Toon posts:

[F1] Seizoen 2022 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.260.330 views

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Chevy454 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:59:
[...]

Het probleem is Ferrari. Pay peanuts, get monkey's. Ja maar het is Ferrari, de charme is loon op zich. Ze teren op naam en faam en hopen daarbij de beste van het veld te krijgen. De experts zien liever geld ter compensatie van het Italiaanse gezeik.
Haha, zo werkt het bij Nederlands enige sportwagenfabrikant ook :X :+

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:37
Wie gaat Binnoto vervangen? Vasseur?
Die is ook niet echt bepaald goed met zijn strategie in de laatste jaren bij Alfa/ Sauber.
Die had ook al lang zijn strategiehoofd moeten ontslagen.

Life is too short to drive boring cars

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:56
SirLct schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:53:
Wie gaat Binnoto vervangen? Vasseur?
Die is ook niet echt bepaald goed met zijn strategie in de laatste jaren bij Alfa/ Sauber.
Die had ook al lang zijn strategiehoofd moeten ontslagen.
Op reddit wordt inmiddels Ross Brawn als mogelijk opvolger genoemd. Mede omdat hij afscheid heeft genomen van de F1 organisatie

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:08
himlims_ schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:00:
[...]

klopt, dat meegemaakt met pirelli (heb in automotive gewerkt) lastig, traag duurt lang [..] maar dat viel in het niets in vergelijking met Peugeot en Michelin. Als je denk dat onze overheid traag is, vol zit van burocratie, 25 stuurgroepen, advies groepen en commissies .... echt; ga zaken doen met michelin of andere bepaalde franse auto fabrikant ... noooooit meer. Tegen tijd dat project vorm kreeg, was het alweer 1.5jr achterhaald.
Niet alleen in de automotive hoor :+
Wij grappen altijd over onze Franse collega's.
"Today, we have X, and tomorrow we have Y"
Waarbij "tomorrow" ergens een vage lijn aan de horizon is :+

Toevallig zijn ze anderhalf jaar bezig geweest om de frontpage gelijk te trekken aan de marketing Frontpage. And guess what? Nu zijn ze zover om het door te voeren, is de marketing Frontpage ondertussen vernieuwd. Want daar gaat de Amerikaanse tak over en die weten wel hoe ze "shit done" krijgen.

En ze hebben we ook een temporary login omdat single sign-on niet werkt.... Al 4 jaar :+

Wat dat betreft verbaast het me dat ze bij Alpine iets kunnen ontwikkelen :D

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 19:45

Theuno

Da Devil Crew

metallicattim schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:47:
@warp @Theuno congratz!! We hadden het samen met z'n 3en bij het juiste eind _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wauw, thanks! Dat is toch nog wel een onverwacht feestje!
Zoals jullie gemerkt hebben met deze "tijdige" onthulling, heb ik het eigenlijk iets te druk hiervoor, maar gezien het wel leuk is om te doen, wil ik ook voor 2023 wel een toto starten als daar interesse in is?
Dus als er leuke vragen zijn voor de toto, stuur me die dan per PB :)
Natuurlijk is daar interesse voor!

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Waah schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:10:
[...]

Niet alleen in de automotive hoor :+
Wij grappen altijd over onze Franse collega's.
"Today, we have X, and tomorrow we have Y"
Waarbij "tomorrow" ergens een vage lijn aan de horizon is :+

Toevallig zijn ze anderhalf jaar bezig geweest om de frontpage gelijk te trekken aan de marketing Frontpage. And guess what? Nu zijn ze zover om het door te voeren, is de marketing Frontpage ondertussen vernieuwd. Want daar gaat de Amerikaanse tak over en die weten wel hoe ze "shit done" krijgen.

En ze hebben we ook een temporary login omdat single sign-on niet werkt.... Al 4 jaar :+

Wat dat betreft verbaast het me dat ze bij Alpine iets kunnen ontwikkelen :D
Alpine F1 is gewoon Brits, zoals de meeste teams. De fabriek waar de Renault motor ontwikkeld/gebouwd wordt is wel Frans geloof ik

• Waah
Nivado schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:17:
[...]

Alpine F1 is gewoon Brits, zoals de meeste teams. De fabriek waar de Renault motor ontwikkeld/gebouwd wordt is wel Frans geloof ik
Well, that explains it! :+
De auto was ook wel goed, maar de motor was niet zo betrouwbaar :+
Wat bouwde ze ook alweer waar? _O-

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Beaves schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:55:
Ik snap Binotto wel, werkt al 28 jaar voor Ferrari, heeft goede resultaten behaald met waarin hij het sterkst is (de motor) en dan wordt ie na best een sterk jaar zo behandeld. Ik hoop dat Binotto bij RBPT aan de slag gaat en Ferarri een poepie laat ruiken...
Bij Audi/Sauber zie ik eerder gebeuren of hij gaat bij Lamborghini werken die willen 'm vast ook wel. ;)
Ga hem echt missen, vond het een mooi figuur.

[Voor 4% gewijzigd door PP_Sound op 29-11-2022 22:31]

• siggy
  • Laatst online: 20:42

siggy

Wait.... what?

Bastie-88 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:40:
[...]

Op reddit wordt inmiddels Ross Brawn als mogelijk opvolger genoemd. Mede omdat hij afscheid heeft genomen van de F1 organisatie
Lijkt me sterk. Dan gaan ze wederom een Technische Directeur op de rol van Team manager zetten. Daarnaast heeft Ferrari er een handje van om uit eigen gelederen te promoten, zoals met Binotto en alle voorgangers. Wat ook meteen hun probleem is. Sinds de topjaren van Schumi & Todt is de cultuur weer terug bij wat het was voordat Schumi & Todt daar kwamen, lijkt het van buiten af. Ik weet niet in hoeverre ze afhankelijk zijn van Britse toeleveranciers, maar alleen al met radio communicatie merk je dat alleen al de engelse taal niet bepaald hun sterkste kant is. Het is vaak cringy om te horen. Ik denk direct aan de Bruno Bozetto filmpjs van Italy vs Europe.

Geen idee of een Vasseur zou passen, Franz Tost had ik wel het vetste gevonden, die zal lekker kortaf zijn tegen de Italianen en er geen doekjes om winden. Hij heeft er al bedankt voor, hij ziet die ellende ook niet zitten. Wie wel?

Onder het motto, waarschijnlijk onzin:
https://f1.worldnewsbn.co...-next-six-m%e1%b4%8fnths/

Binotto die $1,5 miljoen krijgt geboden om niet naar een ander team te gaan. Lijkt me nogal een vreemd aanbod, ik zou hem juist wΓ©l $1,5 miljoen bieden om zich bij een ander team aan te bieden. Kan hij daar ervoor zorgen dat de strategie op orde komt en Ferrari hoger finisht :+

Voor 2023: Mercedes stapt over op compleet nieuw concept en Ferrari moet zichzelf herpakken met een nog onbekende nieuwe teammanager. Ofwel, tenzij Mercedes een gouden ei heeft gelegd, is het een jaar die Red Bull alleen kan verliezen.

[Voor 23% gewijzigd door siggy op 30-11-2022 07:49]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

tweakduke schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:08:
Ferrari had de afgelopen jaren goede coureurs, maar niet de auto.

Raikonnen, Vettel en nu Sainz met Leclerc zijn prima duo's.
Als je dan een goede auto hebt als dit seizoen dan mag er meer verwacht worden en is het op een gegeven moment onacceptabel dat je met fouten punten laat liggen. Het team achter de coureurs had Binotto onderhand wel op orde mogen hebben na al die jaren.
leclerc, lijtk niet de consistentie te bieden die men nodig heeft;
andere kant van de medaille; misschien moet leclerc te veel pushen, om gat klein(er) te houden - en daardoor meer kans op vouten ?

πŸ†‚πŸ†ƒπŸ…΄πŸ…°πŸ…Ό: πŸ†πŸ…ΎπŸ…ΎπŸ†ƒπŸ…ΆπŸ…°πŸ…ΌπŸ…΄πŸ†_πŸ…²πŸ…ΎπŸ…Ό
πŸ…ΏπŸ†‚πŸ…½: πŸ…·πŸ…ΎπŸ…»πŸ…»πŸ…°πŸ…½πŸ…³πŸ…·πŸ…°πŸ†πŸ…³πŸ†‚

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

siggy schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:33:
[...]

Lijkt me sterk. Dan gaan ze wederom een Technische Directeur op de rol van Team manager zetten. Daarnaast heeft Ferrari er een handje van om uit eigen gelederen te promoten, zoals met Binotto en alle voorgangers. Wat ook meteen hun probleem is. Sinds de topjaren van Schumi & Todt is de cultuur weer terug bij wat het was voordat Schumi & Todt daar kwamen, lijkt het van buiten af. Ik weet niet in hoeverre ze afhankelijk zijn van Britse toeleveranciers, maar alleen al met radio communicatie merk je dat alleen al de engelse taal niet bepaald hun sterkste kant is. Het is vaak cringy om te horen. Ik denk direct aan de Bruno Bozetto filmpjs van Italy vs Europe.

Geen idee of een Vasseur zou passen, Franz Tost had ik wel het vetste gevonden, die zal lekker kortaf zijn tegen de Italianen en er geen doekjes om winden. Hij heeft er al bedankt voor, hij ziet die ellende ook niet zitten. Wie wel?

Onder het motto, waarschijnlijk onzin:
https://f1.worldnewsbn.co...-next-six-m%e1%b4%8fnths/

Binotto die $1,5 miljoen krijgt geboden om niet naar een ander team te gaan. Lijkt me nogal een vreemd aanbod, ik zou hem juist wΓ©l $1,5 miljoen bieden om zich bij een ander team aan te bieden. Kan hij daar ervoor zorgen dat de strategie op orde komt en Ferrari hoger finisht :+

Voor 2023: Mercedes stapt over op compleet nieuw concept en Ferrari moet zichzelf herpakken met een nog onbekende nieuwe teammanager. Ofwel, tenzij Mercedes een gouden ei heeft gelegd, is het een jaar die Red Bull alleen kan verliezen.
Met LeClerc en Sainz hadden ze ook een sprong in het diepe gedaan wat goed heeft uitgepakt in mijn ogen. Hopelijk doen ze dit nu met de Teammanager ook.Laat ze eens gek doen en er een Vettel neerzetten *O*

rMBP M1 13" ο£Ώ iPhone 12 Mini ο£Ώ Watch S7 ο£Ώ AirPods Pro

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:06:
Hopelijk doen ze dit nu met de Teammanager ook.Laat ze eens gek doen en er een Vettel neerzetten *O*
Norbert?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• siggy

siggy

Wait.... what?

• RobertMe
  • Laatst online: 20:38
Haug Vettel? ;)

spoiler:
Of Norbert Vettel, de vader van Sebastian. En niet Norbert Haug, de oud team manager(?) van McLaren.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ga ervan uit dat FrΓ©dΓ©ric Vasseur teambaas wordt bij Ferrari ook al heeft hij het nog altijd ontkend. Ik denk dat Charles daar heel blij van gaat worden.

"When you grow up your heart dies"

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:12

Chocoball

瞧ε₯½ε§!

Gekkenhuis schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:06:
[...]

Met LeClerc en Sainz hadden ze ook een sprong in het diepe gedaan wat goed heeft uitgepakt in mijn ogen. Hopelijk doen ze dit nu met de Teammanager ook.Laat ze eens gek doen en er een Vettel neerzetten *O*
Wie je er ook neerzet gaat niks veranderen door de huidige organisatiestructuur bij Ferrari. Binotto is maar een werknemer binnen het bedrijf Ferrari waar het F1 team onderdeel van is. De Red Bull en Mercedes F1 teams zijn aparte entiteiten met een eigen CEO. Bij Ferrari delen Elkann en Vigna de lakens uit, beslissen dus ook over het F1 team maar staan er verder van af dan een Horner of Wolff.

Daarnaast was Binotto niet iemand die met de vinger ging wjizen bij fouten, anders dan de angstcultuur bij zijn voorganger Arrivabene. Daarom dat nooit het track team, het strategieteam of de motorafdeling de schuld kreeg (behalve dat vingertje naar Leclerc dan ;) ). Ferrari is inmiddels toe aan zijn 5e teammanager in het hybride tijdperk terwijl Red Bull en Mercedes nog steeds dezelfde teammanager met de nodige successen hebben.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

siggy schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:33:
[...]

Volgens GPFans hadden ze ook al bij Christian Horner geΓ―nformeerd. :D Dan weet je toch ook wel wat voor antwoord je krijgt.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Als ze afgelopen jaar al behoorlijk goed waren, moet je nagaan hoe goed FER het zou kunnen doen als ze meer de MER/RBR werkwijze zouden kopieren.

Gelukkig lezen ze hier niet mee en kan Max hopelijk nog een paar titels erbij rijden 8)

PC Specs
Asus CH VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x | Crucial M500 240GB SATA

• Loveless85
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:43
sjaool schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:36:
Ik ga ervan uit dat FrΓ©dΓ©ric Vasseur teambaas wordt bij Ferrari ook al heeft hij het nog altijd ontkend. Ik denk dat Charles daar heel blij van gaat worden.
Ik zie nog steeds die match niet helemaal, ik zou verwachten dat ze voor iemand met wat meer flair gaan. Aan de andere kanten waren Binotto en Todt nou ook niet bepaald hele charismatische figuren.

Ik weet niet of Vasseur nou iemand voor de langere termijn is, al redelijk 'op leeftijd' (al is ie jonger dan je hem zou geven), en toch ietwat weinig ervaring met het managen van een topteam. Ik zie het niet meteen als een gelukkig huwelijk ofzo.

• sjaool

sjaool

Loveless85 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:45:
[...]

Ik zie nog steeds die match niet helemaal, ik zou verwachten dat ze voor iemand met wat meer flair gaan. Aan de andere kanten waren Binotto en Todt nou ook niet bepaald hele charismatische figuren.

Ik weet niet of Vasseur nou iemand voor de langere termijn is, al redelijk 'op leeftijd' (al is ie jonger dan je hem zou geven), en toch ietwat weinig ervaring met het managen van een topteam. Ik zie het niet meteen als een gelukkig huwelijk ofzo.
Tja, hoeveel slechter dan Binotto zou hij het kunnen doen denk ik dan. :P
Wil je iemand met charisma dan moet je Flavio Briatore er gewoon neerzetten. :+

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Briatore als TP en dan Alonso terug als coureur! :+

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DeKaerften schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:08:
Briatore als TP en dan Alonso terug als coureur! :+
die heeft t veel te druk met zijn over-priced pizza tentje. beetje bekend in monaco? in monaco zijn -geen- mogelijkheden tot eten bezorgen. Ik weet niet waarom; misschien heeft iedereen daar een prive kok (?) personeel om naar nice te rijden en daar een pizza te halen (?) heeft de koning een verbot op thuis bezorgd(?) ik weet het niet.

(side note; wij hadden pizza besteld, en dat duurde lang .... bleek dat ie uit parijs moest komen :X :+)

dus wij hadden het briljante idee om daar een tentje te beginnen met bezorgen van. begrijpt inmiddels dat zonder miljoene steun je daar gene voet aan wal krijgt maar toch. Vervolgens heeft chef Briatore ons gesprek afgeluisterd op terrasje al daar, en er nu (2jr later) een over-priced pizza zaak geopend.

moet m nog steeds aanklagen :+ ik heb echt een haat/liefde verhouding met die stad dat land. Ene kant is het best interresant en mooi, andere kant geeft het gevoel van "ik doe iets gruwelijk verkeerd" (hebben niets te klagen - alleen continue die confrontatie van overmatige rijkdom ....) maar lijkt me wel lekker om sochtends een keuze momentje te hebben; "pak ik de ferrari, of de sls, of toch de lambo?"

https://la-bella-vita.clu...zza-van-meer-dan-65-euro/

[Voor 79% gewijzigd door himlims_ op 30-11-2022 10:42]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zie niet zo snel wie het bij Ferrari vlot kan trekken, er zijn op meerdere fronten mutaties benodigd waar de nieuwe teambaas waarschijnlijk ook niet genoeg invloed op heeft.
Vooral niet als die nieuwe teambaas van buitenaf komt.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:57
Waah schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:26:
[...]

Well, that explains it! :+
De auto was ook wel goed, maar de motor was niet zo betrouwbaar :+
Wat bouwde ze ook alweer waar? _O-
Ook beetje overdreven toch? ok, het is tijdje geleden, maar in de jaren 90 hadden ze wel de sterkste en meest betrouwbare motor, zie de Williams Renault jaren. In 2005/06 zijn ze ook kampioen geworden en later met Red Bull ook in de Vettel jaren. Ze kunnen het op zich dus wel.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:10
Loveless85 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:45:
[...]
Weinig ervaring met het managen van een topteam?
Hij was de teammanger (en oprichter) van het F2 Topteam ART.

En dan niet als teammanager, maar hij is daarnaast ook nog de oprichter van Spark Racing Technology (die de chassis voor FE & Extreme E maakt).
Daarnaast is het ook een hele aardige man, heb hem gelukkig een paar keer mogen ontmoeten.

Ook al ben ik enorm fan van hem: ik hoop niet dat hij richting Ferrari gaat zolang John Elkann daar nog zit.

• Loveless85
Ryur schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:36:
[...]

Weinig ervaring met het managen van een topteam?
Hij was de teammanger (en oprichter) van het F2 Topteam ART.

En dan niet als teammanager, maar hij is daarnaast ook nog de oprichter van Spark Racing Technology (die de chassis voor FE & Extreme E maakt).
Daarnaast is het ook een hele aardige man, heb hem gelukkig een paar keer mogen ontmoeten.

Ook al ben ik enorm fan van hem: ik hoop niet dat hij richting Ferrari gaat zolang John Elkann daar nog zit.
Mjah sorry, een F2 topteam lijkt me toch nog steeds heel andere koek dan een F1 team. Je kan uiteraard discussiΓ«ren of het nodig is, een Horner bv. was nou ook niet bepaald een gelouterde F1-manager toen hij bij Red Bull begon, maar in de huidige situatie van Ferrari zou ik gaan voor een personality, en zo zie ik Vasseur niet.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 22:01

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Sterker nog, ik denk dat Charles een van de hoofdredenen is als Vasseur wordt aangenomen.

En nu er bij Sauber ook wat zaken gaan veranderen met de intrede van Audi, is het niet heel raar om te denken dat Vasseur van werkgever gaat veranderen.
Vanuit Audi gingen al de geruchten dat ze Cristiano da Matta in het vizier hebben als nieuwe Sauber/Audi F1 teambaas.

[Voor 27% gewijzigd door Chiron op 30-11-2022 10:41]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:29:
[...]

Ik zie niet zo snel wie het bij Ferrari vlot kan trekken, er zijn op meerdere fronten mutaties benodigd waar de nieuwe teambaas waarschijnlijk ook niet genoeg invloed op heeft.
Vooral niet als die nieuwe teambaas van buitenaf komt.
Juist iemand van buiten die er eens goed de bezem door haalt en de neuzen weer dezelfde kant op laat wijzen kan daar juist uitkomst bieden.

• Chiron

Chiron

Loveless85 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:38:
[...]

Mjah sorry, een F2 topteam lijkt me toch nog steeds heel andere koek dan een F1 team. Je kan uiteraard discussiΓ«ren of het nodig is, een Horner bv. was nou ook niet bepaald een gelouterde F1-manager toen hij bij Red Bull begon, maar in de huidige situatie van Ferrari zou ik gaan voor een personality, en zo zie ik Vasseur niet.
Personalities heb je niks aan, skills heb je nodig en iemand die met harde hand een lijn kan trekken. En dan is iemand als Vasseur, die een onafhankelijk F1 team gebaseerd in Zwitserland bestiert, echt wel een goede optie.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

sjaool schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:45:
[...]

Juist iemand van buiten die er eens goed de bezem door haalt en de neuzen weer dezelfde kant op laat wijzen kan daar juist uitkomst bieden.
Dat zou inderdaad kunnen, maar Ferrari kennende krijgt die nieuwe teambaas niet voldoende mandaat om dat soort ingrijpende veranderingen te doen.

PSN

• Waah
Maasluip schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:43:
[...]

Volgens GPFans hadden ze ook al bij Christian Horner geΓ―nformeerd. :D Dan weet je toch ook wel wat voor antwoord je krijgt.
"Only if i can take Max" _O-

• SirLct
Niet de meest populaire dus weinig aandacht en analyses, maar ik volg redelijk de vooruitgang bij Alfa/ Sauber. Reed hiervoor een Alfa en ben dus de team gaan volgen (ik weet, Alfa is maar een naam, is in feiten gewoon Sauber).
Maar nou... Hoeveel strategische fouten ze maken is denk ik niet veel minder dan bij de Ferrari.
Dat ze met zo'n sterke begin zo op gelijke cijfers komt met Aston Martin aan het eind vd seizoen is shocking.

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-01 15:59
Waah schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:20:
[...]

"Only if i can take Max" _O-
En de rest van het team, de sponsoren, de naam en meer salaris. Oftewel, Ferrari, word maar hoofdsponsor van RedBull :+

• Waah
Tomcatter_31 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:33:
[...]

Ook beetje overdreven toch? ok, het is tijdje geleden, maar in de jaren 90 hadden ze wel de sterkste en meest betrouwbare motor, zie de Williams Renault jaren. In 2005/06 zijn ze ook kampioen geworden en later met Red Bull ook in de Vettel jaren. Ze kunnen het op zich dus wel.
En Ferrari kan ook goede tactieken bedenken. Maar ook dat is al eventjes geleden O-)

Natuurlijk is het wat gechargeert. Maar de minst betrouwbare motor gaat toch tussen Ferrari en Renault dit jaar. En het afgelopen decennia was het duidelijk Renault die die kroon in handen had :+

En dat je kampioen wordt zegt niet per se iets over de motor. Dat toont dit jaar wel aan :+ met Merc die een zeer solide motor hebben.... Maar niet de snelste. En toch issues voor Red Bull in het begin van het seizoen maar toch met overmacht kampioen worden.

[Voor 5% gewijzigd door Waah op 30-11-2022 11:42]

• sjaool

sjaool

Waah schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:42:
[...]

En Ferrari kan ook goede tactieken bedenken. Maar ook dat is al eventjes geleden O-)

Natuurlijk is het wat gechargeert. Maar de minst betrouwbare motor gaat toch tussen Ferrari en Renault dit jaar. En het afgelopen decennia was het duidelijk Renault die die kroon in handen had :+

En dat je kampioen wordt zegt niet per se iets over de motor. Dat toont dit jaar wel aan :+ met Merc die een zeer solide motor hebben.... Maar niet de snelste. En toch issues voor Red Bull in het begin van het seizoen maar toch met overmacht kampioen worden.
Als zelfs een Mercedes motor ermee ophoudt in een seizoen dan kun je stellen dat Honda wel een beest van een motor heeft gebouwd. :D ;)

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:57
Waah schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:42:
[...]

Tja, paar jaar terug werd er ook lacherig gedaan over de Honda motor die constant stuk ging en alle grid penalties die ze kregen...Gp2 engine enzo. Nu zijn ze 2x kampioen geworden (bij de rijders in elk geval). Dingen kunnen snel veranderen in F1. ;)

• Chiron

Chiron

Tomcatter_31 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:53:
[...]

Tja, paar jaar terug werd er ook lacherig gedaan over de Honda motor die constant stuk ging en alle grid penalties die ze kregen...Gp2 engine enzo. Nu zijn ze 2x kampioen geworden (bij de rijders in elk geval). Dingen kunnen snel veranderen in F1. ;)
Dat is een bekend recept bij Honda, de eerste jaren zijn ruk, en daarna winnen ze alles wat los en vast zit :P

• Chocoball

Chocoball

瞧ε₯½ε§!

Chiron schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:25:
[...]

Dat is een bekend recept bij Honda, de eerste jaren zijn ruk, en daarna winnen ze alles wat los en vast zit :P
Net als de sport op het verkeerde moment verlaten ;)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:21

charrel

Cortisol4life..

Chiron schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:25:
[...]

Inderdaad, zie de motogp O-)

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:33

flessuh

Set sail for fail!

Hatsjoe schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:30:
[...]

En de rest van het team, de sponsoren, de naam en meer salaris. Oftewel, Ferrari, word maar hoofdsponsor van RedBull :+
Prancing horse energy drink? :+

Was wel echt een zwaktebod geweest als Horner over was gegaan. Van beide kanten. Zou aangeven dat Ferrari totaal geen vertrouwen zou hebben in het kunnen van mensen uit de eigen kringen (oa gelieerde teams)

https://www.dutchsolarboat.com

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:56
Mogelijke opvolger?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:53
Zou wel een stunt zijn als Ferrari straks Toto Wolff weet te strikken....

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Had nog nooit van die knakker gehoord...

Maar tis een communicatieman. Geintje van Buxton lijkt me.

€50 welkomstbonus bij Raisin Spaarrekening? Stuur een DM.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:36
SirLct schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:26:
Niet de meest populaire dus weinig aandacht en analyses, maar ik volg redelijk de vooruitgang bij Alfa/ Sauber. Reed hiervoor een Alfa en ben dus de team gaan volgen (ik weet, Alfa is maar een naam, is in feiten gewoon Sauber).
Maar nou... Hoeveel strategische fouten ze maken is denk ik niet veel minder dan bij de Ferrari.
Dat ze met zo'n sterke begin zo op gelijke cijfers komt met Aston Martin aan het eind vd seizoen is shocking.
Mwah, AM koopt al enkele jaren de goede mensen bij anderen weg. Het is wat dat betreft niet gek dat dat steeds meer gaat lopen. De strategie en de auto worden langzaamaan beter. Als Stroll senior eindelijk een keer gaat snappen dat zijn zoon een hogere quotering in de weg staat kan het best nog wel eens een top 4 team worden.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Dat is nu eerder omgedraaid ;)

rMBP M1 13" ο£Ώ iPhone 12 Mini ο£Ώ Watch S7 ο£Ώ AirPods Pro

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bigfoot schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:39:
de kans dat max in rood rijdt lijkt me groter dan toto naar Maranello gaat (beide vallen in categorie; it's not going to happen)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:53
Zie Max wel ooit in het rood rijden, maar niet komend jaar idd

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bigfoot schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:14:
Zie Max wel ooit in het rood rijden, maar niet komend jaar idd
steek er wel handje voro in vuur; dat gaat -nimmer- gebeuren :+ (maar goed, F1, zeg nooit nooit :+ contract stelt niet veel voro balblalbal) maar dan nog steeds niet

• SirLct
LZ86 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:52:
[...]

Mwah, AM koopt al enkele jaren de goede mensen bij anderen weg. Het is wat dat betreft niet gek dat dat steeds meer gaat lopen. De strategie en de auto worden langzaamaan beter. Als Stroll senior eindelijk een keer gaat snappen dat zijn zoon een hogere quotering in de weg staat kan het best nog wel eens een top 4 team worden.
Ja maar dat AM beter ging id loop van het jaar betekent niet dat Vasseur opeens een hele goede TP is bij Alfa. Met zo'n start van het seizoen had ik gehoopt dat ze meer in gevecht zou zijn met Alpine en McLaren.
Zelfs na Canada was Bottas nog boven Alonso en Ocon; en qua constructor was het McLaren 65, Alpine 57, en Alfa 51. Kan nog alles gebeuren. Maar wat gebeurd er, alleen maar berg af, en zelfs moeite om de 6e plek te behouden. Mede door gebrek aan performance (weet niet waar het ligt), maar ook heel veel DNFs! en paar strategische fouten. Met name bandenkeuze, is echt heel slecht. Bottas op hard in laatste stint in Mexico, en ook Bottas starten op hard in Abu Dhabi. Ik ben nog steeds verbijsterd. Nee ik denk niet dat Vasseur zo slecht is, maar ik twijfel of hij veel beter zou doen dan Binnoto.

• Loveless85
SirLct schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:28:
[...]

Ja maar dat AM beter ging id loop van het jaar betekent niet dat Vasseur opeens een hele goede TP is bij Alfa. Met zo'n start van het seizoen had ik gehoopt dat ze meer in gevecht zou zijn met Alpine en McLaren.
Zelfs na Canada was Bottas nog boven Alonso en Ocon; en qua constructor was het McLaren 65, Alpine 57, en Alfa 51. Kan nog alles gebeuren. Maar wat gebeurd er, alleen maar berg af, en zelfs moeite om de 6e plek te behouden. Mede door gebrek aan performance (weet niet waar het ligt), maar ook heel veel DNFs! en paar strategische fouten. Met name bandenkeuze, is echt heel slecht. Bottas op hard in laatste stint in Mexico, en ook Bottas starten op hard in Abu Dhabi. Ik ben nog steeds verbijsterd. Nee ik denk niet dat Vasseur zo slecht is, maar ik twijfel of hij veel beter zou doen dan Binnoto.
Helemaal mee eens, natuurlijk begonnen andere teams het beter op de rit te krijgen na een zwakke start (eigenlijk alleen AM van de mid-low end teams), maar als je kijkt naar Alfa hebben ze van de 55 punten er 51 voor de zomerstop gehaald en 4 puntjes daarna (2x 10e, 1x 9e). Dat is natuurlijk wel een erg scheve verhouding. Ze hadden een prima auto aan het begin van het seizoen, dus dan kan je toch wel vraagtekens zetten bij het vermogen van zo'n team om een auto in het seizoen verder te ontwikkelen. Lijkt nu vooral een toevalstreffer en zodra de rest van het veld z'n auto beter begreep waren ze nergens meer. Puur 6e geworden door die eerste seizoenshelft en 8/9 races.

Goed, ze zijn ook beetje genaaid imho, ze waren afaik het enige team dat aan de start van het seizoen een auto had die helemaal compliant was, ook qua gewicht. Rest van het veld is daar enorm mee gematst en won natuurlijk veel snelheid door de auto verder af te slanken, maar ook hier verwacht je dan dat een TP wellicht wat meer druk kan zetten op een FIA om gevolgen te verbinden aan het overgewicht van de anderen.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:36
SirLct schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:28:
[...]

Veel DNF ook door ploffende FER motoren. Daar kan het team weinig aan doen. De FER motor was dit jaar helaas een van de slechtere met veel betrouwbaarheids issues.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
himlims_ schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:44:
[...]

leclerc, lijtk niet de consistentie te bieden die men nodig heeft;
andere kant van de medaille; misschien moet leclerc te veel pushen, om gat klein(er) te houden - en daardoor meer kans op vouten ?
Daar gaan we hopelijk achterkomen :)

Tweakers Discord

• RobertMe
Loveless85 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:34:
Goed, ze zijn ook beetje genaaid imho, ze waren afaik het enige team dat aan de start van het seizoen een auto had die helemaal compliant was, ook qua gewicht. Rest van het veld is daar enorm mee gematst en won natuurlijk veel snelheid door de auto verder af te slanken, maar ook hier verwacht je dan dat een TP wellicht wat meer druk kan zetten op een FIA om gevolgen te verbinden aan het overgewicht van de anderen.
Huh? Er geldt alleen een minimum gewicht. Dus de teams die zwaar over dat minimum zaten voldeden gewoon aan de regels. Het is dus helemaal niet dat de FIA die teams gematst heeft en er eigenlijk een straf moet zijn. Die teams bestraffen zichzelf al, want die "te zware" auto is langzamer.

Enige wat je Alfa in deze wellicht kunt "verwijten" is dat ze teveel budget hebben ingezet om de auto zo licht mogelijk te krijgen en daarmee op het minimum te zitten, i.p.v. het budget inzetten op pure performance. Want die andere teams, zelfs die wat in dubbele cijfers boven het maximum zaten, hebben intussen ook al aan gewichtsverlies gedaan waardoor ze veel dichter op het minimum zitten (als niet "er onder" waardoor ze speelruimte krijgen in het plaatsen van ballast om een ideale gewichtsverdeling te krijgen voor de balans).

• Loveless85
RobertMe schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:45:
[...]

Huh? Er geldt alleen een minimum gewicht. Dus de teams die zwaar over dat minimum zaten voldeden gewoon aan de regels. Het is dus helemaal niet dat de FIA die teams gematst heeft en er eigenlijk een straf moet zijn. Die teams bestraffen zichzelf al, want die "te zware" auto is langzamer.

Enige wat je Alfa in deze wellicht kunt "verwijten" is dat ze teveel budget hebben ingezet om de auto zo licht mogelijk te krijgen en daarmee op het minimum te zitten, i.p.v. het budget inzetten op pure performance. Want die andere teams, zelfs die wat in dubbele cijfers boven het maximum zaten, hebben intussen ook al aan gewichtsverlies gedaan waardoor ze veel dichter op het minimum zitten (als niet "er onder" waardoor ze speelruimte krijgen in het plaatsen van ballast om een ideale gewichtsverdeling te krijgen voor de balans).
Je hebt gelijk, m'n parate kennis laat me in de steek. Alfa was wel de enige die netjes op de limiet zat, en de andere teams waren 'te zwaar', waardoor ze juist lobbyden om het minimum gewicht omhoog te brengen, wat dus in het nadeel van een team als Alfa zou zijn.

https://www.gpblog.com/en...fa-exactly-on-weight.html

Er is gedurende het seizoen meerdere malen gesproken over 'te zwaar' en maatregelen om 'gewicht te verliezen', wat ik had geinterpreteerd als 'te zwaar = onreglementair'.

• Waah
Bigfoot schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:39:
kwa temperament past die wel bij de italianen :+

maar nee geloof er niets van. Hij wil de beste team principal worden, door Lewis 8 voudig kampioen te maken.

• RobertMe
Waah schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:54:
Hij wil de beste team principal worden, door Lewis 8 voudig kampioen te maken.
Hoezo zou hij dan (pas) de beste team principal zijn? Hij heeft Hamilton nu al 6x WDC "gemaakt", terwijl Schumacher "maar" 5x WDC is geworden bij Ferrari. Dan kan die net zo goed wachten tot Verstappen het 7x is, die vervolgens voor Mercedes laten rijden en dan nog 1x WDC worden :+ Ook dan was Toto de teambaas van de coureur die 8x WDC wordt/is.

Daarnaast was Mercedes 8 jaar op rij WCC wat gok ik ook zomaar een record kan zijn? Zeker in combinatie met van die 8x ook 7x de WDC "geleverd".

• Waah
RobertMe schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:08:
[...]

Hoezo zou hij dan (pas) de beste team principal zijn? Hij heeft Hamilton nu al 6x WDC "gemaakt", terwijl Schumacher "maar" 5x WDC is geworden bij Ferrari. Dan kan die net zo goed wachten tot Verstappen het 7x is, die vervolgens voor Mercedes laten rijden en dan nog 1x WDC worden :+ Ook dan was Toto de teambaas van de coureur die 8x WDC wordt/is.

Daarnaast was Mercedes 8 jaar op rij WCC wat gok ik ook zomaar een record kan zijn? Zeker in combinatie met van die 8x ook 7x de WDC "geleverd".
Geen idee. Maar hij heeft al best vaak zijn toekomst laten hangen aan Lewis. Tot aan "als lewis stopt, stop ik ook" aan toe.

Die 8e WDC lijkt voor hem ook heel belangrijk.

[Voor 3% gewijzigd door Waah op 30-11-2022 15:11]

• basvn

Stoffel ''zijn'' oude nummer

[Voor 17% gewijzigd door basvn op 30-11-2022 15:21]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:10:
[...]

Geen idee. Maar hij heeft al best vaak zijn toekomst laten hangen aan Lewis. Tot aan "als lewis stopt, stop ik ook" aan toe.

Ik twijfel er ten zeerste aan. Ik ga ervan uit dat zodra Hamilton en/of Wolff aankondigen dat ze stoppen, danwel iets anders gaan doen, dat Mercedes dan ook gedag zegt. Voor een autofabrikant valt er weinig nog te halen. Brandstofauto's, in de westerse wereld, gaan uitgefaseerd worden, dus enige nieuwe ontwikkeling in 'biobrandstoffen' is weinig interessant. Ik zou verbaasd zijn als Mercedes over 4 jaar er nog bij is.

Ik denk dat Wolff dan ook klaar is met een paar jaar niet makkelijk winnen en dat ie dan een positie bij FOM of FIA ambieert. Als je zoveel hebt gewonen met dat gemak, zal het dit jaar flink afzien/saai geweest zijn. Volgend jaar zal niet veel beter worden, dus ben benieuwd of hij zijn interesse verliest.

• Loveless85
Waah schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:10:
[...]

Welnee, hij heeft al een record gezet door 8x op rij WCC te winnen. Natuurlijk wil hij Lewis graag aan die 8e titel helpen en zal dat dan altijd in verband met Mercedes gebracht worden, net zoals Schumi's achievements synoniem zijn met Ferrari, maar ik geloof niet zozeer dat hij er persoonlijk z'n succes of falen bij Merc vanaf laat hangen. Denk inderdaad wel dat de tent in elkaar stort als Hamilton vertrekt en in zijn kielzog Toto. Dat is wel het gevaar als je merk zo zwaar leunt op twee personen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Loveless85 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:49:
[...]

Welnee, hij heeft al een record gezet door 8x op rij WCC te winnen. Natuurlijk wil hij Lewis graag aan die 8e titel helpen en zal dat dan altijd in verband met Mercedes gebracht worden, net zoals Schumi's achievements synoniem zijn met Ferrari, maar ik geloof niet zozeer dat hij er persoonlijk z'n succes of falen bij Merc vanaf laat hangen. Denk inderdaad wel dat de tent in elkaar stort als Hamilton vertrekt en in zijn kielzog Toto. Dat is wel het gevaar als je merk zo zwaar leunt op twee personen.
Gaat dat niet op bij RBL? newy? horner? max?

• Loveless85
himlims_ schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:56:
[...]

Gaat dat niet op bij RBL? newy? horner? max?
Horner wellicht, Newey zal ook best een aderlating zijn, maar denk voor het grote publiek minder bekend. Max is uiteraard nu heel prominent, maar ze hebben ook een Vettel gehad en het overleeft toen hij na 4 titels vertrok, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Met het lange contract voor Max gaat dat inderdaad wel meer naar een Hamilton-achtig era bij RBR.

Acties:
  • +55Henk 'm!
  • Pinned

• Chocoball

Chocoball

瞧ε₯½ε§!

Topontwerper Adrian Newey is al sinds 1980 actief in de Formule 1. Op de nieuwe 2022 aero regels had hij scherpe kritiek, is dat nog steeds het geval in de vertaling en samenvatting?
  • De loopbaan van Newey begon in 1980 bij Fittipaldi, vervolgens werkte hij bij March, Williams, McLaren en sinds 2006 ontwerpt hij onder de vleugels van Red Bull.
  • De 63-jarige heeft in zijn loopbaan al 8 regelwijzigen mogen meemaken en de regelwijzigingen van 2022 zijn volgens hem de grootste sinds 1983. Dit komt omdat de aerodynamica van de wagen volledig op zijn kop is gezet door een principe wat in 1982 verboden werd.
  • Toen Newey 2 jaar geleden de nieuwe regels voor het eerst zag was hij gefustreerd, want ze hadden teveel restricties. Sinds hij met de nieuwe regels werkt moet hij toegeven dat zijn mening veranderd is. Het chassis en voorvleugel hebben zeer beperkte vrijheden maar er zijn ook gebieden met verrassend veel vrijheid zoals de sidepods en de ondervloer. De nieuwe wagens geven hemn ook meer uitdaging "Het is spannender geworden omdat de wagens nieuw zijn. Het is voor ons allemaal een stijle leercurve die we doorlopen. De vorige generatie wagens waren het product van een lang ontwikkelingsproces. Het vorige regelement was al tijden in gebruik en ook al kwamen er veranderingen dan functioneerde alles nog steeds volgens hetzelfde principe."
  • Newey is van mening dat de nieuwe regels hun doel bereikt hebben. "Als de coureurs makkelijker achter elkaar kunnen rijden en inhalen weer mogelijk is dan moet het wel kloppen". De zorg dat 1 team de regels beter begrijpt dan de rest en bij de start wegrijdt is volgens hem niet uitgekomen. Ook al heeft Red Bull 17 van de 22 races gewonnen.
  • "Aan het begin waren we op gelijke hoogte met Ferrari en aan het einde van het seizoen werd Mercedes steeds sterker. Eerlijk gezegd had ik met grotere verschillen gerekend.". De cijfers geven Newey wel gelijk, de tijdsverschillen zijn inderdaad gekrompen. In Austin, Suzuka of Abu Dhabi was de delta in Q1 tussen de nummer eerst en de nummer laatst tussen de 1,4 en 2 seconden.
  • Dat Ferrari met volledig andere sidepods praktisch net zo snel is als Red Bull heeft Newey een verklaring voor "Dat betekent dat niemand het al bij het juiste eind heeft en dat er nog ruimte is voor verrbetering. Je kunt zaken zoals een vleugel of sidepod niet isoleren. Alles functioneert als een geheel, een Ferrari sidepod zou niet met onze ondervloer werken en omgekeerd. Er is altijd een interactie tussen de elementen.".
  • Newey had meerdere concepten verwacht want dat gebeurde ook in 1983. Echter 1 concept had hij niet verwacht "Mercedes was echt een verrassing. deze uitweg hebben wij over het hoofd gezien". Ook denkt hij niet dat het Mercedes concept volop gekopieerd gaat worden. Dat wil ook niet zeggen dat Mercedes op een dood spoor zit "Van buiten is het lastig te beoordelen. De Mercedes werd in de loop van het seizoen steeds beter. In alle eerlijkheid hebben wij geen tijd gehad om hun concept in detail te bestuderen want vanwege het budgetplafond hebben we deze luxe niet meer. Daarom bewandelen we eerst de paden die ons het meeste opleveren. Als het concept van Mercedes alsnog succesvol blijkt dan pas zal iedereen proberen het te kopiΓ«ren."
  • Hoeveel van de huidge concepten het zullen overleven kan Newey nu nog niet zeggen omdat de wagens nog te nieuw zijn en Red Bull zal ook niet ermee gaan experimenteren. "Wij zullen ons concept verder ontwikkelen omdat we deze het beste kennen, ik durf alleen niet te zeggen of ons concept het beste is. Het kan best zijn dat een ander met een beter idee op de proppen komt." waarna hij vervolgt "Wij weten nog niet wanneer we tegen de grenzen van ons concept aanlopen. Mogelijk dat een ander die nu verderop het veld rijdt meer ontwikkelingspotentieel kent.". Newey wil ook niet uitsluiten dat er vinding gedaan wordt die momenteel niemand op zijn radar heeft zoals de dubbele diffuser "Deze uitweg was er altijd al maar niemand had hem nog ontdekt.".
https://www.auto-motor-un...cht-mercedes-w13-konzept/

• Chiron

Chiron

siggy schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:40:
[...]

Ik twijfel er ten zeerste aan. Ik ga ervan uit dat zodra Hamilton en/of Wolff aankondigen dat ze stoppen, danwel iets anders gaan doen, dat Mercedes dan ook gedag zegt. Voor een autofabrikant valt er weinig nog te halen. Brandstofauto's, in de westerse wereld, gaan uitgefaseerd worden, dus enige nieuwe ontwikkeling in 'biobrandstoffen' is weinig interessant. Ik zou verbaasd zijn als Mercedes over 4 jaar er nog bij is.

Ik denk dat Wolff dan ook klaar is met een paar jaar niet makkelijk winnen en dat ie dan een positie bij FOM of FIA ambieert. Als je zoveel hebt gewonen met dat gemak, zal het dit jaar flink afzien/saai geweest zijn. Volgend jaar zal niet veel beter worden, dus ben benieuwd of hij zijn interesse verliest.
Je ziet dat nu al, dat het team langzaam omgekat wordt in naam van 'Mercedes' naar AMG (Ineos). Ik zou het niet zo'n heel rare move vinden dat als Toto en Hamilton stoppen (als de een stopt, dan gaat ook de ander), het een mooie kans wordt voor Porsche om de toko in Brackley over te nemen of zich iig in te kopen.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40
Chiron schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:44:
[...]

Je ziet dat nu al, dat het team langzaam omgekat wordt in naam van 'Mercedes' naar AMG (Ineos). Ik zou het niet zo'n heel rare move vinden dat als Toto en Hamilton stoppen (als de een stopt, dan gaat ook de ander), het een mooie kans wordt voor Porsche om de toko in Brackley over te nemen of zich iig in te kopen.
Porsche AMG :+

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Nee joh, straks neemt Mitsubishi de toko over, en dan heet het gewoon weer Mitsubishi AMG 8)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Je ziet dat nu al, dat het team langzaam omgekat wordt in naam van 'Mercedes' naar AMG (Ineos)
hebben ze een naamswijziging doorgevoerd?

• RobertMe
[...]

Je ziet dat nu al, dat het team langzaam omgekat wordt in naam van 'Mercedes' naar AMG (Ineos).
Dat is toch al veel langer? Eerst was het team 50/50 van Mercedes en van Toto. Maar het is al 3 of 4 jaar 33/33/33 (mooi nummer :+) Mercedes, Toto en Ineos.

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:43
RobertMe schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:41:
[...]

Dat is toch al veel langer? Eerst was het team 50/50 van Mercedes en van Toto. Maar het is al 3 of 4 jaar 33/33/33 (mooi nummer :+) Mercedes, Toto en Ineos.
Van wie is die laatste procent dan?

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mink Z. schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:55:
[...]

Die is dan weer voor 33/33/33 in dezelfde verhouding verdeeld.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mink Z. schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:55:
[...]

Angels' Share, van lauda

• Chocoball

Chocoball

瞧ε₯½ε§!

[...]

Voor Porsche was het al een reden om van Aston Martin af te zien want Porsche Aston Martin doet dan afbreuk aan de naam Porsche als je bij een ander automerk zit met een motor van de concurrent. Het probleem voor Porsche is dat ze geen eigen motor hebben en die van Audi nemen ligt gevoelig.

Overigens had Aston Martin ook plannen voor een eigen motor net als Red Bull maar dat plan is de prullenbak ingegaan en blijven ze klantenteam volgens teambaas Mick Krack.

• Chiron

Chiron

himlims_ schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:14:
[...]

hebben ze een naamswijziging doorgevoerd?
2010 Mercedes GP Petronas Formula One Team
2012 Mercedes AMG Petronas F1 Team
2014 Mercedes AMG Petronas Formula 1 Team
2016 Mercedes-AMG Petronas Motorsport
2020 Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

En sinds 2017 heet het chassis ook niet alleen maar 'Mercedes' maar 'Mercedes AMG' en daarna 'Mercedes-AMG'.

Als je naar https://www.mercedesamgf1.com surft en linksboven kijkt is 'Mercedes' niet meer uitgeschreven, alleen nog maar het ster logo met daarnaast 'AMG', 'Petronas' en 'Formula One Team'.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chiron schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:55:
[...]

2010 Mercedes GP Petronas Formula One Team
2012 Mercedes AMG Petronas F1 Team
2014 Mercedes AMG Petronas Formula 1 Team
2016 Mercedes-AMG Petronas Motorsport
2020 Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

En sinds 2017 heet het chassis ook niet alleen maar 'Mercedes' maar 'Mercedes AMG' en daarna 'Mercedes-AMG'.

Als je naar https://www.mercedesamgf1.com surft en linksboven kijkt is 'Mercedes' niet meer uitgeschreven, alleen nog maar het ster logo met daarnaast 'AMG', 'Petronas' en 'Formula One Team'.
https://www.mercedesamgf1...renames-road-lauda-drive/

bij mij wordt het volledig uitgeschreven; mercedes amg petronas f1 team

maar goed, ook geneuzel om niets :+ :X

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:54

pjottum

Β―\_(ツ)_/Β―

himlims_ schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:57:
[...]
https://www.mercedesamgf1...renames-road-lauda-drive/

bij mij wordt het volledig uitgeschreven; mercedes amg petronas f1 team

maar goed, ook geneuzel om niets :+ :X
Ah, excellente samenvatting van dit topic, de GP topics en alle voorgangers.

Op mijn telefoon trouwens ook geen Mercedes, gelukkig maar. B)

ping 127.212.23.124

• Chocoball

Chocoball

瞧ε₯½ε§!

Palou reserverijder bij McLaren

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32

pro_6or

amateur_60r

woef, wat lijkt hij zo op Lando :-D

een treffende spreuk

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:05
Portimao mogeljk op de agenda voor 2023:

Portugal once again on the F1 route. Imminent decision - PortimΓ£o should replace China in the 2023 calendar. Small details are missing, to be resolved before the FIA World Council, scheduled for December 9, in Bologna. Portuguese fans, what a Christmas gift!

• basvn
jan390 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:58:
Portimao mogeljk op de agenda voor 2023:
[Twitter]
Portugal once again on the F1 route. Imminent decision - PortimΓ£o should replace China in the 2023 calendar. Small details are missing, to be resolved before the FIA World Council, scheduled for December 9, in Bologna. Portuguese fans, what a Christmas gift!
Zou lekker zijn, anders hebben we na een paar races gelijk weer zΒ΄n groot gat in de calender..

• Chocoball

Chocoball

瞧ε₯½ε§!

De technical directors van de FIA en de FOM respectievelijk Nikolas Tombazis en Pat Symonds zijn het met elkaar eens dat het nieuwe regelement een succes is. Toch komen er voor 2023 wat kleine aanpassingen in de samenvatting en vertaling.
  • Het achter elkaar rijden is duidelijk verbeterd, het verlies aan downforce bij de achtervolger die dichtbij zit is gezakt van 50 naar 25 procent. "Wil je nul turbulentie achter een wagen hebben dan moet je terug naar de wagens uit de jaren 60" geeft Tombazis aan.
  • De nieuwe aero regels hebben het aantal inhaalpogingen per race verhoogd van 29,19 naar 36,22. Echter brachten de nieuwe regels ook een fenomeen waar men geen rekening mee had gehouden namelijk bouncing en wat er zelfs toe leidde dat de FIA een technical directive moest uitbrengen.
  • Naast strengere regels en een speciale sensor geldt voor 2023 dat de randen van de ondervloer 15 mm omhoog moeten. Dat moet ervoor zorgen dat opgehoopte lucht onder wagen makkelijker afgevoerd kan worden. Volgens Tombazis gaat dit wel met verlies van downforce met 15 tot 20 punten oftewel 5 tot 7 procent verlies. Omgerekend in rondetijd komt dat neer op bijna een halve seconde maar Tobazis verzekerd dat door de gebruikelijke ontwikkeling dit verlies weer ingelopen wordt.
  • Vooralsnog blijft DRS gebruikt worden, het is nog te vroeg om zonder hulp in te halen. Wel zal de invloed van DRS per circuit bekeken gaan worden, waar het inhalen te makkelijk gaat zal er ingegrepen worden om DRS te reduceren.
  • Tombazis looft het strikte regelement, over het hele seizoen had hij slechts bij 2 ontwikkelingen zijn zorgen. De voorvleugel van Mercedes in Austin waar de flaphouders als deflectoren worden ingezet werd meteen al afgeschoten. De andere ontwikkeling was de Aston Martin achtervleugel in Hongarije die het hoofdblad en de endplates van elkaar wist te scheiden. Pat Symonds vult aan dat dit idee een risico was wat de verkeerde kant kon opgaan als men de limiet zou gaan opzoeken.
  • De koprol van Zhou in Silverstone heeft ervoor gezorgd dat de roll hoop of rolbeugel voor 2023 op kleine schaal en voor 2024 op grote schaal wordt aangepast geeft Tombazis aan.
  • De spiegels op de wagens zullen groeien naar 220 mm breed en 60 mm hoog wat neerkomt op 50 procent meer spiegeloppervlak. Simulaties met naar achteren gerichte camera's als spiegel blijft toekomstmuziek. Volgens Tombazis is het probleem dat het scherm op het stuur niet veel plaats biedt en dat coureurs afstanden en snelheidsverschillen slechter vanaf een scherm kunnen beoordelen.
  • Een grotere bouwput blijven de regenraces. De race in Suzuka heeft laten zien dat slecht zicht een groter probleem is dan aquaplanning. De FIA gaat een studie starten naar eventuele spatborden bij regenraces en Pirelli gaat aan de slag om betere regenbanden te fabriceren. Tombazis heeft als doel om verneveling achter de wagen met 50 procent te verminderen. In de simulaties wordt gekeken hoeveel verneveling van de banden en de diffuser afkomt. Ergens midden 2023 gaat er getest worden en hoopt hij dat de oplossing gereed is voor 2024.
https://www-auto--motor--...errollbuegel-regenreifen/

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:44:
De technical directors van de FIA en de FOM respectievelijk Nikolas Tombazis en Pat Symonds zijn het met elkaar eens dat het nieuwe regelement een succes is. Toch komen er voor 2023 wat kleine aanpassingen in de samenvatting en vertaling.
  • Het achter elkaar rijden is duidelijk verbeterd, het verlies aan downforce bij de achtervolger die dichtbij zit is gezakt van 50 naar 25 procent. "Wil je nul turbulentie achter een wagen hebben dan moet je terug naar de wagens uit de jaren 60" geeft Tombazis aan.
  • De nieuwe aero regels hebben het aantal inhaalpogingen per race verhoogd van 29,19 naar 36,22. Echter brachten de nieuwe regels ook een fenomeen waar men geen rekening mee had gehouden namelijk bouncing en wat er zelfs toe leidde dat de FIA een technical directive moest uitbrengen.
  • Naast strengere regels en een speciale sensor geldt voor 2023 dat de randen van de ondervloer 15 mm omhoog moeten. Dat moet ervoor zorgen dat opgehoopte lucht onder wagen makkelijker afgevoerd kan worden. Volgens Tombazis gaat dit wel met verlies van downforce met 15 tot 20 punten oftewel 5 tot 7 procent verlies. Omgerekend in rondetijd komt dat neer op bijna een halve seconde maar Tobazis verzekerd dat door de gebruikelijke ontwikkeling dit verlies weer ingelopen wordt.
  • Vooralsnog blijft DRS gebruikt worden, het is nog te vroeg om zonder hulp in te halen. Wel zal de invloed van DRS per circuit bekeken gaan worden, waar het inhalen te makkelijk gaat zal er ingegrepen worden om DRS te reduceren.
https://www-auto--motor--...errollbuegel-regenreifen/
Dit is toch wel op het niveau van 'applausje voor jezelf' i.c.m. 'Wij van Wc eend'...

Ipv de logischere conclusie dat DRS veel en veel te sterk is, wat al jaren zo is, gaan ze het weer 'per circuit' bekijken. Ofwel geen enkele intentie omde drs zones in te korten of wat dan ook. Ipv dat ze nΓΊ al zeggen dat ze de zones met minimaal 20% inkorten, want inhalen om het inhalen gaat nergens over. Het is meer 'langs je voorganger rijden' ipv 'inhalen'.

En dat ze niet wisten dat bouncen een probleem zou kunnen zijn. Hoe is dat een probleem van de FIA? Blijf het bijzonder vinden. Misschien moeten ze de regels veranderen in het voordeel van het langzaamste team om het veld dichter bij elkaar te brengen......

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:33

flessuh

Set sail for fail!

siggy schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:55:
[...]

[...]

Dit is toch wel op het niveau van 'applausje voor jezelf' i.c.m. 'Wij van Wc eend'...

Ipv de logischere conclusie dat DRS veel en veel te sterk is, wat al jaren zo is, gaan ze het weer 'per circuit' bekijken. Ofwel geen enkele intentie omde drs zones in te korten of wat dan ook. Ipv dat ze nΓΊ al zeggen dat ze de zones met minimaal 20% inkorten, want inhalen om het inhalen gaat nergens over. Het is meer 'langs je voorganger rijden' ipv 'inhalen'.

En dat ze niet wisten dat bouncen een probleem zou kunnen zijn. Hoe is dat een probleem van de FIA? Blijf het bijzonder vinden. Misschien moeten ze de regels veranderen in het voordeel van het langzaamste team om het veld dichter bij elkaar te brengen......
Ach ja ik zie weinig aan DRS veranderen tot de nieuwe motor reglementen. Dan heb je genoeg elektrisch vermogen om dat als boost te gebruiken om in te halen. Nu hebben de auto's het hybride systeem op andere momenten/punten nog teveel nodig. (Zover ik begreep, als je het nu zou gebruiken voor inhalen heb je te weinig over om een echt gat te trekken)

https://www.dutchsolarboat.com

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:23
flessuh schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:00:
[...]

Ach ja ik zie weinig aan DRS veranderen tot de nieuwe motor reglementen. Dan heb je genoeg elektrisch vermogen om dat als boost te gebruiken om in te halen. Nu hebben de auto's het hybride systeem op andere momenten/punten nog teveel nodig. (Zover ik begreep, als je het nu zou gebruiken voor inhalen heb je te weinig over om een echt gat te trekken)
en dan straks allemaal stemmen voor de extra 'fanboost' :9~

• Chocoball

Chocoball

瞧ε₯½ε§!

siggy schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:55:
[...]

[...]

Bouncing werd een aandachtspunt omdat het mogelijk consequenties heeft voor de gezondheid van de coureurs en dan grijpt de FIA in vanwege veiligheid.

Zoals Newey al eerder aangaf bouncing ga je niet tegenkomen in de windtunnel want het model is gefixeerd en de snelheid komt nooit boven de 250 km/u . Het technische team van Symonds heeft vooral hun werk gedaan in de windtunnel en met CFD simulaties.

Het had een idee geweest om even naar de vorige periode van gondeffect wagens te kijken ieind jaren 70 - begin jaren 80 want bouncing bestond toen ook al maar goed de focus bij de FIA en FOM lag op beter volgen en inhalen. Bouncing zal ook nooit helemaal weggaan en er zal altijd een compromis gezocht moeten worden tenzij men in 2026 actieve vering gaat toestaan.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

CΓ©dric roelt!

Wie gaat er dan voor/nadeel hebben in het geval van die vloerhoogte aanpassingen?

Mijn boefje is liev!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:17:
[...]

Bouncing werd een aandachtspunt omdat het mogelijk consequenties heeft voor de gezondheid van de coureurs en dan grijpt de FIA in vanwege veiligheid.
Er waren meerdere teams met bouncing, en slechts 1 team waarbij de coureurs openlijk overdreven klaagden. Na de gewenste regelverandering midden in het seizoen hoorde je de coureurs compleet niet meer, ook nog met stuiteren. Dit had niks met veiligheid te maken of gezondheid. De teams die last hadden van stuiteren konden makkelijk het oplossen, ze weigerden dit echter met de hoop om andere teams te vertragen.

Je kunt ook je auto bewust de baan opsturen met versleten remmen en dan gaan klagen als de remmen exploderen.....De FIA heeft zich wel heel erg laten kennen hier in.

• Chocoball

Chocoball

瞧ε₯½ε§!

siggy schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:26:
[...]

Er waren meerdere teams met bouncing, en slechts 1 team waarbij de coureurs openlijk overdreven klaagden. Na de gewenste regelverandering midden in het seizoen hoorde je de coureurs compleet niet meer, ook nog met stuiteren. Dit had niks met veiligheid te maken of gezondheid. De teams die last hadden van stuiteren konden makkelijk het oplossen, ze weigerden dit echter met de hoop om andere teams te vertragen.

Je kunt ook je auto bewust de baan opsturen met versleten remmen en dan gaan klagen als de remmen exploderen.....De FIA heeft zich wel heel erg laten kennen hier in.
Ik had de aanleiding, de stuiterbak van Mercedes en het geklaag van hun coreurs er bewust niet bij gezet. Omdat Mercedes met rapporten kwam over mogelijk rug- en hersenletsel ging de FIA onderzoek doen en greep meteen in zonder na te denken. Blijkbaar helpt zeuren want dat zien we ook terug in nieuwe motoren, financiΓ«n, budgetplafonds, nieuwkomers, sprint races, etc. etc.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:41:
[...]

Ik had de aanleiding, de stuiterbak van Mercedes en het geklaag van hun coreurs er bewust niet bij gezet. Omdat Mercedes met rapporten kwam over mogelijk rug- en hersenletsel ging de FIA onderzoek doen en greep meteen in zonder na te denken. Blijkbaar helpt zeuren want dat zien we ook terug in nieuwe motoren, financiΓ«n, budgetplafonds, nieuwkomers, sprint races, etc. etc.
Het is geschiedvervalsing :+ Doe ik niet graag aan mee. En de rijhoogte verhogen konden ze al, maar wilden ze zelf niet doen. Net als dat Andretti's deelname gebblokkeerd zal worden vanwege geldverdeling en niet omdat Andretti niet 'geschikt' of 'klaar' zal zijn voor de F1.

De FIA heeft geen enkele ruggengraat meer. Bepaalde teams zijn machtiger dan anderen. Dat teams inspraak moeten hebben is logisch, maar het is scheef gegroeid. De nieuwe directeur lijkt wat dat betreft helemaal geen ballen te hebben. Bizar dat ik de Max & Bernie tijden mis.....Niet zeuren, dit zijn de regels, rijden maar.

• RobertMe
siggy schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:26:
De teams die last hadden van stuiteren konden makkelijk het oplossen, ze weigerden dit echter met de hoop om andere teams te vertragen.
En met succes. Zie de performance van Ferrari sinds de winterstop zomerstop / ingang van nieuwe regels.

• Chocoball

Chocoball

瞧ε₯½ε§!

RobertMe schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:13:
[...]

En met succes. Zie de performance van Ferrari sinds de winterstop / ingang van nieuwe regels.
Vergeet niet dat TD039 ook een stijvere vloer en minder slijtage aan de plank voorschreef. Van Ferrari wordt gezegd dat ze een soort flexibele laag tussen de ondervloer en plank hadden. De nieuwe vloer waar ze in Spa Le Castellet mee kwamen vrat sindsdien de banden op.

P.S. moet het niet zomerstop zijn?

[Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 02-12-2022 11:11]

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:46
Als je heel snel naar de foto kijkt, lijkt hij wel op Lando :+

• Chocoball

Chocoball

瞧ε₯½ε§!

Γ‰n nu officieel dat de grand prix van China niet doorgaat en naar vervanging wordt gezocht.

Toch gelijk gekregen :)

[Voor 31% gewijzigd door Chocoball op 02-12-2022 12:17]

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:41
Chocoball schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:14:
Γ‰n nu officieel dat de grand prix van China niet doorgaat en naar vervanging wordt gezocht.
[Twitter]
[Afbeelding]

Was ook een voorspelling praktisch zonder risico :o

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Chocoball schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:14:
[Twitter]
[Afbeelding]

De her verkiezing van Xi en zijn zero covid beleid maakt dit idd onmogelijk.
Portimao dan maar weer doen? :)

PSN

• Loveless85
Gast :')

Straks ga je ook nog voorspellen dat Max volgend jaar boven Checo eindigt of dat Alonso ruzie krijgt met Stroll? Kan je ook de uitslag van de Staatsloterij 'voorspellen'? :D

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:00:
[...]

Portimao dan maar weer doen? :)
Dat zit er dik in dat we daar weer heen gaan. ItaliΓ« zou ook nog kunnen en misschien Duitsland. Genoeg circuits. Maar ik denk dat het gewoon weer Portugal wordt.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:05
sjaool schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:23:
[...]

Dat zit er dik in dat we daar weer heen gaan. ItaliΓ« zou ook nog kunnen en misschien Duitsland. Genoeg circuits. Maar ik denk dat het gewoon weer Portugal wordt.
Ik heb de vluchten naar Portimao al opgezocht. Als het een beetje meezit een weekend WEC en een weekend F1 achter elkaar. Dat zou wel een heel mooi weekje Algarve kunnen worden.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:42:
Vergeet niet dat TD039 ook een stijvere vloer en minder slijtage aan de plank voorschreef. Van Ferrari wordt gezegd dat ze een soort flexibele laag tussen de ondervloer en plank hadden. De nieuwe vloer waar ze in Spa Le Castellet mee kwamen vrat sindsdien de banden op.

[knip]
Niet alleen Ferrari toch, ook Red Bull zou flink last gaan hebben van de maatregel, volgens;

Russell weighs into flexi-floor row: Ferrari and Red Bull have pushed the regulations

The Brit is hoping the new technical directive will bring Mercedes closer to the top two teams

"Red Bull floor is flexing in turn 3" , "floor flexing again in turn 12" ... :+

Testing, one, two ...

• Chocoball

Chocoball

瞧ε₯½ε§!

Loveless85 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:14:
[...]

Gast :')

Straks ga je ook nog voorspellen dat Max volgend jaar boven Checo eindigt of dat Alonso ruzie krijgt met Stroll? Kan je ook de uitslag van de Staatsloterij 'voorspellen'? :D
Sorry, het was al een inkoppertje toen de kalender voor 2023 hier bekend werd dat ik zei dat China niet doorging. Verder doe ik niet aan voorspellingen :) O-)
hardware-lover schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:59:
[...]

Niet alleen Ferrari toch, ook Red Bull zou flink last gaan hebben van de maatregel, volgens;

Russell weighs into flexi-floor row: Ferrari and Red Bull have pushed the regulations

The Brit is hoping the new technical directive will bring Mercedes closer to the top two teams

Mercedes had al in Abu Dhabi opgemerkt dat de Red Bull achter hoger dan normaal stond afgesteld mogelijk met het oog al op volgend seizoen maar Mercedes kwam ondanks een hoger afgestelde RB18 nog steeds te kort.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

hardware-lover schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:59:
[...]

Dat was de verwachting vooraf.
Achteraf gezien had blijkbaar alleen Ferrari er last van (en die hadden dus mogelijk iets dat daar echt anders was of iets dat echt een ander effect gaf na de rule change)

PSN

Pagina: 1 ... 128 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieΓ«n: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee