[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.881 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Die beslissing kon hij toen niet geven omdat de baan nog niet vrijgegeven was. Masi krijgt van alles in de schoenen geschoven maar hij heeft naar mijn mening naar eer en geweten gehandeld. Hij wilde de coureurs racend over de finishlijn laten komen en dat is gelukt. Dat was trouwens ook een afspraak met de teams, er zou niet meer achter een SC worden gefinisht. België was wat dat betreft een zeer grote uitzondering.
Het is een misverstand dat de track vrij moet zijn gegeven voor lapped cars om te passeren. Als de race director het veilig acht moag hij ze laten passeren. Historisch gezien is dat als het droog weer is wanneer alle rommel van het circuit is verwijderd en de mashals allen nog op uitloopstroken bezig zijn. Dat was anderhalve ronde voor de call al het geval en ruim genoeg tijd om alle lapped cars voorbij te laten en de race te herstarten.

Het criterium voor binnenroepen safety car is
When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR
IN THIS LAP" will be sent to all teams Competitors via the official messaging system and the car's
orange lights will be extinguished.
Ook dit is niet afhankelijk van vrijgeven van de track voor racen. Als duidelijk is dat de boel opgeruimd is de volgende ronde kan je die al binnenroepen. Het volgende rondje naar de safety car line (wat nu niet gedaan is en over geklaagd wordt) heb je een speed limit en gele vlaggen. Als de boel maar groen is voor ze de start finish weer bereiken.

Als Masi zich aan de regels had gehouden dan was de race in dezelfde ronde herstart. Dat is achteraf volkomen duidelijk. Vooraf niet en dat is waardoor Masi heeft zitten schutteren en paniek beslissingen nam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
himlims_ schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:42:
https://www.express.co.uk...milton-F1-news-Toto-Wolff

niet heel bekend met express - volgens mij beetje niveau telegraaf, wat er van waar is ?
Als dat toch waar blijkt.. wtf zeg hoe walgelijk :r

Ze blijven er maar over bezig he.. Dan mag die Hamilton van mij zo ver en lang opflikkeren op sabatical dat we tegen die tijd niet eens meer weten wie t was :(

Dit is toch te sneu voor woorden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Dan gaat HAM toch lekker niet door, wat een huilebalk. FIA moet hier niet aan toegeven en rechtlijnig zijn dus een straf geven (geldboete) voor het niet komen opdagen van HAM bij de ceremonie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Boris Johnson schijnt opvolger van Masi te worden https://twitter.com/Engin...y3q2f8iWrlU3NsMsimRQ&s=19 :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

himlims_ schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:42:
https://www.express.co.uk...milton-F1-news-Toto-Wolff

niet heel bekend met express - volgens mij beetje niveau telegraaf, wat er van waar is ?
Telegraaf is hierbij vergeleken nog een echte kwaliteitskrant. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
TheBrut3 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Kan je die beslissingen eens allemaal opnoemen? Buiten die dat hij in België een poging heeft gedaan een race te hebben, ondanks het slechte weer. En buiten die dat hij in Abu Dhabi zo snel mogelijk de baan vrij wilde hebben, zodat de race al racend kon finishen, zoals afgesproken met de teams op donderdag.
Zijn 'offer' aan RB / VER om positie terug te geven tijdens de rode vlag had ik ook nog nooit gehoord... We krijgen nu ook wel veel meer inzicht in comms tussen race director en teams maar leek me een vreemde manier van werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Beaves schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:03:
[...]

LH had ook kunnen pitten toen de VSC geactiveerd werd, ook toen heeft Mercedes ervoor gekozen om niet te pitten.
Juist... Want dan zou RB niet net het omgekeerde gedaan hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 17:57

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ik weet even niet wat ik liever doe. De 🍿 pakken en genieten van deze poppenkast of als een 🐻 in winterslaap gaan totdat het seizoen begint in maart.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Pjottski schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:27:
Ik weet even niet wat ik liever doe. De 🍿 pakken en genieten van deze poppenkast of als een 🐻 in winterslaap gaan totdat het seizoen begint in maart.
Ik zou in winterslaap gaan tot de eerste testdagen 23 februari.
En dan krijgen we elke dag te horen "het zijn maar tests, valt niks uit op te maken".
Dat herhaalt zich een paar weken later (weer testdagen).
En ook weer bij de eerste race, want "het is maar de eerste race", of "deze baan is niet representatief".
Die opmerkingen stoppen nooit, want het gaat door bij elke training: "sandbagging".

(sprint)Qualificatie en (sprint)race blijft het belangrijkste gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Dat is toch ook wat F1 zo leuk maakt? Dat is al jaren hetzelfde en voor mij is het gehele circus eromheen ook onderdeel van waarom ik F1 zo leuk vind.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

himlims_ schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:05:
denk dat wel allemaal wel eens zijn;

afgelopen seizoen is overladen met discutabele beslissingen, geen eenduidige rode lijn te herkennen, wat ene weekend geoorloofd is - levert week later een straf op.

als ze die wisselvalligheid in naleven van regels daadwerkelijk doortrekken in '22 [..] zal het me benieuwen hoeveel kijkers men weet te behouden. Sport kan heel mooi zijn, maar moet wel eenduidig zijn in beoefenen van de sport

in mijn optiek ben ik het volledig met mercedes/lewis eens; het is oneerlijk verlopen die laatste race (ronden), en had niet zo mogen gebeuren. Tuurlijk kan RC een beslissing overrulen, of herzien, maar de regels (zeker omtrent safteycar en vrijgeven van baan) zijn tot in de details beschreven.

ik las eerder een opmerking; laatste race resultaat schrappen - max kampioen :)
Tja, aan de andere kant, de Race Director heeft ook altijd een team bij de hand, de stewards gaan over de straffen, zij hebben ook materiaal van vorige vergelijkbare incidenten en wat toen de strafmaat is, inclusief documentatie... Er is meer dan voldoende dus om de strafmaat te bepalen. Waarom moet dan de Race Director verdwijnen, hij gaat niet eens over de straffen. En daarbij, twee praktische vragen:
  • Gaan er met een andere Race Director betere besluiten komen van de Stewards? Lijkt me niet. Als dat wel zo is, klopt er iets niet in hoe de FIA altijd verteld heeft te werk te gaan en hebben ze dus een groter probleem dan er nu aan de hand is.
  • Is er überhaupt iemand die ze hiervoor kunnen strikken? Het opleiden van een Race Director is niet iets wat je even snel tussendoor doet, zeg maar. Masi heeft ook jaren over de schouder met Whiting mee gekeken.
En hou daarbij in het achterhoofd dat met het vervangen van de Race Director, je ook niet af bent van de inconsistentie in de strafmaat bepaling.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2022 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Beaves schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:48:
Dat is toch ook wat F1 zo leuk maakt? Dat is al jaren hetzelfde en voor mij is het gehele circus eromheen ook onderdeel van waarom ik F1 zo leuk vind.
Voor mij is het juist de reden dat ik niet meer kijk. Zeker sinds Ver mee doet is het hele drama er omheen gewoon te veel en de objectiviteit ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
CH4OS schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:50:
[...]
Tja, aan de andere kant, de Race Director heeft ook altijd een team bij de hand, de stewards gaan over de straffen, zij hebben ook materiaal van vorige vergelijkbare incidenten en wat toen de strafmaat is, inclusief documentatie... Er is meer dan voldoende dus om de strafmaat te bepalen. Waarom moet dan de Race Director verdwijnen, hij gaat niet eens over de straffen.
Het wel of niet de stewards laten kijken naar een incident beslist de RD. En die liet de ene keer alles toe (Brazilië) en de keer daarop juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09
DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Telegraaf is hierbij vergeleken nog een echte kwaliteitskrant. :z
De bron lijkt echter de BBC te zijn:

https://www.bbc.com/sport/formula1/59951382
One senior source told BBC Sport that Mercedes had dropped their appeal against the results of the race after agreeing a quid pro quo with the FIA.

This deal was said to be that Masi and FIA head of single-seater technical matters Nikolas Tombazis would no longer be in their positions for the 2022 season.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Philip Ross schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:52:
Het wel of niet de stewards laten kijken naar een incident beslist de RD. En die liet de ene keer alles toe (Brazilië) en de keer daarop juist niet.
De RD bepaald alleen of een incident naar de stewards gaat inderdaad, maar bepaald hij dus nog steeds de strafmaat niet en juist daar zaten de issues het afgelopen jaar.
De Engelse media moet gewoon eens wakker worden en terug de realiteit in stappen. Ze blijven maar hameren op het feit dat HAM in die laatste ronde het kampioenschap verloor. En hoewel dat weliswaar klopt, is dat wel om een heel andere reden. HAM had het kunnen voorkomen, als hij gewoon nieuw rubber had gekregen. Maar men wilde geen track position opgeven, dan ook op de blaren zitten wanneer het verkeerd uitpakt. Maar ja, wonderboy is nu natuurlijk het slachtoffer. We zijn een maand verder, het wordt echt tijd voor de Engelsen om los te laten.

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
CH4OS schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:54:
[...]
De RD bepaald alleen of een incident naar de stewards gaat inderdaad, maar bepaald hij dus nog steeds de strafmaat niet en juist daar zaten de issues het afgelopen jaar.
Wie zegt dat daar de issues zaten? Alleen de die-hard Verstappen fans volgens mij.

De strafmaat is gewoon helemaal volgens het boekje gegaan dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:05
Stewards kunnen ook zonder tussenkomst van de RD bepalen een incident te bekijken.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
AMARONE|IA schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:03:
Dan gaat HAM toch lekker niet door, wat een huilebalk. FIA moet hier niet aan toegeven en rechtlijnig zijn dus een straf geven (geldboete) voor het niet komen opdagen van HAM bij de ceremonie.
De Hamilton bv (ja, het is een miljoenen bedrijf dat is dus meer dan alleen die persoon die een racewagen bestuurt) zal wel een afweging maken wie de grootste fanbase heeft, Hamilton of Masi. Kan hij lekker met opgeheven hoofd de held uithangen en zijn aanhang gaat boos zijn. Hoop alleen dat zijn aanhang net zo makkelijk hem weer vergeten is en achter een ander idool gaat staan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Philip Ross schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:55:
Wie zegt dat daar de issues zaten? Alleen de die-hard Verstappen fans volgens mij.
De strafmaat is gewoon helemaal volgens het boekje gegaan dit seizoen.
De strafmaat was duidelijk inconsistent afgelopen jaar:
HAM -> VER in Engeland, was voor HAM enkel 10s, waar HAM -> VER op Monza gridstraf + strafpunten op licentie was voor VER, terwijl de crash op Engeland toch wel een tikkie harder was en grotere gevolgen had kunnen hebben (~250km/u, 51G...). En dit is nog maar 1 voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
CH4OS schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:54:
[...]
De Engelse media moet gewoon eens wakker worden en terug de realiteit in stappen. Ze blijven maar hameren op het feit dat HAM in die laatste ronde het kampioenschap verloor. En hoewel dat weliswaar klopt, is dat wel om een heel andere reden. HAM had het kunnen voorkomen, als hij gewoon nieuw rubber had gekregen. Maar men wilde geen track position opgeven, dan ook op de blaren zitten wanneer het verkeerd uitpakt. Maar ja, wonderboy is nu natuurlijk het slachtoffer. We zijn een maand verder, het wordt echt tijd voor de Engelsen om los te laten.
Op even nieuwe en zachte banden achter Ver moeten starten (en niet eens zekerheid dat er een herstart zou komen) is geen manier om dit te voorkomen. De kans om op gelijke banden iemand in 1 ronde in te halen is niet erg groot, zeker niet als je ziet hoe Ver af en toe verdedigde dit seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
CH4OS schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:03:
[...]
De strafmaat was duidelijk inconsistent afgelopen jaar:
HAM -> VER in Engeland, was voor HAM enkel 10s, waar HAM -> VER op Monza gridstraf + strafpunten op licentie was voor VER, terwijl de crash op Engeland toch wel een tikkie harder was en grotere gevolgen had kunnen hebben (~250km/u, 51G...). En dit is nog maar 1 voorbeeld.
Maar in de regels staat expliciet dat de gevolgen van een incident niet meetellen voor de strafmaat.

Daarnaast is 10 seconden zwaarder dan de straf die Verstappen kreeg. Die stond gelijk aan 5 seconden namelijk. En heeft hij helemaal niet hoeven nemen aangezien hij toch als een nieuwe motor zou pakken de race erna.

Ham heeft tenminste nog zeer veel van zijn motor moeten vragen die race terwijl Verstappen letterlijk 0 effect heeft gevoeld van zijn straf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Philip Ross schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:04:
Op even nieuwe en zachte banden achter Ver moeten starten (en niet eens zekerheid dat er een herstart zou komen) is geen manier om dit te voorkomen. De kans om op gelijke banden iemand in 1 ronde in te halen is niet erg groot, zeker niet als je ziet hoe Ver af en toe verdedigde dit seizoen.
HAM had natuurlijk ook voordat de SC kwam nieuw rubber kunnen pakken, bijvoorbeeld tijdens de VSC, hij had er tijd genoeg voor. En zoals we zagen op Monza, vind HAM het ook niet erg om de auto er tussen te duwen om VER voor te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
CH4OS schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:06:
[...]
HAM had natuurlijk ook voordat de SC kwam nieuw rubber kunnen pakken, bijvoorbeeld tijdens de VSC, hij had er tijd genoeg voor. En zoals we zagen op Monza, vind HAM het ook niet erg om de auto er tussen te duwen om VER voor te blijven.
Hij had 1 kans, tijdens de VSC voordat Ver het deed, de ronde daarna was de VSC al weer weg. Ja, achteraf was dat de verkeerde beslissing maar niet echt een grote fout. Track positie opgeven is gewoon iets wat vrijwel geen enkel team zou doen in die positie. Ook RBR niet. Het is altijd makkelijk gokken als je achter ligt en niets te verliezen hebt.

En dan nog had hij op 20.rondjes oude witte banden gestaan tegen de verse rode van Ver. Iets meer kans om te verdedigen maar nog steeds niet echt.

[ Voor 9% gewijzigd door Philip Ross op 12-01-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Philip Ross schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:05:
Maar in de regels staat expliciet dat de gevolgen van een incident niet meetellen voor de strafmaat.
Dit kan ik mij niet voorstellen. Anders hadden de straffen tussen HAM en VER in het voorbeeld dat ik noem ook gelijk moeten zijn en dat is ook niet het geval.
Daarnaast is 10 seconden zwaarder dan de straf die Verstappen kreeg. Die stond gelijk aan 5 seconden namelijk. En heeft hij helemaal niet hoeven nemen aangezien hij toch als een nieuwe motor zou pakken de race erna.
Zo zwaar, dat iemand alsnog naar de overwinning kan rijden... Ik denk daar echt anders over. Waar de strafpunten op de licentie minimaal een jaar staan.
Ham heeft tenminste nog zeer veel van zijn motor moeten vragen die race terwijl Verstappen letterlijk 0 effect heeft gevoeld van zijn straf.
Wat HAM met de straf van Silverstone ook niet gemerkt heeft, alleen wat langer kon bijkomen van alles tijdens de pitstop.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Philip Ross schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Maar je gaat aan een aantal punten voorbij hier.

Ten eerste had Merc helemaal geen keuze om ook te pitten, want doordat de SC vlak voor Ham de baan op kwam moest die veel eerder langzaam rijden dan Ver waardoor er helemaal geen pit window was. Hij was dus altijd achter Ver gekomen.

Ten tweede mogen lapped cars pas inhalen nadat de baan helemaal vrij is. De vraag is dus of dat wel had gekund op een eerder moment.

Het is dus maar de vraag of de SC bij volgen normale regels weg op tijd weg was geweest.

[...]
De zeer zwakke strategie van Mercedes heeft Lewis in een kwetsbare positie gebracht. Ze hadden de eerste stop van Verstappen nooit moeten coveren door een ronde later naar binnen te gaan. Lewis had op dat moment zeer goede pace op z'n medium banden en alle andere coureurs op medium banden kwamen een ronde of 6 a 7 later binnen.

Als Hamilton dat gedaan had was hij niet in gevecht met Perez gekomen, en had hij genoeg marge gehad richting het einde van de race om zonder verlies van track position een stop te maken voor verse banden.

In plaats van uit te gaan van eigen kracht en te racen voor de overwinning zijn ze gaan angstvallig gaan racen met als enige doel track positie op Max.

Als je dan hoort hoe Wolff al tekeer gaat bij de VSC; dat hij actief gaat lobbyen bij Masi dat er toch vooral geen Safety Car moet komen... dan zegt dat al genoeg. Ze weten op dat moment in de Mercedes garage al dat ze bij een Safety Car in een ontzettend moeilijke positie zitten. De pits in, en je verliest track positie, niet de pits in en Max zit achter je op softs. Er zat voor Mercedes niets anders op dan gokken; krijgen we nog groen of finish onder geel. Ze gokten op het laatste en hebben verloren.

Realistisch gezien hadden de lapped cars al een ronde eerder kunnen gaan; en dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Shit happens, ik snap de frustratie en ontevredenheid bij Mercedes maar uiteindelijk kost dit ze 6 punten. Was het in Bahrein zo gegaan... had er geen haan naar gekraaid en had Mercedes zelf ook wel ingezien dat het wenselijk is om onder groen te finishen omdat die lapped cars al eerder doorgestuurd hadden moeten worden.
Als het klopt dan is het echt walgelijk van Mercedes. Tombazis heeft als technical head of single seaters echt niets te maken met Abu Dhabi, maar heeft juist alles te maken met de 2021 reglementen waar Mercedes zich door benadeeld voelde. M.a.w. naast de begrijpelijke frustratie over Masi maken ze dan ook nog misbruik van de situatie door de technisch verantwoordelijke van de 2021 regels aan de kant te schuiven.

Ik zou het zeer zwak vinden als de FIA zich op zo'n manier laat chanteren. Als je dat doet staat volgend jaar Red Bull te dreigen met het vertrek van hun teams, krachtbron en Max omdat ze iets gedaan willen krijgen bij de FIA.

De FIA zou met de vuist op tafel moeten slaan, wij runnen de sport en je kan meedoen of daar is de deur. Dan maar het risico lopen dat Hamilton voet bij stuk houdt en vertrekt, dat zal de sport ook wel weer overleven.

Zeker nu Audi aan de vooravond staat van de aanschaf van McLaren zou ik zo'n stap wel aandurven, kleine kans dat Mercedes zich terug gaat trekken uit de sport. Mercedes gaat de strijd maar wat graag aan met Audi, dat is voor de fabrikant belangrijker dan Hamilton of je gelijk halen in een verloren WK strijd.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Weet je, ooit was de BBC een redelijke nieuwsbron, maar dat is inmiddels niet echt meer zo. De BBC is ook gedwongen tot radicalisatie en het uitdragen van het ronduit giftige en misplaatste Britse superioriteitsdenken na de Brexit. Erg serieus neem ik de BBC dan ook niet meer. :/

In het algemeen zou ik een dergelijke deal werkelijk schandalig vinden. Er is heel, heel veel kritiek te leveren op Masi en de stewards het afgelopen seizoen en de seizoenen ervoor. Maar een team dat via juridische dreigementen, eisen kan gaan stellen omdat de beslissing ze niet bevalt, zou ook een uiterst kwalijke precedent scheppen voor de sport.

Om dan zo ver te gaan is typerend van een team dat zijn verlies door eigen fouten niet kan accepteren. Zeker omdat de echte controverse in die beslissing niet lag bij de correcte beslissing om de race te herstarten toen het kon en zo het kampioenschap niet direct te beslissen door geen race meer toe te staan. Hierom moesten auto's unlapped worden. Nee, het probleem was dat eerst werd besloten om dit niet te doen zonder reden hiertoe en een ronde erna het alleen werd gedaan voor de auto's tussen Hamilton en Verstappen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Philip Ross schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:08:
Hij had 1 kans, tijdens de VSC voordat Ver het deed, de ronde daarna was de VSC al weer weg. Ja, achteraf was dat de verkeerde beslissing maar niet echt een grote fout. Track positie opgeven is gewoon iets wat vrijwel geen enkel team zou doen in die positie. Ook RBR niet. Het is altijd makkelijk gokken als je achter ligt en niets te verliezen hebt.

En dan nog had hij op 20.rondjes oude witte banden gestaan tegen de verse rode van Ver. Iets meer kans om te verdedigen maar nog steeds niet echt.
Op de rechte stuken tot bocht 7 en 8 kon HAM anders met het oude rubber die hij had anders aardig meekomen, zoals hij ook liet zien op het rechte stuk tot bocht 9. Met nieuwer rubber weet ik redelijk zeker dat HAM een veel grotere kans had om er voor weer te eindigen. Maar dat nu dus niet kon.

Maar ik denk dat het intussen wel duidelijk is, hier gaan we verder niet uit komen, het is een maand geleden, dit topic gaat over het 2022 seizoen, niet 2021. Dus let's agree to disagree. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Weet je, ooit was de BBC een redelijke nieuwsbron, maar dat is inmiddels niet echt meer zo. De BBC is ook gedwongen tot radicalisatie en het uitdragen van het ronduit giftige en misplaatste Britse superioriteitsdenken na de Brexit. Erg serieus neem ik de BBC dan ook niet meer. :/

In het algemeen zou ik een dergelijke deal werkelijk schandalig vinden. Er is heel, heel veel kritiek te leveren op Masi en de stewards het afgelopen seizoen en de seizoenen ervoor. Maar een team dat via juridische dreigementen, eisen kan gaan stellen omdat de beslissing ze niet bevalt, zou ook een uiterst kwalijke precedent scheppen voor de sport.

Om dan zo ver te gaan is typerend van een team dat zijn verlies door eigen fouten niet kan accepteren. Zeker omdat de echte controverse in die beslissing niet lag bij de correcte beslissing om de race te herstarten toen het kon en zo het kampioenschap niet direct te beslissen door geen race meer toe te staan. Hierom moesten auto's unlapped worden. Nee, het probleem was dat eerst werd besloten om dit niet te doen zonder reden hiertoe en een ronde erna het alleen werd gedaan voor de auto's tussen Hamilton en Verstappen.
Het is (imo) nog schandaliger dat Mercedes (als dit gerucht waar is!) probeert om Tombazis weg te krijgen. Tombazis heeft helemaal niets te maken met wat dan ook in Abu Dhabi en is alleen verantwoordelijk voor het technische beleid van single seaters bij de FIA.

Als Mercedes in staat is om als een soort van chantage middel maar te bepalen wie er wel en niet kan werken bij de FIA dan is er een veel groter probleem in de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
CH4OS schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:10:
[...]
Dit kan ik mij niet voorstellen. Anders hadden de straffen tussen HAM en VER in het voorbeeld dat ik noem ook gelijk moeten zijn en dat is ook niet het geval.

[...]
Zo zwaar, dat iemand alsnog naar de overwinning kan rijden... Ik denk daar echt anders over. Waar de strafpunten op de licentie minimaal een jaar staan.

[...]
Wat HAM met de straf van Silverstone ook niet gemerkt heeft, alleen wat langer kon bijkomen van alles tijdens de pitstop.
Tsja, Ham kreeg (buiten het strafpunt) een zwaardere straf dan Ver. 3 plaatsen gridstraf is echt heel weinig, zowel Ver als Ham kunnen daarmee makkelijk de race winnen zoals ze beiden aangetoond hebben. Dat Ham dus met die 10 seconden ook kon winnen maakt het daarmee geen minder zware straf.

Straffen zijn normaal gewoon tijdstraf als je nog in de race bent en anders wordt het een gridstraf, dat was gewoon volgens het boekje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Philip Ross schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:16:
Straffen zijn normaal gewoon tijdstraf als je nog in de race bent en anders wordt het een gridstraf, dat was gewoon volgens het boekje.
In het verlengde van dit, schades aan autos zou gewoon verhaald moeten kunnen worden bij het team van de coureur dat de schade gereden heeft, wanneer er sprake is dat iemand 'predominantly' schuldig is. Dan is het mooi als iemand door heeft kunnen rijden, maar het prijzengeld gaat dan wel (gedeeltelijk) naar de schade die gereden is, wanneer je een race vervolgens alsnog wint.

Wanneer teams/coureurs ook daar rekening mee moeten gaan houden, zullen rijders denk ik ook wel een paar keer achter de oren krabben of het risico te groot is ja of nee. Ik geloof echt dat dat best de nodige ongelukken zal voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2022 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:22

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Requiem19 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:14:
[...]
Het is (imo) nog schandaliger dat Mercedes (als dit gerucht waar is!) probeert om Tombazis weg te krijgen. Tombazis heeft helemaal niets te maken met wat dan ook in Abu Dhabi en is alleen verantwoordelijk voor het technische beleid van single seaters bij de FIA.

Als Mercedes in staat is om als een soort van chantage middel maar te bepalen wie er wel en niet kan werken bij de FIA dan is er een veel groter probleem in de sport.
Daarom kan dit (bijna) niet waar zijn.

Dit zou zo onvoorstelbaar grof van Mercedes en slap van de FIA zijn dat de overige teams in opstand zouden komen.

Wat heeft het voor zin om een competitie te organiseren als het met voorsprong machtigste team van de afgelopen jaren zodra een concurrent een beetje in de buurt komt de FIA gaat chanteren om personele veranderingen af te dwingen?

Maar daarom: dit kan niet zijn wat er gebeurd is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
alexbl69 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Daarom kan dit (bijna) niet waar zijn.

Dit zou zo onvoorstelbaar grof van Mercedes en slap van de FIA zijn dat de overige teams in opstand zouden komen.

Wat heeft het voor zin om een competitie te organiseren als het met voorsprong machtigste team van de afgelopen jaren zodra een concurrent een beetje in de buurt komt de FIA gaat chanteren om personele veranderingen af te dwingen?

Maar daarom: dit kan niet zijn wat er gebeurd is.
Dat denk ik ook.

Het zou ook een enorm risico zijn voor Mercedes. Als inderdaad uitkomt dat Mercedes achter de schermen bepaalt dat een FIA technisch directeur weg moet, loopt Mercedes allerlei risico's imo. Corruptie, chantage, beinvloeding van de sport etc.

Maar 3 februari weten we in ieder geval meer van het onderzoek van de FIA:
F1's governing body wants to conclude its inquiry into the events of Abu Dhabi by February 3 at the latest, with FIA to speak to all the key players
https://www.skysports.com...rway-ahead-of-2022-season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

AvK schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:20:
Heeft Masi al eens een verklaring of reactie afgegeven over de laatste race?
Van Masi hoor je net zo weinig als van Hamilton.
Statement is er al geweest in de vorm van het afwijzen van het appeal van Mercedes. Daar gaan/mogen ze dus geen enkele andere uitspraken meer over doen, anders komt die afwijzing misschien op losse schroeven te staan. Dus dat betekent dat er niks te melden is, waarom zou je dan iets melden? Ze hebben wel wat beters te doen denk ik, al is het vakantie vieren voor zolang het kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Lt.Mitchell schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Zijn 'offer' aan RB / VER om positie terug te geven tijdens de rode vlag had ik ook nog nooit gehoord... We krijgen nu ook wel veel meer inzicht in comms tussen race director en teams maar leek me een vreemde manier van werken...
Verstappen had door de snelle rode vlag nog geen kans gehad om straffeloos de plek terug te geven, onderweg naar de pits heeft dat in principe geen zin omdat de nieuwe startopstelling op dat moment al vaststaat. De race director heeft niet de bevoegdheid om die startvolgorde aan te passen. De "handel" was dus ook Verstappen alsnog de kans geven om de plek terug te geven en anders gaan de stewards kijken hoe en wat. Het enige waardoor het leek dat er handjeklap gedaan werd was omdat Masi even niet had gezien dat Ocon er ook voor was gekomen.
Ik vond het geen vreemde manier van werken, het alternatief was dat Max vanaf pole gestart zou zijn en waarschijnlijk een aantal seconden penalty aan z'n broek kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Het was in de VS toch wel gelukt anders. Maar inderdaad, dat is het nadeel van voorop rijden. Daar heeft Hamilton ook meer dan eens het voordeel van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Ik zet er even een extra aluhoedje overheen met een suggestie (niet van mij!): ik heb iemand zien schrijven dat Tombazis Bauer aanstuurt, die "verantwoordelijk is" voor het diskwalificeren van Hamilton in Brazilie, en dat ze daarom Tombazis ook weg willen hebben ofzo :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Nope. Iig niet bij de 1e keer VSC. De 2e ronde nadat Ver was gestopt onder de VSC was er nog steeds VSC toen Ham langs de pit reed.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

DataGhost schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Ik zet er even een extra aluhoedje overheen met een suggestie (niet van mij!): ik heb iemand zien schrijven dat Tombazis Bauer aanstuurt, die "verantwoordelijk is" voor het diskwalificeren van Hamilton in Brazilie, en dat ze daarom Tombazis ook weg willen hebben ofzo :+ 8)7
Lange Frans zeker 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQiH0CcyORj8yqzURofYHQZk4zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JN7grh1DR3OKUMj9EBZdhA75.jpg?f=fotoalbum_large
*O* -O-

[ Voor 31% gewijzigd door Sepp14 op 12-01-2022 19:15 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Nope. Iig niet bij de 1e keer VSC. De 2e ronde nadat Ver was gestopt onder de VSC was er nog steeds VSC toen Ham langs de pit reed.
Maar die was weg toen Ham er net voorbij was. Had het dus niet meer gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Philip Ross schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:11:
[...]

Maar die was weg toen Ham er net voorbij was. Had het dus niet meer gehaald
Pas nadat Ham voorbij T1 was, hij had dus in de pits bijna niks verloren tov Ver.

PSN

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Ankona
Zullen we het over seizoen 2022 hebben? Napraten over seizoen 2021 hoort m.i. in het oude topic. (en eigenlijk vind ik dat allemaal zo interessant niet meer)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Haha dus Lewis verschijnt nu dat Masi een functie elders krijgt gewoon aan de start in 2022.

Dit zal wel een van de of de eis geweest zijn - iets of iemand binnen de FIA moet er aan geloven anders doe ik lekker niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:01
Ankona schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:16:
Zullen we het over seizoen 2022 hebben? Napraten over seizoen 2021 hoort m.i. in het oude topic. (en eigenlijk vind ik dat allemaal zo interessant niet meer)
Oude topic is reeds gesloten.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Benieuwd wie er nu de komende jaren nog durft te zeggen dat MERC echt minder invloed heeft gekregen |:( ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 09:57
Ankona schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:16:
Zoals gezegd het 2021 seizoen topic is gesloten. Daarom had ik het artikel van de BBC al eerder in F1 Randzaken geplaatst daar kan iedereen het nog rustig over het 2021 seizoen hebben ;)

Overigens is de FIA afgelopen maandag gestart met het onderzoek en hoopt begin februari klaar te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Chocoball op 12-01-2022 20:54 . Reden: FIA update ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Echt nieuws dan maar. Betrouwbare bron meldt dat VW met twee teams F1 wil per 2026. Audi en Porsche. Daarvoor willen ze RBR en McLaren overnemen.

McLaren > Audi
RBR > Porsche

https://m.faz.net/aktuell...rennstaelle-17728374.html

[ Voor 7% gewijzigd door BlauweFles op 12-01-2022 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 10:09
BlauweFles schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:00:
Echt nieuws dan maar. Betrouwbare bron meldt dat VW met twee teams F1 wil per 2026. Audi en Porsche. Daarvoor willen ze RBR en McLaren overnemen.

McLaren > Audi
RBR > Porsche

https://m.faz.net/aktuell...rennstaelle-17728374.html
Als ze Red Bull over nemen, wat gaat dan met AlphaTauri gebeuren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RobertMe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:36:
[...]

Skoda of Seat racing?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Maar dan kunnen ze net zo goed beide Red Bull teams kopen, en dan de een onder Audi vlag en de ander onder Porsche vlag. Lijkt mij uiteindelijk toch goedkoper dan twee losstaande teams kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:05
Zolang Red Bull marketing nog altijd werkt gaat dat team echt niet van de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Maar dan kunnen ze net zo goed beide Red Bull teams kopen, en dan de een onder Audi vlag en de ander onder Porsche vlag. Lijkt mij uiteindelijk toch goedkoper dan twee losstaande teams kopen.
Nee, want dan krijg je interne VW politiek wie RBR mag hebben en wie met AlphaTauri wordt opgescheept. ;)
Want het moge duidelijk zijn dat RBR een veel beter team is en het moet vreemd lopen als dit gaat veranderen. Al is het maar omdat in Italië, Ferrari waarschijnlijk het betere personeel makkelijker kan werven, want Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:11

-tom-562

Oliesjeik

_O-
Seat zou opzich nog niet eens zo'n heel gek idee zijn dan. Het 'hippere' 'vlotte' merk van VAG.

Maar het lijkt mij sterk dat ze RBR overkopen, dat is gewoon een goed lopend zelfstandig team. En qua marketing is het natuurlijk super voor RBR

[ Voor 23% gewijzigd door -tom-562 op 13-01-2022 09:19 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

-tom-562 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:18:
[...]

_O-
Seat zou opzich nog niet eens zo'n heel gek idee zijn dan. Het 'hippere' 'vlotte' merk van VAG.

Maar het lijkt mij sterk dat ze RBR overkopen, dat is gewoon een goed lopend zelfstandig team. En qua marketing is het natuurlijk super voor RBR
Mischien de RBR Powertrains zodat je iets van Porsche Red Bull Racing krijgt ofzo?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
-tom-562 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:18:
[...]

_O-

Doe dan Cupra, het sport label/merk van Seat.

Volkswagen is toch vooral het degelijke burgelijke merk, Skoda de budget variant ervan. Audi is wat meer het sportieve merk met Seat als budget kloon.

Lijkt mij dus logisch om RBR om te labelen naar Audi en STR/AT naar Seat/Cupra. Tenminste .... als RedBull de tent kwijt wil.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
[...]

Mocht Honda vanwege de budgetcap, klimaatneutrale brandstof en een vereenvoudigde motor wederom in F1 willen instappen dan is AT misschien het team voor hun, ook vanwege de eerdere samenwerking.

P.S. Ik leg de glazen bol weer even weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Er staat 'verregane samenwerking', en er staat niet welk team het is.

Waarom niet: AlphaT > Porsche

Het zou een mooi startveld opleveren hoor:
  • Mercedes - Mercedes
  • Ferrari - Ferrari
  • RBR - Honda
  • McLaren - Audi
  • Porsche - Porsche
  • Alpine - Renault
  • Aston - Mercedes
Dat zal, vooral de Duitse merken, dwingen tot innovatie. Daarom willen ze de motoren op dat moment nog zuiniger / efficienter hebben. Daarmee maak je ook F1 relevanter. Ik kan me goed voorstellen dat ze in Ingolstadt en Wolfsburg met jaloezie naar Mercedes hebben gekeken de laatste jaren. Die kregen heel wat extra aandacht. En kunnen er met de Hybride motoren ook een mooi verhaal om heen vertellen. Bekt toch beter als 'Diesel-schandaal'.

En vergeet niet, Williams heeft met Capito nauwe banden met RBR, dat kan ook nog wel eens iets worden als:
Williams - Porsche / Audi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
[...]

Meeste bronnen spreken over een overname van McLaren door Audi, en enkel een motordeal tussen Porsche en Red Bull.

Vermoed dat als Red Bull Porsche gaat gebeuren, ze ook Porsche motoren gaan leveren aan AT. Zou me daarnaast niets verbazen als ook Audi nog een tweede team zoekt om motoren aan te leveren.

Dan zou de VAG dus zomaar naar 4 teams kunnen springen qua motoren; en zijn ze wellicht in één klap de grootste leverancier in de sport. Gezien de kosten die met F1 gemoeid zijn kan ik me namelijk niet voorstellen dat het daadwerkelijk unieke blokken gaan worden van Audi/Porsche. Dat gaat gewoon één generiek blok worden met verschillende badges er op.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:11

-tom-562

Oliesjeik

XyritZz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Meeste bronnen spreken over een overname van McLaren door Audi, en enkel een motordeal tussen Porsche en Red Bull.

Vermoed dat als Red Bull Porsche gaat gebeuren, ze ook Porsche motoren gaan leveren aan AT. Zou me daarnaast niets verbazen als ook Audi nog een tweede team zoekt om motoren aan te leveren.

Dan zou de VAG dus zomaar naar 4 teams kunnen springen qua motoren; en zijn ze wellicht in één klap de grootste leverancier in de sport. Gezien de kosten die met F1 gemoeid zijn kan ik me namelijk niet voorstellen dat het daadwerkelijk unieke blokken gaan worden van Audi/Porsche. Dat gaat gewoon één generiek blok worden met verschillende badges er op.
Lijkt mij ook. Net zoiets als het Tag Heuer motorblok uit het verleden :P
Ankona schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:26:
[...]

Doe dan Cupra, het sport label/merk van Seat.

Volkswagen is toch vooral het degelijke burgelijke merk, Skoda de budget variant ervan. Audi is wat meer het sportieve merk met Seat als budget kloon.

Lijkt mij dus logisch om RBR om te labelen naar Audi en STR/AT naar Seat/Cupra. Tenminste .... als RedBull de tent kwijt wil.
Cupra is nu volgens mij volledig elektrisch, dus een Cupra formule E team is logischer :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

XyritZz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:49:
[...]

waarom zou mclaren dat willen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Seidl, die was toch van Porsche afkomstig?
Persoonlijk verwacht ik eerder Porsche naar McLaren dan Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Zie niet helemaal waarom 2 goed bekende teams overgekocht zouden worden; verwacht dan meer een Haas of Sauber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Illegal_Alien schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:10:
Zie niet helemaal waarom 2 goed bekende teams overgekocht zouden worden; verwacht dan meer een Haas of Sauber.
exactly - persoonlijk lijkt me mclaren geen optie; -zelfstandig-, gigantische geschiedenis, afgelopen paar jaar onder zack financieel schijnbaar helemaal top, waarom zou mclaren daarin mee gaan?

verleden laat zien dat meestal een 'minder' team overgenomen wordt (niet altijd, zie mercedes) maar kans dat mclaren de boel doorzet naar VAG lijkt me klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
himlims_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:16:
verleden laat zien dat meestal een 'minder' team overgenomen wordt (niet altijd, zie mercedes) maar kans dat mclaren de boel doorzet naar VAG lijkt me klein.
Mercedes kocht toch ook een minder team over? Honda trok last minute de stekker er uit na jaren niet succesvol te zijn. Dat Ross Brawn het vervolgens voor een appel en een ei overneemt en door een loophole kampioen weet te worden doet daar IMO niks aan af. En ook Mercedes was de eerste jaren geen topteam en hebben nog (flink) er aan moeten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Martin0 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:19:
Tracklimits mid race aanpassen in bahrain. Die vind ik ook wel onder het lijstje vallen.
Dat is tijdens de race volgens mij een call van de stewards en niet vanuit Masi.
Lt.Mitchell schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:12:
Volgens mij is dit ook op aangeven van de stewards en niet een beslissing van Masi.

Edit: Anyway... Mijn punt is dat Masi vaak dingen toegewezen of op zijn dak krijgt. Soms zal dit terecht zijn, maar vaak ook zeker niet. Regelmatig zijn het ook bijv. de stewards. Hiermee wil ik dus niet aangeven dat hij geen fouten heeft gemaakt.

Ik het het overigens echt schandalig vinden als Mercedes inderdaad heeft kunnen bedingen dat een FIA medewerker, een hooggeplaatste zelfs, moet vertrekken. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door TheBrut3 op 13-01-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Sepp14 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:08:
Seidl, die was toch van Porsche afkomstig?
Persoonlijk verwacht ik eerder Porsche naar McLaren dan Audi.
Ik zie vooral berichten waarbij Porsche word gelinkt aan Red Bull.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

sjaool schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Als motor leverancier, zie ik, maar geen overnames; maar zijn die geruchten al niet zo oud als de weg naar Rome/Kralingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
[...]

Zal dan wel om de motor gaan verwacht ik. Red Bull gaat echt niet zomaar een prima werkende marketing weg gooien. Zeker niet nu het zo goed gaat qua resultaten.

Zie ik ze eerder Alpha Tauri door Porsche over laten nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

net nadat redbull een compleet nieuwe fabriek gebouwd heeft, nauwe samenwerking met honda [..] gaan ze echt niet zomaar weggooien.

moet het allemaal nog maar zien; iedere 2-3 maanden is het VAG verhaal weer nieuws (afgelopen 3jaar) onderaan de streep is er nog niets. niets concreets. dus .... we zien het wel (of niet) :+

[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 13-01-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Illegal_Alien schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Als motor leverancier, zie ik, maar geen overnames; maar zijn die geruchten al niet zo oud als de weg naar Rome/Kralingen?
Het nieuws waar ik dat las was van een uur geleden. ;)

Maar Red Bull laat zich echt niet zomaar overnemen. De F1 heeft voor hun een veel te grote marketingwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Gaan er niet sinds jaar en dag al geruchten dat VAG naar de F1 komt?
Ik geloof ook niet dat zowel Red Bull als McLaren het team willen verkopen. McLaren heeft, in mijn ogen, de F1 nog nodig om als merk te bestaan. Het is een supercar merk. Welke opties zie ik dan als het inderdaad betrekking heeft op zowel Red Bull als McLaren?
- Porsche en/of Audi worden naamsponsor. Net als Alfa dat is bij Sauber, net als AM dit was bij RBR. De vraag is dan of Mercedes een motor wil leveren aan een team dat Audi als naamsponsor heeft, dat lijkt mij een gevoelig onderwerp.
- VAG neemt RB Powertrains over en gaat leveren aan de RB teams en McLaren. Dit kan dan voor de RB teams onder de naam Porsche en voor McLaren onder de naam Audi. De vraag is of RB dit zou willen. Met Honda hadden ze de motoren al redelijk in eigen hand en nu het RB Powertrains is, hebben ze het helemaal in eigen hand. Een 'droom' welke Horner meer dan eens heeft uitgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:58:
Gaan er niet sinds jaar en dag al geruchten dat VAG naar de F1 komt?
Ik geloof ook niet dat zowel Red Bull als McLaren het team willen verkopen. McLaren heeft, in mijn ogen, de F1 nog nodig om als merk te bestaan. Het is een supercar merk. Welke opties zie ik dan als het inderdaad betrekking heeft op zowel Red Bull als McLaren?
- Porsche en/of Audi worden naamsponsor. Net als Alfa dat is bij Sauber, net als AM dit was bij RBR. De vraag is dan of Mercedes een motor wil leveren aan een team dat Audi als naamsponsor heeft, dat lijkt mij een gevoelig onderwerp.
- VAG neemt RB Powertrains over en gaat leveren aan de RB teams en McLaren. Dit kan dan voor de RB teams onder de naam Porsche en voor McLaren onder de naam Audi. De vraag is of RB dit zou willen. Met Honda hadden ze de motoren al redelijk in eigen hand en nu het RB Powertrains is, hebben ze het helemaal in eigen hand. Een 'droom' welke Horner meer dan eens heeft uitgesproken.
Ik zie de eerste optie die je noemt nog wel gebeuren, die tweede lijkt mij ook niet waarschijnlijk.

Zeker nu RB zelf de motoren maakt is het veel makkelijker om een naam sponsor te hebben dan toen ze nog met Honda motoren reden. Red Bull Porsche vind ik best goed klinken.

Nu zijn Audi en Porsche natuurlijk wel grote namen in andere race klassen dus misschien dat er een technische samenwerking komt voor kennis delen maar ik zie niet in hoe RBR of McLaren nu hun team zouden verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
himlims_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Fabrieksteam in plaats van klant team. Klant teams winnen zelden het WK. Sportief gezien zou het team er dus op vooruit kunnen gaan.

Daarnaast zou het gaan om een volledige overname van McLaren, dus niet alleen het race team maar ook de auto divisie. Dan heb je over het algemeen niet alleen te maken met mensen die kijken naar sportieve prestaties, maar ook gewoon met aandeelhouders die naar hun portemonnee kijken en elk serieus bod zullen overwegen.

Voor Audi kan het best interessant zijn om McLaren in te lijven, platform delen met Lamborghini bijv. om kosten te drukken.
himlims_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:43:
[...]

net nadat redbull een compleet nieuwe fabriek gebouwd heeft, nauwe samenwerking met honda [..] gaan ze echt niet zomaar weggooien.

moet het allemaal nog maar zien; iedere 2-3 maanden is het VAG verhaal weer nieuws (afgelopen 3jaar) onderaan de streep is er nog niets. niets concreets. dus .... we zien het wel (of niet) :+
De nieuwe motorformule komt pas in 2026; Red Bull kan dus de komende vier jaar gaan sleutelen in hun fabriek aan de Honda motor. Na 2025 moet dat volledige blok echter de prullenbak in, Red Bull heeft geen toestemming om de huidige motor te gebruiken als basis voor de nieuwe formule. De rechten op het ontwerp gaan aan het einde van deze motorformule terug naar Honda dus ofwel Red Bull heeft in 2026 een compleet nieuw blok nodig, ofwel ze moeten Honda overhalen terug de sport in te stappen.

De faciliteiten die Red Bull nu de grond uit stampt zijn prima om zo'n blok door te ontwikkelen, maar vanaf scratch een nieuw blok bouwen gaat denk ik wel een brug te ver zijn. Dat ga je niet doen met een handjevol mensen van Honda en wat er bij Mercedes weggehaald is. Wat dat betreft vind ik het niet meer dan logisch dat ze naar een andere fabrikant op zoek gaan.

Maar je hebt gelijk, we zullen het wel zien. De geruchten zijn echter nog nooit zo hardnekkig geweest als nu; en er was eerder al uitgelekt dat de bestaande F1 teams alleen akkoord zouden gaan met schrappen MGU-H als de VAG dan ook daadwerkelijk mee zou gaan doen met F1. Aangezien MGU-H geschrapt is vermoed ik dat er her en der al wat handtekeningen gezet zijn door de VAG en ze ook echt mee zullen gaan doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Ik lees dat mensen ervan uitgaan dat Red Bull de net opgezette Power Train divisie weer gaat verkopen aan VW. Ik zie dit niet gebeuren. Dit omdat Red Bull heel erg blij is dat het straks, net zoals Mercedes en Ferrari, alles in eigen huis heeft, van het chassis tot de motoren.

Als ze nu alles weer verkopen dan zijn ze afhankelijk van VW en als ze straks, door een volgende crisis, ermee uitscheiden, zoals grote fabrikanten dat altijd doen (BMW, Toyota, Renault om maar wat recente voorbeelden te noemen), dan zit Red Bull weer met het probleem wat ze ook hadden toen de Renault motoren zulke crap waren.

Ik denk dat Red Bull puur de naam Porsche op de auto zet, net zoals ze een tijdje geleden met het relabelen van de Renault motoren gedaan heeft.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
himlims_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Precies wat ik ook dacht. Hoeveel jaar (decennia) gaan die geruchten nu al?

En zeker in combinatie met het gegeven dat Red Bull net besloten heeft de motoren in eigen beheer te gaan ontwikkelen en bouwen (wat een enorme investering vergt) en ze daarbij nog jaren hulp van Honda krijgen lijkt het me niet logisch dat ze zich nu al zouden committeren om over een paar jaar door VAG beleverd te gaan worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:17
[...]

Als die gerucht waar is, wie zegt er dat het Mercedes is die gevraagd heeft die personen te verwijderen? Ik lees een paar keer "verwerpelijk van Mercedes, slap van FIA" maar het kan toch even goed zijn dat het de FIA zelf is die gezegd heeft van "zijn jullie bereid de zaak te laten vallen als we die personen vervangen?" ?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XyritZz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:19:
[...]
Fabrieksteam in plaats van klant team. Klant teams winnen zelden het WK. Sportief gezien zou het team er dus op vooruit kunnen gaan.
Historisch gezien zijn er meer klantenteams WCC dan fabrieksteams O-)
Wikipedia: List of Formula One World Constructors' Champions

Maar met de laatste jaren Mercedes dominantie zou je dat bijna vergeten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 13-01-2022 11:49 . Reden: linkje ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 14-09 00:11
Kenhas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Als die gerucht waar is, wie zegt er dat het Mercedes is die gevraagd heeft die personen te verwijderen? Ik lees een paar keer "verwerpelijk van Mercedes, slap van FIA" maar het kan toch even goed zijn dat het de FIA zelf is die gezegd heeft van "zijn jullie bereid de zaak te laten vallen als we die personen vervangen?" ?
Het zal mij niets verbazen dat Masi op eigen initiatief eieren voor zijn geld gekozen heeft na het 2021 seizoen en dat de Britse media hier een mooi verhaal omheen verzint/bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:18
YakuzA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Historisch gezien zijn er meer klantenteams WCC dan fabrieksteams O-)
Wikipedia: List of Formula One World Constructors' Champions

Maar met de laatste jaren Mercedes dominantie zou je dat bijna vergeten ;)
Van de laatste 22 waren er 14 fabriek ;)

Tussen 59 en 00 alleen Ferrari 4x ..

edit: WDC that is!

[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 13-01-2022 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BasvanS schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Van de laatste 22 waren er 14 Fabriek ;)
Zelfs met dat cijfer klopt de stelling "Klant teams winnen zelden het WK" niet ;)
(bijna 40% als je alleen deze eeuw pakt is niet 'zelden' voor mij :) )

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 13-01-2022 11:52 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Kenhas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Dan nog is het verwerpelijk, dat is gewoon ordinaire koehandel. En zou het ook schandelijk zijn als Mercedes daar op in gaat.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:48
Let op, in 2012 en 2013 was RBR niet echt klant van Renault, maar de facto fabrieksteam. Renault had ook intensief overleg met RBR over de motor.

EDIT: En McLaren-Mercedes was ook een de facto fabrieksteam, net als McLaren-Honda en Williams-Honda in de jaren 80. McLaren-Tag Heuer was een door Porsche speciaal voor McLaren ontwikkelde motor. Alleen de Ford Cosworth DFV was natuurlijk een klantenmotor en gaf geen fabriekssteun aan één team.

EDIT 2: Excuus, ik lees even terug en ik had wat dingen door elkaar gehaald. Honda gaf geen fabriekssteun aan Williams en McLaren in de jaren 80. Ik meende van wel, omdat Honda toen in 1988 van Williams naar McLaren wisselde vanwege het vertrek van Nelson Piquet.

[ Voor 73% gewijzigd door mavamal op 13-01-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
BasvanS schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:50:

Van de laatste 22 waren er 14 fabriek ;)

Tussen 59 en 00 alleen Ferrari 4x ..

edit: WDC that is!
WDC telt niet, gaat om WCC en dat is 18x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

TheBrut3 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:12:
[...]

WDC telt niet, gaat om WCC en dat is 18x.
Waarbij 2007 discutabel is, want toen zijn alle punten van McLaren voor het WCC afgenomen vanwege spygate. Maar eigenlijk waren zij dus wel WCC.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Hmm, als het echt zo is dat Hamilton alleen terug komt als ze Masi ontslaan mogen ze van mij het hele Mercedes team uit de F1 schoppen. Wat aan aanfluiting zou dat weer zijn.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Joris748 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Dan nog is het verwerpelijk, dat is gewoon ordinaire koehandel. En zou het ook schandelijk zijn als Mercedes daar op in gaat.
Als het waar is dat Masi vrijwillig zijn rol neerlegt om Mercedes tevreden te stellen (dit mag je lezen met een grote klodder sarcasme) dan gebruikt Mercedes dat vooral om tot in lengte van dagen te kunnen zeggen dat de FIA duidelijk in de fout zat en Hamilton de rechtmatige wereldkampioen was, want ze hebben niet voor niets Masi van de functie gehaald.

Dat is genoeg "bewijs" voor de marketing molen en mercedesaanhang ben ik bang.

Als Hamilton zijn keuze daar van af laat hangen, gaat hij echt uit van andere krachten dan die van zichzelf. Zou mij erg tegenvallen van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

himlims_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Willen is het vast niet, maar vorig jaar stond het team er financieel niet zo best voor en moeder bedrijf McLaren zit ook een tijd krap. Misschien is het meer een kwestie van moeten of niet kunnen weigeren.

[ Voor 7% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13-01-2022 14:54 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Willen is het vast niet, maar vorig jaar stond het team er financieel niet zo best voor en moeder bedrijf McLaren zit ook een tijd krap. Misschien is het meer een kwestie van moeten of niet kunnen weigeren.
klopt, maar dat hebben ze opgelost; pand verkocht (nu gehuurd), nieuwe sponsoren aangetrokken, https://karenable.com/mcl...results-road-to-recovery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

XyritZz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:19:

De nieuwe motorformule komt pas in 2026; Red Bull kan dus de komende vier jaar gaan sleutelen in hun fabriek aan de Honda motor. Na 2025 moet dat volledige blok echter de prullenbak in, Red Bull heeft geen toestemming om de huidige motor te gebruiken als basis voor de nieuwe formule. De rechten op het ontwerp gaan aan het einde van deze motorformule terug naar Honda dus ofwel Red Bull heeft in 2026 een compleet nieuw blok nodig, ofwel ze moeten Honda overhalen terug de sport in te stappen.
Vanwege de engine freeze mag RB (binnenkort) niks meer veranderen. Ik denk dat dit dus een uitstekend moment is om van motorleverancier te wisselen. Je hoeft geen kennis of mensen over te dragen. Het moet toch allemaal anders en nieuw. Niet dat er (in het algemen) helemaal geen oude kennis overgedragen hoeft te worden, maar RB heeft die toch niet. Als er een moment is om nieuwe kennis op te bouwen zonder dat je het lopende seizoen in de weg zit is het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

[...]

"sucks to be you, alphatauri".
Ik geloof niet dat ze RB overnemen maar als ze het doen dan heeft AT wel een beetje een probleem. Ik denk dat die zich dan gedwongen voelen om ook maar een Porsche-motor kopen. Mooi voor Porsche, hebben ze direct een betalende klant.
In theorie kan AT natuurlijk ook een andere motor kopen, maar dat is niet wat ik verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 19:38
De Bus stop chicane: In progressAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQxaAUogRfjZQq6NZm4cWZdtfz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODBHWx0Ic4vulM9ze1E1PIBA.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMi-dVJLr8y6mB5HajaFMaCuweo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3n1ROxLKoiRVg24GkBlhaRw.jpg?f=fotoalbum_large

En voor diegene die nog dagkaarten (vr, za, of zo) willen kopen: vakantieveilingen.nl heeft ze op de site staan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
jan390 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:06:
De Bus stop chicane: In progress[Afbeelding]
[Afbeelding]

En voor diegene die nog dagkaarten (vr, za, of zo) willen kopen: vakantieveilingen.nl heeft ze op de site staan
Wat voor rondetijd doet die trekker, zou die nog onder de 10 minuten komen :D

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jan390 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:06:
De Bus stop chicane: In progress[Afbeelding]
[Afbeelding]

Die trekker neemt de apex nog redelijk ruim om niet te zeggen dat hij hem helemaal mist... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:29
sjaool schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Die trekker neemt de apex nog redelijk ruim om niet te zeggen dat hij hem helemaal mist... :+
Heeft er zelfs nog een extra wiel onder de aanhanger gezet en vol geladen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Marcin Budkowski vertrekt als executive director bij Alpine. De geruchten gaan dat Marcin mogelijk de overstap naar Aston Martin gaat maken of teruggaat naar de FIA waar de positie van Masi onder druk staat.

Over Otmar Szafnauer is het gerucht dat hij een overstap naar Alpine gaat maken omdat mogelijk ook Brivio gaat vertrekken bij Alpine.

https://www.motorsport.co...kowski-departure/7246630/
https://www.auto-motor-un...chfolger-otmar-szafnauer/

[ Voor 30% gewijzigd door Chocoball op 13-01-2022 21:30 . Reden: Extra gerucht en link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
sjaool schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Misschien is het weer Albon die nu op dit circuit Hamilton's lijn rijdt? :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bVtGdlYx8dgBbdCQc7HZt5QWEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AldTGMCT093YrcgLBSWGcokm.jpg?f=fotoalbum_large

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 10:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit net ff bij te lezen... Zou wel schandalig zij als Masi wordt weggebonjourd eerlijk gezegd.

En dan gaan we iemand met een beetje ervaring vervangen door iemand zonder ervaring. Schiet niet op. Maak duidelijker regels, en zorg dat die consequenter uit te voeren zijn zou ik zeggen.

Zou het niet kunnen dat Masi zich op één taak gaat toeleggen IPV het hele pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:15
Het is nu nog allemaal geuchten molen.

Er zitten zo veel kanten aan dit verhaal en manieren waarop je de summiere berichten kan interpreteren.

- Merc die massi weg wil hebben.
- De FIA die Massi niet meer ziet zitten.
- Massi die de eer aan zichzelf houdt.
- Massi die zich niet gesteund voelt door de FIA (omdat bijv. de fia geen ondersteuning wil leveren die hij nodig acht).

En ergens kan ik het wel begrijpen als Merc Massi weg wil hebben en de FIA daarmee akkoord gaat. Als het vertrouwen weg is zal je dat terug moeten vinden. En dat overstijgt dan de persoon Masi. Als dat een gevoel van partijdigheid kan wegnemen en er voor zorgt dat de FIA ook met een schone lei beter in het zadel kan zitten. In het zakenleven gebeurt dit wel vaker.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mercedes verliest en wil Masi weg hebben? Dat zou net zoiets zijn dat in een andere sport de verliezende partij een scheidsrechter weg wil hebben. Masi is ook niet het "probleem". Het probleem zijn de partijen die nu ophef lopen te maken over een sport waarin de regels niet eenduidig zijn zodat ze ook niet eenduidig kunnen worden geïnterpreteerd. Masi heeft binnen de regels die hij toch zijn beschikking heeft gehandeld en dat kun je hem niet kwalijk nemen. Daarvoor moet je bij de FIA zijn.

Pagina: 1 ... 9 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics