[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.879 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

caspervc schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:00:
[...]

maar nu ff serieus, heb ik de uitslag van dit jaar gemist? Is er een linkje?
Posts van metallicattim in [F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC!

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 06-01-2022 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
sjaool schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Dit was een teaser van gisteren. Het ziet er behoorlijk zilverkleurig uit. Het is maar een klein detail, dus we zullen tot februari moeten wachten om het complete plaatje te kunnen zien.

[Twitter]

[Afbeelding]
Opvallend dat ze gaan voor 63 :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:29

Spotmatic

Ken sent me

Jasphur schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Ben benieuwd of 44 morgen wat spraakzamer is. Dan is hij namelijk jarig. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Spotmatic schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:04:
[...]

Nobody really cares? 8)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Spotmatic schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:04:
[...]

44 is wel deelbaar door 2 en dat zelfs 22 keer. Deel je dat weer door 2 dan krijg 11. Tel je 1 en 1 bij elkaar op krijg je 2. Oftewel het getal 2 is heel belangrijk in het leven van Lewis...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:41
[...]

Ligt eraan hoe je de tweet leest? Nummer 44 hebben we al vaak genoeg op een Mercedes zien staan, 63 pas een keer op invalbasis. Dus "63 op een Mercedes hebben 'we' altijd al willen zien".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
[...]

Ik verwacht dat Russel compleet door het ijs zakt en vreselijk gefrustreerd raakt.
Uiteraard hoop ik dat hij Hamilton om de oren rijdt, maar ik vrees het omgekeerde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

murphydrz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:32:
[...]
Ik verwacht dat Russel compleet door het ijs zakt en vreselijk gefrustreerd raakt.
Uiteraard hoop ik dat hij Hamilton om de oren rijdt, maar ik vrees het omgekeerde..
Ik verwacht eigenlijk min of meer het tegenovergestelde, maar we zullen het wel gaan zien 😉

Niet dat ie Hamilton om de oren zal rijden, dat dus niet.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 06-01-2022 20:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 18:06
metallicattim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:54:

Tweakers F1 Toto 2022 - inzenden tot 1 februari!

Ook dit jaar doen we weer een leuke F1 Toto!
Eind van het jaar zullen we weer weten wie de beste vooruitzichten had ;)

Je kan tot uiterlijk 1 februari inzenden! Zorg dat je je Tweakers nickname goed invult ;)

Tweakers F1 Toto

-edit-
Voordat iedereen me gaat DMen, probeer het eerst even een paar keer, ik weet niet waarom het formulier af en toe lastig doet. Wellicht is het een anti spamfunctie van de mailserver...!?
Lukt het uiteindelijk nog steeds niet, stuur me dan een berichtje :)

-edit 2
Voor de volle transparantie, hierbij trouwens nog mijn inzending voor 2022 zodat ik niet kan sjoemelen achteraf :)
En ja, ik heb een contactformulier gecopy/paste zoals je ziet :P
[Afbeelding]
Leuk, ik doe mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
murphydrz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:32:
[...]

Ik verwacht een Alonso/Hamilton situatie zoals in 2007 bij McLaren. Denk alleen dat Russell niet opgewassen is tegen de spelletjes van Hamilton en Toto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

pjlgt schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:38:
[...]

Ik verwacht een Alonso/Hamilton situatie zoals in 2007 bij McLaren. Denk alleen dat Russell niet opgewassen is tegen de spelletjes van Hamilton en Toto.
Mwah, als Russel in de eerste 2/3 races Hamilton helemaal de Sir rijd zal hij wel voorrang krijgen. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Verwacht niks, eerst zien of hij Bottas als wingman kan overtreffen.
Bottas heeft zich afgelopen jaren de teamplayer getoond. Teambelang was het belangrijkste.

Wat als RB, Bottas had binnengehaald ipv Alfa? >:)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Sepp14 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:50:
Bottas heeft zich afgelopen jaren de teamplayer getoond. Teambelang was het belangrijkste.

Wat is het "teambelang"? Is dat Lewis?

Volgens mij zeggen ze aan het begin van een seizoen altijd dat de rijders het tegen elkaar mogen opnemen (wel op een nette manier) en dat de stand in het kampioenschap daarna bepaalt wie wie zal moeten ondersteunen. In de praktijk was dat altijd Bottas omdat die gedurende het seizoen niet meer mee kon komen / te veel pech heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Spotmatic schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Volgens mij zeggen ze aan het begin van een seizoen altijd dat de rijders het tegen elkaar mogen opnemen (wel op een nette manier) en dat de stand in het kampioenschap daarna bepaalt wie wie zal moeten ondersteunen. In de praktijk was dat altijd Bottas omdat die gedurende het seizoen niet meer mee kon komen / te veel pech heeft.
Teambelang is naar mijn inziens het constructeurskampioenschap. Daar valt het geld te verdienen. Bottas heeft op dat punt veel punten gepakt. Alleen hij mist net dat "klootzakkie" zijn om het zijn teamgenoot moeilijk te maken.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Spotmatic schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Ja en als je Russel zag op het moment dat hij in die Mercedes reed (Ben even vergeten waar), dan kan dat nog een lastige worden denk ik.

En alu hoedje mode: Veel mensen denken dat die lekke band niet lek is geweest. :P anders een makkelijke winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Sepp14 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:24:
[...]
Teambelang is naar mijn inziens het constructeurskampioenschap. Daar valt het geld te verdienen. Bottas heeft op dat punt veel punten gepakt. Alleen hij mist net dat "klootzakkie" zijn om het zijn teamgenoot moeilijk te maken.
Nou ja, "veel punten". Het was pas in de laatste races dat Mercedes het geluk had dat de punten van RBR inkakten, anders had RBR op de valreep ook het constructeurskampioenschap gepakt. Bottas heeft het in 2021 voor mijn gevoel super slecht gedaan. Dat hij veel pech en crashes had hielp ook niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56

Nielless

Born at a very young age.

Ik heb Perez iets hoger zitten als Bottas.
Perez durft wel te verdedigen of iets agressiever aan te vallen (indien mogelijk)

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sepp14 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:24:
[...]

Dat zou kunnen maar Christian Horner heeft toch echt gezegd dat coureurskampioenschap voor hun belangrijker is. Daar ligt de marketingwaarde voor hun natuurlijk ook. Dit zou in de komende jaren zomaar kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
sjaool schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Dat zou kunnen maar Christian Horner heeft toch echt gezegd dat coureurskampioenschap voor hun belangrijker is. Daar ligt de marketingwaarde voor hun natuurlijk ook. Dit zou in de komende jaren zomaar kunnen veranderen.
RedBull verkoopt ook geen auto's. Hun marketing heeft een gezicht nodig en dat is de coureur. Bij automerken is het natuurlijk wel fijn om te kunnen zeggen dat je de beste auto hebt. En het levert meer geld op voor het team.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Bottas is volgens mij paar keer tweede geëindigd, een keer vijfde, en derde plaats in het rijderskampioenschap. Dan heeft hij imho aardig wat punten gehaald voor het constructeurskampioenschap.
We kunnen van hem vinden wat we vinden, maar voor het team is hij goud waard geweest. MB is niet alleen door Hamilton, groot deel, constructeurskampioen geworden. Hij mist nogmaals het klootzakkie zijn om een grote te zijn. In een team heb je ook Berry van Aerles nodig om succes te hebben.
Nielless schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Ik heb Perez iets hoger zitten als Bottas.
Perez durft wel te verdedigen of iets agressiever aan te vallen (indien mogelijk)
Perez is de straatvechter. Die heeft het wel om dat klootzakkie te zijn. Had ook iets meer verwacht van hem afgelopen jaar. Had eigenlijk gehoopt dat hij wat vaker Verstappen zou uitdagen gezien zijn reputatie.

[ Voor 32% gewijzigd door Sepp14 op 07-01-2022 11:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
De vraag is alleen een beetje of het een verdienste is van Bottas of kwam het grotendeels door de auto en had een andere coureur niet net zo veel of zelfs meer punten kunnen scoren?

Bottas is waanzinnig snel over één rondje of als hij weg kan rijden vanaf pole, maar zodra hij met verkeer moet omgaan of lastige weersomstandigheden dan valt hij tegen. Of Russell het beter gaat doen weet ik niet. Volgens mij wordt hij een beetje te veel opgehemeld momenteel en is het verwachtingspatroon wat onrealistisch. Als Hamilton aankomend seizoen gewoon meedoet dan zie ik Russell hem echt nog niet verslaan. Zeker niet zo lang die felbegeerde 8e wereldtitel nog niet binnen is.

Las een gerucht dat Mercedes geïnteresseerd zou zijn in Gasly als Hamilton toch stopt. Zou Red Bull daar geen stokje voor steken? Aan de andere kant heeft die jongen weinig andere opties tenzij hij wilt wachten op het stoeltje van Perez en wederom tweede viool wilt spelen naast Verstappen. Of Alpine moet een optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

JP_Frost schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:14:
De vraag is alleen een beetje of het een verdienste is van Bottas of kwam het grotendeels door de auto en had een andere coureur niet net zo veel of zelfs meer punten kunnen scoren?

Bottas is waanzinnig snel over één rondje of als hij weg kan rijden vanaf pole, maar zodra hij met verkeer moet omgaan of lastige weersomstandigheden dan valt hij tegen. Of Russell het beter gaat doen weet ik niet. Volgens mij wordt hij een beetje te veel opgehemeld momenteel en is het verwachtingspatroon wat onrealistisch. Als Hamilton aankomend seizoen gewoon meedoet dan zie ik Russell hem echt nog niet verslaan. Zeker niet zo lang die felbegeerde 8e wereldtitel nog niet binnen is.

Las een gerucht dat Mercedes geïnteresseerd zou zijn in Gasly als Hamilton toch stopt. Zou Red Bull daar geen stokje voor steken? Aan de andere kant heeft die jongen weinig andere opties tenzij hij wilt wachten op het stoeltje van Perez en wederom tweede viool wilt spelen naast Verstappen. Of Alpine moet een optie zijn?
MB heeft een topauto, denk dat er meer mensen in die auto evenveel punten of meer hadden gehaald als Bottas.
Feit blijft dat Hamilton nu keihard heeft moeten strijden en rijden dit seizoen. Het heeft een topseizoen gebracht met veel drama en emotie. Met resultaat dat Verstappen , de constanste dit seizoen, wereldkampioen werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Of Russell het beter gaat doen weet ik niet. Volgens mij wordt hij een beetje te veel opgehemeld momenteel en is het verwachtingspatroon wat onrealistisch. Als Hamilton aankomend seizoen gewoon meedoet dan zie ik Russell hem echt nog niet verslaan. Zeker niet zo lang die felbegeerde 8e wereldtitel nog niet binnen is.
nee; russel gaat lewis aanstaand seizoen geen veeg om zijn oren geven. sowieso minimaal 1 seizoen nodig om beetje 'ingeburgd' te raken, wennen aan de auto, procedures, media etc.

verwacht wel, dat hij dichterbij lewis zal blijven qua punten dan bottas heeft laten zien. russel kan echt wel serieus potje sturen, en blijft niet beperkt tot de kwalificatie.

gasly zie ik nog wel naar alpine gaan, mercedes [..] not so mutch. ocon blijf ik een aparte viool vinden, bij vlagen rap, maar over algeheel gezien maakt hij op mij weinig indruk.

//edit; gekeken naar afgelopen seizoen, vond vooral carlos en pierre eruit springen. carlos redelijk onderschat, maar die heeft toch serieus vuur aan max zijn schenen gelegd. leclerc, wonderboy, meer cassis afgeschreven dan mazepin [..] stelt redelijk teleur

[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 07-01-2022 11:43 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het ging/gaat er bij Mercedes om dat iemand in dienst van Lewis wil rijden of niet. Wil je dat niet dan heb je er niks te zoeken. Je hebt dus een goede coureur nodig die punten binnen kan slepen en er is als het bij Lewis iets mis gaat maar geen topcoureur.

Eigenlijk hetzelfde dat Red Bull nu gedaan heeft door Perez binnen te halen. De teams zeggen dat ze geen onderscheid maken tussen de coureurs. En misschien is dat ook wel zo, maar je kunt toch altijd wel een voorkeur ontdekken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
Ik denk dat Mercedes minder afhankelijk van Lewis wil worden. Ze hebben al eerder meegemaakt dat de WC zo maar stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Ik denk dat als Lewis WC wordt in 2022, iedereen ervan uitgaat dat hij dan ook meteen stopt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Zou ik ook doen :)

Volgens mij is voor hem de lol er al een tijdje af, en als je dan 8 WDC bent geworden, ben je gewoon de beste. Klaar. Niets meer aan doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

poor Leno schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:11:
Zou ik ook doen :)

Volgens mij is voor hem de lol er al een tijdje af, en als je dan 8 WDC bent geworden, ben je gewoon de beste. Klaar. Niets meer aan doen.
De beste op papier en in de statistieken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Beaves schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:04:
Ik denk dat als Lewis WC wordt in 2022, iedereen ervan uitgaat dat hij dan ook meteen stopt.
Daar ging iedereen nu ook al vanuit. Lekker met twee vingers in de neus kampioen worden in 2021 en dan stoppen. Kans dat Mercedes niet meer met kop en schouders er bovenuit steekt in 2022 met de nieuwe auto's is natuurlijk aanwezig. Ze zullen niet meteen laatste worden, maar een foutje en bv een McLaren en Ferrari die weer wat dichterbij komen en Red Bull dat wel goed zit en Mercedes zou zomaar het vierde of vijfde team kunnen worden. Terwijl nu voor 2021 veel al vast lag door het hele token systeem waardoor de auto's van vorig jaar niet groot aangepast konden worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:04
Voor Lewis was het alsof hij op zijn afscheidsreceptie hoorde, dat hij toch nog niet met pensioen kan.

Ik ben heel benieuwd hoe hij terug komt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:04

Major_ton

Shoot!

Ik zie het ook nog wel gebeuren dat wanneer Mercedes dit jaar weer ongekend dominant is hij ook voor een negende en tiende titel wilt gaan. Dan zet je een statement neer van jawelste in is hij (in ieder geval in zijn eigen ogen) écht The GOAT.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik ben wel heel benieuwd of het Bottas het ijs kan houden. Hij had immers al de grootste moeite om in een Mercedes te verdedigen en te passeren en nu rijdt hij in een normale auto, net als de rest.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een poule voor de eerste "George, this is Toto..."? 😈

Ik ben erg nieuwsgierig naar de wegligging van de nieuwe auto's. Zou stuurmanskunst weer een grotere factor worden? Ik begrijp dat de bolides een stuk langzamer en nerveuzer moeten zijn. De MER's lagen in het afgelopen tijdperk op rails. Ik hoop dat dit minder wordt en dat de coureur harder moet werken zodat conditie belangrijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

FunkyTrip schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:58:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd of het Bottas het ijs kan houden. Hij had immers al de grootste moeite om in een Mercedes te verdedigen en te passeren en nu rijdt hij in een normale auto, net als de rest.
Net als toen in een Williams. Zolang Zhou hem niet outqualified en beter eindigd, zie ik geen probleem voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Russel is meer klootzak dan een Bottas en dat zal af en toe wel tot mooie situaties leiden.
Maar of Russel ook net zo goed is als Hamilton moeten we maar even afwachten.

Begin van het afgelopen seizoen was de verwachting toch ook wel dat Perez vlak achter Max zou zitten, het gat bleek toch groter dan verwacht.

Russel is zonder meer een goede rijder, maar hoe goed moet nog blijken.

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 07-01-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hjs schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:49:
Begin van het afgelopen seizoen was de verwachting toch ook wel dat Perez vlak achter Max zou zitten, het gat bleek toch groter dan verwacht.
geloof niet dat iemand dat gezegd heeft :X :+ (buiten mexico)

russel heeft met die 'ene invalbeurt' wel laten zien dat hij het zou kunnen doen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:59:

Ik ben erg nieuwsgierig naar de wegligging van de nieuwe auto's. Zou stuurmanskunst weer een grotere factor worden? Ik begrijp dat de bolides een stuk langzamer en nerveuzer moeten zijn. De MER's lagen in het afgelopen tijdperk op rails. Ik hoop dat dit minder wordt en dat de coureur harder moet werken zodat conditie belangrijker wordt.
Wat ik ervan begrijp is dat het moeilijker wordt, de auto's nu liggen op rails qua aerodynamica, o.a. door de bargeboards liggen de auto's heel voorspelbaar op de weg, ook al beweegt de auto zich een bocht om. Door de bargeboards kunnen ze de lucht zo sturen dat de name van downforce altijd gelijk blijft door de bocht heen.

Dit is straks niet meer het geval, dus verwacht men dat de auto's een stuk nerveuzer worden met dus meer onverwacht overstuur bijvoorbeeld. Als ik kijk hoe snel Max meteen op de limiet weet te rijden dan heeft hij wat dat betreft iig geen nadeel.

O.a. YouTube: Why F1's 2022 cars will be quicker than anyone expected geeft een goed overzicht over 2022 en wat er verwacht wordt.

Overigens valt het met de snelheid wel mee, ze verwachten maar 1,5seconden langzamer.

Ik ben wel benieuwd welke olieboer het energieverlies door E10 het beste weet op te vangen. Er zijn geruchten dat Honda/Esso 20PK verloren zijn, maar dat Shell het voor elkaar heeft weten te krijgen om hetzelfde vermogen eruit te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Beaves op 07-01-2022 13:59 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
sjaool schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:45:
[...]

44 is wel deelbaar door 2 en dat zelfs 22 keer. Deel je dat weer door 2 dan krijg 11. Tel je 1 en 1 bij elkaar op krijg je 2. Oftewel het getal 2 is heel belangrijk in het leven van Lewis...
En als je 11 x 3 doet krijg je de nummer 1 :o :+

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 07-01-2022 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:59:
Ik stem op "Lewis, this is James..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:13:
[...]

De beste op papier en in de statistieken... :+
De beste volgens de enige objectieve manier om het te beoordelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:31:
[...]

Het ging/gaat er bij Mercedes om dat iemand in dienst van Lewis wil rijden of niet. Wil je dat niet dan heb je er niks te zoeken. Je hebt dus een goede coureur nodig die punten binnen kan slepen en er is als het bij Lewis iets mis gaat maar geen topcoureur.

Eigenlijk hetzelfde dat Red Bull nu gedaan heeft door Perez binnen te halen. De teams zeggen dat ze geen onderscheid maken tussen de coureurs. En misschien is dat ook wel zo, maar je kunt toch altijd wel een voorkeur ontdekken. :P
Als Russel na 5 races 50punten voor ligt op Hamilton dan zal Hamilton waarschijnlijk gewoon aan de kant moeten en zal Russel op tactische momenten de voorkeur krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Homeland schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:12:
[...]

De beste volgens de enige objectieve manier om het te beoordelen :P
Is er dan een objectieve manier om de F1 coureurs van 70 jaar geleden te vergelijken met die van nu? IMO kan dat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Is er dan een objectieve manier om de F1 coureurs van 70 jaar geleden te vergelijken met die van nu? IMO kan dat namelijk niet.
Als je kijkt naar wie de meeste WK titels heeft dan staat er maar 1 naam bovenaan het lijstje, en het WK is het hoogst haalbare in de F1.

Ik begrijp ook wel dat er eindeloos over te discussiëren valt, maar dan gaat het om interpretatie van die WK titels, waren die makkelijk om te halen, of moeilijk en was het X jaar geleden makkelijker of moeilijker? Maar als je alleen naar de data kijkt dan is er maar 1 naam die bovenaan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48

AvK

Ready Set Go

Beaves schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:57:
[...]
Ik ben wel benieuwd welke olieboer het energieverlies door E10 het beste weet op te vangen. Er zijn geruchten dat Honda/Esso 20PK verloren zijn, maar dat Shell het voor elkaar heeft weten te krijgen om hetzelfde vermogen eruit te krijgen.
Meen ergens gelezen te hebben dat alle motor fabrikanten te maken hebben met een fors vermogensverlies met die E10 brandstof. Tot wel zo'n 80PK. En dat de meeste fabrikanten het verlies nu al hebben terug gebracht tot om en nabij de 20PK. Dat is een prestatie op zich. Nog een beetje tunen en wat met de toevoegingen spelen en ze zitten weer op vrijwel de zelfde waarden als voorheen.
Dat soort dingen kunnen ze goed binnen de Formule 1. Daar bestaat die klasse uit.

:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Homeland schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Als je kijkt naar wie de meeste WK titels heeft dan staat er maar 1 naam bovenaan het lijstje, en het WK is het hoogst haalbare in de F1.

Ik begrijp ook wel dat er eindeloos over te discussiëren valt, maar dan gaat het om interpretatie van die WK titels, waren die makkelijk om te halen, of moeilijk en was het X jaar geleden makkelijker of moeilijker? Maar als je alleen naar de data kijkt dan is er maar 1 naam die bovenaan staat.
Maar het spelletje is gigantisch veranderd door de jaren heen.. Ik vind het een beetje alsof je de beste Pac-man speler uit 1982 vergelijkt met de beste CoD speler van nu.. Het zijn beide gamers, maar toch.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Schumacher!

En wat Hamilton betreft, die heeft maar 2x serieuze concurrentie gehad, en is beide keren als 2e geëindigd in het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Wil je aub niet op de feiten vooruit lopen? Er staan er namelijk twee op nummer 1 v.w.b. WK titels. Hamilton zal toch echt nog minimaal één keer WK moeten worden wil die alleen bovenaan staan.

En zoals @Vuvuzela aangeeft valt het gewoon totaal niet te vergelijken. 70 jaar terug waren er nog geen 10 races, andere puntentelling, compleet andere races, vielen er meerdere doden in een seizoen die misschien nog wel beter waren dan de uiteindelijke WK (zie vervolgens ook Jochen Rindt die postuum WK werd). Een vergelijking tussen Schumacher en Hamilton is al lastiger (minder races, andere puntentelling, ...), en dan hebben we het over 30 tot 15 jaar terug. Maar Hamilton vergelijken met bv Fangio is gewoon schier onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Waaj schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:45:
En wat Hamilton betreft, die heeft maar 2x serieuze concurrentie gehad, en is beide keren als 2e geëindigd in het kampioenschap.
3x, ook zijn eerste seizoen, en waar er twee vechten om een bot, binnen hetzelfde team, ging Kimi er met een ijsje vandoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

RobertMe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:47:
[...]

3x, ook zijn eerste seizoen, en waar er twee vechten om een bot, binnen hetzelfde team, ging Kimi er met een ijsje vandoor.
minstens 4x. Het seizoen waarin Massa een halve minuut kampioen was, telt ook wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 07-01-2022 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Vuvuzela schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:51:
[...]

minstens 4x. Het seizoen waarin Massa een halve minuut kampioen was, telt ook wel.
Maar dat seizoen is die wel kampioen geworden. En het ging er om dat Hamilton geen WDC wordt als die een echte tegenstander heeft.

2008 zal dan ook wel de uitzondering die de regel bevestigt zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Maar dat seizoen is die wel kampioen geworden. En het ging er om dat Hamilton geen WDC wordt als die een echte tegenstander heeft.

2008 zal dan ook wel de uitzondering die de regel bevestigt zijn :+
Het is ook een kunst on je tegenstander te breken. Dat lukte met Vettel in 2017 en 18.

Ik moet Max nog maar tot z’n 37 op het niveau dat hij nu heeft zien presteren. Die is tegen die tijd vast verveeld met F1 en wil vast wat nieuws proberen. Hoe Hamilton zich ieder jaar weer oplaadt om op een toch wel heel hoog niveau te presteren is wel echt bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Wil je aub niet op de feiten vooruit lopen? Er staan er namelijk twee op nummer 1 v.w.b. WK titels. Hamilton zal toch echt nog minimaal één keer WK moeten worden wil die alleen bovenaan staan.

En zoals @Vuvuzela aangeeft valt het gewoon totaal niet te vergelijken. 70 jaar terug waren er nog geen 10 races, andere puntentelling, compleet andere races, vielen er meerdere doden in een seizoen die misschien nog wel beter waren dan de uiteindelijke WK (zie vervolgens ook Jochen Rindt die postuum WK werd). Een vergelijking tussen Schumacher en Hamilton is al lastiger (minder races, andere puntentelling, ...), en dan hebben we het over 30 tot 15 jaar terug. Maar Hamilton vergelijken met bv Fangio is gewoon schier onmogelijk.
Had er totaal niet bij stilgestaan dat Schumi en Hamilton inderdaad gelijk staan, hoop ook dat niemand ook maar in de buurt van die records gaat komen want dat betekent vaak gewoon een hoop saaie races, liever 20 wk winnaars in de komende 20 jaar dan 1 of 2 mensen die de sport domineren.

Maar een WK titel toen, is qua prijs hetzelfde als een WK titel nu. Je rijdt races, scoort de meeste punten dus je hebt je WK binnen. De sport veranderd, maar dat is hetzelfde in vrijwel elke sport, voetbal van nu is wat dat betreft ook niet direct te vergelijken met het voetbal van 70 jaar geleden. En zodra je kijkt naar die andere zaken dan heb je dus een andere discussie, puur op basis van data is er maar 1 uitkomst, en dat is dus dat Schumi en Hamilton de Goats zijn, pak je er dan andere statistieken bij dan is Hamilton al wel Schumacher voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Vuvuzela schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:37:
[...]

Maar het spelletje is gigantisch veranderd door de jaren heen.. Ik vind het een beetje alsof je de beste Pac-man speler uit 1982 vergelijkt met de beste CoD speler van nu.. Het zijn beide gamers, maar toch.
Ik denk dat een betere vergelijking is om de beste speler van CoD 1 te vergelijken met de beste speler van de meest recente CoD game, andere games maar overwegend vergelijkbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Homeland schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:02:
[...]

Had er totaal niet bij stilgestaan dat Schumi en Hamilton inderdaad gelijk staan, hoop ook dat niemand ook maar in de buurt van die records gaat komen want dat betekent vaak gewoon een hoop saaie races, liever 20 wk winnaars in de komende 20 jaar dan 1 of 2 mensen die de sport domineren.

Maar een WK titel toen, is qua prijs hetzelfde als een WK titel nu. Je rijdt races, scoort de meeste punten dus je hebt je WK binnen. De sport veranderd, maar dat is hetzelfde in vrijwel elke sport, voetbal van nu is wat dat betreft ook niet direct te vergelijken met het voetbal van 70 jaar geleden. En zodra je kijkt naar die andere zaken dan heb je dus een andere discussie, puur op basis van data is er maar 1 uitkomst, en dat is dus dat Schumi en Hamilton de Goats zijn, pak je er dan andere statistieken bij dan is Hamilton al wel Schumacher voorbij.
Het is een discussie waar je toch nooit uit zult komen, maar Goat is imho iets absoluuts terwijl alle statistieken die je er tegenaan kunt gooien relatief zijn. Namelijk relatief tov de concurrentie waar je op dat moment mee te maken hebt. True, concurrentie die er niet is kun je ook niet verslaan, maar dat maakt imho dat je de discussie nooit zult kunnen beslechten door naar statistieken te verwijzen. Een goat is een subjectief iets, statistieken kunnen hooguit ter ondersteuning dienen, niet het eindoordeel bepalen. Imho.

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 07-01-2022 17:30 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Grote verschil voor Russel ten opzichte van vorig jaar is dat elk puntje dat hij binnen wist te halen werd gezien als een prestatie omdat ze auto niet veel beter kon. Als hij op de grens reed over er over ging was het toch wel: 'jammer jongen, leuk geprobeerd maar helaas'.

Dat zal nu compleet anders zijn, hij zit nu in hét top team en zal moet laten zien wat hij waard is.

Ben benieuwd hoe hij met die druk weet om te gaan want het speelkwartiertje is nu voorbij. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Homeland schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:02:
pak je er dan andere statistieken bij dan is Hamilton al wel Schumacher voorbij.
Moet je wel naar de relatieve dingen kijken en niet absoluut. Aantal poles, overwinningen, podium finishes en weet ik wat is natuurlijk in een seizoen met 20+ races makkelijker te overtreffen dan in de tijd van bv Schumacher met maximaal iets van 18 races laat staan met 70 jaar terug toen ze maar 10 races of zo hadden. Dan moet je die aantallen ook afzetten tegen het aantal aangevangen events (waarbij een DNS, DNF, DSQ etc gewoon meetellen als aangevangen event).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Homeland schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Als Russel na 5 races 50punten voor ligt op Hamilton dan zal Hamilton waarschijnlijk gewoon aan de kant moeten en zal Russel op tactische momenten de voorkeur krijgen
Moeten en doen zijn nog wel twee verschillende dingen, ik verwacht in dit scenario flinke tantrums van Hamilton, dit jaar had hij ook flinke moeite met soms strategieën van z'n team volgen, laat staan als het gaat om een concurrent in het team

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 06:44

Blokker_1999

Full steam ahead

werphengel schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:34:
Grote verschil voor Russel ten opzichte van vorig jaar is dat elk puntje dat hij binnen wist te halen werd gezien als een prestatie omdat ze auto niet veel beter kon. Als hij op de grens reed over er over ging was het toch wel: 'jammer jongen, leuk geprobeerd maar helaas'.

Dat zal nu compleet anders zijn, hij zit nu in hét top team en zal moet laten zien wat hij waard is.

Ben benieuwd hoe hij met die druk weet om te gaan want het speelkwartiertje is nu voorbij. >:)
Het is nog maar de vraag of Mercedes het top team zal zijn...

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 06:44

Blokker_1999

Full steam ahead

tripel7 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Moeten en doen zijn nog wel twee verschillende dingen, ik verwacht in dit scenario flinke tantrums van Hamilton, dit jaar had hij ook flinke moeite met soms strategieën van z'n team volgen, laat staan als het gaat om een concurrent in het team
En hij had niet altijd ongelijk

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Blokker_1999 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:01:
[...]

En hij had niet altijd ongelijk
Andersom net zo goed. Turkije vertikt die te pitten als het team hem binnen roept, stopt daardoor te laat en na veel tijdsverlies, komt in de graining fase waar iedereen doorheen moest maar heeft daarna geen tijd om het goed te maken. Zelfde in Rusland waar het team hem herhaaldelijk binnen riep omdat er toch echt nog slechter weer aan kwam. Hamilton pit dan uiteindelijk wel "op tijd", maar dat had ook anders kunnen aflopen (met een overwinning voor Verstappen bv. Die gekke Engelsen komen superlatieven te kort voor Hamiltons "P20 naar P1" in Brazilië, maar dat was natuurlijk P10 naar P1, en Verstappens P20 naar P2 in Sochi krijgt geen aandacht).

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

naitsoezn schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Het is een discussie waar je toch nooit uit zult komen, maar Goat is imho iets absoluuts terwijl alle statistieken die je er tegenaan kunt gooien relatief zijn. Namelijk relatief tov de concurrentie waar je op dat moment mee te maken hebt. True, concurrentie die er niet is kun je ook niet verslaan, maar dat maakt imho dat je de discussie nooit zult kunnen beslechten door naar statistieken te verwijzen. Een goat is een subjectief iets, statistieken kunnen hooguit ter ondersteuning dienen, niet het eindoordeel bepalen. Imho.
GOAT is sowieso erg subjectief. Voor de een is het iemand die elke statistiek weet te breken met elke keer een dominante auto onder de kont, voor de ander is het de coureur die meerdere keren een team die niet kampioenwaardig was, kampioen te maken. Ik ben meer van de 2de optie en daarom zal ik Schumacher altijd meer als de GOAT zien tov Hamilton, die op 1-2 jaar na misschien altijd de dominante auto had. Lewis is daarmee niet een slechte coureur, verre van. Maar een Schumacher die met Benetton kampioen werd, wat niemand verwachtte en daarna een Ferrari WK maakte, nadat deze al meer dan 25 jaar geen titel meer gepakt had, dat zie ik toch als grotere prestaties dan met de beste auto feitelijk alleen je teammaat verslaan. Maar zoveel mensen zoveel meningen. Ik ga niet iemand overtuigen die een andere mening heeft en andersom. Ik respecteer andermans mening. En hoop dat mijn mening ook gerespecteerd wordt. (en ze beseffen dat ze ongelijk hebben }) )

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
De goat blijft een lastig verhaal. Zeker in de F1. Naast statistieken die ook lastig vergelijkbaar zijn (hoeveel races waren er in een jaar) ga ik vooral op mijn gevoel af en dan spelen ook zaken mee als hoe heb je je titels behaalt. Heb je daarvoor bijv. je concurrent (regelmatig) van de baan geramd ? Kreeg je een betere auto dan je teamgenoot etc. Misschien wat naief maar ik houd nu eenmaal van zoveel mogelijk fair play.

Gevoelsmatig is HAM het voor mij zeker niet maar Schumacher eigenlijk ook niet. Wie dan wel :? Vind het lastig, misschien moet je dan terug naar de tijden van Fangio ofzo maar ik weet weer te weinig van die era in de F1.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 08-01-2022 10:12 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik denk niet dat er van een GOAT sprake kan zijn. Senna was de beste van zijn tijd, Schumacher de beste van zijn generatie en Hamilton de beste rijder van het V6-hybride tijdperk. Maar om tussen die (en andere) periodes een vergelijking te trekken is onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Voor mij is een GOAT, iemand die uitdagingen niet uit de weg gaat. Iemand die heerst, verslagen wordt en terugkomt. Maar ook charisma heeft.
Voor mij persoonlijk is er een GOAT, en niet eens in de F1, Muhammad Ali.

Ieder tijdperk in de F1 heeft zijn heerser. Senna, Schumacher, Jim Clark, Fangio, Hamilton, Stewart,

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

naitsoezn schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Uiteindelijk komen we toch weer tot dezelfde conclusie dat de enige objectieve goat in de kinderboerderij staat en dat het verder subjectief is en iedereen zijn eigen mening heeft en al ingegraven is :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Waaj schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:51:
Ik denk niet dat er van een GOAT sprake kan zijn. Senna was de beste van zijn tijd, Schumacher de beste van zijn generatie en Hamilton de beste rijder van het V6-hybride tijdperk. Maar om tussen die (en andere) periodes een vergelijking te trekken is onmogelijk.
Noemen we Schumacher en Hamilton toch gewoon GOTT (Greatets Of This Time)?

Zullen de Duitsers het wel mee eens zijn :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:40
Greatest Of Their Time dan misschien beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Max = FGOAT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Waaj schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:51:
Ik begrijp wat je bedoelt en ben het er op zich niet mee oneens. Echter jij zegt de "beste" rijder van het V6 tijdperk. Maar dat is ook te bediscussieren. HIj is uiteraard wel de rijder met de meeste overwinningen en poles uit dit tijdperk. 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

F= Fake
Wat ze in UK zullen zeggen O-)

Laat mezelf wel uit

Acties:
  • +97 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 22:26
Om het weer eens over een ander 2022 onderwerp te hebben. Het 2022 seizoen kent vele regelwijzigingen en AMuS beschrijft in 5 artikelen wat deze allemaal inhouden aangevuld met foto's voor de details en uitleg. Hier alvast deel 1 en 2 in de vertaling en samenvatting.

Deel 1: voorvleugel en neus
  • Sinds 2009 is de voorvleugel net zo breed als de wagen zelf. De regelmakers hadden liever voor 2022 gezien dat de voorvleugel korter zou worden om schade bij aanrijdingen te beperken. Echter door de gewijzigde en grotere diffusor achter neemt daardoor de neerwaartse druk (downforce) massief toe. Om dit meer in balans te krijgen moest er meer vleugeloppervlak aan de voorkant blijven.
  • Wat ook sinds 2009 bestaat is de Y250 vortex (werverling). Het dankt zijn naam aan de ruimte tussen het neutrale gedeelte van de voorvleugel (gemeten vanaf de middenlijn van de wagen) tot aan het deel waar teams de voorvleugel mogen aanpassen, deze afstand is precies 250 millimeter.
  • In het begin wilden de aërodynamici deze toch wel belangrijke werveling snel bij de wagen vandaan hebben. Later bleek dat via de bargeboard deze luchtwerveling gericht naar de achterkant gebracht kon worden om zo deels de ondervloer af te dichten. Voor wagens met een hogere afstelling (rake) achter gaf dit extra neerwaartse druk (downforce).
  • De voorvleugel en neus worden aangepakt. Onderdelen zoals de cape vleugel en vleugels of vinnen zoals bij Ferrari aan de bovenkant van de neus die storende wervelingen rustiger maken en naar achteren brengen worden verboden. Ook mogen er geen gaten in de neus komen en daarmee wordt de S-duct ook verboden.
  • De nieuwe voorvleugel hangt niet meer recht onder de neus maar wordt direct verbonden met de neus. Voor het dynamische effect wordt de hoek van de voorvleugel aangepast van 11 naar 21 graden. Op het laagste punt hangt de voorvleugel nog 10 cm boven het asfalt, dat is 2,5 cm meer dan nu en is bedoeld om de vleugel minder gevoelig voor turbulentie te maken.
  • Het aantal elementen op de voorvleugel wordt teruggebracht van 5 naar 4 elementen. De geometrische vormen worden sterk gereguleerd zodat het volgen door een andere wagen niet negatief beïnvloedt wordt door het naar buiten duwen van de luchtstroom (dirty air).
  • Verder wijzigt dat de 2 onderste vleugelelementen moeten gefixeerd aan de neus gemonteerd zijn, alleen de bovenste 2 vleugelelementen mogen voor de balans aangepast worden. De verticale bevestigingen tussen de vleugelelementen zijn niet meer noodzakelijk.
  • De vorm van de endplate (uiteinden) aan de voorvleugel zijn niet langer rechthoekig meer maar krijgen een soort triangelvorm. Ook moeten ze van een speciale laminering voorzien worden zodat ze anders versplinteren bij een aanrijding, dit om schade aan banden te voorkomen. De endplates mogen alleen nog van een kleine vin voorzien worden zodat de de maximale spanwijdte van de voorvleugel op 2 meter komt. Het horizontale randje bij de endplate aan de buitenkant, de zogenaamnde footplate, komt te vervallen en wordt mogelijk vervangen door schleuven.
  • De neus verandert ook, de neus met de stompe bovenkant heeft plaatsgemaakt voor een soort eendensnavel vorm. De verwachting is dat de teams smallere neuzen zullen ontwikkelen en dan met name het deel wat naar de voovleugel loopt dan in vergelijking met het FOM demonstratie model.
  • De regels voor de neus laten relatief veel ruimte voor aanpassingen zoals de lengte. De aërodynamici zullen namelijk proberen zoveel mogelijk lucht onder de wagen te krijgen. Experts verwachten daarom dat de wagens met name aan het begin van het seizoen sterk van elkaar zullen afwijken dan de meer uniforme wagens van afgelopen seizoen.
https://www.auto-motor-un...ynamik-frontfluegel-nase/

Deel 2 - vooras en banden
  • De grote carbon luchthappers bij de voorbanden mogen niet meer in de huidige vorm. Slechts een gedeelte werd gebruikt voor het koelen van de remmen maar de rest van de luchtstroom werd via de banden doorgelaten en naar achteren geduwd om meer neerwaartse druk (downforce) te genereren.
  • Voor het koelen van de remmen moeten de luchthappers kleiner worden en minder gevoelig zijn voor luchtweerstand. De aangekondigde wieldoppen moeten gaan verhinderen dat de luchtstroom (dirty air) via de banden wordt doorgelaten.
  • Veel aërodynamische hulpmiddelen aan de vooras laat het regelement niet meer toe. Wat wel wordt toegestaan is een soort van vin of vleugel boven de voorbanden. De vin hangt deels boven het voorwiel en buigt naar boven af. Ze zijn bedoeld om de storende luchtwervelingen die bij de banden ontstaan meteen rustiger maken en niet naar buiten duwt waardoor er dirty air voor de achtervolger ontstaat. Dit is een standaard onderdeel daarmee identiek voor iedereen en dus geen speelveld voor de ingenieurs.
  • Pirelli geeft aan dat de nieuwe banden niet snel zullen oververhitten waardoor een coureur langer op de limiet kan rijden. Dit om het aantal gevechten op de baan te verhogen. De keerzijde is dan wel dat de banden niet snel zullen slijten, daardoor er minder pit stops zullen komen en minder strategie aan de pitmuur.
  • Niet alleen de strategen zullen minder werk krijgen ook de ingenieurs krijgen het wat makkelijker. De vlakkere 18 inch banden warmen van binnenuit niet meer zo sterk op in bochten of over curbstones. Dit maakt de aërodynamica meer stabiel ook in de windtunnel en CFD simulaties.
  • Velgen worden ook een standaard en dus bij iedereen identiek. Het experimenteren met legeringen en structuren in de velg om de warmte van de velg in de band te krijgen valt daarmee weg. BBS wordt de leverancier van de standaardvelgen.
  • De diameter van de oude 13 inch naar de nieuwe 18 inch gaat van 66 cm naar 72 cm. Het totale gewicht van de banden stijgt met bijna 14 kilo. De 2022 wagen wordt 43 kilo zwaarder en is daarmee lastiger te besturen in de langzamere bochten. Dit vraagt om aanpassing van de rijstijl van de coureurs, anders is de kans vrij groot dat we aan het begin van het seizoen coureurs gaan zien die van de baan schieten of rondjes gaan draaien. Na de 18 inch bandentest waren er enkele coureurs die ook over verminderd zicht klaagden door de grotere banden in langzamere bochten.
https://www.auto-motor-un...namik-vorderachse-raeder/

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 18:03

ricardo246

Life's what you make it!

Bedankt! Eindelijk weer eens inhoud *O* oOo *O*
The never ending GOAT discussie was ik wel een beetje zat :X

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Blijf het nog steeds jammer vinden dat de auto’s zo breed zijn. Die 1,8 meter was prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Sepp14 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:51:
[...]

F= Fake
Wat ze in UK zullen zeggen O-)

Laat mezelf wel uit
Future 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Forever :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

ricardo246 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:10:
[...]

Bedankt! Eindelijk weer eens inhoud *O* oOo *O*
The never ending GOAT discussie was ik wel een beetje zat :X
The GOAT is toch Clark

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Clarkson.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:06
Enorme inhoudelijke post over de vele regel wijzigingen van het volgende seizoen, uitgelegd in begrijpelijke taal. Maar toch nog even wat onzinnige woordspelingen over een onzinnig offtopic geleuter...

Kudo's voor @Chocoball voor alle enorme posts!
Pirelli geeft aan dat de nieuwe banden niet te snel zullen oververhitten waardoor een coureur langer op de limiet kan rijden. Dit om het aantal gevechten op de baan te verhogen. De keerzijde is dan wel dat de banden niet snel zullen slijten, daardoor minder pit stops zullen komen en minder strategie aan de pitmuur.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Vermoedelijk dat bandenslijtage niet zo'n rol gaat spelen dus. En dus zal onze bandenfluisteraar een van z'n voordeeltjes 'kwijtraken' ben ik bang.

Ik ben sowieso ontzettend benieuwd naar wat de teams allemaal verzinnen om meer performance uit de nieuwe regels te halen! Ik had ook even totaal gemist dat de velgen nu zijn gehomologeerd. Iedereen krijgt dus dezelfde velgen. Benieuwd of ze ze wel nog mogen laten spuiten zoals de Alpha Tauri dit jaar witte velgen had, dat stond die wagen toch bijzonder goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Aangezien er wieldoppen op de velgen komen en het grootste deel dus verstopt zit, heeft dat spuiten weinig toegevoegde waarde lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Ik vraag mij af hoeveel van die "vliegende schotels" wij te zien krijgen tijdens 'weel to weel' gevechten!
Volgens mij gaat die grap snel voorbij en zijn het halverwege het seizoen weer open velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik zie de schotels ook niet lang blijven :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:57
In '07, '08 en '09 heb ik anders vrij weinig "vliegende schotels" voorbij zien komen hoor.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
@Pyr0_ De nieuwe regels wekken de indruk dat de actie op de baan moet gebeuren en niet door allerlei trucjes (aërodynamica), in de pit straat (snelle pit stops) of aan de pit muur (strategie). Dus denkbaar dat ook banden minder invloed moeten krijgen. Er zijn wel andere bandenregels maar die doen weinig aan slijtage zoals minder bandwarmers, verlaagde termperatuur, regenbanden helemaal niet meer in de warmers en de verplichte Q2 bandenregel die verdwijnt.

Pirelli gaat nog wel experimenteren met minder bandensets, hergebruik van ongebruikte bandensets maar nog niks over eventueel doorontwikkelen mochten de banden inderdaad nauwelijks slijten.

Misschien gaan teams voor gekleurde wieldoppen? Mij zijn altijd de wieldoppen van Brawn GP in 2009 bijgebleven, die hadden een mooie gele fluor kleur. Overigens las ik in een ander artikel dat Ferrari de eerste was die in 1990 al met wieldoppen experimenteerde. Ze zijn uiteindelijk in 2010 verboden omdat ze als te duur werden beschouwd.

motorsport.com/f1/news/f1-tech-wheel-rim-covers-2022/7078251/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
Pyr0_ schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:33:

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Vermoedelijk dat bandenslijtage niet zo'n rol gaat spelen dus. En dus zal onze bandenfluisteraar een van z'n voordeeltjes 'kwijtraken' ben ik bang.
Tactisch zou je nu veel eerder een pitstop kunnen doen voor een hele vroege undercut en dan uitrijden met gevoel voor de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:05
Ingelogd schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Tactisch zou je nu veel eerder een pitstop kunnen doen voor een hele vroege undercut en dan uitrijden met gevoel voor de banden.
Als er minder slijtage is zal de undercut, zeker als je veel eerder pit, toch niet zo krachtig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Slurf1 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Als er minder slijtage is zal de undercut, zeker als je veel eerder pit, toch niet zo krachtig zijn?
Precies. Het wisselt sowieso per baan welke tactiek werkt en wat minder. En de banen waar de banden harder slijten zijn vaker de undercut circuits.. de langere banen zijn beter en banen met veel bochten waar je de tijd uit de banden haalt.
Op verse banden ben je dan veel sneller en kan je na je stop dat gat dicht rijden.
En we hebben het andersom ook gezien, dat een coureur voor een undercut ging maar dat de baan o.a ingerubberd was en de slijtage veel lager uitviel dan verwacht waardoor de undercut niet meer werkte.

[ Voor 7% gewijzigd door Vuvuzela op 09-01-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
Vuvuzela schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Precies. Het wisselt sowieso per baan welke tactiek werkt en wat minder. En de banen waar de banden harder slijten zijn vaker de undercut circuits.. de langere banen zijn ook beter. Op verse banden ben je veel sneller en kan je na je stop dat gat dicht rijden.
En we hebben het andersom ook gezien, dat een coureur voor een undercut ging maar dat de baan ingerubberd was en de slijtage veel lager uitviel dan verwacht waardoor de undercut niet meer werkte.
Maar als je sneller bent en er net niet voorbij komt dan heb je wel meer speling met de banden om eerder een wissel te doen.

Acties:
  • +61 Henk 'm!

• Chocoball
Na mijn grote post van gisteren blijkt deel 3 van AMuS ook al online te staan. Wederom in de vertaling en samenvatting.

Deel 3 - bargeboards en sidepods
  • Niet alleen bij de neus zijn aërodynamische elementen niet meer toegestaan ook tussen de voor- en achteras zijn bijna geen elemementen meer toegestaan die uitsteken. Daaronder vallen in ieder geval alle elementen zoals vinnen, flapjes, randjes, lamellen en boomerangelementen bij de bargeboard.
  • Er is echter 1 uitzondering die nog wat speelruimte voor de aërodynamici overlaat, de bevestiging van de buitenspiegels. Volgens de nieuwe regels mogen buitenspiegels tussen 2 vinnen opgehangen worden aan de bovenkant van de sidepod of aan de voorkant bij de luchtinlaat gemonteerd zijn. Ook aan de behuizing van spiegels kan nog het nodige gesleuteld worden om de luchtstroom te beïnvloeden.
  • Ook blijft de vin aan de bovenkant van het bodywork blijft toegestaan zodat er voldoende ruimte blijft voor het startnummer van de wagen en dat deze leesbaar is. Andere aërodynamische elementen zijn niet toegestaan.
  • De verwachting is dat de vorm van de side pods en het bodywork bij de motor niet meteen sterk zullen wijzigen. Alle bekledingsdelen moeten namelijk voldoen aan speciale radius (straal) specificiaties. Het complete bodywork van de wagen is namelijk opgedeeld in meerdere zogenaamde legality boxes, die de limiet aangeven binnen CAD programmatuur. Er is meer vrijheid voor de ingenieurs bij de positie en de vorm van de luchtinlaten. Experts verwachten hier wel zichtbare verschillen bij de wagens te zullen zien.
  • Wat betreft koeling mag er nog meer volgens de nieuwe regels. Halverwege de achterkant mogen er openingen komen waardoor de hitte van de luchtkoeler (intercooler) eerder naar buiten kan. Bij de huidige wagens kan de hitte alleen door de grote opening aan de achterkant naar buiten. Door de nieuwe openingen kan de bekleding nog strakker om de uitlaat. Het cola fles figuur kan daarmee nog extremer en moet ervoor zorgen dat de schadelijke turbulentie rond de wagen wordt verminderd.
  • De verwachting is dat bij de testdagen de teams nog op safe zullen spelen wat betreft de koeling om geen risico's met de betrouwbaarheid te krijgen. Mogelijk dat verder in het seizoen de bekleding steeds strakker om de motor komt te zitten omdat het ook een positieve werking op de luchtweerstand heeft.
https://www.auto-motor-un...bargeboards-seitenkasten/

Deel 1: voorvleugel en neus & Deel 2 - vooras en banden
Chocoball in "[F1] Seizoen 2022"

Acties:
  • +54 Henk 'm!

• Chocoball
Het 4e deel bij AMuS gaat over de regelwijzigingen bij de ondervloer en diffuser.

Deel 4: ondervloer en diffuser
  • Het meest interessante deel van de nieuwe 2022 wagens waar de f1 teams het grootste deel van hun tijd aan gespendeerd hebben zit helaas verstopt namelijk de ondervloer.
  • Na 38 jaar wordt de vlakke bodem voor het eerst vervangen door 2 gescheiden tunnels die beginnen aan de voorkant bij de sidepods en tot aan achterkant bij de diffuser doorlopen.
  • Deze tunnels zorgen straks voor het grootste deel van de gezamenlijke neerwaartse druk (downforce) en dat met beduidend minder luchtweerstand dan bij de vleugels via de bovenkant het geval was. Bijkomend voordeel is dat de downforce niet meer zo afhankelijk is van schone lucht en daarme kan er veel dichter op de voorganger gereden worden.
  • Vlak voor de sidepod zijn tot 4 tunnels ookwel vortex generatoren toegestaan. Dit zijn verticale vinnen die een kunstmatige werveling genereren en vervolgens wordt deze luchtstroom door de tunnel versterkt. Dit wordt ook het Venturi effect genoemd en zorgt ervoor dat de wagen naar het asfalt toe gezogen wordt.
  • Het is een zeer gevoelig gebied waar de aërodynamici veel ontwikkeltijd in zullen moeten stoppen. Het regelement is over dit onderwerp bijzonder gecompliceerd en biedt weinig speelruimte. De verschillen per team zullen voor de techniek fans nauwelijks zichtbaar zijn omdat het zich allemaal onder de wagen afspeelt.
  • De vormgeving van de tunnels onder de wagen is beperkt, vooral belangrijk is dat er geen lucht uit de tunnels kan ontsnappen of van buitenaf kan binnendringen.
  • Aan de voorkant zijn de vinnen van de tunnels groter en worden ze naar mate ze naar achteren lopen steeks vlakker om de lucht onder de wagen te verzegelen. Aanvullend is voor het verzegelen van de lucht toegestaan om kleine vinnen aan de voorkant aan te brengen. Bij de difusser komt de lucht weer omhoog en omdat de lucht zich weer kan expanderen zorgt dat voor een aanzuigend effect wat weer meer downforce genereerd.
  • Tussen de tunnels zit de welbekende plank, die niet van hout is maar van een composietmateriaal. De plank moet nog steeds 10 mm dik zijn en door de tunnels aan de voorkant niet meer rechthoekig maar lopen de zijkanten meer in een punt naar elkaar toe.
  • Nieuwsgierige blikken en foto's onder de wagen zullen nog minder gewenst worden dus het is afwachten wie als eerste team straks wordt weggetakeld. (@metallicattim misschien een leuke F1 pool vraag?)
  • De diffuser wordt ook aangepast, deze mag nog maar 75 cm breed zijn, voorheen was dit horizontaal gezien nog 105 cm wat bijna de complete lengte tussen de 2 achterwielen was.
  • De lucht mag alleen nog maar opwaarts eruit komen en niet meer direct naar achteren. De rand mag tot 31 cm uitsteken waar het voorheen 17,5 cm was. Dit wederom ter voorkoming van schadelijk turbulentie achter de wagen.
  • Aangezien de ondervloer de hoofdrol speelt in het produceren van downforce en het regelement beperkt is heeft Pat Symonds (FOM) de vrees dat de teams de limieten van buigzame onderdelen gaan opzoeken. Het wordt oppassen met bepaalde trucs zoals vleugelprofielen onder de wagen en de diffuser omdat er veel winst op de rondetijd te halen valt.
  • Ook diffuser stall, waarbij de luchtweerstand door hoge snelheiden gereduceerd wordt (Mercedes achterkant, einde seizoen 2021), wordt mogelijk een thema. Discussie over de legaliteit van bepaalde innovaties zal ook in de toekomst zeker blijven.
https://www.auto-motor-un...amik-unterboden-diffusor/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alesandro_46
Werk in uitvoering op Spa Francorchamps:
Afbeeldingslocatie: https://www.racesport.nl/circuit-spa-franchorchamps-werk-in-uitvoering/22-12-2021_logo_01_copie/
Meer foto's van de verbouwing zijn te zien op een, voor vierwielfanaten minder bekende site:
racesport

Op dit moment lijkt het op een willekeurige "zandbakbaan". ;)

Edit: dit doet dan wel weer pijn:
De run-off bij de Source bocht wordt vergroot om de baanveiligheid te vergroten en er wordt een grindbak aangelegd. De 24h tribune zal, als tweede stap, vervangen worden door een nieuwe modernere tribune, die beter geïntegreerd is binnen de omgeving.
Hoezo past het voormalige huis niet goed in de omgeving...?

[ Voor 30% gewijzigd door alesandro_46 op 10-01-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
Chocoball schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:27:
Het 4e deel bij AMuS gaat over de regelwijzigingen bij de ondervloer en diffuser.

Deel 4: ondervloer en diffuser
...
  • Nieuwsgierige blikken en foto's onder de wagen zullen nog minder gewenst worden dus het is afwachten wie als eerste team straks wordt weggetakeld.
...
Volgens sommigen heeft het toch geen nut om te weten wat je tegenstander doet qua aero dus dat is geen punt. En doeken over een auto voor het takelen is toch enkel maar om schade te beperken :Y)
  • ...
  • Ook diffuser stall, waarbij de luchtweerstand door hoge snelheiden gereduceerd wordt (Mercedes achterkant, einde seizoen 2021), wordt mogelijk een thema. Discussie over de legaliteit van bepaalde innovaties zal ook in de toekomst zeker blijven.
...
Alle wagens evolueren naar een low rake afstelling dus de inzakkende achterkant zal zeker een puntje worden. Mercedes heeft er maanden over gedaan om de "sweet spot" te vinden. Hopelijk gaan andere teams geen te grote risico's nemen om onmiddellijk bij de les te zijn.
alesandro_46 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:18:
Werk in uitvoering op Spa Francorchamps:
[Afbeelding]
Meer foto's van de verbouwing zijn te zien op een, voor vierwielfanaten minder bekende site:
racesport

Op dit moment lijkt het op een willekeurige "zandbakbaan". ;)

Edit: dit doet dan wel weer pijn:

[...]

Hoezo past het voormalige huis niet goed in de omgeving...?
Ben toch ook wel benieuwd hoe het er gaat uitzien. Voor zover ik kan lezen, blijft het circuit zelf ongewijzigd dus dat is toch al iets. Bruxelles vond ik altijd de vervelendste bocht op het circuit maar die blijft dus ook zoals ie was. Wel komt er een grotere grindbak wat ik niet helemaal begrijp. Heb daar eigenlijk nog nooit een wagen/motor echt rechtdoor zien gaan aangezien het eigenlijk maar een kort stukje is vanaf de vorige bocht.

Begrijp enkel niet waarom je over dat huis begint. Daar wordt toch nergens over gesproken en er is dus niemand die zegt dat het niet paste in de omgeving. Of begrijp ik je verkeerd. De nieuwe tribune zal beter in de omgeving passen omdat ie tegen de helling gebouwd wordt. En niet zomaar ergens neergegooid zoals de oude tribune

Een deel van het asfalt is nog maar opnieuw gedaan na de overstromingen van vorig jaar. Ben benieuwd wat voor staat dat zal zijn na de werken, met alle werktuig dat erover gepasseerd is. Hoewel een stukje herasfalteren nog wel zal meevallen qua kost in verhouding met de totale werken

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alesandro_46
Kenhas schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:58:
[knip]

Ben toch ook wel benieuwd hoe het er gaat uitzien. Voor zover ik kan lezen, blijft het circuit zelf ongewijzigd dus dat is toch al iets. Bruxelles vond ik altijd de vervelendste bocht op het circuit maar die blijft dus ook zoals ie was. Wel komt er een grotere grindbak wat ik niet helemaal begrijp. Heb daar eigenlijk nog nooit een wagen/motor echt rechtdoor zien gaan aangezien het eigenlijk maar een kort stukje is vanaf de vorige bocht.

Begrijp enkel niet waarom je over dat huis begint. Daar wordt toch nergens over gesproken en er is dus niemand die zegt dat het niet paste in de omgeving. Of begrijp ik je verkeerd. De nieuwe tribune zal beter in de omgeving passen omdat ie tegen de helling gebouwd wordt. En niet zomaar ergens neergegooid zoals de oude tribune

Een deel van het asfalt is nog maar opnieuw gedaan na de overstromingen van vorig jaar. Ben benieuwd wat voor staat dat zal zijn na de werken, met alle werktuig dat erover gepasseerd is. Hoewel een stukje herasfalteren nog wel zal meevallen qua kost in verhouding met de totale werken
Het circuit blijft niet ongewijzigd, de uitloop nabij Raidillon wordt aangepast. Dit om te voorkomen dat auto's die de muur in gaan terug in het pad van aankomende auto's komt (zoals in het verleden met Hubert en recenter in de Formule W is gebeurd).

Betreft het huis doel ik op die in onderstaande afbeelding. Hiervan staan er nog eeer in de omgeving en ik vond dit er altijd wel iconisch uit zien.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/h27vevh7n4j01.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=4bf8bce2858c3c523144717c0634a2c494f2aac3
p.s.: aangezien we in de winter zitten een toepasselijke afbeelding gekozen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 18:34
Dat huis was één van de eerste dingen die ze afbraken een paar maanden terug.
Het werd tijdens een F1 weekend gebruikt voor VIPS en links erlangs staat dan een tijdelijke tribune.
Nu komt er een nieuwe tribune met aan de onderkant VIP boxen.
Ik vind het wel een verbetering. Er is gelukkig nog genoeg over in de omgeving wat het circuit zo mooi maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
Ik was lastige vragen aan het stellen over waarom je terug gaat naar pull-rod front steering voor 2022 op twitter:

Vond ook dit op Reddit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOvoQLr4as6jNgvyHp9LsJKdIME=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FZYL33Mzj6twGec3JFyVjRdq.png?f=user_large

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
alesandro_46 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Het circuit blijft niet ongewijzigd, de uitloop nabij Raidillon wordt aangepast. Dit om te voorkomen dat auto's die de muur in gaan terug in het pad van aankomende auto's komt (zoals in het verleden met Hubert en recenter in de Formule W is gebeurd).

Betreft het huis doel ik op die in onderstaande afbeelding. Hiervan staan er nog eeer in de omgeving en ik vond dit er altijd wel iconisch uit zien.
[Afbeelding]
p.s.: aangezien we in de winter zitten een toepasselijke afbeelding gekozen. ;)
Met het circuit ongewijzigd bedoel ik het circuit zelf. Het stuk tussen de witte lijnen waar je (in principe) op moet blijven ;) Denk dat er aan dat stuk niets wijzigt

Het huis ken ik maar al te goed. Het is één van de vroegere eigenaars die ons altijd voert naar het circuit tijdens het weekend. Altijd plezant om door te rijden met een bewonerskaart tot aan zijn woning en hij ons dan afzetten op 20 meter van de ingang, terwijl we, in het voorbij rijden, honderden mensen te voet hebben zien zwoegen ;)
Het paste dan wel in de omgeving maar handig was het niet voor uitbreiding van tribunes. Ik dacht met je uitspraak dat je bedoelde dat er iemand gezegd had dat die woning niet paste in de omgeving. Verkeerd begrepen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Kenhas schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Met het circuit ongewijzigd bedoel ik het circuit zelf. Het stuk tussen de witte lijnen waar je (in principe) op moet blijven ;) Denk dat er aan dat stuk niets wijzigt

Het huis ken ik maar al te goed. Het is één van de vroegere eigenaars die ons altijd voert naar het circuit tijdens het weekend. Altijd plezant om door te rijden met een bewonerskaart tot aan zijn woning en hij ons dan afzetten op 20 meter van de ingang, terwijl we, in het voorbij rijden, honderden mensen te voet hebben zien zwoegen ;)
Het paste dan wel in de omgeving maar handig was het niet voor uitbreiding van tribunes. Ik dacht met je uitspraak dat je bedoelde dat er iemand gezegd had dat die woning niet paste in de omgeving. Verkeerd begrepen
Het stuk tussen de witte lijnen blijft volgens mij ook ongewijzigd. :)

Mooie annekdote betreft het huis. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 14-09 17:57

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Jos Verstappen als analist bij viaplay.

https://www.ad.nl/formule...s-wordt-analist~a7f07f1e/

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Om het een beetje leven te houden;

Pagina: 1 ... 7 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics