[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.963 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:33
Chocoball schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:16:
Audi komt met een eigen motor maar eigenlijk is dat de motor die Porsche in 2018 gebouwd heeft voor haar Formule 1 project.
Een oude motor? Is er überhaupt een motorfabrikant die sinds 2018 geen nieuwe motor heeft geïntroduceerd? De Renault is dit jaar nieuw? De Honda was vorig jaar nieuw? Ferrari heeft vorig en dit jaar vanalles nieuw gemaakt (vorig jaar hybride, dit jaar verbrandingsmotor?). En Mercedes zal vast en zeker ook nog grote wijzigingen gedaan hebben / "nieuwe motor".

Als Audi nu dus begint met de intussen 4 jaar oude Porsche motor hebben ze dus per definitie al een enorme achterstand lijkt mij zo. Gezien de andere fabrikanten dus ook al minimaal één keer een nieuwe motor hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:21:
[...]

Een oude motor? Is er überhaupt een motorfabrikant die sinds 2018 geen nieuwe motor heeft geïntroduceerd? De Renault is dit jaar nieuw? De Honda was vorig jaar nieuw? Ferrari heeft vorig en dit jaar vanalles nieuw gemaakt (vorig jaar hybride, dit jaar verbrandingsmotor?). En Mercedes zal vast en zeker ook nog grote wijzigingen gedaan hebben / "nieuwe motor".

Als Audi nu dus begint met de intussen 4 jaar oude Porsche motor hebben ze dus per definitie al een enorme achterstand lijkt mij zo. Gezien de andere fabrikanten dus ook al minimaal één keer een nieuwe motor hebben gemaakt.
Ik gaf het ook hierboven aan, als die motor uit 2018 is dan is deze niet geoptimaliseerd voor E10 of synthetische brandstoffen maar kan mogelijk wel als basis dienen voor verdere ontwikkelng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:39:
[...]

Ik gaf het ook hierboven aan, als die motor uit 2018 is dan is deze niet geoptimaliseerd voor E10 of synthetische brandstoffen maar kan mogelijk wel als basis dienen voor verdere ontwikkelng.
Dat laatste twijfel ik dus over, aangezien intussen sinds 2018 elke fabrikant wel met minimaal één "nieuwe" motor is gekomen. Wat heeft die oude rommel van 2018 dan nog voor doel? Dan gaat het potentieel alleen over een high level verhaal, maar zelfs dat kan afwijken intussen (bv dat verhaal dat Mercedes de turbo(?) ergens anders had geplaatst ten opzichte van de overige fabrikanten, en later alle fabrikanten naar het ontwerp van Mercedes zijn over gestapt). Daarnaast dus de overstap naar E10 zoals je zelf al aanhaalt. De kans lijkt mij dus echt nihil dat ze de tekeningen van de 2018 motor erbij pakken en dan denken "wat moeten we hier aan aanpassen om een 2026 motor te hebben". Dat wordt gewoon een volledig nieuwe motor, waarbij alleen de opgedane kennis opnieuw wordt toegepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
@RobertMe dat bedoelde ik eigenlijk ook te zeggen, de kennis en niet het blok zelf. Zitten we op dezelfde golflengte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:30

DataGhost

iPL dev

Chocoball schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:48:
[...]

De situatie waar de andere fabrikanten een probleem mee hebben is wanneer Red Bull Powerttains (RBPT) als nieuwe fabrikant wordt aangemerkt. RBPT en Porsche krijgen daardoor extra budget en testbankuren, kunnen jarelang naast elkaar ontwikkelen om vervolgens een samenwerking aan gaan. RBPT had al eerder aangegeven een samenwerking te zoeken op het vlak van het hybride gedeelte.

Andere fabrikanten zien dat dus als een oneerlijk voordeel als 2 "aparte" fabrikanten meer budget en uren krijgen en vervolgens samengaan. Zij zien RBPT met de achterliggende Honda IP niet als nieuwe fabrikant. Ik weet niet hoe de besluitvorming verloopt, via de teams of via fabrikanten zelf en dat Ferrari mogelijk een veto kan uitspreken?
RBPT was sowieso al een nieuwe fabrikant omdat Honda de huidige leveringen nog blijft doen. Het naampje wat nu op de motor zit heeft evenveel waarde als Tag Heuer een paar jaar geleden. Zij genieten straks dus gewoon de voordelen van een nieuwe fabrikant. Als ze in samenwerking met Porsche 1 motor bouwen is er geen sprake van een oneerlijk voordeel als voor die ene motor alle ontwikkelbeperkingen en slechts eenmaal de nieuwe fabrikant-bonus in acht zijn genomen. Het is inderdaad de ontwikkeling als aparte fabrikanten en daarna samengaan wat niet geaccepteerd zal worden, maar als ze het netjes volgens de regels doen kan volgens mij niemand daar klachten over hebben. Ik verwacht dan ook dat het een soort sponsor-achtige samenwerking gaat zijn waarbij bepaald Porsche-personeel naar RBPT gaat (al dan niet uitgeleend) en overal Porsche bij op komt te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Chocoball schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:48:
De situatie waar de andere fabrikanten een probleem mee hebben is wanneer Red Bull Powerttains (RBPT) als nieuwe fabrikant wordt aangemerkt. RBPT en Porsche krijgen daardoor extra budget en testbankuren, kunnen jarelang naast elkaar ontwikkelen om vervolgens een samenwerking aan gaan. RBPT had al eerder aangegeven een samenwerking te zoeken op het vlak van het hybride gedeelte.

Andere fabrikanten zien dat dus als een oneerlijk voordeel als 2 "aparte" fabrikanten meer budget en uren krijgen en vervolgens samengaan. Zij zien RBPT met de achterliggende Honda IP niet als nieuwe fabrikant.
Ik ben het er wel mee eens dat dit misbruik van de regels zou zijn.
De Porsche motor uit 2018 zal als basis dienen en verder ontwikkeld moeten worden omdat deze niet geoptimaliseerd is voor E10 of synthetische brandstof.
Maar wie gaat dat doen, Audi of Porsche?
Het zou natuurlijk kunnen dat Porsche al het werk doet en Audi alleen maar klant is, maar dat het nieuwsbericht suggereert iets anders.
Honda levert tot en met 2025 op contractbasis motoren aan Red Bull maar wil dus blijkbaar in 2026 weer instappen. Alleen is de verhouding met 7 fabrikanten en 10 teams dan wel een beetje scheef.
Er wordt regelmatig geroepen dat alleen fabrieksteams een kampioenschap kunnen winnen. Als dat zo is dan is het niet gek dat ieder team een eigen motor wil. Door de cost cap hebben ze nu geld over wat ze op een of andere manier nuttig willen inzetten. Een eigen motor is een manier om dat te doen.
Ik vind het prima, de motoren zijn nu juist de uitzondering op de regel dat teams de hele auto zelf moeten ontwikkelen. Overigens hoeft die uitzondering voor mij niet te worden opgeheven. Ik snap dat het praktisch en financieel gezien niet voor iedereen mogelijk is om een eigen motor te ontwikkelen, zeker als je een deur open wil houden voor nieuwe teams.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
De FIA heeft DAMS managing director Francois Sicard aangetrokken in een nieuwe functie die vergellijkbaar is met die van sporting director.

De rol van sporting director lag voorheen bij de race director Michael Masi. De nieuwe functie is nu gepositioneerd tussen het afdelingshoofd FIA single-seater Peter Bayer en de FIA F1 sleutelfiguren zoals de huidige race directors Niels Wittich en Eduardo Freitas in.

Geen van de huidige F1 team sporting directors had oren naar deze functie en kwam de FIA bij Sicard uit. Er is nog geen startdatum aangegeven maar Sicard zal waarschijnlijk in de komende weken gaan beginnen in zijn nieuwe functie.

https://www.motorsport.co...-new-fia-f1-role/9716560/
(in het artikel staat geen controversial dus veilig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 15-09 15:21
Chocoball schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:16:
VW heeft definitief besloten om met Audi en Porsche vanaf 2026 in de Formule 1 te stappen zodra het nieuwe motorregelement voor 2026 vastgelegd is.
  • Porsche wordt nog steeds in verband gebracht met Red Bull (Powertrains). Red Bull wil graag in 2026 als nieuwe fabrikant aangemerkt worden zodat het meer testuren en budget krijgt. Andere fabrikanten zullen echter een eventueel samengaan tussen Red Bull Powertrains en Porsche niet toestaan.
  • Audi was met McLaren in gesprek maar is op niets uitgelopen. McLaren is wel op zoek naar een partner en schijnt nu met BMW in gesprek te zijn.
  • Williams is ook geen alternatief omdat die hun zelfstandigheid willen behouden. Dit was ook een reden dat de samenwerking tussen Williams en BMW in 2005 mislukte.
  • Tot mogelijke overnamekanditatten behoren Sauber en Aston Martin. Audi kent Sauber al, uit de tijd dat het hun windtunnel gebruikte bij de onwikeling van hun Le Mans wagen. Een naamswijziging zou voor Sauber ook geen probleem zijn terwijl bij de 2 andere teams het McLaren-Audi of Williams-Audi zou worden.
  • Nu blijkt dat Aston Martin zelf bij Audi heeft aangeklopt omdat de eigernaar Lawrence Stroll eigen motoren wil gaan bouwen.Stroll wou eerder een aandeel in Mercedes HPP verwerven of zelfs compleet overnemen maar dat is niet gelukt.
  • Anders dan Audi wil Porsche geen team overnemen maar een partnerschap aangaan en een aandeel in een team kopen. Hun partner lijkt al duidelijk, Red Bull. In de samenwerking zou Red Bull de motor bouwen en Porsche het hybride dee op zich nemenl.
  • Audi komt met een eigen motor maar eigenlijk is dat de motor die Porsche in 2018 gebouwd heeft voor haar Formule 1 project. Door het diesel schandaal, waar Porsche een aandeel in had, werd het project op het allerlaatste moment bevroren.
  • Zodra het motorregelement vastgelegd is maken Audi en Porsche hun plannen bekend.
  • Ohh ja, de geluiden worden steeds luider dat ook Honda in 2026 terugkomt.
https://www.auto-motor-un...stimmung-vw-aufsichtsrat/
Audi heeft het bod op McLaren verhoogd en is volgens mij achter de schermen nog druk bezig om de deal rond te krijgen.

BMW heeft McLaren benaderd om samen te gaan werken aan een sportauto met hybride aandrijflijn, dus de relatie BMW/McLaren staat volledig los van Formule 1 voorlopig. McLaren heeft wel oren naar deze deal, maar dit staat op losse schroeven omdat Audi nog steeds pogingen onderneemt McLaren te kopen.

De constructie RBP en Porsche vind ik wel een bijzondere, waarom zou Porsche de sport in stappen als ze enkel het hybride deel van de motor mogen ontwikkelen. De nummer 1 voorwaarde van Audi/Porsche om de Formule 1 in te stappen was juist het schrappen van MGUH waarmee de hybride onderdelen drastisch simpeler worden dan in de huidige reglementen.

Ik zou eerder denken dat Porsche de volledige motor samen met RBP gaat ontwikkelen, of dat Porsche en Audi een gezamenlijke basis gebruiken en daarna onafhankelijk van elkaar gaan doorontwikkelen waarbij Porsche gebruik gaat maken van de faciliteiten van RBP.

Ben zeer benieuwd hoe die constructie verder vorm gaat krijgen en uit gaat pakken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

XyritZz schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:28:
[...]

De constructie RBP en Porsche vind ik wel een bijzondere, waarom zou Porsche de sport in stappen als ze enkel het hybride deel van de motor mogen ontwikkelen. De nummer 1 voorwaarde van Audi/Porsche om de Formule 1 in te stappen was juist het schrappen van MGUH waarmee de hybride onderdelen drastisch simpeler worden dan in de huidige reglementen.
De MGU-K blijft nog wel en gaat van 120kW naar 350kW, dat is bijna driemaal zo krachtig. Ik kan me heel goed voorstellen dat daarmee de ES ook een upgrade krijgt en meer energie mag opslaan en leveren elke ronde, dus daar is qua hybride techniek zeker nog een hoop te doen en daar is ook heel veel tijd te winnen met een efficiëntere oplossing.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Promotie voor Gianpiero Lambiase. Gianpiero wordt de nieuwe head of race engineering en wordt daarmee lead engineer op het circuit maar blijft daarnaast de race engineer van Verstappen.

De huidige head of race engineering Guillaume ‘Rocky’ Rocquelin (voormalig race engineer van Vettel) krijgt een andere rol en gaat jonge Red Bull coureurs begeleiden. De beslissing is volgens Red Bull genomen in verband met de continue herstructurering van het F1 team vanwege het budgetplafond.

https://the-race.com/form...s-f1-engineering-line-up/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
Geruchten gaan dat Mercedes 1,5 kilo aan sensors gemonteerd heeft en deze het hele weekend laat zitten.

Daarnaast brengen ze geen updates, waar Ferrari en Red Bull wel met kleine updates komen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
XyritZz schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:19:
[...]

Geruchten gaan dat Mercedes 1,5 kilo aan sensors gemonteerd heeft en deze het hele weekend laat zitten.

Daarnaast brengen ze geen updates, waar Ferrari en Red Bull wel met kleine updates komen.
Heb ik ook gelezen, blijkbaar willen ze eerst de oorzaak goed onderzoeken voordat ze aankomen met updates. Bedenk ook dat ze de minste windtunnel tijd hebben van alle teams :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
XyritZz schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:28:
[...]

Audi heeft het bod op McLaren verhoogd en is volgens mij achter de schermen nog druk bezig om de deal rond te krijgen.
Ik begrijp dat Sauber met Audi aan het flirten is. Audi kent de locatie in Hinwil goed, Audi heeft met haar verschillende race teams in het verleden gebruik gemaakt van de windtunnel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:03
Maar waarom zouden Porsche, Audi en BMW nog naar de F1 gaan komen als er over acht jaar geen brandstofmotor meer verkocht mag worden in Europa? Is dat allemaal voor de markt in Azië en de VS?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lekker Ventje schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:40:
Maar waarom zouden Porsche, Audi en BMW nog naar de F1 gaan komen als er over acht jaar geen brandstofmotor meer verkocht mag worden in Europa? Is dat allemaal voor de markt in Azië en de VS?
Prestige, mogelijke uitzondering voor 100% bio/synthetisch-fuel verbrandingsmotoren etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:53
Ik zie dit nog wel alle kanten op gaan.

Net zoals Honda zo maar de stekker er uit trekt. Zie ik Porsche, audi, bmw, de rest zich ook nog wel voor 2026 drie keer van gedachten veranderen. Een wisseling in management, board of directors, andere EU regelgeving en de wind waait zo maar de andere kant op.

Nu op dit moment materialen voor accu's te maken lastig te verkrijgen zijn kan Bio brandstof ineens weer een boost krijgen. Worden er klimaat doelen niet gehaald kan de EU wel eens anti brandstof regelgeving versnellen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Wat zou er op tegen zijn om de verplichte pitstop af te schaffen? Geeft weer een nieuwe kijk op strategie en bandenmanagement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:58
Divak schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:22:
Wat zou er op tegen zijn om de verplichte pitstop af te schaffen? Geeft weer een nieuwe kijk op strategie en bandenmanagement.
Dan moeten de verschillen qua band wel iets groter worden, anders loont het niet om wel één of misschien wel twee pitstops te maken.

Het liefst zou ik ook tanken zien terugkomen, maar dat zal wel voor altijd een droom blijven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Monaco.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:29
Wordt het vooral saaier door denk ik omdat het dan nog meer aankomt op bandjes sparen en dus minder actie op de baan.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
Monaco heeft met de huidige brede en lange F1 auto's al jaren geen bestaansrecht meer. Hoop alleen dat als Monaco wegvalt, er geen extra zandbak of VS circuit voor terug komt.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Nog wat ontwikkelingen rond de Formule 1 kalender voor de komende seizoenen in de vertaling en samenvatting.
  • Organisatoren staan in de rij om een grand prix te mogen organiseren. In 2023 komt Las Vegas en mogelijk in 2024 ook Kyalami (Zuid-Afrika) erbij. Als China volgend jaar ook weer op de kalender terugkomt wordt het krap en dan met name voor de historische races.
  • De Formule 1 zou 30 grand prix in een seizoen kunnen hebben tenminste als er plek is. Voor de F1 teams is er een limiet bereikt met 23 races. Vanaf 22 races komt er op elke race een bonus van 1,2 miljoen Dollar bovenop het budgetplafond. De teams krijgen dit jaar met 22 races dus 141,2 miljoen Dollar aan budgetplafond.
  • Volgend seizoen kan er al een probleem ontstaan. Las Vegas komt er als grand prix bij en ook dat seizoen gaat de 10-jarige overeenkomst met Qatar van start. Als China dan ook nog een grand prix gaat organiseren moeten er 2 grand prix van de kalender.
  • Er is al lange tijd sprake dat Frankrijk, Spa en Monaco op de lijst van afvallers staat. Samen met Monza en Silverstone behoren Spa en Monaco tot de Grand Slam van de Formule 1, omdat alle 4 de circuits sinds 1950 op de kalender staan. Terwijl Spa net heeft geïnvesteerd in aanpassing van de paddock en het circuit.
  • Langzaam zet de mening door dat dat "Monaco de Formule 1 meer nodig heeft dan andersom". Het eruit laten van Monaco en vooral in combinatie met Spa zou mogelijk door de fans niet geaccepteerd worden en dat Formule alleen voor geld gaat. De Formule 1 stoort zich echter aan de vele privileges die de grand prix van Monaco kent. Monaco betaalt praktisch geen vergoeding voor het mogen organiseren van de grand prix. Het heeft haar eigen paddock club en de reclame langs het circuit is van TAG Heuer die niet tot de sponsoren van Formule 1 hoort.
  • In 2024 wordt de kalender nog lastiger voor historische races. Na 31 jaar zou Kyalami terugkomen op de kalender. Mogelijk moet de Formule 1 dan met de teams om de tafel om dat seizoen 24 races te houden of een roulatiesysteem tussen circuits gaan optuigen. Portimao (Portugal) is al bereid om elke 2 jaar een grand prix te organiseren.
  • Dit seizoen is er een gat door het wegvallen van de grand prix van Rusland. Als vervanger werd Qatar aangewezen maar er zijn echter twijfels ontstaan. In september is de hitte daar extreem. Een ander punt zijn de risico's met het vrachtvervoer van de F1 teams. Bij de triple header Mexico-Brazilië-Qatar van vorig seizoen kwam een deel van de lading bijna te laat aan in Brazilië. Bij de triple header Qatar-Singapore-Japan van dit seizoen is men eigenlijk op zoek naar een alternatief. Singapore heeft al aangeboden 2 grand prix in 7 dagen te willen houden. De eerste race is een dag-nacht race en de 2e race de traditionele nachtrace. Dit zou het risico met de vrachtvervoer verminderen en ook nog kosten besparen. Ook hier weer speelt geld een rol. Door het verlies van de grand prix van Rusland wil de Formule 1 niet teveel inkomsten mislopen. Als Singapore voldoende geld op tafel legt dan hoeft Qatar geen optie te worden. De kans hierop is schijnbaar 50-50.
  • Overigens is de Formule 1 zelf de organisator van de grand prix van Las Vegas en krijgt daarmee ook alle inkomsten inclusief ticketverkoop.
Op lijst met grand prix die moeten verlengen staat ook nog Mexico die hier niet genoemd wordt. In een andere publicatie had ik gelezen dat Monaco wel een deal zou hebben dus weet nu niet wat waar is. Wat betreft Qatar, die heeft dit jaar het WK voetbal en zou daarom niet een grand prix willen houden wat ook niet genoemd wordt. Qatar staat overigens nog niet op de 2022 kalender https://www.formula1.com/en/racing/2022.html.

https://www.auto-motor-un...-2024-f1-kalender-plaene/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Kadett schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:59:
[...]

Monaco heeft met de huidige brede en lange F1 auto's al jaren geen bestaansrecht meer. Hoop alleen dat als Monaco wegvalt, er geen extra zandbak of VS circuit voor terug komt.
Dat gaat dus wel gebeuren. Dit zijn de enige partijen die nog serieus geld willen bieden. De noodkreet die de rijders dit weekend hebben gegeven lijkt mij duidelijk. Die zijn bang dat de Europese races compleet gaan verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:50
Lekker Ventje schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:40:
Dat wil ik nog wel eens zien. Hier in Duitsland is een hybride ook een “groene” auto en is overstappen op gas duurzaam vergeleken met stookolie.

Allemaal mooie praat om brandstof auto’s volledig te verbieden maar zo’n mondiale crisis als nu toont even aan hoe afhankelijk van heel specifieke grondstoffen dat is. Je kunt nu nergens een elektrische auto kopen…

Doe maar gewoon waterstof dan. Ja, minder efficiënt maar ook minder belastend en afhankelijk imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

Erazzzer

Fear me, I'm German!

De_Bastaard schreef op maandag 11 april 2022 @ 00:01:
[...]

Je kunt nu nergens een elektrische auto kopen…
Mijn collega heeft afgelopen week de Kia EV6 besteld. Zit een half jaar levertijd op. Hij wou benzine rijden, maar kon geen auto vinden die binnen een jaar geleverd kon worden. Leveringsproblemen gelden voor alles. Niet alleen EV's.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Kadett schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:59:
[...]

Het liefst gewoon geen race erbij. Ik vind 23 races echt te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mrstylo schreef op maandag 11 april 2022 @ 00:44:
[...]

Het liefst gewoon geen race erbij. Ik vind 23 races echt te veel.
Eens. 20 vind ik al mooi zat.

Hoe meer races ze gaan rijden, hoe meer ik er zal missen.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 11-04-2022 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:41
20 of 22 races max lijkt me meer als voldoende.
En wat Monaco betreft persoonlijk mag deze eruit worden gehaald. Zeker met die privileges leuk voor vroeger nu niet meer
Het is puur nostalgie, maar om te racen is het een drama zeker met de huidige auto's. Er zijn zo veel betere alternatieven
Ik zie ook meer iets in het rouleren van een aantal grand prix om de 2 jaar bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:34
Vroegah hadden we 16 races :). Wel blij dat er daar een paar bij zijn gekomen, maar het huidige aantal is voor mij wel de max.

Het is dat het vorig jaar tot de laatste race spannend was, maar mocht het WDC 3 of 4 races voor het eind al beslist zijn dan denk ik niet dat de laatste races veel kijkers gaan trekken. Heb persoonlijk flink wat laatste races gemist voorafgaand aan vorig jaar vanaf het moment dat Hamilton WDC werd.

Beetje dubbel gevoel over het eventuele verlies van enkele Europese races. Aan de ene kant heb je uiteraard de historie, aan de andere kant de realiteit dat sommige circuits eigenlijk best saai zijn (uiteraard Monaco, maar ook Spanje bijvoorbeeld). Hoewel Spanje met de huidige auto's waarmee beter gevolgd kan worden misschien wel weer leuker wordt.

Monaco heb ik historisch altijd een zwak voor gehad, maar zal er inmiddels geen traan meer om laten als het van de kalender gaat. De race is er eigenlijk voor spek en bonen (de kwalificatie is alles bepalend), het wordt slecht in beeld gebracht, en daarnaast is een (gratis) ode aan de extravaganza van de happy few, iets dat eigenlijk niet meer van deze tijd is. Maar ja, dat geldt eigenlijk voor de hele F1 :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FP99NK0XwAQe3Um?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Vorige jaren, dat er werd gereden in Melbourne, werd er gezegd dat het een gek circuit is. Qua afstellingen is het niet representatief voor andere circuits. RB heeft dat vaak geroepen, andere teams minder, nu heb ik het in de media niks over gehoord. Is het plots wel een representatief circuit of gaat iedereen mee in de waan van de dag?

Buiten kijf blijft dat Ferrari zijn zaakjes ,tot nu toe, goed voor elkaar heeft.
En ik kon op de bingokaart weer de beroemde " Plan A plus 5" wegstrepen.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Sepp14 schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:03:
Dat was gisteren natuurlijk ook logisch. Immers was er een SC geweest. Dan zijn de banden ook minder belast en dus kunnen ze later pitten / de stint wat uitrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Vorige jaren, dat er werd gereden in Melbourne, werd er gezegd dat het een gek circuit is. Qua afstellingen is het niet representatief voor andere circuits. RB heeft dat vaak geroepen, andere teams minder, nu heb ik het in de media niks over gehoord. Is het plots wel een representatief circuit of gaat iedereen mee in de waan van de dag?

Buiten kijf blijft dat Ferrari zijn zaakjes ,tot nu toe, goed voor elkaar heeft.
Wat is een representatief circuit? De teams moeten een auto ontwerpen die voor verschillende types circuit kan afgesteld worden. Of dat nu Australië, COTA of monaco is. Een wagen zal op het ene type circuit beter presteren dan op een ander. Dus representatief voor het ene team kan iets anders zijn dan voor een ander team.
Begrijp niet echt wat je bedoelt met "in de waan van de dag"

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
Ik zou het toch jammer vinden als "klassieke" circuits verdwijnen van de kalender. Ik heb zelf altijd het idee als je de kalender bekijkt dat die nu verschrikkelijk onlogisch/inefficient in elkaar steekt. Ze zouden toch makkelijk de kalender uit kunnen breiden door de races meer per werelddeel af te tikken ipv 6x de hele wereld over te vliegen?

Staat mij ook wel iets van bij dat dit een wat meer uniek circuit is, zou me niks verbazen als volgende race McLaren weer wegzakt bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dat de nieuwe lay-out van het circuit plots heel goed is.
De meeste inhaalacties vonden nog steeds plaats bij bocht 3, uitzondering zoals Perez bijvoorbeeld daargelaten.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik vind het wel belangrijk dat de cultuur van de Formule 1 bewaakt wordt en dat Liberty Media niet all out gaat in haar commerciële wil. Ik vind drie races in de Verenigde Staten best all een overkill, maar in de jaren tachtig waren er volgens mij ook seizoenen dat we naar Dallas, Detroit en Long Beach gingen. De vragen rondom Monaco begin ik dan wel belangrijk te vinden en wat Chocoball hierboven ook aanhaalt is een best terechte vraag: heeft Monaco de Formule 1 onderhand niet meer nodig dan andersom? Ik zou er persoonlijk niet al te rouwig om zijn, maar de toekomst van historische circuits zou niet over één nacht ijs mogen gaan.

Kijkend naar wat we nu hebben, zou ik er niet rouwig om zijn als Bahrein, Saudi-Arabië, Spanje, Frankrijk, en Singapore van de kalender zullen verdwijnen. Bahrein vind ik inwissselbaar, van Saudi-Arabië vraag ik me af of je daar zou moeten willen rijden, Spanje en Frankrijk vind ik in de regel saaie races produceren en Singapore vind ik overschat. Inhalen is er erg lastig en de USP is ook al een tijdje weg nu bijna een kwart van alle GP's in het donker verreden wordt. Als je dan graag Kyalami en China wil toevoegen, doe dan voor deze races en niet voor Spa.

Daarnaast is 23 races al aan de lange kant. Formule 1 moet ook wel weer iets bijzonders hebben vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

XyritZz schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:44:
Ik zou het toch jammer vinden als "klassieke" circuits verdwijnen van de kalender. Ik heb zelf altijd het idee als je de kalender bekijkt dat die nu verschrikkelijk onlogisch/inefficient in elkaar steekt. Ze zouden toch makkelijk de kalender uit kunnen breiden door de races meer per werelddeel af te tikken ipv 6x de hele wereld over te vliegen?
Vaak wel, maar bijvoorbeeld GP van canada, kan niet gereden worden ergens eind oktober.

Maar de kalender kan logischer. met 2x een trip door Europa bijvoorbeeld, en daarbuiten werelddelen afwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Meer dan 20 races hoeft voor mij zeker niet. Huidige aantal vind ik al teveel. En het laten wegvallen van Klassieke circuits zoals Monaco, Spa etc, zeker tgv meer stratencircuits zie ik totaal niet zitten.

Als het die kant opgaat zal ik F1 vermoedelijk veel minder gaan volgen.

Niet dat de F1 daar wakker van zal liggen, genoeg Chinezen en Amerikanen die mijn plekje kunnen overnemen.
:? Ferrari hoofdkwartier :? Ik zie even niet meteen wat er 'aan de hand is / bijzonder is' met deze foto.

[ Voor 28% gewijzigd door Help!!!! op 11-04-2022 10:05 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:12
Help!!!! schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:56:

Niet dat de F1 daar wakker van zal liggen, genoeg Chinezen en Amerikanen die mijn plekje kunnen overnemen.
En daar valt waarschijnlijk meer te halen.... "money talks"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Kenhas schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:18:
[...]

Wat is een representatief circuit? De teams moeten een auto ontwerpen die voor verschillende types circuit kan afgesteld worden. Of dat nu Australië, COTA of monaco is. Een wagen zal op het ene type circuit beter presteren dan op een ander. Dus representatief voor het ene team kan iets anders zijn dan voor een ander team.
Begrijp niet echt wat je bedoelt met "in de waan van de dag"
Australië is natuurlijk een smal stratencircuit. De meeste races worden verreden op echte circuits. Dat geeft dus nogal een aardig verschil. In hoeverre de aanpassingen, zowel op het vlak van lay-out, als het nieuwe asfalt, hebben gewijzigd hie representatief de race was valt denk ik moeilijk te zeggen. Wellicht ook dat daarom er minder naar verwezen wordt. En daarnaast was Australië natuurlijk jaren lang de eerste race van het seizoen, en ook dat is natuurlijk niet echt representatief. Eerste race geeft meestal meerdere uitvallers door problemen met de betrouwbaarheid, teams zijn nog zoekende naar de juiste afstelling, coureurs moeten nog wennen. Dat laatste v.w.b. betrouwbaarheid valt nu natuurlijk al weg gezien het de derde race van het seizoen is (tenzij je in een Red Bull rijdt :+), en teams die zoeken naar een afstelling en nog proberen de auto te begrijpen zal nog wel tot zeker de zomerstop door gaan.

Zie bv ook Norris gisteren, P5 en P6 van Ricciardo, maar aangeven dat het nog steeds dezelfde auto is, en als ze nu weer Bahrein zouden rijden dat ze waarschijnlijk weer 13e worden. Oftewel: iets in karakteristiek van het circuit vertekend het beeld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54

:? Ferrari hoofdkwartier :? Ik zie even niet meteen wat er 'aan de hand is / bijzonder is' met deze foto.
Ferrari heeft de traditie om per overwinning een vlag op te hangen.

[ Voor 41% gewijzigd door Plenkske op 11-04-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
RobertMe schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:01:
Oftewel: iets in karakteristiek van het circuit vertekend het beeld.
Zouden teams hun ontwerp ook een beetje laten afhangen van de kalender ? Als in: we zien dat de meeste circuits karakteristiek X heeft, dus we willen dat de auto daarop het beste werkt.
Of denk ik nu te moeilijk en ontwerpen ze het "gewoon" zodat het altijd goed werkt en goed af te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik heb zelf altijd het idee als je de kalender bekijkt dat die nu verschrikkelijk onlogisch/inefficient in elkaar steekt. Ze zouden toch makkelijk de kalender uit kunnen breiden door de races meer per werelddeel af te tikken ipv 6x de hele wereld over te vliegen?
Daar kan je maar heel beperkt iets mee. Doorgaans gaat men gewoon terug naar huis na elke race, dus qua afstand maakt het dus geen fluit uit of je nou races per werelddeel groepeert of niet. Vanaf de fabriek moeten sowieso verschillende nieuwe onderdelen komen omdat elk circuit anders is en R&D niet stilstaat. En dan heb je nog de coureurs en rest van de teamleden, die hebben ook graag een leven ernaast, familie, vrienden, thuis, feestjes, andere sporten, hobbies. Als je het grootste deel van het jaar van huis bent om het aantal vliegbewegingen te beperken denk ik dat er gauw een hoop personen af gaat haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[...]

[...]

Volgens mij is elke win een vlag erbij?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
DataGhost schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:22:
[...]

Daar kan je maar heel beperkt iets mee. Doorgaans gaat men gewoon terug naar huis na elke race, dus qua afstand maakt het dus geen fluit uit of je nou races per werelddeel groepeert of niet. Vanaf de fabriek moeten sowieso verschillende nieuwe onderdelen komen omdat elk circuit anders is en R&D niet stilstaat. En dan heb je nog de coureurs en rest van de teamleden, die hebben ook graag een leven ernaast, familie, vrienden, thuis, feestjes, andere sporten, hobbies. Als je het grootste deel van het jaar van huis bent om het aantal vliegbewegingen te beperken denk ik dat er gauw een hoop personen af gaat haken.
Als er twee weken tussen zitten gaan ze naar huis ja, maar als je bijv. de drie races in de USA als Triple Header oppakt dan tik je die in drie weken af.

Bij een groeiende kalender bereik je ook vanzelf een keer het punt dat de teams hun crew gaan laten rouleren. Voor de coureurs en de topmensen zal het allemaal niet zo veel uitmaken, die vliegen met hun privejets en hebben niet zo veel last van al het reizen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
XyritZz schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:44:
[...]

Als er twee weken tussen zitten gaan ze naar huis ja, maar als je bijv. de drie races in de USA als Triple Header oppakt dan tik je die in drie weken af.

Bij een groeiende kalender bereik je ook vanzelf een keer het punt dat de teams hun crew gaan laten rouleren. Voor de coureurs en de topmensen zal het allemaal niet zo veel uitmaken, die vliegen met hun privejets en hebben niet zo veel last van al het reizen.
Moeten rouleren kan wel eens de doodsteek zijn voor de kleinere teams. Dat betekent namelijk een significante stijging in personeel + kosten. Als je je indenkt dat aantal teams nog niet eens beperkt wordt door de budgetcap, zal dit hen op technisch vlak alleen maar meer op achterstand zetten.

Daarnaast zullen de grotere teams nog meer goede mensen naar zich toe trekken, waardoor de kwaliteit van personeel bij kleinere teams ook achteruit gaat.

Wat mij betreft een onwenselijke situatie binnen F1, omdat je dan alle mechanismen voor gelijkheid van de afgelopen jaren aan het tegenwerken bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Van mij mogen er wel weer een aantal van die saaie Tilke banen van de kalender. Sowieso zijn bijna al die zandbakraces alleen maar goed voor het geld, want de echt grote aantallen fans komen daar waar de coureurs vandaan komen en een behoorlijke fanschare hebben.

Van mij mogen Saudi Arabië (het is daar wachten op doden bij een flinke crash), Bahrein, Frankrijk (gruwelijk saaie baan), Hongarië (Mickey Mouse baantje) eraf. Dan heb je weer ruimte voor een paar nieuwe banen en kan je van de iconische klassiekers afblijven. Hoewel Monaco een optocht is, hoort het gewoon bij de F1, net als Ferrari. En die hebben ook extra rechten als team, wat geen enkel ander team heeft. Startgeld, geheime deals na vermeend valsspelen, etc.

Wat is er trouwens gebeurd met de 1 race per land per seizoen regel? Vroeger moest dan de 2de race in hetzelde land verpakt worden als de GP van Europa, in de tijd dat we zowel Nürburgring als Hockenheim hadden. Dan kan je ook 1 race in Italië houden ipv Monza en Imola. Leuk dat F1 nu meer fans in de VS hebben, maar om dan maar meteen 3 races daar te houden ten koste van bijvoorbeeld Spa? Nee dank je. Maar dat was natuurlijk te verwachten met de overname van de F1 door een VS bedrijf. En de verschuiving van Europa naar de andere werelddelen, zal ook een verlenging van Zandvoort parten kunnen spelen. Zover ik weet hebben die nog maar 2 jaar een contract?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ze zouden toch makkelijk de kalender uit kunnen breiden door de races meer per werelddeel af te tikken ipv 6x de hele wereld over te vliegen?
Denk dat Verstappen wat dat betreft blij is met z'n eigen jet met slaapruimte :).

Hij is bijna weer thuis btw... https://www.flightradar24.com/FA7X/2b7417a6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Muse schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:51:
[...]

Moeten rouleren kan wel eens de doodsteek zijn voor de kleinere teams. Dat betekent namelijk een significante stijging in personeel + kosten. Als je je indenkt dat aantal teams nog niet eens beperkt wordt door de budgetcap, zal dit hen op technisch vlak alleen maar meer op achterstand zetten.

Daarnaast zullen de grotere teams nog meer goede mensen naar zich toe trekken, waardoor de kwaliteit van personeel bij kleinere teams ook achteruit gaat.

Wat mij betreft een onwenselijke situatie binnen F1, omdat je dan alle mechanismen voor gelijkheid van de afgelopen jaren aan het tegenwerken bent.
Goed punt, denk ook dat de kleine teams wat dat betreft harder op de rem trappen dan de grote teams als het om uitbreiding van de kalender gaat.

Uiteindelijk zal de FOM meer geld binnen gaan harken met meer races, dus ik denk dat de eventuele oplossing voor dit probleem ook uit die hoek zal moeten komen. De verdeling van prijzengeld iets afvlakken, zodat de kleine teams die laag in het WK eindigen alsnog een fors geldbedrag krijgen uit de prijzenpot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
thunder8 schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:38:
Van mij mogen er wel weer een aantal van die saaie Tilke banen van de kalender. Sowieso zijn bijna al die zandbakraces alleen maar goed voor het geld, want de echt grote aantallen fans komen daar waar de coureurs vandaan komen en een behoorlijke fanschare hebben.

Van mij mogen Saudi Arabië (het is daar wachten op doden bij een flinke crash), Bahrein, Frankrijk (gruwelijk saaie baan), Hongarië (Mickey Mouse baantje) eraf. Dan heb je weer ruimte voor een paar nieuwe banen en kan je van de iconische klassiekers afblijven. Hoewel Monaco een optocht is, hoort het gewoon bij de F1, net als Ferrari. En die hebben ook extra rechten als team, wat geen enkel ander team heeft. Startgeld, geheime deals na vermeend valsspelen, etc.

Wat is er trouwens gebeurd met de 1 race per land per seizoen regel? Vroeger moest dan de 2de race in hetzelde land verpakt worden als de GP van Europa, in de tijd dat we zowel Nürburgring als Hockenheim hadden. Dan kan je ook 1 race in Italië houden ipv Monza en Imola. Leuk dat F1 nu meer fans in de VS hebben, maar om dan maar meteen 3 races daar te houden ten koste van bijvoorbeeld Spa? Nee dank je. Maar dat was natuurlijk te verwachten met de overname van de F1 door een VS bedrijf. En de verschuiving van Europa naar de andere werelddelen, zal ook een verlenging van Zandvoort parten kunnen spelen. Zover ik weet hebben die nog maar 2 jaar een contract?
Er mag maar 1 grote prijs van <land> zijn. Daarom hadden we de afgelopen jaren de GP van Emilia Romagnia, GP van Steiermarken en 70 year anniversary GP. Miami, Las Vegas en Austin zullen dus niet alle drie de GP van de VS zijn, maar <insert random nonsense> GP en één GP van de Verenigde Staten van Amerika.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
thunder8 schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:38:
Leuk dat F1 nu meer fans in de VS hebben, maar om dan maar meteen 3 races daar te houden ten koste van bijvoorbeeld Spa? Nee dank je. Maar dat was natuurlijk te verwachten met de overname van de F1 door een VS bedrijf.
Tsja, Amerika is natuurlijk ook een iets groter land. Als je kijkt naar het aantal GPs per vierkante KM in Europa vs Amerika dan vermoed ik dat er wel iets meer GPs in Europa zijn. En als je in Noord Amerika woont moet je ook dadelijk met die drie GPs nog wel een stukje reizen. Dat is dus hetzelfde als zeggen dat een GP van Nederland niet hoeft omdat je ook naar Spanje of Hongarije kunt gaan. Uit duim gezogen, zo goed is mijn topografische kennis niet :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
Plenkske schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:14:
[...]

Zouden teams hun ontwerp ook een beetje laten afhangen van de kalender ? Als in: we zien dat de meeste circuits karakteristiek X heeft, dus we willen dat de auto daarop het beste werkt.
Of denk ik nu te moeilijk en ontwerpen ze het "gewoon" zodat het altijd goed werkt en goed af te stellen is.
Geen idee hoe ze dat bij andere teams doen maar dat is in een notendop wel wat ze bij Mercedes doen volgens James Allison, zie YouTube: James Allison Answers YOUR F1 Tech Questions!.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Plenkske schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:14:
[...]

Natuurlijk houden teams rekening met de kalender. Zie Mercedes die traditioneel een lange auto hadden. Daardoor reden ze op Monaco altijd met een onhandige auto (hairpin bv). Maar ze gaan niet een kortere auto bouwen voor dat ene circuit. Als er veel meer van dat soort circuits waren zouden ze de auto echt wel anders ontwerpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Laatst online: 11:35
alexbl69 schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:54:
[...]

Denk dat Verstappen wat dat betreft blij is met z'n eigen jet met slaapruimte :).

Hij is bijna weer thuis btw... https://www.flightradar24.com/FA7X/2b7417a6
Volgens mij heb je het verkeerde vliegtuig te pakken ;)

https://planefinder.net/flight/XRO21

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:13:
[...]

Tsja, Amerika is natuurlijk ook een iets groter land. Als je kijkt naar het aantal GPs per vierkante KM in Europa vs Amerika dan vermoed ik dat er wel iets meer GPs in Europa zijn. En als je in Noord Amerika woond moet je ook dadelijk met die drie GPs nog wel een stukje reizen. Dat is dus hetzelfde als zeggen dat een GP van Nederland niet hoefd omdat je ook naar Spanje of Hongarije kunt gaan. Uit duim gezogen, zo goed is mijn topografische kennis niet :p
Ik denk dat Monaco het meeste aantal GP's per vierkante kilometer wel wint. (Vroeger hadden we ook nog de GP van San Marino (op Imola) om de eerder hierboven aangehaalde reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Jorick schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:14:
[...]

Geen idee hoe ze dat bij andere teams doen maar dat is in een notendop wel wat ze bij Mercedes doen volgens James Allison, zie YouTube: James Allison Answers YOUR F1 Tech Questions!.
Bedankt, duidelijke uitleg van hem !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:24

Qu3st

Fox-Racing schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:18:
[...]

Die hij trackt is het vliegtuig van John de Mol :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

RobertMe schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:13:
[...]

Tsja, Amerika is natuurlijk ook een iets groter land. Als je kijkt naar het aantal GPs per vierkante KM in Europa vs Amerika dan vermoed ik dat er wel iets meer GPs in Europa zijn. En als je in Noord Amerika woond moet je ook dadelijk met die drie GPs nog wel een stukje reizen. Dat is dus hetzelfde als zeggen dat een GP van Nederland niet hoefd omdat je ook naar Spanje of Hongarije kunt gaan. Uit duim gezogen, zo goed is mijn topografische kennis niet :p
Snap ik. Had ook wel verwacht dat iemand een dergelijke opmerking zou maken. Het verschil is natuurlijk wel dat de VS als 1 land wordt gezien en de EU niet. Daarnaast zijn hier vele historische F1 circuits die al decennialang onderdeel van de kalender zijn/waren, waardoor het vanzelfsprekender is om hier te racen. Van oudsher hadden de Amerikanen niet zo heel veel op met de F1, meer met de eigen raceklasses. Dat men nu meer interesse heeft in de F1 is prima natuurlijk, maar de vraag is natuurlijk wel of je daarvoor een aantal "circuits" op de kalender moet gaan zetten, alleen voor het showelement. Want laten we eerlijk zijn, het circuit van Las Vegas is nu niet een toppunt van een spannende track. Daar gaat het allemaal om het showelement en het promoten van LV zelf. Als we geen Monaco meer willen vanwege de protserigheid en niet kunnen racen, moeten we niet een alternatief gaan introduceren als Faketown USA. ;) Verder zijn er (nog) geen Amerikaanse coureurs op de grid en hebben alle teams hun fabriek/vestiging in Europa. Al met al redenen genoeg om in ieder geval te zorgen dat het aantal races in Europa hoog blijft, hoewel er best wel wat banen af zouden kunnen, omdat ze gewoonweg niet interessant zijn of weinig historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Fox-Racing schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:18:
[...]

Ze lijken ook zo op elkaar :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQDx8pQXsAAdota?format=png&name=large

info met verbruik na de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Van de meeste afkorting kan ik wel wat maken maar wat is "TC", "ES" & "EX"?

ICE = Internal Combustion Engine
TC = Turbo Charger
MGU-H = Motor Generator Unit - Heat
MGU-K = Motor Generator Unit - Kinetic

ES = Energy Storage
CE = Control Electronics
EX = Exhaust

Edit: aangevuld, thanks @DeKaerften & @Sf1nX

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Pingu op 11-04-2022 15:30 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Turbo Charger, Energy Store, Exhaust.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:18

Sf1nX

Tuinder

Mr Pingu schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:48:
[...]

Van de meeste afkorting kan ik wel wat maken maar wat is "TC", "ES" & "EX"?

ICE = Internal Combustion Engine
TC = ???
MGU-H = Motor Generator Unit - Heat
MGU-K = Motor Generator Unit - Kinetic

ES = ???
CE = Control Electronics
EX = Exhaust???
TubroCharger, EnergyStorage en Exhaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Wie is nummer 22? Nog nooit op de grid gezien... :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 16:00

Wok

Dakloos...

thunder8 schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:06:
[...]

Wie is nummer 22? Nog nooit op de grid gezien... :o
Dat is al meermaals uitgelegd in deze topicreeks... Dat is de Tjechische vertaling/notatie van Tsunoda.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Wok schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:13:
[...]

Dat is al meermaals uitgelegd in deze topicreeks... Dat is de Tjechische vertaling/notatie van Tsunoda.
Eerste keer dat ik het zie en lees/reageer hier toch al een tijdje mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 19:13

Spotmatic

Ken sent me

Wok schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:13:
[...]

Wel interessant dat ALLE namen van alle coureurs precies zo zijn als we allemaal op de TV kunnen zien (F1 timing charts), alleen toevallig bij Yuki Tsunoda lukt dat niet?! Het is niet alsof zijn afkorting op TV CUN is of zo :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Spotmatic schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:18:
[...]

Wel interessant dat ALLE namen van alle coureurs precies zo zijn als we allemaal op de TV kunnen zien (F1 timing charts), alleen toevallig bij Yuki Tsunoda lukt dat niet?! Het is niet alsof zijn afkorting op TV CUN is of zo :p
Zal vast ook ermee te maken hebben dat alle coureurs een naam hebben uit hetzelfde alfabet / schrift / .... Alleen bij Aziaten gaat dat wat lastiger omdat die een ander schrift hebben. Bij Zhou zal het dan wel weer goed komen doordat die al een aantal jaren in Engeland woont voor "opleiding", daar waar Tsunoda volgens mij zijn superlicentie in Azië bij elkaar heeft gesprokkeld en pas toen die voor een F1 zitje in de pers werd vernoemd er meer in westerse talen over hem is gesproken en dus de klank van de naam is omgezet naar "ons" schrift.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

thunder8 schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:17:
[...]
Eerste keer dat ik het zie en lees/reageer hier toch al een tijdje mee.
Overheen gekeken wellicht? "hij" schrijft het zo toch al een aardig poosje zo ;)

ニース: 8 aug. 2021
Why do you write "Juki Cunoda" instead of "Yuki Tsunoda"?

Petr Hlawiczka: 8 aug. 2021
It's the Czech transcription, the language I write in.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

hardware-lover schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:16:
[...]

Overheen gekeken wellicht? "hij" schrijft het zo toch al een aardig poosje zo ;)

ニース: 8 aug. 2021
Why do you write "Juki Cunoda" instead of "Yuki Tsunoda"?

Petr Hlawiczka: 8 aug. 2021
It's the Czech transcription, the language I write in.
Beetje vreemd; ik noem Lance Stroll ook geen Lans Wandeling, of Nick Schoenmaker / Karel de Klerk / Joris Russel / :p

Ja is niet hetzelfde i know ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-04-2022 15:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:09
Illegal_Alien schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:22:
[...]

Beetje vreemd; ik noem Lance Stroll ook geen Lans Wandeling, of Nick Schoenmaker / Karel de Klerk / Joris Russel / :p

Gemiste kans dat je Zak Brown niet als voorbeeld gebruikt hebt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Rembock schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:32:
[...]

Gemiste kans dat je Zak Brown niet als voorbeeld gebruikt hebt :+
Mike Krack had ik ook kunnen nemen maar het ging over coureurs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
[...]

Transcription != translation, hè...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

DeKaerften schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:36:
[...]

Transcription != translation, hè...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zc2TOHMSL7KLR7UygdS2VFdpH7Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/va01rtV0UhXFlZuHZX2z9IaU.jpg?f=user_large

Sorry @demodjes. :+ :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Tleilaxu op 11-04-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
thunder8 schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:26:
[...]

Snap ik. Had ook wel verwacht dat iemand een dergelijke opmerking zou maken. Het verschil is natuurlijk wel dat de VS als 1 land wordt gezien en de EU niet. Daarnaast zijn hier vele historische F1 circuits die al decennialang onderdeel van de kalender zijn/waren, waardoor het vanzelfsprekender is om hier te racen. Van oudsher hadden de Amerikanen niet zo heel veel op met de F1, meer met de eigen raceklasses. Dat men nu meer interesse heeft in de F1 is prima natuurlijk, maar de vraag is natuurlijk wel of je daarvoor een aantal "circuits" op de kalender moet gaan zetten, alleen voor het showelement. Want laten we eerlijk zijn, het circuit van Las Vegas is nu niet een toppunt van een spannende track. Daar gaat het allemaal om het showelement en het promoten van LV zelf. Als we geen Monaco meer willen vanwege de protserigheid en niet kunnen racen, moeten we niet een alternatief gaan introduceren als Faketown USA. ;) Verder zijn er (nog) geen Amerikaanse coureurs op de grid en hebben alle teams hun fabriek/vestiging in Europa. Al met al redenen genoeg om in ieder geval te zorgen dat het aantal races in Europa hoog blijft, hoewel er best wel wat banen af zouden kunnen, omdat ze gewoonweg niet interessant zijn of weinig historie.
Ik zou er al een stuk minder problemen mee hebben als ze lacuna seca, watkins glenn, road amerca, F1 waardig zouden maken en daar op gaan racen ipv vegas en miami.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Edgenumber schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:42:
[...]

Ik zou er al een stuk minder problemen mee hebben als ze lacuna seca, watkins glenn, road amerca, F1 waardig zouden maken en daar op gaan racen ipv vegas en miami.
Graag meer normale/traditionele circuits en minder stratencircuits. Dat laatste vind ik echt afbreuk doen van waar de F1 voor staat. Het tast naar mijn mening het DNA van de sport aan. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:41
sjaool schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:50:
[...]

Graag meer normale/traditionele circuits en minder stratencircuits. Dat laatste vind ik echt afbreuk doen van waar de F1 voor staat. Het tast naar mijn mening het DNA van de sport aan. :P
Ja ik vind het ook niks. Grindbakken en gras geeft voor mij het 'echte' gevoel. Allemaal persoonlijk natuurlijk.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 19:13

Spotmatic

Ken sent me

AtlAntA schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:54:
[...]
Ja ik vind het ook niks. Grindbakken en gras geeft voor mij het 'echte' gevoel. Allemaal persoonlijk natuurlijk.
Ik denk dat Max zoveel mogelijk stratencircuits op de kalender wil. Want we weten allemaal hoe vaak Leclerc crasht op dergelijke banen. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:41
Gemiddelde pitstop tijden totaal en die van Australië.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-c9UT0ZFh7YI_1kU4vh67XCBUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNJsuyEvP5audX8Z7nMqVMWO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:01
[...]

Zou wel leuk zijn :+
Maar dit is meer als Putin/Poetin. Als het niet past bij je schrift, zet je het om naar iets waardoor je het toch goed uitspreekt fonetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
d-vine schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:44:
Gemiddelde pitstop tijden totaal en die van Australië.

[Afbeelding]
Waar uiteraard ook weer niet perse heel veel conclusies uit te trekken zijn. Enerzijds kun je wel zeggen dat een team sneller wordt bv, maar als een deel van de pitstops onder een (V)SC is dan hebben ze meestal net iets meer "rust" en zie je toch sneller dat de pitstop net een fractie langzamer is. Over een heel seizoen kun je wellicht iets er mee, maar op basis van 3 races lijkt mij dat wat voorbarig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:03
Van AD.nl:
Lewis Hamilton is niet van plan zich te gaan houden aan de ‘juwelenregel’ in de Formule 1. Die schrijft voor dat coureurs in de auto geen oorbellen, piercings en halskettingen mogen dragen. ,,Je moet kunnen zijn wie je bent.”
Hamilton maar schorsen dan? Van de regel an sich kun je vinden wat je vindt, maar volgens mij wordt het wel tijd dat de FIA per en paal stelt om duidelijk te maken dat Lewis niet boven de wet staat.

Dat hij na afgelopen seizoen gefrustreerde was, is goed te begrijpen. Maar dat hij vervolgens openlijk de betrouwbaarheid van de FIA ter discussie stelt, dat er van alles naar zijn zin moet veranderen om dat vertrouwen te herstellen en nu dit...

Hij lijkt in een parallelle wereld te leven waarin F1 niet zonder Hamilton kan. Maar in realiteit zijn er meer dan genoeg smaaksmakers op de grid, staan er genoeg jonge honden te trappen om een stoeltje en heeft Lewis niet de gunfactor van een Alonso of Vettel.

Hamilton lijkt hier voor de bühne draagvlak te creëren op sociaal media onder volgers die in beginsel niets met F1 hebben om zodoende de FIA en F1 in diskrediet te brengen, dus ik ben benieuwd hoe de FIA hiermee omgaat. Maar als ze toegeven lijkt het einde zoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 15:03
KlaasjeNL schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:11:
Van AD.nl:

[...]

Hamilton maar schorsen dan? Van de regel an sich kun je vinden wat je vindt, maar volgens mij wordt het wel tijd dat de FIA per en paal stelt om duidelijk te maken dat Lewis niet boven de wet staat.

Dat hij na afgelopen seizoen gefrustreerde was, is goed te begrijpen. Maar dat hij vervolgens openlijk de betrouwbaarheid van de FIA ter discussie stelt, dat er van alles naar zijn zin moet veranderen om dat vertrouwen te herstellen en nu dit...

Hij lijkt in een parallelle wereld te leven waarin F1 niet zonder Hamilton kan. Maar in realiteit zijn er meer dan genoeg smaaksmakers op de grid, staan er genoeg jonge honden te trappen om een stoeltje en heeft Lewis niet de gunfactor van een Alonso of Vettel.

Hamilton lijkt hier voor de bühne draagvlak te creëren op sociaal media onder volgers die in beginsel niets met F1 hebben om zodoende de FIA en F1 in diskrediet te brengen, dus ik ben benieuwd hoe de FIA hiermee omgaat. Maar als ze toegeven lijkt het einde zoek.
Context hierbij is een piercing die zo vast is gemaakt dat hij niet los kan. Dat is niet een kwestie van d'r uit en d'r in.

FIA kan ook wel wat gezond verstand gebruiken als het om regels gaat. Wat men van de regels vindt lijkt me dan best wel relevant.

Mijn mening over de regel is dat dit beter een sterke aanbeveling kan zijn dan verplicht. Een stukje eigen verantwoordelijkheid dragen alle racers. Een piercing die gevaarlijk kan zijn mag daar best onder vallen.

"I feel they are personal things. You should be able to be who you are. I will continue to be...there's stuff that I can't move.

"I literally can't even take these out [pointing to piercings in his right ear]. They're welded in so I'd have to get them chopped off or something like that, so they'll be staying."

[ Voor 9% gewijzigd door Andreas92 op 11-04-2022 18:34 . Reden: Quote Hamilton ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik vind het een logische regel inzake veiligheid. Maar Lewis zal Lewis niet zijn als hij niet weer gekwetst is. Miscchien moet ie nog even naar de hand van Grosjean kijken. FIA moet dit gewoon handhaven.

En als er iemand is die de ruimte krijgt om zichzelf te zijn is het Lewis wel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wormaap schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:44:
[...]
Dat verderop in het zelfde artikel ook Horner aangeeft een regel te gaan negeren wordt ook maar weer vergeten.
[...]
Een grap maken over dat hij niet bij iemand anders het ondergoed gaat controleren staat niet gelijk aan dat hij de regel wil gaan negeren? :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Wat maakt dat uit. Doet niks af aan Lewis zijn onhandige reactie. Beetje whataboutisme dit, dat mag toch nooit op tweakers :D

Horner moet ook niet zo dom praten. Als je fikse brandwonden hebt piep je wel anders. En de coureurs die zich er niet aan houden |:( |:(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 17:55

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Bewust meer gaan dragen lijkt mij niet de bedoeling. En die piercings kunnen echt wel los. Dan zijn ze wel kapot, maar echt wel mogelijk.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Je kan het ook anders zien.

Er zijn 101 zaken die de FIA nog kan verbeteren. En waar duiken ze op. Sierraden die jarenlang geen probleem waren.

Laat ze eerst maar wat doen aan al die langzaamrijders gedurende kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:03
Edgenumber schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:04:
Je kan het ook anders zien.

Er zijn 101 zaken die de FIA nog kan verbeteren. En waar duiken ze op. Sierraden die jarenlang geen probleem waren.

Laat ze eerst maar wat doen aan al die langzaamrijders gedurende kwalificatie.
100% mee eens. Het gaat mij ook niet om de regel an sich, die wat mij betreft helemaal niet nodig is. Het gaat erom dat er geen precedent wordt geschept dat elke regel genegeerd of verbogen kan worden. Hoe suf deze regel ook is, op een gegeven moment heb je je als deelnemer te conformeren naar de regels die de organisator stelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^^
Het ging ook om eigen ondergoed wat niet brandwerend is ipv het verplichte brandwerende ondergoed begreep ik.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Leuk artikel als je net een artikel leest waarin Der Toto nog ff flink uithaalt naar Masi en dan als voorbeeld Lewis neemt die wel luistert naar feedback _O-

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Help!!!! schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:53:
Horner moet ook niet zo dom praten. Als je fikse brandwonden hebt piep je wel anders. En de coureurs die zich er niet aan houden |:( |:(
Zowel het pak als de "broek" en het "shirt" dat ze onder het pak dragen zijn brandwerend. Hoe ik het begreep (tijdens een van de FPs toen het er over ging) was het ook als ze een onderbroek dragen moet deze brandwerend zijn. Dus uiteindelijk komt het dan neer op of ze wel of geen normale stof onder al twee lagen brandwerend materiaal mogen dragen.

En daarnaast wat Palmer aan gaf: 1. hij droeg ook altijd een normale onderbroek onder de verplichte "broek"; 2. hoe zijn ze hier in godsnaam achter gekomen?; 3. Hoe gaan ze dit controleren? Komt dit bij Joe Bauer te liggen? Moet hij voor/na de race even de onderbroek van elke coureur controleren?

Edit:
Overigens gaf Palmer ook aan dat de gordels om bepaalde (edele) lichaamsdelen meestal niet helemaal strak zitten getrokken (dus wel vast, maar niet uhm, zodat ze met een hoog stemmetje praten). Gaan ze dat dadelijk ook controleren? Dat die gordels helemaal strak zijn aangetrokken?

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 11-04-2022 19:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20:39
Oogje schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:28:
Leuk artikel als je net een artikel leest waarin Der Toto nog ff flink uithaalt naar Masi en dan als voorbeeld Lewis neemt die wel luistert naar feedback _O-
Zal wel dezelfde strekking als het Nu-artikel hebben: https://www.nu.nl/formule...en-blok-aan-het-been.html

Ik heb altijd gedacht laat lekker gaan, maar als je dit leest is die Toto toch gewoon een gestoorde? Uitermate laag om iemand nog zo door het slijk te halen (zelfs al zou hij een punt hebben dat het het naleven van regels inconsistent als wat was).

“Ik probeer je niet te beïnvloeden” zei hij tijdens een gezamenlijke lunch voor het raceweekend _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
KlaasjeNL schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:13:
[...]

100% mee eens. Het gaat mij ook niet om de regel an sich, die wat mij betreft helemaal niet nodig is. Het gaat erom dat er geen precedent wordt geschept dat elke regel genegeerd of verbogen kan worden. Hoe suf deze regel ook is, op een gegeven moment heb je je als deelnemer te conformeren naar de regels die de organisator stelt.
Ben ik niet geheel met je eens. Maar goed ik ben nogal recalcitrant aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RobertMe schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:29:
[...]

Zowel het pak als de "broek" en het "shirt" dat ze onder het pak dragen zijn brandwerend. Hoe ik het begreep (tijdens een van de FPs toen het er over ging) was het ook als ze een onderbroek dragen moet deze brandwerend zijn. Dus uiteindelijk komt het dan neer op of ze wel of geen normale stof onder al twee lagen brandwerend materiaal mogen dragen.

En daarnaast wat Palmer aan gaf: 1. hij droeg ook altijd een normale onderbroek onder de verplichte "broek"; 2. hoe zijn ze hier in godsnaam achter gekomen?; 3. Hoe gaan ze dit controleren? Komt dit bij Joe Bauer te liggen? Moet hij voor/na de race even de onderbroek van elke coureur controleren?

Edit:
Overigens gaf Palmer ook aan dat de gordels om bepaalde (edele) lichaamsdelen meestal niet helemaal strak zitten getrokken (dus wel vast, maar niet uhm, zodat ze met een hoog stemmetje praten). Gaan ze dat dadelijk ook controleren? Dat die gordels helemaal strak zijn aangetrokken?
Ik vind die gordelredenatie maar matig, zo kun je altijd wel wat verzinnen om logische regels niet te controleren of handhaven.

Ondergoed /sieraden valt prima steekproefsgewijs te checken. Het is eerder triest dat dat blijkbaar nodig is en dat er coureurs zijn die dit niet serieus willen nemen. Denk dat steeds meer mensen zich beginnen af te vragen wat dat voor sierraad is en waar het zit dat Lewis zo moelijk doet. Het zal vast niet die neuspiercing zijn..... :+

Als Grosjean maar iets langer in die auto vast had gezeten was hij er waarschijnlijk stuk slechter vanaf gekomen. Lijkt me goede reden om dit serieus te nemen.

Ik was tegen de Halo maar we hebben de afgelopen jaren desalniettemin toch wel aardig wat freak accidents gezien waar die Halo toch wel fijn was. Zo'n simpele veiligheidsregel zou ik gewoon nakomen. Maar goed ik zal nooit in de F1 rijden..... :') -O-

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Ja, de opmerking van Toto Wolff is ook wat vreemd. Ik had zelf het tegenovergestelde idee ;) Maar goed, blijkbaar zit het bij hem nog zwaar. Ach ja, ik hoop dat RB de boel weer op de rit krijgt. De DNFs horen eigenlijk niet bij een topteam als je het mij vraagt. Verder nu lekker relaxen de komende weken :)

Ik snapte nooit dat je bij de gymles op school nooit sieraden mocht draaien maar de topsporters mogen gewoon sieraden dragen 8)7 Mompelt iets over goede voorbeeld geven

[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 11-04-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Die man is wereldvreemd. Toto dan hè.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Toto moet eens een break nemenn, geloof ik:

https://www.motorsport.co...liability-for-f1/9805552/

De passief-aggresieve instelling tegen alles wat niet in het voordeel van Mercedes is druipt er gewoon vanaf. "Niet open voor feedback" zou hij zelf eens ten harte moeten nemen...
Pagina: 1 ... 45 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics