iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Chocoball in "[F1] Seizoen 2022"loekf2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:33:
In other news, Porsche en Red Bull zijn steeds meer vriendjes:
https://www.motorsport.co...rtnership-latest/8275245/
Porsche als motor leverancier, samenwerking met RB Power Trains dan wel, met R&D in Milton Keynes en in Duitsland.
Audi (ook VW Group) snuffelt nog steeds aan McLaren.
Opvallend, vooral omdat die van AM zo huge zijn inc louvres.SpeedfreakR schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:33:
Wow.. die vloer van de mercedes.. en kleine side pods opening hoor.
Denk dat max stiekem met twee vingers er aan heeft gezeten.Homeland schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:40:
Lijkt inderdaad of dit een auto is die een paar tikken heeft gekregen, zoveel vreemde hoeken/kreukels, in de vloer, in de sidepods.
Heb je hier een bron voor? Volgens Motorosportweek zijn die gesprekken al afgelopen en is er geen deal.loekf2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:33:
Audi (ook VW Group) snuffelt nog steeds aan McLaren.
The return of the Silver Arrows. 🤍 Meet the Mercedes-AMG F1 W13 E Performance. 🤩 pic.twitter.com/NsuEBvbkbK
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 18 februari 2022
-
Ze hebben volgens mij de auto gewoon zo smal mogelijk willen maken want van bovenaf ziet het er wel erg strak uit allemaal.
[ Voor 17% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-02-2022 10:45 ]
Lol, gigantisch verschil idd.Edd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:43:
Uhm.... Waarom post Mercedes op Twitter een geheel andere auto?
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oude foto's denk ik, en in de presentatie staat een recenter model.Edd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:43:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is denk ik het verschil tussen de auto van Lewis en GeorgeEdd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:43:
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Klopt, gesprekken zijn nu zo ver dat de toezichthouders (RvC ??) er alleen nog een klap op moeten geven:CH4OS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:41:
[...]
Heb je hier een bron voor? Volgens Motorosportweek zijn die gesprekken al afgelopen en is er geen deal.
https://nl.motorsport.com...amenwerking-2026/8275431/
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Bijzonder ja, deze lijkt weer wat meer op de showcar maar zo uit mijn hoofd ook niet helemaal.Edd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:43:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat gaat over RBR en Porsche. Hetgeen waar ik op reageer, gaat over McLaren en Audi.loekf2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:50:
Klopt, gesprekken zijn nu zo ver dat de toezichthouders (RvC ??) er alleen nog een klap op moeten geven:
https://nl.motorsport.com...amenwerking-2026/8275431/
Ross Brawn is dolblij dat de high rake de prullenbak in gaat met het nieuwe 'ground-effect' ontwerp.
Echter ben ik dan weer benieuwd wat dat doet met de vloer zodra de bochten/kerbs wat creatief genomen worden, om van de sausage-kerbs maar niet te spreken

Je zou dan zeggen dat de skid blocks ook verleden tijd zijn, gezien de weinig ruimte, of mogelijk effect op de lucht erlangs...
#W13 pic.twitter.com/kdmnR1eGCQ
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 18 februari 2022
George gaat voor de double dip.

erutangiS
en flex floor - stond stuk over op reddit [krijg zo 123 niet gevonden]HyperTrophy schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:14:
Ben wel benieuwd naar sommige track, en met name de kerbs.
Ross Brawn is dolblij dat de high rake de prullenbak in gaat met het nieuwe 'ground-effect' ontwerp.
Echter ben ik dan weer benieuwd wat dat doet met de vloer zodra de bochten/kerbs wat creatief genomen worden, om van de sausage-kerbs maar niet te spreken![]()
Je zou dan zeggen dat de skid blocks ook verleden tijd zijn, gezien de weinig ruimte, of mogelijk effect op de lucht erlangs...
beetje de merc aan vergelijken met de andere bolides; holy crap ... wat een beest; lijkt echt overal cutting edge meeste mogelijkheden en features van individuele teams komen allemaal samen op de merc.
[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 18-02-2022 11:20 ]
Bron van de foto @ScarbsTech
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2022 11:20 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat is wat ze nu tonen, voorvleugel (en eigenlijk de rest ook) kan totaal anders zijn straks.CH4OS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:19:
De voorvleugel lijkt de lucht over de auto te tillen bij Mercedes en daardoor wellicht wat meer downforce te genereren. Ik zou echter juist proberen de lucht naar de vloer te begeleiden, ik denk dat daar de meeste downforce vandaan gaat komen, dan wil je zoveel mogelijk gebruik kunnen maken van het ground effect, lijkt mij meer downforce te geven dan de voorvleugel dat zal kunnen?
[Afbeelding]
Bron van de foto @ScarbsTech
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Lees soms dat ze de achterophanging pullrod is oid maar begrijp het niet.
Misschien is het al duizend keer langsgekomen, dan heb ik er overheen gelezen.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Heeft te maken met de constructie van de ophanging/schokbrekers. Zie ook http://www.formula1-dictionary.net/pushrod_pullrod.html. De afbeelding op deze pagina laat het verschil duidelijk zien. De demping gaat via een tuimelaar. Bij een pull rod komt dat onderin uit, bij een push rod bovenin.Sepp14 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:27:
Probeer al een tijdje pushrod en pullrod te begrijpen maar krijg het niet helder voor mijn eigen. Wat is daar het verschil in en wat doet het?
Lees soms dat ze de achterophanging pullrod is oid maar begrijp het niet.
Misschien is het al duizend keer langsgekomen, dan heb ik er overheen gelezen.
Het effect is dat in de push rod situatie de tuimelaar geduwd wordt die een hydraulische zuiger probeert in te drukken. En een pull rod heeft het omgekeerde, dat probeert te trekken aan een hydraulische zuiger.
EDIT:
Vandaar ook de benaming. Push en pull moge duidelijk zijn, rod is steel/stang/stok.
[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2022 11:57 ]
Hoe kom je daar dan bij? Dat was toch andere jaren ook niet zo?Spotmatic schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:26:
Leuk, al die discussies. Ik hou me er trouwens verre van omdat die auto's (of ze nu rijden of niet) volgens mij grotendeels nep zijn om zand in de ogen van andere teams te strooien. Dus het kan me in principe geen hol schelen. Q1 = de auto die het zal worden. Tot die tijd is het vast een leuk tijdverdrijf voor sommigen.
Idd
Andere foto:
:strip_exif()/f/image/kpJ85sQEkW7yPdIpEepV5Zdh.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan niet wachten tot we de echte red bull te zien krijgen..
[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 18-02-2022 11:31 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Heel mooi. Maar die wieldoppen…. Meh… gemiste kans.spartacusNLD schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:30:
[...]
Idd![]()
Andere foto:
[Afbeelding]
Kan niet wachten tot we de echte red bull te zien krijgen..
klopt toch ook,geen handtekening is geen deal. Kan alsnog gezet worden. Zaldenkik veel van afghnagen of McLaren klanten team van VAG wil worden. bij Merc viel er nie te kiezen.CH4OS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:41:
[...]
Heb je hier een bron voor? Volgens Motorosportweek zijn die gesprekken al afgelopen en is er geen deal.
een treffende spreuk
McLaren heeft daar nog alle tijd voor. De deal met Mercedes loopt tot en met 2025 (zie ook het artikel dat ik linkte).pro_6or schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:34:
klopt toch ook,geen handtekening is geen deal. Kan alsnog gezet worden. Zaldenkik veel van afghnagen of McLaren klanten team van VAG wil worden. bij Merc viel er nie te kiezen.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2022 11:35 ]
Ik vraag me zelfs af of het doorgestoken kaart is. Er staan daar twee mensen openlijk te filmen, midden op het circuit met een lichaamshouding die laat zien dat ze staan te filmen. Ik neem aan dat er geen toevallige voorbijgangers zijn in het midden van Silverstone op een gesloten testdag. Een van de twee personen komt zelfs in beeld. Samen met de locatie en het tijdstip waar ze staan kan ik me niet voorstellen dat lang geheim blijft wie dat was. Slechte kwaliteit is voor een deel te verklaren door de hoge snelheden en compressie maar het lijkt hier wel heel erg te zijn, en beide filmers lijken er op dezelfde manier last van te hebben.Ik krijg een beetje het "UFO/Bigfoot" gevoel, die worden ook alleen met aardappels gefilmd.Dazzler2120 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:25:
En daarbij, zijn de foto's van de RB die gelekt zijn ook niet de meest duidelijke foto's... Ik denk dat RB hier goed werk verricht voor heeft hoor om lekken te voorkomen.
Wat ik helemaal niet snap is de livery. Volgens het nieuws zouden ze in camouflage rijden maar dat zie ik niet op die filmpjes. Daar zie ik een "normale" Redbull Livery. Wel staat er duidelijk "Oracle" op een van de stills dus het kunnen geen (heel) oude beelden zijn. Ergens klopt er dus iets niet (of ik mis informatie).
[ Voor 13% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 18-02-2022 11:51 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Maar de schoonheidsprijs gaan ze niet winnen. Want die Ferrari.

edit: Volgende in de serie.
[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-02-2022 11:50 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Alle auto's hebben dezelfde wieldoppen. Tijdens de Pirelli bandentest hadden verschillende teams wel wat getest. Ik herinner mij nog dat McLaren met LEDs bezig waren. Kan wel iets zijn voor avond races.CousinBoneless schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:34:
[...]
Heel mooi. Maar die wieldoppen…. Meh… gemiste kans.
Nu maar hopen dat je met een "mooie" auto ook maar vooraan kan rijden dan.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:47:
Tja gezien de twee compleet andere auto's, betwijfel ik of we daadwerkelijk iets hebben gezien bij Mercedes.
Maar de schoonheidsprijs gaan ze niet winnen. Want die Ferrari.
edit: Volgende in de serie.![]()
[YouTube: Ferrari F1-75 - Aerodynamics Analysis and Initial Thoughts]
Alhoewel ik eigenlijk alle 2022 auto's lelijk vind. Maar dat komt puur door het reglement. Zolang deze regels wel meer inhaalacties en intenser racen teweegbrengt, vind ik het allemaal prima.
Hier op het forum zitten we nu bij stap 1 van het onderstaande stappenplan denk ik.
1. Presentatie auto ≠ test dagen : dus zegt niks
2. Testdagen ≠ grandprix weekend : dus zegt niks
3. Vrije training ≠ kwalificatie : dus zegt niks
4. Kwalificatie ≠ volle raceafstand : dus zegt niks
5. Dit circuit was een typisch rb/merc/fer circuit : dus zegt niks voor de volgende keer
Dat betekent, stam + t .
Precies. Al die discussies hier zijn nergens voor nodig. Uiteindelijk gaat het over niks!Apache4u schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:02:
zo het seizoen gaat beginnen binnenkort.. ik heb er zin in.
Hier op het forum zitten we nu bij stap 1 van het onderstaande stappenplan denk ik.
5. Dit circuit was een typisch rb/merc/fer circuit : dus zegt niks voor de volgende keer
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Je vergeet de mensen die hun hond gaan uitlaten omdat het WDC toch al verloren isApache4u schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:02:
Vaak bu'j te bang!
Dus wat jou betreft kan het topic eigenlijk gewoon dicht, bedoel je dat?Apache4u schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:02:
Mooi is dat he, elk jaar weerApache4u schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:02:
Ik ben er alleen nog niet uit wanneer stap 5 stopt. Want niet alleen het eerste circuit zegt niks, het gaat om de ontwikkeling
edit:
Dit jaar is er een stap 1b
1b Test dagen in Barcelona ≠ test dagen in Bahrein : dus zegt niks
[ Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 18-02-2022 12:16 ]
Vergeet 6 niet, "We moeten nog 1h/2h/4h/1dag/1week" wachten op de beslissing van de stewardsApache4u schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:02:
Dat van RB/Merc circuit is afgelopen jaar wel deels ontkracht. Waar de een het voordeel had afgelopen jaren, was het ineens anders.Plenkske schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:15:
[...]
Mooi is dat he, elk jaar weer![]()
Ik ben er alleen nog niet uit wanneer stap 5 stopt. Want niet alleen het eerste circuit zegt niks, het gaat om de ontwikkeling
edit:
Dit jaar is er een stap 1b
1b Test dagen in Barcelona ≠ test dagen in Bahrein : dus zegt niks
We gaan het zien,
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dat houdt pas op als we gaan speculeren welk team als eerste een gridstraf krijgt voor extra onderdelen.Plenkske schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:15:
Mooi is dat he, elk jaar weer![]()
Voor stap 5 doen we nog "Deze baan is niet representatief want dit circuit is high/low downforce en heeft snelle/langzame bochten met een lang/kort recht stuk en het was hier te warm/koud en de baan ligt te hoog/laag".
Dit jaar komt er nog bij "de andere wedstrijdleider zou ...."
Ergens tussendoor komt ook nog "we moeten wachten tot de nieuwe motor/neus/staart/vleugel/ophanging er is want alle teams hebben al een update klaar".
haha nee, liever niet. ik vermaak me namelijk uitermate goed met alle info die ik hier lees.CH4OS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:10:
[...]
Dus wat jou betreft kan het topic eigenlijk gewoon dicht, bedoel je dat?
Maar ik dacht, ik zet het jaarlijks terugkerende patroon even kort uiteen, dan is het voor iedereen duidelijk.
Met nog wat goede toevoegingen van andere posters trouwens, lees ik. Ik had bijvoorbeeld niet meegekregen dat iemand z'n hond ging uitlaten tijdens de finale van de laatste race van vorig seizoen.
Dat betekent, stam + t .

Alvast een sneak peak van de Alpine
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik vermoed niet dat dit de echte auto is, ik zie maar 3 elementen op de voorvleugel. Livery vind ik persoonlijk ook niet zo gaaf.
[ Voor 181% gewijzigd door NeverSettle op 18-02-2022 12:59 ]
Niet echt vergelijk materiaal,maar heeft wel mooie uitleg van de verschillende F1 auto's,kun je ook veel uithalen.Novadecasa schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:05:
Is er ergens al een vergelijk tussen de diverse auto's? Qua sidepods, vleugel, vloer, etc.?
https://www.youtube.com/channel/UCh3tzzP6n5b1EWcMUpiEhXg
Maverick schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:57:
[Afbeelding]

Sommige auto's zijn onderling al vergeleken. Afgelopen dagen genoeg over voorbij gekomen, zowel hier als op sites.Novadecasa schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:05:
Is er ergens al een vergelijk tussen de diverse auto's? Qua sidepods, vleugel, vloer, etc.?
I know.CH4OS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:21:
[...]
Sommige auto's zijn onderling al vergeleken. Afgelopen dagen genoeg over voorbij gekomen, zowel hier als op sites.
Andere jaren was er een mooie overzicht van de auto's met de foto's vanuit dezelfde hoek zodat je goed de grote verschillen kon duiden.
Komt nog wel een keer voorbij waarschijnlijk
Ik denk het ook, nog niet alle auto's zijn gepresenteerd. Alleen Renault Alpine nog, geloof ik.Novadecasa schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:24:
[...]
I know.
Andere jaren was er een mooie overzicht van de auto's met de foto's vanuit dezelfde hoek zodat je goed de grote verschillen kon duiden.
Komt nog wel een keer voorbij waarschijnlijk
Alpine? Ik dacht dat het een Ricciardo livery wasMaverick schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:57:
[Afbeelding]
Het schijnt om een nep foto te gaan, gebaseerd op een oude foto van Renault.Maverick schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:57:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/x1mI0VdUmdCJBKKpEvNdsZ1h.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle Livery's zijn gepresenteerd op Alpine na.CH4OS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:28:
[...]
Ik denk het ook, nog niet alle auto's zijn gepresenteerd. Alleen Renault Alpine nog, geloof ik.
Van de semi-auto's is het nog wachten op Alpine en red Bull
Ik krijg ineens zin in chocolade paaseitjes...Maverick schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:57:
[Afbeelding]
Edit spuit 11... Ik trap er weer in dat ik de volgende pagina knop niet zag...
[ Voor 13% gewijzigd door Finraziel op 18-02-2022 13:36 ]
Gamertag: FinrazielNL
— White👨💻 (@whiteobah) 18 februari 2022
:fill(white):strip_exif()/f/image/4pBtJrCPe43jA5F9VGSlL6qB.png?f=user_large)
Snap nog steeds niet dat bepaalde mensen claimden dat er een RB18 in wit/zwart camoflage livery rond ging.
Opeens trekken ze de wrap van die Alpine en blijkt deze gewoon chocolade bruine kleur te zijn.Finraziel schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:35:
[...]
Ik krijg ineens zin in chocolade paaseitjes...
Edit spuit 11... Ik trap er weer in dat ik de volgende pagina knop niet zag...
DRS staat open, zie ik voor het eerst bij de nieuwe 2022 auto'sloekf2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:36:
[Embed]
[Afbeelding]
Snap nog steeds niet dat bepaalde mensen claimden dat er een RB18 in wit/zwart camoflage livery rond ging.
Waarom kunnen ze niet gewoon een scherpe foto maken?loekf2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:36:
[Embed]
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Zewatanejo op 18-02-2022 13:42 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
of ze zijn doorgegaan in de lijn van vorig jaar en hij is er af gewaaidNeverSettle schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:42:
[...]
DRS staat open, zie ik voor het eerst bij de nieuwe 2022 auto's
Iemand heeft iets niet goed gezien, zegt wat tegen een ander die het ook weer doorverteld en vervolgens komen er berichten die ook nog snel verspreid worden want er is nou eenmaal een drang om als 1e met "nieuws" te komen. Dat het nieuws niet klopt boeit niet.. tegen de tijd dat dat bekend is zijn er al weer 10 andere nieuwe hot topics.loekf2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:36:
[Embed]
[Afbeelding]
I served in a company of heroes.
Wel scherp genoeg om te concluderen dat dit geen zwart-wit livery isZewatanejo schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:42:
[...]
Waarom kunnen ze niet gewoon een scherpe foto maken?
Daar is de auto te snel voor.Zewatanejo schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:42:
[...]
Waarom kunnen ze niet gewoon een scherpe foto maken?
/f/image/6i4CrprmBwUnjQATj3Lp0hyX.png?f=fotoalbum_large)
Bron
https://corp.formula1.com...-2026/?_thumbnail_id=3002
Y el W13 ya en pista
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 18 februari 2022
And the W13 already on track#F12022 #F1 #MercedesAMGF1 pic.twitter.com/RyTK87yyM6
:strip_exif()/f/image/SR2TeDq3UUBbBn67r0058B77.jpg?f=fotoalbum_large)
Was het gerucht niet dat Red Bull een apart iets had gedaan met de voorvleugel?NeverSettle schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:00:
Het lijkt er op dat de neus boven de voorvleugel uitsteekt. Ben benieuwd of dit waar is en zo ja, hoe RBR dit heeft weten te omzeilen (voorvleugel los van de neus mag niet meer).
[Afbeelding]
Bron
Het onderste plane bij Aston Martin hangt volgens mij ook lager de neus. Onderste plane hebben ze bevestigd aan het plane erboven en die zit aan de neus vast. Maar de hele vleugel aan "stokjes" onder de neus hangen mag inderdaad niet meer.NeverSettle schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:00:
Het lijkt er op dat de neus boven de voorvleugel uitsteekt. Ben benieuwd of dit waar is en zo ja, hoe RBR dit heeft weten te omzeilen (voorvleugel los van de neus mag niet meer).
[Afbeelding]
Bron
Livery zegt natuurlijk niks. Demo runs doen ze ook met een RB 6 / 7 / 8 die dus van rond 2010 / 2011 zijn en toch plakken ze daar even de huidige livery op. Sterker nog, die demo auto's ligt nog gewoon een Renaultje in, en toch rijden ze daarmee met Honda livery.CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:46:
Daar zie ik een "normale" Redbull Livery. Wel staat er duidelijk "Oracle" op een van de stills dus het kunnen geen (heel) oude beelden zijn. Ergens klopt er dus iets niet (of ik mis informatie).
Als Red Bull de boel echt wou fucken hadden ze dus wel een RB7 of zo gepakt met nieuwe livery, incl. Oracle, en dan daar wat rondjes mee rijden.
Maar je ziet op de foto's toch wel duidelijk dat de voorvleugel een 2022 variant is en niet een ouderwetse. En zo zie je wel meer kenmerken dat het echt wel een 2022 auto is.
Ik zie iets minder aggressieve "wokkels" aan de randen van de vloer.
Die verticale randen aan de voorkant van de vloer om de lucht gecontroleerd onder vloer te krijgen zijn wel lekker zichtbaar bij deze. Bij de andere auto's minder breed denk ik en lager dan de opstaande rand aan de voor/zijkant van de vloer.
Zelfde manier als de AM?NeverSettle schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:00:
[Afbeelding]
Bron
Neus los van het 1e vleugel element mag nog steeds.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Klopt, maar uit dit lage kwaliteit foto te zien lijkt het alsof de RB neus niet aan de 2e vleugel element vast zit. Afwachten tot er scherpere beelden komenYakuzA schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:07:
[...]
Zelfde manier als de AM?
Neus los van het 1e vleugel element mag nog steeds.
Het zou mij niet verbazen als Red Bull er zelf achter zit, veel wazige beelden vrij geven om een hype te creëren.
Ik heb iig niet zulke gedetailleerde kennis van de nieuwe voorvleugel reglementen mbt dat exacte stuk.NeverSettle schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Klopt, maar uit dit lage kwaliteit foto te zien lijkt het alsof de RB neus niet aan de 2e vleugel element vast zit. Afwachten tot er scherpere beelden komen
Als je de witte lijn van het 2e element volgt (niet de paintskill lijn), lijkt die wel gewoon bij de neus uit te komen.
Nu kan het nog, vanaf woensdag komen de hi-res spyshotsHet zou mij niet verbazen als Red Bull er zelf achter zit, veel wazige beelden vrij geven om een hype te creëren.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 18-02-2022 15:20 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Door de nieuwe veiligheidsregels van de FIA kan de neus nu bij een botsing 80% meer energie absorberen dan voorheen. De FIA wil bij frontale botsingen dit percentage energiedissipatie nog hoger krijgen maar dan breekt de neus weer makkelijker af bij zijdelingse botsingen.Homeland schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:06:
Is de neus nu zoveel sterker? In het verleden zag je nog wel eens een voorvleugel van de neus afbreken maar dat lijkt nu toch een stuk lastiger als je ziet met hoeveel meer materiaal dat aan elkaar vast zit.
de Red Bull lijkt wel een unieke zijkant te hebben... ben echt benieuwdZuinigeRijder schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:09:
Nog een (ongelooflijk slecht) beeld van de RB18 vanuit een andere hoek. Source. Zijkant is beter te zien.
[Afbeelding]
Teamviewer staat er ook lekker zichtbaar op met die sterren zo in dezelfde kleur

Dacht dat ze ook een rode ster voor Niki Lauda hadden? Ben ik blind of is die er niet meer?XNL073 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:30:
[...]
Teamviewer staat er ook lekker zichtbaar op met die sterren zo in dezelfde kleur
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Links onder het Ineos logo staat de rode ster.Illegal_Alien schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:31:
[...]
Dacht dat ze ook een rode ster voor Niki Lauda hadden? Ben ik blind of is die er niet meer?
Lauda is er idd niet meer.Illegal_Alien schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:31:
[...]
Dacht dat ze ook een rode ster voor Niki Lauda hadden? Ben ik blind of is die er niet meer?
alles kan off-topic
:fill(white):strip_exif()/f/image/xu7QMmeuSk53CnYzlP71TVRf.png?f=user_large)
PSN: DutchTrickle PVoutput
Lewis Hamilton: ‘Ik was vertrouwen in systeem even kwijt’
[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 18-02-2022 15:53 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Mooie woorden van Hamilton, doet hij goed. Vanuit hem bekeken begrijpelijk dat hij niet blij was.Help!!!! schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:52:
Lewis laat van zich horen...
Lewis Hamilton: ‘Ik was vertrouwen in systeem even kwijt’
Dat hij Verstappen niets verwijt lijkt mij vanzelfsprekend, maar toch goed dat hij dit nog een keer benoemt om de Britse fans te kalmeren :-p
Eigenlijk zouden dit ook de laatste woorden moeten zijn die er over gesproken worden. Het is wat het is, het is verleden tijd. Er zijn maatregelen genomen, door naar het volgende seizoen.
[ Voor 14% gewijzigd door NiaX op 18-02-2022 15:59 ]
nee - zo zien die engelse het echt niet. heb zo'n vermoeden dat dit nog maanden door blijft zeuren (op twitter) werkelijk ieder bericht begint dit gezeik weer opnieuw.CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:07:
Heel goed, en misschien ook wel verstandig want hij heeft zelf natuurlijk genoeg shit over zich heen gehad bij de keren dat er in zijn voordeel is beslist.
gebruik twitter puur voor F1+lego - maar denk dat zo langzamerhand alles wat met F1 te doen heeft ga unfollowen. menig oud coureur gaat er ook steeds in mee. shit is getting old
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik krijg beetje een Aurora spyplane gevoel bij die RB18. Het is er wel, maar geen idee wat het nou echt is.NeverSettle schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Klopt, maar uit dit lage kwaliteit foto te zien lijkt het alsof de RB neus niet aan de 2e vleugel element vast zit. Afwachten tot er scherpere beelden komen![]()
Het zou mij niet verbazen als Red Bull er zelf achter zit, veel wazige beelden vrij geven om een hype te creëren.
Met mooie suggestieve titels als Michael Masi SACKED! Does it put an asterisk on Max Verstappen’s 2021 title win? en dit komt dat van een outlet als ESPN UK.CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:27:
Op Youtube wordt het ook steeds erger, bij sommige podcasts dan. Ik snap dat de Britten opeens wat negatiever waren toen Verstappen kampioen werd maar de haat lijkt niet weg te zakken maar alleen maar groter te worden. Het nieuws over Masi lijkt nog erger te hebben gemaakt. Ik hoop dat het nu klaar is, maar ik ben bang dat het omgekeerd werkt en dat ze alleen maar geleerd hebben dat hun slechte gedrag wordt beloond.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics