[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.989 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 09:06
Lec zijn turbo en mgu-h zijn echt stuque https://www.gpblog.com/nl...s-over-motor-leclerc.html

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:11

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Afgelopen zondag bij podiumceremonie, leek het of Verstappen geëmotioneerd was. Is daar iets van naar buiten gekomen?
Het viel mij op, gewoon menselijk na zo een race leek het mij.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
Sepp14 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:24:
Afgelopen zondag bij podiumceremonie, leek het of Verstappen geëmotioneerd was. Is daar iets van naar buiten gekomen?
Het viel mij op, gewoon menselijk na zo een race leek het mij.
Niets bijzonders gezien. Wat wel opviel was dat je het geluid van het publiek enorm werd onderdrukt. Bij opkomst Checo tot aan het Nederlands volkslied werd er massaal "Checo Checo' gescandeerd

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:12

OzzieMann

PSN: OzzieMann

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nog een weinig belicht onderwerp:
Achteraf is het altijd makkelijk concluderen, maar ik denk toch dat Merc een tactische fout heeft gemaakt met Hamilton aan de start van de race.

Hamilton ging op de Medium band van start terwijl de rest op Softs ging. Met die mate van hogere snelheid die ze hadden vergeleken waar ze stonden op de grid, konden ze de duidelijk juiste tactiek gewoon matchen en toch inhalen.

Door de Medium band viel hij wat terug en kwam hij in het conflict met Magnussen. Hoewel dat incident duidelijk niet de schuld was van Hamilton, kom je wel in de situatie terecht en had je dat kunnen voorkomen. De keuze met Russell, wel op de softs, was duidelijk beter.

Ik vraag me dus ook wel af wat de reden was voor de split tactics tussen de 2 rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
Hann1BaL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:24:
Nog een weinig belicht onderwerp:
Achteraf is het altijd makkelijk concluderen, maar ik denk toch dat Merc een tactische fout heeft gemaakt met Hamilton aan de start van de race.

Hamilton ging op de Medium band van start terwijl de rest op Softs ging. Met die mate van hogere snelheid die ze hadden vergeleken waar ze stonden op de grid, konden ze de duidelijk juiste tactiek gewoon matchen en toch inhalen.

Door de Medium band viel hij wat terug en kwam hij in het conflict met Magnussen. Hoewel dat incident duidelijk niet de schuld was van Hamilton, kom je wel in de situatie terecht en had je dat kunnen voorkomen. De keuze met Russell, wel op de softs, was duidelijk beter.

Ik vraag me dus ook wel af wat de reden was voor de split tactics tussen de 2 rijders.
Waarschijnlijk met de hoop het wel bij te kunnen houden, en dan bij de pitstops langer door te kunnen rijden en daarmee iedereen in te halen. Het pakte helaas voor Hamilton wat anders uit resulterend in dat race-incident.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

redwing schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:43:
[...]

Waarschijnlijk met de hoop het wel bij te kunnen houden, en dan bij de pitstops langer door te kunnen rijden en daarmee iedereen in te halen. Het pakte helaas voor Hamilton wat anders uit resulterend in dat race-incident.
Dat begrijp ik uiteraard, maar het is dit seizoen al gebleken dat de banden echt veel langer nodig hebben om in het juiste window te komen. Ze hebben daarmee best een groot risico genomen. Zeker als je zo zelfverzekerd bent over de race pace en de hoge snelheid op het rechte stuk. Met DRS moet inhalen dan geen probleem zijn.

Ze zullen zelf ook weten dat het niet goed uit heeft gepakt. Daar hebben ze mijn wijsheid niet voor nodig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
Hann1BaL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Dat begrijp ik uiteraard, maar het is dit seizoen al gebleken dat de banden echt veel langer nodig hebben om in het juiste window te komen. Ze hebben daarmee best een groot risico genomen. Zeker als je zo zelfverzekerd bent over de race pace en de hoge snelheid op het rechte stuk. Met DRS moet inhalen dan geen probleem zijn.

Ze zullen zelf ook weten dat het niet goed uit heeft gepakt. Daar hebben ze mijn wijsheid niet voor nodig. 8)
Tja, maar op zich had Merc natuurlijk wel een goede race-pace. Als ie de eerste ronde wat beter doorgekomen was, verwacht ik dat ie het op zijn mediums wel bij had kunnen houden. En als je dan wat meer rondes door kunt rijden en eventueel zelfs een stop minder kunt maken, is dat wel een groot voordeel. Maar het was inderdaad ook vooraf gezien al een groot risico.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
Vergeet ook niet dat de teams niet weten wat anderen gaan doen. Officieel zien / weten de teams ook pas welke banden de anderen op de auto hebben liggen als de bandenwarmers er af gaan. En de verwachting was dat de softs niet goed waren, en van de beide Ferrari's en Red Bulls had alleen Leclerc nog een setje nieuwe softs. Wellicht dat Mercedes er dus vanuit ging dat niemand op softs zou starten en juist Russel eruit zou springen. Terwijl het nu van alle 20 auto's juist alleen Hamilton op de medium was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

jan390 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:03:
[...]

Niets bijzonders gezien. Wat wel opviel was dat je het geluid van het publiek enorm werd onderdrukt. Bij opkomst Checo tot aan het Nederlands volkslied werd er massaal "Checo Checo' gescandeerd
Viel mij ook op. Ik zat op de Verstappen tribune en daar werd zo veel geluid geproduceerd dat het mij enorm tegen viel dat er met de ceremonie niets van terug te horen was.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Russell Versus Verstappen Battle | Jolyon Palmer's F1 TV Analysis | 2022 Spanish Grand Prix

FOM.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Voor de mensen die het leuk vinden, hierbij wat foto's van mijn F1-weekend in Barcelona.

https://ibb.co/album/qF7G4y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlkLAdeCAHaeR6UBW19PPn180no=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v5TJyfFu0ujUsIW0J6YKRuUE.png?f=user_large
Wat mij opvalt:
-Mercedes is weer helemaal terug van weggeweest.
-Ham was sneller dan Russel
-Perez had de race wel mogen winnen op basis van zijn performance. Maar goed ik snap dat er voor Red Bull ander belangen spelen.
-Leclerc was net een robot, die zal wel erg veel snelheid in hebben gehouden. Jammer voor hem dat hij uitviel.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:40
sdk1985 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:52:
[Afbeelding]
Wat mij opvalt:
-Mercedes is weer helemaal terug van weggeweest.
-Ham was sneller dan Russel
-Perez had de race wel mogen winnen op basis van zijn performance. Maar goed ik snap dat er voor Red Bull ander belangen spelen.
-Leclerc was net een robot, die zal wel erg veel snelheid in hebben gehouden. Jammer voor hem dat hij uitviel.
Helemaal terug? Rus zat 30s achter Ver. Waarbij Ver ook nog flink wat tijd verloren is door de haperende DRS waardoor hij klem zat achter Rus. Had makkelijk 40s kunnen zijn. Mercedes is nog lang niet helemaal terug imho. Met deze pace gaan ze geen race winnen op eigen kracht.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Inspired schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:06:
[...]

Helemaal terug? Rus zat 30s achter Ver. Waarbij Ver ook nog flink wat tijd verloren is door de haperende DRS waardoor hij klem zat achter Rus. Had makkelijk 40s kunnen zijn. Mercedes is nog lang niet helemaal terug imho. Met deze pace gaan ze geen race winnen op eigen kracht.
Nja de data laat zien dat HAM op geel sneller was dan Perez (en RUS en SAI) en dat hij het tempo van Verstappen op geel kon volgen. Op rood was hij zelfs ietsje sneller. Als je erachter komt heb je DRS, dus op basis van deze data had hij een kans om te winnen. Hamilton mag de fabriek wel even bedanken :9 .

Top speed gezien?
Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2022/05/Speed-trap-barcelona-22.v1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 25-05-2022 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Door max zijn spin en Charles dnf lijkt het beter dan het werkelijk is inderdaad.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Martinspire schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:23:
Door max zijn spin en Charles dnf lijkt het beter dan het werkelijk is inderdaad.
Het resultaat van max zelf heeft ook wat haken en ogen. Zonder de uitval van LEC zat p1 er niet echt in. Uberhaupt met meer druk was alles een stuk lastiger geworden. Perez kon nu aan de kant worden gehaald omdat de auto van max dermate veel (koel) problemen had dat op P2 rijden geen verstandige optie was.

Maar goed ik had het natuurlijk over pace en niet het resultaat. Los van pace heb je strategie en betrouwbaarheid nodig en een goede startpositie om te winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 23:29
sdk1985 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:22:
[...]

Nja de data laat zien dat HAM op geel sneller was dan Perez (en RUS en SAI) en dat hij het tempo van Verstappen op geel kon volgen. Op rood was hij zelfs ietsje sneller. Als je erachter komt heb je DRS, dus op basis van deze data had hij een kans om te winnen. Hamilton mag de fabriek wel even bedanken :9 .

Top speed gezien?
[Afbeelding]
Maar de topspeed is niet het belangrijkste. Het gaat over het gemiddelde van een ronde. Daarbij is Redbull nog steeds beter dan Mercedes. Ik verwacht namelijk dat Mercedes in strijd gaat komen met Carlos Sainz en eventueel Charles Leclerc. Ik denk toch dat Redbull het beste totaalpakket heeft, en dat Ferrari gaat inleveren.
sdk1985 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:30:
[...]

Het resultaat van max zelf heeft ook wat haken en ogen. Zonder de uitval van LEC zat p1 er niet echt in. Uberhaupt met meer druk was alles een stuk lastiger geworden. Perez kon nu aan de kant worden gehaald omdat de auto van max dermate veel (koel) problemen had dat op P2 rijden geen verstandige optie was.

Maar goed ik had het natuurlijk over pace en niet het resultaat. Los van pace heb je strategie en betrouwbaarheid nodig en een goede startpositie om te winnen.
Toch denk ik, wanneer Verstappen Russel had ingehaald. Verstappen kans had op een P1. Leclerc reed te lang door op zijn eerste stint waar hij veel tijd op inleverde op het laatste. Daarnaast moesten de Ferrari motoren volgens mij worden teruggeschroefd omdat Sainz en Bottas niet meer voluit konden rijden. Waarschijnlijk met de temperatuur te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Aasas op 26-05-2022 15:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:02
Pirelli heeft de banden voor de volgende races bekend gemaakt. Azerbaijan en Canada gaan zacht, terwijl Silverstone weer terug naar de harde kant gaat.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FTsqf0cX0AU8ZoJ?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FTsqf0dWUAAK_aT?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FTsqf0pXsAEzkQE?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
sdk1985 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:22:
[...]

Top speed gezien?
[Afbeelding]
Topspeed heeft natuurlijk weinig met rondetijden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
D.deJong schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:09:
[...]

Topsnelheid maakt inhalen makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
sdk1985 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:24:
[...]

Topsnelheid maakt inhalen makkelijker.
Als je dan vervolgens als een stoomboot door de bocht gaat dan heb je niet veel aan topsnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
D.deJong schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:30:
[...]

Als je dan vervolgens als een stoomboot door de bocht gaat dan heb je niet veel aan topsnelheid.
In de bochten wordt je wel minder snel (no pun intended) ingehaald. Nu is de algemene consensus toch ook dat Ferrari sneller door de bochten gaat, en Red Bull sneller is op de rechte stukken. Wat ertoe leidt dat Leclerc wel keer op keer op pole staat, maar Verstappen haalt hem wel "steeds" in (de races die die finisht dan, de races dat Verstappen uitviel kon die Leclerc niet bij houden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:12
RobertMe schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:34:
[...]

In de bochten wordt je wel minder snel (no pun intended) ingehaald. Nu is de algemene consensus toch ook dat Ferrari sneller door de bochten gaat, en Red Bull sneller is op de rechte stukken. Wat ertoe leidt dat Leclerc wel keer op keer op pole staat, maar Verstappen haalt hem wel "steeds" in (de races die die finisht dan, de races dat Verstappen uitviel kon die Leclerc niet bij houden).
Ferrari heeft vooral problemen dat hun banden er sneller aan gaan. Daardoor kan Max aanhaken omdat die meer grip heeft en daardoor aanhaken en er overheen. Als straight line zoveel belangrijker was, en bochten toch lastig inhalen was... Zou iedereen daar wel op richten.

Sneller in de bochten betekend ook meer snelheid meenemen op het rechte stuk, sneller op je gas kunnen. Alleen op lange rechte stukken ga je dat goed maken met pure top speed.

En dan heb je nog snelheid en top speed. Leuk als je een auto hebt die 400km/u haalt. Als die daar 4 km voor nodig heeft en je tegenstander 0-300 doet ik 500 meter... Is die top speed niet zo interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 26-05-2022 22:19 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Serieuze kwaliteit dan. ;)
Dit is het YT kanaal van een voormalig RBR performance en simulator engineer. Het zijn pas een paar video's, maar het is een goudmijn aan informatie over hoe F1 engineers naar data kijken. :Y
BrrrakeF1

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-05-2022 23:50 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:17
DaniëlWW2 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:50:
Serieuze kwaliteit dan. ;)
Dit is het YT kanaal van een voormalig RBR performance en simulator engineer. Het zijn pas een paar video's, maar het is een goudmijn aan informatie over hoe F1 engineers naar data kijken. :Y
BrrrakeF1
Leuk kanaal. Dank voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Waah schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:18:
[...]

Ferrari heeft vooral problemen dat hun banden er sneller aan gaan. Daardoor kan Max aanhaken omdat die meer grip heeft en daardoor aanhaken en er overheen. Als straight line zoveel belangrijker was, en bochten toch lastig inhalen was... Zou iedereen daar wel op richten.

Sneller in de bochten betekend ook meer snelheid meenemen op het rechte stuk, sneller op je gas kunnen. Alleen op lange rechte stukken ga je dat goed maken met pure top speed.

En dan heb je nog snelheid en top speed. Leuk als je een auto hebt die 400km/u haalt. Als die daar 4 km voor nodig heeft en je tegenstander 0-300 doet ik 500 meter... Is die top speed niet zo interessant.
Het lijkt vooral dat Ferrari dat probleem HAD en niet meer heeft. Hopelijk kan RB dat counteren anders wordt het weer een stuk lastiger. Afgelopen race zou een eenvoudige zijn voor LeClerc, ook als Max geen probleem zou hebben gehad. (Max zou zonder uitstapje in de grindbak ook niet eens geweten hebben dat zijn DRS niet werkte ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet niet of ik dit nou zo verdiend vind, maar ik gun het hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Mad-Matt schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:36:
[...]

Het is op dit moment letterlijk een stap achteruit he? Haas heeft 2.5x het aantal punten van Aston Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Tja, heeft Stroll het wel verdiend dan? Maar eerst maar eens zien of het ook echt zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

sjaool schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:45:
[...]

Tja, heeft Stroll het wel verdiend dan? Maar eerst maar eens zien of het ook echt zo is.
absoluut niet! Maar paps is eigenaar, dus ja, wat doe je er tegen.
Ik bedoel meer dat Mick een beetje zoek wordt gereden door Magnussen die er zelfs nog een jaar tussenuit is geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
[...]

Trek het door naar het volgende niveau
Hij is een Ferrari Junior en de enige reden waarom Ferrari ermee zou instemmen is dat ze het zitje bij Haas zelf goed kunnen gebruiken of een wissel van Aston Martin naar de Ferrari motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
D.deJong schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:09:
[...]

Maar dat is hier totaal niet aan de orde. Ik ben ook geen HAM fan maar hij reed 9 keer sneller dan 1:26, 4x meer dan max en dan had hij ook nog een lekkage waardoor hij moest afhaken. Mercedes zat er op pace boven verwachting goed bij in Barcelona.

Overigens is het nog maar afwachten of dit op andere circuits zo blijft. Barcelona kennen de teams het beste qua (simulatie) data.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 27-05-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Waah schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:18:
[...]

De snelheid waar we het over hadden komt uit de speed trap dus daar zitten alle effecten (downforce, uitkomen bocht, acceleratie, deployment, vermogen, gewicht van de auto, enz) al in verwerkt. Het is geen opgegeven topsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:46
zo'n setje banden met een flatspot, mogen ze die nog ruilen bij Pirelli tegen een vergelijkbare set (qua gereden rondes) zonder flatspot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

chevsticks schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:51:
zo'n setje banden met een flatspot, mogen ze die nog ruilen bij Pirelli tegen een vergelijkbare set (qua gereden rondes) zonder flatspot?
Nee. De enige reden zou zijn als dat je Q2-quali-set is maar starten op die set banden is dit jaar afgeschaft, dus je gebruikt maar een andere set.
Edit: je mag wel, na de kwalificatie pas, setjes banden van dezelfde spec mixen maar uiteraard alleen van de banden die je (als rijder) nog had.

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 27-05-2022 14:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:46
Op F1TV hebben ze het erover dat de verf achterop de Red Bulls verkleurd is, wat soms kan wijzen op oververhitting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

mweh - imho is hij toch een van de meest overrated drivers van het veld. had hij een andere achternaam gehad, had swartzman zijn zitje gehad :X

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 27-05-2022 15:18 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:52
sdk1985 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:44:
[...]

Maar dat is hier totaal niet aan de orde. Ik ben ook geen HAM fan maar hij reed 9 keer sneller dan 1:26, 4x meer dan max en dan had hij ook nog een lekkage waardoor hij moest afhaken. Mercedes zat er op pace boven verwachting goed bij in Barcelona.

Overigens is het nog maar afwachten of dit op andere circuits zo blijft. Barcelona kennen de teams het beste qua (simulatie) data.
Hoeveel vaker heeft hij DRS gehad in vergelijking met Verstappen en wat doet dat met rondetijden?

Wat is de invloed van het sparen van de banden? De track position lijkt mij een hele grote invloed te hebben op rondetijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
La1974 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:43:
[...]

Hoeveel vaker heeft hij DRS gehad in vergelijking met Verstappen en wat doet dat met rondetijden?

Wat is de invloed van het sparen van de banden? De track position lijkt mij een hele grote invloed te hebben op rondetijden.
Je weet helaas nooit precies hoe snel iedereen is. Hoeveel meer snelheid had HAM als hij niet was gebosts en op de juiste band was gestart? Hoeveel meer snelheid had Leclerc in zijn zak zitten? Maar dat mercedes op pace kan volgen tijdens de race is de eerste keer dit jaar dat ik dit heb gezien, dat is nieuw.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blijkbaar is er een twitterbot die automatisch FIA documenten ophaalt. Dat is best handig. :P
https://twitter.com/fiadocsbot

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:45:
Blijkbaar is er een twitterbot die automatisch FIA documenten ophaalt. Dat is best handig. :P
https://twitter.com/fiadocsbot
Die is afgelopen seizoen in zo'n beetje elk race-topic minimaal twee keer langsgekomen (minimaal 1x na quali en minimaal 1x na de race) ;) :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Viel me tijdens FP1 al op en nu met Q weer:

Waarom gebruikt Alpha Tauri (als enige?) coolers/blowers (die ze na een run op de remmen/side pods zetten) op benzine (of andere brandstof)?

Rest vd teams lijkt allemaal accu's te gebruiken.

Lijkt me in de box ook niet zo lekker werken met extra onnodige dampen etc.
Had verwacht dat elektrisch coolen wel verplicht zou zijn?

Weet iemand daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FT279_uWYAE-GVX?format=png&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 23:29
Als zelfs Hulkenberg sneller is dan Latifi in 2022..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Reactie op post uit race topic wat verder niks met Monaco te maken heeft:
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:37:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hoor maar RedBull staat niet bekend als een team dat goed voor z'n coureurs zorgt, zeker de partners van Verstappen worden iedere keer honds behandeld.
Care to elaborate? Ricciardo en Verstappen waren gelijk (zie bv ook Maleisië 2016 waar ze om 2 & 3 vechten, Hamiltons motor ploft, SC, en ze moesten beiden stoppen terwijl Verstappen wel tot het einde door kon op zijn banden). Ricciardo heeft bij zijn vertrek al dan niet wat geroepen over dat Red Bull voor Verstappen koos / voor trok. Maar daar is geen bewijs voor, was meer geroddel dan wat anders, Ricciardo heeft die woorden als ze er al geweest zijn ook weer teruggenomen en de relatie tussen Ricciardo en Horner en Verstappen lijkt gewoon nog goed te zijn.
Gasly waa toentertijd gewoon niet goed genoeg en kon niet met de druk om gaan. Daarnaast had hij een compleet nieuwe race engineer met 0,0 ervaring in deze rol in F1 en dat was ook een prutser eerste klas. Maar Simon Rennie, de race engineer van Ricciardo daarvoor, wou niet meer naar alle races / op de fabriek werken.
Vervolgens kwam Albon, was die promotie terecht en netjes? Niet perse, maar Albon leek wel beter. Daarnaast was Gasly ook al 10.000x in de media afgeschreven waardoor de druk op presteren voor hem alleen maar toenam en de positie nog meer onhoudbaar werd. Maar goed, Albon, leek het an zich beter te doen dan Gasly. En bij hem zag Red Bull wel in dat Mike Lugg een prutser was en is Simon Rennie teruggekomen. Lijkt mij toch ook wel dat Red Bull dan ook Albon ondersteunde en niet alle ballen op Verstappen ging.
Echter bleven de resultaten bij Albon ook wat achter. En deed zich de mogelijkheid voor om Perez te halen die bewezen beter is / zou moeten zijn. Die swap is in zoverre dan ook verklaarbaar. En om vervolgens te zeggen dat ze zich volledig op Verstappen focussen. Nee, niet echt. Ze hebben zelfs Verstappens performance engineer bij hem weggehaald per 2020 om de race engineer van Perez te worden, Hugh Bird dus.

Daarnaast kun je ook niet zeggen dat alleen Verstappens teamgenoten zo behandeld worden, zie Kvyat meermaals, of een Vergne (of was het Buemi?) die openlijk zegt niet meer terug te willen komen naar F1 onder Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Eerlijk gezegd niet, ik wil vandaag nog andere dingen doen voor de race begint. Het meeste is gebaseerd op gevoel dat over langere tijd is opgebouwd. Ik kan proberen dat te onderbouwen maar dat kost een hoop research anders blijft het bij gevoelens. Sorry voor het zwaktebod.

Natuurlijk is het allemaal niet zwart-wit en het beeld wordt vast versterkt doordat RB zo graag een heldenverhaal neerzet. Deel daarvan is dat ze jonge coureurs die nog niet klaar zijn naar voren schuiven. Dan proberen ze er wel voor te zorgen maar het leed is al geschied. Ze zijn jaren op zoek geweest naar een tweede Verstappen en dan stel je al snel onredelijk hoge verwachtingen.

[ Voor 35% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 29-05-2022 13:31 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:27:
[...]

Eerlijk gezegd niet, ik wil vandaag nog andere dingen doen voor de race begint. Het meeste is gebaseerd op gevoel dat over langere tijd is opgebouwd. Ik kan proberen dat te onderbouwen maar dat kost een hoop research anders blijft het bij gevoelens.

Sorry voor het zwaktebod.
I rest my case ;) Ik vind het nogal een statement, dat Red Bull al hun coureurs zo "mishandeld" om in dienst van Verstappen te rijden, en dat puur uit onderbuikgevoelens. Bij Mercedes is het IMO afgelopen jaren met Bottas toch vele malen duidelijker geweest dat die in dienst van Hamilton reed. Denk bv aan Sochi een aantal jaar terug waar Bottas vanaf pole start, en richting het einde maar weer eens even aan de kant moet voor Hamilton. Die ruim over ee helft van het seizoen een redelijke voorsprong op de nummer 2 van het kampioenschap had.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:20

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat een prestatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzWhW6AIsjuxVx8xagaBKR_XHwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndsl19fLbpwr5Hgvzq05DKZW.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En dat zonder hulp van zijn wingman. _/-\o_

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
Red Bull die stopt met teamorders naar Perez, behoorlijk opportunistisch imo. Perez komt heel het seizoen eigenlijk niet in de buurt van Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 09:06
AMARONE schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:46:
Red Bull die stopt met teamorders naar Perez, behoorlijk opportunistisch imo. Perez komt heel het seizoen eigenlijk niet in de buurt van Max.
Er zat ook nog iemand tussen he.... Daarnaast zeggen ze dat ze met zo weinig verschil altijd de coureurs gewoon laten racen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:52
Welke order hadden ze volgens jou moeten geven dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
La1974 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:25:
[...]

Welke order hadden ze volgens jou moeten geven dan?
Om Sainz eraf te beuken zodat ze beiden in de vangrail stonden en Verstappen onder SC naar de finish kon rijden op P1 :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
Dit jaar zijn er ook nog geen echte teamorders gegeven. Als je op een andere strategie rijd, is het gewoon logisch dat je aan de kant gaat en heeft dat IMHO weinig met teamorders te maken. Want als je dan gaat strijden is Ferrari de lachende derde.

Als Max achter Perez had gezeten gisteren, en dán moest Perez hem erlangs laten? Dat zijn pas echt teamorders. En ik hoop dat ze die niet gaan toepassen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
Waah schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:33:
[...]

Dit jaar zijn er ook nog geen echte teamorders gegeven. Als je op een andere strategie rijd, is het gewoon logisch dat je aan de kant gaat en heeft dat IMHO weinig met teamorders te maken. Want als je dan gaat strijden is Ferrari de lachende derde.

Als Max achter Perez had gezeten gisteren, en dán moest Perez hem erlangs laten? Dat zijn pas echt teamorders. En ik hoop dat ze die niet gaan toepassen O-)
Even een Fast Forward:

In de laatste race van het seizoen moet Max 1e worden en Leclerc 3e om het WK binnen te halen. Perez Staat kansloos 3e. Max rijd 2e in de Race, LEC 3 en PER 1e. Het is de laatste ronde!

Wat moet Red bull doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

BasvanS schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Even een Fast Forward:

In de laatste race van het seizoen moet Max 1e worden en Leclerc 3e om het WK binnen te halen. Perez Staat kansloos 3e. Max rijd 2e in de Race, LEC 3 en PER 1e. Het is de laatste ronde!

Wat moet Red bull doen?
Lijkt me een redelijke no-brainer, toch?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
Skarloc schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Lijkt me een redelijke no-brainer, toch?
Precies? Maar wanneer stopt dat? Stel je voor, LEC staat veel punten voor, als Max nog 12x 1e word en LEC 12x 2e dan wint MAX het WK. Maar dan moet hij deze race wel 1e worden, Perez 2e en Lec 3e.

Doe je het dan nog steeds?

De teams weten welke updates er nog komen, hoeveel budget er nog is, hoeveel voorsprong ze nodig hebben, ze weten wanneer bijv. Perez niet meer kan winnen. Maar Max nog wel (Of andersom natuurlijk). Wie zijn wij om te beslissen of een Teamorder juist is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:10
[...]

Even een Fast Forward:

Wat moet Red bull doen?
Felipe Massa kon voor de eerste keer zijn Brazilië winnen, maar ging zelf aan de kant voor Räikkönen die moest winnen om WK te worden. Het blijft een teamsport

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

En hier weer de geupdate grafiek van Leclerc vs Verstappen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qfgJfXnqkQYTF7qVfHUlM94-iA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/73co3l1tuiH8wJq1L8oTawMH.jpg?f=user_large

En van de rijders van de 3 topteams bij elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xvwpi44vmXf8HsTOk82DjJ16wU8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xm2byKuQaMvv2mS5eSoUjv9l.jpg?f=user_large

En bij de grafieken met de strijd tussen de teammaten zie je wel heel duidelijk wie dit seizoen de sterkste teammaat heeft (tot nu toe):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFpaSi04HXz40jt_kGJFKXTyY78=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AUcqwdc6OlE0gRvcPAJWtD0V.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2W4V1x_zjYcK7ZT12iYMxejBlgc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dSfvj1aWHc6Gcx7R1brP3Pvz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73_CQab4WXP8ewEn_2FUz1wG3vA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JELmHTZeI9LHzFGC28poNuvF.jpg?f=user_large

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:13
[...]

Even een Fast Forward:

Wat moet Red bull doen?
Ik denk dat RB niks hoeft te doen omdat Perez in die situatie vrijwillig aan de kant gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Even een Fast Forward:

Wat moet Red bull doen?
Ik zeg ook: Ik hoop :+ je voorbeeld is natuurlijk wel het andere uiterste.

We zijn nu nog op een punt waar Max en PER niet zover van elkaar staan in het kampioenschap, en er nog genoeg races zijn en alles nog kan. Dus dan hoop ik dat ze geen teamorders gaan geven.

Uiteindelijk is het aan PER om te zorgen dat het niet eens een optie lijkt O-) Dus goed blijven scoren.

Maar met de huidige vorm van Max verwacht ik trouwens ook dat het geen optie hoeft te zijn. Die teamorders zijn dan helemaal niet nodig want tot noch toe lijkt Max gewoon sneller, behalve gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waah schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:33:
[...]

Ik vond de eerste keer opzij gaan in Spanje toch al aardig op een teamorder lijken? De tactiek voor Verstappen was toen helemaal nog niet zoals later werd toegepast, omdat ie door zijn DRS problemen Russell maar niet voorbij kwam?

Ik kan me best voorstellen dat Verstappen iets in zijn contract heeft staan daarover, en Perez eveneens, dat op voorhand al duidelijk is wie, onder bepaalde omstandigheden, voorop mag rijden. Op dit moment is het nog te vroeg in het seizoen om dat keihard te spelen en het verschil tussen beide rijders is helemaal zo groot nog niet (in punten).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Tripl3 D schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:56:
En hier weer de geupdate grafiek van Leclerc vs Verstappen:

[Afbeelding]

En van de rijders van de 3 topteams bij elkaar:

[Afbeelding]

En bij de grafieken met de strijd tussen de teammaten zie je wel heel duidelijk wie dit seizoen de sterkste teammaat heeft (tot nu toe):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie grafieken! Ben vooral benieuwd wat de invloed van DNFs nou is. Sommige DNFs zijn door eigen toedoen, andere niet. Ik denk dat het er dan wel anders uit zal zien. Met name de afstand tussen teamgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Vergeten we in de "wat als laatste race kampioenschap bepaald wordt" discussie ook niet dat Red Bull al in die situatie heeft gezeten? Met Vettel en Webber die beide kampioen konden worden in de laatste race, maar daarnaast ook nog Alonso en ik meen Hamilton. Vettel had daar de slechtste papieren van alle 4, maar werd wel kampioen, met dank aan Petrov.
De geschetste situatie met dat de laatste race bepalend is is al zelden, zeker de afgelopen jaren. Dat vervolgens de teamgenoot daar een cruciale rol in speelt zal dus eerder een unicum zijn. Afgelopen jaren het kampioenschap beslist kom ik alleen op vorig jaar uit, waar Perez duidelijk in dienst van Verstappen reed maar zelf ook niet echt meedeed in de race (afwijkende strategie etc). En 2016 maar dat waren dan twee teamgenoten onderling dus daar komen ook geen teamorders voor. En vervolgens kom je dan al bij vierwegs uit wat ik aanhaalde. En 2008 dan waarbij het door de late regen een tombola werd en 2007 waarbij het tussen de McLarens en Räikkönen ging. En de twee vechtende honden het verliezen van Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het probleem met de hele tijd 1e of 2e finishen is dat je nooit eens goed uitloopt op de nr 3, dan kan RB dus beter een coureur kiezen en die persoon 1e laten finishen wanneer mogelijk om zo het gat zo snel mogelijk op te laten lopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 10:27
Ik geloof wel dat Perez voor eigen glorie mag strijden.
Er zit een verschil tussen team orders geven om Max voor te laten of team orders te geven om een gevecht op de baan tussen teamgenoten uit de weg te gaan.

Perez deed het het hele weekend gewoon uitstekend. En ik hoop - en denk - dat dat nog wel een paar keer gaat gebeuren. Coureurs hebben vaak bepaalde circuits waar ze erg goed op gaan (Sochi voor BOT bijvoorbeeld).

Het zou me ook niet verbazen als we volgende race weer een uitmuntende Perez zien. Weer een stratencircuit, weer een circuit waar je ballen moet hebben. En hij heeft het momentum mee en dus het zelfvertrouwen. Ook op basis van zijn eerdere resulten in Baku

2017: RET, maar 6e in Q met een FI
2018: 3e, in een FI
2019: 6e in een RP (5e in Q)
2021: 1e in een RBR

Max mag flink aan de bak volgend weekend!

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
sanderb schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:21:
Ik geloof wel dat Perez voor eigen glorie mag strijden.
Er zit een verschil tussen team orders geven om Max voor te laten of team orders te geven om een gevecht op de baan tussen teamgenoten uit de weg te gaan.

Perez deed het het hele weekend gewoon uitstekend. En ik hoop - en denk - dat dat nog wel een paar keer gaat gebeuren. Coureurs hebben vaak bepaalde circuits waar ze erg goed op gaan (Sochi voor BOT bijvoorbeeld).

Het zou me ook niet verbazen als we volgende race weer een uitmuntende Perez zien. Weer een stratencircuit, weer een circuit waar je ballen moet hebben. En hij heeft het momentum mee en dus het zelfvertrouwen. Ook op basis van zijn eerdere resulten in Baku

2017: RET, maar 6e in Q met een FI
2018: 3e, in een FI
2019: 6e in een RP (5e in Q)
2021: 1e in een RBR

Max mag flink aan de bak volgend weekend!
Vorige jaar was Perez ook erg sterk in Baku, maar Max had hem wel echt in z'n broekzak.
Laat niet onverlet dat het deze keer spannender zal zijn want Sergio voelt zich duidelijk meer op z'n gemak in de huidige RB.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Toch interessant dat nu Verstappen voor het eerst sinds 2018, een race niet zijn teamgenoot heeft verslagen omdat die teamgenoot gewoon eens sneller was, het opeens moet gaan over teamorders en status binnen het team. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:37:
Toch interessant dat nu Verstappen voor het eerst sinds 2018, een race niet zijn teamgenoot heeft verslagen omdat die teamgenoot gewoon eens sneller was, het opeens moet gaan over teamorders en status binnen het team. :z
En dat het hem zelf waarschijnlijk nieteens interesseert omdat ie toch wel weet dat het beter moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik ben alvast een lijstje aan het maken welke rijders van mij volgend jaar niet meer terug hoeven te komen.

Oudjes:
VET
RIC
HAM

Jonkies:
LAT
STR
ZHO

Jonkies twijfel:
MSC
ALB

De rest die verslaat zijn teamgenoot en/of is redelijk goed maar nog wisselvallig.

Zal wel mooi zijn als eind van dit jaar er een stuk of 5 uit gaan en er 5 nieuwe honden ervoor terug komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrekDr0p schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:49:
Ik ben alvast een lijstje aan het maken welke rijders van mij volgend jaar niet meer terug hoeven te komen.

Oudjes:
VET
RIC
HAM

Jonkies:
LAT
STR
ZHO

Jonkies twijfel:
MSC
ALB

De rest die verslaat zijn teamgenoot en/of is redelijk goed maar nog wisselvallig.

Zal wel mooi zijn als eind van dit jaar er een stuk of 5 uit gaan en er 5 nieuwe honden ervoor terug komen.
Logische vervolgvraag is dan wel wie je ervoor terug zou willen zien komen en hoeveel we daarvan mogen verwachten.

Zoveel toptalent staat er ook niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:13

Oudjes:
VET
RIC
HAM

Jonkies:
LAT
STR
ZHO

Jonkies twijfel:
MSC
ALB

Ik denk dat Tsunoda, Latifi en Ricciardo ons eind dit seizoen gaan verlaten. Vettel doet het beter dan Stroll bij Aston Martin dus die blijft wel. Hamilton is een twijfel. Ligt eraan hoeveel plezier hij nog uit het F1 racen haalt.

Schumacher zal wel weg gaan bij Haas maar acht de kans dat hij nog wel blijft rijden in de F1.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Gaat Merc morgen een revisie van de auto presenteren?

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1531200754626744320
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FT_vnOGVIAEdNZ0?format=jpg&name=900x900

Links still uit de video..

[ Voor 8% gewijzigd door Humma Kavula op 30-05-2022 13:02 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:22
Hugo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat Tsunoda, Latifi en Ricciardo ons eind dit seizoen gaan verlaten. Vettel doet het beter dan Stroll bij Aston Martin dus die blijft wel. Hamilton is een twijfel. Ligt eraan hoeveel plezier hij nog uit het F1 racen haalt.

Schumacher zal wel weg gaan bij Haas maar acht de kans dat hij nog wel blijft rijden in de F1.
Waarom Tsunoda? Die doet het best prima, toch?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:10

Oudjes:
VET
RIC
HAM

Jonkies:
LAT
STR
ZHO

Jonkies twijfel:
MSC
ALB

ZHO vind ik juist erg meevallen voor een rookie, doet zelden gekke dingen, HAM ondanks dat ik het een drama queen vindt, kan hij toch serieus potje sturen en zal ongetwijfeld nog mooie interne strijd kunnen worden met Russell. RIC hoop dat hij het terug op de rails krijgt, zoals hij dat bij redbull had.
MSC zit er alleen dankzij de zoon van, geen F1 materiaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:20
even een crosspostjes uit het monaco-topic

rondetijden per coureur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIZ7N6cgTEmu2CNphxRhzGoKjiM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/xJ2kOP7OZIIknCmdXKKKLLVg.png?f=fotoalbum_medium

en de huidige stand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1vKJvlIcrBdv2abLjsyxRjH3eY=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/GX1osdZNIJss7gq6Sv6IZqvE.png?f=fotoalbum_small

Ik ben er niet helemaal uit wat nu de beste plek is voor deze stats... race-topic, of hier? sugesties...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:13
Malfunctions schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:01:
[...]

Waarom Tsunoda? Die doet het best prima, toch?
Als hij constanter word dan misschien wel maar ik vind het geen uitzonderlijke rijder, Doet het dit jaar beter dan afgelopen jaar en lijkt beter met de auto om te kunnen gaan dan Gasly. Echter zie ik bij Gasly veel meer lef.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13

Oudjes:
VET
RIC
HAM

Jonkies:
LAT
STR
ZHO

Jonkies twijfel:
MSC
ALB

Allemaal logisch. Maar stroll blijft natuurlijk zolang vaders bij aston martin binnen zit. die gaat echt no-way achter het stuurtje vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

stylezzz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Allemaal logisch. Maar stroll blijft natuurlijk zolang vaders bij aston martin binnen zit. die gaat echt no-way achter het stuurtje vandaan.
Uit eindelijk moet AMR ook winstgevend gaan worden, dus punten scoren.
Zoon lief zal toch op een gegeven moment toch wel plaats moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bcopp
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-07-2023
Een vraagje,

Is er al zicht op wat het "compensatie evenement" op donderdag zal zijn in SPA?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bcopp schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:25:
Een vraagje,

Is er al zicht op wat het "compensatie evenement" op donderdag zal zijn in SPA?
Wedstrijdje naar het circuit lopen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
TrekDr0p schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:20:
[...]

Zie het niet alleen als (sport)onderneming, maar ook als een manier om vermogen van pa aan zoon over te dragen zonder hier erf- of schenkbelasting over te betalen. Details ken ik niet, maar het is binnen sport redelijk normaal om dat via (al dan niet buitenlandse) bedrijven te regelen met portretrechten oid.

Daarnaast zal Lance eerder een positief punt (levert sponsorinkomsten op) dan een negatief punt (scoort te weinig punten) zijn voor elke andere partij dan zijn vader, zolang hij het niet te bont maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

mavamal schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Zie het niet alleen als (sport)onderneming, maar ook als een manier om vermogen van pa aan zoon over te dragen zonder hier erf- of schenkbelasting over te betalen. Details ken ik niet, maar het is binnen sport redelijk normaal om dat via (al dan niet buitenlandse) bedrijven te regelen met portretrechten oid.

Daarnaast zal Lance eerder een positief punt (levert sponsorinkomsten op) dan een negatief punt (scoort te weinig punten) zijn voor elke andere partij dan zijn vader, zolang hij het niet te bont maakt.
7(8)7 7(8)7
Schenkbelasting is in ieder geval in NL maximaal 20% voor kinderen. Salarissen van tonnen of miljoenen lopen tegen 50% aan. Bovendien is het salaris van de coureurs slechts een fractie van alle operationele kosten van een F1-team dus daarmee komt de effectieve belasting van het op deze manier "schenken" van geld toch makkelijk boven de 90%. Dan kan je beter gewoon 150 miljoen per jaar schenken.

Dit is gewoon een onderneming en pappie ziet graag zoonlief rijden in het elite groepje F1-rijders. Niets meer en niets minder, nou ja, totdat Lance het team uitgeknikkerd wordt op een gegeven moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavamal
DataGhost schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:59:
[...]

7(8)7 7(8)7
Schenkbelasting is in ieder geval in NL maximaal 20% voor kinderen. Salarissen van tonnen of miljoenen lopen tegen 50% aan. Bovendien is het salaris van de coureurs slechts een fractie van alle operationele kosten van een F1-team dus daarmee komt de effectieve belasting van het op deze manier "schenken" van geld toch makkelijk boven de 90%. Dan kan je beter gewoon 150 miljoen per jaar schenken.

Dit is gewoon een onderneming en pappie ziet graag zoonlief rijden in het elite groepje F1-rijders. Niets meer en niets minder, nou ja, totdat Lance het team uitgeknikkerd wordt op een gegeven moment.
Bij een loondienstverband in Monaco is er geen loonbelasting verschuldigd. Portretrechten naar een persoonlijke BV in Luxemburg was hoe sommige wielrenners in de vroege 2000's inkomstenbelasting ontliepen. Het inhuren van een buitenlandse BV waar zoon de enige werknemer is, die de werkzaamheden "F1 auto besturen" gaat uitvoeren, gelijk aan hoe dat in het wielrennen vaak gebeurd. Speciale sportvrijstellingen voor de inkomstenbelasting.

Bij deze bedragen zijn er geen standaard loondienstverbanden zoals je uit je persoonlijke omgeving kent en weet eigenlijk alleen de persoonlijk financieel adviseur hoe het zit.

De kosten van het F1 team zijn hoog, maar lopen ongeveer quitte vanwege de storting van geld uit Aston Martin het automerk en overige sponsoren. Nou moet alleen het automerk weer winstgevend worden en Lawrence loopt lachend weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 10:27
Hugo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:58:
[...]

Ik vind RIC het meest pijnlijke verhaal van dit (en eigenlijk al vorig) jaar. ik denk dat NOR goed is, maar niet zo goed dat hij RIC compleet degradeert...en toch lijkt dat te gebeuren.

Ik snap gewoon niet wat er aan de hand is. Vorig jaar de McLaren niet onder de knie krijgen ok, maar dit jaar met een blanco canvas net als iedereen is hij weer helemaal nergens.

Dit is wel de coureur die VET versloeg als teammaat en die het VER erg lastig kon maken.
Zou toch zonde zijn als hij straks roemloos het toneel verlaat via de achteruitgang..
Ik zie hem echter niet blijven bij McLaren inderdaad...en andere opties zijn er ook niet echt. bij zowel Renault als McLaren heeft hij het gewoon niet waar kunnen maken. Waar anders is er dan nog plek

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

mavamal schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:06:
[...]

Bij een loondienstverband in Monaco is er geen loonbelasting verschuldigd. Portretrechten naar een persoonlijke BV in Luxemburg was hoe sommige wielrenners in de vroege 2000's inkomstenbelasting ontliepen. Het inhuren van een buitenlandse BV waar zoon de enige werknemer is, die de werkzaamheden "F1 auto besturen" gaat uitvoeren, gelijk aan hoe dat in het wielrennen vaak gebeurd. Speciale sportvrijstellingen voor de inkomstenbelasting.

Bij deze bedragen zijn er geen standaard loondienstverbanden zoals je uit je persoonlijke omgeving kent en weet eigenlijk alleen de persoonlijk financieel adviseur hoe het zit.

De kosten van het F1 team zijn hoog, maar lopen ongeveer quitte vanwege de storting van geld uit Aston Martin het automerk en overige sponsoren. Nou moet alleen het automerk weer winstgevend worden en Lawrence loopt lachend weg.
Leuk verhaal, maar Lance woont in Genève, niet in Monaco. Daar is wel gewoon sprake van inkomstenbelasting. Erf- en schenkbelasting zijn in zowel Canada als in Genève vrijgesteld, dus om die reden is dat helemaal niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
breew schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:08:
even een crosspostjes uit het monaco-topic

rondetijden per coureur
[Afbeelding]

en de huidige stand
[Afbeelding]

Ik ben er niet helemaal uit wat nu de beste plek is voor deze stats... race-topic, of hier? sugesties...?
Hmmz, de rondetijden voor monaco lijken mij dan in dat topic te horen en de huidige stand mag hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Oudjes:
VET
RIC
HAM

Jonkies:
LAT
STR
ZHO

Jonkies twijfel:
MSC
ALB

Waarom twijfel over Schumacher? Die laat al 2 jaar niks zien en dit jaar is het echt dramatisch. Hij blijft gewoon crashen, hoe je het ook wendt of keert.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:43
RobertMe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:16:

De geschetste situatie met dat de laatste race bepalend is is al zelden, zeker de afgelopen jaren.
Nou, 4x in de laatste 14 kampioenschappen is toch best vaak?

2008 Hamilton
2012 Vettel
2016 Rosberg
2021 Verstappen

Veel vaker dan daarvoor in elk geval (6x tussen 1956-1997)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
DataGhost schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:14:
[...]

Leuk verhaal, maar Lance woont in Genève, niet in Monaco. Daar is wel gewoon sprake van inkomstenbelasting. Erf- en schenkbelasting zijn in zowel Canada als in Genève vrijgesteld, dus om die reden is dat helemaal niet nodig.
Is hij ook in Genève belastingplichtig? En zijn vader? En hoe zit dat precies met een Brits bedrijf waar ook eigendomsrechten zitten? Ik weet het zelf ook niet, maar dit soort constructies zijn bijzonder lastig met internationaal (belasting)recht.

Gelukkig zijn ze geen van beiden Amerikaans staatsburger, dan ben je namelijk altijd belastingplichtig in de Verenigde Staten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

sanderb schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:14:
[...]

Ik vind RIC het meest pijnlijke verhaal van dit (en eigenlijk al vorig) jaar. ik denk dat NOR goed is, maar niet zo goed dat hij RIC compleet degradeert...en toch lijkt dat te gebeuren.

Ik snap gewoon niet wat er aan de hand is. Vorig jaar de McLaren niet onder de knie krijgen ok, maar dit jaar met een blanco canvas net als iedereen is hij weer helemaal nergens.

Dit is wel de coureur die VET versloeg als teammaat en die het VER erg lastig kon maken.
Zou toch zonde zijn als hij straks roemloos het toneel verlaat via de achteruitgang..
Ik zie hem echter niet blijven bij McLaren inderdaad...en andere opties zijn er ook niet echt. bij zowel Renault als McLaren heeft hij het gewoon niet waar kunnen maken. Waar anders is er dan nog plek
Persoonlijk vind ik Ric nogal overgewaardeerd. Al zijn overwinningen zijn redelijk uniek zover ik me kan herinneren. Hij heeft nooit een 'easy' win gehad, altijd door omstandigheden was ie in staat om te winnen. Dat seizoen van Vettel toen ie hem versloeg was het wel Vettel die elke race zowat problemen had met de wagen. Gaf mijn inziens vertekend beeld, maar toch. Ook dat ie zogenaamd als laatste kan remmen vind ik nogal misplaatst, het waren vaak do or die acties waarbij de andere maar opzij moet gaan. Vorig jaar was het probleem dat ie met de remmen niet overweg kon, dit jaar weet ik niet wat het probleem is. Ik denk dat ie gewoon compleet de weg kwijt is en ik kan me niet voorstellen dat het team hem volgend jaar nog in die auto wilt. Hij is niet meer de jongste en op dit moment is hij gewoon veldvulling, en dat in een Mclaren. Hij lijkt gewoon zijn rijstijl niet aan te kunnen passen.

Genoeg veelbelovende rookies die al lang een kans verdienden.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
sanderb schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:14:
[...]

Vraag is of hij Vettel echt verslagen heeft of dat Vettel minder zijn best deed om onder zijn contract uit te komen en naar Ferrari te gaan. Daarbij kan je qua prestaties van Vettel zelfde zeggen hoe goed hij nou echt is. Na RB is het niet echt geweldig geweest allemaal. En als ik eerlijk ben denk ik niet dat Ric het Verstappen heel moeilijk heeft gemaakt. In kwalificatie waren ze best gewaagd aan elkaar, maar in races was Max vaak veel sneller. Zelfs in eerste RB seizoen al. Denk dat het door veel pech bij Max wat vertekend is hoe gewaagd ze aan elkaar waren. Denk ook niet dat dat Ric vertrokken is bij RB vanwege het grote geld, maar omdat hij zag hoe laat het was en het gat tussen hem en Max alleen maar groter ging worden. Zijn vertrek is uiteindelijk een poging geweest om zijn carriere te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
TrekDr0p schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:20:
[...]

Stroll heeft nooit echt top prestaties geleverd, maar op dit moment is het vooral de auto die hem elke kans ontneemt. Vettel kan echt wel een potje sturen, en die bakt er ook amper wat van.... Kortom, als paps stroll zijn dollars kwijt wil dan kan hij beter zorgen voor een dijk van een auto. Dan komen de limitaties van zijn zoon vanzelf wel weer boven drijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
siggy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:21:
[...]

Waarom twijfel over Schumacher? Die laat al 2 jaar niks zien en dit jaar is het echt dramatisch. Hij blijft gewoon crashen, hoe je het ook wendt of keert.
1ste seizoen is natuurlijk nog rookie level... Kortom, foutje hier en daar moet kunnen. Maar nu zou het toch wel wat moeten 'opdrogen'.... Maar dat gebeurd dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

mavamal schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:23:
[...]

Is hij ook in Genève belastingplichtig? En zijn vader? En hoe zit dat precies met een Brits bedrijf waar ook eigendomsrechten zitten? Ik weet het zelf ook niet, maar dit soort constructies zijn bijzonder lastig met internationaal (belasting)recht.

Gelukkig zijn ze geen van beiden Amerikaans staatsburger, dan ben je namelijk altijd belastingplichtig in de Verenigde Staten.
Als hij het niet in Genève is, is hij het in Canada, en ik zeg net dat daar ook geen erf- of schenkbelasting verschuldigd is. Daarom is het dus volstrekt overbodig en zelfs (evt loonbelasting daargelaten) contraproductief om via een F1-team te "schenken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Tomcatter_31 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:27:
[...]

Vraag is of hij Vettel echt verslagen heeft of dat Vettel minder zijn best deed om onder zijn contract uit te komen en naar Ferrari te gaan. Daarbij kan je qua prestaties van Vettel zelfde zeggen hoe goed hij nou echt is. Na RB is het niet echt geweldig geweest allemaal. En als ik eerlijk ben denk ik niet dat Ric het Verstappen heel moeilijk heeft gemaakt. In kwalificatie waren ze best gewaagd aan elkaar, maar in races was Max vaak veel sneller. Zelfs in eerste RB seizoen al. Denk dat het door veel pech bij Max wat vertekend is hoe gewaagd ze aan elkaar waren. Denk ook niet dat dat Ric vertrokken is bij RB vanwege het grote geld, maar omdat hij zag hoe laat het was en het gat tussen hem en Max alleen maar groter ging worden. Zijn vertrek is uiteindelijk een poging geweest om zijn carriere te redden.
RIC zag inderdaad al snel in hoe het team richting VER schoof en zijn positie in het gedrang kwam. Of zijn stap naar renault (of mclaren nu) de juiste zijn geweest betwijfel ik, maar ik weet dan ook niet welke opties er nog meer waren.
Pagina: 1 ... 57 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics