Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Het gaat ook niet om (incidenteel) gevaar voor de gezondheid, het gaat (ook) om de veiligheid an zich. Als je met 350KM/u op een bocht af rijdt is het wel handig als je je kop erbij houdt. Redenen waarom je je kop er niet bij kunt hebben zijn o.a. koppijn door de hele tijd extreem te hobbelen, of bv verminderde concentratie door uitdroging.Jorick schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:14:
[...]
Lekker zwart/wit denken. Uitdroging is niet per definitie gevaarlijk voor je gezondheid. Als coureurs door herhaaldelijke uitdroging hun bewustzijn verliezen of andere permanente schade oplopen dan zou het inderdaad een issue zijn maar daar is bij mijn weten nooit echt sprake van geweest. Voor een deel is uitdroging tegen te gaan door voor een inspanning te zorgen dat je vochtbalans op orde is door extra te drinken en bepaalde supplementen in te nemen.
Zie dus ook Miami met het gekke incident tussen Norris en Gasly "waar een van beiden" niet oplette en ze elkaar raken. Was het een domme fout of kwam het door concentratieverlies door uitdroging of koppijn van het hobbelen? En nu liep het allemaal goed af, maar zo'n foutje op het rechte stuk in Baku zou er heel anders uit zien. Dat is het punt dat gemaakt werd, niet of incidentele uitdroging tot gezondheidsklachten leidt.
https://www.mayoclinic.or...ptoms-causes/syc-20354086Dehydration can lead to serious complications, including:
Heat injury. If you don't drink enough fluids when you're exercising vigorously and perspiring heavily, you may end up with a heat injury, ranging in severity from mild heat cramps to heat exhaustion or potentially life-threatening heatstroke.
Urinary and kidney problems. Prolonged or repeated bouts of dehydration can cause urinary tract infections, kidney stones and even kidney failure.
Seizures. Electrolytes — such as potassium and sodium — help carry electrical signals from cell to cell. If your electrolytes are out of balance, the normal electrical messages can become mixed up, which can lead to involuntary muscle contractions and sometimes to a loss of consciousness.
Low blood volume shock (hypovolemic shock). This is one of the most serious, and sometimes life-threatening, complications of dehydration. It occurs when low blood volume causes a drop in blood pressure and a drop in the amount of oxygen in your body.
Maar ja, lang niet zo interessant voor klagende teambazen, want dit ondervangen met regelgeving helpt de performance van auto's niet. Terwijl dit juist een echt gezondheidsrisico is.
Alle topteams (RBR, MB, FER) proberen de FIA te beïnvloeden. Dat is logisch, het is hun werk. Heb de indruk (maar let wel: dat is persoonlijk) dat Mercedes dit een stuk slimmer aanpakt dan Red Bull. Kan me voorstellen dat de FIA het constante getoeter van met name Marko wel aardig beu is. Ik in ieder geval wel.Tomcatter_31 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:05:
[...]
Ja, dat zal vast de gedachtengang zijn geweest idd. maar normale gang van zaken is dat alle gelapte auto's mogen unlappen. Door nu alleen selectie te doen, geef je Mercedes ruimte voor discussie die er anders niet was geweest. En net nog even de youtube beelden terug gezocht, maar hele veld reed bij elkaar, dus ik vind het wel vreemd verhaal dat er voor de overige auto's geen tijd was om de SC in te halen. En begrijp me niet verkeerd, ik denk zelf dat het een terechte uitslag was en Verstappen terecht kampioen is. Maar ik snap wel dat Mercedes in discussie gaat.
Maar goed, de discussie ging over dat Mercedes de wedstrijdleiding/FIA telkens probeert te beïnvloeden en het gevoel heerst dat Mercedes heel vaak hun zin krijgen. Hier is dus een voorbeeld dat beide teams probeerden de wedstrijdleiding te beïnvloeden. Mercedes wilde voorkomen dat de wedstrijd herstart zou worden en Red Bull wilde juist dat de wedstrijd wel herstart zou worden. Ofwel, beide teams proberen net zo hard de leiding te beïnvloeden.
Horner en Toto zitten wat dat betreft op een gelijk level, waarbij de laatste enkel wat emotioneler is. Maar met name Marko's optreden maakt Red Bulls positie wat mij betreft niet sterker. De constante verdachtmakingen aan het adres van de FIA zijn bijzonder irritant te noemen. Als de situatie in Abu Dhabi andersom was geweest zouden de beschuldigingen aan het orgaan FIA niet van de lucht zijn geweest, terwijl Mercedes haar pijlen vooral richtte op de persoon Masi.
Ferrari staat een beetje aan de zijlijn. Er hangt natuurlijk nog die schikking tussen de FIA en Ferrari uit 2019 boven de markt waarvan tot op heden nooit duidelijk is geworden wat er precies gebeurd is. Wellicht hebben RBR en/of Mercedes wat inside information waarmee ze druk op de FIA/Ferrari uit kunnen oefenen. Ik vind de Italianen ongewoon rustig voor hun doen op dit vlak.
Sec naar deze zaak kijkend vind ik het zoals gezegd wel onzin dat de regels voor iedereen aangepast zouden moeten worden omdat Mercedes hun zaakjes niet op orde heeft.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
ja, daarom heb je dus echt de FIA nodig om over de veiligheid te waken. Zie ook de situatie laatst waar Sainz en Binotto eigenlijk tegenover elkaar stonden. Sainz riep op om niet naar Binotto te luisteren en dat er echt wel wat aan het gestuiter gedaan moet worden, waar Binotto dat niet nodig vindt.Requiem19 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:18:
Herhaaldelijke uitdroging is naast het acute risico van coureurs die minder focus hebben ook medisch:
[...]
https://www.mayoclinic.or...ptoms-causes/syc-20354086
Maar ja, lang niet zo interessant voor klagende teambazen, want dit ondervangen met regelgeving helpt de performance van auto's niet. Terwijl dit juist een echt gezondheidsrisico is.
Of zie deze situatie van Norris:
https://www.f1maximaal.nl...lemaal-de-gevolgen-gezien
Norris vertelt in zijn column in de Telegraph dat het in Barcelona ineens hard achteruit ging met hem. De symptomen 'werden in de loop van het raceweekend steeds erger: koud zweet, koorts, spierpijn. Op zondag, deed mijn keel pijn alsof ik dolken slikte. Ik kon nauwelijks drinken omdat het zo'n pijn deed. Alles wat ik binnenkreeg, moest ik vijf minuten later weer overgeven', aldus de Brit, die dus serieuze klachten had tijdens het weekend in Spanje.
De McLaren-coureur was dan ook blij dat de race voorbij was. 'Vooral omdat de hartslag ver boven normaal was en het zo warm was in Barcelona. De hitte, koolstof van de remmen, het was een onaangename ervaring', zo somt hij een aantal dingen op die zijn niet positief waren voor zijn toestand.
Echt bizar dat daar niet ingegrepen wordt en ze hem gewoon laten rijden. Met zulke symptomen is gewoon onverantwoord om nog in zo'n auto te stappen.
Helemaal mee eens met wat je hier schrijft.alexbl69 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:22:
[...]
Alle topteams (RBR, MB, FER) proberen de FIA te beïnvloeden. Dat is logisch, het is hun werk. Heb de indruk (maar let wel: dat is persoonlijk) dat Mercedes dit een stuk slimmer aanpakt dan Red Bull. Kan me voorstellen dat de FIA het constante getoeter van met name Marko wel aardig beu is. Ik in ieder geval wel.
Horner en Toto zitten wat dat betreft op een gelijk level, waarbij de laatste enkel wat emotioneler is. Maar met name Marko's optreden maakt Red Bulls positie wat mij betreft niet sterker. De constante verdachtmakingen aan het adres van de FIA zijn bijzonder irritant te noemen. Als de situatie in Abu Dhabi andersom was geweest zouden de beschuldigingen aan het orgaan FIA niet van de lucht zijn geweest, terwijl Mercedes haar pijlen vooral richtte op de persoon Masi.
Ferrari staat een beetje aan de zijlijn. Er hangt natuurlijk nog die schikking tussen de FIA en Ferrari uit 2019 boven de markt waarvan tot op heden nooit duidelijk is geworden wat er precies gebeurd is. Wellicht hebben RBR en/of Mercedes wat inside information waarmee ze druk op de FIA/Ferrari uit kunnen oefenen. Ik vind de Italianen ongewoon rustig voor hun doen op dit vlak.
Sec naar deze zaak kijkend vind ik het zoals gezegd wel onzin dat de regels voor iedereen aangepast zouden moeten worden omdat Mercedes hun zaakjes niet op orde heeft.
Norris had zelf verstandig moeten zijn en niet moeten rijden, ik verwacht niet dat het team hem dat verplichte. Ik ben het met je eens dat het eigenlijk onverantwoord was maar ik verwacht dat dit soort zaken door rijder/team worden beslist. Ik ga er vanuit dat ie zelf de verantwoordelijkheid heeft genomen om in te stappen en te rijden, maar bij koorts is helder denken echter niet werkelijk meer aan de orde, het team had in moeten grijpen. Hij had ontstoken keelamandelen, dat gaat je niet in je koude kleren zitten.Tomcatter_31 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:28:
[knip]
Norris vertelt in zijn column in de Telegraph dat het in Barcelona ineens hard achteruit ging met hem. De symptomen 'werden in de loop van het raceweekend steeds erger: koud zweet, koorts, spierpijn. Op zondag, deed mijn keel pijn alsof ik dolken slikte. Ik kon nauwelijks drinken omdat het zo'n pijn deed. Alles wat ik binnenkreeg, moest ik vijf minuten later weer overgeven', aldus de Brit, die dus serieuze klachten had tijdens het weekend in Spanje.
De McLaren-coureur was dan ook blij dat de race voorbij was. 'Vooral omdat de hartslag ver boven normaal was en het zo warm was in Barcelona. De hitte, koolstof van de remmen, het was een onaangename ervaring', zo somt hij een aantal dingen op die zijn niet positief waren voor zijn toestand.
Echt bizar dat daar niet ingegrepen wordt en ze hem gewoon laten rijden. Met zulke symptomen is gewoon onverantwoord om nog in zo'n auto te stappen.
Testing, one, two ...
Bericht van alle teams naar masi voor de race "doe er alles aan om dit kampioenschap niet te laten eindigen onder de SC en doe het onder groene condities". Masi heeft dat gevolgd en gedaan wat hij dacht dat hij was toegestaan te doen onder de regels. Het was alleen Merc die in eens zijn "not like this".alexbl69 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:22:
[...]
Alle topteams (RBR, MB, FER) proberen de FIA te beïnvloeden. Dat is logisch, het is hun werk. Heb de indruk (maar let wel: dat is persoonlijk) dat Mercedes dit een stuk slimmer aanpakt dan Red Bull. Kan me voorstellen dat de FIA het constante getoeter van met name Marko wel aardig beu is. Ik in ieder geval wel.
Met hoe snel dingen voor de FIA veranderen zodra Merc klaagt is wel duidelijk, flex vleugel mag niet, Merc mag wel met vering onder snelheid de kont van de auto laten zakken. Groot geld spreekt harder dan woorden alleen.
Norris' situatie lijkt me een heel andere. Dat is een sporter die zelf niet fit is en toch besluit te sporten.Tomcatter_31 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:28:
[...]
ja, daarom heb je dus echt de FIA nodig om over de veiligheid te waken. Zie ook de situatie laatst waar Sainz en Binotto eigenlijk tegenover elkaar stonden. Sainz riep op om niet naar Binotto te luisteren en dat er echt wel wat aan het gestuiter gedaan moet worden, waar Binotto dat niet nodig vindt.
Of zie deze situatie van Norris:
https://www.f1maximaal.nl...lemaal-de-gevolgen-gezien
Vergelijkbaar met een wielrenner, hardloper etc die ziek is en toch gaat sporten. Hoe ga je zo'n startverbod vormgeven in regelgeving? Als je temperatuur hoger is dan 38 graden mag je niet starten?
Dat lijkt me niet te werken.
Porpoising, bottoming, drinkwater etc, dat zijn allemaal technische regels die eenvoudig en duidelijk op te leggen zijn.
FIA had ook in kunnen grijpenhardware-lover schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:09:
[...]
Norris had zelf verstandig moeten zijn en niet moeten rijden, ik verwacht niet dat het team hem dat verplichte. Ik ben het met je eens dat het eigenlijk onverantwoord was maar ik verwacht dat dit soort zaken door rijder/team worden beslist. Ik ga er vanuit dat ie zelf de verantwoordelijkheid heeft genomen om in te stappen en te rijden, maar bij koorts is helder denken echter niet werkelijk meer aan de orde, het team had in moeten grijpen. Hij had ontstoken keelamandelen, dat gaat je niet in je koude kleren zitten.
Na het incident met de wielmoer van Bottas gaf Mercedes aan dat ze het materiaal (ontwerp wielmoer) wilden veranderen. De wheelgun zelf is voor iedereen hetzelfde, maar de exacte werkwijze en de moer niet. Bij Mercedes was dat blijkbaar anders dan bij andere teams. Artikel met meer uitleg over hoe dan precies kan ik zo snel niet terugvinden, maar hier de aankondiging.Kenhas schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:01:
[...]
Ben je zeker dat het een ronde eerder kon? Ik dacht dat er de ronde ervoor nog marshalls op de plaats waren. En een safety car moet volgens mij altijd nog eens voorbij komen aan de locatie om zeker te zijn dat alles wel in orde is.
[...]
Is eerste keer dat ik lees dat Mercedes dan van techniek is moeten veranderen. Die vastzittende wielmoer is iets dat om de zoveel tijd eens voorkomt. En in wat verschilt die nieuwe techniek met de oude?
De pitstop procedure is aangepast omdat het signaal al werd gegeven dat het wiel vastzat terwijl dat nog niet zo was. De wagen werd al gedropt terwijl ze nog aan het vastdraaien waren. Nu mogen ze pas een OK geven als het pistool van de moer is.
Met de "nieuwe" pitstop procedure wordt het einde van de pitstop verlengd. Ik zie niet hoe een fout bij de start van de pitstop de nieuwe regels als gevolg kunnen hebben
De pitstopregels hadden dus ook niks te maken met het incident met de auto van Bottas, maar alles met het afremmen van de voorsprong van anderen. Zo zie ik het tenminste. Ook toen werd het op veiligheid gegooid, want dat is dé manier om regels te veranderen zonder toestemming van anderen.
Mee eens, Norris had zelf ook verstandiger moeten zijn, maar om aan te geven dat rijders en teams niet altijd zelf de verantwoordelijkheid nemen. Zijn gewoon situaties waar rijders en teams tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.hardware-lover schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:09:
[...]
Norris had zelf verstandig moeten zijn en niet moeten rijden, ik verwacht niet dat het team hem dat verplichte. Ik ben het met je eens dat het eigenlijk onverantwoord was maar ik verwacht dat dit soort zaken door rijder/team worden beslist. Ik ga er vanuit dat ie zelf de verantwoordelijkheid heeft genomen om in te stappen en te rijden, maar bij koorts is helder denken echter niet werkelijk meer aan de orde, het team had in moeten grijpen. Hij had ontstoken keelamandelen, dat gaat je niet in je koude kleren zitten.
Waarom zou zo iets niet op te leggen zijn? Kan altijd een arts laten bepalen of iemand fit genoeg is om te rijden. Zoals hardwarelover ook zei in zijn post "bij koorts is helder denken echter niet werkelijk meer aan de orde, het team had in moeten grijpen. Hij had ontstoken keelamandelen, dat gaat je niet in je koude kleren zitten."Requiem19 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:12:
[...]
Norris' situatie lijkt me een heel andere. Dat is een sporter die zelf niet fit is en toch besluit te sporten.
Vergelijkbaar met een wielrenner, hardloper etc die ziek is en toch gaat sporten. Hoe ga je zo'n startverbod vormgeven in regelgeving? Als je temperatuur hoger is dan 38 graden mag je niet starten?
Dat lijkt me niet te werken.
Porpoising, bottoming, drinkwater etc, dat zijn allemaal technische regels die eenvoudig en duidelijk op te leggen zijn.
Hier had dus best ingegrepen mogen worden als rijder/team zelf de verantwoordelijkheid niet neemt.
Dat is een gevaarlijke slippery slope. Stel het is Abu Dhabi 2021 en er is opeens een verplichte dokterskeuring van alle rijders. Verstappen is net iets te verkouden naar het oordeel van de dokter en mag niet starten.Tomcatter_31 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:24:
[...]
Waarom zou zo iets niet op te leggen zijn? Kan altijd een arts laten bepalen of iemand fit genoeg is om te rijden. Zoals hardwarelover ook zei in zijn post "bij koorts is helder denken echter niet werkelijk meer aan de orde, het team had in moeten grijpen. Hij had ontstoken keelamandelen, dat gaat je niet in je koude kleren zitten."
Hier had dus best ingegrepen mogen worden als rijder/team zelf de verantwoordelijkheid niet neemt.
Boem, einde kampioenschap. Terwijl een andere dokter het misschien wel ok gevonden had als hij had kunnen rijden.
Je kunt niet alles in regels vangen en vastleggen.
Een maximum percentage verticalle oscillatie, of een verplichting om coureurs xliter drinken mee te geven tijdens een race zijn meetbaar en niet subjectief. Robuuste regels gaan uit van meetbare standaarden.
Subjectieve oordelen zoals een dokter die vast stelt wie er wel en niet kan rijden zal leiden tot excessen.
Daarom is de test bij coureurs ook heel simpel: kunnen ze binnen x seconden zonder hulp uit de auto stappen. #meetbaar.
I had amazing hotlaps with Sebastian Vettel (HE SPUN!!)
Van WTF1.com
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Het enigste dat ik terug vind, is een uitspraak dat alles herbekeken zal moeten worden, ook het ontwerp. Nergens vind ik dat ze effectief het ontwerp aangepast hebben.Toke_gt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:20:
[...]
Na het incident met de wielmoer van Bottas gaf Mercedes aan dat ze het materiaal (ontwerp wielmoer) wilden veranderen. De wheelgun zelf is voor iedereen hetzelfde, maar de exacte werkwijze en de moer niet. Bij Mercedes was dat blijkbaar anders dan bij andere teams. Artikel met meer uitleg over hoe dan precies kan ik zo snel niet terugvinden, maar hier de aankondiging.
De pitstopregels hadden dus ook niks te maken met het incident met de auto van Bottas, maar alles met het afremmen van de voorsprong van anderen. Zo zie ik het tenminste. Ook toen werd het op veiligheid gegooid, want dat is dé manier om regels te veranderen zonder toestemming van anderen.
De regel rond pitstops was ook niet echt een nieuwe regel. De regel was al dat de gunman pas een signaal mag geven als het wiel vast zit maar dat werd niet echt nageleefd. Nu moeten ze wachten op een signaal van de wheelgun vooraleer de gunman het teken mag geven.
Aan je laatste alinea maak ik eigenlijk op dat het jouw eigen overtuiging is. En de verstrenging van die regel heeft voor iedereen gevolgen, ook Mercedes. Als Red Bull een halve seconde langer bezig is met een pit stop maar Mercedes ook, dus waarom zouden ze lobbyen voor zo'n regel?
dus net wel. Een wheelgun controleert of een wielmoer effectief vast zit en dan pas wordt er signaal gegeven aan de gunman dat hij teken mag doen. Je kunt natuurlijk nog altijd te vroeg releasen maar nu is er wel meer controle op.Een los wiel of een te vroege release voorkom je niet met deze aanpassing van de pitstoprocedure
Langer dan je denkt, vermoed ik. De wagens moet toch op een veilige manier voorbij steken en ik dacht dat er nog redelijk veel waren. Ze moesten dus eigenlijk voor start/finish er voorbij zijn en een redelijke voorsprong hebben anders moest de safety car nog een ronde rijden en waren ze aangekomen onder safety car. De tijd was er, volgens mij, zeker niet.Tomcatter_31 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:11:
[...]
Nee, dat weet ik niet. Maar bedoelde vooral dat ze gewoon alle auto's hadden moeten laten unlappen. Dan had er geen discussie geweest. Ik zie niet in waarom ze ervoor kozen om alleen de auto's tussen Verstappen en Hamilton te laten unlappen. Ze zeggen dan omdat er geen tijd was, maar het hele veld reed bij elkaar achter de SC, dus hoeveel meer tijd kost het om die anderen ook door te laten? Vind het beetje apart verhaal
Heb ook wel een wrang gevoel bij de beslissing van toen maar ja, ze is genomen en de uitslag is gekend. Maar ik denk niet dat ze dit nog een tweede keer zouden doen
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Ok, mee eens dat slippery slope is, tegelijk is jouw situatie ook meteen voorbeeld waarom potentieel gevaarlijk is. Als wk op spel staat, zal een rijder of team niet snel zelf besluiten dat het te gevaarlijk is om te rijden. Helemaal als wk op spel staat zal de verleiding om toch te rijden al snel (te) groot zijn ook al is de rijder totaal niet fit.Requiem19 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:27:
[...]
Dat is een gevaarlijke slippery slope. Stel het is Abu Dhabi 2021 en er is opeens een verplichte dokterskeuring van alle rijders. Verstappen is net iets te verkouden naar het oordeel van de dokter en mag niet starten.
Boem, einde kampioenschap. Terwijl een andere dokter het misschien wel ok gevonden had als hij had kunnen rijden.
Je kunt niet alles in regels vangen en vastleggen.
Een maximum percentage verticalle oscillatie, of een verplichting om coureurs xliter drinken mee te geven tijdens een race zijn meetbaar en niet subjectief. Robuuste regels gaan uit van meetbare standaarden.
Subjectieve oordelen zoals een dokter die vast stelt wie er wel en niet kan rijden zal leiden tot excessen.
Daarom is de test bij coureurs ook heel simpel: kunnen ze binnen x seconden zonder hulp uit de auto stappen. #meetbaar.
Als ik andere wedstrijden kijk, dan hoeft het niet zo lang te duren om in te halen. Maar goed, als er te weinig tijd was om allemaal langs te laten, hadden ze misschien toch ander besluit moeten nemen. Dan toch onder geel eindigen… of als je echt onder groen wil eindigen, had dan de wedstrijd stilgelegd zoals ze in indycar ook wel doen. Maar ja, dan had Hamilton waarschijnlijk ook nieuwe banden kunnen laten monteren als ze dat gedaan hadden…Kenhas schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:31:
[...]
Langer dan je denkt, vermoed ik. De wagens moet toch op een veilige manier voorbij steken en ik dacht dat er nog redelijk veel waren. Ze moesten dus eigenlijk voor start/finish er voorbij zijn en een redelijke voorsprong hebben anders moest de safety car nog een ronde rijden en waren ze aangekomen onder safety car. De tijd was er, volgens mij, zeker niet.
Heb ook wel een wrang gevoel bij de beslissing van toen maar ja, ze is genomen en de uitslag is gekend. Maar ik denk niet dat ze dit nog een tweede keer zouden doen
Maar goed, nogmaals, het gaat me niet zozeer om deze specifieke situatie. Het gaat me om de discussie over teams die de FIA proberen te beïnvloeden.
Elk team zou de FIA willen beïnvloeden naar hun voordeel, dat zou jij zelf ook doen.Tomcatter_31 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:46:
[...]
Maar goed, nogmaals, het gaat me niet zozeer om deze specifieke situatie. Het gaat me om de discussie over teams die de FIA proberen te beïnvloeden.
Het benadrukt alleen maar weer wat een slappe zooi die FIA is.
Wat is er mis met "voet bij stuk" houden en ga maar aan het werk om bij te blijven?
Juist dit soort gelobby zorgt ervoor dat kleinere teams niet aan de top kunnen komen.
Volgens mij schreef ik ook meerdere keren dat het mijn zienswijze is. Waarom ze zouden lobbyen, is omdat zij anders als enige zouden hebben moeten wennen aan hun nieuwe werkwijze (dus tijdverlies bij pitstops) en nu moest iedereen wennen. Met opnieuw wennen lever je snelheid in en verstoor je geroutineerde processen.Kenhas schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:31:
[...]
Aan je laatste alinea maak ik eigenlijk op dat het jouw eigen overtuiging is. En de verstrenging van die regel heeft voor iedereen gevolgen, ook Mercedes. Als Red Bull een halve seconde langer bezig is met een pit stop maar Mercedes ook, dus waarom zouden ze lobbyen voor zo'n regel?
Vind je het niet toevallig dat dit is toegepast 4 weken na het Bottas-incident? Er was geen enkel ander incident dat hiertoe aanleiding gaf.
En waarom was die controle precies nodig? Is Max ooit ingehaald door zijn eigen band? Als een team dit verkeerd doet, hebben ze er zelf het alllergrootste nadeel van, namelijk DNF.Een wheelgun controleert of een wielmoer effectief vast zit en dan pas wordt er signaal gegeven aan de gunman dat hij teken mag doen. Je kunt natuurlijk nog altijd te vroeg releasen maar nu is er wel meer controle op.
Het ging in de discussie ook niet alleen om dat controlemomentje, ook om de tijd die standaard als minimum gold. Is later weer aangepast, als ik me niet vergis.
Maar ik wil er geen nieuwe twist van maken, slechts aangeven dat er ook toen op initiatief van Mercedes op grond van veiligheid regels zijn aangepast (waar in dat geval geen directe aanleiding voor was), waardoor zij een nadeel wisten te neutraliseren.
[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 23-06-2022 20:21 ]
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, op Corona zal wel flink worden getest en bij positief resultaat ook meteen duidelijk en in het geval van Alonso is het ook wel wat helderder. Maar bij een keelontsteking/griep/wat anders, wordt dat toch stukken lastiger. Verstappen was aan het einde van vorig seizoen ook niet helemaal fit, dus wanneer grijp je als wedstrijdleiding dan in?RobertMe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:13:
[...]
FIA had ook in kunnen grijpenNadat Alonso in Australië zijn koprol had gemaakt in 2016 wou hij ook gewoon rijden. Sterker nog, het team had niet eens een backup paraat. Vandoorne was toen wel de junior/reserve rijder maar die hebben ze toen pas last minute ingevlogen, en hij heeft toen in het vliegtuig de "handleiding" gelezen. Nadat Alonso door de medische staf van de FIA was afgekeurd om de GP van Bahrein te rijden het weekend erna.
Testing, one, two ...
Als ze het niet vertrouwen dan krijgen ze een medische keuring vooraf. Dat is ook wat bij bijvoorbeeld Norris is gebeurt.hardware-lover schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:45:
[...]
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, op Corona zal wel flink worden getest en bij positief resultaat ook meteen duidelijk en in het geval van Alonso is het ook wel wat helderder. Maar bij een keelontsteking/griep/wat anders, wordt dat toch stukken lastiger. Verstappen was aan het einde van vorig seizoen ook niet helemaal fit, dus wanneer grijp je als wedstrijdleiding dan in?
Onder de race is het natuurlijk last te bepalen. Als het dan achter uit gaat (zoals bij Norris) is de coureur toch de enige die het dan kan aangeven
Ik snap je argument niet? We verbeteren veiligheid voor coureurs op punt A, en je reactie is: Ze moeten dat niet doen omdat ze op punt B ook niet ingrijpen!Requiem19 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:57:
[...]
Dat minimugewicht heeft dan toch geen invloed op de drinkfles van de coureur?
Mclaren liet Ricciardo rijden met een half gevulde waterfles in Miami om gewicht te besparen dit jaar
https://f1i.com/news/4411...t-ricciardo-bone-dry.html
Volgens Brundle was dit een mogelijke oorzaak van de onhandige acties van de coureurs aan het einde van de Miami race:
[...]
Mclaren (en wellicht ook anderen kiezen er dus voor om hun coureurs half uitgedroogd te laten racen:
[...]
Dit lijkt me op z'n minst een even ernstig probleem als de te harde vering. Maar qua veiligheid hoor je hier niemand over klagen....
Je punt is verder valide, absurd dat er geen regel is voor een minimale hoeveelheid water die een coureur zou moeten kunnen drinken per race. Ik wist zelfs niet dat die regel niet bestond (ik ging er vanuit van wel). Eerste regel die ze wat mij betreft morgen mogen invoeren. En als het niet werkt (ik herriner me idd met raikkonen dat hij ooit geen werkende drank in een race had), automatische DSQ. Moeten ze maar zorgen dat het werkt
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Er is geen argument, maar een constatering:Jebus4life schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:03:
[...]
Ik snap je argument niet? We verbeteren veiligheid voor coureurs op punt A, en je reactie is: Ze moeten dat niet doen omdat ze op punt B ook niet ingrijpen!
Je punt is verder valide, absurd dat er geen regel is voor een minimale hoeveelheid water die een coureur zou moeten kunnen drinken per race. Ik wist zelfs niet dat die regel niet bestond (ik ging er vanuit van wel). Eerste regel die ze wat mij betreft morgen mogen invoeren. En als het niet werkt (ik herriner me idd met raikkonen dat hij ooit geen werkende drank in een race had), automatische DSQ. Moeten ze maar zorgen dat het werkt
Waarom denk je dat Toto Wolff opeens zo begaan is met de veiligheid en gezondheid van z’n coureurs?
Omdat dit jaar zijn empathie voor de werknemers een stuk verbeterd is. 😇Requiem19 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:08:
[...]
Er is geen argument, maar een constatering:
Waarom denk je dat Toto Wolff opeens zo begaan is met de veiligheid en gezondheid van z’n coureurs?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Het is hier niet de HK.
[ Voor 81% gewijzigd door tweakduke op 25-06-2022 13:53 ]
https://f1manager.info/ranking/4605
OFFICIAL: Pierre Gasly stays at AlphaTauri in 2023 #F1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 24 juni 2022
he's not going anywhere! 🤙 @PierreGASLY stays with the team for 2023! 💙
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) 24 juni 2022
read more 👉 https://t.co/tRJojqwwHQ pic.twitter.com/JsW0WIdVRV
[ Voor 33% gewijzigd door basvn op 24-06-2022 10:01 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Als in: we hebben hem in de tang?he's not going anywhere!
Lekker glas half leeg…
Als in: Gasly rijdt ook in 2023 F1, want waar zou hij anders heen moeten gaan? Goed nieuws voor hem. Hij is bij AT ook wel goed op zijn plek denk ik.
En ik weet niet of Hamilton daar aan stoppen denkt.
Het algemeen beleid #verbodenspam
[ Voor 80% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-06-2022 10:28 ]
Tja, dat lijkt dan McLaren in de zin dat Ricciardo zelf denkt te vertrekken. Gasly, Ocon, etc lijken een beetje een subleague te vormen van beloftes die het niet zijn geworden... en het ook niet gaan worden ben ik bang.mavamal schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:21:
Tja, waar zou Gasly anders naartoe moeten? Enige team dat beter is dan Alpha Tauri dat geen vervangers klaar heeft staan als iemand plotseling stopt, lijkt me Mercedes.
Gasly (te vroeg) z'n kans gekregen bij RBR, Ocon de Mercedes worst voor gehouden en zit nu een beetje vast bij Alpine/Renault (wat ook geen hele grote stappen kan maken).
Behind The Charge | Oh Canada Max Verstappen wins in Montreal
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Horner op het eind nog even fucken met de niet werkende radio "quite nice when you don't hear them". Maar GP vroeg zich op een gegeven moment dus af waarom het radio lampje de hele tijd brandde? Als ik het goed verstond. Vroeg me al af hoe ze er achter waren gekomen. Blijkbaar dus feedback via een lampje. (Had ook kunnen zijn dat de radio van de coureur altijd het andere verkeer onderdrukt bij de race engineer I guess). Eigenlijk ook gek dat ze vervolgens geen "radio check" hebben gedaan. Maar wellicht ook met het oog op de concurrent niet wijzer maken dan die al is.Illegal_Alien schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:27:
Voor het geval dat hij nog niet langs is gekomen:Behind The Charge | Oh Canada Max Verstappen wins in Montreal
[YouTube: Behind The Charge | Oh Canada Max Verstappen wins in Montreal]
"I never looked at these kind of things, podiums or whatever, so i'm not to bothered about comparing things to other people, like whose the best football player ever. I don't like these comparison between Pele, or Messi. You should just appreciate what is current, right? and just appreciate al the good players around"
Amen Max
Bij Gasly doet het mij denken aan Jos Verstappen. Ook ineens bij een top team langs een top coureur Michael Schumacher en daarna aan de kant gezet vanwege tegenvallende resultaten.Thinlanet schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:27:
[...]
Tja, dat lijkt dan McLaren in de zin dat Ricciardo zelf denkt te vertrekken. Gasly, Ocon, etc lijken een beetje een subleague te vormen van beloftes die het niet zijn geworden... en het ook niet gaan worden ben ik bang.
Gasly (te vroeg) z'n kans gekregen bij RBR, Ocon de Mercedes worst voor gehouden en zit nu een beetje vast bij Alpine/Renault (wat ook geen hele grote stappen kan maken).
Conclusie is dat later de zoon van Gasly het nieuwe top talent wordt
[ Voor 5% gewijzigd door Ingelogd op 24-06-2022 16:04 ]
Tja bij de formule 1 draait het grotendeels om de auto. Of je nu Max of Hamilton fan bent, als je die twee bij Williams zet dan rijden ze ook achteraan. Het is ondanks het nieuwe regelement IMO nog erg veel achter elkaar aanrijden en inhalen met DRS. Vroeger was het racegehalte hoger:Thinlanet schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:27:
[...]
Tja, dat lijkt dan McLaren in de zin dat Ricciardo zelf denkt te vertrekken. Gasly, Ocon, etc lijken een beetje een subleague te vormen van beloftes die het niet zijn geworden... en het ook niet gaan worden ben ik bang.
Fernando Alonso's terrible 2014 ferrari
[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 24-06-2022 16:07 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
toen keken we 10-15 rondjes of 2 auto's elkaar voorbij konden komen. Dat is nu soms stuivertje wisselen 2x binnen hetzelfde rondjesdk1985 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:06:
[...]
Tja bij de formule 1 draait het grotendeels om de auto. Of je nu Max of Hamilton fan bent, als je die twee bij Williams zet dan rijden ze ook achteraan. Het is ondanks het nieuwe regelement IMO nog erg veel achter elkaar aanrijden en inhalen met DRS. Vroeger was het racegehalte hoger:
Fernando Alonso's terrible 2014 ferrari

Ja, want zoals het rond 2005 ging was het veel beter? Ik heb liever dit dan dat je via pitstops iemand inhaalt omdat het op de baan al nooit meer ging vanwege vieze lucht etc.himlims_ schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:18:
[...]
toen keken we 10-15 rondjes of 2 auto's elkaar voorbij konden komen. Dat is nu soms stuivertje wisselen 2x binnen hetzelfde rondjeDRS
Ik snap niet dat mensen kunnen klagen over de F1 anno nu, ik ben opgegroeid met races waar er tussen de posities rusting 30 seconden zat, dat was pas saai!
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Maar wie is dan de betere?sdk1985 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:06:
[...]
Tja bij de formule 1 draait het grotendeels om de auto. Of je nu Max of Hamilton fan bent, als je die twee bij Williams zet dan rijden ze ook achteraan.
In het gevecht tussen Verstappen, Hamilton en Latifi, zet ik dan mijn geld in op Latifi, dat is namelijk de enige die ervaring met die zeepkist heeft
Nieuwe regel. Nummer 1 en 2 kampioen moeten het jaar erna verplicht 5 races voor het laagst geklasseerde team rijden. Ondertussen mag een F2 rookie die races overnemen bij het topteam
Als in: Ricciardo rijd volgend jaar ook bij McLaren
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
McLaren in plaats van Ricci was volgens mij de enige optie zonder vervangers. Wie weet heeft hij wel een clausule dat hij altijd naar een team mag wat hoger eindigt dan AT, dan heeft hij alsnog een escape naar McLaren of Mercedes. Al verwacht ik niet dat Mercedes hem zou kiezen.mavamal schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:21:
Tja, waar zou Gasly anders naartoe moeten? Enige team dat beter is dan Alpha Tauri dat geen vervangers klaar heeft staan als iemand plotseling stopt, lijkt me Mercedes.
Leuke braintrainer. Als 44 stopt, wie wordt dan z'n vervanger? Ocon is natuurlijk een perfecte bottas 4.0, evenals Nyck. Maar ze gaan niet de doorslag geven in een spannend WCC seizoen naast Russel. Vettel? Wel een leuke Duitse naam 😋TheBrut3 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:11:
[...]
McLaren in plaats van Ricci was volgens mij de enige optie zonder vervangers. Wie weet heeft hij wel een clausule dat hij altijd naar een team mag wat hoger eindigt dan AT, dan heeft hij alsnog een escape naar McLaren of Mercedes. Al verwacht ik niet dat Mercedes hem zou kiezen.
Nee hoor, mijn glas is nog meer dan halfvol. En zeker fijn voor Gasly nog een jaar in de F1. En ondanks dat zijn resultaten dit jaar achter lijken* te blijven waar hij vorig jaar vaker meer voorin het veld te vinden was, gun ik hem wel een plek bij een team verder vooraan het veld.Hann1BaL schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:15:
[...]
Lekker glas half leeg…
Als in: Gasly rijdt ook in 2023 F1, want waar zou hij anders heen moeten gaan? Goed nieuws voor hem. Hij is bij AT ook wel goed op zijn plek denk ik.
*Lijken want voor ons buitenstaanders is het lastig beoordelen hoeveel dit door de auto en hoeveel door de coureur komt.
Lijkt er wel op inderdaad.YakuzA schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:17:
[...]
Als in: Ricciardo rijd volgend jaar ook bij McLaren
Als McLaren daadwerkelijk interesse heeft in Gasly én McLaren het contract van Ricciardo wil ontbinden (kost ze al wat €€) dan zal Red Bull ook zeggen dat Gasly reeds een contract heeft maar dat ze bereid zijn om Gasly los te laten in ruil voor nog eens wat €€. Dat zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd.
Zijn vervanger zit er in principe al, dat is Russell. Mijn gok zou zijn dat Ocon dan komt. Hij is relatief snel, stabiel en Toto is zijn manager. Alpine zou dat helemaal niet erg vinden, want die willen Piastri in de auto.Lynx schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:34:
Leuke braintrainer. Als 44 stopt, wie wordt dan z'n vervanger? Ocon is natuurlijk een perfecte bottas 4.0, evenals Nyck. Maar ze gaan niet de doorslag geven in een spannend WCC seizoen naast Russel. Vettel? Wel een leuke Duitse naam 😋
No way dat dat Nyck wordt, zo ineens. Mercedes gaat echt geen rookie in de auto zetten. Maar volgens mij hebben ze zelf ook niks meer in de gelederen. Ocon is uit het Mercedes programma, Russell hebben ze nu bij de hoofdmacht geplaatst, maar er is geen junior uit de Mercedes gelederen voor teruggekomen.Lynx schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:34:
[...]
Leuke braintrainer. Als 44 stopt, wie wordt dan z'n vervanger? Ocon is natuurlijk een perfecte bottas 4.0, evenals Nyck. Maar ze gaan niet de doorslag geven in een spannend WCC seizoen naast Russel. Vettel? Wel een leuke Duitse naam 😋
Vesti is hun huidige rookie toch? Of heeft die niet genoeg punten?RobertMe schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:25:
[...]
No way dat dat Nyck wordt, zo ineens. Mercedes gaat echt geen rookie in de auto zetten. Maar volgens mij hebben ze zelf ook niks meer in de gelederen. Ocon is uit het Mercedes programma, Russell hebben ze nu bij de hoofdmacht geplaatst, maar er is geen junior uit de Mercedes gelederen voor teruggekomen.
Ik bedoelde voornamelijk "die nu in F1 rijdt". Als Hamilton dit of volgend jaar besluit te stoppen heb ik niet het idee dat Mercedes een opvolger klaar heeft staan. En zelfs als er volgend seizoen een Mercedes junior in zou stappen bij een Williams of zo (even losstaand van de roddels tussen Williams en Renault (motoren)) zie ik het nog niet gebeuren dat die in 2024 in de Mercedes zou rijden, onafhankelijk van hoe goed die is.Martinspire schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:50:
[...]
Vesti is hun huidige rookie toch? Of heeft die niet genoeg punten?
Wild guess, tegen die tijd: Jamie Chadwick.Lynx schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:34:
[...]
Leuke braintrainer. Als 44 stopt, wie wordt dan z'n vervanger?
Of, ietsje realistischer: Nyck dV komend jaar naar Williams, dan Merc als Ham stopt, en Jamie naar Williams.
De Vries naar Williams? En Albon er dan ook uit? Want de geruchten dat Piastri naar Williams gaat zijn schijnbaar toch wel hardnekkig. En dat zou dan ook nog in combinatie zijn met Renault motoren voor Williams, dus dan zal Mercedes daar ook nog zo makkelijk een coureur kwijt kunnen.Toke_gt schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:00:
[...]
Wild guess, tegen die tijd: Jamie Chadwick.
Of, ietsje realistischer: Nyck dV komend jaar naar Williams, dan Merc als Ham stopt, en Jamie naar Williams.
Denk je dat Vettel wel een concurrent voor Russell is?Lynx schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:34:
[...]
Dat schrijft hij niet?NotSoSteady schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:14:
[...]
Denk je dat Vettel wel een concurrent voor Russell is?
Gasly, net niet goed genoeg voor een topteam, té goed om te laten gaan voor Red Bull. Plus er zit niet meer veel in de pijplijn. Het lijkt me echt demotiverend voor Gasly, zeker wetend dat je nooit meer voor Red Bull gaat rijden tenzij er echt wat met Perez zou gebeuren, én het wrange gevoel dat je allang een beter zitje had moeten hebben. Richting Mclaren zou nog niet zo slecht zijn, maar goed, Mclaren lijkt het prima te vinden hoe Daniel presteert, dus die gaan niet ineens een zak geld op tafel zetten om van Daniel af te komen.alesandro_46 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:17:
[...]
Nee hoor, mijn glas is nog meer dan halfvol. En zeker fijn voor Gasly nog een jaar in de F1. En ondanks dat zijn resultaten dit jaar achter lijken* te blijven waar hij vorig jaar vaker meer voorin het veld te vinden was, gun ik hem wel een plek bij een team verder vooraan het veld.
*Lijken want voor ons buitenstaanders is het lastig beoordelen hoeveel dit door de auto en hoeveel door de coureur komt.
[...]
Lijkt er wel op inderdaad.
Als McLaren daadwerkelijk interesse heeft in Gasly én McLaren het contract van Ricciardo wil ontbinden (kost ze al wat €€) dan zal Red Bull ook zeggen dat Gasly reeds een contract heeft maar dat ze bereid zijn om Gasly los te laten in ruil voor nog eens wat €€. Dat zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd.
Bij Daniel lijkt er gewoon 0 progressie in te zitten en zelfs de altij-lachende lach lijkt weggesmolten te zijn. Contract of geen contract, Mclaren schiet hier niks mee op. Op de winst van Monza na is het gewoon een enorme deceptie. Mclaren schiet toch niks op met iemand die niet in de punten rijdt terwijl zijn teamgenoot slechts 2x niet in de punten weet te rijden, waarvan 1 dnf. Afgzien hoe duur Gasly zou zijn, had ik het alllang geweten, contract of niet. Mclaren zit te vechten om P4 met Alpine, terwijl ze met 4 vingers in de neus die positie in handen moeten hebben. Maar ik krijg niet de indruk dat zij nog wat in hun 'junior' team hebben. Dan maar doorgaan met wat je hebt ipv een onzekere factor in je team halen.
Zonde, want op deze manier is Mclaren team-Norris met nog een verplicht teamgenootje.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Hoe langer ik er over nadenk hoe mooier ik de combo MB-Vettel vind. 😬
"Lately I have found that my motivation is moving to other ventures. Although it comes sooner then me or anyone expected I know it is time. The only reason I can say so, is that I can rest confident knowing my legacy can be continued by the only one I can trust with it. Seb, like me, considers this world and the people that live on it as our highest prize. I trust *only* *he* can push MB back to the top and will be able to come close to the records I managed to hold." #GOAT #sonofgod #greatestaudienceever
😂
[ Voor 41% gewijzigd door Lynx op 25-06-2022 08:59 ]
Als Ricciardo stopt of weg moet komt daar Herta naast Norris. Die staat al opgelijnd om over te stappen van Indy naar F1. Die gaan echt niet voor Gasly kiezen dan.TheBrut3 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:11:
[...]
McLaren in plaats van Ricci was volgens mij de enige optie zonder vervangers. Wie weet heeft hij wel een clausule dat hij altijd naar een team mag wat hoger eindigt dan AT, dan heeft hij alsnog een escape naar McLaren of Mercedes. Al verwacht ik niet dat Mercedes hem zou kiezen.
Tja, niet voor niets zat Toto Nick naar Williams te forceren. Maar dat is mislukt. Geloof niet dat ze een backup plan hebben.RobertMe schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:09:
[...]
De Vries naar Williams? En Albon er dan ook uit? Want de geruchten dat Piastri naar Williams gaat zijn schijnbaar toch wel hardnekkig. En dat zou dan ook nog in combinatie zijn met Renault motoren voor Williams, dus dan zal Mercedes daar ook nog zo makkelijk een coureur kwijt kunnen.
Minder wild guess; Chadwick en de Vries zullen nooit F1 rijden. En dan bedoel ik een volledig seizoen bij een team, niet een FP of een invalbeurt.Toke_gt schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:00:
Wild guess, tegen die tijd: Jamie Chadwick.
Denk je? Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Herta, ben benieuwd of hij het kan. Bij de Indycar staat hij nu ook maar 11e. Ik zou eerder gokken dat ze dan voor Oward zouden gaan, die zit al bij McLaren.cvs79 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:18:
Als Ricciardo stopt of weg moet komt daar Herta naast Norris. Die staat al opgelijnd om over te stappen van Indy naar F1. Die gaan echt niet voor Gasly kiezen dan.
[ Voor 36% gewijzigd door TheBrut3 op 25-06-2022 13:44 ]
Ik denk dat Jamie in ieder geval beter zal presteren dan Latifi.
"When you grow up your heart dies"
Testing, one, two ...
Geef me een paar uurtjes en zelfs ik ben sneller dan Latifisjaool schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:56:
[...]
[ Voor 47% gewijzigd door rodie83 op 25-06-2022 21:07 ]
En nu lees ik dat AM weer met updates naar Silverstone komen ondanks dat die net praktisch een nieuwe auto op de grid hebben gezet. En over de stroom aan testen van MB nog maar niet te beginnen...
Er is niet bepaald een lijn te ontdekken ...
Hoe populair is Ocon eigenlijk in Frankrijk? Komen er ‘Ocon tribunes’ bij Paul Ricard? Zien we er blauwe tribunes?TheBrut3 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:13:
[...]
Zijn vervanger zit er in principe al, dat is Russell. Mijn gok zou zijn dat Ocon dan komt. Hij is relatief snel, stabiel en Toto is zijn manager. Alpine zou dat helemaal niet erg vinden, want die willen Piastri in de auto.
Ik heb niet de indruk dat dit het geval is, ofwel dat Alpine/Renault meer auto’s verkopen vanwege de Ocon factor.
Het is ook niet dat hij buitengewoon presteert, dus in die zin zouden ze wellicht niet te hard huilen mocht hij inderdaad plaats maken.
De eenzijdige focus op 1 coureur + fervent nationalisme zie je toch minder in het autoracen in Frankrijk. Ja, bij de nationale voetbalploeg en rugbyploeg, daar wel.CousinBoneless schreef op zondag 26 juni 2022 @ 08:28:
[...]
Hoe populair is Ocon eigenlijk in Frankrijk? Komen er ‘Ocon tribunes’ bij Paul Ricard? Zien we er blauwe tribunes?
Ik heb niet de indruk dat dit het geval is, ofwel dat Alpine/Renault meer auto’s verkopen vanwege de Ocon factor.
Het is ook niet dat hij buitengewoon presteert, dus in die zin zouden ze wellicht niet te hard huilen mocht hij inderdaad plaats maken.
Dat is wel wat ze willen, of misschien met O'ward, maar Indycar is zo'n andere tak van sport, er is een reden dat de overstap van Indycar naar F1 zelden succesvol is. Als ik het goed zie slechts 1 jaartje Europeese race ervaring voor Herta. Dat is een gigantisch risico. De enigen die het voor elkaar hebben gekregen zijn Jacques Villeneuve en Montoya. Maar die hadden uitgebreide ervaring met open wheel racen in Europa. Daar kon je meer van zeggen dat Indycar/Champcar en uitstapje was.cvs79 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:18:
[...]
Als Ricciardo stopt of weg moet komt daar Herta naast Norris. Die staat al opgelijnd om over te stappen van Indy naar F1. Die gaan echt niet voor Gasly kiezen dan.
Voor sponsoren is het wellicht een goede zet, maar sportief is het gewoon en gok die ik niet zo snel positief zal uitpakken. En die coureurs in de VS weten dit. Waarom een prima carriere in de VS weggooien om jezelf helemaal opnieuw uit te vinden, puur om een kansje om in het middenveld te rijden? Dan moet er wel een flinke zak geld op tafel gelegd worden, en dat zie ik ook weer niet gebeuren.
Dat Andretti maar snel met zijn team komt.
Zeer onwaarschijnlijk, hoe slecht Latifi ook is, Latifi heeft de GP2/F2 tenminste gewonnen. Chadwick zal daar niet eens in de middenmoot te vinden zijn. En zeker hoe fysiek de F1 is, gaat ze echt geen race redden.sjaool schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:56:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door siggy op 26-06-2022 11:28 ]
In de W-series doet ze het ontzettend goed. In de andere klassen maakt ze geen schijn van kans, juist door die W-series. Dat ze in de F1 geen race gaat redden is een aanname die ik graag bewezen zie worden.siggy schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:24:
[...]
Zeer onwaarschijnlijk, hoe slecht Latifi ook is, Latifi heeft de GP2/F2 tenminste gewonnen. Chadwick zal daar niet eens in de middenmoot te vinden zijn. En zeker hoe fysiek de F1 is, gaat ze echt geen race redden.
Het niveau in de W-series is dan ook om te huilen, F3 auto's, compleet niet te vergelijken met F1 auto's. Zal Williams haar ooit een FP laten doen? Dan hoeft er niet eens een discussie te komen. Gezien haar prestaties in andere klasses heeft ze niks in de F1 te zoekensjaool schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:14:
[...]
In de W-series doet ze het ontzettend goed. In de andere klassen maakt ze geen schijn van kans, juist door die W-series. Dat ze in de F1 geen race gaat redden is een aanname die ik graag bewezen zie worden.
W-series rijden met F3 wagens, vergelijk haar W-serie resultaten met haar reguliere F3 seizoenensjaool schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:14:
[...]
In de W-series doet ze het ontzettend goed. In de andere klassen maakt ze geen schijn van kans, juist door die W-series. Dat ze in de F1 geen race gaat redden is een aanname die ik graag bewezen zie worden.
Sneller de muur in zeker? Ik denk dat veel mensen of flink onderschatten hoe moeilijk het is om een F1 wagen te besturen of hun eigen kunnen flink overschatten (of allebei).rodie83 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:05:
[...]
Geef me een paar uurtjes en zelfs ik ben sneller dan Latifi
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Wie is de mogelijke vervanger? Mocht de FIA hem niet fit verklaren? Officiële reserve zal nog wel steeds Buemi of Vergne zijn? (Weet even niet meer wie van de twee officieel op staat.) Kans is er natuurlijk ook op Gasly in een constructie zoals Mercedes in Bahrein '20 had. Maar dan moet Alpha Tauri natuurlijk nog steeds een vervanger in de Red Bull gelederen hebben. Maar ik heb dus geen idee wie dat zou zijn. Zeker niet nu Vips out of the picture is.Snowhite0901 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:03:
https://gp33.nl/sergio-pe...deren-na-crash-in-canada/ blijkbaar had per echt wel last van zijn crash in Canada
Hij denkt zelf dat hij het redt... Maar een mogelijke vervanger geen idee idd met vips zijn schorsing. Lijkt me niet dat ze dat even terugdraaien.RobertMe schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:59:
[...]
Wie is de mogelijke vervanger? Mocht de FIA hem niet fit verklaren? Officiële reserve zal nog wel steeds Buemi of Vergne zijn? (Weet even niet meer wie van de twee officieel op staat.) Kans is er natuurlijk ook op Gasly in een constructie zoals Mercedes in Bahrein '20 had. Maar dan moet Alpha Tauri natuurlijk nog steeds een vervanger in de Red Bull gelederen hebben. Maar ik heb dus geen idee wie dat zou zijn. Zeker niet nu Vips out of the picture is.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Edit: jammer, officieel is albon geen RB rijder meer. Dus dan Gasly. Geen idee wie er dan inschuift. Zou wel kicken zijn als gasly pole en P1 pakt dan.
[ Voor 29% gewijzigd door Lynx op 26-06-2022 21:24 ]
Vaak wordt daarbij de top gear aflevering van Hammond in een F1 wagen voor aangehaald. Maar daar valt nog wel wat op af te dingen.Transportman schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:17:
[...]
Sneller de muur in zeker? Ik denk dat veel mensen of flink onderschatten hoe moeilijk het is om een F1 wagen te besturen of hun eigen kunnen flink overschatten (of allebei).
YouTube: Pro Driver Breaks Down Richard Hammond Driving F1 Car on Top Gear
Het is zeker niet makkelijk, maar een rondje afleggen ook weer niet ondoenlijk als je er een beetje gevoel voor hebt als ik het zo in schat, je hebt ook gewoon clinics waarin je in een Frankenstein F1 wagen dat kan doen.
Waar de moeilijkheid hem vooral in zit is denk ik het tegen / op de limit rijden en daar ook heel constant in zijn.
Testing, one, two ...
Ach, komkommertijdhardware-lover schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:55:
Het bericht over Perez en zijn nekklachten is dagen geleden al eerder gedeeld, en ook dat ie al aan de behandeling voor herstel begonnen was. Die is volgende week klaar voor Sylverstone 😏
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Voor mij
- Spa
- Silverstone
- Sao Paolo
BlauweFles schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:26:
Deze week Silverstone. Dat is toch altijd wel een favorietje hoor. Dus ik dacht even te vragen, wat is jullie top 3 circuits?
Voor mij
- Spa
- Silverstone
- Sao Paolo
- Spa
- Sao Paolo
- Red Bull Ring
De FIA zal er toch wel streng op letten? En fit om te rijden betekent niet perse mogen rijden. Alonso was in 2016 na Australië ook fit om te rijden de race erna. Maar toch liet de FIA hem niet instappen omdat hij nog steeds gekneusde ribben had en als hij weer een ongeluk zou hebben dat toch een stuk ernstiger kon aflopen.hardware-lover schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:55:
Het bericht over Perez en zijn nekklachten is dagen geleden al eerder gedeeld, en ook dat ie al aan de behandeling voor herstel begonnen was. Die is volgende week klaar voor Sylverstone 😏
We hebben in Canada gezien hoe lang het duurt om alle gelapte cars te laten gaan ipv alleen de eerste 5. Dat is ongeveer 15 seconden extra. Het had nog gewoon mogelijk geweest, die extra 15 seconden hadden we nog wel. Had Masi dat maar gewoon gedaan.Kenhas schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:01:
[...]
Ben je zeker dat het een ronde eerder kon? Ik dacht dat er de ronde ervoor nog marshalls op de plaats waren. En een safety car moet volgens mij altijd nog eens voorbij komen aan de locatie om zeker te zijn dat alles wel in orde is.
[...]
Is eerste keer dat ik lees dat Mercedes dan van techniek is moeten veranderen. Die vastzittende wielmoer is iets dat om de zoveel tijd eens voorkomt. En in wat verschilt die nieuwe techniek met de oude?
De pitstop procedure is aangepast omdat het signaal al werd gegeven dat het wiel vastzat terwijl dat nog niet zo was. De wagen werd al gedropt terwijl ze nog aan het vastdraaien waren. Nu mogen ze pas een OK geven als het pistool van de moer is.
Met de "nieuwe" pitstop procedure wordt het einde van de pitstop verlengd. Ik zie niet hoe een fout bij de start van de pitstop de nieuwe regels als gevolg kunnen hebben
een treffende spreuk
Die FP hééft hij al gereden dus dat voorbehoud is een gepasseerd station.TheBrut3 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:23:
[...]
Minder wild guess; Chadwick en de Vries zullen nooit F1 rijden. En dan bedoel ik een volledig seizoen bij een team, niet een FP of een invalbeurt.
[...]
Denk je? Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Herta, ben benieuwd of hij het kan. Bij de Indycar staat hij nu ook maar 11e. Ik zou eerder gokken dat ze dan voor Oward zouden gaan, die zit al bij McLaren.
een treffende spreuk
Die hebben ze klaar staan, dat is Russel. Wat ze nog niet hebben is een nieuwe Bottas. Iemand met ervaring die geen gekke dingen doet en het kampioenschap voor het team kan binnen slepen.RobertMe schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:52:
[...]
Ik bedoelde voornamelijk "die nu in F1 rijdt". Als Hamilton dit of volgend jaar besluit te stoppen heb ik niet het idee dat Mercedes een opvolger klaar heeft staan. En zelfs als er volgend seizoen een Mercedes junior in zou stappen bij een Williams of zo (even losstaand van de roddels tussen Williams en Renault (motoren)) zie ik het nog niet gebeuren dat die in 2024 in de Mercedes zou rijden, onafhankelijk van hoe goed die is.
Wie weet halen ze Vettel wel als de nood aan de man is. Ligt goed bij de Duitse sponsoren. Maar die heeft wellicht geen zin in de rol van tweede rijder

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 27-06-2022 01:27 ]
Albon is wel degelijk nog Red Bull coureur, en is ook te goed om uit de RB familie te worden gezet.Lynx schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:21:
Lijkt me dat Gasly of Albon naar voren geschoven wordt. Misschien dan Albon nog wel eerder aangezien AT in principe ook voor punten rijdt. Williams is dan vrij Piastri of Nyck op te roepen.
Edit: jammer, officieel is albon geen RB rijder meer. Dus dan Gasly. Geen idee wie er dan inschuift. Zou wel kicken zijn als gasly pole en P1 pakt dan.
Aan zijn helm overigens ook goed te zien
:strip_exif()/f/image/2SrCVyX4ON8d8nb4bvISPbh3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ontopic:
Piastri staat volgend jaar zeker op de grid (als het contractueel en financieel mogelijk is om Latifi te wieberen zelfs al dit jaar). Hij heeft ook elke klasse gedomineerd waarin hij heeft gereden, er is geen enkele reden te verzinnen om hem niet in te laten stappen.
Albon zal bij gebrek aan een beter stoeltje ook wel blijven zitten waar hij zit, een stoeltje bij Alpha Tauri is niet persé een gigantische stap voorwaarts.
Ricciardo zal zijn contract wel uitdienen, McLaren staat ook niet bekend als een team die rijders plots dumpt. Ik vermoed dat het daarna ook einde carrière is voor Danny Ricc, die zal niet ergens in de achterhoede rond willen rijden en de topteams staan nu ook niet meer te springen om hem, tenzij hij ineens sensationele dingen gaat laten zien maar die kans acht ik vrij klein.
Het probleem bij McLaren is dat ze in het post Ron Dennis tijdperk geen eigen opleidingsprogramma meer hebben, zij moeten het echt hebben van het lokken van coureurs met aantrekkelijke contracten (Sainz, Ricciardo) of ze moeten coureurs bij partnerteams weghalen alleen zit je dan weer met knarren uit Amerika die nul ervaring hebben in formule wagens. Ik zie het wel gebeuren dat ze een Sainz terughalen of Ocon aantrekken.
De grote onzekerheid is, zoals eerder al benoemd in reacties, Mercedes.
Waar zij eerst bij veel teams nog een dikke vinger in de pap hadden en daarmee veel reserves en plekken om Mercedes talenten te stallen lijkt dat nu wel redelijk voorbij, Williams wilde Nyck de Vries niet accepteren en zijn nota bene voor een Red Bull rijder gegaan en lijken volgend jaar helemaal dikke mik met Alpine/Renault te worden, zelfs Aston Martin is voor een Red Bull design gegaan waar Mercedes eerder nog wel eens een CAD-bestandje of tekening door de brievenbus wilde gooien.
De vervanger van Hamilton zal echt niet een onervaren jongeling worden, zelfs Russell heeft jaren moeten wachten en rijpen, je kunt er wel vanuit gaan dat het iemand uit het huidige veld is.
De enige reëele kandidaten zijn Ocon en, als McLaren de zaken niet voor elkaar krijgt, Norris. Misschien dat ze nog voor een overbruggingsperiode gaan en Vettel of Alonso een laatste jaar geven.
Blijft toch leuk die silly seasons...
Ik heb het niet gecontroleerd, maar toen ik eens Albon + Red Bull noemde werd ik gecorrigeerd in dat Albon als persoonlijk sponsor Red Bull Thailand heeft. En dus niet de Red Bull die ook eigenaar van Red Bull Racing en Alpha Tauri is. An zich zou dat natuurlijk ook kunnen, en de grote Red Bull reclame verklaren.HarryDeCowboy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 02:13:
[...]
Albon is wel degelijk nog Red Bull coureur, en is ook te goed om uit de RB familie te worden gezet.
Aan zijn helm overigens ook goed te zien [Afbeelding]
De connecties zijn niet helemaal weg, maar ik weet niet of het genoeg is om hem als reserve coureur nog te kunnen oproepen.RobertMe schreef op maandag 27 juni 2022 @ 05:50:
[...]
Ik heb het niet gecontroleerd, maar toen ik eens Albon + Red Bull noemde werd ik gecorrigeerd in dat Albon als persoonlijk sponsor Red Bull Thailand heeft. En dus niet de Red Bull die ook eigenaar van Red Bull Racing en Alpha Tauri is. An zich zou dat natuurlijk ook kunnen, en de grote Red Bull reclame verklaren.
https://www.formula1.com/...XgULYCJyeK24jJ43ic6C.html
En anders kunnen ze altijd nog Hulkenberg oproepen
[ Voor 3% gewijzigd door stekkiekiller op 27-06-2022 07:20 ]
Silverstone is wel aardig geworden, maar zonder en oude discussie op te rakelen, ik vind het er niet uitzien met al die plakken asfalt ipv gras/grind. Lijkt gewoon soms alsof ze op een willekeurige parkeerplaats wat lijntjes hebben uitgezet. Maar Silverstone hebben ze vooral sneller gemaakt. Vele inhaalmogelijkheden van vroeger zijn gewoon weg. Dat is de trend, circuits zijn sneller geworden, waardoor het inhalen ook lastiger is geworden. Je hebt gewoon lange remzones nodig om in te halen. Of DRS. Helaas is die keuze echt een domme keuze geweest.BlauweFles schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:26:
Deze week Silverstone. Dat is toch altijd wel een favorietje hoor. Dus ik dacht even te vragen, wat is jullie top 3 circuits?
Voor mij
- Spa
- Silverstone
- Sao Paolo
Spa het zelfde, was ook nagenoeg de favo Europees circuit, totdat ze daar ook aanpassing na aanpassing deden waardoor het circuit niet meer uitdagend is. Ook hier veel te veel asfalt, eau rouge werd een eitje en eigenlijk alle bochten achterop het circuit ook sneller gemaakt. En de originele busstop weghalen was de grootste fout.
De A1 ring is nog het meest originele gebleven, grappig genoeg. Ik vond Fuji wel nice, en circuits die echt 'outliers' zijn, ofewel alles wat Tilke niet heeft aangeraakt. En dat zijn er helaas bizar weinig.
Nee, dan ga ik toch de ocaan over voor Road America. Ja de VS is wat 'raar' m.b.t. veiligheid, maar daar gaan ze niet eerst de circuits aanpassen.
[ Voor 10% gewijzigd door siggy op 27-06-2022 07:54 ]
NordschleifeBlauweFles schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:26:
Spa
Suzuka
En dan nog een hoop honorable mentions; Road America, Mount Panorama, Laguna Seca, Watkins Glen, Imola, Brands Hatch, Mugello en Talladega.
En dan nog een paar die ik niet per se aantrekkelijk vind, maar wel enorme waarde hebben; Monza, Monaco, La Sarte, Indianapolis.
[ Voor 34% gewijzigd door TheBrut3 op 27-06-2022 10:16 ]
Ja, dat idee had ik dus ook. Zoveel extra tijd kost het niet. En dan was er ook helemaal geen ruimte voor discussie geweest als ze dat gedaan hadden.pro_6or schreef op maandag 27 juni 2022 @ 00:10:
[...]
We hebben in Canada gezien hoe lang het duurt om alle gelapte cars te laten gaan ipv alleen de eerste 5. Dat is ongeveer 15 seconden extra. Het had nog gewoon mogelijk geweest, die extra 15 seconden hadden we nog wel. Had Masi dat maar gewoon gedaan.
En toch gok ik ik dat hij er dan alsnog uit gebonjourd was.pro_6or schreef op maandag 27 juni 2022 @ 00:10:
[...]
We hebben in Canada gezien hoe lang het duurt om alle gelapte cars te laten gaan ipv alleen de eerste 5. Dat is ongeveer 15 seconden extra. Het had nog gewoon mogelijk geweest, die extra 15 seconden hadden we nog wel. Had Masi dat maar gewoon gedaan.
Er was dan vast wel iets anders gevonden om hem aan de schandpaal te krijgen.
Dan kunnen ze binnen 10 seconde weer verder.
Maar zal wel te maken hebben met dat zij dan 1 ronde minder hebben en dan eventueel 1 lap harder kunnen pushen dan de niet gelapte auto's?
Dat betwijfel ik, want dan had hij gewoon consequent de regels toegepast.schumi2004 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:15:
[...]
En toch gok ik ik dat hij er dan alsnog uit gebonjourd was.
Er was dan vast wel iets anders gevonden om hem aan de schandpaal te krijgen.
New proposal for inflation dispute: All teams receive fixed sum of money ($3-4m) they can spend not counting to the cost cap. Liberty to substract that sum later from the total price money. Smaller teams gain, top teams lose a bit of income.
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 27 juni 2022
AMuS (German)https://t.co/zU9WnxBHKq
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dus ze krijgen 2% extra die ze zelf betalen uit het prijzengeld?
Kan een RBR/FER dan niet zeggen haal wat ik boven het budget plan zit maar van het prijzengeld af?
Dat is weer een opening voor misbruik. Daarnaast hebben ze dan meer brandstof, rondje minder op de bandjes. Vanuit bijvoorbeeld een Williams team een leuk idee maar daar blijft het dan ook bij.TrekDr0p schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:26:
Waarom laten ze de auto's niet gewoon terug zakken, en ze die ronde geven.
Dan kunnen ze binnen 10 seconde weer verder.
Maar zal wel te maken hebben met dat zij dan 1 ronde minder hebben en dan eventueel 1 lap harder kunnen pushen dan de niet gelapte auto's?
Inderdaad, het is vooral bedoeld om de wagens zich te laten unlappen.DoeEensGek schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:33:
[...]
Dat is weer een opening voor misbruik. Daarnaast hebben ze dan meer brandstof, rondje minder op de bandjes. Vanuit bijvoorbeeld een Williams team een leuk idee maar daar blijft het dan ook bij.
Dat zal wel proportioneel meer van het prijzengeld van de topteams afgaan waarbij het prijzengeld voor de lager geplaatste teams ongewijzigd blijft. Het is dus niet voor ieder team hetzelfde. Je zou kunnen zeggen dat het er waarschijnlijk op neerkomt dat bijv. Red Bull 3-4 miljoen "betaalt" aan Williams.TrekDr0p schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:31:
[...]
Dus ze krijgen 2% extra die ze zelf betalen uit het prijzengeld?
Dan heb je het over 50-60 miljoen als ze 1e of 2e worden. Ik denk dat teams dat graag uitgeven om een voorsprong te houden, zeker als je ziet dat de top3 de afgelopen jaren meer dan 2x de huidige budgetcap per jaar er doorheen joeg. En dan heb je natuurlijk nog een Mercedes die dat geld er misschien ook tegenaan gooit maar met hun concept van dit jaar waarschijnlijk niet hoog genoeg eindigen en daarmee "opeens" over de budgetcap heen gaan omdat ze niet genoeg prijzengeld hebben gewonnen.Kan een RBR/FER dan niet zeggen haal wat ik boven het budget plan zit maar van het prijzengeld af?
Het enige wat jouw voorstel doet is de budgetcap weer nutteloos maken, want de lager geplaatste teams hebben om te beginnen het geld al niet om over de budgetcap heen te gaan, en realistisch geen verwachting op veel prijzengeld dus al zouden ze het geld wel hebben, konden ze er alsnog geen gebruik van maken.
Denk dat het toch een stuk simpeler zou zijn. De gelapte auto's de pitstraat binnen en daar moet ze op het einde wachten (geen pitstop mogelijk) tot het pak voorbij is en dan aansluiten op de groep.
Voordeel is dat dit al kan gebeuren tijdens het begin van de safety car. Maar er zullen natuurlijk ook wel nadelen aan zijn.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics