Ik ontwijk al 20 jaar het Nederlandse commentaar waar mogelijk. Vooraf worden de strategieen bepaalt door het team icm coureurs. Punt is nog steeds dat de coureur weet hoe de baan is icm de informatie die de teams hebben van andere coureurs (Alpines mbt hard). Ferrari houd te halstarrig vast aan vooropgezette plannen én de coureurs durven niks zelf door te drukken, maar wel klagen achteraf. Dat vind ik veel te simpel.sdk1985 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 00:43:
[...]
Ik snap dat het Nederlandse commentaar het idee creëert dat de rijder zelf de strategie bepaalt. Zeker Olav doet altijd net alsof de rijder besluit te pitten, maar die coureur krijgt het gewoon door via de radio... Dat de rijder zelf de strategie gaat bepalen is zelden het geval...
Wordt nu ook op Viaplay gedaan of Sainz een briljante strateeg is. Komt Allard met race control met de bewering dat Sainz aangeeft door te willen rijden tot hij op de zachte band de race kan uitrijden. Luister je de boorradio hoor je dit:
[...]
Leuk voor het verhaal van Allard maar de realiteit is dus niet dat sainz zelf dit heeft bedacht. Sterker nog blijkbaar was dit al van te voren bedacht onder de noemer plan C.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."