[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.995 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:32

pro_6or

amateur_60r

Tomcatter_31 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:26:
[...]

Blijf opmerkelijk vinden hoe mensen hun best doen om te overtuigen dat Bottas wel wingman van Hamilton was, maar dat Perez dat niet zou zijn bij Max. Alsof de situatie bij Red Bull veel beter is. De situatie is gewoon hetzelfde. Max is degene die voor de titel gaat binnen dat team en hij is in strijd met Leclerc dit seizoen. Ik ben ook overtuigd (mijn mening) dat als die Ferrari er niet tussen had gezeten in Monaco, dat Perez gewoon aan de kant had gemoeten voor Max. Max is nu het lieverdje in het team en ook de betere coureur, dus zetten ze hun geld op hem. Vroeger was Vettel het lieverdje en kreeg hij de voorkeur. Red Bull heeft al heel lang voorkeur voor 1 rijder in het team. Maar als Mercedes het doet is het uit den boze en wordt er wingman geroepen en als RB het doet gaan mensen in de verdediging dat het daar echt heel anders is....ok, sure.... :D
Ik blijf het juist gek vinden dat mensen zich in bochten wringen om termen als lieverdje te kunnen verwerken terwijl ze zelf ook onderkennen dat Max de betere coureur is. Geeft aan hoe je er in staat.

Zelf houd ik een naar gevoel over aan de hele media campagne die gestart is, het geradio tijdens Spanje en de rode vlag in Monaco. Nu dan Baku voor de deur. Krijgen we weer Ricciardo achtige Calimero verhalen en gaat redbull juist NIET zoals Mercedes inderdaad wel deed gewoon vol de kaarten op Max zetten.

Want dat is de titel cadeau doen aan Leclerc. Ferrari had in dat jaar met Vettel en leclerc haar prioriteiten ook niet duidelijk.

Baku is een circuit waar je na elke rode vlag (veld weer in elkaar) weer in de slipstream komt op dat enorme rechte stuk. Zie daar dan maar weer eens uit te komen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
siggy schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Mwoa, wel met een groot onderscheid, bij Merc wist je sinds Rosberg dat er heel veel moest gebeuren wilde Hamilton niet kampioen worden vanaf race 1. Als er dan nog team orders zijn, mja, dan ben je geen wingman meer, maar een voetenmatje. Je zag ook bij Bottas vorig jaar dat ie er geen bok meer in had. Beetje falicante mismanagement van Mr. supermanager Wolff himself.
Ja, dat klopt. Iedereen wist dat Bottas niet van zelfde kaliber was als Rosberg en Mercedes op die manier probeerde een nieuwe Hamilton-Rosberg strijd te voorkomen. Op papier waren ze gelijk, alleen in de praktijk wisten ze dat Bottas het Hamilton minder moeilijk ging maken dan Rosberg.
Perez is de duidelijke nummer 2, daar niet van, de vraag is in hoeverre dat Perez zelf ook vindt. Als we straks 6 races verder zijn en Max wint er 4 van en Perez niks, dan lijkt het me logisch dat hij Max blijft helpen waar kan. En als hij voorop ligt met een Ferrari als 2e en dan pas Max, dan is het logisch dat hij wint.
Klopt, maar dat is dus zelfde als het bij Mercedes was in zekere zin. Bottas 2.0 mocht voor de titel gaan en won dat seizoen in begin ook paar races. Alleen vervolgens won Hamilton er een hele reeks en raakte Bottas achterop. En op die manier kwam Bottas dus ook telkens in de winman rol terecht, net als Perez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
siggy schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:25:
[...]

Ja ach, Perez heeft een dnf minder, hij zit er qua punten gewoon goed bij. Maar wel met de kanttekeningen van de DNF van Max én dat Sainz compleet ondermaats presteerd. Red Bull en Ferrari zijn mijlenver voor op de rest van het veld, dus minimaal P4 om te beginnen. Maar hij doet het gewoon prima 3 maal een 2e plaats en een win. Kun je nog als goedmakertje zien voor Jeddah, waar hij weinig fout deed.

Hij past prima bij deze generatie auto's blijkbaar, wat grappig is dat hij voorheen niet meer dan een sub-topper was in een mid-field auto. Hij is zeker geen titelkandidaat tenzij Max nog meer dnf's aan elkaar rijgt. Het lijkt er meer op dat Max wat meer moeite heeft in de kwalificatie met deze auto's, maar in de races zit ie, met uitzondering van Jeddah, er met gemak ver vandaan.

Het enige probleem zou wellicht kunnen worden als Perez gaat denken dat ie een kans heeft en daardoor ineens Max in de weg gaat rijden ipv te helpen. Ferrari zal zeker sterk terugkomen.
Het is mij in elk geval opgevallen dat de toppers van de vorige generatie auto's er met deze generatie moeite heeft.
Hamilton is niet vooruit te branden, Max heeft zelf ook wat moeite en laten wij Ricciardo er eens bijhalen.
Deze laatste weet echt niet meer hoe hij voet aan de grond, of liever gezegd, zijn banden op de weg weet te krijgen.
Russel is gewend om met draken van auto's te rijden dus hij heeft geen enkele moeite en dat geld voor Perez denk ik ook wel.
Neem Vettel, die komt ook geen streep verder en ga zo maar door.
De oude garde heeft (nu nog) moeite met dit concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

murphydrz schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:04:
[...]

Jonkie Perez ?

Hij komt natuurlijk wel uit mindere teams, maar zullen die dan ook zoveel moeilijker zijn geweest om te rijden?
De RB van vorig jaar was toch ook lastig?

[ Voor 29% gewijzigd door hjs op 02-06-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Moah, goed punt.. Daar gaat mijn theorie... Alonso kan ook prima sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
pro_6or schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:52:
[...]

Ik blijf het juist gek vinden dat mensen zich in bochten wringen om termen als lieverdje te kunnen verwerken terwijl ze zelf ook onderkennen dat Max de betere coureur is. Geeft aan hoe je er in staat.

Zelf houd ik een naar gevoel over aan de hele media campagne die gestart is, het geradio tijdens Spanje en de rode vlag in Monaco. Nu dan Baku voor de deur. Krijgen we weer Ricciardo achtige Calimero verhalen en gaat redbull juist NIET zoals Mercedes inderdaad wel deed gewoon vol de kaarten op Max zetten.

Want dat is de titel cadeau doen aan Leclerc. Ferrari had in dat jaar met Vettel en leclerc haar prioriteiten ook niet duidelijk.

Baku is een circuit waar je na elke rode vlag (veld weer in elkaar) weer in de slipstream komt op dat enorme rechte stuk. Zie daar dan maar weer eens uit te komen.
Max is ook de betere coureur, net als dat Hamilton de betere was tov Bottas. En dat Max lieverdje is, is wel duidelijk. RB heeft afgelopen jaren meermaals openlijk in de pers geroepen dat ze met Verstappen het kampioenschap wilde gaan halen.

Bottas mocht ook voor eigen succes gaan bij Mercedes. Alleen plaatste hij zichzelf vaak al vrij vroeg buitenspel doordat hij ver achter kwam te liggen in de punten, dus dan kiest Mercedes er voor om voor Hamilton te gaan en wordt Bottas wingman. Maar als ik jouw verhaal zo lees, ben je het dus ook eens dat ze dat gedaan hebben. Ik ga er zelf ook vanuit dat Red Bull echt wel hetzelfde gaat doen. In Barcelona gebeurde dat in feite al. En in Monaco zouden ze dat naar mijn mening nogmaals ook gedaan hebben als die Ferrari er niet tussen gezeten had.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Max heeft zelf ook wat moeite en laten wij Ricciardo er eens bijhalen.
Mwah. Zonder de 2 DNF's door brandstofpomp problemen, had VER zich ongeveer al kunnen opmaken voor zijn kampioenschap. Monaco quali had ie het even lastig, maar voor de rest heb ik nog geen echte problemen gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
[...]

Het is mij in elk geval opgevallen dat de toppers van de vorige generatie auto's er met deze generatie moeite heeft.
Hamilton is niet vooruit te branden, Max heeft zelf ook wat moeite en laten wij Ricciardo er eens bijhalen.
Deze laatste weet echt niet meer hoe hij voet aan de grond, of liever gezegd, zijn banden op de weg weet te krijgen.
Russel is gewend om met draken van auto's te rijden dus hij heeft geen enkele moeite en dat geld voor Perez denk ik ook wel.
mwah, Ricciardo en Vettel deden het in de vorige generatie auto's (vorig seizoen) ook al niet meer geweldig. Max en Hamilton lijken idd nog zoekende te zijn. Maar niet vooruit te branden valt ook wel mee. Max is nog steeds sneller dan Perez, hoewel Perez wel dichterbij gekomen is. Ham heeft zeker geen goed seizoen, maar zit vaak nog wel in de buurt van Russell. Is meer Safety car geweest waardoor hij paar keer pecht had en weer achter Russell terecht kwam.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomcatter_31 op 02-06-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Las ergens dat Alonso met pijn in zijn arm rijdt en dat er geen operatie mogelijk is.

Zou die straks gedwongen moeten stoppen?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]

Max moeite? Alleen in Monaco fp/q en dat is sowieso een raar circuit.

De rest is gewoon oud aan het worden. Niet meer jong genoeg om makkelijk aan te passen aan veranderende omstandigheden. Een beetje als Sjinkie Knegt, die is ook nog wel snel genoeg maar probeert alles op de oude manier te doen terwijl de regels veranderd zijn.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Tomcatter_31 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:09:
[...]

Max is ook de betere coureur, net als dat Hamilton de betere was tov Bottas. En dat Max lieverdje is, is wel duidelijk. RB heeft afgelopen jaren meermaals openlijk in de pers geroepen dat ze met Verstappen het kampioenschap wilde gaan halen.

Bottas mocht ook voor eigen succes gaan bij Mercedes. Alleen plaatste hij zichzelf vaak al vrij vroeg buitenspel doordat hij ver achter kwam te liggen in de punten, dus dan kiest Mercedes er voor om voor Hamilton te gaan en wordt Bottas wingman. Maar als ik jouw verhaal zo lees, ben je het dus ook eens dat ze dat gedaan hebben. Ik ga er zelf ook vanuit dat Red Bull echt wel hetzelfde gaat doen. In Barcelona gebeurde dat in feite al. En in Monaco zouden ze dat naar mijn mening nogmaals ook gedaan hebben als die Ferrari er niet tussen gezeten had.
Ik vind het niet nodig om zulke kleinerende termen te gebruiken voor iemand die zo goed is.

Spanje was Max veel en veel sneller, zowel in qualy als in de race. Hij zat bovendien op een andere strategie (met een kapotte DRS toe). Dat zijn niet de momenten om onderling te gaan vechten.

Tot nu toe heeft Max zelfs bij een andere strategie bijna nooit achter Perez gezeten.

Dit seizoen zit Perez wel dichterbij maar ik zou het enorm dom vinden als redbull dan zou gaan laten vechten op momenten als Spanje (zou dat onverhoopt nog eens mogen gebeuren).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

PWM schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:11:
[...]

Mwah. Zonder de 2 DNF's door brandstofpomp problemen, had VER zich ongeveer al kunnen opmaken voor zijn kampioenschap. Monaco quali had ie het even lastig, maar voor de rest heb ik nog geen echte problemen gezien.
4 honderdste in de banker lap. 3 tienden voor in de laatste hotlap. Rode vlag.

Want degene die goed bezig is crasht. Als Max was gecrasht terwijl de rest flink aan het verbeteren was hadden ze dat dan ook als goed bestempeld?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
albino71 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:14:
Las ergens dat Alonso met pijn in zijn arm rijdt en dat er geen operatie mogelijk is.

Zou die straks gedwongen moeten stoppen?
Hoorde ook al zoiets. Staat oa hier iets over;
https://www.reuters.com/l...stralia-crash-2022-05-31/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:34
Operatie is niet noodzakelijk maar lange periode van rust nodig om te genezen en dat heeft hij niet.
[It's] bones, ligaments, tendons, everything is a mess at the moment."

Alonso has been told that he cannot have surgery on the injury and that only time will heal his wounds.

He continued: "I need two or three months and there is no surgery, nothing you can do. Just rest. Unfortunately, every two weeks I have to drive, so I try to rest at home but it will take a few months."
https://racingnews365.com...-will-take-months-to-heal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Enorm jammer dat ze niet effe Piastri in die auto zetten...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:11

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Chocoball schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:24:
Operatie is niet noodzakelijk maar lange periode van rust nodig om te genezen en dat heeft hij niet.

[...]

https://racingnews365.com...-will-take-months-to-heal
"Put up or shut up" verhaal denk ik dan.. Wat betreft punten bungelt Alonso in de achterhoede dus pak dan even je rust en laat iemand anders rijden. Of stop er helemaal mee, je lichaam moet nog wat jaartjes mee.

Ook zo'n lekkere dijenkletser uit datzelfde artikel:
It left him in the tyre barrier, injured, and having failed to complete a lap that timing data shows could have potentially put him on the front row for the race.
Ik kan zo'n F1 auto ook wel met 200 de bandenstapel in janken en dan zeggen dat het er in het begin goed uit zag :')

Wat betreft Perez. Leuk dat ie de jaarlijkse optocht heeft gewonnen mede dankzij de domme strategische keuzes van Ferrari en het snelle handelen van RBR. Maar het zegt nog steeds erg weinig. Laat hem nou eerst maar eens de komende 5 races binnen die 3 tienden van Verstappen blijven. Dan mag je terecht dingen als "we need to talk" roepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
Pendaco schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:24:
[...]

"Put up or shut up" verhaal denk ik dan.. Wat betreft punten bungelt Alonso in de achterhoede dus pak dan even je rust en laat iemand anders rijden. Of stop er helemaal mee, je lichaam moet nog wat jaartjes mee.

Ook zo'n lekkere dijenkletser uit datzelfde artikel:

[...]

Ik kan zo'n F1 auto ook wel met 200 de bandenstapel in janken en dan zeggen dat het er in het begin goed uit zag :')

Wat betreft Perez. Leuk dat ie de jaarlijkse optocht heeft gewonnen mede dankzij de domme strategische keuzes van Ferrari en het snelle handelen van RBR. Maar het zegt nog steeds erg weinig. Laat hem nou eerst maar eens de komende 5 races binnen die 3 tienden van Verstappen blijven. Dan mag je terecht dingen als "we need to talk" roepen.
Geheel mee eens, maar jouw pleidooi had iets vriendelijker gekund.

Overigens even ter zijde, wij zouden de 200 niet eens halen in een F1 auto. Tegen de tijd dat de auto bij die snelheid is aangekomen liggen onze ingewanden in willekeurige volgorde in ons lichaam.. :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:10

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik begrijp waarom we de moeite nemen deze hele discussie mee te voeren:
Max heeft veel meer p1s dit jaar dan Checo en staat bovenaan in het kampioenschap.
Dan heb je geen moeite met de auto, en hoef je niet de nummer 1 van je team te zijn - dan ben je dat.

De britten zijn altijd bezig aan de stoelpoten van iedereen die niet uit de UK komt te zagen, laten we ze hier dat plezier nou niet gunnen zodat Max rustig mee kan leechen...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
pjottum schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:33:

De britten zijn altijd bezig aan de stoelpoten van iedereen die niet uit de UK komt te zagen, laten we ze hier dat plezier nou niet gunnen zodat Max rustig mee kan leechen...
Dit dus!
Dat eiland hadden wij vroeger nog verder naar het noorden moeten laten afdrijven..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Max heeft veel meer p1s dit jaar dan Checo en staat bovenaan in het kampioenschap.
Dan heb je geen moeite met de auto, en hoef je niet de nummer 1 van je team te zijn - dan ben je dat.

De afgelopen jaren was het zeer duidelijk mensen, en nu doen we ineens of het allemaal niet eerlijk is.

1. De leider in het WDC word je alleen door een superieure auto en een waardeloze team genoot.
2. Je word alleen WDC als je teamgenoot in dienst van jou rijd, anders had hij zelf met deze superieure auto je zo maar van het WDC kunnen houden.
3. Bij FER en MER zitten de echte talenten, een veel zwakkere auto waar ze wel af en toe pole mee pakken en aardig goed mee komen. Pure race skills hebben ze daar om het gebrek van die waardeloze auto te compenseren.
4. Laten we nu niet net doen of Max ineens WDC word omdat hij goed is, als je alles wint ligt het immers aan de auto, en niet aan de coureur! Daar waren we het jaren lang allemaal over eens!

....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

BasvanS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:20:
[...]

De afgelopen jaren was het zeer duidelijk mensen, en nu doen we ineens of het allemaal niet eerlijk is.

1. De leider in het WDC word je alleen door een superieure auto en een waardeloze team genoot.
2. Je word alleen WDC als je teamgenoot in dienst van jou rijd, anders had hij zelf met deze superieure auto je zo maar van het WDC kunnen houden.
3. Bij FER en MER zitten de echte talenten, een veel zwakkere auto waar ze wel af en toe pole mee pakken en aardig goed mee komen. Pure race skills hebben ze daar om het gebrek van die waardeloze auto te compenseren.
4. Laten we nu niet net doen of Max ineens WDC word omdat hij goed is, als je alles wint ligt het immers aan de auto, en niet aan de coureur! Daar waren we het jaren lang allemaal over eens!

....
Als je mij in de beste auto zet word ik toch echt geen WDC, dus de coureur moet ook goed zijn ;).

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

....
Alleen is VER WDC geworden in een inferieure auto vorig jaar t.a.v. MERC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
LZ86 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:54:
[...]

Alleen is VER WDC geworden in een inferieure auto vorig jaar t.a.v. MERC.
Dat was de eerste! HAM was bij zijn eerste WDC ook gewoon goed, daarna was het de wagen..

Zie nu, de geschiedenis herhaald zich!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Pendaco schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:24:
Dat ligt niet in het karakter van Alonso. Volgens mij zou die gozer z'n arm geven om maar geen race te hoeven missen.
Dat klopt, maar Alonso was wel iets verder dan het begin en het zag er inderdaad heel goed uit. NIet dat ik denk dat hij echt pole gepakt zou hebben, maar hij was wel snel.
Wat betreft Perez. Leuk dat ie de jaarlijkse optocht heeft gewonnen mede dankzij de domme strategische keuzes van Ferrari en het snelle handelen van RBR. Maar het zegt nog steeds erg weinig.
Inderdaad, maar het bevestigd wel dat hij een goed seizoen heeft.
Laat hem nou eerst maar eens de komende 5 races binnen die 3 tienden van Verstappen blijven. Dan mag je terecht dingen als "we need to talk" roepen.
Ik vraag me de laatste tijd af wat er in z'n contract staat over de relatie met Verstappen. Als ik moet raden hebben ze afgesproken dat Perez zich in het eerste jaar helemaal ten dienste van Verstappen zou stellen en dan in het tweede jaar, nu, gelijk mag racen. Dan snap ik dat hij zich oneerlijk behandeld voelde.

Ook vraag ik me af of het toeval is dat Perez net nu een nieuw contract heeft gesloten en of die 'we need to talk' opmerking daar iets mee te maken had, want op dat moment zat hij (of z'n agent) natuurlijk aan het einde van de onderhandelingen over dat nieuwe contract. Is dat misschien twee jaar verlenging op voorwaarde dat hij z'n eigen seizoen nog een keer opoffert om Verstappen te helpen nu Ferrari zo sterk is?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ah, Ferrari heeft een veel zwakkere auto. Wel gek dan dat Leclerc dit seizoen zoveel poles heeft behaald en al verschillende overwinningen (die twee races waarin Verstappen uitviel was Verstappen ook kansloos tweede, en Spanje was Ferrari op het oog ook sneller). Daarnaast zeggen de kenners dat de Ferrari de betere auto is maar Red Bull sneller op de rechte stukken. Daardoor ook dat Verstappen wel Leclerc kan inhalen maar niet andersom. Leclerc mist de topsnelheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
[...]

....
Kijk hier hebben we de echte kenner. Gooi het topic maar dicht de waarheid is al gezegd :F

Leuk he de troll uithangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

HMR90 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:03:
[...]

Kijk hier hebben we de echte kenner. Gooi het topic maar dicht de waarheid is al gezegd :F

Ja..... ik heb het ook gelezen en dacht ook van...... :?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
@HMR90 en @AvK, ik denk dat jullie sarcasme meter stuk is (hoop/denk ik, anders moet ik zelf aan een nieuwe).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
HMR90 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:03:
[...]

Mensen even een spiegel voorhouden, het was vooral sarcastisch bedoeld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

BasvanS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:28:
[...]

Dat is het probleem met sarcasme. Dat werkt niet in geschreven tekst.
Daar moet je een gezicht en lichaamshouding bij zien. Tip voor de toekomst: niet proberen sarcastisch te schrijven. Komen misverstanden van. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

AvK schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:09:
[...]

Daar moet je een gezicht en lichaamshouding bij zien. Tip voor de toekomst: niet proberen sarcastisch te schrijven. Komen misverstanden van. ;)
Eens, maar liever dat dan een handtekening van 600mtr lang, die me niets zegt ;)

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

albino71 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:38:
[...]

Eens, maar liever dat dan een handtekening van 600mtr lang, die me niets zegt ;)
Ha ha ha ha ha!!!! Leuk! Ja ik ben van de oude garde........ LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Laatst online: 18:35
AvK schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:09:
[...]

Daarom is de smiley uitgevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
Tomcatter_31 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:26:
[...]

Blijf opmerkelijk vinden hoe mensen hun best doen om te overtuigen dat Bottas wel wingman van Hamilton was, maar dat Perez dat niet zou zijn bij Max. Alsof de situatie bij Red Bull veel beter is. De situatie is gewoon hetzelfde. Max is degene die voor de titel gaat binnen dat team en hij is in strijd met Leclerc dit seizoen. Ik ben ook overtuigd (mijn mening) dat als die Ferrari er niet tussen had gezeten in Monaco, dat Perez gewoon aan de kant had gemoeten voor Max. Max is nu het lieverdje in het team en ook de betere coureur, dus zetten ze hun geld op hem. Vroeger was Vettel het lieverdje en kreeg hij de voorkeur. Red Bull heeft al heel lang voorkeur voor 1 rijder in het team. Maar als Mercedes het doet is het uit den boze en wordt er wingman geroepen en als RB het doet gaan mensen in de verdediging dat het daar echt heel anders is....ok, sure.... :D
Dat is toch niet zo vreemd wanneer dit de officiele lezing is? Horner: Red Bull happy for either Verstappen or Perez to win F1 title

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BasvanS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:28:
[...]
Dat viel een oude zak, zoals ik er één ben wel op, maar ik dacht direct al, er mist iets (ter verduidelijking) 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het stomme is alleen dat hij wel wat moeite met de auto heeft. Inmiddels hoor je Verstappen ook tegen de media verzuchten dat hij wat moeite heeft met bochten aansnijden zoals hij graag wil. Dit omdat hij de grip vooraan mist. Zo was het ook in Monaco.

Nu is Verstappen best wel een freak als het om hoeveel neerwaartse druk en grip vooraan gaat, maar toch. In voorgaande jaren was het normaal dat hij telkens meer voorvleugel wou tijdens kwalificatiesessies. Dit seizoen is het meestal meer verzuchten dat hij het er gewoon niet eruit krijgt. En desondanks is hij nog steeds 5-2 in kwalificatie voor. En als ik terugdenk aan de updates die RBR steeds brengt, tja het lijkt wel erg vaak de voorvleugel te zijn of iets anders dat grip voor moet verbeteren. In Monaco was het niet anders. Het werkte daar niet echt omdat bocht 1 meestal al flink wat tijdverlies met zich meebracht, maar ik denk dat we die nieuwe ophanging en voorvleugel terug gaan zien en het misschien veel meer impact gaat hebben op andere circuits.

Het probleem lijkt ook te zijn dat Verstappen niet zo vroeg meer kan remmen en in een vloeiende beweging een vrij scherpe bocht kan nemen waarna hij op het gas gaat en met meer snelheid uit de bocht komt en dus meer tijd wint. Bij flauwe bochten en hoge snelheden lijkt er niet echt een probleem te zijn, maar zeker 90 gradenbochten zijn anders. In dat opzicht gaat Baku ook interessant worden met de eerste twee bochten.

Ergens denk ik dat als Verstappen in die Ferrari zat, het geen probleem mee zou zijn. Die Ferrari is op zich namelijk niet sneller in de bochten zelf. Nee, het punt lijkt te zijn dat die auto juist heel laat en heel snel kan afremmen, waardoor je de indruk krijgt dat die veel sneller in langzamere bochten is. Het nadeel lijkt te zijn dat de auto midden in de bocht last krijgt van oversturen en dan gaat Sainz weer eens de grindbak in. Die lijkt daar echt niet mee om te kunnen gaan op hoge snelheden. Hierom lijkt Monaco ook geen probleem te zijn geweest voor Sainz waar zoveel andere circuits het wel misging. En laten we wel wezen, als er een coureur is die bewezen heeft dat die met een dergelijke karakteristiek kan omgaan, dan is het Verstappen.

In het algemeen denk ik dat er ook iets voor te zeggen is dat de RB18 een beetje de rol van de Mercedes vorig jaar heeft overgenomen en de Ferrari de rol van de RB16B. De RB18 heeft minder luchtweerstand en maakt flink wat tijd goed op rechte stukken, maar mist het zeer late remmen en de grip vooraan waar juist Verstappen wat extra's mee had. En dat lijkt Ferrari nu te hebben. Het verschil is dat je nu veel makkelijker binnen 1s kan komen en DRS eigenlijk te effectief lijkt te zijn. Er is dus geen goede verdediging meer mogelijk en dat hebben we keer op keer gezien. Leclerc moet tot het uiterste gaan om Verstappen maar een paar ronden af te kunnen houden. Maar uiteindelijk lijkt het elke keer een kansloze missie te zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
albino71 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:38:
[...]

offtopic: psst. Je kunt die uitzetten bij je instellingen, net als de avatar, leest zoveel fijner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

La1974 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:13:
[...]

Daarom is de smiley uitgevonden :)
Deze werkt ook goed... /s

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 00:49:
[...]
Er is dus geen goede verdediging meer mogelijk en dat hebben we keer op keer gezien. Leclerc moet tot het uiterste gaan om Verstappen maar een paar ronden af te kunnen houden. Maar uiteindelijk lijkt het elke keer een kansloze missie te zijn.
Plus Leclerc moet zijn banden niet zo snel meer aan gort rijden. Je weet gewoon dat Verstappen op het vinkentouw zit om toe te slaan zodra hij doorkrijgt dat de banden van Leclerc eraan gaan. Dat heeft Leclerc, naast het gemodder van zijn team, al zeker twee overwinningen gekost... Het lijkt er dan ook op dat Verstappen geduldiger is geworden en zijn race beter opbouwt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ferrari gonna be Ferrari. :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik denk dat we blij moeten zijn dat na meer dan 1 jaar bij RB in de auto er eindelijk een race is geweest waar Checo sneller leek dan Verstappen :)

Dat sommigen met de Hero or Zero optiek dan meteen Verstappen afschrijven is hun probleem ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sjaool schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:56:
[...]

Plus Leclerc moet zijn banden niet zo snel meer aan gort rijden. Je weet gewoon dat Verstappen op het vinkentouw zit om toe te slaan zodra hij doorkrijgt dat de banden van Leclerc eraan gaan. Dat heeft Leclerc, naast het gemodder van zijn team, al zeker twee overwinningen gekost... Het lijkt er dan ook op dat Verstappen geduldiger is geworden en zijn race beter opbouwt. :)
Ik betwijfel of dat een optie is. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Het zou best kunnen dat het een inherent onderdeel is van de Ferrari, dat de reden dat ze zo goed de banden opwarmen voor een qualy lap, er ook de reden voor is dat in de race de banden ook warmer worden/sneller slijten?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:26:
[...]

Het zou best kunnen dat het een inherent onderdeel is van de Ferrari, dat de reden dat ze zo goed de banden opwarmen voor een qualy lap, er ook de reden voor is dat in de race de banden ook warmer worden/sneller slijten?
Dat zou zomaar kunnen. Ik heb daar geen kennis van. Helaas hebben we Kees van de Grint ook niet meer die dit in een aflevering van Slipstream zou kunnen uitleggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sjaool schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:29:
[...]

Dat zou zomaar kunnen. Ik heb daar geen kennis van. Helaas hebben we Kees van de Grint ook niet meer die dit in een aflevering van Slipstream zou kunnen uitleggen. ;)
Ik weet ook niet genoeg van de constructie van de banden van dit jaar, of ze daar ook nog dezelfde thermische degradatie als van de afgelopen jaren in hebben meegenomen of niet.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
[...]

In Barcelona liet de techniek Ferrari in de steek en in Monaco hun eigen strategie. Red Bull heeft de laatste 2 races 84 punten opgehaald tegen 42 van Ferrari en staat aan kop in beide kampioenschappen.

Ik had begrepen dat de Ferrari upgrates in Barcelona voor minder bandenslijtage zorgde dus mogelijk valt dat voordeel voor Red Bull ook weg.

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Formel-1-GP-Monaco-2022-169Gallery-12250b0d-1905689.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 00:49:
[...]

..

Ergens denk ik dat als Verstappen in die Ferrari zat, het geen probleem mee zou zijn. Die Ferrari is op zich namelijk niet sneller in de bochten zelf. Nee, het punt lijkt te zijn dat die auto juist heel laat en heel snel kan afremmen, waardoor je de indruk krijgt dat die veel sneller in langzamere bochten is.
Euh, het was toch juist dat de Ferrari significant sneller accellereert dan de Red Bull. Ook een reden dat de achterbandjes sneller naar de knoppen gaan.
In het algemeen denk ik dat er ook iets voor te zeggen is dat de RB18 een beetje de rol van de Mercedes vorig jaar heeft overgenomen en de Ferrari de rol van de RB16B. De RB18 heeft minder luchtweerstand en maakt flink wat tijd goed op rechte stukken, maar mist het zeer late remmen en de grip vooraan waar juist Verstappen wat extra's mee had. En dat lijkt Ferrari nu te hebben. Het verschil is dat je nu veel makkelijker binnen 1s kan komen en DRS eigenlijk te effectief lijkt te zijn. Er is dus geen goede verdediging meer mogelijk en dat hebben we keer op keer gezien. Leclerc moet tot het uiterste gaan om Verstappen maar een paar ronden af te kunnen houden. Maar uiteindelijk lijkt het elke keer een kansloze missie te zijn.
Het is ook meeer een bandenverhaal uiteindelijk. Ferrari is niet lief voor de bandjes tov de Red Bull. Wat dat betreft heeft Newey een masterzet gedaan. Alles (extreem overdreven) voor topsnelheid. Ferrari met de acceleratie maar dat kost bandjes. Best bizar als Ferrari dit nog weet om te buigen.

De grootste onzekere factor zal het budgetplafond worden, afgezien van dnf's. Eitje voor Red Bull.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:50:
[...]

In Barcelona liet de techniek Ferrari in de steek en in Monaco hun eigen strategie. Red Bull heeft de laatste 2 races 84 punten opgehaald tegen 42 van Ferrari en staat aan kop in beide kampioenschappen.

Ik had begrepen dat de Ferrari upgrates in Barcelona voor minder bandenslijtage zorgde dus mogelijk valt dat voordeel voor Red Bull ook weg.

[Afbeelding]
Probleem is dat Barcelona al lang niet meer representatief is voor de rest van de f1 circus circuits. Plus op Barcelona hebben ze zo idioot veel data, alleen al daarom is het niet representatief. Laten we afwachten wat de komende 3 races gebeurd wat betreft bandenslijtage.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
siggy schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:55:
[...]

Probleem is dat Barcelona al lang niet meer representatief is voor de rest van de f1 circus circuits. Plus op Barcelona hebben ze zo idioot veel data, alleen al daarom is het niet representatief. Laten we afwachten wat de komende 3 races gebeurd wat betreft bandenslijtage.
Ondanks dat het circuit van Bearcelona midden tot zwaar is voor de banden kan het inderdaad zijn door alle data Ferrari minder bandenslijtage kende. Monaco als race daarna is ook geen goede graadmeter. Hoewel bandenslijtage daar nooit een probleem is leek het dit keer erger, ook omdat er stukken nieuw geasfalteerd waren en door de regen op zondag lag er minder rubber.

De achterbanden zijn dit seizoen sterker dan de voorbanden, die sneller slijten. Baku ken wel middelmatige bandeslijage maar zal als stratencircuit ook geen echte test zijn (behalve of de banden heel blijven). In Canada is de bandenslijtage lager dus mogelijk pas vanaf Silverstone en de circuits daarna gaan we meer weten over bandenslijtage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chocoball schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:22:
[...]

Ondanks dat het circuit van Bearcelona midden tot zwaar is voor de banden kan het inderdaad zijn door alle data Ferrari minder bandenslijtage kende. Monaco als race daarna is ook geen goede graadmeter. Hoewel bandenslijtage daar nooit een probleem is leek het dit keer erger, ook omdat er stukken nieuw geasfalteerd waren en door de regen op zondag lag er minder rubber.

De achterbanden zijn dit seizoen sterker dan de voorbanden, die sneller slijten. Baku ken wel middelmatige bandeslijage maar zal als stratencircuit ook geen echte test zijn (behalve of de banden heel blijven). In Canada is de bandenslijtage lager dus mogelijk pas vanaf Silverstone en de circuits daarna gaan we meer weten over bandenslijtage.
En Silverstone is ook weer niet representatief omdat daar in het recente verleden ook genoeg klapbanden zijn geweest? Dus ook daar zal de slijtage hoger zijn dan andere circuits of iets anders geks zijn.

Lijkt wel alsof we auto's aan het begin van het seizoen aan het vergelijken zijn, i.p.v. bandenslijtage. "Australië is niet representatief omdat het een stratencircuit is dus moet je niet naar kijken, daarna Bahrein is een nachtrace, vervolgens China is wel wat representatiever maar met dat lange rechte stuk, dus je kunt pas na race X wat zeggen over wie de beste auto heeft". Maar intussen was dus wel al het halve seizoen verreden en kon je ook aan het WCC wel zien wie de beste auto had en niet op basis van wat cherry picked races.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Chocoball
AMuS heeft een artikel geschreven over de strijd tussen Ferrari en Red Bull dit seizoen die ook buiten de baan harder lijkt te worden, in de vertaling en samenvatting.
  • Vrede in de Formule 1 is relatief totdat er races en titels op het spel staan want dan verhardt de strijd. Voorbeelden zijn Mercedes en Ferrari in de periode 2017-2019. Daarna tussen Mercedes en Red Bull in 2020 en 2021.
  • Vorig jaar waren teambazen Toto Wolff en Christian Horner 22 races lang bezig met een privé vete wat ze als onderdeel van het bedrijf zagen want als je op het hoogste niveau tegen elkaar strijdt wil je op elk onderdeel voordeel behalen.
  • Ondanks dat wordt er altijd gezocht naar bondgenoten. In 2019 trok Mercedes samen met Red Bull op over de motorontwikkeling bij Ferrari. In 2021 vormden Red Bull en Ferrari een politieke alliantie tegen lange termijn winnaar Mercedes.
  • Die alliantie was ook te zien toen Mercedes in Bahrein haar extreme concept presenteerde waar volgens 2 teams van alles mis mee zou zijn. Dat protest verstomde toen men merkte dat Mercedes met haar concept voorlopig geen gevaar vormt.
  • Bij de eerste 4 races bleef het relatief rustig maar van een alliantie zal waarschijnijk geen sprake meer zijn nu Ferrari en Red Bull in een titelstrijd verwikkeld zijn en zich op elkaar concentreren.
  • Dat bleek in Miami toen Ferrari teambaas Binotto zich verbaasde over het tempo waarmee Red Bull steeds met nieuwe onderdelen kwam aanzetten terwijl er een budgetplafond van kracht is. Eigenlijk was het een verborgen waarschuwing richting Red Bull dat Ferrari hun op de vingers kijkt.
  • Red Bull schijnt weer samen met Mercedes op te trekken over de motorontwikkeling van Ferrari. Hoe kan het zijn dat Ferrari meer pk's heeft weten te krijgen terwijl iedereen naar E10 brandstof is overgestapt? Daarnaast speelt ook de vraag waarom Ferrari geen problemen heeft met de brandstoftemperatuur bij races in de hitte.
  • Brandstoftemperatuur werd ook een twistpunt in Barcelona. Vanwege een probleem dit seizoen met een standaardpomp in de catch tank zijn de regels over de brandstoftemperatuur aangepast. Eerst werd 10 graden afgesproken daarna 18 graden en in Barcelona werd het weer 10 graden. Er werd gezegd dat Ferrari met een mogelijk veto hierachter zou zitten omdat bekend is dat Honda en Mercedes problemen hebben met de brandstoftemperatuur. Echter kwam de FIA die donderdag al met een technical directive (TD) over deze wijziging.
  • Red Bull kreeg zijn wagens in de laatste minuut naar buiten en met Ferrari als buurman bleef dat niet onopgemerkt. Doordat de motoren aan het warmdraaien waren wist Ferrai dat er een probleem kon zijn met de brandstoftemperatuur. Na de race communiceerde Ferrari haar interpretatie van de brandstofregel. Een wagen is in gebruik zodra de motor loopt, daarmee zou Red Bull illegaal bezig zijn geweest. De interpretatie van de FIA is de wagen in gebruik is zodra deze de garage verlaat. Ook daarover bestaat een Technical Directive (TD) zegt de FIA.
  • In Monaco ging het verder dat beide Red Bull wagens de gele streep bij de uitgang van de pitstraat aangeraakt hadden. Dit zou volgens de race director notes tegen de regels zijn. Ferrari ging zelfs een stap verder door een officieel protest in te dienen. Teambaas Binotto gaf aan dat het niet tegen Red Bull gericht was maar duidelijkheid over deze regel wou krijgen. Dat bracht de FIA in een ongemakkelijke situatie. Race director Freitas moest gaan uitleggen waarom er duidelijk een overtreding was vanuit de race director notes, dat er tijdens de race niet werd opgetreden en waarom Red Bull toch alles juist deed. Uiteindelijk werden de protesten van Ferrari ongeldig verklaard.
Met de laatste alinea heb ik wat moeite omdat er aannames in gedaan worden die lastig te toetsen zijn.
  • In Monaco ontstond een soortgelijke situatie zoals bij de finale race in Abu Dhabi van vorig seizoen. Daar kwamen de stewards met juridische trucen om de raceleiding vrij te pleiten maar zonder het eindresultaat te hoeven aanpassen.
  • De aanname is dat het oordeel van de stewards niet gebaseerd is op de eigen tekortkomingen, maar dat Red Bull over een goede juridische verdediging beschikt die het sportregelement vanbinnen en vanbuiten kennen wat geholpen zou hebben in Abu Dhabi en Monaco.
https://www.auto-motor-un...bull-wm-duell-f1-politik/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chocoball schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:23:
• De aanname is dat het oordeel van de stewards niet gebaseerd is op de eigen tekortkomingen, maar dat Red Bull over een goede juridische verdediging beschikt die het sportregelement vanbinnen en vanbuiten kennen wat geholpen zou hebben in Abu Dhabi en Monaco.
In Abu Dhabi waren er toch 3 afgevaardigden per team en bij Red Bull waren dat Horner, Wheatley en Newey? Sure, zij zouden een goede juridische verdediging kunnen geven, maar aangezien Mercedes kwam opdraven met een sport jurist zou ik verwachten dat bij Red Bull ook echte kenners (op de achtergrond) meedoen. Maar dan zou ik dus ook verwachten dat die one way or another deelnemen. Immers krijg je dan natuurlijk in zo'n meeting een getouwtrek en dan wil je wel dat de juiste persoon / oersonen erbij zitten en niet Horner / Wheatley / Newey een briefing laten krijgen van iemand back at base, hun zegje laten doen, en dan geen weerwoord kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
@Chocoball
Valt allemaal wel mee toch? Ik dacht ook te zien dat een Red Bull over de lijn ging. Ik vond het vooral vreemd dat dit tijdens de race niet duidelijk werd afgehandeld. In het vorige seizoen volgde AFAIK vrij snel een 5 seconde straf. Volgende de later gepubliceerde documenten ging er niet een volledige band over de lijn, alleen een stukje. Wat vooral mis gaat is dat de kijker dit niet mee krijgt. Net als dat men pas om 20h communiceerde dat de rollende start te maken had met niet functionerende start lampen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:01
RobertMe schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:23:
[...]

In Abu Dhabi waren er toch 3 afgevaardigden per team en bij Red Bull waren dat Horner, Wheatley en Newey? Sure, zij zouden een goede juridische verdediging kunnen geven, maar aangezien Mercedes kwam opdraven met een sport jurist zou ik verwachten dat bij Red Bull ook echte kenners (op de achtergrond) meedoen. Maar dan zou ik dus ook verwachten dat die one way or another deelnemen. Immers krijg je dan natuurlijk in zo'n meeting een getouwtrek en dan wil je wel dat de juiste persoon / oersonen erbij zitten en niet Horner / Wheatley / Newey een briefing laten krijgen van iemand back at base, hun zegje laten doen, en dan geen weerwoord kunnen bieden.
Wheatley is volgens mij iemand die het regelboek van voor tot achter woord voor woord kent, en zo iemand wil je er juist bij wilt hebben. Newey kent vervolgens het hele technische gedeelte. Enige die misschien een beetje vreemde eend in de bijt is, is Horner, maar Wheatley en Newey zijn echt wel echte kenners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Transportman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Wheatley is volgens mij iemand die het regelboek van voor tot achter woord voor woord kent, en zo iemand wil je er juist bij wilt hebben. Newey kent vervolgens het hele technische gedeelte. Enige die misschien een beetje vreemde eend in de bijt is, is Horner, maar Wheatley en Newey zijn echt wel echte kenners.
Ze zullen vast kenners zijn en het regelboek kunnen dromen. Maar dat maakt ze nog geen juristen die bv de bewoording van de regels in hun voordeel weten om te buigen. Zoals in Abu Dhabi dus "any car" vs "all cars" waarop het protest van Mercedes toen is afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06-2022
sdk1985 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:24:
@Chocoball
Valt allemaal wel mee toch? Ik dacht ook te zien dat een Red Bull over de lijn ging. Ik vond het vooral vreemd dat dit tijdens de race niet duidelijk werd afgehandeld. In het vorige seizoen volgde AFAIK vrij snel een 5 seconde straf. Volgende de later gepubliceerde documenten ging er niet een volledige band over de lijn, alleen een stukje. Wat vooral mis gaat is dat de kijker dit niet mee krijgt. Net als dat men pas om 20h communiceerde dat de rollende start te maken had met niet functionerende start lampen.
Dit doet mij een beetje denken aan Masraoui in Madrid tegen Real Madrid de 0-3. De bal is uit indien die volledig de zijlijn is gepasserd. Als je naar de beelden kijkt lijkt die bal uit omdat daar waar de bal de grond zou raken geheel over de lijn was. De bolling van de bal was echter niet de lijn gepasserd. Derhalve verder spelen.

Hoe zit dat nu bij de F1. Moet , in dit geval bij VER, de linkervoorband geheel de lijn gepasserd zijn en ook de linkerachterband voor je kan spreken van; hij heeft de gele lijn volledig gepasseerd? Of mag hij die gele lijn bij uitrijden exit niet eens raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
@sdk1985 Het ging mij meer om de vergelijking tussen 2 races en hoe er over de stewards gesproken wordt, gebruik van trucjes dat de schuld niet bij de raceleiding ligt, etc.. Nu achteraf denk ik dat er misschien wel een kern van waarheid in zit, alleen lastig te toetsen.

Waarom duurde het weer 2,5 uur lang in Monaco, of in Abu Dhabi 2021 of in Oostenrijk 2019? Je hebt het regelement aan de ene kant bewijslast in de vorm van beeld, geluid, monsters, etc. aan de andere kant. Je zou misschien zeggen zorgvuldigheid in acht nemen, proberen de wedstrijdleiding te ontzien of een sterke juridische kracht aan de andere kant van de groene tafel die ons uren op een beslissing laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:01
RobertMe schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:06:
[...]

Ze zullen vast kenners zijn en het regelboek kunnen dromen. Maar dat maakt ze nog geen juristen die bv de bewoording van de regels in hun voordeel weten om te buigen. Zoals in Abu Dhabi dus "any car" vs "all cars" waarop het protest van Mercedes toen is afgewezen.
Wie zaten er in Abu Dhabi vanuit RBR bij de stewards? Dat waren geen juristen, maar juist Newey, Wheatley en Horner. Misschien dat ze tijdens de onderbreking toen wel met juristen gepraat hebben, maar RBR had geen juristen gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Transportman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:25:
[...]

Wie zaten er in Abu Dhabi vanuit RBR bij de stewards? Dat waren geen juristen, maar juist Newey, Wheatley en Horner. Misschien dat ze tijdens de onderbreking toen wel met juristen gepraat hebben, maar RBR had geen juristen gestuurd.
Het artikel gaat uit van jurisdische bijstand vanuit Milton Keynes (Red Bull) en geen juristen op race locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:18:
@sdk1985 Het ging mij meer om de vergelijking tussen 2 races en hoe er over de stewards gesproken wordt, gebruik van trucjes dat de schuld niet bij de raceleiding ligt, etc.. Nu achteraf denk ik dat er misschien wel een kern van waarheid in zit, alleen lastig te toetsen.

Waarom duurde het weer 2,5 uur lang in Monaco, of in Abu Dhabi 2021 of in Oostenrijk 2019? Je hebt het regelement aan de ene kant bewijslast in de vorm van beeld, geluid, monsters, etc. aan de andere kant. Je zou misschien zeggen zorgvuldigheid in acht nemen, proberen de wedstrijdleiding te ontzien of een sterke juridische kracht aan de andere kant van de groene tafel die ons uren op een beslissing laat wachten.
Ik denk dat een deel van het probleem is dat de stewards na de race ook andere dingen moeten doen zoals toezien dat alle auto's legaal verklaard zijn etc.
Daarnaast is het de Formule 1. Waarschijnlijk gaan ze dus ook nog ergens uitgebreid dineren, al dan niet binnen de paddock. En dan komt er opeens weer een protest en dan zijn ze weer bezig. Meestal lijkt het ook te gaan om het klagende team maar in het ongelijk te stellen en dan krijg je weer die lange documenten. En voor die documenten kijken denk ik juristen mee voor de precieze tekst.

Probleem is en blijft gewoon dat de teams te veel macht hebben, het regelboek onbegrijpelijk is voor iedereen, de stewards niet consistent zijn tussen races omdat het steeds andere stewards zijn, er ook veel dingen gemist lijken te worden door de race director en dat er een sfeer hangt waarin teams elkaar proberen te bevechten via de stewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Onyx Cumulus schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:12:
[...]

Dit doet mij een beetje denken aan Masraoui in Madrid tegen Real Madrid de 0-3. De bal is uit indien die volledig de zijlijn is gepasserd. Als je naar de beelden kijkt lijkt die bal uit omdat daar waar de bal de grond zou raken geheel over de lijn was. De bolling van de bal was echter niet de lijn gepasserd. Derhalve verder spelen.

Hoe zit dat nu bij de F1. Moet , in dit geval bij VER, de linkervoorband geheel de lijn gepasserd zijn en ook de linkerachterband voor je kan spreken van; hij heeft de gele lijn volledig gepasseerd? Of mag hij die gele lijn bij uitrijden exit niet eens raken.
Hier wordt e.e.a. uitgelegd.
YouTube: Rain, Blunders and Systems meltdowns - Monaco GP Talking Points

De bewoording is blijkbaar recent aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
@DaniëlWW2 maar het begint al bij simpele dingen waar het fout gaat. "Door een stroomstoring wordt de start vertraagd".

Ben het verder wel met je eens dat de teams te sterk lijken en dat de FIA niet daadkrachtig genoeg optreedt, een beetje op de manier zoals bij hun jaarlijkse gala.

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 03-06-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:33:
[...]

Hier wordt e.e.a. uitgelegd.
YouTube: Rain, Blunders and Systems meltdowns - Monaco GP Talking Points

De bewoording is blijkbaar recent aangepast.
Exact. Wat Verstappen sowieso deed en Perez van beticht werd, zijnde het letterlijk over / op de lijn rijden was vorig jaar illegaal. Dit jaar mag de band niet volledig over de lijn zijn waardoor datgene wat Verstappen deed wel mag, met de band op de lijn rijden, maar geen enkele band mag in zijn volledigheid over de lijn heen gaan. Dus v.w.b. "als linksvoor volledig over de lijn is, en linksachter niet?" dan is dat alsnog niet volgens de regels.

Daarnaast was in dit geval het feest dus compleet doordat de race director, bekende, de event notes van vorig jaar gekopieerd te hebben. Dus de event notes stelden "band mag de lijn niet aanraken" maar regels stellen "band mag niet volledig over de lijn zijn". Het protest van Ferrari zou dus niet alleen vorig jaar geldig zijn, maar was zelfs geldig volgens de event notes. Alleen waren de event notes "niet geldig" / niet overeenkomstig met het algemene reglement waardoor het protest alsnog is afgewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chocoball schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:37:
@DaniëlWW2 maar het begint al bij simpele dingen waar het fout gaat. "Door een stroomstoring wordt de start vertraagd".

Ben het verder wel met je eens dat de teams te sterk lijken en dat de FIA niet daadkrachtig genoeg optreedt, een beetje op de manier zoals bij hun jaarlijkse gala.
Toppunt was natuurlijk Abu Dhabi waar Mercedes al een topjurist (queens council of hoe heet dat?) had meegenomen "voor het geval dat" terwijl er bij de stewards überhaupt geen jurist zijn. Puur op juridisch vlak staat de FIA dan al 10-0 achter in zo'n discussie. Nog losstaand van dat het absurd is dat Mercedes zo iemand al meeneemt "voor het geval dat".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
@RobertMe en straks gaat het waarschijnlijk ook mis bij het financiële regelement en het budgetplafond.

In principe heeft de FIA een hoofd aangesteld die wordt bijgestaan door een consultant en een groot accountantskantoor. Waarschijnlijk moet de FIA nog meer financieel personeel gaan aantreken wat ze nu niet heeft om hier bovenop te zitten. Nu helpen de teams braaf mee om de grijze gebieden op te sporen maar aan de andere kant vragen ze om een hoger budgetplafond en anders komen er "dreigementen" dat ze de laatste 4 races niet meerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Red Bull moet toch wel extra op hun tellen gaan passen, buiten de wedstrijd zelf, want Ferrari is wel heel erg bezig om ze op een fout te kunnen betrappen om zodoende een straf los te kunnen peuteren.

Los van dat lijnenspel was Ferrari voor de race ook al erg oplettend want blijkbaar waren de banden te laat op de auto geplaatst door Red Bull, maar het was zo'n puinhoop op de grid dat dit nu minder van belang was blijkbaar.

Binotto puts blame on FIA
Ferrari saw more injustices (at Red Bull) around the start and restart of the Monaco Grand Prix, but does not want to make an official report about it. Binotto, on the other hand, calls for more consistency from the race direction: "We made mistakes, but I also saw a lot of other inaccuracies. With only three minutes until the start signal, Red Bull didn't have the tyres on [that's mandatory five minutes before], the FIA postponed the start procedure and then also the issue about the yellow line. Unbelievable!"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:54:
Red Bull moet toch wel extra op hun tellen gaan passen, buiten de wedstrijd zelf, want Ferrari is wel heel erg bezig om ze op een fout te kunnen betrappen om zodoende een straf los te kunnen peuteren.

Los van dat lijnenspel was Ferrari voor de race ook al erg oplettend want blijkbaar waren de banden te laat op de auto geplaatst door Red Bull, maar het was zo'n puinhoop op de grid dat dit nu minder van belang was blijkbaar.

Binotto puts blame on FIA
Ferrari saw more injustices (at Red Bull) around the start and restart of the Monaco Grand Prix, but does not want to make an official report about it. Binotto, on the other hand, calls for more consistency from the race direction: "We made mistakes, but I also saw a lot of other inaccuracies. With only three minutes until the start signal, Red Bull didn't have the tyres on [that's mandatory five minutes before], the FIA postponed the start procedure and then also the issue about the yellow line. Unbelievable!"
Volgens mij was 5 minuten voor de start de start procedure al onderbroken en dus gold die "5 minuten voor de start" dus ook niet meer? Dat is in ieder geval iets dat GP op de radio tegen Verstappen zei.

Overigens ook mooi hoe op een gegeven moment"na 3 uur" de banden worden gewisseld, Verstappen wat droogjes om zich heen zit te kijken, en een paar minuten later, als het zo hard regent, "eey uh, wat gaat het weer eigenlijk doen?" => "X minuten regen zoals nu" => "moeten we dan niet de full wets pakken?" => "die liggen er al onder, wat SC start". Als in: Verstappen had niet in de gaten, en was ook niet geïnformeerd, over het wisselen naar de full wets (terwijl hij wel geïnformeerd was over de SC start).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Williams was zeer te spreken over Nyck de Vries die het vrije trainingsprogramma van Albon in Barcelona afwerkte en zou zonder meer een plekje op de grid verdienen. Dan zou ik zeggen waarom zit die Canadees er nog maar die helpt Red Bull op de juiste momenten :+

https://www.formula1.com/...Y947F5Ekr4zOQipAL9Wr.html

Quiz nummer 2 van dit seizoen.

Grill The Grid 2022 | Episode 2 | First Corners

P.S. ik had er maar 3 goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Chocoball op 03-06-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Chocoball schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:11:
Williams was zeer te spreken over Nyck de Vries die het vrije trainingsprogramma van Albon in Barcelona afwerkte en zou zonder meer een plekje op de grid verdienen. Dan zou ik zeggen waarom zit die Canadees er nog maar die helpt Red Bull op de juiste momenten :+

https://www.formula1.com/...Y947F5Ekr4zOQipAL9Wr.html

Quiz nummer 2 van dit seizoen.

Grill The Grid 2022 | Episode 2 | First Corners

[YouTube: Grill The Grid 2022 | Episode 2 | First Corners]
P.S. ik had er maar 3 goed.
Jeetje, moeilijk hoor. Had er 4 goed...... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:04:
[...]
Volgens mij was 5 minuten voor de start de start procedure al onderbroken en dus gold die "5 minuten voor de start" dus ook niet meer? Dat is in ieder geval iets dat GP op de radio tegen Verstappen zei.

[knip]
Tja? Misschien ziet Binotto het toch allemaal wat anders, maar misschien is ie al excuses aan het verzamelen voor het einde van dit seizoen? :+

Dat geneuzel over sterker terugkomen als er weer eens wat mis is gegaan wordt inmiddels ook wel wat afgezaagd, hoe sterk willen ze nog worden? :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:44:
[...]

Tja? Misschien ziet Binotto het toch allemaal wat anders, maar misschien is ie al excuses aan het verzamelen voor het einde van dit seizoen? :+
Lijkt mij anders een vrij zwart/witte regel. Als er dus echt iets mis was had Ferrari het echt wel gerapporteerd, of had de FIA het zelf wel geconstateerd (zijn IIRC ook eerder al straffen voor uitgedeeld "op secondenwerk").
Dat geneuzel over sterker terugkomen als er weer eens wat mis is gegaan wordt inmiddels ook wel wat afgezaagd, hoe sterk willen ze nog worden? :)
Ze zeggen sterker, niet sterk :+ Op een schaal van 1 tot 10 kunnen ze ook van 6.0000 naar 6.0001 gaan. Is toch sterker, zie je alleen niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:48:
[...]
Lijkt mij anders een vrij zwart/witte regel. Als er dus echt iets mis was had Ferrari het echt wel gerapporteerd, of had de FIA het zelf wel geconstateerd (zijn IIRC ook eerder al straffen voor uitgedeeld "op secondenwerk").
[...]
Ze zeggen sterker, niet sterk :+ Op een schaal van 1 tot 10 kunnen ze ook van 6.0000 naar 6.0001 gaan. Is toch sterker, zie je alleen niks van.
Het lijkt eerder van 6.0000 naar 5.9999 dan, und so weiter 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het probleem met Ricciardo zijn rijstijl waardoor hij maar niet op snelheid komt bij McLaren.
Komt erop neer dat hij eigenlijk een beetje vergelijkbaar rijdt met Verstappen en vergelijkbare dingen wil. De McLaren is zo ongeveer het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:45:
Het probleem met Ricciardo zijn rijstijl waardoor hij maar niet op snelheid komt bij McLaren.
Komt erop neer dat hij eigenlijk een beetje vergelijkbaar rijdt met Verstappen en vergelijkbare dingen wil. De McLaren is zo ongeveer het tegenovergestelde.
[YouTube: Why Ricciardo’s Driving Style Isn’t Working]
McLaren? Of de 2022 auto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:53:
[...]

McLaren? Of de 2022 auto's?
McLaren omdat het vorig jaar hetzelfde was.
Die McLarens zijn heel erg stabiel achteraan en missen juist de neerwaartse druk vooraan die Ricciardo ook wil hebben. Misschien zou Vettel echt naar McLaren moeten gaan. :P

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-06-2022 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:55:
[...]

McLaren omdat het vorig jaar hetzelfde was.
Die McLarens zijn heel erg stabiel achteraan en missen juist de neerwaartse druk vooraan die Ricciardo ook wil hebben. Misschien zou Vettel echt naar McLaren moeten gaan. :P
Nou ja, het is ook wel een 2022 dingetje. Zie max. Er is gewoon relatief meer downforce achter in vergelijk met voorgaande jaren.

Wel zonde van ric. Misschien swappen met Vettel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tXCIRVrGQayJ0gH6Q9BHhSCmIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jjn3v44CIReUrDnWyB2ATnP5.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:10

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Is ook gewoon niet eerlijk, George kan de weg beter zien dan Lewis.

/s (want de azijn vloeide weer volop deze week)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

pjottum schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:48:
[...]

Is ook gewoon niet eerlijk, George kan de weg beter zien dan Lewis.

/s (want de azijn vloeide weer volop deze week)
Het is wel eerlijk want Lewis heeft minder luchtweerstand omdat ie kleiner is :P :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chocoball
Nog wat statistieken voor de zaterdag.
  • Zowel Leclerc als Verstappen hebben in hun F1 carriêre tot nu toe 14 pole positions gepakt. Leclerc heeft hier 4 van kunnen verzilveren in een winst en Verstappen 10. In percentages uitgedrukt scoort Verstappen het beste uit het actuele rijdersveld met 71,4% en Leclerc komt uit op 28,5%. Er zijn 13 F1 coureurs die een nog lager percentage hebben dan Leclerc maar alle 13 rijden al lang geen Formule 1 meer. De tussenstand in overwinningen is 24 voor Verstappen tegen 4 voor Leclerc.
  • Perez is nu de meest succesvolle Mexicaanse coureur met 3 overwinningen. Tevens is hij de 13e rijder uit de Formule 1 die meer dan 1000 punten gescoord heeft.
  • Red Bull heeft 3 van de laatste 4 races in Monaco gewonnen. Ferrari heeft tot op heden 12 keer op pole position gestaan in Monaco en McLaren 11 keer. De laatste keer in Monaco dat een team op de eerste startrij stond maar niet won was ook Ferrari in 2008.
  • Alonso heeft een record uit de jaren 60 gebroken met 1262 ronden in Monaco heeft hij Graham Hill met 1211 ronden ingehaald./
  • Sainz heeft nu 4 keer de 2e plek gehaald en nog geen overwinningen. De coureur met de meeste 2e plekken en geen overwinning is Nick Heidfeld met 8 keer.
  • Na Hongarije 2021 werd Verstappen steeds 1e, 2e of viel uit. Sinds Monaco komt een einde aan deze reeks met een 3e plek. Ook deelt hij samen met Vettel het aantal van 65 podiums voor Red Bull.
  • Had Perez Barcelona gewonnen dan had de huidge stand in het kampioenschap nu geweest:
    1. Verstappen - 118 punten
    2. Perez - 117 punten
    3. Leclerc - 116 punten
https://www.auto-motor-un...erc-pole-position-misere/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:30:
Nog wat statistieken voor de zaterdag.
  • Zowel Leclerc als Verstappen hebben in hun F1 carriêre tot nu toe 14 pole positions gepakt. Leclerc heeft hier 4 van kunnen verzilveren in een winst en Verstappen 10. In percentages uitgedrukt scoort Verstappen het beste uit het actuele rijdersveld met 71,4% en Leclerc komt uit op 28,5%. Er zijn 13 F1 coureurs die een nog lager percentage hebben dan Leclerc maar alle 13 rijden al lang geen Formule 1 meer. De tussenstand in overwinningen is 24 voor Verstappen tegen 4 voor Leclerc.
  • Perez is nu de meest succesvolle Mexicaanse coureur met 3 overwinningen. Tevens is hij de 13e rijder uit de Formule 1 die meer dan 1000 punten gescoord heeft.
  • Red Bull heeft 3 van de laatste 4 races in Monaco gewonnen. Ferrari heeft tot op heden 12 keer op pole position gestaan in Monaco en McLaren 11 keer. De laatste keer in Monaco dat een team op de eerste startrij stond maar niet won was ook Ferrari in 2008.
  • Alonso heeft een record uit de jaren 60 gebroken met 1262 ronden in Monaco heeft hij Graham Hill met 1211 ronden ingehaald./
  • Sainz heeft nu 4 keer de 2e plek gehaald en nog geen overwinningen. De coureur met de meeste 2e plekken en geen overwinning is Nick Heidfeld met 8 keer.
  • Na Hongarije 2021 werd Verstappen steeds 1e, 2e of viel uit. Sinds Monaco komt een einde aan deze reeks met een 3e plek. Ook deelt hij samen met Vettel het aantal van 65 podiums voor Red Bull.
  • Had Perez Barcelona gewonnen dan had de huidge stand in het kampioenschap nu geweest:
    2. Perez - 117 punten
    3. Leclerc - 116 punten
Grappig, dacht dat Kimi daar ook wel aardig hoog zou staan qua rondes op Monaco, maar die is dus op 1209 rondes blijven steken :)
https://www.statsf1.com/e.../stats-tour-parcouru.aspx

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
YakuzA schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:18:
[...]

Grappig, dacht dat Kimi daar ook wel aardig hoog zou staan qua rondes op Monaco, maar die is dus op 1209 rondes blijven steken :)
https://www.statsf1.com/e.../stats-tour-parcouru.aspx
En het aantal van Alonso had nog hoger kunnen zijn. Als die in 2018? niet had geskipt om de Indy 500 te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:58:
[...]

En het aantal van Alonso had nog hoger kunnen zijn. Als die in 2018? niet had geskipt om de Indy 500 te rijden.
Het grappige is dat hij op andere circuits ver achter ligt op Schumi.

Kwam ook tegen dat verstappen dit jaar de puntenleider op Zandvoort kan worden:
https://www.statsf1.com/e...andvoort/stats-point.aspx

Zoveel jaar geracet, maar altijd met de oude lage puntentelling :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
hardware-lover schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:54:
Zou ook zomaar kunnen dat ze op deze manier hun eigen falen naar de achtergraond willen drukken. Want dat ze bij FER opzichtelijk steken laten vallen is een feit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chocoball schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:30:
2. Perez - 117 punten
3. Leclerc - 116 punten

En als ze alle races gefinished waren had het er weer anders uit gezien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
MikeyMan schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:54:
[...]

En als ze alle races gefinished waren had het er weer anders uit gezien. :P
Tja, As is verbrandde turf..Heb je weinig aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Onyx Cumulus schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:27:
[...]

Tja, As is verbrandde turf..Heb je weinig aan
Dat was m'n punt ook... Als Perez gewonnen had...
Nogal zoeken dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Als Max en Ricciardo moeite hebben met het vinden van de juiste rijstijl omdat de auto ze niet ligt, betekent dat dus dat teams niet een auto om, en naar de wensen van een rijder ontwikkelen. Nee, het team bouwt de allersnelste auto op de tekentafel, en de rijder moet daar maar mee om zien te gaan. Ook wel logisch want daarom zit je op het allerhoogste podium in de autosport, je hoort niet voor niets bij die 20 allerbeste, dus: make it work!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
werphengel schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:04:
Als Max en Ricciardo moeite hebben met het vinden van de juiste rijstijl omdat de auto ze niet ligt, betekent dat dus dat teams niet een auto om, en naar de wensen van een rijder ontwikkelen. Nee, het team bouwt de allersnelste auto op de tekentafel, en de rijder moet daar maar mee om zien te gaan. Ook wel logisch want daarom zit je op het allerhoogste podium in de autosport, je hoort niet voor niets bij die 20 allerbeste, dus: make it work!!
Waarom zou McLaren überhaupt de auto naar de wensen van Ricciardo bouwen? Vorig jaar was Norris ook al veel beter dus dan zou het gek zijn als ze een auto bouwen naar de wensen van Ricciardo.

Daarnaast zijn dit nieuwe auto's, dus de vraag is ook nog maar in hoeverre de teams een auto naar de wensen van een coureur kunnen bouwen. Immers hebben deze nieuwe auto's andere karakteristieken. En waar ze vroeger nog mat de voorvleugel en evt bargeboards etc konden spelen om meer downforce te genereren aan de voorkant zitten ze nu met de meerr gelimiteerde voorvleugels, die ze voor de werking van het ground effect ook nog eens hoger boven het asfalt moeten plaatsen. En door die wijzigingen zal het gedrag van de auto inherent anders zijn en niet meer te krijgen zoals vroeger of in ieder geval dat de kennis van de werking van de auto nog niet goed genoeg is om aan specifieke wensen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Beschrijf je hier niet Mercedes?
Sir Frank Williams had dezelfde redenatie en dat heeft niet altijd goed uitgepakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 04-06-2022 15:27 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:16
Newey is dat niet helemaal met je eens. Als voorbeeld een quote uit dit interview:
To an extent, a car will evolve to the feedback of the driver because that’s a significant part of how you develop the car.

“If you respond to his criticisms of it… if his criticism is entry stability then you respond to that. If his criticism is apex understeer you respond to that. But these cars tend to be much more front tyre-limited than the previous generation. I think it’s probably a function of the latest tyres.
Tuurlijk, hij gaat er ook op in dat Checo moeit had met het aanpassen aan de auto. Dus voor een groot deel zal er gehandeld worden op basis van het snelste ontwerp. Maar je hebt niks aan een snelle auto op papier als het er in de praktijk door je coureurs niet uitgehaald kan worden.

Overigens interessant dat hij aangeeft dat hij denkt dat ze front limited zijn door de nieuwe banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
MikeyMan schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:39:
[...]

Dat was m'n punt ook... Als Perez gewonnen had...
Nogal zoeken dit.
Gaat om de volgorde van het puntenaantal 116-117-118, verder niet teveel achter zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 18:04
BlackMonkey schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:32:
[...]

Newey is dat niet helemaal met je eens. Als voorbeeld een quote uit dit interview:

[...]

Tuurlijk, hij gaat er ook op in dat Checo moeit had met het aanpassen aan de auto. Dus voor een groot deel zal er gehandeld worden op basis van het snelste ontwerp. Maar je hebt niks aan een snelle auto op papier als het er in de praktijk door je coureurs niet uitgehaald kan worden.

Overigens interessant dat hij aangeeft dat hij denkt dat ze front limited zijn door de nieuwe banden.
De banden als oorzaak is een algemene mening volgens mij, de banden zijn dan ook groter en zwaarder, dus op zich logisch. De nieuwe voorvleugel zal ook niet meehelpen denk ik.

Maar de echte vraag sie ik heb is, doet Ricciardo het wel zo slecht? De eerste 3 races was hij gelijkwaardig aan Norris, ondanks missen van een deel van preseason, dus mclarens preseason feedback kwam ook grotendeels van Norris, waardoor ze wellicht vooral op basis van Norris rijstijl hebben bij- en afgesteld.

In Imola verknalde hij zijn race met een foutje in bocht 1, in Spanje was er iets mis met zijn auto, in Miami was hij niet snel, maar Norris ook niet echt en nieuwe baan met extreem weer, was niet echt representatief. Blijft monaco over, daar had hij een slechte kwali, mogelijk door zijn crash in practice, dat zal toch in het koppie zitten. Met een slechte kwali gaat de race ook slecht in monaco.

Zijn resultaten vallen vooral op doordat Norris weer goed bezig is en lekker scoorde op het moment dat Ricciardo 2 foutjes maakte, monaco en imola. Vooral zijn kwalificatie zou beter kunnen, dat verliest hij 6-1, racepace was gemiddeld wel ok. Laten we het nog even aankijken.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
MrOleo schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:31:
[...]

De banden als oorzaak is een algemene mening volgens mij, de banden zijn dan ook groter en zwaarder, dus op zich logisch. De nieuwe voorvleugel zal ook niet meehelpen denk ik.

Maar de echte vraag sie ik heb is, doet Ricciardo het wel zo slecht? De eerste 3 races was hij gelijkwaardig aan Norris, ondanks missen van een deel van preseason, dus mclarens preseason feedback kwam ook grotendeels van Norris, waardoor ze wellicht vooral op basis van Norris rijstijl hebben bij- en afgesteld.

In Imola verknalde hij zijn race met een foutje in bocht 1, in Spanje was er iets mis met zijn auto, in Miami was hij niet snel, maar Norris ook niet echt en nieuwe baan met extreem weer, was niet echt representatief. Blijft monaco over, daar had hij een slechte kwali, mogelijk door zijn crash in practice, dat zal toch in het koppie zitten. Met een slechte kwali gaat de race ook slecht in monaco.

Zijn resultaten vallen vooral op doordat Norris weer goed bezig is en lekker scoorde op het moment dat Ricciardo 2 foutjes maakte, monaco en imola. Vooral zijn kwalificatie zou beter kunnen, dat verliest hij 6-1, racepace was gemiddeld wel ok. Laten we het nog even aankijken.
Je stapt dan wel er overheen dat Norris zowel in Spanje als in Monaco ziek was, en alsnog veel beter presteerde dan Ricciardo. Daarnaast zal Zak Brown ook niet voor niks uitspraken doen dan Ricciardo moet gaan presteren. En Brown heeft natuurlijk ook inzicht in de data etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 18:04
RobertMe schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:47:
[...]

Je stapt dan wel er overheen dat Norris zowel in Spanje als in Monaco ziek was, en alsnog veel beter presteerde dan Ricciardo. Daarnaast zal Zak Brown ook niet voor niks uitspraken doen dan Ricciardo moet gaan presteren. En Brown heeft natuurlijk ook inzicht in de data etc.
Als je auto kapot is is je auto kapot, of je teammaat ziek is of niet, je zal racepace missen en niet presteren.
In Monaco viel het wel mee met dat ziek zijn, Norris klonk al een stuk beter dan in Spanje en daar geef ik toe dat die race Ricciardo slecht presteerde met een slechte kwalificatie (mede door zijn crash) en in Monaco ben je dan gewoon je race kwijt (en als Alonso dan loopt te trollen ook je racepace :X). Dus dat valt wel mee met dat overheen stappen.

Qua Brown, zeker, maar teambazen roepen wel vaker wat, dus dat zegt ook niet super veel. :)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En de Independent; gooit ook nog even wat naar buiten. :p

Max Verstappen admits he ‘might’ quit F1 when Red Bull contract ends

Max Verstappen has said that he “might stop” racing in Formula 1 at the conclusion of his long-term contract with Red Bull.

The 2021 world champion signed a new deal earlier this year that will keep him at the team through to the end of the 2028 F1 season.
Bron: https://www.independent.c...ll-contract-b2090857.html / https://wtf1.com/post/ver...-f1-sooner-than-we-think/

Is een paywall, heb zelf ook het hele artikel niet gezien, maar de Britten (o.a. WTF1.com) zijn al aan het smullen. :p

[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-06-2022 19:08 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Illegal_Alien schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:08:

[...]

Bron: https://www.independent.c...ll-contract-b2090857.html / https://wtf1.com/post/ver...-f1-sooner-than-we-think/

Is een paywall, heb zelf ook het hele artikel niet gezien, maar de Britten (o.a. WTF1.com) zijn al aan het smullen. :p
Ach dan is hij 8x WDC en dan valt er weinig meer te behalen in de sport. }) :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• La1974
Illegal_Alien schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:08:

[...]

Maar het zou dus ook kunnen zijn dat ie doorgaat.

Het is zeker komkommertijd. Het zal je baan zijn dit soort onzinnige berichtjes schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

La1974 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:10:
[...]

Maar het zou dus ook kunnen zijn dat ie doorgaat.

Het is zeker komkommertijd. Het zal je baan zijn dit soort onzinnige berichtjes schrijven.
Moet je nagaan dat dit dan een Britse kwaliteitskrant is. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:17:
[...]

Moet je nagaan dat dit dan een Britse kwaliteitskrant is. :z
Inderdaad ja. Dat maakt het nog erger.

Maar in het VK zijn ze nu druk met alles aan het omrekenen van kilo’s naar pounds etc. Laat ze maar 8)7
Pagina: 1 ... 59 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics