De vraag is wel een beetje of het nog reëel is van Alonso om te verwachten dat hij een tweejarig contract krijgt en of het terecht is om zich 'genaaid' te voelen (als hij dat al doet). Gezien zijn leeftijd, en hoe hij de afgelopen paar jaar presteert, mag hij in zijn handen wrijven met een tweejarig contract bij AM maar ik denk niet dat hij daar nog potten gaat breken. In dat opzicht kan hij beter plaats maken voor jong talent want nu zit hij er vooral voor zichzelf.siggy schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:32:
[...]
En kijk naar Alonso, hij voelt zich genaaid en dan is die loyaliteit aan het team wat hem weer een kans gaf in de F1 meteen weg.
Klaar voor Ricciardo bij McLaren.
McLaren has communicated to Daniel Ricciardo that it intends to replace him with Oscar Piastri in #F1 next season.
— Motorsport.com (@Motorsport) 5 augustus 2022
Full story with all the latest developments: https://t.co/WypyIoEue5
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En welke coureur in het huidige veld zit er niet vooral voor zichzelf?Jorick schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:18:
[...]
De vraag is wel een beetje of het nog reëel is van Alonso om te verwachten dat hij een tweejarig contract krijgt en of het terecht is om zich 'genaaid' te voelen (als hij dat al doet). Gezien zijn leeftijd, en hoe hij de afgelopen paar jaar presteert, mag hij in zijn handen wrijven met een tweejarig contract bij AM maar ik denk niet dat hij daar nog potten gaat breken. In dat opzicht kan hij beter plaats maken voor jong talent want nu zit hij er vooral voor zichzelf.
Waar rook is, is vuur. 1+1=2. Lijkt me inderdaad klaar voor Ricciardo.
De vraag is of er nog een ander plekje voor hem is. Wat mij betreft is het voor hem gewoon helemaal klaar in F1. Hij heeft na Red Bull nooit meer zijn niveau gehaald en in ook in de nieuwe regels wordt hij door Norris niet minder dan gedeklasseerd. Het is een likeable gast, maar qua prestaties zal ik hem niet missen.
[ Voor 32% gewijzigd door Muse op 05-08-2022 13:26 ]
Op zich allemaal wel maar ik bedoel meer dat hij bij AM vrijwel zeker geen aanspraak gaat maken op WDC of WCC en dat was wel een van de grootste motivaties voor hem om terug te keren in de F1.Muse schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:21:
[...]
En welke coureur in het huidige veld zit er niet vooral voor zichzelf?
What's your name again...Graft schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:09:
[...]
Dan mag deze niet ontbreken. Erg sterk weer.![]()
[YouTube: F1 Teams Summer Break Evaluation]
"When you grow up your heart dies"
Wauw, ondanks dat je hem van mijlenver zag aankomen, toch wel schokkend.
Van 'one of the hottest properties', naar zoekend naar een stoeltje, en dat lijkt geen best stoeltje te worden, als het al lukt.
Van 'one of the hottest properties', naar zoekend naar een stoeltje, en dat lijkt geen best stoeltje te worden, als het al lukt.
RIC na RB is een glijdende schaal naar beneden en rijdt geen deuk in een pakje boter meer. Dus prima als hij weggaat en een vers talent het mag proberen.
Ben ondertussen wel heel benieuwd naar wat een Piastri klaar kan maken.
Als personality zal ik hem dan weer wel missen.
ps: Ik had destijds eigenlijk niet verwacht dat hij weg zou gaan bij RB. Had hem meer 'wilskracht/winnaarsmentaliteit' toegedacht.
Ben ondertussen wel heel benieuwd naar wat een Piastri klaar kan maken.
Als personality zal ik hem dan weer wel missen.
ps: Ik had destijds eigenlijk niet verwacht dat hij weg zou gaan bij RB. Had hem meer 'wilskracht/winnaarsmentaliteit' toegedacht.
[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 05-08-2022 13:48 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Tja, als hij bij RB was gebleven had hij wss de sterren van de hemel gereden. Hij heeft gewoon (meerdere) foute keuzes gemaakt.albino71 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:39:
Wauw, ondanks dat je hem van mijlenver zag aankomen, toch wel schokkend.
Vaak bu'j te bang!
Je kunt je afvragen of Helmut nog een keertje met Daniel om tafel gaat zitten. Ricciardo is toch de coureur die qua rijstijl het dichtste bij Max in de buurt kwam met dezelfde wagen.
Nah, ik denk dat hij door Max vernederd zou zijn uiteindelijk. Ook niet best voor je zelfvertrouwen.-tom-562 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:49:
[...]
Tja, als hij bij RB was gebleven had hij wss de sterren van de hemel gereden. Hij heeft gewoon (meerdere) foute keuzes gemaakt.
Ik denk dat hij maar eens een afweging moet maken. Tweede viool spelen voor in het veld en af en toe een overwinning meepakken of blijven aanmodderen in het middenveld en soms ook nog achterin het veld. Bij de eerste optie komt hij nog wel eens voor in de historie bij de tweede optie raakt hij in de vergetelheid.albino71 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:55:
[...]
Nah, ik denk dat hij door Max vernederd zou zijn uiteindelijk. Ook niet best voor je zelfvertrouwen.
[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 05-08-2022 13:57 ]
Even buiten Ric, Norris/Piastri zal toch ook een zeer bijzonder seizoen worden, krijg je dan 2 van die giechelende kids op TV? 
Maar RBR zal het niet meer worden, of Perez moet een absoluut kut seizoen gaan krijgen, misschien is het gewoon eens tijd om dan maar te stoppen.
Maar RBR zal het niet meer worden, of Perez moet een absoluut kut seizoen gaan krijgen, misschien is het gewoon eens tijd om dan maar te stoppen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik vind zelf dat Alonso zowel op- als naast de baan nog zeker recht heeft om in de F1 rond te rijden. Zonder DNF's zou hij meer punten hebben dan Ocon en in de kwalificatie is hij meestal sneller.Jorick schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:27:
[...]
Op zich allemaal wel maar ik bedoel meer dat hij bij AM vrijwel zeker geen aanspraak gaat maken op WDC of WCC en dat was wel een van de grootste motivaties voor hem om terug te keren in de F1.
Tsja.sjaool schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:55:
Je kunt je afvragen of Helmut nog een keertje met Daniel om tafel gaat zitten. Ricciardo is toch de coureur die qua rijstijl het dichtste bij Max in de buurt kwam met dezelfde wagen.
Perez doet het adequaat en schat ik qua intelligentie iets hoger in.
Die weet dat het beter is om 2e rijder bij een goed team te zijn.
Ricciardo die wordt daardoor totaal geknakt.
Ik vind Ric als persoon echt geweldig. Echter denk ik absoluut niet (meer) dat hij het beter dan Perez zou doen.
Het blijft een vloek, teammaat van Verstappen zijn.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ric gewoon naar alpine voor een jaartje en dan exit f1.
Hij maakte zelf de keuze om er weg te gaan, het is koffiedik kijken om te weten hoe hij had gepresteerd in de jaren erop bij RBR, zelfs als hij 2de rijder was geworden (Gasley en Albon konden het ook niet, dacht dat 2020 seizoen Ric zelfs nog voor Albon zat).ArthurMorgan schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:03:
Ik vind Ric als persoon echt geweldig. Echter denk ik absoluut niet (meer) dat hij het beter dan Perez zou doen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Alleen zijn de ground effect wagens van nu wel anders dan de Red Bulls waar Daniel in reed, dus of dat nu zoden aan de dijk zet?sjaool schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:55:
Het is geen vloek, het is gewoon voor een team rijden die geen prioriteit aan jouw rijstijl geeft. Die auto wordt gewoon om Max heen gebouwd en de 2e rijder moet er maar mee overweg kunnen.ArthurMorgan schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:03:
Nou einde Ricciardo, slechtst bwaarde geheim van de zomer-pauze. Hij kan rijden, maar eigenlijk zijn al zijn overwinningen opportunistisch. En die ene keer dat ie dominant was in een race, wint ie niet door fout van het team.
Het zal zijn zelfvertrouwen niet goed doen om naar Alpine te gaan. Beter zou zijn als ie lekker jaartje niks doet of naar Indycar gaat en daar lekker lol beleefd. Of V8 supercars als ie per se thuis wilt zijn.
Het zal zijn zelfvertrouwen niet goed doen om naar Alpine te gaan. Beter zou zijn als ie lekker jaartje niks doet of naar Indycar gaat en daar lekker lol beleefd. Of V8 supercars als ie per se thuis wilt zijn.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ik denk dat Ricciardo ook wel heeft bewezen dat hij zijn rijstijl niet kan aanpassen. In 2 jaar tijd nog wel. Hij is ervaren, maar dat is toch wel een dingetje waardoor hij niet echt vastgeklampt zal worden door andere teams. Hij is gewoon een risico, zeker gezien de afgelopen 2 jaar.Erazzzer schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:23:
[...]
Het is geen vloek, het is gewoon voor een team rijden die geen prioriteit aan jouw rijstijl geeft. Die auto wordt gewoon om Max heen gebouwd en de 2e rijder moet er maar mee overweg kunnen.
Als Alpine hem neemt als warmhoudertje voor een van de talentjes in F2..... waarom, geef dan liever het talent een jaar extra ervaring, schiet men meer mee op dan een risico nemen met een uitgebluste coureur.
[ Voor 15% gewijzigd door siggy op 05-08-2022 14:27 ]
Met Perez weten ze nu wat voor een vlees ze in de kuip hebben (plus die heeft al weer een nieuw contract). Het is maar afwachten hoe de nieuwe RB auto Daniel zou liggen, lijkt mij een veel te groot risicosjaool schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:55:
Ja, dat denk jij, een misschien hij ook wel. Het is/was geen vaststaand feit. Wat wel een feit is, is dat hij sinds RB eigenlijk niet meer presteert en (zoals het nu lijkt) maar een beetje teams aan het hoppen is... Lijkt mij niet heel best voor je reputatiealbino71 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:55:
[...]
Nah, ik denk dat hij door Max vernederd zou zijn uiteindelijk. Ook niet best voor je zelfvertrouwen.
Vaak bu'j te bang!
Laten we zeggen: Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dan-tom-562 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:28:
Ja, dat denk jij, een misschien hij ook wel. Het is/was geen vaststaand feit. Wat wel een feit is, is dat hij sinds RB eigenlijk niet meer presteert en (zoals het nu lijkt) maar een beetje teams aan het hoppen is... Lijkt mij niet heel best voor je reputatie
Of WEC. Met de terugkeer van fabrikanten zoals Porsche, BMW, Ferrari, Peugeot moeten daar toch ook wel leuke stoeltjes beschikbaar komen lijkt me.siggy schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:25:
Beter zou zijn als ie lekker jaartje niks doet of naar Indycar gaat en daar lekker lol beleefd. Of V8 supercars als ie per se thuis wilt zijn.
Misschien ook iets voor Vettel, bijv in de Ferrari hypercar?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Zo hot was dat property anders ook niet meer. Hij had in 2018 al gehoopt dat hij wel even naar Mercedes of Ferrari kon, maar die wilden hem beiden dan niet en beland die bij Renault... (Waar Abiteboul hem zo graag wilde hebben om Horner te naaien). En voor 2021 werd hij dan weer gepasseerd bij Ferrari, want die haalden Sainz.albino71 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:39:
Mocht Tsunoda komend seizoen niet terugkeren en AT heeft geen vervanger uit de eigen opleiding klaar staan dan weet ik het wel 
Denk dat iedereen het erover eens is dat ie nooit bij Red Bull had weg moeten gaan.
Ergens denk ik dat Ricciardo niet teruggaat naar het Red Bull B team.kazuka schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:46:
Mocht Tsunoda komend seizoen niet terugkeren en AT heeft geen vervanger uit de eigen opleiding klaar staan dan weet ik het wel
[YouTube: Daniel Ricciardo yelling "Pierre Gasly" compilation]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het is maar de vraag of de zak met geld die McLaren ervoor over heeft groot genoeg is voor RIC om te vertrekken, mocht dit verhaal kloppen.
Deze keer blijken ze gelijk te hebbenIllegal_Alien schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:42:
[...]
RN365 is net zo betrouwbaar als Alpine`s Twitter
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Tja? Hij heeft een contract t/m 2023, maar zou ie dat rijdend op de baan uit moeten dienen volgens dat contract of mag ie ook als "reserve rijder" aan de zijlijn geparkeerd worden, zolang ie maar wordt betaald?dreester schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:17:
Het is maar de vraag of de zak met geld die McLaren ervoor over heeft groot genoeg is voor RIC om te vertrekken, mocht dit verhaal kloppen.
Verwacht dat ie daar niet al teveel zin in zal hebben en mogelijk kan ie in V8 SC of IndyCar nog veel plezier beleven 😏
Testing, one, two ...
Sowieso een beetje gezeur. Ze zitten er vaak zat wel goed bovenop.asing schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:20:
[...]
Deze keer blijken ze gelijk te hebben. Ik las ergens dat ze een nieuwe redacteur hebben, Dieter Rencken, en dat sinds zijn komst de kwalieit omhoog is gegaan.
Ze waren ook de eerste die de transfer van Max naar Red Bull berichtten.
Red Bull over dit seizoen:
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Als hij nog in de F1 wil blijven dan is eigenlijk zijn enige optie om naar Alpine te gaan want die staan daar voor open. En als hij dan toch die kant op gaat kunnen McLaren & Alpine net zo goed doorpakken en elkaar een plezier doen door beide coureurs vanaf Spa in hun nieuwe auto te zetten. Het heeft weinig nut om Piastri nog meters te laten maken in de Alpine. Voor Alonso en Ricciardo geldt hetzelfde, die zullen waarschijnlijk niet heel gemotiveerd zijn om maximaal voor hun huidige team te presteren.hardware-lover schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:36:
[...]
Tja? Hij heeft een contract t/m 2023, maar zou ie dat rijdend op de baan uit moeten dienen volgens dat contract of mag ie ook als "reserve rijder" aan de zijlijn geparkeerd worden, zolang ie maar wordt betaald?
Verwacht dat ie daar niet al teveel zin in zal hebben en mogelijk kan ie in V8 SC of IndyCar nog veel plezier beleven 😏
Alonso er een half jaar uit of wil je Vettel met vervroegd pensioen sturen? Denk niet dat beide opties goed worden ontvangen....Jorick schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:18:
[...]
Als hij nog in de F1 wil blijven dan is eigenlijk zijn enige optie om naar Alpine te gaan want die staan daar voor open. En als hij dan toch die kant op gaat kunnen McLaren & Alpine net zo goed doorpakken en elkaar een plezier doen door beide coureurs vanaf Spa in hun nieuwe auto te zetten. Het heeft weinig nut om Piastri nog meters te laten maken in de Alpine. Voor Alonso en Ricciardo geldt hetzelfde, die zullen waarschijnlijk niet heel gemotiveerd zijn om maximaal voor hun huidige team te presteren.
Ze blijven gewoon rijden alleen zullen ze niet meer aanwezig mogen zijn bij bepaalde meetings.
Als piastri nog een fp1 tegoed had dan zal dat waarschijnlijk niet meer doorgaan.
Als piastri nog een fp1 tegoed had dan zal dat waarschijnlijk niet meer doorgaan.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
??Jorick schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:18:
[...]
Als hij nog in de F1 wil blijven dan is eigenlijk zijn enige optie om naar Alpine te gaan want die staan daar voor open. En als hij dan toch die kant op gaat kunnen McLaren & Alpine net zo goed doorpakken en elkaar een plezier doen door beide coureurs vanaf Spa in hun nieuwe auto te zetten. Het heeft weinig nut om Piastri nog meters te laten maken in de Alpine. Voor Alonso en Ricciardo geldt hetzelfde, die zullen waarschijnlijk niet heel gemotiveerd zijn om maximaal voor hun huidige team te presteren.
Het is geen verplichte kantoorbaan voor ze he. De meeste rijders zijn financieel al behoorlijk in orde (zeker ALO en RIC) en racen omdat ze het leuk vinden. Liefst in F1 maar anders zie je ze gauw in andere klassen terug. In het geval van RIC kan het zelfs nog zo zijn dat hij beter gaat rijden omdat de prestatiedruk om te blijven er niet meer is.
Alonso zal dan Piastri vervangen als testcoureur en een half jaar op de bank kunnen zitten.stekkiekiller schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:25:
[...]
Alonso er een half jaar uit of wil je Vettel met vervroegd pensioen sturen? Denk niet dat beide opties goed worden ontvangen....
Dat ze financieel onafhankelijk zijn is bijzaak. Punt is dat ze een contract hebben wat verplichtingen met zich meebrengt. En in het geval van Alonso kun je al twijfelen waar zijn loyaliteit nog ligt nu hij al bij een concurrerend team heeft getekend. Hetzelfde voor Ricciardo mocht hij besluiten om naar Alpine te gaan. Want in dat geval zou hij er juist baat bij hebben om slecht te blijven scoren zodat McLaren niet boven zijn potentiële nieuwe werkgever eindigt in het WCC.DataGhost schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:30:
[...]
??
Het is geen verplichte kantoorbaan voor ze he. De meeste rijders zijn financieel al behoorlijk in orde (zeker ALO en RIC) en racen omdat ze het leuk vinden. Liefst in F1 maar anders zie je ze gauw in andere klassen terug. In het geval van RIC kan het zelfs nog zo zijn dat hij beter gaat rijden omdat de prestatiedruk om te blijven er niet meer is.
Denk niet dat ze dat bij Alonso durvenJorick schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:41:
[...]
Alonso zal dan Piastri vervangen als testcoureur en een half jaar op de bank kunnen zitten.
[...]
Alonso wist afgelopen weekend toch ook al dat ie de overstap ging maken, daar was niet veel van te merken in zijn rijden? Of het bij Ricciardo iets uit gaat maken valt ook te betwijfelen, het is nu ook hoofdzakelijk Norris die de punten bij elkaar sprokkelt.Jorick schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:18:
[...]
McLaren en Alpine zijn met elkaar in gevecht voor de beste plek in het constructeurskampioenschap (voor hun), ik verwacht dat er met Alonso meer punten te behalen zijn dan met Ricciardo 😏 dus zal Alpine het liever zo laten lijkt mij.
Testing, one, two ...
Aan Helmut Marko is al eerder dit jaar in een interview gevraagd (ik meen motorsport-magazin) of een terugkeer van Vettel of Ricciardo naar Red Bull als afsluiting van hun carriere een mogelijkheid zou zijn. Hij sloot een dergelijke terugkeer toen al uit.
Ricciardo kon Formule E rijden voor McLaren maar wil dat niet. Hij is op zoek naar naar F1 zitje, lukt dat niet dan kan het zijn dat hij in 2023 zonder zitje zit maar wel door McLaren doorbetaald wordt.Jorick schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:18:
[...]
Als hij nog in de F1 wil blijven dan is eigenlijk zijn enige optie om naar Alpine te gaan want die staan daar voor open.
[ Voor 47% gewijzigd door Chocoball op 05-08-2022 18:26 ]
In het professioneel voetbal gebeuren dit soort dingen bijna elke dag.Help!!!! schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:14:
Zoals ik het beluister vind hij het niet erg netjes van Piastri.
Heeft te maken met de individualisering van de maatschappij denk ik.
Voor de rest denk ik dat Piastri wel eens een echte aanwinst kan zijn binnen F1.
Maar we gaan het zien.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ach, enkel de F1-hooligans ontbreken nog… voor de rest is er al weinig verschil. Tokkievolk.AvK schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:42:
In het professioneel voetbal gebeuren dit soort dingen bijna elke dag.
Heeft te maken met de individualisering van de maatschappij denk ik.
Beide Alpines reden een kleurloze wedstrijd? Ze hadden weinig keus gezien de nieuwe sets banden die ze nog hadden maar toch.hardware-lover schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:59:
[...]
Alonso wist afgelopen weekend toch ook al dat ie de overstap ging maken, daar was niet veel van te merken in zijn rijden?
Horner gaf recent aan dat ze Vettel nog serieus overwogen hebben voor 2021: https://nl.motorsport.com...ian-vettel-2021/10348112/. Niet per se met de intentie om zijn carrière daar af te laten sluiten maar gezien zijn leeftijd kwam het daar dan wel op neer.Chocoball schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:22:
Aan Helmut Marko is al eerder dit jaar in een interview gevraagd (ik meen motorsport-magazin) of een terugkeer van Vettel of Ricciardo naar Red Bull als afsluiting van hun carriere een mogelijkheid zou zijn. Hij sloot een dergelijke terugkeer toen al uit.
Maar welke opties heeft hij verder nog naast Alpine als hij volgend seizoen in de F1 wil rijden? Tsunoda vervangen bij AT schiet hij weinig mee op net als een overstap naar Haas of Williams.Ricciardo kon Formule E rijden voor McLaren maar wil dat niet. Hij is op zoek naar naar F1 zitje, lukt dat niet dan kan het zijn dat hij in 2023 zonder zitje zit maar wel door McLaren doorbetaald wordt.
Niet direct, ze waren beiden behoorlijk onderhoudend bezig (met elkaar), voor de kijker bedoel ik dan.Jorick schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:11:
[...]
Beide Alpines reden een kleurloze wedstrijd? Ze hadden weinig keus gezien de nieuwe sets banden die ze nog hadden maar toch.
[knip]
De top 6 is normaal gesproken toch al buiten beeld, dus nu direct achter de eerste McLaren is misschien toch wat minder kleurloos dan het lijkt, op de plekken 8 en 9. Heel veel meer zat er ook niet in.
Alonso uiteindelijk toch nog voor Ocon, hij liet het er iig niet bij zitten 😉
Testing, one, two ...
Het idee van Marko was dat Vettel na Ferrari een jaar sabbatical zou nemen en dan het jaar erna een plek bij het Red Bull team kon krijgen. Vettel ging het opvolgende jaar naar Aston Martin.Jorick schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:11:
[...]
Horner gaf recent aan dat ze Vettel nog serieus overwogen hebben voor 2021: https://nl.motorsport.com...ian-vettel-2021/10348112/. Niet per se met de intentie om zijn carrière daar af te laten sluiten maar gezien zijn leeftijd kwam het daar dan wel op neer.
Het bewuste Motorsport Magazine interview met Marko eerder dit seizoen en eventueel plek voor Vettel of Ricciardo. YouTube: Red Bull: "Wollen Klarstellung der FIA erreichen!" | Interview Helmu...
Niet veel maar hij kan er ook voor kiezen een jaar langs de zijlijn te staan, doorbetaald krijgen en proberen ergens voor 2024 en verder een zitje te krijgen maar er zal concurrentie zijn.Maar welke opties heeft hij verder nog naast Alpine als hij volgend seizoen in de F1 wil rijden? Tsunoda vervangen bij AT schiet hij weinig mee op net als een overstap naar Haas of Williams.
Een terugkeer naar Red Bull / Alpha Tauri kan hij vergeten ("we wish him all the best in his future"). Tsunoda zie ik nog minstens een jaar zitten want als Gasly na 2023 vertrekt wordt zijn verblijf mogelijk nog iets langer.
Als Ricciardo als hij een team uit het middenveld kan kiezen dan is Alpine geen slechte keus maar is het zijn keus?
Vergeet Haas niet voor Ricciardo. Sterke geruchten gaan rond dat Schumachers contract met de Ferrari Academy op springen staat, en contractonderhandelingen staan on hold tot na Monza. Er zijn dus zeker de nodige vraagtekens over z'n toekomst. Komende races worden voor hem make or break, met mogelijk een gat voor Daniel om in te springen als Mick te ver achter K-Mag ligt.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Het gerucht was er inderdaad eerder dat Schumacher zijn FDA contract niet wou verlengen en voor het Aston Martin zitje wou gaan. Alleen daar zit nu Alonso.Racing_Reporter schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:26:
Vergeet Haas niet voor Ricciardo. Sterke geruchten gaan rond dat Schumachers contract met de Ferrari Academy op springen staat, en contractonderhandelingen staan on hold tot na Monza. Er zijn dus zeker de nodige vraagtekens over z'n toekomst. Komende races worden voor hem make or break, met mogelijk een gat voor Daniel om in te springen als Mick te ver achter K-Mag ligt.
Ricciardo bij Haas zie ik niet gebeuren, alleen al vanwege het salaris en eigenlijk om dezelfde reden ook niet bij Williams. Bij Haas is hetzelfde effect als Vettel bij Aston Martin. Bij de kwalificatie is het hit (Q3) or miss (Q1) en is net buiten de punten of achterin het veld rijden. Een plek waar Daniel nu al rijdt maar niet wil rijden.
Ben nog wel benieuwd hoe het bij Alfa Sauber gaat uitpakken. Junior Pourchaire wacht geduldig maar Zhou doet het beter dan verwacht. Weet niet of Pourchaire verder laten wachten misschien het Piastri effect tot gevolg kan hebben. Als Zhou vrijkomt kan hij interessant zijn voor teams die een stabiele rijder met geldschieters goed kunnen gebruiken.
Zit zo twitter te lezen, ergens best zielig voor Ric het zo allemaal te lezen. Tuurlijk zal hij zelf wel (hopelijk) iets al gehoord hebben, maar de geruchten/conclusies/drama's/sources vliegen om je oren.. Je zou maar net je twitter open trekken als Ric.
Ric is alleen maar aan het onderpresteren sinds die voor McLaren rijd.SinergyX schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 01:19:
Zit zo twitter te lezen, ergens best zielig voor Ric het zo allemaal te lezen. Tuurlijk zal hij zelf wel (hopelijk) iets al gehoord hebben, maar de geruchten/conclusies/drama's/sources vliegen om je oren.. Je zou maar net je twitter open trekken als Ric.
Die zal het heus wel zien aankomen.
Bovendien straks 20 miljoen redenen om zich niet zielig te vinden
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Heb nog ff naar de resultaten (zonder context) gekeken, maar als je 2017-2018 bekijkt bij Red Bull zijn de resultaten nagenoeg omgedraaid met één groot verschil. Max werd beter en Ricciardo juist niet. Ja, Ricciardo had heel veel DNF's, maar dat is het punt, hij laat het erbij zitten, kokpje gaat hangen ala Richard Kraijcek als het even slecht gaat. Beetje het verhaal van Mclaren. Bij Renault was er progressie, wellicht omdat ie de auto naar zijn hand mocht zetten en bij Mclaren krijgt ie het niet voor elkaar. Het is toch wel iets ergers dan alleen dat de remmen hem niet bevalt. Ik zou als F1 team echt geen risico meer nemen met Ricciardo, zeker niet oor 20 miljoen..... Voor 5 miljoen? Ja sure, dan zou ik wel het risico lopen, tenzij ik al een interessante rookie aan het wachten is.
Ik mis toch echt een Jordan die gewoon aan 'random' rookies kansen geeft.
Ik mis toch echt een Jordan die gewoon aan 'random' rookies kansen geeft.
[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 06-08-2022 08:31 ]
Haas had in Hongarije hun grootste upgrade pakket tot nu toe meegenomen. Met het pakket zou de Haas een "witte Ferrari" worden. Hier nog een vergelijking tussen de oude Haas sidepod, de nieuwe en die van Ferrari.

Hier de complete foto van de nieuwe sidepod foto.

https://www.motorsport.co...-a-ferrari-copy/10348039/Chocoball schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:24:
Haas had in Hongarije hun grootste upgrade pakket tot nu toe meegenomen. Met het pakket zou de Haas een "witte Ferrari" worden. Hier nog een vergelijking tussen de oude Haas sidepod, de nieuwe en die van Ferrari.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met wat extra achtergrond erbij
In dit artikel vergelijken ze het met de AM en Williams side pod ‘copies’.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die zit met zn miljoenen op z'n boerderij in Australië met vrienden vakantie te vieren en zal zich uiteindelijk ook zonder F1 perfect vermaken.SinergyX schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 01:19:
Had ie het gas maar dieper moeten intrappen.SinergyX schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 01:19:
Toen mazepin gekickt werd sprak iedereen hosanna. Enkel omdat Danny een likable persoon is vind iedereen het zielig.
Objectief gezien heeft ie gewoon onvoldoende gebracht en is het logisch dat McLaren verder kijkt.
En hij zal het echt niet via Twitter vernemen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vergelijkingen tussen team genoten zijn best tricky.SirLct schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:29:
[...]
Ik ben met je eens maar talent heeft zeker wel invloed. Bijna heel 2021 seizoen zie je hoe belangrijk de 2e rijder zijn - alhoewel Perez veel meer deed voor Max dan Bottas voor Hamilton dat wel.
Maar overigens, mijn nadruk ligt meer dat Perez lijkt zo out of touch de laatste paar races.
Ja er zijn aantal uitschieter, maar lijkt vanaf Canada dat hij toch minder on-pace zit zowel in kwali en race.
Las ergens dat ze de auto van perez al aan het voorbereiden om de nieuwe fia porpoising test te doorstaan.
Heel moeilijk te zeggen hoe goed Perez eigenlijk is, en door naast Verstappen te rijden lijkt het al snel minder.
Net als de prestaties van Bottas afmeten aan de hand van de prestaties van Hamilton.
Bottas heeft veel meer voordeel gehad van de Mercedes, welke soms straatlengtes sneller was dan de rest, dan nu Perez voor voordeel zou moeten hebben in de Redbull. Ferrari zit te dicht in de buurt voor Perez om relaxed op p2 achter Max aan te tuffen. Gooi er nog een SC bij en Mercedes zit in de mix. Dan is het voor een rijder met minder talent dan HAM of VER meteen hard werken. Dat zag je bij Bottas ook.
Bij Ferrari was het voorgaande seizoenen allemaal wat minder duidelijk omdat die ook stukken minder constant waren. Al zag je met Vettel en Räikkönen ook laatstgenoemde regelmatig ploeteren om er bij te zitten.
Dus is Perez nu slecht(er) bezig? Het kan zeker beter maar al met al staat hij maar 5 puntjes achter Leclerc met een niet echt dominante wagen (ook al laat Verstappen dat er soms anders uitzien)
Moeilijk te zeggen ¯\_(ツ)_/¯
Mazepin was naast de baan ook gewoon niet een likeable persoon met z'n idiote acties.Player1S schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:09:
[...]
Had ie het gas maar dieper moeten intrappen.
Toen mazepin gekickt werd sprak iedereen hosanna. Enkel omdat Danny een likable persoon is vind iedereen het zielig.
Objectief gezien heeft ie gewoon onvoldoende gebracht en is het logisch dat McLaren verder kijkt.
En hij zal het echt niet via Twitter vernemen
Ric lijkt misschien niet goed te presteren; maar misschien presteert Norris gewoon een klap beter. Net als Verstappen bij RB tov zijn al zijn teamgenootjes de laatste jaren. Ik denk dat hij nog steeds wel een plekje verdiend in de F1.
Meer contract issues geloof ik....
TLDR; Galsy heeft blijkbaar een clausule dat hij mag vertrekken als hij een aanbod krijgt van een team wat hoger in de WK lijst staat. Nu was dat vorig jaar geen probleem, AT stond 6e. Maar nu staan ze 8e....
TLDR; Galsy heeft blijkbaar een clausule dat hij mag vertrekken als hij een aanbod krijgt van een team wat hoger in de WK lijst staat. Nu was dat vorig jaar geen probleem, AT stond 6e. Maar nu staan ze 8e....
^
Ik dacht even dat het saai zou worden in de zomerstop maar silly season stelt vooralsnog niet teleur
Ik dacht even dat het saai zou worden in de zomerstop maar silly season stelt vooralsnog niet teleur
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Sociale media zijn sowieso een slechte bron als jij zelf het onderwerp bent. Weinig tot geen nuance.SinergyX schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 01:19:
Ik neem aan dat ie voor zo’n fout behoedt wordt.
GAS naar ALP? Denk niet dat hij daarheen wilt. Die rijden nou ook niet echt een deuk in een pakje boter.asing schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:14:
[YouTube: Gasly's release clause could mean trouble for Ricciardo]
Denk dat hij eerder gaat hopen dat PER blijft rijdens als een oma zodat hij toch volgend jaar in de RBR rijdt en PER naar de AT mag.
Als Gasly's contract echt zo in elkaar zou zitten dan is dit een reële mogelijkheid lijkt me.asing schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:14:
[YouTube: Gasly's release clause could mean trouble for Ricciardo]
Zou op zich ook wel leuk zijn. Ik mag die Gasly wel en hij kan best een poepie sturen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ha ha, te gelijkertijd gepost. Maar GAS terug in de RB zie ik al helemaal niet gebeuren.TrekDr0p schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:29:
[...]
GAS naar ALP? Denk niet dat hij daarheen wilt. Die rijden nou ook niet echt een deuk in een pakje boter.
Denk dat hij eerder gaat hopen dat PER blijft rijdens als een oma zodat hij toch volgend jaar in de RBR rijdt en PER naar de AT mag.
Wie zie jij dan eventueel het PER gat opvullen?AvK schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:31:
[...]
Ha ha, te gelijkertijd gepost. Maar GAS terug in de RB zie ik al helemaal niet gebeuren.
Ik zie nog niet iemand anders die de plek van PER kan overnemen als hij een oud omaatje blijft rijden rest van het seizoen.
Dus als GAS overwinningen wilt halen denk ik dat die gewoon bij AT blijft met een schuin oogje kijkend naar RBR
All French teamAvK schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:29:
[...]
Als Gasly's contract echt zo in elkaar zou zitten dan is dit een reële mogelijkheid lijkt me.
Zou op zich ook wel leuk zijn. Ik mag die Gasly wel en hij kan best een poepie sturen.
Zou wel grappig zijn. Gescheld in het Frans over de radio
Fransen zijn chauvinisten pur sang. Als ik directie van Alpine was dan zou ik eerst kijken welke Franse rijders er nu zijn. En volgens mij is Ocon niet iemand die überhaupt vriendjes is met iemand behalve mss toto (zegt genoeg). Gasly lijkt me juist voor het imago van Alpine een goede optie.
Dan kan Marko z'n woorden waarmaken en schumi naar AT halen!
Dan kan Marko z'n woorden waarmaken en schumi naar AT halen!
Volgens mij is Perez voor RB de perfecte 2e rijder. Heeft RB zelf ook gezegd meen ik ergens gelezen te hebben de afgelopen dagen. Nog een beetje peper in zijn reet en dan zit hij er volgend jaar ook nog.TrekDr0p schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:34:
[...]
Wie zie jij dan eventueel het PER gat opvullen?
Ik zie nog niet iemand anders die de plek van PER kan overnemen als hij een oud omaatje blijft rijden rest van het seizoen.
Dus als GAS overwinningen wilt halen denk ik dat die gewoon bij AT blijft met een schuin oogje kijkend naar RBR
Gezien Perez een gevestigde coureur is en Red Bull hem gehaald heeft om bij Red Bull Racing te rijden vermoed ik dat hij ook een contract heeft om bij Red Bull Racing te rijden. Dit i.t.t. Red Bull junior coureurs waarbij Red Bull flink de beurs heeft getrokken en ze een kans krijgen om in de F1 te rijden. Die vervolgens dus een contract krijgen van Red Bull die ze vervolgens bij Red Bull Racing of AlphaTauri plaatst. Als dit het geval is zou in het geval van Perez dus het contract met Red Bull Racing verscheurd moeten worden en Perez evt akkoord moeten gaan met een contract bij AlphaTauri. En dat Red Bull Racing zomaar een contract verscheurd zie ik ook niet gebeuren. Of in ieder geval veel minder snel dan een driver swap tussen coureurs die onder contract van Red Bull staan.
Hij staat derde, bijna tweede in het WK, snap je beklag niet.TrekDr0p schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:34:
[...]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik meen dat ze nu toch zomeruitverkoop met 40% korting hebben? Dan is het niet vreemd.
Samenvatting:TrekDr0p schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:34:
[...]
Kvyiat : faalde
Ricciardo: faalde
Gasly : faalde
Albon: faalde
Perez kan hem op een goede dag bijhouden.
Dus wie wil je meenemen die beter presteert dan Max met het gegeven materiaal?
Was ook niet serieus bedoeld, kijk maar naar de bron van de afbeeldingChocoball schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:36:
[...]
Ik meen dat ze nu toch zomeruitverkoop met 40% korting hebben? Dan is het niet vreemd.

Je suggereert eerst dat het van de f1 store komt, en dan blijkt het 9gag te zijn. Klein verschilRembock schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:43:
[...]
Was ook niet serieus bedoeld, kijk maar naar de bron van de afbeelding
Punten zegt niet alles, maar ben het alsnog met je eens. Vind ook dat men moet meenemen dat een 2e coureur het over het algemeen moeilijker heeft, omdat de 2e coureur soms de mindere onderdelen krijgt, als testopstelling wordt gebruikt, auto krijgt die met name is ontwikkeld op 1e coureur, in de race een support-rol kan hebben, in de race de mindere trackpositie heeft, in de race een alternatieve strategie moet rijden, mentaal tegen de 1e coureur op moet presteren, enz.Slavy schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:30:
[...]
Hij staat derde, bijna tweede in het WK, snap je beklag niet.
Door veel bronnen te lezen tijdens een F1 weekend, zoals de meesten hier, merk je ook wat er allemaal wel niet aan details speelt. Ik denk dat RBR, met alle data en ervaring, heel tevreden is over uiteraard Verstappen, maar ook Perez.
Ik had hem ook op 9gag gezien en ja ik ben naar McLaren shop geweest vandaar dat ik het weet van de zomeruitverkoop. Valt mij tegen dat ze Ricciardo zelf niet in de winkel aanbieden. Zal vast een team zijn die een rijder met 40% korting zoektRembock schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:43:
[...]
Was ook niet serieus bedoeld, kijk maar naar de bron van de afbeelding
Ricciardo was niet zozeer een faalde, die ging er gewoon vandoor. Hij was van alle concurrenten van VER iig het dichtst bij en hoewel ik denk dat hij ook het onderspit zou delven, waarschijnlijk wel een betere tweede rijder dan een Perez.asing schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:36:
[...]
Samenvatting:
Ik denk dat ze Gasly best nog een tweede kans kunnen gunnen. Duidelijk dat hij toentertijd niet helemaal ok was met de auto en hij lijkt best snel. En wie echt beter presteert dan Max? Waarschijnlijk niemand, maar het zou mooi zijn als je iig iemand hebt die wel een beetje in de buurt kan blijven en dat is Perez toch niet echt.
Je vindt derde op de ranglijst niet echt in de buurt? Ik denk dat het totaal zinloos is een tweede rijder te verwachten die zich echt kan meten met Max. Die zou namelijk bij elk ander team als eerste rijder aan de bak kunnen. En zo iemand heb je ook helemaal niet nodig. Je hebt iemand nodig die kan helpen verdedigen als je nr1 het nodig heeft en die punten pakt als nr1 ze niet kan pakken door welke reden dan ook. En dat is precies wat Perez doet en tot nu toe heeft gedaan. Dat hij het nog iets beter zou kunnen doen, gezien de start van het seizoen, dat is zo en dat vindt hij zelf blijkbaar ook (gezien het zeventje dat hij zichzelf gaf). Maar ga hem nou niet afschilderen als iemand die zwaar tekortschiet ten opzichte van Max. Max als norm stellen is onredelijk voor bijna iedereen op de grid.Snowdog schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:07:
[...]En wie echt beter presteert dan Max? Waarschijnlijk niemand, maar het zou mooi zijn als je iig iemand hebt die wel een beetje in de buurt kan blijven en dat is Perez toch niet echt.
Kleine correctie, Ricciardo zou idd een snellere 2e rijder zijn.Snowdog schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:07:
[...]
Ricciardo was niet zozeer een faalde, die ging er gewoon vandoor. Hij was van alle concurrenten van VER iig het dichtst bij en hoewel ik denk dat hij ook het onderspit zou delven, waarschijnlijk wel een betere tweede rijder dan een Perez.
Ik denk dat ze Gasly best nog een tweede kans kunnen gunnen. Duidelijk dat hij toentertijd niet helemaal ok was met de auto en hij lijkt best snel. En wie echt beter presteert dan Max? Waarschijnlijk niemand, maar het zou mooi zijn als je iig iemand hebt die wel een beetje in de buurt kan blijven en dat is Perez toch niet echt.
Maar absoluut niet een betere.
Die ranglijst heeft er verder niet zoveel mee te maken, dat geeft zo'n vertekend beeld. Hij doet het vrij ok, maar meer ook niet. Ze hebben geluk dat Ferrari zo'n enorm failteam is, want anders zou Max gewoon echt problemen hebben met een teammate die structureel niet eens in de pitwindow kan blijven. Ja, Perez helpt hem enorm en doet het geweldig, maar eigenlijk is hij wel te langzaam. Het pakt nu alleen allemaal even ok uit voor RB.Toke_gt schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:17:
[...]
Je vindt derde op de ranglijst niet echt in de buurt? Ik denk dat het totaal zinloos is een tweede rijder te verwachten die zich echt kan meten met Max. Die zou namelijk bij elk ander team als eerste rijder aan de bak kunnen. En zo iemand heb je ook helemaal niet nodig. Je hebt iemand nodig die kan helpen verdedigen als je nr1 het nodig heeft en die punten pakt als nr1 ze niet kan pakken door welke reden dan ook. En dat is precies wat Perez doet en tot nu toe heeft gedaan. Dat hij het nog iets beter zou kunnen doen, gezien de start van het seizoen, dat is zo en dat vindt hij zelf blijkbaar ook (gezien het zeventje dat hij zichzelf gaf). Maar ga hem nou niet afschilderen als iemand die zwaar tekortschiet ten opzichte van Max. Max als norm stellen is onredelijk voor bijna iedereen op de grid.
Sorry, ik zal geen grapjes meer posten zonder duidelijk te maken dat het om een grap gaat...asing schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:51:
[...]
Je suggereert eerst dat het van de f1 store komt, en dan blijkt het 9gag te zijn. Klein verschil

Ricciardo kon Verstappen op een goede dag ook bijhouden.asing schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:36:
[...]
Samenvatting:
Sterker nog, ik denk dat hij dat nog steeds zou kunnen doen. Het probleem is dat het bij een goede dag zal blijven en Ricciardo zag dat aankomen en vertrok. Dat was een carrière sloper en dat zag ik helaas al een beetje aankomen in 2018. Als hij nu terug zou kunnen gaan, en dat is een grote maar, dan is dat in een geforceerde rol als tweede coureur. Letterlijk Webber 2.0.
zou het ook niet doen idd, niemand begrijpt ze...Rembock schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:34:
[...]
Sorry, ik zal geen grapjes meer posten zonder duidelijk te maken dat het om een grap gaat...![]()
Maar die was not bad for a number two driverDaniëlWW2 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:49:
Letterlijk Webber 2.0.
Wat een hilarisch slechte uitspraak was omdat die boos was dat hij zijn vleugel opgaf omdat hij die niet fijn vond, aan Vettel die zijn vleugel had gesloopt.RobertMe schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:05:
[...]
Maar die was not bad for a number two driver

Gewoon eenRembock schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:34:
[...]
Sorry, ik zal geen grapjes meer posten zonder duidelijk te maken dat het om een grap gaat...![]()
Maar wel eentje die nog wat overwinningen bij kan schrijven. Maar dan moet hij zich wel in die rol willen schikken. Ricciardo was ook iemand die goed met de Red Bull overweg kon. Ik denk dat hij dat ook wel met de nieuwe wagen kan omdat zijn rijstijl toch wel redelijk in de buurt van die van Max komt volgens mij.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:49:
[...]
Ricciardo kon Verstappen op een goede dag ook bijhouden.
Sterker nog, ik denk dat hij dat nog steeds zou kunnen doen. Het probleem is dat het bij een goede dag zal blijven en Ricciardo zag dat aankomen en vertrok. Dat was een carrière sloper en dat zag ik helaas al een beetje aankomen in 2018. Als hij nu terug zou kunnen gaan, en dat is een grote maar, dan is dat in een geforceerde rol als tweede coureur. Letterlijk Webber 2.0.
Zowel Gasly en ook Ricciardo komen nooit meer terug bij RB.
Dat gaat RB nooit doen. Ze hebben een shitload aan jonge coureurs de ze sponsoren.
Ze zullen daar een keus uit maken indien nodig.
Daarbij denk ik dat Tsunoda nog wel een jaartje gaat blijven ivm de Honda deal.
Net als Gasly mag ik Tsunoda ook graag dus ik zou dat mooi vinden.
Dat gaat RB nooit doen. Ze hebben een shitload aan jonge coureurs de ze sponsoren.
Ze zullen daar een keus uit maken indien nodig.
Daarbij denk ik dat Tsunoda nog wel een jaartje gaat blijven ivm de Honda deal.
Net als Gasly mag ik Tsunoda ook graag dus ik zou dat mooi vinden.
Ik ben niet zo zeker van het aanblijven van Tsunoda, zijn contract loopt eind dit seizoen af, en Helmut Marko heeft er geen geheim van gemaakt geïnteresseerd te zijn in Mick Schumacher.
Als de geruchten kloppen, en Mick ligt er eind van het seizoen uit bij Haas (en bij Fer is ook geen plek voor hem), dan denk ik dat hij de voorkeur krijgt, boven Tsunoda. Ik denk ook dat Mick net even een tikkie beter is.
Als de geruchten kloppen, en Mick ligt er eind van het seizoen uit bij Haas (en bij Fer is ook geen plek voor hem), dan denk ik dat hij de voorkeur krijgt, boven Tsunoda. Ik denk ook dat Mick net even een tikkie beter is.
[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 07-08-2022 06:43 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Webber was inderdaad notorisch hypocriet. Hetzelfde met het Multi-21 verhaal. Goed, de eerste uitleg van Vettel was niet best, maar later vertelde hij gewoon hoe het zat. Webber wilde, al dan niet met opzet, Vettel kloten in 2012, voornamelijk in Brazilie, om het wk mis te lopen. Het zal weer het Britse koninkrijk vs Duitsland zijn wat de pers er weer toe deed om elk verhaal daar volledig te verdraaien en feiten weg te laten.....DaniëlWW2 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:16:
[...]
Wat een hilarisch slechte uitspraak was omdat die boos was dat hij zijn vleugel opgaf omdat hij die niet fijn vond, aan Vettel die zijn vleugel had gesloopt.
Over Ricciardo, het doet er niet meer toe, tenzij de Mclaren contracten-saga hem nog een jaar bij Mclaren geeft moet ie naar Alpine anders is ie weg. Wel frappant dat het Mclaren is, met een Amerikaan aan het roer, dat zowel in de Indycar als in de F1 voor een contractenprutserij gezorgt heeft. Wat er ook gebeurd, ik hoop wel dat Piastri gaat racen. Dat zou echt een schandaal zijn als ie niet aan racen komt in 20223.
In ander nieuws, (bron moet ik ff zoeken) een reden dat Alonso weg zou gaan is ook Ocon.
Ergens wel begrijpelijk maar ook wel vreemd omdat de lat bij Red Bull junioren altijd extreem hoog ligt en Schumacher een type lijkt die eerst een seizoen nodig heeft en dan langzaam maar zeker op stoom komt.KillerBee schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 06:42:
Ik ben niet zo zeker van het aanblijven van Tsunoda, zijn contract loopt eind dit seizoen af, en Helmut Marko heeft er geen geheim van gemaakt geïnteresseerd te zijn in Mick Schumacher.
In het algemeen willen teams geen leenrijder van een ander team opleiden dus inderdaad belangrijk dat Schumacher wel zijn banden met Ferrari verbreekt. Iets soortgelijks riep Marko vorig jaar ook over Russell die hij meteen een contract zouden bieden mocht er geen promotie naar Mercedes in zitten. Denk ergens dat het ook een tactisch spel van Marko is.
Tsunoda doet het dit seizoen minder dan verwacht, andere Red Bull junior rijders vormen nog geen bedreiging maar er wordt wel een sterker 2e seizoenshelft van Tsunoda verwacht. Of Schumacher het beter zal doen in een Alpha Tauri is nog maar de vraag, Gasly rijdt dit seizoen ook niet bepaald de sterren van de hemel en de AT03 ligt nou niet bepaald op rails.
Eventuele namen voor het zitje van Schumacher zouden Giovinazzi en Hülkenberg zijn. Waarbij de vraag is of die het beter zullen doen (hoewel ik meer vertrouwen in Hülkenberg heb alleen is Giovinazzi een Ferrari rijder).
Ik zeg: gewoon doen!!Rembock schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:34:
[...]
De grap ‘almost gone’ gaat toch over Ricciardo zélf en niet over dat dat shirt bijna is uitverkocht?! 🤔
Wat een getrut allemaal weer.😆
Dat hoop ik toch allebei niet zeg. Hülkenberg is sympathiek, maar gaat niets extra brengen naast Magnussen. Giovinazzi heeft het ook niet en maakte vorige seizoen een uitgebluste indruk naast een nog uitgeblustere Raikkonen.Chocoball schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:49:
[...]
Eventuele namen voor het zitje van Schumacher zouden Giovinazzi en Hülkenberg zijn. Waarbij de vraag is of die het beter zullen doen (hoewel ik meer vertrouwen in Hülkenberg heb alleen is Giovinazzi een Ferrari rijder).
Als Schumacher vertrekt zie ik nog eerder Zhou daar belanden (als hij niet bij Alfa door kan).
Wat betreft Schumacher zelf, ik weet het na 1,5 seizoen nog steeds niet. Hij is geen slechte coureur, maar mijn gevoel zegt nog steeds dat hij niet in de F1 had gezeten als hij niet de 'zoon van' was. Ik snap dan ook niet zo goed wat Marko met hem zou willen, als hij serieus is over de interesse.
[ Voor 18% gewijzigd door Muse op 07-08-2022 11:22 ]
Schumi brengt meer dan sturen alleen. Naam, charisma en in ieder geval meer "star power" dan Tsunoda. Qua rijden ontlopen ze elkaar niet veel denk ik. Onbesuisde acties afwisselen met mooi manoeuvres en af en toe goede resultaten.
Ik vind Gasly en Albon beiden goed genoeg om ze (ooit) nog een 2e kans bij RBR te geven, maar ik verwacht het niet. Gasly schijnt op persoonlijk vlak moeilijk te liggen en Albon hebben ze net naar Williams laten gaan, dus ik denk dat het voorbij is. Maar het is niet uitgesloten, als Verstappen en Perez besluiten om samen full-time aan hun karaoke-act te gaan werken dan krijgen Gasly en Albon echt wel aan aanbod. Met Tsunoda als stok achter de deur, op dit moment is die niet goed genoeg maar hij is wel nog lid van de Redbull-stall en "verdient" dus misschien voorrang boven Albon maar zo werkt het in praktijk nooit.
Aan die mannen zelf ligt het niet, ze zijn goed genoeg om de competitie aan te gaan met alle andere kandidaten.
Schumacher naar RB voelt mij als onwaarschijnlijk, die heeft nog niet laten zien dat hij daar goed genoeg voor is. Naar AT zou ik nog wel geloven, dat lijkt beter te passen. Maar Schumacher zit duidelijk in de Ferrari-familie dus ik vind het onwaarschijnlijk dat hij naar RB gaat. Al zou het wel een typische F1-streek zijn om de aankomende ster van je concurrent op het laatste moment weg te kopen.... (Als RB echt chaos wil veroorzaken dan kopen ze nu Piastri weg bij McLaren, zonder Perez te laten gaan)
Als ik zie hoeveel auto's in F2 en F3 rond rijden met steun van RB dan denk ik dat ze eerst daar gaan shoppen als ze iemand nodig hebben, ze investeren niet voor niets zo veel geld in hun opleiding. Perez heeft veel geluk gehad dat er een gat is gevallen. Als Ricciardo niet voortijdig bij RB was vertrokken dan hadden Gasly en Albon wat meer tijd gehad om te ontwikkelen voor RB ze nodig had. Het voelt een beetje alsof ze hun banden de outlap hebben moeten opgebruiken om direct op race-pace mee te rijden.
Volgens mij was dat een bewust door RB geaccepteerd risico, om iets tegen Mercedes te beginnen moesten ze wel extreme dingen proberen. Ik denk dat ze zelf ook een beetje zijn geschrokken van hoe dat is uitgepakt voor die jongens. Perez voelt als de adempauze die ze nodig hebben. Snel, betrouwbaar, stabiel, teamplayer, slim en niet in een positie dat z'n hele carriere kapot kan gaan van een paar slechte resultaten.
Ik zie Perez dus een beetje als een schokdemper bij RB. Hij heeft de grote schokken in dat team weten op te vangen en te stabiliseren. Het kost misschien wat snelheid maar de stabiliteit is meer tijd waard.
Aan die mannen zelf ligt het niet, ze zijn goed genoeg om de competitie aan te gaan met alle andere kandidaten.
Schumacher naar RB voelt mij als onwaarschijnlijk, die heeft nog niet laten zien dat hij daar goed genoeg voor is. Naar AT zou ik nog wel geloven, dat lijkt beter te passen. Maar Schumacher zit duidelijk in de Ferrari-familie dus ik vind het onwaarschijnlijk dat hij naar RB gaat. Al zou het wel een typische F1-streek zijn om de aankomende ster van je concurrent op het laatste moment weg te kopen.... (Als RB echt chaos wil veroorzaken dan kopen ze nu Piastri weg bij McLaren, zonder Perez te laten gaan)
Als ik zie hoeveel auto's in F2 en F3 rond rijden met steun van RB dan denk ik dat ze eerst daar gaan shoppen als ze iemand nodig hebben, ze investeren niet voor niets zo veel geld in hun opleiding. Perez heeft veel geluk gehad dat er een gat is gevallen. Als Ricciardo niet voortijdig bij RB was vertrokken dan hadden Gasly en Albon wat meer tijd gehad om te ontwikkelen voor RB ze nodig had. Het voelt een beetje alsof ze hun banden de outlap hebben moeten opgebruiken om direct op race-pace mee te rijden.
Volgens mij was dat een bewust door RB geaccepteerd risico, om iets tegen Mercedes te beginnen moesten ze wel extreme dingen proberen. Ik denk dat ze zelf ook een beetje zijn geschrokken van hoe dat is uitgepakt voor die jongens. Perez voelt als de adempauze die ze nodig hebben. Snel, betrouwbaar, stabiel, teamplayer, slim en niet in een positie dat z'n hele carriere kapot kan gaan van een paar slechte resultaten.
Ik zie Perez dus een beetje als een schokdemper bij RB. Hij heeft de grote schokken in dat team weten op te vangen en te stabiliseren. Het kost misschien wat snelheid maar de stabiliteit is meer tijd waard.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Het blijft lullig dat we het hebben over "goed genoeg voor RBR" terwijl we het eigenlijk dan hebben over een coureur die in de buurt kan blijven van Verstappen.
Huidige silly season is in ieder geval interessant
Huidige silly season is in ieder geval interessant
Dat hele multi 21 verhaal is verkeerd begrepen. Webber is de reïncarnatie van Nostradamus en hij voorspelde ons daar allemaal al dat men bij Redbull vanaf 21 weer meervoudige titels ging winnen. Scary dat we dat allemaal gemist hebben.siggy schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 07:08:
[...]
Webber was inderdaad notorisch hypocriet. Hetzelfde met het Multi-21 verhaal. Goed, de eerste uitleg van Vettel was niet best, maar later vertelde hij gewoon hoe het zat. Webber wilde, al dan niet met opzet, Vettel kloten in 2012, voornamelijk in Brazilie, om het wk mis te lopen. Het zal weer het Britse koninkrijk vs Duitsland zijn wat de pers er weer toe deed om elk verhaal daar volledig te verdraaien en feiten weg te laten.....
Over Ricciardo, het doet er niet meer toe, tenzij de Mclaren contracten-saga hem nog een jaar bij Mclaren geeft moet ie naar Alpine anders is ie weg. Wel frappant dat het Mclaren is, met een Amerikaan aan het roer, dat zowel in de Indycar als in de F1 voor een contractenprutserij gezorgt heeft. Wat er ook gebeurd, ik hoop wel dat Piastri gaat racen. Dat zou echt een schandaal zijn als ie niet aan racen komt in 20223.
In ander nieuws, (bron moet ik ff zoeken) een reden dat Alonso weg zou gaan is ook Ocon.
een treffende spreuk
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics