[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.043 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

Ik had Albonso ook wel leuk gevonden. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Gaat lastig worden voor Albon tegen zo'n sterke teammaat :+
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aggDGY6_460swp.webp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Voor de medialiefhebbers:

Artikel op F1: Williams confirm Albon for 2023 on new multi-year contract https://www.formula1.com/...pexVv61cyqPW7h7La6LZ.html

Motorsport.com: https://www.motorsport.co...x-albon-f1-2023/10348202/

Racefans.net: https://www.racefans.net/...s-on-new-multi-year-deal/

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Remy schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:59:
Albon blijft bij Williams: https://www.williamsf1.co...cing-into-2023-and-beyond

Meerjarig contract voor hem, dat geeft rust :)
Mooi zo, misschien niet zo spannend of sappig als andere speculaties over dit nieuws maar ik ben er blij mee. Goed voor Williams en goed voor Albon.

En goede timing van Williams om precies op het moment te komen dat iedereen bezig is met Piastri. Even lekker meeliften en wind uit de zijlen nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 03-08-2022 16:21 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het saaie nieuws is soms wel het beste. Lijkt mij prima voor de stabiliteit van Williams en Albon in deze fase.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik had wel meer nieuws verwacht van Williams. Beide coureurs bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:22:
[...]

Ze zijn dan ook wel echt in een rotpositie geplaatst door Alonso.
Maar dit kon ook niet zo lopen als er niet al lang contact was met McLaren (of een ander team).
Ze moeten hebben zitten wachten om toe te slaan op het moment dat contract tussen Piastri en Alpine verliep.

De tweet van Piastri was zo zelf verzekerd dat het niet anders kan dan dat hij ergens getekend heeft.
Iedere andere coureur (die nog geen F1 plek heeft) zo dolgraag voor Alpine rijden.
Iemand die zo goed is als Piastri en een jaar aan de kant heeft gezet moet volkomen gek zijn om zo'n aandod van Alpine af te wijzen, contract of niet. Dat, of Piastri gaat voor het wereldkampioenschap eigen-ruiten-ingooien.

Ik ben over het algemeen best wel fan van Alonso en zijn eeuwige dubbele agenda, het houdt het smeuig. Maar is snap niet dat er teams zijn die er nog aan durven te beginnen. Dat Alpine hem nog een kans gaf snap ik maar dat McLaren hem overneemt snap ik niet. Tenzij het doel is om Alpine te treiteren en ondermijnen. Alpine staat 4 punten voor in het kampioenschap op McLaren. Deze chaos lijkt mij wel 4 punten waard. Als loopt McLaren natuurlijk wel het risico zichzelf te branden als het contract van Piastri toch waterdicht blijkt.
Je weet dat Alonso naar Aston Martin gaat, toch? Je zet het nu nogal neer alsof Alonso naar McLaren gaat, terwijl volgens de geruchten Piastri getekend heeft bij McLaren.
En een mogelijke verklaring waarom AM dit doet is ook al gegeven. Szafnauer die jarenlang teambaas van "het team in Silverstone" was en het blijkbaar niet zo goed kon vinden met de nieuwe baas, Stroll dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Goed voor Albon en lekker ingespeeld op het gedoe rond Alpine en Piastri. Ik mag dat wel. Ook leuk dat het team dit spelletje meespeelt door een aankondiging te doen. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:08

basvn

Breezand - NHN

sjaool schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:27:
Goed voor Albon en lekker ingespeeld op het gedoe rond Alpine en Piastri. Ik mag dat wel. Ook leuk dat het team dit spelletje meespeelt door een aankondiging te doen. :D
zelfs Piastri vond het leuk

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZPjSviVUAIg84S?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:21

pro_6or

amateur_60r

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:30:
[...]

Op dit moment niet, maar als er een gat valt is Norris een van de beste kandidaten om dat op te vangen, als hij beschikbaar is.
Ik denk dat Norris tegenwoordig beter is dan Perez en Sainz. Niet zoveel beter dat je Perez of Sainz weg gaat sturen, maar goed genoeg dat ik het liefste Norris zou hebben als ik uit die drie mag kiezen. En hij is ook een paar jaar jonger en biedt dus meer mogelijkheden voor de toekomst.
Nou, dit model denkt dat Norris heel goed is:

https://f1-analysis.com/

Meteen het momenteel eerste topic, de 2022 mid season analysis.

En ik ben het daar mee eens. Hij is echt heel snel. Laat het ook vaak zien.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

pro_6or schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:28:
[...]

Nou, dit model denkt dat Norris heel goed is:

https://f1-analysis.com/

Meteen het momenteel eerste topic, de 2022 mid season analysis.

En ik ben het daar mee eens. Hij is echt heel snel. Laat het ook vaak zien.
Ik weet het niet hoor. Ricciardo kan ik het over eens zijn maar...

"Verstappen and Ricciardo have both underperformed (in terms of results relative to their teammates) compared to the model’s expectations."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

sjaool schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:37:
[...]

"Verstappen and Ricciardo have both underperformed (in terms of results relative to their teammates) compared to the model’s expectations."
Verstappen is washed #retirement

Het model had natuurlijk verwacht dat ie 150 punten voor zou staan op z'n teamgenoot ipv 85

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bansheeben schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:41:
[...]

Verstappen is washed #retirement

Het model had natuurlijk verwacht dat ie 150 punten voor zou staan op z'n teamgenoot ipv 85
Ach, ja. Ik kan niet zo goed tegen dit soort modellen en statistieken. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Klopt toch? Max is een aantal keer outqualified en heeft Monaco verloren van checo. Dat was niet de verwachting op basis van vorige seizoenen. Toch scoort Max nog altijd 123% en is de beste coureur.

Kijk ook maar eens in het “wie is nu werkelijk de goat” topic van hem een beetje lager op de site.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Vraag me af tot in hoeverre de coureurs zulke tweets zelf plaatsen of dat er een pr persoon mee bezig is en dan alleen een duimpje oid van het team/de coureur krijgt om dit ook te plaatsen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55

-tom-562

Oliesjeik

AtlAntA schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:46:
[...]

Vraag me af tot in hoeverre de coureurs zulke tweets zelf plaatsen of dat er een pr persoon mee bezig is en dan alleen een duimpje oid van het team/de coureur krijgt om dit ook te plaatsen.
Tuurlijk zit daar een PR team/manager achter. Het is echt niet zo dat Piastri tijdens het scheiten z'n Twitter feed doorneemt en een meme gaat uploaden :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Schijnbaar was het vastleggen van Albon strategisch omdat er meer teams geïnteresseerd in hem zouden zijn.

Niks dan goed over de prestaties van Albon maar ben wel benieuwd welke teams dat eventueel zijn gweest.
Ik kan mij voorstellen Haas (Schumacher) of McLaren (Ricciardo) eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[...]

Weer de 50 extra punten van de eerste 2 races vergeten die hij daar door overmacht niet heeft kunnen pakken?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

pro_6or schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:42:
[knip]

Kijk ook maar eens in het “wie is nu werkelijk de goat” topic van hem een beetje lager op de site.
Compleet andere wereld zo. Wel jammer dat de wereldkampioenen die ik juist wel kon waarderen zo slecht scoren. Villeneuve, Räikkönen, Button, Vettel, Rosberg. Maarja, met goed materiaal kom je een heel eind. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Slavy schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:54:
[...]

Weer de 50 extra punten van de eerste 2 races vergeten die hij daar door overmacht niet heeft kunnen pakken?
Nee, maar die modellen zijn nutteloos als je kijkt naar de stand. Het is gewoon bullshit ook om aan de hand te zeggen dat iemand under performed. Maar zoals ik al eerder zei hou ik niet van dit soort modellen en statistieken omdat ze nooit het hele verhaal vertellen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:55
sjaool schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:42:
[...]

Ach, ja. Ik kan niet zo goed tegen dit soort modellen en statistieken. :+
Winnen is een combinatie. Coureur, auto, pit crew, strategie en geluk. Je kan nog zo goed zijn, de verkeerde banden op het verkeerde moment en je zakt door het ijs.

Degene die aan het eind bovenaan staat had het het beste voor elkaar :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Chocoball schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:42:
Schijnbaar was het vastleggen van Albon strategisch omdat er meer teams geïnteresseerd in hem zouden zijn.

Niks dan goed over de prestaties van Albon maar ben wel benieuwd welke teams dat eventueel zijn gweest.
Alpine?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 12:55
Ik had al een (redelijk) ongegronde hekel aan het merk Renault (als geheel, niet alleen in de F1), maar ze blijken ook nog totaal incompetent te zijn. Ach ja, het is wel vermakelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Alpine heeft even wat huiswerk om te zien of ze piastri echt kwijt zijn. Voorlopig lijken ze vast te willen houden maar als de datum er hard in staat moeten ze op zoek naar iemand anders.

Dat huiswerk gaat even duren gezien de dikte van contracten en de verplichte vakantie.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Hippocampus schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:10:
[...]

Compleet andere wereld zo. Wel jammer dat de wereldkampioenen die ik juist wel kon waarderen zo slecht scoren. Villeneuve, Räikkönen, Button, Vettel, Rosberg. Maarja, met goed materiaal kom je een heel eind. ;)
Alonso “verloor” van Hamilton, die ik ook echt heel goed vind, maar Alonso vond ik ook altijd al super speciaal. Dat blijkt ook wel uit iig deze rekencijfers.

Ik denk dat als Max niet zo veel mechanische pech had gehad in 16 en 17 hij wel eens vanaf zijn eerste jaar de best presterende coureur had kunnen zijn geweest _/-\o_

Volgens dit algoritme. Maar ja.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
De contractverlening heeft naar alle waarschijnlijkheid ook als een bescherming tegen een eventuele interesse door Alpine gediend. Daarnaast is Albon na een half jaar al uitgegroeid tot de teamleider bij Williams en die raak liever niet kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:00

Martinspire

Awesomeness

En wie het heeft gemist
https://www.motorsport.co...oll-hoops-tests/10348028/
FIA set to finalise stricter F1 roll hoop tests for 2023
The FIA is set to finalise plans for stricter roll hoop tests for 2023 Formula 1 cars in a meeting with team technical directors on Wednesday.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Chocoball schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:42:

Alpha Tauri / Red Bull Racing? Als Perez zo slecht blijft rijden als afgelopen races en daardoor eventueel het WCC in gevaar brengt of verliest, dan verwacht ik dat Marko heb gewoon buiten trapt. Tsunoda is ook nog niet zeker van zijn stoeltje, al krijgt hij denk nog 1 jaar. Daarna zal Iwasa misschien de kans krijgen, al scoort hij nog niet heel denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
  • Laatst online: 11-07 12:48
Slavy schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:54:
[...]

Deze heeft perez ook al 3x gehad. dus die vergelijking gaat niet helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Martinspire schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 00:33:
En wie het heeft gemist
https://www.motorsport.co...oll-hoops-tests/10348028/
FIA set to finalise stricter F1 roll hoop tests for 2023
The FIA is set to finalise plans for stricter roll hoop tests for 2023 Formula 1 cars in a meeting with team technical directors on Wednesday.
De FIA is wel erg goed in de lessons learned uit een ongeluk onderzoek snel om te zetten naar regels voor het volgende seizoen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/rtt38zekfif91.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=afaeb03bc283f1324887da8d4f43ded4101c5671

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:02
pro_6or schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:44:
[...]

Alonso “verloor” van Hamilton, die ik ook echt heel goed vind, maar Alonso vond ik ook altijd al super speciaal. Dat blijkt ook wel uit iig deze rekencijfers.

Ik denk dat als Max niet zo veel mechanische pech had gehad in 16 en 17 hij wel eens vanaf zijn eerste jaar de best presterende coureur had kunnen zijn geweest _/-\o_

Volgens dit algoritme. Maar ja.
Lies, damned lies, and statistics

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:11

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

scrappy.doo schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:24:
[...]

Lies, damned lies, and statistics
Lies, damned lies, statistics en dit:

"Yeah man, this guy is such an agressive driver, he's overdriving the car and dangerous!! #blessed"

De halve wereld gaat hierin mee en is nooit waar geweest. #tikjerechtsachter

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:22
TheBrut3 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 01:08:
[...]Als Perez zo slecht blijft rijden als afgelopen races en daardoor eventueel het WCC in gevaar brengt of verliest, dan verwacht ik dat Marko heb gewoon buiten trapt.
Weet niet of je dat zo kunt zeggen.

Perez wordt best wel eens gedwongen zijn race (deels) op te offeren om Verstappen te bevoordelen.

Afgelopen weekend liet hij hem er in lap 1 voorbij, tussen de stops een keer én hield hij in toen Verstappen die spin maakte. In plaats van Verstappen in te halen verloor hij daardoor een plek aan Russel. En dit is niet de eerste race waarin dat is gebeurd.

Daarnaast speelt mee dat de auto van 'hem af' ontwikkeld wordt en juist richting Verstappen gaat. Als dat niet het geval zou zijn geweest of juist andersom zou hij er veel beter uitkomen.

Het feit dat hij minder presteert heeft dus wel aanwijsbare oorzaken. En dat weten ze bij Red Bull ook.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 01:08:
[...]

Alpha Tauri / Red Bull Racing? Als Perez zo slecht blijft rijden als afgelopen races en daardoor eventueel het WCC in gevaar brengt of verliest, dan verwacht ik dat Marko heb gewoon buiten trapt. Tsunoda is ook nog niet zeker van zijn stoeltje, al krijgt hij denk nog 1 jaar. Daarna zal Iwasa misschien de kans krijgen, al scoort hij nog niet heel denderend.
Perez heeft kortgeleden toch net bijgetekend voor volgend jaar? Denk niet dat het contract zulke strakke performance clausules heeft dat men hem er zo makkelijk uit kan knikkeren.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

alexbl69 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:09:
[...]

Perez wordt best wel eens gedwongen zijn race (deels) op te offeren om Verstappen te bevoordelen.

Afgelopen weekend liet hij hem er in lap 1 voorbij, tussen de stops een keer én hield hij in toen Verstappen die spin maakte. In plaats van Verstappen in te halen verloor hij daardoor een plek aan Russel. En dit is niet de eerste race waarin dat is gebeurd.

Daarnaast speelt mee dat de auto van 'hem af' ontwikkeld wordt en juist richting Verstappen gaat. Als dat niet het geval zou zijn geweest of juist andersom zou hij er veel beter uitkomen.

Het feit dat hij minder presteert heeft dus wel aanwijsbare oorzaken. En dat weten ze bij Red Bull ook.
Op YouTube staat nu een leuk FIA filmpje met alle onboards van de kritische momenten. Daarin zie je dat Max zowel bij het eerste inhalen van Perez en na de spin het ook gewoon heel slim aanpakt. Dat het niet eens zozeer “laten” van Perez is.

Maar je kan gerust zeggen dat Perez niet zal riskeren Max er af te tikken, dat is waar.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:58
[...]

Maar zeg je nu dat de auto van begin dit jaar (wat meer naar Perez zijn wens toe) wel had kunnen strijden met Ferrari en Mercedes van afgelopen races? Ik betwijfel het. Perez heeft natuurlijk wat onfortuinlijke
uitvalbeurten gehad, maar Oostenrijk was weer een geval van dom opportunisme (zoals in Jeddah 2021), waar je hem nog wel eens op kan betrappen. Met zijn ervaring mag je dat toch niet verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:58
AtlAntA schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

Perez heeft kortgeleden toch net bijgetekend voor volgend jaar? Denk niet dat het contract zulke strakke performance clausules heeft dat men hem er zo makkelijk uit kan knikkeren.
Sterker nog, op z'n zege in Monaco na (had ook met geluk te maken) heeft hij niet hele sterke races gereden na z'n bijtekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:36
Met de ironische uitspraken en acties van Toto en co had Mercedes imo toch wel een stuk hoger mogen staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 08:30
[...]

Dat weet ik niet zo zeker hoor.
In lap 1 was Max gewoon sneller, er was toen 0 communicatie tussen Hugh en Checo.
Lap 39 - 40 krijgt hij inderdaad de opdracht Max voor te laten, logisch want Max heeft verse bandjes.
Bij lap 41 (pirouette Max T13) had Checo echt geen ruimte om Max voorbij te gaan en zat hij te slapen toen George hem links voorbij ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

M.b.t. het momentje spin en het inhalen door Russell, die was hem die ronde sowieso voorbij gegaan op zijn verse bandjes. Hieronder is te zien hoe kort hij er al op zat in de ronde waarin de spin plaats ging vinden. Perez had niets in te brengen tegen de verse bandjes van Russell.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wnMbpBYXpD7RZ4oWY2oi2AEurQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3gwzuhDNEWCVdr06mcpvkLCg.png?f=user_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 15:56
Misschien mis ik iets, maar waar is dit op gebaseerd?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Rembock schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

Dat weet ik niet zo zeker hoor.
In lap 1 was Max gewoon sneller, er was toen 0 communicatie tussen Hugh en Checo.
Lap 39 - 40 krijgt hij inderdaad de opdracht Max voor te laten, logisch want Max heeft verse bandjes.
Bij lap 41 (pirouette Max T13) had Checo echt geen ruimte om Max voorbij te gaan en zat hij te slapen toen George hem links voorbij ging.
Denk niet dat er nog actief naar Perez gecommuniceerd hoeft te worden dat er van hem verwacht wordt dat hij Verstappen vrij baan geeft.

Verstappen haalde hem in L1 in op een plek waar nog bijna nog nooit succesvol is ingehaald. Perez had hem eenvoudig kunnen blokken maar deed dat logischerwijs niet.

Toen hij Verstappen na diens spin plotseling bijna stil voor z'n neus zag staan wist hij natuurlijk ook even niet wat te doen. Elke andere coureur had hij zonder nadenken ingehaald, nu twijfelde hij waardoor Russel inderdaad de gelegenheid kreeg hem te verschalken.

En natuurlijk is Perez niet van hetzelfde kaliber als Verstappen, maar ik vind hem wel de meest competitieve teamgenoot sinds Ricciardo. Vergeet niet dat hij z'n WDC mede aan hem te danken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
alexbl69 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:42:
[...]

Denk niet dat er nog actief naar Perez gecommuniceerd hoeft te worden dat er van hem verwacht wordt dat hij Verstappen vrij baan geeft.

Verstappen haalde hem in L1 in op een plek waar nog bijna nog nooit succesvol is ingehaald. Perez had hem eenvoudig kunnen blokken maar deed dat logischerwijs niet.

Toen hij Verstappen na diens spin plotseling bijna stil voor z'n neus zag staan wist hij natuurlijk ook even niet wat te doen. Elke andere coureur had hij zonder nadenken ingehaald, nu twijfelde hij waardoor Russel inderdaad de gelegenheid kreeg hem te verschalken.

En natuurlijk is Perez niet van hetzelfde kaliber als Verstappen, maar ik vind hem wel de meest competitieve teamgenoot sinds Ricciardo. Vergeet niet dat hij z'n WDC mede aan hem te danken heeft.
Mee eens, ik denk dat je een tweede rijder nodig heb die ook beseffen dat ie tweede rijder is.
Het is alleen jammer dat Perez lijkt zo out-of-form zijn de laatste paar races. Dan kan hij ook niet zoveel steunen qua strategie/ defense etc zoals Bottas dat bij Hamilton vaak deed.
Je ziet het nu bij Ferrari, men denken dat het straight forward is dat Lec 1 en Sainz 2, maar denk niet dat het zo cut and dried is. Dan maak je dan rare strategie keuzes. Maar goed, bij Ferrari gebeurt het misschien alsnog.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

SirLct schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Mee eens, ik denk dat je een tweede rijder nodig heb die ook beseffen dat ie tweede rijder is.
Het is alleen jammer dat Perez lijkt zo out-of-form zijn de laatste paar races. Dan kan hij ook niet zoveel steunen qua strategie/ defense etc zoals Bottas dat bij Hamilton vaak deed.
Je ziet het nu bij Ferrari, men denken dat het straight forward is dat Lec 1 en Sainz 2, maar denk niet dat het zo cut and dried is. Dan maak je dan rare strategie keuzes. Maar goed, bij Ferrari gebeurt het misschien alsnog.
Ja, ho even. Dat werkt voornamelijk als je materiaal dusdanig veel beter is dan je concurrenten zodat het talent er niet meer toe doet.
Nu zit Ferrari er te dicht op om oppermachtig met twee karretjes de race te domineren, en dus lekker elkaars pitstops afdekt. Bottas in het kielzog van Hamilton werkte ook enkel als er geen directe dreiging was, anders kwam Bottas er meestal ook niet aan. (dat, of was hij meteen het offer om Hamilton voorop te brengen / houden, precies wat Perez ook overkomt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
[...]

Verrek, inderdaad. Heb nog even vanuit Max zijn camera gekeken tijdens L1, Checo tikt 2x kort op zijn rem lijkt het wel. Alsof hij niet dichtbij genoeg durfde aan te sluiten, of hij wilde Max voorbij laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

in die race zeker wel ja, Checo deed echt alles (ruim binnen het toelaatbare) om Lewis tijd af te snoepen. En dat was uiteindelijk van groot belang.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Blake heeft net een weer een mooie technische analyse gepost:

V.a. 16:37 heeft hij het ook nog even kort over Checo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
JEightyFive schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:02:
[...]

Met de ironische uitspraken en acties van Toto en co had Mercedes imo toch wel een stuk hoger mogen staan :+
Dit gaat dan om 2022, waar hij redelijk timide is ten opzichte van vorig seizoen. Ik zie hem in ieder geval geen koptelefoons meer kapotslaan of schreeuwen over de radio

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:36
Silent Thunder schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:33:
[...]

Dit gaat dan om 2022, waar hij redelijk timide is ten opzichte van vorig seizoen. Ik zie hem in ieder geval geen koptelefoons meer kapotslaan of schreeuwen over de radio
Ik zeg ook Toto en co :)
Even uit mijn hoofd:
- Volgens Toto kan het ons wel eens gaan vervelen als Red Bull en Ferrari dominant worden
- De uitspraken van "sir" Lewis op Silverstone waar hij nog even een sneer moest maken
- Baku, het betere zeur- en acteerwerk rondom porpoising
- Canada, toevallig een update klaar hebben die net is goedgekeurd
- Monaco, divebomb turn 1: "he just turned into me"
- Oostenrijk weer even klassiek achterbandje tik
- Frankrijk divebomb Russell: "he just turned into me", gevolgd door ronden lang gehuil

Feel free to add ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

JEightyFive schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:40:
[...]

Ik zeg ook Toto en co :)
Even uit mijn hoofd:
- Volgens Toto kan het ons wel eens gaan vervelen als Red Bull en Ferrari dominant worden
- De uitspraken van "sir" Lewis op Silverstone waar hij nog even een sneer moest maken
- Baku, het betere zeur- en acteerwerk rondom porpoising
- Canada, toevallig een update klaar hebben die net is goedgekeurd
- Monaco, divebomb turn 1: "he just turned into me"
- Oostenrijk weer even klassiek achterbandje tik
- Frankrijk divebomb Russell: "he just turned into me", gevolgd door ronden lang gehuil

Feel free to add ;)
"... shitbox car blablablah."
"yes toto we're getting there blablalba"

- Twee keer tweede en derde, achter elkaar.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:17
Maarten_E schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Misschien mis ik iets, maar waar is dit op gebaseerd?
Teams die de meeste flaters slaan dit seizoen. Dat baseer ik op het feit dat Ferrari bovenaan staat :+

Ik snap dan alleen niet wat Alpine doet op P2, die doen het toch lang niet slecht geloof ik, behalve dan dat Ocon dusdanig Alonso liep te blocken/treiteren in ronde 1 dat Hamilton kans zag beide Alpine's voorbij te rijden, de flapdrol (Ocon, niet Hamilton, nou vooruit Hamilton ook wel een beetje.... uhm... you get my point)

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 04-08-2022 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
FastFred schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:46:
[...]

Teams die de meeste flaters slaan dit seizoen. Dat baseer ik op het feit dat Ferrari bovenaan staat :+

Ik snap dan alleen niet wat Alpine doet op P2, die doen het toch lang niet slecht geloof ik, behalve dan dat Ocon dusdanig Alonso liep te blocken/treiteren in ronde 1 dat Hamilton kans zag beide Alpine's voorbij te rijden, de flapdrol (Ocon, niet Hamilton, nou vooruit Hamilton ook wel een beetje.... uhm... you get my point)
Heb je het nieuws over Alonso & Piastri gemist begin deze week? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 12:55
Daarnaast de hoeveelheid punten die ze (voornamelijk Alonso) zijn misgelopen door mechanische DNF's. Nou geldt dit voor Alfa Romeo en Haas ook wel een beetje, maar daar lijkt het voornamelijk de motor te zijn en die is niet van het team zelf, i.t.t. Alpine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ParaDroid2 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:11:
Daarnaast de hoeveelheid punten die ze (voornamelijk Alonso) zijn misgelopen door mechanische DNF's. Nou geldt dit voor Alfa Romeo en Haas ook wel een beetje, maar daar lijkt het voornamelijk de motor te zijn en die is niet van het team zelf, i.t.t. Alpine.
Maar Alpine rijdt toch ook met een motor van een andere fabrikant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:20
Silent Thunder schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:33:
[...]

Maar dit jaar staat hij ook niet onder hoogspanning, hij weet dat Mercedes op dit moment niet goed genoeg is om zelfstandig voor de knikkers mee te doen, maar goed genoeg om geen zorgen van achter te hebben, dan is het makkelijker om relaxed te blijven, want het maakt eigenlijk niets uit op dat moment.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/728563783081132055/1004816669060911134/ef5a4bf7-d42a-42b2-905d-e17b63d60f04.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dat ze een soortgelijke chat hebben bij Ferrari, maar dan in het Italiaans en met veel dit 🤌

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:50
pjottum schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:40:
[...]

Dat ze een soortgelijke chat hebben bij Ferrari, maar dan in het Italiaans en met veel dit 🤌
“Data says everything is fine”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

lolgast schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

“Data says everything is fine”
Daar staat nu een OOO aan met "We will come back to you!" :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wat zou Mercedes te vertellen hebben? Gaan ze mee in de soap rond Alpine?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KQlt-jEAPW-H3SzgjX8RsPzsok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sn676CdVZHX5Cn07kmK7j2kq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 05-08-2022 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Piastri naar Merc :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:36
sjaool schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:23:

[Afbeelding]
Ze reageerde binnen de minuut al op hun eigen post

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:27:
[...]

[Embed]
Ze zijn wel eens beter voor de dag gekomen met tweets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Gynnad schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:27:
[...]

[Embed]
Hm... Leuk dat degene waarvan ik dit kreeg het niet meldde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

sjaool schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:20:
[...]

Hm... Leuk dat degene waarvan ik dit kreeg het niet meldde. ;)
Daarom altijd even checken; en dan nog is die tweet niet waar. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:52
sjaool schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:23:

[Afbeelding]
Ham retire, hulkenberg first driver... :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Illegal_Alien schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:27:
[...]

Daarom altijd even checken; en dan nog is die tweet niet waar. :P
Hey, het was nog vroeg... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNR_BxG5d2dQ7eOrNOmNScT83Bs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdZssuwXqVhVVAmU2oLXB21r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
Hippocampus schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:21:
[...]

Ja, ho even. Dat werkt voornamelijk als je materiaal dusdanig veel beter is dan je concurrenten zodat het talent er niet meer toe doet.
Nu zit Ferrari er te dicht op om oppermachtig met twee karretjes de race te domineren, en dus lekker elkaars pitstops afdekt. Bottas in het kielzog van Hamilton werkte ook enkel als er geen directe dreiging was, anders kwam Bottas er meestal ook niet aan. (dat, of was hij meteen het offer om Hamilton voorop te brengen / houden, precies wat Perez ook overkomt.)
Ik ben met je eens maar talent heeft zeker wel invloed. Bijna heel 2021 seizoen zie je hoe belangrijk de 2e rijder zijn - alhoewel Perez veel meer deed voor Max dan Bottas voor Hamilton dat wel.
Maar overigens, mijn nadruk ligt meer dat Perez lijkt zo out of touch de laatste paar races.
Ja er zijn aantal uitschieter, maar lijkt vanaf Canada dat hij toch minder on-pace zit zowel in kwali en race.
Las ergens dat ze de auto van perez al aan het voorbereiden om de nieuwe fia porpoising test te doorstaan.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Nog 3 weken tot FP1 *O* Nog 3 weken tot FP1 -O-
Exocet schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:14:
Ze zijn wel eens beter voor de dag gekomen met tweets.
Tsja het klopt denk ik wel, samen met Leclerc en Sainz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

SirLct schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

Ik ben met je eens maar talent heeft zeker wel invloed. Bijna heel 2021 seizoen zie je hoe belangrijk de 2e rijder zijn - alhoewel Perez veel meer deed voor Max dan Bottas voor Hamilton dat wel.
Maar overigens, mijn nadruk ligt meer dat Perez lijkt zo out of touch de laatste paar races.
Ja er zijn aantal uitschieter, maar lijkt vanaf Canada dat hij toch minder on-pace zit zowel in kwali en race.
Las ergens dat ze de auto van perez al aan het voorbereiden om de nieuwe fia porpoising test te doorstaan.
Na Canada heb ik eigenlijk niks meer gezien van stuiterende auto's. Zelfs de Ferrari en de Merc niet. Misschien zijn het de circuits, maar op Spa en Monza zullen we zien of er iets veranderd is. Mbt Perez, ik denk dat hij dit jaar gewoon vrij snel op snelheid was, maar daarna niet kan verbeteren, hij blijft gewoon stil staan. Hij is gewoon een goede coureur in het middenveld en dit is nu zijn 2e kans bij een top-team, uit noodzaak voor Red Bull. Perez is een prima coureur, maar heft veel te veel uitschieters, omlaag en omhoog. Zijn gehele carriere al. In een midfield auto zie je alleen de uitschieters naar boven, maar het is gewoon een trend. Geen consequent prima niveau. En er waren gewoon een paar circuits waarop hij het gewoon goed doet; stratencircuits. Linksom of rechtsom is Perez nu het beste wat ze kunnen krijgen. Albon zit vast bij Williams en er is geen enkele Red Bull junior die in de komende 2 jaar zal opstappen naar de F1.

Het heeft weinig zin voor een team om een 2e auto op toekomstige regels te laten racen als dat het er langzamer door wordt. Daar gebruiken ze de fp1 voor om data te verzamelen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:24
Piastri gaat waarschijnlijk rijden voor Mclaren. :)

https://racingnews365.com...ciardo-at-mclaren-in-2023

Nu wachten op een officieel bericht. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
NeonovA schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:55:

According to RacingNews365.com, FIA's contract recognition board, where all F1 contracts are checked for validity, is said to have validated Piastri's new contract with McLaren at the expense of his existing deal with Alpine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing

Het was al verwacht. Ik begrijp alleen niet waarom het Contract Recognition Board nu uit de school klapt. Je zou zeggen dat ze alleen yay of nay hoeven te zeggen en dat de aankondiging door het team zelf gedaan mag worden.

Hun conclusie is in ieder geval helder. Alpine heeft geen poot om op te staan.

Nu eens gaan filosoferen waar Ricciardo heen gaat, want die moet uit de McLaren F1 auto. De andere vraag is wie naast Ocon gaat zitten want ook daar is een plek vrij.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

RN365 is net zo betrouwbaar als Alpine`s Twitter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Illegal_Alien schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

RN365 is net zo betrouwbaar als Alpine`s Twitter :X
Ook een kapotte klok geeft 2 keer per dag de juiste tijd aan :) .

RN365 doet heel regelmatig aan clickbait maar ik denk niet dat ze dit uit hun duim zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Volgens een collega van mij wordt er in Spanje geschreven dat hij in 2023 testcoureur wordt voor McLaren en dan in 2024 Ricciardo gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Volgens een collega van mij wordt er in Spanje geschreven dat hij in 2023 testcoureur wordt voor McLaren en dan in 2024 Ricciardo gaat vervangen.
Dan zou je toch denken dat hij beter af is bij Alpine, als hij daar in 2023 meteen het zitje krijgt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Dat lijkt niet echt op een stap voorwaarts voor iemand die dit jaar al had moeten racen. De enige reden om een dergelijke stap te doen is als Alpine/Renault bijv. de F1 wilt gaan verlaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

2023 als test coureur voor McLaren en dan verhuurd worden aan Alpine? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
[...]

Dat zou hem letterlijk niks brengen. :/

Als je de twitter berichten bekijkt dan kan het bijna niet anders dan dat Alonso en Piastri van elkaars contractonderhandelingen op de hoogte waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tja, het lijkt mij niet handig van Piastri om zich meteen al met dit soort zaken in te laten. Dat schaadt toch wel je reputatie als betrouwbare coureur. De F1 is een rare wereld maar vertrouwen wordt toch ook wel gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

sjaool schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:17:
Tja, het lijkt mij niet handig van Piastri om zich meteen al met dit soort zaken in te laten. Dat schaadt toch wel je reputatie als betrouwbare coureur. De F1 is een rare wereld maar vertrouwen wordt toch ook wel gewaardeerd.
Hij heeft Mark Webber als manager, dus ingangen genoeg. F1 is toch keiharde business? Loyaliteit tot bij de voordeur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

siggy schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Hij heeft Mark Webber als manager, dus ingangen genoeg. F1 is toch keiharde business? Loyaliteit tot bij de voordeur toch?
Loyaliteit tot de voordeur dat levert je misschien geld op maar geen kampioenschap en daarvoor doe je toch mee als coureur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

sjaool schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:22:
[...]

Loyaliteit tot de voordeur dat levert je misschien geld op maar geen kampioenschap en daarvoor doe je toch mee als coureur?
Oh, ik ben het als normale mens met je eens hoor, ik betwijfel ten zeerste alleen of de F1, de ultieme sport voor ego's, zo werkt. Kijk maar naar Hamilton. Vanaf kinds af aan een Mclaren-junior, die zag ik met gemak voor altijd rijden bij Mclaren. En toch is die loyaliteit zo weggegooid onder het motto 'ik heb altijd loyaliteit aan Mercedes gehad'.

En kijk naar Alonso, hij voelt zich genaaid en dan is die loyaliteit aan het team wat hem weer een kans gaf in de F1 meteen weg.

F1 is gewoon een grote egotrip naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:26

Bezulba

Formerly known as Eendje

siggy schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:32:
[...]

Oh, ik ben het als normale mens met je eens hoor, ik betwijfel ten zeerste alleen of de F1, de ultieme sport voor ego's, zo werkt. Kijk maar naar Hamilton. Vanaf kinds af aan een Mclaren-junior, die zag ik met gemak voor altijd rijden bij Mclaren. En toch is die loyaliteit zo weggegooid onder het motto 'ik heb altijd loyaliteit aan Mercedes gehad'.

En kijk naar Alonso, hij voelt zich genaaid en dan is die loyaliteit aan het team wat hem weer een kans gaf in de F1 meteen weg.

F1 is gewoon een grote egotrip naar mijn mening.
F1 is gewoon harder dan de gemiddelde werkgever. De loyaliteit naar de coureur is ook alleen maar zolang deze sneller is dan z'n teammate. Zodra je langzamer bent is het ook "daar is de deur, fijne dag verder!"

Dus waarom zou je als coureur blijven zitten bij een team? Puur en alleen omdat ze zo aardig zijn? Het is gewoon een business, die ruilen jou in voor een jonger exemplaar en voelen daar helemaal niets negatiefs bij.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:32:
Jij vindt dat Alonso bij AlphaTauri moet rijden? :+ Immers is die bij Minardi in de F1 gedebuteerd, dat is gekocht door Red Bull en Toro Rosso geworden en nu dus AlphaTauri.

On a more serious note. De vraag is hoe hecht / loyaal "team Enstone" is. Dat is zo vaak van eigenaar veranderd en van naam veranderd dat dat zomaar voor 90% een nieuw team kan zijn en dus nog maar 10% van het personeel van eind 2000 daar is. Dus waarom zou Alonso daar loyaal aan moeten zijn?
Ik vind dat echt een heel andere situatie als bv een Red Bull waar sinds dag één Horner daar is, Newey in een van de eerste jaren erbij is gekomen, Jonathan Weathly volgens mij ook al van om en nabij het begin daar is, en en op zijn minst één monteur nog steeds daar is vanaf dag één ("Olie"monteur van Verstappen, ergens in 2020 is die nog in de spotlight geweest omdat die tot dan letterlijk elke race van het team op het circuit is geweest). V.w.b. loyaliteit zou ik zo'n dingen dus eerder bij een Red Bull verwachten dan een "team Enstone" waar ze zo ongeveer meer teambazen dan coureurs hebben gehad in die periode. En Alonso is natuurlijk wel loyaal gebleven aan zijn toenmalige teambaas, Flavio Briatore, die nu dan zijn manager is (na een aantal jaren verbannen te zijn geweest na crashgate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

.

[ Voor 98% gewijzigd door siggy op 05-08-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
siggy schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Vraag dat Van de Garde maar. Die vond na zijn juridische winst in 2015 enkel nog gesloten deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Vraag dat Van de Garde maar. Die vond na zijn juridische winst in 2015 enkel nog gesloten deuren.
Laten we reëel zijn, ook zonder juridische stappen was zijn F1-carrière wel klaar. Sauber was wel een beetje de enige kans die er nog lag voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Ik denk dat hij daarom ook de juridische stappen nam. Je kan er mee akkoord gaan dat je carrière voorbij is, of nog een laatste alles-of-niets poging doen. Het verhaal over het versterken van de juridische positie van coureurs... tja.

In ieder geval kreeg hij zijn geld terug, er zijn er zat die dat ook niet haalden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Dat was mijn idee destijds ook. Hij wist ook wel dat hij nooit in die Sauber zou gaan rijden, ook niet bij het winnen van de juridische strijd.

Hij heeft in ieder geval aan kunnen tonen dat Kaltenborn een onbetrouwbare zakenpartner was, dat was al winst op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@RobertMe, Lee Stevenson, is dat "Olie"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Beetje luchtig:

:p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Nope, dat was zijn nr one mechanic die "demotie" heeft gemaakt om leiding te geven aan het demo team ter voorbereiding om chief mechanic te worden. En ja, Lee is intussen ook soms weer aanwezig, maar dan ogenschijnlijk voornamelijk aan de kant van Perez. En daar waar bij Verstappen wel nog vaker Phill Turner te zien is gok ik dat wellicht "Wolf" wat minder aanwezig is?

In any case. Die wat ik bedoelde kwam ik niet verder dan "die kale wat Verstappen ook altijd vast zet in de auto en zo uitbundig te zien was na de overwinning van Barcelona 2016". Na een hoop pogingen tot zoeken schoot me te binnen dat het zijn front end mechanic is, zo kwam ik uit op "Ole" en het is dus "Ole Schack". O.a. te zien in deze video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:58:
[...]
Nope, dat was zijn nr one mechanic die "demotie" heeft gemaakt om leiding te geven aan het demo team ter voorbereiding om chief mechanic te worden. En ja, Lee is intussen ook soms weer aanwezig, maar dan ogenschijnlijk voornamelijk aan de kant van Perez. En daar waar bij Verstappen wel nog vaker Phill Turner te zien is gok ik dat wellicht "Wolf" wat minder aanwezig is?

In any case. Die wat ik bedoelde kwam ik niet verder dan "die kale wat Verstappen ook altijd vast zet in de auto en zo uitbundig te zien was na de overwinning van Barcelona 2016". Na een hoop pogingen tot zoeken schoot me te binnen dat het zijn front end mechanic is, zo kwam ik uit op "Ole" en het is dus "Ole Schack". O.a. te zien in deze video:
[YouTube: 24 Hours Behind The Scenes: Preparing For A F1 Race Weekend]
Dat viel mij ook op ja, dat Lee schijnbaar weer "aanwezig" is, ik wist dat ie vorig jaar eigenlijk vertrokken zou zijn. Maar ik zag hem afgelopen weekend nog actief in beeld verschijnen (hoewel actief, hij kwam in beeld met een headset op ;) ), dus dat verwonderde mij enigszins.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 15:02
@RobertMe

Daar heeft Ole Schack nog aardig veel haar, dat is nu wel anders. Hij is inmiddels ook wel een paar promoties verder. Volgens mij is hij sinds dit jaar eindverantwoordelijke van de auto('s). Ook is hij onderdeel van de pitcrew, hij is de left rear gun man.

Wij kwamen hem vorig jaar s'nachts tegen buiten het circuit van Oostenrijk. Toen wij van het circuit naar de parkeerplaats liepen, haalden wij hem in. Wat toen natuurlijk heel raar was, gezien Covid en de bubbel die daarbij hoorde. Vandaar dat we ook niet geloofde dat hij het was. Maar hij had netjes z'n ID, toegangspas en foto's laten zien welke niet zomaar iemand had kunnen maken. Even een praatje gemaakt en dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Dat viel mij ook op ja, dat Lee schijnbaar weer "aanwezig" is, ik wist dat ie vorig jaar eigenlijk vertrokken zou zijn. Maar ik zag hem afgelopen weekend nog actief in beeld verschijnen (hoewel actief, hij kwam in beeld met een headset op ;) ), dus dat verwonderde mij enigszins.
Abu Dhabi was die ook daar :p Alhoewel die toen nog in de hot tub stond. Maar dit jaar heb ik hem al vaker weer gezien.

Overigens kwam ik deze ook nog tegen:

Ook met een stuk met Ole Schack. En Phil Turner dus ook vanaf het begin aanwezig bij Red Bull. Alleen zal hij dan niet de 300 races toen gehaald hebben door twee keer een zijstap naar het support / demo team. (Nr 2 => support nr 1 => nr 1 => support chief mechanic => chief mechanic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Was al gepost...

[ Voor 88% gewijzigd door Humma Kavula op 05-08-2022 13:19 ]

Wear Sunscreen!

Pagina: 1 ... 81 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics