AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik vind het stiekem wel mooi, vroeg op staan, met een brakke kop op de bank liggen met een ontbijtje en de race kijken. Na de race lekker op de fiets stappen en ff rondje fietsen, verheug me er nu al opAvK schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:01:
[...]
Plus dat alle auto's nieuw zijn, zwaarder dan ooit, andere eigenschappen hebben en de banden totaal anders zijn. Kortom ik verheug me er op.
Op de race..... niet op het tijdstip.....
PS4 PSN: Dazzler2120
Niet helemaal wat je zoekt denk ik want de racetopics zijn meestal niet heel actief tijdens een race, maar in ieder geval wel er na en er staat tonnen aan andere interessante informatie op:Amos_x schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:46:
Nu we even tussen twee races zitten: iemand een paar aanbevelingen voor goede (internationale) fora om de GP te volgen?
Hier, in het "weekend race topic", is het gewoon niet te doen met een overvloed aan debiele commentaren en rabiate schuimbekkende Hamilton haat posts.
https://www.f1technical.net/forum/
Ergens andersAmos_x schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:46:
Nu we even tussen twee races zitten: iemand een paar aanbevelingen voor goede (internationale) fora om de GP te volgen?
Hier, in het "weekend race topic", is het gewoon niet te doen met een overvloed aan debiele commentaren en rabiate schuimbekkende Hamilton haat posts.
Ik mag hopen dat wie dit schrijft, en z'n gespuw herleest, zich hard schaamt als alle adrenaline van een race weekend is uitgewerkt. Maar ik vrees er voor gezien wie tegenwoordig de sport volgt.
Sinds F1 erg populair geworden is enkele jaren geleden, en op netflix komt, trekt het een soort voetbal hooligan petjes-publiek aan die niet het minste verstand heeft van autosport. De schreeuwers op een kratje bier... En dat te beginnen bij de basis, namelijk dat F1 geen 'spec-series' competitie is, met alle gevolgen die daarbij horen, goed of slecht.
In die zin kan je F1 bijna geen sport noemen volgens de klassieke definities. Met veel goede wil 'team sport'. Maar de beste piloot zal niet winnen als 'ie niet in de beste auto zit (getuige Russel bij Williams). Maar om dan tot vervelens toe te herhalen dat Hamilton enkel goed was omwille van de auto (vooral nu ze in een dipje ziten) is gewoon vermoeiend en getuigt dat wie dat stelt niet het minste verstand heeft van de sport.
Goed, TLDR: goede F1 fora om de reacties te volgen tijdens een race. Eventueel een goede twitter handle kan ook. Is nog makkelijk omdat ik dan geen extra account moet aanmaken.
[ Voor 3% gewijzigd door Bansheeben op 30-03-2022 16:12 ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Verwijderd
Dat is vooral een Mercedes forum, er staan af en toe wat aardige dingen in. Maar de Max/RB haat is extreem daar. Daarnaast waren ze daar tot een maand geleden nog druk aan het discussiëren over de laatste race van 2021...Maar in de team topics is af en toe wel wat leuks te vinden.RonaldMcDonald schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:47:
[...]
Niet helemaal wat je zoekt denk ik want de racetopics zijn meestal niet heel actief tijdens een race, maar in ieder geval wel er na en er staat tonnen aan andere interessante informatie op:
https://www.f1technical.net/forum/
Donderdag- en vrijdagnacht een nachtje doortrekken voor FP1, FP2, FP3 en de kwalificatie...Dazzler2120 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:22:
[...]
Ik vind het stiekem wel mooi, vroeg op staan, met een brakke kop op de bank liggen met een ontbijtje en de race kijken. Na de race lekker op de fiets stappen en ff rondje fietsen, verheug me er nu al op
"When you grow up your heart dies"
Ochtendraces zijn bij mij by far de favoriete races. Kan niet vroeg genoeg beginnen.Dazzler2120 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:22:
[...]
Ik vind het stiekem wel mooi, vroeg op staan, met een brakke kop op de bank liggen met een ontbijtje en de race kijken. Na de race lekker op de fiets stappen en ff rondje fietsen, verheug me er nu al op
Heb je tenminste nog wat aan de rest van de dag.
Maar ik ben dan ook een echt ochtendmens. M'n wekker gaat standaard om 6:00. Of het nu een werkdag is of weekend.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Volgens mij ga je het beste commentaar, diepgang en evenwichtige reacties krijgen op de Engelse F1 fora. Van die plekken waar de oude rotten al jaren samenkomen, fantastisch. Twitter is ook erg gebalanceerd en heerlijk ontspannen neuzen.. Voor, tijdens en natuurlijk na de racesAmos_x schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:01:
[...]
Tja, leuke opmerking. Het verandert m'n mening niet. Ieder z'n pleziertje natuurlijk. Ik denk dat het live volgen van reacties leuk kan zijn (om de ervaring 'te delen'), maar het race topic hier is volledig onleesbaar.
Dat mag je elitair of laatdunkend vinden, maar dan is dat maar zo.
Ik baal een beetje, heb met mijn domme kop een afspraak gemaakt bij Kwikfit tussen 8-half 9, en duurt een halfuurtjeAvK schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:01:
[...]
Plus dat alle auto's nieuw zijn, zwaarder dan ooit, andere eigenschappen hebben en de banden totaal anders zijn. Kortom ik verheug me er op.
Op de race..... niet op het tijdstip.....
Oftewel: ik ga waarschijnlijk de kwalificatie maar daar in de wachtruimte kijken
Had ik maar eerder in mijn agenda gekeken en het op een andere dag/tijdstip gepland!

https://www.auto-motor-un...kane-umbau-red-bull-ring/
Overigens nog over de grand prix van Monaco. Monaco moet verlengen maar Domenicali (FOM) heeft al aangegeven dat ook historische evenementen niet meer zeker zijn van een plekje op de kalender.
Dat gaat ongetwijfeld een keer ten koste van een historische GP.
Misschien moeten ze toe naar een jaarlijks veranderende kalender in plaats van elke nieuwe race voor meerdere jaren achter elkaar vastleggen.
Kan ook zijn dat ze het gaan toevoegen als extra GP, hoewel niet iedereen daar blij mee zal zijn.dutchgio schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:08:
En Vegas staat op het punt om aangekondigd te worden.
Misschien moeten ze toe naar een jaarlijks veranderende kalender in plaats van elke nieuwe race voor meerdere jaren achter elkaar vastleggen.
Ik meen recentelijk iets opgevangen te hebben dat in de contracten staat dat er maximaal 25 races zijn in een seizoen. Dus ze hebben nog een klein beetje plek. En in principe hebben de teams dan niks te zeggen, ze hebben al ervoor getekend immers.NeverSettle schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:47:
[...]
Kan ook zijn dat ze het gaan toevoegen als extra GP, hoewel niet iedereen daar blij mee zal zijn.
Kan toch gewoon mooi in plaats van Jeddahdutchgio schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:08:
En Vegas staat op het punt om aangekondigd te worden.
PSN: bollsie
Zoek je nog collega’s?alienfruit schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:17:
Ik denk dat Monaco niet zo snel verdwijnt. Elk jaar krijg je wel aanbiedingen als goede klant om met een bedrijf naar de Monaco GP te gaan en van de andere GPs eigenlijk bijna nooit.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Daar zitten bijna nog minder bochten in dan de Sakhir Grand Prix van twee seizoenen terug.
Moet het nog zien kwa racen maar mooie plaatjes gaat het wel worden
alles kan off-topic
Twente komt eraan!
Een straten circuit in een Amerikaanse stad had ook alleen maar met rechte wegen gekund uiteraard, kijk hoe die steden zijn opgebouwd - dat is één en al rechte wegen
Ik ben wel benieuwd hoe het circuit tegen die tijd daadwerkelijk uitziet.
Ik snap het commentaar niet zo. Monaco is veel te smal voor fatsoenlijke inhaalacties en dan is Las Vegas al een stuk beter. Verder kan de lay-out wat saai aandoen, maar aan tig chicanes waarin je toch niet kan inhalen, heb je ook niks. Dan liever wat rechte stukken met haakse bochten die allemaal een gelegenheid geven tot inhaalacties.
Ik heb er in elk geval wel zin in
Wat is de bochten combinatie 11-12-13? Is dat een chicaantje? of een curbstone die verkeerd ligt?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ze hebben de kans gemist er een ietwat rechthoekige oval van te maken. Eigenlijk jammer, dan hadden de F1 teams een apart stel vleugels moeten maken voor een oval baan en wat kunnen leren over stagger etc. i.v.m. left-turn only.
Nee, schuine bocht met mini knik. Gewoon een hele snelle bocht.Bloodclot schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:32:
[...]
Wat is de bochten combinatie 11-12-13? Is dat een chicaantje? of een curbstone die verkeerd ligt?
Sorry maar ik moest even heel hard proesten...Joris748 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 06:46:
En Las Vegas is aangekondigd voor volgend seizoen. Weer een stratencircuits erbij. Permanente circuits moeten steeds veiliger worden, terwijl stratencircuit nooit aan dezelfde eisen kunnen voldoen. Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling. Blijkbaar is veiligheid minder belangrijk dan $$$.

Hoe vind jij dit zorgelijk? Jij maakt je serieus druk over de veiligheid van F1 auto's van deze generatie?
Ik wil een race zien die net op het randje is van kan wel/niet, met Jeddah als voorbeeld. Ik word beetje moe van al het gezeur tegenwoordig van de verschillende Diva's her en der
Ja ja vroeger was alles beter, maar het klopt wel gewoon. Vroeger waren F1 drivers echte mannen, tegenwoordig teveel huilers/mooiboys zoals Vettel en Hamilton.
[ Voor 5% gewijzigd door Damian op 31-03-2022 08:51 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Klopt, dat zou dit stuk moeten zijnmeenkdrie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:42:
[...]
Nee, schuine bocht met mini knik. Gewoon een hele snelle bocht.

(Rechte stuk komt van bovenaf)
[ Voor 5% gewijzigd door Puc van S. op 31-03-2022 08:52 ]
Ja, de goede oude tijd waarin meerdere coureurs per seizoen overleden, dat was echt beter...Damian schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:50:
[...]
Sorry maar ik moest even heel hard proesten...![]()
Hoe vind jij dit zorgelijk? Jij maakt je serieus druk over de veiligheid van F1 auto's van deze generatie?
Ik wil een race zien die net op het randje is van kan wel/niet, met Jeddah als voorbeeld. Ik word beetje moe van al het gezeur tegenwoordig van de verschillende Diva's her en derLaat er verdorie maar weer eens een beetje risico aanzitten, dan komen de echte mannen naar voren.
Ja ja vroeger was alles beter, maar het klopt wel gewoon. Vroeger waren F1 drivers echte mannen, tegenwoordig teveel huilers/mooiboys zoals Vettel en Hamilton.
Ik was benieuwd naar de start/finish straight, dus tussen 14 en 1, dat lijkt me erg kort.
Ja want de auto's van tegenwoordig zijn niet 100 keer veiliger dan die sigaren op wielen van vroeger?? Kom op zeg...Transportman schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:00:
[...]
Ja, de goede oude tijd waarin meerdere coureurs per seizoen overleden, dat was echt beter...
Je bent een goed voorbeeld
Omdat de auto's veiliger zijn, betekent niet dat je de circuits onveiliger moet maken.Damian schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:04:
[...]
Ja want de auto's van tegenwoordig zijn niet 100 keer veiliger dan die sigaren op wielen van vroeger?? Kom op zeg...
Je bent een goed voorbeeld
Daarnaast, het is nog maar 2,5 jaar geleden (31 augustus 2019) dat Antoine Hubert overleden is op Spa door een zwaar ongeluk. Dat toont voor mij zeker aan de de sport nog veiliger kán en móét.
Spa heeft daardoor Eau Rouge / radillon aangepast, om het iets veiliger te maken. Als ik jou goed begrijp, hadden ze dat niet moeten doen?
Over Las Vegas valt nog helemaal niks te zeggen o.b.v. veiligheid, behalve dat dit een enorm snel circuit gaat worden, met muren als afscheidingen zoals je dat ook kent van Baku & Jeddah.
Autoracen zal altijd een risico met zich meebrengen, en ik ben er zeker voorstander van om dit tot een minimum te beperken, maar dan vooral op veiligheid van de auto's zelf. Een baan op zich moet gewoon uitdagend en met het nodige risico zijn, dat wanneer je over het randje gaat het gewoon klaar is. Anders krijg je straks 100 keer Paul Ricard, 1 grote parkeerplaats met pionnetjes waar ze tussendoor moeten racen.Dazzler2120 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:12:
[...]
Omdat de auto's veiliger zijn, betekent niet dat je de circuits onveiliger moet maken.
Daarnaast, het is nog maar 2,5 jaar geleden (vandaag precies) dat Antoine Hubert overleden is op Spa door een zwaar ongeluk. Dat toont voor mij zeker aan de de sport nog veiliger kán en móét.
Spa heeft daardoor Eau Rouge / radillon aangepast, om het iets veiliger te maken. Als ik jou goed begrijp, hadden ze dat niet moeten doen?
Over Las Vegas valt nog helemaal niks te zeggen o.b.v. veiligheid, behalve dat dit een enorm snel circuit gaat worden, met muren als afscheidingen zoals je dat ook kent van Baku & Jeddah.
En het hele Hubert ongeval is een prima voorbeeld van iets wat met geen enkele veiligheidsmaatregel had kunnen worden voorkomen, dus ik word een beetje moe van het steeds aanhalen van dat ongeval.
Dat is precies wat ik bedoel. Traditionele circuits moeten voor miljoenen verbouwen om veiliger te worden. De stratencircuits betalen miljoenen om een race te organiseren (en de veiligheid is ondergeschikt). Dat komt niet heel consequent op mij over.Dazzler2120 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:12:
[...]
Omdat de auto's veiliger zijn, betekent niet dat je de circuits onveiliger moet maken.
Daarnaast, het is nog maar 2,5 jaar geleden (vandaag precies) dat Antoine Hubert overleden is op Spa door een zwaar ongeluk. Dat toont voor mij zeker aan de de sport nog veiliger kán en móét.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
FastFred schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:00:
Daar moeten ook nog aardig wat wegen voor verlegd worden. Ik probeer de route te volgen op Google Maps maar krijg het niet voor elkaar. Die lange doordraaier achter de Mirage bestaat niet, die knik van bocht 14 bestaat niet.
Ik was benieuwd naar de start/finish straight, dus tussen 14 en 1, dat lijkt me erg kort.
/f/image/hwzTiqlmKQs6J1A6SnHrb3hd.png?f=fotoalbum_large)
Paint skillz
[ Voor 8% gewijzigd door EagleTitan op 31-03-2022 09:20 ]
Want waar hebben we de laatste jaren zware ongevallen gezien op stratencircuits?Joris748 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:18:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel. Traditionele circuits moeten voor miljoenen verbouwen om veiliger te worden. De stratencircuits betalen miljoenen om een race te organiseren (en de veiligheid is ondergeschikt). Dat komt niet heel consequent op mij over.
Jammer dat je het andere uiterste als voorbeeld neemt. Nee, Paul Ricard is een heel slecht voorbeeld. Wat is er mis met circuits als Silverstone, Monza en Spa?Damian schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:18:
[...]
Autoracen zal altijd een risico met zich meebrengen, en ik ben er zeker voorstander van om dit tot een minimum te beperken, maar dan vooral op veiligheid van de auto's zelf. Een baan op zich moet gewoon uitdagend en met het nodige risico zijn, dat wanneer je over het randje gaat het gewoon klaar is. Anders krijg je straks 100 keer Paul Ricard, 1 grote parkeerplaats met pionnetjes waar ze tussendoor moeten racen.
Dat is nu net de reden dat ze Eau Rouge/Radillion verbouwd hebben: de kans enorm verkleinen dat een auto terug de baan op wordt gekatapulteerd en geraakt wordt door een andere auto. Juist de kans op een ongeluk als met Hubert is groot op stratencircuits.En het hele Hubert ongeval is een prima voorbeeld van iets wat met geen enkele veiligheidsmaatregel had kunnen worden voorkomen, dus ik word een beetje moe van het steeds aanhalen van dat ongeval.
Afgelopen weekend nog, op Jeddah.Damian schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:22:
[...]
Want waar hebben we de laatste jaren zware ongevallen gezien op stratencircuits?
Je hoeft niet naar ons te luisteren, maar de coureurs die de race rijden, vonden dat circuit ook veel te gevaarlijk; https://the-race.com/form...change-after-big-crashes/
Het Hubert ongeluk op Spa had zeker voorkomen kunnen worden met andere maatregelen zoals @Joris748 al zegt. Daarnaast in 2021;
https://motorsports.nbcsp...h-spa-six-female-drivers/
Waarbij nog eens zoiets gebeurt.
Eau Rouge / Radillon is een legendarische bocht, waardoor het moeilijk is/was voor Spa om dit aan te passen. Maar het is enorm goed dat ze hier aanpassingen in mak
Allemaal voorbeelden die mijn punt bevestigen. Risico van het vak.Dazzler2120 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:27:
[...]
Afgelopen weekend nog, op Jeddah.
Je hoeft niet naar ons te luisteren, maar de coureurs die de race rijden, vonden dat circuit ook veel te gevaarlijk; https://the-race.com/form...change-after-big-crashes/
Het Hubert ongeluk op Spa had zeker voorkomen kunnen worden met andere maatregelen zoals @Joris748 al zegt. Daarnaast in 2021;
Eau Rouge / Radillon is een legendarische bocht, waardoor het moeilijk is/was voor Spa om dit aan te passen. Maar het is enorm goed dat ze hier aanpassingen in mak
Bij Jeddah ging het over de kerbs, die te hoog zijn voor de huidige generatie F1 auto's, prima pas dat aan. Dit is echt een specifiek F1 auto dingetje door de nieuwe lage vloer regels. Veranderd weinig aan de layout van de baan en daar gaan ze alleen maar harder van rijden.
Hubert werd ge-t-boned, weer de baan op komen na gecrashed/gespinned te zijn kan op elke baan, niet specifiek een stratencircuit.
En het W-series ongeval is een mooi voorbeeld van hoe de auto zelf voor extra veiligheid zorgt, waaronder de Halo. Ook daar zijn de dames er zonder blijvende schade af gekomen. Ook dit is echter geen voorbeeld van een stratencircuit...
Maar als de coureurs klagen over hoe gevaarlijk het is, moet de sport dan veiliger worden of moeten ze een andere sport kiezen? En in hoeverre staan de salarissen nog in verhouding tot de risico's die worden genomen? Die salarissen liggen niet alleen zo hoog omdat ze goed kunnen sturen, maar ook omdat ze in potentie gevaar lopen. Iets wat mijns inziens ook onlosmakelijk verbonden is met hoge snelheden.Dazzler2120 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:27:
[...]
Afgelopen weekend nog, op Jeddah.
Je kan je daarom ook nog afvragen: moeten de circuits en auto's veiliger worden of moeten we de maximale snelheid gewoon omlaag brengen?
Uiteindelijk denk ik dat het inderdaad allemaal veiliger mag. Maar veiliger is ook minder spectaculair. En dan mag het salaris van een F1-coureur ook wel een stukje omlaag.
Waarop baseer je dat het salaris van een F1 coureur mede gebaseerd is op veiligheid (of het gebrek daarvan?).KlaasjeNL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:38:
[...]
Maar als de coureurs klagen over hoe gevaarlijk het is, moet de sport dan veiliger worden of moeten ze een andere sport kiezen? En in hoeverre staan de salarissen nog in verhouding tot de risico's die worden genomen? Die salarissen liggen niet alleen zo hoog omdat ze goed kunnen sturen, maar ook omdat ze in potentie gevaar lopen. Iets wat mijns inziens ook onlosmakelijk verbonden is met hoge snelheden.
Je kan je daarom ook nog afvragen: moeten de circuits en auto's veiliger worden of moeten we de maximale snelheid gewoon omlaag brengen?
Uiteindelijk denk ik dat het inderdaad allemaal veiliger mag. Maar veiliger is ook minder spectaculair. En dan mag het salaris van een F1-coureur ook wel een stukje omlaag.
Als ik jouw redenering dus volg, moet er eerst iets ernstigs gebeuren, voordat het aangepast mag worden aan her circuit? Je behoudt er een hele rare logica op na.Damian schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:34:
[...]
Allemaal voorbeelden die mijn punt bevestigen. Risico van het vak.
Bij Jeddah ging het over de kerbs, die te hoog zijn voor de huidige generatie F1 auto's, prima pas dat aan. Dit is echt een specifiek F1 auto dingetje door de nieuwe lage vloer regels. Veranderd weinig aan de layout van de baan en daar gaan ze alleen maar harder van rijden.
Hubert werd ge-t-boned, weer de baan op komen na gecrashed/gespinned te zijn kan op elke baan, niet specifiek een stratencircuit.
En het W-series ongeval is een mooi voorbeeld van hoe de auto zelf voor extra veiligheid zorgt, waaronder de Halo. Ook daar zijn de dames er zonder blijvende schade af gekomen. Ook dit is echter geen voorbeeld van een stratencircuit...

Maar goed, dan heeft de rest van de discussie ook geen zin, als je er zo naar kijkt.
Je gebruikt gelegenheidsargumenten. De situatie in Eau Rouge/Radillion had juist veel gelijkenissen met situaties op stratencircuits.Damian schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:34:
[...]
Allemaal voorbeelden die mijn punt bevestigen. Risico van het vak.
Overal waar de vangrail dicht op de baan staat en zeker als die knijpt richting de baan, kan een auto terug de baan op komen. Op Spa hebben ze een halve berg weggegraven om daar meer uitloop te krijgen en de vangrail parallel aan de baan te houden. Hier zijn dus aanpassingen gedaan om dat risico te verkleinen. En nu worden er steeds meer stratencircuits aan de kalender toegevoegd, waar die situaties juist vaker voorkomen omdat er nauwelijks ruimte is voor uitloop.
* Joris748 is overigens voorstander van grindbakken, zodat buiten de lijntjes rijden meteen gevolgen heeft.
Edit: nog een overeenkomst tussen Eau Rouge/Radillion en stratencircuits is het beperkt. Je ziet die auto op de baan pas op als het te laat is.
[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 31-03-2022 10:16 ]
De reden dat Spa is aangepast is om er de 24 uur van Spa voor motoren te kunnen houden. Veiligheidseis kwam van de FIM. F1/FIA heeft hier helemaal niets aan gedaan.Joris748 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:22:
Dat is nu net de reden dat ze Eau Rouge/Radillion verbouwd hebben: de kans enorm verkleinen dat een auto terug de baan op wordt gekatapulteerd en geraakt wordt door een andere auto. Juist de kans op een ongeluk als met Hubert is groot op stratencircuits.
Het één sluit het ander niet uit;jan390 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:09:
[...]
De reden dat Spa is aangepast is om er de 24 uur van Spa voor motoren te kunnen houden. Veiligheidseis kwam van de FIM. F1/FIA heeft hier helemaal niets aan gedaan.
Bron: https://www.planetf1.com/...ycle%20endurance%20racingThe main reason behind such changes was safety, with several extremely dangerous incidents occurring at these corners in recent years, including the crash which tragically claimed the life of Anthoine Hubert, and to obtain the double FIA/FIM official approval that would allow the return of motorcycle endurance racing to the track.
Blij dat er opnieuw merken met geld en (hopelijk toch) eigen tech op de grid komen, want met amper 4 verschillende motoren is het toch echt triestig gesteld
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
De enige reden dat de aanpassingen er zijn gekomen is vanwege de FIM. Dat de rest er op meelift is mooi, maar zij hebben daar zelf geen enkele actie op genomen en/of eis voor gesteldDazzler2120 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:13:
[...]
Het één sluit het ander niet uit;
[...]
Bron: https://www.planetf1.com/...ycle%20endurance%20racing
TEAM UPDATE: We are pleased to confirm that Sebastian Vettel is now fit to race and will therefore line up alongside @lance_stroll in Melbourne to kick off his 2022 @F1 season at the @ausgrandprix. 💚#F1 #AusGP pic.twitter.com/LrFqaHyQ8W
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) 31 maart 2022
Dag Hulkenberg

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Alleen bij Aston Martin dan. Daar staat hij immers onder contract. Maar zeg nooit nooit, immers stond die in 2020 ook niet onder contract van Racing Point en heeft die één keer Perez vervangen (beide races in Silverstone) en één keer Stroll (Nürnburgring). Beide dan in verband met corona.G_Dragon schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:12:
Ben blij voor Vettel dat hij weer fit genoeg is om te racen![]()
Dag Hulkenberg, hopelijk zien we je dit jaar nog vaker in actie !
Edit:
Of ja, hij kan natuurlijk nog steeds verhuurd worden. Hetzelfde als dat Alpine hun junior Oscar Piastri had aangeboden bij McLaren mocht Ricciardo nog niet negatief / hersteld zijn voor de GP van Bahrein.
[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 31-03-2022 11:21 ]
F1 Las Vegas GP - Live Announcement
De reactie van de coureurs
F1 Drivers React To The New Las Vegas Grand Prix!
Rondje nieuwe Albert Park (GP van Australië)
[ Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 31-03-2022 11:46 ]
Zit je toch mooi vast achter zo'n vrachtwagen - die overigens net zo breed is als een moderne f1, zie maar eens een gaatje te vinden..Chocoball schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:45:
[YouTube: A Lap of the New Albert Park F1 Circuit]
ping 127.212.23.124
Ricciardo op het einde:Chocoball schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:45:
Voor wie het een half uur kan volhouden, de aankondiging.F1 Las Vegas GP - Live Announcement
[YouTube: F1 Las Vegas GP - Live Announcement]
De reactie van de coureursF1 Drivers React To The New Las Vegas Grand Prix!
[YouTube: F1 Drivers React To The New Las Vegas Grand Prix!]
[YouTube: A Lap of the New Albert Park F1 Circuit]
"I was gonna retire, I will not no more"
Dubbele ontkenning? dus wel stoppen?
Maar zit in die Live announcement nu geen beeld van de track? Geen leuke 3D simulatie ofzo?
Wordt trouwens een leuke track voor Codemasters om op te meten voor de F1 games
[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 31-03-2022 12:18 ]
De F1 wagens tegenwoordig zijn niet klein, maar ze zijn nog lang niet zo breed als een vrachtwagen. 2000mm om 2550mmpjottum schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:58:
[...]
Zit je toch mooi vast achter zo'n vrachtwagen - die overigens net zo breed is als een moderne f1, zie maar eens een gaatje te vinden..
Op 3:17 op een TV scherm die naast hun staat. Zelfde plaatje als in deze post streamnl in "[F1] Seizoen 2022"Waah schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:17:
[...]
Maar zit in die Live announcement nu geen beeld van de track? Geen leuke 3D simulatie ofzo?
En ter vergelijking; een Opel Grandland X is 1856mm. (2098 millimeters met uitgeklapte spiegels.) Dus zo achterlijk breed zijn ze ook weer niet.stekkiekiller schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:21:
[...]
De F1 wagens tegenwoordig zijn niet klein, maar ze zijn nog lang niet zo breed als een vrachtwagen. 2000mm om 2550mm

En

[ Voor 26% gewijzigd door Illegal_Alien op 31-03-2022 12:40 ]
Is dit al zeker? Ik hoor die geruchten al een jaar.Jebus4life schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:39:
De raad van bestuur van Volkwagen Groep wil vanaf 2026 2 F1 teams op de grid hebben: Audi & Porsche
Blij dat er opnieuw merken met geld en (hopelijk toch) eigen tech op de grid komen, want met amper 4 verschillende motoren is het toch echt triestig gesteld
Een jaar? Die geruchten die gaan al zo lang ik F1 kijkhotymoty schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:29:
[...]
Is dit al zeker? Ik hoor die geruchten al een jaar.
Ik zou dat soort berichten en aankondigingen altijd met een flinke lepe zout nemen.
Enige wat ik nog tegenkwam waren deze impressies (maar die zal je misschien al gezien hebben):Waah schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:17:

source: Artistic impressions created by Tilke Design and Architects
Maar ja hoeveel ga je daarvan in de race zien.. Het enige wat ik van Jeddah nog weet is die hoge toren met knipperende leds, en die race was nog geen week geleden
- Gepland voor november 2023 en wordt een avondrace op de zaterdagavond. Door het tijdsverschil zouden we bij de race op zondagavonod deze in Europa op maandagochtend te zien krijgen.Starttijd is zaterdag 10 pm Pacific Time dus voor ons zondag 7.00 CET
- Het stratencircuit is 6,12 km lang met 14 bochten en het rechte stuk is meer dan 2 km lang. Voor de race staan 50 ronden waarme de race-afstand op 306 km uitkomt.
- De simulatie laat aan het einde van het rechte stuk een verwachte topsnelheid van 342 km/u zien.
Verwijderd
Zeker is nietshotymoty schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:29:
[...]
Is dit al zeker? Ik hoor die geruchten al een jaar.
Ook formule1.nl heeft het opgepikt, for what it's worth
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Die hele artist impression is alleen maar vanaf de boulevard, het hele achterstuk is waarschijnlijk te lelijk omdat je daar aan de personeelszijde van de casino's zitPendaco schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:50:
[...]
Enige wat ik nog tegenkwam waren deze impressies (maar die zal je misschien al gezien hebben):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
source: Artistic impressions created by Tilke Design and Architects
Maar ja hoeveel ga je daarvan in de race zien.. Het enige wat ik van Jeddah nog weet is die hoge toren met knipperende leds, en die race was nog geen week geleden
Zo zie je maar weer dat ze bij F1 toch nog rekening houden met Europese kijkers. Alhoewel ik wel medelijden heb met Nieuw-Zeelandse kijkers bij races op ZondagenChocoball schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:55:
Nog wat details over de Las Vegas grand prixEn nu weer terug naar het 2022 seizoen.
- Gepland voor november 2023 en wordt een avondrace op de zaterdagavond. Door het tijdsverschil zouden we in Europa bij de race op zondagavonod deze maandagochtend te zien krijgen.Starttijd zaterdag 10 pm Pacific Time dus voor ons zondag 7.00 CET
- Het stratencircuit is 6,12 km lang met 14 bochten en het rechte stuk is meer dan 2 km lang. Voor de race staan 50 ronden waarme de race-afstand op 306 km uitkomt.
- De simulatie laat aan het einde van het rechte stuk een verwachte topsnelheid van 342 km/u zien.
Je vergeet Laguna Seca. Ik zou goed geld betalen om Stroll door de kurketrekker te zien gaan.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:57:
Zo veel iconische banen in de US, denk aan b.v Sonoma, Watkins Glen, Road America. Goed, sommige zullen wat werkzaamheden moeten verrichten om een FIA licentie te krijgen. Maar nee, we gaan voor het grote geld en weer een straten circuit erbij.

Knowledge reigns supreme over nearly anything
Waarschijnlijk wel jaEagleTitan schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:23:
[...]
Die hele artist impression is alleen maar vanaf de boulevard, het hele achterstuk is waarschijnlijk te lelijk omdat je daar aan de personeelszijde van de casino's zit
Maar alles beter dan de races van 1981 en 1982 op de parkeerplaats van Ceasar's Palace:
Zet hem op zijn kant en je krijgt soort van een hondekop.
Dit kunnen ze niet menen, toch? Wat een gedrocht.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Als ik het zo zie lijkt het me een wat saaie layout?Chocoball schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:55:
Nog wat details over de Las Vegas grand prixEn nu weer terug naar het 2022 seizoen.
- Gepland voor november 2023 en wordt een avondrace op de zaterdagavond. Door het tijdsverschil zouden we in Europa bij de race op zondagavonod deze maandagochtend te zien krijgen.Starttijd zaterdag 10 pm Pacific Time dus voor ons zondag 7.00 CET
- Het stratencircuit is 6,12 km lang met 14 bochten en het rechte stuk is meer dan 2 km lang. Voor de race staan 50 ronden waarmee de race-afstand op 306 km uitkomt.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik kreeg er direct een Indycar gevoel bij. Benieuwd hoe het asfalt zal zijn waar ze over gaan rijden? Ik zie nogal eens wat betonplaten voorbij komen bij menig race daarvan.AtlAntA schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:28:
[...]
Als ik het zo zie lijkt het me een wat saaie layout?
Misschien kan Indycar ook gebruik maken van dezelfde baan en rond dezelfde periode, dat zou wat zijn 😏
Testing, one, two ...
En bocht 6 is eigenlijk 2 bochten, maar met 1 nummer.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:56:
[...]
Wie heeft die nummering ook bedacht? Bocht 3 en 4 is gewoon dezelfde bocht...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
[ Voor 6% gewijzigd door dyrc op 31-03-2022 20:11 ]
My guess... die sorteert voor op een voortijdig afscheid.
Heb de race van afgelopen weekend nogmaals volledig vanuit zijn onboard gezien. Het valt op dat hij bijna volledig apathisch en verslagen lijkt. Er zit geen vuur meer in, de drive lijkt volledig verdwenen.
Denk dat hij a la Niki Lauda ooit deed zomaar op een vrijdag tijdens een FP uit kan stappen en zegt 'het is afgelopen'.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Die man valt me inmiddels zo tegen, zeker sinds vorig jaar. Meeste titels heeft ie behoorlijk op een presenteerblaadje gekregen, hij is continu bezig met bijzaken zoals BLM, zijn 'mode' en dan moet ie er een keer voor werken en dan heeft ie het gelijk zo zwaar en kan ie het niet meer aan.
Hele jaar door mazzel gehad en allerlei beslissingen in zijn voordeel en dan heeft ie ook eens pech met een steward beslissing en dan is ie beroofd en zit ie zo zwaar er doorheen dat ie niet eens als een professional naar de prijsuitreiking komt. Nul realiteitszin bij deze man.

Als hij dit seizoen aan flarden wordt gereden door RUS dan gaat ie als een nachtkaars uit.
[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 31-03-2022 20:59 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
ping 127.212.23.124
En zoals iemand vanochtend op Reddit zei:Help!!!! schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:57:
^
Die man valt me inmiddels zo tegen, zeker sinds vorig jaar. Meeste titels heeft ie behoorlijk op een presenteerblaadje gekregen, hij is continu bezig met bijzaken zoals BLM, zijn 'mode' en dan moet ie er een keer voor werken en dan heeft ie het gelijk zo zwaar en kan ie het niet meer aan.
Hele jaar door mazzel gehad en allerlei beslissingen in zijn voordeel en dan heeft ie ook eens pech met een steward beslissing en dan is ie beroofd en zit ie zo zwaar er doorheen dat ie niet eens als een professional naar de prijsuitreiking komt. Nul realiteitszin bij deze man.![]()
Als hij dit seizoen aan flarden wordt gereden door RUS dan gaat ie als een nachtkaars uit.
“If this only helps one single person he did something good.“
Hier ben ik volledig mee eens.
Iemand leren dat als jaren alles mee zit, je na 1 tegenslag moet opgeven?streamnl schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:10:
[...]
En zoals iemand vanochtend op Reddit zei:
“If this only helps one single person he did something good.“
Hier ben ik volledig mee eens.
Enorm knap om zijn zwakte te laten zien. Dat hij worstelt. Dat het een mens is. Dapper. Grote persoonlijkheid. Die volgens mij het hart op de goede plek heeft.
Vorig jaar was zwaar voor hem. En ik kan me voorstellen sowieso de afgelopen jaren. Veel “abuse”, het gevoel voor mensen te moeten spreken. Een team dat hem vertrouwt, maar ook veel mensen die op hem rekenen.
Ik heb hier 100% respect voor.
Je hoeft geen fan van hem, van Mercedes te zijn. Maar die man heeft zoveel gepresteerd. En dat moet je, vind ik, wel respecteren.
En ik denk dat wij vaak de psychische toestand van een sporter voor lief nemen.
Met dooddoeneres zoals:
- Ze verdienen toch miljoenen!
- Af en toe een wedstrijd en klaar!
- Dat doen ze met twee vingers in hun neus!
- Kijk hij/zij doet het wel gewoon!
En vul zelf maar aan.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Hij is een racer, een vechter zegt ie zelf. Suuuuuure, wordt aan gort gereden door Russel op dit moment. Maar ook een jankerd dus.
Weet je wie het zwaar heeft (qua coureur): Latifi: getalenteerd, maar niet zoals max en lewis, enorm veel gezeik over zich heen gehad en zal nooit WDC worden. Hoor je hem piepen? Nee dus.
Dat ie er maar gauw mee stopt, dan kan Nick eindelijk eens mee gaan rijden. Sorry, deze gast heeft de afgelopen jaren de F1 echt verkloot (samen met zijn team). Dat ie zijn miljoenen maar op gaat maken aan leuke dingen.....
Als ik hem was deed ik 10 stappen terug en ging ik racen in een kampioensschap waar hij vrij kan rijden, en op zijn talent kan vertrouwen. Zonder de druk en de maatschappelijke rol die hij speelt (waarvoor Kudo's, geen coureur behalve Vettel doet hem dat na).
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Daarnaast, tsja. Als je van hoog komt kun je ook ver vallen (6 WDCs in 7 jaar en nu een prut bak) en hoge bomen vangen veel wind. Maar ook voor andere coureurs is het *** als het niet mee zit. Een Ricciardo die bij Red Bull vertrekt en zowel bij Renault als McLaren niet echt vooraan mee doet en nu wederom door Norris om de oren wordt gereden zal ook vaak genoeg denken "waarom doe ik mijzelf dit nog aan?" en daar hoor je niemand over.
Maar [F1] Randzaken is daar misschien meer geschikt voor.
Precies dit zei ik tegen een maat van me ook bij de allereerste qualy dit seizoen.Help!!!! schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:57:
^
Hele jaar door mazzel gehad en allerlei beslissingen in zijn voordeel en dan heeft ie ook eens pech met een steward beslissing en dan is ie beroofd en zit ie zo zwaar er doorheen dat ie niet eens als een professional naar de prijsuitreiking komt. Nul realiteitszin bij deze man.![]()
Heel slechte verliezer als ie er tussenuit knijpt.
Ricciardo had ik al afgeschreven op moment dat ie naar Renault ging dus voor mij niet actueel meer.RobertMe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:34:
Maar hoe is Hamilton daar anders in dan anderen? Voor een groot deel zoekt hij ook zelf de publiciteit op (mode, muziek. En ja, BLM laat ik even erbuiten want dat is "een goede zaak" en niet "publiciteit opzoeken"). En al die coureurs worden uitgeleefd door het vele reizen voor de GPs, de extra media evenementen, sponsor evenementen, etc etc. Zeker de bekende / populaire coureurs die voor veel marketing worden ingezet (Verstappen en Perez, Ricciardo en Norris, ...).
Daarnaast, tsja. Als je van hoog komt kun je ook ver vallen (6 WDCs in 7 jaar en nu een prut bak) en hoge bomen vangen veel wind. Maar ook voor andere coureurs is het *** als het niet mee zit. Een Ricciardo die bij Red Bull vertrekt en zowel bij Renault als McLaren niet echt vooraan mee doet en nu wederom door Norris om de oren wordt gereden zal ook vaak genoeg denken "waarom doe ik mijzelf dit nog aan?" en daar hoor je niemand over.
Gewoon lekker doorhalen.alienfruit schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:24:
Nog een zo'n vroege race erbij. Zit er zelf niet op te wachten. Ik kijk de ochtendraces niet; soms kijk ik ze terug als het uit het nieuws blijkt dat het de moeite waard is

Zelden zo met mijn hoofd geschudwowly schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:33:
Ik vind het een jankerd. Ja, hij krijgt er miljoenen voor. hard werken dus. Hij is zeer gepriviligeerd door zijn talent en heeft idd de laatste jaren behoorlijke mazzel gehad met zijn team (wat heet....)
Hij is een racer, een vechter zegt ie zelf. Suuuuuure, wordt aan gort gereden door Russel op dit moment. Maar ook een jankerd dus.
Weet je wie het zwaar heeft (qua coureur): Latifi: getalenteerd, maar niet zoals max en lewis, enorm veel gezeik over zich heen gehad en zal nooit WDC worden. Hoor je hem piepen? Nee dus.
Dat ie er maar gauw mee stopt, dan kan Nick eindelijk eens mee gaan rijden. Sorry, deze gast heeft de afgelopen jaren de F1 echt verkloot (samen met zijn team). Dat ie zijn miljoenen maar op gaat maken aan leuke dingen.....
Als ik hem was deed ik 10 stappen terug en ging ik racen in een kampioensschap waar hij vrij kan rijden, en op zijn talent kan vertrouwen. Zonder de druk en de maatschappelijke rol die hij speelt (waarvoor Kudo's, geen coureur behalve Vettel doet hem dat na).

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Dat leek meer op een baan voor karting, vergeleken met de toekomstige Las Vegas straten circuitPendaco schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:21:
[...]
Waarschijnlijk wel ja![]()
Maar alles beter dan de races van 1981 en 1982 op de parkeerplaats van Ceasar's Palace:
[YouTube: Formula 1 In A Parking Lot: the story of the Las Vegas Grand Prix]

Bron.
Hij is stil, het is niet goed. Hij spreekt zich uit, ook niet goed. Hamilton wint, booooo, Hamilton verliest, alsnog boooooo, die man kan bij sommige echt nooit iets goed doen, mag geen enkele emotie tonen of persoonlijkheid hebben want alles is verkeerd.
Bizar hoe sommigen focussen op hem en zich blijkbaar irriteren aan zijn maatschappelijke betrokkenheid en manier van kleden? De kleinzerigheid van sommigen hier is ronduit triest om te zien.
Tja hoge bomen vangen veel wind. Als je in de spotlights wilt staan moet je ook tegen kritiek kunnen. Hij maakt zichzelf nu eenmaal niet populair. Ik had liever dat hij stil bleef hoor, liefst zoals de hele winsterstop. Als de media er dan ook eens mee ophield om er over te schrijven dat hij zich stil houd en zich focust op de echte F1 zaken vind ik het prima.Homeland schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:24:
De Hamilton haters zijn weer uit hun schulp gekropen?
Hij is stil, het is niet goed. Hij spreekt zich uit, ook niet goed. Hamilton wint, booooo, Hamilton verliest, alsnog boooooo, die man kan bij sommige echt nooit iets goed doen, mag geen enkele emotie tonen of persoonlijkheid hebben want alles is verkeerd.
Bizar hoe sommigen focussen op hem en zich blijkbaar irriteren aan zijn maatschappelijke betrokkenheid en manier van kleden? De kleinzerigheid van sommigen hier is ronduit triest om te zien.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics