[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.965 views

Onderwerpen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Amphiebietje schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:17:
Toto moet eens een break nemenn, geloof ik:

https://www.motorsport.co...liability-for-f1/9805552/

De passief-aggresieve instelling tegen alles wat niet in het voordeel van Mercedes is druipt er gewoon vanaf. "Niet open voor feedback" zou hij zelf eens ten harte moeten nemen...
Het ergste is dat de FIA dit maar blijft toelaten. 'Putting the sport in disrespect', is blijkbaar alleen een regel voor iedereen behalve Wolff en Hamilton. Ze vinden het blijkbaar prima als die 2 iedereen blijven uitkotsen omdat ze hun zin niet krijgen. Oh wacht, zelfs als ze wél hun zin krijgen blijven ze doorgaan. Onder Mosley en Ecclestone zou dit niet heel lang geduurd hebben.

Anyway, F1 heeft blijkbaar nog een brain fade gehad met het maken van de kalender. Van Saudie Arabie naar Australie en dan naar Italie voor de race op Imola. En dan weer terug naar de Verenigde staten en dan weer terug naar Spanje 8)7
En om het helemaal gek te maken gaan we na Europa naar Azerbaijan naar Canada (!!!!) en dan weer terug naar de Europese races 8)7

Ik dacht dat ze enkele jaren geleden besloten hadden voor wat meer logistieke logica, maar dit is echt waanzin. Uiteraard zeuren de teams nu al over de druk, maar dat had vrij eenvoudig opgelost voorkomen kunnen worden. :|

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
Amphiebietje schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:17:
Toto moet eens een break nemenn, geloof ik:

https://www.motorsport.co...liability-for-f1/9805552/

De passief-aggresieve instelling tegen alles wat niet in het voordeel van Mercedes is druipt er gewoon vanaf. "Niet open voor feedback" zou hij zelf eens ten harte moeten nemen...
Niet bepaald empathisch van Wolff inderdaad...

Wat er ook van waar is, ze [Mercedes] hebben er al voor gezorgd dat Masi z'n baan verloor, niet bepaald chique om hem dan ook nog deze trap na te geven. Houd er gewoon je mond over.

Dit bewijst enkel dat Wolff een persoonlijke afkeer heeft van Masi, wat zijn zogenaamde professionaliteit danig aantast.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:21
siggy schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:42:
Anyway, F1 heeft blijkbaar nog een brain fade gehad met het maken van de kalender. Van Saudie Arabie naar Australie en dan naar Italie voor de race op Imola. En dan weer terug naar de Verenigde staten en dan weer terug naar Spanje 8)7
En om het helemaal gek te maken gaan we na Europa naar Azerbaijan naar Canada (!!!!) en dan weer terug naar de Europese races 8)7
Gelukkig wordt die uitstoot gecompenseerd door het gebruik van E10 brandstof in de raceauto’s :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:10
alexbl69 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:44:
[...]

Niet bepaald empathisch van Wolff inderdaad...

Wat er ook van waar is, ze [Mercedes] hebben er al voor gezorgd dat Masi z'n baan verloor, niet bepaald chique om hem dan ook nog deze trap na te geven. Houd er gewoon je mond over.

Dit bewijst enkel dat Wolff een persoonlijke afkeer heeft van Masi, wat zijn zogenaamde professionaliteit danig aantast.
Ik denk dat de enige reden dat Wolff dit doet is omdat er een fundamenteel probleem is bij Mercedes met de auto en dat hij daar de aandacht van af wil leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Transportman schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:07:
[...]

Ik denk dat de enige reden dat Wolff dit doet is omdat er een fundamenteel probleem is bij Mercedes met de auto en dat hij daar de aandacht van af wil leiden.
Dan kunnen diverse betrokkenen de komende tijd nog wel een trap na van Dhr. Wolff verwachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Help!!!! schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:53:
Horner moet ook niet zo dom praten. Als je fikse brandwonden hebt piep je wel anders. En de coureurs die zich er niet aan houden |:( |:(
Horner doelt erop dat dit de eigen verantwoordelijkheid is van de coureur. Zo simpel is het nu ook wel weer. Maar reken er maar wel op dat de coureurs allemaal brandwerend spul aan hebben. Zeker een Verstappen want ik neem aan dat dat er door Jos wel stevig ingestampt is na zijn akkefietje met de pitstopbrand.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[YouTube: ALL THE F1 INTROS 1994-2020]

Alle intro`s van 1994-2020 als ik het mag geloven. :p (Wel klikken embedden mag blijkbaar niet.)

[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 12-04-2022 08:46 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Andreas92 schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:24:
[...]

Context hierbij is een piercing die zo vast is gemaakt dat hij niet los kan. Dat is niet een kwestie van d'r uit en d'r in.

FIA kan ook wel wat gezond verstand gebruiken als het om regels gaat. Wat men van de regels vindt lijkt me dan best wel relevant.

Mijn mening over de regel is dat dit beter een sterke aanbeveling kan zijn dan verplicht. Een stukje eigen verantwoordelijkheid dragen alle racers. Een piercing die gevaarlijk kan zijn mag daar best onder vallen.

"I feel they are personal things. You should be able to be who you are. I will continue to be...there's stuff that I can't move.

"I literally can't even take these out [pointing to piercings in his right ear]. They're welded in so I'd have to get them chopped off or something like that, so they'll be staying."
De sieradenregel is niet dit afgelopen weekend ingevoerd, alleen al een hele tijd niet echt nageleefd. Met de 2 nieuwe racingdirectors, worden de teugels strakker aangehaald. Dit was te verwachten, want beide heren staan erom bekend niet met zich te laten spelen en met strakke hand te regeren.

Je moet je eigenlijk afvragen waarom je als coureur piercings in je oor draagt die niet (makkelijk) te verwijderen zijn. Je weet dat deze regels er zijn. Er uit het perspectief van veiligheid kan ik mij goed voorstellen dat stukken metaal waar dan ook niet handig zijn als je racet met een auto die ook brand kan vatten. Niet voor niets hebben ze brandwerend ondergoed en dan kan een stuk metaal eronder alsnog heet genoeg worden voor brandworden. Ik zie ook geen enkel voordeel aan vastgelaste piercings, vooral niet in je oor. Prima als je oorbellen/piercings wil dragen, heb zelf ook 2 gaatjes in 1 oor, maar waarom vastlassen zodat ze niet uit kunnen? Mijn werkgever wilde ook niet dat ik ze op de werkvloer droeg en daar heb je je maar aan te houden als dit vanwege veiligheid is. Intussen draag ik al jaren geen oorbellen meer.

Lewis heeft nu pech en zou ik mijn ogen gewoon moeten zorgen dat die piercing vervangen wordt door een exemplaar die wel verwijderbaar is. Zo niet, gewoon de regels volgen en hiervoor boetes en/of andere straffen uitdelen. Uiteindelijk heeft zijn gepiep, samen met Wolff, ervoor gezorgd dat Masi weg moest en er nu 2 andere heren de scepter zwaaien. Nu krijgen ze de deksel op de neus omdat deze heren de regels wel strak hanteren en weer is het niet goed. Stop met mauwen, hou je aan de regels. Iets met regen en drup...

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreas92
  • Laatst online: 11-09 15:03
thunder8 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:01:
[...]

De sieradenregel is niet dit afgelopen weekend ingevoerd, alleen al een hele tijd niet echt nageleefd. Met de 2 nieuwe racingdirectors, worden de teugels strakker aangehaald. Dit was te verwachten, want beide heren staan erom bekend niet met zich te laten spelen en met strakke hand te regeren.

Je moet je eigenlijk afvragen waarom je als coureur piercings in je oor draagt die niet (makkelijk) te verwijderen zijn. Je weet dat deze regels er zijn. Er uit het perspectief van veiligheid kan ik mij goed voorstellen dat stukken metaal waar dan ook niet handig zijn als je racet met een auto die ook brand kan vatten. Niet voor niets hebben ze brandwerend ondergoed en dan kan een stuk metaal eronder alsnog heet genoeg worden voor brandworden. Ik zie ook geen enkel voordeel aan vastgelaste piercings, vooral niet in je oor. Prima als je oorbellen/piercings wil dragen, heb zelf ook 2 gaatjes in 1 oor, maar waarom vastlassen zodat ze niet uit kunnen? Mijn werkgever wilde ook niet dat ik ze op de werkvloer droeg en daar heb je je maar aan te houden als dit vanwege veiligheid is. Intussen draag ik al jaren geen oorbellen meer.

Lewis heeft nu pech en zou ik mijn ogen gewoon moeten zorgen dat die piercing vervangen wordt door een exemplaar die wel verwijderbaar is. Zo niet, gewoon de regels volgen en hiervoor boetes en/of andere straffen uitdelen. Uiteindelijk heeft zijn gepiep, samen met Wolff, ervoor gezorgd dat Masi weg moest en er nu 2 andere heren de scepter zwaaien. Nu krijgen ze de deksel op de neus omdat deze heren de regels wel strak hanteren en weer is het niet goed. Stop met mauwen, hou je aan de regels. Iets met regen en drup...
Tja, er zal vast een goede reden zijn waarom deze zo vast zijn gemaakt. Maar wellicht zijn daar ook goede alternatieven voor. In het regelboek staan genoeg regels, waar het geen kwaad bij kan dat deze worden nageleefd. En ik deel de mening met je, staat het in de regels, dan moet je je er aan houden.
Het nut van deze specifieke regel... lastig. Misschien is het dan de vraag of hij in het rule book thuis hoort.
Veiligheid van de rijders vind ik niet een heel goed argument m.b.t. sieraden. Eventueel de voorbeeld rol die ze hebben. Maar in hoeveel gevallen loopt het hier uit de hand?
Het feit is dat ze een enorm gevaarlijk beroep hebben. Moeilijk te vergelijken in de dagelijkse praktijk met beroepen waarbij dit ook is verboden.

Beste optie lijkt mij, houden aan de regels. En deze regel eruit.
Dat het hier gaat om Hamilton moet daar ook geen rol spelen. Maar hoge bomen vangen veel wind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Andreas92 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:23:
[...]

Tja, er zal vast een goede reden zijn waarom deze zo vast zijn gemaakt. Maar wellicht zijn daar ook goede alternatieven voor. In het regelboek staan genoeg regels, waar het geen kwaad bij kan dat deze worden nageleefd. En ik deel de mening met je, staat het in de regels, dan moet je je er aan houden.
Het nut van deze specifieke regel... lastig. Misschien is het dan de vraag of hij in het rule book thuis hoort.
Veiligheid van de rijders vind ik niet een heel goed argument m.b.t. sieraden. Eventueel de voorbeeld rol die ze hebben. Maar in hoeveel gevallen loopt het hier uit de hand?
Het feit is dat ze een enorm gevaarlijk beroep hebben. Moeilijk te vergelijken in de dagelijkse praktijk met beroepen waarbij dit ook is verboden.

Beste optie lijkt mij, houden aan de regels. En deze regel eruit.
Dat het hier gaat om Hamilton moet daar ook geen rol spelen. Maar hoge bomen vangen veel wind.
Hoe vaak staat een coureur in brand? Dan ook maar de brandwerende kleding niet meer verplichten? De regels zijn er nu eenmaal en er is qua veiligheid zeker wat voor te zeggen dat er geen sieraden aanwezig zijn tijdens het rijden, die mogelijk brandwonden kunnen veroorzaken indien een coureur vol in vlammen staat na een crash. En de regel is niet om Hamilton, de regel geldt voor iedereen. Dus geen uitzonderingen of voorkeursbehandelingen. Dat hij meer metaal in zijn lichaam hangt is zijn keuze en de consequentie is dan ook dat hij er mogelijk meer "last" van heeft. Hij heeft nu 2 weken de tijd om te zorgen dat zijn piercings uit kunnen. Als de regel ooit geschrapt wordt, kan hij weer vastgelaste piercings dragen.

Ze wilden racedirectors die de regels precies volgden en niet andere interpretaties erop nahielden. Die hebben ze nu en nu weer gezeik dat het niet zo strak hoeft. Wat wil je nu dan? Strakke regels als het je uitkomt en soepel als het je uitkomt. En als het je niet bevalt qua beslissingen weer zeuren en klagen dat de volgende racedirector weg moet? Regels zijn regels en worden nu gehandhaafd. Dus niet mauwen, gewoon zorgen dat je je eraan houdt. Niet eens met een regel, dan kaart je dat apart aan en tot die tijd hou je je aan die regel. Lordship Hamilton staat niet boven de F1 regels, net als alle andere coureurs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
KlaasjeNL schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:11:
Van AD.nl:

[...]
Hij lijkt in een parallelle wereld te leven waarin F1 niet zonder Hamilton kan. Maar in realiteit zijn er meer dan genoeg smaaksmakers op de grid, staan er genoeg jonge honden te trappen om een stoeltje en heeft Lewis niet de gunfactor van een Alonso of Vettel.
Gunfactor is subjectief. Dat is voor iedereen anders. Op dit forum heeft Hamilton duidelijk weinig gunfactor, maar dat zal niet overal zo zijn. En ik zie niet in waarom Alonso bijvoorbeeld die gunfactor wel zou hebben. Als er iemand giftig is geweest binnen zijn teams door de jaren heen, is het Alonso wel. Vind wel opmerkelijk dat vaak coureurs als Alonso of Schumacher als voorbeeld genomen worden om argumenten (of om hun afkeer) tegen Hamilton kracht bij te zetten. Alonso, Schumacher en ook Vettel waren allen nou niet bepaald sympathieke coureurs in hun hoogtijdagen.

Verder wel mee eens dat hij gewoon de regels moet volgen. En als de regels uit veiligheid stellen dat die zaken niet mogen, moet je daar gewoon aan voldoen. En als hij zaken wil bespreken om het ter discussie te stellen, doe dat dan gewoon met de betreffende partij en niet via social media.

[ Voor 14% gewijzigd door Tomcatter_31 op 12-04-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

Vuvuzela

My spire is forming

siggy schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:42:
[...]
Ik dacht dat ze enkele jaren geleden besloten hadden voor wat meer logistieke logica, maar dit is echt waanzin. Uiteraard zeuren de teams nu al over de druk, maar dat had vrij eenvoudig opgelost voorkomen kunnen worden. :|
Ze hebben meerdere setups en ploegen. Dus het kan best zijn dat een op het oog onlogische volgorde voor minder werkdruk zorgt dan 3 races achter elkaar binnen Europa. Waar alles steeds snel op, afgebouwd en weer op transport moet.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
thunder8 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:40:
[...]

Hoe vaak staat een coureur in brand? Dan ook maar de brandwerende kleding niet meer verplichten? De regels zijn er nu eenmaal en er is qua veiligheid zeker wat voor te zeggen dat er geen sieraden aanwezig zijn tijdens het rijden, die mogelijk brandwonden kunnen veroorzaken indien een coureur vol in vlammen staat na een crash. En de regel is niet om Hamilton, de regel geldt voor iedereen. Dus geen uitzonderingen of voorkeursbehandelingen. Dat hij meer metaal in zijn lichaam hangt is zijn keuze en de consequentie is dan ook dat hij er mogelijk meer "last" van heeft. Hij heeft nu 2 weken de tijd om te zorgen dat zijn piercings uit kunnen. Als de regel ooit geschrapt wordt, kan hij weer vastgelaste piercings dragen.

Ze wilden racedirectors die de regels precies volgden en niet andere interpretaties erop nahielden. Die hebben ze nu en nu weer gezeik dat het niet zo strak hoeft. Wat wil je nu dan? Strakke regels als het je uitkomt en soepel als het je uitkomt. En als het je niet bevalt qua beslissingen weer zeuren en klagen dat de volgende racedirector weg moet? Regels zijn regels en worden nu gehandhaafd. Dus niet mauwen, gewoon zorgen dat je je eraan houdt. Niet eens met een regel, dan kaart je dat apart aan en tot die tijd hou je je aan die regel. Lordship Hamilton staat niet boven de F1 regels, net als alle andere coureurs.
Lijkt me dat ik de conclusie kan trekken dat je de regel wel logisch vindt. Want je maakt een vergelijking met brandwerende kleren? Lijkt mij niet hetzelfde. Een product, waar ook nog eens veel ontwikkeling in zit, zal juist positief uitwerken door dit verplicht te maken. Dus voor iedereen verplicht, heeft een voordeel voor de groep.

Welk voordeel is er aan het verplichten van sieraden?

Niet eens met een regel, dan kaart je dat apart aan. Dat werkt toch ook nergens? Wat mag de media dan nog vragen? En wat mag je dan nog beantwoorden? Lijkt me heel saai worden.

Een regel die al 17 jaar niet wordt gehandhaafd. Waarom zou die nog bestaansrecht hebben?

Mening over Hamilton moet de discussie over de regel niet beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:33
Andreas92 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:31:
Een regel die al 17 jaar niet wordt gehandhaafd. Waarom zou die nog bestaansrecht hebben?
Houd er dan wel rekening mee dat er nu twee nieuwe race directors zijn die de teugels flink aantrekken. En de afgelopen 17 jaar zat Charlie Whiting en zijn protegé Michael Masi er.

Dan kun je ook tegen het herintreden van "de witte lijn is de track limit" zijn, want ook die is heel wat jaren niet echt streng nageleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:10
[...]

Lijkt me dat ik de conclusie kan trekken dat je de regel wel logisch vindt. Want je maakt een vergelijking met brandwerende kleren? Lijkt mij niet hetzelfde. Een product, waar ook nog eens veel ontwikkeling in zit, zal juist positief uitwerken door dit verplicht te maken. Dus voor iedereen verplicht, heeft een voordeel voor de groep.

Niet eens met een regel, dan kaart je dat apart aan. Dat werkt toch ook nergens? Wat mag de media dan nog vragen? En wat mag je dan nog beantwoorden? Lijkt me heel saai worden.

Misschien zien de nieuwe RDs wel reden om nu op die regel te wijzen. Net als Masi eind vorig seizoen er op wees dat stewards het recht hebben punten in te trekken na overtredingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
RobertMe schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:39:
[...]

Houd er dan wel rekening mee dat er nu twee nieuwe race directors zijn die de teugels flink aantrekken. En de afgelopen 17 jaar zat Charlie Whiting en zijn protegé Michael Masi er.

Dan kun je ook tegen het herintreden van "de witte lijn is de track limit" zijn, want ook die is heel wat jaren niet echt streng nageleefd.
Klopt, maar tracklimit is altijd een discussie gebleven. Het is niet zo dat er 17 jaar lang rondjes gereden zijn, waar je zelf de lijn mocht bedenken, want er is toch geen commentaar.
Transportman schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:40:
[...]

Misschien zien de nieuwe RDs wel reden om nu op die regel te wijzen. Net als Masi eind vorig seizoen er op wees dat stewards het recht hebben punten in te trekken na overtredingen.
Zeker, en hopelijk hebben ze een goede reden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:35
Ik vraag me wel af hoe ze dat dan doen als Hamilton na een crash met spoed onder de MRI moet, snel de oorbellen doorslijpen?
Volgens mij is de MRI ook een van de redenen om geen sieraden te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wat een gezeur van FIA over sieraden, doet niemand wat kwaad als een coureur die draagt toch. Zorgt juist voor nutteloos extra gewicht dus zou het aanmoedigen als een concurrent coureur sieraden draagt, doe er vooral nog maar een extra ketting bij, is zo weer een paar honderd gram gewicht extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
roda_djavulen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:55:
Ik vraag me wel af hoe ze dat dan doen als Hamilton na een crash met spoed onder de MRI moet, snel de oorbellen doorslijpen?
Hangt er natuurlijk van af uit welk materiaal de sieraden gemaakt zijn. Ik vermoed dat er wel aan zoiets gedacht is.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Kenhas schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:59:
[...]

Hangt er natuurlijk van af uit welk materiaal de sieraden gemaakt zijn. Ik vermoed dat er wel aan zoiets gedacht is.
Er zal wel iets van een tangetje of zaagje zijn inderdaad, ergste geval snij je ze uit bijvoorbeeld zijn oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

roda_djavulen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:55:
Je kan met sommige juwelen door de MRI. Niet comfortabel, en ze kunnen warm worden. Maar er zijn genoeg mensen die met piercings door de MRI gegaan zijn. Ik mocht bij een hart MRI mijn trouwring ophouden in eerste instantie, maar kreeg hem na veel wrikken er op het laatste moment alsnog af.
Hamilton heeft wellicht meer last van al z'n tatoo's in de MRI. Die kunnen het beeld ook flink verstoren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

[...]

Ja ik vind die regel logisch. Iedereen die wel eens naar de sauna gaat, kan beamen dat sieraden in de sauna heel snel heel oncomfortabel worden, tot zeer pijnlijk. En dan praat je over temperaturen tot zo'n 90C. Als je ziet dat Grosjean ondanks zijn brandwerende kleding toch aardige brandwonden had, kan je ook concluderen dat sieraden die warmte goed geleiden het leed kunnen verergeren. Ongeacht of dat in je oor, aan je vinger, in je tepel of kruis is. En daarmee is het in mijn ogen een regel die zeker bijdraagt aan de veiligheid van de coureurs, in de lijn van andere brandwerende maatregelen om het letsel tot een minimum te beperken in het geval van een calamiteit. En blijkbaar denkt de FIA/FOM er ook zo over, anders zou het nooit in het regelboek zijn gekomen.

Als men, de teams en coureurs, het er over eens zijn dat de regel niet meer van toepassing zou moeten zijn, moet dat via de geijkte weg aangekaart worden en uit het regelboek geschrapt worden als de FIA/FOM tot dezelfde conclusie komt. Daar heeft de media niets mee te maken.Tot die tijd hoort eenieder zich gewoon aan die regel te houden, ongeacht of dat Hamilton, Max of welke van de andere coureurs dan ook is. En als iemand dan aangeeft niet te willen conformeren aan de regel, dan dient daar actie op ondernomen te worden, ook ongeacht wie het betreft. En als dat Hamilton meer raakt, omdat hij meer piercings heeft dan de andere coureurs, dan is dat spijtig voor hem.

Het feit dat ik vind dat Hamilton aan het mauwen is, staat daar los van. Niemand van de coureurs staat boven de regels, ook hij niet. De nieuwe safetycar regels zijn in het nadeel van Max, als hij die overtreedt, krijgt hij ook straf. En terecht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:26

DataGhost

iPL dev

Homeland schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:56:
Wat een gezeur van FIA over sieraden, doet niemand wat kwaad als een coureur die draagt toch. Zorgt juist voor nutteloos extra gewicht dus zou het aanmoedigen als een concurrent coureur sieraden draagt, doe er vooral nog maar een extra ketting bij, is zo weer een paar honderd gram gewicht extra.
Ik vind het juist de andere kant op gezeur. Behoorlijk wat sporten waarbij sieraden verboden zijn of in ieder geval sterk afgeraden. Als je iets kneust/breekt wat begint te zwellen en er zit een metalen ring/armband/ketting omheen dan krijg je die er dus niet meer af, verergert dat het probleem alleen maar enorm en dat maakt het juist lastiger om de verwonding te behandelen. Ook kunnen sieraden aan zaken blijven hangen waarbij dat niet de bedoeling is, met eventueel nieuwe verwondingen als gevolg. Dat soort onnodige situaties ben je liever voor. Dat er nu misschien nog niks mis mee is gegaan en dat het lang niet gehandhaafd werd doet niks af aan de gevaren die nog steeds bestaan. De timing met het ongeluk van Mick in Jeddah en de geruchten (!) die ik heb gelezen dat hij een ketting droeg die er misschien wat mee te maken heeft gehad kan best wel eens getuigen van voortschrijdend inzicht. Net zoals andere onzin zoals kreukelzones, gordels, helmen, HANS, de halo, etc.

edit:
Homeland schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:00:
[...]

Er zal wel iets van een tangetje of zaagje zijn inderdaad, ergste geval snij je ze uit bijvoorbeeld zijn oor.
Dit is dus precies zo'n onnodige extra en voorkombare verwonding

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 12-04-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:01
Zo ingewikkeld is het toch niet?
Stewards/FIA zijn verantwoordelijkheid van de coureurs.
Stewards geven aan de regels streng te handhaven, vanwege veiligheid

Dan kun je met allerlei verhalen en historie komen. Maar de regel is er altijd geweest (en als je die onzin vond, had je daar al eerder tegen kunnen ageren) en er wordt nu dus duidelijk gehandhaaft. Iets wat volgens mij de wens was....

Wat betreft HAM:
“These ones on my right ear are literally welded in, so I’d have to get them chopped off or something like that! So they will be staying.”
Dan laat je ze er maar gewoon afhalen. Kan prima....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
DataGhost schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:07:
[...]

Ik vind het juist de andere kant op gezeur. Behoorlijk wat sporten waarbij sieraden verboden zijn of in ieder geval sterk afgeraden. Als je iets kneust/breekt wat begint te zwellen en er zit een metalen ring/armband/ketting omheen dan krijg je die er dus niet meer af, verergert dat het probleem alleen maar enorm en dat maakt het juist lastiger om de verwonding te behandelen. Ook kunnen sieraden aan zaken blijven hangen waarbij dat niet de bedoeling is, met eventueel nieuwe verwondingen als gevolg. Dat soort onnodige situaties ben je liever voor. Dat er nu misschien nog niks mis mee is gegaan en dat het lang niet gehandhaafd werd doet niks af aan de gevaren die nog steeds bestaan. De timing met het ongeluk van Mick in Jeddah en de geruchten (!) die ik heb gelezen dat hij een ketting droeg die er misschien wat mee te maken heeft gehad kan best wel eens getuigen van voortschrijdend inzicht. Net zoals andere onzin zoals kreukelzones, gordels, helmen, HANS, de halo, etc.

edit:

[...]

Dit is dus precies zo'n onnodige extra en voorkombare verwonding
Sterk afraden zou logischer zijn. Bij voetbal zijn ze verboden maar de kans op schade tijdens een wedstrijd is vele malen groter, dat legt het spel ook stil en heeft dus een veel duidelijkere impact. Bij F1 kan het impact hebben op de coureur, dat is dan eigen keuze, niemand dwingt Hamilton, of welke coureur dan ook om een oorbel in te doen.

De mogelijke schade voor een ketting/oorbel etc. vallen natuurlijk in het niet bij wat een kreukelzone, HANS etc voorkomt.

Het is vooral zo vreemd dat ze hier nu ineens een punt van maken terwijl er echt veel grotere problemen en gevaren zijn en deze ongein daar dus volledig van af aan het leiden is. Waarom geen discussie over een baan als Jeddah die gewoon heel erg gevaarlijk is, waarom geen discussie over rijden in een land waarbij vlak voor de race en vervolgens tijdens een vrije training een aanslag is op 15km van het circuit?

Het komt wel erg goed uit om nu even zo'n regel na te gaan leven, media en fans hebben het daarover en het commentaar op daadwerkelijke problemen verdwijnt.

Overigens speelt bij veel fans hier natuurlijk bij mee dat dit vooral Hamilton raakt, als dit ging over het dragen van gouden schoenen dan zouden de reacties in sommige gevallen toch best anders uitvallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Homeland op 12-04-2022 13:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:01
Homeland schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:17:
[...]

Sterk afraden zou logischer zijn. Bij voetbal zijn ze verboden maar de kans op schade tijdens een wedstrijd is vele malen groter, dat legt het spel ook stil en heeft dus een veel duidelijkere impact. Bij F1 kan het impact hebben op de coureur, dat is dan eigen keuze, niemand dwingt Hamilton, of welke coureur dan ook om een oorbel in te doen.

De mogelijke schade voor een ketting/oorbel etc. vallen natuurlijk in het niet bij wat een kreukelzone, HANS etc voorkomt.

Het is vooral zo vreemd dat ze hier nu ineens een punt van maken terwijl er echt veel grotere problemen en gevaren zijn en deze ongein daar dus volledig van af aan het leiden is. Waarom geen discussie over een baan als Jeddah die gewoon heel erg gevaarlijk is, waarom geen discussie over rijden in een land waarbij vlak voor de race en vervolgens tijdens een vrije training een aanslag is op 15km van het circuit?

Het komt wel erg goed uit om nu even zo'n regel na te gaan leven, media en fans hebben het daarover en het commentaar op daadwerkelijke problemen verdwijnt.

Overigens speelt bij veel fans hier natuurlijk bij mee dat dit vooral Hamilton raakt, als dit ging over het dragen van gouden schoenen dan zouden de reacties in sommige gevallen toch best anders uitvallen.
Als Max vol piercings zou zitten, zou mijn reactie gewoon hetzelfde zijn hoor :+
Hamilton wilde ook liever niet met Halo rijden. En nu is die blij dat die er zit.
Juist dit soort keuzes moet je niet bij coureurs laten maar gewoon gezamelijk afdwingen. HEt gaat namelijk om veiligheid, en daar heeft de FIA een verantwoordelijkheid. En ja, ook zij hebben last van eventuele gevolgen.

Een crash zoals Max had in Silverstone? Dan wil je gewoon geen scherp metaal in je lijf hebben. Komt het vaak voor? vast niet. Is het veel werk om ze uit te doen? Nee, normaal gesproken ook niet (tenzij je ze vast last 8)7 zoals HAM blijkbaar gedaan heeft)

Wat betreft andere veiligheidsissues: Het is niet alsof men maar met 1 probleem tegelijk bezig kan zijn :+ Je kunt prima dit handhaven, én je op andere punten focussen. De enige die zorgt dat er nadruk op ligt is HAM. Niet de FIA, niet de stewards.

En dat past wel weer in het Britse narratief "They're all against me/us". Wat dat betreft zie je gewoon weer een herhaling van toen Vettel voor het eerst kampioen werd. Alle Britten riepen dat Vettel geen kampioen zou worden. De meeste zeiden zelfs dat Hamilton kampioen zo worden terwijl die nog een véél groter wonder nodig had om kampioen te worden.

Dit is weer het zoveelste Britse stukje propaganda. Wat ook voornamelijk en alleen wordt opgepikt door de Britse media trouwens. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Homeland schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:17:
[...]

Het ene sluit het andere niet uit. Of je moet racen in een land als SA, daar moet het management mee bezig zijn en niet alleen de oliedollars tellen die binnenstromen. De baan in Jeddah is levensgevaarlijk, het is gewoon wachten op de eerste doden daar. Maar wat ik begrepen heb, is dit tijdelijk en komt er sowieso een andere F1 baan in dat land. Moet je je alleen nog afvragen of je daar überhaupt zou moeten willen racen.

De beide racingdirectors zijn er om te zorgen dat de races zelf goed verlopen. Na het gezeur en debacle qua beslissingen vorig jaar, zullen de racingdirectors de missie hebben de regels strak te hanteren om herhaling te voorkomen. Onduidelijke regels duidelijker maken, zoals nu de safetycarregels waarbij je dus niet meer naast je tegenstander mag komen. Maar ook bestaande regels gewoon hanteren en handhaven. En zover ik weet stonden beide heren ook voor hun aanstelling hier al bekend om hun strakke handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

thunder8 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:36:

De beide racingdirectors zijn er om te zorgen dat de races zelf goed verlopen. Na het gezeur en debacle qua beslissingen vorig jaar, zullen de racingdirectors de missie hebben de regels strak te hanteren om herhaling te voorkomen. Onduidelijke regels duidelijker maken, zoals nu de safetycarregels waarbij je dus niet meer naast je tegenstander mag komen. Maar ook bestaande regels gewoon hanteren en handhaven. En zover ik weet stonden beide heren ook voor hun aanstelling hier al bekend om hun strakke handhaving.
Maar het accceleren en afremmen is allemaal geen probleem. Zie Schumacher afgelopen race. Ze zijn wel erg willekeurig met hun regels mbt veiligheid en strictheid. Hoe je het wendt of keert, ik heb nog een enkele verbetering kunnen opmerken. Het blijft random als bij Masi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:54
Hmm, in bijna alle pro sporten zijn sieraden niet toegestaan om veiligheids redenen. Sowieso in het geval van een ongeval ( pt prepareren, MRI etc).

Wil je meedoen: dat kan, houd je aan de regels. Niet? Dan kan je niet meedoen. Dit is een opmaat voor de exit van Hamilton. Hij zit niet lekker in zijn vel als ie tegenwind krijgt, dat is nu wel duidelijk.

En Wolff, Tsja. Die man is wat mij betreft zijn geloofwaardigheid kwijt. Net zoals Horner onderhand.... Heb het idee dat er een boel van alle aandacht van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten zeggen tegen de pers. Laat ze allebei maar eens naar hun wagen kijken, daar is eea nog niet helemaal zoals het hoort.....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
siggy schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:00:
[...]

Maar het accceleren en afremmen is allemaal geen probleem. Zie Schumacher afgelopen race. Ze zijn wel erg willekeurig met hun regels mbt veiligheid en strictheid. Hoe je het wendt of keert, ik heb nog een enkele verbetering kunnen opmerken. Het blijft random als bij Masi.
Daarvoor zijn Gasly, Tsunoda en Schumacher toch naar de stewards geroepen? En wordt in een toekomstige meeting besproken hoe ze dit veiliger kunnen doen binnen de bestaande regels: de stewards zien ook in dat je op enig moment warmte in je banden moet krijgen en dat dat eigenlijk tegen de regels in gaat, maar op koude banden is een herstart weer onveilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

EagleTitan schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:20:
[...]

Daarvoor zijn Gasly, Tsunoda en Schumacher toch naar de stewards geroepen? En wordt in een toekomstige meeting besproken hoe ze dit veiliger kunnen doen binnen de bestaande regels: de stewards zien ook in dat je op enig moment warmte in je banden moet krijgen en dat dat eigenlijk tegen de regels in gaat, maar op koude banden is een herstart weer onveilig.
Mja koude banden onveilig. Ergens gaat het niveau omhoog, maar ergens wordt wel letterlijk alles afgebakend. Koude bandjes was nog niet zo lang geleden doodnormaal. En nu is het onveilig? Misschien maar een snelheidslimiet instellen om de veiligheid te garanderen.

Nah, schaf die bandenwarmers maar af, zorg voor constante snelheid achter de safety car en dan moeten ze maar de eeerste rondjes wat voorzichtiger doen om hun banden op temperatuur te krijgen. Valt weinig te bespreken, gewoon constante snelheid en maximale gat naar voorganger. Simpel. Dat het onveilig zou zijn is lariekoek.

[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 12-04-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
siggy schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:35:
[...]

Mja koude banden onveilig. Ergens gaat het niveau omhoog, maar ergens wordt wel letterlijk alles afgebakend. Koude bandjes was nog niet zo lang geleden doodnormaal. En nu is het onveilig? Misschien maar een snelheidslimiet instellen om de veiligheid te garanderen.

Nah, schaf die bandenwarmers maar af, zorg voor constante snelheid achter de safety car en dan moeten ze maar de eeerste rondjes wat voorzichtiger doen om hun banden op temperatuur te krijgen. Valt weinig te bespreken, gewoon constante snelheid en maximale gat naar voorganger. Simpel. Dat het onveilig zou zijn is lariekoek.
Dus aan de ene kant wil je niet dat er abrupt geremd wordt, want gevaarlijk, maar aan de andere kant vind je het blijkbaar wel prima als twee auto's op elkaar klappen omdat de boel blokkeert bij het remmen :? Het opwarmen van de banden achter de SC is toch echt geen nieuw fenomeen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Mischien handig voor Red Bull: :+

EXPLAINED: F1 Fuel Tanks! | F1 TV Tech Talk

:P

Klikken want FOM. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:12
Homeland schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:56:
Als jij nu even je handen gaat warmen bij een houtkachel en zorgt dat je een ring draagt, dan kunnen we daarna deze discussie voortzetten..

Vuur en metaal gaan lastig samen en wanneer metaal eenmaal heet is, deze langzaam afkoelt..
..of komt er nu weer een "ja maar?"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
Illegal_Alien schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:50:
Mischien handig voor Red Bull: :+

EXPLAINED: F1 Fuel Tanks! | F1 TV Tech Talk

[YouTube: EXPLAINED: F1 Fuel Tanks! | F1 TV Tech Talk] :P

Klikken want FOM. ;)
Die Albert Fabrega is echt een aanwinst voor FOM! Ook op zijn twitter account is goud, uitleg en aanwijzingen over de nieuwe updates die teams brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
murphydrz schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:14:
[...]

Als jij nu even je handen gaat warmen bij een houtkachel en zorgt dat je een ring draagt, dan kunnen we daarna deze discussie voortzetten..

Vuur en metaal gaan lastig samen en wanneer metaal eenmaal heet is, deze langzaam afkoelt..
Goed punt, niet eerder bij stil gestaan, zat tot nu toe vooral te denken aan de oorbellen van Hamilton of een kettinkje.
Weet niet helemaal waar deze ogenschijnlijk snarky opmerking ineens vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
[...]

Discussie zal in ieder geval niet verder gaan met het gezeur waarom hij van jou een ring om mocht, en nu is zijn vinger heet. Dit is dan niet jouw schuld. We noemen dat ook wel, eigen schuld dikke bult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
Homeland schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:21:
[...]

Weet niet helemaal waar deze ogenschijnlijk snarky opmerking ineens vandaan komt?
Gek, ik ook niet! ;) Beschouw het maar als niet geschreven.
Eigenlijk verwachtte ik een opmerking die mijn bewering weer teniet zou doen, maar teruglezende komt deze opmerking wel erg vinnig over. :)
..maar uiteraard niet zo bedoeld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
murphydrz schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:29:
[...]

Gek, ik ook niet! ;) Beschouw het maar als niet geschreven.
Eigenlijk verwachtte ik een opmerking die mijn bewering weer teniet zou doen, maar teruglezende komt deze opmerking wel erg vinnig over. :)
..maar uiteraard niet zo bedoeld. :)
:)

Over ringen, een aantal coureurs draagt een Ouraring, nu weet ik niet of ze deze ook in de auto dragen want volgens mij zitten er al sensoren in de handschoenen voor hartslag en dergelijke?

https://ouraring.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
[...]

Vuur en metaal gaan lastig samen en wanneer metaal eenmaal heet is, deze langzaam snel afkoelt..
Ga maar eens na waarom metaal in je CPU koeler wordt gebruikt...

En dan weet je dat de warmte die in metaal zit snel wordt afgegeven. En weet je waarom metaal bij kamertemperatuur koud aanvoelt. Het zuigt de warmte uit je.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:38:
[...]

En dan weet je dat de warmte die in metaal zit snel wordt afgegeven. En weet je waarom metaal bij kamertemperatuur koud aanvoelt. Het zuigt de warmte uit je.
En hou dan je vingers maar eens tegen die CPU koeler. Het werkt twee kanten op natuurlijk. Metaal geleidt warmte goed, het zal dus snel zorgen dat de binnenkant en buitenkant een gelijke temperatuur krijgen. Als de omgeving heel heet is, dan warmt het metaal ook heel snel op. Als het dan om/aan je lichaam zit, en je lichaam is kouder dan het metaal, dan krijgt die plek van je lichaam het ook heel snel warm.

Daarnaast is er nog het risico dat sierraden bij een crash ergens aan blijven hangen wat ook weer extra letsel kan veroorzaken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

EagleTitan schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:41:
[...]

Dus aan de ene kant wil je niet dat er abrupt geremd wordt, want gevaarlijk, maar aan de andere kant vind je het blijkbaar wel prima als twee auto's op elkaar klappen omdat de boel blokkeert bij het remmen :? Het opwarmen van de banden achter de SC is toch echt geen nieuw fenomeen...
Als de coureurs alleen maar kunnen race met warme bandjes...... zou wel heel treurig zijn. Koude bandjes zijn niet inherent onveilig, de coureur die er niet fatsoenlijk mee omgaat wel. Maar jij vindt dat gassen en vol op de rem trappen achter en safetycar prima, maar koude bandjes uit den boze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
siggy schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:52:
[...]

Als de coureurs alleen maar kunnen race met warme bandjes...... zou wel heel treurig zijn. Koude bandjes zijn niet inherent onveilig, de coureur die er niet fatsoenlijk mee omgaat wel. Maar jij vindt dat gassen en vol op de rem trappen achter en safetycar prima, maar koude bandjes uit den boze....
Ik heb nergens mijn mening gegeven, slechts de overweging van de stewards met betrekking tot wat afgelopen weekend gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Jelte schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:38:
[...]

Een CPU koeler bestaat uit koelribben waarbij de thermiek van de lucht er voor zorgt dat de warmte word afgevoerd.
Warmte stijgt immers omhoog en een ventilator zorgt ervoor dat dit proces versneld wordt.
Zou je een blok ijzer op de CPU leggen dan zal de CPU na verloop van tijd verbranden door haar eigen geproduceerde warmte.
Bovendien is een CPU koeler van aluminium wat de eigenschap heeft warmte zeer snel af te voeren.

We hebben het in de sport bij een ongeluk over warmte van vuur. Stralingswarmte dus (I.R) en het voorbeeld wat ik aangaf zou je ter experiment eens moeten proberen.
Jouw ringen warmen in nabijheid van vuur vele male sneller op dan jouw handen zonder handschoenen of iets dergelijks..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Denk niet dat het veel zin heeft dat we hier pagina's vol plempen met een discussie over de zin of onzin van deze regel.

De regel is er en de stewards hebben gezegd dat er vanaf nu gehandhaafd zal worden.

Lijkt me redelijk einde discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Herko_ter_Horst en @murphydrz ik ben het met jullie eens hoor. Moest alleen even een natuurkundige onwaarheid rechtzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:48:
[...]
Daarnaast is er nog het risico dat sierraden bij een crash ergens aan blijven hangen wat ook weer extra letsel kan veroorzaken.
Er zijn iig vele sporten waar sieraden/piercings niet bij in mogen.
Dat er nu in F1 ook aan gedaan wordt is dus ook niet heel verrassend.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Jelte schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:15:
@Herko_ter_Horst en @murphydrz ik ben het met jullie eens hoor. Moest alleen even een natuurkundige onwaarheid rechtzetten.
Tres bien! :)

En om nu een antwoord te geven op de vraag of de coureurs nu zelf de verantwoordelijkheid krijgen of tegen zichzelf beschermd moeten worden, is in feite een andere discussie.
In mijn optiek zoeken de coureurs het zelf maar uit maar dan mogen zij niet miepen wanneer er iets gebeurd en ledematen kwijt raken bij een brand of ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
murphydrz schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:14:
[...]

Tres bien! :)

En om nu een antwoord te geven op de vraag of de coureurs nu zelf de verantwoordelijkheid krijgen of tegen zichzelf beschermd moeten worden, is in feite een andere discussie.
In mijn optiek zoeken de coureurs het zelf maar uit maar dan mogen zij niet miepen wanneer er iets gebeurd en ledematen kwijt raken bij een brand of ongeluk.
Als er ernstige dingen gebeuren dan wordt de f1 er op aangekeken. Niet de coureur. Je kan het dan namelijk ook niet maken als organisatie om bij ernstige zaken naar het slachtoffer te wijzen ...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Waah schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:28:
[...]

Als Max vol piercings zou zitten, zou mijn reactie gewoon hetzelfde zijn hoor :+
Hamilton wilde ook liever niet met Halo rijden. En nu is die blij dat die er zit.
Juist dit soort keuzes moet je niet bij coureurs laten maar gewoon gezamelijk afdwingen. HEt gaat namelijk om veiligheid, en daar heeft de FIA een verantwoordelijkheid. En ja, ook zij hebben last van eventuele gevolgen.

Een crash zoals Max had in Silverstone? Dan wil je gewoon geen scherp metaal in je lijf hebben. Komt het vaak voor? vast niet. Is het veel werk om ze uit te doen? Nee, normaal gesproken ook niet (tenzij je ze vast last 8)7 zoals HAM blijkbaar gedaan heeft)

Wat betreft andere veiligheidsissues: Het is niet alsof men maar met 1 probleem tegelijk bezig kan zijn :+ Je kunt prima dit handhaven, én je op andere punten focussen. De enige die zorgt dat er nadruk op ligt is HAM. Niet de FIA, niet de stewards.

En dat past wel weer in het Britse narratief "They're all against me/us". Wat dat betreft zie je gewoon weer een herhaling van toen Vettel voor het eerst kampioen werd. Alle Britten riepen dat Vettel geen kampioen zou worden. De meeste zeiden zelfs dat Hamilton kampioen zo worden terwijl die nog een véél groter wonder nodig had om kampioen te worden.

Dit is weer het zoveelste Britse stukje propaganda. Wat ook voornamelijk en alleen wordt opgepikt door de Britse media trouwens. O-)
Dit maakt trouwens wel deze achteraf gezien hilarische clip relevant. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

EagleTitan schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:00:
[...]

Ik heb nergens mijn mening gegeven, slechts de overweging van de stewards met betrekking tot wat afgelopen weekend gebeurde.
Het grappige is nu wel dat juist degenen die klaagden over het niet naleven van de regels er nu vol tegenin gaan. :+

Hebben ze een racedirector die het regelboek volgt, is het weer niet goed.

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 13-04-2022 10:58 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 18:55
Banden voor de komende races
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQN_RLfXoAgGZNX?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQN_RLeX0Acc2di?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQN_RL3XMAoAa5o?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQN_RNXWQAQDiQm?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Jammer dat ze niet weer een band overslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
NeverSettle schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:01:
[...]

Jammer dat ze niet weer een band overslaan.
Wat mij betreft rijden ze overal met C1, C3 en C5. Laat de teams het maar uitzoeken hoe dat ze het doen. 3 stops nodig? Prima. 1 stop nodig? Ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Om vervolgens Mercedes een 1-2 te zien halen. :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobertMe
Klinkt leuk, maar hoe lang is er niet op Imola gereden? Als ik even zoek op GP van San Marino is die tot en met 2006 gereden, dus dat is dan die 16 jaar. En in 2020 en 2021 is er dan gereden. Dus alleen de laatste twee GPs op het circuit van Imola heeft Ferrari niet gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:34
Ben benieuwd wanneer er eindelijk een nieuw laagje asfalt op COTA komt want de hobbels in S1 beginnen echt belachelijk te worden. Afgelopen weekend gingen de MotoGP fietsen echt stuiterend de bocht door, met pourposing F1 wagens mogen de coureurs wel gebitsbescherming gaan dragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Grimmie187 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:15:
Ben benieuwd wanneer er eindelijk een nieuw laagje asfalt op COTA komt want de hobbels in S1 beginnen echt belachelijk te worden. Afgelopen weekend gingen de MotoGP fietsen echt stuiterend de bocht door, met pourposing F1 wagens mogen de coureurs wel gebitsbescherming gaan dragen..
Nou ja, als je dus stuitert ben je even je downforce kwijt, althans een flink deel ervan. En dan doe je een Latifi en neem je een stukje muur mee, of je doet als Verstappen een 360. Ze zeggen beide 'ik weet niet wat er gebeurde, ik was ineens de grip kwijt' en dat doet mij denken dat het niet lukt om het ground effect vast te houden > poef weg.

Ben benieuwd of daar nog meer informatie over gaat komen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Ze hadden daar niet een circuit moeten aanleggen. Grond bestaat voornamelijk uit klei en dus zeer zacht grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

It's already done :? ; https://www.motogp.com/en...urfacing-operation/404212

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Huh? Weinig van gemerkt dan, stuiteren leek erger dan ooit..

Ik begreep vorig jaar dat ze nog een paar seizoenen zouden wachten met nieuw asfalt maar overduidelijk is er toch wat werk verricht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Volgens mij kunnen ze daar asfalteren wat ze willen, en hebben ze daar vorig jaar ook al vanalles bijgelapt. Het probleem is wat @NeverSettle al aangeeft: de grond is veel te zacht en onstabiel. Dan kun je wel asfalteren, maar als de grond een beetje verschuift is het asfalt toch weer kapot of zit vol bobbels.
Volgens mij hebben ze vorig jaar op Sky ook verteld dat teams met metingen van het circuit tot de conclusie kwamen dat er stukken waren waar het circuit een meter of iets dergelijks was gezakt sinds de eerste GP, en volgens mij rijden ze toch nog niet zo lang op COTA (2015 of wellicht een of twee jaar eerder?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
........... met pourposing F1 wagens mogen de coureurs wel gebitsbescherming gaan dragen..
Of misschien niet wanneer het stuiteren uit sync is met het wegdek.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
COTA was gewoon vooruitstrevend... de hobbels zijn precies in sync met het pourposing geconstrueerd zodat een F1 wagen als op een biljartlaken rijdt :).

Edit: spuit 11, @murphydrz was me al voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door alexbl69 op 13-04-2022 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
alexbl69 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:58:
[...]

COTA was gewoon vooruitstrevend... de hobbels zijn precies in sync met het pourposing geconstrueerd zodat een F1 wagen als op een biljartlaken rijdt :).

Edit: spuit 11, @murphydrz was me al voor :)
Of juist uit sync en dat het stuiteren alleen maar erger wordt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verbaast me dat niemand "bruinvissen" gebruikt als vertaling van porpoising. Dat is namelijk wat het betekent, de beweging die bruinvissen maken bij het zwemmen. Of misschien heb ik het gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:09
@drfruit Ik noem het liever "bobberen" omdat dit er naar mijn mening meer op lijkt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

drfruit schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:06:
Verbaast me dat niemand "bruinvissen" gebruikt als vertaling van porpoising. Dat is namelijk wat het betekent, de beweging die bruinvissen maken bij het zwemmen. Of misschien heb ik het gemist.
Soms wordt een term in een bepaalde taal verzonnen en wordt het daarna overgenomen omdat iedereen weet wat ermee wordt bedoeld. Deze term heb ik ooit langs zien komen op het beeldscherm van mijn verwerker, gebruik makend van een webplaatsbekijker. Het is daarna niet in me opgekomen om deze te vertalen, aangezien ik prima Engels kan, net als zo'n 90% van de Nederlandse bevolking.

We hebben het hier ook niet LVS (LuchtweerstandsVerminderingsSysteem) maar gewoon DRS bijvoorbeeld. De sport zit vol met Engelse termen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Er zijn pogingen gedaan om bruinvissen te populariseren alhier. Sloeg niet aan :)

CAPSLOCK2000 in "[F1 2022] Testdagen"
noo in "[F1 2022] Race 1 GP van Bahrein"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@DataGhost
Ik zie het meer als een poging van sportverslaggevers en IT'ers om slim over te komen door Engelse termen te blijven gebruiken, ook als er goede Nederlandse alternatieven zijn.

Nu ja, blijkbaar is het eerder geprobeerd. Zand erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Het zal vast de letterlijke vertaling zijn, maar vind het vreselijk klinken. Je zal mij er niet snel op betrappen het zo te noemen.
Of ik dan een betere Nederlandse suggestie heb, nee dat dan ook weer niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:45:
[...]

Huh? Weinig van gemerkt dan, stuiteren leek erger dan ooit..

Ik begreep vorig jaar dat ze nog een paar seizoenen zouden wachten met nieuw asfalt maar overduidelijk is er toch wat werk verricht.
Dat komt omdat die baan is aangelegd op een stuk grond waar veel beweging in zit. Het wordt met het jaar erger en ze asfalteren daar ook regelmatig stukken van de baan. Ze hebben een contract tot en met 2026, maar ik hou er rekening mee dat het dan ook afgelopen is. Denk dat zowel Miami als Las Vegas ook geen toeval zijn. Eentje erbij, de ander ter vervanging. Dat beide circuits waarschijnlijk bij elkaar niet eens de helft van een ronde COTA kunnen brengen is een teleurstellend detail...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
chevsticks schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:43:
[...]

Het zal vast de letterlijke vertaling zijn, maar vind het vreselijk klinken. Je zal mij er niet snel op betrappen het zo te noemen.
Of ik dan een betere Nederlandse suggestie heb, nee dat dan ook weer niet. :P
Het gaat hier niet om een letterlijke vertaling, het is gewoon letterlijk hetzelfde. Porpoising is zo genoemd omdat het lijkt op de beweging die een "porpoise" maakt. En het beestje dat de Engelsen een "porpoise" noemen noemen wij een bruinvis. Maak er een werkwoord van, en je komt uit bij "bruinvissen". En je kunt dus net zo goed zeggen "eey, dat stuiteren van die F1 auto's lijkt wel op de beweging die een bruinvis maakt, zullen we het bruinvissen noemen?".

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 13-04-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:33:
@DataGhost
Ik zie het meer als een poging van sportverslaggevers en IT'ers om slim over te komen door Engelse termen te blijven gebruiken, ook als er goede Nederlandse alternatieven zijn.

Nu ja, blijkbaar is het eerder geprobeerd. Zand erover.
En "dat is namelijk wat het betekent" is geen poging om slim over te komen? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:44:
[...]

Dat komt omdat die baan is aangelegd op een stuk grond waar veel beweging in zit. Het wordt met het jaar erger en ze asfalteren daar ook regelmatig stukken van de baan. Ze hebben een contract tot en met 2026, maar ik hou er rekening mee dat het dan ook afgelopen is. Denk dat zowel Miami als Las Vegas ook geen toeval zijn. Eentje erbij, de ander ter vervanging. Dat beide circuits waarschijnlijk bij elkaar niet eens de helft van een ronde COTA kunnen brengen is een teleurstellend detail...
Terwijl COTA zo'n mooie baan is, vind het een van de leukere circuits als het gaat om layout. Maar het heeft op deze manier inderdaad weinig bestaansrecht, al dat stuiteren wordt uiteindelijk gewoon onveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:35
Ik begrijp dat te veel hobbels niet wenselijk zijn.

Maar het geeft zo'n baan ook zijn karakter.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dolfijnen ;w

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Was ook mijn eerste gedachte, maar de Engelse term verwijst specifiek naar de beweging die bruinvissen onderscheidt van de meeste dolfijnen, althans voor zover ik het begrijp als niet-bioloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
drfruit schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:50:
[...]

Was ook mijn eerste gedachte, maar de Engelse term verwijst specifiek naar de beweging die bruinvissen onderscheidt van de meeste dolfijnen, althans voor zover ik het begrijp als niet-bioloog.
En daar zit de crux volgens mij. Met dolfijnen snapt iedereen wel wat je bedoelt, bruinvissen zegt als begrip niks. Dan maakt het niet uit of je porpoising moet toelichten of bruinvissen en dus blijft iedereen bij porpoising.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 20:36
...... Wanneer gaat het racetopic open?

spoiler:
Volgende week pas -O-

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Toke_gt schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:17:
[...]

En daar zit de crux volgens mij. Met dolfijnen snapt iedereen wel wat je bedoelt, bruinvissen zegt als begrip niks. Dan maakt het niet uit of je porpoising moet toelichten of bruinvissen en dus blijft iedereen bij porpoising.
He? Je denkt dat de Britten het porpoising noemen omdat ze dat moeten uitleggen terwijl ze dolphining niet hoeven uit te leggen? Hoe ik het begrepen heb, maar ik kan mij vergissen, is dat een bruinvis een andere beweging maakt dan een dolfijn.

Overigens is de term ook absoluut niet nieuw. In de 70/80er jaren hadden ze ook al ground effect in de F1, en toen trad dit probleem ook al op en is het al porpoising genoemd. En daarnaast zijn er ook andere raceklassen die er al jaren mee te maken hebben en het ook porpoising noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
RobertMe schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:25:
[...]

He? Je denkt dat de Britten het porpoising noemen omdat ze dat moeten uitleggen terwijl ze dolphining niet hoeven uit te leggen? Hoe ik het begrepen heb, maar ik kan mij vergissen, is dat een bruinvis een andere beweging maakt dan een dolfijn.
Nee, wat ik bedoel is dat we in Nederland porpoising overnemen uit het Engels omdat we dat sinds dit seizoen allemaal (weer) kennen in F1-context, gekoppeld aan het fenomeen dat we zien gebeuren, terwijl de NL-vertaling het niet duidelijker maakt. Want wat is bruinvissen? Wat dat betreft maakt het niet uit wat de vertaling van porpoising is. Aan het eind van het seizoen is het een nieuw Nederlands werkwoord :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 20:36
Toke_gt schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:47:
[...]

Nee, wat ik bedoel is dat we in Nederland porpoising overnemen uit het Engels omdat we dat sinds dit seizoen allemaal (weer) kennen in F1-context, gekoppeld aan het fenomeen dat we zien gebeuren, terwijl de NL-vertaling het niet duidelijker maakt. Want wat is bruinvissen? Wat dat betreft maakt het niet uit wat de vertaling van porpoising is. Aan het eind van het seizoen is het een nieuw Nederlands werkwoord :*)
De term porpoising was denk ik ook geen onderwerp van discussie geweest als het niet zo'n tongbreker is om uit te spreken.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@Toke_gt Als bruinvissen ingevoerd zou worden, en net zoals bij porpoising er dan even bij zou worden uitgelegd wat het betekent, heb je aan het eind van het seizoen een nieuw Nederlands werkwoord ingevoerd ipv een Engels leenwoord.

Maar goed, maakt het uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
drfruit schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:56:
@Toke_gt Als bruinvissen ingevoerd zou worden, en net zoals bij porpoising er dan even bij zou worden uitgelegd wat het betekent, heb je aan het eind van het seizoen een nieuw Nederlands werkwoord ingevoerd ipv een Engels leenwoord.

Maar goed, maakt het uit.
Het maakt helemaal niks uit. Tenzij je je ergert aan Engelse leenwoorden. Maar dat begint al bij ‘racen’ om het maar bij F1 te houden.
Volgens mij wordt bij elke training/kwali/race uitgelegd wat porpoising is, inclusief allerlei Nederlandse varianten. Maar die beklijven niet of nauwelijks omdat ze op zichzelf niet tot de verbeelding spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Toke_gt schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:04:
[...]

Het maakt helemaal niks uit. Tenzij je je ergert aan Engelse leenwoorden. Maar dat begint al bij ‘racen’ om het maar bij F1 te houden.
Volgens mij wordt bij elke training/kwali/race uitgelegd wat porpoising is, inclusief allerlei Nederlandse varianten. Maar die beklijven niet of nauwelijks omdat ze op zichzelf niet tot de verbeelding spreken.
Training en Race zijn ook Engelse woorden ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:30:
[...]

Training en Race zijn ook Engelse woorden ;)
Correct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
...en dat is weer een frans woord. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
We zitten hier op een tech/IT forum, de hele site hangt van Engelse leenwoorden aan elkaar. Wat willen we dan, dat "Residential Gateway" vertaald gaat worden naar "Gateways in woonwijken"? :'( :F :+

nieuws: Broadcom kondigt vijf Wi-Fi 7-chips aan voor routers, enterprise en m...

(Dan heb je het al verkeerd vertaald, om het maar een Nederlandse naam te geven, gebruik je alsnog een Engels woord in je vertaling...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

DeKaerften schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:03:
We zitten hier op een tech/IT forum, de hele site hangt van Engelse leenwoorden aan elkaar. Wat willen we dan, dat "Residential Gateway" vertaald gaat worden naar "Gateways in woonwijken"? :'( :F :+

nieuws: Broadcom kondigt vijf Wi-Fi 7-chips aan voor routers, enterprise en m...

(Dan heb je het al verkeerd vertaald, om het maar een Nederlandse naam te geven, gebruik je alsnog een Engels woord in je vertaling...)
Zit je niet in het verkeerde topic? :P
Of mis ik iets..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het gaat al 3 pagina's lang over het wel of niet vertalen van het Engelse woord porpoising...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:09
@G_Dragon nee hoor, pak je gepofte mais popcorn maar en lees gewoon verder :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Het is al vreemd dat ze het porpoising noemen, en niet bouncing. Dan weet iedereen (ook niet F1 fans) waar het over gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:41
Komkommertijd ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54
Niet cucumber time ? :+

Kan een moderator bovenstaande onzin discussie niet even verwijderen (inclusief deze post)
Of verplaatsen naar randzaken
Of een taal topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Rembock schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:09:
@G_Dragon nee hoor, pak je gepofte mais popcorn maar en lees gewoon verder :+
Oke dan heb ik niks gezegd ;)

offtopic:
* G_Dragon pakt snel popcorn en wacht tot een moderator ingrijpt

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 14-04-2022 09:25 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Plenkske schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:16:
[...]

Niet cucumber time ? :+

Kan een moderator bovenstaande onzin discussie niet even verwijderen (inclusief deze post)
Of verplaatsen naar randzaken
Of een taal topic
Zou wel fijn zijn als er een nieuw topic komt "F1 Taalgebruik" :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grimmie187
Staat Ferrari eindelijk weer eens bovenaan, gaan jullie hier zitten zaniken over bruinvissen als een stel ouwe wijven.. :Y)

In other news: Ferrari neemt een nieuwe vloer + diffuser mee naar Imola om te testen tegen het bouncen (geen performance update).

Verder gaat de +5pk update van de motor in Australie er waarschijnlijk weer af in Imola omdat dit circuit zon beetje perfect past bij de karakteristieken van de wagen en dus ws. extra vermogen niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 15-09 15:21
Grimmie187 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:35:
Staat Ferrari eindelijk weer eens bovenaan, gaan jullie hier zitten zaniken over bruinvissen als een stel ouwe wijven.. :Y)

In other news: Ferrari neemt een nieuwe vloer + diffuser mee naar Imola om te testen tegen het bruinvissen.

Verder gaat de +5pk update van de motor in Australie er waarschijnlijk weer af in Imola omdat dit circuit zon beetje perfect past bij de karakteristieken van de wagen en dus ws. extra vermogen niet nodig is.
Bijzonder dat ze de nieuwe vloer meenemen, ik dacht eerder gelezen te hebben dat Ferrari het niet nodig vond om de updates nu al te brengen omdat de auto zeer goed presteert en ze geen risico wilden nemen in een sprint race weekend.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Pagina: 1 ... 46 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics