[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.980 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:38
https://nl.motorsport.com...t-nieuwe-update/10303059/

Ik las op Twitter ook al dat Erik van Haren aangaf dat de Red Bull in Barcelona 3 tot 5 kg lichter zou zijn. Ben benieuwd wat dit gaat doen voor de pikorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:33
DRaakje schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:25:
Lagere temperatuur heeft ook invloed op de dichtheid, en hoe dichter hoe meer er langs de fuel flow sensor kan.

delta van 8 graden. Bij deze tabel: https://www.ic.gc.ca/eic/site/mc-mc.nsf/eng/lm00129.html

20 graden: 0.9937 kg/m3
12 graden 1.0037 kg/m3

Volgens mij is dat iets van 1% extra fuel flow.
Nu is dit wel berekend met 15% ethanol, heeft de 10% in het brandstofmengsel van de F1 hier nog een positieve/negatieve invloed op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JobKlimop schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:13:
[...]

Nu is dit wel berekend met 15% ethanol, heeft de 10% in het brandstofmengsel van de F1 hier nog een positieve/negatieve invloed op?
Waarschijnlijk valt dat iets positiever uit, maar is het effect vergelijkbaar. De problemen die ze nu bijvoorbeeld met de pomp ervaren komt ook door de overgang dit jaar van 5% ethanol naar 10% en dat de brandstof dus vluchtiger wordt bij hogere temperaturen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Even indrukwekkend staatje van iemand gejat. :P
De laatste 30 Formule 1-races van Max Verstappen

Miami – 1ste
Emilia Romagna – 1ste
Australië – uitgevallen (technisch probleem)
Saoedi arabië – 1ste
Bahrein – uitgevallen (technisch probleem)
Abu dhabi – 1ste
Saoedi Arabië – 2de
Qatar – 2de
Sao Paulo – 2de
Mexico – 1ste
USA – 1ste
Turkije – 2de
Rusland – 2de
Italië – uitgevallen (crash)
Nederland – 1ste
België – 1ste
Hongarije – 9de (schade in de eerste ronde)
Groot-Brittannië – uitgevallen (crash)
Oostenrijk – 1ste
Oostenrijk (Stiermarken) – 1ste
Frankrijk – 1ste
Azerbaijan – uitgevallen (klapband)
Monaco – 1ste
Spanje – 2de
Portugal – 2de
Emilia Romagna – 1ste
Bahrein – 2de
Abu Dhabi – 1ste
Sakhir – uitgevallen (crash)
Bahrein – 2de

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 14:31
sjaool schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:57:
Even indrukwekkend staatje van iemand gejat. :P

[...]
Laatst kwam ook al langs dat die van de laatste 60 finishes(?) elke race op het podium had gestaan behalve dan Hongarije 9e en nog een keer 6e.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Deze? O-)
basvn schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:24:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:16

basvn

Breezand - NHN

was op dat moment dit:

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Grill The Grid 2022: Driver Heights!

Soon (over 7 uurtjes); en FOM.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Volgens mij missen daar al zijn uitvalbeurten?
Zal wel aan de 'race finishes' vs 'race result' definities liggen :)

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 13-05-2022 12:29 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:32
Ik snap die 6 niet in die tweet. Waar is hij 6e geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
Istanbul 2020

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

M4YN3 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:55:
[...]

Ik snap die 6 niet in die tweet. Waar is hij 6e geworden?
Wikipedia: Max Verstappen
Ik mis op de wiki alleen de sprint races?

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 13-05-2022 15:41 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

YakuzA schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:40:
[...]

Wikipedia: Max Verstappen
Ik mis op de wiki alleen de sprint races?
Staat een 1 boven de uitslag van Imola (en silverstone, en een 2 bij ITA en SAP)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

basvn schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:50:
[...]

Staat een 1 boven de uitslag van Imola (en silverstone, en een 2 bij ITA en SAP)
Ah, goed verstopt, had die superscript als referentie naar een bron geïnterpreteerd :P
(staat ook niet in de verklaringen eronder dat superscript nummer een sprint result is)

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 13-05-2022 15:53 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

YakuzA schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:51:
[...]

Ah, goed verstopt, had die superscript als referentie naar een bron geïnterpreteerd :P
Staat normaal ook een notitie onder waar het voor staat.. maar ze zijn het vergeten denk ik.

Vond hem makkelijk te vinden want Silverstone en Imola hadden een 1 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:32
Ah thnx, toen hij Checo wilde inhalen in de regen en daardoor een glijertje maakte. :P

Was ik even vergeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er vanuit gaande dat de brandstofdruk constant is betekent een verhoogde temperatuur dat deze een hogere entalpie heeft wat goed is om uit elkaar te vallen als het een diesel zou zijn. Bij benzine / ethanol not so much want dat betekent dat het koelend effect minder is.

Hierdoor heb je een dubbel negatief effect:
Minder koeling effect waardoor de T22 temperatuur minder gecompenseerd kan worden (aka minder turbodruk), langer inspuiten want de energiedichtheid tgv koele brandstof is slechter, tragere verbranding met meer NOx en hogere T3 temperaturen want je spuit langer in (ontsteking en inspuiting moet vroeger gezet worden met het gevaar op klop want minder koelend effect, nadeel is dan weer eventueel slecht homogeen mengen in de verbrandingskamer). En dan heb je nog de maximale flow die je niet mag overschrijden.

Praktisch voorbeeld: BMW flex fuel motoren die evenveel vermogen op benzine als op ethanol halen. Normaal haal je op ethanol meer vermogen maar omdat de verbranding niet is geoptimaliseerd moet steeds de thermische protectie van de T3 erin rammen.

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 13-05-2022 17:56 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

How much do American fans REALLY know about F1? (2022 edition)

Nog niet gekeken, maar gezien de reputatie van Amerikanen. :p

[ Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-05-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 20:36
Pastor Maldonado's Only F1 Win! | 2012 Spanish Grand Prix Highlights:

Video van FOM dus even doorklikken naar YouTube.

Inclusief VER in de Toro Rosso en het incident waardoor Michael Schumacher zijn laatste pole niet vanaf P1 mocht starten.

[ Voor 7% gewijzigd door alesandro_46 op 13-05-2022 22:34 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:52

Bloodclot

Jawier!

alesandro_46 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:33:
Pastor Maldonado's Only F1 Win! | 2012 Spanish Grand Prix Highlights:
[YouTube: Pastor Maldonado's Only F1 Win! | 2012 Spanish Grand Prix Highlights]
Video van FOM dus even doorklikken naar YouTube.

Inclusief VER in de Toro Rosso en het incident waardoor Michael Schumacher zijn laatste pole niet vanaf P1 mocht starten.
Lijkt me sterk dat we een verstappen in de TR zien in 2012 op 12-13jarige leeftijd 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
Bloodclot schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 07:12:
[...]

Lijkt me sterk dat we een verstappen in de TR zien in 2012 op 12-13jarige leeftijd 😉
Dat zei ik ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bloodclot schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 07:12:
[...]

Video niet gezien, maar in 2015 en 2016 stond er helemaal geen VER op de grid ;)

spoiler:
VER debuteerde als VES nadat hij het stoeltje van VERgne over nam. Overigens geen idee of Vergne in 2012 op de grid stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:52

Bloodclot

Jawier!

Daar heb je me.... 😄

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hallo

I made this chart for my last article and I thought it may be of your interest.

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-miami-gp-straight-line-speed-verstappen-vs-leclerc/gp_5_2022_lec_ver_speed.svg

The chart basically shows the difference in straight-line speed for both Max and Leclerc at the last Miami GP. The data contains 43 laps in which both drivers didn't have DRS. These laps are the same for both drivers to avoid problems with track evolution.

Let me know if you have any questions about it.

F1pace

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
RobertMe schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 07:37:
[...]

Video niet gezien, maar in 2015 en 2016 stond er helemaal geen VER op de grid ;)

spoiler:
VER debuteerde als VES nadat hij het stoeltje van VERgne over nam. Overigens geen idee of Vergne in 2012 op de grid stond.
Vergne stond in 2012 inderdaad op de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

f1bythenumbers schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:50:
Hallo

[Afbeelding]

The chart basically shows the difference in straight-line speed for both Max and Leclerc at the last Miami GP. The data contains 43 laps in which both drivers didn't have DRS. These laps are the same for both drivers to avoid problems with track evolution.

Thx. The delta is not as big as I would have expected.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 18:08
Help!!!! schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:14:
[...]

Thx. The delta is not as big as I would have expected.
Dat komt natuurlijk omdat ook 2-3 seconden achter iemand rijden al veel minder luchtweerstand geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
f1bythenumbers schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:50:
Hallo

[Afbeelding]

thanks for this awesome chart.
ik ben verrast dat het begin van de curve (71.6 vs 66.9) zo groot is tussen VER en LEC, op basis van alle RBR straight line speed hype zou ik namelijk verwachten dat de top van de curve meer verschil zou hebben, maar daar zie je dat iedereen toch tegen hetzelfde plafond aanloopt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
dyrc schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:28:
[...]

thanks for this awesome chart.
ik ben verrast dat het begin van de curve (71.6 vs 66.9) zo groot is tussen VER en LEC, op basis van alle RBR straight line speed hype zou ik namelijk verwachten dat de top van de curve meer verschil zou hebben, maar daar zie je dat iedereen toch tegen hetzelfde plafond aanloopt
Leclerc got a tow from Max in some laps so that would've helped him to achieve a higher speed. Without taking the data from more drivers and more laps, it's hard to quantify the effect of the slipstream in km/h.

F1pace

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:50
Nog wat meer zaterdag statistieken over Max omdat het kan :)
  • Max heeft in de laatste 2 races 60 punten behaald, het maximale puntenaantal wat mogelijk is;
  • Voor dit seizoen geldt dat Max steeds 1e werd of is uitgevallen;
  • In de laatste 28 races was Max 14 keer de winnaar;
  • Met 63 podiums staat Max al in de top 10 van coureurs met de meeste podiums;
  • Max heeft al 23 grand prix overwinningen op zijn naam, evenveel als zijn huidige schoonvader Piquet.
https://www.auto-motor-un...ari-jagt-mercedes-rekord/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:53:
Nog wat meer zaterdag statistieken over Max omdat het kan :)
  • Max heeft in de laatste 2 races 60 punten behaald, het maximale puntenaantal wat mogelijk is;
  • Voor dit seizoen geldt dat Max steeds 1e werd of is uitgevallen;
  • In de laatste 28 races was Max 14 keer de winnaar;
  • Met 63 podiums staat Max al in de top 10 van coureurs met de meeste podiums
  • Max heeft al 23 grand prix overwinningen op zijn naam, evenveel als zijn huidige schoonvader Piquet.
https://www.auto-motor-un...ari-jagt-mercedes-rekord/
An zich natuurlijk leuke statistieken. Maar allemaal die podiums komt natuurlijk wel doordat het afgelopen twee seizoenen Mercedes en Red Bull waren die altijd op het podium stonden, en met een zwakke teamgenoot (in 2020 met Albon, vorig seizoen Perez ook een groot deel van het seizoen) sta je dan al snel op het podium, of win je.
Het knappe zit hem vervolgens wel in de consistentie. Met intussen meer dan 40 finishes maar twee keer niet op het podium. Zelfs een Hamilton lukt(e) dat denk ik niet omdat die toch wel regelmatiger een off day had. Zie bv vorig seizoen, Monaco waar die 7e start & finisht uit mijn hoofd, en Turkije op de natte baan waar die ook van wat verder terug moet komen en niet op het podium komt. En van die 2x buiten het podium van Verstappen is dan 1x met flinke schade van Hongarije, waar Hamilton het zelf bijna vergooit (niet pitten bij herstart). Maar uiteraard hebben beiden zo nu en dan geluk gehad (Verstappen in Rusland met de regen op het eind, anders ook maar 7e of iets dergelijks. Hamilton in Brazilië van 20 naar 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:03:
[...]

An zich natuurlijk leuke statistieken. Maar allemaal die podiums komt natuurlijk wel doordat het afgelopen twee seizoenen Mercedes en Red Bull waren die altijd op het podium stonden, en met een zwakke teamgenoot (in 2020 met Albon, vorig seizoen Perez ook een groot deel van het seizoen) sta je dan al snel op het podium, of win je.
Het knappe zit hem vervolgens wel in de consistentie. Met intussen meer dan 40 finishes maar twee keer niet op het podium. Zelfs een Hamilton lukt(e) dat denk ik niet omdat die toch wel regelmatiger een off day had. Zie bv vorig seizoen, Monaco waar die 7e start & finisht uit mijn hoofd, en Turkije op de natte baan waar die ook van wat verder terug moet komen en niet op het podium komt. En van die 2x buiten het podium van Verstappen is dan 1x met flinke schade van Hongarije, waar Hamilton het zelf bijna vergooit (niet pitten bij herstart). Maar uiteraard hebben beiden zo nu en dan geluk gehad (Verstappen in Rusland met de regen op het eind, anders ook maar 7e of iets dergelijks. Hamilton in Brazilië van 20 naar 1).
diezelfde conclusie kan je trekken over hamilton met zijn 7 wereld kampioenschappen... maar dan zijn er ook mensen op hun teentjes getrapt.

Feit is gewoon in de huidige F1 dat de auto 90% doet en de coureur 10%. zelfs de beste coureurs winnen niet in de slechtste auto van de grid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07
Dat zijn wel extreme percentages. De mate waarin Max Ricciardo, albon, gasly en perez outperformed met 3 to 5 tienden in dezelfde auto is in mijn opinie wel anders dan Hamilton die structureel enkel bottas in dezelfde auto outperformed. Hij is toch ook met regelmaat door andere team genoten verslagen (ie rosberg bv). De Mercedes was extreem goed en ik denk dat de RB niet op hetzelfde niveau was en door Max daarheen gereden is afgelopen jaren. Laten we zeggen dat zonder een goede auto je geen WK kan worden en als de rest van het veld véél minder is qua techniek dan ben je technisch dominant. Maar als de technische variabelen dichter bij elkaar komen verschuiven de invloeden meer naar de coureur (Max v 44 en Max vs leclerc en sainz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:36:
Dat zijn wel extreme percentages. De mate waarin Max Ricciardo, albon, gasly en perez outperformed met 3 to 5 tienden in dezelfde auto is in mijn opinie wel anders dan Hamilton die structureel enkel bottas in dezelfde auto outperformed. Hij is toch ook met regelmaat door andere team genoten verslagen (ie rosberg bv). De Mercedes was extreem goed en ik denk dat de RB niet op hetzelfde niveau was en door Max daarheen gereden is afgelopen jaren. Laten we zeggen dat zonder een goede auto je geen WK kan worden en als de rest van het veld véél minder is qua techniek dan ben je technisch dominant. Maar als de technische variabelen dichter bij elkaar komen verschuiven de invloeden meer naar de coureur (Max v 44 en Max vs leclerc en sainz)
Gasly & Albon vergelijken met Rosberg, Bottas, Ricciardo en Perez is dan denk ik wel wat "overdreven". Gasly & Albon waren ook gewoon te jong en onervaren in die auto en reden vaak genoeg ook geen deuk in een pakje boter (vooral Gasly, die nu bij Alpha Tauri wel presteert). Of dat nu door de auto of door de coureur kwam laat ik ook maar even in het midden, want ook Verstappen was niet tevreden over de RB16. Feit was dan wel dat Verstappen er alsnog beduidend beter mee overweg kon.
Ricciardo heeft vooral aan het begin Verstappen vaker verslagen op een zaterdag, maar zakte daarna wel wat terug (Verstappen was in die tijd natuurlijk ook nog onervaren met 1, 2, 3 jaar ervaring). Perez doet het intussen wel redelijk, en is natuurlijk ook een ervaren coureur. Maar zowel bij Sainz als Perez zie je nu dat ze hun teamgenoten niet echt kunnen volgen. Wel goed en snel, maar hun teamgenoten zijn nog net dat beter.

En v.w.b. Hamilton & Bottas, vergeet niet dat Bottas ook nog wel eens op een zaterdag sneller was, en op zondag als die eens een goede dag had nog wel eens een vernederende "Valtteri, this is James" kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus heeft iemand een idee waar Pirelli hun bandenkeuze voor Barcelona en Monaco heeft verstopt?
De zoektocht daarna is elke keer weer "leuk", maar ditmaal kan ik het gewoon niet vinden. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:00
DaniëlWW2 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:48:
Dus heeft iemand een idee waar Pirelli hun bandenkeuze voor Barcelona en Monaco heeft verstopt?
De zoektocht daarna is elke keer weer "leuk", maar ditmaal kan ik het gewoon niet vinden. :/
In deze tweet staan de keuzes. Zit momenteel mobiel dus even makkelijk een linkje.

https://twitter.com/pirel...&t=XdoZJKZhiEJmNwZRHHqErQ

C1, C2 en C3 voor Barcelona en C3, C4 en C5 voor Monaco.

[ Voor 5% gewijzigd door TinusXIII op 15-05-2022 13:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:04
Charles en Monaco :'(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wie laat Leclerc dan ook rondrijden in Lauda zijn Ferrari in Monaco...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:34

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DaniëlWW2 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:21:
Wie laat Leclerc dan ook rondrijden in Lauda zijn Ferrari in Monaco...
[Embed]
Mooie kart wel.

Goed voorteken, misschien schrijft ie ook nog wel een 75 of 2 af.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pjottum schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:26:
[...]

Mooie kart wel.

Goed voorteken, misschien schrijft ie ook nog wel een 75 of 2 af.
Ik heb al weken in mijn hoofd dat Monaco de race zou zijn waar Verstappen heel veel punten zou gaan inlopen. En tot dusver zie ik geen reden om hieraan te twijfelen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Filmpke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:34

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DaniëlWW2 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:28:
[...]

Ik heb al weken in mijn hoofd dat Monaco de race zou zijn waar Verstappen heel veel punten zou gaan inlopen. En tot dusver zie ik geen reden om hieraan te twijfelen...
Ooit reed Max in Rotterdam de hekken in, in zijn 3e rondje met een F1 ofzo. Hilariteit alom, zo'n snotneus, dat ging niet goedkomen. Het was wel stuntelig, maar dit is een echt domme fout.

Heeft ie nog ge"I am stupid"?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

pjottum schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:48:
[...]

Ooit reed Max in Rotterdam de hekken in, in zijn 3e rondje met een F1 ofzo. Hilariteit alom, zo'n snotneus, dat ging niet goedkomen. Het was wel stuntelig, maar dit is een echt domme fout.

Alleen heeft Leclerc nog nooit de finish gehaald in Monaco. 2x DNF in F2 in 2017, vervolgens DNF in F1 in 2018 en 2019, en DNS in 2021 omdat 'ie gecrasht was in Q. Daar komt nu dus dit evenement bij :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pjottum schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:48:
[...]

Nee want blijkbaar werkte de remmen niet meer.
Maar het maakt niet uit of het een fout is of een technisch probleem. Leclerc heeft nog nooit de finish gehaald in een race in Monaco. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Hopelijk was dit Leclercs portie pech in Monaco voor dit jaar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 20:58

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bv5A5VqAC-S696dmvUt8W6ufob4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zET7zVFRmdG4JHdGAhiyDp1L.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Rtoo schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:36:
[...]

Wat een brede baan zeg dat Monaco. Of zou het aan de auto liggen? :+
Een veel beter voorbeeld dan die historische races krijg je niet, als het gaat om wat een mooi formaat voor F1 wagens is. :)
Wat mij betreft gaan ze zo snel mogelijk weer richting dat formaat. Komen er direct een hoop extra opties voor circuits bij ook, dan kunnen we die gare zandbaklanden met hun mensenrechtenschennis ook negeren.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Twitter gaat ook lekker los: :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FSzBWWOWQAYtUTw?format=jpg&name=small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FSzD0HeXsAMA7zT?format=jpg&name=small

:+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
chevsticks schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:28:
[...]

Een veel beter voorbeeld dan die historische races krijg je niet, als het gaat om wat een mooi formaat voor F1 wagens is. :)
Wat mij betreft gaan ze zo snel mogelijk weer richting dat formaat. Komen er direct een hoop extra opties voor circuits bij ook, dan kunnen we die gare zandbaklanden met hun mensenrechtenschennis ook negeren.
Zolang de overheden in die zandbaklanden flink betalen zodat die circuits de fee met gemak kunnen betalen en het voor die landen niet erg is als de tribunes niet eens gevuld worden, zal de FIA ze echt niet gaan negeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
Eerder werd groots de grand prix van Las Vegas voor het seizoen 2023 aangekondigd. Wat alleen niet bekend was is dat er bij het circuit helemaal geen plek is voor een paddock en pitboxgebouw. Het gerucht bestond dat de paddock een mijl van het circuit zou komen te liggen en dat de pitbox eenvoudig en zonder garage zou worden.

Elk jaar tijdelijk iets huren is ook niet goedkoop in Las Vegas en dan steeds optuigen zorgt weer voor overlast. De Formule 1 organisatie heeft daarom een stuk grond van 39 acres (zo'n 15.800m2) ten oosten van The Strip voor 240 miljoen Dollar weten te kopen. Dat het niet groot genoeg is blijkt dat er alsnog een 2e locatie zal komen voor douane en vracht. Formule 1 heeft met deze locatie op deze manier meer mogeljkheden. Als het complex niet wordt ingezet voor de grand prix dan kan ingezet worden voor andere activteiteiten. Zo wordt het pitboxgebouw in Miami het verdere jaar ingezet voor winkels en restaurants.

Formule 1 ziet zich na Las Vegas niet als organisator voor meer nieuwe evenementen. Wel zullen bestaande organisatoren straks meer moeten betalen en een betere show moeten bieden. Zandvoort dient daarbij als schoolvoorbeeld wat een private organisatie zonder overheidssteun voor elkaar heeft gekregen. Mochten bepaalde iconische evenementen in de problemen komen (Spa, Monza of zelfs Monaco) dan zou de Formule 1 organisatie als organisator of met een partner kunnen inspringen.

Vooralsnog blijft Las Vegas een gigantissche gok voor Formule 1 wat het hen zal opleveren.

https://www.motorsport.co...nstruction-plot/10304856/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:54

Amphiebietje

In de blubber

DataGhost schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:52:
[...]

Alleen heeft Leclerc nog nooit de finish gehaald in Monaco. 2x DNF in F2 in 2017, vervolgens DNF in F1 in 2018 en 2019, en DNS in 2021 omdat 'ie gecrasht was in Q. Daar komt nu dus dit evenement bij :+
Hij oefent om bij de moderne race beter te crashen. :+

Zou overigens wel lachen zijn als hij straks op dezelfde wijze op dezelfde plek crasht met zijn gewone F1 auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:47:
Eerder werd groots de grand prix van Las Vegas voor het seizoen 2023 aangekondigd. Wat alleen niet bekend was is dat er bij het circuit helemaal geen plek is voor een paddock en pitboxgebouw. Het gerucht bestond dat de paddock een mijl van het circuit zou komen te liggen, dat de pitbox eenvoudig en zonder garage zou worden.
He? Eigenlijk komt er dan dus alleen een pitstraat? Met dus een fast & slowlane en that's it? What the actual fack 7(8)7 . Of bedoelen ze wel een eenvoudige pitbox maar dan zonder "achterkant" waar bv reserve onderdelen klaar liggen, de banden staan (die sowieso weer ergens moeten staan, kunt moeilijk de banden een paar KM verder weg zetten), testapparatuur staat (meestal zit daar wel iemand met bv apparatuur om de olie te testen) etc. Dus een beetje Monaco, maar dan nog slechter. * RobertMe denkt aan Ricciardo in 2016 waarbij de "gevraagde" banden te ver weg stonden, of dat er blijkbaar een of meerdere garages zijn waar letterlijk een boom in/doorheen gaat.. Want echt geen garage kan toch niet met bv de FPs. Hoe wil een team de afstelling veranderen als de auto "niet naar binnen" kan? In de slowlane van de pitstraat gaan zitten sleutelen? 8)7 En benzine tanken mogen ze ook alleen maar in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:10:
[...]

He? Eigenlijk komt er dan dus alleen een pitstraat? Met dus een fast & slowlane en that's it? What the actual fack 7(8)7 . Of bedoelen ze wel een eenvoudige pitbox maar dan zonder "achterkant" waar bv reserve onderdelen klaar liggen, de banden staan (die sowieso weer ergens moeten staan, kunt moeilijk de banden een paar KM verder weg zetten), testapparatuur staat (meestal zit daar wel iemand met bv apparatuur om de olie te testen) etc. Dus een beetje Monaco, maar dan nog slechter. * RobertMe denkt aan Ricciardo in 2016 waarbij de "gevraagde" banden te ver weg stonden, of dat er blijkbaar een of meerdere garages zijn waar letterlijk een boom in/doorheen gaat.. Want echt geen garage kan toch niet met bv de FPs. Hoe wil een team de afstelling veranderen als de auto "niet naar binnen" kan? In de slowlane van de pitstraat gaan zitten sleutelen? 8)7 En benzine tanken mogen ze ook alleen maar in de garage.
Ik zou de post van @Chocoball nog een keer goed lezen. ;) Ze hebben een flinke lap grond gekocht waar ze dus alle pitboxes en hospitality willen gaan doen. Zie ook artikel op motorsport.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pyr0_ schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:13:
[...]

Ik zou de post van @Chocoball nog een keer goed lezen. ;) Ze hebben een flinke lap grond gekocht waar ze dus alle pitboxes en hospitality willen gaan doen. Zie ook artikel op motorsport.com.
"Ten oosten van de strip". Dat leest zich niet als "letterlijk langs het circuit, op start finish" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:19
En die post is behoorlijk duidelijk.
Dat is een stuk grond alleen een eind verder weg.
De pitboxen rond het circuit zullen echt minimaal zijn. Bandenwisselen en vooruit wat benzine tanken.

[ Voor 13% gewijzigd door D-dark op 15-05-2022 21:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:34:
[...]

"Ten oosten van de strip". Dat leest zich niet als "letterlijk langs het circuit, op start finish" O-)
Niet de moeite genomen om het artikel zelf even te lezen dus B)

Uit het artikel:
The Vegas plans looked great on paper when announced, but one question remained. F1 had pulled off a coup by getting all the agreements and permissions to use the city streets and run past the front yards of the major casinos. But where was the massive infrastructure associated with the pit and paddock, and which takes weeks to set up in places like Monaco and Baku, going to go? Was the city really going to put up with the disruption caused by its construction each year?

Teams had even heard whispers of the paddock being a mile away from the track, and that we would have basic pits without proper garages, with the cars prepared far away. A bit like Monaco before the current pit complex was introduced...

The answer came a few days before the Miami race when Liberty CEO Greg Maffei revealed to Wall Street analysts that the company had bought a plot of land in central Las Vegas adjacent to the track on which to build a permanent pit and race control facility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Ben benieuwd waar die kavel zich bevind. Ik kan zo snel niet echt zo'n groot stuk terrein vinden waar ze een pitstraat kunnen bouwen. Ik gok ergens op het rechte stuk tussen 4 en 5, een van die parkeerterrein.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlChRc-PSZEwPdEPBkWnYpqqE-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O81BWihBnGPYii1MH4HIpV7Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:25
Ahh, LM/FOM doet een Hype First, Ask Later. Klinkt bekend.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

chevsticks schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:50:
Ben benieuwd waar die kavel zich bevind. Ik kan zo snel niet echt zo'n groot stuk terrein vinden waar ze een pitstraat kunnen bouwen. Ik gok ergens op het rechte stuk tussen 4 en 5, een van die parkeerterrein.

[Afbeelding]
Traditioneel is bocht 1 de eerste bocht na de start/stop en dus voor de pit, toch? Dus dan zal het in dat mini stukje tussen 14 en 1 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maarten_E schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:03:
Ahh, LM/FOM doet een Hype First, Ask Later. Klinkt bekend.
Heb je het nu over Spore, Cyberpunk of Battlefield 2042?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Gropah schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:06:
[...]

Traditioneel is bocht 1 de eerste bocht na de start/stop en dus voor de pit, toch? Dus dan zal het in dat mini stukje tussen 14 en 1 zitten.
Of ze gaan de boel nog hernummeren, zodat bocht 5 op de afbeelding bocht 1 wordt als daar het complex komt te liggen. Alleen krijg je dan afhankelijk van waar de start/finish precies komt de situatie dat het mogelijk gunstiger is om op P3 te kwalificeren vanwege de enorme slipstream die vanaf P1 uitgedeeld gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
De precieze plek heb ik nog niet kunnen vinden op een kaartje maar dit kaartje laat het circuit van bovenaf zien en dan ergens ten oosten van The Strip bekeken.

Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/review-journal/image/upload/v1648774044/F1racecourse.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Chocoball schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:27:
De precieze plek heb ik nog niet kunnen vinden op een kaartje maar dit kaartje laat het circuit van bovenaf zien en dan ergens ten oosten van The Strip bekeken.

[Afbeelding]
Ik vind dat 'circuit' toch nog steeds op een varken lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Chocoball schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:47:
Eerder werd groots de grand prix van Las Vegas voor het seizoen 2023 aangekondigd. Wat alleen niet bekend was is dat er bij het circuit helemaal geen plek is voor een paddock en pitboxgebouw. Het gerucht bestond dat de paddock een mijl van het circuit zou komen te liggen en dat de pitbox eenvoudig en zonder garage zou worden.

Elk jaar tijdelijk iets huren is ook niet goedkoop in Las Vegas en dan steeds optuigen zorgt weer voor overlast. De Formule 1 organisatie heeft daarom een stuk grond van 39 acres (zo'n 15.800m2) ten oosten van The Strip voor 240 miljoen Dollar weten te kopen. Dat het niet groot genoeg is blijkt dat er alsnog een 2e locatie zal komen voor douane en vracht. Formule 1 heeft met deze locatie op deze manier meer mogeljkheden. Als het complex niet wordt ingezet voor de grand prix dan kan ingezet worden voor andere activteiteiten. Zo wordt het pitboxgebouw in Miami het verdere jaar ingezet voor winkels en restaurants.

Formule 1 ziet zich na Las Vegas niet als organisator voor meer nieuwe evenementen. Wel zullen bestaande organisatoren straks meer moeten betalen en een betere show moeten bieden. Zandvoort dient daarbij als schoolvoorbeeld wat een private organisatie zonder overheidssteun voor elkaar heeft gekregen. Mochten bepaalde iconische evenementen in de problemen komen (Spa, Monza of zelfs Monaco) dan zou de Formule 1 organisatie als organisator of met een partner kunnen inspringen.

Vooralsnog blijft Las Vegas een gigantissche gok voor Formule 1 wat het hen zal opleveren.

https://www.motorsport.co...nstruction-plot/10304856/?
Zandvoort en geen overheidssteun vind ik toch een beetje overtrokken als de eigenaar bij de grootste uitkeringtrekkersfamilie van Nederland hoort :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mark-k schreef op zondag 15 mei 2022 @ 23:53:
[...]

Zandvoort en geen overheidssteun vind ik toch een beetje overtrokken als de eigenaar bij de grootste uitkeringtrekkersfamilie van Nederland hoort :X
Eigenaar maar niet de geldschieter daar zit wel even wat meer achter dan alleen een Prins Bernhard jr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

chevsticks schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:28:
[...]

Er gaat wat betreft de grootte en gewicht van de wagens dan ook wel het nodige gebeuren vanaf 2026.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:41
Als ik op Google Maps kijk dan is het stuk tussen bocht 14 en 1 zo'n beetje in de rode cirkel.

Daar is wel plek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08FBkJ3Wi8lKxLoSnG6iNJRMplg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fNf5irE7dlvWtF38OW6zkGuV.png?f=fotoalbum_large

Google Maps link: https://www.google.com/ma....65h,57.37t/data=!3m1!1e3

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

alexbl69 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:45:
Als ik op Google Maps kijk dan is het stuk tussen bocht 14 en 1 zo'n beetje in de rode cirkel.

Daar is wel plek.

[Afbeelding]

Dat verklaard ook meteen die vreemde schuine lijn in het circuit. Stratencircuits hebben dat niet zo snel van zichzelf. Dat is meestal een gewone bocht of een 90 graden bocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

sjaool schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:06:
Dat verklaard ook meteen die vreemde schuine lijn in het circuit. Stratencircuits hebben dat niet zo snel van zichzelf. Dat is meestal een gewone bocht of een 90 graden bocht.
FIA heeft dit gebied recent aangekocht, zoals je hier kunt lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Woudloper schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:10:
[...]

FIA heeft dit gebied recent aangekocht, zoals je hier kunt lezen.
Niet de FIA maar de FOM.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sorry, maar als Sky het doet... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4KL8kDJWGbzYYDAj8jtUbZJDbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jX617ZYOfUuKYpa0DUGZSR4I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Als het goed is ligt er ergens in Las Vegas ook nog een achtbaan op een terrein; kunnen ze die ook gelijk bij de paddock/pit opbouwen. :p

[ Voor 70% gewijzigd door Illegal_Alien op 16-05-2022 09:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:34

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

alexbl69 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:45:

Daar is wel plek.

[Afbeelding]

Wat een poppenkast weer. Ik vind Las Vegas nog erger dan Miami. Ik snap dat het op de tv dadelijk weer mooi uit gaat zien als ze de strip op rijden, maar djuu wat een armoe om die opgeblazen Amerikanen dadelijk weer een podium te geven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik snap al die ophef niet zo over drie grand prix in Amerika. Als je kijkt hoe groot dat land is ten opzichte van Europa dan is het toch begrijpelijk dat ze er daar meer dan een willen organiseren. Wat dan wel weer jammer is dat het dan stratencircuits moeten zijn terwijl er zoveel andere mogelijkheden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:00:
Ik snap al die ophef niet zo over drie grand prix in Amerika. Als je kijkt hoe groot dat land is ten opzichte van Europa dan is het toch begrijpelijk dat ze er daar meer dan een willen organiseren. Wat dan wel weer jammer is dat het dan stratencircuits moeten zijn terwijl er zoveel andere mogelijkheden zijn.
Ik denk dat de meeste niet perse tegen een extra GP in Amerika zijn. Maar wel de volledige show die er opgetogen wordt en de hype er omheen. Andere nieuwe races is de show en hype toch veel minder. Waar was de show en hype in Turkije? Qatar? Saoedi-Arabië? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

CodeCaster schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:06:
[...]

Heb je het nu over Spore, Cyberpunk of Battlefield 2042?
Eeuwig zonde dat Spore nooit een opvolger heeft gehad dat de spelelementen verbeterde, god wat was het leuk om beestjes te ontwerpen

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat de meeste niet perse tegen een extra GP in Amerika zijn. Maar wel de volledige show die er opgetogen wordt en de hype er omheen. Andere nieuwe races is de show en hype toch veel minder. Waar was de show en hype in Turkije? Qatar? Saoedi-Arabië? :+
Tja, show hoort er nu eenmaal bij in Amerika waar alles groot, groter, grootst is. Daar valt nu eenmaal niets aan te veranderen. ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

opmerkelijk!

Zeker omdat hij laatst al eens opgenoemd is als mogelijke vervanger voor Latifi.

Hij gaat rijden in de auto van Albon
dus direct te vergelijken met Latifi

[ Voor 18% gewijzigd door basvn op 16-05-2022 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
basvn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:06:
[Twitter]

opmerkelijk!

Zeker omdat hij laatst al eens opgenoemd is als mogelijke vervanger voor Latifi.

Alsof de druk nog niet genoeg was voor Latifi.
Van mij mag het gebeuren dat Nick vele malen sneller is bij deze test en dan over paar GPs Latifi vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Alonso z'n haar lijkt wel n pruik op deze foto :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

whoot whoot! nyck de vries in F1.

Ik ben zo benieuwd! Want hij is echt goed goed.

Piastri wil ik ook wel eens zien, of Chadwick :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[Twitter]

opmerkelijk!

Het zal in ieder geval gewicht schelen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
[Twitter]

opmerkelijk!

Het is dit jaar verplicht om voor iedere rijder een keer een rookie deel te laten nemen in een vrije training, dus in die zin niet echt opmerkelijk. Maar de timing en keuze voor de Vries is wel interessant ja, die wordt nu natuurlijk 1:1 vergeleken met Latifi...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Correct me if I'm wrong. Maar was dat niet een bericht van dat neppe Albert Fabrega account? Als in: letterlijk fake news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:36
teacher schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:28:
whoot whoot! nyck de vries in F1.

Ik ben zo benieuwd! Want hij is echt goed goed.

Piastri wil ik ook wel eens zien, of Chadwick :Y
Chadwick zou wel mooi zijn! Die rolt al een paar jaar de W-series op, toch benieuwd hoe ze haarzelf kan meten met de F1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:41
[...]

Ach, dan kijk je toch niet :) ?

Schakel zelf de tv pas 10 minuten voor het begin van de race in, en dan met name om de feed een beetje in sync te krijgen met de app. Al dat geouwehoer eromheen kan me sowieso gestolen worden. M'n nieuws haal ik hoofdzakelijk hier weg.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 22:57

IceStorm

This place is GoT-like!!!

The_Admin schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:44:
die wordt nu natuurlijk 1:1 vergeleken met Latifi...
Gaat ook een lastige worden voor Latifi om heel gunstig uit die vergelijking te komen. Alleen als Latifi de auto een keer op de baan weet te houden en substantieel sneller is dan Nyck komt hij er goed op te staan. Maar dat zijn beide zaken waar ik mijn hand niet voor in het vuur zou steken.

Mooie kans voor Nyck iig om zich in de kijker (eender welke) te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:11

alienfruit

the alien you never expected

Leuk weer F1 komend weekend :) Ik hoop dat de upgrades van RB gaan werken.
FunkyTrip schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:04:
Eeuwig zonde dat Spore nooit een opvolger heeft gehad dat de spelelementen verbeterde, god wat was het leuk om beestjes te ontwerpen
Er is Elysian Eclipse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:35

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

Dat is toch nog erger eigenlijk? Het gaat dan niet eens meer om waar de buren hun feestje houden (in de garage terwijl jij de tuin geschikter vind) maar om hoeveel ballonnen en slingers er opgehangen worden. boehoe :z

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Twee Nederlanders in de Formule 1? Maar voor wie moeten we dan allemaal zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:35:
Twee Nederlanders in de Formule 1? Maar voor wie moeten we dan allemaal zijn? :P
1,5 dan ;) Wel twee coureurs onder Nederlandse licentie.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:13
Een Belg en een Fries :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:50
Tja het is maar net de vraag hoe hard Williams nog het Lavazza geld nodig heeft. Zodra Williams dat niet meer nodig heeft en Nick ook wat centjes kan meenemen zal de stoel wel voor hem zijn.

Met een eventuele vertrek van Hamilton (over een aantal jaar?) moet dat stoeltje toch weer gevuld worden. En dat zal niet Albon of Latifi zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Senaxx op 16-05-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:43
uhhmm...
1 maar dus :P

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Beginnen we nu alweer over Verstappen die een Belg is? -O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:59:
Beginnen we nu alweer over Verstappen die een Belg is? -O-
Het is een Limburger. Opgelost

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
sjaool schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:00:
Persoonlijk heb ik totaal geen moeite met 3 5 of 9 races in de VS. Alleen de locaties zijn om te huilen. De eerste Las Vegas GP was op een parkeerplaats, de Miami GP was op een parkeerplaats, nu gaan we op de strip rijden. Allemaal leuk bedacht, maar het komt het racen meestal niet echt ten goede. Terwijl het land zelf gewoon goede circuits heeft.

Denk dat niemand erop tegen is om 3x te racen in de VS als je COTA, Indi en bijvoorbeeld Sebring op de kalender zet. Sebring is een grade 2 circuit. Maar als ze voor 200 miljoen land kunnen kopen, dan had je net zo goed dat geld kunnen gebruiken om Sebring te upgraden naar grade 1 toe.

offtopic:
Laguna Seca zou ook mooi zijn maar denk niet dat de F1 auto's de corkscrew leuk gaan vinden. Aan de andere kant: IndyCar rijdt er ook op.
.
Pagina: 1 ... 53 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics