Gecertificeerd ongeleid projectiel
Kijk maar toen Max in de F1 kwam was z'n naam op de timing ook VES en niet VER
want dat was nog gereserveerd voor Vergne die in 2014 z'n laatste race reed.
Max sinds 2017 als VER.
Paar minuten gebral over waarom er geen camera’s bij de eerste pre season session zijn
Maar denk dat het meer is dat het teveel tijd kost om de camera’s te installeren oid.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Blijft gereserveerd tot Max weer terug gaat naar dat nummer. Titel verdedigen = mag nr 1 gebruiken en titel aanvallen = nr 33.Gekkenhuis schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:22:
[...]
Mag iemand nu nr. 33 inpikken of blijft deze gereserveerd?
een treffende spreuk
Waarom?pro_6or schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 02:32:
Zo lang? Iemand anders kan het komende decennium zo lang toch wel even 33 gebruiken?
33 is nu gelinkt aan VER, zal niet inzien waarom iemand anders 33 wilt zijn als VER nog in de F1 rijdt.
En zoals ze zeggen regels zijn regels.
Pas als iemand 2 jaar niet meer actief is in de competitie wordt het nummer vrijgegeven. Kimi's nummer is nu nog niet verkrijgbaar. Die is nog gereserveerd voor Kimi.pro_6or schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 02:32:
Zo lang? Iemand anders kan het komende decennium zo lang toch wel even 33 gebruiken?
Ik denk dat @pro_6or als echte Verstappen fan doelt op dat Verstappen het komende decennium onafgebroken met nr 1 rijdt. En nr 33 dus zo lang ongebruikt zal zijn, daarom de "iemand anders kan dat nr toch wel even gebruiken"TrekDr0p schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:59:
[...]
Waarom?
33 is nu gelinkt aan VER, zal niet inzien waarom iemand anders 33 wilt zijn als VER nog in de F1 rijdt.
En zoals ze zeggen regels zijn regels.
Hoe zie je dat dan voor je als Max straks een keer geen wereldkampioen meer is en nummer 1 niet meer mag gebruiken, kan hij dan 33 terugkrijgen en moet die ander z'n nummer veranderen? Je mag je nummer helemaal niet veranderen trouwens, dus moet Max dan een nieuwe kiezen?pro_6or schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 02:32:
Mijn boefje is liev!
Dat kloptJB schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:00:
Die 1 is dus alleen toegestaan als je verdedigend WDC bent?
slecht plan, maar;
Michael Masi ‘likely’ to be replaced amid FIA restructure
Masi’s decisions at the Abu Dhabi Grand Prix could see him out of a job
Sarah Rendell
10 minutes ago
Je weet toch al dat WDC 2022 Stroll wordt?pro_6or schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 02:32:
PSN
Het bron-artikel van de beeb is iets uitgebreider. Ze schrijven, dat "bronnen" zeggen, dat sommige teams er bij Sulaymen op aangedrongen hebben, Masi te vervangen door iemand anders. Verder moet er vooral nog meer vergaderd worden en is het onderzoek nog niet afgerond:alienfruit schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:39:
https://www.independent.c...restructure-b2002620.html
slecht plan, maar;
[...]
Where is the FIA's inquiry?
Ben Sulaymen has consulted with all the team bosses to seek their views on what went wrong in Abu Dhabi and what changes could be made to militate against a repeat.
The FIA's secretary general for motorsport and executive director of single-seaters Peter Bayer last week took part in a meeting of the teams' sporting directors, which the FIA says was part of the inquiry into Abu Dhabi.
Masi chaired the meeting, but insiders say he recused himself when the subject turned to the operation of the safety car in Abu Dhabi and the consequences and ramifications of that.
It was agreed at the meeting that, in future, the race director's actions have to be predictable - it was Masi's improvisations around and failure to follow the rules in Abu Dhabi that led to the outcry after the race.
Bayer is next expected to meet the F1 drivers to seek their views on Abu Dhabi and other matters, although no date has yet been set for this meeting.
Following that is a meeting of the F1 Commission - which involves the teams, the FIA and F1 - on 14 February, at which it is expected that the changes the FIA proposes as a result of Abu Dhabi will be discussed.
[ Voor 56% gewijzigd door DeKaerften op 28-01-2022 10:47 ]
Misschien kan Lewis die rol overnemen?
#russellwdcconfirmed
ping 127.212.23.124
Tussen de verschillende grand prix in vliegt hij dus ook nog de wereld over om circuits te keuren. Zo was hij tussen twee (ik dacht back2back races ook nog ff heen en weer naar jeddah om daar te zaken te bekijken).
Volgens mij is die man gewoon compleet overloaded.
In principe eens voor veel taken, maar tijdens de race is het denk ik niet handig. Dan heb je dalijk dat die twee gaan discussieren en duurt het nog langerroda_djavulen schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:16:
Ik denk dat ze er beter gewoon een tweede persoon bij zetten, als je ziet wat Masi allemaal moet doen.
Tussen de verschillende grand prix in vliegt hij dus ook nog de wereld over om circuits te keuren. Zo was hij tussen twee (ik dacht back2back races ook nog ff heen en weer naar jeddah om daar te zaken te bekijken).
Volgens mij is die man gewoon compleet overloaded.
Ik denk dat het vooral de Mercedes teams zijn die hier op aandringen. Het hele Abu Dhabi gebeuren zit ze nogal dwars en dat terwijl ze er zelf mee ingestemd hebben om nooit achter de SC te willen finishen.DeKaerften schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:45:
[...]
Het bron-artikel van de beeb is iets uitgebreider. Ze schrijven, dat "bronnen" zeggen, dat sommige teams er bij Sulaymen op aangedrongen hebben, Masi te vervangen door iemand anders. Verder moet er vooral nog meer vergaderd worden en is het onderzoek nog niet afgerond:
[...]
Masi heeft de regels een keer op een andere manier geïnterpreteerd binnen de regels die er zijn en dat past niet binnen het straatje van een aantal teams/mensen.
Zet de FIA Michael Masi aan de kant dan maken ze elke vorm van autoriteit aantastbaar als je maar genoeg klaagd en zeurt. Dit zou niet mogelijk moeten zijn. De race director heeft bepaald en daar moet je het mee doen. Hele dikke punt!
"When you grow up your heart dies"
Ja! Overduidelijk. Maar da ga ik wel de hele tijd vragen waarom hij niet voor Nederland uit komt natuurlijk, hij is tenslotte Nederlander (zijn moeder is Nederlandse).
een treffende spreuk
Of die Nederlandse dame die nu (dacht ik) bij F2 zit doorschuiven. Britse pers weer over de zeik.pjottum schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:15:
Wel fijn dat de Britse pers hierop drukt.
Misschien kan Lewis die rol overnemen?
#russellwdcconfirmed
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat denk ik dus ook. Eigen straatje schoon vegen, invloed uitbouwen, titel van de ander in discrediet brengen. Alleen maar voordeel voor Mercedes om door te drammen. Het feit dat ze gee case hebben gemaakt voor appeal laat zien dat ze zelf ook wel beter weten.sjaool schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:29:
[...]
Ik denk dat het vooral de Mercedes teams zijn die hier op aandringen. Het hele Abu Dhabi gebeuren zit ze nogal dwars en dat terwijl ze er zelf mee ingestemd hebben om nooit achter de SC te willen finishen.
Masi heeft de regels een keer op een andere manier geïnterpreteerd binnen de regels die er zijn en dat past niet binnen het straatje van een aantal teams/mensen.
Zet de FIA Michael Masi aan de kant dan maken ze elke vorm van autoriteit aantastbaar als je maar genoeg klaagd en zeurt. Dit zou niet mogelijk moeten zijn. De race director heeft bepaald en daar moet je het mee doen. Hele dikke punt!
een treffende spreuk
https://www.motorsport.co...l-supply-to-2025/7677145/
[ Voor 45% gewijzigd door RiCk op 28-01-2022 12:21 ]
Ftfysjaool schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:29:
[...]
Het hele Abu Dhabi gebeuren zit ze nogal dwars en dat terwijl ze er zelf mee ingestemd hebben om nooit bij voorkeur niet achter de SC te willen finishen.
Alleen in heel bijzondere situaties zou dat nog het geval zijn. Zie bijvoorbeeld Spa vorig jaar.
Zijn ze daar ook wakker geworden bij motorsport.com? Dat is al een paar weken bekend.RiCk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:05:
"Honda will continue to supply power units to Red Bull directly from Japan until the end of the current Formula 1 regulations, in a dramatic change of plan."
Wait, what?
was echt leuk zeg daarsjaool schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:11:
[...]
Alleen in heel bijzondere situaties zou dat nog het geval zijn. Zie bijvoorbeeld Spa vorig jaar.

Dit dus...DataGhost schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:11:
Ik neem dat soort dingen nog steeds lekker met een korreltje zout zolang ze alleen maar vanaf .co.uk-sites komen.
De hele wereld heeft seizoen 2021 achter zich gelaten en kijkt vooruit, alleen in het VK is de laatste race van vorig seizoen blijkbaar nog niet gefinshed.
Nu komt er natuurlijk relatief veel F1-content uit het VK en voelen wij ons als landgenoten van Verstappen wellicht wat eerder aangesproken, maar vermoed dat deze hele discussie inmiddels aan de rest van de wereld voorbijgaat.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Belgischpro_6or schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Ja! Overduidelijk. Maar da ga ik wel de hele tijd vragen waarom hij niet voor Nederland uit komt natuurlijk, hij is tenslotte Nederlander (zijn moeder is Nederlandse).
Net als de moeder van Verstappen en NorrisStroll is de zoon van de Canadese zakenman Lawrence Stroll (eigenaar van Aston Martin en van het Circuit Mont-Tremblant, voormalig eigenaar van Michael Kors, mede-investeerder van Tommy Hilfiger en Racing Point F1 Team) en de Belgische mode-ontwerpster Claire-Ann Callens.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Met een goede taakverdeling zou het wel mogelijk zijn, soms heb ik het idee dat Masi wel te veel wil doen. Is er een ongeluk met een rode vlag of moet er iets hersteld worden, hij gaat zelf ook op locatie kijken. Ik denk dat er best wat mogelijkheden zijn om dat soort taken af te stoten naar iemand anders, die alleen maar aan Masi het seintje geeft dat alles in orde is.Plenkske schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:24:
[...]
In principe eens voor veel taken, maar tijdens de race is het denk ik niet handig. Dan heb je dalijk dat die twee gaan discussieren en duurt het nog langer
Wat mij betreft zou de FIA nu al keihard in het openbaar moeten zeggen dat Masi blijft zitten. Hij heeft gewoon de regels gevolgd, en zeker, er waren wat minder handige momenten, maar hij heeft niet dusdanig rare momenten gehad dat zijn positie echt onhoudbaar is in mijn ogen. Maar ja, ik heb niet zoveel te zeggen als Wolff en Mercedes die overal vingers in de pap hebben.sjaool schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:29:
[...]
Ik denk dat het vooral de Mercedes teams zijn die hier op aandringen. Het hele Abu Dhabi gebeuren zit ze nogal dwars en dat terwijl ze er zelf mee ingestemd hebben om nooit achter de SC te willen finishen.
Nu klinkt het net of NOR en VER halfbroers zijn.basvn schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:13:
Net als de moeder van Verstappen en Norris
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2022 13:39 ]
Nou vooruit daar heb je wel een puntPlenkske schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:24:
[...]
In principe eens voor veel taken, maar tijdens de race is het denk ik niet handig. Dan heb je dalijk dat die twee gaan discussieren en duurt het nog langer
men blijft er maar over bezig daar; "begrijpelijk", maar moet het eens los laten zou ik zeggen. Veranderd er neits meer aan. Men vergeet daar even hoevaak max benaadeeld is geweest in het seizoen. Was alles fair and square verlopen, was max paar races eerder al champion geweest. maar dat lijkt men niet te snappen aan de overkant van de plas.alexbl69 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:47:
[...]
Dit dus...
De hele wereld heeft seizoen 2021 achter zich gelaten en kijkt vooruit, alleen in het VK is de laatste race van vorig seizoen blijkbaar nog niet gefinshed.
Nu komt er natuurlijk relatief veel F1-content uit het VK en voelen wij ons als landgenoten van Verstappen wellicht wat eerder aangesproken, maar vermoed dat deze hele discussie inmiddels aan de rest van de wereld voorbijgaat.
Men "snapt" dat niet, omdat men dat niet "ziet", zij kijken alleen / liever naar HAM dan naar VER. Simpelweg omdat VER geen Brit is en HAM wel, met 7 WDC's op zak.himlims_ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:40:
men blijft er maar over bezig daar; "begrijpelijk", maar moet het eens los laten zou ik zeggen. Veranderd er neits meer aan. Men vergeet daar even hoevaak max benaadeeld is geweest in het seizoen. Was alles fair and square verlopen, was max paar races eerder al champion geweest. maar dat lijkt men niet te snappen aan de overkant van de plas.
Net als dat de meeste Nederlanders zeggen dat VER veel benadeeld werd, HAM het lieverdje van de klas is die altijd geluk aan zijn zijde heeft en de FIA Mercedes vaak in het voordeel stelt (waar dat eerst Red Bull was (de jaren met VET) en daarvoor Ferrari (de Schumacher jaren)...). Er is altijd wel wat.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2022 13:50 ]
Voor mensen die denken dat al die ex-Mercedes mensen nu werkeloos zijn. De fabriek in Milton Keynes schijnt April/Mei open te gaan. Qua tokens etc. is RBP nu een nieuwe fabrikant in 2026 en kan met een clean slate beginnen.RiCk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:05:
"Honda will continue to supply power units to Red Bull directly from Japan until the end of the current Formula 1 regulations, in a dramatic change of plan."
Dan hangt ook Porsche/Audi nog boven de markt. Die zouden ergens kunnen instappen als motor leverancier of samen gaan werken met RBP, of een team starten of overnemen.
Leuke discussie trouwens op:
https://www.f1technical.n...hp?f=15&t=30145&start=180
Wat Honda nog gedaan heeft in 2021 vs. de inspanningen van met name Ferrari en Renault om een inhaal slag te maken. Ferrari komt in 2022 met een nieuwe ICE. MGUs zijn in 2021 al geupgrade.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
https://www.fia.com/event...-world-championship-entry
Interessant. Vraag me af of er gewoon weer Honda komt te staan dan. Die motoren worden in Japan gebouwd en getest, net als in 2021. Kan me ook voorstellen dat de Honda naam op de achtervleugel gewoon weer terugkomt.M4YN3 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:52:
Weet niet of de link hier al gepost was maar op de officiële fia entry list staat Redbull Powertrainers als 'make of the engine'.
https://www.fia.com/event...-world-championship-entry
(zie ook het interview met Marko, doel/gevolg is dat RBP pas in 2026 een nieuwe motor leverancier is, heeft voordelen qua regelgeving)
Waarom zou dat moeten komen dan? Omdat RBP support inkoopt van Honda om op gang te komen? Honda heeft het verkocht aan Red Bull, die het in een apart bedrijf stopt. Heeft Mercedes ook gedaan. Wilde Honda de naam aanhouden, hadden ze de sport niet moeten verlaten.loekf2 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:55:
Interessant. Vraag me af of er gewoon weer Honda komt te staan dan.
Al worden ze gebouwd in Lutjebroek, de eigenaar is en blijft Red Bull Powertrains.Die motoren worden in Japan gebouwd en getest, net als in 2021. Kan me ook voorstellen dat de Honda naam op de achtervleugel gewoon weer terugkomt.
Welk interview doel je op?(zie ook het interview met Marko, doel/gevolg is dat RBP pas in 2026 een nieuwe motor leverancier is, heeft voordelen qua regelgeving)
Die verkoop is dus teruggedraaid, Honda houdt het IP zelf en gaat ook zelf de motoren leveren. Ze hebben de sport dus ook nog niet verlaten in principe, hoewel ze nu met een minimale fabrieksbezetting af kunnen en geen R&D meer hoeven te doen, dus kan je alsnog kiezen wat voor term je daaraan wilt hangen. Red Bull Powertrains gaat helemaal niks leveren tot 2026, wanneer ze met een volledig zelf (als in: zonder IP van Honda) ontwikkelde motor moeten komen. Dus als er nu iets onder de naam Red Bull Powertrains geleverd gaat worden heeft dat ongeveer net zoveel waarde als dat Tag Heuer "de motoren verzorgde" een paar jaar geleden. Juist omdat de verkoop nu niet meer doorgaat en Honda blijft leveren is de kans groter dat er ook hun naam op blijft staan, tenzij er aparte sponsordeals worden gesloten waardoor dat niet meer hoeft.CH4OS schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:58:
[...]
Waarom zou dat moeten komen dan? Omdat RBP support inkoopt van Honda om op gang te komen? Honda heeft het verkocht aan Red Bull, die het in een apart bedrijf stopt. Heeft Mercedes ook gedaan. Wilde Honda de naam aanhouden, hadden ze de sport niet moeten verlaten.
[...]
Al worden ze gebouwd in Lutjebroek, de eigenaar is en blijft Red Bull Powertrains.
[...]
Welk interview doel je op?
Pojawiły się plotki jakoby Aston Martin wciąż był daleki od ukończenia prac nad swoim nowym autem i nie ma pewności czy wyrobi się na pierwsze testy pod Barceloną 🚧 #F1PL #AMR22 #kanapaF1 https://t.co/JXg8GhN7f1 pic.twitter.com/HKZVsbRDgH
— The Pocisk (@The_Pocisk) 28 januari 2022
en voor onze niet Poolse lezers hier:
Er zijn geruchten dat Aston Martin nog lang niet klaar is met zijn nieuwe auto en het is onzeker of het de eerste tests in Barcelona zal halen 🚧
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Kopiëren van een geheel nieuwe auto zal wel erg lastig zijn.basvn schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:13:
[Twitter]
en voor onze niet Poolse lezers hier:
Er zijn geruchten dat Aston Martin nog lang niet klaar is met zijn nieuwe auto en het is onzeker of het de eerste tests in Barcelona zal halen 🚧
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Het zal een combinatie zijn van factoren. Het IP mocht RBP sowieso niet gebruiken voor 2026, dus daar hadden ze niet veel aan. Wel zouden ze dus het nadeel gehad hebben dat ze in 2026 als bestaande fabrikant gezien worden en daarmee de voordeeltjes mislopen. De enige reden dat ze het IP nodig hadden was dus om de motoren daadwerkelijk te bouwen en runnen, verder niks. Voor RBP dus een weinig interessante deal gezien de nadelen. Volgens mij was Honda inderdaad in een vrij vroeg stadium al niet blij met eventuele samenwerkingen met andere fabrikanten, wellicht had dat nog een horde opgeleverd in de aanloop naar 2026. Dat zou een samenwerking met bijv. een van VAG wat stroever kunnen laten verlopen dan gewenst, of zelfs helemaal in de weg kunnen staan. Dus met deze keuze hebben ze allebei wat ze graag willen en doordat de freeze er nu is, is dat een realistische optie geworden, wat het eerst dus niet was. Financieel lijkt het me voor alle partijen ook interessant, wellicht het minste voor Honda maar ze hebben niet veel uitgaven meer door het ontbreken van R&D en al het bijbehorende personeel. Het IP zal ook wel een financiële waarde vertegenwoordigen. Dus ik denk dat alle partijen er prima uitkomen zo. Misschien dat Mercedes/Ferrari en evt Renault iets minder blij zijn omdat ze nog verder hadden willen ontwikkelen aan de huidige motoren, maar dat was het zo'n beetje.TheBrut3 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:32:
Zou Honda ook blijven omdat ze niet willen dat hun gegevens in handen van VAG komen? Aangezien RBR laatst werd genoemd icm VAG.
als er een optimalisatie mogelijk is, iets efficenter gekoeld kan worden bijv. en dus de levensduur van het blok langer wordt. zal dat 'gewoon' doorgevoerd worden. dat heeft neits met freeze/prestatie te maken (indirect wel).
Ze sturen alleen de fotografen naar Barcelona en dan hebben ze in Bahrein een autohansvk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:32:
[...]
Kopiëren van een geheel nieuwe auto zal wel erg lastig zijn.
PSN
Ja en nee, de motoren zijn straks gehomologeerd en mogen niet meer gewijzigd worden. Volgens TR Appendix 4 art 5 is het vanaf dit jaar nog strikter wat er voor betrouwbaarheid gedaan mag worden, daarvoor moet eerst een geschreven verzoek aan de FIA gedaan worden met alle benodigde informatie, inclusief bewijs van het probleem. Dat wordt voor commentaar naar alle andere motorfabrikanten doorgestuurd en daarna beslist de FIA of het feest doorgaat of niet. Als het hier niet onder valt (bijv. iets van koeling inderdaad) mag dat gewoon gedaan worden, maar dat is dan ook niet meer iets van de motorfabrikant maar juist van het F1-team wat daar een probleem mee heeft. Dat is sowieso al hun eigen ontwerp, dus voor dat soort zaken is het niet nodig om R&D bij een motorfabrikant te doen.himlims_ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:47:
vergeet niet; ontwikkeling zal nooit stil staan.
als er een optimalisatie mogelijk is, iets efficenter gekoeld kan worden bijv. en dus de levensduur van het blok langer wordt. zal dat 'gewoon' doorgevoerd worden. dat heeft neits met freeze/prestatie te maken (indirect wel).
Die laatste motor van Honda was natuurlijk ook een reuzestap vooruit dus ik snap wel dat ze nu voorzichtiger omgaan met hun intellectuele eigendom. De hybride-techniek die ze verder hebben ontwikkeld is voor Honda ook erg interessant want die kunnen ze inzetten in hun gewone auto's.TheBrut3 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:32:
Zou Honda ook blijven omdat ze niet willen dat hun gegevens in handen van VAG komen? Aangezien RBR laatst werd genoemd icm VAG.
En het is ook gewoon goed voor de Formule 1 dat er nog een motorenfabrikant actief blijft. Ik mag bijna hopen dat er nog een team met Honda motoren gaat rijden zodat het veld wat minder Mercedes wordt.
Nope, Tiff Needell schuimbekt ook nog steeds.alexbl69 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:47:
[...]
Dit dus...
https://twitter.com/tiff_tv/status/1487066095022399494
En ze denken ook nog steeds dat de hele wereld hetzelfde denkt. Weinig momenten gezien dat er zo'n groot collectief waanideeën blijft houden.

Ik zie het nieuwe seizoen graag komen, waarbij een Hamilton door zowel Max als Russel om de oren wordt gereden. Denk dat dat het enige medicijn is voor die enorme blinde vlek die ze bezitten.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Het enige wat dat zal doen is dat ze de blinde vlek naar Russell verschuiven.thunder8 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:55:
[...]
Nope, Tiff Needell schuimbekt ook nog steeds.
https://twitter.com/tiff_tv/status/1487066095022399494
En ze denken ook nog steeds dat de hele wereld hetzelfde denkt. Weinig momenten gezien dat er zo'n groot collectief waanideeën blijft houden.Maar laat ze lekker gaarkoken op hun eilandje. Ze denken ook nog steeds dat ze een empire zijn, terwijl ze zelf niet eens genoeg werknemers hebben voor cruciale taken.
Ik zie het nieuwe seizoen graag komen, waarbij een Hamilton door zowel Max als Russel om de oren wordt gereden. Denk dat dat het enige medicijn is voor die enorme blinde vlek die ze bezitten.
PSN
Had niet verwacht dat Mercedes hun zin zou krijgen, maar ja alles om Lewis dus weer aan de start te krijgen dus.
Mercedes wil voorspelbaarheid en Masi kan onvoorspelbaar reageren. Je ziet het bij wedstrijden waar tactiek en voorspelling ineens weg zijn, dat Mercedes paniekerig wordt, barsten vertonen en de weg kwijt zijn. Als zo'n chaotische wedstrijd bij Mercedes goed gaat is het vaak geluk. Mercedes is een tank als het gaat om exacte voorspellingen, wedstrijd managen etc. Willen ook geen jonge (onervaren) rijders want die kunnen onvoorspelbaar reageren (niet luisteren). Mercedes krijgt het straks nog voor elkaar zodat alles exact gaat verlopen als op het lijstje.De_Bastaard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:57:
Haha lees net dat Masi waarschijnlijk toch functie elders krijgt.
Had niet verwacht dat Mercedes hun zin zou krijgen, maar ja alles om Lewis dus weer aan de start te krijgen dus.
Bedoel je Claire Dubbelman?loekf2 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Of die Nederlandse dame die nu (dacht ik) bij F2 zit doorschuiven. Britse pers weer over de zeik.
Ik denk dat ze wel geschikt zou zijn! Maar ik zie haar liever op haar huidige functie eigenlijk, de F2/F3/F4 heeft zeker nog wel aandacht nodig de komende jaren.
Het allerliefste zou ik Scott Elkins willen zien als F1 director, maar die is nu weer druk met FE.
(En is volgens mij ook betrokken bij DTM).
Heb Scott in 2019 mogen ontmoeten, hele aardige en extreem kundige man! En ook bij FE vind ik hem zo goed.
---
Als er een vervanging nodig is tenminste! Ikzelf zie Masi nog langer in zijn huidige functie, vind hem gewoon GOED. Denk als ze de mute bij Wolff aanzetten dat het al een stuk beter gaat
En ik denk zelf dat er ook genoeg commentaar was bij Whiting, alleen hoorde je dat niet omdat toen de boordradio's niet werden uitgezonden.
[ Voor 29% gewijzigd door Ryur op 28-01-2022 21:14 ]
Tell Charlie to f*** off, of wat was het, werd anders toch ook in volle glorie uitgezonden.Ryur schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:10:
En ik denk zelf dat er ook genoeg commentaar was bij Whiting, alleen hoorde je dat niet omdat toen de boordradio's niet werden uitgezonden.
Maar inderdaad, hoe Mercedes elke keer weer reageert is echt absurd. Niet alleen nu, maar ook in Silverstone "I send you an e-mail where the cars should be". Wat een onzin allemaal.
Klopt, maar dat was vanuit een coureur (Vettel) die iets riep naar zijn team (niet de Racedirector/FIA).RobertMe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:33:
[...]
Tell Charlie to f*** off, of wat was het, werd anders toch ook in volle glorie uitgezonden.
Coureurs hebben geen radio-toegang richting toen Charlie Whiting, nu Michael Masi
Ik heb tot afgelopen seizoen nog geen FIA radio gehoord van Team <-> FIA. Dat is pas net nieuw.
:strip_exif()/f/image/eDnbrfSgj1O5TGfSebuh45iI.jpg?f=fotoalbum_large)
ja.. show car.. en op het stuurwiel “nice photoshop skills”
:strip_exif()/f/image/QXTUZmR5EwYFo17wysLNNYq9.jpg?f=fotoalbum_large)
- Dit is waarschijnlijk de eerste keer in 72 jaar F1 historie dat de regels van seizoen op seizoen compleet gewijzigd zijn zoals gewijzigde aërodynamica, grotere banden, andere mechanica en meer standaard componenten.
- De teams moeten het dit seizoen doen met een budgetplafond van 142,4 miljoen Dollar voor 23 races (140 miljoen voor 21 races en 1,2 miljoen voor elke additionele race). De top teams ruzieën met de rest om het budgetplafond met 5 miljoen extra te verhogen. Deze verhoging is volgens de top teams nodig als een soort ongevallenbudget voor de 6 sprint races. Andere teans willen geen verhoging wat tot een gespannen situatie leidt. Bij Mercedes en Red Bull staat het water tot aan de lippen om het budgetplafond niet te overschrijden en elke budgetverhoging zou hun helpen.
- Afgelopen seizoen was er ook een budgetplafond maar waren de wagens voor bijna 70% gelijk aan het seizoen ervoor. Dit seizoen is bijna elk onderdeel nieuw en daardoor stijgen ook de ontwikkelingskosten terwijl er dus gewerkt moet worden met een gebonden budget waar zo veel als mogelijk geld in ontwikkeling gestoken wordt.
- Voor de testdagen in Barcelona komt dan de vraag verschijn je als team daar met een racewagen die al geschikt is voor de eerste race of toch liever in een basisuitvoering?
- Voordelen van een basisuitvoering kunnen zijn kilometers maken, ervaring opdoen en de betrouwbaarheid testen. Ook blijft er ontwikkeltijd over tot de 2e serie testdagen of zelfs tot aan de seizoenstart. Hiermee koop je ontwikkeltijd in de fabriek maar deze meerkosten kun je later in het seizoen niet meer uitgeven wat een nadeel kan zijn tegenover een wagen die al praktisch gereed is voor de eerste race. De teams hebben al lang een keuze gemaakt, 1 van de teams die mogelijk met een basisuitvoering in Barcelona komt is McLaren.
- Het is zeer waarschijnlijk dat na de testdagen in Barcelona het grote kopieëren gaat beginnen alleen kost dat budget. Dat kan betekenen dat teams nu al een gedeelte van hun budget reserveren om later in het seizoen alsnog te kunnen reageren.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Je realiseert het je vaak niet maar na de laatste race van vorig jaar denk je vaak dat de teams even lekker een paar maanden achterover kunnen leunen, maar nee.
Voor mij mag die 18de maart nu wel snel komen, voor de teams zal dat vooral met de nieuwe regelgeving voelen alsof de weken voorbij vliegen. Zal vast een gekkenhuis zijn daar.
Wel in het voordeel van RedBull.
Auto zou al de snelheid hebben van de auto van afgelopen jaar.
Alleen de crashtest was nog niet gelukt.
Maar dat is eerder voorgekomen.
Echt al die details de ze zeggen alsof ze een spion op de fabriek hebben zitten
https://it.motorsport.com...riore-della-rb18/7659620/
Er wordt sinds het 2020 seizoen aan de ontwikkeling van de nieuwe wagens gewerkt maar door corona werden de nieuwe wagens 1 jaar uitgesteld. De vraag is zijn Red Bull en Mercedes te lang doorgegaan met het ontwikkelen van '20 en '21 wagens?
Dan moet Haas wel minstens met een top 10 auto aankomen terecht komen, gezien ze vorig jaar volledig hebben gefocust op de 2022 auto.Chocoball schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:20:
@werphengel De teams hebben een verplichte pauze in de zomer (augustus) en de winter (december).
Er wordt sinds het 2020 seizoen aan de ontwikkeling van de nieuwe wagens gewerkt maar door corona werden de nieuwe wagens 1 jaar uitgesteld. De vraag is zijn Red Bull en Mercedes te lang doorgegaan met het ontwikkelen van '20 en '21 wagens?
ik bedoel natuurlijk minstens een P10 waardige auto

[ Voor 7% gewijzigd door NeverSettle op 30-01-2022 15:23 ]
Verwijderd
De kans is groot dat ze dit jaar een WCC top 10 plek kunnen scoren ja.NeverSettle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:44:
[...]
Dan moet Haas wel minstens met een top 10 auto aankomen, gezien ze vorig jaar volledig hebben gefocust op de 2022 auto.
Nu weet ik niet of Ferrari-man Resta een superauto bij Haas kan bouwen, ook omdat de kleinere teams niet eens in de buurt van die 142,4 miljoen budget komen, maar met een beetje hulp van Ferrari weet je maar nooit.NeverSettle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:44:
[...]
Dan moet Haas wel minstens met een top 10 auto aankomen, gezien ze vorig jaar volledig hebben gefocust op de 2022 auto.
Overigens verwacht ik niet dat Mercedes en Red Bull meteen in het middenveld of achteraan zal staan. Wel ben ik benieuwd hoeveel zandzakken naar de testdagen in Barcelona worden meegenomen en hoeveel onderdelen nog niet op de wagen zullen zitten en pas in Bahrein erop komen. Kopieëren wordt dan lastiger met nog een week voor de eerste grand prix.
:strip_exif()/f/image/P9RFUmVqZkawkEun5u5SXeNj.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor mij dikke prima wachten tot het laatste moment al is het alleen maar om Lewis te sarren.
[ Voor 11% gewijzigd door d-vine op 29-01-2022 16:28 ]
Niet eens in de buurt valt ook wel mee, alle teams zitten wel boven de 100 miljoen.Chocoball schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:25:
[...]
Nu weet ik niet of Ferrari-man Resta een superauto bij Haas kan bouwen, ook omdat de kleinere teams niet eens in de buurt van die 142,4 miljoen budget komen, maar met een beetje hulp van Ferrari weet je maar nooit.
Zelfs alfa/Sauber zit naar eigen zeggen rond de 140M (vast door Chinese sponsoring)
https://www.motorsport.co...-cap-in-2022/7655969/amp/
PSN
Gaat dus niet zomaar. HIer komen de tokens om de hoek kijken alsmede de goedkeuring van elke motorfabrikant is benodigd. Je mag uitsluitend upgrades doen als de upgrade de betrouwbaarheid ten goede komt. En reken maar dat de teams echt wel goed kijken of je niet al te veel performance gains hebt.himlims_ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:47:
vergeet niet; ontwikkeling zal nooit stil staan.
Een top tien auto, terwijl er tien teams zijn, is dan natuurlijk altijd het geval.NeverSettle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:44:
Eudardo Freitas heeft misschien wel wat plek voor een aantal races...Ryur schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:10:
[...]
Bedoel je Claire Dubbelman?
Ik denk dat ze wel geschikt zou zijn! Maar ik zie haar liever op haar huidige functie eigenlijk, de F2/F3/F4 heeft zeker nog wel aandacht nodig de komende jaren.
Het allerliefste zou ik Scott Elkins willen zien als F1 director, maar die is nu weer druk met FE.
(En is volgens mij ook betrokken bij DTM).
Heb Scott in 2019 mogen ontmoeten, hele aardige en extreem kundige man! En ook bij FE vind ik hem zo goed.
---
Als er een vervanging nodig is tenminste! Ikzelf zie Masi nog langer in zijn huidige functie, vind hem gewoon GOED. Denk als ze de mute bij Wolff aanzetten dat het al een stuk beter gaat(valt mij sowieso op, bij RBR ging het altijd/meestal netjes & rustig via Jonathan Wheatley, en bijna nooit Horner; terwijl bij Merc het niet zo netjes ging en meestal was het juist Wolff die schreeuwde)
Mooi vooruitzicht als de kleinere teams meer budget kunnen krijgen.YakuzA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:35:
[...]
Niet eens in de buurt valt ook wel mee, alle teams zitten wel boven de 100 miljoen.
Zelfs alfa/Sauber zit naar eigen zeggen rond de 140M (vast door Chinese sponsoring)
Ik vermoed dat voor komend seizoen eigenlijk alleen Haas iets verder onder die 140M zit.Chocoball schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:24:
[...]
Mooi vooruitzicht als de kleinere teams meer budget kunnen krijgen.
PSN
Ik verwacht dat er wel meer teams zijn die niet aan dat bedrag komen, zelfs inclusief de lonen van de topmensen die er buiten vallen alsook andere kosten. Denk aan Williams bijvoorbeeld en mogelijks ook een Sauber Alfa Romeo dat moeite heeft om dat kapitaal bij elkaar te schrapen.YakuzA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:30:
[...]
Ik vermoed dat voor komend seizoen eigenlijk alleen Haas iets verder onder die 140M zit.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Sugar daddy dorilton heeft Williams bijgeplust, die zullen er ook wel (bijna) aan zitten denk ik.Blokker_1999 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:55:
[...]
Ik verwacht dat er wel meer teams zijn die niet aan dat bedrag komen, zelfs inclusief de lonen van de topmensen die er buiten vallen alsook andere kosten. Denk aan Williams bijvoorbeeld en mogelijks ook een Sauber Alfa Romeo dat moeite heeft om dat kapitaal bij elkaar te schrapen.
En Alfa zoals je een paar posts terug kan lezen ook.
(Merc, RB, Ferrari, McLaren, AT, AM hebben sowieso moeten snoeien om aan de budget cap te voldoen. Alpine zal er ook we aan hebben gezeten)
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 29-01-2022 20:16 ]
PSN
https://www.f1authentics....fDzKPjFydwDQY1xAp2q_g-fh0
Ik zou Simone Resta dus absoluut niet onderschatten. De man zat waarschijnlijk achter de geweldige Ferrari SF70H. Toen die aan Alfa/Sauber werd uitgeleend, werd dat teams opeens ook heel wat sterker en dat was ook weer weg toen hij vertrok.Chocoball schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:25:
[...]
Nu weet ik niet of Ferrari-man Resta een superauto bij Haas kan bouwen, ook omdat de kleinere teams niet eens in de buurt van die 142,4 miljoen budget komen, maar met een beetje hulp van Ferrari weet je maar nooit.
Ik snap eigenlijk die zorgen om RBR niet. Want hoeveel heeft RBR nu precies lopen ontwikkelen in 2021? Die auto lijkt helemaal niet veel doorontwikkeld te zijn. Een van de meest ingrijpende dingen was dat ze hun achtervleugels konden gaan herontwerpen. Dit in tegenstelling tot Mercedes die wel degelijk flink hebben lopen doorontwikkelen. En Mercedes had ook nog eens de minste CFD en windtunneltijd dit seizoen en dat zal volgend seizoen weer zo zijn. Immers worden die "budgetten" verdeeld op basis van WCC stand het vorige seizoen.Overigens verwacht ik niet dat Mercedes en Red Bull meteen in het middenveld of achteraan zal staan. Wel ben ik benieuwd hoeveel zandzakken naar de testdagen in Barcelona worden meegenomen en hoeveel onderdelen nog niet op de wagen zullen zitten en pas in Bahrein erop komen. Kopieëren wordt dan lastiger met nog een week voor de eerste grand prix.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Omdat RB in de zomerstop boven Merc stond in het WCC hadden ze toch tijdelijk juist weer meer cfd dan RB?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:53:
[...]
Ik snap eigenlijk die zorgen om RBR niet. Want hoeveel heeft RBR nu precies lopen ontwikkelen in 2021? Die auto lijkt helemaal niet veel doorontwikkeld te zijn. Een van de meest ingrijpende dingen was dat ze hun achtervleugels konden gaan herontwerpen. Dit in tegenstelling tot Mercedes die wel degelijk flink hebben lopen doorontwikkelen. En Mercedes had ook nog eens de minste CFD en windtunneltijd dit seizoen en dat zal volgend seizoen weer zo zijn. Immers worden die "budgetten" verdeeld op basis van WCC stand het vorige seizoen.
Of had ik dat ooit verkeerd begrepen.
PSN
Ik heb het nog steeds dat het voor het hele seizoen zo is. En de pijn zit nog meer in volgend seizoen waar ze een eventuele achterstand ook veel moeilijker kunnen inhalen.YakuzA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:04:
[...]
Omdat RB in de zomerstop boven Merc stond in het WCC hadden ze toch tijdelijk juist weer meer cfd dan RB?
Of had ik dat ooit verkeerd begrepen.
https://www.formula1.com/...n0sG8N4A0cjbNRbdYx8a.html
Ferrari zat ondertussen behoorlijk goed met 102,5% van de 2020 waarde voor het afgelopen seizoen. Iets dat ik allang doorhad. Ferrari heeft denk ik niet voor niks hun auto wat langer doorontwikkeld dan McLaren die er snel mee zijn opgehouden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik doel meer op; je kunt een optimalisatie doorvoeren bij cooling, of airflow, of kenetisch. Dat zou kunnen bijdragen aan betere betrouwbaarheid. Zo’n aanpassing (verbetering) kan geloof ik wel. Vanwege die stabiliteit/betrouwbaarheid vergroot wordt, kan je motor software matig wat hoger zetten.CH4OS schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:54:
[...]
Gaat dus niet zomaar. HIer komen de tokens om de hoek kijken alsmede de goedkeuring van elke motorfabrikant is benodigd. Je mag uitsluitend upgrades doen als de upgrade de betrouwbaarheid ten goede komt. En reken maar dat de teams echt wel goed kijken of je niet al te veel performance gains hebt.
Meen dat zo werkt - kn mis hebben
Hmmz. Wel gevonden waar ik het had gelezen, zal eens beter lezen wat ze bedoelenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:10:
[...]
Ik heb het nog steeds dat het voor het hele seizoen zo is. En de pijn zit nog meer in volgend seizoen waar ze een eventuele achterstand ook veel moeilijker kunnen inhalen.
https://www.formula1.com/...n0sG8N4A0cjbNRbdYx8a.html
Ferrari zat ondertussen behoorlijk goed met 102,5% van de 2020 waarde voor het afgelopen seizoen. Iets dat ik allang doorhad. Ferrari heeft denk ik niet voor niks hun auto wat langer doorontwikkeld dan McLaren die er snel mee zijn opgehouden.
https://the-race.com/form...ed-aero-testing-handicap/
These allowances are based on the championship standings at two points: the end of the previous season and June 30 of the current season.
So, for example, last year Mercedes started last season with the toughest restrictions because it won the 2020 constructors’ championship.
But over the course of 2021, it had the same amount as Red Bull because Red Bull led the constructors’ championship on June 30.
This means that they each had six months of the minimum allocation, amounting to 1,752 windtunnel runs and 10,950 CFD items.
PSN
Zoals ik de andere posts dus lees moeten wijzigingen worden voorgelegd bij de FIA, de FIA legt het vervolgens bij de andere motorfabrikanten voor, en die moeten (unaniem?) toestemming geven voor de wijziging. Je kunt dus niet zomaar zeggen "wijziging voor betrouwbaarheid", maar de andere motorfabrikanten moeten daar ook mee akkoord gaan. Daar waar je afgelopen seizoen wel nog de motor zonder echte controle kon aanpassen onder het mom van betrouwbaarheid (en Honda schijnt daarvoor weer terug gefloten te zijn, dat ze "teveel" extra performance uit de motor haalde na een wijziging voor de "betrouwbaarheid").himlims_ schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:24:
[...]
Ik doel meer op; je kunt een optimalisatie doorvoeren bij cooling, of airflow, of kenetisch. Dat zou kunnen bijdragen aan betere betrouwbaarheid. Zo’n aanpassing (verbetering) kan geloof ik wel. Vanwege die stabiliteit/betrouwbaarheid vergroot wordt, kan je motor software matig wat hoger zetten.
In principe zijn er nu dus echt een aantal barrières om de motor aan te passen. Ten eerste moet je kunnen beargumenteren waarom de wijziging echt nodig is, maar het feit dat het wordt voorgelegd bij de concurrenten kan ook nog wel eens een "probleem" zijn. Immers geef je de concurrent zo toch een kijkje in de keuken. Niet dat die concurrent er direct iets mee kan (immers is ontwikkeling bevroren), maar het kan ook voor 2026 interessant zijn wellicht. Zoveel zouden de motoren toch niet gaan veranderen.
Ja, met de toevoeging dat alle motorfabrikanten wel goedkeuring moeten geven ervoor (en de FIA ook trouwens) en het kost ook de upgrade tokens.himlims_ schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:24:
[...]
Ik doel meer op; je kunt een optimalisatie doorvoeren bij cooling, of airflow, of kenetisch. Dat zou kunnen bijdragen aan betere betrouwbaarheid. Zo’n aanpassing (verbetering) kan geloof ik wel. Vanwege die stabiliteit/betrouwbaarheid vergroot wordt, kan je motor software matig wat hoger zetten.
Die prijzenJasphur schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:13:
Voor de tweaker die nog wat van zijn bonis overheeft:
https://www.f1authentics....fDzKPjFydwDQY1xAp2q_g-fh0

Doe ff normaal man haha
Erg prijzig maar zo;n brake disc tafeltje ziet er nog best gaaf uit.YakuzA schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:35:
[...]
Niet eens in de buurt valt ook wel mee, alle teams zitten wel boven de 100 miljoen.
Deze regels waren er afgelopen jaar ook al, alleen staan ze nu nog een stapje concreter in de reglementen. Wat dat betreft is er niet heel veel veranderd.RobertMe schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:30:
[...]
Zoals ik de andere posts dus lees moeten wijzigingen worden voorgelegd bij de FIA, de FIA legt het vervolgens bij de andere motorfabrikanten voor, en die moeten (unaniem?) toestemming geven voor de wijziging. Je kunt dus niet zomaar zeggen "wijziging voor betrouwbaarheid", maar de andere motorfabrikanten moeten daar ook mee akkoord gaan. Daar waar je afgelopen seizoen wel nog de motor zonder echte controle kon aanpassen onder het mom van betrouwbaarheid (en Honda schijnt daarvoor weer terug gefloten te zijn, dat ze "teveel" extra performance uit de motor haalde na een wijziging voor de "betrouwbaarheid").
In principe zijn er nu dus echt een aantal barrières om de motor aan te passen. Ten eerste moet je kunnen beargumenteren waarom de wijziging echt nodig is, maar het feit dat het wordt voorgelegd bij de concurrenten kan ook nog wel eens een "probleem" zijn. Immers geef je de concurrent zo toch een kijkje in de keuken. Niet dat die concurrent er direct iets mee kan (immers is ontwikkeling bevroren), maar het kan ook voor 2026 interessant zijn wellicht. Zoveel zouden de motoren toch niet gaan veranderen.
Welke tokens? Voor zover ze al motortokens hebben, zijn dat er vanaf de eerste meters die op de baan gereden worden nul. En als zo'n ding elke race spontaan in brand vliegt kan je er ook vanuit gaan dat ze dat gewoon mogen fixen.CH4OS schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:39:
[...]
Ja, met de toevoeging dat alle motorfabrikanten wel goedkeuring moeten geven ervoor (en de FIA ook trouwens) en het kost ook de upgrade tokens.
Die hadden sowieso al niks met de motor te maken en ook niks met 2022. Dat was voor het ontwerp van de rest van de auto, voor 2021. In geen van de regulations voor 2022 komt het woord "token" nog voor.
FOM, dus rechtstreeks op YouTube kijken.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Zeker iets om in de gaten te houden dan. Zie wel dat hij in 2019 bij Sauber zat toen alle teams met een Ferrari aangedreven motor het best goed dedenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:53:
[...]
Ik zou Simone Resta dus absoluut niet onderschatten. De man zat waarschijnlijk achter de geweldige Ferrari SF70H. Toen die aan Alfa/Sauber werd uitgeleend, werd dat teams opeens ook heel wat sterker en dat was ook weer weg toen hij vertrok.
In ieder geen zorgen vanuit mij, eerder speculatie vanuit de pers.Ik snap eigenlijk die zorgen om RBR niet. Want hoeveel heeft RBR nu precies lopen ontwikkelen in 2021? Die auto lijkt helemaal niet veel doorontwikkeld te zijn. Een van de meest ingrijpende dingen was dat ze hun achtervleugels konden gaan herontwerpen. Dit in tegenstelling tot Mercedes die wel degelijk flink hebben lopen doorontwikkelen. En Mercedes had ook nog eens de minste CFD en windtunneltijd dit seizoen en dat zal volgend seizoen weer zo zijn. Immers worden die "budgetten" verdeeld op basis van WCC stand het vorige seizoen.
Red Bull kwam bijna elke grand prix met een nieuw dingetje voor de 2021 wagen aanzetten. Mercedes moest aan het begin van het seizoen inhalen omdat hun voorsprong van 2020 bij de 2021 testdagen veranderd was in een seconde achterstand. Dat is dan windtunnel en CFD tijd die je niet meer voor 2022 wagen kunt inzetten. Er wordt dan gesuggereerd dat met name Red Bull en in mindere mate Mercedes minder tijd hebben gehad om aan de 2022 wagen te werken maar volgens mij bestaat er zoiets als planning. Teams zijn al sinds 2020 bezig met het ontwikkelen van de 2022 wagen en daarnaast heeft Red Bull nog eventueel Alpha Tauri die meer windtunnel en CFD tijd tot zijn beschikking heeft.
Met behoorlijk Australisch accent.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Alleen laatste tijd horen we iets minder erover omdat de auto's redelijk gelijk waren aan het jaar ervoor.
Komt altijd weer goed
Gaat inderdaad een gerucht rond, dat de zijwaartse test niet gehaald is.Jasphur schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:40:
Mercedes schijnt de crashtest ook niet gehaald te hebben.
maar die bestaat niet
It's not unusual to resubmit a part for testing. There's often a conservative part submitted early and a more risky part that takes some effort to pass
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 30 januari 2022
The merc story is erroneous as there no side impact test! 🤣
Aaaah, daarom doet Volvo niet mee met het spelletje, zij hebben immers een hele goede SIPS.basvn schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:52:
[...]
Gaat inderdaad een gerucht rond, dat de zijwaartse test niet gehaald is.
maar die bestaat niet
[Twitter]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Hmm, je zou toch denken dat met o.a. dat ongeluk van Hubert op Spa een zijwaartse test wel verplicht zou zijn?basvn schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:52:
[...]
Gaat inderdaad een gerucht rond, dat de zijwaartse test niet gehaald is.
maar die bestaat niet
[Twitter]
Cockpit/survival shell is sterk genoeg voor 1 impactIllegal_Alien schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:19:
[...]
Hmm, je zou toch denken dat met o.a. dat ongeluk van Hubert op Spa een zijwaartse test wel verplicht zou zijn?
daar zijn ze ook voor gemaakt.
Hubert knalde eerst de muur in, daarna was het een T crash.
Als de auto's daarop gemaakt moeten worden, zullen ze een stuk zwaarder moeten worden
Ja ok, dat waren meerdere impacts; maar dan zou je toch ook je Shell/Cockpit (Hmm, heet dat ding zo omdat er vroeger alleen mannen inzaten?) Toch op een zij-impact kunnen testen.basvn schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:21:
[...]
Cockpit/survival shell is sterk genoeg voor 1 impact
daar zijn ze ook voor gemaakt.
Hubert knalde eerst de muur in, daarna was het een T crash.
Als de auto's daarop gemaakt moeten worden, zullen ze een stuk zwaarder moeten worden
Maar men zal het wel weten gok ik.
MonocoqueIllegal_Alien schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:24:
[...]
Ja ok, dat waren meerdere impacts; maar dan zou je toch ook je Shell/Cockpit (Hmm, heet dat ding zo omdat er vroeger alleen mannen inzaten?) Toch op een zij-impact kunnen testen.
Is een cockpit dan niet een plaats voor hanengevechten?Illegal_Alien schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:24:
[...]
Ja ok, dat waren meerdere impacts; maar dan zou je toch ook je Shell/Cockpit (Hmm, heet dat ding zo omdat er vroeger alleen mannen inzaten?) Toch op een zij-impact kunnen testen.
Ik dacht dat cockpit uit de scheepvaart kwam maar verder gaat mijn kennis niet
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics