[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.889 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Seizoen is nog niet begonnen of alle speculaties en super motoren vliegen je weer om de oren.
en een team heeft het beste aero pakket en de rest krijgt het nakijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:08
@Ingelogd 80 pk was nog met niet naar E10 aangepaste motoren, volgens de laatste berichten is het verschilt nog iets boven de 20 pk.
https://www.auto-motor-un...tor-e10-leistungsverlust/

@RobertMe In het interview Nikolas Tombazis zei hij 3 seconden in relatie tot de beëindigde modellen dus de vorige generatie. Er staat alleen niet of hij alleen de 2021 wagen bedoeld of de hele serie 2018-2021.
https://www.auto-motor-un...fia-technikchef-tombazis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:26
Chocoball schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:52:
@Ingelogd 80 pk was nog met niet naar E10 aangepaste motoren, volgens de laatste berichten is het verschilt nog iets boven de 20 pk.
https://www.auto-motor-un...tor-e10-leistungsverlust/
Dat klopt, dat verlies was inderdaad met de huidige motor. Ik had ergens gelezen dat er halverwege het vorige seizoen een test is gedaan en daar kwam als resultaat uit dat het vermogensverlies door het gevolg van de lagere energie door de toevoeging van E10 tussen de 60-80 kilowatt (80-110 pk) is. Helaas kan ik de bron niet meer vinden.

Dan hebben de huidige motor fabrikanten toch weer een hoop teruggevonden en ik lees nu diverse berichten dat Mercedes een nieuwe ontwerp turbo heeft die zorgt voor nog meer power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Ingelogd schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Dat klopt, dat verlies was inderdaad met de huidige motor. Ik had ergens gelezen dat er halverwege het vorige seizoen een test is gedaan en daar kwam als resultaat uit dat het vermogensverlies door het gevolg van de lagere energie door de toevoeging van E10 tussen de 60-80 kilowatt (80-110 pk) is. Helaas kan ik de bron niet meer vinden.
Deze bedoel je :+ Chocoball in "[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:26
Lol, dat was mijn bron :+
Ik kom ook zoveel artikelen tegen en dan blijft wat je in een post schrijft het meest hangen.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Damn

Credits: TimFrogt_NL

https://reddit.com/r/form...n_to_the_new_season_hype/

[ Voor 44% gewijzigd door Rivanov op 24-01-2022 21:35 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Als ik bovenstaande filmpje zie krijg ik steeds meer zin in het nieuwe seizoen. Boardradio van Ferrari is altijd goud. Met een geknepen nasale stem en zwaar Italiaans accent " Plan B plus six". Ronde later " Plan C plus two". d:)b

Is het al 18 maart? :N

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
“Head down”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nieuwe "Behind the Charge"

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Sepp14 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:45:
Als ik bovenstaande filmpje zie krijg ik steeds meer zin in het nieuwe seizoen. Boardradio van Ferrari is altijd goud. Met een geknepen nasale stem en zwaar Italiaans accent " Plan B plus six". Ronde later " Plan C plus two". d:)b

Is het al 18 maart? :N
Weet je zeker dat het "C" was en niet "Plan Z plus 2"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En Vettel :

Sebastian Vettel's Top 10 Moments Of Brilliance

Klik want FOM. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Al die voorspellingen over nieuwe motoren en auto's en brandstof zeggen toch niks. Dan zeggen ze dat er drie seconde verloren of goedgemaakt is. Drie seconde op wat? Op een rondje Spa of op een rondje Monaco? Op gele of op rode banden. In qualifying of in race trim? In vergelijking met hun eigen auto of met de snelste, de langzaamste of het gemiddelde? Op een warme of koude baan? Een paar seconde 'winst' of 'verlies' is zo gevonden afhankelijk van welke boodschap men wil geven.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Het zonnetje in huis

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44

Tweakers F1 Toto 2022 - inzenden tot 1 februari!

Laatste reminder voor het invullen van de F1 toto! Je kan nog een paar dagen inzenden! Zorg dat je je Tweakers nickname goed invult ;)

Tweakers F1 Toto

Ik heb alle inzendingen tot nu toe verwerkt en zal iedereen e.d.d. ook terug mailen zodat je bevestiging van deelname hebt (excuus voor de late reacties, echt een gekkenhuis hier de laatste tijd). 76 deelnemers dusver :)

Ik heb me overigens kostelijk geamuseerd met sommige voorspellingen :D En grappig hoe er nog steeds een paar "Torro Rosso" en "Renault" voorspellingen tussen zitten, zelfs "GIO" wordt nog genoemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:37
metallicattim schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:22:

Laatste reminder voor het invullen van de F1 toto! Je kan nog een paar dagen inzenden! Zorg dat je je Tweakers nickname goed invult ;)

Tweakers F1 Toto

Ik heb alle inzendingen tot nu toe verwerkt en zal iedereen e.d.d. ook terug mailen zodat je bevestiging van deelname hebt (excuus voor de late reacties, echt een gekkenhuis hier de laatste tijd). 76 deelnemers dusver :)

Ik heb me overigens kostelijk geamuseerd met sommige voorspellingen :D En grappig hoe er nog steeds een paar "Torro Rosso" en "Renault" voorspellingen tussen zitten, zelfs "GIO" wordt nog genoemd :+
Die amusante voorspellingen komen denk ik vanwege de autofill. Tenminste, bij het invullen van de '22 toto kreeg ik voorstellen van mijn antwoorden van de '21 toto.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Tweakers F1 Toto

:D

Ben benieuwd, dit seizoen kan het alle kanten opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:40

Tweakers F1 Toto

Done!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Ik weet nog niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. De track oogt wat smal, maar dat kan aan mij liggen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FJ-3PDIXwAEb-vh?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FJ-3PD7XsAAot7V?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FJ-3PGLXwAMSWhh?format=jpg&name=large

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:52

Tweakers F1 Toto

Dus als ik nog geen bericht heb gehad kan ik er vanuit gaan dat het niet goed is gegaan tijdens het insturen.? Dan vul ik alles nog een keertje in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Extigo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:36:
Ik weet nog niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. De track oogt wat smal, maar dat kan aan mij liggen.
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ach, smal. Het circuit zal aan de eisen voldoen dus dan is het niet te smal. ;)

Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als ze een circuit maken dat zo breed is dat je er sowieso met 4 wagens naast elkaar door alle bochten kan. Dan wordt het echt vechten om de ideale lijn denk ik. Zeker als de wagens elkaar echt zo close kunnen volgen zoals ze graag willen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
ProudElm schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:03:
[...]

Dus als ik nog geen bericht heb gehad kan ik er vanuit gaan dat het niet goed is gegaan tijdens het insturen.? Dan vul ik alles nog een keertje in 8)
E.d.d. betekent "een dezer dagen", niet "gelijk nu" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:52
Oeps.. even over heen gelezen.. 8)7 In dat geval ga ik meer geduld proberen te hebben >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:45
sjaool schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:18:
[...]
Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als ze een circuit maken dat zo breed is dat je er sowieso met 4 wagens naast elkaar door alle bochten kan. Dan wordt het echt vechten om de ideale lijn denk ik. Zeker als de wagens elkaar echt zo close kunnen volgen zoals ze graag willen.
Volgens mij omschrijf je nu IndyCar :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjaool schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:18:
[...]
Dan gaan ze achter elkaar op de ideale lijn rijden :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48

JB

Cédric roelt!

Is HAM al gestopt :? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:45
Met Twitter? Ja
Racen? Geen idee :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:10

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FKBAyHpXIAQsqJv?format=jpg&name=large

2022 livery?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22

Spotmatic

Ken sent me

Wel met Instagram. :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27
De track oogt wat smal, maar dat kan aan mij liggen.
Valt toch wel mee als je het met de grootte van de vrachtwagen vergelijkt die in het midden staat geparkeerd op de eerste foto? Ik neem aan dat een F1 auto smaller is dan de gemiddelde Amerikaanse truck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je die vrachtwagen oppakt en op de baan zet dan is de baan alles behalve smal volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Brummetje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Als je die vrachtwagen oppakt en op de baan zet dan is de baan alles behalve smal volgens mij?
~halve meter breder dan f1 auto

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:17
Als je die witte truck in het midden ziet valt het volgens mij wel mee met de breedte.

Spuit 11 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Formule 1 wagen.
Afbeeldingslocatie: https://topgear-autoguide.com/images/ebb1a0bf95ca742051f6244360257ada.png
De cabine van de Volvo FH series.
Afbeeldingslocatie: https://assets.volvo.com/is/image/VolvoInformationTechnologyAB/cab-dimensions-volvo-fh-globetrotterxxl-top?qlt=82&wid=1024&ts=1585217828865&fit=constrain
Omdat een plaatje in dit geval meer zegt dan woorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg dat elk asfaltbaan ca. 4m is dus 12m in totaal.. geen idee hoe breed andere banen zijn zo snel. Maar wel kijk ik vreemd op van de overgang dat wordt weer lekker amerikaans klappertanden voor de coureurs..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je hóeft er toch ook niet per se iets van te vinden? We gaan het wel zien, denk ik dan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52

Zoals verwacht dus.
De testdagen in Spanje worden niet uitgezonden en er is geen publiek aanwezig, maar de tests in Bahrein worden uitgezonden door de Formule 1 en ook de fans zijn welkom.
Voor de testdagen in Spanje kan het wel eens leuk worden wat er allemaal naar buiten gaat komen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Plenkske op 26-01-2022 12:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Plenkske schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:04:

Zoals verwacht dus.

[...]

Voor de testdagen in Spanje kan het wel eens leuk worden wat er allemaal naar buiten gaat komen ;)
Mooi, dat wordt weer de hele dag kijken naar shaky telefoonfeeds zoals vroegah :+

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Icephase schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:57:
Je hóeft er toch ook niet per se iets van te vinden? We gaan het wel zien, denk ik dan...
Precies... ergens niet iets van vinden is ook een optie. Alsof men altijd maar ergens iets van moet vinden. Nee is ook een antwoord.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

14 feb komt AT!

Heb ik toch nog iets te doen die dag :X

[ Voor 19% gewijzigd door basvn op 26-01-2022 13:03 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13:21
En Alpine voegt zich ook toe aan het lijstje. 21 februari.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
basvn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:03:
[Twitter]

14 feb komt AT!

Heb ik toch nog iets te doen die dag :X
:(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:32
Niet verkeerd, maar jammer van de lege plek boven op de motorkap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

10 feb: Aston Martin
11 feb: McLaren - MCL36
14 feb: Alpha Tauri
17 feb: Ferrari
18 feb: Mercedes
21 feb: Alpine
23 feb: ?Haas?

TBD: Red Bull, Williams, Sauber
begint er al op te lijken :P

Haas op 23 feb gezet omdat die meestal de 1e dag van pre-season testen een halve presentatie in de pits straat doen :+

[ Voor 34% gewijzigd door YakuzA op 26-01-2022 14:52 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NeverSettle schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:40:
[...]

Ferrari zou veel meer met hun logo kunnen doen net zoals Red Bull dat doet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

NeverSettle schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:40:
[...]

nog lege plek

Achtervleugel is ook leeg.
Wellicht dat er nog wat deals niet helemaal rond zijn. of nog niet aangekondigd mogen/kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
basvn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:08:
[...]

nog lege plek

Wellicht dat er nog wat deals niet helemaal rond zijn. of nog niet aangekondigd mogen/kunnen worden.
Of ze laten het expres leeg, om mensen te herinneren aan Marlboro/Mission Winnow :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

basvn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:08:
[...]
nog lege plek

Philip Morris moet een nieuwe list verzinnen om een logo te hebben dat niet verboden is :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NeverSettle schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Of ze laten het expres leeg, om mensen te herinneren aan Marlboro/Mission Winnow :P
is/was ook de meest 'nutteloze' marketing - een klein percentage weet dat het om verkapte sponsering ging van tabak. nooti begrepen waarom een postbus toko daarvoor zoveel geld wil neerleggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:03
himlims_ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:41:
[...]

is/was ook de meest 'nutteloze' marketing - een klein percentage weet dat het om verkapte sponsering ging van tabak. nooti begrepen waarom een postbus toko daarvoor zoveel geld wil neerleggen
Er zijn in de F1 gewoon heel veel sponsoren die niemand kent. Zowel v.w.b. de teams maar ook andere zaken. GP Oostenrijk die sponsor, eye something something is ook meer een postbus firma. En dan nog allemaal die crypto stuff die bij elk team en GP wel terug komt. McLaren rijdt ook met verkapte tabak reclame ("Better tomorrow").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:57
RobertMe schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Er zijn in de F1 gewoon heel veel sponsoren die niemand kent. Zowel v.w.b. de teams maar ook andere zaken. GP Oostenrijk die sponsor, eye something something is ook meer een postbus firma. En dan nog allemaal die crypto stuff die bij elk team en GP wel terug komt. McLaren rijdt ook met verkapte tabak reclame ("Better tomorrow").
Volgens mij is Better Tomorrow meer voor het vapen maar dat maakt het er natuurlijk niet beter op dan tabak

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:03
Kenhas schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Volgens mij is Better Tomorrow meer voor het vapen maar dat maakt het er natuurlijk niet beter op dan tabak
Volgens mij is A Better Tomorrow van British American Tobacco, of een ander moederbedrijf van tabaksfabrikanten. Verder is het ook gewoon semi hetzelfde. Compleet onbekende naam die F1 sponsort maar een merk is van een tabaksfabrikant alleen dan een alternatief is. "Sigaretten zijn slecht, koop onze e-sigaret".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

YakuzA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Philip Morris moet een nieuwe list verzinnen om een logo te hebben dat niet verboden is :)
Gewoon de sigaret 90 garden draaien en reclame maken voor Philip Morris Chimneys. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Ben zo brutaal geweest om het lijstje van @YakuzA aan te vullen met de type- aanduiding omdat het alleen voor McLaren stond ingevuld. Ferrari zou Ferrari natuurlijk niet zijn want die hebben nog geen type-aanduiding aangegeven.

DatumTeamType-aanduiding
10 februariAston MartinAMR 22
11 februariMcLarenMCL36
14 februariAlpha TauriAT03
17 februariFerrariF ???
18 februariMercedesAMG F1 W13
21 februariAlpineA522
23 februari?HaasVF-22
???Red BullRB18
???WilliamsFW44
???Alfa RomeoC42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:27:
Ben zo brutaal geweest om het lijstje van @YakuzA aan te vullen met de type- aanduiding omdat het alleen voor McLaren stond ingevuld. Ferrari zou Ferrari natuurlijk niet zijn want die hebben nog geen type-aanduiding aangegeven.

DatumTeamType-aanduiding
11 februariMcLarenMCL36
17 februariFerrariF ???
21 februariAlpineA522
23 februari?HaasVF-22
???Red BullRB18
???WilliamsFW44
???Alfa RomeoC42
Ferrari is idd vaak een buitenbeentje:
https://wtf1.com/post/do-...all-have-different-names/

Misschien dat ze eindelijk eens voor de SF22 gaan na de SF21 van vorig jaar, maar je weet het daar nooit :P
Misschien dat ze hem SF1000 noemen ivm 1000 pk oid :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Alfa Romeo noemt hem C40, die naam hadden ze namelijk gereserveerd voor de auto met de nieuwe regels. Maar aangezien die doorgeschoven zijn naar 2022, heette de auto van 2021 C41 en die van 2022 C40. Lekker duidelijk.

Wikipedia: Alfa Romeo Racing C40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:18

Tripl3 D

Brother in Arms

YakuzA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:49:

Misschien dat ze eindelijk eens voor de SF22 gaan na de SF21 van vorig jaar, maar je weet het daar nooit :P
SF1000 was al in 2020

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Chocoball schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:27:

DatumTeamType-aanduiding
11 februariMcLarenMCL36
17 februariFerrariF ???
21 februariAlpineA522
23 februari?HaasVF-22
???Red BullRB18
???WilliamsFW44
???Alfa RomeoC42
Ik moet toch niet de enige zijn die zich irriteert aan de naamgeving van de Red Bull auto's? :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

-tom-562 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Ik moet toch niet de enige zijn die zich irriteert aan de naamgeving van de Red Bull auto's? :P
Waarom eigenlijk? Horner heeft al uitgelegd waarom de RB17 wordt overgeslagen.

https://racingnews365.com...ull-rb17-will-never-exist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:00
-tom-562 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Op zich volgt het gewoon het aantal jaren dat het in de sport is geweest. Zou anders eens kijken naar de auto nummers van Ferrari kijken. Die gaan alle kanten op ;) https://en.wikipedia.org/...petition_cars#Formula_One

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

sjaool schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:45:
[...]

Waarom eigenlijk? Horner heeft al uitgelegd waarom de RB17 wordt overgeslagen.

https://racingnews365.com...ull-rb17-will-never-exist
Oh, dat bedoel ik niet eens :P Voor mij is het logischer als het de RB22 zou zijn geweest :+
MaxPelle12 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:48:
[...]

Op zich volgt het gewoon het aantal jaren dat het in de sport is geweest. Zou anders eens kijken naar de auto nummers van Ferrari kijken. Die gaan alle kanten op ;) https://en.wikipedia.org/...petition_cars#Formula_One
Ja, maar dat zijn Italianen :P

[ Voor 35% gewijzigd door -tom-562 op 27-01-2022 09:50 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
-tom-562 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Oh, dat bedoel ik niet eens :P Voor mij is het logischer als het de RB22 zou zijn geweest :+

[...]

Dat zou op mij overkomen alsof het de 22e RB is, en dat is niet zo. Ze tellen simpelweg het aantal auto's vanaf dat ze in de sport zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 27-01-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:00
Plenkske schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Dat zou op mij overkomen alsof het de 22e RB is, en dat is niet zo. Ze tellen simpelweg het aantal auto's vanaf dat ze in de sport zitten.
De eerste jaren van red bull is als sponsor. 18 jaar als constructeurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

-tom-562 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:49:
[...]

[...]

OCD-er :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

YakuzA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Blijkbaar zijn ze dit jaar 75 jaar ofzo, dus de SF75 Enzo Ferrari o.i.d. ? :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball

Contractverlening voor de avondrace in Singapore tot en met 2028.

https://www.formula1.com/...hAyCx0iHLvIIWaC7F7Iz.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Weer een Circuit die nog wel een aantal jaar op de kalender blijft :)

Nieuw megacontract Grand Prix van Singapore

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Illegal_Alien schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Blijkbaar zijn ze dit jaar 75 jaar ofzo, dus de SF75 Enzo Ferrari o.i.d. ? :p

[YouTube: Ferrari 1947-2022 | 75 years looking ahead]
Dat telt mooi door vanaf SF70H en SF71H gezien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Kimi Raikkonen heeft een nieuwe baan als Teambaas gevonden.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

G_Dragon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:49:
"when light goes green, give gas."
"end of breefing
"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48

JB

Cédric roelt!

...give gas. :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

himlims_ schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:53:
[...]

"when light goes green the gate drops, give gas."
"end of breefing
"
FTFY :P

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zk6IiiBpU_KxbYzEuf_OQi-ReE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/by3ArnrWNFdrg96SScAow52d.webp?f=fotoalbum_large

Ander motorenplan Red Bull: Honda langer betrokken bij F1-project
Honda blijft op de achtergrond veel langer bij de Formule 1 en het motorenproject van Red Bull betrokken dan voorheen gecommuniceerd. Helmut Marko doet uit de doeken dat alle motoren tot en met het F1-seizoen 2025 uit Japan zullen komen. Samenhangend daarmee neemt Red Bull de intellectuele eigendommen van de motor nog niet over van Honda, zoals wel in het eerste plan stond vermeld.
Die verwachting had ik dus al na de laatste berichten in de pers en andere kanalen. :)

Als je het bericht leest, zie je ook dat het vooral een strategische keuze is om in 2026 voordeel te kunnen behalen ten opzichte van de concurrentie.

[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 27-01-2022 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:49:
[Afbeelding]

[...]

Die verwachting had ik dus al na de laatste berichten in de pers en andere kanalen. :)
Heel fijn te vernemen! En ook naar verwachting eigenlijk als je ziet wat RB de laatste twee jaar samen met Honda heeft bereikt. Een samenwerking die de geschiedenisboeken in gaat _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat zal wel de verwachting die Honda van RBR had een paar jaar geleden doen bijstellen van "een x aantal gewonnen races dit seizoen" naar "een x aantal WxC titels komende jaren".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:20
G_Dragon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:49:
Het nieuws is vooral dat zijn team Ice One Racing dus overgestapt is van Husqvarna naar Kawasaki. Want zijn team bestaat al heel wat jaren in het WK Motorcross, dat hij daar de baas van is is dus geen nieuws.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Max zijn 2022 helm reveal:

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat hij nog maar lang met nummertje 1 mag blijven rijden :)

hoe zit t dit seizoen met 'limiet' op aantal helmen dat een driver mag gebruiken gedurende het seizoen (niet fysiek, maar qua design)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Het mooiste is nog wel dat nummer 1 op die helm. Elke keer dat Hamilton dat nummer ziet wordt hij herinnerd aan die laatste ronde van afgelopen seizoen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Max heeft nog wel zijn 2021 racepak met Honda logo aan :) maar het ontbreekt op zijn helm dus Honda zal denk ik ook niet als naamsponsor terugkomen.

Overigens Masashi Yamamoto stapt over van Honda naar Red Bull Powertrains.

https://jp.motorsport.com...oto-leaves-honda/7647332/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SnowDude schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:48:
Het mooiste is nog wel dat nummer 1 op die helm. Elke keer dat Hamilton dat nummer ziet wordt hij herinnerd aan die laatste ronde van afgelopen seizoen.
Hoop dat Ham die 1 niet al te vaak ziet, want daar moet je redelijk acrobatische toeren voor uithalen om die vanuit een auto te zien ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:53:
Max heeft nog wel zijn 2021 racepak met Honda logo aan :) maar het ontbreekt op zijn helm dus Honda zal denk ik ook niet als naamsponsor terugkomen.

En in het engels:
https://www.motorsport.co...powertrains-role/7649107/

:P

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

Nou, hij doet Precies wat de *knip* van hem vragen. Een 1 met een sterretje er bij. 😁

Niet flamen aub.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 28-01-2022 11:02 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
YakuzA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Hoop dat Ham die 1 niet al te vaak ziet, want daar moet je redelijk acrobatische toeren voor uithalen om die vanuit een auto te zien ;)
hij kan het na elke race zien als Max zijn helm op het tafeltje legt vlak voor de interviews

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Chocoball schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:53:

_/-\o_ _/-\o_ Tof! Ik word iedere keer weer blij als ik de emotie bij hem zie als ze het goed doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:24

Nieuwe McLaren (klein stukje) in beeld :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Hij kan zijn wagen natuurlijk altijd nog uit wanhoop op de kop op die van Max parkeren... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sjaool schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Hij kan zijn wagen natuurlijk altijd nog uit wanhoop op de kop op die van Max parkeren... ;)
Ik typte het met een monza stacking visualisatie idd :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Mooie helm van Max!
Toch wel grappig hoe hij "maar" één ster heeft, komt Hamilton aan met 7 sterren :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Spuuglelijk die helm. :+

Maar wel mooi nr. 1 erop. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
sjaool schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:49:
[Afbeelding]

[...]

Als je het bericht leest, zie je ook dat het vooral een strategische keuze is om in 2026 voordeel te kunnen behalen ten opzichte van de concurrentie.
Maar wat gaat dit betekenen voor de nieuwe fabriek die nu opgezet wordt en het personeel dat massaal overgenomen is vanuit andere teams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:43
LoeWn schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Maar wat gaat dit betekenen voor de nieuwe fabriek die nu opgezet wordt en het personeel dat massaal overgenomen is vanuit andere teams?
Vermoedelijk weinig.
De motoren worden vanuit Japan aangeleverd maar zullen nog steeds onderhouden moeten worden.
Dan hebben we nog de nieuwe motorregels die eraan komen. Dat betekend ook een paar jaar ontwikkeling en wil je als volkswagen groep instappen wat is er dan handiger dan een bestaande fabriek met deskundige mensen waar je wat eigen personeel kan detacheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
LoeWn schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Is die uberhaupt al gebouwd/opgezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Plenkske schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Is die uberhaupt al gebouwd/opgezet ?
Jazeker, die zou anders over een maand of twee al motoren gaan leveren he. Maar nu is het gewoon voor 2026, iedereen kan z'n gardening leave volbrengen en ondertussen kunnen ze gaan klussen aan het nieuwe ontwerp zodra de regels vastliggen. Waarschijnlijk zal er al heel wat gebrainstormd gaan worden wat betreft de verschillende opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
DataGhost schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Jazeker, die zou anders over een maand of twee al motoren gaan leveren he. Maar nu is het gewoon voor 2026, iedereen kan z'n gardening leave volbrengen en ondertussen kunnen ze gaan klussen aan het nieuwe ontwerp zodra de regels vastliggen. Waarschijnlijk zal er al heel wat gebrainstormd gaan worden wat betreft de verschillende opties.
Volgens mij was al eerder bekend dat de motoren dit jaar uit Japan kwamen. Nu is dat blijkbaar t/m 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Plenkske schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:52:
[...]
Volgens mij was al eerder bekend dat de motoren dit jaar uit Japan kwamen. Nu is dat blijkbaar t/m 2025
Helemaal juist.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Helmut Marko gaf aan dat dat voordelig is, kan zijn, bij begin nieuw tijdperk. Zolang Honda van de huidige motoren het IP behoud geld RB powertrains als een nieuwe entry voor 2026 en ik neem aan dat ze dan meer vrijheden, tokens oid zullen hebben.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pro_6or schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:01:
Helmut Marko gaf aan dat dat voordelig is, kan zijn, bij begin nieuw tijdperk. Zolang Honda van de huidige motoren het IP behoud geld RB powertrains als een nieuwe entry voor 2026 en ik neem aan dat ze dan meer vrijheden, tokens oid zullen hebben.
net als een Volkswagen zou hebben.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Jep, die optie blijft ook zeker opted tafel.

Porsche (vag groep)
Honda
Zelf met een RBT powertrain komen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Mag iemand nu nr. 33 inpikken of blijft deze gereserveerd?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Pagina: 1 ... 13 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics