Wisselen van auto doen ze al aantal seizoenen niet meer inderdaad. Volgend jaar weer een nieuw concept als het goed is met nog meer regeneratie geloof ik.Senaxx schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:56:
[...]
Daar werd deze week in een podcast aan gerefereerd, maar zoals ik het begreep tegenwoordig niet meer.
Ze hebben nog wel een Mario boostpad.
Wat betreft Ricciardo.... tja denk dat hij het voornamelijk aan zichzelf te danken heeft. Ik vind het een soort van career suicide. Ik snapte zijn beweegredenen wel, maar niet dat hij naar Renault ging. Ik zie hem nog wel weer bij Alpine opduiken. Ik meende ergens gelezen te hebben dat die nog wel weer interesse in hem hadden.
Eerlijk gezegd vind ik het wel interessant dat zoveel race klassen andere systemen hebben voor inhalen. Wat me daarin opvalt is dat het in andere klassen veel beperkter is dan bij Formule 1.
Bij Formule 1 hoef je "slechts" binnen een seconde te zitten om DRS te krijgen. Dit is enkel een aanvallend iets.
Formule E heeft een specifiek deel van het circuit waar je over moet rijden om "attack mode" aan te zetten, wat elke coureur een van te voren aangegeven aantal keer moet doen. Kan verdedigend en aanvallend dus.
Indycar heeft "push to pass" systeem waarbij de boost beperkt is tot X seconden per race. Kan verdedigend en aanvallend gebruikt worden.
Vooral het gebruik valt mij daarin op... bij Formule E en Indycar kan het systeem ook verdedigend gebruikt worden, bij Formule 1 kan dat niet (omdat anders het verschil te klein wordt lijkt mij).