[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.883 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:19
Edgenumber schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:58:
Het is nu nog allemaal geuchten molen.

Er zitten zo veel kanten aan dit verhaal en manieren waarop je de summiere berichten kan interpreteren.

- Merc die massi weg wil hebben.
- De FIA die Massi niet meer ziet zitten.
- Massi die de eer aan zichzelf houdt.
- Massi die zich niet gesteund voelt door de FIA (omdat bijv. de fia geen ondersteuning wil leveren die hij nodig acht).

En ergens kan ik het wel begrijpen als Merc Massi weg wil hebben en de FIA daarmee akkoord gaat. Als het vertrouwen weg is zal je dat terug moeten vinden. En dat overstijgt dan de persoon Masi. Als dat een gevoel van partijdigheid kan wegnemen en er voor zorgt dat de FIA ook met een schone lei beter in het zadel kan zitten. In het zakenleven gebeurt dit wel vaker.
Dat zou juist niet het gevoel van partijdigheid wegnemen, maar alleen maar versterken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:24
Voor jou misschien wel. Voor ons misschien wel.

Maar het gaat hier om hoe het F1 circus verder kan. En wat Merc FIA RBR enz. Er van vinden.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:57
sjaool schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:02:
Mercedes verliest en wil Masi weg hebben? Dat zou net zoiets zijn dat in een andere sport de verliezende partij een scheidsrechter weg wil hebben. Masi is ook niet het "probleem". Het probleem zijn de partijen die nu ophef lopen te maken over een sport waarin de regels niet eenduidig zijn zodat ze ook niet eenduidig kunnen worden geïnterpreteerd. Masi heeft binnen de regels die hij toch zijn beschikking heeft gehandeld en dat kun je hem niet kwalijk nemen. Daarvoor moet je bij de FIA zijn.
Nou dat binnen de regels handelen staat dus niet vast. Dat is 1 interpretatie van de regels. En een interpretatie die twijfelachtig is en zeer waarschijnlijk volgend jaar niet meer mogelijk in is een met nieuwe regels.

Maar als een scheidsrechter in de finale van het WK onterecht een penalty geeft waaruit de winnende goal gescoord wordt denk ik toch echt dat de verliezende partij niet zou accepteren als diezelfde scheidsrechter 4 jaar later weer de finale zou fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38

AvK

Ready Set Go

Philip Ross schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:25:
[...]

Maar als een scheidsrechter in de finale van het WK onterecht een penalty geeft waaruit de winnende goal gescoord wordt denk ik toch echt dat de verliezende partij niet zou accepteren als diezelfde scheidsrechter 4 jaar later weer de finale zou fluiten.
Masi is GEEN scheidsrechter. Masi is wedstrijdleider.
Dat is een geheel andere functie en verantwoordelijkheden.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Tja als de geruchten waar zijn en je de discussie gewoon plat slaat:
  • Masi neemt 1x een besluit wat niet richting Mercedes valt.
  • Masi verliest zijn functie.
  • Lewis besluit alsnog om een seizoen door te gaan
En dan mogelijk nog met als uitkomst van dat onderzoek dat die call van Masi eigenlijk niet zou moeten kunnen -> spinnen naar dat Hamilton dus toch de WDC had moeten zijn.

Dan heeft Mercedes de FIA toch behoorlijk in hun zak hoor. Hopen maar dat dit niet uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Meest logische wijigigen die ik kan verzinnen. (En ook gebaseerd is op andere ideeën)
  • Regels zo aanpassen dat ze niet anders gelezen kunnen worden. (Bijv: Any -> All)
  • Wedstrijdleiding + Stewards extra cursus geven over hoe te handelen.
  • "4e" official; die contact heeft met pitwall van teams met een aangewezen persoon. (Dus niet Horner/Wolff)
  • Bij regen of ongelukken ook luisteren naar wat de coureurs melden; (Via de pitwall "Team Race Communications Manager" of ander fancy naampje, van regel hierboven) deze weten beter hoe de baan is dan een computer modelletje.
  • Straffen versimpelen; en niet dat je nog een Rad van Onfortuin moet draaien, of je nu een 3,5 5 stop and go, 10 stop en go, of Drivethrough moet geven.
Een poppetje wisselen, waarbij de regels hetzelfde blijven heeft geen nut; en zorgt ervoor dat het nogmaals kan gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-01-2022 08:45 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:57
AvK schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:27:
[...]

Masi is GEEN scheidsrechter. Masi is wedstrijdleider.
Dat is een geheel andere functie en verantwoordelijkheden.
Het was niet mijn vergelijking maar van degene waarop ik reageerde.

Overigens heeft Masi wel bijna net zo veel macht als een scheidsrechter. Zelfs nog meer aangezien hij de regels zelf mag aanpassen/overrulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:30

Dentist

Next patient please...

[...]

Nou dat binnen de regels handelen staat dus niet vast. Dat is 1 interpretatie van de regels. En een interpretatie die twijfelachtig is en zeer waarschijnlijk volgend jaar niet meer mogelijk in is een met nieuwe regels.
DAS?
Ferrari engine?
Track limits?
Flexwing?

Dit is al zo oud als de F1. Teams optimaliseren binnen de interpretatie van de regels, en dan komen er directives en/of nieuwe regels. Je kan nu niet selectief zeggen dat 1 case moet leiden (of zelfs verwachten dat het KAN leiden) tot nieuwe wedstrijdleiding.

Er zijn zeker argumenten tegen Masi, maar Abu Dhabi en het gedrag van Mercedes was er niet één van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Philip Ross schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:44:
[...]

Het was niet mijn vergelijking maar van degene waarop ik reageerde.

Overigens heeft Masi wel bijna net zo veel macht als een scheidsrechter. Zelfs nog meer aangezien hij de regels zelf mag aanpassen/overrulen
Een scheidsrechter mag ook aangeven door te spelen bij een overtreding met voordeel e.d. die kan ook de regeltjes wat buigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
[...]

Ik heb het idee dat het voornamelijk twijfelachtig is omdat er geen precedent voor staat; er wordt in de seizoensfinale een nieuwe interpretatie van de regels gebruikt... tsja dat is een aardige donderslag bij heldere hemel en iets waar niet op te anticiperen valt.

Als je kijkt naar de geest van de regels; dan wordt na het inhalen van achterblijvers de safety car nog een rondje op de baan gehouden zodat de achterblijvers niet binnen 5 ronden weer blauwe vlaggen gaan krijgen. Is die marge nu echt nodig als er nog maar één ronde te gaan is?

Dat gecombineerd met de sterke wens van alle teams om onder groen te finishen, en de eerder gemaakte fout om achterblijvers niet in te laten halen zorgt er voor dat Masi hier voor de beste uitkomst gezorgd heeft. Hij heeft zijn eerdere fout recht gezet, voldaan aan de sterke wens van een finish onder groen en heeft de boel op het randje van het toelaatbare weten te regelen.

Verdient het de schoonheidsprijs? Nee. Is het de meest eerlijke uitkomst? Ik denk van wel.

Mercedes zelf had er ook geen vertrouwen in om het bij de ICA aan te vechten; ze voelden de bui al hangen dat ze die zaak zouden gaan verliezen. Dan blijft een civiele procedure over die in Frankrijk uitgevochten moet gaan worden; en zodra Mercedes zo'n zaak aanspant mogen ze niet meer deelnemen aan door de FIA georganiseerde autosport. Aangezien zo'n zaak lang kan slepen was dat in één klap het einde van het F1 team geweest, en het einde van Mercedes als motorleverancier in de F1.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
En dan te bedenken dat als Masi 1 ronde eerder (of gewoon direct zodra het kon) de beslissing genomen had om de lapped cars voorbij te laten, had iedereen er voorbij kunnen gaan en zonder trammelant aan de laatste ronde kunnen beginnen zonder SC.... Hoe anders had de wereld er dan uitgezien!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
metallicattim schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:18:
En dan te bedenken dat als Masi 1 ronde eerder (of gewoon direct zodra het kon) de beslissing genomen had om de lapped cars voorbij te laten, had iedereen er voorbij kunnen gaan en zonder trammelant aan de laatste ronde kunnen beginnen zonder SC.... Hoe anders had de wereld er dan uitgezien!?
Dat kon niet, er waren nog werkzaamheden aan de baan. Als de wagens voorbij de SC mogen, dan mogen ze weer op snelheid rijden. De wagens mogen dus pas voorbij de SC wanneer de baan vrij is en dat was nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Nu online
TheBrut3 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Dat kon niet, er waren nog werkzaamheden aan de baan. Als de wagens voorbij de SC mogen, dan mogen ze weer op snelheid rijden. De wagens mogen dus pas voorbij de SC wanneer de baan vrij is en dat was nog niet.
Dat kon prima, de auto was opgeruimd en er waren nog wat marshalls naast de baan bezig om de laatste spullen op te ruimen/weg te vegen.

In zo'n situatie is het vrij gebruikelijk dat de lapped cars mogen gaan inhalen, en dan krijgen ze nog dubbel geel in de sectie waar marshalls naast de baan bezig zijn.

Enkel in regen situaties doen ze dat niet. Dan wachten ze wel totdat de baan en uitloopstroken vrij zijn van marshalls, maar daar was in Abu Dhabi geen sprake van.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:42
(jarig!)
Dan had je alsnog precies dezelfde discussie gehad. Mercedes kan gewoon niet inzien dat een race pas bij de finish beslist is. Ze rijden de hele race aan kop en door een crash verliezen ze het alsnog in de laatste ronde.

Alleen dan was de focus waarschijnlijk gelegd op het te vroeg in laten halen (want de marshalls waren nog niet 100% klaar).

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

XyritZz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:47:
[...]

Ik heb het idee dat het voornamelijk twijfelachtig is omdat er geen precedent voor staat; er wordt in de seizoensfinale een nieuwe interpretatie van de regels gebruikt... tsja dat is een aardige donderslag bij heldere hemel en iets waar niet op te anticiperen valt.
Als je de radio luistert dan hoor je vrijwel direct na de SC de beslissing bij Merc dat ze buiten blijven, omdat ze bang zijn track-position te verliezen.
so have a double yellow double yellow exit to turn four exit turn four
turn 14 so turn 14 yellow yellow
entering it now stay left stay left stay left
staying out staying out
safety car safety car keep the delta positive.
Daarna hoor je Hamilton
ssshhh.. shit man..
I can't box?

Negative.

That's unbelievable man...
What's the situation behind me?

So the situation behind is
Verstappen has pitted, he had a free pitstop
we would've lost track position to him
Dan slaat het een beetje om naar hoop. Hoop dat ze finishen onder de SC, maar MET de aanname dat de lapped cars er tussenuit gaan.
This field has to bunch and they need to send lapped cars through
It may not restart

So is he right behind me?
He will be, once they've sorted out all the order. This is going to take a while to sort.

With new tires?

Copy Lewis, we would've lost track position if we'd pitted
Voor mij is de transcriptie zo duidelijk als wat. Merc wist dondersgoed dat ze in een duivels dilemma zatten tussen track position opgeven of Max achter ze hebben met verse banden. Ze gingen er zelf vanuit dat de autos er tussenuit zouden gaan.

Dat er daarna nog wat onduidelijkheid was over wel/niet doorlaten van die auto's zorgt hooguit voor wat rumoer, maar feitelijk verliep het exact zoals Merc het zelf verwachtte, waarbij ze tegen beter weten in hoopten te finishen onder SC.
Verdient het de schoonheidsprijs? Nee. Is het de meest eerlijke uitkomst? Ik denk van wel.
Dit. Al moet ik zeggen dat het ook overdreven wordt. Je zou kunnen zeggen dat alle wagens er 1 ronde eerder tussenuit hadden gemogen, maar dat de twijfel over baan-veiligheid (Masi ism de track clerk) tot onhandige communicatie hebben geleid. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik zat te bedenken dat er dus vanuit een team gemiddeld 100 mensen actief zijn tijdens een wedstrijd, aan de muur, in de pit, in de remote garage, en alles daaromheen.

Mijn idee is dan dat Masi als wedstrijdleider daar niet alleen kan zitten, toch? Dat hij ook een 100 man heeft en dat de stewards dat ook hebben. En dat hij dan geïnformeerd wordt over de keuzes etc. Hoe zou dit zitten?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

pjottum schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:35:
Ik zat te bedenken dat er dus vanuit een team gemiddeld 100 mensen actief zijn tijdens een wedstrijd, aan de muur, in de pit, in de remote garage, en alles daaromheen.

Mijn idee is dan dat Masi als wedstrijdleider daar niet alleen kan zitten, toch? Dat hij ook een 100 man heeft en dat de stewards dat ook hebben. En dat hij dan geïnformeerd wordt over de keuzes etc. Hoe zou dit zitten?
Heel simpel, ik denk dat Masi continu vraagt of 1) het veld achter de SC is aangesloten and 2) track clear is, zodat hij de volgende stap kan nemen (unlap cars, racing)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
offtopic:
Wie stemt er vóór een apart topic:
"[F1] Ik heb seizoen 2021 nog niet verwerkt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Jake schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:37:
offtopic:
Totdat 2022 echt begint, blijft het zo iig nog actief :) En voorlopig heeft de FIA nog onderzoeken hierover lopen die pas net voor het 2022 seizoen klaar zullen zijn. En die zullen zeker impact hebben op het nieuwe seizoen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 13:00

JB

Cédric roelt!

Wat is Max eigenlijk aan het doen? Met name FP op Kelly zeker? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

JB schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:42:
FP2421 inmiddels, maar hij komt in elk geval ontspannen terug.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 13:00

JB

Cédric roelt!

pjottum schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:44:
[...]

FP2421 inmiddels, maar hij komt in elk geval ontspannen terug.
En zonder blauwe ballen!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

redwing schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:41:
[...]

Totdat 2022 echt begint, blijft het zo iig nog actief :) En voorlopig heeft de FIA nog onderzoeken hierover lopen die pas net voor het 2022 seizoen klaar zullen zijn. En die zullen zeker impact hebben op het nieuwe seizoen.
Ik denk ook dat Merc aan de nieuwe president een slechte heeft. Die laat zich niet voor het blok zetten en kaatst de bal mooi terug door de resultaten pas 1 dag voor het nieuwe seizoen te openbaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:04

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:10
XyritZz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Dat kon prima, de auto was opgeruimd en er waren nog wat marshalls naast de baan bezig om de laatste spullen op te ruimen/weg te vegen.

In zo'n situatie is het vrij gebruikelijk dat de lapped cars mogen gaan inhalen, en dan krijgen ze nog dubbel geel in de sectie waar marshalls naast de baan bezig zijn.

Enkel in regen situaties doen ze dat niet. Dan wachten ze wel totdat de baan en uitloopstroken vrij zijn van marshalls, maar daar was in Abu Dhabi geen sprake van.
Alleen hebben we afgelopen jaar dat ook bijna fout zien gaan, volgens mij met Stroll in Imola die toch wel snel en vlak langs iemand reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Dan had Mercedes waarschijnlijk alsnog zijn advocaat ingezet. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Dan had Mercedes waarschijnlijk alsnog zijn advocaat ingezet. ;)
Natuurlijk, zo'n verlies valt altijd rauw op je dak en van die hypercompetitieve omgevingen als F1 zijn over het algemeen gevuld met teams die er alles aan doen om te winnen.

Als Abu Dhabi de eerste GP van het jaar was geweest was er lang niet zo veel over gepraat als nu. Als Bahrein de laatste GP van het jaar was geweest waar Max de titel had verloren aan Hamilton dan was de pleuris ook uitgebroken dat het belachelijk is dat Hamilton de titel in z'n schoot geworpen krijgt door een halve race track limits te negeren terwijl Verstappen meteen een tik op de vingers krijgt.

Wat dat betreft zijn er voor beide coureurs genoeg voorbeelden te vinden waar de FIA twijfelachtig gehandeld heeft; het is alleen enkel de laatste race die onder een vergrootglas ligt nu. Over een heel seizoen gezien middelt de pech/geluk aardig uit.

Ik hoop daarom ook dat de conclusie van de FIA niet gaat zijn dat ze de safety car regels gaan herschrijven, er kan op veel meer punten duidelijkheid geboden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 11:38

AvK

Ready Set Go

XyritZz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Er speelde nog iets waar volgens mij veel mensen in deze discussie geen rekening mee houden.
Er zijn twee wedstrijdleiders. Masi van de FIA en de wedstrijdleider ter plaatse van de baan zelf. Dus de locale wedstrijdleider die oa eerst verantwoordelijke is voor de veiligheid van zijn marchalls. Deze plaatselijk verantwoordelijke had de baan nog niet vrijgegeven omdat zijn mannen nog op de baan bezig waren. Wellicht aan de zijkant maar daar stond een paar minuten daarvoor nog een auto dwars. Masi kan de plaatselijke wedstrijdleider niet overrulen. Gelukkig maar.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:01
redwing schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:41:
[...]

Iets meer in detail:
januari - 19 januari is er een vergadering van de Sporting Advisory Committee. Die bespreekt dan de regelwijzigingen zoals de inzet van de safety car. Daarna komt er nog een discussie met de coureurs
februari - De uitkomsten van de de analyse door de F1 commissie moeten in februari afgerond zijn.
maart - Op 18 maart beslist de World Motor Sport Council in Bahrein definitief over de wijzigingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:28
offtopic:
Eens, het lijkt een beetje onderstaande film...
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/ryB3KwYkQE6/866x1200.jpg

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

AM is wat aan het bouwen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

En de 1e launch date:
https://www.motorsport.co...22-formula-1-car/7266887/
In an email sent to fans on Friday morning, Aston Martin revealed that the AMR22 car will be unveiled on 10 February from the manufacturer’s headquarters in Gaydon.

[ Voor 57% gewijzigd door YakuzA op 14-01-2022 11:03 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

JB schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:42:
Misschien heeft hij een massive cramp op het moment :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 12:35

Damian

Insane Obtrusion

joh :P, stond al iets verder naar boven ;)

Maakt er iemand even een lijstje met launchdates? Volgens mij was die van Ferrari ook al bekend...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

offtopic:
alesandro_46 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Eens, het lijkt een beetje onderstaande film...
[Afbeelding]
Krijg eigenlijk hetzelfde gevoel bij deze reacties :+ (Groundhog Day).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Is er in de hele Abu Dhabi saga, iemand van Mercedes geweest die het boetekleed heeft aangetrokken? Zo van, het was onze tactische fout oid?
Nu ook weer Wolff die het vuurtje weer oppookt met zijn uitspraken.

Vroeg het mij gewoon af.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Damian schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Maakt er iemand even een lijstje met launchdates? Volgens mij was die van Ferrari ook al bekend...
Ah, had ik niet gezien door al het Mercedes en Safety Car gemiep :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Sepp14 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:23:
Is er in de hele Abu Dhabi saga, iemand van Mercedes geweest die het boetekleed heeft aangetrokken? Zo van, het was onze tactische fout oid?

Vroeg het mij gewoon af.
Mercedes kon toch gewoon geen kant op? Viel weinig tactisch aan te doen. Stel Hamilton was gaan pitten dan was Max buiten gebleven hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:26
De_Bastaard schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Mercedes kon toch gewoon geen kant op? Viel weinig tactisch aan te doen. Stel Hamilton was gaan pitten dan was Max buiten gebleven hoor.
En was Max het bokje geweest ...

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Hamilton had de snellere auto, ze hadden ook lekker softs moeten pakken en het gevecht aan moeten gaan met Max. Maar ze kozen voor de veiligere optie waarbij hij track position hield.

Atlas#22744

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ze hebben zichzelf schaak laten zetten en de inhaalactie in bocht was de schaakmat?

We kunnen er lang en kort over blijven praten, maar Mercedes heeft zichzelf in die positie gezet, mijn mening.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Gaat het er nu nog steeds over?! Seizoen is voorbij hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De_Bastaard schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:27:
Maar dat is toch precies hoe het spelletje gespeeld wordt? Mercedes heeft simpelweg gegokt en (wederom) fout gegokt. Was afgelopen seizoen niet de enige keer dat het mis ging op bandenstrategie, zie Frankrijk bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Volgens mij spelen er maar 2 dingen, Mercedes ging er vanuit dat de safetycar tot het einde van de race zou duren.
Masi besloot om slechts een deel van de auto's zich te laten unlappen zodat er alsnog 1 ronde geraced kon worden.

De beslissing van Mercedes was logisch, waarom positie opgeven en risico lopen met een pitstop. Masi blijkt ook in zijn recht te staan doordat hij altijd af mag wijken van het reglement als hij dat nodig acht.

Conclusie, regels zijn slecht opgesteld (van toepassing op het gehele seizoen), Masi kan de taak niet alleen aan, communicatie van teams naar FIA moet anders worden geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Damian schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:11:

Zelfs volgens Formula 1 op Facebook is Aston Martin de eerste, dus de datum van Ferrari was nog niet bekend. Misschien vlak na Aston Martin bekend gemaakt en dat jij dat toevallig eerder gelezen hebt of zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vroeg het mij gewoon af.
Wat denk je zelf? :+ Niet vergeten, F1 is een team sport. Zou een beetje raar zijn als iemand opeens een ander kleurig schaap zou zijn. Zwart kan niet, hun auto en teamkleding was al zwart afgelopen seizoen! :+

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online

Vroeg het mij gewoon af.
Maar was het wel een tactische fout? Achteraf gezien natuurlijk wel, maar het zou mij niet verbazen dat ze op dat moment gewoon de juiste beslissing namen en echt wel de scenario's af hebben gewogen maar positie opgeven/een pitstop nemen was op dat moment niet nodig/logisch.

En als het op dat moment de juiste keuze was, dan hoef je niet achteraf daarvoor het boetekleed aan te trekken. En zelfs als het niet de juiste keuze was, dan gaan ze niet publiekelijk iemand daarvoor aansprakelijk stellen, daar schiet niemand wat mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

CH4OS schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:44:
[...]
Wat denk je zelf? :+ Niet vergeten, F1 is een team sport. Zou een beetje raar zijn als iemand opeens een ander kleurig schaap zou zijn. Zwart kan niet, hun auto en teamkleding was al zwart afgelopen seizoen! :+
Door al die berichtgeving kon het zijn dat ik het misschien had gemist, maar jouw post maakt het al duidelijk voor mij. ;)
Het antwoord is NEE :)
Homeland schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:46:
[...]

En als het op dat moment de juiste keuze was, dan hoef je niet achteraf daarvoor het boetekleed aan te trekken. En zelfs als het niet de juiste keuze was, dan gaan ze niet publiekelijk iemand daarvoor aansprakelijk stellen, daar schiet niemand wat mee op.
Nou, daar denkt Toto op het moment wel anders over :+

[ Voor 30% gewijzigd door Sepp14 op 14-01-2022 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[...]

Maar was het wel een tactische fout? Achteraf gezien natuurlijk wel, maar het zou mij niet verbazen dat ze op dat moment gewoon de juiste beslissing namen en echt wel de scenario's af hebben gewogen maar positie opgeven/een pitstop nemen was op dat moment niet nodig/logisch.

Laat staan dat iemand dat openlijk zou toegeven. Fouten maken is natuurlijk niets mis mee, maar gezien hoe eea uitgepakt heeft, is het gewoon niet verstandig om opeens te zeggen "Oh, ja, wel onze fout, sorry Hammie...". Niet vergeten dat F1 een teamsport is waarbij dus sowieso veel voor eigen parochie gesproken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
CH4OS schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:42:
[...]
Zelfs volgens Formula 1 op Facebook is Aston Martin de eerste, dus de datum van Ferrari was nog niet bekend. Misschien vlak na Aston Martin bekend gemaakt en dat jij dat toevallig eerder gelezen hebt of zo. :)
Ferrari had bekend gemaakt dat het ergens tussen 16 en 18 februari zou zijn:
https://racingnews365.com...y-plan-to-launch-2022-car
"The car will be presented mid-February," Ferrari Team Principal Mattia Binotto told media, including RacingNews365.com. "We have not decided yet the date.

"[It will be] from the 16th to the 18th of February. That will be the dates. But [it's] something that we will finalise in the next weeks."

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Kasai schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:36:
Hamilton had de snellere auto, ze hadden ook lekker softs moeten pakken en het gevecht aan moeten gaan met Max. Maar ze kozen voor de veiligere optie waarbij hij track position hield.
Maar als ze dan onder een SC waren gefinished had Max er voor gezeten. De tactische fouten zitten naar mijn idee eerder in de race. Ipv Max counteren aan het begin hadden ze door kunnen rijden en dan de rest van de race nieuwere banden kunnen hebben. Met de pace die ze hadden, hadden ze Max alsnog voor kunnen blijven. En bij de VSC hadden ze gelijk naar binnen kunnen gaan en wederom op nieuwere banden kunnen rijden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Extigo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:50:
Ferrari had bekend gemaakt dat het ergens tussen 16 en 18 februari zou zijn:
https://racingnews365.com...y-plan-to-launch-2022-car
Het een is 'we zijn van plan om ergens in Februari onze auto te laten zien' versus 'wij gaan op 10 februari onze nieuwe auto laten zien'. Een kleine nuance, maar wel een met grote impact. ;) RN365 houdt graag van wat bombastisch / sensatie, dus brengt het groter dan dat het is.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2022 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

redwing schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:52:
Maar als ze dan onder een SC waren gefinished had Max er voor gezeten.
Hoe dan? Tijdens een SC is het niet toegestaan om in te halen en VER reed tweede? :?
De tactische fouten zitten naar mijn idee eerder in de race. Ipv Max counteren aan het begin hadden ze door kunnen rijden en dan de rest van de race nieuwere banden kunnen hebben. Met de pace die ze hadden, hadden ze Max alsnog voor kunnen blijven. En bij de VSC hadden ze gelijk naar binnen kunnen gaan en wederom op nieuwere banden kunnen rijden.
Mercedes had HAM gewoon binnen moeten halen op de momenten waarop het de minste tijd kostte; tijdens de VSC en eventueel de SC. Maar omdat VER wel naar binnen ging, achtte Mercedes het niet nodig en vond de track position tov VER belangrijker. En toen kwam de SC en ging men voor nog 1 ronde racen (want elk team had aangegeven bij voorkeur onder groen te finishen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:13
[...]Maar was het wel een tactische fout?
Er was een groot verschil tussen Mercedes en RedBull:
Mercedes lag in gewonnen positie en probeert dat vast te houden.
RedBull verliest en is dus bereid alle risico's te nemen.

Voeg daar wat onzekerheid aan toe over de wedstrijdleiding, dan heeft Mercedes juist gehandeld. Dat het deze ene keer niet lukte zorgt er niet voor dat de beslissing fout was.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
eh.... topictitel is: "[F1] Seizoen 2022"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
CH4OS schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:57:
[...]
Hoe dan? Tijdens een SC is het niet toegestaan om in te halen en VER reed tweede? :?
Als ze naar softs waren gegaan, hadden ze 2e gestaan. Ze hadden dus de keuze om dezelfde banden te houden en voor Max te staan, of om op softs achter Max te staan.
[...]
Mercedes had HAM gewoon binnen moeten halen op de momenten waarop het de minste tijd kostte; tijdens de VSC en eventueel de SC. Maar omdat VER wel naar binnen ging, achtte Mercedes het niet nodig en vond de track position tov VER belangrijker. En toen kwam de SC en ging men voor nog 1 ronde racen (want elk team had aangegeven bij voorkeur onder groen te finishen).
Precies.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn bijdrage voor de regelementen voor 2022 wat betreft het binnenhalen van de SC:

I.p.v. SC gaat 1 ronde nadat de achterliggers zich hebben unlapped naar binnen. --> SC wordt weer naar binnen gehaald als de baan veilig is.

Hierbij moeten teams dan altijd rekening houden dat de SC elk moment naar binnen kan komen. Lijkt me prima in lijn met het streven om altijd onder "groene" omstandigheden te finishen.

Leest de FIA hier mee? :+

[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 14-01-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aanpassen van specifieke regels gaat niet echt werken denk ik. Het is vooral de FIA die achter de oren moet krabben qua raceleiding. Daar is nu een onderzoek naar en de vrijdag van de eerste vrije training van de eerste race komen daar de bevindingen voor. Ik ben benieuwd, ik denk dat dat effectiever is dan enkel een paar regels aan te passen nav de laatste race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

bregweb schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:59:
[...]
Voeg daar wat onzekerheid aan toe over het verloop van de race, dan heeft Mercedes juist gehandeld. Dat het deze ene keer niet lukte zorgt er niet voor dat de beslissing fout was.
ftfy

Het is racen en daar kan altijd wat onverwachts gebeuren. Een lekke band in de laatste ronde, een versnellingsbak die ermee stopt of een motor die het welletjes vindt. Je kunt er nooit vanuit gaan dat alles verloopt zoals jij denkt. Mercedes heeft een te behoudende strategie gebruikt en dat heeft voor hun verkeerd uitgepakt. Hadden zij iedere keer Red Bull gevolgd in de strategie dan hadden de race nog net zo makkelijk kunnen winnen. Ze waren dat weekend oppermachtig en hadden dat verlies aan tijd makkelijk kunnen compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
Ben ik niet met je eens.

Mijn voorbeeld is backgammon. Ook een spel met onzekerheid. Daar heb je soms de keuze: verlies ik als mijn tegenstander 7 gooit of verlies ik als er 12 wordt gegooid. Tactisch gezien moet je dan voor 12 kiezen. Het feit dat je verliest omdat je tegenstander toch 12 gooit, maakt je tactische beslissing niet fout.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:06
Gewoon de lapped cars niet hun ronde terug laten geven maar op die plek laten rijden. Safety car naar binnen, dan kun je ze inhalen. Als er in de race geen enkele safety car komt krijgen ze ook hun ronde achterstand niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XNL073 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:25:
Gewoon de lapped cars niet hun ronde terug laten geven maar op die plek laten rijden. Safety car naar binnen, dan kun je ze inhalen. Als er in de race geen enkele safety car komt krijgen ze ook hun ronde achterstand niet terug.
Veiligste was dan eerder om de race tijdelijk te stoppen met een rode vlag. Dat had niet alleen het veiligste, maar ook het beste geweest voor het hele veld. Achter liggers kunnen dan net wat eerder starten om hun achterstand in te halen, zoals HAM op Imola geloof ik ook ooit mocht.

Maar dit topic gaat over het 2022 seizoen, laten we dus vooral vooruit kijken naar komend seizoen ipv elke keer opnieuw deze discussie over 2021 te voeren. :)

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2022 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bregweb schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:25:
Ben ik niet met je eens.

Mijn voorbeeld is backgammon. Ook een spel met onzekerheid. Daar heb je soms de keuze: verlies ik als mijn tegenstander 7 gooit of verlies ik als er 12 wordt gegooid. Tactisch gezien moet je dan voor 12 kiezen. Het feit dat je verliest omdat je tegenstander toch 12 gooit, maakt je tactische beslissing niet fout.
Zelfs Masi zei dat tegen Wolff: "We went mororracing". Dat het in een ander sport/spel anders kan verlopen zal best, maar hebben we in de F1 niets aan natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2022 12:43 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:40
We hebben allemaal Saudi Arabië en Brazilië gezien toch? Mercedes durfde zo in de slotfase niet achter Max terecht te komen, want Max kon het zich permiteren om het gevecht keihard aan te gaan en er samen af te gaan. En bij Mercedes weten ze dat hij dat ook gedaan zou hebben. Dat is wat mij betreft de reden dat ze bij Mercedes zo conservatief waren met hun strategie en voor track positie kozen. Ze waren bang voor Max.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
CH4OS schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:57:
Omdat als HAM naar binnen was gegaan, dan was VER niet naar binnen gegaan. Dus zou HAM achter VER op de baan uitkomen. De 2e VSC ronde had HAM wel naar binnen kunnen gaan. Max was al geweest en de VSC was nog actief, dus het is onzin dat ze die plek zouden verliezen. Ook niet als het tijdens de stop groen werd. Want er komt eerst een aankondiging VSC ending en dan duurt het nog 10 seconden voor de wagens weer gas mogen geven. De beslissingen die Mercedes achter de SC heeft genomen zijn begrijpelijk en logisch. Maar als HAM tijdens de eerste VSC gestopt was, dan had hij versere banden en dan denk ik niet dat Max hem had ingehaald in T5. Wat er daarna nog was gebeurd... Wie weet!
sjaool schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:18:
Het is racen en daar kan altijd wat onverwachts gebeuren. Een lekke band in de laatste ronde, een versnellingsbak die ermee stopt of een motor die het welletjes vindt.
Oef.... Toyota, Le Mans 2016 :'(
XNL073 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:25:
Of gelijk achter de SC het veld goed zetten qua posities en inderdaad de lapped cars de ronde niet teruggeven. Dus als mensen in de lead lap aansluiten, dan rijden ze de lapped cars voorbij. op een veilig stuk. Dan heb je vrij snel je veld weer in orden en kan je gelijk na het opruimen door. Of als iedereen is aangesloten laat je de lapped cars een keer extra door de pits rijden zodat ze achter het veld terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Omdat als HAM naar binnen was gegaan, dan was VER niet naar binnen gegaan. Dus zou HAM achter VER op de baan uitkomen. De 2e VSC ronde had HAM wel naar binnen kunnen gaan. Max was al geweest en de VSC was nog actief, dus het is onzin dat ze die plek zouden verliezen. Ook niet als het tijdens de stop groen werd. Want er komt eerst een aankondiging VSC ending en dan duurt het nog 10 seconden voor de wagens weer gas mogen geven. De beslissingen die Mercedes achter de SC heeft genomen zijn begrijpelijk en logisch. Maar als HAM tijdens de eerste VSC gestopt was, dan had hij versere banden en dan denk ik niet dat Max hem had ingehaald in T5. Wat er daarna nog was gebeurd... Wie weet!

[...]

[...]

Of gelijk achter de SC het veld goed zetten qua posities en inderdaad de lapped cars de ronde niet teruggeven. Dus als mensen in de lead lap aansluiten, dan rijden ze de lapped cars voorbij. op een veilig stuk. Dan heb je vrij snel je veld weer in orden en kan je gelijk na het opruimen door. Of als iedereen is aangesloten laat je de lapped cars een keer extra door de pits rijden zodat ze achter het veld terugkomen.
Maar dan rijden ze een ronde minder wat weer voor een lading andere problemen zorgt. Stel dat de persoon achter jou net gekapt was en jij niet, die hoeft dus ineens 1 ronder kinder lang te doen met zijn banden en hoeveelheid brandstof.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
Segafreak83 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:40:
Gaat het er nu nog steeds over?! Seizoen is voorbij hoor.
Inderdaad.. begint zelfs een beetje vervelend te worden (voor zover het dat al niet was) merk ik.
Laten we vooral vooruitkijken naar seizoen 2022 in plaats van blijven hangen in de laatste ronde van het afgelopen seizoen.
Ik wil nieuwe auto's zien.. en nieuwe battles! Let's gooooo

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:10
CH4OS schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:39:
[...]
Veiligste was dan eerder om de race tijdelijk te stoppen met een rode vlag. Dat had niet alleen het veiligste, maar ook het beste geweest voor het hele veld. Achter liggers kunnen dan net wat eerder starten om hun achterstand in te halen, zoals HAM op Imola geloof ik ook ooit mocht.

Maar dit topic gaat over het 2022 seizoen, laten we dus vooral vooruit kijken naar komend seizoen ipv elke keer opnieuw deze discussie over 2021 te voeren. :)
Maar met de rode vlag krijg je ook weer discussie, want waarop zou die rode vlag dan gebaseerd zijn? Want de baan was vrij genoeg om het met een SC af te kunnen. Welke keuze Masi ook gemaakt had, het was altijd de foute keuze geweest. Nu komt het gezeik vanuit Mercedes omdat die benadeeld werden door de keuze, maar je zag tijdens de race ook al toen de melding kwam dat lapped cars niet in mochten halen dat RBR meteen in de radio klom om te klagen. Een ding had dan wel gescheeld, Verstappen had dan vrij snel na de race ten minste de knoop doorgehakt om wel of niet door te gaan in de F1 en daar geen doekjes om gewonden, en hadden we het daadwerkelijk over 2022 kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Homeland schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:01:
Maar dan rijden ze een ronde minder wat weer voor een lading andere problemen zorgt. Stel dat de persoon achter jou net gekapt was en jij niet, die hoeft dus ineens 1 ronder kinder lang te doen met zijn banden en hoeveelheid brandstof.
Ik snap wat je zegt, maar het probleem zie ik niet. Nu valt een SC vaak voor rijders ook op een (on)gunstig moment en dat zal altijd blijven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:04

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FJD9VC9XwAMPALo?format=jpg&name=large

in 2022 nieuws!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Richard117 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:43:
We hebben allemaal Saudi Arabië en Brazilië gezien toch? Mercedes durfde zo in de slotfase niet achter Max terecht te komen, want Max kon het zich permiteren om het gevecht keihard aan te gaan en er samen af te gaan. En bij Mercedes weten ze dat hij dat ook gedaan zou hebben. Dat is wat mij betreft de reden dat ze bij Mercedes zo conservatief waren met hun strategie en voor track positie kozen. Ze waren bang voor Max.
Ik weiger te geloven dat Max Lewis er bewust af zou rijden in de laatste ronden van de race. Daar is hij een te groot sportman en liefhebber van racen voor. Dat het tot een confrontatie zou kunnen komen en het in het heetst van de strijd fout zou kunnen gaan is een ander verhaal want dan hebben we het gewoon over racen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zo die mededeling breekt nogal... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheBrut3 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:52:
Omdat als HAM naar binnen was gegaan, dan was VER niet naar binnen gegaan. Dus zou HAM achter VER op de baan uitkomen. De 2e VSC ronde had HAM wel naar binnen kunnen gaan. Max was al geweest en de VSC was nog actief, dus het is onzin dat ze die plek zouden verliezen.
Track position is wat anders dan positie in classificering van de race. Met track position wordt afstand tussen (in dit geval) VER bedoeld. ;)
Ook niet als het tijdens de stop groen werd. Want er komt eerst een aankondiging VSC ending en dan duurt het nog 10 seconden voor de wagens weer gas mogen geven. De beslissingen die Mercedes achter de SC heeft genomen zijn begrijpelijk en logisch. Maar als HAM tijdens de eerste VSC gestopt was, dan had hij versere banden en dan denk ik niet dat Max hem had ingehaald in T5. Wat er daarna nog was gebeurd... Wie weet!
Punt in kwestie is gewoon dat Mercedes meer dan voldoende kans heeft gehad om toch verser rubber te halen, zonder de positie te verliezen (nadat VER was gestopt). Dan was het gat weliswaar niet heel groot geweest, maar als je je bedenkt dat HAM en Mercedes gewoon oppermachtig waren, had H AM er echt wel voor gebleven en misschien wel nog verder weg gereden. ;)
Als je het hebt over het toppunt van zuur, inderdaad! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Transportman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:10:
Maar met de rode vlag krijg je ook weer discussie, want waarop zou die rode vlag dan gebaseerd zijn? Want de baan was vrij genoeg om het met een SC af te kunnen. Welke keuze Masi ook gemaakt had, het was altijd de foute keuze geweest. Nu komt het gezeik vanuit Mercedes omdat die benadeeld werden door de keuze, maar je zag tijdens de race ook al toen de melding kwam dat lapped cars niet in mochten halen dat RBR meteen in de radio klom om te klagen. Een ding had dan wel gescheeld,
Vergeet niet dat wat wij zien (wat uitgezonden wordt) altijd anders is dan hoe het daadwerkelijk verlopen heeft. Eer dat zoiets (van team naar FIA) uitgezonden wordt gaat letterlijk een paar minuten overheen.
Verstappen had dan vrij snel na de race ten minste de knoop doorgehakt om wel of niet door te gaan in de F1 en daar geen doekjes om gewonden, en hadden we het daadwerkelijk over 2022 kunnen hebben.
VER zou daarbij helemaal niet bij de pakken neer zitten en zich zeker niet laten zien als slechte verliezer. Voor hem is het gewoon een race, die je met voorkeur weliswaar natuurlijk wint, maar laten we wel wezen, HAM was in de Mercedes echt wel oppersterk. Had de SC niet gekomen, had VER echt wel zijn meerdere moeten erkennen in HAM en dat zou VER dan ook echt wel gedaan hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
CH4OS schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Het ging mij dan ook wellicht om een nieuwe regel in 2022 om het duidelijker te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XNL073 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:32:
Het ging mij dan ook wellicht om een nieuwe regel in 2022 om het duidelijker te krijgen :)
Ik denk niet dat nieuwe regels het per se beter erop maken, die blijven altijd onderhevig aan interpretatie. Daarnaast krijg je altijd voortschrijdend inzicht. ;) Komt altijd wel een moment dat de regels weer herzien moeten worden.

Ik zie het best vaak in de F1 topics alhier "men moet de regels aanpassen", maar het is al een heel boekwerk (letterlijk), ik denk juist dat de sport gebaad is bij minder regels; het gaat om het racen, het gaat niet om in het hokjes denken. Natuurlijk moet je wel wat regels hebben, maar je kunt niet elke situatie in een regel weg stoppen wanneer X gebeurd moeten we Y doen, zo blijf je bezig.

In dat licht zie ik een 'het staat de Race Director vrij om af te wijken indien hij afwijking terecht acht en het motorracing ten goede komt' nooit verdwijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
Dan kun je de regel "Lapped cars may overtake" schrappen :p Maakt het al een stuk minder onderheving aan interpretatie. Achterblijver is achterblijver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 17:32
Heeft in het verleden als is met Vettel gewerkt toen hij bij BMW als test/reserve coureur was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alesandro_46
Is dit een grapje van The Grand Tour? Als je Mike Krack snel uit spreekt wordt het My Krack... :?

I'll leave myself out.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FJEiwcpWYAgUDhb?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:34
Derde remlicht? :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Op mijn telefoon is het gifje veel meer pixel mania :P

Deze still is een stuk beter.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 14-01-2022 21:27 ]

PSN

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• alesandro_46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pv4ZZlqnIVvYNxkl1AfZQbDim9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/safBxwLdvMc9psvD8mgOlagB.jpg?f=fotoalbum_large

I'll leave myself out. Again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Die vormen.. ik vind t nu al helemaal mooi, kan echt niet wachten <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

poor Leno schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:59:
[...]

Ben nog steeds benieuwd naar hoeveel vrijheid er nu in de aero is zodat we differentiatie tussen de teams zien.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

poor Leno schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:59:
Dat is gewoon van de auto die de FIA had gedemonstreerd, ik denk niet dat dat de uiteindelijke auto is, al zullen de meesten in de buurt komen van wat de FIA showde denk ik.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
alesandro_46 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Is dit een grapje van The Grand Tour? Als je Mike Krack snel uit spreekt wordt het My Krack... :?

I'll leave myself out.
Dan pakken ze wel goed door zo (of schrijft Austin Powers deze tweets?) _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SXbUrw1l7LuUEzJUC1LY6Z74rA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oJlMaL0H0FnJBFrvb6kRFXCL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door D-Ed op 15-01-2022 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
CH4OS schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 00:30:
[...]
Dat is gewoon van de auto die de FIA had gedemonstreerd, ik denk niet dat dat de uiteindelijke auto is, al zullen de meesten in de buurt komen van wat de FIA showde denk ik.
Zal wel moeten toch? Want zo gek veel vrijheid en bewegingsruimte hebben de teams niet (meer). Ik zal die lange posts van @Chocoball nog eens teruglezen. Zal daar vast iets over instaan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Potver. Je zou maar aan de binnenzijde van Eau Rogue/Raidillon mogen zitten. :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FJApKVZWYAIPS5L?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:28

Investig8or

What goes up, could come down

D-Ed schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:37:
[...]

Dan pakken ze wel goed door zo (of schrijft Austin Powers deze tweets?) _O-

[Afbeelding]
Mike Oxmall is ook wel een duidelijke :X

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Jasphur schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:54:

[Afbeelding]
Vanuit meerdere opzichten vind ik dit stuk ook nog steeds een veel betere locatie voor start-finish O-)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

naitsoezn schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:08:
[...]

Vanuit meerdere opzichten vind ik dit stuk ook nog steeds een veel betere locatie voor start-finish O-)
Zodat het hele veld 2 aan 2 door Eau Rouge probeert te komen? Juist de hairpin na de huidige start-finish zorgt ervoor dat het veld single file aankomt bij deze bocht. Stuk veiliger.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Jasphur schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:54:

[Afbeelding]
Mooie auto, Jim Clark.
d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Correct. Lotus, Spa, 1967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
CH4OS schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 00:30:
[...]
Mmmjaaammmjaaah ik weet niet hoor.. Dan zouden ze misschien niet echt zo pontificaal RB18 bijzetten, als t gewoon dat prototype ding was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
poor Leno schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:15:
[...]

Mmmjaaammmjaaah ik weet niet hoor.. Dan zouden ze misschien niet echt zo pontificaal RB18 bijzetten, als t gewoon dat prototype ding was :/
Dan snap je marketing niet :p

Alles wat de teams nu laten zien wordt enorm gehyped. Dus een render met een RB logo trekt ook gewoon flink de aandacht.

Daarnaast, zoals iemand hierboven ook al aan gaf, de regels geven extreem weinig ruimte tot interpretatie en eigen ontwikkeling. De achtervleugel, waar het hier om gaat, zullen dus echt maar minimale verschillen in zitten. Dus of het nu een render op basis van de FOM demo auto is, of een render van de RB18, of een foto van de daadwerkelijke RB18, of een render van de Mercedes, of .. echt niemand kan dat er aan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ja dat snap ik ook wel, maar de RB18 zal echt wel zoiets zijn en niet vierkant iig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
poor Leno schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:25:
Ja dat snap ik ook wel, maar de RB18 zal echt wel zoiets zijn en niet vierkant iig ;)
Je bedoelt dat de RB18 aan de regels zal voldoen en daardoor ook zo'n vloeiende achtervleugel zal hebben? Dat lijkt mij inderdaad ook ja ;) Dat stond ook al in mijn vorige comment. Je kunt hier echt niet aan zien of het een kopie van de FOM demo auto is, daadwerkelijk iets van Red Bull, of dat dadelijk blijkt dat dit nog het meest op de Mercedes lijkt. Het is gewoon een render om de marketing machine gaande te houden. En potentieel is het zelfs bewust dat ze dit doen op de dag dat Aston Martin als eerste de release datum bekend maakt. Puur om de aandacht van Aston Martin weg te halen, of zelf meeliften op de publiciteit daaromtrent. "Aston Martin maakt als eerste bekend wanneer ze hun nieuwe auto laten zien, en owja, Red Bull dropt een render". Terwijl puur die tweet voor nieuwsmedia niet interessant is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FJEp2G-WQAUxaTk?format=png&name=4096x4096

McLaren weer terug naar de top!

Pagina: 1 ... 10 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics