[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.039 views

Onderwerpen

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:25

flessuh

Set sail for fail!

Senaxx schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:56:
[...]

Daar werd deze week in een podcast aan gerefereerd, maar zoals ik het begreep tegenwoordig niet meer.
Ze hebben nog wel een Mario boostpad.

Wat betreft Ricciardo.... tja denk dat hij het voornamelijk aan zichzelf te danken heeft. Ik vind het een soort van career suicide. Ik snapte zijn beweegredenen wel, maar niet dat hij naar Renault ging. Ik zie hem nog wel weer bij Alpine opduiken. Ik meende ergens gelezen te hebben dat die nog wel weer interesse in hem hadden.
Wisselen van auto doen ze al aantal seizoenen niet meer inderdaad. Volgend jaar weer een nieuw concept als het goed is met nog meer regeneratie geloof ik.

Eerlijk gezegd vind ik het wel interessant dat zoveel race klassen andere systemen hebben voor inhalen. Wat me daarin opvalt is dat het in andere klassen veel beperkter is dan bij Formule 1.

Bij Formule 1 hoef je "slechts" binnen een seconde te zitten om DRS te krijgen. Dit is enkel een aanvallend iets.
Formule E heeft een specifiek deel van het circuit waar je over moet rijden om "attack mode" aan te zetten, wat elke coureur een van te voren aangegeven aantal keer moet doen. Kan verdedigend en aanvallend dus.
Indycar heeft "push to pass" systeem waarbij de boost beperkt is tot X seconden per race. Kan verdedigend en aanvallend gebruikt worden.

Vooral het gebruik valt mij daarin op... bij Formule E en Indycar kan het systeem ook verdedigend gebruikt worden, bij Formule 1 kan dat niet (omdat anders het verschil te klein wordt lijkt mij).

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
murphydrz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:01:
Hij is toch onder mooie verhaaltjes binnengehaald? Renault had de meeste waanzinnige motoren gebouwd en een goede auto waarmee zij RedBull zouden overtreffen....volgens cyril abiteboul.
De werkelijk was dat Renault RedBull wilde verzwakken door een goede rijder weg te halen.
Wat dan weer naïef van Ricciardo is geweest, gezien de hoeveelheid pech en andere ellende die ze bij Red Bull al met Renault als organisatie en hun motoren hadden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:52
warp schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Wat dan weer naïef van Ricciardo is geweest, gezien de hoeveelheid pech en andere ellende die ze bij Red Bull al met Renault als organisatie en hun motoren hadden...
Naief zou je het kunnen noemen, maar er is ook een boel geld geboden en fors meer dan Ric bij RB kreeg.
Dus met Max als teammaat kun je een kampioenschap vergeten en bij Renault ook, dus dan maar de centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
[...]

Hij is toch onder mooie verhaaltjes binnengehaald? Renault had de meeste waanzinnige motoren gebouwd en een goede auto waarmee zij RedBull zouden overtreffen....volgens cyril abiteboul.
De werkelijk was dat Renault RedBull wilde verzwakken door een goede rijder weg te halen.
Naast de mooie verhaaltjes van Abiteboul zou hij ook vertrokken zijn omdat hij bang was in de schaduw van Verstappen te verdwijnen / "dat het team alle aandacht op Verstappen zou richten". Enerzijds een zwaktebod (bewijs het tegendeel en rijdt Verstappen het snot voor de ogen zou ik zeggen. En roep vervolgens die andere Aussie na "not bad for a number two driver"), anderzijds wel begrijpelijk dat hij ergens anders heen wilde voor zijn eigen succes. Alleen had hij zelf gehoopt dat Mercedes en Ferrari met open armen klaar zouden staan voor hem. Alleen werd het vervolgens een ander fabrieksteam...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:53
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:10:
[...]

Naast de mooie verhaaltjes van Abiteboul zou hij ook vertrokken zijn omdat hij bang was in de schaduw van Verstappen te verdwijnen / "dat het team alle aandacht op Verstappen zou richten". Enerzijds een zwaktebod (bewijs het tegendeel en rijdt Verstappen het snot voor de ogen zou ik zeggen. En roep vervolgens die andere Aussie na "not bad for a number two driver"), anderzijds wel begrijpelijk dat hij ergens anders heen wilde voor zijn eigen succes. Alleen had hij zelf gehoopt dat Mercedes en Ferrari met open armen klaar zouden staan voor hem. Alleen werd het vervolgens een ander fabrieksteam...
Ik denk dat het echt wel meespeelde dat hij eigenlijk al 2 jaar lang de mindere van Verstappen was qua race pace (en kwali maar vooral race pace) Ik vind het zeer begrijpelijk dat hij die 1/100 kans pakte dat Renault goed zou uitpakken en een dominant team zou zijn. Bij Red Bull wist hij ook wel dat hij nooit voor Verstappen zou eindigen. Als je dan een enorm salaris krijgt en een enorm kleine kans op een wereldtitel, waarom niet. Niks te verliezen, bij Red Bull zou hij die wereldtitel sowieso niet pakken met Max als teammate..

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Snowdog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

Ik denk dat het echt wel meespeelde dat hij eigenlijk al 2 jaar lang de mindere van Verstappen was qua race pace (en kwali maar vooral race pace) Ik vind het zeer begrijpelijk dat hij die 1/100 kans pakte dat Renault goed zou uitpakken en een dominant team zou zijn. Bij Red Bull wist hij ook wel dat hij nooit voor Verstappen zou eindigen. Als je dan een enorm salaris krijgt en een enorm kleine kans op een wereldtitel, waarom niet. Niks te verliezen, bij Red Bull zou hij die wereldtitel sowieso niet pakken met Max als teammate..
Mee eens, begrijpelijk. Ricciardo was tot nu toe de meest gewaagde aan Verstappen, maar dat kwam ook omdat hij een berg ervaring had die Max toen nog niet had. Perez doet het wat dat betreft wat beter, maar moet ook z'n best doen om niet in de schaduw te eindigen. Bij Red Bull koos men maximaal de kant van Verstappen, ook na Baku '18 wat overduidelijk te hard racen van Max was. Dit was een heel belangrijke factor in het vertrek van Daniel, die later aangaf dat het tot de ochtend van tekenen heeft geduurd voordat hij de beslissing echt had genomen, zoveel twijfel had hij erover. Dussss... ja, misschien wel mooie onderhandelingen en grote geldprijzen, maar dat zijn details en zijn marktwaarde was enorm hoog op het einde van Red Bull en ook Renault.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:53:
[...]
Dan kunnen ze beter Formule E sponsoren.

Of doen die niet meer van auto wisselen omdat de accus te klein zijn?
Ouch.. (zegt Formula-E) :+

(iemand heeft al jaren geen F-E race bekeken)

Testing, one, two ...

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Racing_Reporter schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:35:
, maar dat zijn details en zijn marktwaarde was enorm hoog op het einde van Red Bull en ook Renault.
precies - imho de meest 'sterke' teammaat die max gehad heeft (sowieso off track geweldig).

alpine was puur voor de doekoes; die hoeft na f1 echt niet meer druk te maken.

jammer dan mclaren geen succes geworden is, had het hem erg gegunt.

maar goed, wat blifjt er mogelijk voro 2023 voor hem?? ik vrees een gevalletje hulkenberg; prima driver, aardig potje sturen, maar laatste tijd komt het er niet uit. gaat we hem in 2023 terug zien?

zijn IG post vond ik wel erg oprecht over komen, en niet zo'n 'auto que' verhaal als vettel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:41:
DHL Fastest pitstop award
DHL Fastest lap award
Pirelli Pole Position
<Crypto dinges> nr of overtakes
Tyre life powered by AWS
Overtake prediction powered by AWS
Op YouTube "Aramco rise of the rookie" reeks

Die reclame komt echt van de TV zender af ja ;)

Edit:
Ja, ik weet dat er vroeger nogal vaker met PbP gewerkt werd met groot reclame en klein de race.
Maar de hoeveelheid reclame bij F1 zelf is toch ook wel flink toegenomen.
Ohw dat soort reclame, ik dacht dat je een reclameblok tijdens de race bedoelde.

Heb jij daar last van ja? Ik zie het wel in beeld komen, maar het boeit mij verder niet. Die AWS dingen is voor bij een beetje als het commentaar van Olav Mol; Het is er op de achtergrond, maar ik trek mijn eigen conclusies wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:06:
[...]

Ohw dat soort reclame, ik dacht dat je een reclameblok tijdens de race bedoelde.
Dat was inderdaad waar @Chocoball mee begon. Maar nu er geen reclame meer is tijdens de race, is er wel reclame "in" de race. Geen mogelijkheid blijft liggen om ergens de naam van een sponsor op te plakken of om flashy knipperende reclameborden boven en naast het circuit te plaatsen.
Heb jij daar last van ja? Ik zie het wel in beeld komen, maar het boeit mij verder niet. Die AWS dingen is voor bij een beetje als het commentaar van Olav Mol; Het is er op de achtergrond, maar ik trek mijn eigen conclusies wel.
In ieder geval Crofty vond het zeer interessant om elke keer ook daadwerkelijk de "powered by AA double-u ES" te noemen. Dan wordt het wel heel snel heel irritant.

Edit:
V.w.b. reclame tijdens de race (reclameblokken van de zender dus) zijn volgens mij ook contractueel verboden door FOM.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 25-08-2022 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:12:
[...]

Dat was inderdaad waar @Chocoball mee begon. Maar nu er geen reclame meer is tijdens de race, is er wel reclame "in" de race. Geen mogelijkheid blijft liggen om ergens de naam van een sponsor op te plakken of om flashy knipperende reclameborden boven en naast het circuit te plaatsen.
Heb je wel eens een race gezien? :+ Alle auto's, borden langs de weg, naam van de teams, naam van de races...
Alles wat reclame kan bevatten, bevat reclame. Sterker nog, er is een frisdrank fabrikant die gewoon 2 teams gekocht heeft om reclame mee te kunnen maken.
Kortom zonder reclame geen F1.
Dan stoor ik me echt niet aan die paar DHL/AWS/Etc. lables bij infographics.

Reclame blokken tijdens die ene prachtige inhaal manoeuvre daarentegen... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Nivado schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:18:
[...]

Heb je wel eens een race gezien? :+ Alle auto's, borden langs de weg, naam van de teams, naam van de races...
Alles wat reclame kan bevatten, bevat reclame. Sterker nog, er is een frisdrank fabrikant die gewoon 2 teams gekocht heeft om reclame mee te kunnen maken.
Kortom zonder reclame geen F1.
Dan stoor ik me echt niet aan die paar DHL/AWS/Etc. lables bij infographics.
Natuurlijk is F1 reclame. Maar er zit natuurlijk nog verschil tussen reclameborden langs de baan en op de auto, en een naam plakken op iets "dat gebeurt". Wat draagt DHL bij aan een pitstop of "de snelste ronde"? Wat draagt Aramco bij aan de "Rise of the Rookie" reeks op YouTube?
Kijk naar TV programma's. Laatste keer dat ik er iets van zag werd Veronica Inside gesponsord door Bavaria met overal grote reclame achter de bar etc. Maar het programma heet "Veronica Inside" en niet "BAVARIA!1! veronica inside".
Reclame blokken tijdens die ene prachtige inhaal manoeuvre daarentegen... 8)7
Liever split screen reclame dan Stroll:

Met split screen reclame had je die inhaalactie nog kunnen zien. Met deze replay niet.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 25-08-2022 15:25 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:25:
Kijk naar TV programma's. Laatste keer dat ik er iets van zag werd Veronica Inside gesponsord door Bavaria met overal grote reclame achter de bar etc. Maar het programma heet "Veronica Inside" en niet "BAVARIA!1! veronica inside".
Breng ze nou niet op ideeën...
Al heb (had?) je daar ook de toto welke ze voor het weekend gingen invullen. Dus binnen zo'n programma heb je ook onderdelen die met naam en toenaam gesponsord worden.

Bij F1TV hebben ze soms ook een splitscreen, over het algemeen wordt er dan ook heel duidelijk gezegd; Exclusive here at F1TV!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Waar je je maar druk om kan maken, maar valt dit niet ondertussen onder dit topic?: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Pierre schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

[...]

Dan mogen ze Monaco van mij ook snel schrappen.
En de speciale bonus voor Ferrari. Wat een hypocriete uitspraak....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Kan Pirelli terugkijken op een succesvolle eerste helft van het seizoen? In de vertaling en samenvatting een update over Pirelli.
  • Bij de start van het seizoen was men bij Pirelli zenuwachtig. De nieuwe grondeffect wagens kregen op bandengebied ook met een revolutie te maken. De 13 inch ballonbanden werden ingeruild voor 18 inch banden met een veel kleinere wang die veel minder demping geven bij hobbels en minder sterk zwabberen (walking) in de bochten.
  • De ingenieurs van Pirelli schoten op een beweegbaar doel. Niemand kon voorspellen hoe snel de Formule 1 met de nieuwe generatie banden zou worden. Vergelijken met banden uit de GT sport die ongeveer dezelfde grootte hebben was niet bruikbaar voor Pirelli. Formule 1 wagens genereren namelijk meer neerwaartse druk (downforce) en halen daardoor ook hogere snelheden in bochten. Ook de belasting van de banden is met geen enkel andere motorsportklasse te vergelijken.
  • Uiteindelijk schoot Pirelli raak want de angst bestond dat het Italiaanse merk door overdreven voorzichtigheid met keiharde banden zou komen die voor 1 stop races zouden zorgen. Het totaal aantal pitstops van de racewinnaar in de afgelopen 13 races komt uit op 23, dat zijn bijna 2 pit stops per race. Alleen Jeddah, Melbourne, Miami en Le Castellet waren 1 stop races.
  • Met de prestaties zit het ook goed, na interne analyse met de racedata van Silverstone zijn de wagens dit seizoen maar 2 seconden langzamer dan vorig seizoen.
  • Een belangrijk doel voor Pirelli was beter racen op de baan mogelijk te maken. Het nieuwe aero concept moest ervoor zorgen dat de wagens elkaar dichter kunnen volgen. Bij Pirelli lag de taak de banden zo te maken dat ze over meerdere ronden onder hoge belasting meekunnen en niet gelijk oververhitten.Volgens Pirelli sportdirecteur Mario Isola zijn alle doelen met de 18 inch banden gehaald, hij is meer dan te tevreden en dat er duidelijk meer actie op de baan.
  • In de bandentestsessies was dit moeilijk te simuleren omdat de coureurs nauwelijks verkeer op de baan kennen en het is tegen de regels om tegen elkaar te racen. Isola merkt verder op dat de coureurs agressiever kunnen rijden en als de banden dan toch even te heet worden ze een ronde afkoelen om weer de grip terug te krijgen. Vroeger was dat niet mogelijk.
  • Omdat de comnbinatie wagen en banden zo goed werkt is Pirelli wat terughoudend om veranderingen door te voeren. Het risico dat het weer minder wordt is groot. Een probleem wat men wel wil aanpakken is de balans. De banden voor zijn zwakker dan de banden achter wat onderstuur in langzame bochten veroorzaakt. Voor de zomerstop heeft Pirelli nieuwe prototypes uitgeprobeerd en de resultaten zijn volgens Isola veelbelovend.
  • Ook bij de verschillende bandsoorten wil Pirelli zaken verbeteren. Zo moet de harde C1 band meer grip krijgen en is de afstand naar de C2 band wat te groot. De C4 en C5 band moeten meer robuust worden zodat ze minder last van graining krijgen. Na de race in Monza is een testdag met Red Bull gepland om de samenstelling van alle 5 bandsoorten te homologeren.
  • Pirelli wil wel iets meer tijd voor het nieuwe karkas van de band. Volgend jaar zullen de wagens beduidend sneller worden en ontwikkelt daarom een nieuwe onderstructuur. Deze moet ervoor zorgen dat er nog meer bandcontact komt met de baan, wat weer voor meer grip en een gelijkmatige hitteontwikkeling moet zorgen. Ook wil Pirelli af van de absurd hoge bandendruk.
  • Verdere bandentests zullen plaatsvinden op de circuits van Suzuka en Austin. De coureurs zullen in de 2e vrije training met de nieuwe bandensoorten rijden. De afsluitende bandentest zal zoals gewoonlijk plaatsvinden in Abu Dhabi. Op 1 dag komen beide wagens in actie waarbij 1 wagen is gereserveerd voor een junior coureur.
  • Isola kijkt ook al naar het seizoen 2023. Echter zit er tussen de laatste testdag en eerste dag van het race weekend nauwelijks ruimte om wijzigingen door te voeren. Ook het bandentestprogramma staat met 24 races op de kalender onder druk omdat er nauwelijk ruimte is om met enkele teams te testen. Ook doordat er meer races overzee zijn en veel reisbewegingen zal er geen mogelijkheid zijn om prototypes te testen. Daarom hoopt Isola dat de FIA meer "in-event-tests" zal toestaan, dus data verzamelen in vrije trainingen
  • Onder de streep staat Pirelli voor het gewoonlijke dilemma. Als iederen in bepaalde mate tevreden is over het product hoor je nauwelijks iemand over Pirelli. Als er gedonder is dan halen ze ongewild de krantenkoppen. Pirelli hoopt daarom dat de negatieve PR nog een tijdje wegblijft.
https://www.auto-motor-un...pirelli-aenderungen-2023/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Toevallig dat YouTube mij deze video deed aanbevelen:

Samenvatting: ik vind postcasts nog steeds maar irritant. Maar ik vind het wel super interessant wat hij te vertellen heeft.

Klein stukje van Marussia toevallig dat ik mij afgelopen week afvroeg of Suzuka 2014 op F1TV stond, en "het" moment ook (ja, maar de crash is daadwerkelijk niet in beeld). En op een gegeven moment is er een beeld van de pitbox van Marussia waarbij de monteurs weg lopen en er één iemand blijft zitten, onmiskenbaar hem. Veel Red Bull, uiteraard. Leuke anekdote die er in zit. Hij is dus blijkbaar motor technicus, en hij benoemd "China 2018(?), Ricciardo valt in P3 uit met motorproblemen", en toen wist ik meteen welke race hij bedoelde. Ze krijgen de auto in de laatste minuten van Q1 de pits uit en met nog seconden te gaan komt Ricciardo over de streep, en uiteindelijk wint Ricciardo de race.
spoiler:
Zijn anekdotes is dat het voor hem een zenuwslopende kwalificatie was. Tijdens de reparatie tikt iemand hem aan waardoor een moersleutel uit zijn handen valt, tussen de motor en versnellingsbak in. Geen tijd om die er uit te halen dus snel verder zonder iets te zeggen. Toen de auto weg was aangegeven bij de chief mechanic (later zegt hij Phill, dus neem aan Phill Turner). Zenuwslopende kwalificatie dus of de auto het blijft doen. Vervolgens hopen ze toestemming te krijgen om onder parc ferme deze "reparatie" te doen. Maar dat "feest" gaat niet door. Dus vervolgens volgde er ook nog de zenuwslopende race, die uiteindelijk gewonnen wordt door Ricciardo (door late double stack stop, nadat de Toro Rossos tikkertje spelen in de hairpin herinner ik mij nog). En tijdens het afbreken komen ze inderdaad de sleutel tegen. Sleutel had hij ook nog snel "uit de gereedschapskist van iemand anders gepakt". Blijkbaar staat er een naam op, dus er is nu een Red Bull monteur met een heel leuk aandenken.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:25:
[...]

Natuurlijk is F1 reclame. Maar er zit natuurlijk nog verschil tussen reclameborden langs de baan en op de auto, en een naam plakken op iets "dat gebeurt". Wat draagt DHL bij aan een pitstop of "de snelste ronde"? Wat draagt Aramco bij aan de "Rise of the Rookie" reeks op YouTube?
.
Geen hele sterke argumenten. Het grootste deel van alle sponsoren hebben 0,0 verband met de F1. En zij dragen dus ook niks bij aan de F1. Sommige overduidelijk wel, maar de overgrote meerderheid niet.

Tictac at Ferrari? Frissere adem voor de complete Ferrari crew?

Benson Hedges at Jordan? Zwarte longen voor alle Jordan teamleden?

HSBC at Jaguar/Stewart? Rentevrije leningen voor het complete team?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:14:
[...]

Geen hele sterke argumenten. Het grootste deel van alle sponsoren hebben 0,0 verband met de F1. En zij dragen dus ook niks bij aan de F1. Sommige overduidelijk wel, maar de overgrote meerderheid niet.

Tictac at Ferrari? Frissere adem voor de complete Ferrari crew?

Benson Hedges at Jordan? Zwarte longen voor alle Jordan teamleden?

HSBC at Jaguar/Stewart? Rentevrije leningen voor het complete team?
Dan heb je letterlijk het stuk dat je citeert niet gelezen ;)
Ik had het over "DHL Fastest Pitstop", "DHL Fastest Lap", "Aramco Rise of the Rookie". Daar staat ineens een bedrijfsnaam voor die totaal niks toevoegt behalve geld betalen om steeds bij naam genoemd te worden.

Als je naar teams wilt kijken: niemand heeft het over Mercedes AMG Petronas, dat is Mercedes. Niemand heeft het over Oracle Red Bull Racing; Niemand heeft het over Aramco Aston Martin Cognizant. Hell, Toto Wolff heeft al bij Drive to Survive en/of videos van FOM bewezen zelf niet eens de volledige teamnaam te weten/uit te kunnen spreken. Waarbij een Petronas zelfs wel daadwerkelijk iets doet, namelijk de oliën leveren waarop de motor loopt.
Kijk je vervolgens naar een "DHL Fastest Lap" dan wordt daar ten eerste elke keer DHL bij benoemd, en ten tweede levert DHL geen enkele dienst aan de team(s) die bijdragen aan die snelle pitstop. Behalve dan dat DHL partner van de F1 is en alle transport regelt buiten Europa. Maar benoem het dan als "DHL heeft weer netjes alle pakketjes afgeleverd".

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 18:33
[...]

Tja dan ben je ook wel naïef als Ricciardo zijnde als je dat gelooft. Jarenlang was die motor niet op orde bij Renault en dan zou die nu ineens wel goed zijn. Deels zal het wel waar zijn, dat hij hij de gouden bergen van Cyriel heeft gelooft, maar die zogenaamde 40 mil zou ook wel geholpen hebben.

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:30
Gewoon_Jansen schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:20:
[...]

Rechtzaak zal eerder op het verhalen van kosten zijn dan het forceren van Piastri om voor Alpine te rijden. Dat zou vanuit PR-oogpunt ook een enorme miskleun zijn namelijk.
Voor Alpine zie ik hem inderdaad niet meer rijden maar in het slechtste geval houden ze hem aan z'n contract. Hij zal nog geen miljoenen verdienen en zo zet je een concurrent wel een behoorlijke hak.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Bastie-88 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:23:
[...]

Voor Alpine zie ik hem inderdaad niet meer rijden maar in het slechtste geval houden ze hem aan z'n contract. Hij zal nog geen miljoenen verdienen en zo zet je een concurrent wel een behoorlijke hak.
Tsja, als het zo is zoals begin deze maand gemeld werd. Dus dat Alpine het contract voor 1 augustus? moest verlengen en hij anders vrij was na het aflopen van het contract. Alpine dus geen nieuw contract geeft, en hij vervolgens op 2 augustus tekent bij McLaren dan heeft Alpine lijkt mij geen poot om op te staan.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Ondanks het stricte regelement onderscheiden de 2022 wagens zich met name bij de sidepods, welk ontwerp gaat straks de boventoon voeren. Vragen waar James Key van McLaren eventueel antwoord op heeft in de vertaling en samenvatting.
  • Experts hadden de verwachting dat door het strikte technisch regelement de 2022 wagens meer op elkaar zouden lijken. Uiteindelijk zijn er meer verschillen dan gedacht.
  • Vooral de sidepods zijn er in verschillende varianten en zelfs na 13 races zijn er maar enkele sidepods wijzigingen geweest. De technisch directeur van McLaren James Key geeft aan dat de bargeboards en diffusoromlijsting weggevallen zijn maar bij sidepods zit nog voldoende ontwerpvrijheid.
  • De grid is in 3 groepen te verdelen met het ontwerp van hun sidepods. De eerst groep heeft de sidepods zo kort en smal mogelijk gelaten. Deze groep bestond aan het begin van het seizoen uit Mercedes, McLaren en Williams. Inmiddels is alleen Mercedes overgebleven in deze groep.
  • Williams en McLaren maken net als Red Bull, Alpha Tauri, Aston Martin en Alpine deel uit van de groep met het downwash concept. De sidepod is relatief breed en gaat als een aflopende schans richting de achterkant. De luchtstroom wordt hierdoor over het koetswerk naar beneden gestuurd.
  • De laatste groep met Ferrari, Alfa Romeo en Haas hebben het inwask concept. Hierbij wordt de luchtstroon bovenwaarts naar achteren gestuurd tussen het onderste deel van de achtervleugel en het centrale bovengedeelte van de diffusor. Ferrari en Haas hebben de bovenkant van hun sidepods als een soort goot gevormd. Bij Alfa Romeo ontbreekt deze inkeping en is de sidepod meer horizontaal.
  • Onduidelijk is welk concept straks de boventoon zal voeren. Ferrari en Red Bull zijn de vertegenwoordigers van hun groep en beiden rijden met hun verschillende concepten aan de top van het veld. Mercedes zit daar weer achter met hun concept. Ondanks de problemen aan begin van het jaar zal Mercedes hun extreme ontwerp blijven handhaven voor het 2023 seizoen.
  • Volgens James Key komt het steeds neer wat wil je met de aerodynamica aan de achterkant. De luchtstroom bij de achterwielen is extreem belangrijk. Het gaat hier om grote elementen met een ruw oppervlak en die ook nog eens roteren. Het lastig om dat onder controle te krijgen.
  • McLaren is met upgrades in Barcelona en Le Castellet overgestapt naar het downwash concept. Key geeft aan "Door het downwash concept is de luchtstroom over de achterophanging en diffusor beter te beheersen maar ook andere factoren zoals bijvoorbeeld rijhoogte spelen een rol. Er zijn altijd voor- en nadelen waarbij een afweging gemaakt moet worden. Ook het samenspel met de ondervloer moet kloppen. Wij geloven dat dit de beste oplossing voor ons is.".
  • Ook Key kan nog niet aangeven welk concept de boventoon zal voeren hoewel de groep met downwash het groootst is. Key vervolgt "Ferrari heeft met hun inwash concept ook een snelle wagen. Daardoor kun je merken dat het nieuwe regelement nog in de kinderschoenen staat. Er is nog geen uniform concept wat iedereen volgt. Wij moeten nog veel over de nieuwe wagens leren.".
  • Restricties bij het ontwikkelingsbudget, windkanaaltijd en CFD simulaties maken het de ingenieurs lastig. Vroeger zouden de aerodynamici van de top teams alle oplossing in detail uitgewerkt hebben en misschien de verschillende concepten op het circuit getest hebben om zo data te verzamelen. Met de huidge beperkingen kun je niet meer meerdere ontwikkelpaden hebben.
  • Key gaat er van uit dat de verschillende concepten nog wel blijven en niet dat volgend seizoen allle teams hetzelfde concept hebben. "Het beste zou zijn om de voordelen van inwashing en downwashing te kunnen combineren. Dat is de volgende stap waar de aerodynamici aan zullen moeten werken.".
Inwash vs. downwash
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/F1-Aerodynamik-2022-169FullWidth-1c289c7a-1928269.jpg

Williams met downwash vs extrem smalle korte sidepod
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Williams-GP-England-B-Version-2022-169FullWidthOdcPortrait-7549d9dc-1914219.jpg

https://www.auto-motor-un...wash-seitenkasten-design/

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48
RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:55:
[...]

Dan heb je letterlijk het stuk dat je citeert niet gelezen ;)
Ik had het over "DHL Fastest Pitstop", "DHL Fastest Lap", "Aramco Rise of the Rookie". Daar staat ineens een bedrijfsnaam voor die totaal niks toevoegt behalve geld betalen om steeds bij naam genoemd te worden.

Als je naar teams wilt kijken: niemand heeft het over Mercedes AMG Petronas, dat is Mercedes. Niemand heeft het over Oracle Red Bull Racing; Niemand heeft het over Aramco Aston Martin Cognizant. Hell, Toto Wolff heeft al bij Drive to Survive en/of videos van FOM bewezen zelf niet eens de volledige teamnaam te weten/uit te kunnen spreken. Waarbij een Petronas zelfs wel daadwerkelijk iets doet, namelijk de oliën leveren waarop de motor loopt.
Kijk je vervolgens naar een "DHL Fastest Lap" dan wordt daar ten eerste elke keer DHL bij benoemd, en ten tweede levert DHL geen enkele dienst aan de team(s) die bijdragen aan die snelle pitstop. Behalve dan dat DHL partner van de F1 is en alle transport regelt buiten Europa. Maar benoem het dan als "DHL heeft weer netjes alle pakketjes afgeleverd".
Ok dan Aston Martin, Red Bull & Alfa Romeo, wat hebben die team namen met F1 te maken, anders dan het doel van het maken van reclame? En je gaat mij niet wijs maken dat niemand die teams bij hun sponsor namen noemt.

Jij vind het blijkbaar irritant/overbodig/nutteloos, ik niet. 100x liever zo dan commercials.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbD77sfXEAAMpwR?format=jpg&name=large

its happening!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ja en dit niet te vergeten:

:+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Word Audi nou een nieuw teams of kopen ze er eentje? :X * Illegal_Alien snapt het niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-08-2022 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55

Edd

Illegal_Alien schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:30:
Word Audi nou een nieuw teams of kopen ze er eentje? :X * Illegal_Alien snapt het niet meer.
Geruchten zijn dat ze met Sauber in zee gaan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Illegal_Alien schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:30:
Als Andretti geen nieuw team mag starten, zal Audi dat ook wel niet mogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
chevsticks schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:42:
[...]

Jawel, want Andretti is een hobbyist en Audi een automerk. Aldus FOM logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

chevsticks schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:42:
[...]

Het is volgens mij niet dat Andretti niet mag, maar dat er op dit moment toestemming van alle teams nodig is door de Concorde agreement en ze dat niet krijgen. Daarbij, stel Audi zou een nieuw team beginnen, dan brengen ze daarbij meteen ook een nieuwe motorfabrikant in het spel. Iets wat voor alle klantenteams voordelig kan zijn en wat ze bij de organisatie van de sport ook graag zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Gropah schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:46:
[...]

Het is volgens mij niet dat Andretti niet mag, maar dat er op dit moment toestemming van alle teams nodig is door de Concorde agreement en ze dat niet krijgen. Daarbij, stel Audi zou een nieuw team beginnen, dan brengen ze daarbij meteen ook een nieuwe motorfabrikant in het spel. Iets wat voor alle klantenteams voordelig kan zijn en wat ze bij de organisatie van de sport ook graag zien.
Grootste probleem is iedere keer de mogelijk mindere inkomen vanuit prijzengeld voor de wat armlastige teams. Als Audi er bij komt speelt precies datzelfde probleem weer.
Daarom vind ik het ook onzin dat de teams hier over mee mogen praten, je krijgt dan nooit een beslissing die goed is voor de sport, maar alleen 1 die goed is voor de teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

chevsticks schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

Grootste probleem is iedere keer de mogelijk mindere inkomen vanuit prijzengeld voor de wat armlastige teams. Als Audi er bij komt speelt precies datzelfde probleem weer.
Daarom vind ik het ook onzin dat de teams hier over mee mogen praten, je krijgt dan nooit een beslissing die goed is voor de sport, maar alleen 1 die goed is voor de teams.
Ik dacht dat het prijzengeld hard gedefineerd was in bedragen en voor de top 10. Dus ja, een extra team zorgt er voor dat je gegarandeerde inkomsten veranderen in zeer waarschijnlijk inkomsten en dat vinden teams inderdaad niet leuk. Een ander probleem is het splitsen van TV gelden en dergelijke. Die gaan dan door 11 ipv 10.

bron met 2019 uitbetalingen. bron met manier van verdelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
Ergens paar pagina's terug las ik het argument: wie zit er te wachten op nog een HAAS...

Genoeg teams die achterin meedoen. Om de sport interessant te houden wil je front runners, kapitaalkrachtige teams met de slagkracht van Ferrari, RB en MB. Het budget is prima maar iedereen weet dat je daarbuiten nog 200-300mill nodig hebt om echt mee te praten. Bovendien is kennis en stature natuurlijk ook een factor. Starpower compenseert verlies door extra deling met meer marketing kracht.

Ik snap het wel dat ze andretti niet willen. Denk dat (zoals eerder genoemd) een Honda/Andretti team bijvoorbeeld met open armen ontvangen wordt.

Daarbij kan men bv inside info hebben dat Audi mss wel met een nieuw team komt. Dan is er in eerste instantie vanaf geen plek voor nog een nieuw team zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Lynx op 26-08-2022 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Meer teams, meer auto's, meer beter.

Dus wie de spulletjes heeft doet lekker mee? Onzin dat dat niet zou mogen, ben je dan de 'koningsklasse'? Eerder een clubje lamme sukkels...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Extigo
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbEdQZ_XEAAfwqe?format=jpg&name=large

[ Voor 29% gewijzigd door Extigo op 26-08-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Lynx schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:56:
Ergens paar pagina's terug las ik het argument: wie zit er te wachten op nog een HAAS...

Genoeg teams die achterin meedoen. Om de sport interessant te houden wil je front runners, kapitaalkrachtige teams met de slagkracht van Ferrari, RB en MB. Het budget is prima maar iedereen weet dat je daarbuiten nog 200-300mill nodig hebt om echt mee te praten. Bovendien is kennis en stature natuurlijk ook een factor. Starpower compenseert verlies door extra deling met meer marketing kracht.

Ik snap het wel dat ze andretti niet willen. Denk dat (zoals eerder genoemd) een Honda/Andretti team bijvoorbeeld met open armen ontvangen wordt.

Daarbij kan men bv inside info hebben dat Audi mss wel met een nieuw team komt. Dan is er in eerste instantie vanaf geen plek voor nog een nieuw team zijn.
Iedereen wil winnen, maar niet iedereen kan winnen. En zo is dat ook met de positionering van teams. AT is het dochterteam van RB en dient meer als inwerkplek dan strijden voor de overwinning (hoewel ze die wel af en toe hebben). Haas gaat ook niet voor de overwinning, maar wil hier en daar punten halen. Dat kan opzich een prima positie zijn, maar dan moet je niet geld willen uitgeven als een RB, Mercedes of Ferrari. Dan loop je naast je schoenen en klapt het op een gegeven moment.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22-09 16:47
Ik!
Hoe meer plekken, hoe meer de upcoming coureurs kunnen "rijpen" in de achterhoede.

Daarom was ik ook zo'n fan van Jordan/Minardi enz, ze waren een achterhoede team, maar ze zorgde er wel voor dat een hoop namen omhoog kwamen.

Er zijn nu teveel coureurs die blijven hangen (Hamilton, Stroll, Verstappen, Perez, Riccardo, Bottas) waardoor de nieuwe garde nauwelijks stoeltjes krijgen om te laten zien wat ze kunnen.
En daarom maar een andere klasse gaan rijden, wat misschien wel zonde is.
(Ik als GT liefhebber vind het niet erg dat er zoveel aanwinst is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Om te counteren:
Wie zit er te wachten op nog een Red Bull O-)

En Haas staat momenteel vóór Williams, Aston Martin en Alphatauri.

Je kan nooit het beste voor de sport combineren met alle teams moeten het eens zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Ryur schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

Ik!
Hoe meer plekken, hoe meer de upcoming coureurs kunnen "rijpen" in de achterhoede.

Daarom was ik ook zo'n fan van Jordan/Minardi enz, ze waren een achterhoede team, maar ze zorgde er wel voor dat een hoop namen omhoog kwamen.

Er zijn nu teveel coureurs die blijven hangen (Hamilton, Stroll, Verstappen, Perez, Riccardo, Bottas) waardoor de nieuwe garde nauwelijks stoeltjes krijgen om te laten zien wat ze kunnen.
En daarom maar een andere klasse gaan rijden, wat misschien wel zonde is.
(Ik als GT liefhebber vind het niet erg dat er zoveel aanwinst is)
Verstappen blijven hangen? _O- die is 24. Als die is "blijven hangen" geld dat voor héél veel andere coureurs ook _O- Dan zijn er nog 14 coureurs die weg moeten die 24 of ouder zijn :+

Heb je eens écht een talent op de grid, en dan moet die weg? _O-

Als je meer doorstroming wil, zou je misschien kunnen eisen dat een 2e driver max 4 jaar bij een team zit ofzo. Zodat je geen Hamilton/Bottas perikelen krijgt. Maar daar is ook veel te makkelijk omheen te werken.... Plus dat talent dan geen tijd heeft om te rijpen en wennen aan de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Waah schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:37:
[...]

Verstappen blijven hangen? _O- die is 24. Als die is "blijven hangen" geld dat voor héél veel andere coureurs ook _O- Dan zijn er nog 14 coureurs die weg moeten die 24 of ouder zijn :+
En Verstappen is al aan zijn 8e seizoen bezig. Het is nu niet alsof hij een rookie is. Vele coureurs zouden dromen van 5+ jaar in de F1, laat staan 8 jaar met een contract dat tot over de 10 jaar gaat als ik mij niet vergis.

Overigens verder eens met jou post hoor. Verstappen, Hamilton, (Alonso?) mogen van mij wel blijven aangezien ze iets toevoegen. Een Perez is al een coureur wiens carrière meermaals over had kunnen zijn en niet bijzonder is. Ricciardo kan er uit, Vettel stopt nu dan "eindelijk" maar voegde ook niet veel meer toe. Stroll kan weg, Latifi kan weg. Magnussen is iffy, ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Heb je eens écht een talent op de grid, en dan moet die weg? _O-

Als je meer doorstroming wil, zou je misschien kunnen eisen dat een 2e driver max 4 jaar bij een team zit ofzo. Zodat je geen Hamilton/Bottas perikelen krijgt. Maar daar is ook veel te makkelijk omheen te werken.... Plus dat talent dan geen tijd heeft om te rijpen en wennen aan de F1.
Het is wel humoristisch om Verstappen wel in het rijtje 'blijven hangen' te zien, maar Alonso niet :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

En nu nog wachten op de 2e aankondiging.
With Audi’s entry now official, Porsche looks set to follow suit in the coming days by announcing its plans with Red Bull, meaning both of F1’s worst-kept secrets would be public knowledge.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Snap dat ze er iets van willen maken in de media, maar dat hele poeha met teasers, gaan ze dat nu elk jaar doen tot 2026?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Toch verbaast het me ergens wel dat een Audi over 4 jaar in 2026 nog wil instappen.

Met de (terecht of onterecht) ongekende focus op elektrisch rijden e.d. waarom wil je dan zoveel geld in een verbrandingsmotor steken terwijl je waarschijnlijk (zeker niet gelijk) vooraan rijdt.

Puur F1 high tech imago :? Iets wat m.i. ook wel terugloopt met alle restricties.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:39
Help!!!! schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:09:
Toch verbaast het me ergens wel dat een Audi over 4 jaar in 2026 nog wil instappen.

Met de (terecht of onterecht) ongekende focus op elektrisch rijden e.d. waarom wil je dan zoveel geld in een verbrandingsmotor steken terwijl je waarschijnlijk (zeker niet gelijk) vooraan rijdt.

Puur F1 high tech imago :? Iets wat m.i. ook wel terugloopt met alle restricties.
Omdat ze (dacht ik) volledig op biobrandstof over gaan? Als 't ze lukt om op die manier CO2-neutraal te rijden is 't natuurlijk een ideale showcase/ marketing vehikel, ook richting politici

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:42

DataGhost

iPL dev

YakuzA schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:02:
[...]

wel humoristisch om Verstappen wel in het rijtje 'blijven hangen' te zetten, maar Alonso niet :+
Hoezo? Alonso is afgelopen jaar pas na z'n young driver test in de F1 gekomen. In 2020 stond 'ie nog niet op de grid hoor.

:+

[ Voor 43% gewijzigd door DataGhost op 26-08-2022 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Waarschijnlijk geloven ze in de lobby power van de Volkwagen groep in Duitsland om ervoor te zorgen dat brandstofmotoren mogen blijven worden geproduceerd als de brandstof over gaat naar volledig synthetisch.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hoe bio is biobrandstof dan eigenlijk? Net zo bio als biomassacentrales :?

Anyway, los daarvan vind ik het wel gaaf om een nieuwe fabrikant erbij te hebben. Liever meer variatie dan maar een paar fabrikanten die alle andere teams voorzien.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Daar is tie, de conceptwagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVLsZ03gBFsje8fTGtxE8jUQen4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKACUE7m7dCUQpltJkmRI3d7.jpg?f=fotoalbum_large

Verdere info:
Ontwikkeling F1-motoren is 6 maanden geleden gestart in Neuburg, DE. 120 man aan de slag, zal groeien naar 300 man. Chef = Adam Baker (ex Cosworth, BMW, FIA).
Via Toby Gruner.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Remy schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

[Afbeelding]

Verdere info:
[...]
Via Toby Gruner.
Hey dat is de RB van de originele presentatie :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Remy schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

[Afbeelding]

Verdere info:

[...]
Via Toby Gruner.
Is dat de generieke 2022 concept wagen die ze vorig jaar lieten zien maar dan met wat Audi stickers erop?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Help!!!! schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:41:
Hoe bio is biobrandstof dan eigenlijk? Net zo bio als biomassacentrales :?

Anyway, los daarvan vind ik het wel gaaf om een nieuwe fabrikant erbij te hebben. Liever meer variatie dan maar een paar fabrikanten die alle andere teams voorzien.
F1 gaat voor synthetisch, niet bio.
The statement did not specify that the fuel it was developing was synthetic - as opposed to derived from bio-mass - but a source within F1 confirmed to BBC Sport that was the case.
https://www.bbc.com/sport/formula1/61942876

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Remy

Remy

Meer shots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VffzWXX8MZ0pBHddES9o1WVJnoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGSU1Vi5w1XmCxc3vVWqUfMe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CV7OakgCxFvHEljJsNdMm1mRRzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soHSldqKQTINmcqFchiD42QQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnBWUScut5FOesOiitOhl_VLHnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVtsY9xzkqhQM3hj0rYC6fct.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie combi van kleuren imho :)

edit: +1 plaatje, why not:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXUy-YUs0izE6J5f9xYeOVABwis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p4e406P4rQtJWuT0QGUBrq7S.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Remy op 26-08-2022 10:55 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

offtopic

[ Voor 88% gewijzigd door Remy op 26-08-2022 10:48 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22-09 16:47
[...]

Ik bedoel er niks mee over de prestaties, maar vooral hoelang ze er over rondzwerven.
Van mij persoonlijk mag Hamilton allang weg, alleen hij is nog steeds goed!

Ik bedoel gewoon coureurs die allang in de F1 rondzwerven en gewoon een stoeltje bezet houden van al zo weinig plekken :)
YakuzA schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:02:
[...]

Het is wel humoristisch om Verstappen wel in het rijtje 'blijven hangen' te zien, maar Alonso niet :+
Ik wist dat ik iemand was vergeten, Alonso moet ook bij dat lijstje ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00

Mij niet. F1 is booming en spreekt voor VAG belangrijke groeimarkten aan, waaronder de VS, budgetcap voor chassis en motor, meer elektrificatie en synthetische brandstoffen. Er is eigenlijk geen beter moment dan om in 2026 de F1 te betreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

NotSoSteady schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Mij niet. F1 is booming en spreekt voor VAG belangrijke groeimarkten aan, waaronder de VS, budgetcap voor chassis en motor, meer elektrificatie en synthetische brandstoffen. Er is eigenlijk geen beter moment dan om in 2026 de F1 te betreden.
En uitleg over waarom Audi apart van Porsche z'n motoren ontwikkelt voor F1:

https://www.autosport.com...gine-to-porsche/10358042/

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Audi zei eerder alle motorsportklasses met verbrandingsmotoren te zullen verlaten en zie hier ze zitten in de Formulle 1 waar voor 50% een verbrandingsmotor in zit. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat het doen vanwege de "klimaatneutrale brandstoffen" *kuch*.

Alpine gaat overigens bekijken of waterstof een optie voor Formule 1 zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 18:18
Hier is het rood meer rood. Op de foto's van de echte mule(?) car lijkt het meer op oranje.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alesandro_46 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:55:
[...]

Hier is het rood meer rood. Op de foto's van de echte mule(?) car lijkt het meer op oranje.
De kleuren op de 'echte' foto lijken wat off.
Ook het F1 logo op de achtergrond ziet er zo McLaren fluoriserend rood uit als in 200x

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Remy schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

En uitleg over waarom Audi apart van Porsche z'n motoren ontwikkelt voor F1:

https://www.autosport.com...gine-to-porsche/10358042/
Vraag me af hoe McLaren dat ooit wil goedmaken. Met de huidige bevriezing is het geen nadeel meer, maar vanaf 2026 zullen ze het pad van Mercedes weer ieder jaar moeten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chocoball schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Audi zei eerder alle motorsportklasses met verbrandingsmotoren te zullen verlaten en zie hier ze zitten in de Formulle 1 waar voor 50% een verbrandingsmotor in zit. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat het doen vanwege de "klimaatneutrale brandstoffen" *kuch*.

Alpine gaat overigens bekijken of waterstof een optie voor Formule 1 zou kunnen zijn.
Die zeggen bij elk interview wat anders, origineel (dacht begin 2000) gaven ze aan slechts mee te doen in racetakken die daadwerkelijk wat toevoegen in de praktijk qua techniek, ralley, DTM, maar F1 daar niet bij zou horen.

Kan nog veel veranderen in de wereld in 4 jaar tijd :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
offtopic:
Ahh de heer Grüner die ik nog wel eens moet verbeteren in zijn artikelen en krijg dan 1000x excuus terug :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
Alfa Romeo is eind 2023 ook weg bij Sauber. Zal wel te maken hebben met Audi.

https://www.media.stellan...nd-within-the-end-of-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Remy schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:45:
Meer shots:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie combi van kleuren imho :)

edit: +1 plaatje, why not:

[Afbeelding]
Dat ziet er eigenlijk wel netjes uit. Ik moet alleen nog even wennen aan de velgen, dat heeft een beetje hoog duplo gehalte.

Offtopic: is er een manier om een soort boeklegger in een topic te leggen als in: tot deze pagina was ik met lezen? Dat je die pagina markeert ofzo? Vooral met deze grote topics weet ik soms niet meer tot waar ik precies was met lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 26-08-2022 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:52
Silent Thunder schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

Offtopic: is er een manier om een soort boeklegger in een topic te leggen als in: tot deze pagina was ik met lezen? Dat je die pagina markeert ofzo? Vooral met deze grote topics weet ik soms niet meer tot waar ik precies was met lezen.
Cookies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 18:18
[...]

Dat ziet er eigenlijk wel netjes uit. Ik moet alleen nog even wennen aan de velgen, dat heeft een beetje hoog duplo gehalte.

Pas stoppen met lezen als je alle posts gelezen hebt.
Een daarna onderaan 'Topic volgen' aanvinken. Dan krijg je een notificatie als er een nieuwe post is.
:Y)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]
offtopic:
Als je ingelogd bent en topic staat in bookmarks: Klink dan op (gekleurde) icoontje tussen forum en topic naam.
Dan springt hij automatisch naar eerste nieuwste reactie.

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 26-08-2022 12:37 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
NotSoSteady schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:09:
Alfa Romeo is eind 2023 ook weg bij Sauber. Zal wel te maken hebben met Audi.

https://www.media.stellan...nd-within-the-end-of-2023
Alfa Romeo verlengt per jaar hun sponsorcontract en er was net getekend voor 2023. In de aankondiging van Audi zat nog geen verwijzing naar Sauber maar de paddock weet al dat Audi in 3 stappen van 25% een belang van 75% in Sauber gaat nemen. Dus logisch dat Alfa Romeo verdwijnt als naam sponsor.

Benieuwd met welke naam in 2024 op de grid komt, Sauber? De motor zal wel Ferrari blijven want Sauber heeft een overeenkomst tot en met 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Alfa Romeo verlengt per jaar hun sponsorcontract en er was net getekend voor 2023. In de aankondiging van Audi zat nog geen verwijzing naar Sauber maar de paddock weet al dat Audi in 3 stappen van 25% een belang van 75% in Sauber gaat nemen. Dus logisch dat Alfa Romeo verdwijnt als naam sponsor.

Benieuwd met welke naam in 2024 op de grid komt, Sauber? De motor zal wel Ferrari blijven want Sauber heeft een overeenkomst tot en met 2025.
Het zal wel Sauber worden idd en dan met Audi als naam sponsor of misschien een chinees bedrijf omdat Zhou daar rijd :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Had Haas eigenlijk niet ook een logische keuze kunnen zijn? Due samenwerking met Ferrari is er ook alleen uit nood naar mijn idee. Maar probleem zal dan zijn dat Haas vrij weinig in house doet, en ze het chassis door Dalara laten maken. Als een Audi instapt en ze willen wel alles in house gaan doen dan zullen ze waarschijnlijk niet verder kunnen werken op de bestaande auto omdat dat IP / ... bij Dalara ligt en die vast niet staan te springen als hun kennis bij Audi of wie dan ook terecht zou komen.

Edit:
Dan bedoel ik trouwens een "Audi - Haas" en geen "Audi" waarbij Gene Haas de boel verkoopt.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 26-08-2022 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:54
alesandro_46 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:55:
[...]

Audi concept auto's zijn altijd met (fluor)oranje accenten geweest.
Deze livery verbaast mij dan ook niet echt.. zie maar
https://www.google.com/se...ECAEQLg&biw=2543&bih=1223

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/mgl/xqgPB2/s3/audi-s1-e-tron-quattro-hoonitron.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.audi.com/content/dam/gbp2/experience-audi/audi-sport/audi-racing-models/landingpage/1920x600_neu_A215400_large.jpg?imwidth=1920&imdensity=1

[ Voor 20% gewijzigd door DonJunior op 26-08-2022 12:53 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
RobertMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:52:
Had Haas eigenlijk niet ook een logische keuze kunnen zijn? Due samenwerking met Ferrari is er ook alleen uit nood naar mijn idee. Maar probleem zal dan zijn dat Haas vrij weinig in house doet, en ze het chassis door Dalara laten maken. Als een Audi instapt en ze willen wel alles in house gaan doen dan zullen ze waarschijnlijk niet verder kunnen werken op de bestaande auto omdat dat IP / ... bij Dalara ligt en die vast niet staan te springen als hun kennis bij Audi of wie dan ook terecht zou komen.

Edit:
Dan bedoel ik trouwens een "Audi - Haas" en geen "Audi" waarbij Gene Haas de boel verkoopt.
Audi heeft geen zin om dat allemaal op te moeten zetten. Daarom gaan ze naar Sauber, waar alles eigenlijk al voorhanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:52:

Edit:
Gene is niet in een "selling mood" gezien Andretti het al een paar keer geprobeerd heeft Haas te kopen. Haas koopt alles wat Ferrari te koop heeft zoals achterophanging, versnellingsbak, etc. In principe kan Sauber dat soort onderdelen zelf maken zodat Audi zich straks op de motor kan concentreren.

In de deal met Audi blijft Sauber het chassis bouwen in Hinwil (Zwitserland) en Audi de motor in Neuburg (Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
NotSoSteady schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:02:
[...]

Audi heeft geen zin om dat allemaal op te moeten zetten. Daarom gaan ze naar Sauber, waar alles eigenlijk al voorhanden is.
Dat is wat ik bedoelde ja. Haas zou in dat geval alleen interessant zijn als ze verder kunnen bouwen op wat Dalara gedaan heeft. Maar waarschijnlijk kan dat niet. Dus dan blijft over als ze from scratch wilden beginnen zonder de 200M entry fee en al een heel klein beginpunt aan personeel en "fabriek". Waarbij Haas schijnbaar de oude fabriek van Marussia is in getrokken. Zo zei die Carum Nicholas, Red Bull monteur, in de video die ik gisteren linkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
RobertMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

Dat is wat ik bedoelde ja. Haas zou in dat geval alleen interessant zijn als ze verder kunnen bouwen op wat Dalara gedaan heeft. Maar waarschijnlijk kan dat niet. Dus dan blijft over als ze from scratch wilden beginnen zonder de 200M entry fee en al een heel klein beginpunt aan personeel en "fabriek". Waarbij Haas schijnbaar de oude fabriek van Marussia is in getrokken. Zo zei die Carum Nicholas, Red Bull monteur, in de video die ik gisteren linkte.
Klopt, denk overigens dat Sauber ook van de overige partijen de beste optie is. Audi-ceo Markus Duesmann heeft er zelfs nog voor gewerkt toen hij verantwoordelijk was voor de F1-motoren van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chocoball schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:04:
[...]

Gene is niet in een "selling mood" gezien Andretti het al een paar keer geprobeerd heeft Haas te kopen. Haas koopt alles wat Ferrari te koop heeft zoals achterophanging, versnellingsbak, etc.
Met dat verschil dat Audi een autofabrikant is en ze het met een samenwerking af kunnen doen. In het geval van een Andretti zit je met twee "fans van de sport" en dan heb je niks aan een samenwerking en zal het echt een verkoop zijn.
In de deal met Audi blijft Sauber het chassis bouwen in Hinwill (Zwitserland) en Audi de motor in Neuburg (Duitsland).
Qua locaties wellicht ook nog niet zo slecht nee. Beter dan Neuberg en <ergens in UK>.

Overigens gaf die Audi man aan dat "als" Porsche instapt ze UK based zullen zijn. Maar Porsche is volgens mij toch ook een Duits merk? Die zullen dus vast geen faciliteiten in de UK hebben. * kuch * Red Bull Powertrains sanenwerking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
RobertMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:14:
[...]

Met dat verschil dat Audi een autofabrikant is en ze het met een samenwerking af kunnen doen. In het geval van een Andretti zit je met twee "fans van de sport" en dan heb je niks aan een samenwerking en zal het echt een verkoop zijn.

[...]

Qua locaties wellicht ook nog niet zo slecht nee. Beter dan Neuberg en <ergens in UK>.

Overigens gaf die Audi man aan dat "als" Porsche instapt ze UK based zullen zijn. Maar Porsche is volgens mij toch ook een Duits merk? Die zullen dus vast geen faciliteiten in de UK hebben. * kuch * Red Bull Powertrains sanenwerking.
Haha, ja die verklapte het eigenlijk al. Overigens denk ik dat die deal al heel lang rond is gezien het contract met Verstappen tot 2028.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Ze kunnen altijd nog de caterham fabriek in trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:14:
[...]
De communicatie van Porsche wordt ergens komende week verwacht (grand prix van Zandvoort misschien?)

Ik had ergens gelezen dat Porsche op de campus van Red Bull komt te zitten (kan de bron niet meer vinden) en anders vanuit Zuffenhausen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chocoball schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:30:
[...]

De communicatie van Porsche wordt ergens komende week verwacht (grand prix van Zandvoort misschien?)

Ik had ergens gelezen dat Porsche op de campus van Red Bull komt te zitten (kan de bron niet meer vinden) en anders vanuit Zuffenhausen?
Volgens die Audi man dus "Als Porsche instapt dan zullen ze dit vanuit de UK doen". Dus dan zal het inderdaad wel Milton Keynes zijn. Ook niet zo gek natuurlijk. Als Porsche het electrische deel maakt voor de RB Powertrains motor zullen ze dat toch, zo goed als, onder een dak willen doen. Dat ze ook eens face-to-face kunnen spreken, en snel nieuwe onderdelen als volledige motor op de dyno kunnen testen (voor zover dat nog mag tzt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:18
Misschien is dit een shot voor open doel, maar Alpha Tauri gaat dan vanaf 2026 rijden met.... Porsche motoren??

Of toch juist met Audi motoren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:38:
[...]

Volgens die Audi man dus "Als Porsche instapt dan zullen ze dit vanuit de UK doen". Dus dan zal het inderdaad wel Milton Keynes zijn. Ook niet zo gek natuurlijk. Als Porsche het electrische deel maakt voor de RB Powertrains motor zullen ze dat toch, zo goed als, onder een dak willen doen. Dat ze ook eens face-to-face kunnen spreken, en snel nieuwe onderdelen als volledige motor op de dyno kunnen testen (voor zover dat nog mag tzt).
Door het "gelekte document" van de Marokkaanse mededingingsautoriteit is er sprake van een 50-50 zeggenschap. Dus 50% Milton Keynes en 50% Stuttgart. Dat leek een struikelblok binnen Red Bull te vormen want wie is nu de baas? Benieuwd of dat deel nog herzien wordt of dat Mateschitz het zo prima vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:12
Dus nog geen nieuwe monocoque voor Red Bull dit weekend? Dacht gelezen te hebben dat ze met een lichtere versie bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
RoelandD schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:50:
Misschien is dit een shot voor open doel, maar Alpha Tauri gaat dan vanaf 2026 rijden met.... Porsche motoren??

Of toch juist met Audi motoren....
Historisch gezien valt daar niks over te zeggen. Dit omdat Toro Rosso vaker een andere motor had dan dezelfde. Want zij hebben super vaak met Ferari gereden, en volgens mij maar 2x (1 seizoen?) net Renault. En voordat Honda naar Red Bull ging had Toro Rosso die ook al een jaar gehad.

Maar... Audi en Porsche gaan volledig onafhankelijk van elkaar werken. Dit zodat Audi ook een motor kan maken die volledig aansluit op hun auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
ZeromaNoiS schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

Dus nog geen nieuwe monocoque voor Red Bull dit weekend? Dacht gelezen te hebben dat ze met een lichtere versie bezig waren.
Klopt. Maar zo ver ik heb gelezen zou dit pas in Singapore gebruikt worden. Ze moeten eerst nog de crash tes van de FIA door.

Edit: Meer info hier:
https://www.auto-motor-un...ewicht-chassis-monocoque/

[ Voor 12% gewijzigd door Extigo op 26-08-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

[...]

Mag dat zomaar? Aan het begin van het seizoen moet het allemaal voldoen aan een bepaalde standaard en wordt dit ook allemaal uitvoerig getest. Dan kun je toch niet zomaar even een lichtere/aangepaste versie maken?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
[...]

Een nieuwe monocoque zullen maanden overheen gaan. Alleen al omdat er minimaal drie geproduceerd moeten worden, waarvan vermoed ik eentje weer bij het grof vuil kan omdat die voor de FIA tests zal zijn en daarna wel niet meer gebruikt kan worden, en anders neem ik aan niet meer gebruikt mag worden. (Als in: test FIA dat die kapot gaat? En dat die na alle tests nog gebruikt mag worden ondanks niet zichtbaar kapot lijkt me ook gering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Gekkenhuis schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:57:
[...]

Mag dat zomaar? Aan het begin van het seizoen moet het allemaal voldoen aan een bepaalde standaard en wordt dit ook allemaal uitvoerig getest. Dan kun je toch niet zomaar even een lichtere/aangepaste versie maken?
Dat mag wel, maar die moet dan ook weer getest worden. En het geheel kost vele miljoenen, dus zeker nu met de budget cap moet je wel heel zeker van je zaak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Even de shizzle bij Mclaren en de wens van Brown.... Waarom vinden ze niet ergens een race, van mijn part die in de VS, dat ze een van de Mclaren coureurs uit de Indycar een weekendje geven? Of is dat weer een racelicentie issue? Zou wel leuk zijn van Mclaren, ipv contracten uitdelen, ook zitjes uitdelen :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Silly season gaat rustig verder. Als maandag blijkt dat Piastri niet komt dan gaat Alpine verder kijken. Dan komen namen als Ricciardo en Hülkenberg in beeld. De Renault top was destijds niet blij met het eerdere vertrek van Ricciardo maar kan zich daar overheen zetten. Szafnauer kent Hülkenberg als betrouwbare kracht die eventueel het stoeltje voor een jaar warm kan houden tot er een andere coureur komt.

Hoewel de relatie met Ocon niet al te best is zou Alpine interesse in Gasly hebben voor wie geen toekomst ligt in het eerste team van Red Bull. Onder de juiste condities zou Gasly kunnen vertrekken en ondertussen kijkt de Herr Dokter naar Schumacher, want dan zit alvast een Duitse rijder in het Red Bull kamp als Porsche aansluit. Blijkbaar kijkt de Herr Dokter ook naar Colton Herta. Herta heeft alleen een McLaren contract en de pers heeft lucht gekregen dat zaterdag Marko en Zak Brown een gesprek hadden (kan over van alles zijn). Herta vrijgeven zou een mogelijkheid zijn om hem bij Alpha Tauri te plaatsen, Gasly kan op zijn beurt naar Alpine en zou McLaren wat rust in de tent geven vanwege de hele Piastri soap.Mocht het feest niet doorgaan dan zou Herta nog steeds als testrijder bij Red Bull aan de slag kunnen en op die manier promoveren.

Zo genoeg Britse F1 roddelpers voor vandaag.
https://www.motorsport.co...alphatauri-role/10358907/

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 29-08-2022 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
Lynx schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 07:21:
Ocon is niet heel indrukwekkend dus die kan ook nog van het toneel verdwijnen bij alpine. Reden dat ik het zeg is omdat gasly Frans is en derhalve "by nationality" een hele goed optie is voor alpine. De vervanger van alonso of ocon dus. Piastri direct in een prime team lijkt me toch onwaarschijnlijk. Als ik alpine was zou ik een ruil voorstellen. Piastri AT en gasly alpine. Contractueel ingewikkeld maar wel logisch.

Desondanks is vervanger van Ricci ook logisch.
Like I said

https://racingnews365.nl/...voor-vervanger-van-alonso

Team Vive la France 🇫🇷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vraagje. Tegenwoordig moeten de teams elk weekend duidelijk aangeven wat voor veranderingen ze aan de auto gedaan hebben. FIA documenten worden ook regelmatig hier/racetopic gepost.

Als een team (RB) met een nieuw chassis gaat rijden (dat aerodynamisch niet anders is maar alleen lichter), moet dat dan ook gemeld worden :?

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Help!!!! Het nieuwe chassis moet een crash test ondergaan. En daarmee wordt het goedgekeurd. Maar je hebt geen toestemming nodig, er zit ook geen limiet aan maximaal aantal per jaar.

Het is alleen een kostbaar en tijdrovend iets. En die kosten zorgen ervoor dat veel teams dit niet meerdere malen per jaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@BlauweFles Bedankt, maar moet het formeel gemeld worden aan 'de buitenwereld' zodat wij weten wanneer het nieuwe chassis voor het eerst daadwerkelijk ingezet wordt ?

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Help!!!! schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:09:
@BlauweFles Bedankt, maar moet het formeel gemeld worden aan 'de buitenwereld' zodat wij weten wanneer het nieuwe chassis voor het eerst daadwerkelijk ingezet wordt ?
Volgens mij gaan die regels, v.w.b. show & tell, voornamelijk om het aerodynamische? Niet dat ik ze door neem, maar ik gok ook niet dat er in staat "we gebruiken een nieuwe brandstofpomp met wijziging X, Y en Z" of zo. Dus een chassis zullen ze ook wel niet vermelden.

Daarnaast hebben teams sowieso meerdere chassis'. Dus zeg een stuk of 6 over een heel jaar. Wel allemaal van dezelfde specificatie dan. Maar ook daarbij hoor of lees je niks als ze die wisselen. Vorig jaar we in het nieuws geweest toen op een gegeven moment Mercedes de chassis' van Hamilton en Bottas had geruild. Anders hoor je ook nooit wat over dat ze een ander gebruiken.

En semi losstaand. Red Bull steekt nu dan wel veel geld in een nieuw chassis. Maar de kans is, zeker daarmee nu, 100% kans dat ze dat meenemen naar volgend jaar. Dat hebben teams ook al van 2020 op 2021 gedaan. Hetzelfde, fysieke, chassis blijven gebruiken. Nu Red Bull zo laat in het seizoen nog een nieuwe zal introduceren lijkt de kans mij enorm dat ze op zijn minst deze specificatie overnemen naar volgend seizoen, als niet ook nog het fysieke chassis een aantal races volgend seizoen inzetten.
Pagina: 1 ... 87 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics