt in dit interview na de race ook nog zelf dat het nieuwe chassis 'later in the year' komt (rond 1:10)

YouTube: Max Verstappen post race media interview Belgium 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:59
Pirelli info over Zandvoort
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbVhrTqX0AMtrD6?format=jpg&name=large

[ Voor 43% gewijzigd door Extigo op 29-08-2022 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Ik dacht dat ze zachtere compounds mee zouden nemen dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:39
Volgens mij is zv een banden vreter. Dus op zich niet erg. Voorspellingen laten wat regen zien, das vanuit dat perspectief boeit het niet 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:43
Voor de echte Scuderia fans:

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:59:
Volgens mij is zv een banden vreter. Dus op zich niet erg.
Volgens mij niet eens perse een bandenvreter (want dat komt neer op degradatie). Maar de banden worden wel zwaar belast in de bankings, daarom dat ze voor de hardste compounds gaan. Voor 2020 hadden ze toen nog speciale achterbanden ontwikeld die ze alleen op Zandvoort zouden gebruiken. Wat uiteindelijk dus niet geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
hardware-lover schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:22:
[...]

Ik lees daar niets anders als wat ik elders ook al heb gelezen. Er staat niet dat Red Bull het chassis al in gebruik heeft genomen wat eerder werd verondersteld, enkel dat Ferrari niet begrijpt hoe ze de ontwikkeling daarvan kunnen bekostigen gezien de budget cap.

Één ding staat volgens mij wel al als een paal boven water, Red Bull heeft niet zoveel "schade" gemaakt dan Ferrari nu al overkomen is, dat zal ook de nodige centen schelen, in het voordeel van Red Bull?
Dit is wat Horner erover weet te zeggen
Although Horner dismissed the idea of Red Bull having introducing a lightweight chassis for Spa, he was coy on the possibility of the team working on such a plan.
Red Bull has battled against the minimum weight limit all season, but has been able to make solid progress to get within a few kilogrammes of where it ideally wanted to be.
Asked about the possibility of Red Bull bringing a lighter chassis in the next two or three races – with Singapore having been singled out as a possible point to debut it – Horner was very careful with his words. "There's no...these chassis will run for the next few races," he said.
https://www.motorsport.co...belgian-gp-form/10359983/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:52
[...]

Quote wikipedia:
ijdens een rechtszaak tegen leden van het Williams-team werden uitvoerig alle aspecten van het ongeluk tegen het licht gehouden. Op het eerste gezicht dacht men dat de crash aan een afgebroken deel van de stuurstang lag, maar dit was slechts een gevolg van de crash. In de bocht waar Senna eraf ging, (Tamburello), was het asfalt zeer oneffen; hier maakten vele coureurs zich zorgen om. Bovendien lag aan de buitenzijde van de bocht een muur gevaarlijk dicht op het parcours. Omdat er een rivier achter de bocht lag, kon men de afstand tussen de muur en het circuit niet vergroten. Toen Senna door Tamburello stuurde reed hij over de oneffenheid terwijl alle andere coureurs erlangs reden. Hierdoor raakte de bodemplaat van de wagen het asfalt, waardoor alle grip verdween. De Williams reed rechtdoor en boorde zich in de muur.[1]
Zijn dood was geen fout van hem maar een ongelukkige samenloop van omstandigheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Welke NL Formule 1 websites bezoeken jullie voor nieuws, uitslagen en standen? Ik ben op zoek naar de “VI voor voetbal”. Normaal nieuws, geen clickbait titels en “Pro/Plus” artikelen voor verdieping.

Motorsport.com, Formule1.nl, GPblog.com en GPtoday.net vallen af.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mog schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:05:
Welke NL Formule 1 websites bezoeken jullie voor nieuws, uitslagen en standen? Ik ben op zoek naar de “VI voor voetbal”. Normaal nieuws, geen clickbait titels en “Pro/Plus” artikelen voor verdieping.

Deze, betrouwbaar en wat diepgaander.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AMuS met een vertaaldienst. O-)
Serieus, het medialandschap voor de Formule 1 is behoorlijk bedroevend. Britse media is ook niks beter dan de Nederlandse.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51

Niet per se een website, maar voor mij: @Chocoball :).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YoupS schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Niet per se een website, maar voor mij: @Chocoball :).
AMuS + vertaaldienst dus. :P :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:17:
[...]

AMuS + exclusieve vertaaldienst dus. :P :+
Er mistte nog iets ;) :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Alvast wat Zandvoort nieuws. De FIA laat DRS activatie al voor bocht 14 (Arie Luyendijkboch) toe waarmee de DRS zone zo'n 300 meter langer wordt en van 500 meter naar zo'n 800 meter gaat. Het is in de simulator getest en coureurs ondervonden geen problemen. Mocht het vrijdag alsnog problemen geven dan zal de FIA het weer aanpasssen naar zoals het vorig jaar was maar dat lijkt onwaarschijnlijk.

Aangezien Nederlanders een feestje kunnen bouwen (Horner: "like being in a nightclub for three days") komen deze week delegaties of medewerkers van andere organisatoren naar Zandvoort. Degelaties uit Miami en Las Vegas en medeewerkers van de organisaties uit Spa, Barcelona en Bahrein zijn te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:18
Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:46:
Alvast wat Zandvoort nieuws. De FIA laat DRS activatie al voor bocht 14 (Arie Luyendijkboch) toe waarmee de DRS zone zo'n 300 meter langer wordt en van 500 meter naar zo'n 800 meter gaat. Het is in de simulator getest en coureurs ondervonden geen problemen. Mocht het vrijdag alsnog problemen geven dan zal de FIA het weer aanpasssen naar zoals het vorig jaar was maar dat lijkt onwaarschijnlijk.

Aangezien Nederlanders een feestje kunnen bouwen (Horner: "like being in a nightclub for three days") komen deze week delegaties of medewerkers van andere organisatoren naar Zandvoort. Degelaties uit Miami en Las Vegas en medeewerkers van de organisaties uit Spa, Barcelona en Bahrein zijn te verwachten.
Waar is dat feestje!? Hier is het feestje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:43
ZIe op de weer app te kijken, zie ik nou regen op zaterdag en zondag in Zandvoort ?

Wordt zo een natte quali en kans op regen tijdens de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlWOxFgCQMhO0LlawLAOzpqgKgg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ubPwxDfu3Yy2uIAvGUfPqDiy.png?f=fotoalbum_large

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

In hetzelfde rijtje met:

Met als subtiel verschil dat Verstappen vorig jaar in de onderliggende auto WDC is geworden, duidelijk op team-effort en racecraft dus. Echter maakt 1 zwaluw nog geen zomer en stel ik voor om over een paar seizoenen nog eens te kijken.

Stel dat Verstappen de komende jaren ook WDC wordt in een absoluut dominerende auto, dan denk ik dat het lastig voelt om ‘m GOAT te noemen (hoewel hij dat misschien wel is), want dan hebben we weer x saaie seizoenen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nou, gisteren was dus de CRB bijeengekomen vanwege Piastri, maar nog geen uitspraak. Blijft vreemd dat dat niet in een uurtje opgelost wordt. Had Alpine de optie op Piatri te laat gelicht? Is makkelijk te bewijzen lijkt me. Zo ja, dan rijdt ie bij Mclaren, zo nee, dan rijdt ie bij Alpine...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cme2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 20:56
dr.lowtune schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:59:
[...]

Met als subtiel verschil dat Verstappen vorig jaar in de onderliggende auto WDC is geworden, duidelijk op team-effort en racecraft dus. Echter maakt 1 zwaluw nog geen zomer en stel ik voor om over een paar seizoenen nog eens te kijken.

Stel dat Verstappen de komende jaren ook WDC wordt in een absoluut dominerende auto, dan denk ik dat het lastig voelt om ‘m GOAT te noemen (hoewel hij dat misschien wel is), want dan hebben we weer x saaie seizoenen….
Zoals het er nu naar uitziet zal het echt niet zo voelen zoals bij Mercedes. Waar Lewis + teammates altijd een 1/2 scoorde. Max haalt veel meer uit die auto, dat zien we al jaren. Kijk alleen al naar de laatste race... Ja hij had de laatste race de best auto, maar krijgt echt geen cadeautjes. Is niet dat de motor op 80% staat en dat we horen " it's hammer time" en rijd binnen een paar rondes 15sec van iedereen weg ;)

Kijk uit naar dit weekend en ben heel benieuwd waar iedereen zondag komt te staan, heb er zin 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
siggy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:07:
Nou, gisteren was dus de CRB bijeengekomen vanwege Piastri, maar nog geen uitspraak. Blijft vreemd dat dat niet in een uurtje opgelost wordt. Had Alpine de optie op Piatri te laat gelicht? Is makkelijk te bewijzen lijkt me. Zo ja, dan rijdt ie bij Mclaren, zo nee, dan rijdt ie bij Alpine...
Denk dat ze de besluitvorming van de race stewards hebben afgekeken :)

On topic mogelijk gaat de behandeling net als in een rechtzaak, stukken zijn ingediend en moeten gelezen worden, partijen zijn gehoord en neemt de uitspraak tijd in beslag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:17:
[...]

Denk dat ze de besluitvorming van de race stewards hebben afgekeken :)
"Incident involving car 2 (PIA) will be investigated after the season" :+

Bla bla bla...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:33
cme2 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:15:
[...]
... Max haalt veel meer uit die auto, dat zien we al jaren. Kijk alleen al naar de laatste race... Ja hij had de laatste race de best auto, maar krijgt echt geen cadeautjes...
Hij had, tegenover zijn teamgenoot, wel het voordeel van bijna compleet nieuwe aandrijving.

Het blijft een straffe prestatie maar je kunt er een paar voetnoten bij plaatsen.

Begin van seizoen was de auto beetje meer Perez-geschikt maar dat is overgeheld richting Verstappen door de evolutie van de wagen. Denk dat ze nu op een bijna perfecte Verstappen-auto zitten waar Perez moet proberen zijn plan mee te trekken

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Pagina: 1 ... 88 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics