RIC gaat lekker naar US nascar/indy
Olav Mol laat op Twitter weten dat Haas interesse heeft. Maar mijn onderbuik zou eerder naar de USA wijzen.basvn schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:08:
dubbel
RIC out dus.
Piastri in. kom maar door met de aankondiging!
en RIC naar Haas? of toch terug naar Alpine
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
En bericht van Daniel zelf op Instagram: https://www.instagram.com...Yt/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
Hoop dat hij naar de indycar gaat, zie hem daar wel goeie zaken doen.djerror schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:11:
RIC gaat lekker naar US nascar/indy
Die geruchten gaan inderdaad al een tijdje, maar dat lijkt me helemaal eigenlijk een "exit traject".Wom schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:12:
[...]
Olav Mol laat op Twitter weten dat Haas interesse heeft. Maar mijn onderbuik zou eerder naar de USA wijzen.
Of voor de Triple Crown gaan. (Indie 500, Monaco en Le Mans is dat toch?)
[ Voor 10% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-08-2022 16:25 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Zonder Instagram:Maarten schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:16:
En bericht van Daniel zelf op Instagram: https://www.instagram.com...Yt/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
[Video: https://streamja.com/Gog3v]
Artikel op Formula1.com:
McLaren and Daniel Ricciardo have “mutually agreed” to terminate his contract one year early, meaning the eight-time race winner will depart at the end of the 2022 campaign.
https://www.formula1.com/...JEoiDWEllG7NRGR7yn1x.html“I’ll be announcing my own future plans in due course but regardless of what this next chapter brings, I have no regrets and am proud of the effort and work I gave McLaren, especially the win in Monza, last season.
“I’ve enjoyed working with everyone at McLaren both trackside and back in Woking and will be giving my all on and off track as we enjoy the remainder of the season together. I’ve never been more motivated to compete and be a part of a sport that I love so much and look forward to what comes next.”
[ Voor 43% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-08-2022 16:28 ]
Blijf het jammer vinden. Ben echt bang dat dit het definitieve einde van hem in de F1 is.
Achteraf is het makkelijk lullen, maar hij had gewoon bij RB moeten blijven. Hij was absoluut tweede rijder geweest. Maar had gewoon prima voldaan daar.
Achteraf is het makkelijk lullen, maar hij had gewoon bij RB moeten blijven. Hij was absoluut tweede rijder geweest. Maar had gewoon prima voldaan daar.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ricciardo is uitgekocht voor zijn volledige 2023 salaris.
McLaren has paid out the final year of Ricciardo's contract, with the Australian free to drive for whoever he wants in 2023 - no clauses on where he can race.
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 24 augustus 2022
As of now, he has no next move agreed #F1 https://t.co/aVUwr2XtPS
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is de best mogelijke uitkomst voor RIC, volledig doorbetaald EN volledige vrijheid.DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:37:
[Twitter]
Moeilijk te zeggen hoe hij had om kunnen gaan met de RB, ook niet het makkelijkste paardje om te rijden, en de aanpassingen voor Max als de nummer 1.ArthurMorgan schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:36:
[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 24-08-2022 16:42 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En het zegt ook hoe graag McLaren van Ricciardo af wou...gambieter schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:39:
[...]
Dat is de best mogelijke uitkomst voor RIC, volledig doorbetaald EN volledige vrijheid.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Denk je? Stel dat hij had gezegd tegen McLaren: "ik wil vrije keuze maar als ik ergens anders kan racen, betalen jullie alleen het verschil.", dan had McLaren een goede motivator gehad om hem ergens anders neer te zetten waar hij zelf ook akkoord mee was.gambieter schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:39:
[...]
Dat is de best mogelijke uitkomst voor RIC, volledig doorbetaald EN volledige vrijheid.
Nou precies dit ja. Jaar eerder en volledig doorbetaald krijgen. Mclaren ziet het dan gewoon niet meer in je zitten en wilt doorDaniëlWW2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:41:
[...]
En het zegt ook hoe graag McLaren van Ricciardo af wou...
Ik denk niet dat McLaren die macht of connecties heeft. De Piastri-sage heeft ze daar geen goede reputatie gegeven.Gropah schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:41:
Denk je? Stel dat hij had gezegd tegen McLaren: "ik wil vrije keuze maar als ik ergens anders kan racen, betalen jullie alleen het verschil.", dan had McLaren een goede motivator gehad om hem ergens anders neer te zetten waar hij zelf ook akkoord mee was.
En begrijpelijk; het is niet veel soeps geweest voor RIC op de Monza overwinning na. Misschien is het ook wel tijd voor het F1 pensioen, genoeg jonge hondenDaniëlWW2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:41:
(Hint, Hammy, hint)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ze mogen mij ook uitkopen hoorDaniëlWW2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:41:
[...]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Moeten dan wel heel erg veel vertrouwen hebben in Piastri, zelfs al zouden ze graag van Ric af willen kan je dit wel scherper uitonderhandelen normaal gesproken.DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:37:
[Twitter]
Contract is contract en als Ricciardo zegt dat ze maar betalen, dan betalen ze maar.Dennism schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:50:
[...]
Moeten dan wel heel erg veel vertrouwen hebben in Piastri, zelfs al zouden ze graag van Ric af willen kan je dit wel scherper uitonderhandelen normaal gesproken.
Snap eigenlijk nooit dat geroep zo om die 'jonge honden', in de bijna 30 jaar dat ik F1 kijk zijn er natuurlijk genoeg 'jonge honden' in gestapt die het waard waren om naar te kijken, maar ook genoeg die het kijken niet waard waren om het maar zo even uit te drukken. Genoeg 'Veteranen' die de laatste jaren meer gebracht hebben dan bepaalde rookies.gambieter schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:44:
En begrijpelijk; het is niet veel soeps geweest voor RIC op de Monza overwinning na. Misschien is het ook wel tijd voor het F1 pensioen, genoeg jonge honden
(Hint, Hammy, hint)
Denk dat RIC in Amerika aan de slag gaat. Lekker relaxed z'n laatste jaren uitzingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 24-08-2022 17:08 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat komt omdat er een 17 jarige in een F1 auto werd gezet en het wel aardig deed.Dennism schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:00:
[...]
Snap eigenlijk nooit dat geroep zo om die 'jonge honden', in de bijna 30 jaar dat ik F1 kijk zijn er natuurlijk genoeg 'jonge honden' in gestapt die het waard waren om naar te kijken, maar ook genoeg die het kijken niet waard waren om het maar zo even uit te drukken. Genoeg 'Veteranen' die de laatste jaren meer gebracht hebben dan bepaalde rookies.

Sindsdien moet het zo jong mogelijk, ongeacht of ze er werkelijk klaar voor zijn.
Jup, maar dat is toch eerder een van de uitzonderingen die de regel bevestigdDaniëlWW2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:09:
[...]
Dat komt omdat er een 17 jarige in een F1 auto werd gezet en het wel aardig deed.![]()
Sindsdien moet het zo jong mogelijk, ongeacht of ze er werkelijk klaar voor zijn.
Meer omdat de oudere honden te lang doorgaan. Kimi was dan wel grappig op de radio, maar die laatste jaren waren echt niet nodig; Vettel en Alonso in een middelmatige kar waren ook niks (Alonso laat zien dat het wel kan maar het blijft middenmoot).DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:09:
Dat komt omdat er een 17 jarige in een F1 auto werd gezet en het wel aardig deed.![]()
Doorstroming kan beter.
Leclerc, Russell, Sainz Jr, allemaal snel doorgestroomd. Zelfde voor Gasly en Albon.Dennism schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:18:
Jup, maar dat is toch eerder een van de uitzonderingen die de regel bevestigd
[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 24-08-2022 17:21 ]
Ric kan ook goed rijden met de pointy voorkant zoals de RB was.gambieter schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:39:
[...]
Moeilijk te zeggen hoe hij had om kunnen gaan met de RB, ook niet het makkelijkste paardje om te rijden, en de aanpassingen voor Max als de nummer 1.
In de pre-2022 jaren had hij zich prima thuis gevoeld in die RB auto en een stuk beter dan Gasly en Albon kunnen doen vermoed ik.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Lec inderdaad, Russel ook okish, Sainz vind ik dan weer niet, die heeft toch best lang erover gedaan om bij een top team te komen. Gasly en Albon waren misschien wel snel, maar vielen ook door de mand.gambieter schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:20:
Leclerc, Russell, Sainz Jr, allemaal snel doorgestroomd. Zelfde voor Gasly en Albon.
En ik heb nu ook echt niet zoiets van 'Ik zie liever Gasly of Albon rijden dan dat ik Hamilton zie rijden' (of zelfs een Vettel of een Alonso), die laatste brengen vaker een glimlach bij mij op het gelaat dan een Gasly of een Albon. Uitgezonden die win voor Gasly.
Eensch. Het was een domme move van RIC.YakuzA schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:25:
Ric kan ook goed rijden met de pointy voorkant zoals de RB was.
In de pre-2022 jaren had hij zich prima thuis gevoeld in die RB auto en een stuk beter dan Gasly en Albon kunnen doen vermoed ik.
En vergeet Vettel niet. die was onder de 20 toen hij in de formule 1 begon. Het is een trend die al langer aan de gang is.gambieter schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:20:
[...]
Meer omdat de oudere honden te lang doorgaan. Kimi was dan wel grappig op de radio, maar die laatste jaren waren echt niet nodig; Vettel en Alonso in een middelmatige kar waren ook niks (Alonso laat zien dat het wel kan maar het blijft middenmoot).
Doorstroming kan beter.
[...]
Leclerc, Russell, Sainz Jr, allemaal snel doorgestroomd. Zelfde voor Gasly en Albon.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Zal zijn bankrekening dat ook vinden?gambieter schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:27:
[...]
Eensch. Het was een domme move van RIC.
En dan nu de grote stoelen dans
Ricciardo -> Exit
Gasly -> Alpine
Schumacher -> Alpha Tauri
Vettel -> Red Bull milieu adviseur
Hulkenberg -> Haas
Ricciardo -> Exit
Gasly -> Alpine
Hulkenberg -> Haas
Misschien ook nog Logan uit F2 naar Williams. En kampioen van de F2 mag ook nog wel een stoeltje.D-dark schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:46:
Ricciardo -> Exit
Gasly -> Alpine
Hulkenberg -> Haas
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Je vergeet dat Hamilton de politiek in gaat om Johnson nu eindelijk te doen vergeten. #blessedD-dark schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:46:
Ricciardo -> Exit
Gasly -> Alpine
Hulkenberg -> Haas
ping 127.212.23.124
Hulkenberg, serieus? Die komt volgens mij echt niet meer terug. En met die twee vrijdagen die Giovinazzi krijgt lijkt me die vele malen waarschijnlijker eigenlijkD-dark schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:46:
Hulkenberg -> Haas
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het silly season is aardig losgebarsten, maar aan de andere kant lijken de zitjes voor volgend jaar al weer redelijk verdeeld te zijn. Een opsomming, inclusief mijn aannames daaromtrent...
Ferrari:
- LeClerc
- Sainz
Red Bull:
- Verstappen
- Perez
Mercedes:
- Hamilton - Als er geen verdere progressie wordt geboekt (lees: geen overwinning), dan zie ik het nog gebeuren dat Hamilton stopt (een soort van omgekeerd Rosbergje
). Dan krijgen we eind dit jaar nóg een silly season 
- Russell
McLaren:
- Norris
- Piastri - Lijkt me een kwestie van tijd voordat de aankondiging komt
AlphaTauri:
- Gasly
- Tsunoda - Nog niet bevestigd, volgens mij, maar ik vermoed dat ze daar statbiliteit willen. Gasly als 'mentor' zodat Tsunoda kan groeien.
Alpine:
- Ocon
- ? - Tja, wie?
Aston Martin:
- Alonso
- Stroll
Alfa Romeo:
- Bottas
- Zhou/Schumacher/Giovinazzi/? - Contract van Zhou is nog altijd niet verlengd. Schumacher heeft ook nog geen nieuw contracht bij Haas.
Williams:
- Albon
- ? - Latifi lijkt exit, maar wie komt ervoor in de plaats? De Vries? Lawson?
Haas:
- Magnussen
- Giovinazzi (?) - Hülkenberg wordt genoemd als mogelijke vervanger van Schumacher, maar Gio lijkt waarschijnlijker. Niet in de laatste plaats omdat laatstgenoemde nog weer een aantal FP sessies voor zijn rekening mag nemen.
Ferrari:
- LeClerc
- Sainz
Red Bull:
- Verstappen
- Perez
Mercedes:
- Hamilton - Als er geen verdere progressie wordt geboekt (lees: geen overwinning), dan zie ik het nog gebeuren dat Hamilton stopt (een soort van omgekeerd Rosbergje
- Russell
McLaren:
- Norris
AlphaTauri:
- Gasly
- Tsunoda - Nog niet bevestigd, volgens mij, maar ik vermoed dat ze daar statbiliteit willen. Gasly als 'mentor' zodat Tsunoda kan groeien.
Alpine:
- Ocon
- ? - Tja, wie?
Aston Martin:
- Alonso
- Stroll
Alfa Romeo:
- Bottas
- Zhou/Schumacher/Giovinazzi/? - Contract van Zhou is nog altijd niet verlengd. Schumacher heeft ook nog geen nieuw contracht bij Haas.
Williams:
- Albon
Haas:
- Magnussen
- Giovinazzi (?) - Hülkenberg wordt genoemd als mogelijke vervanger van Schumacher, maar Gio lijkt waarschijnlijker. Niet in de laatste plaats omdat laatstgenoemde nog weer een aantal FP sessies voor zijn rekening mag nemen.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ben het grotendeels eens met je lijstje.
Ik denk dat Zhou nog wel een jaartje mag blijven bij AR.
Latifi kan alleen blijven als er heel veel geld meegenomen wordt. Mocht L weg gaan die zie ik nog wel een kansje voor De Vries. Zou mooi zijn.
En inderdaad denk ik dat Giovinazzi best wel eens bij Haas gestald zou kunnen worden. Er zijn nu geruchten (aannames) dat Ricciardo mogelijk bij Haas terecht kan. Maar dat lijkt mij voor zowel RIC als Haas geen slimme zet.
En Hammie zou ik graag zien vertrekken. Het is niet dat ik hem 'haat' zoals dat tegenwoordig modern is om te zeggen maar ben wel heel erg klaar met zijn attitude.
Latifi kan alleen blijven als er heel veel geld meegenomen wordt. Mocht L weg gaan die zie ik nog wel een kansje voor De Vries. Zou mooi zijn.
En inderdaad denk ik dat Giovinazzi best wel eens bij Haas gestald zou kunnen worden. Er zijn nu geruchten (aannames) dat Ricciardo mogelijk bij Haas terecht kan. Maar dat lijkt mij voor zowel RIC als Haas geen slimme zet.
En Hammie zou ik graag zien vertrekken. Het is niet dat ik hem 'haat' zoals dat tegenwoordig modern is om te zeggen maar ben wel heel erg klaar met zijn attitude.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik hoop het. Wat mij betreft verdient hij dat ook wel; hij doet het niet onaardig voor een rookie in auto die amper in het midfield kan blijven.AvK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:54:
Ben het grotendeels eens met je lijstje.
Het geld van Latifi is niet meer (direct) nodig; er is inmiddels directe backing qua kapitaal met Dorilton Capital als eigenaar. Er moet nu resultaat geboekt gaan worden en dat gaat met Latifi niet gebeuren. Persoonlijk ben ik geen 'fan' van De Vries, maar het zou mooi zijn als-ie de kans krijgt (persoonlijk denk ik dat-ie keihard door de mand valt en gigantisch om de oren wordt gereden door Albon)Latifi kan alleen blijven als er heel veel geld meegenomen wordt. Mocht L weg gaan die zie ik nog wel een kansje voor De Vries. Zou mooi zijn.
Ricciardo wil grof betaald krijgen, maar Haas kan dat geld wel beter inzetten. Tenzij Ricciaro genoegen neemt met heel veel minder geld om maar in F1 te kunnen blijven, zie ik het nog niet gebeuren. Ik zet mijn geld op Gio.En inderdaad denk ik dat Giovinazzi best wel eens bij Haas gestald zou kunnen worden. Er zijn nu geruchten (aannames) dat Ricciardo mogelijk bij Haas terecht kan. Maar dat lijkt mij voor zowel RIC als Haas geen slimme zet.
Dit. Ik kan absoluut waardering opbrengen voor zijn sportieve prestaties, zéker in zijn rookie years, maar dat divagedrag komt me echt m'n strot uit.En Hammie zou ik graag zien vertrekken. Het is niet dat ik hem 'haat' zoals dat tegenwoordig modern is om te zeggen maar ben wel heel erg klaar met zijn attitude.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Piastri schijnt aangekondigd ye zijn door Alpine
Voordeel voor Ricciardo is dan echter dat hij het salaris van 2023 al ontvangen zou hebben. Dus in 2023 hoeft hij niet te rijden voor het geld.Wok schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:05:
Ricciardo wil grof betaald krijgen, maar Haas kan dat geld wel beter inzetten. Tenzij Ricciaro genoegen neemt met heel veel minder geld om maar in F1 te kunnen blijven, zie ik het nog niet gebeuren.
lama
[ Voor 97% gewijzigd door AvK op 24-08-2022 21:54 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Mijn voorspelling: Zhou naar Alpine (hij is een voormalig Alpine junior), wat bij Alfa Romeo een plek vrij maakt voor Pourchaire als Sauber junior. Hij laat ook goede dingen zien in de F3 en F2 (heeft ook de benodigde superlicentie punten al), gaat voor AR een aantal FP1 sessies doen, en Vasseur heeft zich zeer positief over hem uitgelaten, ik zie het wel gebeuren.Wok schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:45:
Het silly season is aardig losgebarsten, maar aan de andere kant lijken de zitjes voor volgend jaar al weer redelijk verdeeld te zijn. Een opsomming, inclusief mijn aannames daaromtrent...
Ferrari:
- LeClerc
- Sainz
Red Bull:
- Verstappen
- Perez
Mercedes:
- Hamilton - Als er geen verdere progressie wordt geboekt (lees: geen overwinning), dan zie ik het nog gebeuren dat Hamilton stopt (een soort van omgekeerd Rosbergje). Dan krijgen we eind dit jaar nóg een silly season
- Russell
McLaren:
- Norris
AlphaTauri:
- Gasly
Alpine:
- Ocon
- ? - Tja, wie?
Aston Martin:
- Alonso
- Stroll
Alfa Romeo:
- Bottas
Williams:
- Albon
Haas:
- Magnussen
Een van de hoofd sponsoren van HAAS wil persé een Duitser in de auto, dus als Schumacher inderdaad vertrekt, zie ik hulkenberg zeker nog als een reële optie voor HAAS.Wok schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:45:
Haas:
- Magnussen
Welke sponsor is dat dan? HomeDeluxe?Nivado schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:18:
[...]
Een van de hoofd sponsoren van HAAS wil persé een Duitser in de auto, dus als Schumacher inderdaad vertrekt, zie ik hulkenberg zeker nog als een reële optie voor HAAS.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
1&1, kwam in DTS naar voren: https://www.racefans.net/...rari-not-sponsor-steiner/
Exit Ric zat er aan te komen natuurlijk
Ben nu wel benieuwd hoe de piastri soap gaat aflopen, het zou natuurlijk een giller zijn als Alpine in het gelijk gesteld wordt mochten er nog wat rechtzaken volgen.

Ben nu wel benieuwd hoe de piastri soap gaat aflopen, het zou natuurlijk een giller zijn als Alpine in het gelijk gesteld wordt mochten er nog wat rechtzaken volgen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Rechtzaak zal eerder op het verhalen van kosten zijn dan het forceren van Piastri om voor Alpine te rijden. Dat zou vanuit PR-oogpunt ook een enorme miskleun zijn namelijk.Bastie-88 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 00:06:
Exit Ric zat er aan te komen natuurlijk![]()
Kan ie wel willen, maar de prestaties van afgelopen jaren zijn niet in z'n voordeel voor een hoog salaris.Wok schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:05:
Ricciardo wil grof betaald krijgen, maar Haas kan dat geld wel beter inzetten. Tenzij Ricciaro genoegen neemt met heel veel minder geld om maar in F1 te kunnen blijven, zie ik het nog niet gebeuren. Ik zet mijn geld op Gio.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Wie zou nog een gok willen nemen met Ricciardo? Sowieso niet voor zijn huidige salaris. Er zal vast een performance clausule in zijn contract staan. Het was ook erbarmelijk, op één race na.Ricciardo was echt een hit or miss coureur, elke win die hij heeft is redelijk opportunistisch geweest. Maar jij, zijn ego zorgde er voor dat ie bij Red Bull weg wilde en toen wilde zijn ego naar Mclaren. Als ie bij Renaul/Alpine was gebleven, was achteraf niet zo slecht geweest.
Ik hoop niet dat ie nog een kans krijgt bij een ander team. Wat moet ie bij Haas? Hij zet zichzelf nu al 2 jaar te kijk, als ie naar Haas gaat..... tsja, kleine kans dat het goed uitpakt, grote kans dat het nog meer drama wordt. Willen die mensen zo graag in de sport blijven ten koste van alles? Why?
Ik denk eerder dat ie een jaartje V8 gaat doen thuis. Voor Indycar zie ik hem niet aan, zou mij in ieder geval hoogstens verbazen.
Eindelijk weer race weekend. Yay. Oja, Spa circuit is wéér verkracht. Ze weten toch elke keer weer de foute beslissingen te maken in mijn ogen.
Ik hoop niet dat ie nog een kans krijgt bij een ander team. Wat moet ie bij Haas? Hij zet zichzelf nu al 2 jaar te kijk, als ie naar Haas gaat..... tsja, kleine kans dat het goed uitpakt, grote kans dat het nog meer drama wordt. Willen die mensen zo graag in de sport blijven ten koste van alles? Why?
Ik denk eerder dat ie een jaartje V8 gaat doen thuis. Voor Indycar zie ik hem niet aan, zou mij in ieder geval hoogstens verbazen.
Eindelijk weer race weekend. Yay. Oja, Spa circuit is wéér verkracht. Ze weten toch elke keer weer de foute beslissingen te maken in mijn ogen.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ricciardo is wat mij betreft klaar, die heeft genoeg kansen gehad. Maak maar ruimte voor nieuw talent. En serieus, Hulkenberg? Is die niet wat te oud voor een rentree in de F1? Hij is niet van het kaliber Alonso ofzo
Vaak bu'j te bang!
Het is maar een vermoeden maar denk niet dat Ricciardo nog echt moet rijden voor het geldRobertMe schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:48:
[...]
Dus in 2023 hoeft hij niet te rijden voor het geld.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Kun je je dat voorstellen, eerst het huidige silly season waarbij het vooral om te plaatsen rookies gaat, en dan aan het eind van het seizoen nog eens omdat een top stoeltje vrij komtWok schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:45:
Ferrari:
- LeClerc
- Sainz
Red Bull:
- Verstappen
- Perez
Mercedes:
- Hamilton - Als er geen verdere progressie wordt geboekt (lees: geen overwinning), dan zie ik het nog gebeuren dat Hamilton stopt (een soort van omgekeerd Rosbergje). Dan krijgen we eind dit jaar nóg een silly season
- Russell
McLaren:
- Norris
AlphaTauri:
- Gasly
Alpine:
- Ocon
- ? - Tja, wie?
Aston Martin:
- Alonso
- Stroll
Alfa Romeo:
- Bottas
Williams:
- Albon
Haas:
- Magnussen
(en dan Ocon van Alpine naar Mercedes zeker
Als het aan Vasseur lag had Zhou al bijgetekend voor volgend jaar, Zhou haalt Q3’s en heeft de verwachtingen meer dan waar gemaakt. Dat hij nog niet heeft verlengd is dus een teken dat hij wellicht kansen heeft bij een beter team, in dit geval inderdaad Alpine.Transportman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:30:
[...]
Mijn voorspelling: Zhou naar Alpine (hij is een voormalig Alpine junior), wat bij Alfa Romeo een plek vrij maakt voor Pourchaire als Sauber junior. Hij laat ook goede dingen zien in de F3 en F2 (heeft ook de benodigde superlicentie punten al), gaat voor AR een aantal FP1 sessies doen, en Vasseur heeft zich zeer positief over hem uitgelaten, ik zie het wel gebeuren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ze komen met elke race weer dichterbij, mag dit seizoen wel deels uitgespeeld zijn, maar denk dat ze langzaam weer met de top2 meerijden waardoor hij zn 'still i rise' kan doen.AvK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:54:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
denk dat zijn manager prma zaken heeft gedaan voor hem. toch een van de best betaalde drivers geworden zonder een WK. ik hoop wel dat hij een plekje vind. mclaren bleek geen match, dat heb je wel eens, zo was mijn vorige werkgever ook geen succes (en na 4mnd ontslag genomen).Kenhas schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:57:
[...]
Het is maar een vermoeden maar denk niet dat Ricciardo nog echt moet rijden voor het geld
@AvK persoonlijk verwacht ik dat mercedes vanaf volgend seizoen weer 'gewoon' de nummer 1 is.
[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 25-08-2022 09:38 ]
McLaren heeft Ricciardo het aanbod gedaan om in andere race klasses zoals Formule E en Indycar waar McLaren actief is te rijden, maar die optie heeft hij niet genomen.siggy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:45:
Wie zou nog een gok willen nemen met Ricciardo? Sowieso niet voor zijn huidige salaris. Er zal vast een performance clausule in zijn contract staan. Het was ook erbarmelijk, op één race na.Ricciardo was echt een hit or miss coureur, elke win die hij heeft is redelijk opportunistisch geweest. Maar jij, zijn ego zorgde er voor dat ie bij Red Bull weg wilde en toen wilde zijn ego naar Mclaren. Als ie bij Renaul/Alpine was gebleven, was achteraf niet zo slecht geweest.
Volgens mij is ie dol op de States toch? Misschien kan ie zn geluk beproeven in de Indycar ofzo.siggy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:45:
F1 lijkt wel klaar te zijn ja.
Grappig. Of Ricciardo wilt niks meer met Mclaren te maken hebben of hij gaat serieus naar een achterhoede team, wat ze altijd schreeuwen wat ze nooit zouden doen. Terug naar Alpine is ook een zwaktebod, Haas is niet serieus te nemen voor een Ricciardo.Chocoball schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:48:
[...]
McLaren heeft Ricciardo het aanbod gedaan om in andere race klasses zoals Formule E en Indycar waar McLaren actief is te rijden, maar die optie heeft hij niet genomen.
Andrettit wilt in de VS nieuwe faciliteiten bouwen, waarschijnlijk een poging om wat meer aanzien te krijgen in de F1. Ik heb liever een Andretti in de F1 dan een Porsche en Audi. Andrettit ís Indycar/F1. Dat gedoe met een verlaging in inkomsten vind ik zo sneu. Teams runnen met een budget van half miljard tot voor kort, en nu zeuren dat als een team erbij komt dat ze te weinig gaan verdienen.
Wat is er verkracht dan aan Spa? Je keek naar Spa vanwege dat mooie oude witte huis bovenop Radilion?siggy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:45:
Het circuit zelf, de lijntjes, is nog identiek aan voorgaande jaren. Alleen de uitloopstroken en zo hebben ze verbreed bij Eau Rougue en Radilion, voor de rest is er niks veranderd.
En ja die camera onderin Eau Rougue tegen het asfalt aan leverde mooie beelden op, en die vangrail is nu verder terug gezet waardoor de camera niet meer zo kort bij kan. Maarja, daar zal het racen niet minder van worden.,
Volgens mij zijn het officieel niet de teams met een (ex) budget van een half miljard, die voor zichzelf, klagen over de busget stuffsiggy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:00:
Teams runnen met een budget van half miljard tot voor kort, en nu zeuren dat als een team erbij komt dat ze te weinig gaan verdienen.
Andretti los als team is geen reden om meteen Ja te zeggen.siggy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:00:
[...]
Andrettit wilt in de VS nieuwe faciliteiten bouwen, waarschijnlijk een poging om wat meer aanzien te krijgen in de F1. Ik heb liever een Andretti in de F1 dan een Porsche en Audi. Andrettit ís Indycar/F1. Dat gedoe met een verlaging in inkomsten vind ik zo sneu. Teams runnen met een budget van half miljard tot voor kort, en nu zeuren dat als een team erbij komt dat ze te weinig gaan verdienen.
De combinatie van Andretti en laten we zeggen General Motors als motorleverancier heeft wel meerwaarde.
Zijn weer enkele bochten nog minder bochtig geworden, belangrijkste stukje eau rouge heeft geen grindbak en de grindbakken op weg naar eau rouge neemt de hele sfeer weg. Sinds de mid 90 is Spa zodanig veranderd, en niet ten goede. De bus stop compleet weg naar een standaard chicane. Alles lijkt steeds meer op elkaar, alles wat het uniek maakt is bijna weg. En vooral het steeds sneller maken van een circuit is gwoon absurd.RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:07:
[...]
Wat is er verkracht dan aan Spa? Je keek naar Spa vanwege dat mooie oude witte huis bovenop Radilion?
Het circuit zelf, de lijntjes, is nog identiek aan voorgaande jaren. Alleen de uitloopstroken en zo hebben ze verbreed bij Eau Rougue en Radilion, voor de rest is er niks veranderd.
En ja die camera onderin Eau Rougue tegen het asfalt aan leverde mooie beelden op, en die vangrail is nu verder terug gezet waardoor de camera niet meer zo kort bij kan. Maarja, daar zal het racen niet minder van worden.,
Nou, Wolff was anders behoorlijke vocaal over zijn standpunt om Andretti niet toe te laten, maar wel de meerwaarde zag van Audi & Porsche.RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:13:
[...]
Volgens mij zijn het officieel niet de teams met een (ex) budget van een half miljard, die voor zichzelf, klagen over de busget stuffHorner is wel mondig over budget / FOM verdeling, maar doet dat wel in de context van de teams die minder te besteden hebben (AlphaTauri?
). Horner zegt niet dat het Red Bull hard zal raken als ze een paar miljoen minder krijgen.
Want? We weten allemaal hoe autofabrikanten met de 'sport' omgaan als het financieel tegenzit. Blijkbaar wilt de F1 niet leren... Dit is gewoon de volgende setup dat er weer een exodus komt van fabrikanten die F1 als bijzaak zien. En de volgende crisis zit er al aan te komen, dus binnen een jaar of 2-3 vertrekken de fabrikanten, behalve Ferrari, wéér met de staart tussen de benen.D-dark schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:18:
[...]
Andretti los als team is geen reden om meteen Ja te zeggen.
De combinatie van Andretti en laten we zeggen General Motors als motorleverancier heeft wel meerwaarde.
Dan heeft een autosportfamilie als Andretti veel meer meerwaarde. Maar als ze nu al met de nek worden aangekeken om de meest bizarre redenen, tsja.....
[ Voor 33% gewijzigd door siggy op 25-08-2022 10:23 ]
De team manager van een Duits team dat meer Duitse teams wel ziet zitten maar een Amerikaans team niet..
Natuurlijk zijn dat geen extra Duitse teams maar gaat het "ten koste" van bestaande teams
Overigens lijkt mij dat met de huidige focus van F1 op de VS het bijna niet anders kan dan Andretti toe te laten. Wat mij betreft is meer teams ook alleen maar mooi. Meer zitjes, meer kans om wat uitblinkers te zien, meer kans op innovatie doordat iemand net even wat anders bedenkt.
Natuurlijk zijn dat geen extra Duitse teams maar gaat het "ten koste" van bestaande teams
Overigens lijkt mij dat met de huidige focus van F1 op de VS het bijna niet anders kan dan Andretti toe te laten. Wat mij betreft is meer teams ook alleen maar mooi. Meer zitjes, meer kans om wat uitblinkers te zien, meer kans op innovatie doordat iemand net even wat anders bedenkt.
[ Voor 10% gewijzigd door flessuh op 25-08-2022 10:33 ]
Wanneer is dit allemaal gebeurd joh? In ieder geval niet in het afgelopen jaarsiggy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:18:
[...]
Zijn weer enkele bochten nog minder bochtig geworden, belangrijkste stukje eau rouge heeft geen grindbak en de grindbakken op weg naar eau rouge neemt de hele sfeer weg.

De mid 90s is echt heel lang geleden, dat weet je he? Zo'n 30 jaar. De laatste layoutwijziging is alweer 15 jaar oud.Sinds de mid 90 is Spa zodanig veranderd, en niet ten goede.
[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 25-08-2022 10:36 ]
Hmm, met het nieuwe motoren reglement is de MGU-H juist geschrapt.siggy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:20:
[...]
Want? We weten allemaal hoe autofabrikanten met de 'sport' omgaan als het financieel tegenzit. Blijkbaar wilt de F1 niet leren... Dit is gewoon de volgende setup dat er weer een exodus komt van fabrikanten die F1 als bijzaak zien. En de volgende crisis zit er al aan te komen, dus binnen een jaar of 2-3 vertrekken de fabrikanten, behalve Ferrari, wéér met de staart tussen de benen.
Dan heeft een autosportfamilie als Andretti veel meer meerwaarde. Maar als ze nu al met de nek worden aangekeken om de meest bizarre redenen, tsja.....
Dat is de hoofdreden dat Porsche en Audi nu instappen en dan neem ik Honda, Hyundai nog niet mee
Ik ga niet ontkennen dat Andretti een naam met historie is.
Zeker ook potentie heeft als all American Team.
Maar dat ze nu de partij zijn die het hardste roepen is geen reden om meteen Ja te zeggen.
Het laatste wat de formule 1 nodig heeft is nog meer teams met de Haas formule.
De naam Andretti met GM heeft toegevoegde waarde en als ze 2 jaar eerder instromen om ervaring optedoen dan zeker.
Dit weekend een soort van judgement day met hun “lobby-regels”. Geen rugklachten meer en meteen aanhaken bij FER en RBR, dan weet je genoeg… Mocht het kwartje daardoor juist de andere kant op vallen, zie ik hem nog meer wegzakken qua “still we rise”SinergyX schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:37:
[...]
Ze komen met elke race weer dichterbij, mag dit seizoen wel deels uitgespeeld zijn, maar denk dat ze langzaam weer met de top2 meerijden waardoor hij zn 'still i rise' kan doen.
Mijn boefje is liev!
Wat is er minder bochtig geworden dan? De layout is toch verder zelfde gebleven? Voor zover ik begreep zijn alleen de uitloopstroken gewijzigd. En is het heel erg dat de busstop weg is? Ik vind Spa een geweldig circuit, maar de busstop vond ik verder nooit zo bijzonder, dus wat is er zo erg aan dat het nu een enkele chicane is ipv een dubbele?siggy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:18:
[...]
Zijn weer enkele bochten nog minder bochtig geworden, belangrijkste stukje eau rouge heeft geen grindbak en de grindbakken op weg naar eau rouge neemt de hele sfeer weg. Sinds de mid 90 is Spa zodanig veranderd, en niet ten goede. De bus stop compleet weg naar een standaard chicane. Alles lijkt steeds meer op elkaar, alles wat het uniek maakt is bijna weg. En vooral het steeds sneller maken van een circuit is gwoon absurd.
Domenicali (FOM) heeft in Spa wederom herhaald waarom zij geen toegevoegde waarde zien in een 11e team op de grid zoals die van Andretti maar elke motorfabrikant met een team juigen ze toe?siggy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:00:
[...]
Grappig. Of Ricciardo wilt niks meer met Mclaren te maken hebben of hij gaat serieus naar een achterhoede team, wat ze altijd schreeuwen wat ze nooit zouden doen. Terug naar Alpine is ook een zwaktebod, Haas is niet serieus te nemen voor een Ricciardo.
Aangezien Honda graag terug wil in de Formule 1 en Andretti wil instappen dan zou ik zeggen dat ze hun krachten moeten bundelen net als in Indycar.
Tja. Zak Brown heeft dit seizoen ook meerder maals openlijk gezegd dat Ricciardo betere resultaten moet boeken. Waarop Ricciardo dan in interviews zei: "Ja, het team heeft gelijk". Maar zijn resultaten werden niet beter, en dan ben je dus exit.DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:41:
[...]
Yep, maar hoe zit het dan met Redbull? Of bedoel je na 2026 met nieuwe motor regulation?Chocoball schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:54:
[...]
Domenicali (FOM) heeft in Spa wederom herhaald waarom zij geen toegevoegde waarde zien in een 11e team op de grid zoals die van Andretti maar elke motorfabrikant met een team juigen ze toe?
Aangezien Honda graag terug wil in de Formule 1 en Andretti wil instappen dan zou ik zeggen dat ze hun krachten moeten bundelen net als in Indycar.
Redbull, AT, en wellicht Sauber met Porsche-Audi motor en dus Andretti met Honda.
Plausibel.
Life is too short to drive boring cars
Andretti gebruikt al Honda in de Indycar series, dus dat zou ik eerder verwachten. Of de terugkeer van Ford (evt met Cosworth) in de F1 zou ik ook wel leuk vinden. FIA kan dan niet beweren dat ze niets toevoegen.D-dark schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:18:
[...]
Andretti los als team is geen reden om meteen Ja te zeggen.
Dit zal voor mij in ieder geval geen gemis zijn https://nos.nl/artikel/24...nder-historie-niet-genoeg
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Honda wil in 2026 opnieuw in de Formule 1 stappen. Kan zeer waarschijnlijk Red Bull Racing niet overnemen en AlphaTauri willen ze liever niet. Andretti wil in 2024 instappen en Honda zou de huidige V6 hybride motor kunnen leveren. Alleen het verhaal wil dat Andretti met Alpine/ Renault wil instappen. Als Andretti graag wil instappen maar niet kan omdat FOM liever motorfabrikanten heeft en Honda mag wel, dan zou je zeggen dat die 2 elkaar moeten zien te vinden.SirLct schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:52:
[...]
Yep, maar hoe zit het dan met Redbull? Of bedoel je na 2026 met nieuwe motor regulation?
Redbull, AT, en wellicht Sauber met Porsche-Audi motor en dus Andretti met Honda.
Plausibel.
De vraag is alleen of nieuwe teams (fabrikant of klant) voor 2026 kunnen instappen of pas vanaf 2026?
Hoe zou Andretti dat überhaupt moeten gaan fixen als "all American team"? No way dat die een F1 team in Amerika krijgt opgezet. Het is volgens mij al nadelig dat Sauber, Ferrari en AlphaTauri niet in Engeland zitten. Hoe wil een team als Andretti dan even een fabriek in Amerika gaan opzetten? Dat is gewoon onmogelijk, met auto's die tussen de races terug moeten/gaan naar de fabriek. Nog los van het feit dat DHL alleen rijzen buiten Europa sponsort. Als Andretti in Amerika gaat zitten mag hij alle vracht vluchten uit Amerika naar Europa uit eigen zak betalen.
Wat je ook ziet bij Toyota, die volledig nieuw vanaf de grond instapte. Maar daarvoor wel de boel, ik meen in Duitsland, opzette (in ieder geval in Europa dus). Honda tel ik niet mee, want dat was overname van Brackly
Als Andretti instapt zal dat dus zeer waarschijnlijk "gewoon" een Europees team worden. Alleen dan het tweede team met een Amerikaanse naam er op. En dan is het een team om aan te sluiten in het rijtje Williams, Sauber, Jordan (, Minardi?). Iemand die (veel) geld heeft en een F1 team wilt beginnen voor de lol. En vroeger kon dat nog wel. Maar nu niet meer met alle kosten die er bij komen kijken, de grote van de teams (paar honderd man op de loonlijst), steeds meer dingen die verboden zijn om in te kopen, etc.. Dus dan krijg je zoals iemand al schreef gewoon een Haas erbij. Auto door iemand anders laten maken, zelf een fabriekje in Europa neer zetten en klaar.
Niet dat we dan meteen veel meer vertrouwen moeten hebben in een autofabrikant die instapt (zie Honda time and again, zie Toyota). Maar die zullen wel eerder hun eigen operatie opzetten.
Maarja, als ze dan stoppen wordt dat net zo makkelijk gesloten (zie een Manor dat waarschijnlijk voor een appel en een ei gekocht kon worden maar gewoon over was en niemand met die faciliteiten verder is gegaan).
Wat je ook ziet bij Toyota, die volledig nieuw vanaf de grond instapte. Maar daarvoor wel de boel, ik meen in Duitsland, opzette (in ieder geval in Europa dus). Honda tel ik niet mee, want dat was overname van Brackly
Als Andretti instapt zal dat dus zeer waarschijnlijk "gewoon" een Europees team worden. Alleen dan het tweede team met een Amerikaanse naam er op. En dan is het een team om aan te sluiten in het rijtje Williams, Sauber, Jordan (, Minardi?). Iemand die (veel) geld heeft en een F1 team wilt beginnen voor de lol. En vroeger kon dat nog wel. Maar nu niet meer met alle kosten die er bij komen kijken, de grote van de teams (paar honderd man op de loonlijst), steeds meer dingen die verboden zijn om in te kopen, etc.. Dus dan krijg je zoals iemand al schreef gewoon een Haas erbij. Auto door iemand anders laten maken, zelf een fabriekje in Europa neer zetten en klaar.
Niet dat we dan meteen veel meer vertrouwen moeten hebben in een autofabrikant die instapt (zie Honda time and again, zie Toyota). Maar die zullen wel eerder hun eigen operatie opzetten.
Maarja, als ze dan stoppen wordt dat net zo makkelijk gesloten (zie een Manor dat waarschijnlijk voor een appel en een ei gekocht kon worden maar gewoon over was en niemand met die faciliteiten verder is gegaan).
Ik denk pas in 2026. Zie de "problemen" die Red Bull Powertrains had om als nieuwe motorenfabrikant te worden aangemerkt als ze al eerder met "RBPT" motoren gingen rijden. Een nieuwe motorenfabrikant krijgt meer speling als ze dan instappen.Chocoball schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:14:
De vraag is alleen of nieuwe teams (fabrikant of klant) voor 2026 kunnen instappen of pas vanaf 2026?
Raar hoe zo'n carrière kan lopen. Hij was bij RB een tijdje sneller dan VET en is van alle teamgenoten van Max nog de enige die echt in de buurt kwam.
Sorry maar waar precies komt dat 'feit' vandaan dat Ricciardo grof betaald wil worden? Als puntje bij paaltje komt, doet hij wel water bij de wijn. Ik denk dat Daniel op dat punt meer zal moeten bijleggen tov Alpine dan tov Haas. Hij is nog niet klaar met deze sport. En wij hopelijk na volgend jaar niet met hem. 99.9% zeker dat hij op de grid staat.Wok schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:05:
[...]
Ik hoop het. Wat mij betreft verdient hij dat ook wel; hij doet het niet onaardig voor een rookie in auto die amper in het midfield kan blijven.
[...]
Het geld van Latifi is niet meer (direct) nodig; er is inmiddels directe backing qua kapitaal met Dorilton Capital als eigenaar. Er moet nu resultaat geboekt gaan worden en dat gaat met Latifi niet gebeuren. Persoonlijk ben ik geen 'fan' van De Vries, maar het zou mooi zijn als-ie de kans krijgt (persoonlijk denk ik dat-ie keihard door de mand valt en gigantisch om de oren wordt gereden door Albon)
[...]
Ricciardo wil grof betaald krijgen, maar Haas kan dat geld wel beter inzetten. Tenzij Ricciaro genoegen neemt met heel veel minder geld om maar in F1 te kunnen blijven, zie ik het nog niet gebeuren. Ik zet mijn geld op Gio.
[...]
Dit. Ik kan absoluut waardering opbrengen voor zijn sportieve prestaties, zéker in zijn rookie years, maar dat divagedrag komt me echt m'n strot uit.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Salv schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:13:
Dit zal voor mij in ieder geval geen gemis zijn https://nos.nl/artikel/24...nder-historie-niet-genoeg
Dan mogen ze Monaco van mij ook snel schrappen.Volgens Domenicali is "historie niet genoeg" om een GP te organiseren
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik denk het ook niet dat ze teams voor 2026 toelaten vanwege het concorde agreement wat tot 2025 vastligt. Verder beschikt de FIA niet over een procedure voor nieuwe teams want toen Haas erbij kwam golden er andere regels en die er niet meer zijn.Marc H schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:19:
[...]
Ik denk pas in 2026. Zie de "problemen" die Red Bull Powertrains had om als nieuwe motorenfabrikant te worden aangemerkt als ze al eerder met "RBPT" motoren gingen rijden. Een nieuwe motorenfabrikant krijgt meer speling als ze dan instappen.
Honda zal in 2026 niet als nieuwe motorenfabrikant aangemerkt worden omdat ze nu ook al motoren leveren en volgend jaar weer achter de naam van Red Bull Racing staan als motorleverancier.
Ik zie geen enkele reden (behalve Domenicali c.s.) dat fabrikanten/klanten niet gewoon nu in *kunnen* stappen. Voor teams is er geen enkel issue om nu in te stappen, ze maken nu een auto en lepelen daar in 2026 de nieuwe motor van hun leverancier in. Voor fabrikanten is het niet logisch om nu nog een motor te ontwerpen die maar drie jaar gebruikt wordt en tegelijkertijd al bezig te moeten aan de nieuwe motor voor 2026. Je bent dubbele kosten aan het maken voor een motor die de eerste twee-drie jaar waarschijnlijk nog rommel is, daarna kan je hem direct weggooien en bovendien loop je inderdaad al je voordelen voor 2026 mis tov de andere fabrikanten.Marc H schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:19:
[...]
Ik denk pas in 2026. Zie de "problemen" die Red Bull Powertrains had om als nieuwe motorenfabrikant te worden aangemerkt als ze al eerder met "RBPT" motoren gingen rijden. Een nieuwe motorenfabrikant krijgt meer speling als ze dan instappen.
RBPT rijdt overigens nu gewoon met "RBPT" motoren maar dat is alleen de branding. Dat maakt niets uit dus, zolang ze zelf maar niks maken/leveren. Andretti kan prima met bijv. Honda-motoren gaan rijden, wmb vanaf komend jaar al, zolang niemand dat tegenhoudt. Een paar jaar geleden had je ook tegelijk Tag Heuer- en Renault-motoren op de grid maar die waren gewoon hetzelfde.
Of ie werkelijk grof betaald wil worden laten we maar in het midden, de wortel, om zijn vertrek vanuit Red Bull een stimulans te geven, was toch een smakelijke (als dit waarheid is); https://www.gptoday.net/n...rdo-bij-renault-uitgelektRacing_Reporter schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:33:
Sorry maar waar precies komt dat 'feit' vandaan dat Ricciardo grof betaald wil worden? Als puntje bij paaltje komt, doet hij wel water bij de wijn. Ik denk dat Daniel op dat punt meer zal moeten bijleggen tov Alpine dan tov Haas. Hij is nog niet klaar met deze sport. En wij hopelijk na volgend jaar niet met hem. 99.9% zeker dat hij op de grid staat.
Testing, one, two ...
Domencali (FOM) wil elke sessie behalve vrije training 1 voor iets telt. Nu is het zo dat vrije trainingen interessant zijn voor de ingenieurs en coureurs. Hij wil de volgende F1 Comission vergadering aanpakken om daar over na te denken en of het voor 2023 wel mogelijk is om 6 sprint races te houden.
Ik zie het al voor me...en jij een sticker voor vrije training 2, jij voor vrije training 3. Ohh in het klassement heeft Leclerc al 5 vrije training stickers behaald.
https://the-race.com/form...e-weekend-format-changes/
Ik zie het al voor me...en jij een sticker voor vrije training 2, jij voor vrije training 3. Ohh in het klassement heeft Leclerc al 5 vrije training stickers behaald.

Overdaad schaadt, steeds meer races, steeds meer sessies die ergens voor meetellen, op een gegeven moment is het niet meer normaal te volgen.Chocoball schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:03:
Domencali (FOM) wil elke sessie behalve vrije training 1 voor iets telt. Nu is het zo dat vrije trainingen interessant zijn voor de ingenieurs en coureurs. Hij wil de volgende F1 Comission vergadering aanpakken om daar over na te denken en of het voor 2023 wel mogelijk is om 6 sprint races te houden.
Ik zie het al voor me...en jij een sticker voor vrije training 2, jij voor vrije training 3. Ohh in het klassement heeft Leclerc al 5 vrije training stickers behaald.![]()
Eens.Transportman schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:06:
[...]
Overdaad schaadt, steeds meer races, steeds meer sessies die ergens voor meetellen, op een gegeven moment is het niet meer normaal te volgen.
Hetzelfde nu bij MotoGP, daar willen ze volgend jaar ook naar sprint races op zaterdag. Meer =/= beter.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Hoop niet dat we die kant op gaan. Het is aan de ene kant best leuk dat ze maar 1 FP hebben om de auto af te stellen en je dus wat vaker ziet dat teams er compleet naast zitten en het dus slecht doen. Het is echter wel een beetje gemaakte spanning. Ik zie liever dat alleen de race ergens om gaat, maar dat zal wel ouderwets zijn ofzo.Chocoball schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:03:
Ik zie het al voor me...en jij een sticker voor vrije training 2, jij voor vrije training 3. Ohh in het klassement heeft Leclerc al 5 vrije training stickers behaald.![]()
Wat mij betreft mogen alle sprint races ook weer verdwijnen. Geef dan maar punten voor de gewone kwalificatie, dan doen de auto's die normaliter achteraan moeten starten door nieuwe onderdelen ook gewoon mee (ipv 1 rondje om een tijd te zetten en daarna lekker in de pitbox blijven).
we zijn toch al die kant op aan het gaan; driver of the day (who gives a fck?)chevsticks schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:10:
[...]
Hoop niet dat we die kant op gaan. Het is aan de ene kant best leuk dat ze maar 1 FP hebben om de auto af te stellen en je dus wat vaker ziet dat teams er compleet naast zitten en het dus slecht doen. Het is echter wel een beetje gemaakte spanning. Ik zie liever dat alleen de race ergens om gaat, maar dat zal wel ouderwets zijn ofzo.
Wat mij betreft mogen alle sprint races ook weer verdwijnen. Geef dan maar punten voor de gewone kwalificatie, dan doen de auto's die normaliter achteraan moeten starten door nieuwe onderdelen ook gewoon mee (ipv 1 rondje om een tijd te zetten en daarna lekker in de pitbox blijven).
Mee eens, de hele sport is heel erg veramerikaanst. Nog even en we gaan straks de race opdelen in sessies net als bij de Nascarhimlims_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:12:
[...]
we zijn toch al die kant op aan het gaan; driver of the day (who gives a fck?)

Zit ook te wachten op het moment dat ze overal reclameblokken tussen gooien net als bij de Indycar.
Tsja, hij was sneller dan Vettel die weg wilde. En Gasly en Albon reden ook in een prut auto dus niet zo gek dat die semi rookies in die auto Verstappen niet bij konden houden. Waarbij Verstappen het ook gewoon een prut auto noemde.Franco10 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:27:
Raar hoe zo'n carrière kan lopen. Hij was bij RB een tijdje sneller dan VET en is van alle teamgenoten van Max nog de enige die echt in de buurt kwam.
En Perez nu, tsja. Misschien is Ricciardo beter, misschien niet. Met 8 overwinningen voor Ricciardo waarvan dan 7 bij Red Bull, en dan ook nog wat aparte races erbij (zoals Baku 2017) kun je nu ook niet van de crème de la crème spreken. Ricciardo staat op de baan alleen bekend om zijn divebombs, die in die Red Bull konden. Bij Renault en McLaren kon die dat niet, mist die de snelheid, en is in ieder geval de hype over.
Fanboost erbij want dan is de fan nog meer betrokken dan met Driver of the Day.chevsticks schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:16:
[...]
Mee eens, de hele sport is heel erg veramerikaanst. Nog even en we gaan straks de race opdelen in sessies net als bij de Nascar).
Zit ook te wachten op het moment dat ze overal reclameblokken tussen gooien net als bij de Indycar.
Je doet mij denken aan RTL vroeger, picture in picture dat er eindelijk wat gebeurt in de race maar ik moet naar een Unilever reclame kijken.
[ Voor 13% gewijzigd door Chocoball op 25-08-2022 13:19 ]
Fanboost, je bent me net voor!Chocoball schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:18:
Fanboost erbij want dan is de fan nog meer betrokken dan met Driver of the Day.
Je doet mij denken aan RTL vroeger, picture in picture dat er eindelijk wat gebeurt in de race maar ik moet naar een Unilever reclame kijken.
En krijgen we dan ook zo'n andere boost die FE heeft? Dat je over zo'n strookje moet rijden welke niet op de lijn ligt en dan krijgt je moar powah!
Overigens is reclame een keuze van de zender, niet van de FOM. Vroeger keek ik via RTL Duitsland en die hadden ook reclame. Indycar en Nascar hebben reclame in Amerika, maar als je via Ziggo kijkt heb je geen reclame.
Oh god jaChocoball schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:18:
[...]
Fanboost erbij want dan is de fan nog meer betrokken dan met Driver of the Day.

Helemaal geen vrije trainingen meer! Alleen maar de data van het hele gescande circuit.. laat ze maar zien wie het beste is in simulaties in de fabriek.chevsticks schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:10:
[...]
Het is aan de ene kant best leuk dat ze maar 1 FP hebben om de auto af te stellen en je dus wat vaker ziet dat teams er compleet naast zitten en het dus slecht doen. Het is echter wel een beetje gemaakte spanning. Ik zie liever dat alleen de race ergens om gaat, maar dat zal wel ouderwets zijn ofzo.
Zonder gekheid..daar komt het nu al een beetje op neer. Het team dat de correlatie het beste voor elkaar heeft, heeft weinig echte track time nodig om tot een goede of zelfs de optimale setup te komen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ik snap best dat sommige bonden hun sport aantrekkelijker willen maken. Ik weet bijv. dat tennis hier erg veel last van heeft. Oude kijkers sterven langzaam af en de jeugd vind tennis te langdradig en haakt niet echt aan.\
Ik kan mij indenken dat de komende generatie jongeren de F1 ook niet zal adapteren omdat ze naar auto's kijken welke 1.5 uur rondjes rijden. Volgens mij heeft F1 daar nu alleen nog geen last van, dus ze moeten het ook niet te gek maken.
Tevens heb je altijd hype supporters/periodes, als Max zou stoppen met F1 haakt in Nederland waarschijnlijk 50% af en nog eens 50% afvloei in de jaren daarna. In Duitsland is dit ook, daar is de sport echt veel minder populair the general audience dan tijdens de tijd van Schumacher en Vettel. En als Andretti zou komen met 2 USA coureurs, dan krijg je in Amerika automatisch een grotere hype.
Ik kan mij indenken dat de komende generatie jongeren de F1 ook niet zal adapteren omdat ze naar auto's kijken welke 1.5 uur rondjes rijden. Volgens mij heeft F1 daar nu alleen nog geen last van, dus ze moeten het ook niet te gek maken.
Tevens heb je altijd hype supporters/periodes, als Max zou stoppen met F1 haakt in Nederland waarschijnlijk 50% af en nog eens 50% afvloei in de jaren daarna. In Duitsland is dit ook, daar is de sport echt veel minder populair the general audience dan tijdens de tijd van Schumacher en Vettel. En als Andretti zou komen met 2 USA coureurs, dan krijg je in Amerika automatisch een grotere hype.
Dat noemen zij " roemloos ten onder gaan"... Jammer, ik had het Ric wel gegund.RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:18:
[...]
Tsja, hij was sneller dan Vettel die weg wilde. En Gasly en Albon reden ook in een prut auto dus niet zo gek dat die semi rookies in die auto Verstappen niet bij konden houden. Waarbij Verstappen het ook gewoon een prut auto noemde.
En Perez nu, tsja. Misschien is Ricciardo beter, misschien niet. Met 8 overwinningen voor Ricciardo waarvan dan 7 bij Red Bull, en dan ook nog wat aparte races erbij (zoals Baku 2017) kun je nu ook niet van de crème de la crème spreken. Ricciardo staat op de baan alleen bekend om zijn divebombs, die in die Red Bull konden. Bij Renault en McLaren kon die dat niet, mist die de snelheid, en is in ieder geval de hype over.
Ik blijf het een aardige en sympathieke gozert vinden.
Dat komt ook mede doordat de F1 niet meer op het reguliere ZDF kanaal is te zien.TheBrut3 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:34:
DHL Fastest pitstop awardTheBrut3 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:22:
Overigens is reclame een keuze van de zender, niet van de FOM. Vroeger keek ik via RTL Duitsland en die hadden ook reclame. Indycar en Nascar hebben reclame in Amerika, maar als je via Ziggo kijkt heb je geen reclame.
DHL Fastest lap award
Pirelli Pole Position
<Crypto dinges> nr of overtakes
Tyre life powered by AWS
Overtake prediction powered by AWS
Op YouTube "Aramco rise of the rookie" reeks
Die reclame komt echt van de TV zender af ja
Edit:
Ja, ik weet dat er vroeger nogal vaker met PbP gewerkt werd met groot reclame en klein de race.
Maar de hoeveelheid reclame bij F1 zelf is toch ook wel flink toegenomen.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 25-08-2022 13:42 ]
Deze 2 pleiten overigens zelden voor AWSRobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:41:
[...]
Tyre life powered by AWS
Overtake prediction powered by AWS
Heb je dan wel al eens een bezorger van DHL binnen 5 seconden 4 wielen zien wisselen?JEightyFive schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:42:
[...]
Deze 2 pleiten overigens zelden voor AWS
Ja, door heel snel in een ander busje te stappen?RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:44:
[...]
Heb je dan wel al eens een bezorger van DHL binnen 5 seconden 4 wielen zien wisselen?
Dan kunnen ze beter Formule E sponsoren.Illegal_Alien schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:51:
[...]
Ja, door heel snel in een ander busje te stappen?
Of doen die niet meer van auto wisselen omdat de accus te klein zijn?
Nee, ze weten wel altijd met 1,82 seconden na aanbellen weer weg te zijnRobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:44:
[...]
Heb je dan wel al eens een bezorger van DHL binnen 5 seconden 4 wielen zien wisselen?
Daar werd deze week in een podcast aan gerefereerd, maar zoals ik het begreep tegenwoordig niet meer.RobertMe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:53:
[...]
Dan kunnen ze beter Formule E sponsoren.
Of doen die niet meer van auto wisselen omdat de accus te klein zijn?
Ze hebben nog wel een Mario boostpad.
Wat betreft Ricciardo.... tja denk dat hij het voornamelijk aan zichzelf te danken heeft. Ik vind het een soort van career suicide. Ik snapte zijn beweegredenen wel, maar niet dat hij naar Renault ging. Ik zie hem nog wel weer bij Alpine opduiken. Ik meende ergens gelezen te hebben dat die nog wel weer interesse in hem hadden.
[ Voor 9% gewijzigd door Senaxx op 25-08-2022 13:57 ]
Hij is toch onder mooie verhaaltjes binnengehaald? Renault had de meeste waanzinnige motoren gebouwd en een goede auto waarmee zij RedBull zouden overtreffen....volgens cyril abiteboul.Senaxx schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:56:
[...]
Daar werd deze week in een podcast aan gerefereerd, maar zoals ik het begreep tegenwoordig niet meer.
Ze hebben nog wel een Mario boostpad.
Wat betreft Ricciardo.... tja denk dat hij het voornamelijk aan zichzelf te danken heeft. Ik vind het een soort van career suicide. Ik snapte zijn beweegredenen wel, maar niet dat hij naar Renault ging. Ik zie hem nog wel weer bij Alpine opduiken. Ik meende ergens gelezen te hebben dat die nog wel weer interesse in hem hadden.
De werkelijk was dat Renault RedBull wilde verzwakken door een goede rijder weg te halen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics