[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.039 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

sdk1985 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 00:43:
[...]

Ik snap dat het Nederlandse commentaar het idee creëert dat de rijder zelf de strategie bepaalt. Zeker Olav doet altijd net alsof de rijder besluit te pitten, maar die coureur krijgt het gewoon door via de radio... Dat de rijder zelf de strategie gaat bepalen is zelden het geval...

Wordt nu ook op Viaplay gedaan of Sainz een briljante strateeg is. Komt Allard met race control met de bewering dat Sainz aangeeft door te willen rijden tot hij op de zachte band de race kan uitrijden. Luister je de boorradio hoor je dit:

[...]

Leuk voor het verhaal van Allard maar de realiteit is dus niet dat sainz zelf dit heeft bedacht. Sterker nog blijkbaar was dit al van te voren bedacht onder de noemer plan C.
Ik ontwijk al 20 jaar het Nederlandse commentaar waar mogelijk. Vooraf worden de strategieen bepaalt door het team icm coureurs. Punt is nog steeds dat de coureur weet hoe de baan is icm de informatie die de teams hebben van andere coureurs (Alpines mbt hard). Ferrari houd te halstarrig vast aan vooropgezette plannen én de coureurs durven niks zelf door te drukken, maar wel klagen achteraf. Dat vind ik veel te simpel.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

TheBrut3 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:43:
[...]

2014 zijn peetoom in coma geraakt, 2015 overleden. 2017 zijn vader overleden na ziekte. Denk dat Leclerc als tiener meer heeft meegemaakt dan de gemiddelde tiener.
Wonen in Monaco, omringd door rijkdom, je hele leven doen wat je wilt. Het is treurig, maar genoeg mensen die genoeg geliefden hebben verloren, zonder miljoenen op de bank. En Bianchi was een F1 coureur.

Eigenlijk zou dat alles hem sterker moeten maken, niet mentaal zwak.

[ Voor 9% gewijzigd door siggy op 01-08-2022 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:45:
[...]

En persoonlijk? Ik zie liever dit dan een facade... Uiteindelijk gaat het er om wat je on-track laat zien.
Het gaat toch niet om wel of niet een facade? Er is overduidelijk een gebrek aan leiderschap of iemand die zich opwerpt als leider. Binotto is het al lang niet en ergens werd geopperd dat Leclerc het binnen Ferrari zou zijn. Vergelijk dat eens met een Schumacher, die was stil-kwaad en gericht als er iets mis ging. Leclerc overduidelijk niet. Dat is mijn punt wat ik maakte.

Dat ie er elke race weer staat is prima, maar als hij niet zijn team kan meetrekken, door o.a. dit zeer motiverende gedrag te tonen (/s), dan heeft het weinig nut.

Ferrari heeft een hele snelle auto, mogelijk sneller dan de Red Bull, als je de snelheid van Perez meeneemt. De coureurs van prima, maar er gaat continu te veel mis. Fouten maken kan, maar er lijkt niemand te zijn die opstaat en met de vuist op tafel slaat en dingen oplost. Dat is niet Binotto, niet Sainz en zeker geen Leclerc. Tenzij Binotto in de zomer wordt ontslagen, zie ik weinig hoop voor de rest van het seizoen. Sainz misschien nog 1x winnen en Leclerc 2x als alles heel blijft? That's it. Dan nog 1 winst voor Hamilton en de rest voor Max. Het Ferrari team gooit het zelf compleet weg. Het gehele team, niet allen strategisch. Het lijkt wel een ongeorganiseerd amateurteam te zijn, veel potentie, maar zonder dat alle neusjes 1 kant op staan zal er weinig van komen.

[ Voor 33% gewijzigd door siggy op 01-08-2022 08:02 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Tussenstand WDC tussen de nummers 1 en 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LG7bxCwj4c4Iy382H0GAlO6VI4I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Az4CkCZL7BVcZaFZjW8rJ1K2.jpg?f=user_large

Teammaten vergelijkingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAYN5E0Gpt93YsDa1_ypETX9H1E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PLhPKpxeft0jS6oVrChxoDR3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NeIQOj-FVe7u0NmzIF_JBDxKEg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oMUrreKim8cVRJ3s4ex4Yfi9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWqGR7J6u7So-EDy7-GhWkEJIes=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BFTaY16b6XEk5KpkhzeYWTXZ.jpg?f=user_large

En als je ze dan alle 6 bij elkaar zet is het extra opvallend hoe de nummers 2 t/m 5 steeds dichter bij elkaar kruipen en de nummer 1 steeds verder wegloopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tKXXMlZKhvNSXMXSw2rHafmhY4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H8ruZ9BjuW54Xr7t0ZUiqLqP.jpg?f=user_large

En dan nog het WCC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvngjNS7p6tLGcJakvWmAPAboc8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bWZ4rvWrJumXGRqKSv2VkqVt.jpg?f=user_large

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

Mooi toch. Zo te zien Verstappen haalt verstappen fluitend het WDC binnen, en kunnen we genieten van een mooie strijd voor de rest van de plaatsen 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
Chocoball schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:26:
In Hongarije was Aston Martin om meerdere redenen in het nieuws. Na dit seizoen vertrekt 4-voudig wereldkampioen Vettel maar Aston Martin kwam naar Hongarije met een heel aparte achtervleugel. De concurrentie kijkt mee in de vertaling en samenvatting.
En niet alleen op technisch vlak, na 2.5 jaar vertrekt "Head of Race Strategy" Bernie Collins, en wel per direct:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FY_YWDIWQAAV-Vd?format=jpg&name=large

Mooi woordje van Seb over de radio na de race:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:40
Tripl3 D schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:06:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En als je ze dan alle 6 bij elkaar zet is het extra opvallend hoe de nummers 2 t/m 5 steeds dichter bij elkaar kruipen en de nummer 1 steeds verder wegloopt:

[Afbeelding]

En dan nog het WCC:

[Afbeelding]
De laatste grafiek laat mooi zien waarom VER er nu zo goed voor staat.

Als het een tweestrijd was geweest, en LEC had netjes alle puntjes opgeraapt die VER liet liggen had hij nu op 274 punten gestaan. Dat is wat HAM vorig jaar veel beter deed: er staan wanneer VER geen #1 was.

HAM stond vorig jaar na 13 races rond de 226 punten. En VER rond de 235. (Even vlug gerekend)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

-tom-562 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:31:
Mooi toch. Zo te zien Verstappen haalt verstappen fluitend het WDC binnen, en kunnen we genieten van een mooie strijd voor de rest van de plaatsen 8)
Als ik iets heb geleerd van Baku 2021, dan is het om te wachten totdat het écht beklonken is ;) .
Max heeft nu een veilige marge, maar hij is er nog niet, zelfs Max is voorzichtig en weet dat hij er nog niet is.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

KillerBee schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:27:
[...]

Als ik iets heb geleerd van Baku 2021, dan is het om te wachten totdat het écht beklonken is ;) .
Max heeft nu een veilige marge, maar hij is er nog niet, zelfs Max is voorzichtig en weet dat hij er nog niet is.
Na de race van gisteren hoeft hij zich niet meer zorgen te maken dat Latifi het WDC nog kan winnen, één tegenstander dus minder. :+

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
siggy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 07:55:
Wonen in Monaco, omringd door rijkdom, je hele leven doen wat je wilt. Het is treurig, maar genoeg mensen die genoeg geliefden hebben verloren, zonder miljoenen op de bank. En Bianchi was een F1 coureur.

Eigenlijk zou dat alles hem sterker moeten maken, niet mentaal zwak.
Dit is wel makkelijk verdriet wegwuiven omdat iemand geld heeft. Iedereen gaat er anders mee om. Genoeg mensen die rondlopen met PTSS of andere mentale problemen omdat ze voor hun 20e wat hebben meegemaakt. Echt niet iedereen wordt sterker van traumatische ervaringen en met geld koop je geen nieuwe vader of vrienden.
Chiron schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:51:
En niet alleen op technisch vlak, na 2.5 jaar vertrekt "Head of Race Strategy" Bernie Collins, en wel per direct:
Mooie woorden van Vettel. Overigens is het niet plots dat ze weggaat. Volgens mij zou ze begin dit seizoen al stoppen, maar is ze doorgegaan tot er een vervanger klaar stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
TheBrut3 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:37:
[...]

Mooie woorden van Vettel. Overigens is het niet plots dat ze weggaat. Volgens mij zou ze begin dit seizoen al stoppen, maar is ze doorgegaan tot er een vervanger klaar stond.
Ah.. naja midden in het seizoen is wel opvallend, als je hoofd strategie vertrekt.
Al zal het niet het enige team zijn waar er wat personele wisselingen zijn tijdens de zomerstop.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Slavy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:33:
Na de race van gisteren hoeft hij zich niet meer zorgen te maken dat Latifi het WDC nog kan winnen, één tegenstander dus minder. :+
Volgens mij kan iedereen tot en met Schumacher geen kampioen meer worden. Vettel en Gasly kunnen in theorie nog gelijk komen als ze alles winnen en alle snelste rondes pakken. Als ik het goed heb geteld zitten er nog 242 punten in het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:35
offtopic:
Dat is toch juist niet extra opvallend? Maar precies wat je verwacht bij een seizoen waar veruit het merendeel van alle races door 1 coureur gewonnen wordt en de puntenverdeling de grootste afwijking kent tussen plek 1 en 2? Want de rest wisselt telkens stuivertje. Of ik lees/interpreteer het helemaal verkeerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 23:40
marcelcee schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

offtopic:
Dat is toch juist niet extra opvallend? Maar precies wat je verwacht bij een seizoen waar veruit het merendeel van alle races door 1 coureur gewonnen wordt en de puntenverdeling de grootste afwijking kent tussen plek 1 en 2? Want de rest wisselt telkens stuivertje. Of ik lees/interpreteer het helemaal verkeerd :)
Het is precies wat ik net probeerde te zeggen: Als 5 coureurs het restant van de punten verdelen, dan loopt de #1 veel sneller uit.

Als LEC alle punten die VER laat liggen zelf pakt, had hij nu ruim boven de 270 punten gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dan nog het WCC:

[Afbeelding]
Ook duidelijk te zien dat HAM een slechte start van het seizoen heeft gehad. Ik las dat hij toen bezig was met veel dingen uitproberen om de auto te begrijpen, ten koste van het resultaat. Op dit moment gaat hij weer uitstekend en is hij op koers om RUS in te halen.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

WHAT?!

deze stond niet op mn bingo lijst.. :o

[ Voor 20% gewijzigd door basvn op 01-08-2022 10:03 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

What the actual flying fuck?

edit: dus Piastri naar Alpine. Done deal.

[ Voor 44% gewijzigd door iichel op 01-08-2022 10:05 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Dit is wel makkelijk verdriet wegwuiven omdat iemand geld heeft. Iedereen gaat er anders mee om. Genoeg mensen die rondlopen met PTSS of andere mentale problemen omdat ze voor hun 20e wat hebben meegemaakt. Echt niet iedereen wordt sterker van traumatische ervaringen en met geld koop je geen nieuwe vader of vrienden.
Het punt is nu juist dat je dit opzij moet kunnen zetten danwel omzetten in kracht om kampioen te kunnen zijn.

En het is nog altijd prettiger om in rolls-royce te huilen dan in een lekkende rotte ouwe eend.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:46
Bijzondere move

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04

JB

Cédric roelt!

Had GAS al getekend bij AT?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
basvn schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:02:
WHAT?!

[Twitter]

Zeker een interessante zet, ik zie AM voorlopig niet voor Alpine komen. Bij F1TV hebben ze het wel over deze zet gehad, Lawrence wilde schijnbaar erg graag Alonso naast zijn zoon.
Jazeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
iichel schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:03:
What the actual flying fuck?

...
Je haalt me de woorden uit de mond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
BasvanS schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

Het is precies wat ik net probeerde te zeggen: Als 5 coureurs het restant van de punten verdelen, dan loopt de #1 veel sneller uit.

Als LEC alle punten die VER laat liggen zelf pakt, had hij nu ruim boven de 270 punten gestaan.
LEC heeft gewoon teveel punten zelf verloren, ja dan krijgt automatisch de rest meer punten. Gewoon oorzaak gevolg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
Stoeltje gaat naar Piastri, Nyck pist dus weer naast de pot, kan beter niet meer naar F1 kijken. Gaat hem denk ik niet meer worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16

Spotmatic

Ken sent me

Aston Martin wordt nu dus een soort van eindstation voor gewezen F1 kampioenen. :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
Eindelijk wordt duidelijk wat Alonso bedoelde met ‘El Plan’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

bvbal79 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Stoeltje gaat naar Piastri, Nyck pist dus weer naast de pot, kan beter niet meer naar F1 kijken. Gaat hem denk ik niet meer worden.
De Vries is ook gewoon niet goed genoeg, hij heeft nooit een reële kans gehad.

Alonso is een sluwe en zeer ervaren racer, maar qua prestaties natuurlijk niet meer de Alonso van 10-15 jaar geleden. Ik denk dat hij naast Aston Martin simpelweg geen opties had.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:01
Ik snap hem ook niet, het is geen stap vooruit, enige reden die ik kan bedenken is een zak geld.

Maar dan volgend jaar zeer waarschijnlijk Piastri op de grid en bij een team dat leuk mee kan doen in plaats van kleurloos achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Requiem19 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:22:
Eindelijk wordt duidelijk wat Alonso bedoelde met ‘El Plan’.
Want? Leg eens uit...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:18

d0s

sssst

Bijzondere move zeg... Alpine en Alonso doen het toch vrij aardig.
Dit gaat wel heel pijnlijk worden voor Stroll jr. natuurlijk. Alonso is vaak al een stuk rapper dan Ocon die ik toch wat hoger aanschrijf dan Lance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22-09 16:47
WHAT?!

[Twitter]

De geruchten die ik hier en daar nu opvang:

Alpine heeft Alonso (veel) geld geboden om naar Aston Martin te gaan. Ze willen graag dat hij nog rijdt, maar ze zaten met Piastri in hun maag. Je zou net zien dat de Williams deal van Piastri uitlenen niet doorging.
Om op safe te spelen hebben ze dus Alonso met een riante vertrekvergoeding naar AM gestuurd, zodat zij zekerheid hebben op een stoeltje voor Piastri.

En wie weet wat Alonso kan in de AM. De afgelopen races vind ik ze wel goed (de kwalificaties niet), maar ik verwacht zeker vooruitgang!

(Opzich logisch als je er over nadenkt).

[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 01-08-2022 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:46
Nu nog De Vries voor Latifi en we zijn klaar.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:52
d0s schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:24:
Dit gaat wel heel pijnlijk worden voor Stroll jr. natuurlijk. Alonso is vaak al een stuk rapper dan Ocon die ik toch wat hoger aanschrijf dan Lance.
Daarom snap ik ook persoonlijk niet zo goed waarom Alonso weg moet bij ALP. Of zou Stroll Sr. een grote zak geld naar ALO schuiven om zo een snelle en ervaren rot binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:52
[...]

Ben persoonlijk niet heel rouwig dat Nyck niet naar de F1 gaat. Je merkt dat hij erg onder de Mercedes plak zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 07:43
Spotmatic schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Aston Martin wordt nu dus een soort van eindstation voor gewezen F1 kampioenen. :p
Ja, Hamilton confirmed voor 2025.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

TheBrut3 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Zeker een interessante zet, ik zie AM voorlopig niet voor Alpine komen. Bij F1TV hebben ze het wel over deze zet gehad, Lawrence wilde schijnbaar erg graag Alonso naast zijn zoon.

[...]

Jazeker.
En Alpine Piastri denk ik

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:01
WHAT?!

[Twitter]

Wat in 10 minuten niet lukte bij Alpine lukte dan zeker wel bij Aston Martin.
“When two parties they don't, or they fight to agree on something, then maybe one of the sides is not happy. So it will not take more than 10 minutes with whatever I can talk.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 09:15
loekf2 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Ja, Hamilton confirmed voor 2025.
en max voor 2026 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
Vorig jaar was Alonso lekker mysterieus bezig door af en toe de woorden 'El Plan' erin te gooien (oa op de achtervleugel van de Alpine, maar ook in interviews).
Alonso keerde voor het begin van 2021 terug uit zijn Formule 1-pensioen en sindsdien heeft de Spanjaard opnieuw vele raceharten voor zich weten te winnen. Gedurende het seizoen van zijn comeback ontstond er op social media een steeds groter wordende 'meme', genaamd 'El Plan'. Fans van de Spanjaard hopen dat de tweevoudig wereldkampioen een derde titel aan zijn palmares weet toe te voegen en diezelfde fans hebben de route naar die derde wereldtitel gekscherend tot 'El Plan' gebombardeerd.
Het zou dus het masterplan van de voormalig Ferrari-coureur zijn om in zijn veertiger jaren nog eens een gooi te doen naar een wereldtitel in de koningsklasse. Alonso kan alleen maar lachen om het inmiddels breed uitgemeten concept. "Het is een beetje een mysterie wat 'El Plan' betekent", geeft Alonso toe voor de camera van de Formula 1. "Ik denk dat het ongeveer vanaf de zomer van 2021 steeds meer wordt besproken. Het is een viraal iets, je ziet het overal op social media. Vertrouwen in wat 2022 kan betekenen voor Alpine Aston Martin."
gpfans.com/nl/f1-nieuws/76263/alonso-spreekt-over-el-plan-beetje-een-mysterie-wat-het-betekent/

Mijn post was dus een grapje voor de duidelijkheid :). Ik vond het wel ironisch om te bedenken dat zijn uiteindelijke masterplan was om Vettel weg te krijgen bij AM, om vervolgens bij AM een stoeltje te krijgen en dan 'daar zijn 3e wereldtitel te gaan winnen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dus nu zijn nog vrij:
2x Williams
1x Haas
1x Alpha Tauri
1x Alfa Romeo

Waarbij ik verwacht dat Zhou, Albon, Tsunoda en Schumacher blijven zitten. Dus eigenlijk zijn de grote vraagtekens of Ricci zijn contract doorzet en of Latifi blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 23:48

Edd

Robkazoe schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:28:
Daarom snap ik ook persoonlijk niet zo goed waarom Alonso weg moet bij ALP.
Wat ik begreep is dat ALO een meerjarig contract wilde, maar Alpine maar een 1-jarig contract bood. Nu AM langskomt met een meerjarige deal is de keuze natuurlijk vrij snel gemaakt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
TheBrut3 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:31:
Dus nu zijn nog vrij:
2x Williams
1x Haas
1x Alpha Tauri
1x Alfa Romeo

Waarbij ik verwacht dat Zhou, Albon, Tsunoda en Schumacher blijven zitten. Dus eigenlijk zijn de grote vraagtekens of Ricci zijn contract doorzet en of Latifi blijft?
Ricciardo is geen vraagteken, die heeft gewoon een contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:13
d0s schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:24:
Of wordt pijnlijk voor Alonso. Stroll sr wil volgens mij ervaren coureurs/wereldkampioenen om te laten zien hoe 'goed' Lance is. Daarom wilde hij ook Vettel halen. Dus vraag is hoe eerlijk hij behandeld gaat worden of dat ze hem gaan gebruiken om Lance er 'goed' uit te laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Niet met de mindset van Lawrence in gedachten: die heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij zeer ervaren, het liefst multichampionship coureurs in z'n team wil hebben. Van Vettel naar Alonso is vrij logisch, en blijkbaar kunnen ze Fernando betalen. Prima.

Piastri > Alpine in dat geval. Een kort maar krachtig silly season zo ;)

edit:
Alonso signed Aston Martin "in 10 minutes" because Alpine didn't want to give him a two-year contract and risk losing Piastri.
via https://twitter.com/jucerasoli/status/1554024390630821888

[ Voor 18% gewijzigd door Remy op 01-08-2022 10:42 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus Alpine gaat volgend seizoen beter worden en Aston Martin gaat instorten. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

TheBrut3 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:31:
Dus nu zijn nog vrij:
2x Williams
1x Haas
1x Alpha Tauri
1x Alfa Romeo

Albon blijft gewoon bij Williams. Die zie ik daar nu niet zo gauw vertrekken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
bvbal79 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:34:
Ricciardo is geen vraagteken, die heeft gewoon een contract.
Een contract waar sowieso één van de partijen niet blij mee is en mogelijk 2. McLaren kan hem uitkopen en schijnbaar kan hij zelf ook onder het contract uit als hij wil. Dus voor mij staat er toch nog een vraagteken bij Ricci.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Als Piastri bij Alpine komt volgend jaar, dan is Nyck zijn kans bij Williams een stuk groter geworden iig om Latifi op te volgen.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 01-08-2022 10:48 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
YakuzA schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:47:
Als Piastri bij Alpine komt volgend jaar, dan is Nyck zijn kans bij Williams een stuk groter geworden iig om Latifi op te volgen.
Volgens mij is zijn kans net zo klein als die al was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DaniëlWW2 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:39:
Dus Alpine gaat volgend seizoen beter worden en Aston Martin gaat instorten. :+
Alonso gaat zo hard ruzie met Stroll Sr krijgen dat zijn contract uitgekocht wordt voor de 1e race :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hoevenpe schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:28:
Nu nog De Vries voor Latifi en we zijn klaar.
Dat zou ook nog weleens kunnen, aangezien Williams toch weer terugkrabbelt op de geruchten dat ze over zouden gaan stappen van Mercedes naar Renault motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
sjaool schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:45:
[...]

Albon blijft gewoon bij Williams. Die zie ik daar nu niet zo gauw vertrekken.
of Gasly naar Alpine en Albon terug in de AT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
Spotmatic schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Aston Martin daarmee de vervanger van Ferrari :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Chiron schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:53:
Dat zou ook nog weleens kunnen, aangezien Williams toch weer terugkrabbelt op de geruchten dat ze over zouden gaan stappen van Mercedes naar Renault motoren.
Maar wat heeft de Vries dan? Nauwelijks F1 ervaring, zijn F2 titel is alweer jaren geleden, hij is oud en hij brengt geen geld mee (misschien wat korting vanuit Mercedes).
Latifi brengt geld mee.
Sargeant kan misschien ook die korting van Mercedes meebrengen en is Amerikaan, dus mogelijk zijn daar best wat sponsoren te vinden. Zeker nu er komende jaren meerdere races in Amerika zijn.
Chiron schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:57:
of Gasly naar Alpine en Albon terug in de AT.
Alpine 100% Piastri en Gasly heeft al een contract bij AT.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 22-09 18:13

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

WHAT?!

[Twitter]

Goh, ik heb de mogelijkheid overwogen en weggezet als te onwaarschijnlijk.

Vanuit AM zit er wel enige logica in. Bij AM kun je niet om Stroll heen. Vettel is naar dat team toegehaald als mentor voor Stroll. Een ouwe rot met veel ervaring en prestige (niet onbelangrijk) die goed en slim genoeg is om Stroll te helpen zonder hem in een slecht licht te stellen. Als Vettel sneller was dan Stroll kon iedereen zeggen "maar dat is ook een 4-voudig wereldkampioen" en als Stroll sneller was dan was hij natuurlijk "beter dan een 4-voudig wereldkampioen".

Alonso zit ook in zo'n positie. Het is geen schande om langzamer te zijn dan Alonso. Tegelijkertijd brengt hij enorm veel kennis, ervaring, aandacht en prestige met zich mee. Het is ook een slimme racer die alle middelen inzet om te winnen ook als hij niet de snelste auto heeft.

Als ik heel duister denk dan is het voor Stroll fijn om iemand naast zich te hebben die nóg lomper uit de hoek kan komen als de situatie hem niet bevalt.

Vanuit Alpine begrijp ik dat ze het stoeltje graag aan Piastri geven. Ik vermoed dat geld of politiek meespeelt. Ik geloof niet dat Piastri zoveel beter dan Alonso is dat je die laatste betaalt om de auto te verlaten. Ook al staat Alonso er eigenlijk niet zo best voor want Occon heeft meer punten. Mogelijk zijn ze bang om Piastri te verliezen en dan zonder goed alternatief te zitten als Alonso of Occon zou vertrekken.

Vanuit Alonso kan ik het niet begrijpen, het lijkt op geen enkele manier in zijn voordeel behalve misschien financieel. Maar van Alonso geloof ik dat hij rijden belangrijker vindt dan het geld en het desnoods gratis zou doen als hij maar in F1 kan blijven. Maar als dan toch duidelijk is dat hij niet verder kan is het ook wel slem genoeg om een een "Ricciardo'tje" te doen: nog even lekker cashen en profiteren van je reputatie voordat die vergaat. Niet dat ik denk dat Alonso veel meer te kiezen had dan "verhuizen of stoppen".

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:39

alienfruit

the alien you never expected

Alonso nieuws was toch al een paar dagen bekend? Ik hoorde het zaterdag al tijdens een feestje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
@alienfruit Dat is dan wel knap want het is vandaag pas overal in het nieuws.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:09:
Alonso nieuws was toch al een paar dagen bekend? Ik hoorde het zaterdag al tijdens een feestje
Tenzij Alonso of Lawrence Stroll op dat feestje was lijkt het met stug dat het uit een enigszins betrouwbare bron kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Alonso lijkt echt een Barrichello te worden. Er bij zijn om er bij te zijn. Niet dat hij iets van zijn vechtersmentalitit is verloren, maar het is ergens wel treurig om een 2-voudig kampioen zich zo naar de achterhoede te verplaatsen.

Als het mag nog even een kleine opmerking over 'shit' van bepaalde fans tov 'shit' van bepaalde andere fans. Gisteren weer uitgebreid dat Max fans merchandise van Mercedes aan het verbranden waren. Ja het is treurig en bla bla bla, maar in dezelfde week dat een Masi verklaart dat hij doodsbedreigingen heeft gekregen...... dat is heel erg snel naar de achtergrond gegaan en zover ik heb meegekregen niet eens genoemd geworden.

Lekker in verhouding, wat merchandise verbranden vs doodsbedreigingen. Niet dat al niet duidelijk was dat er een heftige bias was, maar dit was er weer een mooi voorbeeldje van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Deze zag ik nog niet in het topic :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/On3EQ3mod3B5bRkQ_Cve1QtAJHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ACb05J5ptzaYWub03GMgD7Iw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 01-08-2022 11:32 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:18

d0s

sssst

Tomcatter_31 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:37:
[...]

Of wordt pijnlijk voor Alonso. Stroll sr wil volgens mij ervaren coureurs/wereldkampioenen om te laten zien hoe 'goed' Lance is. Daarom wilde hij ook Vettel halen. Dus vraag is hoe eerlijk hij behandeld gaat worden of dat ze hem gaan gebruiken om Lance er 'goed' uit te laten zien.
Ik denk eerder dat pa Stroll tegen beter weten in denkt dat Stroll jr. een keer echt een teamgenoot overtuigend verslaat. Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

Ik denk ook niet dat je beter materiaal verborgen houdt voor zo'n ervaren rot als Alonso. Die heeft dat echt wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
siggy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:30:
Alonso lijkt echt een Barrichello te worden. Er bij zijn om er bij te zijn. Niet dat hij iets van zijn vechtersmentalitit is verloren, maar het is ergens wel treurig om een 2-voudig kampioen zich zo naar de achterhoede te verplaatsen.

Als het mag nog even een kleine opmerking over 'shit' van bepaalde fans tov 'shit' van bepaalde andere fans. Gisteren weer uitgebreid dat Max fans merchandise van Mercedes aan het verbranden waren. Ja het is treurig en bla bla bla, maar in dezelfde week dat een Masi verklaart dat hij doodsbedreigingen heeft gekregen...... dat is heel erg snel naar de achtergrond gegaan en zover ik heb meegekregen niet eens genoemd geworden.

Lekker in verhouding, wat merchandise verbranden vs doodsbedreigingen. Niet dat al niet duidelijk was dat er een heftige bias was, maar dit was er weer een mooi voorbeeldje van.
Heb het Masi nieuws wel in Britse media voorbij zien komen maar inderdaad, helaas zijn er verschillende groepen "fans" die zich achterlijk gedragen en die hopelijk snel naar een andere sport of hobby vertrekken.

Hoop vooral dat FIA/F1 hier nu eens echt werk van gaat maken. Dit zien we vrijwel allemaal aankomen, is al jaren aan de gang qua verloedering van een deel van de fans en de organisatie komt niet veel verder dan wat loze statements en filmpjes.

Bij het Masi verhaal werd me ook niet helemaal duidelijk wat er nu aan is gedaan en het is vreemd dat hij dat zelf deelt nadat hij bij de FIA weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:39

alienfruit

the alien you never expected

Tenzij Alonso of Lawrence Stroll op dat feestje was lijkt het met stug dat het uit een enigszins betrouwbare bron kwam.
Iemand hoog bij de sponsoren sprak over hem in verleden tijd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Homeland schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Heb het Masi nieuws wel in Britse media voorbij zien komen maar inderdaad, helaas zijn er verschillende groepen "fans" die zich achterlijk gedragen en die hopelijk snel naar een andere sport of hobby vertrekken.

Hoop vooral dat FIA/F1 hier nu eens echt werk van gaat maken. Dit zien we vrijwel allemaal aankomen, is al jaren aan de gang qua verloedering van een deel van de fans en de organisatie komt niet veel verder dan wat loze statements en filmpjes.

Bij het Masi verhaal werd me ook niet helemaal duidelijk wat er nu aan is gedaan en het is vreemd dat hij dat zelf deelt nadat hij bij de FIA weg is.
Nah ik doel meer erop dat alles wat Britse fans uitvreten niet echt aan de klok willen hangen, nog niet eens willen uitspreken, elke andere 'fan' meten ze breedt uit. Begint wel beetje te steken.

Niet dat die Max fans zich F1 fan horen te noemen....maar tov doodsbedreigingen vraag ik me af of welke campagne dan ook zin heeft als een bepaalde groep 'vrij' wordt gesteld van kritiek. Zeker als bij Sky commentaar alsmaar weer de negativiteit rondom Masi herhaald wordt. Dat helpt ook niet.

Het grote probleem zal zitten dat de circuits dit zelf moeten regelen. Die campagnes van de F1 zijn lachwekkend knullig. En voor handhaving heb je gewoon heel veel mensen nodig. En dat gaat heel veel geld kosten, geld wat de circuits niet echt terugverdienen.

[ Voor 3% gewijzigd door siggy op 01-08-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hoe moet het verder met Ferrari, wat moeten ze zichzelf als doel stellen?

Blind zelfvertrouwen en blijven gaan voor de kans dat Leclerc het kampioenschap wint boven Verstappen?
Voorkomen dat Leclerc ingehaald wordt door Perez?
Sainz voorbij Perez helpen?
Sainz voorbij Russell helpen?
Voorkomen dat Sainz wordt ingehaald door Hamilton?
Voorkomen dat het team ingehaald worden door Mercedes?

Ik zie vooral veel redenen voor Ferrari om angstig achterom te kijken.
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Sainz opofferen om de tweede plek van Leclerc te beschermen tegen Perez lijkt mij de verstandigste keuze op dit moment. Dat betekent wel dat Mercedes hun tweede plek in het WCC afpakt. Alle marges zijn zo klein dat Ferrari eigenlijk geen speelruimte heeft voor strategische beslissingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:44:
Alle marges zijn zo klein dat Ferrari eigenlijk geen speelruimte heeft voor strategische beslissingen.
En dat is maar beter ook, want Ferrari en strategie is ... :X

Maar, hoe zie je het voor je dat ze Sainz opofferen voor Leclerc? Afgelopen race hebben ze elkaar niet echt in de weg gezeten en eindigt Leclerc nog steeds verder naar achter door domme keuzes.

[ Voor 25% gewijzigd door EagleTitan op 01-08-2022 11:51 . Reden: ook wat serieuzere reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Logan Sargeant naar Williams lijkt zo steeds een serieuzere optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Ik wuif het niet weg, ik zet het in perspectief. En ik denk dat iedereen liever 'miserable in comfort' zou zijn dan 'miserable and poor'. Hij heeft geld genoeg voor de beste psychologen etc etc. Qua verwerking kan hij het beste van het beste krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
siggy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:42:
[...]

Nah ik doel meer erop dat alles wat Britse fans uitvreten niet echt aan de klok willen hangen, nog niet eens willen uitspreken, elke andere 'fan' meten ze breedt uit. Begint wel beetje te steken.
Het is toch wel door zeer veel media in Engeland gedeeld, een snelle verzameling:

https://www.dailymail.co....Abu-Dhabi-Grand-Prix.html

https://www.mirror.co.uk/...ats-abudhabi-27621342.amp

https://www.express.co.uk...on-abu-dhabi-fia-news/amp

https://www.telegraph.co....ceived-death-threats-abu/

https://www.motorsport.co...ath-threats/10346494/amp/

https://www.skysports.com...claimed-formula-one-title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 20-09 23:55

Blind zelfvertrouwen en blijven gaan voor de kans dat Leclerc het kampioenschap wint boven Verstappen?

Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Sainz opofferen om de tweede plek van Leclerc te beschermen tegen Perez lijkt mij de verstandigste keuze op dit moment. Dat betekent wel dat Mercedes hun tweede plek in het WCC afpakt. Alle marges zijn zo klein dat Ferrari eigenlijk geen speelruimte heeft voor strategische beslissingen.
Dat Ferrari geen ruimte heeft voor strategische beslissingen kan toch alleen maar in hun voordeel werken? Op de momenten dat ze strategische beslissingen namen... :X

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

siggy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:42:

Niet dat die Max fans zich F1 fan horen te noemen....maar tov doodsbedreigingen vraag ik me af of welke campagne dan ook zin heeft als een bepaalde groep 'vrij' wordt gesteld van kritiek. Zeker als bij Sky commentaar alsmaar weer de negativiteit rondom Masi herhaald wordt. Dat helpt ook niet.
Ik heb me wel eens afgevraagd of het een bewuste strategie van F1 is. De F1TV Live-feed is het neutrale internationale kanaal. De "lokale" zenders krijgen de vrijheid om hun eigen kleur te geven en een beetje nationalisme en heldenverering doet het wel goed om het land te verenigen tegen "de vijand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online

Voor de teams is het WCC veel belangrijker.

Ferrari is al jaren vooral op strategisch vlak een drama, daar worden zo veel fouten gemaakt en punten verspeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

stekkiekiller schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:49:
Heeft ie daar connecties? Pourchaire lijkt me betere keus. Allebei 2e seizoen F2 lijkt het. Dan zou ik nog eerder Doohan pakken zodat ie zich door kan ontwikkelen ipv nog een jaar F2. Plus een naam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

jazeker, maar niet in de uitzendingen van F1tv/Sky. Iets groter bereik. Sky heeft nog altijd geen enkele probleem om Masi natrappen te geven. En zoals gezegd, elke scheet van 'andere fans' meteen te veroordelen.

[ Voor 6% gewijzigd door siggy op 01-08-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

siggy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:54:
[...]

jazeker, maar niet in de uitzendingen van F1tv/Sky. Iets groter bereik. Sky heeft nog altijd geen enkele probleem om Masi natrappen te geven. En zoals gezegd, elke scheet van 'andere fans' meteen te veroordelen.
Het is toch ook een beetje een non issue? Elk bekend persoon ontvangt death threats

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
siggy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Heeft ie daar connecties? Pourchaire lijkt me betere keus. Allebei 2e seizoen F2 lijkt het. Dan zou ik nog eerder Doohan pakken zodat ie zich door kan ontwikkelen ipv nog een jaar F2. Plus een naam.
Sargeant is een Williams Academy driver en mogelijk interessant voor de groeiende Amerikaanse markt.

Sauber wil Pourchaire niet kwijt alleen doet Zhou het beter dan verwacht maar die heeft alleen een contract voor een jaar. Als Wiliams geen Latifi Dolllars meer wil dan kan Zhou ook een optie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
siggy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Zit in de Williams academy en heeft al veel simwerk gedaan. Is (op papier) ook een testrijder. Dit is zijn eerste (volle) seizoen F2 en doet het boven verwachting goed. Ook is zijn verdere juniorcariere als goed te bestempelen. Alle mindere resultaten zijn te wijten aan het gebrek aan (sponsor)geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Homeland schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:53:
Voor de teams is het WCC veel belangrijker.
Is dat nog steeds zo? Volgens mij gaat er veel meer aandacht naar het WDC en aandacht is uiteindelijk waar het om gaat. Aandacht is reclame en reclame verkoopt auto's.

Dat mensen een Mercedes kopen omdat ze onder de indruk zijn van Hamilton geloof ik wel. Maar niemand koopt een Mercedes omdat Bottas zo vaak tweede is geworden.

Als ik de races van Ferrari kijk voel ik sympathie voor Leclerc en Sainz die steeds de pineut zijn van de strategie. Niet voor Ferrari dat slachtoffer is van een slechte strateeg of coureurs die gewoon niet snel genoeg zijn. Een lichtpuntje is wel dat de strategie de schuld krijgt, niet de auto, vriend en vijand zijn het er over eens dat de Ferrari snel is en misschien wel de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Homeland schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:35:
Daar mogen Mercedes, Wolff en Hamilton het boetekleed aantrekken. De walgelijke manier waarop zij alle schuld op Masi hebben geladen en hun vreselijk onsportieve gedrag heeft dit soort haat gevoed. Ik vind het nog steeds jammer dat er geen zware straffen zijn uitgesproken tegen Merc, Hamilton en Wolff.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:59:
[...]

Is dat nog steeds zo? Volgens mij gaat er veel meer aandacht naar het WDC en aandacht is uiteindelijk waar het om gaat. Aandacht is reclame en reclame verkoopt auto's.

Dat mensen een Mercedes kopen omdat ze onder de indruk zijn van Hamilton geloof ik wel. Maar niemand koopt een Mercedes omdat Bottas zo vaak tweede is geworden.
Ze kopen een Mercedes omdat dat in F1 de beste auto's maakt en ze het WCC winnen. Geld van de FIA word ook verdeeld op basis van WCC stand.

Aandacht van de fans gaat steeds vaker naar individuen maar qua marketing is het veel fijner om te zeggen dat je de beste auto's maakt in plaats van dat je de beste coureur in dienst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transportman schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

Ik snap hem ook niet, het is geen stap vooruit, enige reden die ik kan bedenken is een zak geld.
Of hij wil gewoon niet meer bij Ocon in een team zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben niet onder de indruk. Volgens mij doet geen enkel F1 team mee om geld te verdienen aan de races zelf. Het grote geld komt van sponsoren en (zelf)reclame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Homeland schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:04:
[...]

Ze kopen een Mercedes omdat dat in F1 de beste auto's maakt en ze het WCC winnen. Geld van de FIA word ook verdeeld op basis van WCC stand.

Aandacht van de fans gaat steeds vaker naar individuen maar qua marketing is het veel fijner om te zeggen dat je de beste auto's maakt in plaats van dat je de beste coureur in dienst hebt.
Voor Mercedes inderdaad wel ja. RBR maakt natuurlijk geen auto's maar verkoopt blikjes frisdrank. Voor hen is het WDC marketing technisch weer belangrijker. Horner zei dit vorig jaar nog.
Het WDC levert echter geen directe cent op, daarvoor willen ze het WCC natuurlijk. Dat maakt de hobby wat goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22-09 16:47
stekkiekiller schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:49:
Hopen dat hij genoeg Superlicentie punten krijgt.

Het is zeker nog geen uitgemaakte zaak of hij wel een F1 Superlicentie krijgt (moet hij niet veel verder wegslippen in de F2 standings)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
De beslssing tussen Alonso en Piastri werd bemoeilijkt door het meerjarige contract van Ocon.

Zover ik het begrijp wou Alonso ook een meerjarig contract bij Alpine. De CEO van Alpine Rossi zag Alonso graag nog eerst in F1 en daarna in hun LMDh programma maar dat is in 2024 rond en zou inhouden dat Alonso nog een jaar F1 zou rijden en dat Piastri in 2024 kan instappen. Daar had Alonso blijkbaar geen trek in en kreeg wel wat hij vroeg bij Aston Martin

Blijkbaar vinden ze de tijd nog niet rijp voor Piastri want ze zouden hem liever een jaar bij een ander team willen stallen. In theorie hebben ze die keus als ze Piastri bijvoorbeeld bij Williams weten te plaatsen en nog een jaar met een andere coureur doorgaan of toch de keus maken om Piastri naast Ocon te zetten.

Geen idee of het allemaal waar is en anders is het een spannend Formule 1 verhaal.

https://the-race.com/form...-as-piastris-seat-warmer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Chocoball schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:16:
Zover ik het begrijp wou Alonso ook een meerjarig contract bij Alpine. De CEO van Alpine Rossi zag Alonso graag nog eerst in F1 en daarna in hun LMDh programma maar dat is in 2024 rond en zou inhouden dat Alonso nog een jaar F1 zou rijden en dat Piastri in 2024 kan instappen. Daar had Alonso blijkbaar geen trek in en kreeg wel wat hij vroeg bij Aston Martin
Ik vind het heel aannemelijk. Alonso wil F1 rijden, al het andere is secundair. Ik zie het nog wel gebeuren dat hij voor z'n eigen stoeltje betaalt en soort pay-driver wordt net zoals Raikonnen die als hobby voor Alpha Romeo ging rijden.
Gewoon omdat hij het leuk vindt en het kan.

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 01-08-2022 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
[...]

De beslssing tussen Alonso en Piastri werd bemoeilijkt door het meerjarige contract van Ocon.

Blijkbaar vinden ze de tijd nog niet rijp voor Piastri want ze zouden hem liever een jaar bij een ander team willen stallen. In theorie hebben ze die keus als ze Piastri bijvoorbeeld bij Williams weten te plaatsen en nog een jaar met een andere coureur doorgaan of toch de keus maken om Piastri naast Ocon te zetten.

Geen idee of het allemaal waar is en anders is het een spannend Formule 1 verhaal.

Als ik Piastri was en nu nog een jaar aan de kant zou worden geschoven voor een andere coureur, dan zou ik ook beseffen dat Alpine niet het warme nest is wat je zou willen. Het zou voor bijvoorbeeld Williams ook heel gek ogen als zij Piastri kregen aangeboden zodat hij F1 ervaring op kan doen terwijl de stoel naast Ocon vrij is.

Ik zie wel de optie dat Williams Albon nog een jaartje neemt, Latifi eruit zet en Nyck de Vries van Mercedes een kans geeft.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gasly zal miss balen dat ie al bijgetekend heeft voor AT, immers was een all-french line-up iets dat ze daar bij Alpine een tijdje wel hebben zien zitten en vast ook voor wilden betalen. Wel geinig dat het zitje van AM meteen gevuld is. Ben benieuwd of Alonso compatible is, gezien die ook wel van shitstirren houdt.

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 01-08-2022 12:29 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
asing schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Als ik Piastri was en nu nog een jaar aan de kant zou worden geschoven voor een andere coureur, dan zou ik ook beseffen dat Alpine niet het warme nest is wat je zou willen. Het zou voor bijvoorbeeld Williams ook heel gek ogen als zij Piastri kregen aangeboden zodat hij F1 ervaring op kan doen terwijl de stoel naast Ocon vrij is.

Ik zie wel de optie dat Williams Albon nog een jaartje neemt, Latifi eruit zet en Nyck de Vries van Mercedes een kans geeft.
Ik weet niet of De Vries afgelopen weekend goede sier heeft gemaakt als het om teambelang gaat maar dat terzijde.

Zoals gezegd Wiliams kan er voor kiezen hun eigen academy driver Sargeant naast Albon te zetten of een andere rijder want mijn gevoel zegt dat de tijd van Latifi bij het team erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Piastri wint F3 in zijn eerste jaar, F2 in zijn eerste jaar en krijgt dan geen zitje. Dat is al treurig op zich en remt alleen zijn ontwikkeling. De enige met echt een junior programma blijft Red Bull. Elk ander team is zo voorzichtig met de talenten, maar ook de wijziging in superlicentie is absurd. Dat daar niet teams tegen ingaan is mij een raadsel.

We hebben gewoon serieus dat nieuwe Andretti team nodig, maar ook daar lijkt men niet aan te willen. F1 is veel te veel doorgeschoten wat dat betreft. Talenten krijgen nauwelijks nog kans, vanwege het gebrek aan testenen de steeds korter wordende raceweekenden.

Dat Latifi maar eens gaat en dan Sergeant erin. Benieuwd waar Doohan terecht gaat komen. Albon is gewoon te goed om weg te doen, maar Doohan en Sergeant bij Williams zou ook leuk zijn.

De Vries is geen serieuze optie voor F1. Voor niemand niet. In zijn 3e jaar de F2 titel binnenslepen. Nou woopdiedoo. Merc gaat weg uit de FE en deVries gaat gewoon naar een ander FE team. Die komt niet verder dan wat FP uitingen als dankje.

[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 01-08-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
Ryur schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:15:
[...]

Hopen dat hij genoeg Superlicentie punten krijgt.

Het is zeker nog geen uitgemaakte zaak of hij wel een F1 Superlicentie krijgt (moet hij niet veel verder wegslippen in de F2 standings)
Zou inderdaad minimaal 5e moeten worden. Paar komende races worden daarvoor wel belangrijk. Maar Williams kan in principe wel afwachten, er zijn nog wel andere coureurs die evt. het gat kunnen invullen. (de Vries bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Chocoball schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Ik weet niet of De Vries afgelopen weekend goede sier heeft gemaakt als het om teambelang gaat maar dat terzijde.

Zoals gezegd Wiliams kan er voor kiezen hun eigen academy driver Sargeant naast Albon te zetten of een andere rijder want mijn gevoel zegt dat de tijd van Latifi bij het team erop zit.
Het voordeel van de Vries is wel dat het een Mercedes protege is. Toto zal hem ergens willen stallen, net zoals Toto dat met George gedaan heeft. Als Toto aan Williams vraagt of de Vries een zitje mag zal er vast een wedervraag komen over korting op de motoren. Dat Dorilton achter Williams staat wil niet zeggen dat ze ineens een gouden plee in het motorhome hebben ;) .

Sargeant noemen als kandidaat helpt dan ook wel om een beetje druk op Toto te zetten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:01
asing schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:39:
[...]

Het voordeel van de Vries is wel dat het een Mercedes protege is. Toto zal hem ergens willen stallen, net zoals Toto dat met George gedaan heeft. Als Toto aan Williams vraagt of de Vries een zitje mag zal er vast een wedervraag komen over korting op de motoren. Dat Dorilton achter Williams staat wil niet zeggen dat ze ineens een gouden plee in het motorhome hebben ;) .

Sargeant noemen als kandidaat helpt dan ook wel om een beetje druk op Toto te zetten.
Maar De Vries is geen Russell, en Wolff weet dat ook wel en zal dus ook minder genegen zijn een korting te geven, want De Vries is niet erg om te verliezen omdat hij niet dat toptalent is.

[ Voor 5% gewijzigd door Transportman op 01-08-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Niet de reden waarom ik er een heb gekocht, sterker, als het F1 gerelateerd zou zijn dan had ik er eerder geen gekocht, rationele keuze in mijn geval. Heb geen petje met de Mercedes ster, ook niet met een Ferrari embleem maar ook niet iets wat op Red Bull lijkt. Een petje wat connectie heeft met F1 is afkomstig van Jumbo en heb ik van mijn jongste zoon gekregen (via onze Frits), maar dat blijft aan de kapstok hangen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:39
siggy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 07:54:
[...]

Ik ontwijk al 20 jaar het Nederlandse commentaar waar mogelijk. Vooraf worden de strategieen bepaalt door het team icm coureurs. Punt is nog steeds dat de coureur weet hoe de baan is icm de informatie die de teams hebben van andere coureurs (Alpines mbt hard). Ferrari houd te halstarrig vast aan vooropgezette plannen én de coureurs durven niks zelf door te drukken, maar wel klagen achteraf. Dat vind ik veel te simpel.
Je had het erover dat de coureur, in dit geval leclerc, mentaal zo sterk moet zijn dat hij zelf de strategie gaat bepalen. Dat gaat helemaal niet, dat is dan ook een onzinnige maatstaf voor mentale gezondheid. Uberhaupt vind ik dat een vreemde verklaring voor de huidige resultaten. Wanneer het goed gaat hebben ze de snelste auto en wanneer het slecht gaat een psycholoog nodig?

De strategie van Ferrari is natuurlijk een hele andere discussie. Daar is inderdaad regelmatig wat op aan te merken. Volgens Binotto gaf de simulatie aan dat wit na 11 ronden superieur zou worden met 30 ronden te gaan was dat de optimale keuze. Alsnog is Sainz op rood gezet en hebben ze alleen Leclerc op wit gehouden. Dus dan vermoed ik dat Sainz het gokje was. Er was bijna niemand op wit en de Alpines zijn niet echt een goede vergelijking dus ze wisten niet zeker of wit niet zou werken (alhoewel de sensor data duidelijk zou moeten aangeven dat geel al niet warm werd). Zorgwekkender is dat Sainz uiteindelijk dezelfde strategie had als Hamilton en alsnog effectief trager was. Ze hebben dus niet meer de snelste auto. In ieder geval niet bij deze baantemperatuur.

Red Bull wilde overigens op hard starten: YouTube: Christian Horner “ No hard tyres for us…” | 2022 Hungarian Grand Pri....

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 01-08-2022 13:54 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:39
Was deze al gepost?

[ Voor 53% gewijzigd door sdk1985 op 01-08-2022 13:52 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Denk dat het verkoop effect wat nog wel eens naar boven wordt gehaald niet zo zeer voor F1 geldt. Als in NASCAR een Chevy wint, kan het gros van de amerikanen een nieuwe Chevy kopen (op afbetaling). Want dat is een betaalbare auto/merk, waar ze al voor in de markt waren. Maar als Mercedes of Ferrari wint in de F1, is er maar een behoorlijk selecte groep aan potentiële klanten die maandag meteen op de stoep zullen staan om een Mercedes of Ferrari te kopen. BMW zit al heel veel jaren niet de F1, net als een Audi. En die verkopen toch ook niet heel weinig auto's. Persoonlijk denk ik dat de gemiddelde consument in de EU, veel zorgvuldiger een auto koopt, dan een gemiddelde US consument.

Ik verfoei het F1 Mercedes AMG team, vanwege het gedrag van Toto en Lewis. Maar ik heb vorig jaar wel een AMG gekocht, omdat het voor mij de juiste keus was. Mijn dagelijkse auto heeft in de verste verte niets te maken met de F1, dus waarom zou ik mijn keus daarop baseren? Sowieso zijn er maar heel weinig merken in de F1 die voor een doorsnee fan überhaupt betaalbaar zijn, Renault was 1 van de weinigen, Alpine is al weer een stukje duurder. Als het budget het ooit zal toelaten, komt er ooit nog een keer een Ferrari. Gewoon omdat ik het merk en de straatauto's geweldig vind, niet omdat ik zoveel op heb met Binotto en de soms twijfelachtige beslissingen van het team (ook met de illegale motor en geheime deal daarin)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZFKn3zWAAIO6LR?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZFKn3zWIAI2tU7?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZFKn39X0AITH23?format=jpg&name=large

bandjes!

[ Voor 31% gewijzigd door basvn op 01-08-2022 16:25 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics