Tja, een Koenigsegg Gemera heeft een 3 cylinder 2l motor en daar komt 600 pk uit :-)Kadett schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:53:
[...]
Gaat dus helaas niet gebeuren, meer races in VS en de zandbak. Elk jaar steeds minder in Europe. Meer steden races.
Nog even en in 2026 komt er een 1.2 3 cilinder achterin te liggen
Dat Spa en Monaco hun plekje niet meer zeker zijn zegt wel genoeg toch? Zo ongeveer de mooiste baan ter wereld, vinden de meeste coureurs ook, en de meest iconische race, onderdeel van de Triple Crown of Motorsport.Mef schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:50:
Veramerikanisering van de sport mag echt wel gaan stoppen.
Downsizen vind ik nou niet bepaald Amerikanisering.Kadett schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:53:
[ Voor 23% gewijzigd door TheBrut3 op 24-04-2022 10:35 ]
Nee dat stukje Europese historie blijven we dan behoudenTheBrut3 schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:34:
[...]
Downsizen vind ik nou niet bepaald Amerikanisering.
Voorlopig ligt er in de Amerikaanse autosport nog wel een echte motor achterin. Ze halen er alleen een stuk minder pk's uit (wat dan wel weer typisch Amerikaans is).Kadett schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:53:
[...]
Gaat dus helaas niet gebeuren, meer races in VS en de zandbak. Elk jaar steeds minder in Europe. Meer steden races.
Ze gaan in de indycar echter ook naar hybride systemen toe
Zelfs in VS meeste gebruikte 'automobiel', de pick up, ligt tegenwoordig vaak al een V6 turbo/hybride ipv een V8.chevsticks schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:37:
[...]
Voorlopig ligt er in de Amerikaanse autosport nog wel een echte motor achterin. Ze halen er alleen een stuk minder pk's uit (wat dan wel weer typisch Amerikaans is).
Ze gaan in de indycar echter ook naar hybride systemen toe
Kadett schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:45:
[...]
Zelfs in VS meeste gebruikte 'automobiel', de pick up, ligt tegenwoordig vaak al een V6 turbo/hybride ipv een V8.
offtopic:
Was er niet ook iets met de full electric Ford F150? Best verkopende pickup? Best verkopende full electric auto? In Amerika dan uiteraard.
Was er niet ook iets met de full electric Ford F150? Best verkopende pickup? Best verkopende full electric auto? In Amerika dan uiteraard.
Twee takt motoren.Kadett schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:53:
[...]
https://www.gptoday.net/n...ervanger-hybride-v6-turbo
"When you grow up your heart dies"
Dan nog liever een wankelmotorsjaool schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:22:
[...]
Twee takt motoren.
https://www.gptoday.net/n...ervanger-hybride-v6-turbo
Nou Max weer mooie score. Hij valt uit of hij wint.
Volgend race is in buurland Amerika en dan over de grote oceaan naar Spanje.
Iets compleet anders, heeft iemand ooit ergens een achtergrond rapportagge over Wolff gezien, voornamelijk hoe hij aan zijn geld is gekomen rond de dotcom bubbel?

Iets compleet anders, heeft iemand ooit ergens een achtergrond rapportagge over Wolff gezien, voornamelijk hoe hij aan zijn geld is gekomen rond de dotcom bubbel?
[ Voor 37% gewijzigd door siggy op 24-04-2022 19:04 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ik vind het stuiteren beschamend worden. Waar ben ik in godsnaam naar aan het kijken, vraag ik me soms af...
Nu zie je, vooral in deze laatste race, een treintje F1 bolides stuiterend door de bocht gaan als was het een kermis attractie.
Wat mij betreft, is de aerodynamische vernieuwing, bekeken naar het gedrag van de bolides, gewoon gefaald. Ik zie niet zoveel extra actie of volgen vergeleken met vroeger. Nog steeds is DRS koning. Wil je ergens voorbij? Knopje en 'vroem', en de rijder die je voor je zat, heeft het nakijken.
Misschien doet het iets wat niet direct waarneembaar is voor de toeschouwer, namelijk banden sparen bij langere tijd net achter de voorligger rijden, wat dan weer gunstig uitdraait voor strategie en kansen op andere momenten.
F1 en FIA hadden de teams bij dergelijke ingrijpende wijzigingen gewoon elk meerdere honderden test-uren moeten toekennen. Net om dit soort toestanden te vermijden in het begin van een seizoen. En dus elk team evenveel kans geven om er vanaf te raken voor het seizoen start. Heb je nu de pech dat je er een aantal races wordt afgereden of DNF, heb je helemaal niets van data om er verder iets aan te doen.
En kosten zijn niet ter zake doend. Ieder team kan gemakkelijk een oude powerunit afstoffen, in een nieuw chassis hangen, en testen voor aerodynamica. Maak er als FIA desnoods extra budget voor vrij naar de teams toe. En verplicht ze enkel de aero te testen.
Nu zie je, vooral in deze laatste race, een treintje F1 bolides stuiterend door de bocht gaan als was het een kermis attractie.
Wat mij betreft, is de aerodynamische vernieuwing, bekeken naar het gedrag van de bolides, gewoon gefaald. Ik zie niet zoveel extra actie of volgen vergeleken met vroeger. Nog steeds is DRS koning. Wil je ergens voorbij? Knopje en 'vroem', en de rijder die je voor je zat, heeft het nakijken.
Misschien doet het iets wat niet direct waarneembaar is voor de toeschouwer, namelijk banden sparen bij langere tijd net achter de voorligger rijden, wat dan weer gunstig uitdraait voor strategie en kansen op andere momenten.
F1 en FIA hadden de teams bij dergelijke ingrijpende wijzigingen gewoon elk meerdere honderden test-uren moeten toekennen. Net om dit soort toestanden te vermijden in het begin van een seizoen. En dus elk team evenveel kans geven om er vanaf te raken voor het seizoen start. Heb je nu de pech dat je er een aantal races wordt afgereden of DNF, heb je helemaal niets van data om er verder iets aan te doen.
En kosten zijn niet ter zake doend. Ieder team kan gemakkelijk een oude powerunit afstoffen, in een nieuw chassis hangen, en testen voor aerodynamica. Maak er als FIA desnoods extra budget voor vrij naar de teams toe. En verplicht ze enkel de aero te testen.
Je weet dat het stuiteren niks met bochten te maken heeft, right? Het stuiteren komt doordat de auto naar het asfalt wordt gezogen, maar daardoor de vloer het asfalt aanraakt en het hele aanzuigende effect wegvalt waardoor de auto weer omhoog schiet. Dat is iets wat ze juist alleen op snelheid hebben en niet in bochten. En ja, op Imola heb je toevallig bocht 1 wat helemaal geen bocht is voor deze F1 auto's waardoor je het daar ziet gebeuren in een "bocht".Amos_x schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:33:
Ik vind het stuiteren beschamend worden. Waar ben ik in godsnaam naar aan het kijken, vraag ik me soms af...
DRS blijft ook koning omdat het zo makkelijk is, waarom moeite doen als het ook een stuk makkelijker kan. En ik heb dit seizoen ook wel verschillende momenten gezien waarbij ik dacht "ik denk niet dat dat met de oude auto's kon". In de zin van makkelijker kunnen volgen in de bochten en zo, waardoor juist daarna inhalen makkelijker wordt (al dan niet met DRS op het daarna volgende rechte stuk). Onder de nieuwe regels kunnen ze dus makkelijker kort op de voorganger rijden, wat voornamelijk handig is in bochten, zodat ze het daarna volgende rechte stuk ook dicht genoeg er op zitten om een poging tot inhalen te doen.Wat mij betreft, is de aerodynamische vernieuwing, bekeken naar het gedrag van de bolides, gewoon gefaald. Ik zie niet zoveel extra actie of volgen vergeleken met vroeger. Nog steeds is DRS koning. Wil je ergens voorbij? Knopje en 'vroem', en de rijder die je voor je zat, heeft het nakijken.
En ook dat zal aan de orde zijn. Minder dirty air betekend minder glijden voor de achterligger en dus een betere (/mindere) bandenslijtage.Misschien doet het iets wat niet direct waarneembaar is voor de toeschouwer, namelijk banden sparen bij langere tijd net achter de voorligger rijden, wat dan weer gunstig uitdraait voor strategie en kansen op andere momenten.
Hoezo? Ten eerste hebben sommige teams al eerder aangegeven dat ze zich zorgen maakte om het porpoising effect. Dat is immers niet nieuw, en het is zelfs niet nieuw in de F1, want in de jaren 70? 80? met de ground effect auto's was dit er ook al. En sommige teams hebben hun zaken gewoon veel beter voor elkaar dan anderen. En bv Ferrari kan er mee rijden en is snel, en wellicht zitten te bewust op het randje v.w.b. het laag afstellen van de auto juist omdat de auto het kan hebben. Mercedes aan de andere kant van het spectrum lijkt het juist niet te kunnen hebben, waardoor ze de auto al hoger af hebben moeten stellen om het effect te verminderen, maar ze ook weer trager zijn. En er zijn ook weer teams waarbij het erop lijkt dat het hele stuiteren daar uberhaupt niet aan de orde is, zoals Red Bull waar je het (vrijwel) niet ziet. En dat sommige teams nu de plank misslaan hierop, tsja, sucks for them. Toen Mercedes in 2014 met een motor kwam aanzetten waarmee ze het hele veld oprolden en alle andere teams race na race uitvielen kwam ook niemand met het idee om het token systeem af te schaffen zodat de fabrikanten die de plank mis hadden geslagen hun achterstand konden inhalen. Dat tokensysteem is toen gewoon gehandhaafd van wat was het, 2014 tot 2018? 2019? toen de andere fabrikanten hun achterstand al grotendeels hadden ingehaald. Sucks for them, maar dit zijn nu eenmaal de regels.F1 en FIA hadden de teams bij dergelijke ingrijpende wijzigingen gewoon elk meerdere honderden test-uren moeten toekennen. Net om dit soort toestanden te vermijden in het begin van een seizoen. En dus elk team evenveel kans geven om er vanaf te raken voor het seizoen start. Heb je nu de pech dat je er een aantal races wordt afgereden of DNF, heb je helemaal niets van data om er verder iets aan te doen.
En hetzelfde zie je ook op een ander punt dit jaar. Alleen Alfa Romeo had een auto die precies op het minimumgewicht zat, alle andere auto's waren te zwaar tot soms wel in de dubbele cijfers. Oorzaak? Alfa Romeo heeft veel geld besteed aan het ontwikkelen van een zo licht mogelijke auto om dus op het minimumgewicht te zitten. De andere teams hebben dat niet gedaan. Dat is dan de teams van die andere teams, en daarvoor zullen zij "bestraft" moeten worden. Je kunt moeilijk Alfa Romeo "bestraffen" voor het feit dat zij hun zaken wel op orde hebben op dit vlak door de andere teams maar extra budget te geven om hun auto lichter te maken.
Je kunt niet makkelijk een oude motor in een nieuw chassis hangen... Die motoren veranderen zo ongeveer elk jaar wel in opzet en vereiste koeling. Het is dat een aantal seizoenen terug de ophangpunten zijn gestandaardiseerd / vastgelegd in de regels waardoor het hopelijk misschien allemaal te bevestigen is. Maar ideaal zal dat allerminst zijn, en de koeling zal er helemaal niet op zijn ingericht. Zie bv ook McLaren die van 2020 op 2021 van Renault naar Mercedes motoren gingen. Omdat 2021 een tussenjaar was mochten de auto's niet ontwikkeld worden en waren er (maar) twee tokens beschikbaar voor het doen van grotere wijzigingen. Bij McLaren waren beide tokens al meteen verbruikt aan het ontwikkelen van een nieuw chassis om de Mercedes motor in te passen.En kosten zijn niet ter zake doend. Ieder team kan gemakkelijk een oude powerunit afstoffen, in een nieuw chassis hangen, en testen voor aerodynamica. Maak er als FIA desnoods extra budget voor vrij naar de teams toe. En verplicht ze enkel de aero te testen.
Verder doen de kosten er wel degelijk toe. Verschillende (/de meeste?) teams hebben een totaal budget dat net gelijk staan aan de budget cap, alleen omvat de budget cap lang niet alle kosten (top 3 personeelsleden vallen erbuiten, coureurs vallen er buiten, ...). En "even" een dagje de auto laten rijden is gewoon verschrikkelijk duur. Daar bovenop komt uiteraard nog eens het daadwerkelijk fabriceren van onderdelen en het wordt toch een dure aangelegenheid. Zie ook het recente verleden waarbij teams er bewust voor gekozen hebben om niet mee te doen aan tests omdat het te duur was / ze er het budget niet voor hadden. Williams vond het te duur om een mule-car te bouwen voor de 18" velgen. Haas heeft wel eens testdagen volledig over geslagen omdat het te duur was, Williams idem dito. Extra budget bovenop de budget cap "vrij maken" werkt dus niet, want de teams die nu al moeite hebben het geld bij elkaar te krijgen hebben nog steeds geen budget voor "een extra testdagje met een oude motor die op de plank ligt" (Hebben Williams & Haas bv uberhaupt motoren op de plank liggen? Vast niet, ze zijn immers geen fabrikant en alles wat ze extra willen hebben zullen ze de portemonnee voor mogen trekken) En de FIA / FOM zal ook gek zijn om even wat extra geld ui te keren aan de teams voor zo'n extra tests. FOM leeft zelf al van droog brood (figuurlijk) op basis van de misgelopen inkomsten van 2020 (en mogelijk 2021?) met alle geannuleerde races, geen of minder publiek, etc etc. En volgens mij heeft de FIA / FOM zich ook al eerder uitgesproken in de zin van "pech gehad voor de teams die hun zaken niet op orde hebben", of dat nu gaat om het stuiteren, of een "te zware" auto.
Ja in golfkarretjes of van die Biro dingen. Dat is juist het probleem, kun je niet naar de golfbaan als gepensioneerde boomer.hardware-lover schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:38:
[...]
Rijden ze daar niet overdag hun rondjes? 🤡
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Jij had niet in de gaten dat mijn reactie de F1 race betrof?loekf2 schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:54:
[...]
Ja in golfkarretjes of van die Biro dingen. Dat is juist het probleem, kun je niet naar de golfbaan als gepensioneerde boomer.

Testing, one, two ...
Tuurlijk ;-) Maar het is de US verdomd irritant als je niet naar de mall kunt met je auto omdat er wegen zijn afgezet.hardware-lover schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:17:
[...]
Jij had niet in de gaten dat mijn reactie de F1 race betrof?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Er schijnt een rijders wissel aan te komen vroeg in het seizoen.
Gerucht dat piastri erin komt misschien voor Latifi
🚨 AANDACHT voor de BOMB uitgebracht door @AlbertFabrega op zijn live
"De markt is al in beweging. Er zijn dingen in beweging, maar ik kan het niet zeggen omdat ze me vertelden niets te zeggen."
"Degene die vertrekt verbaast me niet, degene die aankomt ja. [...] Nou, het is een wisseling van coureurs tussen teams" https://t.co/gg70yrV0af
https://twitter.com/ElRey...SbULQHkHWiXIu2f6yDgg&s=19
"De markt is al in beweging. Er zijn dingen in beweging, maar ik kan het niet zeggen omdat ze me vertelden niets te zeggen."
"Degene die vertrekt verbaast me niet, degene die aankomt ja. [...] Nou, het is een wisseling van coureurs tussen teams" https://t.co/gg70yrV0af
Begint het nu al?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verstappen wordt dus geen kampioen meer?d-vine schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:53:
Zou overigens ook een beetje een rare move zijn. Piastri is test / reserve / junior bij Alpine. En Alpine heeft geen relatie met Williams.
Dat zou een fors financieel gat betekenen voor Williams. Maar misschien is dorilton bereid om het bij te leggen in de hoop dat er meer punten gehaald worden. En dus meer geld binnen komt.d-vine schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:53:
Qua talent zou het terecht zijn. Hoewel De Vries of Vandoorne dan misschien meer voor de hand ligt ivm link met Mercedes.
Qua potentie schat ik Piastri nog wel een stukje hoger in als de Vries.
Die rijders wissel tussen teams zou ik niet weten wie het moeten zijn.
Die rijders wissel tussen teams zou ik niet weten wie het moeten zijn.
I wish. Nee wacht, 'everybody wishes'.d-vine schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:53:
Probleem met Alpine is dat ze (blijkbaar) aan Alonso willen vasthouden. Leuk en aardig, maar Alonso is niet de toekomst. Er zijn weinig betere formula juniors qua resultaten dan Piastri. Wat is het nut van een drivers academy als je er weinig mee doet. Eigenlijk zou de top 2 of 3 van de F2 verplicht moeten kunnen promoveren.
Dat is ook meteen de mindere kant van deze moderne F1 (tov de 90s en eerder), de drempel is gigantisch voor een nieuw team, vele circuits hebben ze purpose-built voor slechts 24 auto's, dus er kan (bijna) geen uitbreiding zijn. En gezien de kosten van de PU zijn 3-wagen teams ook uitgesloten.
Maar eigenlijk zou dat wel het beste zijn, dat elk team een 3e wagen inzet als one-man team voor een rookie, die ze in feite ondersteunen met alles, maar mag afwijkende sponsoren en kleurschema hebben. Zoveel veelbelovende rookies die gewoon verkwanseld worden omdat men maar vasthoudt aan een Alonso, aan een Vettel, aan een slecht tpresterende Ricciardo. Ervaring is zo véél waard dat prestaties op de baan er bijna niet mer toedoen.
Ik zou de volgende coureurs zo kunnen missen bekeken over de afgelopen seizoenen:
- Alonso
- Vettel
- Ricciardo
- Schumacher
- Latifi
- Stroll
Gewoon 6 veelbelovene rookies want het bovenstaande lijstje is gewoon op de weg naar buiten. En als Hamilton zo gemotiveerd over blijft komen, zal hij volgend jaar geen zin hebben om terug te komen.
Wat DRS betreft. Dat ze maar heel snel een race doen zonder DRS, als 'test'. Ze hebben blijkbaar wel zin om te testen met het hele format van F1, maar niet met DRS. De race was superspannend totdat ze DRS aanzette. Ik betwijfel of ze de ballen hebben om dat eens een race te doen, al is het van mijn part Monza.
[ Voor 6% gewijzigd door siggy op 25-04-2022 07:36 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Grotendeels eens, behalve met Alonso en Ricciardo. Die laten toch nog wel eens mooie dingen zien. Wel eens met het gegeven dat ze beiden nooit meer WDC zullen worden.siggy schreef op maandag 25 april 2022 @ 07:33:
[...]
Ik zou de volgende coureurs zo kunnen missen bekeken over de afgelopen seizoenen:
- Alonso
- Vettel
- Ricciardo
- Schumacher
- Latifi
- Stroll
De rest mag inderdaad wegens gebrek aan talent (MSC, LAT, STR) of gebrek aan interesse (VET) vertrekken.
Vind het heel mooi dat Bottas weer tot leven is gekomen. Zijn vertrek bij Mercedes zijn zowel zijn prestaties als opgewektheid ten goede gekomen. Mercedes heeft door haar manier van werken grote hoogten bereikt, maar ook in goede tijden was het daar volgens mij niet altijd prettig toeven. Nu het wat tegenzit lijkt het hele kaartenhuis snel in elkaar te donderen, naar mijn mening omdat de meesten daar primair met hun hoofd werken in plaats van met hun hart.
Als het dan niet gaat zoals gepland is er snel kortsluiting omdat er geen logisch en voorspelbaar antwoord is. Als iedereen er met volle passie in zou zitten krijg je veel eerder een gevoel van 'en nu de schouders eronder en doorgaan'. Dat gevoel mis ik volledig bij Mercedes. De lichaamstaal van Wolff en Hamilton spreekt boekdelen. Russel moet vrezen voor z'n carrière als ze het daar niet om weten te draaien.
Verstappen heeft gisteren in mijn ogen een grote stap gezet naar z'n tweede titel. Red Bull weet langzaam de kinderziekten uit de RB18 te krijgen waardoor ze definitief de aansluiting bij Ferrari hebben weten te vinden. Aangezien de wagen nog steeds te zwaar blijkt te zijn zit hier nog redelijk wat potentie.
Daarnaast moet de psychologische tik die Leclerc zichzelf gisteren gegeven heeft niet onderschat worden. Telkens als er druk op komt te staan (Baku, Monaco, gisteren) lijkt hij te bezwijken. Dat is een proces dat zich (totdat je het eventueel onder controle krijgt) alleen maar versterkt. Hij zal de komende races meer bezig zijn met 'als ik het maar niet verkloot' dan 'waar kan ik Verstappen te grazen nemen'.
Het laatste decennium verzwakte Ferrari in de regel ook nog eens gedurende het seizoen ten opzichte van Red Bull en (voorheen) Mercedes. Vooral na de zomerstop wisten de Engelse teams vaak nog stappen te zetten waar de Italianen stil bleven staan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
@Amos_x wat DRS is koning betreft, hou er rekening mee dat je net een race gezien hebt op een natte baan. In deze situatie was het gewoon veel te gevaarlijk om bij bochten van de droge lijn af te wijken dus bijna de enige manier om in te halen was ook met DRS op het rechte stuk. Bij andere races zijn weldegelijk hele mooie acties te zien geweest die met de oude auto's volgens mij niet mogelijk geweest waren. Ze rijden sowieso veel dichter op elkaar wat ook al mooi is om te zien.
Gamertag: FinrazielNL
De laatste keer dat Hamilton drie keer achter elkaar achter zijn teamgenoot eindigde wanneer beiden finishten was in 2016, toen Rosberg de eerste vier races won. Daarvoor in 2011 tegen Button, daarvoor Alonso in 2007. Op Rosberg na nooit meer dan 3 wedstrijden, en voor geen enkele teamgenoot meer dan één keer. Dan kun je als Toto Wolff wel met de hand over het hart strijken, en dat is verstandig want F1-coureurs zijn wel een beetje diva's natuurlijk, maar we zien Russel iets doen dat pas 3 keer eerder is voorgekomen sinds 2007, in dus 18 seizoenen F1.
Tekenend voor de geweldenaar die Hamilton is, maar we zien hier wel iets bijzonders naar mijn idee.
Tekenend voor de geweldenaar die Hamilton is, maar we zien hier wel iets bijzonders naar mijn idee.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
afgezien van mick, vind ik charles de meest 'overrated' driver van het veld; ja die jongen kan partijtje sturen, maar ... te vaak foutjes, te vaak chassis afgeschreven (2021 meer dan mazepin!!). zolang charles neit constistent is, zie ik hem geen kampioenschap pakken.alexbl69 schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:20:
[...]
Daarnaast moet de psychologische tik die Leclerc zichzelf gisteren gegeven heeft niet onderschat worden. Telkens als er druk op komt te staan (Baku, Monaco, gisteren) lijkt hij te bezwijken. Dat is een proces dat zich (totdat je het eventueel onder controle krijgt) alleen maar versterkt. Hij zal de komende races meer bezig zijn met 'als ik het maar niet verkloot' dan 'waar kan ik Verstappen te grazen nemen'.
linkje?siggy schreef op zondag 24 april 2022 @ 18:50:
Nou Max weer mooie score. Hij valt uit of hij wint.![]()
Grotendeels mee eens maar dat Russell voor zijn carrière bang moet zijn niet. Hij verslaat de zevenvoudig wereldkampioen op ruime wijze. Dat wordt door iedereen gezien. Nee, die zit wel goed.alexbl69 schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:20:
[...]
Grotendeels eens, behalve met Alonso en Ricciardo. Die laten toch nog wel eens mooie dingen zien. Wel eens met het gegeven dat ze beiden nooit meer WDC zullen worden.
De rest mag inderdaad wegens gebrek aan talent (MSC, LAT, STR) of gebrek aan interesse (VET) vertrekken.
Vind het heel mooi dat Bottas weer tot leven is gekomen. Zijn vertrek bij Mercedes zijn zowel zijn prestaties als opgewektheid ten goede gekomen. Mercedes heeft door haar manier van werken grote hoogten bereikt, maar ook in goede tijden was het daar volgens mij niet altijd prettig toeven. Nu het wat tegenzit lijkt het hele kaartenhuis snel in elkaar te donderen, naar mijn mening omdat de meesten daar primair met hun hoofd werken in plaats van met hun hart.
Als het dan niet gaat zoals gepland is er snel kortsluiting omdat er geen logisch en voorspelbaar antwoord is. Als iedereen er met volle passie in zou zitten krijg je veel eerder een gevoel van 'en nu de schouders eronder en doorgaan'. Dat gevoel mis ik volledig bij Mercedes. De lichaamstaal van Wolff en Hamilton spreekt boekdelen. Russel moet vrezen voor z'n carrière als ze het daar niet om weten te draaien.
Verstappen heeft gisteren in mijn ogen een grote stap gezet naar z'n tweede titel. Red Bull weet langzaam de kinderziekten uit de RB18 te krijgen waardoor ze definitief de aansluiting bij Ferrari hebben weten te vinden. Aangezien de wagen nog steeds te zwaar blijkt te zijn zit hier nog redelijk wat potentie.
Het laatste decennium verzwakte Ferrari in de regel ook nog eens gedurende het seizoen ten opzichte van Red Bull en (voorheen) Mercedes. Vooral na de zomerstop wisten de Engelse teams vaak nog stappen te zetten waar de Italianen stil bleven staan.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Van Russell denk ik nog wel eens dat hij wat gemakzuchtig kan worden, het vorige seizoen bij Williams was hij toch wat afwezig. Hij had Latifi eigenlijk moeten verpulveren met zijn statuur en belofte maar daar is op enkele uitschieters na niets van terecht gekomen.Gé Brander schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:57:
[...]
Grotendeels mee eens maar dat Russell voor zijn carrière bang moet zijn niet. Hij verslaat de zevenvoudig wereldkampioen op ruime wijze. Dat wordt door iedereen gezien. Nee, die zit wel goed.
opzich wel; maar wetene dat je 'altijd' laatste eindigd [..] moet je de motivatie er maar in zien te houden. nu bij mercedes 'moet hij het laten zien', en dat doet hij ook.FirePuma142 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:11:
[...]
Van Russell denk ik nog wel eens dat hij wat gemakzuchtig kan worden, het vorige seizoen bij Williams was hij toch wat afwezig. Hij had Latifi eigenlijk moeten verpulveren met zijn statuur en belofte maar daar is op enkele uitschieters na niets van terecht gekomen.
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 25-04-2022 11:27 ]
Is toch heel normaal? Zie je eigenlijk bij alle topsporten. Als nummer 1 team vier je de winsten veel minder en leg je vaak de nadruk op de verliezen, zodat je dat kan perfectioneren. En als nummer 2 team doe je het andersom. Alleen nu winnen ze niet meer en dus is het vooral negativiteit, omdat ze niet met verlies om kunnen gaan.alexbl69 schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:20:
[...]
Om dat te veranderen duurt het vaak jaren. Als je het vergelijkt met andere sporten. Ik ben dus benieuwd hoe 'goed' hun management is, om dit sneller op te lossen.
Je kan niet meer uit de auto halen, als die er niet is. Williams was echt slecht vorig jaar.FirePuma142 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:11:
[...]
Van Russell denk ik nog wel eens dat hij wat gemakzuchtig kan worden, het vorige seizoen bij Williams was hij toch wat afwezig. Hij had Latifi eigenlijk moeten verpulveren met zijn statuur en belofte maar daar is op enkele uitschieters na niets van terecht gekomen.
[ Voor 19% gewijzigd door mrstylo op 25-04-2022 11:40 ]
Het modewoord van dit Formule 1 seizoen is porpoising, het stuiteren van de grondeffect wagens op het rechte stuk. AMuS maakte een rondje langs de paddock waarom bepaalde teams er meer last hebben dan anderen in de vertaling en samenvatting.
https://www.auto-motor-un...konzept-w13-imola-sprint/
- Porpoising was 42 jaar geleden al een onderwerp bij de toenmalige grondeffect wagens. Voormalig Brabham teammanager Herbie Blash (FIA) herinnerd zich nog een test in 1980. Er werd meer neerwaartse druk gevonden door met steeds hardere vering te rijden en opeens ontstond het stuitereffect. Na een week alles geprobeerd te hebben werd het opgelost door gaten in het vleugelprofiel onder de wagen te maken.
- Gaten in de ondervloer helpt dit seizoen ook maar kost veel rondetijd en zelfs nog meer dan wanneer je rijhoogte verhoogd volgens technisch directeur Andy Green (Aston Martin). Volgens Mercedes zijn gaten alleen niet de oplossing . Beide teams hebben het meeste last van stuiteren en het oplossen is een werk van lange adem.
- Ondanks dat de paddock bekend was met het fenomeen werd het alsnog verrast door de impact er van. Rory Byrne (Ferrari) en Adrian Newey (Red Bull), mannen uit het eerste tijdperk van grondeffect, zouden juist een voorgevoel moeten hebben gehad dat dit zou gebeuren.
- Haas teambaas Günther Steiner geeft dat het team dacht het probleem in bepaalde mate onder controle te hebben maar na een aanpassing aan de vloer komt het weer net zo hard terug en helpt alleen blijven proberen. De Mercedes ingenieurs hebben dat gevoel ook. Zij hebben al over 100 experimenten uitgevoerd zonder dat er een oplossing in zicht is. De wagen is voor en achter verhoogd, een andere flapafstelling voor en andere vleugel achter. Het is te stoppen maar wordt daardoor ook langzamer.
- Het veld kent 3 vormen van porpoising. Mercedes en Aston Martin krijgen vanaf een bepaalde snelheid en rijhoogte te maken met een hoge mate van fladderen. Bij Ferrai en Alpine lijkt het alsof ze met een massademper rondrijden (wat overigens verboden is) en schommelen daardoor in slow motion. Red Bull en McLaren lijken niet of nauwelijks last te hebben van stuiteren.
- Een gouden formule is er niet. Meer bodemvrijheid helpt maar gaat ten koste van neerwaartse druk en verhoogd de luchtweerstand maar met lage bodemvrijheid ook. Ferrari teambaas Mattia Binotto valt op dat Red Bull met weinig bodemvrijheid achter rijdt door de grote vonkenregen achter. Mercedes ingenieurs hebben ontdekt dat de Red Bull achter relatief hoog staat maar tijdens het rijden naar beneden zakt. Bij Ferrari zijn de Mercedes ingenieurs van mening dat Ferrari meer aerodynamische stabiliteit heeft. De Ferrari kan met verschillende rijhoogtes de gewenste neerwaartse druk genereren iets wat Mercedes niet kan. Als een Ferrari een bocht instuurt, stabiliseert de wagen en houdt het schommelen op. Alpine kan dat ook waardoor het schommeelen bij beiden minder van invloed is.
- Charles Leclerc (Ferrari) geeft toe dat hij geen rondetijd verliest door het stuiteren maar wat betreft rijcomfort zou het fijner zijn als het schommelen zou verdwijnen. Iets waar Ferrari wel aan wil gaan werken omdat het niet onder druk staat om meer rondetijd te vinden.
- Bij Mercedes vertaalt het stuiteren in schudden met kleine amplitudes waardoor de neerwaartse druk steeds weer verschilt. Dit is wel van invloed in het vertrouwen wat de coureurs in hun wagen hebben. Volgens Mercedes teambaas Toto Wolff verliezen ze tijd in de snelle bochten omdat ze het stuiteren in de bocht meenemen en Ferrari niet.
- Red Bull en McLaren hebben praktisch geen last van stuiteren maar schijnen niet precies te weten waarom. Volgens Helmut Marko (Red Bull) was het stuiteren weg door een upgrade op de laatste testdag in Bahrein. De ingenieurs hadden zichzelf ook nog eens overtroffen want die rekenden op een tijdwinst van een halve seconde wat uiteindelijk 8 tienden werd. De concurrentie vermoedt dat Red Bull het probleem toevallig heeft opgelost omdat er tussen Barcelona en Bahrein nauwelijks tijd zat om het snel op te lossen. Doordat Red Bull de aerodynamica heeft gewijzigd denkt Mercedes dat hun probleem ook aerodynamisch van aard is. Voor een oplossing kijken ze vooral naar de wijzigingen aan de ondervloer bij Red Bull. De RB18 rijdt extreem laag maar blijft compleet rustig.
- McLaren is een uitzondering, hun wagen zou te weinig neerwaartse druk genereren waardoor het niet in het bereik komt dat lucht wordt aangezogen of weggeblazen. McLaren rijdt met relatief veel bodemvrijheid wat de neerwaartse druk verminderd en de luchtweerstand verhoogd.
- De vraag is of Mercedes en Aston Martin het stuiteren opgelost krijgen zonder ingrijpende wijzigingen. Volgens Binotto is het te makkelijk om te denken dat wanneer je het stuiteren stopt je een seconden sneller bent. Daarnaast ben je niet automatisch snel omdat je laag kunt rijden.
- Toto Wolff geeft aan dat er geen remedie is om alles tegelijk op te lossen. De W13 is naast het stuiteren ook nog eens te zwaar. Een herontwerp zou 12 weken duren en door het budhgetplafond wordt compleet ombouwen beperkt.
- Ondanks een dieet van bijna 5 kilo in Imola zou de W13 nog steeds 10 kilo boven het minimale gewicht van 798 kilo liggen. Het stuiteren op het lange rechte stuk in Imola was heviger dan in eerdere races waardoor de rijhoogte omhoog moest wat vervolgens weer ten koste ging van topsnelheid en neerwaartse druk.
- Mercedes heeft tot nu toe kleine upgrades toegepast maar in Barcelona wordt volgens de informatie die AmuS heeft een groot upgrade pakket verwacht. Volgens enkele experts zit het probleem van het stuiteren in de grote oppervlakten van de ondervloer en zouden de brede sidepods bij de concurrenten juist voor meer stabiliteit zorgen. Wolff wil dat niet bevestigen maar Mercedes is nog niet op het punt om de W13 compleet af te schrijven en zich op een nieuw ontwerp te richten. Volgens Wolff is de oplossing nog niet gevonden maar wel richting waar ze naartoe willen werken wat stukje bij beetje wordt aangepakt.
https://www.auto-motor-un...konzept-w13-imola-sprint/
Quali:FirePuma142 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:11:
[...]
20 vs 2 , gemiddeld tijdsverschil van 0.781 in qualifying... Das toch redelijk verpulveren volgens mij
Race: 15 vs 5
Latifi heeft hem maar 1x on-track verslagen. De andere 4 waren DNF's
Russel heeft gewoon een prima seizoen gereden vorig jaar. En het verslaan van zijn teammate zet die dit jaar misschien wel door. Er is een licht beginnetje gemaakt
3:1 in raceresultaten, 2:2 in quali
Dat moet Red Bull en McLaren zijn zo te zien:Chocoball schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:01:
• Red Bull en Mercedes hebben praktisch geen last van stuiteren
Red Bull und McLaren haben praktisch kein Bouncing
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Stond 1 keer goed en 1 keer verkeerd. Dank heb het aangepast.Orion84 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:38:
[...]
Dat moet Red Bull en McLaren zijn zo te zien:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Chocoball op 25-04-2022 12:45 ]
Kan het zijn dat de auto's, die weinig tot niet stuiteren, een soort sideskirt creëren met hun vloer?
Vroeger reden ze daar mee, tot het verboden werd.
Weet niet hoe de auto's toendertijd stuiterden, met sideskirt, dat is te lang geleden voor mij.
Complottheorie over rijderswissel:
Stroll naar Mclaren en Ricciardo naar Asto Martin.
Papa Stroll verkoopt AM aan Audi, maar Audi wil niet met Lance in zee. Daardoor Stroll naar Mclaren en Ricciardo naar zijn oude teamgenoot Vettel.
Weet niet hoe de auto's toendertijd stuiterden, met sideskirt, dat is te lang geleden voor mij.
Complottheorie over rijderswissel:
Stroll naar Mclaren en Ricciardo naar Asto Martin.
Papa Stroll verkoopt AM aan Audi, maar Audi wil niet met Lance in zee. Daardoor Stroll naar Mclaren en Ricciardo naar zijn oude teamgenoot Vettel.
[ Voor 34% gewijzigd door Sepp14 op 25-04-2022 13:12 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Mwah, van verpulveren is geen sprake vind ik. In races waar ze beide finishten was het in ongeveer twee derde van de races een of twee plaatsjes voor Latifi. Als je Spa buiten beschouwing laat, scheelt het aan het einde van de rit 1 WK-puntje in het voordeel van Russell. Op zaterdag duidelijk de betere, maar op zondag vond ik hem ontzettend tegenvallen.Waah schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:28:
[...]
Quali:
20 vs 2 , gemiddeld tijdsverschil van 0.781 in qualifying... Das toch redelijk verpulveren volgens mijEn de 2x dat die verloor ging het om hondersten van een seconde. Hij ging ook veel vaker naar Q2 en als enige naar Q3
Race: 15 vs 5
Latifi heeft hem maar 1x on-track verslagen. De andere 4 waren DNF's
Russel heeft gewoon een prima seizoen gereden vorig jaar. En het verslaan van zijn teammate zet die dit jaar misschien wel door. Er is een licht beginnetje gemaakt![]()
3:1 in raceresultaten, 2:2 in quali
Mooi de haven in Miami!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dit is toch de overtreffende trap van elkaar voor de gek houden? Dat iemand op veel te duur bootje in een haven naar F1 kan kijken is in ieder geval nog echt. Maar een paar boten op een parkeerplaats zetten en er kade omheen bouwen

Hoe diep kun je zinken?
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
In een sinkhole, op de kade, gaat het vrij rap
Ik laat mezelf even uit
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Zoals je op de foto ziet, nietJoris748 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:34:
[...]
Dit is toch de overtreffende trap van elkaar voor de gek houden? Dat iemand op veel te duur bootje in een haven naar F1 kan kijken is in ieder geval nog echt. Maar een paar boten op een parkeerplaats zetten en er kade omheen bouwen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe diep kun je zinken?
Vaak bu'j te bang!
Wordt dat niet gewoon een soort showroom waar jachten verkocht worden?
[ Voor 26% gewijzigd door Muse op 25-04-2022 13:45 ]
@Chocoball Wilde even zeggen dat ik het altijd zeer waardeer die mooie samenvattingen van je! Thanks man ;-)
Het asfalt moet nog blauw geschilderd worden en een visser ontbreekt nog, anders ziet het er inderdaad niet uitJoris748 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:34:
[...]
Dit is toch de overtreffende trap van elkaar voor de gek houden? Dat iemand op veel te duur bootje in een haven naar F1 kan kijken is in ieder geval nog echt. Maar een paar boten op een parkeerplaats zetten en er kade omheen bouwen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe diep kun je zinken?
Over the top, typische iets voor de VS of olie staatjes om te doen.Joris748 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:34:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe diep kun je zinken?
Ach, weet je nog een paar jaar geleden dat ze het gras op Monza groen verfden omdat het zo heet was en het gras deels dor was geworden? Just saying.Joris748 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:34:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe diep kun je zinken?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Juist de ultieme plek voor drugsboten powerboats en bijbehorende race
Oei oei.... Alvast een facebook post van F1 'tot in miami'.... De reacties zijn niet mals. Wat doet hamilton daar bij?
https://www.facebook.com/...665122701/?type=3&theater
Niet zo heel diep denk ik, want de boten staan op het asfalt geparkeerd dus drijven niet eens ?Joris748 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:34:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe diep kun je zinken?
Nog een sfeer plaatje:
:strip_exif()/f/image/sDvo19sFQ0cZbmGPF8vTindQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Filmpje:
A closer look at "The Yacht Club" coming to the Formula 1 Miami Grand Prix 🛥 pic.twitter.com/E5n0S6l4Zy
— Front Office Sports (@FOS) 24 maart 2022
Een Russell die tot afgelopen vrijdag de nr2 in het kampioenschap stond zou er ook niet passen.stylezzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:16:
Oei oei.... Alvast een facebook post van F1 'tot in miami'.... De reacties zijn niet mals. Wat doet hamilton daar bij?
Hamilton is een dusdanig grote naam (en vorig jaar 2e in WDC) dat hij daar wel hoort imo
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik denk dat dit meer kwaad als goed doet... Al vermoed ik dat deze media al dagen geleden klaar waren, voor het debacle (voor HAM) van afgelopen weekend. Als de media (en mercedes/toto) nu volop HAM in de spotlight gaan zetten is het eerder schadelijk voor zijn reputatie als dat het nog helpt vrees ik...basvn schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:23:
[...]
Een Russell die tot afgelopen vrijdag de nr2 in het kampioenschap stond zou er ook niet passen.
Hamilton is een dusdanig grote naam (en vorig jaar 2e in WDC) dat hij daar wel hoort imo
Vergeet niet dat we naar de VS gaan hè, de diversiteitsquota moet wel behaald worden daar natuurlijk.basvn schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:23:
[...]
Een Russell die tot afgelopen vrijdag de nr2 in het kampioenschap stond zou er ook niet passen.
Meende altijd dat Hamilton graag naar de VS ging omdat niemand hem daar herkende. Dat zal nu wel veranderen
[ Voor 4% gewijzigd door souljah1h op 25-04-2022 14:57 ]
Misschien dat de virtuele lap van Miami je meer inzicht geeft waar inhalen mogelijk is?Martinspire schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:06:
Wat zijn de meningen zoal van de mensen die de baan al eens (digitaal) gereden hebben? Kunnen we nog een beetje inhaalacties verwachten of wordt het meer zoals Imola?
FIRST LOOK: New Miami Street Circuit! | Miami Grand Prix
Ik ben bang dat dit wel meespeelt ja. En natuurlijk doet Hamilton het goed voor de F1 PR.Justevo schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:52:
[...]
Vergeet niet dat we naar de VS gaan hè, de diversiteitsquota moet wel behaald worden daar natuurlijk.
Persoonlijk had ik op die plek liever Norris zien staan.
Als de auto niet sneller is, dan is die niet sneller. Zo geweldig was de auto namelijk niet. De enige die trager waren, waren beide HAAS. Het was gewoon niet realistisch voor Williams om in de punten te rijden.FirePuma142 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:15:
[...]
Mwah, van verpulveren is geen sprake vind ik. In races waar ze beide finishten was het in ongeveer twee derde van de races een of twee plaatsjes voor Latifi. Als je Spa buiten beschouwing laat, scheelt het aan het einde van de rit 1 WK-puntje in het voordeel van Russell. Op zaterdag duidelijk de betere, maar op zondag vond ik hem ontzettend tegenvallen.
Dus beoordelen op punten is nogal zinloos IMHO. na 2 races in 2022 was Max ook iets van 6e? Toch was die kwa pace niet 6e
Tijdsverschil tussen Latifi en Russel is lastig te vinden kwa race, omdat ze altijd lapped zijn
Ik vind verpulveren wel iets meer dan twee derde van de races een 1 of 2 plekjes voor je teamgenoot eindigen. Russell is altijd hoger aangeschreven geweest dan Norris, terwijl Norris Ricciardo een groter pak slaag geeft dan Russell Latifi. En ik denk dat Ricciardo wel een ietwat betere coureur is dan Latifi.Waah schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:58:
[...]
Als de auto niet sneller is, dan is die niet sneller. Zo geweldig was de auto namelijk niet. De enige die trager waren, waren beide HAAS. Het was gewoon niet realistisch voor Williams om in de punten te rijden.
Dus beoordelen op punten is nogal zinloos IMHO. na 2 races in 2022 was Max ook iets van 6e? Toch was die kwa pace niet 6e![]()
Tijdsverschil tussen Latifi en Russel is lastig te vinden kwa race, omdat ze altijd lapped zijn
Ik denk echt dat Russell vorig jaar grotendeels op de automatische piloot heeft rondgekard tegenover Latifi, met wat uitzonderingen.
Verwijderd
Als de auto by far de traagste van het veld is, kan je weinig meer dan je teammaat verslaan. Als je dan in vrijwel elke kwali en race voor je teammaat staat, ben je gewoon veel beter.FirePuma142 schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:06:
[...]
Ik vind verpulveren wel iets meer dan twee derde van de races een 1 of 2 plekjes voor je teamgenoot eindigen. Russell is altijd hoger aangeschreven geweest dan Norris, terwijl Norris Ricciardo een groter pak slaag geeft dan Russell Latifi. En ik denk dat Ricciardo wel een ietwat betere coureur is dan Latifi.
Ik denk echt dat Russell vorig jaar grotendeels op de automatische piloot heeft rondgekard tegenover Latifi, met wat uitzonderingen.
In het middenveld zit het veel dichter op elkaar en kan je dus (in hoeveelheid plaatsen) een groter verschil maken.
Ze reden niet in een Haas. Het was aanrommelen met AR's en AT's en af en toe een AM.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:15:
[...]
Als de auto by far de traagste van het veld is, kan je weinig meer dan je teammaat verslaan. Als je dan in vrijwel elke kwali en race voor je teammaat staat, ben je gewoon veel beter.
In het middenveld zit het veel dichter op elkaar en kan je dus (in hoeveelheid plaatsen) een groter verschil maken.
Norris was al een lange tijd het soort talent dat in de F1 terecht zou komen, de enige vraag was wanneer.
Russell was een veel meer gestage opmars, tot hij als rookie in de GP3 en Formule 2 kampioen werd.
Daarnaast had Norris in de F2 moeite met het gebrek aan stuurbekrachtiging en heeft Ricciardo vorig jaar best moeite gehad met de McLaren die op een aparte manier omging met grip aan de voorkant.
Maar goed, resultaten van gisteren tellen niet. Villeneuve was ooit wereldkampioen. Wendlinger was sneller dan Michael Schumacher. Ik geloof niet dat een coureur ooit in de auto stapt met de mentaliteit "ach, als ik mijn teamgenoot maar versla", dan wordt het tijd om na te denken over pensioen.
Russell was een veel meer gestage opmars, tot hij als rookie in de GP3 en Formule 2 kampioen werd.
Daarnaast had Norris in de F2 moeite met het gebrek aan stuurbekrachtiging en heeft Ricciardo vorig jaar best moeite gehad met de McLaren die op een aparte manier omging met grip aan de voorkant.
Maar goed, resultaten van gisteren tellen niet. Villeneuve was ooit wereldkampioen. Wendlinger was sneller dan Michael Schumacher. Ik geloof niet dat een coureur ooit in de auto stapt met de mentaliteit "ach, als ik mijn teamgenoot maar versla", dan wordt het tijd om na te denken over pensioen.
Een side skirt sealt de vloer beter, wat een nog sterker grondeffect zou moeten opleveren, waardoor stuiteren juist waarschijnlijker wordt. Dat zie je ook in de aangedragen "oplossingen" van gaten in de vloer of de auto hoger afstellen. Beide zaken verminderen de seal van de vloer en de resulterende hoeveelheid downforce.Sepp14 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:08:
Kan het zijn dat de auto's, die weinig tot niet stuiteren, een soort sideskirt creëren met hun vloer?
7x wereldkampioen, vorig jaar nog om het WK gestreden, Mercedes is een van de grootste teams, en zo zijn er nog een hele hoop redenen? Omdat het nu een paar races niet goed gaat moet Norris er tussen staan, die toch een complete nobody is qua PR waarde (in elk geval in de US) vergeleken met Hamilton?stylezzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:16:
Perez staat nu 3e, niet Norris. Ik denk dat Perez in de US toch nog een behoorlijke fanbase heeft.Homeland schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:00:
[...]
7x wereldkampioen, vorig jaar nog om het WK gestreden, Mercedes is een van de grootste teams, en zo zijn er nog een hele hoop redenen? Omdat het nu een paar races niet goed gaat moet Norris er tussen staan, die toch een complete nobody is qua PR waarde (in elk geval in de US) vergeleken met Hamilton?
Maar als je naar vorig jaar kijkt heeft Leclerc geen plaats op de poster (Sainz was best of the rest), kijk je naar dit jaar dan hoort Hamilton er niet op. Dit vind ik gewoon een vreemde mix. Ze hadden ook alleen Leclerc en Verstappen erop kunnen zetten. Het seizoen is nog maar net begonnen maar de kans dat iemand anders WDC wordt is op dit moment al ongelofelijk klein.
Als je niet snapt dat Hamilton een grote marketing draw is dan valt er niks uit te leggen denk ikDataGhost schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:09:
[...]
Perez staat nu 3e, niet Norris. Ik denk dat Perez in de US toch nog een behoorlijke fanbase heeft.
Maar als je naar vorig jaar kijkt heeft Leclerc geen plaats op de poster (Sainz was best of the rest), kijk je naar dit jaar dan hoort Hamilton er niet op. Dit vind ik gewoon een vreemde mix. Ze hadden ook alleen Leclerc en Verstappen erop kunnen zetten. Het seizoen is nog maar net begonnen maar de kans dat iemand anders WDC wordt is op dit moment al ongelofelijk klein.
Sommige sporters hebben dat nou eenmaal.
Ik zie alleen maar een 'log in to facebook' wall?stylezzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:16:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Iedereen weet de thriller van vorig jaar nog. Dus snap wel dat ze HAM en VER erop zetten.DataGhost schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:09:
[...]
Perez staat nu 3e, niet Norris. Ik denk dat Perez in de US toch nog een behoorlijke fanbase heeft.
Ferrari erop is natuurlijk PR technisch ook logisch, plus momenteel aanvoerder van het klassement.
2x redbull doe je niet. Dus Perez valt dan al af.
Ik volg UFC niet dus weet ook niet hoe zijn laatste drie gevechten eruit hebben gezien maar ik gok dat dat niet op standje "hopeloos" staat? Er zal vast een verschil zijn met de situatie waarin Mercedes en Hamilton zitten, iedereen heeft het kunnen zien, ze hebben publiek verkondigd dat nu al duidelijk is dat zowel WDC en WCC er dit jaar niet meer in zitten en Hamilton lijkt bovendien om zijn oren gereden te worden door Russell. Maar ja, het kan natuurlijk dat ze met die poster vooral mensen proberen te trekken die alleen maar DTS hebben gezien, nog nooit een race, en die denken dat ze een filmdag in Miami komen doen.dglavimans schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:12:
[...]
Als je niet snapt dat Hamilton een grote marketing draw is dan valt er niks uit te leggen denk ikConor Mcgregor heeft 3 ufc gevechten verloren nu achter elkaar gok ik? Als die nu terug komt is die front back and center op de poster en zet die meer mensen op een stoel dan wie dan ook
Is er ergens een overzicht van al die posters? Voor mijn gevoel was het vorig jaar vooral HAM , VER en BOT die erop stonden. 2x merc dus.....Waah schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:57:
[...]
Iedereen weet de thriller van vorig jaar nog. Dus snap wel dat ze HAM en VER erop zetten.
Ferrari erop is natuurlijk PR technisch ook logisch, plus momenteel aanvoerder van het klassement.
2x redbull doe je niet. Dus Perez valt dan al af.
We weten allemaal wat HAM gepresteert heeft, niemand zal twijfelen aan deze legende. Maar waar F1 eigenlijk altijd de top 2/3 kanshebbers op de titel prominent in de media gebruikt lijken ze daar nu wat vanaf te wijken. Maar zoals hierboven al iemand reageerde, er spelen wellicht ook andere belangen mee....Homeland schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:00:
[...]
7x wereldkampioen, vorig jaar nog om het WK gestreden, Mercedes is een van de grootste teams, en zo zijn er nog een hele hoop redenen? Omdat het nu een paar races niet goed gaat moet Norris er tussen staan, die toch een complete nobody is qua PR waarde (in elk geval in de US) vergeleken met Hamilton?
Aardig hopeloos (helaas ja)DataGhost schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:10:
[...]
Ik volg UFC niet dus weet ook niet hoe zijn laatste drie gevechten eruit hebben gezien maar ik gok dat dat niet op standje "hopeloos" staat? Er zal vast een verschil zijn met de situatie waarin Mercedes en Hamilton zitten, iedereen heeft het kunnen zien, ze hebben publiek verkondigd dat nu al duidelijk is dat zowel WDC en WCC er dit jaar niet meer in zitten en Hamilton lijkt bovendien om zijn oren gereden te worden door Russell. Maar ja, het kan natuurlijk dat ze met die poster vooral mensen proberen te trekken die alleen maar DTS hebben gezien, nog nooit een race, en die denken dat ze een filmdag in Miami komen doen.
Ik weet ook niet hoe f1 daar leeft in Amerika? Na een paar jaar ken je echt wel alle drivers op de grid maar veel mensen die hier zelfs in Nederland kijken die ik ken kunnen echt niet alle grid rijders opnoemen
Denk dat ze vooral mensen willen trekken met de poster en niet de beste titelkandidaten erop willen
Ik was vorige week in de VS maar heb op de mainstream TV kanalen die op de hotel-TV aangeboden werden 0,0 keer iets over F1 gezien. NASCAR en drag racing dat was het zo'n beetje qua motorsport.dglavimans schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:23:
[...]
Aardig hopeloos (helaas ja)
Ik weet ook niet hoe f1 daar leeft in Amerika? Na een paar jaar ken je echt wel alle drivers op de grid maar veel mensen die hier zelfs in Nederland kijken die ik ken kunnen echt niet alle grid rijders opnoemen
Denk dat ze vooral mensen willen trekken met de poster en niet de beste titelkandidaten erop willen
Edit: en ik zat in Florida dus je zou verwachten dat in ieder geval de 'lokale' channels de aanstaande race in Miami wel zouden ophypen...
[ Voor 8% gewijzigd door noo op 25-04-2022 19:50 ]
Ik ga nu iets radicaals doen waarvan ik weet dat ik er zoveel spijt van ga krijgen...
Oké daar gaan we. Hamilton is eigenlijk al sinds 2019 over zijn piek heen. Hij had nog een geweldig seizoen in 2017, in 2018 was het ook goed, maar al makkelijker en sindsdien gaat het achteruit. Ik denk dit al jaren en het word steeds meer bewezen. Het moet toch opvallen dat hij steeds meer fouten ging maken de afgelopen jaren? Of weekenden had waarbij hij gewoon niet goed presteerde in z'n exceptionele auto? Of het twijfelende optreden vaak met radioberichten en strategieën? Het is gewoon niet scherp en dat is het al langer.
Ik denk dat Hamilton de titels in 2019 en 2020 eigenlijk cadeau heeft gekregen door een gebrek aan tegenstand van andere teams en Bottas die nooit op zijn gemak bij Mercedes lijkt te zijn geweest. Want Hamilton maakte ook rare fouten in die jaren. Minder dan in 2021, maar ze waren er zeker. In 2021 deed hij uiteindelijk alleen maar mee omdat zijn auto een groot deel van het seizoen iets beter was en Verstappen weer eens zijn gebruikelijke, miserabele geluk had. Want Hamilton heeft dat seizoen gewoon een paar grove fouten gemaakt. Imola en Baku waren daarbij de ergste en zijn race in Monaco was ook slecht.
En nu de auto gewoon matig is, maar waarschijnlijk nog steeds de derde of anders vierde auto, is hij vooralsnog zwaar aan het onderpresteren vergeleken met Russel. Russel heeft bijna het dubbele aantal punten na vier races gescoord en zit steeds rond P4 waar hij optimaal profiteer van het gebruikelijke miserabele geluk van Verstappen en de fouten van alsmede het miserabele geluk van Sainz.
Als je dit gaat afzetten tegen Verstappen die na Monaco 2018 eigenlijk jarenlang bijna elke race op exceptioneel niveau heeft gepresteerd, dan word voor mij ook wel duidelijk dat het klaar is. Het is misschien een extreem voorbeeld omdat Verstappen echt geen doorsnee of zelfs maar goede coureur is, maar als je statistisch gezien de meest succesvolle coureur ooit bent terwijl in diezelfde races een coureur rondrijd die eigenlijk indrukwekkender presteert, dan roept dat bij mij in ieder geval vraagtekens op.
Laat ik meteen maar zeggen dat Hamilton zeker zijn eerste titel gewoon verdiend heeft en die in 2015 eigenlijk ook. Die was dominant. 2014 ook gewoon eerlijk gewonnen net zoals 2017. Daarna werd het gewoon makkelijker voor hem en vorig jaar is hij gewoon verslagen door een coureur die al enkele jaren op een niveau aan het presteren was dat je het aan had zien komen.
Oké daar gaan we. Hamilton is eigenlijk al sinds 2019 over zijn piek heen. Hij had nog een geweldig seizoen in 2017, in 2018 was het ook goed, maar al makkelijker en sindsdien gaat het achteruit. Ik denk dit al jaren en het word steeds meer bewezen. Het moet toch opvallen dat hij steeds meer fouten ging maken de afgelopen jaren? Of weekenden had waarbij hij gewoon niet goed presteerde in z'n exceptionele auto? Of het twijfelende optreden vaak met radioberichten en strategieën? Het is gewoon niet scherp en dat is het al langer.
Ik denk dat Hamilton de titels in 2019 en 2020 eigenlijk cadeau heeft gekregen door een gebrek aan tegenstand van andere teams en Bottas die nooit op zijn gemak bij Mercedes lijkt te zijn geweest. Want Hamilton maakte ook rare fouten in die jaren. Minder dan in 2021, maar ze waren er zeker. In 2021 deed hij uiteindelijk alleen maar mee omdat zijn auto een groot deel van het seizoen iets beter was en Verstappen weer eens zijn gebruikelijke, miserabele geluk had. Want Hamilton heeft dat seizoen gewoon een paar grove fouten gemaakt. Imola en Baku waren daarbij de ergste en zijn race in Monaco was ook slecht.
En nu de auto gewoon matig is, maar waarschijnlijk nog steeds de derde of anders vierde auto, is hij vooralsnog zwaar aan het onderpresteren vergeleken met Russel. Russel heeft bijna het dubbele aantal punten na vier races gescoord en zit steeds rond P4 waar hij optimaal profiteer van het gebruikelijke miserabele geluk van Verstappen en de fouten van alsmede het miserabele geluk van Sainz.
Als je dit gaat afzetten tegen Verstappen die na Monaco 2018 eigenlijk jarenlang bijna elke race op exceptioneel niveau heeft gepresteerd, dan word voor mij ook wel duidelijk dat het klaar is. Het is misschien een extreem voorbeeld omdat Verstappen echt geen doorsnee of zelfs maar goede coureur is, maar als je statistisch gezien de meest succesvolle coureur ooit bent terwijl in diezelfde races een coureur rondrijd die eigenlijk indrukwekkender presteert, dan roept dat bij mij in ieder geval vraagtekens op.
Laat ik meteen maar zeggen dat Hamilton zeker zijn eerste titel gewoon verdiend heeft en die in 2015 eigenlijk ook. Die was dominant. 2014 ook gewoon eerlijk gewonnen net zoals 2017. Daarna werd het gewoon makkelijker voor hem en vorig jaar is hij gewoon verslagen door een coureur die al enkele jaren op een niveau aan het presteren was dat je het aan had zien komen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Helemaal eens, je zag het 2 jaar geleden al, die rare foutjes (gesloten pits inrijden op Monza, proefstart maken waar het niet mocht), toen kwam hij er nog mee weg omdat niemand het materiaal had om tegenstand te kunnen bieden, alleen Bottas zat in een vergelijkbare auto maar is geen niveau Hamilton want op die rare foutjes na was hij nog steeds enorm goed. Vorig jaar was er opeens wel een tegenstander met materiaal dat van gelijkwaardig niveau was, en toen gaf Hamilton het zelf weg door een aantal mindere prestaties en foutjes en is hij nog een aantal keer zeer goed weggekomen na foutjes (Imola dat hij een ronde achterstand terug krijgt door rode vlag, Hongarije dat hij een plekje wint door de diskwalificatie van Vettel voor hem). Dus zo radicaal vind ik jouw gedachtegang niet.DaniëlWW2 schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:54:
Ik ga nu iets radicaals doen waarvan ik weet dat ik er zoveel spijt van ga krijgen...
Er zijn op Youtube hele crash-compilaties te vinden voor Hamilton waarin het gedrag dat hij volgens veel Engelsen echt niet vertoond al sinds het begin van zijn racecarriere zichtbaar is. D.w.z. vreemde crashes waarbij redelijk vaak tegenstanders het onderspit delven nadat ze van de baan zijn gereden, wat nooit Hamilton zijn schuld is.Transportman schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:10:
[...]
Helemaal eens, je zag het 2 jaar geleden al, die rare foutjes (gesloten pits inrijden op Monza, proefstart maken waar het niet mocht), toen kwam hij er nog mee weg omdat niemand het materiaal had om tegenstand te kunnen bieden, alleen Bottas zat in een vergelijkbare auto maar is geen niveau Hamilton want op die rare foutjes na was hij nog steeds enorm goed. Vorig jaar was er opeens wel een tegenstander met materiaal dat van gelijkwaardig niveau was, en toen gaf Hamilton het zelf weg door een aantal mindere prestaties en foutjes en is hij nog een aantal keer zeer goed weggekomen na foutjes (Imola dat hij een ronde achterstand terug krijgt door rode vlag, Hongarije dat hij een plekje wint door de diskwalificatie van Vettel voor hem). Dus zo radicaal vind ik jouw gedachtegang niet.
Mijn favoriet is de crash waar Maldonado (held!) de tafels omkeerde door een Hamilton-actie zelf uit te voeren waardoor HAM in de muur belandde...
Ik ben het helemaal met je eens:DaniëlWW2 schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:54:
Oké daar gaan we. Hamilton is eigenlijk al sinds 2019 over zijn piek heen.
FirePuma142 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:19:
[...]
Ik denk dat Hamilton ten tijde van Rosberg een snellere coureur was dan dat hij nu is. Prime Hamilton ligt helaas achter ons.
Maar dan zeg je ook automatisch dat Bottas gewoon een prutser is, want die had Hamilton wel in de tas.DaniëlWW2 schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:54:
Verder heeft Hamilton al wel een podium behaald dit jaar, dus het zat er ergens wel in (ok, beetje mazzel, maar dat had Russell ook wel).
Ik denk eerder dat je het moet zoeken in de hoek van dat Hamilton een auto nodig heeft die perfect naar zijn hand staat, anders haalt ie het er gewoon niet uit. Hij is ook wel wat over zijn piek heen, maar 2021 zal hem ook veel gekost hebben. Verder zijn Bottas en Vettel ook al wel over hun piek heen. Alonso en Magnussen is nog een twijfelgeval omdat ze er een tijd uit zijn geweest en je dat dus niet echt kunt vergelijken.
Ik denk ook dat Hamilton helemaal niet zo exeptioneel goed is, hij is de coureur die het meest uit de ontzettend goede auto heeft mogen halen.
Ik vraag me oprecht af als Hamilton de persoon is die de huidige Mercedes echt beter gaat maken, of optimaal kan laten presteren.
Wat dat betreft ligt Russel nu naar 4 races al behoorlijk op hem voor.
Einde seizoen 2022 het pensioen van Hamilton?
Ik vraag me oprecht af als Hamilton de persoon is die de huidige Mercedes echt beter gaat maken, of optimaal kan laten presteren.
Wat dat betreft ligt Russel nu naar 4 races al behoorlijk op hem voor.
Einde seizoen 2022 het pensioen van Hamilton?
Cogitationis poenam nemo patitur
Bottas is/was in mijn optiek geen prutser. Hij is wel te voorzichtig en is mentaal helemaal afgebrand bij Mercedes. Dat 'te' voorzichtige is bij Mercedes daarom alleen maar erger geworden.Martinspire schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:32:
[...]
Maar dan zeg je ook automatisch dat Bottas gewoon een prutser is, want die had Hamilton wel in de tas.
Hij is geknakt omdat hij wist dat hoe goed hij ook presteerde, hij Hamilton toch altijd voor zou moeten laten gaan. Wat ook een paar keer gebeurd is, met name in zijn eerste jaar bij Mercedes. Dan verlies je al heel snel de drive om net die laatste paar procent op te brengen om er echt voor te gaan. Het is toch zinloos. En dan wordt je al heel snel een kleurloos iemand die enkel meerijdt om het WCC veilig te stellen.
Het ergste vond ik vorig jaar de reactie na zijn winst in Turkije. Die mocht hij winnen omdat er nog een paar auto's tussen hem en Hamilton zaten. Als Hamilton op P2 had gelegen had hij hem weer voorbij moeten laten. De reactie van het team na die overwinning was een tweet met de tekst 'We never stopped believing'.
We never stopped believing, VB. 💪 pic.twitter.com/rZDOI8zOJh
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 10 oktober 2021
Dat was zo enorm onder de gordel. Het kwam niet door Bottas' gebrek aan talent of ambitie dat hij zo onzeker aan het rijden was, de oorzaak was puur gelegen in het feit dat hij werd gekneveld door Mercedes. Hij zag Hamilton de WDCs onbedreigd aan elkaar rijgen zonder dat hij (zoals Rosberg voor hem) ooit een eerlijke kans kreeg om er een keer één te pakken. Hamilton was voor Mercedes commercieel blijkbaar veel interessanter dan Bottas.
We zullen het dit jaar zien. Tot nu toe rijdt hij met een stuk meer plezier rond en presteert hij boven verwachting. Daarnaast zal - mocht Hamilton het dit seizoen nog lukken om weer bij hem in de buurt te komen - hij waarschijnlijk geen millimeter toegeven op zijn voormalige teamgenoot.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
We hebben pas 4 races in het seizoen 2022 gehad, waarin Hamilton in een waardeloze auto rondrijdt, 1 podium heeft gehaald, hij de tik van vorig seizoen wellicht nog moet verwerken en men begint te roepen dat hij helemaal niet zo’n geweldige coureur is (ook al heeft hij 7 WK’s op z’n naam staan) en dat hij eind dit seizoen met pensioen gaat 
Wanneer verwachten jullie dat Vettel en Alonso met pensioen gaan? Dat zijn, gezien de resultaten, ook niet zulke exceptionele coureurs. Toch?

Wanneer verwachten jullie dat Vettel en Alonso met pensioen gaan? Dat zijn, gezien de resultaten, ook niet zulke exceptionele coureurs. Toch?
[ Voor 25% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-04-2022 09:11 ]
Bottas is geen prutser in mijn ogen, alleen erg loyaal naar zijn werkgever.
Hij had ook iedere keer een 1jarig contract, wat zijn gemoedstoestand naar mijn inziens ook heeft beinvloed. Hij kan echt wel potje sturen gezien zijn poleposition.
Nu hij vrijer is in zijn doen en laten zien we misschien wat meer van de oude Bottas terug uit zijn Williams tijd.
Hij had ook iedere keer een 1jarig contract, wat zijn gemoedstoestand naar mijn inziens ook heeft beinvloed. Hij kan echt wel potje sturen gezien zijn poleposition.
Nu hij vrijer is in zijn doen en laten zien we misschien wat meer van de oude Bottas terug uit zijn Williams tijd.
[ Voor 8% gewijzigd door Sepp14 op 26-04-2022 09:13 ]
Eigenlijk verwacht ik (als er niet heel snel verbetering komt bij Merc) dat we Hamm niet meer terug zien na de zomerstop. Hij houdt zich zo duidelijk met andere dingen bezig, die zit met zijn hoofd niet meer bij F1 racen.
Edit: Ik ga er hierbij vanuit dat er een clausule in zijn contract zal staan dat als Merc onderpresteert Hamm onder voorwaarden weg kan.
Edit: Ik ga er hierbij vanuit dat er een clausule in zijn contract zal staan dat als Merc onderpresteert Hamm onder voorwaarden weg kan.
[ Voor 24% gewijzigd door AvK op 26-04-2022 09:39 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Wat mij betreft was Bottas afgelopen zondag DotD geworden. Die jongen heeft gewoon echt weer het plezier teruggevonden in het racen en rijdt gewoon naar een goede 5de plek.
En Hamilton moet kiezen. Stoppen en terugkijken op een mooie carrière. Of doorgaan en er wat van maken. Hij lijkt wel gebroken, hij straalt niets meer uit op of naast de baan. Tja en Toto. Die zit er ook bij als een geslagen hond. De sfeer bij Mercedes lijkt totaal verziekt.
In het licht van dat alles vind ik het knap wat Russell laat zien.
En Hamilton moet kiezen. Stoppen en terugkijken op een mooie carrière. Of doorgaan en er wat van maken. Hij lijkt wel gebroken, hij straalt niets meer uit op of naast de baan. Tja en Toto. Die zit er ook bij als een geslagen hond. De sfeer bij Mercedes lijkt totaal verziekt.
In het licht van dat alles vind ik het knap wat Russell laat zien.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Hij laat wat zien Russel, maar je ziet ook al heel duidelijk " de doctrine" van MB. Het klagen over het stuiteren van de auto's dat dat niet goed is voor de rijders. Gaan we weer de weg in? . Dan stel je de auto hoger in dat het stuiteren minder wordt. Oh ja, je levert wel een paar tienden aan snelheid in.
Volgens mij zijn er een paar teams die dat al aardig verholpen hebben. Dus zie niet in waarom dat ineens voor het hele veld zou moeten gelden
Heb niet zo een hele hoge pet op van Russel zijn houding .
Volgens mij zijn er een paar teams die dat al aardig verholpen hebben. Dus zie niet in waarom dat ineens voor het hele veld zou moeten gelden
Heb niet zo een hele hoge pet op van Russel zijn houding .
Maar die worden dan ook niet opgehemeld tot GOAT. Verder wel met je eens, dat het nu even minder gaat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat hij is afgeschreven en met pensioen moet of gaat. Wel denk ik dat hij het mentaal bovengemiddeld moeilijk heeft in deze situatie. Dat zag je vorig jaar ook als het minder goed ging, dan zat hij diep in mineur achter het stuur na de finish. Ging het goed, sloeg dat meteen de andere kant op. Zo werkt dat blijkbaar bij hem. Hopelijk kan hij zich wat herpakken en komt de auto op een hoger niveau. Ik hoef geen nieuwe Mercedes-dominantie aan de top, maar meestrijden voorin met Russell is wel leuker om naar te kijken.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:07:
We hebben pas 4 races in het seizoen 2022 gehad, waarin Hamilton in een waardeloze auto rondrijdt, 1 podium heeft gehaald, hij de tik van vorig seizoen wellicht nog moet verwerken en men begint te roepen dat hij helemaal niet zo’n geweldige coureur is (ook al heeft hij 7 WK’s op z’n naam staan) en dat hij eind dit seizoen met pensioen gaat
Wellicht wat minder op Hamilton focussen?Dj-sannieboy schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:07:
Ik mis ook wel het vuur bij Hamilton. De Hammer times, mes tussen de tanden. Het oogt er gezapig allemaal. Kom op, ook in een mindere Merc moet je met DRS de AT voorbij kunnen. Heb géén echte poging gezien. En ook geen do-or-die. Wat ik zou verwachten als je als 7 voudig WDC op p13 rondknort en 't niet wil...
Ik mis die races waar hij vanaf p20 na 3 ronden 6e lag. Dat had ook te maken met skills, en dat zie ik ook niet meer...
Ik mis die races waar hij vanaf p20 na 3 ronden 6e lag. Dat had ook te maken met skills, en dat zie ik ook niet meer...
[ Voor 19% gewijzigd door caspervc op 26-04-2022 10:26 ]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Volgens mij heeft Hamilton mentaal echt een flinke klap gehad door hoe het vorige seizoen eindigde, dan heeft hij zich tijdens de winter opgeladen voor het nieuwe seizoen en blijkt de auto gewoon echt heel erg slecht te zijn. Denk dat hij daar toch wel mee worsteld en het is een heel andere situatie dan Russell. Die kwam uit een slechte auto, gaat naar een topteam, de auto valt alsnog tegen maar is desondanks een enorme verbetering vergeleken met de Williams.
Ik snap de aandacht voor Conor sowieso niet. Gast was een prima vechter, maar zijn hele doen en laten, stuit mij enorm tegen de borst. De UFC deed voor mij af toen ze begonnen hem en Ronda Rousey enorm te hypen. Des te groter was het leedvermaak aan mijn kant toen die beide hypetrains volledig ontspoorden. UFC heeft volledige rankings, waar andere vechters altijd zich aan moesten houden, omzeild voor Conor. Maar uiteindelijk heeft ie nooit een title defense fight gevochten, waardoor hij nooit een legendary fighter zal worden in mijn ogen. Alles voor het geld. Ben sinds dit hele gebeuren ook nagenoeg compleet afgekickt van MMA.dglavimans schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:12:
[...]
Als je niet snapt dat Hamilton een grote marketing draw is dan valt er niks uit te leggen denk ikConor Mcgregor heeft 3 ufc gevechten verloren nu achter elkaar gok ik? Als die nu terug komt is die front back and center op de poster en zet die meer mensen op een stoel dan wie dan ook
Terug naar de F1. Ik snap wel dat Lewis op de poster staat. Die heeft sowieso in de VS ook een enorme hoop volgers en je wil de stoeltjes op de tribune verkopen. In tegenstelling tot Conor, heeft Lewis wel jaren gepresteerd, ongeacht of het mede door zijn auto was. De F1 wil vooral in de VS een voet aan de grond krijgen en dan is Lewis een handige marketingtool, of je nu fan bent of niet. Lewis zit in de herfst van zijn carrière en ik verwacht dat als er geen verbetering in de auto komt, dat hij eind dit seizoen met pensioen zal gaan. Hij heeft teveel andere zaken waar hij mee bezig is, om te lang in de F1 te blijven hangen, als er toch geen kans meer is op die 8ste titel.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
.@ZhouGuanyu24 with @alfaromeoorlen, @pierregasly with @AlphaTauriF1 and @OconEsteban for @AlpineF1Team are still at @autodromoimola to test the #Fit4F1 Pirelli 18-inch tyres for 2023! It’s a bright and sunny day out there: perfect for driving! @fia @F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 26 april 2022
Ik heb even een aardig tijdje zitten prutsen in Excel, maar het begint nu te lijken op wat ik voor ogen had:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MbS92ooEsobXisLlsjJNqNOV.jpg?f=user_large)
Als het goed is, is het nu een kwestie van de punten per rijder per race invullen en voila!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MbS92ooEsobXisLlsjJNqNOV.jpg?f=user_large)
Als het goed is, is het nu een kwestie van de punten per rijder per race invullen en voila!
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Knap, elke bocht 3x zoveel tractie en met DRS erlangs. Sorry, maar iedere coureur uit het veld kon dat in die auto.caspervc schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:24:
Ik mis ook wel het vuur bij Hamilton. De Hammer times, mes tussen de tanden. Het oogt er gezapig allemaal. Kom op, ook in een mindere Merc moet je met DRS de AT voorbij kunnen. Heb géén echte poging gezien. En ook geen do-or-die. Wat ik zou verwachten als je als 7 voudig WDC op p13 rondknort en 't niet wil...
Wat je "herfst" noemt. De eerste sneeuwvlokken zijn al aan het vallen.thunder8 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:30:
[...]
...........Lewis zit in de herfst van zijn carrière en ik verwacht dat als er geen verbetering in de auto komt, dat hij eind dit seizoen met pensioen zal gaan.
Ik verwacht ook dat Ham gaat stoppen halverwege het seizoen en vervangen gaat worden door De Vries of zo.. Misschien wel door Albon.
Wellicht dat Ham overstapt naar een ander team....Alfa of zo.
Schijnbaar niet; Bottas had daar toch behoorlijk wat meer problemen mee. Dat terwijl hij nu prima rijdt in de Alfa Romeo, en voor Merc ook zeer sterk reed in de Williams.meenkdrie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:38:
[...]
Knap, elke bocht 3x zoveel tractie en met DRS erlangs. Sorry, maar iedere coureur uit het veld kon dat in die auto.
PS4 PSN: Dazzler2120
Denk dat het wel wat vroeg is om HAM nu al volledig af te schrijven, wil nog wel een paar wedstrijden zien.
Maar in mijn ogen is het wel een typisch Jantje lacht, Jantje huilt figuur en op dit moment ziet het er allemaal niet zo best uit bij hem, zowel op de baan als buiten de baan (berustend).
Mocht de auto niet competitiever worden, dan zie ik het niet snel beter gaan met hem.
Maar in mijn ogen is het wel een typisch Jantje lacht, Jantje huilt figuur en op dit moment ziet het er allemaal niet zo best uit bij hem, zowel op de baan als buiten de baan (berustend).
Mocht de auto niet competitiever worden, dan zie ik het niet snel beter gaan met hem.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ook wel weer interessant om na elk weekeind te lezen dat de teams voornamelijk bezig zijn om het porpoising-probleem op te lossen. Elke team kampt hiermee in meer of mindere mate. Na de race van afgelopen weekeind was kwam het volgende weer naar buiten:
Ben ook erg benieuwd of dit probleem nu volledig bij de Formule 1 teams wordt neergelegd of dat de FIA zich hier ook nog mee gaat bemoeien.
- Russel heeft fysiek ongemak door het stuiteren. Rugklachten, etc
- Renault-motor heeft problemen door het stuiteren;
- Leclerc kon Perez niet aanvallen door problemen met porpoising;
- In de simulator is het (praktisch) niet na te spelen.
Ben ook erg benieuwd of dit probleem nu volledig bij de Formule 1 teams wordt neergelegd of dat de FIA zich hier ook nog mee gaat bemoeien.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:49
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Zeker de fouten zijn al langer zichtbaar, maar ik denk ook dat de mentale klap van afgelopen jaar hem wel wat gedaan heeft. Als de auto dan niet presteert naar wat je verwacht dan is het moeilijker om nog op te brengen om het maximale te presteren.DaniëlWW2 schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:54:
Die last heeft Russel nog niet. Talent, jong en misschien nog wat on bevlogen al laat die weinig fouten zien.
We zullen zien hoe het seizoen verder verloopt en wat Hamilton gaat doen. Ik ga hem in ieder geval niet op de huid zitten. Vettel presteert ook lang niet meer 4 voudig kampioen waardig, maar rijdt ook altijd nog rond. Kimi Raikonnen heeft ook jaren doorgereden zonder echt nog om de prijzen mee te doen.
Heeft de FIA niet al gezegd dat de teams het maar moeten oplossen? Volgens mij wel namelijk.Woudloper schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:54:
Hoe stel je je dit voor dan? Als meerdere teams geen oplossing kunnen verzinnen, hoe gaat de FIA dat wel doen dan? Er zijn teams die weinig tot geen last hebben van dit probleem, dus het is op te lossen. Elke hulp vanuit de FIA is dus oneerlijk ten opzichte van die teams, eigenlijk net zoals het verhogen van het minimumgewicht (hoewel dat beargumenteerd was) en het toestaan van die verstevigingen aan de vloer, waar anders niks mocht zitten.Woudloper schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:54:
[..] het porpoising-probleem op te lossen. [..]
In 2009 waren er meerdere teams die de double diffuser niet on de knie kregen. (Ferrari, McLaren) Die is op de helft van het kampioenschap ook niet weer verboden omdat de 'usual suspects' er niet mee om konden gaan, en Red Bull/Brawn wel. Dat is wel geprobeerd, maar de traditioneel grote teams konden uithuilen en opnieuw beginnen. Hoop wel dat de FIA zijn standpunt voor wat betreft porpoising vasthoudt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Er zijn natuurlijk ook andere oplossingen zoals weer afstappen van de traditionele veren voor vering en terug naar de hydraulische vering en zo'n dingen. Maar dat zou echt te gek voor woorden zijn als de FIA met het reglement gaat stuntelen omdat sommige teams problemen hebben met de nieuwe regels.DataGhost schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:50:
[...]
Hoe stel je je dit voor dan? Als meerdere teams geen oplossing kunnen verzinnen, hoe gaat de FIA dat wel doen dan? Er zijn teams die weinig tot geen last hebben van dit probleem, dus het is op te lossen. Elke hulp vanuit de FIA is dus oneerlijk ten opzichte van die teams, eigenlijk net zoals het verhogen van het minimumgewicht (hoewel dat beargumenteerd was) en het toestaan van die verstevigingen aan de vloer, waar anders niks mocht zitten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics