[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.944 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:16
Chocoball schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 22:22:
Volgens mij moeten ze die applausmachine bij het circuit hier ook inzetten, het aanwezige publiek moet denk ik nog ontdooien :+
Hmm, komt het publiek niet omdat ze wel moeten, sponsors, bobo's zijn.
De laatste 2 categoriën zijn er meer om gezien te worden en de prijsuitreiking is maar lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Ben Sulayem is in ieder geval beter te verstaan dan dat gemompel van Jean Todt vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 22:26:
[...]

Ben Sulayem is in ieder geval beter te verstaan dan dat gemompel van Jean Todt vorig jaar.
Fransen en Engelssen :+

Zoltan is niet te verstaan. Ik begrijp alle woorden die er niet toe doen, maar poeh.

En dan komt Mrs. English er tussen door. Holy shit. Contrast is my too much.

Arme Leclerc. Again.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Ach, Max stond al eerder 3 karting trofeeën uit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Begint steeds meer de Ben Sulayem show te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47
Cringy momentje waar Horner de FIA de schuld geeft van de regels die de teams hebben bedacht.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Dit is toch wel de lelijkste beker van het seizoen XD

Snap ook niet dat de FIA een chat heeft bij zo'n uitreiking. Je weet precies hoe dat er uit gaat zien

[ Voor 49% gewijzigd door Waah op 09-12-2022 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47
Waah schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:30:
Dit is toch wel de lelijkste beker van het seizoen XD
Op een gegeven moment zijn ze vol, dan komt er wel een nieuwe. Maar bedenk dat deze waarschijnlijk al 70 jaar oud zijn, met alle kampioenen erop.

En ieder team en iedere coureur wil ze hebben, het gaat om waar het voor staat.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:36
Ik mis toch wel stiekem kimmie die dronken 3rde prijs kwam ophalen 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:13
asing schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:33:
[...]

Op een gegeven moment zijn ze vol, dan komt er wel een nieuwe. Maar bedenk dat deze waarschijnlijk al 70 jaar oud zijn, met alle kampioenen erop.

En ieder team en iedere coureur wil ze hebben, het gaat om waar het voor staat.
Oh ik snap het hoor :+ maar je verwacht toch meer van DE beker O-)

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• Chocoball
Red Bull Chief Technology Officer en topontwerper Adrian Newey had zich al eerder uitgesproken over de 2022 regels maar wat vindt hij van de kampioenschapswagen, de RB18, in de samenvatting en vertaling.
  • Afgelopen seizoen was de RB18 niet altijd de snelste wagen maar meestal wel de beste. Dat blijkt ook uit de cijfers. Pole position: Ferrari 12 keer en Red Bull 8 keer, Gewonnen races: Ferrari 4 keer en Red Bull 17 keer. De F1-75 wist op 1 ronde de meeste neerwaartse druk te genereren of anders wel de W13 als deze onder optimale condities reed.
  • Alleen was de neerwaartse druk niet altijd stabiel bij beiden. Ferrari had bij verschillende races last met de balans die veranderde wat weer funest was voor de banden. Mercedes moest vaak een compromis sluiten als het om de afstelling ging. Met als resultaat minder neerwaartse druk en daarmee wel stabiel in de race maar ging weer ten koste van rondetijd.
  • Red Bull kon sneller dan de concurrentie aan haar zwakke plekken werken omdat ze als eerste team het bouncing effect onder de knie hadden. Newey geeft toe dat Red Bull aan het begin van het seizoen een voorbeeld nam aan de goede eigenschappen van de F1-75, "Onze wagen was in het eerste deel van het seizoen zeer moeilijk af te stellen. Het kleine werkvenster werd als zwakke plek gezien en hebben daar specifiek aan gewerkt. Daarnaast hebben we ook het gewicht weten te verminderen. Dat helpt niet alleen rondetijd maar ook bandenslijtage. Last op banden ontstaat door gewicht of neerwaartse druk."
  • In het algemeen hebben grondeffect wagens een kleiner werkvenster dan hun voorgangers. Dat zit in hun DNA omdat de ondervloer een belangrijke bijdrage levert aan de totale neerwaartse druk, zo belangrijk zelfs dat het voorspeelbaar moet zijn. "De aerodynamica funktioneert in een klein venster en de huidge banden zijn gevoeliger dan vroeger. De voorbanden waren zwakker dan verwacht en werd het in de praktijk lastiger om de wagen perfect af te stellen."
  • De voortreffelijke topsnelheid werd gezien als het kenmerk van de RB18. De ontwerpafdeling rond Adrian Newey, Pierre Waché en Rob Marshall hadden een zwakte bij Red Bull veranderd in een sterkte. Newey relativeert dat dit niet gepland was "Bij volledig nieuwe regels doe je wat je denkt wat juist is. Je hebt geen idee wat wat de concurrentie doet. Wij waren verrast dat de anderen op het rechte stuk langzamer waren dan wij."
  • Eén van de zwaktes van de RB18 was zijn gewicht. Aan het begin van het seizoen had de wagen 20 kilo overgewicht, 5 kilo meer dan Mercedes en 10 kilo meer dan Ferrari wat 3 tienden kost. Newey noemt het "bijna pijnlijk" met hoeveel gewicht Red Bull bij de eerste race verscheen.
  • Voor een deel lag het aan de regels volgens Newey maar ook door nalatigheid van het eigen team. "Omdat bepaalde dingen bij elkaar kwamen steeg het gewicht meer dan verwacht. De banden, wieldoppen en zijdelinge crash structure waren zwaarder dan oorspronkelijk gedacht. Wanneer je wagen ontwikkelt werk je met toleranties bij het geschatte gewicht. Wij dachten dicht tegen het gewichtslimiet te zitten maar in de werkelijkheid zaten we er zwaar overheen."
  • De late start en de tijdsdruk speelden een beduidende rol bij het ontstaan van de nieuwe wagen. "Wij hadden het probleem om door de zijdelinge botsproef te komen. Daardoor moest de structuur van het chassis versterkt worden. Daarbij hadden nauwelijks mechanische onderdelen omdat we ons nog steeds bezighielden met de wagen van vorig jaar. Dat ging ten koste van de aerodynamische ontwikkeling en dat betaald zich terug in het gewicht."
  • Newey noemt ook andere voorbeelden, "Bepaalde onderdelen zoals het bodywork was te zwaar geworden omdat het te haastig in elkaar gezet was. Ook domme dingen zoals een voetsteun die een kilo te zwaar was. Deze was op het allerlaatse moment ontworpen en kwam te zwaar op de wereld." Het hogere gewicht wat zich voornamelijk rond de vooras concentreerde zorgde voor meer last op de banden en dwong de coureurs hun rijstijl aan te passen. "De tekortkoming in rondetijd kon niet geforceerd worden door harder te gaan rijden."
  • Newey was niet blij over regelwijzigingen gedurende het seizoen maar Red Bull ging er beter mee om dan de concurrentie. "Bijna alle teams stemden in met de verhoging van het minimumgewicht. Als dat het geval is dan heb ik geen probleem met een regelwijziging. De technical directive over de stijfheid van de ondervloer en de slijtage van de plank kwam door druk van bepaalde coureurs. Ik ga geen commentaar geven of deze klachten eerlijk waren of politiek gemotiveerd waren."
  • Als de gezondheid van de coureurs daadwerkelijk het motief van de FIA is geweest dan moet men volgens Newey het alsnog vanuit twee perspectieven bekijken. "Aan de ene kant moet elk team zelf zijn problemen oplossen. Aan de andere kant de ingreep door het bestuursorgaan. Ik vind dat ze meer druk op de teams hadden moeten uitoefenen. De passage over "gevaarlijke constructie" is zo'n drukmiddel. Om dat door te drukken moet je een meetmethode hebben. Daarom begrijp ik dat de FIA deze weg gekozen heeft."
  • Met de verhoging van de vloerranden met 15 mm in 2023 geeft Newey geen hoofdpijn. "De reden is om het bouncing effect te verminderen. Men zou het kunnen beargumenteren dat deze regel helemaal niet nodig is omdat we nu meten of een wagen te sterk op en neer beweegt. 10 mm had ook goed geweest maar dan eerder om het verbruik van onderdelen te verminderen. In snelle bochten raken de vloerranden het asfalt aan, raken daardoor beschadigd en moeten weer vervangen worden."
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Adrian-Newey-Red-Bull-GP-England-2022-Silverstone-169FullWidth-96ea5aee-1960644.jpg

https://www.auto-motor-un...ey-uebergewicht-peinlich/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Clipje van t fia gala tussen Horner en MBS:
https://twitter.com/EdSpe...ent-tijdens-fia-gala.html

Duidelijk dat er in ieder geval één persoon geen kritiek wilt hebben... :X :X

Dat beloofd veel goeds voor de toekomst.

[ Voor 0% gewijzigd door siggy op 10-12-2022 20:27 . Reden: oepsy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Genant zeg. Lijkt wel of MBS aangeschoten is ofzo maar in principe zou hij niet drinken lijkt me. :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

siggy schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:56:
Clipje van t fia gala tussen Horner en BMS:
https://twitter.com/EdSpe...ent-tijdens-fia-gala.html

Duidelijk dat er in ieder geval één persoon geen kritiek wilt hebben... :X :X

Dat beloofd veel goeds voor de toekomst.
BMS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

:+ Iets te veel met lithium accu's bezig. Heb het ff gefixed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Help!!!! schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:09:
^
Genant zeg. Lijkt wel of MBS aangeschoten is ofzo maar in principe zou hij niet drinken lijkt me. :?
Hij lijkt mij echt zo'n type die elk verhaal wat negatief is, dat ie dat op zichzelf betrekt en meteen moet weerleggen. Terwijl Horner alleen vertelde dat r verwarring was in Japan..... wat ook gwoon het geval was. Was geen aanval op de FIA of wat dan ook.

[ Voor 16% gewijzigd door siggy op 10-12-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:55
Het klopt niet eens wat die zegt? Als dit is waar de teams om gevraagd hebben, waarom heeft (vrijwel?) elke teambaas dan gezegd dat dit juist niet is wat ze wilden? En waarom zijn de regels voor volgend jaar dan aangepast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
MBS = Mohammed Ben Sulayem, president van de FIA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ja, BS met een smaakje :+

(I'l show how's boss)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:00:
[...]

Het klopt niet eens wat die zegt? Als dit is waar de teams om gevraagd hebben, waarom heeft (vrijwel?) elke teambaas dan gezegd dat dit juist niet is wat ze wilden? En waarom zijn de regels voor volgend jaar dan aangepast?
Ik vermoed dat ie bedoeld dat de teams akkoord gegaan zijn met de regels en dat ze daarom niet moeten zeuren. Maar ik meen dat het weer een symantische discussie was, dus waarom ze niet eens een groepje literaire genieen bij elkaar gooien om dat soort fratsen uit de regels te trekken.

Ik hoop niet dat MBS een tweede termijn krijgt. Ofwel, ik hoop dat ie concurrentie krijgt bij de volgende verkiezing. Zijn grappen waren ook cringy a.f.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:59

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Chocoball schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:28:
[...]

Nu wil ik ook zo'n "Question?" engineer-in-a-box :9~
AliExpress al geprobeerd? :+

Even een Chinees bedrijfje tippen. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
sjaool schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:29:
[...]

AliExpress al geprobeerd? :+

Even een Chinees bedrijfje tippen. :P
Ik zie dan meteen een hele lijn geïnspireerd op F1 coureurs en teambazen ontstaan :+

Was je ook al de cost cap opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chocoball schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:23:
[...]

Ik zie dan meteen een hele lijn geïnspireerd op F1 coureurs en teambazen ontstaan :+

Er zitten zoveel easter eggs in die video's dat ze bijna niet op te sommen zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:23:
[...]

De cost cap zat toch al meteen in de video na de cost cap saga? Als je die nu nog niet was opgevallen dan #damn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

Frank Drebin op de achtergrond: Everything's under control, move along now.

Variant op: "Nothing to see here, please disperse"

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door AvK op 12-12-2022 11:38 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04
Het chassis en de neus van de nieuwe Haas VF-23 zijn door de FIA tests heen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Extigo schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:39:
Het chassis en de neus van de nieuwe Haas VF-23 zijn door de FIA tests heen gekomen.
[Twitter]
zou ergens wel humor zijn als 'hulk' die neus bij de eerste training al afschrijft :+
*kucht* Schumacher

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ben geen fan van twitter, maar het is een 'prachtig' medium om wat off-track F1 ontwikkelingen te volgen.
Maar het eeuwige gejank van de britten over het kampioenschap 2021 blijft maar door gaan. In ~30jr 'compjoeteren' heb ik nog nooit ergens zo'n grote block-list aangelegd als op twitter :+ damn het is net india, zo'n afvoerputje

https://twitter.com/SirLe...02221375632322560/photo/1

:+

//edit; overigens volledig met lewis eens - maar wel blij dat max gewonnen had :+

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 12-12-2022 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

himlims_ schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:14:
Ben geen fan van twitter, maar het is een 'prachtig' medium om wat off-track F1 ontwikkelingen te volgen.
Maar het eeuwige gejank van de britten over het kampioenschap 2021 blijft maar door gaan. In ~30jr 'compjoeteren' heb ik nog nooit ergens zo'n grote block-list aangelegd als op twitter :+ damn het is net india, zo'n afvoerputje
Soms is een catch-all makkelijker :+ De sporadische keren dat ik op Twitter terecht kom herinneren me elke keer weer aan waarom ik nooit op Twitter kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
DataGhost schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:43:
[...]

Soms is een catch-all makkelijker :+ De sporadische keren dat ik op Twitter terecht kom herinneren me elke keer weer aan waarom ik nooit op Twitter kom.
Haha dat is precies mijn ervaring toen ik net op dat twitter link in de post van @himlims_ klikte. Na 30s er alweer helemaal klaar mee. Echt het afvoerputje van het internet aan het worden. Wat dat betreft wel passend dat Musk het heeft overgenomen. :+

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
damn het is net india, zo'n afvoerputje
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AtlAntA schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:58:
[...]

Haha dat is precies mijn ervaring toen ik net op dat twitter link in de post van @himlims_ klikte. Na 30s er alweer helemaal klaar mee. Echt het afvoerputje van het internet aan het worden. Wat dat betreft wel passend dat Musk het heeft overgenomen. :+
dag als vandaag (max win 2021) een bak emotie, gejank en gezever

ik vind dan helemaal mooi om er nog een bak kerosine op te gooien en vuurtje doen oplaaien :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E0Km4ivXsAkkPsC?format=jpg&name=small

mensen nemen dit (of internet algemeen) veel te serieus, twitter wordt beetje een soort (oud)4chan

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 12-12-2022 14:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
Het afreageren en "zeiken" is een maatschappelijk probleem. Het is dat de mod's hier echt ongelooflijk goed zijn, anders zou het hier op tweakers ook een afvoerputje worden.
Wat dat betreft mijn complimenten.

..en twitter? Misschien maakt Musk er nog iets van. Erger kon het eigenlijk niet worden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

himlims_ schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:05:
[...]
mensen nemen dit (of internet algemeen) veel te serieus, twitter wordt beetje een soort (oud)4chan
Niet alleen Twitter hoor. Facebook is al net zo erg. Daar een cynische of sarcastische opmerking maken is net zo erg als stel wespen achter je aan krijgen. Zelfs smileys helpen daar niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Ook de Williams technical director Demaison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Chocoball schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:57:
[...]

Ook de Williams technical director Demaison
Die was ik vergeten te vermelden inderdaad.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:35
Oh die had ik niet aan zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Leuk voor de teamvergaderingen op je werk :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

YouTube: A NEW USELESS MACHINE !!😮😮😮

Er is vast een speaker in een roodgespoten doosje te bouwen. Hahaha

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Wat een bende daar. Trek je iemand als Capito aan, gooi je hem na 2 jaar weg. Weggegooide investering. Benieuwd wie ze nu gaan vissen of gaan ze binnenkort het team te koop zetten wellicht. Ik voorzie dat het vrij snel wordt opgekocht door een fabrikant, want een plekje op de startgrid is nu het enige wat ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

https://twitter.com/SirLe...02221375632322560/photo/1

//edit; overigens volledig met lewis eens - maar wel blij dat max gewonnen had :+
Mwoa, als je het verschil hebt meegemaakt tussen eind jaren 90 tussen nu, zie ik juist geen enkele verandering. Alleen omdat de Britten zo massaal op internet zijn en het gaan om 'hunnie' Lewis, dan hoor je ze ook flink klagenn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fj2C8LlWIAAQfhv?format=jpg&name=large

en de eerste foto van Fred Vasseur als teambaas van Ferrari

aankondiging moet nog komen

aankondiging:

[ Voor 19% gewijzigd door basvn op 13-12-2022 09:29 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Zullen we alvast poolen wanneer hij moet vertrekken? oOo

Even zonder gekheid, wens hem natuurlijk het allerbeste en ik hoop dat hij de vrijheid krijgt om het team te maken zoals Todd en Brawn dat deden.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Gekkenhuis schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:42:
Ik zeg t/m 2024. Vraag me af in hoeverre hij er komt door Leclerc. Zal Sainz wel niet echt leuk vinden als het halve team sterk richting Leclerc gaat leunen.

Heb ff zijn wiki eens bekeken, wist niet eens dat ie oprichter was van het ASM team. Nice.
Even zonder gekheid, /
_O-
wens hem natuurlijk het allerbeste en ik hoop dat hij de vrijheid krijgt om het team te maken zoals Todd en Brawn dat deden.
Het koppel nu is dan Vasseur & Leclerc. Geen idee of ie nog een technische buddy heeft, maar ergens het gevoel dat ze een kop hebben weggehakt zonder de problemen op te lossen. Ik snap uiteraard dat Vasseir dat moet gaan regelen, maar het is wel vrij micro-management voor mijn gevoel. We gaan het zien.

De geruchten m.b.t. de Ferrari-motor dat het een monster is beloofd wel het e.e.a.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

siggy schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:52:
[...]

Het koppel nu is dan Vasseur & Leclerc. Geen idee of ie nog een technische buddy heeft, maar ergens het gevoel dat ze een kop hebben weggehakt zonder de problemen op te lossen. Ik snap uiteraard dat Vasseir dat moet gaan regelen, maar het is wel vrij micro-management voor mijn gevoel. We gaan het zien.

De geruchten m.b.t. de Ferrari-motor dat het een monster is beloofd wel het e.e.a.
Precies zoals je het zegt, "De kenners" geven dit ook allemaal aan.

De eerste minuut vat het al samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
siggy schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:26:
[...]

Wat een bende daar. Trek je iemand als Capito aan, gooi je hem na 2 jaar weg. Weggegooide investering. Benieuwd wie ze nu gaan vissen of gaan ze binnenkort het team te koop zetten wellicht. Ik voorzie dat het vrij snel wordt opgekocht door een fabrikant, want een plekje op de startgrid is nu het enige wat ze hebben.
Nu Vasseur naar Ferrari gaat en Sauber straks Audi wordt zou het zo maar kunnen zijn dat Capito (oud VW) de plek van Vasseur gaat overnemen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Wok

Dakloos...

Chocoball schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:57:
[...]

Nu Vasseur naar Ferrari gaat en Sauber straks Audi wordt zou het zo maar kunnen zijn dat Capito (oud VW) de plek van Vasseur gaat overnemen?
Nee dus ;)
https://www.autosport.com...-over-at-sauber/10410807/

Seidl gaat van McLaren naar Sauber :o

Silly season 2.0, team boss edition 8)7

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gekkenhuis schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:56:

Precies zoals je het zegt, "De kenners" geven dit ook allemaal aan.
Wat dat betreft had het logo van ferrari ook betere een ezel geweest ipv een paard. Ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen. Ferrari doet dat toch al decennia lang; het gaat 'wat minder' of niet beoogde resultaat; wippen we de teamboss, en over 2-3 misschien 4jr doen we weer hetzelfde.

Ferrari gaat nooit meer iets worden :X (los van Schumacher periode, is het ook niets geweest :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 17:34
siggy schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:26:
[...]

Las ergens dat hij op pensioen gaat, hij is tenslotte 60+.
Wok schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:01:
[...]

Nee dus ;)

Van Porsche naar McLaren naar Audi, niet verkeerd zo :) Ook speedcafe meldt het.

Edit: nvm, BBC meldt dat zijn contract niet verlengd werd.

[ Voor 11% gewijzigd door NeverSettle op 13-12-2022 10:18 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
@himlims_ Deze?
Afbeeldingslocatie: https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2020/07/13/15946197549969.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:29:
[Afbeelding]

en de eerste foto van Fred Vasseur als teambaas van Ferrari

aankondiging moet nog komen

aankondiging:

[Twitter]
Photoshop? Dat hoofd ziet er echt enorm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
Wok schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:01:
[...]

Nee dus ;)

Pijnlijk voor McLaren, mooie slag voor Audi. Had eigenlijk niet verwacht dat Seidl weg zou gaan voor de komst van de nieuwe windtunnel en simulator, maar hij heeft blijkbaar meer vertrouwen in het project van Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NotSoSteady schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:45:
[...]

Pijnlijk voor McLaren, mooie slag voor Audi. Had eigenlijk niet verwacht dat Seidl weg zou gaan voor de komst van de nieuwe windtunnel en simulator, maar hij heeft blijkbaar meer vertrouwen in het project van Audi.
Ik snap hem wel. Meer een groeipad dan McLaren op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
MikeyMan schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:46:
[...]

En geen klanten team. Stel hij blijft tot na 2026 dan ligt het aan Audi zelf om competitief te zijn en niet een situatie zoals Red Bull destijds had met Renault hybride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
MikeyMan schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:46:
[...]

Ja, ik las ook dat zijn vrouw en twee kinderen dicht in de buurt van de Audi-fabriek wonen, dus dat zal ook ongetwijfeld mee hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
NotSoSteady schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:50:
[...]

Ja, ik las ook dat zijn vrouw en twee kinderen dicht in de buurt van de Audi-fabriek wonen, dus dat zal ook ongetwijfeld mee hebben gespeeld.
De Audi fabriek of de Sauber fabriek? Lijkt mij toch dat Seidl naar (de regionen van) Hinwill verhuisd dan, en niet naar Duitsland waar Audi zit. Immers zal die als teambaas bij het team moeten zijn en niet bij de eigenaar :p Toto Wolff zal ook meer in Brackley zijn dan in uhm, Stuttgart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RobertMe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:57:
[...]

De Audi fabriek of de Sauber fabriek? Lijkt mij toch dat Seidl naar (de regionen van) Hinwill verhuisd dan, en niet naar Duitsland waar Audi zit. Immers zal die als teambaas bij het team moeten zijn en niet bij de eigenaar :p Toto Wolff zal ook meer in Brackley zijn dan in uhm, Stuttgart.
daarover heb ik nog wel wel regelmatig verbaasd; dat 'HET' duitsemerk vanuit UK opereert (deels logisch want overname team uit UK). Maar is dat de meest wenselijke locatie ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

De volgende teambaas zal Andre heten met de voornaam :+

Wat een caroussel van teambazen zeg. Alleen hiervan zou een spektakel gemaakt kunnen worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

en aankondiging bij alfa

is t klaar voor vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

-

[ Voor 100% gewijzigd door basvn op 13-12-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:16
basvn schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:22:
[Twitter]

en aankondiging bij alfa

is t klaar voor vandaag?
Nou ja, Williams is de volgende in het rijtje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[Twitter]

en aankondiging bij alfa

is t klaar voor vandaag?
Toto gaat teurg naar Williams! En neemt Lewis mee voor een nieuwe uitdaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
D-dark schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:30:
[...]

Nou ja, Williams is de volgende in het rijtje
Maar dat word denk ik niet vandaag, aangezien Capito opstapt en niet naar een ander team gaat als Vasseur. Valt me mee dat Ferrari zo snel de aankondiging deed, misschien dat er nu toch wat meer structuur in de organisatie komt :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

tweakduke schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:36:
[...]

Maar dat word denk ik niet vandaag, aangezien Capito opstapt en niet naar een ander team gaat als Vasseur. Valt me mee dat Ferrari zo snel de aankondiging deed, misschien dat er nu toch wat meer structuur in de organisatie komt :)
ach, als vasseur binnen 3jr geen kampioen wordt - wordt ook hij gewipt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
[...]

Ik denk dat hij een tweede huis heeft. Staat ook vrouw en kinderen.

Naja, bij McLaren hadden ze het in iedergeval bij het rechte eind met "Seidl vertrekt niet naar Ferrari". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

Klopt, maar ook die afstand is vele malen kleiner en met kinderen is het vermoedelijk eenvoudiger verhuizen van Duitsland naar Zwitserland dan naar de UK. Het lijkt mij op het persoonlijk vlak in ieder geval wel een voordeel. Maar goed, Ferrari moet het nu blijkbaar doen met de afdankertjes van Audi. :9

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 13-12-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
[Twitter]

en aankondiging bij alfa

is t klaar voor vandaag?
Met nadruk op CEO, ofwel ze zoeken dan nog een nieuwe TP?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeverSettle
Overzicht van de stoelendans:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29_fg__JaOESdD4pxUCFX9VRHXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oz3uOKhe0lcN670Z9BynSTOl.jpg?f=fotoalbum_large

Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

Dus in de zomer krijgen we silly season voor rijders, in de winter voor teambazen? Kan ik wel mee leven :+ is er tenminste nog wat te doen in afwezigheid van ander nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
NeverSettle schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:05:
[...]

Met nadruk op CEO, ofwel ze zoeken dan nog een nieuwe TP?
Ja, eerder deed Vasseur beide. Nu gaan ze het opsplitsen. Ik hoorde volgens mij eerder in het jaar geruchten over Allan McNish.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fj21tgqXkAEfgIJ?format=jpg&name=small

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 22:13

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik dacht dat Duitsers geen grappen maakten? :o

Maar ik moest wel lachen! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Laatst online: 22:39
Roeptoeter.

Als je niets hebt om aan te kondigen. Doe dat dan ook niet.

Rustig zeker op de social media-afdeling :Z :Z :Z

Of komen de beoordelingsgesprekken er weer aan en moet de baas verheerlijkt worden.

[ Voor 9% gewijzigd door La1974 op 13-12-2022 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 18:59
La1974 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:56:
[...]

Roeptoeter.

Of komen de beoordelingsgesprekken er weer aan en moet de baas verheerlijkt worden.
Ach, beetje dollen onderling. Ik vind het wel mooi
Beter dan modder gooien over en weer.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ah, Mercedes zegt weer iets, kan de azijn weer uit de kast!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pendaco schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:35:
[...]

Ik dacht dat Duitsers geen grappen maakten? :o

Maar ik moest wel lachen! :D
los van dit item, vind ik die marketing afdeling vna mercedes op de socials briljant! klik keertje door hun tijdlijn heen, ze zijn daar erg scherp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
La1974 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:56:
[...]

Roeptoeter.

Dit is gewoon een leuke inhaker op de wijzigingen bij andere teams?
Niet alles wat Mercedes doet is fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:11
Was leuker geweest als het een foto was van FIA baas Mohammed Ben Sulayem , maar dat durven ze natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gekkenhuis schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:42:
Vasseur heeft genoeg uitstraling van Bond villain om het te kunnen laten werken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Laatst online: 22:39
dutchgio schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:49:
[...]

Dit is gewoon een leuke inhaker op de wijzigingen bij andere teams?
Niet alles wat Mercedes doet is fout.
Dat is ook weer waar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Seidl had een contract tot eind 2025 en had al bij Brown aangegeven in 2026 naar Audi te gaan. Door het vertrek van Vasseur is er een deal gesloten met Sauber om Seidl eerder te laten vertrekken.

https://www.motorsport.co...in-audi-in-2026/10411007/

[ Voor 24% gewijzigd door Chocoball op 13-12-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik zie op RN365 de informatie staan rondom de licentiekosten voor de rijders en teams voor het komende jaar.

Maakt dit bedrag ook onderdeel uit van het budgetplafond?

Daarnaast lijkt het mij een, op gevoel, oneerlijke regeling. Je wordt soort van beboet omdat je zo’n goed jaar heb gedraaid. Daarbij lijk je hiermee het FIA prijzengeld van het voorgaande seizoen weer grotendeels uit te geven aan de FIA. Beetje vestzak/broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:51
Precies wat je zegt "Beetje vestzak broekzak"

Uiteindelijk houden ze er echt wel wat aan over. Maar dat je de verschillen kleiner maakt tussen nr1 en de rest, lijkt me prima. Ook als het in dit geval RedBull betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Woudloper schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:10:
Ik zie op RN365 de informatie staan rondom de licentiekosten voor de rijders en teams voor het komende jaar.

Daarnaast lijkt het mij een, op gevoel, oneerlijke regeling. Je wordt soort van beboet omdat je zo’n goed jaar heb gedraaid. Daarbij lijk je hiermee het FIA prijzengeld van het voorgaande seizoen weer grotendeels uit te geven aan de FIA. Beetje vestzak/broekzak.
Grotendeels?
Hoeveel miljoen van de ca 200 miljoen prijzengeld moet een (top)team dan betalen als inschrijfgeld?

‘Grotendeels’ suggereert meer dan 100 miljoen?

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 13-12-2022 22:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Het vertrek van Capito en Demaison zou te maken hebben dat het aantrekken van Demaison als technisch directeur wat door de eigenaar Dorilton Capital als een fout gezien wordt. De ex-VW man Demaison heeft wel kennis van grondeffect principes en simulaties maar de wagen presteerde dit seizoen slecht met als gevolg de laatste plaats in het kampioenschap. Op basis van het huidige ontwerp zal volgens bronnen ook volgend seizoen een lastig jaar voor Williams worden.

https://www.formula1.com/...PxPCYzu6A4I75EAbTnNI.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Vind het een goede ontwikkeling net als de tabaksreclame. Nu de Alcohol nog maar dat zie ik niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Gekkenhuis schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:25:
[...]

Vind het een goede ontwikkeling net als de tabaksreclame. Nu de Alcohol nog maar dat zie ik niet snel gebeuren.
Alcohol is er in zekere zin ook niet meer toch? Ik zie de hele tijd alleen maar reclame voor Heineken 0.0 dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Shinji schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:33:
[...]

Alcohol is er in zekere zin ook niet meer toch? Ik zie de hele tijd alleen maar reclame voor Heineken 0.0 dacht ik.
Even een grabbel uit de hoge hoed:
- Velo en Vuse (BAT) bij McLaren = Nicotine/Vape/Tabak
- Heineken, Peroni. Estrella = nog steeds alcoholreclame bij mij.
- Pokerstars en alle andere varianten = gokken
- Crypto lijkt mij duidelijk

En dan vergeet ik er vast nog wel een paar.

IMO als ze één lijn trekken mbt deze verslavingsgevoelige reclame's moeten ze alles verbieden of alles toestaan. Geen halve tussenoplossing zoals nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:28
Shinji schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:33:
[...]

Zodra ze voor de 0.0 niet meer hetzelfde beeldmerk mogen gebruiken als voor alcoholhoudend, is het meteen afgelopen met die Heinekenreclame. Is gewoon een slimme truc om het reclameverbod voor alcohol te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Gekkenhuis schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:25:
[...]

Zonder reden waarom de sponsoring weg is raakt deze reactie kant nog wal? ;)

Als het om een verbod of boycot op Crypto reclame gaat dan slaat jouw reactie ergens op. Maar met alle recente ontwikkelingen in de Crypto markt kan het net zo goed zijn dat Tezos de rekening niet meer kan betalen (net zoals FTX over de kop is gegaan en als sponsor bij Mercedes weg is). Als de F1 een ding heeft laten zien is het wel dat het ze niet uit maakt waar het geld vandaan komt, zolang maar betaalt wordt. Of het nu gaat om sponsoren (zie alleen Haas maar met Uralkali en Rich Energy), de organiserende landen of wat dan ook.
En ook nu zie je vaak genoeg dat bij bepaalde races sponsoren afwezig zijn (of het nu tabak of bier reclame is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

RobertMe schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:05:
[...]

Zonder reden waarom de sponsoring weg is raakt deze reactie kant nog wal? ;)

Als het om een verbod of boycot op Crypto reclame gaat dan slaat jouw reactie ergens op. Maar met alle recente ontwikkelingen in de Crypto markt kan het net zo goed zijn dat Tezos de rekening niet meer kan betalen (net zoals FTX over de kop is gegaan en als sponsor bij Mercedes weg is). Als de F1 een ding heeft laten zien is het wel dat het ze niet uit maakt waar het geld vandaan komt, zolang maar betaalt wordt. Of het nu gaat om sponsoren (zie alleen Haas maar met Uralkali en Rich Energy), de organiserende landen of wat dan ook.
En ook nu zie je vaak genoeg dat bij bepaalde races sponsoren afwezig zijn (of het nu tabak of bier reclame is).
Alle reclame in de F1 gaat om het invloed uitoefenen op jou als persoon om hun product te kopen. Van mijn bovengenoemde voorbeelden vind ik niet dat deze markten in de F1 thuishoren. Men onderschat naar mijn mening hoeveel mensen in de wereld problemen hebben of zelfs doodgaan aan het gebruik hiervan. Aangezien de F1 invloed heeft op de hele wereld mag de F1 bewuster met deze reclame's omgaan. En ja van mij mag het verboden worden.

Pagina: 1 ... 130 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics